abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 13 februari 2018 @ 20:33:27 #61
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_177161896
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 20:26 schreef Revolution-NL het volgende:
Waarom geven we orgaandonoren niet gewoon prioriteit boven niet donoren?
Hiermee blijft het zelfbeschikkingsrecht intact en worden mensen toch aangemoedigd om een keuze te maken.
Ik zou als donor ook wel een voorkeur willen uitspreken voor wie mijn organen zou mogen.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_177161948
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 20:33 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Zou de wet beter te verkroppen zijn als er meer keuzes waren ?
Iets als:

"Wat wilt u dat er met uw lijk gebeurt ?"
A. Begraven
B. Cremeren
C. Gebruiken voor medisch onderwijs
D. Gebruiken voor orgaandonatie
E. Iets anders, namelijk...

Indien u geen keuze maakt zullen wij uitgaan van optie D.
Neen. Geen keuze is keuze nabestaanden. Die wil ik niet belasten, dus mijn keuze moet doorslaggevend zijn.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_177161969
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 20:33 schreef Disana het volgende:

[..]

In de praktijk blijkt dat er mensen sterven omdat te weinig mensen die keuze voor donatie maken.
Blijkbaar willen ze dat dan niet. Iedereen krijgt al sinds jaaaaren een donorverzoekbrief op zijn/haar 18e verjaardag.
pi_177161971
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 20:34 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Neen. Geen keuze is keuze nabestaanden. Die wil ik niet belasten, dus mijn keuze moet doorslaggevend zijn.
Dat is hij hier toch ook ?
pi_177161992
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 20:33 schreef Disana het volgende:

[..]

In de praktijk blijkt dat er mensen sterven omdat te weinig mensen die keuze voor donatie maken.
Dat is erg verdrietig.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_177162013
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 20:33 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Ik zou als donor ook wel een voorkeur willen uitspreken voor wie mijn organen zou mogen.
Eens, de keuze mogelijkheden zouden best uitgebreid mogen worden, als codicil zou ik dit erg prettig vinden.
Ik wacht de definitieve wet af maar als dit doorgang krijgt schrijf ik mij uit. Principe kwestie.
pi_177162035
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 20:18 schreef Revolution-NL het volgende:
D666 laat zijn ware gezicht zien. Je organen zijn van de overheid, het is alleen de vraag wanneer ze geoogst gaan worden. De rol van de nabestaande laat men voor het gemak even buiten de wet.

Compleet krankzinnig 8)7
Ik vind mensen zoals jij compleet krankzinnig....

"Oei, nu zijn mijn organen opeens van de overheid en dat mag niiieeetttt :'( )

Kinderachtig geneuzel.
Dan registreer je jezelf toch als "Niet donor" idioot.
[b]Op vrijdag 27 april 2012 23:21 schreef AldoTheApache het volgende:[/b]
_O_ jij bent de grootste baas op FOK!
Aller tijden :D _O_ _O_
  dinsdag 13 februari 2018 @ 20:37:36 #68
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_177162066
Had het anders een idee geweest als de overheid gewoon steeds hogere boetes had gegeven aan mensen die zich weigeren te registreren? Of gewoon verplicht maken bij het verlengen van je id ofzo.

Of hadden al die mensen die nu zo verontwaardigd zijn ook in dat geval nee gestemd uit een misplaatst geval van principieel zijn?
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_177162084
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 20:33 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Ik zou als donor ook wel een voorkeur willen uitspreken voor wie mijn organen zou mogen.
Deze denkwijze vind ik bijna nog enger dan de nieuwe wet....
pi_177162085
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 20:35 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Dat is hij hier toch ook ?
Neem nabestaanden hebben nog zeggenschap.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_177162100
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 20:33 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Ik zou als donor ook wel een voorkeur willen uitspreken voor wie mijn organen zou mogen.
Hahahah ik ook wel :D
  dinsdag 13 februari 2018 @ 20:38:50 #72
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_177162114
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 20:36 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Eens, de keuze mogelijkheden zouden best uitgebreid mogen worden, als codicil zou ik dit erg prettig vinden.

Ik wacht de definitieve wet af maar als dit doorgang krijgt schrijf ik mij uit. Principe kwestie.
Dus eerst wilde je wel mensen helpen met je organen, maar door een keuze van de overheid waar die mensen niks aan kunnen doen niet meer? Vreemde principes hou je er dan op na.

Alhoewel ze waarschijnlijk toch wel een orgaan krijgen, alleen niet de jouwe, dat is wel weer zo natuurlijk ;)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_177162134
quote:
5s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 20:37 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Had het anders een idee geweest als de overheid gewoon steeds hogere boetes had gegeven aan mensen die zich weigeren te registreren? Of gewoon verplicht maken bij het verlengen van je id ofzo.

Of hadden al die mensen die nu zo verontwaardigd zijn ook in dat geval nee gestemd uit een misplaatst geval van principieel zijn?
Was ook effectief geweest!
pi_177162158
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 20:36 schreef Wootism het volgende:

[..]

Ik vind mensen zoals jij compleet krankzinnig....

"Oei, nu zijn mijn organen opeens van de overheid en dat mag niiieeetttt :'( )

Kinderachtig geneuzel.
Dan registreer je jezelf toch als "Niet donor" idioot.
Reageer eens normaal.

In de wet zou tenminste verankerd moeten zijn dat de nabestaande leading zijn in de beslissing. Dat is niet het geval, een derde beslist.

De rol van de overheid wordt steeds verstrekkender, iets wat in mijn ogen op meerdere vlakken onwenselijk is.
  dinsdag 13 februari 2018 @ 20:40:28 #75
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_177162188
Ik vind dit echt maffia praktijken. Wacht maar, de rechtspraak gaat hier nog een stokje voor steken.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_177162204
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 20:38 schreef Blueheeler het volgende:

[..]

Deze denkwijze vind ik bijna nog enger dan de nieuwe wet....
Waarom eigenlijk. T zijn wel je organen, t is geen pepermuntje oid

Ik zou t jammer vinden als een enorme verkrachter/ziekelijke moordenaar/racist oid mijn hart zou krijgen :P
  dinsdag 13 februari 2018 @ 20:41:33 #77
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_177162232
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 20:38 schreef Blueheeler het volgende:

[..]

Deze denkwijze vind ik bijna nog enger dan de nieuwe wet....
Dus een bepaalde groep uit principe geen voorkeur geven bij donatie is erger dan aan helemaal niemand doneren? :?
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_177162295
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 20:40 schreef Aardbeientaartjes het volgende:

[..]

Waarom eigenlijk. T zijn wel je organen, t is geen pepermuntje oid

Ik zou t jammer vinden als een enorme verkrachter/ziekelijke moordenaar/racist oid mijn hart zou krijgen :P
En de volgende wil niet dat zijn longen naar (ex)rokers gaan, de ander weer niet dat zijn lever naar een (ex)alcoholist.
Of je doneert of niet.
  dinsdag 13 februari 2018 @ 20:43:12 #79
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_177162296
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 20:39 schreef Aardbeientaartjes het volgende:

[..]

Was ook effectief geweest!
Ik vraag het me af. Ik zie mensen er zomaar voor aan om pissig te worden om die zogenaamde dramatische inbreuk op hun leven en daarom nee te stemmen :') Waarom zou je immers ook je verantwoordelijkheid nemen om ergens zelf over na te denken. Hier zie je ze ook.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_177162322
quote:
5s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 20:41 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Dus een bepaalde groep uit principe geen voorkeur geven bij donatie is erger dan aan helemaal niemand doneren? :?
Vind ik wel ja.
  dinsdag 13 februari 2018 @ 20:44:53 #81
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_177162368
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 20:43 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Ik vraag het me af. Ik zie mensen er zomaar voor aan om pissig te worden om die zogenaamde dramatische inbreuk op hun leven en daarom nee te stemmen :') Waarom zou je immers ook je verantwoordelijkheid nemen om ergens zelf over na te denken. Hier zie je ze ook.
Weegt niet op tegen de extra donoren die dit oplevert.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  dinsdag 13 februari 2018 @ 20:45:32 #82
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_177162390
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 20:43 schreef Blueheeler het volgende:

[..]

En de volgende wil niet dat zijn longen naar (ex)rokers gaan, de ander weer niet dat zijn lever naar een (ex)alcoholist.
Of je doneert of niet.
Gewoon een paar keuzes op het formulier zetten.

- iemand die meerdere misdrijven heeft gepleegd in de afgelopen x jaar
- iemand die zich heeft uitgeschreven als donor vanwege deze wet
- nog wat
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_177162417
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 20:40 schreef Aardbeientaartjes het volgende:

[..]

Waarom eigenlijk. T zijn wel je organen, t is geen pepermuntje oid

Ik zou t jammer vinden als een enorme verkrachter/ziekelijke moordenaar/racist oid mijn hart zou krijgen :P
Wat als de keurige huisvader die je organen kreeg 5jaar later plots besluit dat zwarte piet gewoon leuk is ? Moeten jouw organen dan weer uit zijn lichaam worden gerukt :P ?
  dinsdag 13 februari 2018 @ 20:46:13 #84
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_177162418
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 20:43 schreef Blueheeler het volgende:

[..]

Vind ik wel ja.
Dat is niet erg logisch van je om te vinden.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  dinsdag 13 februari 2018 @ 20:46:14 #85
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_177162419
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 20:45 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]


- iemand die zich heeft uitgeschreven als donor vanwege deze wet

_O-
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  dinsdag 13 februari 2018 @ 20:47:36 #86
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_177162485
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 20:44 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Weegt niet op tegen de extra donoren die dit oplevert.
Totdat de rechtspraak hier een stokje voor steekt en mensen die vroeger ja zeiden inmiddels uit principe nee gaan zeggen.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
  dinsdag 13 februari 2018 @ 20:48:17 #87
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_177162525
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 20:44 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Weegt niet op tegen de extra donoren die dit oplevert.
Ja dit wel, want hierbij is de default ja. Zo is het nou eenmaal, mensen zijn lui en die eigenschap wordt nu een keer positief ingezet.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  dinsdag 13 februari 2018 @ 20:49:13 #88
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_177162572
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 20:47 schreef VeX- het volgende:

[..]

Totdat de rechtspraak hier een stokje voor steekt en mensen die vroeger ja zeiden inmiddels uit principe nee gaan zeggen.
Als, als..
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_177162829
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 20:46 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Dat is niet erg logisch van je om te vinden.
Neem aan dat jij dan ook geen donororganen zou willen van misdadigers en dat ook kenbaar maakt?
pi_177162936
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 20:54 schreef Blueheeler het volgende:

[..]

Neem aan dat jij dan ook geen donororganen zou willen van misdadigers en dat ook kenbaar maakt?
Jezus wat is toch die obsessie met als ik iets wil geven moet iemand anders ook wat aan mij geven. En als jij niet geeft, krijg je ook niks.

Dat is geen geven of doneren. Dat noem je ruilen.
pi_177162965
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 20:47 schreef VeX- het volgende:

[..]

Totdat de rechtspraak hier een stokje voor steekt en mensen die vroeger ja zeiden inmiddels uit principe nee gaan zeggen.
Iemand dood laten gaan om je punt te maken. Best wel triest eigenlijk
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_177163056
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 20:56 schreef MisChrartin het volgende:

[..]

Jezus wat is toch die obsessie met als ik iets wil geven moet iemand anders ook wat aan mij geven. En als jij niet geeft krijg je niks.

Dat is geen geven of doneren. Dat noem je ruilen.
Doh, daar ben ik dus juist op tegen. Even de hele discussie lezen :D
  dinsdag 13 februari 2018 @ 20:58:51 #93
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_177163067
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 20:54 schreef Blueheeler het volgende:

[..]

Neem aan dat jij dan ook geen donororganen zou willen van misdadigers en dat ook kenbaar maakt?
Waarom neem jij dat aan? Het kiezen op zich is ook een keuze, je kan het ook niet doen.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_177163123
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 20:36 schreef Wootism het volgende:

[..]

Ik vind mensen zoals jij compleet krankzinnig....

"Oei, nu zijn mijn organen opeens van de overheid en dat mag niiieeetttt :'( )

Kinderachtig geneuzel.
Dan registreer je jezelf toch als "Niet donor" idioot.
En het "nu registreer ik me expres als niet-donor, lekker puh!" is helemaal te zielig en kinderachtig voor woorden. Alsof je daarmee iets rechtzet. :') Het gaat om het redden van levens en als de overheid daar dan voor jou te drastische maatregelen voor neemt, je hebt nog steeds een keuze.
pi_177163127
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 20:57 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Iemand dood laten gaan om je punt te maken. Best wel triest eigenlijk
Iemand moet dood gaan om te kunnen doneren. Best triest eigenlijk.
Ze moeten gewoon opschieten met organen kweken.
  dinsdag 13 februari 2018 @ 21:01:10 #96
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_177163182
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 20:56 schreef MisChrartin het volgende:

[..]

Jezus wat is toch die obsessie met als ik iets wil geven moet iemand anders ook wat aan mij geven. En als jij niet geeft, krijg je ook niks.

Dat is geen geven of doneren. Dat noem je ruilen.
Ik kan me op zich wel voorstellen dat iemand die zelf donor is en ligt te sterven het best zuur vindt om te beseffen dat er hoger op de wachtlijst mensen staan die de schaarste in stand houden door zelf geen donor te zijn.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  dinsdag 13 februari 2018 @ 21:01:15 #97
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_177163186
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 20:59 schreef Blueheeler het volgende:

[..]

Iemand moet dood gaan om te kunnen doneren. Best triest eigenlijk.
Ze moeten gewoon opschieten met organen kweken.
Jep, maar dat zijn doden die toch al niet te voorkomen waren.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_177163255
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 20:39 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Reageer eens normaal.

In de wet zou tenminste verankerd moeten zijn dat de nabestaande leading zijn in de beslissing. Dat is niet het geval, een derde beslist.

De rol van de overheid wordt steeds verstrekkender, iets wat in mijn ogen op meerdere vlakken onwenselijk is.
Nee, je beslist zelf....
Je kan zelf de website bezoeken, en daar zelf aangeven dat je geen donor wil worden.
Wat er uiteindelijk met je lichaam gebeurd bepaal je zelf. Of je bent gewoon te lui geweest om het aan te geven, dan staat de keuze standaard op 'ja'
[b]Op vrijdag 27 april 2012 23:21 schreef AldoTheApache het volgende:[/b]
_O_ jij bent de grootste baas op FOK!
Aller tijden :D _O_ _O_
pi_177163363
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 20:59 schreef Blueheeler het volgende:

[..]


Ze moeten gewoon opschieten met organen kweken.
Zover zijn ze helaas niet.
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  dinsdag 13 februari 2018 @ 21:05:02 #100
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_177163364
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 21:02 schreef Wootism het volgende:

[..]

Nee, je beslist zelf....
Je kan zelf de website bezoeken, en daar zelf aangeven dat je geen donor wil worden.
Wat er uiteindelijk met je lichaam gebeurd bepaal je zelf. Of je bent gewoon te lui geweest om het aan te geven, dan staat de keuze standaard op 'ja'
Ik weet hoe de procedure werkt gezien ik zelf als donor geregistreerd sta ;)

In de nieuwe wet ben je automatisch donor en is de rol van de nabestaande niet verankerd in de wet. De arts beslist en neemt de wens van de nabestaande mee in zijn beslissing.
pi_177163409
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 20:19 schreef Disana het volgende:

[..]

Dat is niet waar. De nabestaanden kunnen hun veto uitspreken en dan gebeurt er niets.
Wat ik eigenlijk absurd vind.
Lijkt me bij uitstek de beslissing van een persoon zelf en niet van de nabestaanden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tanatos op 13-02-2018 21:13:10 ]
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_177163504
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 20:33 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Zou de wet beter te verkroppen zijn als er meer keuzes waren ?
Iets als:

"Wat wilt u dat er met uw lijk gebeurt ?"
A. Begraven
B. Cremeren
C. Gebruiken voor medisch onderwijs
D. Gebruiken voor orgaandonatie
E. Iets anders, namelijk...

Indien u geen keuze maakt en uw nabestaanden geen voorkeur hebben zullen wij uitgaan van optie D.
Als ik het recht had op een klassieke luchtbegrafenis zou ik misschien nog twijfelen.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  dinsdag 13 februari 2018 @ 21:10:07 #103
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_177163539
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 21:05 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Ik weet hoe de procedure werkt gezien ik zelf als donor geregistreerd sta ;)

In de nieuwe wet ben je automatisch donor en is de rol van de nabestaande niet verankerd in de wet. De arts beslist en neemt de wens van de nabestaande mee in zijn beslissing.
Tenzij je gewoon nee aangeeft.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  dinsdag 13 februari 2018 @ 21:11:39 #104
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_177163596
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 21:10 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Tenzij je gewoon nee aangeeft.
Precies, je zou mensen dus ook gewoon aan kunnen sporen om een keuze te maken in plaats van deze verstrekkende opt-out regeling in te stellen.
pi_177163647
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 21:11 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Precies, je zou mensen dus ook gewoon aan kunnen sporen om een keuze te maken in plaats van deze verstrekkende opt-out regeling in te stellen.
Dat hebben ze decennialang geprobeerd.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  dinsdag 13 februari 2018 @ 21:13:16 #106
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_177163668
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 21:11 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Precies, je zou mensen dus ook gewoon aan kunnen sporen om een keuze te maken in plaats van deze verstrekkende opt-out regeling in te stellen.
Hiermee spoor je mensen ook aan een keuze te maken. Let maar op, het aantal registraties zal stijgen. En doen ze dat niet, dan levert het nog extra donoren op ook. Win-win.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  dinsdag 13 februari 2018 @ 21:14:03 #107
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_177163706
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 21:12 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Dat hebben ze decennialang geprobeerd.
Niet goed genoeg. Desnoods maak je de keuze verplicht en ga je hier actief op handhaven met jaarlijkse boetes. Alles beter dan dit paardenmiddel.
  dinsdag 13 februari 2018 @ 21:15:32 #108
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_177163769
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 21:14 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Niet goed genoeg. Desnoods maak je de keuze verplicht en ga je hier actief op handhaven met jaarlijkse boetes. Alles beter dan dit paardenmiddel.
Neu, niet mee eens, dan vind ik dit middel een stuk beter besluit.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_177163795
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 21:14 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Niet goed genoeg. Desnoods maak je de keuze verplicht en ga je hier actief op handhaven met jaarlijkse boetes. Alles beter dan dit paardenmiddel.
Voor mensen met normale cognitieve vermogens lijkt me dit prima, voor mensen die dat niet goed zelf kunnen beslissen vind ik het wel enigszins anders.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  dinsdag 13 februari 2018 @ 21:17:12 #110
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_177163840
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 21:14 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Niet goed genoeg. Desnoods maak je de keuze verplicht en ga je hier actief op handhaven met jaarlijkse boetes. Alles beter dan dit paardenmiddel.
Zodat men massaal nee gaat stemmen omdat ze salty zijn dat ze een keuze moeten maken want heuuh is mijn lichaam en de overheid blablabla.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_177163918
Ik vind het echt een verdomde klotewet. Het lijkt wel alsof de overheid ineens heeft besloten iedereen te gaan brandmerken.
Google is your friend, abuse your friends
  dinsdag 13 februari 2018 @ 21:19:55 #112
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_177163936
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 21:17 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Zodat men massaal nee gaat stemmen omdat ze salty zijn dat ze een keuze moeten maken want heuuh is mijn lichaam en de overheid blablabla.
Je lichaam is helemaal niet van de overheid als je iemand verplicht een keuze laat maken. Je lichaam is wel van de overheid in de nieuwe wet als je mensen niet aanspoort om een keuze te maken en die keuze standaard voor ze invult.

Een beetje de omgekeerde wereld vind je niet?
pi_177164027
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 21:17 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Zodat men massaal nee gaat stemmen omdat ze salty zijn dat ze een keuze moeten maken want heuuh is mijn lichaam en de overheid blablabla.
Ah het is een Engelse uitdrukking, vandaar die stompzinnige 1 op 1 vertaling eerder.

Andersom zijn ze nog leuker:
I always get my sin (boekje):
I am the first female secretary for inside affairs and I'm having my first period.
We are a nation of undertakers.
Make that the cat wise.
(Volgens mij allemaal van/door NL politici.)
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  dinsdag 13 februari 2018 @ 21:24:11 #114
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_177164093
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 21:22 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Ah het is een Engelse uitdrukking, vandaar die stompzinnige 1 op 1 vertaling eerder.

Andersom zijn ze nog leuker:
I always get my sin (boekje):
I am the first female secretary for inside affairs and I'm having my first period.
We are a nation of undertakers.
Make that the cat wise.
:?

Zit je in het verkeerde topic?
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_177164109
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 18:48 schreef galatea het volgende: Ja en al eeuwen heb je geen organen nodig.
Ik heb het over het geval wanneer je ze wel nodig blijkt te hebben. Iedereen wil blijven leven. Misschien ben je net die ene stoïcijn die bij zijn standpunt blijft maar ik durf dat te betwijfelen.
Weet je wel zeker dat iedereen wil blijven leven? Wat is dan het bestaansrecht van de Levenseindekliniek en de voorganger in Zwitserland waar men uit diverse landen naartoe reist omdat deze mensen liever niet de onsmakelijke methodes willen toepassen? Je weet wel, die methodes zonder garantie op gelukken en die vaak nog een paar keer opnieuw geprobeerd moeten worden en waar treinmachinisten over mee kunnen praten & dromen?
  dinsdag 13 februari 2018 @ 21:25:05 #116
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_177164129
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 21:19 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Je lichaam is helemaal niet van de overheid als je iemand verplicht een keuze laat maken. Je lichaam is wel van de overheid in de nieuwe wet als je mensen niet aanspoort om een keuze te maken en die keuze standaard voor ze invult.

Een beetje de omgekeerde wereld vind je niet?
De keuze is nu ook standaard ingevuld. En de overheid bezit helemaal niemands lichaam.

Stel je toch niet zo aan.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_177164154
quote:
5s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 21:24 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

:?

Zit je in het verkeerde topic?
Nee iemand anders zei hier eerder dat mensen zoutig werden.
Alhoewel mss was het idd in een ander topic.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  dinsdag 13 februari 2018 @ 21:25:55 #118
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_177164170
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 21:24 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Weet je wel zeker dat iedereen wil blijven leven? Wat is dan het bestaansrecht van de Levenseindekliniek en de voorganger in Zwitserland waar men uit diverse landen naartoe reist omdat deze mensen liever niet de onsmakelijke methodes willen toepassen? Je weet wel, die methodes zonder garantie op gelukken en die vaak nog een paar keer opnieuw geprobeerd moeten worden en waar treinmachinisten over mee kunnen praten & dromen?
Die mensen zullen zich niet op de lijst laten zetten lijkt me dan?
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_177164248
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 21:24 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Weet je wel zeker dat iedereen wil blijven leven? Wat is dan het bestaansrecht van de Levenseindekliniek en de voorganger in Zwitserland waar men uit diverse landen naartoe reist omdat deze mensen liever niet de onsmakelijke methodes willen toepassen? Je weet wel, die methodes zonder garantie op gelukken en die vaak nog een paar keer opnieuw geprobeerd moeten worden en waar treinmachinisten over mee kunnen praten & dromen?

Klopt helemaal, echter zijn dat niet de mensen die lichamelijk niet meer kunnen enkel slechts degene die geestelijk niet meer willen. Ik had het over de mensen wiens lichaam niet meer wil.
met her in the burgerking, fell in love at the soda-machine
  † In Memoriam † dinsdag 13 februari 2018 @ 21:30:19 #120
137949 Disana
pi_177164360
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 21:24 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Weet je wel zeker dat iedereen wil blijven leven? Wat is dan het bestaansrecht van de Levenseindekliniek en de voorganger in Zwitserland waar men uit diverse landen naartoe reist omdat deze mensen liever niet de onsmakelijke methodes willen toepassen? Je weet wel, die methodes zonder garantie op gelukken en die vaak nog een paar keer opnieuw geprobeerd moeten worden en waar treinmachinisten over mee kunnen praten & dromen?
Daar gaat deze wet niet over. Integendeel, deze wet is voor mensen die wel willen blijven leven.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')