abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_177160043
registreer om deze reclame te verbergen
Lang, lang geleden kochten mijn liefste en ik een 'buiten'. Met een hectare grasland. Gelukkig had mijn moeder een paar schapen over, en zo begonnen wij een veestapel. Katten hadden we al, maar da's geen vee.
In de loop der tijd kwamen er twee koekalfjes bij, een handvol varkens, kippen, ganzen, honden.

De veestapel werd ook weer afgebouwd, zeker voor wij aan onze lange wandeling begonnen. Een hond wandelde een tijdje mee, de ander bleef vanaf het begin thuis. Ik zal ze even voorstellen:
RhSjYKo.jpg
Die luie links wandelde met ons tot Belgi, heeft krullen, is een teefje, bijna 7, de opperhond en bovendien de koningin van de wijde omgeving.
Dat onderstebovengeval is een reu (voor het geval je het gemist had), bijna 8, een paar jaar geleden via via bij ons bezorgd wegens ziekte van de vorige baas.
rapFylt.jpg

Terwijl wij wandelden liepen er nog 8 ganzen, 6 ooien, en een geleende ram in onze wei.
Bloemetjes, bijtjes, ooien, rammen, kortom.. zo zoetjes an wordt het tijd.
En gister was het dan zover *O*
88Pf8rK.jpg

Een gezonde tweeling, een ooilam en een ramlam. Ze lopen lekker buiten en hebben vandaag genoten van hun eerste echte dag, met een heerlijk zonnetje.

We verwachten nog wel meer lammetjes, er zijn nog 5 ooien en meestal krijgen ze 2 lammeren. Soms drie, dat is vervelend want dat kan 1 ooi eigenlijk niet aan. Dus daar hopen we niet op. Soms krijgt een ooi 1 lam, dat wordt dan een dik lam. Dat is voor ons prima.

Verder hopen we de veestapel vanaf april ofzo te gaan uitbreiden met twee of drie biggen, en een stuk of zes kippen en een haan.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_177160528
Ik ben jaloers op jou.
Google is your friend, abuse your friends
pi_177163782
Leuk, ga ik weer volgen!
E.
pi_177163849
Wat leuk. Ik volg. En ben ook wel beetje jaloers O+
pi_177185850
Het was even zoeken, de poezen laten zich maar matig fotograferen. Het zijn trouwens jeweetwelkaters.
Maar alsnog wat presentabels gevonden.

De zwarte poes:
IPgsJMR.jpg

De pootjespoes:
qn19Nnq.jpg

De gebroeders tesaam:
W7Jvi24.jpg
pi_177187039
Lieffff O+
pi_177195813
Goed kijken, dit is een andere ooi en dit zijn lammetjes 3 & 4.

FYJxOFp.jpg
pi_177217616
Wat leuk dat de diergaarde weer volop draait!
I happen to think that mine is the level head and yours is the one things would roll off of.
We zijn bezig: K&W / Begonnen: Verhuizen van A tot Z #2
pi_177241508
Lammetjes O+

Mocht je toevallig een drieling krijgen, ik wil er gerust eentje van je overnemen O+ Wij zijn momenteel even schaap-loos, hopelijk komt daar dit of anders volgend jaar weer verandering in :)
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')