abonnement Unibet Coolblue
pi_177159668
Om even te beginnen met een kort verhaaltje.

Ik heb vrijwel mijn gehele leven in Nederland gewoond, hier ook mijn opleiding genoten en de eerste werkervaring opgedaan. Echter heb ik mij hier nooit echt voor de volle 100% thuis gevoeld en merk ik dat die klik er ook nooit gaat komen.

Vandaar dus de keuze om eens over de grens te kijken. Ik heb momenteel werk en kan dus vanuit alle rust eens wat rondkijken naar wat de mogelijkheden daartoe zijn.

Echter, mijn CV is in het Nederlands omdat ik mij altijd op de Nederlandse arbeidsmarkt gericht heb, deze ben ik nu aan het vertalen naar het Engels, zijn hier bepaalde zaken die ik niet moet vergeten?

Alvast bedankt voor degene die mij willen/kunnen helpen. :)
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_177160488
Op welke markt richt je je? Ik bedoel als je op Amerikaanse bedrijven richt kun je je beter naar hun verwachtingen schikken, indien je op Britse bedrijven richt naar hun, etc etc

Belangrijkste is dat je domme taalfouten vermijdt.
pi_177236929
CV is ontvangen en krijg binnenkort bericht.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_177236948
Ik richt me op Zuid-Europa als je Nederland zat bent, ga je natuurlijk niet naar GB of Duitsland :P
N A P O L I
C A M P A N I A
  vrijdag 16 februari 2018 @ 18:52:04 #5
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_177237007
Ja, want aan Engels heb je héél erg veel in Zuid Europa.

Om wat voor functies gaat het?
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_177237130
Dus hier een opleiding genieten en vervolgens oppleuren, nice.

Het gevoel dat je hier niet hoort is geheel wederzijds.

GEINTJUH!

On-topic: Goed om te zien dat je ambitie hebt. Ff je Frans,Spaans, Portugees bijwerken en gaan met die banana!

Tip: Schat je NL opleiding niet te laag in op je resumé.
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_177307694
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 18:52 schreef static het volgende:
Ja, want aan Engels heb je héél erg veel in Zuid Europa.

Om wat voor functies gaat het?
Daarom gewoon Italiaans praten en hopen dat ze me begrijpen :P

Het gaat in dit geval om callcenterwerk in Portugal. Dus ik ben al een beetje aan het oefenen op de klanken zodat ik me met behulp van google translate een beetje verstaanbaar kan maken.

Daarnaast word de taal aangeboden, welke ik zeker ga volgen, maar ik denk dat het gewoon doen de meeste goodwill kweekt.

Ik zit nu ongeduldig te wachten (Echt een Hollander) op bericht en dan is het een kwestie van baan opzeggen en alles wat erbij komt kijken.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_177307783
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 februari 2018 18:59 schreef Het_Bokje het volgende:
Dus hier een opleiding genieten en vervolgens oppleuren, nice.

Het gevoel dat je hier niet hoort is geheel wederzijds.

GEINTJUH!

On-topic: Goed om te zien dat je ambitie hebt. Ff je Frans,Spaans, Portugees bijwerken en gaan met die banana!

Tip: Schat je NL opleiding niet te laag in op je resumé.
Portugees is wel anders qua uitspraak, maar ik heb het al een beetje door.
Ook al een handtasje ontdekt waardoor een hoop van Portugees naar Italiaans te vertalen is.

Qua zinsopbouw is het makkelijk. Dus puur de woorden leren en de juiste uitspraak en dan red ik me wel.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_177308370
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 20:44 schreef Aiciu het volgende:

[..]

Daarom gewoon Italiaans praten en hopen dat ze me begrijpen :P

Het gaat in dit geval om callcenterwerk in Portugal. Dus ik ben al een beetje aan het oefenen op de klanken zodat ik me met behulp van google translate een beetje verstaanbaar kan maken.

Daarnaast word de taal aangeboden, welke ik zeker ga volgen, maar ik denk dat het gewoon doen de meeste goodwill kweekt.

Ik zit nu ongeduldig te wachten (Echt een Hollander) op bericht en dan is het een kwestie van baan opzeggen en alles wat erbij komt kijken.
Teleperformance Lissabon?
pi_177309709
quote:
0s.gif Op maandag 19 februari 2018 21:09 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Teleperformance Lissabon?
Porto.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_177315831
Ik ben hier zelf ook erg veel mee bezig, veel contact in buitenland voor werk daar.
Heb dan ook een CV in het Engels.
Iets waar je op moet letten? Nee niet zo, vertaal NL alleen niet met Holland. Dat staat amateuristisch omdat het niet klopt. Verder kan je eigenlijk alles gewoon volledig 1 op 1 vertalen (let natuurlijk wel op de andere benamingen voor banen en scholen daar).

Ligt voor jou misschien anders maar CV Engels ontvangen ze ook in bv Spanje prima.
Maar ik spreek maar een beetje Italiaans en een beetje Spaans.
Dus ik richt mij niet rechtstreeks tot hun en niet op de plaatselijke markt qua taal.
Altijd naar de grotere bedrijven en via een bedrijf, vaak Nederlands.

Je kunt ook altijd zoeken naar Engels en Nederlandstalig werk, in ontzettend veel landen wordt Nederlandstalig gezocht.

Ierland is trouwens wel heel anders hoor dan Nederland. Maar kan mij voorstellen dat je in elk geval hier weg wilt. Ben ik al een tijdje mee bezig.
pi_177326847
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 10:07 schreef bianconeri het volgende:
Ik ben hier zelf ook erg veel mee bezig, veel contact in buitenland voor werk daar.
Heb dan ook een CV in het Engels.
Iets waar je op moet letten? Nee niet zo, vertaal NL alleen niet met Holland. Dat staat amateuristisch omdat het niet klopt. Verder kan je eigenlijk alles gewoon volledig 1 op 1 vertalen (let natuurlijk wel op de andere benamingen voor banen en scholen daar).

Ligt voor jou misschien anders maar CV Engels ontvangen ze ook in bv Spanje prima.
Maar ik spreek maar een beetje Italiaans en een beetje Spaans.
Dus ik richt mij niet rechtstreeks tot hun en niet op de plaatselijke markt qua taal.
Altijd naar de grotere bedrijven en via een bedrijf, vaak Nederlands.

Je kunt ook altijd zoeken naar Engels en Nederlandstalig werk, in ontzettend veel landen wordt Nederlandstalig gezocht.

Ierland is trouwens wel heel anders hoor dan Nederland. Maar kan mij voorstellen dat je in elk geval hier weg wilt. Ben ik al een tijdje mee bezig.
Ik ben echt wel op zoek naar een beter klimaat op het moment.
Talen als Portugees en Spaans zijn goed te leren en in Italië wil ik eigenlijk alleen in het zuiden wonen. In Noord - Italië is het ook vaak slecht weer en ik ga niet ergens wonen waar ze haten op zuiderlingen.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_177332614
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 19:03 schreef Aiciu het volgende:

Ik ben echt wel op zoek naar een beter klimaat op het moment.
Talen als Portugees en Spaans zijn goed te leren en in Italië wil ik eigenlijk alleen in het zuiden wonen. In Noord - Italië is het ook vaak slecht weer en ik ga niet ergens wonen waar ze haten op zuiderlingen.
Ja kan ik mij voorstellen. Sowieso meteorologisch als maatschappelijk een beter klimaat.
Spaans heeft nog best lastige dingen hoor, met name de uitspraak is voor een NL-Engels spreker niet altijd makkelijk. Waar ik zelf mee struggle is de r (uitspraak met tong hoog achter tanden, wij doen dat van achter in keel).

Noord-Italie is economisch wel weer veel sterker, qua weer ook wel lekker hoor.
Maar ach alles beter. Zeker gezien jij de talen daar wel aardig beheerst moet het wel mogelijk zijn wat te vinden.
CV kun je dan gewoon rechtstreeks in die talen vertalen.
pi_177335154
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 22:15 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Ja kan ik mij voorstellen. Sowieso meteorologisch als maatschappelijk een beter klimaat.
Spaans heeft nog best lastige dingen hoor, met name de uitspraak is voor een NL-Engels spreker niet altijd makkelijk. Waar ik zelf mee struggle is de r (uitspraak met tong hoog achter tanden, wij doen dat van achter in keel).

Noord-Italie is economisch wel weer veel sterker, qua weer ook wel lekker hoor.
Maar ach alles beter. Zeker gezien jij de talen daar wel aardig beheerst moet het wel mogelijk zijn wat te vinden.
CV kun je dan gewoon rechtstreeks in die talen vertalen.
Qua weer is het Iberisch schiereiland sowieso beter dan heel Italië. Kijk maar eens naar de kaart van Europa hoe vaak zij een storm of koudegolf ontlopen.

Qua Italië ik moet vaak overstappen in Milaan, dan ben ik daar en is het koud en kut weer en dan richting Napels wordt het ineens warm en zonnig _O_
Ook qua weer, het zuiden is warmer en droger.

Ik vind persoonlijk Noord - Italië nog te gehaast, hetgeen waar ik niet tegen kan.
Doe mij maar gemoedelijkheid en lekker weer :)
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_177348325
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 februari 2018 23:47 schreef Aiciu het volgende:

Qua Italië ik moet vaak overstappen in Milaan, dan ben ik daar en is het koud en kut weer en dan richting Napels wordt het ineens warm en zonnig _O_
Ook qua weer, het zuiden is warmer en droger.

Ik vind persoonlijk Noord - Italië nog te gehaast, hetgeen waar ik niet tegen kan.
Doe mij maar gemoedelijkheid en lekker weer :)
Dat laatste heb je in het noorden wel veel meer denk ik inderdaad.
Aangezien het gewoon een heel sterk economisch gebied is, ook qua leefstijl.
Maar je hebt daar ook gewoon gebieden wat wel heel anders is. Denk aan de bekende meren.
Daarnaast leeft de Italiaan sowieso nooit zo gehaast als de Nederlander.

En tja Napels, als je dat ziet is dat ook niet echt een goede stad. Maar de omgeving daar kan natuurlijk wel mooi zijn. Hoop sowieso binnenkort nog naar Sicilie te gaan.

Iberisch schiereiland trekt mij tegenwoordig ook wel. Gewoon hele manier van leven al.
pi_177350892
quote:
0s.gif Op woensdag 21 februari 2018 16:17 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Dat laatste heb je in het noorden wel veel meer denk ik inderdaad.
Aangezien het gewoon een heel sterk economisch gebied is, ook qua leefstijl.
Maar je hebt daar ook gewoon gebieden wat wel heel anders is. Denk aan de bekende meren.
Daarnaast leeft de Italiaan sowieso nooit zo gehaast als de Nederlander.

En tja Napels, als je dat ziet is dat ook niet echt een goede stad. Maar de omgeving daar kan natuurlijk wel mooi zijn. Hoop sowieso binnenkort nog naar Sicilie te gaan.

Iberisch schiereiland trekt mij tegenwoordig ook wel. Gewoon hele manier van leven al.
Het is geen perfecte stad, maar ik zou geen seconde twijfelen als ik daar werk kon krijgen.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_177398113
Volgende week gesprekken.

Ik hoop eind maart, begin april te vertrekken. *O*
N A P O L I
C A M P A N I A
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')