abonnement Unibet Coolblue
pi_177157193
December vorig jaar bracht ik mijn auto weg voor apk. Bij het brengen zei ik al dat de auto een vreemd geluid maakte bij hard rijden. Of ze dat misschien mee wilden nemen. Bij het afhalen was er niks mis, alleen apk kosten (zoals elk jaar).

Omdat het geluid bleef aanhouden, ben ik er vorige maand mee naar de dealer gegaan. Conclusie: rechter wiellager kapot. Juist, een apk punt.... Vreemd dus dat hij een maand geleden nog compleet goedgekeurd was.

Waar zou dit aan liggen? Wordt er gesjoemeld met de apk's? Of toch een onbekwame automonteur? Wie heeft ook zijn bedenkingen gehad bij de uitslag van een apk keuring?
pi_177157948
Misschien over het hoofd gezien, wil je nu de garage gaan aanklagen en laten opdraaien voor de kosten?
pi_177158036
Je realiseert je wel dat onderdelen constant slijten hé, niet alleen voor of na een keuring? Toegegeven het is toevallig maar dan had je er ook meteen na het ophalen ermee kunnen komen toch?
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_177158509
Beter dit dan garages die alles preventief willen vervangen voor een apk, terwijl het niet eens nodig was.
pindazakje
pi_177158891
Waarschijnlijk heeft degene die het heeft "gerepareerd" niet eens meegekregen dat dit zich bij hard rijden afspeelt. Die draait dan een keer met het wiel en dat was het.
AMG heten en dan een Volvo rijden...
pi_177159473
Een lager kan in een week kapot gaan. Een APK is een MOMENTOPNAME en een VEILIGHEIDSKEURING, geen rapport hoe de onderhoudsstaat van een auto is.
pi_177160743
Ik denk dat de monteur niet hard heeft gereden.

Verder is het voor de monteur geheel niet interessant om aan het normale tarief zijn ogen dicht te knijpen, gezien hij zijn keuringsbevoegdheid kwijt kan raken (De RDW voert geregeld steekproeven uit).

Wel is het zo, dat er gevallen zijn geweest (en mogelijk nu nog voorkomen), waarbij de monteur voor een flink hoger bedrag een zo geheten "zwarte apk" doorvoerde. Waarbij hij dus tegen een geldelijke betaling flink wat riskeerde.
pi_177161295
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 20:03 schreef paddestoelensoep het volgende:
Verder is het voor de monteur geheel niet interessant om aan het normale tarief zijn ogen dicht te knijpen, gezien hij zijn keuringsbevoegdheid kwijt kan raken (De RDW voert geregeld steekproeven uit).
Dit.

Die keurder heeft gewoon een eenvoudige APK gedaan zonder bedoeling extra geld binnen te halen en die auto naar zijn interpretatie van de normen goedgekeurd.
De mededeling van TS dat er een raar geluid was heeft hij kennelijk niet opgevat als opdracht voor reparatie, anders had hij dat ook wel in rekening gebracht.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_177161921
Lager was eerst een beetje stuk, waardoor ze bij handmatig ronddraaien geen herrie maken, is goed genoeg voor de apk.
.
pi_177171827
Vaak zijn die klachten bij APK precies andersom, nl. dat er onterecht afkeurpunten worden gevonden, zodat de garage weer geld kan verdienen aan je ;) Denk niet dat een garage moedwillig werk/inkomsten laat liggen. Ws. was het onderdeel nog goed genoeg voor de apk.

Tip voor de volgende keer is om duidelijk aan te geven hoe het probleem is te reproduceren. Dus niet dat ie een vreemd geluid maakt bij hard rijden, maar dat je bij 110km/u een gierend/bonkend/trillend geluid hoort rechtsachter.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')