abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 13 februari 2018 @ 16:54:49 #51
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_177155533
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 16:54 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nu is het zo dat jouw organen in principe staatsbezit zijn,
Dit is onzin.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_177155543
quote:
9s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 16:54 schreef Copycat het volgende:
Van opt in naar opt out. Het is wat.
Het is niet veel nee, voornamelijk een principe dingetje.
  dinsdag 13 februari 2018 @ 16:55:37 #53
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_177155549
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 16:54 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dit is onzin.
Straks krijg je bij het drinken van teveel bier nog een boete wegens het vernielen van Rijkseigendom. Let maar op.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_177155550
Is er iemand die echt een goeie reden kan geven waarom je geen donor zou willen zijn?
Je bent dood, je kan iemand anders zijn leven redden. Waarom kies je er dan voor om je ingewanden te laten rotten? ik kan er met mijn hoofd gewoon niet bij. Zo egoïstisch.

Stel je vader, moeder, broer, zus, kindje ligt op sterven en heeft een nier nodig en er zijn 8 potentiële donoren en die laten liever alles sterven dan iets redden.... probeer je eens te verplaatsen in die mensen.
Geen interesse.
pi_177155551
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 16:32 schreef superniger het volgende:
Morgen mijn registratie naar een dikke NEE veranderen.
Al gedaan toen het door de tweede kamer werd aangenomen.

Mensen zijn geen orgaantelers voor de overheid.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 13 februari 2018 @ 16:55:42 #56
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_177155552
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 16:31 schreef superniger het volgende:
Volgens tegenstanders gaat het te ver dat mensen in de wet-Dijkstra donor kunnen zijn zonder dat ze daar uitdrukkelijk toestemming voor hebben gegeven.

Gaven ze ook toestemming om geboren te mogen worden? Of verwekt?
Als je dood bent heb je niets meer te willen.. dan ben je dood.. Moeilijk joh..

Alles wat je wilt dat na je dood gebeurt dat leg je tijdens je leven vast.. dus ook donor zijn..
  dinsdag 13 februari 2018 @ 16:55:43 #57
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_177155553
Dat was het dan. Ramen en deuren dicht spijkeren. Binnenkort komt Gekke Pia langs om je open te snijden van je hurken tot je lurven en al je organen door de gehaktmolen te halen terwijl je gillend toekijkt.

De nachtmerrie is werkelijkheid geworden.
pi_177155556
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 16:51 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Ik snap niet dat mensen zich zo druk maken. Het interesseert me niet wat je met mij doet als ik dood ben, je mag me begraven, opeten, in zee gooien of oplossen in een vat zwavelzuur, ik merk er toch niks van.
Het gaat er ook om hoe de procedure werkt, er zijn 2 soorten van dood gaan:

hartdood, je hart stopt met kloppen, de familie mag daar bij zijn, maar na 5 minuten wordt je weggerolt en halen ze de organen er uit... de familie heeft dan 5 minuten om afscheid te namen

hersendood: 3 artsen beslissen dat je hersendood bent naar aanleiding van de aangesloten apparatuur, je familie mag afscheid nemen van je lichaam met kloppend hart, dit hart houden ze kloppend totdat het hart zelf verwijderd wordt als laatste orgaan.

is er in beide gevallen tijd om echt afscheid te nemen? of de arts komt na 5 minuten dat het toch echt nu klaar is want anders ben je onbruikbaar .... of je wordt weggerold met kloppend hart en ze krijgen een niet kloppende versie terug om afscheid van te nemen.
  dinsdag 13 februari 2018 @ 16:57:01 #59
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_177155576
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 16:36 schreef summer2bird het volgende:
Een probleem blijft wel dat het werkelijke aantal donors laag blijft omdat je in de juiste omstandigheden moet sterven wil je kunnen doneren.
Te ver van het ziekenhuis, te lang dood, ziek lichaam, ongezond lichaam, hebben ze allemaal niks aan.
Teveel mensen die hun leven overleven ook niet... Het is niet dat er te weinig mensen bijkomen ofzo...
pi_177155578
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 16:55 schreef GobSmacked- het volgende:
Is er iemand die echt een goeie reden kan geven waarom je geen donor zou willen zijn?
Je bent dood, je kan iemand anders zijn leven redden. Waarom kies je er dan voor om je ingewanden te laten rotten? ik kan er met mijn hoofd gewoon niet bij. Zo egoïstisch.

Stel je vader, moeder, broer, zus, kindje ligt op sterven en heeft een nier nodig en er zijn 8 potentiële donoren en die laten liever alles sterven dan iets redden.... probeer je eens te verplaatsen in die mensen.
zie mijn post hier boven (2 omhoog)

naast het afscheid nemen waar beperkt tijd voor is in het geval van hartdood, de gedachte dat ze je met een kloppend hart (in het geval van hersendood) leeg trekken... nee dankje

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 13-02-2018 16:58:49 ]
  dinsdag 13 februari 2018 @ 16:57:35 #61
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_177155590
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 16:55 schreef LXIV het volgende:

[..]

Straks krijg je bij het drinken van teveel bier nog een boete wegens het vernielen van Rijkseigendom. Let maar op.
Ok.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_177155593
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 16:55 schreef GobSmacked- het volgende:
Is er iemand die echt een goeie reden kan geven waarom je geen donor zou willen zijn?
Je bent dood, je kan iemand anders zijn leven redden. Waarom kies je er dan voor om je ingewanden te laten rotten? ik kan er met mijn hoofd gewoon niet bij. Zo egoïstisch.

Stel je vader, moeder, broer, zus, kindje ligt op sterven en heeft een nier nodig en er zijn 8 potentiële donoren en die laten liever alles sterven dan iets redden.... probeer je eens te verplaatsen in die mensen.
Klopt. Zo dacht ik er ook over. Omdat vrije keuze en automatisch zelf bepalen.
Nu bepaald de staat het voor je. Politici hebben niets te zeggen over lichamelijke integriteit en die is hiermee volledig geschonden.

Ja, je mag nog steeds kiezen, maar de staat kiest eerst voor jou.

Dikke middelvinger.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 13 februari 2018 @ 16:58:51 #63
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_177155612
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 16:55 schreef GobSmacked- het volgende:
Is er iemand die echt een goeie reden kan geven waarom je geen donor zou willen zijn?
Je bent dood, je kan iemand anders zijn leven redden. Waarom kies je er dan voor om je ingewanden te laten rotten? ik kan er met mijn hoofd gewoon niet bij. Zo egoïstisch.

Stel je vader, moeder, broer, zus, kindje ligt op sterven en heeft een nier nodig en er zijn 8 potentiële donoren en die laten liever alles sterven dan iets redden.... probeer je eens te verplaatsen in die mensen.
Het is helemaal niet zo dat de tegenstanders tegen donoren zijn. Zo wordt dat vaak verkocht. Het tegendeel is waar.
De tegenstanders zijn er tegen dat je in principe een donor bent, tenzij je anders aangeeft. Het is dus een principekwestie.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_177155631
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 16:54 schreef LXIV het volgende:

[..]

De ophef komt voort uit het basisbeginsel dat je organen jezelf of de staat toebehoren, tenzij anders bepaald.
Het is altijd zo geweest dat jouw organen in principe van jou waren, behalve als je aangaf dat ze als donororganen gebruikt mogen worden.
Nu is het zo dat jouw organen in principe staatsbezit zijn, tenzij je aangeeft dat je dit niet wil.

Ik ben principieel tegen.
Ja ik ken het argument, maar ik vind het gezeik. Dat staatseigendom is een term die steeds op Geenstijl wordt gebruikt in de stukjes van Van Rossum, maar feitelijk is het onjuist want je nabestaanden hebben nog een laatste stem. Verder is het slechts een aansporing om JA of NEE te kiezen, meer niet.

Maar Nederlanders willen graag mierenneuken blijkt wel weer.
٩๏̯͡๏)۶
pi_177155644
ik zie dat ik in 1998 al een NEE heb laten zetten in het register.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_177155650
Zo, dat wijzigen ging vrij makkelijk :). Even inloggen via DigiD op donorregistratie.nl en het is geregeld.

Vanaf dag 1 dat ik de keuze mocht maken op JA gezet, nu dus op NEE.
pi_177155668
Leuke twist

Ik registreer nee, nabestaanden hebben laatste woord en zeggen Ja

Ik registreer ja , nabestaanden hebben laatste woord en zeggen nee

Dus deze wet is door deze extra toe voeging zinloos
pi_177155674
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 17:01 schreef Scrummie het volgende:
Zo, dat wijzigen ging vrij makkelijk :). Even inloggen via DigiD op donorregistratie.nl en het is geregeld.

Vanaf dag 1 dat ik de keuze mocht maken op JA gezet, nu dus op NEE.
haha, ik ging ook meteen inloggen, zat dus op NEE, maar ik twijfel nu om em toch op JA te zetten :P
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 13 februari 2018 @ 17:02:15 #69
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_177155680
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 17:01 schreef Scrummie het volgende:
Zo, dat wijzigen ging vrij makkelijk :). Even inloggen via DigiD op donorregistratie.nl en het is geregeld.

Vanaf dag 1 dat ik de keuze mocht maken op JA gezet, nu dus op NEE.
Hier ook. :)
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  dinsdag 13 februari 2018 @ 17:02:29 #70
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_177155688
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 16:55 schreef CarltonBanks het volgende:

[..]

Het gaat er ook om hoe de procedure werkt, er zijn 2 soorten van dood gaan:

hartdood, je hart stopt met kloppen, de familie mag daar bij zijn, maar na 5 minuten wordt je weggerolt en halen ze de organen er uit... de familie heeft dan 5 minuten om afscheid te namen

hersendood: 3 artsen beslissen dat je hersendood bent naar aanleiding van de aangesloten apparatuur, je familie mag afscheid nemen van je lichaam met kloppend hart, dit hart houden ze kloppend totdat het hart zelf verwijderd wordt als laatste orgaan.

is er in beide gevallen tijd om echt afscheid te nemen? of de arts komt na 5 minuten dat het toch echt nu klaar is want anders ben je onbruikbaar .... of je wordt weggerold met kloppend hart en ze krijgen een niet kloppende versie terug om afscheid van te nemen.
Je wou afscheid nemen van een machine ofzo? Degene is al dood.. machines laten het lichaam alleen nog wat rammelen en doen alsof..
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 dinsdag 13 februari 2018 @ 17:03:55 #71
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_177155721
quote:
15s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 16:54 schreef Fir3fly het volgende:
Is het bij deze wet nu nog steeds zo dat zelfs bij een ja nabestaanden het tegen kunnen houden?
Klopt. Ook daarom is het een kansloze wet.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_177155724
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 16:42 schreef Straatcommando. het volgende:
Achterlijke wet. Met een omweg wordt er geprofiteerd van mensen die de keuze niet durven of kunnen maken. Daarnaast hebben nabestaanden alsnog veel zeggenschap wat alleen maar getouwtrek gaat opleveren.

Stimuleer mensen donor te worden, niet dit soort lapmiddelen..
Van een passief nee naar een passief ja dus..

Nu moet die groep iets actiever worden als men het niet wil.
  dinsdag 13 februari 2018 @ 17:04:15 #73
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_177155730
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 16:57 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Klopt. Zo dacht ik er ook over. Omdat vrije keuze en automatisch zelf bepalen.
Nu bepaald de staat het voor je. Politici hebben niets te zeggen over lichamelijke integriteit en die is hiermee volledig geschonden.

Ja, je mag nog steeds kiezen, maar de staat kiest eerst voor jou.

Dikke middelvinger.
Waarom maak je daar zo'n probleem van?
Het is toch met alles zo? Als je geen familie hebt en geen testament.. waar denk je dat je bezittingen naartoe gaan?

Regel het of het word geregeld.. zo moeilijk is het echt niet..
pi_177155742
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 16:55 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Dat was het dan. Ramen en deuren dicht spijkeren. Binnenkort komt Gekke Pia langs om je open te snijden van je hurken tot je lurven en al je organen door de gehaktmolen te halen terwijl je gillend toekijkt.

De nachtmerrie is werkelijkheid geworden.
Gast :') ben jij afgestudeerd dramaqueen? :')
  dinsdag 13 februari 2018 @ 17:05:44 #75
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_177155790
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 17:02 schreef Ringo het volgende:

[..]

Hier ook. :)
Ik wil niet op NEE zetten want ik wil de mogelijkheid dat ik een ander het leven kan redden niet blokkeren omdat ik het oneens ben met deze wet. Daar kan die persoon die mij nodig kan hebben ook niks aan doen.
Anderzijds wil ik ook niet zonder slag of stoot accepteren dat het principe dat je organen van jezelf zijn zomaar overboord gezet wordt.

Dus wat nu? Wat weegt zwaarder?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')