abonnement Unibet Coolblue
pi_177158399
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 17:33 schreef Pharkus het volgende:
Ik zou graag mijn hart aan een politicus willen doneren.
Ik zou mijn maagdelijkheid wel aan Pechtoldgod willen doneren
pi_177158507
Hier ook maar afgemeld want mensen dit verplichten slaat nergens op.

D66 :r

/edit
Heb mij destijds juist aangemeld toen het kon maar je burgers dit verplichten nee

[ Bericht 22% gewijzigd door #ANONIEM op 13-02-2018 18:48:40 ]
pi_177158602
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 18:47 schreef Syd het volgende:
Hier ook maar afgemeld want mensen dit verplichten slaat nergens op.

D66 :r

/edit
Heb mij destijds juist aangemeld toen het kon maar je burgers dit verplichten nee
Tis dus niet echt verplicht hè.. als je je zojuist hebt afgemeld.
pi_177158632
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 18:39 schreef ITrade het volgende:

[..]

Waarschijnlijk harder dan tijdens al die "stem voor" campagnes ja. Ik moest ook al even wachten om te kunnen inloggen.
Is ook vrij logisch dat "nee zeggers" voorheen niets hoefde te doen. En nu wel. Dus moeten ze dat even vast laten leggen.
pi_177158764
[quote]1s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 18:52 schreef koemleit het volgende:

[..]

Tis dus niet echt verplicht hè.. als je je zojuist hebt afgemeld.
[\quote]

True verkeerd verwoord :) maar je snapt me punt.
  Forum Admin dinsdag 13 februari 2018 @ 19:15:17 #31
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_177159210
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 18:42 schreef Oberkullie het volgende:

[..]

Ik zou mijn maagdelijkheid wel aan Pechtoldgod willen doneren
Kan je gelijk van het zeezicht genieten.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  Moderator dinsdag 13 februari 2018 @ 19:27:46 #32
441859 crew  Lenny77
pi_177159532
Wat is het probleem eigenlijk? Hier in België is het al altijd zo geweest. Je bent altijd donor totdat je zelf meldt van niet.
In de realiteit houden de artsen altijd rekening met de wensen van de familie. Het is niet dat ze je ongevraagd meenemen want de wet bla bla...
Het is altijd in overleg!
Trouwens, hoe kan je nou tegen zijn... Je kind, moeder, vader of wie dan ook moest maar eens een orgaan nodig hebben en sterven omdat iemand anders koppig is voor een wet. Wat ga je met je organen doen in je graf?
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_177159710
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 16:52 schreef hugecooll het volgende:
Ben al geregistreerd donor dus zal allemaal wel
Dat.
(Al zullen ze aan mijn lever niet veel hebben denk ik B:)B _O- _O- ).

[ Bericht 0% gewijzigd door Juup© op 13-02-2018 19:51:53 ]
  dinsdag 13 februari 2018 @ 19:34:40 #34
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_177159757
Ik drink vandaag nog een biertje extra zodat mijn organen verder onbruikbaar worden.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
  dinsdag 13 februari 2018 @ 19:39:37 #35
246810 Duzzy
Kapot knuppelen
pi_177159913
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 19:27 schreef Lenny77 het volgende:
Wat ga je met je organen doen in je graf?
Insecten hebben ook recht van leven.. maden O+
pi_177160286
Die mensen die hun donorschap intrekken zijn echt grote domme tokkies. Godverdomme man, snap je dan niet dat je lever dadelijk niet naar mevrouw Dijkstra gaat, maar naar iemand die anders misschien dood gaat?

Het is alsof je een willekeurig klein kind zijn tanden er uit slaat omdat je een snelheidsboete krijgt... Er is geen verband tussen diegene die jou zogenaamd onrecht aandoet en diegene die jij straft.

Is het dan zo dat je dat doet omdat je niet automatisch geregistreerd wil worden? Nee ook niet, jij was immers al als donor geregistreerd, dus jij wordt helemaal niet automatisch geregistreerd. Voor jou verandert er helemaal niets.

Maar omdat je het niet eens bent met het landelijke beleid, ga je nu je orgaan onthouden van een ziek iemand die daar veel baat bij kan hebben... Wat is er mis met jou?

Als je boos bent op de overheid en je er niet bij neer kan leggen dat we hier een democratisch systeem hebben dat soms beslissingen neemt waar je het niet mee eens bent, en je perse wraak wil nemen op iemand, is een ding. Maar waarom pak je dan niet de overheid aan? of mevrouw Dijkstra? of de basisschool waar je zo erg gepest werd waardoor je nu zo verbitterd bent?

Sowieso heb je issues omdat je wraak wil nemen vanwege dit en kun je beter op zoek naar een psycholoog, maar wraak botvieren op iemand die er niets mee te maken heeft is toch wel een van de stomste en kwaadaardigste dingen die je kan doen.
pi_177160397
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 16:56 schreef very het volgende:
Uit principe ben ik er tegen dat iemands lichaam blijkbaar overheidseigendom is wanneer diegene zelf nalaat een keuze te maken. Maar ook uit principiële overwegingen heb ik mij al een tijd terug als donor geregistreerd. Lastig dilemma waar ik nu in zit.
Wat is je dilemma precies? Ik zie niet in wat de redenen zijn waarom je niet gewoon donor blijft?
pi_177160456
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 19:50 schreef Fokpop het volgende:
Die mensen die hun donorschap intrekken zijn echt grote domme tokkies. Godverdomme man, snap je dan niet dat je lever dadelijk niet naar mevrouw Dijkstra gaat, maar naar iemand die anders misschien dood gaat?

Het is alsof je een willekeurig klein kind zijn tanden er uit slaat omdat je een snelheidsboete krijgt... Er is geen verband tussen diegene die je zogenaamd onrecht aandoet en diegene die jij straft.

Is het dan zo dat je dat doet omdat je niet automatisch geregistreerd wil worden? Nee ook niet, jij was immers al als donor geregistreerd, dus jij wordt helemaal niet automatisch geregistreerd. Voor jou verandert er helemaal niets.

Maar omdat je het niet eens bent met het landelijke beleid, ga je nu je orgaan onthouden van een ziek iemand die daar veel baat bij kan hebben... Wat is er mis met jou?

Als je boos bent op de overheid en je er niet bij neer kan leggen dat we hier een democratisch systeem hebben dat soms beslissingen neemt waar je het niet mee eens bent, en je perse wraak wil nemen op iemand, is een ding. Maar waarom pak je dan niet de overheid aan? of mevrouw Dijkstra? of de basisschool waar je zo erg gepest werd waardoor je nu zo verbitterd bent?

Sowieso heb je issues omdat je wraak wil nemen vanwege dit en kun je beter op zoek naar een psycholoog, maar wraak botvieren op iemand die er niets mee te maken heeft is toch wel een van de stomste en kwaadaardigste dingen die je kan doen.
Prachtig verwoord. Krijg ook altijd hoofdpijn als mensen zeggen dat ze geen donor willen worden omdat het 'hun' lichaam is. Echt wtf. Wat heb je aan een dood lichaam. En zelf wel organen willen krijgen van anderen. Mensen zijn zo ongelooflijk dom
pi_177165569
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 19:53 schreef Fokpop het volgende:

[..]

Wat is je dilemma precies? Ik zie niet in wat de redenen zijn waarom je niet gewoon donor blijft?
Blijf ik ook wel. Maar het dilemma is dat ik ergens wel de politiek de smack in the face gun van massa's mensen die zich uitschrijven. Maar daar heb je dus de behoevenden mee, en dat is niet de bedoeling natuurlijk.
People assume too much.
  woensdag 14 februari 2018 @ 00:10:04 #40
395292 oppanganjastyle
Smoke weed every day
pi_177168966
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 17:28 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Ik heb een Islamitische naam, schatje.
Kech?
  woensdag 14 februari 2018 @ 00:22:25 #41
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_177169050
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 19:50 schreef Fokpop het volgende:
Die mensen die hun donorschap intrekken zijn echt grote domme tokkies. Godverdomme man, snap je dan niet dat je lever dadelijk niet naar mevrouw Dijkstra gaat, maar naar iemand die anders misschien dood gaat?
Dan maar een tokkie, maar bij mij loont het nu iig niet meer om vroegtijdig de stekker eruit te trekken.

Hoe lang hebben ze het bij Friso aangekeken? Bij al die ja-knikkers die "ja" hebben geregistreerd staan ze te popelen om de organen eruit te rukken.
was nog niet geregistreerd maar dit was een mooie gelegenheid. .
pi_177169087
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 00:10 schreef oppanganjastyle het volgende:

[..]

Kech?
_O-
pi_177169107
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 19:50 schreef Fokpop het volgende:
Die mensen die hun donorschap intrekken zijn echt grote domme tokkies. Godverdomme man, snap je dan niet dat je lever dadelijk niet naar mevrouw Dijkstra gaat, maar naar iemand die anders misschien dood gaat?
Gaat niet om of je wel of niet donor wilt zijn, maar om het beginsel dat de staat kennelijk beschikt over jouw lichaam. Dat vind ik nogal behoorlijk.
pi_177169118
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 19:54 schreef Mr.Maul het volgende:

[..]

Prachtig verwoord. Krijg ook altijd hoofdpijn als mensen zeggen dat ze geen donor willen worden omdat het 'hun' lichaam is. Echt wtf. Wat heb je aan een dood lichaam. En zelf wel organen willen krijgen van anderen. Mensen zijn zo ongelooflijk dom
Het lichaam is niet dood op het moment dat ze je organen er uit halen. En kennelijk vind jij zoiets als zelfbeschikking ook belachelijk.
pi_177169135
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 00:22 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Dan maar een tokkie, maar bij mij loont het nu iig niet meer om vroegtijdig de stekker eruit te trekken.

Hoe lang hebben ze het bij Friso aangekeken? Bij al die ja-knikkers die "ja" hebben geregistreerd staan ze te popelen om de organen eruit te rukken.
was nog niet geregistreerd maar dit was een mooie gelegenheid. .
Ik had het over de mensen die ten gevolge van de verandering van het stelsel hun bestaande registratie als donor intrekken. Die reden die jij opgeeft heeft niet met de verandering van het stelsel te maken.
pi_177169148
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 00:33 schreef Deckard het volgende:
Het lichaam is niet dood op het moment dat ze je organen er uit halen.
Wel!
pi_177169169
Ik wil mijn donor alleen aan de familieleden van Haags_kwartiertje en Mortaxx geven. Kan dat ook?
pi_177169173
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 00:32 schreef Deckard het volgende:

[..]

Gaat niet om of je wel of niet donor wilt zijn, maar om het beginsel dat de staat kennelijk beschikt over jouw lichaam. Dat vind ik nogal behoorlijk.
Ja dus? Dat mag je best vinden hoor! Zolang je maar niet uit een soort irrationele wraak zieke mensen gaat straffen..
pi_177169196
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 00:36 schreef Fokpop het volgende:

[..]

Wel!
Ik moet je teleurstellen, dat is echt niet het geval.
pi_177169219
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 00:33 schreef Deckard het volgende:

[..]

Het lichaam is niet dood op het moment dat ze je organen er uit halen. En kennelijk vind jij zoiets als zelfbeschikking ook belachelijk.
Je bent of hartdood of hersendood. Gewoon dood dus.

Jij zal er behoorlijk van balen als je geen orgaan zou kunnen krijgen van een persoon die er letterlijk niks meer aan heeft, en zal hartstikke blij zijn wanneer dit wel het geval is.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')