FOK!forum / Klaagbaak / Agressive verkoopspraatjes E.on
Giadinsdag 13 februari 2018 @ 14:49
Ben vanmorgen gebeld door de E.on, op verzoek van mijn moeder om mij een mailtje te sturen met een mooi aanbod voor mijn moeder. En of ik maar meteen op de groene knop wilde drukken, want dan konden zij het meteen in gang zetten.
Toen ik zei dat ik dit eerst even goed wil nakijken, voordat mijn moeder ergens aan vast zit, bleef zij aandringen dat ik toch gewoon kon drukken, 'moeder heeft toch nog 14 dagen bedenktijd'.

Viel niet mee om standvastig te blijven, maar toch vol gehouden.

Het is al met al echt niet voordeliger voor mijn moeder, maar deze agressieve verkoop over de rug van bejaarden, vind ik echt niet kunnen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Gia op 13-02-2018 17:03:02 ]
de_boswachterdinsdag 13 februari 2018 @ 14:51
Zouden ze bij wet moeten verbieden inderdaad! Maarja, dan heb je geen elektriciteit meer :(
Boca_Ratondinsdag 13 februari 2018 @ 14:55
quote:
13s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 14:49 schreef Gia het volgende:
Ben vanmorgen gebeld door de E.on, op verzoek van mijn moeder om mij een mailtje te sturen met een mooi aanbod voor mijn moeder.

Wat staat hier...?
spijkerbroekdinsdag 13 februari 2018 @ 15:00
Waarom bellen ze jou als je moeder hen heeft gevraagd jou een email te sturen?
CoolGuydinsdag 13 februari 2018 @ 15:10
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 14:55 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Wat staat hier...?
TS is vanohtend gebeld door de E.On, op verzoek van de moeder van TS, zodat E.On een mail met daarin een mooi aanbod voor moeder van TS, gestuurd kon worden naar TS.

Waarschijnlijk met de achterliggende gedachte dat TS wat sneller door marketingpraatjes heen prikt dan de moeder van TS, die wellicht al wat op leeftijd is.
Boca_Ratondinsdag 13 februari 2018 @ 15:13
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 15:10 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

TS is vanohtend gebeld door de E.On, op verzoek van de moeder van TS, zodat E.On een mail met daarin een mooi aanbod voor moeder van TS, gestuurd kon worden naar TS.

Waarschijnlijk met de achterliggende gedachte dat TS wat sneller door marketingpraatjes heen prikt dan de moeder van TS, die wellicht al wat op leeftijd is.
Thx.
Giadinsdag 13 februari 2018 @ 15:20
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 14:55 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Wat staat hier...?
Om een kort verhaal lang te maken:
Mijn moeder is vanmorgen gebeld, maar zij gebruikt geen e-mail.
Mijn moeder heeft de maatschappij mijn telefoonnummer gegeven, zodat zij aan mij een e-mailadres kunnen vragen om daar het aanbod van e-on naartoe te sturen, zodat ik, in opdracht van mijn moeder, op de knop 'aanbod aanvaarden', kon drukken.

En dat wilde ik niet, omdat ik eea toch eerst na wilde zoeken.
spijkerbroekdinsdag 13 februari 2018 @ 15:23
Dan heb je je moeder goed geïnstrueerd. Nog te veel ouderen zeggen meteen Ja als er ook maar iets druk op hen wordt uitgeoefend.

Ik denk trouwens niet dat het iemand van Eon was, maar gewoon een outbound klantenwervingsbureau. Die zijn de echte kanker van Nederland.
Giadinsdag 13 februari 2018 @ 15:28
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 15:10 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

TS is vanohtend gebeld door de E.On, op verzoek van de moeder van TS, zodat E.On een mail met daarin een mooi aanbod voor moeder van TS, gestuurd kon worden naar TS.

Waarschijnlijk met de achterliggende gedachte dat TS wat sneller door marketingpraatjes heen prikt dan de moeder van TS, die wellicht al wat op leeftijd is.
Zoiets. Mijn moeder is 78.
Er werd ook echt heel erg aangedrongen dat ik toch maar beter meteen op die knop kon drukken, want dan zouden ze het voor mijn moeder, die 'nog heel jong klinkt' volgens de jongedame aan de andere kant, meteen in orde kunnen maken.
Ik zei dus dat ik niet op die knop ging drukken, voordat ik dit goed onderzocht en met mijn man besproken heb, en dat ik toch net zo goed morgen op die knop kan drukken.
Jongedame: "maar zo werkt dat bij ons niet, wij werken met een schema en bellen iedereen volgens schema, bladiebla"
Ik heb voet bij stuk gehouden, nog niet eens met mijn man besproken, maar zelf al ontdekt dat het voor mijn moeder absoluut niet voordeliger is om over te stappen.
Gaat ze dus ook niet doen.

Maar....ze hadden al meteen al mijn moeders gegevens, tot haar bankrekening toe.
Heb mams gezegd dat ze dat nooit meer moet doen, zomaar alles doorgeven aan de telefoon.
Maar ja, oudere mensen zijn zo makkelijk om te lullen.

Komt nog bij dat mijn moeder afgelopen november een dergelijk contract heeft afgesloten bij Essent, en het haar 2 x 125 euro kost om dat af te kopen, terwijl e-on daar maar 1 x 125 van vergoed.
Ook dat had ze beter niet kunnen doen. Maar goed, daar komt ze niet meer onderuit, nu.
Giadinsdag 13 februari 2018 @ 15:29
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 15:23 schreef spijkerbroek het volgende:
Dan heb je je moeder goed geïnstrueerd. Nog te veel ouderen zeggen meteen Ja als er ook maar iets druk op hen wordt uitgeoefend.

Ik denk trouwens niet dat het iemand van Eon was, maar gewoon een outbound klantenwervingsbureau. Die zijn de echte kanker van Nederland.
Ik hoop met dit berichtje ook andere fokkers te kunnen waarschuwen.
Vandaar mijn klacht.

Heb op de site van Radar ook heel wat klachten gevonden van voorgaande jaren, over e-on.
spijkerbroekdinsdag 13 februari 2018 @ 15:30
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 15:28 schreef Gia het volgende:
Jongedame: "maar zo werkt dat bij ons niet, wij werken met een schema en bellen iedereen volgens schema, bladiebla"
Antwoord: "Daar heb ik niks mee te maken en als jou dat je commissie kost is dat jouw probleem. Neem een fatsoenlijke baan."
Giadinsdag 13 februari 2018 @ 15:33
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 15:30 schreef spijkerbroek het volgende:
Antwoord: "Daar heb ik niks mee te maken en als jou dat je commissie kost is dat jouw probleem. Neem een fatsoenlijke baan."
Precies. Mij lullen ze niet zo snel van mijn à propos.
En mijn moeder nu, hopelijk, ook niet meer.
CoolGuydinsdag 13 februari 2018 @ 15:37
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 15:28 schreef Gia het volgende:

[..]

Zoiets. Mijn moeder is 78.
Er werd ook echt heel erg aangedrongen dat ik toch maar beter meteen op die knop kon drukken, want dan zouden ze het voor mijn moeder, die 'nog heel jong klinkt' volgens de jongedame aan de andere kant, meteen in orde kunnen maken.
Ik zei dus dat ik niet op die knop ging drukken, voordat ik dit goed onderzocht en met mijn man besproken heb, en dat ik toch net zo goed morgen op die knop kan drukken.
Jongedame: "maar zo werkt dat bij ons niet, wij werken met een schema en bellen iedereen volgens schema, bladiebla"
Ik heb voet bij stuk gehouden, nog niet eens met mijn man besproken, maar zelf al ontdekt dat het voor mijn moeder absoluut niet voordeliger is om over te stappen.
Gaat ze dus ook niet doen.

Maar....ze hadden al meteen al mijn moeders gegevens, tot haar bankrekening toe.
Heb mams gezegd dat ze dat nooit meer moet doen, zomaar alles doorgeven aan de telefoon.
Maar ja, oudere mensen zijn zo makkelijk om te lullen.

Komt nog bij dat mijn moeder afgelopen november een dergelijk contract heeft afgesloten bij Essent, en het haar 2 x 125 euro kost om dat af te kopen, terwijl e-on daar maar 1 x 125 van vergoed.
Ook dat had ze beter niet kunnen doen. Maar goed, daar komt ze niet meer onderuit, nu.
Maar zo werkt dat bij ons niet? Nou, bij MIJ werkt het zo niet dat ik onder druk van een of andere telefoonteef direct op een knopje klik. Jullie schema is jullie probleem, moet je niet mijn probleem van maken.

En ophangen. Klaar.
Gerd_von_Fotzendinsdag 13 februari 2018 @ 15:42
jezus
hoe oud ben jij dan
Mr.Worldwidedinsdag 13 februari 2018 @ 15:47
quote:
13s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 14:49 schreef Gia het volgende:
Ben vanmorgen gebeld door de E.on, op verzoek van mijn moeder om mij een mailtje te sturen met een mooi aanbod voor mijn moeder. En of ik maar meteen op de groene knop wilde drukken, want dan konden zij het meteen in gang zetten.
Toen ik zei dat ik dit eerst even goed wil nakijken, voordat mijn moeder ergens aan vast zit, bleef zij aandringen dat ik toch gewoon kon drukken, 'moeder heeft toch nog 14 dagen bedenktijd'.

Viel niet mee om standvastig te blijven, maar toch vol gehouden.

Het is al met al echt niet voordeliger voor mijn moeder, maar deze agressieve verkoop over de rug van bejaarden, vind ik echt niet komen.
Het is heel simpel en valt opzich wel mee. Die medewerker krijgt gewoon een bonus voor die sale, ongeacht of je moeder binnen 14 dagen annuleert.

Dus gun die persoon ook wat gewoon en zeg desnoods weer op :)
Boca_Ratondinsdag 13 februari 2018 @ 15:48
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 15:33 schreef Gia het volgende:

[..]

Precies. Mij lullen ze niet zo snel van mijn à propos.
En mijn moeder nu, hopelijk, ook niet meer.
Goed opgelost. Mijn moeder is er ook een keer ingetuind, Oxxio was het.
KosterTdinsdag 13 februari 2018 @ 15:53
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 15:28 schreef Gia het volgende:

[..]

Zoiets. Mijn moeder is 78.
Er werd ook echt heel erg aangedrongen dat ik toch maar beter meteen op die knop kon drukken, want dan zouden ze het voor mijn moeder, die 'nog heel jong klinkt' volgens de jongedame aan de andere kant, meteen in orde kunnen maken.
Ik zei dus dat ik niet op die knop ging drukken, voordat ik dit goed onderzocht en met mijn man besproken heb, en dat ik toch net zo goed morgen op die knop kan drukken.
Jongedame: "maar zo werkt dat bij ons niet, wij werken met een schema en bellen iedereen volgens schema, bladiebla"
Ik heb voet bij stuk gehouden, nog niet eens met mijn man besproken, maar zelf al ontdekt dat het voor mijn moeder absoluut niet voordeliger is om over te stappen.
Gaat ze dus ook niet doen.

Maar....ze hadden al meteen al mijn moeders gegevens, tot haar bankrekening toe.
Heb mams gezegd dat ze dat nooit meer moet doen, zomaar alles doorgeven aan de telefoon.
Maar ja, oudere mensen zijn zo makkelijk om te lullen.

Komt nog bij dat mijn moeder afgelopen november een dergelijk contract heeft afgesloten bij Essent, en het haar 2 x 125 euro kost om dat af te kopen, terwijl e-on daar maar 1 x 125 van vergoed.
Ook dat had ze beter niet kunnen doen. Maar goed, daar komt ze niet meer onderuit, nu.
Als ze zo beginnen ben ik er heel snel mee klaar, dan kunnen ze het helemaal vergeten. Snap ook echt niet dat jij na zulk commentaar nog met ze verder wil.
Giadinsdag 13 februari 2018 @ 15:56
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 15:47 schreef Mr.Worldwide het volgende:

[..]

Het is heel simpel en valt opzich wel mee. Die medewerker krijgt gewoon een bonus voor die sale, ongeacht of je moeder binnen 14 dagen annuleert.

Dus gun die persoon ook wat gewoon en zeg desnoods weer op :)
Leuk en aardig, maar volgens reacties op de site van o.a. Radar, schijnt dat nog niet zo gemakkelijk te gaan. Heel lang in de wacht staan, verbinding verbroken. In één van de reacties stond zelfs een dreiging om een advocaat in te schakelen om van dit 'wurgcontract' af te komen. Tja, en toen ging het wel.

Mijn punt is vooral dat oudere mensen direct geloven dat ze er zo'n 300 euro op vooruit gaan.
Dat geloofde mijn moeder in november, toen ze tekende bij Essent en nu was ze weer geneigd dit dan maar weer te accepteren, want die zullen dan wel weer goedkoper zijn. (denkt zo'n bejaarde dan)
Niets is minder waar. De kwh-prijzen van november zijn lager dan die van nu, aangezien er in januari een verhoging is geweest.

Maar goed.
Zie dit als een voorbeeld en een waarschuwing voor mensen die hier nog mee te maken gaan krijgen. Niet drukken, eerst op je gemak alles uitzoeken en dan, als je al over wilt stappen, gewoon zelf hier werk van maken.
Giadinsdag 13 februari 2018 @ 15:57
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 15:53 schreef KosterT het volgende:

Als ze zo beginnen ben ik er heel snel mee klaar, dan kunnen ze het helemaal vergeten. Snap ook echt niet dat jij na zulk commentaar nog met ze verder wil.
Hoezo? Ik wil helemaal niet met ze verder.
En mijn moeder ook niet.
KosterTdinsdag 13 februari 2018 @ 16:02
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 15:57 schreef Gia het volgende:

[..]

Hoezo? Ik wil helemaal niet met ze verder.
En mijn moeder ook niet.
Ah ja zie het. Overheen gelezen.
Gerd_von_Fotzendinsdag 13 februari 2018 @ 16:08
Maar hoe oud ben je dan
Giadinsdag 13 februari 2018 @ 16:18
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 16:08 schreef Gerd_von_Fotzen het volgende:
Maar hoe oud ben je dan
Ik? 54, waarom?
#ANONIEMdinsdag 13 februari 2018 @ 16:39
quote:
13s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 14:49 schreef Gia het volgende:
Ben vanmorgen gebeld door de E.on, op verzoek van mijn moeder om mij een mailtje te sturen met een mooi aanbod voor mijn moeder. En of ik maar meteen op de groene knop wilde drukken, want dan konden zij het meteen in gang zetten.
Toen ik zei dat ik dit eerst even goed wil nakijken, voordat mijn moeder ergens aan vast zit, bleef zij aandringen dat ik toch gewoon kon drukken, 'moeder heeft toch nog 14 dagen bedenktijd'.

Viel niet mee om standvastig te blijven, maar toch vol gehouden.

Het is al met al echt niet voordeliger voor mijn moeder, maar deze agressieve verkoop over de rug van bejaarden, vind ik echt niet komen.
Hint, ze bellen tegenwoordig ook aan begrijp ik met de tekst: (als ze het pand binnen willen komen) " Goedendag...energie Politie. " Dat laatste in navolging van de "smaakpolitie." waarbij men doet alsof men een officiele autoriteit is.
spijkerbroekdinsdag 13 februari 2018 @ 16:46
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 15:47 schreef Mr.Worldwide het volgende:
Het is heel simpel en valt opzich wel mee. Die medewerker krijgt gewoon een bonus voor die sale, ongeacht of je moeder binnen 14 dagen annuleert.

Dus gun die persoon ook wat gewoon en zeg desnoods weer op :)
Grapjas :')
Dit soort bedrijven moeten met wortel en al uitgeroeid worden en dat doe je niet door zo'n kut een bonus te gunnen.
spijkerbroekdinsdag 13 februari 2018 @ 16:58
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 16:39 schreef Iwanius het volgende:
Hint, ze bellen tegenwoordig ook aan begrijp ik met de tekst: (als ze het pand binnen willen komen) " Goedendag...energie Politie. " Dat laatste in navolging van de "smaakpolitie." waarbij men doet alsof men een officiele autoriteit is.
Ik zou ze heel hartelijk uitlachen en de deur dichtgooien.
Maar helaas zijn (vooral) ouderen er nog wel eens beduusd van en laten zich overrompelen.
Giadinsdag 13 februari 2018 @ 17:06
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 16:58 schreef spijkerbroek het volgende:

Ik zou ze heel hartelijk uitlachen en de deur dichtgooien.
Maar helaas zijn (vooral) ouderen er nog wel eens beduusd van en laten zich overrompelen.
Had ik tijdje terug ook. Zo'n charmante jongeman, met zijn gladde praatjes.
Ik zei op voorhand al dat ik niet geïnteresseerd was en wij sowieso niet overstappen.
En dan aandringen, nog net niet de voet tussen de deur: "Maar mevrouw, u heeft nog niet eens ons aanbod gehoord! Hoe kunt u nu niet geïnteresseerd zijn in een x-bedrag directe korting?"

Echt, ze zijn nog erger dan Jehova-getuigen.
spijkerbroekdinsdag 13 februari 2018 @ 17:10
Er stond ooit iemand voor mijn deur met zo'n notitiemap. Dus ik vraag meteen: "Wilt u geld van mij?"
Antwoord: "Nee! Nee! haha"
Ik: "Okee, waarvoor komt u?"
Antwoord: "Blabla Afrika blabla arme kindjes blabl.."
Ik: "Dus u wilt wel geld van mij?"
Antwoord: "Ja nou haha nee, zeg maar, haha ja eigenlijk wel"
*klap* deur dicht
Kansloze kutmongolen.
Giadinsdag 13 februari 2018 @ 17:17
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 17:10 schreef spijkerbroek het volgende:
Er stond ooit iemand voor mijn deur met zo'n notitiemap. Dus ik vraag meteen: "Wilt u geld van mij?"
Antwoord: "Nee! Nee! haha"
Ik: "Okee, waarvoor komt u?"
Antwoord: "Blabla Afrika blabla arme kindjes blabl.."
Ik: "Dus u wilt wel geld van mij?"
Antwoord: "Ja nou haha nee, zeg maar, haha ja eigenlijk wel"
*klap* deur dicht
Kansloze kutmongolen.
^O^
Pharkusdinsdag 13 februari 2018 @ 17:43
Zouden dat soort callcenter medewerkers zich nou niet schamen om zo een paar euro over de rug van kwetsbaren te 'verdienen'?
spijkerbroekdinsdag 13 februari 2018 @ 18:26
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 17:43 schreef Pharkus het volgende:
Zouden dat soort callcenter medewerkers zich nou niet schamen om zo een paar euro over de rug van kwetsbaren te 'verdienen'?
Nee, anders werk je daar niet. Degenen die zich schamen, hebben lage(re) verkoopcijfers, voldoen niet aan hun targets en worden er gezellig weer uitgeknikkerd.
#ANONIEMdinsdag 13 februari 2018 @ 19:38
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 17:43 schreef Pharkus het volgende:
Zouden dat soort callcenter medewerkers zich nou niet schamen om zo een paar euro over de rug van kwetsbaren te 'verdienen'?
Iedereen werkt voor zijn eigen boterham. Al werkt niet iedereen voor een boterham, maar dat is een andere discussie
Pharkusdinsdag 13 februari 2018 @ 19:40
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 19:38 schreef Azpilicueta het volgende:

[..]

Iedereen werkt voor zijn eigen boterham. Al werkt niet iedereen voor een boterham, maar dat is een andere discussie
Ja zo kan je huurmoorden voor de maffia ook goedpraten.
#ANONIEMdinsdag 13 februari 2018 @ 19:45
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 19:40 schreef Pharkus het volgende:

[..]

Ja zo kan je huurmoorden voor de maffia ook goedpraten.
De mensheid is nou niet bepaald een bedreigde diersoort dus wat die paar gasten doen is in het grotere plaatje totaal irrelevant. Nog geen druppel in de Atlantische Oceaan
Boca_Ratondinsdag 13 februari 2018 @ 19:49
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 19:45 schreef Azpilicueta het volgende:

[..]

De mensheid is nou niet bepaald een bedreigde diersoort dus wat die paar gasten doen is in het grotere plaatje totaal irrelevant. Nog geen druppel in de Atlantische Oceaan
Irrelevant? Wa’s dat nou? Klinkt nogal asociaal.
spijkerbroekdinsdag 13 februari 2018 @ 19:56
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 19:45 schreef Azpilicueta het volgende:

[..]

De mensheid is nou niet bepaald een bedreigde diersoort dus wat die paar gasten doen is in het grotere plaatje totaal irrelevant. Nog geen druppel in de Atlantische Oceaan
Wanneer pleeg je zelfmoord? Je bent toch irrelevant.
#ANONIEMdinsdag 13 februari 2018 @ 20:03
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 19:56 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Wanneer pleeg je zelfmoord? Je bent toch irrelevant.
Waarom zou ik dat doen als er vroeg of laat toch een eind aan komt? Dat zie ik dan wel, maar niemand die rouwig moet zijn dat er dagelijks mensen komen en gaan. De aarde is al dichtbevolkt genoeg