abonnement Unibet Coolblue
pi_177148770
Hallo allen, ik wil een auto importeren...

Dit is een long shot en ik wil, voordat ik de stap echt zet, alles even zo helder mogelijk hebben zodat ik niet voor verrassingen kan komen te staan.

Het importeren van een auto is iets wat ik al langer wil, maar de grote vraag blijft voor mij, hoe krijg ik zo'n auto het makkelijkst en het goedkoopst in Nederland? Puur het transport dus.
Het gaat om een Zuid-Europees EU land.

De situatie is dat ik een B rijbewijs heb en er zijn wat ik weet 3 opties:

- Auto import platen
Ik heb het ergens meegekregen dat je met importplaten een auto naar Nederland kan rijden, maar ik heb ook gehoord dat deze platen Duits zijn en wij daar als Nederlanders geen gebruik van mogen maken.
Weten jullie hier meer over hoe en waar ik dit eventueel kan regelen?

- Autoambulance
En dan gaat het dus om een aanhanger achter de auto.
Dit lijkt mij het makkelijkst en het goedkoopst, mijn maat en ik hebben alleen geen BE rijbewijs en dat is sowieso verplicht lijkt mij. (auto is 1000+kg)

- Oprijwagen
Zo'n wagen waar je een wagen op kan rijden zeg maar.
Lijkt mij de beste optie, volgens mij mogelijk met rijbewijs B, alhoewel ik al veel verhalen zie dat je rijbewijs C nodig hebt?
Het is alleen aan de prijs, ik vermoed dat ik dan voor de hele reis, inc huur en brandstof boven de 1000 euro ga uitkomen.

Weten jullie andere/betere opties of zit ik met deze 3 opties in de juiste richting?
pi_177149335
Tevens, als ik de verkoper lief aankijk, dan zou ik eventueel met de huidige platen van dat land naar Nederland kunnen rijden, en dat bij de RDW dus die platen ingenomen wordt?

https://www.rdw.nl/partic(...)nuit-eu--of-eva-land
  dinsdag 13 februari 2018 @ 13:23:50 #3
357651 Anthony9219
I am the Pope of Dope
pi_177150688

Dit filmpje zat ik toevallig laatst te kijken, wellicht heb je er wat aan.
FR1908
pi_177155628
Oprijwagens hebben vaak een laag laadvermogen als je er 1 hebt die voor een B rijbewijs is. Let daar dus op. Een BE rijbewijs is niet al te duur, overweging waard? Let wel op wat het trekkende voertuig mag trekken.
pi_177158924
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 16:59 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Oprijwagens hebben vaak een laag laadvermogen als je er 1 hebt die voor een B rijbewijs is. Let daar dus op. Een BE rijbewijs is niet al te duur, overweging waard? Let wel op wat het trekkende voertuig mag trekken.
Precies, dan maar een BE rijbewijs halen, is zeker het overwegen waard.
pi_177159094
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 13:23 schreef Anthony9219 het volgende:

Dit filmpje zat ik toevallig laatst te kijken, wellicht heb je er wat aan.
Strak plannen en een goede verkopende partij hebben ivm de exportplaten. Mijn keuze zal dan gaan naar het zelf naar huis rijden.
Bedankt voor het filmpje :)
  dinsdag 13 februari 2018 @ 22:25:16 #7
357651 Anthony9219
I am the Pope of Dope
pi_177166544
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 19:11 schreef DrSnuggle het volgende:

[..]

Strak plannen en een goede verkopende partij hebben ivm de exportplaten. Mijn keuze zal dan gaan naar het zelf naar huis rijden.
Bedankt voor het filmpje :)
De verkopende partij moet inderdaad wel bereid zijn de moeite te nemen voor die platen.

Dit artikel stond trouwens nog in de beschrijving van het filmpje :)
FR1908
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')