abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_177147836
Originele OP:

Zijlstra geeft toe: ik loog over ontmoeting met Poetin


Minister Zijlstra van Buitenlandse Zaken

Minister Halbe Zijlstra van Buitenlandse Zaken heeft gelogen over een ontmoeting met de Russische president Poetin. Dat geeft hij toe in een interview met de Volkskrant. Zo was de VVD'er in tegenstelling tot zijn eerdere beweringen niet bij een bijeenkomst met de Russische president in diens buitenhuis.

De toenmalig VVD-fractievoorzitter zei in een speech in 2016 dat hij Poetin zelf had horen praten over 'Groot-Rusland'. "Ik was medewerker. Ik was weggestopt achter in het zaaltje waarin het plaatsvond. Maar ik kon heel goed horen wat het antwoord van Vladimir Poetin was op de vraag wat hij verstond onder Groot Rusland", zei Zijlstra tijdens het partijcongres.

"Want Groot Rusland is waar hij naar terug wil. En zijn antwoord was: dat is Rusland, Wit-Rusland, Oekraïne en de Baltische Staten. En Kazachstan was nice to have."


Zijlstra zou als Shell-medewerker samen met Shell-topman Jeroen van der Veer en Poetin in het buitenhuis hebben gezeten. Uit onderzoek van de Volkskrant blijkt dat Zijlstra's collega's grote twijfels hadden over het waarheidsgehalte van de ontmoeting met Poetin.

De minister zegt over zijn uitspraken: "Het is niet verstandig geweest. Ik had het anders moeten doen." Hij zegt dat hij het verhaal van iemand anders geleend. Door te vertellen dat hij bij een ontmoeting met Poetin was, wilde Zijlstra zijn bron beschermen.

"Ik heb toen de keuze gemaakt: oké, dit is een belangrijk geopolitiek verhaal. De implicaties daarvan zijn stevig. Ik heb het verhaal toen naar mijzelf getrokken, om te zorgen dat de persoon die er wel bij was zelf niet de onthullende factor werd. Omdat dit ook implicaties voor hem of zijn bedrijf kon inhouden", aldus Zijlstra.

Zijlstra wil niet zeggen van wie hij het geopolitieke verhaal hoorde, omdat hij de bron en diens bedrijf dan in problemen zou brengen. Twee goed ingevoerde bronnen melden dat het om Van der Veer zelf gaat, maar de minister en Van der Veer willen dit niet bevestigen.

Volgens de Volkskrant is premier Rutte al enkele weken op de hoogte van het nepverhaal. "Ik heb Mark Rutte een paar weken geleden geïnformeerd over de uitspraken van Poetin en de wijze waarop ik de bron van deze informatie heb willen beschermen", zegt Zijlstra. Rutte zit in Pyeongchang en heeft niet gereageerd.
https://nos.nl/artikel/22(...)ting-met-poetin.html

Eerder beweerde de leugenachtige rat dat hij het Poetin zelf had horen zeggen terwijl hij live aanwezig was. Niet dus, het was een vieze gore leugen. Let ook op de datum: Een maand na het Oekraïne-referendum, toen de VVD nog in paniek was over de uitslag van het referendum. Smerigheid ten top. :r
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_177147949
Als Halbe mag blijven zitten, is dat het bewijs dat de controlefunctie van de Kamer is verwaterd tot een rituele dans tussen coalitie en oppositie elke keer als er een minister in de problemen komt.

Een coalitieakkoord is een ding, maar dat er een fantast in je ploeg zit kan je daar niet in vangen. CDA, D66 en CU zouden dit moeten benaderen net als elke andere partij. Hopelijk tellen ze hun knopen.
pi_177148078
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 11:35 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Die kop van de VK is gebaseerd op een interview met Van der Veere, nare stemmingmaker.
Dan moet je schrijven dat hij de woorden van Van der Veer verkeerd heeft geinterpreteerd en daardoor dus zijn fantasieverhaaltje verkeerd heeft verzonnen.

Beetje ongeloofwaardig natuurlijk, hij zuigt iets uit zijn grote duim om een propagandistisch punt in de campagne te maken, maar dan zou hij wel waarheidsgetrouw willen zijn bij het weergeven van de woorden van iemand die wel daadwerkelijk met Putin heeft gesproken.

[/quote]
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 11:40 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

De bijeenkomst is toch niet verzonnen? Van der Veer is daar gewoon geweest, dus die heeft echt bestaan. Van der Veer heeft ook met Zijlstra daarover gesproken, dus er is ook wel degelijk iemand die Poetin heeft horen praten over Groot-Rusland.

Wel iets anders dan hoe jij het hier voorstelt, zou ik zeggen. Verder genoeg reden om hem af te laten treden trouwens, hij maakt zich wel heel snel ongeloofwaardig.
De bijeenkomst waar zowel Putin als Zijlstra bij aanwezig was is er nooit geweest. Dat is dus een verzinsel.

Waarschijnlijk is Zijlstra niet meer te redden, maar dat is geen reden voor een kritische pers om het allemaal minder ernstig voor te stellen dan het is.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 13 februari 2018 @ 11:50:29 #4
192592 SureD1
------------------------------
pi_177148093
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 11:46 schreef westwoodblvd het volgende:
Als Halbe mag blijven zitten, is dat het bewijs dat de controlefunctie van de Kamer is verwaterd tot een rituele dans tussen coalitie en oppositie elke keer als er een minister in de problemen komt.

Een coalitieakkoord is een ding, maar dat er een fantast in je ploeg zit kan je daar niet in vangen. CDA, D66 en CU zouden dit moeten benaderen net als elke andere partij. Hopelijk tellen ze hun knopen.
Dit dus
pi_177148154
Is die leugenaar nog niet eruit gekickt?
pi_177148197
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 11:52 schreef Bottendaal het volgende:
Is die leugenaar nog niet eruit gekickt?
Kwam het niet alleen toevallig aan het licht dat deze loog, liegt de rest niet net zo hard?
pi_177148223
PvdA is al kapot nu is CDA D66 en de CU dacht ik aan de beurt of niet.
pi_177148260
Voor WOII waren het toen niet ook liberalen die regeren deden?
pi_177148370
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 11:50 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dan moet je schrijven dat hij de woorden van Van der Veer verkeerd heeft geinterpreteerd en daardoor dus zijn fantasieverhaaltje verkeerd heeft verzonnen.

Beetje ongeloofwaardig natuurlijk, hij zuigt iets uit zijn grote duim om een propagandistisch punt in de campagne te maken, maar dan zou hij wel waarheidsgetrouw willen zijn bij het weergeven van de woorden van iemand die wel daadwerkelijk met Putin heeft gesproken.
Nee, de media schrijven dat Van der Veer zegt dat Zijlstra de woorden verkeerd heeft geïnterpreteerd.

Jij bent een naar mannetje geworden. Zo fel anti-EU en hatelijk richting onze media, dat je niet eens meer in staat bent om zo'n artikel normaal te lezen, zonder direct in een stuip te schieten.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_177148605
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 11:12 schreef polderturk het volgende:

[..]

De AIVD had contact moeten opnemen met de Volkskrant en hun moeten laten weten dat ze beter met het onderzoek konden stoppen.
Vervolgens had één van de onderzoekers een klein ongelukje moeten krijgen als waarschuwing. Gewoon een kleine aanrijding met een auto waarbij de onderzoeker niet gewond zou raken.
Gewoon de Russische manier, maar dan minder erg.
Ik was hier trouwens aan het trollen, mocht dat nog niet duidelijk zijn.
Toch vind ik dat de Volkskrant zelf contact had moeten zoeken met minister Zijlstra, en hem de kans moeten geven het een en ander op te biechten en zijn excuses aan te bieden. De media moeten soms ook aan het landsbelang denken. Als Zijlstra nog steeds niet de waarheid wilde vertellen, dan had de Volkskrant tot publicatie over moeten gaan.
  dinsdag 13 februari 2018 @ 12:11:04 #11
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_177148661
Zijlstra is toch ook vóór publicatie door de Volkskrant benaderd?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_177148667
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 12:08 schreef polderturk het volgende:

[..]

Ik was hier trouwens aan het trollen, mocht dat nog niet duidelijk zijn.
Toch vind ik dat de Volkskrant zelf contact had moeten zoeken met minister Zijlstra, en hem de kans moeten geven het een en ander op te biechten en zijn excuses aan te bieden. De media moeten soms ook aan het landsbelang denken. Als Zijlstra nog steeds niet de waarheid wilde vertellen, dan had de Volkskrant tot publicatie over moeten gaan.
Je begrijpt het verhaal nog steeds niet, hè? Dat hebben ze ook gedaan. Zijlstra's excuus bleek echter ook gelogen. Of hadden ze het allemaal onder de pet moeten houden? Daar is de krant niet voor.
pi_177148691
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 12:08 schreef polderturk het volgende:

[..]

Ik was hier trouwens aan het trollen, mocht dat nog niet duidelijk zijn.
Toch vind ik dat de Volkskrant zelf contact had moeten zoeken met minister Zijlstra, en hem de kans moeten geven het een en ander op te biechten en zijn excuses aan te bieden. De media moeten soms ook aan het landsbelang denken. Als Zijlstra nog steeds niet de waarheid wilde vertellen, dan had de Volkskrant tot publicatie over moeten gaan.
Wat bazel je nou, man?

Over de uitspraken van Zijlstra:

quote:
Dit heeft Zijlstra dit weekeinde toegegeven in een gesprek met de Volkskrant. Uit onderzoek van de krant bleek dat collega's grote twijfels hadden over het waarheidsgehalte van het treffen met Poetin. 'Het is niet verstandig geweest. Ik had het anders moeten doen', zegt Zijlstra na confrontatie met het onderzoek.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_177148693
Dit is het Rusland waar Zijlstra over heeft gelogen.

In Rusland zijn er sinds 1993 in totaal 165 journalisten vermoord. Je bent daar alleen veilig als je staatspropaganda of fakenews publiceert.

https://en.wikipedia.org/(...)sts_killed_in_Russia
pi_177148723
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 12:12 schreef polderturk het volgende:
Dit is het Rusland waar Zijlstra over heeft gelogen.

In Rusland zijn er sinds 1993 in totaal 165 journalisten vermoord. Je bent daar alleen veilig als je staatspropaganda of fakenews publiceert.

https://en.wikipedia.org/(...)sts_killed_in_Russia
Niet relevant in deze.
pi_177148954
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
  dinsdag 13 februari 2018 @ 12:40:15 #18
8369 speknek
Another day another slay
pi_177149456
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 11:46 schreef westwoodblvd het volgende:
Als Halbe mag blijven zitten, is dat het bewijs dat de controlefunctie van de Kamer is verwaterd tot een rituele dans tussen coalitie en oppositie elke keer als er een minister in de problemen komt.

Een coalitieakkoord is een ding, maar dat er een fantast in je ploeg zit kan je daar niet in vangen. CDA, D66 en CU zouden dit moeten benaderen net als elke andere partij. Hopelijk tellen ze hun knopen.
Ik had al een hekel aan Zijlstra toen hij nog staatssecretaris van onderwijs was en het is gedurende de jaren alleen maar erger geworden. Maar met de controlefunctie van de tweede kamer heeft het verder weinig te maken of Zijlstra wel of niet heeft zitten liegen op een partijcongres voordat hij minister was. Zolang hij niet de kamer voorliegt hebben ze er weinig mee te maken.

(Ze zouden wel een motie in kunnen dienen dat hij niet geschikt is voor de functie van Buitenlandse Zaken, wat me zelfevident lijkt, zelfs zonder deze leugen maar dat terzijde, maar dan is het volgens mij alsnog aan de regering / koning om er wat aan te doen)
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 13 februari 2018 @ 12:52:08 #20
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_177149756
ik zie het gebeuren dat Zijlstra voor 14:00 al zijn aftreden bekend maakt.
  dinsdag 13 februari 2018 @ 12:52:40 #21
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
  dinsdag 13 februari 2018 @ 12:54:09 #22
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_177149810
quote:
De media heb het weer gedaan.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_177149813
quote:
Dat antwoord is natuurlijk ook gewoon grote kolder maar in de ogen van Putin ben je waarschijnlijk al fout als je de feiten benoemt omtrent MH17 en de Krim
pi_177149821
Hij moet aftreden. Ongelooflijk slecht uithangbord voor Nederland die man.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_177149837
Ik vind dit schadelijk voor de reputatie van Nederland als deze regering, met de VVD voorop zo luchtig spreekt over deze zeer ernstige zaak. Ik begrijp dat deze Halbe Zijlstra niet zomaar een politici is, maar hij zou zelf moeten opstappen na dit gebeuren.
  dinsdag 13 februari 2018 @ 12:58:34 #26
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_177149916
Als VVD'er for life zeg ik: doei halbe. Idioot
AFCA
Qui audet adipiscitur
  dinsdag 13 februari 2018 @ 13:06:47 #27
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_177150107
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 12:58 schreef Smoofie het volgende:
Als VVD'er for life zeg ik: doei halbe. Idioot
Same here. Kan er niet mee zitten als hij weggaat.
pi_177150108
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 11:59 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nee, de media schrijven dat Van der Veer zegt dat Zijlstra de woorden verkeerd heeft geïnterpreteerd.
Nee. Dit zijn zalvende woorden, koppen en redactionele indeling. Hij heeft een bijeenkomst verzonnen waarop een uitspraak zou zijn gedaan. Eerst bleek die bijeenkomst een leugen te zijn, dat gaf hij toe en stelde dat de uitspraken wel gedaan waren maar tegenover naar later bleek Van der Veer. Dat is ook een leugen gebleken, want Van der Veer beweert dat de uitspraken anders waren, en die heeft wel een bijeenkomst met Putin bijgewoond.

Halbe in de datsja met Putin - vals
Halbe citeert uitspraken Putin uit eerste hand - vals
Halbe citeert uitspraken Van der Veer over uitspraken Putin - vals
Halbe heeft met Van der Veer gesproken - waar

Hoe je daar een 'verkeerd interpreteren' van kunt maken als integere journalist is mij een raadsel.

quote:
Jij bent een naar mannetje geworden.
Ik kan niet al mijn talenten tegelijk tot bloei laten komen, maar ik heb altijd al een neus voor propaganda, manipulatie en onzin gehad.

quote:
Zo fel anti-EU en hatelijk richting onze media, dat je niet eens meer in staat bent om zo'n artikel normaal te lezen, zonder direct in een stuip te schieten.
Normaal kritiekloos lezen bedoel je? Nee, voor mij is kritisch lezen normaal en dan merk je dat woorden met een bedoeling en vaak met een bijbedoeling worden gekozen. Dan zie je ook keerpunten, en dan zeg je bijvoorbeeld na meer dan 20 jaar je NRC-abonnement op. Dat is niet leuk maar ik ga geen 400 euro per jaar betalen voor pogingen om mijn in de maling te nemen.

Zij zijn niet meer in staat om zo'n artikel normaal te schrijven, dat is het probleem.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_177150181
Hoe laat is dat spoed debat?
pi_177150260
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 13:06 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee. Dit zijn zalvende woorden, koppen en redactionele indeling.
Oh dus van der Veer heeft dit helemaal niet gezegd?

Maar als van der Veer dit wel zo gezegd heeft, hoe zijn dit dan zalvende woorden als de pers van der Veer quote?

Of ben je inmiddels door je drugsgebruik zover van het padje af?
pi_177150312
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 13:09 schreef Odaiba het volgende:
Hoe laat is dat spoed debat?
Half vier kwam hier naar voren eerder in het topic.
Lambo of Rekt
pi_177150599
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 13:06 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee. Dit zijn zalvende woorden, koppen en redactionele indeling. Hij heeft een bijeenkomst verzonnen waarop een uitspraak zou zijn gedaan. Eerst bleek die bijeenkomst een leugen te zijn, dat gaf hij toe en stelde dat de uitspraken wel gedaan waren maar tegenover naar later bleek Van der Veer. Dat is ook een leugen gebleken, want Van der Veer beweert dat de uitspraken anders waren, en die heeft wel een bijeenkomst met Putin bijgewoond.

Halbe in de datsja met Putin - vals
Halbe citeert uitspraken Putin uit eerste hand - vals
Halbe citeert uitspraken Van der Veer over uitspraken Putin - vals
Halbe heeft met Van der Veer gesproken - waar

Hoe je daar een 'verkeerd interpreteren' van kunt maken als integere journalist is mij een raadsel.

[..]

Ik kan niet al mijn talenten tegelijk tot bloei laten komen, maar ik heb altijd al een neus voor propaganda, manipulatie en onzin gehad.

[..]

Normaal kritiekloos lezen bedoel je? Nee, voor mij is kritisch lezen normaal en dan merk je dat woorden met een bedoeling en vaak met een bijbedoeling worden gekozen. Dan zie je ook keerpunten, en dan zeg je bijvoorbeeld na meer dan 20 jaar je NRC-abonnement op. Dat is niet leuk maar ik ga geen 400 euro per jaar betalen voor pogingen om mijn in de maling te nemen.

Zij zijn niet meer in staat om zo'n artikel normaal te schrijven, dat is het probleem.
Nee, jij bent niet in staat om nog enigszins neutraal naar de berichtgeving van de media te kijken.

Want wat de Volkskrant hier heeft gedaan, is simpelweg op correcte wijze journalistiek bedrijven. Zijlstra heeft bekend dat hij heeft gelogen. Hij voegde daar echter aan toe dat hij zijn bron wilde beschermen. Inhoudelijk heeft hij - zo stelt hijzelf - dus de waarheid verteld. Voor de VK is dat in eerste instantie niet te toetsen, omdat de krant niet aanwezig was bij de bijeenkomst waar Zijlstra naar verwijst.

Wat is dan de volgende stap? De bron benaderen waar Zijlstra zich op zegt te baseren. En dat is Van der Veer. Die heeft per mail de vragen van de VK beantwoord en daar heeft een verslaggever een artikel van gemaakt. De krant verwijdt elk waardeoordeel en hangt het stuk en de kop aan de woorden van Van der Veer. Precies zoals het hoort.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_177150668
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 13:12 schreef Chewie het volgende:

[..]

Oh dus van der Veer heeft dit helemaal niet gezegd?

Maar als van der Veer dit wel zo gezegd heeft, hoe zijn dit dan zalvende woorden als de pers van der Veer quote?

Of ben je inmiddels door je drugsgebruik zover van het padje af?
WS is pas tevreden als de VK schrijft dat Van der Veer liegt. Dat is namelijk wat hij wil lezen. WS heeft een godsgruwelijke hekel aan de VVD, en daarom beschouwt hij activistische journalistiek die in zijn straatje past als objectieve berichtgeving.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_177150674
Halbe Zijlstra heeft ook economische belangen van Nederland (Shell) op het spel gezet.
Dat is het meest kwalijke.

De Volkskrant had dit moeten weten en dit niet moeten publiceren.
Het toegeven en excuses van Halbe Zijlstra had voldoende moeten zijn.
pi_177150898
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 13:23 schreef polderturk het volgende:
Halbe Zijlstra heeft ook economische belangen van Nederland (Shell) op het spel gezet.
Dat is het meest kwalijke.

De Volkskrant had dit moeten weten en dit niet moeten publiceren.
Het toegeven en excuses van Halbe Zijlstra had voldoende moeten zijn.
:') Moet het eerst langs het politbureau?
pi_177150902
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 13:23 schreef polderturk het volgende:
Halbe Zijlstra heeft ook economische belangen van Nederland (Shell) op het spel gezet.
Dat is het meest kwalijke.

De Volkskrant had dit moeten weten en dit niet moeten publiceren.
Het toegeven en excuses van Halbe Zijlstra had voldoende moeten zijn.
Wat is in vredesnaam het nut van een krant als ze hun scoops onder het tapijt moeten gaan schuiven uit landsbelang :') Een journalist publiceert de feiten, de consequenties zijn voor de politiek.
pi_177151017
ff serieus jongens.... het bestaat toch niet dat die man morgen in het vliegtuig naar Moskou stapt, of wat? :')
Lambo of Rekt
  dinsdag 13 februari 2018 @ 13:33:58 #38
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_177151055
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 13:23 schreef polderturk het volgende:
De Volkskrant had dit moeten weten en dit niet moeten publiceren.
Het toegeven en excuses van Halbe Zijlstra had voldoende moeten zijn.
In Turkije is het misschien heel normaal dat de media de mond gesnoerd worden als het de politiek niet uitkomt, maar in Nederland is de taak van de media wat beter gewaarborgd.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_177151099
Een Turk snapt weer niets van de rol van de media. Hoe verrassend.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_177151121
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 13:23 schreef polderturk het volgende:
Halbe Zijlstra heeft ook economische belangen van Nederland (Shell) op het spel gezet.
Dat is het meest kwalijke.

De Volkskrant had dit moeten weten en dit niet moeten publiceren.
Het toegeven en excuses van Halbe Zijlstra had voldoende moeten zijn.
:D _O- Dit meen je toch niet hè...
pi_177151132
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 13:23 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

WS is pas tevreden als de VK schrijft dat Van der Veer liegt. Dat is namelijk wat hij wil lezen. WS heeft een godsgruwelijke hekel aan de VVD, en daarom beschouwt hij activistische journalistiek die in zijn straatje past als objectieve berichtgeving.
Ja dat maar ben wel benieuwd naar wat WS als zalvende woorden ziet
pi_177151209
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 12:12 schreef polderturk het volgende:
Dit is het Rusland waar Zijlstra over heeft gelogen.

In Rusland zijn er sinds 1993 in totaal 165 journalisten vermoord. Je bent daar alleen veilig als je staatspropaganda of fakenews publiceert.

https://en.wikipedia.org/(...)sts_killed_in_Russia
Jij blijft maar onzin en propaganda verspreiden. Heb je wel eens gezien wat er in Turkije wordt gedaan met kritische pers? Rot eens een eindje op.
pi_177151220
Zijn er nog andere uitspraken van Zijlstra waaraan getwijfeld kan worden?
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_177151240
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 13:23 schreef polderturk het volgende:
Halbe Zijlstra heeft ook economische belangen van Nederland (Shell) op het spel gezet.
Dat is het meest kwalijke.

De Volkskrant had dit moeten weten en dit niet moeten publiceren.
Het toegeven en excuses van Halbe Zijlstra had voldoende moeten zijn.
Kan jij niet geweerd worden? Je bent gewoon een troll. Niemand kan zo fucking dom zijn.
  dinsdag 13 februari 2018 @ 13:39:54 #45
8369 speknek
Another day another slay
pi_177151250
Ik denk overigens dat Jeroen van der Veer het wel gewoon zo tegen Halbe heeft gezegd (Halbe is een opportunistische leugenaar maar veel te beperkt om een fantast te zijn), maar dat Van der Veer terugkrabbelt omdat het allemaal super politiek onhandig is voor hem persoonlijk en Shell, en je dan beter Halbe onder de bus kan gooien.

Maar goed dat is mjin mening whehe 8-).
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_177151285
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 13:39 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Kan jij niet geweerd worden? Je bent gewoon een troll. Niemand kan zo fucking dom zijn.
UNIVER.... kut verkeerde topic :9
Lambo of Rekt
  dinsdag 13 februari 2018 @ 13:41:23 #47
8369 speknek
Another day another slay
pi_177151300
Ik vind het overigens erg toevallig dat dit uitkomt vlak voordat Halbe naar Rusland gaat, dus je vraagt je af wie de VK getipt heeft maar dat terzijde terzijde.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_177151451
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 13:41 schreef speknek het volgende:
Ik vind het overigens erg toevallig dat dit uitkomt vlak voordat Halbe naar Rusland gaat, dus je vraagt je af wie de VK getipt heeft maar dat terzijde terzijde.
Het was al ver voor de trip aan de orde, maar hij wou geen openheid van zaken geven. Dus was dit het juiste moment om hem te laten verklaren, want hij voelde de druk etc.
pi_177151463
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 13:40 schreef EggsTC het volgende:

[..]

UNIVER.... kut verkeerde topic :9
:')
pi_177151472
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 13:41 schreef speknek het volgende:
Ik vind het overigens erg toevallig dat dit uitkomt vlak voordat Halbe naar Rusland gaat, dus je vraagt je af wie de VK getipt heeft maar dat terzijde terzijde.
Hennis.
pi_177151497
quote:
6s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 13:46 schreef Tem het volgende:

[..]

Hennis.
Als zij de opvolger wordt krijg je een biertje :+
pi_177151543
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 13:39 schreef speknek het volgende:
Ik denk overigens dat Jeroen van der Veer het wel gewoon zo tegen Halbe heeft gezegd (Halbe is een opportunistische leugenaar maar veel te beperkt om een fantast te zijn), maar dat Van der Veer terugkrabbelt omdat het allemaal super politiek onhandig is voor hem persoonlijk en Shell, en je dan beter Halbe onder de bus kan gooien.

Maar goed dat is mjin mening whehe 8-).
Zou kunnen maar dan was het helemaal dom van Halbe om dit zo maar uit te spreken tijdens de campagne zonder overleg met zijn bron.
pi_177151582
Dijkhof zwijgt over het lot van Zijlstra volgens de NOS, dat is ook wel een veeg teken

https://nos.nl/artikel/22(...)er-lot-zijlstra.html
  dinsdag 13 februari 2018 @ 13:52:06 #54
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_177151627
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 13:33 schreef EggsTC het volgende:
ff serieus jongens.... het bestaat toch niet dat die man morgen in het vliegtuig naar Moskou stapt, of wat? :')
Ach het bestaat toch ook niet dat iemand liegt, bonnetjes laat verdwijnen en dan minister af gewoon weer in de kamer plaats neemt? Net alsof voor die functie het allemaal niet uitmaakt of je de boel bedondert hebt.
Toch gebeurt het en we staan erbij en kijken er naar.
pi_177151692
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 13:52 schreef the-eye het volgende:

[..]

Ach het bestaat toch ook niet dat iemand liegt, bonnetjes laat verdwijnen en dan minister af gewoon weer in de kamer plaats neemt? Net alsof voor die functie het allemaal niet uitmaakt of je de boel bedondert hebt.
Toch gebeurt het en we staan erbij en kijken er naar.
Zo werkt het nu eenmaal. In principe heb jij persoonlijk die zetel verdiend, dan kan je bij wangedrag als minister best uit je ambt gezet worden maar je hebt gewoon nog recht op de zetel.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  dinsdag 13 februari 2018 @ 13:57:55 #56
192592 SureD1
------------------------------
pi_177151780
quote:
11s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 13:50 schreef Chewie het volgende:
Dijkhof zwijgt over het lot van Zijlstra volgens de NOS, dat is ook wel een veeg teken

https://nos.nl/artikel/22(...)er-lot-zijlstra.html
Dit denk ik dus ook, maar het blijft wel de VVD...
pi_177151794
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 13:52 schreef the-eye het volgende:

[..]

Ach het bestaat toch ook niet dat iemand liegt, bonnetjes laat verdwijnen en dan minister af gewoon weer in de kamer plaats neemt? Net alsof voor die functie het allemaal niet uitmaakt of je de boel bedondert hebt.
Toch gebeurt het en we staan erbij en kijken er naar.
We zijn te ver "divided" hier, maar eigenlijk hadden we allang met zn allen op t binnehof moeten staan natuurlijk.

Divide en conquer, een bewezen strategie.
Lambo of Rekt
  dinsdag 13 februari 2018 @ 13:58:26 #58
8369 speknek
Another day another slay
pi_177151802
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 13:46 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Het was al ver voor de trip aan de orde, maar hij wou geen openheid van zaken geven. Dus was dit het juiste moment om hem te laten verklaren, want hij voelde de druk etc.
Ah fair enough.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 13 februari 2018 @ 13:59:27 #59
8369 speknek
Another day another slay
pi_177151823
quote:
11s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 13:50 schreef Chewie het volgende:
Dijkhof zwijgt over het lot van Zijlstra volgens de NOS, dat is ook wel een veeg teken

https://nos.nl/artikel/22(...)er-lot-zijlstra.html
Die zit waarschijnlijk te bedenken wat het zou betekenen voor zijn PVV corvee.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_177151863
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 13:58 schreef EggsTC het volgende:

[..]

We zijn te ver "divided" hier, maar eigenlijk hadden we allang met zn allen op t binnehof moeten staan natuurlijk.

Divide en conquer, een bewezen strategie.
Waarom? Zo slecht gaat het hier ook al niet en vergeleken met de tijd dat we nog echte zuilen hadden die amper tot geen contact met elkaar hadden zijn we ook niet meer zo verdeelt (wist je de NL'se term niet meer?)
pi_177151867

Wat een diplomatisch antwoord van van der Veer. Qua strekking wel... historisch gezien...
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_177151882
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 12:11 schreef Ringo het volgende:
Zijlstra is toch ook vóór publicatie door de Volkskrant benaderd?
Dacht het ook hebben hem de kans gegeven denk ik, echter waarschijnlijk dacht die storm in een glas water?
pi_177151892
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 13:59 schreef speknek het volgende:

[..]

Die zit waarschijnlijk te bedenken wat het zou betekenen voor zijn PVV corvee.
Of er is al een dealtje gesloten met de overige coalitiegenoten en Zijlstra ligt al klaar voor de bus.

Morgen Hennis beëdigt ;)
pi_177151917
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 13:58 schreef EggsTC het volgende:

[..]

We zijn te ver "divided" hier, maar eigenlijk hadden we allang met zn allen op t binnehof moeten staan natuurlijk.

Divide en conquer, een bewezen strategie.
Als het er teveel worden richting malieveld, kan je ook tegen een muur spreken toch.
  dinsdag 13 februari 2018 @ 14:03:56 #65
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_177151929
quote:
7s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 13:54 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Zo werkt het nu eenmaal. In principe heb jij persoonlijk die zetel verdiend, dan kan je bij wangedrag als minister best uit je ambt gezet worden maar je hebt gewoon nog recht op de zetel.
Je bedoelt waarschijnlijk zo gaat het nu eenmaal want dit werkt natuurlijk niet.
pi_177151952
quote:
11s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 13:50 schreef Chewie het volgende:
Dijkhof zwijgt over het lot van Zijlstra volgens de NOS, dat is ook wel een veeg teken

https://nos.nl/artikel/22(...)er-lot-zijlstra.html
Is ook niet leuk gisteren nog fijn gevierd en vandaag dit gezeik?
  dinsdag 13 februari 2018 @ 14:05:14 #67
8369 speknek
Another day another slay
pi_177151955
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 14:01 schreef crystal_meth het volgende:
[ afbeelding ]
Wat een diplomatisch antwoord van van der Veer. Qua strekking wel... historisch gezien...
Lekker off the record zo :D.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_177151959
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 14:03 schreef the-eye het volgende:

[..]

Je bedoelt waarschijnlijk zo gaat het nu eenmaal want dit werkt natuurlijk niet.
Er zijn best wat redenen te bedenken waarom het niet wenselijk is om zomaar het Kamerlidmaatschap van een verkozen volksvertegenwoordiger af te kunnen pakken.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  dinsdag 13 februari 2018 @ 14:08:40 #69
192592 SureD1
------------------------------
pi_177152027
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 14:05 schreef speknek het volgende:

[..]

Lekker off the record zo :D.
Dat, maar ook wat een semantiek... historisch gezien was Groot Rusland groter dan het huidige Rusland, ja dûh...
  dinsdag 13 februari 2018 @ 14:11:13 #70
467261 Ascorbinezuur
Bordevol Vitamine C
pi_177152079
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 13:47 schreef Chewie het volgende:

[..]

Als zij de opvolger wordt krijg je een biertje :+
Ik zet in op Ten Broeke
pi_177152125
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 14:01 schreef Chewie het volgende:

[..]

Waarom? Zo slecht gaat het hier ook al niet en vergeleken met de tijd dat we nog echte zuilen hadden die amper tot geen contact met elkaar hadden zijn we ook niet meer zo verdeelt (wist je de NL'se term niet meer?)
Ik ken de nederlandse term prima, maar "Divide en Conquer" is de uitdrukking, dat klinkt in het nederlands niet, net als dat "make that the cat wise" niet klinkt in het engels. Dus ga nou niet lopen neuken op woorden.

Ik vind ons behoorlijk verdeeld, want in het buitenland (neem landen in oosteuropa/midden-oosten), daar staat het volk tenminste wel op tegen misstanden met grote groepen. Kijk maar naar roemenie met hun anti-corruptie-wet die verzwakt gaat worden. Ze gaan daar wel de straat op.

Hier pikken we alles maar, omdat het ons niet direct treft "zal het wel".... Schandaal na schandaal over eurogrid, kunstgrasvoetbalvelden, GenX dumpingen, rodekruis-kasplunderingen, teevendeals,... ik kan oneindig doorgaan.. maar we pikken het maar gewoon ofzo, we zijn als volk geen eenheid meer dus kunnen de "hoge" heren hun gang gaan zonder dat daar sancties tegenover staan, of naja, amper sancties (maar alleen als het in het nieuws komt ;) )
Lambo of Rekt
pi_177152126
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 14:11 schreef Ascorbinezuur het volgende:

[..]

Ik zet in op Ten Broeke
Ten Broeke maakt een grote kans. Hij heeft een grote kennis van zaken en hij is diplomatiek ingesteld.
pi_177152160
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 14:13 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Ik ken de nederlandse term prima, maar "Divide en Conquer" is de uitdrukking, dat klinkt in het nederlands niet, net als dat "make that the cat wise" niet klinkt in het engels. Dus ga nou niet lopen neuken op woorden.

Ik vind ons behoorlijk verdeeld, want in het buitenland (neem landen in oosteuropa/midden-oosten), daar staat het volk tenminste wel op tegen misstanden met grote groepen. Kijk maar naar roemenie met hun anti-corruptie-wet die verzwakt gaat worden. Ze gaan daar wel de straat op.

Hier pikken we alles maar, omdat het ons niet direct treft "zal het wel".... Schandaal na schandaal over eurogrid, kunstgrasvoetbalvelden, GenX dumpingen, rodekruis-kasplunderingen, teevendeals,... ik kan oneindig doorgaan.. maar we pikken het maar gewoon ofzo, we zijn als volk geen eenheid meer dus kunnen de "hoge" heren hun gang gaan zonder dat daar sancties tegenover staan, of naja, amper sancties (maar alleen als het in het nieuws komt ;) )
De situatie in Roemenie is natuurlijk niet echt te vergelijken met Nederland
pi_177152185
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 14:15 schreef Chewie het volgende:

[..]

De situatie in Roemenie is natuurlijk niet echt te vergelijken met Nederland
Het is slechts een voorbeeld. Hier is alles even corrupt , alleen doen ze het wat "netter", zodat het nog lijkt dat het minder corrupt is.
Lambo of Rekt
pi_177152211
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 14:16 schreef EggsTC het volgende:
Hier is alles even corrupt.
Lol.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_177152222
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 14:17 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Lol.
Zeker de VVD :D
Lambo of Rekt
pi_177152248
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 14:16 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Het is slechts een voorbeeld. Hier is alles even corrupt , alleen doen ze het wat "netter", zodat het nog lijkt dat het minder corrupt is.
Nou nee, zelfs dat niet en vergeleken met de landen in Oost-Europa hebben we ook niet de noodzaak om op de barricades te staan, qua welvaart doen we het hier gewoon (nog) goed genoeg.
pi_177152258
hoe laat begint het debat?
pi_177152273
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 14:18 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Zeker de VVD :D
Ik heb de VVD nog geen noodwet in zien dienen waardoor verdachten in bepaalde corruptiezaken niet meer naar de cel hoeven nadat iemand van de VVD voor corruptie terechtstaat in een zaak die onder de nieuwe noodwet geen celstraf meer oplevert, maar goed, als jij dat denkt moet je dat lekker denken natuurlijk.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_177152314
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 14:20 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ik heb de VVD nog geen noodwet in zien dienen waardoor verdachten in bepaalde corruptiezaken niet meer naar de cel hoeven nadat iemand van de VVD voor corruptie terechtstaat in een zaak die onder de nieuwe noodwet geen celstraf meer oplevert, maar goed, als jij dat denkt moet je dat lekker denken natuurlijk.
Ik mag ook denken van je?
pi_177152320
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 14:20 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ik heb de VVD nog geen noodwet in zien dienen waardoor verdachten in bepaalde corruptiezaken niet meer naar de cel hoeven nadat iemand van de VVD voor corruptie terechtstaat in een zaak die onder de nieuwe noodwet geen celstraf meer oplevert, maar goed, als jij dat denkt moet je dat lekker denken natuurlijk.
Nee, maar voorlopig stapt wel de ene na de andere op omdat hun schandalen in de media komen... Betekent dat, dat dit "rotte appels" zijn, of dat er meer speelt bij meer VVDers wat gewoon nog niet ontdekt is?

Hoeveel VVDers zijn er opgestapt vanwege wanpraktijken de afgelopen jaren?
Lambo of Rekt
pi_177152340
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 14:22 schreef EggsTC het volgende:
Hoeveel VVDers zijn er opgestapt vanwege wanpraktijken de afgelopen jaren?
Is het op twee handen te tellen?
pi_177152364
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 14:23 schreef john2406 het volgende:

[..]

Is het op twee handen te tellen?
Degenen die opgestapt zijn? Nu nog wel. De corrupte? denk het niet.
Lambo of Rekt
pi_177152378
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 14:24 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Degenen die opgestapt zijn? Nu nog wel. De corrupte? denk het niet.
Was er ooit een partij met meer?
pi_177152381
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 14:22 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ik mag ook denken van je?
Je mag het wel proberen
pi_177152404
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 14:25 schreef john2406 het volgende:

[..]

Was er ooit een partij met meer?
Meer corruptie? ik denk het niet, want VVD steunt multinationals onvoorwaardelijk.
Lambo of Rekt
  dinsdag 13 februari 2018 @ 14:32:00 #87
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_177152529
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 14:22 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Nee, maar voorlopig stapt wel de ene na de andere op omdat hun schandalen in de media komen... Betekent dat, dat dit "rotte appels" zijn, of dat er meer speelt bij meer VVDers wat gewoon nog niet ontdekt is?

Hoeveel VVDers zijn er opgestapt vanwege wanpraktijken de afgelopen jaren?
Hou ook in je achterhoofd dat het altijd leuk is om tegen de grootste partij te schoppen.
pi_177152576
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 14:32 schreef fetX het volgende:

[..]

Hou ook in je achterhoofd dat het altijd leuk is om tegen de grootste partij te schoppen.
Zeker dat en al zeker als die partij zich niet geliefd heeft gemaakt, iedere kans word dan gebruikt toch, denk dat men al op zoek is naar de volgende die evt over de streep is gegaan.

Eigen schuld uiteindelijk gaat het kapitaal ook naar de fuck als Nederland om zeep wordt geholpen toch.
pi_177152616
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 14:11 schreef Ascorbinezuur het volgende:

[..]

Ik zet in op Ten Broeke
Was sowieso al een veel betere keus geweest, maar Zijlstra moest beloond worden voor zijn corvee.
pi_177152700
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 14:22 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Nee, maar voorlopig stapt wel de ene na de andere op omdat hun schandalen in de media komen... Betekent dat, dat dit "rotte appels" zijn, of dat er meer speelt bij meer VVDers wat gewoon nog niet ontdekt is?

Hoeveel VVDers zijn er opgestapt vanwege wanpraktijken de afgelopen jaren?
Vijf bewindslieden sinds 2010, waarvan drie vanwege de Teevendeal. Onder Balkenende 2002-2010 waren het er 3, in de 8 jaren Kok was het er 1, 12 jaar Lubbers leverde 3 aftredende VVD'ers op en onder Van Agt 0.

Totaal dus 12 sinds 1977. Lijkt me wel mee te vallen.

Aan de andere kant zijn dit natuurlijk alleen ministers en staatssecretarissen, je krijgt op gemeentelijk niveau ook een hoop erbij.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  dinsdag 13 februari 2018 @ 14:40:06 #91
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_177152707
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 14:02 schreef Chewie het volgende:

[..]

Of er is al een dealtje gesloten met de overige coalitiegenoten en Zijlstra ligt al klaar voor de bus.

Morgen Hennis beëdigt ;)
Dat zou wel een gotspe zijn.

3 maanden geleden kon ze nog geen MinBuZa worden vanwege Mali en nog wat weer. Maar nu er iemand anders voor de bus wordt gegooid 3 maanden later wel.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_177152770
quote:
Zijlstra heeft een populistische uitspraak over Putin gemaakt, wat bij de geldende Rusland retoriek hoort en wilde scoren bij zijn EU en VS collega's. Heel ongelukkig gekozen en voor hem einde oefening

Maar wat die commentator bazelt over liegen en politiek is komisch.
Politiek is liegen en ze doen niets anders. Waarheid is daar zo breed en wordt in alle hoeken gewrongen totdat het past in het narratief.
  dinsdag 13 februari 2018 @ 14:45:14 #93
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_177152818
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 14:13 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Ik ken de nederlandse term prima, maar "Divide en Conquer" is de uitdrukking, dat klinkt in het nederlands niet, net als dat "make that the cat wise" niet klinkt in het engels. Dus ga nou niet lopen neuken op woorden.

Ik vind ons behoorlijk verdeeld, want in het buitenland (neem landen in oosteuropa/midden-oosten), daar staat het volk tenminste wel op tegen misstanden met grote groepen. Kijk maar naar roemenie met hun anti-corruptie-wet die verzwakt gaat worden. Ze gaan daar wel de straat op.

Hier pikken we alles maar, omdat het ons niet direct treft "zal het wel".... Schandaal na schandaal over eurogrid, kunstgrasvoetbalvelden, GenX dumpingen, rodekruis-kasplunderingen, teevendeals,... ik kan oneindig doorgaan.. maar we pikken het maar gewoon ofzo, we zijn als volk geen eenheid meer dus kunnen de "hoge" heren hun gang gaan zonder dat daar sancties tegenover staan, of naja, amper sancties (maar alleen als het in het nieuws komt ;) )
We zijn gewoon te verwend. Heb je 'Winter of Fire gezien'? Alsof zoiets ooit nog hier in Nederland gaat gebeuren. Zolang de kachel nog rookt, iedereen in de winter nog lekker z'n rookworst kan eten en kan barbequen in zn achtertuin gebeurt er hier helemaal niks.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_177152924
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 14:45 schreef fathank het volgende:

[..]

We zijn gewoon te verwend. Heb je 'Winter of Fire gezien'? Alsof zoiets ooit nog hier in Nederland gaat gebeuren. Zolang de kachel nog rookt, iedereen in de winter nog lekker z'n rookworst kan eten en kan barbequen in zn achtertuin gebeurt er hier helemaal niks.
Nee Fabeltjeskrant keek ik wel regelmatig naar!
  dinsdag 13 februari 2018 @ 14:51:30 #95
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_177152981
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 14:49 schreef john2406 het volgende:

[..]

Nee Fabeltjeskrant keek ik wel regelmatig naar!
Fijn, zit je ook op Habbo?
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_177153136
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 14:45 schreef fathank het volgende:

[..]

We zijn gewoon te verwend. Heb je 'Winter of Fire gezien'? Alsof zoiets ooit nog hier in Nederland gaat gebeuren. Zolang de kachel nog rookt, iedereen in de winter nog lekker z'n rookworst kan eten en kan barbequen in zn achtertuin gebeurt er hier helemaal niks.
Precies dit dus.
Lambo of Rekt
pi_177153262
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 14:51 schreef fathank het volgende:

[..]

Fijn, zit je ook op Habbo?
Nou nee op het moment zit ik op een bureau stoel.
pi_177153280
Hier wordt natuurlijk ook gedemonstreerd als er iets niet bevalt. In 2004 liepen er nog 300.000 mensen op het Museumplein om tegen Balkenende te demonstreren. Er zijn 34 demonstraties per week in Nederland, 1500 per jaar.

Punt is dat het gewoon vrij goed gaat in Nederland en een Teevendeal nou ook weer geen dusdanig groot issue is dat je denkt van 'ja, daarvoor moeten we naar Den Haag!!!'.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_177153793
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 13:21 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nee, jij bent niet in staat om nog enigszins neutraal naar de berichtgeving van de media te kijken.
Ik kijk er standaard achterdochtig naar ja. Dat zouden meer mensen moeten doen, bij een goed artikel is dat geen enkel probleem.

quote:
Want wat de Volkskrant hier heeft gedaan, is simpelweg op correcte wijze journalistiek bedrijven. Zijlstra heeft bekend dat hij heeft gelogen. Hij voegde daar echter aan toe dat hij zijn bron wilde beschermen. Inhoudelijk heeft hij - zo stelt hijzelf - dus de waarheid verteld. Voor de VK is dat in eerste instantie niet te toetsen, omdat de krant niet aanwezig was bij de bijeenkomst waar Zijlstra naar verwijst.

Wat is dan de volgende stap? De bron benaderen waar Zijlstra zich op zegt te baseren. En dat is Van der Veer. Die heeft per mail de vragen van de VK beantwoord en daar heeft een verslaggever een artikel van gemaakt.
Tot zover prima, maar dan komt deze kop met dit stukje:

quote:
Zijlstra legde woorden Poetin verkeerd uit

Minister Halbe Zijlstra van Buitenlandse Zaken heeft Poetins uitspraken over Groot-Rusland verkeerd geïnterpreteerd. De woorden van de Russische president waren in de eerste plaats 'historisch' bedoeld en duidden niet op een militair voornemen om het huidige Rusland uit te breiden. Dat blijkt uit een toelichting van de voormalige Shell-topman Jeroen van der Veer aan de Volkskrant.
De kop "Zijlstra loog ook over inhoud uitspraken Putin" zou meer op zijn plaats zijn geweest. Zijlstra heeft Putins woorden niet verkeerd geinterpreteerd, hij heeft ze verkeerd geciteerd. Hij deed immers of er zelf bij was en alsof hij zijn letterlijke woorden gaf. Daar is niets door hem aan te interpreteren of uit te leggen.

Heeft hij dan de woorden van VdV verkeerd geinterpreteerd? Nee, ook niet want ook een verkeerde interpretatie veranderd niets aan de letterlijke woorden van Putin. Verkeerd verstaan misschien, maar VdV beweert 'nice to have' nooit gezegd te hebben. Dat is hoe dan ook geen interpretatie of uitleg, heel misschien verkeerd verstaan, en hoogstwaarschijnlijk een verzinsel van Zijlstra.

quote:
De krant verwijdt elk waardeoordeel en hangt het stuk en de kop aan de woorden van Van der Veer. Precies zoals het hoort.
Ze benoemen de feiten gewoon verkeerd, kennelijk om de kwestie te verzachten. Een waardeoordeel over de feiten geven is nog niet aan de orde, eerste de feiten weergeven, benoemen en duiden. Deze wijze van benoemen is een poging om het zicht op de feiten te vervagen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_177154103
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 15:04 schreef Ludachrist het volgende:
Er zijn 34 demonstraties per week in Nederland, 1500 per jaar.


*O*
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')