abonnement Unibet Coolblue
pi_177144956
quote:
Leidster die baby achterliet, hoeft crèche geen 34.000 euro te betalen

Leidster die baby achterliet, hoeft crèche geen 34.000 euro te betalen
Een 19-jarige kinderleidster die een baby achterliet in een afgesloten crèche in Almere is niet verantwoordelijk voor de schade die dat de kinderopvang mogelijk berokkende. Het bedrijf eiste ruim 34.000 euro van haar.

In het voorjaar van 2016 zag de kinderleidster tijdens de sluitingsronde over het hoofd dat er nog één baby in een bedje lag. Zij sloot de crèche vervolgens af, en vertrok. De moeder die de baby een kwartier later ophaalde, trof een gesloten en donker kinderdagverblijf aan. Nadat een andere medewerker was teruggekeerd om de deur te openen, bleek de baby inderdaad nog aanwezig te zijn.

Ontslag op staande voet
Het kinderdagverblijf ontsloeg de kinderleidster op staande voet. Haar poging om het ontslag ongedaan te maken bij de rechter, mislukte. Vervolgens ontstond een conflict omdat het kinderdagverblijf weigerde het resterende salaris van 675 euro uit te betalen.

Daarop sleepte de kinderleidster het bedrijf opnieuw voor de rechter. Tijdens die tweede rechtszaak sloeg het kinderdagverblijf keihard terug, met een eis tot schadevergoeding van ruim 34.000 euro.

Keihard
Volgens het kinderdagverblijf was minstens één potentiële klant als gevolg van het voorval afgehaakt, waardoor een omzetverlies van 32.400 euro zou zijn geleden. Ook wilde het bedrijf extra loonkosten en 1200 euro aan kortingen en cadeaus voor de moeder van de achtergelaten baby in rekening brengen.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)4000-euro-te-betalen

Hoe vergeet je een baby?

:X

En een leidster van 19 jaar? Dat vind ik wel erg jong. Die is zelf net 2 jaar kind af. Zou daar niet graag mijn kind bij achterlaten.

[ Bericht 5% gewijzigd door sp3c op 15-02-2018 12:46:58 ]
pi_177144987
quote:
13s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 09:04 schreef Quickie_Brat het volgende:

[..]

Hoe vergeet je een baby?

:X

En een leidster van 19 jaar? Dat vind ik wel erg jong. Die is zelf net 2 jaar kind af. Zou daar niet graag mijn kind bij achterlaten.
Volgens mij moet je SPW afgerond hebben om in de kinderopvang te werken. Dat is een 3 jarige MBO ‘studie’ ? Dan kan het inderdaad dat je op je 19e al begint met werken, toch?
Vind het dan alsnog erg vroeg om zo iemand al alleen te laten met kinderen en verantwoordelijke taken zoals het afsluiten van het pand etc. te geven. Maar schijnbaar is het normaal, want daar rept niemand over?
U MAD?
  dinsdag 13 februari 2018 @ 09:08:48 #3
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_177144998
Zo'n groentje mag normaalgesproken ook niet afsluiten.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_177145053
Checklisten en een 4-ogen beleid, en dan kan het alsnog fout gaan, blijkbaar. Ik snap het verblijf ook wel, dit soort fouten kunnen een faillisement betekenen, je moet dan keihard zijn tegenover zulk falend personeel.

Maar een meisje van 19 de deur laten dichttrekken, dat is ook wel naief beleid zeg :{
-nee-
  dinsdag 13 februari 2018 @ 09:13:51 #5
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_177145065
quote:
13s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 09:04 schreef Quickie_Brat het volgende:

[..]

Hoe vergeet je een baby?

:X

En een leidster van 19 jaar? Dat vind ik wel erg jong. Die is zelf net 2 jaar kind af. Zou daar niet graag mijn kind bij achterlaten.
Lekker goedkoop he zo'n piepjonge kracht.
  dinsdag 13 februari 2018 @ 09:31:57 #6
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_177145305
Nou, wat een ramp. Een kind een kwartiertje alleen. Er zijn ouders die hun kinderen in een loeihete wagen vergeten. Kan gebeuren. Is goed afgelopen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_177145340
Terecht dat ze niet voor de gemiste inkomsten hoeft op te draaien.
pi_177145375
Oh, dus zo hoef ik ook niet van een baby proberen af te komen.
pi_177145437
Tuurlijk heeft dat meisje een fout gemaakt, een waarvan ze waarschijnlijk zelf heel erg veel spijt heeft.

Ontslag kan ik nog voorstellen, dat bedrijf moet een signaal afgeven naar de moeder van de baby dat ze er iets mee doen.

Maar om dan uitbetaling van salaris te weigeren is laag, en zo een belachelijke schade eis al helemaal. Dat een 19 jarige die nieuw is in een bedrijf zoveel verantwoording krijgt zegt veel over de leiding.
pi_177145501
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 09:13 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Lekker goedkoop he zo'n piepjonge kracht.
Dat zal dan wel algemeen beleid zijn, want op de kinderdagverblijven die ik ken werken allemaal jonge meisjes, ik heb er nog nooit een gezien die ouder leek dan een jaar of 22-23.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_177145537
quote:
13s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 09:04 schreef Quickie_Brat het volgende:

[..]

Hoe vergeet je een baby?

:X

En een leidster van 19 jaar? Dat vind ik wel erg jong. Die is zelf net 2 jaar kind af. Zou daar niet graag mijn kind bij achterlaten.
Hoeveel ouders zijn er niet die hun kind achterlaten bij een 15-jarige voor een avondje oppassen?
Trouwens, er zijn een paar filmpjes waarin je kunt zien hoe die oppasmeisjes de baby behandelen.
  dinsdag 13 februari 2018 @ 09:46:46 #12
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_177145550
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 09:08 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Volgens mij moet je SPW afgerond hebben om in de kinderopvang te werken. Dat is een 3 jarige MBO ‘studie’ ? Dan kan het inderdaad dat je op je 19e al begint met werken, toch?
Vind het dan alsnog erg vroeg om zo iemand al alleen te laten met kinderen en verantwoordelijke taken zoals het afsluiten van het pand etc. te geven. Maar schijnbaar is het normaal, want daar rept niemand over?
Dat stukje vooral. Zelfs als ze geen 19 was geweest ging ik er eigenlijk vanuit dat er altijd twee paar ogen aanwezig moeten zijn.
pi_177145594
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 09:31 schreef LXIV het volgende:
Nou, wat een ramp. Een kind een kwartiertje alleen. Er zijn ouders die hun kinderen in een loeihete wagen vergeten. Kan gebeuren. Is goed afgelopen.
:')

Nou wat een ramp inderdaad.

Je betaalt grof geld om iemand op je baby te laten passen, vervolgens passen ze niet op je baby maar laten hem alleen en gaan lekker naar huis.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_177145660
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 09:46 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Hoeveel ouders zijn er niet die hun kind achterlaten bij een 15-jarige voor een avondje oppassen?
Trouwens, er zijn een paar filmpjes waarin je kunt zien hoe die oppasmeisjes de baby behandelen.
Wat heeft dat er mee te maken?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_177145691
Zal dan ook wel iets geschort hebben aan het afmeldbeleid als een kind wordt opgehaald. Natuurlijk slordig van die medewerkster maar die opvang had er voor moeten zorgen dat ze niet alleen had hoeven afsluiten.

Dan kunnen dit soort fouten ook amper voorkomen, afsluiten moet geen haastklus zijn voor 1 persoon.

quote:
Op 28 april 2016 had [eiseres] de taak om als laatste het kinderdagverblijf te sluiten. Die dag waren alle kinderen in vier groepen opgedeeld: twee babygroepen, een dreumesgroep en een peutergroep. [eiseres] was leidster van één van de twee babygroepen. Omstreeks 17.45 heeft mevrouw [A] (hierna: [A] ), de leidster van de andere babygroep, bij haar vertrek tegen [eiseres] in ieder geval gezegd: “Ik moet er snel vandoor. Er was niets bijzonders en de rest staat op de lijst”. [eiseres] heeft rond 17.50 uur een sluitingsronde gemaakt. Toen [eiseres] van de ronde terugkwam, was nog één kind aanwezig. [eiseres] heeft omstreeks 18.15 uur het kinderdagverblijf gesloten en het betreffende kind naar haar moeder gebracht, die nabij het kinderdagverblijf werkt. Vervolgens is [eiseres] naar huis gegaan. Omstreeks 18.30 uur is de directeur van [gedaagde] gebeld door een moeder die haar baby wilde ophalen, maar een dicht en donker kinderdagverblijf aantrof. Een andere medewerker is vervolgens naar het kinderdagverblijf teruggegaan en heeft de deur rond 18.40 uur geopend. De baby (hierna: de baby) bleek nog in een van de babybedjes op de slaapzaal te liggen. De baby maakte onderdeel uit van de babygroep van [A] .
quote:
[eiseres] betwist dat zij bewust roekeloos heeft gehandeld. [eiseres] heeft eenmalig en onbewust een menselijke fout gemaakt. [eiseres] heeft aangevoerd dat op de door haar gecontroleerde aanwezigheidslijst de naam van de baby (per ongeluk) was doorgehaald en dat zij daarom slechts vluchtig de babybedjes had gecontroleerd, in de veronderstelling dat alle baby’s al waren opgehaald. Verder betwist [eiseres] dat [gedaagde] kosten heeft gemaakt om schade te voorkomen, en voor zover [gedaagde] al kosten heeft gemaakt, betwist [eiseres] dat [gedaagde] redelijkerwijs genoodzaakt was om deze kosten te maken. Ook betwist [eiseres] dat [gedaagde] (reputatie)schade heeft geleden, nu [gedaagde] zich baseert op een vermoeden van schade. Daarbij komt dat [gedaagde] eventuele reputatieschade aan zichzelf te wijten heeft, nu zij had kunnen nalaten om het Facebookbericht te plaatsen.
Ontsla die A dan ook maar. Het was haar groep en ze peert hem terwijl ze nog kinderen in de groep heeft.
  dinsdag 13 februari 2018 @ 09:56:22 #16
468509 _--_
In varietate concordia
pi_177145721
Wat vinden mensen het toch leuk om direct naar de rechter te stappen. Wat een gedoe toch.
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_177145736
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 09:52 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Wat heeft dat er mee te maken?
Kind in OP was een kwartiertje alleen. Tuurlijk een grove fout van die crechejuf, maar het kan gebeuren. Net zoals iemand hier al schreef, ouders 'vergeten' ook vaak hun kind in de auto of in de winkel.
  dinsdag 13 februari 2018 @ 09:57:47 #18
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_177145742
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 09:48 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

:')

Nou wat een ramp inderdaad.

Je betaalt grof geld om iemand op je baby te laten passen, vervolgens passen ze niet op je baby maar laten hem alleen en gaan lekker naar huis.
Er worden iedere dag 100.000 kinderen naar de opvang gebracht en nu is het een keer voorgekomen dat een kind achterbleef omdat het vergeten was bij wisselen. Met eigenlijk geen gevolgen verder, behalve wat paniek bij de moeder. Kan gebeuren.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  Moderator dinsdag 13 februari 2018 @ 10:00:28 #19
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_177145777
Beter ook dat ze die boete niet hoeft te betalen, ze heeft al genoeg straf door ontslagen te zijn en waarschijnlijk moeilijk weer aan de bak te komen nu. Er zijn zoveel mensen die dingen vergeten zelfs dokters etc., fouten zijn menselijk. De andere leidster die er te vroeg van door ging en een moeder die waarschijnlijk te laat was.
pi_177145808
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 09:57 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Kind in OP was een kwartiertje alleen. Tuurlijk een grove fout van die crechejuf, maar het kan gebeuren. Net zoals iemand hier al schreef, ouders 'vergeten' ook vaak hun kind in de auto of in de winkel.
En wat heeft deze grove nalatigheid te maken met het feit dat mensen ook weleens hun 15 jarige buurmeisje vragen op te passen?

En de enige reden dat het "maar een kwartiertje" alleen was was omdat de ouders op dat moment kwamen. ALs de ouder 2 uur later was gekomen was het kind 2 uur en een kwartier alleen. Natuurlijk mag dat niet gebeuren.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_177145838
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 10:02 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

En wat heeft deze grove nalatigheid te maken met het feit dat mensen ook weleens hun 15 jarige buurmeisje vragen op te passen?

En de enige reden dat het "maar een kwartiertje" alleen was was omdat de ouders op dat moment kwamen. ALs de ouder 2 uur later was gekomen was het kind 2 uur en een kwartier alleen. Natuurlijk mag dat niet gebeuren.
Iemand hier schreef dat 19 jaar wel erg jong is om op kinderen te passen.
Vandaar.
pi_177145930
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 10:03 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Iemand hier schreef dat 19 jaar wel erg jong is om op kinderen te passen.
Vandaar.
Niet om op kinderen te passen. Wel om zelfstandig een crèche te draaien en af te sluiten.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_177145974
Mens maakt een fout en baby is een kwartier alleen. Tsja. Next.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_177145976
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 10:08 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Niet om op kinderen te passen. Wel om zelfstandig een crèche te draaien en af te sluiten.
De leidster was in dit geval de hoofdverantwoordelijke. Die liet de boel in de steek omdat ze 'haast had'.
De baby in dit geval viel onder de verantwoordelijkheid van die leidster.
Dus om die 19-jarige hier dubbel voor te laten boeten is niet rechtvaardig.
  dinsdag 13 februari 2018 @ 10:13:15 #25
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_177145993
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 09:56 schreef _--_ het volgende:
Wat vinden mensen het toch leuk om direct naar de rechter te stappen. Wat een gedoe toch.
Wat moet je dan als je er onderling niet uit komt?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  dinsdag 13 februari 2018 @ 10:13:53 #26
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_177146001
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 10:08 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Niet om op kinderen te passen. Wel om zelfstandig een crèche te draaien en af te sluiten.
Ze te lezen draaide de verantwoordelijke, [A], hem eerder af.
Maar in het verhaal praat A over dat er nog 1 baby was. Dat was de baby in haar groep. In de groep van eiseres was er dus ook nog 1. Vandaar wellicht de fout.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  dinsdag 13 februari 2018 @ 10:14:08 #27
468509 _--_
In varietate concordia
pi_177146003
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 10:13 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Wat moet je dan als je er onderling niet uit komt?
Waar moet je over uitkomen dan. Vraag de leidster om excuses en vertrek. Je hoeft er echt geen probleem van te maken.
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
  User die overal opduikt 2022 dinsdag 13 februari 2018 @ 10:15:27 #28
186611 Haags
pi_177146024
Belachelijk
Zonder wrijving geen glans
pi_177146026
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 09:46 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Hoeveel ouders zijn er niet die hun kind achterlaten bij een 15-jarige voor een avondje oppassen?
Trouwens, er zijn een paar filmpjes waarin je kunt zien hoe die oppasmeisjes de baby behandelen.
Tja dat snap ik ook niet hoor. Zoiets zou ik echt never nooit doen. Je kunt niet van zo,n jong meisje verwachten dat ze weet wat ze moet doen in geval van nood oid.
  dinsdag 13 februari 2018 @ 10:18:16 #30
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_177146091
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 10:14 schreef _--_ het volgende:

[..]

Waar moet je over uitkomen dan. Vraag de leidster om excuses en vertrek. Je hoeft er echt geen probleem van te maken.
Kinderopvang wil haar ontslaan, leidster vindt dat overdreven en wil haar baan behouden.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_177146097
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 10:12 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

De leidster was in dit geval de hoofdverantwoordelijke. Die liet de boel in de steek omdat ze 'haast had'.
De baby in dit geval viel onder de verantwoordelijkheid van die leidster.
Dus om die 19-jarige hier dubbel voor te laten boeten is niet rechtvaardig.
volgens mij was t juist de collega die haast had niet de leidster zelf... :?
pi_177146155
Leeftijd zou het probleem niet mogen zijn. Probleem is een opvang die toelaat dat er 1 persoon afsluit.
  dinsdag 13 februari 2018 @ 10:21:53 #33
468509 _--_
In varietate concordia
pi_177146161
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 10:18 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Kinderopvang wil haar ontslaan, leidster vindt dat overdreven en wil haar baan behouden.
Je hebt iets fout gedaan en dan mag de leiding beslissen waarmee je bestraft zal worden. En in dit geval lijkt me ontslaan gewoon terecht. Het is inderdaad nu een klein foutje, maar het had erger kunnen verlopen. En zij is gewoon slim genoeg om te weten dat ze wordt ontslaan met zo'n klein foutje omdat dat anders een massa aan klanten zou kosten.
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_177146163
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 10:18 schreef Quickie_Brat het volgende:

[..]

volgens mij was t juist de collega die haast had niet de leidster zelf... :?
Klopt, ik had het te snel gelezen.
pi_177146175
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 10:15 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Belachelijk
wat precies?
  dinsdag 13 februari 2018 @ 10:23:20 #36
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_177146189
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 10:21 schreef _--_ het volgende:

[..]

Je hebt iets fout gedaan en dan mag de leiding beslissen waarmee je bestraft zal worden. En in dit geval lijkt me ontslaan gewoon terecht. Het is inderdaad nu een klein foutje, maar het had erger kunnen verlopen. En zij is gewoon slim genoeg om te weten dat ze wordt ontslaan met zo'n klein foutje omdat dat anders een massa aan klanten zou kosten.
Dat is het punt, dat vindt zij dus niet terecht. Meningen kunnen verschillen namelijk en dan is een rechtszaak juist een goed middel om te bepalen wie er gelijk heeft.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  dinsdag 13 februari 2018 @ 10:25:09 #37
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_177146223
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 10:15 schreef Quickie_Brat het volgende:

[..]

Tja dat snap ik ook niet hoor. Zoiets zou ik echt never nooit doen. Je kunt niet van zo,n jong meisje verwachten dat ze weet wat ze moet doen in geval van nood oid.
Wat leren ze dan bij die opleiding? Lijkt me dat dit toch wel aandacht krijgt. :')
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  dinsdag 13 februari 2018 @ 10:26:01 #38
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_177146238
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 10:21 schreef _--_ het volgende:
Het is inderdaad nu een klein foutje, maar het had erger kunnen verlopen.
Hoe dan eigenlijk? :') Op een gegeven moment komen de ouders wel langs zoals nu ook gebeurd is.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_177146242
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 10:12 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

De leidster was in dit geval de hoofdverantwoordelijke. Die liet de boel in de steek omdat ze 'haast had'.
De baby in dit geval viel onder de verantwoordelijkheid van die leidster.
Dus om die 19-jarige hier dubbel voor te laten boeten is niet rechtvaardig.
Dat zeg ik toch ook helemaal niet?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_177146266
Ben ik de enige die een ontslag vrij heftig vind voor een - in mijn ogen - menselijke fout?

Overal waar gewerkt wordt worden fouten gemaakt.
pi_177146267
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 10:25 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Wat leren ze dan bij die opleiding? Lijkt me dat dit toch wel aandacht krijgt. :')
Nee meisjes van 15. Je weet wel een buurmeisje ofzo. Dat zou ik nooit doen
  dinsdag 13 februari 2018 @ 10:27:35 #42
468509 _--_
In varietate concordia
pi_177146277
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 10:26 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Hoe dan eigenlijk? :') Op een gegeven moment komen de ouders wel langs zoals nu ook gebeurd is.
Wat nou als de leidster niet langskwam of niet bereikbaar was? En het was toevallig op een vrijdag? Dan kun je lekker het pand gaan slopen met behulp van de brandweer.
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_177146313
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 10:27 schreef Maverick_tfd het volgende:
Ben ik de enige die een ontslag vrij heftig vind voor een - in mijn ogen - menselijke fout?

Overal waar gewerkt wordt worden fouten gemaakt.
Nee ik vind het wel terecht. Alleen die geldboete slaat nergens op.
Je hebt gelijk als je zegt waar mensen werken worden fouten gemaakt. Maar dat heeft wel een grens natuurlijk. En met dit soort werkzaamheden is een kind vergeten en afsluiten echt grove nalatigheid.

Bovendien moet je ook een signaal afgeven naar de andere ouders. Anders snijd je jezelf ook in de vingers. Als je het afdoet met een berisping oid heb je kans dat mensen hun kinderen eraf halen zolang "zij" daar nog werkt.
pi_177146344
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 10:13 schreef daNpy het volgende:

[..]

Ze te lezen draaide de verantwoordelijke, [A], hem eerder af.
Maar in het verhaal praat A over dat er nog 1 baby was. Dat was de baby in haar groep. In de groep van eiseres was er dus ook nog 1. Vandaar wellicht de fout.
Dus bleef de 19 jarige alleen over om een creche te draaien en af te sluiten. En daar is ze simpelweg te jong en onervaren voor.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_177146367
Persoonlijk vind ik die collega [A] net zo schuldig. Zij verdwijnt snel terwijl er nog een kind van haar groep aanwezig is. Bovendien heeft ze de naam van dat kind al doorgestreept.

Ontslag lijkt mij voor beide dames redelijk onvermijdelijk. Een extra eis slaat nergens op lijkt mij.
pi_177146590
Dus als ik het goed begrijp viel de baby onder het toezicht van een andere leidster [A]? Die vervolgens eerder vertrekt en een onjuiste aanwezigheidslijst doorgeeft? Aan een 19 jarig meisje? Die in haar eentje verantwoordelijk is voor het afsluiten van de zaak? Terwijl zij na afsluiting nog even een baby 'aan huis' komt bezorgen? A gaat volledig vrijuit begrijp ik? En dan wil de directie naast een ontslag ook nog even de goodwill cadeaus vorderen? En zelfs de misgelopen inkomsten van het komende jaar?

Ik ben benieuw welke crèche dit is. Kennelijk schroomt de directie er niet voor om ieder (ondernemers) risico en verantwoordelijkheid volledig op zijn werknemers af te schuiven.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-02-2018 10:49:50 ]
pi_177147259
Bizar dat die leidster er niet uitgevlogen is en dat 19-jarige meisje wel.
"Pools are perfect for holding water"
  dinsdag 13 februari 2018 @ 12:09:21 #48
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_177148623
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 10:27 schreef Quickie_Brat het volgende:

[..]

Nee meisjes van 15. Je weet wel een buurmeisje ofzo. Dat zou ik nooit doen
Oh, zo. :)

quote:
10s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 10:27 schreef _--_ het volgende:

[..]

Wat nou als de leidster niet langskwam of niet bereikbaar was? En het was toevallig op een vrijdag? Dan kun je lekker het pand gaan slopen met behulp van de brandweer.
Een hulpverlener in het uiterste geval even een ruitje laten intikken. Poeh hé
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_177148727
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 11:19 schreef probeer het volgende:
Bizar dat die leidster er niet uitgevlogen is en dat 19-jarige meisje wel.
Leidster zal wel dikke maatjes zijn met directie, afhankelijk van grootte kinderopvang.
Het 19jarige meisje is natuurlijk gewoon een zondebok in dit geval.
pi_177148891
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 12:09 schreef IkStampOpTacos het volgende:

Een hulpverlener in het uiterste geval even een ruitje laten intikken. Poeh hé
Als het je kind is kan dat best stressvol zijn. Maar het is niet de schuld van de leidster hier maar vooral van het beleid van die opvang. Daar had nog iemand aanwezig moeten zijn bij sluiting.
pi_177148945
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 12:13 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Leidster zal wel dikke maatjes zijn met directie, afhankelijk van grootte kinderopvang.
Het 19jarige meisje is natuurlijk gewoon een zondebok in dit geval.
Waarschijnlijk ja.

Maar toch zou ik als ouder van die baby zijnde, mijn kritiek op die oudere leidster richten en het beleid van die opvang, maar zeker niet in eerste plaats op die 19-jarige. Hell, ik zou zelfs voor die griet getuigen als dat de opvang zou raken / straffen.

Mijn angst als ouder zou ook niet zozeer komen door die 15 minuten, maar door het gebrek aan verantwoordelijkheid door organisatie (een nieuwe medewerkster kan en mag blijkbaar afsluiten) en senior medewerkers ('ik wil eerder naar huis') en de afwezigheid van beleid (dubbelchecken, 4 ogen) wat zulke situaties zou moeten voorkomen.

[ Bericht 9% gewijzigd door probeer op 13-02-2018 12:26:12 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_177149961
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 10:27 schreef Quickie_Brat het volgende:

[..]

Nee meisjes van 15. Je weet wel een buurmeisje ofzo. Dat zou ik nooit doen
Voor een baby niet maar voor een kleuter of zo kan dat prima. Helemaal als het een buurmeisje is en haar ouders ook thuis zijn. Wij hebben ook een buurmeisje als oppas, kind ligt grootste gedeelte van de avond op bed en moeder van de oppas zit letterlijk 1 deur verder.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_177149997
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 13:00 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Voor een baby niet maar voor een kleuter of zo kan dat prima. Helemaal als het een buurmeisje is en haar ouders ook thuis zijn. Wij hebben ook een buurmeisje als oppas, kind ligt grootste gedeelte van de avond op bed en moeder van de oppas zit letterlijk 1 deur verder.
Ja ieder zijn keus. IK zou t nooit doen. Ik vertrouw zeer weinig mensen mijn kind toe. Die zijn op 1 hand te tellen.
pi_177150009
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 10:48 schreef Stratotanker het volgende:
Dus als ik het goed begrijp viel de baby onder het toezicht van een andere leidster [A]? Die vervolgens eerder vertrekt en een onjuiste aanwezigheidslijst doorgeeft? Aan een 19 jarig meisje? Die in haar eentje verantwoordelijk is voor het afsluiten van de zaak? Terwijl zij na afsluiting nog even een baby 'aan huis' komt bezorgen? A gaat volledig vrijuit begrijp ik? En dan wil de directie naast een ontslag ook nog even de goodwill cadeaus vorderen? En zelfs de misgelopen inkomsten van het komende jaar?

Ik ben benieuw welke crèche dit is. Kennelijk schroomt de directie er niet voor om ieder (ondernemers) risico en verantwoordelijkheid volledig op zijn werknemers af te schuiven.
De brutaliteit ver voorbij. Ik zou zo snel niet weten hoe ik de houding van de directie zou kunnen noemen, aids van de samenleving is dit. Niks geen hand in eigen boezem, walgelijk.
pi_177150045
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 13:02 schreef Quickie_Brat het volgende:

[..]

Ja ieder zijn keus. IK zou t nooit doen. Ik vertrouw zeer weinig mensen mijn kind toe. Die zijn op 1 hand te tellen.
Dat is lastig met het bijvoorbeeld naar school gaan. Je ontkomt er praktisch niet aan om je kind toe te vertrouwen. Alleen op de BSO loopt al meer dan een handvol aan personeel waar je je kind aan toe moet vertrouwen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  dinsdag 13 februari 2018 @ 13:06:31 #56
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_177150096
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 10:48 schreef Stratotanker het volgende:
Dus als ik het goed begrijp viel de baby onder het toezicht van een andere leidster [A]? Die vervolgens eerder vertrekt en een onjuiste aanwezigheidslijst doorgeeft? Aan een 19 jarig meisje? Die in haar eentje verantwoordelijk is voor het afsluiten van de zaak? Terwijl zij na afsluiting nog even een baby 'aan huis' komt bezorgen? A gaat volledig vrijuit begrijp ik? En dan wil de directie naast een ontslag ook nog even de goodwill cadeaus vorderen? En zelfs de misgelopen inkomsten van het komende jaar?

Ik ben benieuw welke crèche dit is. Kennelijk schroomt de directie er niet voor om ieder (ondernemers) risico en verantwoordelijkheid volledig op zijn werknemers af te schuiven.
Of het terecht was dat A wegging is niet relevant, vanaf dat moment was dat ontslagen meisje verantwoordelijk en heeft de grootste fout gemaakt die je als babybewaarder kan maken, namelijk een kind vergeten. Daar kun je een heel verhaal omheen bouwen, maar dit ontslag is niet meer dan terecht. Fijn voor die dame dat ze niet hoeft te betalen voor gederfde omzet, maar ik had het best kunnen begrijpen als dat wel degelijk was toegekend.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 13 februari 2018 @ 13:07:35 #57
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_177150130
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 13:04 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat is lastig met het bijvoorbeeld naar school gaan. Je ontkomt er praktisch niet aan om je kind toe te vertrouwen. Alleen op de BSO loopt al meer dan een handvol aan personeel waar je je kind aan toe moet vertrouwen.
Nou, troost je met de gedachte dat ook deze begeleidster binnenkort gewoon weer op een andere BSO werkt.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 13 februari 2018 @ 13:08:57 #58
8369 speknek
Another day another slay
pi_177150168
Lijkt me een terechte beslissing van de rechter. Het klinkt allemaal heel sensationeel, maar alles verloopt best redelijk.

Leidster sluit creche af, baby blijft achter.
Ouders boos, krijgen korting (terecht)
Creche boos, ontslaat leidster (terecht)
Leidster boos, wil schadevergoeding (mwah, valt te proberen)
Leidster procedeert nog een keer, creche boos (logisch)
Creche zegt bek dicht, wij hebben schade geleden, komt met countersuit (voorbaat kansloos, maar zodat de leidster ophoudt met procederen)
Rechter zegt nu: is inderdaad kansloos.
Bal ligt bij de leidster.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_177150303
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 13:07 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Nou, troost je met de gedachte dat ook deze begeleidster binnenkort gewoon weer op een andere BSO werkt.
Ik zie niet in waarom ik mijzelf zou moeten troosten
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_177150715
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 13:04 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat is lastig met het bijvoorbeeld naar school gaan. Je ontkomt er praktisch niet aan om je kind toe te vertrouwen. Alleen op de BSO loopt al meer dan een handvol aan personeel waar je je kind aan toe moet vertrouwen.
School zal wel moeten ja. Maar dan zijn ze al wat ouder weer. En BSO is natuurlijk geen must.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')