abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 22 september 2018 @ 08:48:48 #151
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_182061318
Aha, dank je voor die info!
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie donderdag 27 september 2018 @ 17:26:32 #152
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_182167447
Ok, :@. Laat ik voorop stellen dat ik totaal niet thuis ben in financiën, banken, rentes, etc. Maaarrr, momenteel ben ik d.m.v. een baantje waar ik weinig om geef aan het sparen voor (uiteindelijk) een langere reis. Inmiddels heb ik al aardig wat bij elkaar, uit mijn hoofd tussen de 10k en 15k. Ik heb mijn doel nog niet bereikt, :). Sowieso wil ik 10k voor de reis maar ook minimaal 10k als buffer bij terugkomst. Ik heb dit gewoon op een spaarrekening van de ABN waar ik al sinds kind bij zit, :'). Volgens mij, als ik de site zo bekijk, heeft dit een rente van 0,03% per jaar, :+. Dit moet toch (ietsje) beter kunnen?

Een eventuele depositierekening heeft voor mij niet heel veel nut (tenzij het gaat om een relatief kortere periode) aangezien ik niet verwacht over ruim 1 jaar nog in Nederland aan het sparen te zijn. Wel staat er waarschijnlijk 10k voor onbepaalde periode vast want dat is mijn buffer. Ik stort maandelijks het merendeel van mijn salaris op mijn spaar en indien ik toch te kort kom in de maand, pluk ik er weer wat af. Dit kan ik, indien dit gunstigere voorwaarden oplevert, natuurlijk eventueel wel beter regelen door minder in één keer te storten zodat ik niet hoef op te nemen.

Maar nogmaals: geen verstand van dit soort zaken. Zelfs een depositierekening moest ik eerder al een keer Googlen, :@. Ik verwacht geen bergen met geld, want dat gaat sowieso nooit lukken met de huidige rentes maar ook omdat ik natuurlijk niet mega lang meer aan het sparen ga. Echter: elke euro is meegenomen. Stel, ik heb over een jaartje een extra 100 a 200 (of 50 for that matter) om mee te nemen is dat prima. En als mijn buffer terwijl ik reis een beetje kleingeld oplevert is dat alleen maar beter.

Help. Ik weet niet goed waar ik moet beginnen, waar ik op moet letten en heb gewoon nergens kaas van gegeten, >:O . Die net genoemde Advanzia bijv.; de eerste 3 maanden 1% en daarna 0,5% voor de rest van het jaar. Is dat iets wat voor mij evt. voordelig kan zijn (al is het maar voor de buffer of de helft van het reisgeld en/of buffer)? Zo ja, waar moet ik dan opletten of rekening mee houden?

):O
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
pi_182167620
quote:
17s.gif Op donderdag 27 september 2018 17:26 schreef ChipsZak. het volgende:
Ok, :@. Laat ik voorop stellen dat ik totaal niet thuis ben in financiën, banken, rentes, etc. Maaarrr, momenteel ben ik d.m.v. een baantje waar ik weinig om geef aan het sparen voor (uiteindelijk) een langere reis. Inmiddels heb ik al aardig wat bij elkaar, uit mijn hoofd tussen de 10k en 15k. Ik heb mijn doel nog niet bereikt, :). Sowieso wil ik 10k voor de reis maar ook minimaal 10k als buffer bij terugkomst. Ik heb dit gewoon op een spaarrekening van de ABN waar ik al sinds kind bij zit, :'). Volgens mij, als ik de site zo bekijk, heeft dit een rente van 0,03% per jaar, :+. Dit moet toch (ietsje) beter kunnen?

Een eventuele depositierekening heeft voor mij niet heel veel nut (tenzij het gaat om een relatief kortere periode) aangezien ik niet verwacht over ruim 1 jaar nog in Nederland aan het sparen te zijn. Wel staat er waarschijnlijk 10k voor onbepaalde periode vast want dat is mijn buffer. Ik stort maandelijks het merendeel van mijn salaris op mijn spaar en indien ik toch te kort kom in de maand, pluk ik er weer wat af. Dit kan ik, indien dit gunstigere voorwaarden oplevert, natuurlijk eventueel wel beter regelen door minder in één keer te storten zodat ik niet hoef op te nemen.

Maar nogmaals: geen verstand van dit soort zaken. Zelfs een depositierekening moest ik eerder al een keer Googlen, :@. Ik verwacht geen bergen met geld, want dat gaat sowieso nooit lukken met de huidige rentes maar ook omdat ik natuurlijk niet mega lang meer aan het sparen ga. Echter: elke euro is meegenomen. Stel, ik heb over een jaartje een extra 100 a 200 (of 50 for that matter) om mee te nemen is dat prima. En als mijn buffer terwijl ik reis een beetje kleingeld oplevert is dat alleen maar beter.

Help. Ik weet niet goed waar ik moet beginnen, waar ik op moet letten en heb gewoon nergens kaas van gegeten, >:O . Die net genoemde Advanzia bijv.; de eerste 3 maanden 1% en daarna 0,5% voor de rest van het jaar. Is dat iets wat voor mij evt. voordelig kan zijn (al is het maar voor de buffer of de helft van het reisgeld en/of buffer)? Zo ja, waar moet ik dan opletten of rekening mee houden?

):O
Doe gewoon de rentevergelijker op independer, waarschijnlijk komt daar leaseplanbank uit als hoogste vrij opneembare renterekening. Die 10k buffer kun je wel vastzetten voor 9 maanden of een jaar. Van bank switchen tov abn zal je een paar tientjes winst opleveren.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie donderdag 27 september 2018 @ 17:43:38 #154
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_182167712
quote:
1s.gif Op donderdag 27 september 2018 17:37 schreef MCH het volgende:

[..]

Doe gewoon de rentevergelijker op independer, waarschijnlijk komt daar leaseplanbank uit als hoogste vrij opneembare renterekening. Die 10k buffer kun je wel vastzetten voor 9 maanden of een jaar. Van bank switchen tov abn zal je een paar tientjes winst opleveren.
Die zal ik sowieso wel even doen dan, bedankt :).

edit; ik heb net snel even hier gekeken als dat is wat je bedoelt. En daar staat Advanzia bovenaan, :o :+. De Luxemburgse bank dus. Is er een reden dat ik daar niet voor zou moeten kiezen tov een NL bank dan?
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
pi_182167973
quote:
17s.gif Op donderdag 27 september 2018 17:43 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Die zal ik sowieso wel even doen dan, bedankt :).

edit; ik heb net snel even hier gekeken als dat is wat je bedoelt. En daar staat Advanzia bovenaan, :o :+. De Luxemburgse bank dus. Is er een reden dat ik daar niet voor zou moeten kiezen tov een NL bank dan?
Deze valt dan onder het Luxemburgse garantiestelsel. Of dat minder veilig is dan het Nederlandse moet je zelf afwegen.

Je zou ook hier nog kunnen kijken: https://www.vanspaarbankveranderen.nl
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie donderdag 27 september 2018 @ 18:18:02 #156
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_182168305
quote:
1s.gif Op donderdag 27 september 2018 17:59 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Deze valt dan onder het Luxemburgse garantiestelsel. Of dat minder veilig is dan het Nederlandse moet je zelf afwegen.

Je zou ook hier nog kunnen kijken: https://www.vanspaarbankveranderen.nl
Ja, dat had ik inderdaad gelezen. Nu lijkt Advanzia wel aardig betrouwbaar en stabiel over te komen maar je weet het natuurlijk nooit. Wat mij niet helemaal duidelijk wordt; mn geld hierop is vrij opneembaar en er wordt maandelijks rente uitgekeerd. Geldt dit dan steeds over mijn oorspronkelijke inleg (bijv. de minimale 5k) of ook over een eventueel later hoger bedrag (stel ik maak na 2 maanden nog eens ¤1000 over en heb dan ¤6000). Krijg ik vanaf dan die 0,5% over ¤6000 i.p.v. 5k? Ik heb dit geprobeerd te achterhalen maar kom er niet helemaal uit.

Bedankt voor je tip trouwens! Ik ga er meteen even naar kijken.
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
pi_182168351
quote:
1s.gif Op donderdag 27 september 2018 18:18 schreef ChipsZak. het volgende:
Krijg ik vanaf dan die 0,5% over ¤6000 i.p.v. 5k? Ik heb dit geprobeerd te achterhalen maar kom er niet helemaal uit.
Uiteraard, anders heeft sparen geen zin.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie donderdag 27 september 2018 @ 18:26:49 #158
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_182168441
quote:
1s.gif Op donderdag 27 september 2018 18:21 schreef djh77 het volgende:

[..]

Uiteraard, anders heeft sparen geen zin.
Ok, :@. Laatste vraag (als het goed is) Is dat dan rente op rente? Of is dat weer wat anders.
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
pi_182169748
quote:
1s.gif Op donderdag 27 september 2018 18:26 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Ok, :@. Laatste vraag (als het goed is) Is dat dan rente op rente? Of is dat weer wat anders.
Je krijgt rente obv het saldo dat op de rekening staat. Na rentebijschrijving ontvang je ook rente over de bijgeschreven rente
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie donderdag 27 september 2018 @ 20:32:15 #160
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_182170795
quote:
1s.gif Op donderdag 27 september 2018 19:38 schreef djh77 het volgende:

[..]

Je krijgt rente obv het saldo dat op de rekening staat. Na rentebijschrijving ontvang je ook rente over de bijgeschreven rente
Ok, duidelijk. Dank je :).
I guess words are a motherfucker.
I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
pi_182171573
quote:
17s.gif Op donderdag 27 september 2018 17:26 schreef ChipsZak. het volgende:
Ok, :@. Laat ik voorop stellen dat ik totaal niet thuis ben in financiën, banken, rentes, etc. Maaarrr, momenteel ben ik d.m.v. een baantje waar ik weinig om geef aan het sparen voor (uiteindelijk) een langere reis. Inmiddels heb ik al aardig wat bij elkaar, uit mijn hoofd tussen de 10k en 15k. Ik heb mijn doel nog niet bereikt, :). Sowieso wil ik 10k voor de reis maar ook minimaal 10k als buffer bij terugkomst. Ik heb dit gewoon op een spaarrekening van de ABN waar ik al sinds kind bij zit, :'). Volgens mij, als ik de site zo bekijk, heeft dit een rente van 0,03% per jaar, :+. Dit moet toch (ietsje) beter kunnen?

Een eventuele depositierekening heeft voor mij niet heel veel nut (tenzij het gaat om een relatief kortere periode) aangezien ik niet verwacht over ruim 1 jaar nog in Nederland aan het sparen te zijn. Wel staat er waarschijnlijk 10k voor onbepaalde periode vast want dat is mijn buffer. Ik stort maandelijks het merendeel van mijn salaris op mijn spaar en indien ik toch te kort kom in de maand, pluk ik er weer wat af. Dit kan ik, indien dit gunstigere voorwaarden oplevert, natuurlijk eventueel wel beter regelen door minder in één keer te storten zodat ik niet hoef op te nemen.

Maar nogmaals: geen verstand van dit soort zaken. Zelfs een depositierekening moest ik eerder al een keer Googlen, :@. Ik verwacht geen bergen met geld, want dat gaat sowieso nooit lukken met de huidige rentes maar ook omdat ik natuurlijk niet mega lang meer aan het sparen ga. Echter: elke euro is meegenomen. Stel, ik heb over een jaartje een extra 100 a 200 (of 50 for that matter) om mee te nemen is dat prima. En als mijn buffer terwijl ik reis een beetje kleingeld oplevert is dat alleen maar beter.

Help. Ik weet niet goed waar ik moet beginnen, waar ik op moet letten en heb gewoon nergens kaas van gegeten, >:O . Die net genoemde Advanzia bijv.; de eerste 3 maanden 1% en daarna 0,5% voor de rest van het jaar. Is dat iets wat voor mij evt. voordelig kan zijn (al is het maar voor de buffer of de helft van het reisgeld en/of buffer)? Zo ja, waar moet ik dan opletten of rekening mee houden?

):O
Ik zou t gewoon weg zetten bij leaseplan bank in verschillende depositos, die 10k buffer kan je langer weg zetten, de rest bv 3 of 6 maanden. Weet niet over hoelang je op reis gaat.
pi_182174652
quote:
1s.gif Op donderdag 27 september 2018 21:00 schreef Makrolon het volgende:

[..]

Ik zou t gewoon weg zetten bij leaseplan bank in verschillende depositos, die 10k buffer kan je langer weg zetten, de rest bv 3 of 6 maanden. Weet niet over hoelang je op reis gaat.
Helemaal eens met dit advies. De site van LP werkt simpel, je krijgt een redelijke rente en je heb alleen met het Nederlandse garantiestelsel te maken. Ik zou het voor de kleine rente verschillen in combinatie met de hoogte van het bedrag niet ingewikkelder maken.
pi_182179749
quote:
1s.gif Op donderdag 27 september 2018 22:42 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Helemaal eens met dit advies. De site van LP werkt simpel, je krijgt een redelijke rente en je heb alleen met het Nederlandse garantiestelsel te maken. Ik zou het voor de kleine rente verschillen in combinatie met de hoogte van het bedrag niet ingewikkelder maken.
Hier nog een stem voor je geld bij de leaseplanbank zetten; de afgelopen jaren continu in de hoogste regionen wat betreft rente gezeten, makkelijke site, tot 100,000 EUR veilig. Succes!
pi_182179918
quote:
17s.gif Op donderdag 27 september 2018 17:26 schreef ChipsZak. het volgende:

Maar nogmaals: geen verstand van dit soort zaken. Zelfs een depositierekening moest ik eerder al een keer Googlen, :@.

Deposito. Verder wat hierboven wordt gemeld: Lease Plan Bank.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_182180869
quote:
1s.gif Op donderdag 27 september 2018 21:00 schreef Makrolon het volgende:

[..]

Ik zou t gewoon weg zetten bij leaseplan bank in verschillende depositos, die 10k buffer kan je langer weg zetten, de rest bv 3 of 6 maanden. Weet niet over hoelang je op reis gaat.
Mja is dat de moeite waard voor die tientjes extra rente die je krijgt vergeleken met de eigen bank?
pi_182180922
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2018 10:11 schreef 111210 het volgende:

[..]

Mja is dat de moeite waard voor die tientjes extra rente die je krijgt vergeleken met de eigen bank?
ik verdien normaal gesproken geen tientjes in 5 minuten, dus: ja
pi_182311737
Beste

U heeft een RentePlús Rekening bij Centraal Beheer.



Wij verlagen de rente van 0,20% naar 0,15%
De nieuwe rente gaat vanaf 12 oktober in. Deze renteverlaging sluit aan op de algemene renteontwikkeling op de geld- en kapitaalmarkt.


U kunt een hogere rente ontvangen als u uw geld vastzet
Heeft u uw spaargeld of een deel daarvan niet direct nodig? Dan kunt u het op een nieuwe RenteVast Rekening zetten. Bij een looptijd van 10 jaar ontvangt u op dit moment bijvoorbeeld nog 1,60% rente. De rentes voor de looptijden van de RenteVast Rekening gaan ook vanaf 12 oktober omlaag. Profiteer nu nog van het huidige, hogere rentetarief.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_182319380
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 10:29 schreef blomke het volgende:
Beste

U heeft een RentePlús Rekening bij Centraal Beheer.



Wij verlagen de rente van 0,20% naar 0,15%
De nieuwe rente gaat vanaf 12 oktober in. Deze renteverlaging sluit aan op de algemene renteontwikkeling op de geld- en kapitaalmarkt.


U kunt een hogere rente ontvangen als u uw geld vastzet
Heeft u uw spaargeld of een deel daarvan niet direct nodig? Dan kunt u het op een nieuwe RenteVast Rekening zetten. Bij een looptijd van 10 jaar ontvangt u op dit moment bijvoorbeeld nog 1,60% rente. De rentes voor de looptijden van de RenteVast Rekening gaan ook vanaf 12 oktober omlaag. Profiteer nu nog van het huidige, hogere rentetarief.
ik dacht al duurt lang voordat er weer een bank omlaag ging
pi_182674822
Start nu met automatisch sparen en krijg ¤15 cadeau als je Goud deelnemer bent of ¤10 als Zilver deelnemer bij &Meer van ABN!

Spaar minimaal ¤25 per maand, 3 maanden lang
In 2 minuten geregeld: online of via app
Krijg ¤10 of ¤15 cadeau van &Meer

Weet iemand of je hiervoor een betaalrekening moet hebben bij ABN?
pi_182709560
Bedankt
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2018 18:55 schreef MCH het volgende:
Start nu met automatisch sparen en krijg ¤15 cadeau als je Goud deelnemer bent of ¤10 als Zilver deelnemer bij &Meer van ABN!

Spaar minimaal ¤25 per maand, 3 maanden lang
In 2 minuten geregeld: online of via app
Krijg ¤10 of ¤15 cadeau van &Meer

Weet iemand of je hiervoor een betaalrekening moet hebben bij ABN?
Bedankt voor de tip!

&meer is het loyaliteits programma van ABN.
Voor deze actie moet je automatisch sparen van je ABN betaalrekening naar je ABN spaarrekening. Dus ja, je moet een betaalrekening hebben.
pi_182709695
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2018 11:13 schreef reteppd het volgende:
Bedankt

[..]

Bedankt voor de tip!

&meer is het loyaliteits programma van ABN.
Voor deze actie moet je automatisch sparen van je ABN betaalrekening naar je ABN spaarrekening. Dus ja, je moet een betaalrekening hebben.
Dan is dit voor de niet abn-ers een te omslachtige actie denk ik.
pi_182822769
Hoe zou dit in vergelijking staan tot investeringen via Crowdfunding tegenwoordig?
pi_182822936
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 20:37 schreef Skilfok het volgende:
Hoe zou dit in vergelijking staan tot investeringen via Crowdfunding tegenwoordig?
Crowdfunding is natuurlijk iets heel anders en veel risicovoller dan geld op een spaarrekening. Je zou dit zeker kunnen overwegen maar zorg dan voor een goede spreiding bijvoorbeeld over spaarrekening, crowdfunding, aandelen enz, enz.

Als je meer wil weten over crowdfunding kun je je goed oriënteren op WGR / [Crowdfunding] #203 Crowdfunding is geen speelgoed.....

De titel zegt al voldoende denk ik.
pi_182828900
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2018 18:55 schreef MCH het volgende:
Start nu met automatisch sparen en krijg ¤15 cadeau als je Goud deelnemer bent of ¤10 als Zilver deelnemer bij &Meer van ABN!

Spaar minimaal ¤25 per maand, 3 maanden lang
In 2 minuten geregeld: online of via app
Krijg ¤10 of ¤15 cadeau van &Meer

Weet iemand of je hiervoor een betaalrekening moet hebben bij ABN?
Bedankt!

Kende &Meer niet, gelijk maar even aangemeld.
pi_182851805
Zijn die deposito's via Savedo veilig? Dus wat betreft depositogarantiestelsel etc...of moeten wij bij omvallen ons geld uit het land van de bank halen?
Maar ik kan 't mis hebben...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')