abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_177362725
Camac!

Fijn dat je snel terecht kon en je door kunt stappen!
Schudden voor gebruik
pi_177363179
Thinkk en Tink :*

quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 09:30 schreef Stippelrientje het volgende:
Camac!

Fijn dat je snel terecht kon en je door kunt stappen!
Zeker :Y. Gisteren kwam de afspraakbevestiging binnen met de hele stapel formulieren om in te vullen.
  donderdag 22 februari 2018 @ 10:06:34 #128
456899 VenusFlyTrap
Iemand een leuke quote?
pi_177363278
Think, heb nog wel B&J voor je!
Camac, fijn dat de afspraak al staat. Zou heel leuk zijn als het voor die tijd al raak is. Ik zag zoiets voorbij komen in Z&G.
En beterschap voor June!

Wat een klote week: sinds zaterdag een blaasontsteking en voel ik me eindelijk beter krijg ik last van de bijwerkingen n vandaag begonnen de menstruatie krampen dus zal eerdaags wel doorbreken.
Vrijdag maar een date doen met Tony! (Chocolonely of hoe je dat schrijft...)
aldus VenusFlytrap
  donderdag 22 februari 2018 @ 10:39:14 #129
319308 Tink89
To live is to dance
pi_177364041
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2018 10:06 schreef VenusFlyTrap het volgende:
Think, heb nog wel B&J voor je!
Camac, fijn dat de afspraak al staat. Zou heel leuk zijn als het voor die tijd al raak is. Ik zag zoiets voorbij komen in Z&G.
En beterschap voor June!

Wat een klote week: sinds zaterdag een blaasontsteking en voel ik me eindelijk beter krijg ik last van de bijwerkingen n vandaag begonnen de menstruatie krampen dus zal eerdaags wel doorbreken.
Vrijdag maar een date doen met Tony! (Chocolonely of hoe je dat schrijft...)
In n keer goed :D

Ik loop preventief met mv rond, heb een zwarte jurk met witte stipjes aan (txs SQ!) en rode stipjes lijken me niet echt mooi :')
Gelukkig getrouwd sinds 29 april 2017
K&W / Tink en de lelijke Tegels - Deel 3
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_177368565
*wachtbankje!*

(al geloof ik dat ik mijn eisprong wel heel weelderig laat heb gehad deze maand :') (cyclus is al 36 en ik gok nu pas een week later een eisprong :') )
pi_177368599
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 14:11 schreef Kleurdoos het volgende:
*wachtbankje!*

(al geloof ik dat ik mijn eisprong wel heel weelderig laat heb gehad deze maand :') (cyclus is al 36 en ik gok nu pas een week later een eisprong :') )
Yesss, make it a good one. Samen zwangeren! O+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  donderdag 22 februari 2018 @ 14:50:48 #132
319308 Tink89
To live is to dance
pi_177369405
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 14:11 schreef Kleurdoos het volgende:
*wachtbankje!*

Da's serieus laat ja...

Hier nog steeds niks. NOD is volgens FF vandaag, ik denk op basis van de vorige cyclus eerder aan morgen. Dan heb ik ook voor het eerst in 10 jaar weer dansles, dus hoop dat het gewoon weg blijft, kan ik iig zonder al te veel gedoe dansen.
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  vrijdag 23 februari 2018 @ 08:44:38 #133
319308 Tink89
To live is to dance
pi_177384460
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 14:50 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Da's serieus laat ja...

Hier nog steeds niks. NOD is volgens FF vandaag, ik denk op basis van de vorige cyclus eerder aan morgen. Dan heb ik ook voor het eerst in 10 jaar weer dansles, dus hoop dat het gewoon weg blijft, kan ik iig zonder al te veel gedoe dansen.
Nou, dat wordt hem dus niet. Ergste menstruatiepijn ooit... -O-

Iemand hier enig idee of een huisarts daar iets mee kan? Ik functioneer nu elke maand een dag of drie niet door de pijn/migraine/duizeligheiddoorbloedverlies.
pi_177384816
He getver zeg -O-
Tegen mij is destijds gezegd dat ze niet veel kunnen, anders dan de pil aanraden maar daar heb je nu niets aan.
Als het zo erg is, zou je je misschien wel even kunnen verdiepen in endometriose. Dat gaat ook gepaard met heftige pijnen en dat is wel goed om te weten als je zwanger wilt worden. Als het dat niet is, zit er waarschijnlijk weinig anders op dan pijnstillers gebruiken :{
All you need is tea & warm socks
  vrijdag 23 februari 2018 @ 10:01:18 #135
319308 Tink89
To live is to dance
pi_177385967
Ik heb inmiddels een berichtje aan de huisarts gedaan en flink gegoogled. Ibuprofen of een andere NSAID zou kunnen helpen tegen de pijn (want: bloedverdunnend, dus minder stolsels, dus minder pijn) blijkbaar, maar die gebruikte ik al...

Mijn eerste dansles in tien jaar vanavond ga ik iig maar afzeggen. Met in 25 minuten door superplustampons heen lekken + heel veel ibuprofen en paracetamol in m'n lijf vind ik twee keer een half uur autorijden en 1,5 uur dansles niet zo'n goed idee... Manlief gaat zo naar de winkel die OB-tampons met vleugels voor me scoren. Volgens een collegaatje zijn die effectiever dan gewone superplus, dus hoop dat ik het daarmee net iets langer volhoud.

Edit: en de huisarts heeft al teruggemaild: paracetamol en ibuprofen combineren en even bloed laten prikken om bloedarmoede uit te sluiten. -O-
  vrijdag 23 februari 2018 @ 10:08:13 #136
456899 VenusFlyTrap
Iemand een leuke quote?
pi_177386113
Wat vervelend Tink!
aldus VenusFlytrap
pi_177386361
quote:
Je kunt tijdens de menstruatie krampen hebben die zo pijnlijk zijn dat je,met zware en soms veel pijnstillers, n of meerdere dagen in bed moeten blijven liggen. Bij veel vrouwen breidt de pijnperiode zich in de loop van de tijd uit: eerst pijn tijdens de menstruatie, daarna ook pijn vr, en aansluitend aan de menstruatie zodat er aanhoudend pijn is die tijdens de menstruatie erger wordt.  Klachten die hier ook vaak bij horen zijn hevige bloedingen met het verlies van stolsels, langdurige bloedingen, licht bloedverlies voorafgaande aan de menstruatie (voorbloeden) of zomaar tussendoor (spotting)
Tink, je moet bij je huisarts echt ff aandringen op endometriose. Dat is een van de minst erkende oorzaken van menstruatiepijn terwijl echt veel vrouwen het hebben. Artsen zijn nogal geneigd om het af te doen met 'dat hoort er nou eenmaal bij', zeker mannelijke artsen. Maar ook omdat heel veel vrouwen niet beter weten en er dus nooit mee naar de dokter gaan.

Geloof me maar en dring even aan :*
pi_177386399
quote:
Menstruatiepijn (voor/tijdens/na de menstruatie);
(Chronische) buikpijn;
Darm- en blaasproblemen (darmkrampen, obstipatie, diarree, gevoelige branderig gevoel tijdens het plassen);
Vermoeidheid;
Pijnlijke geslachtsgemeenschap (tijdens en na de gemeenschap);
Onvruchtbaarheid.
Bekken- en/of buikpijn (ook buiten de menstruatieperiode);
Lage rugpijn;
Pijn in de benen (met name in de bovenbenen tijdens de menstruatie);
Ovulatiepijn (= pijn bij de eisprong);
Pijn tijdens inwendig onderzoek van de vagina en/of darm;
Lusteloosheid;
Depressie en/of prikkelbaarheid;
Pre Menstrueel Syndroom (PMS);
Gezwollen buik;
Slapeloosheid.
ZEKER als je ook n of meerdere hiervan herkent
pi_177389072
Even een off-topic vraagje (dat mag toch wel?) aan degenen die al een kindje hebben:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_177390040
Dekentje O+
disclaimer
pi_177391020
Dekentje! Veeeeel langer te gebruiken.
  vrijdag 23 februari 2018 @ 18:33:01 #142
208890 June.
Seriously?
pi_177397629
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 10:01 schreef Tink89 het volgende:
Ik heb inmiddels een berichtje aan de huisarts gedaan en flink gegoogled. Ibuprofen of een andere NSAID zou kunnen helpen tegen de pijn (want: bloedverdunnend, dus minder stolsels, dus minder pijn) blijkbaar, maar die gebruikte ik al...

Mijn eerste dansles in tien jaar vanavond ga ik iig maar afzeggen. Met in 25 minuten door superplustampons heen lekken + heel veel ibuprofen en paracetamol in m'n lijf vind ik twee keer een half uur autorijden en 1,5 uur dansles niet zo'n goed idee... Manlief gaat zo naar de winkel die OB-tampons met vleugels voor me scoren. Volgens een collegaatje zijn die effectiever dan gewone superplus, dus hoop dat ik het daarmee net iets langer volhoud.

Edit: en de huisarts heeft al teruggemaild: paracetamol en ibuprofen combineren en even bloed laten prikken om bloedarmoede uit te sluiten. -O-
Helaas kan een huisarts niet zoveel, behoudens anticonceptie maar dat is nu juist niet de bedoeling ;) Nsaids helpen juist niet tegen het bloeden (sterker nog; bij veel gebruik kan het juist bloedingen veroorzaken!). Het remt prostaglandine: een stofje dat oa zorgt voor spierkrampen (dus oa van je baarmoeder). Je kunt voor de pijn wel een andere nsaid dan ibuprofen proberen (bijvoorbeeld diclofenac of naproxen). Soms wil dat ook nog wel eens helpen.

@bertha; ik heb dan nog wel geen kind, maar vind een dekentje ook leuker hoor :D
Shine bright like a diamond.
  vrijdag 23 februari 2018 @ 21:49:58 #143
319308 Tink89
To live is to dance
pi_177401483
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 18:33 schreef June. het volgende:

[..]

Helaas kan een huisarts niet zoveel, behoudens anticonceptie maar dat is nu juist niet de bedoeling ;) Nsaids helpen juist niet tegen het bloeden (sterker nog; bij veel gebruik kan het juist bloedingen veroorzaken!). Het remt prostaglandine: een stofje dat oa zorgt voor spierkrampen (dus oa van je baarmoeder). Je kunt voor de pijn wel een andere nsaid dan ibuprofen proberen (bijvoorbeeld diclofenac of naproxen). Soms wil dat ook nog wel eens helpen.

@bertha; ik heb dan nog wel geen kind, maar vind een dekentje ook leuker hoor :D
Het hoeft ook niet te helpen tegen bloeden, wel tegen de pijn en dat doet het prima sinds ik een spiegel van ibuprofen en paracetamol heb opgebouwd. Ik ben al een stuk minder chaggie en in paniek dan vanochtend.

En ik vind de omslagdoek leuker, mijn broer en zijn vrouw gebruiken die die ik voor ze gemaakt heb nog steeds (14 maanden is de tweeling nu). Vooral na het badderen en als ze gaan zwemmen enzo.
pi_177401955
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 12:08 schreef B.ertha het volgende:
Even een off-topic vraagje (dat mag toch wel?) aan degenen die al een kindje hebben:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dekentje!!
''Weet dat wat aan jou is voorbijgegaan, jou ook niet moest overkomen en dat wat er met jou is gebeurd, niet aan jou voorbij kon gaan. En weet dat de overwinning met geduld samengaat, vreugde met droefenis en verlichting met moeilijkheden."
pi_177402419
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 12:08 schreef B.ertha het volgende:
SPOILER
deken.
Schudden voor gebruik
pi_177403424
Dekentje it is! :)
pi_177404167
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 21:49 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Het hoeft ook niet te helpen tegen bloeden, wel tegen de pijn en dat doet het prima sinds ik een spiegel van ibuprofen en paracetamol heb opgebouwd. Ik ben al een stuk minder chaggie en in paniek dan vanochtend.

Gelukkig maar. Hopelijk is het ergste snel voorbij.
  zondag 25 februari 2018 @ 09:29:46 #148
319308 Tink89
To live is to dance
pi_177431645
Het ergste is voorbij. Veel sneller dan normaal ook, dan duren de dramadagen veel langer. Nu ben ik al klaar met een minitampon. Ik snap er niks van... Maar ben er maar gewoon blij om.
  maandag 26 februari 2018 @ 07:16:02 #149
208890 June.
Seriously?
pi_177453333
Hier ongesteld :{ Eisprong was denk ik ook precies in het weekend dat we niet samen waren. Pff.
  maandag 26 februari 2018 @ 08:39:14 #150
319308 Tink89
To live is to dance
pi_177453870
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2018 07:16 schreef June. het volgende:
Hier ongesteld :{ Eisprong was denk ik ook precies in het weekend dat we niet samen waren. Pff.
-O-
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')