abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_177126647
In de krant vandaag:
"Jaarlijks vluchten meer dan tienduizend Nederlandse 60-plussers naar het buitenland. Sommigen emigreren volledig naar het land van hun dromen, anderen komen nog een paar maandjes per jaar terug voor familiecontact "

https://www.telegraaf.nl/(...)kt-nederland-is-ziek

Het grootste deel van de pensionado’s vertrekt vanwege de toenemende drukte, criminaliteit, agressie en hufterigheid in ons land.” Bey: „De mentaliteit gaat in hun ogen achteruit. Egoïsme en verloedering vieren hoogtij. Bovendien is het hier steeds duurder. Voor 60-plussers zijn rust, veiligheid, filevrij reizen, meer waarde voor hun pensioen en spaarcenten en een hogere kwaliteit van leven erg belangrijk.”
"Leuker kunnen wij het niet maken , ingewikkelder wel." Lang leve de Belastingdienst!
pi_177126768
ok doei
pi_177126776
Overwinterende pensionado's is niks nieuws toch?
  maandag 12 februari 2018 @ 12:13:11 #4
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_177126820
Filevrij reizen.
Ga dan ook niet op spitsroeden de weg op :')
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  maandag 12 februari 2018 @ 12:13:18 #5
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_177126825
Typisch de Babyboomer generatie he. Eerst jarenlang profiteren en het land kaalvreten zodat toekomstige generaties keihard moeten werken om de samenleving boven water te houden. En dan rustig vertrekken en bij de uitgang nog even schreeuwen dat Nederland ziek is.

Echt fuck deze mensen!
pi_177126829
Die zitten daar voor de belasting. En voor het weer. Voor de rest moeten ze hun bakkes houden.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_177126837
Fucking bejaarden, de meest asociale groep in Nederland.
  maandag 12 februari 2018 @ 12:13:56 #8
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_177126847
Alternatieve titel: Tom Bey houdt matig onderbouwd verkooppraatje voor zijn beurs.
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
  maandag 12 februari 2018 @ 13:32:33 #9
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_177128778
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 12:13 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Typisch de Babyboomer generatie he. Eerst jarenlang profiteren en het land kaalvreten zodat toekomstige generaties keihard moeten werken om de samenleving boven water te houden. En dan rustig vertrekken en bij de uitgang nog even schreeuwen dat Nederland ziek is.

Echt fuck deze mensen!
Ja want babyboomers hebben ook nooit hard gewerkt. :')

Mijn vader was zeker wat uit zijn neus het eten toen hij vroeger in de kolenmijn werkte.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_177128918
Geef ze eens ongelijk. Hier kun je net aan rondkomen en in zuid oost Azie kun je leven als god in frankrijk van je pensioen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  maandag 12 februari 2018 @ 13:39:06 #11
92279 N.icka
Windforce 11
pi_177128959
Ik geef ze groot gelijk , je hele leven gewerkt en dan nu lekker genieten ergens in het zonnetje. :)
  maandag 12 februari 2018 @ 13:39:24 #12
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_177128968
Dankzij de slecht gevulde pensioenpotten mag ik tot mijn 70e doorwerken, dus geniet ook een beetje namens mij, 60+ers!
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_177129019
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 12:13 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Typisch de Babyboomer generatie he. Eerst jarenlang profiteren en het land kaalvreten zodat toekomstige generaties keihard moeten werken om de samenleving boven water te houden.
Als je enig historisch besef hebt dan zou je weten dat heropbouw iets anders is dan kaalvreten. Maar ja, als je dat soort verwijten naar je hoofd krijgt van de generatie die dus wel in een gespreid bedje kwam maar dat bed niet zelf wil verschonen dan wil je wel weg ja.
  maandag 12 februari 2018 @ 13:43:09 #14
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_177129055
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 12:13 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Typisch de Babyboomer generatie he. Eerst jarenlang profiteren en het land kaalvreten zodat toekomstige generaties keihard moeten werken om de samenleving boven water te houden. En dan rustig vertrekken en bij de uitgang nog even schreeuwen dat Nederland ziek is.

Echt fuck deze mensen!
Idd, eerst jarenlang keihard echt werken ipv een beetje cijfers inkloppen op een PC terwijl je in de tussentijd een beetje op facebook en Fok! zit te kutten. Pensioen opbouwen door gewoon 40+ uur pw te werken ipv "ik werk part time, zoooo lekker"

En als je dan gebruik maakt van de dingen waar je vanaf je 14e voor gewerkt hebt ben je ook nog eens uitschot volgens milennial tuig :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_177129079
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 13:32 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Ja want babyboomers hebben ook nooit hard gewerkt. :')

Mijn vader was zeker wat uit zijn neus het eten toen hij vroeger in de kolenmijn werkte.
Jouw vader stond bekend als "Henkie-drukt-zich-weer", dus denk het wel ja.
pi_177129081
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 13:41 schreef nanuk het volgende:

[..]

Als je enig historisch besef hebt dan zou je weten dat heropbouw iets anders is dan kaalvreten. Maar ja, als je dat soort verwijten naar je hoofd krijgt van de generatie die dus wel in een gespreid bedje kwam maar dat bed niet zelf wil verschonen dan wil je wel weg ja.
Het is de meeste tijd hier in Nederland veel te koud, dus aan heropbouw hebben veel ouderen nooit gedaan.
pi_177129093
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 13:44 schreef torentje het volgende:

[..]

Het is de meeste tijd hier in Nederland veel te koud, dus aan heropbouw hebben veel ouderen nooit gedaan.
Ik heb niet het idee dat je snapt wat heropbouw is. Moet ik het wederopbouw noemen?
pi_177129130
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 13:37 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Geef ze eens ongelijk. Hier kun je net aan rondkomen en in zuid oost Azie kun je leven als god in frankrijk van je pensioen.
Japan is best duur trouwens, Zuid Korea ook wel.

Snap de argumentatie wel wat betreft drukte maar wat betreft veiligheid is het hier goed toeven en wat betreft hufterigheid is het hier ook niet erger dan in de meeste andere landen maar dat zal wel komen omdat ze het land waar ze graag heen willen alleen maar kennen van die leuke vakantie jaren geleden.

En dan willen ze natuurlijk wel weer terug als ze veel medische zorg nodig hebben
pi_177129134
Gelijk hebben ze. Ik vertrek ook zodra ik over een paar jaar met pensioen ga.
  maandag 12 februari 2018 @ 13:51:50 #20
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_177129234
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 13:41 schreef nanuk het volgende:

[..]

Als je enig historisch besef hebt dan zou je weten dat heropbouw iets anders is dan kaalvreten. Maar ja, als je dat soort verwijten naar je hoofd krijgt van de generatie die dus wel in een gespreid bedje kwam maar dat bed niet zelf wil verschonen dan wil je wel weg ja.
De wederopbouw na de tweede wereldoorlog is uitgevoerd door de generatie _voor_ de "babyboomers"...de "babyboomers" gingen pas in de jaren 60 werken en toen was het gros van de wederopbouw al gedaan.

Dat wilt niet zeggen dat de "babyboomers" nooit hard hebben gewerkt, maar ik moet altijd een beetje binnensmonds overgeven als ik weer die onzin moet aanhoren hoe de generatie van mijn ouders het land heeft opgebouwd.

"Nee Pa, dat was de generatie van _jouw_ ouders...jij ging naakt slapen in het Vondelpark 20 jaar later...weet je nog?" Om dan aan te horen dat ik "zijn generatie" moet! respecteren. Ja...oké, whatever.

En Nederland verhard? Is het wellicht niet zo dat Nederlanders gewoon wat aan het verzachten zijn en daardoor elk beetje tegenwind als een mokerslag interpreteert? :P
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  Beste debater 2022 maandag 12 februari 2018 @ 13:58:02 #21
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_177129389
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 13:41 schreef nanuk het volgende:

[..]

Als je enig historisch besef hebt dan zou je weten dat heropbouw iets anders is dan kaalvreten. Maar ja, als je dat soort verwijten naar je hoofd krijgt van de generatie die dus wel in een gespreid bedje kwam maar dat bed niet zelf wil verschonen dan wil je wel weg ja.
^O^ dit

Moet er altijd een beetje van overgeven, die dertigers/twintigers/millennials en hun afgunst en totale onwetendheid wat betreft de generaties voor hen. Werken?? Dat doen alleen zij, en KEIHARD hoor...

Stel sneeuwvlokken :')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_177129601
En denken ze dat het in andere landen veel beter is?
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_177129616
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 12:13 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Typisch de Babyboomer generatie he. Eerst jarenlang profiteren en het land kaalvreten zodat toekomstige generaties keihard moeten werken om de samenleving boven water te houden. En dan rustig vertrekken en bij de uitgang nog even schreeuwen dat Nederland ziek is.

Echt fuck deze mensen!
En dat al in de vierde reactie... Normaal duurt het hier altijd wat langer voordat de afgunstige jankers komen zeiken over die vermaledijde babyboomers.
pi_177129652
quote:
2s.gif Op maandag 12 februari 2018 13:51 schreef Semisane het volgende:
"Nee Pa, dat was de generatie van _jouw_ ouders...jij ging naakt slapen in het Vondelpark 20 jaar later...weet je nog?" Om dan aan te horen dat ik "zijn generatie" moet! respecteren. Ja...oké, whatever.

Heel veel geld was er dan ook niet om iets anders te doen dan naakt liggen in het Vondelpark. Echt, de jaren zestig en zeventig waren geen vetpot. Elk dubbeltje omdraaien om toch nog een weekje naar Valkenburg op vakantie te kunnen. Elk kind een mobieltje? Binnen het dorp liep je maar naar je vriendjes en anderen mocht je met een beetje mazzel zo nu en dan een keer bellen met dat ding wat aan de muur zat, maar niet te lang want dat was te duur.
Oh, geen huis kunnen kopen? Tot ver in de jaren tachtig was je blij als je een kamer kon huren, ook als je al 25 was. Die kamer koste vaak ook een derde van je salaris aan huur. meubilair van staat of groente kistjes, langzamerhand is wat echte spullen kopen.

Het was een leuke tijd en we hebben ons prima vermaakt maar ga nou niet doen of het daarna niet oneindig veel makkelijker was. Misschien hebben de babyboomers hu kinderen en kleinkinderen wel te veel onthouden van hun jeugd om ze een eenvoudiger jeugd te gunnen.
  maandag 12 februari 2018 @ 14:10:59 #25
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_177129658
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 13:41 schreef nanuk het volgende:
Als je enig historisch besef hebt dan zou je weten dat heropbouw iets anders is dan kaalvreten.
Het kinderwetje van Houten komt uit 1874, dus d'r zijn weinig babyboomers die aan de wederopbouw hebben meegeholpen hoor.
Ik ga naar huis.
pi_177129686
quote:
9s.gif Op maandag 12 februari 2018 14:10 schreef nietzman het volgende:

[..]

Het kinderwetje van Houten komt uit 1874, dus d'r zijn weinig babyboomers die aan de wederopbouw hebben meegeholpen hoor.
Ja, de hele wederopbouw was in twee jaar wel gedaan.
pi_177129708
quote:
2s.gif Op maandag 12 februari 2018 13:51 schreef Semisane het volgende:

[..]

De wederopbouw na de tweede wereldoorlog is uitgevoerd door de generatie _voor_ de "babyboomers"...de "babyboomers" gingen pas in de jaren 60 werken en toen was het gros van de wederopbouw al gedaan.

Dat wilt niet zeggen dat de "babyboomers" nooit hard hebben gewerkt, maar ik moet altijd een beetje binnensmonds overgeven als ik weer die onzin moet aanhoren hoe de generatie van mijn ouders het land heeft opgebouwd.

"Nee Pa, dat was de generatie van _jouw_ ouders...jij ging naakt slapen in het Vondelpark 20 jaar later...weet je nog?" Om dan aan te horen dat ik "zijn generatie" moet! respecteren. Ja...oké, whatever.

En Nederland verhard? Is het wellicht niet zo dat Nederlanders gewoon wat aan het verzachten zijn en daardoor elk beetje tegenwind als een mokerslag interpreteert? :P
Dit dus. Elke generatie heeft z'n struggles en er wordt, gelukkig, over het algemeen wel hard gewerkt. De genoemde generatie gaat prat op "het land opgebouwd hebben". Maar dat is heel iets anders dan het opzetten van allerlei riante regelgevingen om er later zoveel mogelijk van te kunnen profiteren. Dat al die regelingen in een veranderende tijd niet houdbaar blijken te zijn omdat ze een kaalslag plegen op toekomstige generaties doet er voor hen vervolgens helemaal niet toe. Probleem is vooral dat de babyboomers vinden dat ze overal recht op hebben en geen afstand willen doen van hetgeen ze zichzelf en elkaar hebben beloofd.
pi_177129842
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 13:32 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Ja want babyboomers hebben ook nooit hard gewerkt. :')

Mijn vader was zeker wat uit zijn neus het eten toen hij vroeger in de kolenmijn werkte.
6 dagen in de week, opa kon een halve dag vrij krijgen om te trouwen.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_177129875
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 13:39 schreef Perrin het volgende:
Dankzij de slecht gevulde pensioenpotten mag ik tot mijn 70e doorwerken, dus geniet ook een beetje namens mij, 60+ers!
En wat doe je zelf om dat te voorkomen?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  maandag 12 februari 2018 @ 14:19:18 #30
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_177129908
quote:
1s.gif Op maandag 12 februari 2018 14:18 schreef halfway het volgende:

[..]

En wat doe je zelf om dat te voorkomen?
Hopen dat ik de 70 haal, zodat ik net als hen nog eens mag genieten van de pensioenpotjes. En de jeugd uitlachen die dan tot hun 80e mag werken om mij te bekostigen.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_177129911
quote:
1s.gif Op maandag 12 februari 2018 14:18 schreef halfway het volgende:

[..]

En wat doe je zelf om dat te voorkomen?
Wat heeft het er mee te maken hoe goed iemand persoonlijk zijn schaapjes op het droge heeft?
pi_177129972
Ik ben ook begonnen op mijn 17e, er is toen stoppen op je 58e toegezegd, inmiddels staat de teller op 68,3 en running. Ik denk dat op mijn 60e maar een poot onder de heftruck steek.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  Beste debater 2022 maandag 12 februari 2018 @ 14:22:04 #33
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_177129989
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 14:12 schreef elplato het volgende:

[..]

Dit dus. Elke generatie heeft z'n struggles en er wordt, gelukkig, over het algemeen wel hard gewerkt. De genoemde generatie gaat prat op "het land opgebouwd hebben". Maar dat is heel iets anders dan het opzetten van allerlei riante regelgevingen om er later zoveel mogelijk van te kunnen profiteren. Dat al die regelingen in een veranderende tijd niet houdbaar blijken te zijn omdat ze een kaalslag plegen op toekomstige generaties doet er voor hen vervolgens helemaal niet toe. Probleem is vooral dat de babyboomers vinden dat ze overal recht op hebben en geen afstand willen doen van hetgeen ze zichzelf en elkaar hebben beloofd.
Gaan we generaliseren?

Als er 1 generatie is die vindt dat het overal recht op heeft is het wel de huidige jankgeneratie twintigers/dertigers. Meteen recht op een riante baan, meteen recht op een eigen woning, meteen recht op een goed salaris, meteen recht op een vet wagenpark, meteen recht op... vul maar in. En lukt dat niet, dan is het stampvoeten. Want de boomers hadden ook allemaal meteen een riante baan, meteen een eigen woning, meteen een goed salaris, meteen minstens twee auto's, meteen vul maar in.

Als je ze hoort zeiken op de boomers lijkt het alsof die generatie werkelijk geen reet heeft uitgevoerd, op het 20e levensjaar 'binnen' was en voor de rest van hun werkzame leven duimpjesdraaien tot kunst verhief terwijl het geld met bakken binnen kwam.

Als er 1 generatie tot in de kern egocentrisch is, is het wel de huidige groep twintigers/dertigers met hun eindeloos gezeur, eindeloos gejank en eindeloos geslachtoffer. Hebben vaak al de hele wereld afgereisd (persoonlijke groei!!!), wisselen van mobieltjes en ander duur spul alsof het vieze vaat is, hebben meer in de schoolbanken gezeten dan echt gewerkt en vinden zichzelf oh zo zielig wanneer dingen een keer niet zo gaan als ze willen.

Ik geef die boomers groot gelijk. Je hele leven gewerkt om het voor je kinderen op orde te krijgen (zorg? onderwijs? recreatie? uitwonende beurs? allemaal geregeld door die egoïstische belastingbetalende boomers) en nu die generatie zelf aan de bak moet gaat het krijsen omdat er geen gratis benefits meer zijn. En of de boomers dan maar even willen inleveren.

Hilarisch.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_177130048
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 13:45 schreef nanuk het volgende:

[..]

Ik heb niet het idee dat je snapt wat heropbouw is. Moet ik het wederopbouw noemen?
Alleen zijn daar de babyboomers niet voor verantwoordelijk.
Een algemene vergissing.

Het waren de ouders van de babyboomers die Nederland hebben heropgebouwd of wederopgebouwd, wat jij wil.

De babyboomers zijn immers van de generatie NA ww2, en waren zelf kinderen en tieners in de jaren 50 60/70.

Zij hebben dus de vruchten geplukt van de arbeid van hun eigen ouders, op zich niets mis mee.. ware het niet dat het toch een vorm van kaalvreten is.
Meer krijgen aan pensioen dan inleg bijv., en ook veel korter werken, goedkope huizen die uiteindelijk met dikke winst verkocht konden worden.

Het is hoogstens de vraag in hoeverre opzet in het spel is.
  maandag 12 februari 2018 @ 14:24:15 #35
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_177130051
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 14:10 schreef nanuk het volgende:

[..]

Heel veel geld was er dan ook niet om iets anders te doen dan naakt liggen in het Vondelpark. Echt, de jaren zestig en zeventig waren geen vetpot. Elk dubbeltje omdraaien om toch nog een weekje naar Valkenburg op vakantie te kunnen.
Overdrijven is een kunst...so here we go. :)

quote:
Elk kind een mobieltje?
Mobieltjes bestonden niet, sterker nog er bestond maar weinig wat je daarmee kan vergelijken wat kinderen in die tijd konden krijgen...beetje onzinnig om hier mee te beginnen.
O

quote:
Binnen het dorp liep je maar naar je vriendjes en anderen mocht je met een beetje mazzel zo nu en dan een keer bellen met dat ding wat aan de muur zat, maar niet te lang want dat was te duur.
Ja en in de jaren '80 bij voorbeeld, toen ik opgroeide, moest ik sparen voor mijn eerste atari en mocht ik maar een uurtje tv kijken per dag etc en in de jaren '90 mochten jongeren "maar" een uurtje internetten, want telefoontikken en zo heeft elke generatie wel wat.

quote:
Oh, geen huis kunnen kopen? Tot ver in de jaren tachtig was je blij als je een kamer kon huren, ook als je al 25 was. Die kamer koste vaak ook een derde van je salaris aan huur. meubilair van staat of groente kistjes, langzamerhand is wat echte spullen kopen.
Mijn ouders, beide van de "babyboom" generatie konden een huis kopen, net als veel van hun generatie omdat juist in die tijd er veel werd bijgebouwd om die generatie aan huizen te helpen.
(Mijn moeder had zelfs een tweede huis, gekocht voor haar oud-tante, die via "huur" die hypotheek betaalde).

En ja, het huis van mijn ouders was prima voorzien met meubilair, ik kan het weten, ben er opgegroeid.

En dat men op kamers woonde tot hun 25ste is nu niet vreemd, dat doen de meesten nu ook.

quote:
Het was een leuke tijd en we hebben ons prima vermaakt maar ga nou niet doen of het daarna niet oneindig veel makkelijker was. Misschien hebben de babyboomers hu kinderen en kleinkinderen wel te veel onthouden van hun jeugd om ze een eenvoudiger jeugd te gunnen.
Wellicht moeten de babyboomers zichzelf niet zo op de borst kloppen, ja ze hebben hard gewerkt (maar nogmaals, niet de wederopbouw, dat was de generatie daarvoor) en ze hadden inderdaad veel van de technologische luxe niet die wij hadden, maar dat is meestal met technologie, zo hadden de babyboomers vaak wel technologie die hun ouders in hun jeugd niet hadden (TV, auto, überhaupt vakantie).

Het is wat hè? :)
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_177130239
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 14:22 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Gaan we generaliseren?

Als er 1 generatie is die vindt dat het overal recht op heeft is het wel de huidige jankgeneratie twintigers/dertigers. Meteen recht op een riante baan, meteen recht op een eigen woning, meteen recht op een goed salaris, meteen recht op een vet wagenpark, meteen recht op... vul maar in. En lukt dat niet, dan is het stampvoeten. Want de boomers hadden ook allemaal meteen een riante baan, meteen een eigen woning, meteen een goed salaris, meteen minstens twee auto's, meteen vul maar in.

Als je ze hoort zeiken op de boomers lijkt het alsof die generatie werkelijk geen reet heeft uitgevoerd, op het 20e levensjaar 'binnen' was en voor de rest van hun werkzame leven duimpjesdraaien tot kunst verhief terwijl het geld met bakken binnen kwam.

Als er 1 generatie tot in de kern egocentrisch is, is het wel de huidige groep twintigers/dertigers met hun eindeloos gezeur, eindeloos gejank en eindeloos geslachtoffer. Hebben vaak al de hele wereld afgereisd (persoonlijke groei!!!), wisselen van mobieltjes en ander duur spul alsof het vieze vaat is, hebben meer in de schoolbanken gezeten dan echt gewerkt en vinden zichzelf oh zo zielig wanneer dingen een keer niet zo gaan als ze willen.

Ik geef die boomers groot gelijk. Je hele leven gewerkt om het voor je kinderen op orde te krijgen (zorg? onderwijs? recreatie? uitwonende beurs? allemaal geregeld door die egoïstische belastingbetalende boomers) en nu die generatie zelf aan de bak moet gaat het krijsen omdat er geen gratis benefits meer zijn. En of de boomers dan maar even willen inleveren.

Hilarisch.
Hear, hear.
  maandag 12 februari 2018 @ 14:32:22 #37
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_177130271
Grappig dat veel millennials het lef hebben om babyboomers voor lui uit te maken, terwijl de huidige generatie totaal niet weet wat hard werken is.

Hoeveel mensen willen er bijvoorbeeld nog in de bouw werken? Of in een fabriek.

Nee iedereen wil tegenwoordig manager worden met minimaal 6k per maand. :')
Ga eens voor de grap aan middelbare scholieren vragen hoeveel ze later denken te gaan verdienen. Je zult je helemaal kapot lachen om de antwoorden.

Als iemand een pensioen/aow heeft verdiend dan zijn het wel de babyboomers en de generatie daarvoor.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  User die overal opduikt 2022 maandag 12 februari 2018 @ 14:33:22 #38
186611 Haags
pi_177130315
Ik geef ze groot gelijk. Nederland is gewoon een pleuris land geworden.
Zonder wrijving geen glans
pi_177130898
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 14:22 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Gaan we generaliseren?

Als er 1 generatie is die vindt dat het overal recht op heeft is het wel de huidige jankgeneratie twintigers/dertigers. Meteen recht op een riante baan, meteen recht op een eigen woning, meteen recht op een goed salaris, meteen recht op een vet wagenpark, meteen recht op... vul maar in. En lukt dat niet, dan is het stampvoeten. Want de boomers hadden ook allemaal meteen een riante baan, meteen een eigen woning, meteen een goed salaris, meteen minstens twee auto's, meteen vul maar in.
Als je wilt generaliseren omdat je blijkbaar op je teentjes getrapt bent, prima. Maar doe dat dan niet op basis van wat oneliners die je op fora of in andere media leest. Ik heb veel twintigers en dertigers als collega en heb ze nog nooit gehoord over hoe zwaar ze het hebben. Het rijtje wat je opnoemt is vooral het standaard weerwoord van de ouderen die maar willen laten weten dat ze de claims die op hen worden gedaan onterecht vinden. Compleet nul inhoudelijke waarde wat je hier reproduceert.

quote:
Als je ze hoort zeiken op de boomers lijkt het alsof die generatie werkelijk geen reet heeft uitgevoerd, op het 20e levensjaar 'binnen' was en voor de rest van hun werkzame leven duimpjesdraaien tot kunst verhief terwijl het geld met bakken binnen kwam.
Ik beweer nergens dat de babyboomgeneratie niks heeft uitgevoerd. Feit is wel dat ontwikkeling van de welvaart in de tijd dat zij jong volwassenen waren enorm was waardoor het allemaal niet leek op te kunnen met mooie regelingen. Dan is het niet vreemd dat je daar geen afstand van wil doen, maar dat is nog steeds niet terecht. En we weten ondertussen wel waar die enorme groei vd welvaart onder andere vandaan kwam.

quote:
Als er 1 generatie tot in de kern egocentrisch is, is het wel de huidige groep twintigers/dertigers met hun eindeloos gezeur, eindeloos gejank en eindeloos geslachtoffer. Hebben vaak al de hele wereld afgereisd (persoonlijke groei!!!), wisselen van mobieltjes en ander duur spul alsof het vieze vaat is, hebben meer in de schoolbanken gezeten dan echt gewerkt en vinden zichzelf oh zo zielig wanneer dingen een keer niet zo gaan als ze willen.
Elk wezen of elke groep / generatie is in bepaalde mate egocentrisch en zeker op jonge leeftijd is dat helemaal niet gek. Ook teleurgesteld reageren op jongere leeftijd wanneer dingen niet lukken hoort erbij, dat noemen ze namelijk gewoon opgroeien. Durf maar eens te beweren dat oudere generaties daar vroeger anders in zijn geweest. En voor de rest is het gewoon weer het standaard populistische riedeltje van de ouderenbond wat je hier oprakelt.

quote:
Ik geef die boomers groot gelijk. Je hele leven gewerkt om het voor je kinderen op orde te krijgen (zorg? onderwijs? recreatie? uitwonende beurs? allemaal geregeld door die egoïstische belastingbetalende boomers) en nu die generatie zelf aan de bak moet gaat het krijsen omdat er geen gratis benefits meer zijn. En of de boomers dan maar even willen inleveren.
Alsof elke babyboomer persoonlijk voor al die zaken gezorgd heeft. Die konden gewoon meedraaien in een zich ontwikkelend systeem. En inderdaad, veel van die regelingen bestaan nog steeds. Maar wel in flink afgeslankte vorm, omdat ze niet houdbaar blijken zoals ooit opgezet. Dat kan niemand ze compleet kwalijk nemen want het is lastig toekomst voorspellen. Maar wat ze wel kwalijk kan worden genomen is dat op het moment dat er van iedereen wordt verwacht wat in te leveren, de babyboomers vooraan staan om te roepen dat ze overal recht op hebben. Om te kotsen wanneer je Henk Krol weer ziet fulmineren om de aflosboete.
quote:
Hilarisch.
Dat kun je wel stellen ja.
pi_177130944
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 14:33 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ik geef ze groot gelijk. Nederland is gewoon een pleuris land geworden.
Kun je nagaan hoe kut die andere landen wel niet moeten zijn.
wooblabalurg
  Beste debater 2022 maandag 12 februari 2018 @ 14:49:32 #41
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_177130969
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 14:48 schreef elplato het volgende:

[..]

Als je wilt generaliseren omdat je blijkbaar op je teentjes getrapt bent, prima. Maar doe dat dan niet op basis van wat oneliners die je op fora of in andere media leest. Ik heb veel twintigers en dertigers als collega en heb ze nog nooit gehoord over hoe zwaar ze het hebben. Het rijtje wat je opnoemt is vooral het standaard weerwoord van de ouderen die maar willen laten weten dat ze de claims die op hen worden gedaan onterecht vinden. Compleet nul inhoudelijke waarde wat je hier reproduceert.

[..]

Ik beweer nergens dat de babyboomgeneratie niks heeft uitgevoerd. Feit is wel dat ontwikkeling van de welvaart in de tijd dat zijn jong volwassenen waren enorm was waardoor het allemaal niet leek op te kunnen met mooie regelingen. Dan is het niet vreemd dat je daar geen afstand van wil doen, maar dat is nog steeds niet terecht. En we weten ondertussen wel waar die enorme groei vd welvaart onder andere vandaan kwam.

[..]

Elk wezen of elke groep / generatie is in bepaalde mate egocentrisch en zeker op jonge leeftijd is dat helemaal niet gek. Ook teleurgesteld reageren op jongere leeftijd wanneer dingen niet lukken hoort erbij, dat noemen ze namelijk gewoon opgroeien. Durf maar eens te beweren dat oudere generaties daar vroeger anders in zijn geweest. En voor de rest is het gewoon weer het standaard populistische riedeltje van de ouderenbond wat je hier oprakelt.

[..]

Alsof elke babyboomer persoonlijk voor al die zaken gezorgd heeft. Die konden gewoon meedraaien in een zich ontwikkelend systeem. En inderdaad, veel van die regelingen bestaan nog steeds. Maar wel in flink afgeslankte vorm, omdat ze niet houdbaar blijken zoals ooit opgezet. Dat kan niemand ze compleet kwalijk nemen want het is lastig toekomst voorspellen. Maar wat ze wel kwalijk kan worden genomen is dat op het moment dat er van iedereen wordt verwacht wat in te leveren, de babyboomers vooraan staan om te roepen dat ze overal recht op hebben. Om te kotsen wanneer je Henk Krol weer ziet fulmineren om de aflosboete.

[..]

Dat kun je wel stellen ja.
Ik hoef niet gepikeerd te zijn, want ik behoor zelf tot die generatie twintigers/dertigers.

Dus wordt het jouw woord tegen het mijne. En ja, die aflosboete is debiel.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_177131006
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 14:12 schreef elplato het volgende:
Maar dat is heel iets anders dan het opzetten van allerlei riante regelgevingen om er later zoveel mogelijk van te kunnen profiteren. Dat al die regelingen in een veranderende tijd niet houdbaar blijken te zijn omdat ze een kaalslag plegen op toekomstige generaties doet er voor hen vervolgens helemaal niet toe.
Er is geld zat maar oje als iemand die veel geld heeft eens belasting moet betalen. Die regelingen waar je het over hebt zijn er wel gekomen omdat mensen op de barricaden durfden te staan. Voor en met elkaar. Tegenwoordig is het ieder voor zich waardoor er een ander niets gegund wordt. Zelfs onderwijs mag niets meer kosten. Maar de meeste mensen hebben meer te besteden dan ooit en de rest kan stikken. blij dat ik in een andere tijd ben opgegroeid.
  Beste debater 2022 maandag 12 februari 2018 @ 14:51:59 #43
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_177131073
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 14:50 schreef nanuk het volgende:

[..]

Er is geld zat maar oje als iemand die veel geld heeft eens belasting moet betalen. Die regelingen waar je het over hebt zijn er wel gekomen omdat mensen op de barricaden durfden te staan. Voor en met elkaar. Tegenwoordig is het ieder voor zich waardoor er een ander niets gegund wordt. Zelfs onderwijs mag niets meer kosten. Maar de meeste mensen hebben meer te besteden dan ooit en de rest kan stikken. blij dat ik in een andere tijd ben opgegroeid.
En ook dit ja.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_177131213
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 12:13 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Typisch de Babyboomer generatie he. Eerst jarenlang profiteren en het land kaalvreten zodat toekomstige generaties keihard moeten werken om de samenleving boven water te houden. En dan rustig vertrekken en bij de uitgang nog even schreeuwen dat Nederland ziek is.

Echt fuck deze mensen!
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_177131227
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 14:50 schreef nanuk het volgende:

[..]

Er is geld zat maar oje als iemand die veel geld heeft eens belasting moet betalen. Die regelingen waar je het over hebt zijn er wel gekomen omdat mensen op de barricaden durfden te staan. Voor en met elkaar. Tegenwoordig is het ieder voor zich waardoor er een ander niets gegund wordt. Zelfs onderwijs mag niets meer kosten. Maar de meeste mensen hebben meer te besteden dan ooit en de rest kan stikken. blij dat ik in een andere tijd ben opgegroeid.
Idd, als je het woord vakbond ook maar noemt hier dan heb je de poppen aan het dansen...

Ben nu ook benieuwd wanneer het los gaat over de vakbonden die niets voor MIJ kunnen betekenen en dus heb IK er niks aan.
  Beste debater 2022 maandag 12 februari 2018 @ 14:57:00 #46
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_177131261
quote:
1s.gif Op maandag 12 februari 2018 14:56 schreef AchJa het volgende:

[..]

Idd, als je het woord vakbond ook maar noemt hier dan heb je de poppen aan het dansen...

Ben nu ook benieuwd wanneer het los gaat over de vakbonden die niets voor MIJ kunnen betekenen en dus heb IK er niks aan.
Niet enkel dat; daarnaast stemt die generatie twintigers/dertigers ook nog eens massaal VVD en D'66. Tja.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_177131353
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 14:50 schreef nanuk het volgende:

[..]

Er is geld zat maar oje als iemand die veel geld heeft eens belasting moet betalen. Die regelingen waar je het over hebt zijn er wel gekomen omdat mensen op de barricaden durfden te staan. Voor en met elkaar. Tegenwoordig is het ieder voor zich waardoor er een ander niets gegund wordt. Zelfs onderwijs mag niets meer kosten. Maar de meeste mensen hebben meer te besteden dan ooit en de rest kan stikken. blij dat ik in een andere tijd ben opgegroeid.
Dit is gewoon weer flagrante onzin, tenminste wel in de context van de discussie. Ja de hele maatschappij is individualistischer, maar dat kun je een jong volwassene die zijn leven probeert op te bouwen niet verwijten. En wat probeer je hier nu te zeggen, dat de jonge generatie van nu maar zo veel mogelijk zijn eigen regelingen moet opzetten om er later van te profiteren? En als ergens het grote geld zit, waar zit het dan denk je? Onderwijs.. heb je wel enig idee hoe duur dat is geworden?
pi_177131372
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 13:41 schreef nanuk het volgende:

[..]

Als je enig historisch besef hebt dan zou je weten dat heropbouw iets anders is dan kaalvreten. Maar ja, als je dat soort verwijten naar je hoofd krijgt van de generatie die dus wel in een gespreid bedje kwam maar dat bed niet zelf wil verschonen dan wil je wel weg ja.
Wie dit land hebben opgebouwd na de oorlog, zijn de ouders van de babyboomers. Wat zij hebben gedaan is hard werken, gezinnen gesticht en een toekomst opgezet. Wat hun kinderen vervolgens er mee hebben gedaan is de gasbel opvreten en de volgende generatie in de tyfus laten genieten.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Beste debater 2022 maandag 12 februari 2018 @ 15:01:37 #49
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_177131405
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 14:59 schreef elplato het volgende:

[..]

Dit is gewoon weer flagrante onzin, tenminste wel in de context van de discussie. Ja de hele maatschappij is individualistischer, maar dat kun je een jong volwassene die zijn leven probeert op te bouwen niet verwijten. En wat probeer je hier nu te zeggen, dat de jonge generatie van nu maar zo veel mogelijk zijn eigen regelingen moet opzetten om er later van te profiteren? En als ergens het grote geld zit, waar zit het dan denk je? Onderwijs.. heb je wel enig idee hoe duur dat is geworden?
Boomers waren inderdaad niet bezig met het opbouwen van hun leven. _O-
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_177131411
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 15:00 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Wie dit land hebben opgebouwd na de oorlog, zijn de ouders van de babyboomers. Wat zij hebben gedaan is hard werken, gezinnen gesticht en een toekomst opgezet. Wat hun kinderen vervolgens er mee hebben gedaan is de gasbel opvreten en de volgende generatie in de tyfus laten genieten.
Oh, dus jij zit in de tyfus te genieten nu? Verwent kreng!
  Beste debater 2022 maandag 12 februari 2018 @ 15:02:03 #51
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_177131418
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 15:00 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Wie dit land hebben opgebouwd na de oorlog, zijn de ouders van de babyboomers. Wat zij hebben gedaan is hard werken, gezinnen gesticht en een toekomst opgezet. Wat hun kinderen vervolgens er mee hebben gedaan is de gasbel opvreten en de volgende generatie in de tyfus laten genieten.
Natuurlijk Red. :')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 12 februari 2018 @ 15:04:22 #52
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_177131482
AOW stopzetten en paspoort afpakken, vuige landverraders!
pi_177131502
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 15:00 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Wie dit land hebben opgebouwd na de oorlog, zijn de ouders van de babyboomers. Wat zij hebben gedaan is hard werken, gezinnen gesticht en een toekomst opgezet. Wat hun kinderen vervolgens er mee hebben gedaan is de gasbel opvreten en de volgende generatie in de tyfus laten genieten.
Doorzichtige troll dit :O
pi_177131544
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 15:01 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Boomers waren inderdaad niet bezig met het opbouwen van hun leven. _O-
Is dat je inhoudelijke reactie? Bravo.
pi_177131553
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 15:01 schreef nanuk het volgende:

[..]

Oh, dus jij zit in de tyfus te genieten nu? Verwent kreng!
Met 58,5 met pensioen en allerlei mooie regelingen of met 70 met pensioen en zwaardere belastingen en een hoop maatschappelijke problemen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 12 februari 2018 @ 15:10:25 #56
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_177131651
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 13:39 schreef Perrin het volgende:
Dankzij de slecht gevulde pensioenpotten mag ik tot mijn 70e doorwerken, dus geniet ook een beetje namens mij, 60+ers!
Er zit voldoende in de pensioenpotten om iedere Nederlander een paar miljoen op zijn bank rekening te storten.
Maar de eu wil graag de pensioenen Europees maken en dan moet Nederland dus even rustig aan doen.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_177131725
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 13:43 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Idd, eerst jarenlang keihard echt werken ipv een beetje cijfers inkloppen op een PC terwijl je in de tussentijd een beetje op facebook en Fok! zit te kutten. Pensioen opbouwen door gewoon 40+ uur pw te werken ipv "ik werk part time, zoooo lekker"

En als je dan gebruik maakt van de dingen waar je vanaf je 14e voor gewerkt hebt ben je ook nog eens uitschot volgens milennial tuig :').
Ga jij maar lekker leven om te werken, dan werk ik wel max. 32 uur om te leven :D
  Moderator / Redactie Sport maandag 12 februari 2018 @ 15:14:09 #58
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_177131747
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 13:58 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

^O^ dit

Moet er altijd een beetje van overgeven, die dertigers/twintigers/millennials en hun afgunst en totale onwetendheid wat betreft de generaties voor hen. Werken?? Dat doen alleen zij, en KEIHARD hoor...

Stel sneeuwvlokken :')
De generatie na de millenials kan terecht neerkijken op de generatie voor hen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_177131927
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 14:49 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ik hoef niet gepikeerd te zijn, want ik behoor zelf tot die generatie twintigers/dertigers.

Dus wordt het jouw woord tegen het mijne. En ja, die aflosboete is debiel.
Die aflosboete gaat ook de jongeren veel harder treffen als de ouderen, immers zij zijn nu verplicht om hypotheken af te sluiten die precies na 30 afgelost zijn! Mah ja, de grote massa leest never nooit iets en denkt dat de ouderen hiermee gepakt gaan worden. De ouderen kunnen nu hun huis lekker duur verkopen, bedankt massa immigratie! Vaak zit er nog steeds hypotheek op, maar na verkoop trekken de meesten hier toch een lekker kapitaaltje uit, hup naar Spanje ermee of Portugal. De hedendaagse generatie hebben al een afbetaald huis als ze 55 zijn, dus die kunnen dan nog een tijd niet weg, wel lekker betalen!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_177131936
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 13:45 schreef nanuk het volgende:

[..]

Ik heb niet het idee dat je snapt wat heropbouw is. Moet ik het wederopbouw noemen?
Opbouw of heropbouw of wederopbouw is nooit compleet als het hier in Nederland de meeste tijd buiten de woningen te koud of te nat is.
pi_177131973
quote:
1s.gif Op maandag 12 februari 2018 15:10 schreef daNpy het volgende:

[..]

Er zit voldoende in de pensioenpotten om iedere Nederlander een paar miljoen op zijn bank rekening te storten.
Maar de eu wil graag de pensioenen Europees maken en dan moet Nederland dus even rustig aan doen.
Da's idc waar, maar EU vind het eerlijker als we daar de arme landen van gaan onderhouden!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_177132024
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 14:22 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Gaan we generaliseren?

Als er 1 generatie is die vindt dat het overal recht op heeft is het wel de huidige jankgeneratie twintigers/dertigers. Meteen recht op een riante baan, meteen recht op een eigen woning, meteen recht op een goed salaris, meteen recht op een vet wagenpark, meteen recht op... vul maar in. En lukt dat niet, dan is het stampvoeten. Want de boomers hadden ook allemaal meteen een riante baan, meteen een eigen woning, meteen een goed salaris, meteen minstens twee auto's, meteen vul maar in.

Als je ze hoort zeiken op de boomers lijkt het alsof die generatie werkelijk geen reet heeft uitgevoerd, op het 20e levensjaar 'binnen' was en voor de rest van hun werkzame leven duimpjesdraaien tot kunst verhief terwijl het geld met bakken binnen kwam.

Als er 1 generatie tot in de kern egocentrisch is, is het wel de huidige groep twintigers/dertigers met hun eindeloos gezeur, eindeloos gejank en eindeloos geslachtoffer. Hebben vaak al de hele wereld afgereisd (persoonlijke groei!!!), wisselen van mobieltjes en ander duur spul alsof het vieze vaat is, hebben meer in de schoolbanken gezeten dan echt gewerkt en vinden zichzelf oh zo zielig wanneer dingen een keer niet zo gaan als ze willen.

Ik geef die boomers groot gelijk. Je hele leven gewerkt om het voor je kinderen op orde te krijgen (zorg? onderwijs? recreatie? uitwonende beurs? allemaal geregeld door die egoïstische belastingbetalende boomers) en nu die generatie zelf aan de bak moet gaat het krijsen omdat er geen gratis benefits meer zijn. En of de boomers dan maar even willen inleveren.

Hilarisch.
Mee eens, als eind 20-er.

Alleen al überhaupt het verwijt durven maken dat we wellicht wat moeten inboeten op een levensstandaard die anderen voor ons gecreëerd hebben, spreekt wel van zo'n enorm egoïsme dat het simpelweg stuitend is.
"Pools are perfect for holding water"
pi_177132075
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 12:06 schreef paulgo het volgende:
"Jaarlijks vluchten meer dan tienduizend Nederlandse 60-plussers naar het buitenland. Sommigen emigreren volledig naar het land van hun dromen, anderen komen nog een paar maandjes per jaar terug voor familiecontact "
Is mijn plan ook met pensioen en vertrekken, paar maandjes terug zal ik wel moeten in verband met mijn verzekering!
pi_177132249
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 15:23 schreef probeer het volgende:

[..]

Mee eens, als eind 20-er.

Alleen al überhaupt het verwijt durven maken dat we wellicht wat moeten inboeten op een levensstandaard die anderen voor ons gecreëerd hebben, spreekt wel van zo'n enorm egoïsme dat het simpelweg stuitend is.
In mijn reactie op het stuk wat je quote ben ik daar ook al op ingegaan. En ik wil nogmaals mijn persoonlijke ervaring niet tot norm verheffen, maar ik ken geen enkele twintiger die zich daar schuldig aan maakt. Mijn ervaringen met babyboomers zijn wat dat betreft wel om van te huilen. Het gaat er ook juist om dat babyboomers wat moeten inleveren op hun zelf gecreëerde regelingen en dat weigeren. Dat vanzelfsprekendheden voor de nederlandse bevolking veranderen geldt voor iedereen.
En nogmaals, toon mij een generatie (voor zover dat al af te bakenen is) die niet heeft moeten ontwaken uit hun droom of naïviteit.
pi_177132765
tja... Deze mensen zijn toch echt zelf de gene die de huidige maatschappij gecreëerd hebben.
pi_177132971
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 15:59 schreef hvan het volgende:
tja... Deze mensen zijn toch echt zelf de gene die de huidige maatschappij gecreëerd hebben.
Dit.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_177133048
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 15:59 schreef hvan het volgende:
tja... Deze mensen zijn toch echt zelf de gene die de huidige maatschappij gecreëerd hebben.
Benoem maar eerst welke mensen dan zeg ik ja of nee.
  maandag 12 februari 2018 @ 16:15:46 #68
80382 manny
30 is best veel
pi_177133117
prima toch. vrij verkeer van mensen en goederen in de EU, en als je liever in spanje zit dan in Nederland dan is dat toch helemaal fijn. En als die mensen dan wat negatief terugkijken naar nederland, ach. laat ze lekker.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_177133148
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 16:12 schreef john2406 het volgende:

[..]

Benoem maar eerst welke mensen dan zeg ik ja of nee.
De gepensioneerden in dit geval
pi_177133152
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 16:12 schreef john2406 het volgende:

[..]

Benoem maar eerst welke mensen dan zeg ik ja of nee.
Uiteraard niet ieder individu. Maar als geheel wel... zowel qua bestuur als qua stemgedrag.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_177133167
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 16:15 schreef manny het volgende:
prima toch. vrij verkeer van mensen en goederen in de EU, en als je liever in spanje zit dan in Nederland dan is dat toch helemaal fijn. En als die mensen dan wat negatief terugkijken naar nederland, ach. laat ze lekker.
Niet verkeerd inderdaad toch in een land verblijven waar de zorg niet de handen gebonden krijgt van het land van herkomst?
  maandag 12 februari 2018 @ 16:23:11 #72
80382 manny
30 is best veel
pi_177133236
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 16:18 schreef john2406 het volgende:

[..]

Niet verkeerd inderdaad toch in een land verblijven waar de zorg niet de handen gebonden krijgt van het land van herkomst?
help me heel even. wat betekent "niet de handen gebonden krijgt" ? die uitdrukking ken ik niet
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_177133240
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 16:17 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Uiteraard niet ieder individu. Maar als geheel wel... zowel qua bestuur als qua stemgedrag.
Zelfs dat kun je niet waarmaken geen enkele partij kan waar maken wat ze beloven toch.
pi_177133256
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 16:23 schreef manny het volgende:

[..]

help me heel even. wat betekent "niet de handen gebonden krijgt" ? die uitdrukking ken ik niet
Naar mijn idee niet eerst formulieren etc. gewoon handelen en achteraf die fijne rekening indienen, kan opstaan wat wil het jeukt mij niet, ik ben verzekerd of niet!
pi_177133308
Als men hier de top niet gaat snoeien gaat het nog steeds verder bergaf kan niet uitblijven, dat is niet bij elkaar te werken zo een top is mijn mening.
Zoveel werk wordt er niet eens verzet in Nederland toch?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-02-2018 16:27:54 ]
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')