abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_177121026
Een nieuwe start




Welkom in het centrale FvD topic. Hieronder vind je in het kort waar deze partij voor staat:

Als enige politieke beweging handelen wij vanuit een totaalvisie op de grote problematiek die nu in Nederland speelt: we hebben ongetwijfeld op bepaalde punten overlap met allerlei partijen, maar Forum voor Democratie wil niet alleen de symptomen van de huidige crisis aanpakken (zoals de ongecontroleerde immigratie, de uitzichtloze euro2, het verslechterend onderwijs, en het onhoudbare zorgstelsel); vooral richten we ons op de achterliggende oorzaak: het politieke systeem zélf. Je gaat een huis niet verbouwen als de fundamenten verrot zijn. We moeten beginnen bij de basis: ons politieke systeem stamt uit 1848 en sluit niet meer aan bij deze tijd en bij de wensen van de kiezers.

Partijkartel
Een kleine groep partijleden – van een select aantal partijen – heeft in Nederland de touwtjes in handen. Deze groep van circa 10.000 mensen noemen wij het partijkartel1. Volksvertegenwoordigers en bestuurders worden nu vooral gerekruteerd door de partijleiding zélf – een systeem van coöptatie waardoor vooral meelopers en jaknikkers komen bovendrijven die het nogal eens aan visie en moed ontbreekt. Deze carrièrepolitici willen vervolgens doorschuiven naar een burgemeesterspost, een topfunctie bij een zorgverzekeraar of de hoofdprijs: iets in Brussel. Het is de partij die de baan regelt. De loyaliteit van de volksvertegenwoordiger ligt bij de partijtop – niet bij de kiezer. Hierdoor komen de belangen van de bevolking vaak laag op het prioriteitenlijstje terecht. Partijbelang gaat boven landsbelang.

Dit willen wij veranderen. Ons belangrijkste agendapunt is democratische vernieuwing. Zoals Eberhard van der Laan3 eerder deze week constateerde: “De partijpolitiek is aan het einde van zijn levenscyclus gekomen (…) de burger haakt af“. Daarom zijn bindende referenda noodzakelijk – evenals gekozen burgemeesters. Er is in ons land voldoende talent aanwezig – alleen komt dat niet tot wasdom door de achterhaalde partijcultuur. Nieuwe generaties gaan niet naar rokerige zaaltjes; daarom gaan we e-democracy in Nederland introduceren. De mensen zoveel mogelijk online betrekken bij de zaken die hen raken. Binnenkort lanceren we op onze website het ‘democratie dashboard‘ waar kiezers zélf het heft in handen kunnen nemen om dingen te veranderen via petities, burgerinitiatieven en crowdfunding – en waar ze zich bovendien kunnen kandideren voor openbare functies.

Filmpjes en plaatjes hieronder in de spoiler.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


Referendum sleepwet

Door de nieuwe Wet op de Inlichtingen- en veiligheidsdiensten (Wiv) krijgen de Inlichtingendiensten AIVD en MIVD aanzienlijk meer bevoegdheden. In de nieuwe wet wordt zogeheten bulkinterceptie toegestaan. Simpel gezegd: de geheime dienst verzamelt een grote berg gegevens en filtert daar langzaam de nuttige informatie uit.

*O* Het referendum zal er komen! *O*
pi_177121049
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 23:57 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Context. Lezen wat je wil lezen. Jij was ervan OVERTUIGD dat hij dat zo zei. Dat is dus NIET zo. Kun je wel janken. Het is niet zo.
Het is wel goed met je getroll, zo praat je maar tegen je broertje of in de spiegel.

quote:
11s.gif Op zondag 11 februari 2018 23:58 schreef Argo het volgende:

[..]

Waarom verspil je je tijd hier nog aan? :')
Dit dus.
pi_177121057
quote:
14s.gif Op maandag 12 februari 2018 00:07 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het is wel goed met je getroll, zo praat je maar tegen je broertje of in de spiegel.

[..]

Dit dus.
Het bekende getroll argument. Jesse Klaver is een deur verder.
pi_177121325
Pfoe Sjerrie was zwak zeg met zn gebler. Hij moest toch weten dat die vragen zouden komen en dan laat je je zo kennen...

En Pechtolt moet wel de meest vervelende politicus van de 21e eeuw zijn. Past dan wel weer bij de gemiddelde d66 stemmer.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  † In Memoriam † maandag 12 februari 2018 @ 02:13:00 #5
88815 The_Emotion
98.3
pi_177121904
quote:
1s.gif Op maandag 12 februari 2018 00:44 schreef habitue het volgende:
Pfoe Sjerrie was zwak zeg met zn gebler. Hij moest toch weten dat die vragen zouden komen en dan laat je je zo kennen...

En Pechtolt moet wel de meest vervelende politicus van de 21e eeuw zijn. Past dan wel weer bij de gemiddelde d66 stemmer.
Hier sluit ik me bij aan, Thierry begon meteen "DEMONISEREN! LEUGENS EN LASTER" te roepen, terwijl hij ook een weerwoord had kunnen geven, als hij de kans al kreeg :')

Pechtold was weer het mannetje met de wijzende vinger en Klaver dan met die vraag over wie het beste haalt bij Harvard :')

Moet zeggen, credits voor Buma die even zei dat het geen manier van debateren is ^O^

[ Bericht 7% gewijzigd door The_Emotion op 12-02-2018 02:19:57 ]
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
  † In Memoriam † maandag 12 februari 2018 @ 02:23:45 #6
88815 The_Emotion
98.3
pi_177121922
En om het even te breken: Waar komen de domste zwarten vandaan?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_177121974
quote:
14s.gif Op maandag 12 februari 2018 00:09 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Het bekende getroll argument. Jesse Klaver is een deur verder.
Het is goed met je knul.
pi_177123482
quote:
2s.gif Op maandag 12 februari 2018 02:13 schreef Remqo het volgende:

[..]

Hier sluit ik me bij aan, Thierry begon meteen "DEMONISEREN! LEUGENS EN LASTER" te roepen, terwijl hij ook een weerwoord had kunnen geven, als hij de kans al kreeg :')

Pechtold was weer het mannetje met de wijzende vinger en Klaver dan met die vraag over wie het beste haalt bij Harvard :')

Moet zeggen, credits voor Buma die even zei dat het geen manier van debateren is ^O^
Buma _O_
Maar Thierry was echt slecht bezig.
  maandag 12 februari 2018 @ 09:52:32 #9
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_177124135
quote:
1s.gif Op maandag 12 februari 2018 00:44 schreef habitue het volgende:
Pfoe Sjerrie was zwak zeg met zn gebler. Hij moest toch weten dat die vragen zouden komen en dan laat je je zo kennen...

En Pechtolt moet wel de meest vervelende politicus van de 21e eeuw zijn. Past dan wel weer bij de gemiddelde d66 stemmer.
Je kan lastig iets recht lulken wat krom is. Dan kan je of toegeven dat het krom is, of elke inhoudelijke poging katen varen en vol oo het orgel gaan
Laffe huichelaar
  maandag 12 februari 2018 @ 10:03:50 #10
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_177124302
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 23:11 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Vertel mij eens waarom dit INEENS een issue is (volgens mij is het meer zoeken naar dingetjes). Als ik zeg dat een zwarte man gemiddeld een grotere penis heeft dan een witte man is dat NIET racistisch. Als ik zeg dat zwarte atleten op lange afstanden domineren is dat NIET racistisch. Waarom is dit zogenaamd WEL racistisch? Omdat het woord DOM erin staat ofzo?

Dit toont aan dat je niks van mijn post begrepen hebt.

Stellen dat zwarten over het algemeen athletischer zijn is niet rscistisch. Zonder naar de athletische prestaties te kijken een zwarte kiezen boven een blanke ouur omdat ie zwart is en dus athletisch is wel racistisch.

Dat laatste doet Yernaz met IQ. Zknder dat het gemeten wordt is het logisch dat mensen met een Nederkandse naam de voorkeur krijgen omdat zwarten minder intelligent zijn.

Racisme
Laffe huichelaar
pi_177126016
Het is voor de overige politici natuurlijk ook wel makkelijk scoren met Baudet in het debat.

Overigens snap ik de bewondering hier voor Buma niet zo. Inhoudelijk vond ik hem niet zo heel zichtbaar, en constateren dat een debat met Baudet een circus is lijkt mij geen verdienste.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177128105
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 10:03 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Dit toont aan dat je niks van mijn post begrepen hebt.

Stellen dat zwarten over het algemeen athletischer zijn is niet rscistisch. Zonder naar de athletische prestaties te kijken een zwarte kiezen boven een blanke ouur omdat ie zwart is en dus athletisch is wel racistisch.

Dat laatste doet Yernaz met IQ. Zknder dat het gemeten wordt is het logisch dat mensen met een Nederkandse naam de voorkeur krijgen omdat zwarten minder intelligent zijn.

Racisme
Als ik zeg dat je zal zien dat er in de rensport op korte afstand vaker zwarte mensen in de medailles vallen, is dat racistisch?
pi_177128154
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 11:40 schreef Molurus het volgende:
Het is voor de overige politici natuurlijk ook wel makkelijk scoren met Baudet in het debat.

Overigens snap ik de bewondering hier voor Buma niet zo. Inhoudelijk vond ik hem niet zo heel zichtbaar, en constateren dat een debat met Baudet een circus is lijkt mij geen verdienste.
Als iedereen zo'n behoefte heeft om te scoren op basis van de uitspraken van een ander, waaronder bijv. Marijnissen, die zich verder ook niet heeft laten horen, vereist het zeker wat afstand en zelfreflectie om je mond te houden. Hij heeft een duidelijk oordeel: waar zijn jullie met z'n allen mee bezig. Lijkt me terecht dat hij dan een complimentje krijgt. Schijnbaar is dat de grens tegenwoordig.
pi_177128190
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 10:03 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Stellen dat zwarten over het algemeen athletischer zijn is niet rscistisch. Zonder naar de athletische prestaties te kijken een zwarte kiezen boven een blanke ouur omdat ie zwart is en dus athletisch is wel racistisch.
Dit spreekt voor zich. Er is dan ook niemand die dat zegt of wil. Yernaz dus ook niet.
pi_177128307
quote:
1s.gif Op maandag 12 februari 2018 13:09 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Als iedereen zo'n behoefte heeft om te scoren op basis van de uitspraken van een ander, waaronder bijv. Marijnissen, die zich verder ook niet heeft laten horen, vereist het zeker wat afstand en zelfreflectie om je mond te houden. Hij heeft een duidelijk oordeel: waar zijn jullie met z'n allen mee bezig. Lijkt me terecht dat hij dan een complimentje krijgt. Schijnbaar is dat de grens tegenwoordig.
Mij niet. Het is nog makkelijker scoren dan Baudet aanvallen op z'n standpunten.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177128817
Pechtold over Zijlstra : "Ik waardeer zijn openhartigheid".

Ben ik nou gek? Stond toch eerst in de volkskrant, of niet?

Pechtold gaat ondertussen vrolijk door met demoniseren :') "hij moet de eerste rus nog tegenkomen die zijn eigen fouten rechtzet" lekker generaliserend :')
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_177128921
quote:
1s.gif Op maandag 12 februari 2018 13:33 schreef Gohf046 het volgende:
Pechtold over Zijlstra : "Ik waardeer zijn openhartigheid".

Ben ik nou gek? Stond toch eerst in de volkskrant, of niet?

Pechtold gaat ondertussen vrolijk door met demoniseren :') "hij moet de eerste rus nog tegenkomen die zijn eigen fouten rechtzet" lekker generaliserend :')

Is zoiets zeggen nu ook al demoniseren?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_177129066
quote:
1s.gif Op maandag 12 februari 2018 13:33 schreef Gohf046 het volgende:
Pechtold over Zijlstra : "Ik waardeer zijn openhartigheid".

Ben ik nou gek? Stond toch eerst in de volkskrant, of niet?

Pechtold gaat ondertussen vrolijk door met demoniseren :') "hij moet de eerste rus nog tegenkomen die zijn eigen fouten rechtzet" lekker generaliserend :')

Pechtold is compleet van het padje. Een min. v. BuZa die liegt over een ontmoeting met Putin, en heb beschuldigd van wens tot oorlog met het westen, terwijl hij dat helemaal niet gehoord heeft... Ja via via zegt ie. Waarom moeten we dat wel geloven?

Pechtold met z'n Russofobie, die gast spoort niet. Ook denkt Pechtold schijnbaar dat hij zich tot het niveau van de tegenstander moet kunnen verlagen. Wat een arrogante kwal is die vent toch. Wat gaat onze nepnieuwsverbestrijder doen, pechtold met een briefje "leugenaar" op zijn voorhoofd op het binnenplein zetten. Lijkt me terecht. Ook ff naar EUvsFakenews bellen, zodat zij dit ook even kunnen bestempelen. Nepnieuws is nepnieuws namelijk, ongeacht de boodschap. Toch?

Uit welk onderzoek blijkt trouwens dat Russen liegen? Ik vind het een nogal racistische uitspraak.

[ Bericht 2% gewijzigd door Mr.Major op 12-02-2018 13:50:26 ]
pi_177129163
quote:
5s.gif Op maandag 12 februari 2018 13:37 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Is zoiets zeggen nu ook al demoniseren?
Niet dan ? Hij zegt in feite dat hij de eerste rus nog moet tegenkomen die zijn eigen fouten rechtzet. Dat vind ik toch vrij beledigend en generaliserend. Absoluut niet chique als 1 van je coalitiepartners liegt om hem dan te loven en de russen maar meteen even te beledigen.

Bovendien heeft Halbe niks rechtgezet, de volkskrant heeft hem ermee geconfronteerd, waardoor hij het wel moest toegeven.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_177129180
quote:
5s.gif Op maandag 12 februari 2018 13:37 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Is zoiets zeggen nu ook al demoniseren?
Het is eigenlijk heel makkelijk.. als een rechtse populist iets roept is het "zeggen waar het op staat", en als overige politici iets roepen dan is dat "demoniseren".

Het leven kan zo simpel zijn.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177129208
quote:
1s.gif Op maandag 12 februari 2018 13:43 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Pechtold is compleet van het padje. Een min. v. BuZa die liegt over een ontmoeting met Putin, en heb beschuldigd van wens tot oorlog met het westen, terwijl hij dat helemaal niet gehoord heeft... Ja via via zegt ie. Waarom moeten we dat wel geloven?

Pechtold met z'n Russofobie, die gast spoort niet. Ook denkt Pechtold schijnbaar dat hij zich tot het niveau van de tegenstander moet kunnen verlagen. Wat een arrogante kwal is die vent toch. Wat gaat onze nepnieuwsverbestrijder doen, pechtold met een briefje "leugenaar" op zijn voorhoofd op het binnenplein zetten. Lijkt me terecht. Ook ff naar EUvsFakenews bellen, zodat zij dit ook even kunnen bestempelen. Nepnieuws is nepnieuws namelijk, ongeacht de boodschap. Toch?
Alsof Putin zomaar even zijn militaire plannen over groot-rusland uit de doeken gaat doen in een zaal waar ook buitenlanders bij zijn. Lekker naïef :')
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_177129239
quote:
1s.gif Op maandag 12 februari 2018 13:48 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Niet dan ? Hij zegt in feite dat hij de eerste rus nog moet tegenkomen die zijn eigen fouten rechtzet. Dat vind ik toch vrij beledigend en generaliserend. Absoluut niet chique als 1 van je coalitiepartners liegt om hem dan te loven en de russen maar meteen even te beledigen.

Bovendien heeft Halbe niks rechtgezet, de volkskrant heeft hem ermee geconfronteerd, waardoor hij het wel moest toegeven.
Gewoon racisme en discriminatie. Pechtold wil elke rus nu behandelen alsof hij liegt tenzij het tegendeel bewezen is.

Wat is de kans, dat als je een Rus en een Nederlander naast elkaar zet, dat een van de twee liegt?
pi_177129255
quote:
1s.gif Op maandag 12 februari 2018 13:33 schreef Gohf046 het volgende:
Pechtold gaat ondertussen vrolijk door met demoniseren :')
:')_!
pi_177129256
quote:
1s.gif Op maandag 12 februari 2018 13:50 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Alsof Putin zomaar even zijn militaire plannen over groot-rusland uit de doeken gaat doen in een zaal waar ook buitenlanders bij zijn. Lekker naïef :')
Ik geloof er echt geen fuck van. Zeer kwalijk hoe hier een vijandsbeeld geschept wordt. Het creëren van een vijand is natuurlijk volksmennerij pur sang. Gelukkig hebben we de EU om ons te beschermen.
pi_177129286
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 13:49 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het is eigenlijk heel makkelijk.. als een rechtse populist iets roept is het "zeggen waar het op staat", en als overige politici iets roepen dan is dat "demoniseren".

Het leven kan zo simpel zijn.
Deze vergelijkling ook :')
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_177129293
quote:
1s.gif Op maandag 12 februari 2018 13:48 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Niet dan ?
Ja, laten we iedere beetje onhandige uitspraak van on-welgezinde politici demoniseren noemen. _O_
pi_177129299
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 13:52 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

:')_!
:') !
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_177129302
quote:
1s.gif Op maandag 12 februari 2018 13:53 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Deze vergelijkling ook :')
Je wou zeggen dat dit onjuist is?

Zo lijkt het wel te gaan in elk geval.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177129317
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 13:54 schreef Molurus het volgende:

[..]

Je wou zeggen dat dit onjuist is?

Zo lijkt het wel te gaan in elk geval.
Zo gaat het blijkbaar ook. Als je dit al demoniseren noemt...
pi_177129337
quote:
7s.gif Op maandag 12 februari 2018 13:53 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ja, laten we iedere beetje onhandige uitspraak van on-welgezinde politici demoniseren noemen. _O_
Demoniseren is het doelbewust negatief afbeelden van een zaak of persoon, met als doel de mening van anderen over het onderwerp te beïnvloeden.

Dat doet Pechtold toch ook ?
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_177129357
quote:
1s.gif Op maandag 12 februari 2018 13:55 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Demoniseren is het doelbewust negatief afbeelden van een zaak of persoon, met als doel de mening van anderen over het onderwerp te beïnvloeden.

Dat doet Pechtold toch ook ?
Hier demoniseer je Pechtold.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_177129371
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 13:54 schreef Molurus het volgende:

[..]

Je wou zeggen dat dit onjuist is?

Zo lijkt het wel te gaan in elk geval.
Jep, ik vind dit nogal een flauwe vergelijking die amper te controleren is op betrouwbaarheid.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_177129396
quote:
11s.gif Op maandag 12 februari 2018 13:56 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Hier demoniseer je Pechtold.
Misschien kun je proberen om inhoudelijk aan te geven waarom jij er anders over denkt.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_177129446
quote:
1s.gif Op maandag 12 februari 2018 13:58 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Misschien kun je proberen om inhoudelijk aan te geven waarom jij er anders over denkt.
Hoezo? Jij zet Pechtold daar doelbewust negatief neer met als doel om andere mensen duidelijk te maken dat hij een naar mannetje is. Dat is demoniseren.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_177129502
quote:
11s.gif Op maandag 12 februari 2018 14:00 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Hoezo? Jij zet Pechtold daar doelbewust negatief neer met als doel om andere mensen duidelijk te maken dat hij een naar mannetje is. Dat is demoniseren.
Dus als Pechtold demoniseert naar mijn mening mag ik daar niks van zeggen omdat ik anders Pechtold demoniseer ?

Denk alleen dat Pechtold net wat meer invloed heeft :P
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_177129523
Het is duidelijk dat het voor FvD'ers weer erg moeilijk te verkroppen is dat er mensen zijn die een andere mening over moedertje Rusland hebben dan zij.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_177129524
quote:
1s.gif Op maandag 12 februari 2018 14:03 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Dus als Pechtold demoniseert naar mijn mening mag ik daar niks van zeggen omdat ik anders Pechtold demoniseer ?

Denk alleen dat Pechtold net wat meer invloed heeft :P
Je mag het best zeggen wat mij betreft, maar volgens je eigen definitie ben je hem aan het demoniseren.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_177129541
quote:
1s.gif Op maandag 12 februari 2018 14:03 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Dus als Pechtold demoniseert naar mijn mening mag ik daar niks van zeggen omdat ik anders Pechtold demoniseer ?

Denk alleen dat Pechtold net wat meer invloed heeft :P
Het gaat niet om de invloed maar doelbewustheid. Pechtold en consorten worden wel erg vaak negatief neergezet.
pi_177129549
quote:
2s.gif Op maandag 12 februari 2018 14:04 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Je mag het best zeggen wat mij betreft, maar volgens je eigen definitie ben je hem aan het demoniseren.
Strikt theoretisch genomen heb je natuurlijk gelijk :P
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_177129589
quote:
9s.gif Op maandag 12 februari 2018 14:04 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het gaat niet om de invloed maar doelbewustheid. Pechtold en consorten worden wel erg vaak negatief neergezet.
Vind je? Ik heb het idee dat het reuzen meevalt. Baudet en FvD worden ook vaak negatief neergezet, maar die zullen het er wel zelf na gemaakt hebben :P
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_177129608
quote:
10s.gif Op maandag 12 februari 2018 14:04 schreef xpompompomx het volgende:
Het is duidelijk dat het voor FvD'ers weer erg moeilijk te verkroppen is dat er mensen zijn die een andere mening over moedertje Rusland hebben dan zij.
:')
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_177129832
Nare partij dat FvD. Baudet is erg gevaarlijk.
“There is no good and evil, there is only power and those too weak to seek it.”
pi_177129974
quote:
15s.gif Op maandag 12 februari 2018 14:16 schreef LordVoldermort het volgende:
Nare partij dat FvD. Baudet is erg gevaarlijk.
Demoniseren!
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_177129985
quote:
1s.gif Op maandag 12 februari 2018 14:07 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Vind je? Ik heb het idee dat het reuzen meevalt. Baudet en FvD worden ook vaak negatief neergezet, maar die zullen het er wel zelf na gemaakt hebben :P
Ik vind kritiek prima, maar het lijkt de laatste tijd wel alsof kritiek niet meer geduld wordt. Kritiek op Baudet of het FvD is al snel demoniseren. Ik vind dat een hele rare trend.
  maandag 12 februari 2018 @ 14:23:23 #45
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_177130028
quote:
1s.gif Op maandag 12 februari 2018 13:11 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Dit spreekt voor zich. Er is dan ook niemand die dat zegt of wil. Yernaz dus ook niet.
Over IQ zegt hij wel dat dat logisch is.
Laffe huichelaar
  maandag 12 februari 2018 @ 14:25:37 #46
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_177130079
quote:
1s.gif Op maandag 12 februari 2018 13:07 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Als ik zeg dat je zal zien dat er in de rensport op korte afstand vaker zwarte mensen in de medailles vallen, is dat racistisch?
Je leest echt niet wat er gezegd wordt he?
Laffe huichelaar
pi_177130515
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 13:52 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

:')_!
Moest lachen

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 12-02-2018 14:39:39 ]
pi_177130540
quote:
3s.gif Op maandag 12 februari 2018 14:23 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Over IQ zegt hij wel dat dat logisch is.
Kortom, hij zou het zelf niet doen... maar hij heeft er alle begrip voor dat werkgevers racistische vooroordelen meewegen bij sollicitaties, en lijkt daar ook geen enkel probleem mee te hebben. Het is tenslotte logisch dat ze dat doen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177130619
quote:
10s.gif Op maandag 12 februari 2018 14:04 schreef xpompompomx het volgende:
Het is duidelijk dat het voor FvD'ers weer erg moeilijk te verkroppen is dat er mensen zijn die een andere mening over moedertje Rusland hebben dan zij.
Ik snap het hele Rusland niet. Ik bedoel ik weet niet veel van Rusland maar vind het ook wel gevaarlijk uitspraken over Rusland te doen. Er zullen bewijzen moeten zijn.
pi_177130660
quote:
7s.gif Op maandag 12 februari 2018 14:21 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik vind kritiek prima, maar het lijkt de laatste tijd wel alsof kritiek niet meer geduld wordt. Kritiek op Baudet of het FvD is al snel demoniseren. Ik vind dat een hele rare trend.
Ja ben opzich wel met je eens dat er mensen zijn die bij alles "demoniseren" zullen roepen. Die types heb je helaas er tussen lopen. In principe moet je iedere politieke partij of politicus altijd en overal kunnen bekritiseren.

In mijn eigen mening is Pechtold wel wat verder gegaan dan gewoon oprechte kritiek geven, hij maakte er namelijk een politieke show van en verdraaide bovendien ook nog eerdere uitspraken Baudet, dat vond ik persoonlijk niet erg chique.

Maar goed ik dat is natuurlijk vanuit mijn eigen opinie en ik kan het best begrijpen als er mensen zijn die daar anders tegen aan kijken(prachtig, want Baudet). Er is voldoende kritiek die Fvd/Baudet krijgt die overigens wel gewoon terecht is hoor. Hij kan en moet soms zelf ook gewoon wat duidelijker zijn.

Oh en ja natuurlijk was mijn opmerking over Pechtold met demoniseren een beetje flauw, werd in ieder geval wel lekker op gehapt :P
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_177130695
quote:
10s.gif Op maandag 12 februari 2018 14:40 schreef Molurus het volgende:

[..]

Kortom, hij zou het zelf niet doen... maar hij heeft er alle begrip voor dat werkgevers racistische vooroordelen meewegen bij sollicitaties, en lijkt daar ook geen enkel probleem mee te hebben. Het is tenslotte logisch dat ze dat doen.
Als je zoiets vanzelfsprekend vindt snap ik best dat mensen erover fronsen dat diegene die het vanzelfsprekend vindt niet fronst.

Overigens vind ik Pechtold ook maar niks maar da's idem dito met Baudet en zijn mannetjes.

Baudet laat het ook gewoon afweten bij een debat over mh17 etc. 'Belangrijke afspraken.'

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 12-02-2018 14:45:15 ]
pi_177133672
quote:
10s.gif Op maandag 12 februari 2018 14:04 schreef xpompompomx het volgende:
Het is duidelijk dat het voor FvD'ers weer erg moeilijk te verkroppen is dat er mensen zijn die een andere mening over moedertje Rusland hebben dan zij.
Wat? De mening dat Rusland iets zegt dat niet gezegd is? Of de mening dat Rusland Europa wil innemen? Of de mening dat Rusland bestaat uit liegende mensen.

Lekkere meningen. De inhoudelijke bijdragen hier zijn wel echt beneden alle niveau hoor. Als je nu iets over Pechtold zegt is dat demoniseren. Is dit grappig ofzo?
pi_177133725
quote:
1s.gif Op maandag 12 februari 2018 14:25 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Je leest echt niet wat er gezegd wordt he?
Jawel. Yernaz heeft het over statistiek. Ik heb het over statistiek. Dat jij dan klem zit is jouw probleem, en ligt aan jouw inconsequenties. Dat hoef je niet op mijn leesvaardigheid af te schuiven.
pi_177133738
quote:
1s.gif Op maandag 12 februari 2018 16:48 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Jawel. Yernaz heeft het over statistiek. Ik heb het over statistiek. Dat jij dan klem zit is jouw probleem, en ligt aan jouw inconsequenties. Dat hoef je niet op mijn leesvaardigheid af te schuiven.
Hij interpreteert de statistiek alleen verkeerd. Want hij extrapoleert het naar mensen die elders wonen.
pi_177133784
quote:
10s.gif Op maandag 12 februari 2018 14:40 schreef Molurus het volgende:

[..]

Kortom, hij zou het zelf niet doen... maar hij heeft er alle begrip voor dat werkgevers racistische vooroordelen meewegen bij sollicitaties, en lijkt daar ook geen enkel probleem mee te hebben. Het is tenslotte logisch dat ze dat doen.
Helemaal niet. Hij zegt: als er een bepaalde groep is met een lager iq, zal dat gevolgen hebben voor hun opleiding en dus voor de mate waarin zij bepaald werk doen. Nergens staat dat werknemers hier bewust een link leggen tussen huidskleur en IQ.

Maar je zal zien dat mensen met een lager IQ gemiddeld minder goede banen hebben. Als een bepaalde groep een lager IQ heeft, zal deze groep gemiddeld minder goede banen hebben.
pi_177133803
quote:
7s.gif Op maandag 12 februari 2018 16:49 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Hij interpreteert de statistiek alleen verkeerd. Want hij extrapoleert het naar mensen die elders wonen.
Dat is geen vaststaand feit hebben we al geconstateerd. De rol van je ouders is ook belangrijk. Dat maak jij er weer van, omdat jij altijd onduidelijkheden invult zodat de uitkomst binnen je eigen utopie past. Daar kan je echter geen fatsoenlijke discussie mee voeren.

Hierover gister nog een reportage gezien bij nieuwsuur. De ghanese minderheid heeft daar nog een taalachterstand, kwam duidelijk in beeld. Nou, dan kan ik je verzekeren dat ze een lager IQ hebben. Ook kan ik je dan verzekeren dat ze gemiddeld lager geschoold zijn. Ook kan ik je verzekeren dat dit invloed heeft op hun carriere. Ook kan ik je verzekeren dat er mensen zijn die bleren racisme.

Het leuke is, dat zij dan de fout maken die Yernaz wordt verweten. Er wordt niet naar causaliteit gekeken. Zwarten hebben gemiddeld lager werk? RACISME. Hoe het met hun opleidingsniveau zit? DAT MAG JE NIET VRAGEN. Hun taalbeheersing? RACISME!

Schaamteloos dom.
pi_177133837
quote:
1s.gif Op maandag 12 februari 2018 16:53 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Dat is geen vaststaand feit hebben we al geconstateerd. Dat maak jij er weer van, omdat jij altijd onduidelijkheden invult zodat de uitkomst binnen je eigen utopie past. Daar kan je echter geen fatsoenlijke discussie mee voeren.
In zijn utopie is Yernaz een racist of zijn werkgevers racisten of hoe zie je dit allemaal weer voor je?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  maandag 12 februari 2018 @ 16:58:19 #58
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_177133894
quote:
1s.gif Op maandag 12 februari 2018 16:48 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Jawel. Yernaz heeft het over statistiek. Ik heb het over statistiek. Dat jij dan klem zit is jouw probleem, en ligt aan jouw inconsequenties. Dat hoef je niet op mijn leesvaardigheid af te schuiven.
Ik begin me af te vragen of je het interview wel gelezen hebt. Yernaz heeft het niet over statistiek, hij heeft het over waarom Mohammed veel minder makkelijk aan een baan komt dan Klaas-Jan en dat werkgevers op intelligentie mogen oordelen, zoals ze dat ook over uiterlijke kenmerken mogen.

Echter, zoals al 1000x gezegd, wordt er geen IQ-test gedaan. Dat oordeel doen ze dus op basis van de naam. Mohammen en Shaneequa klinken buitenlands, buitenlanders zijn dommer, dus zijn Mohammed en Shaneequa dommer en worden ze niet aangenomen.

Dit heb ik al 1000 keer gezegd. Compleet met quotes uit het interview. Dit wordt er gezegd. Mensen met een buitenlandse naam hebben een achterstand op de banenmarkt, intelligentie is een kwaliteit waar werknemers mensen op af kunnen wijzen en zwarten zijn dommer dus daar komt het door.

Tenzij je IQ-testen doorvoert, wordt dat beoordelen dus op raciale vooroordelen gedaan ipv op individuele kwaliteiten, maar Yernaz zegt dat dat oordeel gewoon door de werkgever gedaan kan worden.
Laffe huichelaar
pi_177133907
quote:
5s.gif Op maandag 12 februari 2018 16:55 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

In zijn utopie is Yernaz een racist of zijn werkgevers racisten of hoe zie je dit allemaal weer voor je?
Mogelijk. In ieder geval zie ik dat we gister een discussie hadden over de gevolgen van het intelligentie niveau en opleidingsniveau van de ouders op de kinderen, en ik zie dat xa1pt dat opeens "vergeten" is omdat hem dat niet uitkomt.
pi_177133960
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 16:58 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Ik begin me af te vragen of je het interview wel gelezen hebt. Yernaz heeft het niet over statistiek, hij heeft het over waarom Mohammed veel minder makkelijk aan een baan komt dan Klaas-Jan en dat werkgevers op intelligentie mogen oordelen, zoals ze dat ook over uiterlijke kenmerken mogen.

Echter, zoals al 1000x gezegd, wordt er geen IQ-test gedaan. Dat oordeel doen ze dus op basis van de naam. Mohammen en Shaneequa klinken buitenlands, buitenlanders zijn dommer, dus zijn Mohammed en Shaneequa dommer en worden ze niet aangenomen.

Dit heb ik al 1000 keer gezegd. Compleet met quotes uit het interview. Dit wordt er gezegd. Mensen met een buitenlandse naam hebben een achterstand op de banenmarkt, intelligentie is een kwaliteit waar werknemers mensen op af kunnen wijzen en zwarten zijn dommer dus daar komt het door.

Tenzij je IQ-testen doorvoert, wordt dat beoordelen dus op raciale vooroordelen gedaan ipv op individuele kwaliteiten, maar Yernaz zegt dat dat oordeel gewoon door de werkgever gedaan kan worden.
Je snapt dat je niet iemands IQ hoeft te meten, om te begrijpen hoe slim iemand is? Welke woorden hij gebruikt, lichaamstaal, etc. zegt daar veel over. Of wat iemand opschrijft in een post op fok over hoe hij een interview interpreteert.

Je snapt ook dat IQ gevolgen heeft voor het opleidingsniveau? Daardoor zal je zien, dat mensen met een lager IQ, minder goede banen hebben.
pi_177134004
quote:
1s.gif Op maandag 12 februari 2018 16:53 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Dat is geen vaststaand feit hebben we al geconstateerd. De rol van je ouders is ook belangrijk. Dat maak jij er weer van, omdat jij altijd onduidelijkheden invult zodat de uitkomst binnen je eigen utopie past. Daar kan je echter geen fatsoenlijke discussie mee voeren.

Hierover gister nog een reportage gezien bij nieuwsuur. De ghanese minderheid heeft daar nog een taalachterstand, kwam duidelijk in beeld. Nou, dan kan ik je verzekeren dat ze een lager IQ hebben. Ook kan ik je dan verzekeren dat ze gemiddeld lager geschoold zijn. Ook kan ik je verzekeren dat dit invloed heeft op hun carriere. Ook kan ik je verzekeren dat er mensen zijn die bleren racisme.

Het leuke is, dat zij dan de fout maken die Yernaz wordt verweten. Er wordt niet naar causaliteit gekeken. Zwarten hebben gemiddeld lager werk? RACISME. Hoe het met hun opleidingsniveau zit? DAT MAG JE NIET VRAGEN. Hun taalbeheersing? RACISME!

Schaamteloos dom.
Je betrekt er weer allerlei irrelevante shit bij. Waar het om gaat is dat Yernaz beweert dat zwarte mensen dommer zijn omdat ze hun roots elders hebben liggen. Dat is een nogal foute interpretatie van de resultaten die hij aanhaalt.
pi_177134016
quote:
7s.gif Op maandag 12 februari 2018 17:04 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je betrekt er weer allerlei irrelevante shit bij. Waar het om gaat is dat Yernaz beweert dat zwarte mensen dommer zijn omdat ze hun roots elders hebben liggen. Dat is een nogal foute interpretatie van de resultaten die hij aanhaalt.
Ik wil de discussie graag wat breder trekken. Bijv. die wage gap. Ook zo'n voorbeeld. Totale onzin als je alles weghaalt behalve dat wat tussen de benen hangt.

Dus het klopt niet? Bijv. de Ghanese Nederlanders hebben geen lager IQ? Ondanks dat het bewezen is dat zij gemiddeld lager opgeleid zijn? Heel apart. Dan zijn ze namelijk slimmer dan bijv. blanke mensen, die dat onderwijs nodig hebben om even slim te worden.

Dat stelt Yernaz: Er ís weinig racisme, er zou geen racisme moeten zijn, als bepaalde groepen andere kenmerken hebben, zal dat gevolgen hebben. Dat is geen racisme, en dat Yernaz het constateert, ook niet.

[ Bericht 10% gewijzigd door Mr.Major op 12-02-2018 17:12:43 ]
  maandag 12 februari 2018 @ 17:06:57 #63
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_177134029
quote:
7s.gif Op maandag 12 februari 2018 14:21 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik vind kritiek prima, maar het lijkt de laatste tijd wel alsof kritiek niet meer geduld wordt. Kritiek op Baudet of het FvD is al snel demoniseren. Ik vind dat een hele rare trend.
Kritiek is niet hetzelfde als iemand bashen. Roepen dat Baudet, Yernaz of de hele FVD ''racistisch'' is, is geen echte kritiek. Vooral omdat het eenvoudig weerlegbaar is.

Dat geldt trouwens ook voor Islamkritiek. Zeggen dat je je zorgen maakt over de positie van de vrouw is kritiek. Roeptoeteren dat moslims achterlijke geitenneukers zijn is bashen.

Maar ja, dat onderscheid is voor velen moeilijk.
pi_177134063
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 17:06 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Kritiek is niet hetzelfde als iemand bashen. Roepen dat Baudet, Yernaz of de hele FVD ''racistisch'' is, is geen echte kritiek. Vooral omdat het eenvoudig weerlegbaar is.

Dat geldt trouwens ook voor Islamkritiek. Zeggen dat je je zorgen maakt over de positie van de vrouw is kritiek. Roeptoeteren dat moslims achterlijke geitenneukers zijn is bashen.

Maar ja, dat onderscheid is voor velen moeilijk.
En dan zeggen: rechts vindt kritiek bashen, en links geeft slechts kritiek. Eerder andersom me dunkt. Ook niet zo gek, rechts is niet politiek correct. Links wel en die nemen overal aanstoot aan. Op een of andere manier hoef je nou net weer niet politiek correct te spreken over foute mensen, en rechtse mensen zijn fout.

Oh kut, mijn slachtofferrol. Sorry lefties.
  Overall beste user 2022 maandag 12 februari 2018 @ 17:12:25 #65
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_177134081
Klopt. Daarom vinden de rechtsen het ook niet erg om voor nazi te worden uitgemaakt. Als ze dat wel vinden zijn ze toch hypocriet. Want safe space en zo.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_177134095
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 17:12 schreef Ulx het volgende:
Klopt. Daarom vinden de rechtsen het oom niet erg om voor nazi te worden uitgemaakt.
:')
pi_177134110
Kan iemand mij uitleggen wat erkenbrandt of zo Is?
pi_177134112
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 17:06 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Kritiek is niet hetzelfde als iemand bashen. Roepen dat Baudet, Yernaz of de hele FVD ''racistisch'' is, is geen echte kritiek.
Dat je het niet met de kritiek eens bent wil natuurlijk niet betekenen dat de kritiek dan ineens een soort bashen is.
  maandag 12 februari 2018 @ 17:16:27 #69
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_177134123
quote:
1s.gif Op maandag 12 februari 2018 17:01 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Je snapt dat je niet iemands IQ hoeft te meten, om te begrijpen hoe slim iemand is? Welke woorden hij gebruikt, lichaamstaal, etc. zegt daar veel over. Of wat iemand opschrijft in een post op fok over hoe hij een interview interpreteert.

Je snapt ook dat IQ gevolgen heeft voor het opleidingsniveau? Daardoor zal je zien, dat mensen met een lager IQ, minder goede banen hebben.
Hoe slim iemand is en hoe hoog zijn IQ zijn twee verschillende dingen inderdaad en IQ zegt daarom ook vrij weinig over die dingen die je noemt.

Opermkelijk dus ook dat Yernaz het zelf heeft over IQ-testen. Zwarten zijn minder intelligent, dus heeft een werkgever het recht te zeggen 'dit wil ik liever niet'. Dat is wat Yernaz zegt.

Overigens zijn minder goede banen wat anders als voor dezelfde baan liever geen zwarte nemen omdat ze minder intelligent zijn.

Het staat gewoon in het interview, jij hebt het dan ineens over volkeren, over lichaamstaal, over statistiek en wat allemaal niet meer. Ik snap dat je er van alles bij haalt wat helemaal niet gezegd is om de boel een beetje met de mantel der liefde te bedekken, maar dat doet de waarheid geweld aan.

Overigens is die uitspraak op zich, van jaren terug, helemaal zo schokkend niet. Wat wél schokkend is, is hoe ermee omgegaan wordt. Jij doet of het allemaal niet gezegd is, niet waar is en gelogen is. Baudet doet of het om iets heel anders gaat dan wat er daadwerkelijk gezegd is en Yernaz is met de verdediging ook helemaal de weg kwijt. Hoe ermee omgegaan wordt in de partij is zoveel dommer en schadelijker dan die uitspraak alleen. Gewoon erkennen dat het fout is wat er gezegd was en er afstand van nemen is zoveel makkelijker
Laffe huichelaar
pi_177134130
Het is heel simpel.

Als je wordt uitgemaakt voor iemand die sympathie heeft voor iemand die systematisch 6 miljoen mensen heeft vergast, terwijl je bepaalde problemen ziet in een land, waarvan je denkt ze op te lossen, wordt je boos.

Dat is absoluut niet hetzelfde als zeggen dat iemand arrogant is, of het verkeerd heeft, of van het padje is

Als je je tot dat soort vergelijkingen moet richten, dan moet je even in de spiegel kijken en je afvragen waar je mee bezig bent.
pi_177134143
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 17:14 schreef Argo het volgende:
Kan iemand mij uitleggen wat erkenbrandt of zo Is?
Een extreemrechtse groep (ex?)studenten van voornamelijk het mannelijk geslacht, met o.a. jodenhaat, gebaseerd op complottheorieën.
  maandag 12 februari 2018 @ 17:18:25 #72
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_177134147
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 17:06 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Kritiek is niet hetzelfde als iemand bashen. Roepen dat Baudet, Yernaz of de hele FVD ''racistisch'' is, is geen echte kritiek. Vooral omdat het eenvoudig weerlegbaar is.

Dat geldt trouwens ook voor Islamkritiek. Zeggen dat je je zorgen maakt over de positie van de vrouw is kritiek. Roeptoeteren dat moslims achterlijke geitenneukers zijn is bashen.

Maar ja, dat onderscheid is voor velen moeilijk.
Dus ik mag niet zeggen dat Yernaz een racist is, maar wel dat het me zorgen baart dat hij vindt dat werkgevers oer zwarten mogen zeggen 'dat wil ik niet' omdat zwarten minder intelligent zijn.
Laffe huichelaar
pi_177134152
quote:
1s.gif Op maandag 12 februari 2018 17:05 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ik wil de discussie graag wat breder trekken. Bijv. die wage gap. Ook zo'n voorbeeld. Totale onzin als je alles weghaalt behalve dat wat tussen de benen hangt.

Dus het klopt niet? Bijv. de Ghanese Nederlanders hebben geen lager IQ? Ondanks dat het bewezen is dat zij gemiddeld lager opgeleid zijn? Heel apart. Dan zijn ze namelijk slimmer dan bijv. blanke mensen, die dat onderwijs nodig hebben om even slim te worden.

Dat stelt Yernaz: Er ís weinig racisme, er zou geen racisme moeten zijn, als bepaalde groepen andere kenmerken hebben, zal dat gevolgen hebben. Dat is geen racisme, en dat Yernaz het constateert, ook niet.
Dat Yernaz zegt dat bepaalde groepen, in dit geval, zwarte mensen, een lager IQ hebben, is dus wel racistisch. Als hij zou zeggen: mensen die in Somalie wonen hebben een lager IQ, dan klopt dat. Nu trekt hij het door naar volken en rassen terwijl de resultaten van dat onderzoek zich beperkten tot inwoners van landen. Met Yernaz' stelling zijn de omgevingsfactoren niet zo van belang, want hij veronderstelt een link tussen pigment en IQ.
pi_177134176
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 17:16 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Hoe slim iemand is en hoe hoog zijn IQ zijn twee verschillende dingen inderdaad en IQ zegt daarom ook vrij weinig over die dingen die je noemt.

Opermkelijk dus ook dat Yernaz het zelf heeft over IQ-testen. Zwarten zijn minder intelligent, dus heeft een werkgever het recht te zeggen 'dit wil ik liever niet'. Dat is wat Yernaz zegt.

Overigens zijn minder goede banen wat anders als voor dezelfde baan liever geen zwarte nemen omdat ze minder intelligent zijn.

Het staat gewoon in het interview, jij hebt het dan ineens over volkeren, over lichaamstaal, over statistiek en wat allemaal niet meer. Ik snap dat je er van alles bij haalt wat helemaal niet gezegd is om de boel een beetje met de mantel der liefde te bedekken, maar dat doet de waarheid geweld aan.

Overigens is die uitspraak op zich, van jaren terug, helemaal zo schokkend niet. Wat wél schokkend is, is hoe ermee omgegaan wordt. Jij doet of het allemaal niet gezegd is, niet waar is en gelogen is. Baudet doet of het om iets heel anders gaat dan wat er daadwerkelijk gezegd is en Yernaz is met de verdediging ook helemaal de weg kwijt. Hoe ermee omgegaan wordt in de partij is zoveel dommer en schadelijker dan die uitspraak alleen. Gewoon erkennen dat het fout is wat er gezegd was en er afstand van nemen is zoveel makkelijker
Je lult zo hard uit je nek dat ik niet eens weet waar ik moet beginnen. Lees het interview nog maar een keer. Nergens staat dat Yernaz het oke vindt dat zwarten minder snel aangenomen worden. Dat meet jij 'm aan, maar dat vindt die jongen echt niet. Als je nou gewoon eens neutraal dat hele interview leest, en probeert te begrijpen wat die gast bedoelt, en niet kijkt wat je kan lezen in de woorden.
pi_177134192
quote:
1s.gif Op maandag 12 februari 2018 17:20 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Je lult zo hard uit je nek dat ik niet eens weet waar ik moet beginnen. Lees het interview nog maar een keer. Nergens staat dat Yernaz het oke vindt dat zwarten minder snel aangenomen worden.
Jawel, er is volgens hem geen sprake van discriminatie op afkomst, werkgevers kijken naar IQ. En als je dan de resultaten van dat onderzoek bekijkt waaruit blijkt dat zwarte mensen lager op de IQ test scoren dan kun je daaruit - volgens hem tenminste - ook afleiden dat het logisch is dat zwarte mensen minder snel worden aangenomen omdat ze een lager IQ hebben. Alleen zegt dat onderzoek dat mensen die bijvoorbeeld in Somalië of Syrië een lager IQ hebben.
  maandag 12 februari 2018 @ 17:21:43 #76
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_177134193
quote:
1s.gif Op maandag 12 februari 2018 17:20 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Je lult zo hard uit je nek dat ik niet eens weet waar ik moet beginnen. Lees het interview nog maar een keer. Nergens staat dat Yernaz het oke vindt dat zwarten minder snel aangenomen worden. Dat meet jij 'm aan, maar dat vindt die jongen echt niet. Als je nou gewoon eens neutraal dat hele interview leest, en probeert te begrijpen wat die gast bedoelt, en niet kijkt wat je kan lezen in de woorden.
Ja vast. Ik haal steeds letterlijke passages uit het interview aan.

Al 1000x overigens, maar in plaats van een inhoudelijke weerlegging adhv dat interview komen de gelijkgestemden van de FvD niet verder dan dit soort posts. Ik weet wel weer genoeg
Laffe huichelaar
pi_177134208
quote:
7s.gif Op maandag 12 februari 2018 17:18 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat Yernaz zegt dat bepaalde groepen, in dit geval, zwarte mensen, een lager IQ hebben, is dus wel racistisch. Als hij zou zeggen: mensen die in Somalie wonen hebben een lager IQ, dan klopt dat. Nu trekt hij het door naar volken en rassen terwijl de resultaten van dat onderzoek zich beperkten tot inwoners van landen. Met Yernaz' stelling zijn de omgevingsfactoren niet zo van belang, want hij veronderstelt een link tussen pigment en IQ.
Je gaat helemaal niet in op wat ik zeg, dat de zwarte gemeenschap hier gemiddeld lager opgeleid is, en de taal minder spreekt, om vervolgens te herhalen dat je echt niet mag zeggen dat hun IQ lager is. Waar ben je nou mee bezig?

Als iemand jou een lijst laat zien met het gemiddelde IQ van elke Nederlander uitgezet tegen de afkomst, ga je nog lopen bleren dat je dat niet mag zeggen.

Nee het komt niet door de hoeveelheid pigment, ja er is een correlatie tussen huidskleur en IQ. Ja er is een relatie tussen IQ en carriere. Deal with it.
pi_177134228
quote:
1s.gif Op maandag 12 februari 2018 17:22 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Je gaat helemaal niet in op wat ik zeg, dat de zwarte gemeenschap hier gemiddeld lager opgeleid is, en de taal minder spreekt, om vervolgens te herhalen dat je echt niet mag zeggen dat hun IQ lager is. Waar ben je nou mee bezig?
Het is ook allemaal totaal niet relevant, je bent alleen zijn stelling aan het vergoeilijken maar je mist het punt wat Yernaz maakte.
  maandag 12 februari 2018 @ 17:26:56 #79
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_177134259
quote:
7s.gif Op maandag 12 februari 2018 17:21 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Jawel, er is volgens hem geen sprake van discriminatie op afkomst, werkgevers kijken naar IQ. En als je dan de resultaten van dat onderzoek bekijkt waaruit blijkt dat zwarte mensen lager op de IQ test scoren dan kun je daaruit - volgens hem tenminste - ook afleiden dat het logisch is dat zwarte mensen minder snel worden aangenomen omdat ze een lager IQ hebben.
En het probleem is niet dat je zegt dat je zegt dat zwarten minder intelligent zijn. Het probleem is dat je dat zegt in de context van het interview, arbeidsdiscriminatie.

De interviewer haalt nota bene een vergelijking tussen hem en een collega met een buitenlandse naam aan die een beter CV heeft. Dat is de context. En dan komt MrMajor aan met ja, IQ hoef je ook niet te meten, dat kan je uit woordkeus, opleiding en lichaamstaal ook opmaken.

Dat wordt natuurlijk nergens in het interview genoemd en zal, de beschrijving lezende, ook absoluut geen rol spelen. Het is omdat ze een buitenlandse naam heeft en een hoofddoek draagt. Maar uiterlijke kenmerken en intelligentie is iets waar je op mag selecteren als werkgever, dus eerst vertelt hij dat een hoofddoek je nou eenmaal tegenwerkt om daarna vol op de intelligentietoer te gaan, en dat buitenlanders nu eenmaal minder intelligent zijn en dat de werkgever daarop mag selecteren.

Maar hij had het over statistiek hoor... :') Om te janken
Laffe huichelaar
pi_177134340
quote:
7s.gif Op maandag 12 februari 2018 17:18 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat Yernaz zegt dat bepaalde groepen, in dit geval, zwarte mensen, een lager IQ hebben, is dus wel racistisch.
Nee dat is niet racistisch, hij refereert alleen naar een onderzoek die dat uitwijst. Het is niet ZIJN standpunt maar de conclusie van dat onderzoek. Dan kan je het vervolgens over het onderzoek hebben of dat klopt of niet maar direct iemand in de racistenhoek drukken omdat hij iets zegt over de resultaten van een onderzoek is op z'n minst triest.

Het wordt mijns inziens pas racistisch als hij er dan bijvoorbeeld voor pleit om zwarten dan maar niet meer uit te nodigen voor sollicitatiegesprekken, maar dat is hier totaal niet aan de orde.
pi_177134391
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 17:21 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Ja vast. Ik haal steeds letterlijke passages uit het interview aan.

Al 1000x overigens, maar in plaats van een inhoudelijke weerlegging adhv dat interview komen de gelijkgestemden van de FvD niet verder dan dit soort posts. Ik weet wel weer genoeg
Oke. Let op. Ik ga een aantal passages uit dat artikel halen, waaruit blijkt dat Yernaz een SJW is. Dat hij beter past bij de partij van Sylvana. Die gaat hem op basis van die uitspraken een handgeschreven uitnodiging sturen. Opletten he, nu wordt het leuk!

quote:
Ik groeide op in de Bijlmer, waar in ieder geval toen niemand blank was. Daar vierden we wel Sinterklaas met Zwarte Piet. Inmiddels ben ik van mening dat dat een achterlijke traditie is.
quote:
“Of ik zelf doelwit van gericht racisme ben geweest? Tijdens een werkgroep debatteerde ik eens heel gepassioneerd over een onderwerp. Toen zei de docent dat ik intimiderend was. Ik kan het niet bewijzen, maar ik vermoed dat hij een blanke student op een andere manier had aangesproken.”
quote:
“Ik geloof absoluut dat een hoofddoek een handicap is. Ik zou liever zien dat ze er niet om wordt afgewezen”
quote:
“Ik snap de hinder die mensen ondervinden aan etnisch profileren. Het is vervelend als je wordt aangehouden omdat mensen binnen de groep waar jij bij hoort zich vaker schuldig maken aan een misdaad. Het nadeel dat jij daaraan kan ondervinden, is dat je soms wordt aangehouden”
quote:
“Sylvana kwam laatst binnen bij een Surinaamse bijeenkomst waar ik was. Iedereen klapte voor haar; ik ook. Ik gun haar dit niet.
quote:
Er zijn racisten in dit land, maar die heb je overal. Nederland is niet racistisch. Ik ben zwart. Ik wil dat zwarte mensen meer geld verdienen, excelleren, zich bevrijden van de overheid. Geloof me, dan komt het respect vanzelf. Tot die tijd zou ik liever hebben dat nieuwsblokjes niet over Sylvana maar over geslaagde zwarte ondernemers zouden gaan.”
quote:
“In een perfecte wereld zou een allochtone headhunter bellen, die tegen mijn zus zou zeggen: ‘Ben je ook een van de velen die door racisme is weggestuurd?’ In een perfecte wereld, hè. In déze wereld heeft mijn zus uiteindelijk een goede baan gekregen, niet als advocaat, maar wel als jurist. Die bedrijven hebben uiteindelijk vooral zichzelf genaaid.”
Nogmaals. Lees dat artikel. Snap dat die vent een lolbertarier is. Snap dat die jongen en heel veel rechtse mensen het niet slecht bedoelen.
  maandag 12 februari 2018 @ 17:36:36 #82
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_177134421
quote:
1s.gif Op maandag 12 februari 2018 17:35 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Oke. Let op. Ik ga een aantal passages uit dat artikel halen, waaruit blijkt dat Yernaz een SJW is. Dat hij beter past bij de partij van Sylvana. Die gaat hem op basis van die uitspraken een handgeschreven uitnodiging sturen. Opletten he, nu wordt het leuk!

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

alweer in niks relevant voor de huidige discussie. geen verrassingen dus
Laffe huichelaar
pi_177134436
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 17:36 schreef timmmmm het volgende:

[..]

alweer in niks relevant voor de huidige discussie. geen verrassingen dus
Oh wat ben jij zielig zeg.
pi_177134439
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 17:32 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

Nee dat is niet racistisch, hij refereert alleen naar een onderzoek die dat uitwijst. Het is niet ZIJN standpunt maar de conclusie van dat onderzoek. Dan kan je het vervolgens over het onderzoek hebben of dat klopt of niet maar direct iemand in de racistenhoek drukken omdat hij iets zegt over de resultaten van een onderzoek is op z'n minst triest.

Het wordt mijns inziens pas racistisch als hij er dan bijvoorbeeld voor pleit om zwarten dan maar niet meer uit te nodigen voor sollicitatiegesprekken, maar dat is hier totaal niet aan de orde.
Dit dus verder niks, maar dat krijg je er niet in bij mensen die het zo niet willen lezen.
  maandag 12 februari 2018 @ 17:39:21 #85
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_177134479
quote:
1s.gif Op maandag 12 februari 2018 17:37 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Oh wat ben jij zielig zeg.
En in plaats van de inhoudelijke discussie aangaan persoonlijk worden. Je past goed bij de partij
Laffe huichelaar
pi_177134481
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 17:32 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

Nee dat is niet racistisch, hij refereert alleen naar een onderzoek die dat uitwijst. Het is niet ZIJN standpunt maar de conclusie van dat onderzoek. Dan kan je het vervolgens over het onderzoek hebben of dat klopt of niet maar direct iemand in de racistenhoek drukken omdat hij iets zegt over de resultaten van een onderzoek is op z'n minst triest.
Lees je überhaupt de posts hier wel? Hij haalt niet alleen het onderzoek aan, hij extrapoleert de resultaten naar zwarte mensen in het algemeen.
pi_177134492
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 17:37 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Dit dus verder niks, maar dat krijg je er niet in bij mensen die het zo niet willen lezen.
Het onderzoek heeft het over de inwoners van landen. Yernaz trekt dat verder door, die beweert dat die resultaten ook gelden voor mensen met eenzelfde huidskleur. En dat klopt dus niet.
pi_177134557
quote:
7s.gif Op maandag 12 februari 2018 17:39 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Lees je überhaupt de posts hier wel? Hij haalt niet alleen het onderzoek aan, hij extrapoleert de resultaten naar zwarte mensen in het algemeen.
Ja ik weet hoe jij er over denkt, ik vind je argumenten volslagen ridicuul.
pi_177134586
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 17:39 schreef timmmmm het volgende:

[..]

En in plaats van de inhoudelijke discussie aangaan persoonlijk worden. Je past goed bij de partij
Proest. Ik moest lachen.
pi_177134593
quote:
1s.gif Op maandag 12 februari 2018 17:35 schreef Mr.Major het volgende:
Nogmaals. Lees dat artikel. Snap dat die vent een lolbertarier is. Snap dat die jongen en heel veel rechtse mensen het niet slecht bedoelen.
Als-ie er niks mee bedoelt moet het ook niet zoveel moeite kosten om te zeggen: "nee jongens, ik heb het nog eens goed overdacht, ik heb me onhandig uitgedrukt, ik dacht dat de resultaten voor zwarte mensen gelden, maar...".

Dan was de hele discussie klaar.
pi_177134609
quote:
7s.gif Op maandag 12 februari 2018 17:40 schreef Xa1pt het volgende:

[..]
En dat klopt dus niet.
Bronnen graag.
  maandag 12 februari 2018 @ 17:47:01 #92
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_177134612
quote:
7s.gif Op maandag 12 februari 2018 17:45 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Als-ie er niks mee bedoelt moet het ook niet zoveel moeite kosten om te zeggen: "nee jongens, ik heb het nog eens goed overdacht, ik heb me onhandig uitgedrukt, ik dacht dat de resultaten voor zwarte mensen gelden, maar...".

Dan was de hele discussie klaar.
Sinds Wouter 'draaien' Bos kun je als politicus nu eenmaal niet meer je ongelijk toegeven.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_177134629
quote:
1s.gif Op maandag 12 februari 2018 17:44 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

Ja ik weet hoe jij er over denkt, ik vind je argumenten volslagen ridicuul.
Welke argumenten? Het gaat in het interview over racisme en discriminatie. Yernaz zegt: nee, werkgevers kijken naar IQ. Allochtonen worden niet aangenomen. Logisch, want dit onderzoek zegt dat ze elders een lager IQ hebben.

Daarmee gaat Yernaz voorbij aan de omgevingsfactoren en hij doet net alsof iemand die van origine Marokkaanse roots heeft na 3 generaties nog steeds minder intelligent is.

Dan snap je de onderzoeksvraag en resultaten niet.
pi_177134636
quote:
1s.gif Op maandag 12 februari 2018 17:46 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Bronnen graag.
Staat notabene in datzelfde onderzoek.
pi_177134637
quote:
7s.gif Op maandag 12 februari 2018 17:45 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Als-ie er niks mee bedoelt moet het ook niet zoveel moeite kosten om te zeggen: "nee jongens, ik heb het nog eens goed overdacht, ik heb me onhandig uitgedrukt, ik dacht dat de resultaten voor zwarte mensen gelden, maar...".

Dan was de hele discussie klaar.
Als jij iets zegt. En ik zeg dan: oh dus jij vindt (iets heel anders)

Dan ga je toch geen sorry zeggen. Dan zeg je flikker op, ik heb dat niet gezegd, ik ben geen racist, ik discrimineer niet.

Heeft hij het gezegd, of heeft hij het niet gezegd. Daar gaat het om. Als jij bovenstaande meent, ga je bewust mee in het frame van Pechtold. Dat zou echt te zielig voor woorden zijn. Je kan je eigen mening vormen toch?
pi_177134643
quote:
10s.gif Op maandag 12 februari 2018 17:48 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Staat notabene in datzelfde onderzoek.
Nee hoor.
pi_177134654
quote:
1s.gif Op maandag 12 februari 2018 17:48 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Als jij iets zegt. En ik zeg dan: oh dus jij vindt (iets heel anders)
Je snapt het gewoon niet blijkbaar.
pi_177134669
Welk onderzoek heeft Yernaz eigenlijk aangehaald?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_177134680
quote:
7s.gif Op maandag 12 februari 2018 17:48 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Daarmee gaat Yernaz voorbij aan de omgevingsfactoren en hij doet net alsof iemand die van origine Marokkaanse roots heeft na 3 generaties nog steeds minder intelligent is.
Dat is al uitgelegd.

Je bent al wel ver gekomen... Zou je in FvD #1 dit ooit gezegd hebben? Je komt hier te vaak. We hebben een goede invloed op je.
pi_177134693
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 17:21 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Ja vast. Ik haal steeds letterlijke passages uit het interview aan.

Al 1000x overigens, maar in plaats van een inhoudelijke weerlegging adhv dat interview komen de gelijkgestemden van de FvD niet verder dan dit soort posts. Ik weet wel weer genoeg
Je weet na 115 delen toch inmiddels wel dat je FVD'ers niet mag aanspreken op datgene wat ze gezegd hebben, maar alleen op datgene wat ze er volgens de fanclub mee bedoeld hebben.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')