abonnement Unibet Coolblue
pi_177119690
quote:
Met de omroepbezuinigingen heeft NPO3 de nodige klappen gekregen. Met name de latenightprogrammering is uitgekleed, toch weet de VPRO vanavond een nieuwe talkshow te introduceren. Zondag met Lubach is een satirische nieuwsshow van Arjen Lubach, een beetje naar Amerikaans voorbeeld. Gaat zoiets dan eindelijk lukken in Nederland?

“De vergelijking is al oneerlijk, omdat we de budgetten en mensen niet hebben van die shows”, vertelt Lubach in gesprek met het AD. “We zouden nooit zo’n show kunnen maken.” De programmamaker put dan ook uit zijn eigen verleden en ervaring. “Ik ga een show maken met alle dingen die ik al heb gedaan en leuk vind. Ik maakte de rapservice voor Koefnoen, ik schreef de Recensiekoning voor De Volkskrant en ik heb de taalrubriek bij DWDD. Het wordt een soort mix van dingen die ik kan.” De redactie van Zondag met Lubach bestaat uit zo’n 20 man.

Hij verklaart: “De sleutel van een satirische nieuwsshow is het nieuws brengen op zo’n manier en toon en met zo’n soort humor, dat het toegankelijk is voor mensen die zich op een andere manier niet voor het onderwerp zouden interesseren.

Zondag met Lubach, 21.20 uur, VPRO (NPO3)
pi_177119706
Ik word van die uitgebreide post in het vorige topic direct enthousiast over de zomerspelen in Nederland. Het kan ook gewoon ^O^
pi_177121224
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 22:53 schreef bamibij het volgende:
Ik word van die uitgebreide post in het vorige topic direct enthousiast over de zomerspelen in Nederland. Het kan ook gewoon ^O^
Alleen Nederland schuift geen geld onder de tafel door, dus die worden toch nooit gekozen.
Oh.
pi_177121556
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_177123469
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 22:51 schreef sportfreak het volgende:
Wildwater slalom (Pirana, Efteling)
In Zoetermeer staat al een kopie van de baan uit Peking. Over hergebruik gesproken, dat complex in Zoetermeer is al drie of vier keer failliet gegaan sinds de spelen in Peking. Maar a, de exploitatie kosten zijn zo hoog dat je er niet elke zaterdag een uurtje wilt gaan trainen.

Probleem is natuurlijk dat je de accommodaties wel in stand wilt houden maar de tribunes zijn vrijwel altijd niet meer nodig. Dan heb je veel loze ruimte. En dan heb ik het nog niet eens over personen transport waarbij je ook meestal met een overcapaciteit blijft zitten.
pi_177123564
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 22:53 schreef bamibij het volgende:
Ik word van die uitgebreide post in het vorige topic direct enthousiast over de zomerspelen in Nederland. Het kan ook gewoon ^O^
Ik vraag me echt af of het IOC akkoord gaat met allerlei sporten in Rotterdam, Utrecht en Eindhoven. Persoonlijk zou ik dacht echt prima vinden, maar geen idee hoe die bobo’s ertegenaan kijken.

Daarnaast denk ik dat zelfs een gerenoveerd en vergroot Olympisch stadion nog te klein zal zijn voor atletiek. Je moet toch wel van een capaciteit van 20.000 naar een capaciteit van circa 75.000 personen, of iets in die richting.

Toen we nog serieus voor de Spelen gingen was het idee om De Nieuwe Kuip in eerste instantie te bouwen met een atletiekbaan voor die Spelen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_177131839
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 22:53 schreef bamibij het volgende:
Ik word van die uitgebreide post in het vorige topic direct enthousiast over de zomerspelen in Nederland. Het kan ook gewoon ^O^
Wat is de logica om de zomerspelen (alweer!!) naar Nederland te halen. Ze zijn al eens in NL gehouden, nl in 1928. Dus binnen een eeuw opnieuw. Volkomen onlogisch voor een land dan 0,24 procent van de wereldbevolking vertegenwoordigt. Laat landen als India en Pakistan de spelen maar eens organiseren. En dan eens kijken dat zoiets voor een minder krankzinnig bedrag kan.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_177131990
quote:
1s.gif Op maandag 12 februari 2018 09:04 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ik vraag me echt af of het IOC akkoord gaat met allerlei sporten in Rotterdam, Utrecht en Eindhoven. Persoonlijk zou ik dacht echt prima vinden, maar geen idee hoe die bobo’s ertegenaan kijken.

Daarnaast denk ik dat zelfs een gerenoveerd en vergroot Olympisch stadion nog te klein zal zijn voor atletiek. Je moet toch wel van een capaciteit van 20.000 naar een capaciteit van circa 75.000 personen, of iets in die richting.

Toen we nog serieus voor de Spelen gingen was het idee om De Nieuwe Kuip in eerste instantie te bouwen met een atletiekbaan voor die Spelen.
Olympisch Stadion moet dan naar 60 duizend (minimum capaciteit voor de Spelen), geen 75 duizend. 75 duizend is meer een getal voor als je ook WK's voetbal wilt kunnen houden.

En die verschillende steden kan, maar dan wel als er niet een of ander gek land opduikt wat alles op een kleiner oppervlak kan organiseren.
pi_177132007
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 00:30 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Alleen Nederland schuift geen geld onder de tafel door, dus die worden toch nooit gekozen.
Parijs en LA wel?
pi_177148896
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 15:17 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Wat is de logica om de zomerspelen (alweer!!) naar Nederland te halen. Ze zijn al eens in NL gehouden, nl in 1928. Dus binnen een eeuw opnieuw. Volkomen onlogisch voor een land dan 0,24 procent van de wereldbevolking vertegenwoordigt. Laat landen als India en Pakistan de spelen maar eens organiseren. En dan eens kijken dat zoiets voor een minder krankzinnig bedrag kan.
1928 :')
  dinsdag 13 februari 2018 @ 14:44:57 #11
289385 Schroevendraaier
Er zit een schroefje los
pi_177152809
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 15:17 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Wat is de logica om de zomerspelen (alweer!!) naar Nederland te halen. Ze zijn al eens in NL gehouden, nl in 1928. Dus binnen een eeuw opnieuw. Volkomen onlogisch voor een land dan 0,24 procent van de wereldbevolking vertegenwoordigt. Laat landen als India en Pakistan de spelen maar eens organiseren. En dan eens kijken dat zoiets voor een minder krankzinnig bedrag kan.
Dit, laat die dure kermis maar lekker weg uit Nederland. Alle spelen van minstens de afgelopen 18 jaar gingen over budget, inclusief Sydney, Beijing en Londen waarbij het zo "goed" ging volgens sommigen hier.

Hetzelfde geldt voor de WK voetbal.

quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 22:53 schreef bamibij het volgende:
Ik word van die uitgebreide post in het vorige topic direct enthousiast over de zomerspelen in Nederland. Het kan ook gewoon ^O^
Ok, dan mag jij het ook zelf betalen. Niet alle NL'se belastigbetalers hebben zin om hier aan mee te betalen.

Vroeger werd dat geld nog uit TV-rechten etc. gehaald, nu is dat lang niet meer het geval met die belachelijke kosten.

Ik ben voor dat Spelen voortaan alleen in steden/landen wordt georganiseerd die de faciliteiten nog hebben van een vorige editie. Daarom ben ik blij dat de Spelen van 2028 in Los Angeles zijn, gezien zij nog redelijk recent de Spelen hebben georganiseerd (1984). Ik ben benieuwd of zij alsnog enige "winst" uit kunnen halen. Zo niet, dan moet er echt meer veranderd worden aan de Spelen.
pi_177152829
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 14:44 schreef Schroevendraaier het volgende:

Ok, dan mag jij het ook zelf betalen. Niet alle NL'se belastigbetalers hebben zin om hier aan mee te betalen.

_O- goed argument man!
pi_177152853
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 15:17 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Wat is de logica om de zomerspelen (alweer!!) naar Nederland te halen. Ze zijn al eens in NL gehouden, nl in 1928. Dus binnen een eeuw opnieuw. Volkomen onlogisch voor een land dan 0,24 procent van de wereldbevolking vertegenwoordigt. Laat landen als India en Pakistan de spelen maar eens organiseren. En dan eens kijken dat zoiets voor een minder krankzinnig bedrag kan.
Ik denk dat je juist in zulke landen veel geld moet uitgeven voor een Olympische Spelen, omdat je daar nog veel infrastructuur en faciliteiten zal moeten bouwen.
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
pi_177153343
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 14:46 schreef BaasBanaan het volgende:

[..]

Ik denk dat je juist in zulke landen veel geld moet uitgeven voor een Olympische Spelen, omdat je daar nog veel infrastructuur en faciliteiten zal moeten bouwen.
Valt wel mee denk ik, New Delhi heeft in 2010 nog de Commonwealth Games georganiseerd. Er staat van alles; grote cricketstadions voor baseball, velodromes, zwembaden en gigantische atletiekstadions. Zelfde geldt voor Kuala Lumpur.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  dinsdag 13 februari 2018 @ 15:12:28 #15
289385 Schroevendraaier
Er zit een schroefje los
pi_177153478
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 14:45 schreef bamibij het volgende:

[..]

_O- goed argument man!
Dus dat is jouw tegenargument over het lage draagvlak onder de NL'se bevolking? Klasse hoor ^O^

quote:
10s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 14:46 schreef BaasBanaan het volgende:

[..]

Ik denk dat je juist in zulke landen veel geld moet uitgeven voor een Olympische Spelen, omdat je daar nog veel infrastructuur en faciliteiten zal moeten bouwen.
Klopt, vandaar mijn voorkeur voor steden die de faciliteiten al hebben van vorige edities. Daarom ben ik benieuwd hoe bijvoorbeeld Los Angeles het gaat doen. Misschien zelfs Tokyo in 2020, al weet ik zo even niet hoeverre er daar nog bijgebouwd/gerenoveerd moet worden.
pi_177154497
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 15:06 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Valt wel mee denk ik, New Delhi heeft in 2010 nog de Commonwealth Games georganiseerd. Er staat van alles; grote cricketstadions voor baseball, velodromes, zwembaden en gigantische atletiekstadions. Zelfde geldt voor Kuala Lumpur.
Ah oke, misschien valt het in die landen wel mee dan. Ik weet niet precies hoe groot het schaalverschil is.
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
pi_177154572
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 15:12 schreef Schroevendraaier het volgende:

[..]

Dus dat is jouw tegenargument over het lage draagvlak onder de NL'se bevolking? Klasse hoor ^O^
Bron voor dat lage draagvlak?
  dinsdag 13 februari 2018 @ 16:35:02 #18
289385 Schroevendraaier
Er zit een schroefje los
pi_177155113
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 16:09 schreef bamibij het volgende:

[..]

Bron voor dat lage draagvlak?
https://www.rijksoverheid(...)8-1-meting-2011.pdf.
Wanneer NL gastland is voor de Spelen, zal 30% het nog steunen. 35% zal het sterk afwijzen en de rest is onverschillig. Dus niet bepaald veel draagvlak. Meting is 7 jaar oud, toen was er ook een dalende trend te zien.
pi_177287352
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 16:35 schreef Schroevendraaier het volgende:

[..]

https://www.rijksoverheid(...)8-1-meting-2011.pdf.
Wanneer NL gastland is voor de Spelen, zal 30% het nog steunen. 35% zal het sterk afwijzen en de rest is onverschillig. Dus niet bepaald veel draagvlak. Meting is 7 jaar oud, toen was er ook een dalende trend te zien.
Heel overtuigend:
Niet gevonden
Helaas, de pagina die of het bestand dat u heeft opgevraagd is niet gevonden.
  Moderator / Redactie Sport / Devops zondag 18 februari 2018 @ 21:56:41 #20
176766 crew  zoem
zoemt
pi_177287359
*O*
  zondag 18 februari 2018 @ 21:56:51 #21
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_177287361
Weer begonnen
  Redactie Sport / Supervogel zondag 18 februari 2018 @ 21:56:51 #22
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_177287362
Weer de Spelen afzeiken?
pi_177287380
Wennebash
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Moderator / Redactie Sport / Devops zondag 18 februari 2018 @ 21:57:55 #24
176766 crew  zoem
zoemt
pi_177287384
Gejokt :')
  zondag 18 februari 2018 @ 21:58:36 #25
155387 Martinello
Pretty, Pretty, Pretty Good
pi_177287399
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 21:57 schreef zoem het volgende:
Gejokt :')
Zo'n vreselijk kleuterjuf-woord :')
Just remember, it’s not a lie if you believe it.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')