abonnement Unibet Coolblue
pi_177104634
Vorige week voor het eerst een keer geskied en ik ben aardig verkocht.

Ik ben daarom aan het rondkijken voor een wintersport vakantie, welke plaatsen zijn voor een beginner aan te raden?

En het liefst een plaats waarbij het seizoen niet half maart al eindigt, hoe later hoe beter :)
BlaBlaBla
pi_177104778
Je zou een weekendje winterberg kunnen boeken om te kijken of het echt wat voor je is, daarna kun je bepalen wat het doel is van je vakantie. wil je skieen en daarna lang apresskiien dan ga je naar de bekende oorden toe (alhoewel je na een flinke apresski nog maar weinig op de ski's zal staan de dag erna) of kies je er juist voor om alleen maar te skiieen?
  zondag 11 februari 2018 @ 12:58:05 #3
168508 Lidl
Zwartwerkers niet welkom
pi_177105795
Doe absoluut geen Winterberg in het weekend want dan ben je er absoluut snel klaar mee.

Wat zoek je met wintersport? Skiën, après ski, met de auto of liever in de buurt van vliegveld?
  zondag 11 februari 2018 @ 15:48:52 #4
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_177109967
Wij gingen, als beginners, naar Spindleruv Mlyn (Tsjechië).
pi_177114747
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 12:58 schreef Lidl het volgende:
Doe absoluut geen Winterberg in het weekend want dan ben je er absoluut snel klaar mee.

Wat zoek je met wintersport? Skiën, après ski, met de auto of liever in de buurt van vliegveld?
Ik ga sowieso niet voor de après ski, dan kan ik net zo goed in Nederland blijven.

Voorkeur zijn toegankelijke ski pistes voor beginners, mooi landschap, goed eten, liefst in de buurt van een vliegveld maar dat is niet perse een must.

quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 15:48 schreef Voszje het volgende:
Wij gingen, als beginners, naar Spindleruv Mlyn (Tsjechië).
Hoe is dat bevallen? :)
BlaBlaBla
pi_177116221
Ik kan je Zell am See aanrader; prachtig gebied met mooie pistes.
pi_177162234
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 15:48 schreef Voszje het volgende:
Wij gingen, als beginners, naar Spindleruv Mlyn (Tsjechië).
Volgende week voor de 2e keer naar Rokytnice. 2 Jaar terug naar Harrachov.

Voordeel van Tsjechie voor beginners is dat de lessen en huur van uitrustig een stuk goedkoper is. Ook eten op de piste en in het restaurant scheelt de helft. En geen files of baustelle onderweg.

Nadeel is de pistes zijn kleiner, korter. Weer is minder, bewolkt vaak of mistig. En geen echte apres ski. En geen slecht met OV bereikbaar. Optie is met de ICE naar Berlijn en daar een kleine auto huren.

Zolang we nog lerende zijn hebben wij ieder geval een hoop lol daar.
.
  dinsdag 13 februari 2018 @ 20:54:44 #8
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_177162846
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 19:02 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

Hoe is dat bevallen? :)
Naar mijn idee was het goed. Helaas hadden we een beetje pech met de sneeuw, maar door de sneeuwkanonnen had je er eigenlijk geen erg in. Ik heb niet lang kunnen skiën doordat ik na een avontuur op de piste met de banaan naar beneden mocht, maar dat lag aan het feit dat iemand tegen mij aan was geknald. :P Ik heb me uiteindelijk evengoed vermaakt zonder ski's.

De reis naar Tsjechië ging prima, we hebben een overnachting gehad en de terugweg hebben we volgens mij zelfs in één keer gereden. De prijs viel destijds alles mee, ik weet niet hoe het nu zit.. Maar aan de reactie van Fer te zien is het er nog steeds prima.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')