abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_177100709
Iemand ervaring met goudpapier waarop geprint kan worden?

Kun je het beste met een laserprinter of een inktjetprinter printen? De stukken die je goud wil houden, moet je zeker wit laten in je bestand?

Ik heb al een papierwinkel gevonden op internet maar de prijs voor het aantal velletjes is behoorlijk hoog vandaar de kwaliteitsvraag.
pi_177101641
Ik neem aan dat je gewoon gouden letters/afbeeldingen wil maken.

Meestal gebruikt men daarvoor een laserprinter-print in combinatie met goudfolie in een (standaard) lamineerapparaat.

Als je de print met de folie door het lamineerapparaat haalt, smelt het tonerpoeder en werkt het als lijm voor de folie.

Ik zie ze meestal folie van Minc gebruiken



[ Bericht 21% gewijzigd door Jordy-B op 11-02-2018 10:10:05 ]
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_177102122
quote:
1s.gif Op zondag 11 februari 2018 09:57 schreef Jordy-B het volgende:
Ik neem aan dat je gewoon gouden letters/afbeeldingen wil maken.

Meestal gebruikt men daarvoor een laserprinter-print in combinatie met goudfolie in een (standaard) lamineerapparaat.

Als je de print met de folie door het lamineerapparaat haalt, smelt het tonerpoeder en werkt het als lijm voor de folie.

Ik zie ze meestal folie van Minc gebruiken

Dat is een fantastische oplossing, bedankt.
Nu nog bedenken hoe ik de rest van de print dat niet goud moet worden, niet laat smelten.
pi_177102199
quote:
14s.gif Op zondag 11 februari 2018 10:16 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

Dat is een fantastische oplossing, bedankt.
Nu nog bedenken hoe ik de rest van de print dat niet goud moet worden, niet laat smelten.
goud smelt niet op de temperaturen waarop gewerkt wordt.

Heb je het filmpje wel gezien?
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_177102574
quote:
1s.gif Op zondag 11 februari 2018 10:18 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

goud smelt niet op de temperaturen waarop gewerkt wordt.

Heb je het filmpje wel gezien?
Ik bedoel de rest van de afdruk, de rest van de tonerpoeder die wel gewoon op papier moet blijven staan.

Een optie is het stuk dat goud moet worden door een laser af laten drukken en het andere stuk daarna met inktjet of alsnog met laser. Maar de calibratie zal wel moeilijk zijn.
pi_177103408
Ik geloof dat ik niet helemaal begrijp wat je bedoelt.

Als je gouden letters op een zwarte achtergrond wil, dan gebruik je zwart papier.

Wil je slechts een deel van de tekst in goudfolie, dan kan je twee dingen doen: Je print dat deel eerst en foliet het, waarna je de rest print. Of je print alles ineens en dan knip je de folie op maat en legt dat over de letters die je goud wil maken.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_177103501
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 11:13 schreef Jordy-B het volgende:
Wil je slechts een deel van de tekst in goudfolie, dan kan je twee dingen doen: Je print dat deel eerst en foliet het, waarna je de rest print. Of je print alles ineens en dan knip je de folie op maat en legt dat over de letters die je goud wil maken.
Dit inderdaad.

Alleen printen na het folien is wellicht niet zo goed voor de printer. De folie moet niet in de printer achterblijven. En de folie op maat knippen kan erg lastig zijn.
pi_177103617
quote:
14s.gif Op zondag 11 februari 2018 11:17 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

Dit inderdaad.

Alleen printen na het folien is wellicht niet zo goed voor de printer. De folie moet niet in de printer achterblijven. En de folie op maat knippen kan erg lastig zijn.
Het lijkt me sterk dat de folie in de printer loslaat.
Het folie op maat knippen doe je natuurlijk niet letter voor letter (tenzij je één letter goud wil), maar gewoon een rechthoekje per regel, of per woord.

Maar anders moet je even laten zien wat je van plan bent.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')