abonnement Unibet Coolblue
pi_177094202
De trein Rotterdam-Roosendaal, 10 februari om 00.06 aankomst in Dordrecht: terwijl er mensen uitstapten ging de fluit en sloten de deuren. Ik kreeg een opdonder van de deur (pols blauw en een bult) en heb mijn rugzak moeten losrukken.
Achter mij stonden mensen die überhaupt niet meer konden uitstappen. Er was geen conducteur die ik kon waarschuwen dat er nog mensen wilden uitstappen na mij, er was geen conducteur die heeft verhinderd dat de deuren sloten terwijl ik ertussen stond, er was geen conducteur, punt. De trein was gewoon een geheel gesloten buis.

Nu was het een rugzak die ik los moest rukken, maar het had ook een ouder met een kind op de rug kunnen overkomen. Nu kon ik de rugzak losrukken, maar hij zat dus wel echt klem tussen die deuren. Deuren waarvan ik altijd dacht dat ze weer zouden openen als ze detecteerden dat er iets tussen zat. Ik krijg nachtmerries bij de gedachte dat ik hem niet had kunnen losrukken, dan was ik aan die trein blijven hangen. In zo'n situatie krijg je een rugzak niet meer af.
Geen conducteur die kijkt of iedereen al uit is gestapt, dat geeft problemen. Geen conducteur die controleert of het uitstappen zonder problemen verloopt, dat kan levensgevaarlijk zijn.

De mensen die vlak voor mijn uitstapten, drukten vergeefs over de knop om de deur te openen, de mensen in de trein duwden op de knop binnen. Ik rende naar voren om de machinist te waarschuwen, maar de trein begon al te rijden. De trein is weggereden met de reizigers die klaar stonden om uit te stappen er nog in.

Nooit leuk, maar 6 minuten na middernacht helemaal k*t.

Is het tegenwoordig beleid van NS treinen zonder conducteur te laten rijden? Dan kan je dus wachten op een moment dat er iemand wel met een rugzak vast blijft zitten, iemand zijn kind er niet op tijd uit kan tillen, een kind klem komt te zitten tussen die deuren -al dan niet in een rugzak,
Of vond de conducteur het gisternacht gewoon te koud om zijn werk te doen? Dan ben ik dus echt razend. Niet zozeer vanwege die pijnlijke pols, maar vanwege de nachtmerries.

Heeft iemand zoiets ooit al eerder meegemaakt?
pi_177094384
Zit toch een noodrem op
.
  zaterdag 10 februari 2018 @ 22:11:58 #3
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_177094462
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 22:01 schreef la_perle_rouge het volgende:

Dan ben ik dus echt razend. Niet zozeer vanwege die pijnlijke pols, maar vanwege de nachtmerries.
Zoek hulp.
Huilen dan.
pi_177095613
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 22:08 schreef Fer het volgende:
Zit toch een noodrem op
De mensen die niet uit konden stappen hebben niet aan de noodrem getrokken. Dat is trouwens strafbaar als er niet echt sprake is van een noodsituatie. Ik heb wel een stel NS'ers die met zijn 7'en stonden te bewaken dat niemand door de poortjes glipte zonder geldig vervoerbewijs gewaarschuwd dat er een aantal mensen onvrijwillig op weg was naar Roosendaal. Een ervan zou bellen om te zorgen dat de trein eerder zou stoppen en voor vervoer terug zorgen voor die lui. Of dat gebeurd is weet ik niet, ik hoop het voor ze.

Als die rugzak niet losgeschoten was, dan hadden ze hopelijk wel heel snel aan de noodrem gehangen.
  zaterdag 10 februari 2018 @ 23:04:01 #5
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_177095643
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 23:02 schreef la_perle_rouge het volgende:
Dat is trouwens strafbaar als er niet echt sprake is van een noodsituatie.
Er is toch geen conducteur? :+ :@ :'(
pi_177095795
quote:
9s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 23:04 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Er is toch geen conducteur? :+ :@ :'(
Niet zichtbaar in ieder geval. Ik denk dat hij het gewoon te koud vond (in Dordt lag sneeuw) en te lekker aan de warme koffie zat in de cabine. En dus na een minuut de sleutel voor het sluiten van de deuren heeft omgedraaid. Bij het binnenrijden van het station zal hij dan gezien hebben dat er geen passagiers stonden te wachten, want wie wil er nou midden in de nacht naar Roosendaal?
Degenen die daar carnaval wilden vieren, waren al lang en breed de rivieren over.
pi_177096314
ookal heb je 't idee dat er geen conducteur was, deze zal er wel geweest zijn. hoe krijgt de machinist anders een signaal om te mogen vertrekken.

het blijven hangen van een rugzak ken ik van een studente die de trein in sprong terwijl de deur dicht ging. de tas bleef buiten hangen, de studente zat binnenin vast aan tas. de trein vertrok en pas bij de eerst volgende halte kwam de studente los.
er zijn meer voorbeelden. ergens zal je een foto vinden van een schoen tussen de deur. en zelfs een hele vouwfiets.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  zaterdag 10 februari 2018 @ 23:36:28 #9
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_177096362
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 23:02 schreef la_perle_rouge het volgende:
Dat is trouwens strafbaar als er niet echt sprake is van een noodsituatie
Als er 10 mensen zijn en 1 trekt aan de noodrem laat ze dan eerst maar eens bewijzen wie het was.
Nederlands recht staat niet toe dat die andere 9 personen gestraft worden ;)
quote:
9s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 23:04 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Er is toch geen conducteur? :+ :@ :'(
Jawel. Op die treinen is de machinist ook de conducteur.


Oh en ik had aan de noodrem getrokken ;)
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind
Disgaea 5 *O* Horizon Zero Dawn *O* Nier Automata *O* Persona 5 *O*
pi_177096689
Dit lijkt mij nou een gevalletje terechte noodrem (als de trein was gaan rijden terwijl er iemand aan hangt) .
Somebody that I used to know
pi_177096708
Maarreh, hoe krijg je het voor elkaar om tussen een deur te komen? Na het fluitsignaal in - of uitgestapt?
Somebody that I used to know
pi_177096756
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 23:57 schreef Postbus100 het volgende:
Maarreh, hoe krijg je het voor elkaar om tussen een deur te komen? Na het fluitsignaal in - of uitgestapt?
Ik zwaai naar dieren.
pi_177118021
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 23:57 schreef Postbus100 het volgende:
Maarreh, hoe krijg je het voor elkaar om tussen een deur te komen? Na het fluitsignaal in - of uitgestapt?
Uitgestapt. De fluit ging terwijl de vrouw voor mij bezig was met uitstappen, ik toen die net ophield. Maar ik dacht dat er ergens een conducteur langs de trein zou kijken, en dat die de deuren niet dicht zou laten gaan als hij zag dat er nog mensen uitstapten. Maar de deuren begonnen dus zo'n beetje met het fluitsignaal te sluiten. En de vrouw voor mij schrok zo van dat fluitsignaal, dat ze als een dood paard voor de deur bleef staan, die belemmerde me een beetje in de sprong uit de trein die ik in gedachten had. Hoe het allemaal precies is gegaan weet ik eigenlijk niet, het ging allemaal heel snel, ik kreeg de deur tegen mijn pols en ik had het gevoel dat een van die mensen achter me me bij mijn rugzak greep (maar dat waren dus de deuren). Ik geloof gezien te hebben dat iemand de vrouw voor mij opzij duwde of trok, maar ik was meer met mezelf bezig.
Ik stond achter een groep (ongeveer 7) mensen die uitstapten. En ik kon ze bezwaarlijk voor mij uitduwen. Bovendien stapten ze met gewone snelheden uit, dus was er weinig reden tot duwen.
En achter mij stonden nog 2 of 3 mensen. Die kwamen er helemaal niet meer uit.

En ik was eerlijk gezegd best blij dat ik er uit was, het was middernacht geweest. (En donderdagnacht kwam ik ook pas om kwart over een thuis, dus ik was best gaar).
Na het fluitsignaal niet meer instappen, dat is heel redelijk, je moet op tijd komen. Maar uitstappen? Als er iemand zijn taak naar behoren had gedaan, was dat signaal er niet geweest terwijl er nog mensen uit moesten stappen. Ik stond achter 2 mensen op het trapje, terwijl de eerste 5 mensen uitstapten, dat deden ze echt in een behoorlijk tempo, er zat geen gat tussen waardoor iemand die keek kon denken dat er niemand meer kwam.

[ Bericht 13% gewijzigd door la_perle_rouge op 11-02-2018 21:34:20 ]
pi_177118191
Wellicht je rugzak afdoen als je in of uitstapt?
pi_177118286
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 21:34 schreef Carlos93 het volgende:
Wellicht je rugzak afdoen als je in of uitstapt?
Want dit was mijn fout? Dus ik moet mijn gedrag aanpassen?

De NS moet er gewoon voor zorgen dat ze op een of andere manier zien of iedereen veilig is uitgestapt. Voor mijn part met camera's. Als ik met blablacar passagiers meeneem in mijn auto, dan rijd ik toch ook niet weg als iemand nog met één been in de auto staat/zijn tas, hand en deel van de arm zich nog in de auto bevinden?
pi_177118351
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 23:34 schreef spectrumanalyser het volgende:
ookal heb je 't idee dat er geen conducteur was, deze zal er wel geweest zijn. hoe krijgt de machinist anders een signaal om te mogen vertrekken.

het blijven hangen van een rugzak ken ik van een studente die de trein in sprong terwijl de deur dicht ging. de tas bleef buiten hangen, de studente zat binnenin vast aan tas. de trein vertrok en pas bij de eerst volgende halte kwam de studente los.
er zijn meer voorbeelden. ergens zal je een foto vinden van een schoen tussen de deur. en zelfs een hele vouwfiets.
Ik dacht dus altijd dat die deuren automatisch weer open gingen als ze om een of andere reden niet helemaal dicht konden. Juist om dat soort grappen te voorkomen.

Een vouwfiets die deels uit een trein steekt, dat is toch hartstikke link als het een sneltrein of intercity is, die met behoorlijke vaart langs (stoptreinstation)-perrons gaat.
pi_177118531
Na het fluitsignaal mag je niet meer in- of uitstappen. Jij koos er voor om dat wel te doen en nu weet je waarom die regel bestaat: je brengt jezelf in gevaar.
pi_177118534
Dan zou ik een klacht bij NS indienen. Kijken wat ze zeggen.

[ Bericht 23% gewijzigd door Postbus100 op 11-02-2018 22:04:26 ]
Somebody that I used to know
pi_177120733
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 21:43 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]

Ik dacht dus altijd dat die deuren automatisch weer open gingen als ze om een of andere reden niet helemaal dicht konden. Juist om dat soort grappen te voorkomen.

Een vouwfiets die deels uit een trein steekt, dat is toch hartstikke link als het een sneltrein of intercity is, die met behoorlijke vaart langs (stoptreinstation)-perrons gaat.
Daarom moet je dus niet meer in of uitstappen na het fluitsignaal :s)
Ik zwaai naar dieren.
  zondag 11 februari 2018 @ 23:46:08 #20
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_177120786
quote:
1s.gif Op zondag 11 februari 2018 23:43 schreef Geerd het volgende:

[..]

Daarom moet je dus niet meer in of uitstappen na het fluitsignaal :s)
Dat.

Neemt niet weg dat die conducteur een flapdrol is.
Huilen dan.
pi_177120977
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 22:01 schreef la_perle_rouge het volgende:
Of vond de conducteur het gisternacht gewoon te koud om zijn werk te doen? Dan ben ik dus echt razend. Niet zozeer vanwege die pijnlijke pols, maar vanwege de nachtmerries.
Die conducteur heeft het niet zo snel koud. Hij houd er zelfs wel van om een koude winteravond / nacht even naast de trein te staan en een sigaret te roken. Maar afgelopen nacht om 6 minuten over middernacht zat hij net lekker op zijn telefoon aflevering 3 van seizoen 2 van Friends te kijken. Echt leuk vond hij het niet, maar als je eenmaal bezig bent aan zo'n serie dan blijf je toch wel kijken.
pi_177121216
Je zal maar met kleine kinderen op stap zijn en op deze manier van elkaar gescheiden worden.

Ik neem aan dat TS de NS al heeft gebeld om opheldering en een klacht in te dienen.Wat zeiden ze?
pi_177121260
Wie zal dat fluitsignaal gegeven hebben??
Waarom zal dat fluitsignaal er zijn??
Wat zijn de gevolgen als je dit fluitsignaal negeert?
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_177121279
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 00:29 schreef anarchitect het volgende:
Je zal maar met kleine kinderen op stap zijn en op deze manier van elkaar gescheiden worden.

Ik neem aan dat TS de NS al heeft gebeld om opheldering en een klacht in te dienen.Wat zeiden ze?
Ik vermoed dat ze vertellen dat je niet na het fluitsignaal moet in/uitstappen. Overigens is dit ook geen aanrader om met kinderen te doen (ze dit aan te leren).
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_177121321
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 00:39 schreef ITrade het volgende:

[..]

Ik vermoed dat ze vertellen dat je niet na het fluitsignaal moet in/uitstappen. Overigens is dit ook geen aanrader om met kinderen te doen (ze dit aan te leren).
Eens. Maar je verwacht als reiziger dat je de gelegenheid krijgt om veilig uit te stappen EN dat NS personeel de boel in de gaten houdt zodat dat ook mogelijk is. Lijkt me dat NS personeel hier toch wat eigen veiligheidsvoorschriften heeft overtreden.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')