abonnement Unibet Coolblue
pi_177090868
Ik kreeg een tijdje geleden een brief van mijn woonbrouwvereniging dat ik korting krijg als ik mijn "open verbrandingstoestel" laat vervangen door een cv-ketel. Open verbrandingstoestel zou volgens hun gevaarlijk zijn door co vergiftiging. Ik heb toen dat brief genegeerd omdat ik dacht dat ik al een cv-ketel had en dat ze een foutje hadden gemaakt. Dat ding is namelijk in 2014 al vervangen. Ook staat dat ding buiten de woning in een ruimte op het balkon. Dus is het überhaupt gevaarlijk?

Nu krijg ik een dreigbrief van ze dat als ik niet antwoord dat ze een antwoord van mijn afdwingen met een juridische Procedure

Maare, ik heb nog gewoon een factuur van dat ding waarop het volgende staat:
Cv-ketel ecoTec plus 25 / 5-5 CW4.

Is dat geen cv-ketel?

Snap er niets meer van...

Volgens mij is het dit ding:
https://www.cvtotaal.nl/a(...)PApDk2QaAmLkEALw_wcB
Een TV is geen TV. Een Mobiel is geen Mobiel. Een Laptop is geen Laptop. Met Meltdown en Spectre zit je naar pixels te kijken. Of eigenlijk elektriciteit. Voel je je al dom?
pi_177090997
Dat is gewoon een gesloten HR CV ketel.

Het antwoord luidt dus "nee".
Laat die handjes wapperen!
pi_177091008
En wat is precies het probleem om even te laten weten dat je al een moderne CV-ketel hebt hangen?

Geen andere verbrandingstoestellen in huis? Geiser in de keuken ofzo?
pi_177091043
Kook je op gas? Dat is namelijk ook een open verbrandingstoestel, en ook nog eens veel gevaarlijker dan een ketel op je balkon.
pi_177091111
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 20:09 schreef markje1 het volgende:
Kook je op gas? Dat is namelijk ook een open verbrandingstoestel, en ook nog eens veel gevaarlijker dan een ketel op je balkon.
Ja, maar daar hebben ze het niet over...
Een TV is geen TV. Een Mobiel is geen Mobiel. Een Laptop is geen Laptop. Met Meltdown en Spectre zit je naar pixels te kijken. Of eigenlijk elektriciteit. Voel je je al dom?
pi_177091145
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 20:09 schreef markje1 het volgende:
Kook je op gas? Dat is namelijk ook een open verbrandingstoestel, en ook nog eens veel gevaarlijker dan een ketel op je balkon.
Straks gaan ze mijn huur alsnog verhogen omdat ik dat ding al heb :')
Een TV is geen TV. Een Mobiel is geen Mobiel. Een Laptop is geen Laptop. Met Meltdown en Spectre zit je naar pixels te kijken. Of eigenlijk elektriciteit. Voel je je al dom?
pi_177091180
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 20:14 schreef FlatEarther het volgende:

[..]

Straks gaan ze mijn huur alsnog verhogen omdat ik dat ding al heb :')
:|W
pi_177091200
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 20:14 schreef FlatEarther het volgende:

[..]

Straks gaan ze mijn huur alsnog verhogen omdat ik dat ding al heb :')
Als je een huis van de woningbouw hebt dan moeten ze toch weten wat je hebt hangen. Je kan ze ook uitnodigen om te kijken wat je hebt hangen.

Makkelijkst is wat XanderH zegt, gewoon melden welk type ketel je hebt hangen en afsluiten met '' hopende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben''.
pi_177091234
Ik stuur wel een mail naar ze.
Een TV is geen TV. Een Mobiel is geen Mobiel. Een Laptop is geen Laptop. Met Meltdown en Spectre zit je naar pixels te kijken. Of eigenlijk elektriciteit. Voel je je al dom?
  PR/Manusje van alles zaterdag 10 februari 2018 @ 20:26:47 #10
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_177091499
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 20:09 schreef markje1 het volgende:
Kook je op gas? Dat is namelijk ook een open verbrandingstoestel, en ook nog eens veel gevaarlijker dan een ketel op je balkon.
Hoezo is koken op gas ineens gevaarlijk?!

De overheid, ben jij het?
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  zaterdag 10 februari 2018 @ 20:54:16 #11
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_177092287
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 20:14 schreef FlatEarther het volgende:

[..]

Straks gaan ze mijn huur alsnog verhogen omdat ik dat ding al heb :')
je moet de korting over de afgelopen jaren terugvragen !!! Immers jij hebt al een gesloten verbrandingstoestel van de woningbouw gekregen ^O^
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_177092630
Gesloten zitten er 2 pijpen bovenop.
.
pi_177093293
Waar zou je korting op krijgen?
pi_177094161
quote:
10s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 20:26 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Hoezo is koken op gas ineens gevaarlijk?!

De overheid, ben jij het?
_O-
Laat die handjes wapperen!
pi_177094389
quote:
10s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 20:26 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Hoezo is koken op gas ineens gevaarlijk?!

De overheid, ben jij het?
De topicstarter gebruikt zoveel gas dat de aarde erdoor vervormd.
  zaterdag 10 februari 2018 @ 22:14:57 #16
474664 FlatEarther
De aarde is plat
pi_177094510
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 21:29 schreef madam-april het volgende:
Waar zou je korting op krijgen?
Ik zou normaal gesproken 40 euro per maan moeten betalen voor de cv-ketel, maar ze geven mij korting zodat ik maar 20 hoef te betalen. Waar ik precies voor betaal weet ik ook niet. Dat ding heeft toch geen maandelijkse kosten? Alleen installatie en aanschafkosten lijkt me.
Een TV is geen TV. Een Mobiel is geen Mobiel. Een Laptop is geen Laptop. Met Meltdown en Spectre zit je naar pixels te kijken. Of eigenlijk elektriciteit. Voel je je al dom?
pi_177094532
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 21:29 schreef madam-april het volgende:
Waar zou je korting op krijgen?
Installatie van de ketel gok ik.

TS zal wel huren excl. verwarmingstoestel.
pi_177095062
Je hebt niet voor het warmwater in de keuken nog ene aparte geiser hangen he?
dag
pi_177095305
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 22:14 schreef FlatEarther het volgende:

[..]

Ik zou normaal gesproken 40 euro per maan moeten betalen voor de cv-ketel, maar ze geven mij korting zodat ik maar 20 hoef te betalen. Waar ik precies voor betaal weet ik ook niet. Dat ding heeft toch geen maandelijkse kosten? Alleen installatie en aanschafkosten lijkt me.
Hooguit een onderhoudscontract maar dat kost een stuk minder.
pi_177095721
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 22:14 schreef FlatEarther het volgende:

[..]

Ik zou normaal gesproken 40 euro per maan moeten betalen voor de cv-ketel, maar ze geven mij korting zodat ik maar 20 hoef te betalen. Waar ik precies voor betaal weet ik ook niet. Dat ding heeft toch geen maandelijkse kosten? Alleen installatie en aanschafkosten lijkt me.
Als je woning wordt verbeterd, in dit geval dus door het vervangen van het open verbrandingstoestel door een CV ketel, dan krijgt je woning meer punten en mogen ze de huur verhogen. Je betaalt dan dus extra voor het hogere wooncomfort.
pi_177101521
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 23:06 schreef madam-april het volgende:

[..]

Als je woning wordt verbeterd, in dit geval dus door het vervangen van het open verbrandingstoestel door een CV ketel, dan krijgt je woning meer punten en mogen ze de huur verhogen. Je betaalt dan dus extra voor het hogere wooncomfort.
Ook als je die zelf betaald hebt?
.
pi_177102612
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 21:06 schreef Fer het volgende:
Gesloten zitten er 2 pijpen bovenop.
Laat deze vorm nu net 1 van de gevaarlijkste zijn die er is.
Veel veiliger is een concentrische uitvoering, gaat het dan mis, dan gaat de ketel uit doordat deze "stikt" in zijn eigen rookgassen.
  zondag 11 februari 2018 @ 11:22:57 #24
116562 boertie
Zonder hoofdletter dus.
pi_177103619
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 10:37 schreef klipper het volgende:

[..]

Laat deze vorm nu net 1 van de gevaarlijkste zijn die er is.
Veel veiliger is een concentrische uitvoering, gaat het dan mis, dan gaat de ketel uit doordat deze "stikt" in zijn eigen rookgassen.
En gaat juist DAN Co produceren ;)
R.I.P. kat. Ik was er toch best gek mee. ;(
pi_177105284
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 11:22 schreef boertie het volgende:

[..]

En gaat juist DAN Co produceren ;)
bij mij hebben ze tijdens de verbouwing de AFVOER pijp weten los te trekken... welke keurig IN de AANVOER zit..
ketel ging aan... binnen 5 minuten keteltje uit..

door dat die wel degelijk stikte in zn eigen afvoergassen...
heeft ze wel 2 middagen gekost om dat uit te vogelen :+
pi_177115028
quote:
1s.gif Op zondag 11 februari 2018 09:53 schreef Fer het volgende:

[..]

Ook als je die zelf betaald hebt?
Dat durf ik niet te zeggen, maar dat lijkt me niet.
  zondag 11 februari 2018 @ 19:37:07 #27
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_177115634
quote:
1s.gif Op zondag 11 februari 2018 19:13 schreef madam-april het volgende:

[..]

Dat durf ik niet te zeggen, maar dat lijkt me niet.
helaas mogen ze dat dus wel. Dat wil niet direct zeggen dat ze het ook doen :')
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_177115788
quote:
1s.gif Op zondag 11 februari 2018 19:37 schreef lipje het volgende:

[..]

helaas mogen ze dat dus wel. Dat wil niet direct zeggen dat ze het ook doen :')
Als je zelf de nieuwe ketel hebt betaald? Dat lijkt me niet. Ze mogen je wel dwingen om de je open verbrandingstoestel te laten vervangen door een CV ketel en dan mogen ze vervolgens ook de huurverhogen ook al heb je er niet zelf voor gekozen.
  zondag 11 februari 2018 @ 20:54:37 #29
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_177117459
Als ik zelf mijn huurwoning verbeter, zorg ik zelf dat de woning meer punten waard is, en dus mag de verhuurder een hogere huur vragen. Immers de woning heeft meer punten, dus is een hogere huur rechtvaardig.

Er is een reden waarom mensen met een huurwoning, niets aan woningverbetering doen O-)
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_177118313
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 20:54 schreef lipje het volgende:
Als ik zelf mijn huurwoning verbeter, zorg ik zelf dat de woning meer punten waard is, en dus mag de verhuurder een hogere huur vragen. Immers de woning heeft meer punten, dus is een hogere huur rechtvaardig.

Er is een reden waarom mensen met een huurwoning, niets aan woningverbetering doen O-)
Nee want: 'De huurverhoging is redelijk voor de kosten die uw verhuurder heeft gemaakt.'
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')