abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_177090212
Een nieuwe start




Welkom in het centrale FvD topic. Hieronder vind je in het kort waar deze partij voor staat:

Als enige politieke beweging handelen wij vanuit een totaalvisie op de grote problematiek die nu in Nederland speelt: we hebben ongetwijfeld op bepaalde punten overlap met allerlei partijen, maar Forum voor Democratie wil niet alleen de symptomen van de huidige crisis aanpakken (zoals de ongecontroleerde immigratie, de uitzichtloze euro2, het verslechterend onderwijs, en het onhoudbare zorgstelsel); vooral richten we ons op de achterliggende oorzaak: het politieke systeem zélf. Je gaat een huis niet verbouwen als de fundamenten verrot zijn. We moeten beginnen bij de basis: ons politieke systeem stamt uit 1848 en sluit niet meer aan bij deze tijd en bij de wensen van de kiezers.

Partijkartel
Een kleine groep partijleden – van een select aantal partijen – heeft in Nederland de touwtjes in handen. Deze groep van circa 10.000 mensen noemen wij het partijkartel1. Volksvertegenwoordigers en bestuurders worden nu vooral gerekruteerd door de partijleiding zélf – een systeem van coöptatie waardoor vooral meelopers en jaknikkers komen bovendrijven die het nogal eens aan visie en moed ontbreekt. Deze carričrepolitici willen vervolgens doorschuiven naar een burgemeesterspost, een topfunctie bij een zorgverzekeraar of de hoofdprijs: iets in Brussel. Het is de partij die de baan regelt. De loyaliteit van de volksvertegenwoordiger ligt bij de partijtop – niet bij de kiezer. Hierdoor komen de belangen van de bevolking vaak laag op het prioriteitenlijstje terecht. Partijbelang gaat boven landsbelang.

Dit willen wij veranderen. Ons belangrijkste agendapunt is democratische vernieuwing. Zoals Eberhard van der Laan3 eerder deze week constateerde: “De partijpolitiek is aan het einde van zijn levenscyclus gekomen (…) de burger haakt af“. Daarom zijn bindende referenda noodzakelijk – evenals gekozen burgemeesters. Er is in ons land voldoende talent aanwezig – alleen komt dat niet tot wasdom door de achterhaalde partijcultuur. Nieuwe generaties gaan niet naar rokerige zaaltjes; daarom gaan we e-democracy in Nederland introduceren. De mensen zoveel mogelijk online betrekken bij de zaken die hen raken. Binnenkort lanceren we op onze website het ‘democratie dashboard‘ waar kiezers zélf het heft in handen kunnen nemen om dingen te veranderen via petities, burgerinitiatieven en crowdfunding – en waar ze zich bovendien kunnen kandideren voor openbare functies.

Filmpjes en plaatjes hieronder in de spoiler.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


Referendum sleepwet

Door de nieuwe Wet op de Inlichtingen- en veiligheidsdiensten (Wiv) krijgen de Inlichtingendiensten AIVD en MIVD aanzienlijk meer bevoegdheden. In de nieuwe wet wordt zogeheten bulkinterceptie toegestaan. Simpel gezegd: de geheime dienst verzamelt een grote berg gegevens en filtert daar langzaam de nuttige informatie uit.

*O* Het referendum zal er komen! *O*
pi_177090242
Ik ben ook het debat aan het kijken. Gaan we nu hier ook het publiek bashen omdat ze er continu doorheen lachen en schamperen? Of doen we dat alleen bij FvD publiek?
pi_177090303
quote:
Is ook helemaal niet relevant man. Dat is precies wat Baudet totaal niet snapt aan de politiek. Wanneer hij direct duidelijk was in zijn statement over die gare Yernaz had je dit hele gedoetje niet gehad. Nu graaft hij steeds dieper zijn eigen graf (die van de partij dus).
Wacht even... Het is dus niet relevant dat de opmerking klopt, en dat Baudet geframed wordt, en gevraagd wordt afstand te nemen van een stropop, het is helemaal niet relevant dát het géén racisme is? Maar het is wél relevant dat hij geen afstand neemt? Christus te paard.
pi_177090309
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 19:43 schreef Mr.Major het volgende:
Ik ben ook het debat aan het kijken. Gaan we nu hier ook het publiek bashen omdat ze er continu doorheen lachen en schamperen? Of doen we dat alleen bij FvD publiek?
:?

Wat verwacht je dan bij een politiek debat?
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177090320
Ik vond Baudet het best prima doen de eerste minuten. Gewoon herhalen dat het FvD niet discrimineert. Jammer alleen dat hij daarna full retard ging want op zich was hij goed bezig met damage control.
pi_177090333
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 18:40 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Dat is het wel, je hebt mij nooit horen zeggen dat ik dat niet vindt. Misschien dat je dat wel zo hebt begrepen, maar dan ligt het probleem bij jou.
Net noem je het legitiem en absoluut geen racisme. Nu zeg je dat het dat wel is.

quote:
Oh nou is het opeens zo dat politici geen afweging meer maken adhv hun ideologie. Dat doet Klaver natuurlijk ook niet, en Pechtold ook niet, of Rutte, of Asscher. Kom op.
Begrijpend lezen is lastig blijkbaar. Er wordt hem een vraag gesteld over het 'nu' en hij antwoordt daarop dat werkgevers nu selecteren op IQ. Dat is geen antwoord wat voortkomt uit zijn ideologie, ofzo.

quote:
En als dat nou eens zo is? Wat dan?
Bewijs dat dan eerst maar eens voordat je dit selecteren op afkomst aanmoedigt.
pi_177090365
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 19:44 schreef Molurus het volgende:

[..]

:?

Wat verwacht je dan bij een politiek debat?
_O- Gast je hoort mij het niet zeggen hoor. Ik aap slechts de anti-FvD brigade na.
pi_177090413
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 19:46 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

_O- Gast je hoort mij het niet zeggen hoor. Ik aap slechts de anti-FvD brigade na.
Doe je dat? Volgens mij niet. :P
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177090418
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 19:43 schreef Mr.Major het volgende:
Ik ben ook het debat aan het kijken. Gaan we nu hier ook het publiek bashen omdat ze er continu doorheen lachen en schamperen? Of doen we dat alleen bij FvD publiek?
Waren de Calimero's weer in de aanbieding?
pi_177090437
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 19:45 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Net noem je het legitiem en absoluut geen racisme. Nu zeg je dat het dat wel is.

[..]

Begrijpend lezen is lastig blijkbaar. Er wordt hem een vraag gesteld over het 'nu' en hij antwoordt daarop dat werkgevers nu selecteren op IQ. Dat is geen antwoord wat voortkomt uit zijn ideologie, ofzo.

[..]

Bewijs dat dan eerst maar eens voordat je dit selecteren op afkomst aanmoedigt.
Je doet een Ollongrennetje? Ik heb NERGENS gezegd dat iemand niet of wel aannemen op basis van achternaam of huidskleur oke is. Dat maak jij ervan. Ga je schamen wat een wanvertoning je nou weer uit je toetsenbord hebt gekregen. En het daarna hebben over begrijpend lezen. Ga lekker met je moer discussieren :')

Als een links iemand een verklaring geeft voor iets, is dat anders dan als een rechts iemand dat doet. Het is dan ook vanzelfsprekend dat een liberarier zegt dat overheidsingrijpen (want dat is de oplossing die soms wordt aangedragen) absoluut niet wenselijk is. Of wel? Nee? nou dat is wat ik zeg.

Oke geen antwoord dus. Jij bent af. Probeer het opnieuw en je krijgt nog een kans.
pi_177090443
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 19:44 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Wacht even... Het is dus niet relevant dat de opmerking klopt, en dat Baudet geframed wordt, en gevraagd wordt afstand te nemen van een stropop, maar het is wél relevant dat hij geen afstand neemt? Christus te paard.
Figuren zoals jij snappen inderdaad totaal niet wat politiek inhoudt. Wilders deed het stukken handiger met Géza Hegedüs. Direct actie ondernemen en helder zijn waar de partij voor staat (Of dat dan klopt is wat anders), daarna was de kous af. Wat doet Baudet? Beetje vaag voor zich uit zwetsen, dat komt als een boomerang in zijn mik terug.
pi_177090503
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 19:29 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Bedankt voor je cursus statistiek 1.01. Toch is het allemaal niet zo ingewikkeld. De hypothesen zijn zo geformuleerd dat het of aan de personen ligt, of aan het systeem. Er is geen andere mogelijkheid, want alles wat niet het persoon is, is het systeem.

Ik wil toch wel van jou horen wat jij denkt dat er aan de hand is. Continu schermen met wat leuke termen daar komen we er niet mee. Hoe komt het volgens jou dat je in de brugklas al ziet dat allochtonen vaker op het vmbo zitten?

Komt het door de ouders? Komt het door de school? Komt het door de maatschappij? (Of door het kind en zijn afkomst zelf)? Meer opties zijn er per definitie niet (i.e. de vier hypothesen zijn zo geformuleerd dat alle theoretisch mogelijke verklaringen binnen een van die hypothesen valt, eerst was school en maatschappij 1 hypothese maar heb 'm even opgesplitst om de keuze te vergemakkelijken) En waarom precies?
Mijn uitleg is dat alle correlaties oninteressant zijn totdat iemand een causaal mechanisme ontdekt. De bewijslast bij mij leggen als argument is een goedkoop trucje dat helaas niet werkt.

Ik zou wel eens van jou willen horen waarom correlaties tussen etnische groepen en IQ tests interessant zouden zijn. Dat zijn ze ieg niet a priori.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177090584
quote:
10s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 19:49 schreef Tem het volgende:

[..]

Figuren zoals jij snappen inderdaad totaal niet wat politiek inhoudt. Wilders deed het stukken handiger met Géza Hegedüs. Direct actie ondernemen en helder zijn waar de partij voor staat (Of dat dan klopt is wat anders), daarna was de kous af. Wat doet Baudet? Beetje vaag voor zich uit zwetsen, dat komt als een boomerang in zijn mik terug.
Dus als Krol zegt dat Ollongren censuur wil plegen moet zij ook maar een motie van wantrouwen aan dr broek krijgen want dat is politiek het handigst.

De uitspraak is niet racistisch, dus dient Baudet zijn partijlid te beschermen. Punt uit. Dat het verkeerd uitpakt is inderdaad klote, maar dat is Baudet niet te verwijten. (Wat niet betekend dat ie zich in de discussie niet anders had kunnen profileren; maar een ander standpunt aannemen, echt niet)
pi_177090662
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 19:51 schreef Molurus het volgende:

[..]

Mijn uitleg is dat alle correlaties oninteressant zijn totdat iemand een causaal mechanisme ontdekt. De bewijslast bij mij leggen als argument is een goedkoop trucje dat helaas niet werkt.
Je wil dus helemaal niet met een verklaring komen voor iets dat we beiden constateren, maar als ik dan met een verklaring kom is dat racisme, mag ik dat niet zeggen, is het slechts een correlatie (GOHHH) en opschuiven van de bewijslast.

Er heeft ook een keer iemand een youtubefilmpje over statistiek en redevoeren gelezen hoor. Mijn hemel.

Als je niet kan bedenken waarom iets gebeurt, dan moet je misschien wat beter luisteren naar een ander, en niet met algemene informatie komen die totaal niet over de inhoud gaat.
pi_177090715
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 19:49 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Je doet een Ollongrennetje? Ik heb NERGENS gezegd dat iemand niet of wel aannemen op basis van achternaam of huidskleur oke is. Dat maak jij ervan. Ga je schamen wat een wanvertoning je nou weer uit je toetsenbord hebt gekregen. En het daarna hebben over begrijpend lezen. Ga lekker met je moer discussieren :')

Oke geen antwoord dus. Jij bent af. Probeer het opnieuw en je krijgt nog een kans.
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 17:36 schreef Mr.Major het volgende:
Dat heeft niks met minderheden te maken, of met huidskleur.
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 17:42 schreef Mr.Major het volgende:
Hij zegt toch: het komt hierdoor en hierdoor dat zwarte mensen/volkeren minder vaak goed werk doen.
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 17:48 schreef Mr.Major het volgende:

Allochtonen dan, verandert zeer weinig aan het verhaal. Al schijn jij ook te erkennen dat die "belachelijk racistische" uitspraken van Yernaz wel kloppen m.b.t. asielzoekers. Pijnlijk.
Ik kan hieruit echt opmaken dat je het inderdaad wat naar racisme vindt ruiken, wat Yernaz er uit gooide.
pi_177090752
quote:
9s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 19:58 schreef Xa1pt het volgende:

[..]


[..]


[..]


[..]

Ik kan hieruit echt opmaken dat je het inderdaad wat naar racisme vindt ruiken, wat Yernaz er uit gooide.
Dan doe je dat toch echt verkeerd. Er staat hier niets over bewust menselijk handelen. Als je 10 zwarte MBO'ers en 10 blanke WO'ers laat solliciteren. En dan worden de 10 blanke mensen aangenomen, is dat geen racisme. Dat maak jij ervan. Een compleet belachelijke stelling, en er nog van overtuigd zijn dat je gelijk hebt.

Het gaat er niet om, dat de werkgever een zwarte man ziet binnenkomen, en denkt oh die is dom dus die neem ik niet aan. Dat is racisme.

Maar als er een verschil is in IQ of scholing, zal je op basis daarvan, een verschil zien bij die groepen. Hoe. Moeilijk. Kan. Het. Zijn.
pi_177090760
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 19:56 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Je wil dus helemaal niet met een verklaring komen voor iets dat we beiden constateren,
Dat zie je helemaal goed. ^O^ Waarom is dat het vermelden waard? Dat pleit op zichzelf niet voor jouw verklaring namelijk.

quote:
1s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 19:56 schreef Mr.Major het volgende:

maar als ik dan met een verklaring kom is dat racisme, mag ik dat niet zeggen, is het slechts een correlatie (GOHHH) en opschuiven van de bewijslast.
Je presenteert uitsluitend statistieken. Niets meer dan dat. Dat klopt toch?

Als dat het geval is dan heb je geen enkele verklaring gegeven. En dat roept de vraag op waarom we die statistieken interessant zouden moeten vinden.

[ Bericht 2% gewijzigd door Molurus op 10-02-2018 20:05:39 ]
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177090798
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 19:59 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Dan doe je dat toch echt verkeerd.
Dat was sarcasme.

Maar, ik begrijp er nu niks meer van, vind je de uitspraken van Yernaz in dat interview nu wel of niet ietwat racistisch en onzinnig?
pi_177090799
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 19:54 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Dus als Krol zegt dat Ollongren censuur wil plegen moet zij ook maar een motie van wantrouwen aan dr broek krijgen want dat is politiek het handigst.
Dit slaat als kut op Dirk.

quote:
De uitspraak is niet racistisch, dus dient Baudet zijn partijlid te beschermen. Punt uit. Dat het verkeerd uitpakt is inderdaad klote, maar dat is Baudet niet te verwijten. (Wat niet betekend dat ie zich in de discussie niet anders had kunnen profileren; maar een ander standpunt aannemen, echt niet)
Doet er niet toe, er zat een luchtje aan en dat is genoeg. Hij had gewoon vanaf het begin helder moeten zijn. Hij was gewoon niet scherp en is daarna te koppig en narcistisch om het tij te keren.
pi_177090927
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 20:00 schreef Tem het volgende:

[..]

Dit slaat als kut op Dirk.

[..]

Doet er niet toe, er zat een luchtje aan en dat is genoeg. Hij had gewoon vanaf het begin helder moeten zijn. Hij was gewoon niet scherp en is daarna te koppig en narcistisch om het tij te keren.
Oh er zat een luchtje aan. Wat een kutverhaal. Hij heeft vanaf seconde 1 (lees: bij Halsema) gezegd: dit vraagstuk is volstrekt irrelevant want in de politiek wordt niet gediscrimineerd op basis van huidskleur. Dat heel D66 vervolgens een stinkbom laat afgaan en zegt dat Baudet loopt te meuren, wil jij Baudet kwalijk nemen.
pi_177090969
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 20:04 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Oh er zat een luchtje aan. Wat een kutverhaal. Hij heeft vanaf seconde 1 (lees: bij Halsema) gezegd: dit vraagstuk is volstrekt irrelevant want in de politiek wordt niet gediscrimineerd op basis van huidskleur. Dat heel D66 vervolgens een stinkbom laat afgaan en zegt dat Baudet loopt te meuren, wil jij Baudet kwalijk nemen.
Ik neem hem niets kwalijk. Hij moet lekker door blijven gaan zoals hij doet. Prijsschieten voor de gepokt en gemazelde politici.
pi_177091042
Het kutverhaal is zo irrelevant dat het al dagen de gemoederen bezig houdt in de politiek. Hoe zou dat nou komen? Rara politiepetje. Maar misschien kan het brein Mr.Major dit even duiden.
pi_177091050
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 19:59 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat zie je helemaal goed. ^O^ Waarom is dat het vermelden waard? Dat pleit op zichzelf niet voor jouw verklaring namelijk.

[..]

Je presenteert uitsluitend statistieken. Niets meer dan dat. Dat klopt toch?

Als dat het geval is dan heb je geen enkele verklaring gegeven.
Je ziet wel dat je boven "geen enkele verklaring" schrijft "jouw verklaring"?

Ik heb 3 mogelijke verklaringen gegeven, je mag ze zelf kiezen, en zelfs met een eigen antwoord komen. Ik vind het het meest logisch, dat als je ziet dat (bepaalde groepen) allochtonen vaker op het VMBO zitten, dat ligt aan die groepen zelf, en niet aan een falend systeem.

Jij ziet dat ook, maar wil dat niet toegeven. Als je had gedacht dat het wel door bijv. het falen van scholen had gekomen, had je dat namelijk allang verteld. En terecht ook. Dat doe je niet, want dan zeg je dat basisscholen ervoor zorgen dat allochtonen in lager onderwijs terecht komen. Of dat de maatschappij dat doet.
pi_177091052
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 20:04 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Oh er zat een luchtje aan. Wat een kutverhaal. Hij heeft vanaf seconde 1 (lees: bij Halsema) gezegd: dit vraagstuk is volstrekt irrelevant want in de politiek wordt niet gediscrimineerd op basis van huidskleur. Dat heel D66 vervolgens een stinkbom laat afgaan en zegt dat Baudet loopt te meuren, wil jij Baudet kwalijk nemen.
Als Ramautarsing discrimineren op huidskleur of afkomst wel logisch of rechtvaardig vindt dan krijg je daar natuurlijk vragen over. Want dat rijmt niet echt met elkaar.
pi_177091077
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 20:09 schreef Tem het volgende:
Het kutverhaal is zo irrelevant dat het al dagen de gemoederen bezig houdt in de politiek. Hoe zou dat nou komen? Rara politiepetje. Maar misschien kan het brein Mr.Major dit even duiden.
Je snapt ik het al vanaf dag 1 totaal irrelevant vind?
Ik wil het wel even duiden hoor, al heb ik dat al tien keer gedaan. Één woord: verkiezingen.
pi_177091091
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 20:09 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Als Ramautarsing discrimineren op huidskleur of afkomst wel logisch of rechtvaardig vindt dan krijg je daar natuurlijk vragen over. Want dat rijmt niet echt met elkaar.
Als ja. Helaas voor heel FvD hatend nederland is dat niet zo.
pi_177091134
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 20:11 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Als ja. Helaas voor heel FvD hatend nederland is dat niet zo.
Jawel, dat erken je net zelf.
pi_177091163
Gaan we hier nou echt de bullshit van Pechtold goedpraten? Dat hij het heeft over pianospelen en lavendel. Moet dat grappig zijn ofzo? Die vent moest zich schamen. Is hij nou de gepokte en gemazelde politicus? En jullie gaan er in mee. Jezus wat zielig.
pi_177091193
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 20:14 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Jawel, dat erken je net zelf.
Vraag me alsjeblieft of ik hier afstand wil nemen. Echt je maakt mn avond.
pi_177091195
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 20:11 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Je snapt ik het al vanaf dag 1 totaal irrelevant vind?
Ik wil het wel even duiden hoor, al heb ik dat al tien keer gedaan. Één woord: verkiezingen.
Wat jij vindt is natuurlijk helemaal niet zo relevant in de discussie. Ik neem aan dat je als aanhanger van het FvD graag wil dat ze een serieuze partij worden. Met de acties deze week van de kopstukken van de partij kan je moeilijk vasthouden dat dit nu heel erg gaat bijdragen aan de continuďteit van de partij. Dan kan men huilerig gaan wijzen hoe naar de andere partijen doen maar die spelen het spel gewoon stukken beter dan deze dr. Flapdrol.
pi_177091274
Ik heb al heel vaak verklaard dat wij niks te maken willen hebben met discriminatie, racisme, en mensen beoordelen of afkomst. Het FvD heeft het nergens in het partijprogramma en ook YR heeft dat meermaals verklaard.

Conclusie debatleider: ik zie geen afstand.

Hou op.
pi_177091284
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 20:15 schreef Mr.Major het volgende:
Gaan we hier nou echt de bullshit van Pechtold goedpraten? Dat hij het heeft over pianospelen en lavendel. Moet dat grappig zijn ofzo? Die vent moest zich schamen. Is hij nou de gepokte en gemazelde politicus? En jullie gaan er in mee. Jezus wat zielig.
Hij kon dat getroll van Pechtold niet pareren in ieder geval. Ik vind Pechtold maar een vervelende vent en die actie ook jammer want tijdens zo'n debat over de gemeenteraadsverkiezingen hoort dit helemaal niet op de agenda, maar Baudet had er geen antwoord op behalve heel hard roepen "Demoniseren!!!!" .
pi_177091342
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 20:16 schreef Tem het volgende:

[..]

Wat jij vindt is natuurlijk helemaal niet zo relevant in de discussie. Ik neem aan dat je als aanhanger van het FvD graag wil dat ze een serieuze partij worden. Met de acties deze week van de kopstukken van de partij kan je moeilijk vasthouden dat dit nu heel erg gaat bijdragen aan de continuďteit van de partij. Dan kan men huilerig gaan wijzen hoe naar de andere partijen doen maar die spelen het spel gewoon stukken beter dan deze dr. Flapdrol.
Dat is een andere discussie. Of het gunstig uitpakt of niet. Nee. Maar je gaat Ramautarsing er toch niet uitgooien omdat een andere partij liegt over wat hij gezegd heeft.

Tuurlijk kan je bediscussieren of hij aangifte had moeten doen. Ik denk het ook niet, winnen doet ie sws niet namelijk. Maar bij het begin beginnen: heeft Ollongren gelijk over wat ze zegt of niet?
pi_177091430
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 20:20 schreef Tem het volgende:

[..]

Hij kon dat getroll van Pechtold niet pareren in ieder geval. Ik vind Pechtold maar een vervelende vent en die actie ook jammer want tijdens zo'n debat over de gemeenteraadsverkiezingen hoort dit helemaal niet op de agenda, maar Baudet had er geen antwoord op behalve heel hard roepen "Demoniseren!!!!" .
Hij bleef nog even kalm, zei jij ook. Uiteindelijk werd hij wanhopig. Maar daar ging Pechtold ook voor. Natuurlijk moet hij dan kalm blijven. Ik ben de eerste die dat toegeeft. Maar ga dan niet lopen bleren over hoe erg die uitspraak was.

Zeg dan: de discussie is gebaseerd op leugens, en puur politiek spel. Baudet delft daarin (mogelijk, we zien het morgen) het onderspit aangezien hij na een aantal minuten uit zijn plaat ging. Ik ben het nog met je eens ook.

Maar als mensen gaan lopen verkondigen dat die uitspraak inderdaad zo erg is dat deze verontwaardiging nodig is, zijn ze ontiegelijk dom bezig.
pi_177091463
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 19:59 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Dan doe je dat toch echt verkeerd. Er staat hier niets over bewust menselijk handelen. Als je 10 zwarte MBO'ers en 10 blanke WO'ers laat solliciteren. En dan worden de 10 blanke mensen aangenomen, is dat geen racisme. Dat maak jij ervan. Een compleet belachelijke stelling, en er nog van overtuigd zijn dat je gelijk hebt.

Het gaat er niet om, dat de werkgever een zwarte man ziet binnenkomen, en denkt oh die is dom dus die neem ik niet aan. Dat is racisme.
Dat is wel wat Yernaz zegt als antwoord op de vraag of er sprake is van discriminatie.
quote:
Sowieso heeft dit meer te maken met intelligentie dan met ras. Ik zou zeggen: racisme? Het gaat op de arbeidsmarkt om IQ.”
quote:
“Door IQ-testen weten we het gemiddelde IQ van bevolkingen. En wat blijkt? Er is een verschil in IQ tussen volkeren. Dat is wetenschappelijk bewezen."
pi_177091519
Ook dat continue bel ome theo gebler van die vent. Hou je bek man, je lijkt Wilders wel. De pot verwijt de ketel. Schijnheilige arrogante kwal, meer is ie niet. Als je je eigen partij niet eens meer in de schijnwerpers durft te zetten moet je je misschien eens afvragen of je niet beter lekker met pensioen kan gaan en lekker in je penthouse moet gaan zitten.
pi_177091537
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 20:24 schreef Mr.Major het volgende:
Maar als mensen gaan lopen verkondigen dat die uitspraak inderdaad zo erg is dat deze verontwaardiging nodig is, zijn ze ontiegelijk dom bezig.
Ik vind dat de ophef nog wel meevalt eigenlijk. Er is gewoon iemand die zegt: zwarte mensen worden niet aangenomen omdat ze wat dommer zijn dan blanke mensen. Dus werkloze 'allochtonen' zijn niet kwalitatief genoeg.
pi_177091542
Nu er bekend is dat er verschillen zijn in iq moeten we de vraag stellen of het FVD met deze kennis beleid wilt maken.
Is het antwoord ja dan kun je spreken over racisme. Is het antwoord nee, dan is dit de meest zinloze discussie tot nu toe in dit topic.
pi_177091559
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 20:25 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat is wel wat Yernaz zegt als antwoord op de vraag of er sprake is van discriminatie.

[..]


[..]

We hebben het allemaal gelezen hoor inmiddels.
Het gaat om IQ, niet om ras. Klaar over met je gejank. Ga maar naar Klaver toe, die legt het je vast uit tijdens zijn antifa demonstratie. Zelfs hij begrijpt het.
pi_177091693
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 20:28 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik vind dat de ophef nog wel meevalt eigenlijk. Er is gewoon iemand die zegt: zwarte mensen worden niet aangenomen omdat ze wat dommer zijn dan blanke mensen. Dus werkloze 'allochtonen' zijn niet kwalitatief genoeg.
_O- Geloof je het zelf. Goede troll wel.
pi_177091700
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 20:27 schreef Mr.Major het volgende:
Ook dat continue bel ome theo gebler van die vent. Hou je bek man, je lijkt Wilders wel. De pot verwijt de ketel. Schijnheilige arrogante kwal, meer is ie niet. Als je je eigen partij niet eens meer in de schijnwerpers durft te zetten moet je je misschien eens afvragen of je niet beter lekker met pensioen kan gaan en lekker in je penthouse moet gaan zitten.
Het werkt op je zenuwen?
Definitely not CIA
pi_177091730
De aanval van D66 op Baudet maakt voor hem zelf niet veel uit. Iedereen die overweegt om op Baudet te stemmen, zal de aanval van D66 op Baudet buitensporig vinden.

Onrust in zijn partij is vervelender voor hem.
pi_177091741
Baudet was pechtold in eerste instantie ook gewoon de baas zie ik nu. Geeft toch hoop in deze onzekere tijden.
pi_177091753
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 20:33 schreef capricia het volgende:

[..]

Het werkt op je zenuwen?
Pechtold is gewoon een hij toch ;)?
pi_177091875
goddomme wat is die Pechtold zielig.

Als Asscher inhaakt op die discussie komt hij er nog ff tussendoor hoor.

Juist
Klaagzucht
Inderdaad

Wat een kind joh
pi_177091876
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 20:28 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

We hebben het allemaal gelezen hoor inmiddels.
Het gaat om IQ, niet om ras. Klaar over met je gejank. Ga maar naar Klaver toe, die legt het je vast uit tijdens zijn antifa demonstratie. Zelfs hij begrijpt het.
Hij koppelt IQ aan ras.
pi_177091890
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 20:33 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

_O- Geloof je het zelf. Goede troll wel.
Dat is toch echt de boodschap van Yernaz.
pi_177091897
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 20:39 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Hij koppelt IQ aan ras.
Ga je nu welles nietes doen?
pi_177091900
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 20:35 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Pechtold is gewoon een hij toch ;)?
Fixatie.
Laat het los.
Definitely not CIA
pi_177091954
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 20:21 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Dat is een andere discussie. Of het gunstig uitpakt of niet. Nee. Maar je gaat Ramautarsing er toch niet uitgooien omdat een andere partij liegt over wat hij gezegd heeft.
Dit heeft hij gezegd bij Brandpunt:

’Ik had ook graag gezien dat het anders was, dat zwarte mensen hyperintelligent waren, dat Surinamers het hoogste gemiddelde IQ van de wereld hadden. Maar het is niet zo.”

Hij legt hier zonder nuancering de link tussen zwart en IQ. Dat is op zijn minst voorbarig. Op die uitspraak wordt Baudet aangesproken en die neemt niet expliciet afstand van die uitspraak zoals die is gedaan ( dus zonder de context of bedoeling ) maar laat het een beetje in het midden en gooit het richting de wetenschap. Dat is gewoon niet handig.

quote:
Tuurlijk kan je bediscussieren of hij aangifte had moeten doen. Ik denk het ook niet, winnen doet ie sws niet namelijk.
Die aangfite heeft het alleen maar erger gemaakt voor hem. Niet voor Ollongren of D66 hoor.

quote:
Maar bij het begin beginnen: heeft Ollongren gelijk over wat ze zegt of niet?
Dit zegt Ollongren:

"Geconfronteerd met uitspraken dat Nederlanders met een donkere huidskleur minder intelligent zouden zijn dan andere rassen, een uitspraak van een kandidaat van Forum bij de verkiezingen aanstaande maart, zei de voorman van Forum dat hij daar geen afstand van wilde nemen. Volgens Baudet was dit een wetenschappelijk debat. Daar wilde hij zich niet in mengen. Zo laat hij het dus onweersproken als zijn partijgenoten openlijk discrimineren op basis van ras."


Dit klopt als je puur naar de uitspraak van Yernaz kijkt en de reactie die Baudet geeft wanneer hij ermee wordt geconfronteerd. Ze kan alleen maar afgaan op wat er is gezegd en niet over de hele context of wat iemand wel of niet zou bedoelen. Daarnaast heeft Baudet natuurlijk de schijn tegen door lekker te gaan eten met rasrealisten zoals Taylor en zich in te laten met allemaal discutabele lieden en groepjes dus die zorg die Ollongren uit is helemaal niet zo heel ver gezocht aangezien het indruist tegen het gedachtengoed die zij aanhangt. Dat kan je heel vervelend vinden maar is geen basis voor een aangifte wat betreft laster of smaad.
pi_177091957
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 20:40 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ga je nu welles nietes doen?
Neuh, de "ik zou willen dat zwarte mensen en Surinamers hyperintelligent waren maar dat is niet zo" spreekt voor zich.
pi_177092067
Buma heeft het als enige begrepen. Wat een schandelijke vertoning. Baudet heeft het recht zich te verdedigen dus blijft over: Pechtold, (Asscher) en Kuzu. Zelfs GL weer zich te gedragen. Zal wel komen omdat zij de linkse kiezer al voor zich gewonnen heeft. Pechtold ga je schamen. Spuitelf Marijnissen kwam ook nog een duit in het zakje doen. God oh god want een wanvertoning.
pi_177092527
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 20:47 schreef Mr.Major het volgende:
Buma heeft het als enige begrepen. Wat een schandelijke vertoning. Baudet heeft het recht zich te verdedigen dus blijft over: Pechtold, (Asscher) en Kuzu. Zelfs GL weer zich te gedragen. Zal wel komen omdat zij de linkse kiezer al voor zich gewonnen heeft. Pechtold ga je schamen. Spuitelf Marijnissen kwam ook nog een duit in het zakje doen. God oh god want een wanvertoning.
Wat vond je van het optreden van Baudet? Je lijkt over iedereen een mening te hebben, behalve over the man of the hour zelf.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177092580
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 20:47 schreef Mr.Major het volgende:
Buma heeft het als enige begrepen. Wat een schandelijke vertoning. Baudet heeft het recht zich te verdedigen dus blijft over: Pechtold, (Asscher) en Kuzu. Zelfs GL weer zich te gedragen. Zal wel komen omdat zij de linkse kiezer al voor zich gewonnen heeft. Pechtold ga je schamen. Spuitelf Marijnissen kwam ook nog een duit in het zakje doen. God oh god want een wanvertoning.
Ben het helemaal met je eens hoor. Het was allemaal zo voorspelbaar.
En toch wist Baudet zich niet goed te profileren. Zelfs nu hij alle aanvallen al dagen van te voren had kunnen zien aankomen, stond hij daar vaak te stotteren. En inhoudelijk kwam hij ook niet veel verder dan ‘demoniseren!’. Of een toneelstukje opvoeren met Yernaz.

Zeer magertjes allemaal.

Ik zou juist van iemand die zich debater of de belangrijkste intellectueel van NL noemt, beter verwachten.

Ben je net als ik ook teleurgesteld in Baudet?
Definitely not CIA
pi_177092735
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 21:04 schreef capricia het volgende:

[..]

En toch wist Baudet zich niet goed te profileren. Zelfs nu hij alle aanvallen al dagen van te voren had kunnen zien aankomen, stond hij daar vaak te stotteren. En inhoudelijk kwam hij ook niet veel verder dan ‘demoniseren!’. Of een toneelstukje opvoeren met Yernaz.
Dat heeft mij ook heel erg verbaasd, als ik eerlijk ben. Ik ben absoluut geen fan van Baudet, maar dit moet hij aan kunnen hebben zien komen. Ik had wel beter verwacht dan dit.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177093383
quote:
12s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 21:03 schreef Molurus het volgende:

[..]

Wat vond je van het optreden van Baudet? Je lijkt over iedereen een mening te hebben, behalve over the man of the hour zelf.
Ik heb geen mening over Baudet? Oke
pi_177093712
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 21:32 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ik heb geen mening over Baudet? Oke
Ik bedoel specifiek in dit debat. ;)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177093906
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 20:47 schreef Mr.Major het volgende:
Buma heeft het als enige begrepen. Wat een schandelijke vertoning. Baudet heeft het recht zich te verdedigen dus blijft over: Pechtold, (Asscher) en Kuzu. Zelfs GL weer zich te gedragen. Zal wel komen omdat zij de linkse kiezer al voor zich gewonnen heeft. Pechtold ga je schamen. Spuitelf Marijnissen kwam ook nog een duit in het zakje doen. God oh god want een wanvertoning.
Al dat gepruttel over IQ, ik zei gister al ik verdenk FvD er ook van iets te hebben tegen de miljoenen NL'ers met een IQ lager dan 100. FvD is een vrij utilitaristische partij dus eigenlijk. Absoluut ook geen volkspartij in wording, denk ik. Net als hun evenknie D66 en GL eigenlijk vooral gericht op de slimme jongens en meisjes, want de domme jongens en meisjes kosten ons geld.
I´m back.
  zondag 11 februari 2018 @ 01:18:55 #59
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_177098110
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 21:50 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Al dat gepruttel over IQ, ik zei gister al ik verdenk FvD er ook van iets te hebben tegen de miljoenen NL'ers met een IQ lager dan 100. FvD is een vrij utilitaristische partij dus eigenlijk. Absoluut ook geen volkspartij in wording, denk ik. Net als hun evenknie D66 en GL eigenlijk vooral gericht op de slimme jongens en meisjes, want de domme jongens en meisjes kosten ons geld.
Het feit dat D66 en GL een groter aandeel hoogopgeleiden heeft als hun kiezers is denk ik meer een functie van het willen behouden van een sterke rechtsstaat en het uitvoeren van evidence-based beleid. Als het slechts om de eigen portemonnaie ging hadden deze hoogopgeleiden in ieder geval deels ws beter op de VVD of CDA kunnen stemmen.
pi_177098192
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 21:04 schreef capricia het volgende:

[..]

Ben het helemaal met je eens hoor. Het was allemaal zo voorspelbaar.
En toch wist Baudet zich niet goed te profileren. Zelfs nu hij alle aanvallen al dagen van te voren had kunnen zien aankomen, stond hij daar vaak te stotteren. En inhoudelijk kwam hij ook niet veel verder dan ‘demoniseren!’. Of een toneelstukje opvoeren met Yernaz.

Zeer magertjes allemaal.

Ik zou juist van iemand die zich debater of de belangrijkste intellectueel van NL noemt, beter verwachten.

Ben je net als ik ook teleurgesteld in Baudet?
Baudet is natuurlijk nog niet zo ervaren, maar hij is ook gewoon geen goede debater. Dat zie je in de Kamer ook.
pi_177098317
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 01:18 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Het feit dat D66 en GL een groter aandeel hoogopgeleiden heeft als hun kiezers is denk ik meer een functie van het willen behouden van een sterke rechtsstaat en het uitvoeren van evidence-based beleid. Als het slechts om de eigen portemonnaie ging hadden deze hoogopgeleiden in ieder geval deels ws beter op de VVD of CDA kunnen stemmen.
Mwaoh ik denk dat D66 en GL niet zozeer empirisch te werk gaan, maar toch vooral meritocratisch. Je ziet ook wel zogenaamde linksen op dit forum sociaal-economisch gezien stevig rechtse standpunten innemen. Standpunten die een decennium of meer geleden alleen door doordesemde zogenaamd liberaal-rechtsen werden geuit.

[ Bericht 5% gewijzigd door Ryan3 op 11-02-2018 01:40:17 ]
I´m back.
  zondag 11 februari 2018 @ 01:38:40 #62
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_177098358
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 01:34 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Mwaoh ik denk dat D66 en GL niet zozeer empirisch te werk gaan, maar toch vooral meritocratisch. Je ziet ook wel zogenaamde linksen op dit forum sociaal-economisch gezien stevig rechtse standpunten innemen. Standpunten die een decennium of meer alleen door doordesemde zogenaamd liberaal-rechtsen werden geuit.
Heb je enig bewijs ter onderbouwing van je mening?
pi_177098366
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 01:38 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Heb je enig bewijs ter onderbouwing van je mening?
Ik kan die quotes niet zomaar ophalen, heb ze wel te vaak gezien om te denken dat het zomaar een glitch is.
I´m back.
  zondag 11 februari 2018 @ 01:41:50 #64
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_177098384
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 01:39 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik kan die quotes niet zomaar ophalen, heb ze wel te vaak gezien om te denken dat het zomaar een glitch is.
Ik denk dat ik niet verder hoef te antwoorden om het punt over te brengen.. toch?
pi_177098450
D66/GL doen werkelijk niets voor de werkende klasse, vandaar dat Wilders zo gemakkelijk met de PvdA kiezer er vandoor ging.

D66 is een soort van net-niet VVD misbaksel dat een Europese superstaat wil en daarvoor desnoods in zee gaat met Nazi's in Oekraine, GroenLinks een hypocriet belangen SJW clubje.
  zondag 11 februari 2018 @ 01:55:17 #66
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_177098525
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 01:47 schreef Nintex het volgende:
D66/GL doen werkelijk niets voor de werkende klasse, vandaar dat Wilders zo gemakkelijk met de PvdA kiezer er vandoor ging.

D66 is een soort van net-niet VVD misbaksel dat een Europese superstaat wil en daarvoor desnoods in zee gaat met Nazi's in Oekraine, GroenLinks een hypocriet belangen SJW clubje.
D66/Gl doen niets voor de werkende klasse, dus Wilders ging met de kiezers van de PvdA ervandoor? Ik zie niet hoe dit rijmt. Verder zou het je sieren als je bewijs aandraagt voor je stellingen.
pi_177098533
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 01:41 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Ik denk dat ik niet verder hoef te antwoorden om het punt over te brengen.. toch?
Ja, alleen klopt het niet per se, ik denk dat D66- en GL-aanhangers, zonder dit wellicht te beseffen of wel, behoorlijk rechts zijn geworden in de betekenis die daarvoor nog maar 15 jaar geleden gehanteerd werd. En dat zie je regelmatig terugkomen bij bepaalde mensen die nu geband zijn op FOK!.
I´m back.
  zondag 11 februari 2018 @ 02:06:31 #68
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_177098628
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 01:55 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, alleen klopt het niet per se, ik denk dat D66- en GL-aanhangers, zonder dit wellicht te beseffen of wel, behoorlijk rechts zijn geworden in de betekenis die daarvoor nog maar 15 jaar geleden gehanteerd werd. En dat zie je regelmatig terugkomen bij bepaalde mensen die nu geband zijn op FOK!.
Wat versta je onder die definitie van rechts? ... misschien moeten we onszelf afleren om te spreken over links en rechts, er zijn ongetwijfeld betere termen.
pi_177100535
Economisch rechts en "ik heb de pest aan immigranten" rechts worden op FOK erg vaak door elkaar gehaald, en dat leidt tot heel veel verwarring. :P

Dus, eens: het zou beter zijn om helderder termen te gebruiken voor beide.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177100553
Fvd is nu bezig met het demoniseren van d66 :')
pi_177101103
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 01:55 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, alleen klopt het niet per se, ik denk dat D66- en GL-aanhangers, zonder dit wellicht te beseffen of wel, behoorlijk rechts zijn geworden in de betekenis die daarvoor nog maar 15 jaar geleden gehanteerd werd. En dat zie je regelmatig terugkomen bij bepaalde mensen die nu geband zijn op FOK!.
Niet alleen de aanhangers, ook de partijen. Ik stemde vroeger VVD maar die zijn me qua sociaal-culturele punten de laatste 15 jaar te ver naar rechts opgeschoven. Toen ik me vervolgens opnieuw ging oriënteren bleken er ineens partijen in aanmerking te komen die ik voorheen als te links had afgeschreven.
pi_177102288
Ik heb het Amsterdamse debat ook gezien. En eerlijk is eerlijk, Baudet is geen goed debater. Dat viel me overigens al eerder op. Onder andere toen Dijkhoff hem te kijk zette.

Allereerst is debatteren gewoon een vak, een ambacht. Het is iets dat je kan leren en dat je voor moet bereiden. Aan de andere kant, gaat het ook om een bepaalde scherpte en het vermogen om ad-rem en gevat te zijn.

Het is geen hogere wiskunde dat je als Baudet geconfronteerd wordt met eerdere uitspraken van Yernaz, uitspraken over vrouwen of contacten met extremer rechts. 'Leugens' en 'nonsens' roepen is een zwaktebod. Geef een korte uitleg. Maak duidelijk wat gezegd is en wat de conclusie is. Nu zat Baudet in zijn emoties en weet de kijker helemaal niet wat er dan niet klopt.

Pechtold speelde het slim. Hij lanceerde een drietrapsraket op Thierry. Hij zou discrimineren, namelijk: vrouwen, homoseksuelen en allochtonen. Het was een slimme aanval met voorbeelden, het is moeilijk om alles op dat moment uit te leggen. Daarbij haalt Pechtold dingen uit de context, of komt hij met halve waarheden.

Een voorbeeld, hij meende dat Baudet had gezegd dat vrouwen overmand moeten worden. Wat Baudet echter bedoelde, en waarschijnlijk ook zei, is dat vrouwen overmand willen worden. Dat is dus iets anders.

Zo'n drietrapsraket is overigens ook prima op Pechtold te lanceren. Pechtold heeft dubieuze banden met foute Oekraďners, heeft een penthouse cadeau gekregen en zijn gezinsleven laten klappen en is er met een jonge blonde deerne vandaar gegaan. Oude koeien? Jazeker, maar het zijn mooie voorbeelden over hoe Pechtold is. Net zoals dat Pechtold voorbeelden van hetzelfde kaliber gebruikt om Baudet in de foute hoek te duwen.

Ging dan alles mis bij Baudet? Nee, hij heeft duidelijk gemaakt dat FvD niet racistisch is. Ook kwam Yernaz het podium op, hiermee werd Yernaz opeens een echt persoon. Voor diegenen die het nieuws maar half volgen leek Yernaz een boze blanke man, maar het is een jonge jongen met een kleurtje. Daarbij denk ik dat het opstootje dat ontstond helemaal niet slecht viel bij de achterban van Thierry.

Maar goed, het is een lange tekst geworden. En dan heb ik het nog niet eens gehad over humor en lichaamstaal. Baudet, Marijnissen en Kuzu waren de partijen die het minste met humor deden. Rutte en Dijkhoff bijvoorbeeld gebruiken dat als effectieve wapens. En qua lichaamstaal stond Thierry er soms bij als een verveeld kind, die het glas en de kan met water belangrijker vond dat zijn gesprekspartners. Natuurlijk, zijn gesprekspartners zijn vertegenwoordigers van het partijkartel, maar hen negeren, komt al gauw over als het negeren van de kijker (daarom werkte het negeren op tv van Fortuyn destijds ook niet).

[ Bericht 0% gewijzigd door luxerobots op 11-02-2018 10:38:09 ]
  zondag 11 februari 2018 @ 11:08:44 #73
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_177103281
quote:
Ging dan alles mis bij Baudet? Nee, hij heeft duidelijk gemaakt dat FvD niet racistisch is. Ook kwam Yernaz het podium op, hiermee werd Yernaz opeens een echt persoon. Voor diegenen die het nieuws maar half volgen leek Yernaz een boze blanke man, maar het is een jonge jongen met een kleurtje. Daarbij denk ik dat het opstootje dat ontstond helemaal niet slecht viel bij de achterban van Thierry.
Denk ook dat dat een slimme zet was.

Die Yernaz. Van obscuur libertarisch amateurtje naar het podium van een groot TK politici debat. :')
  zondag 11 februari 2018 @ 11:13:34 #74
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_177103412
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 20:42 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Neuh, de "ik zou willen dat zwarte mensen en Surinamers hyperintelligent waren maar dat is niet zo" spreekt voor zich.
Dat heeft hij niet gezegd... maar je kunt het natuurlijk altijd roepen, wetende dat veel mensen het niet zullen factchecken.

De leugen regeert. Ook in Nederland is, na Amerika, de post-feiten samenleving werkelijkheid geworden. Treurig.
pi_177103553
quote:
1s.gif Op zondag 11 februari 2018 11:13 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Dat heeft hij niet gezegd... maar je kunt het natuurlijk altijd roepen, wetende dat veel mensen het niet zullen factchecken.

De leugen regeert. Ook in Nederland is, na Amerika, de post-feiten samenleving werkelijkheid geworden. Treurig.
Dat heeft hij niet gezegd? En als we dat nou eens wel factchecken? (Heb je dat zelf eigenlijk wel gedaan voordat je hier roept dat hij dat niet gezegd zou hebben?)

De letterlijke uitspraak was dit:

"Ik had ook graag gezien dat het anders was, dat zwarte mensen hyperintelligent waren, dat Surinamers het hoogste gemiddelde IQ van de wereld hadden. Maar het is niet zo."

https://brandpuntplus.kro(...)yernaz-ramautarsing/
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177103751
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 11:19 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat heeft hij niet gezegd? En als we dat nou eens wel factchecken? (Heb je dat zelf eigenlijk wel gedaan voordat je hier roept dat hij dat niet gezegd zou hebben?)

De letterlijke uitspraak was dit:

"Ik had ook graag gezien dat het anders was, dat zwarte mensen hyperintelligent waren, dat Surinamers het hoogste gemiddelde IQ van de wereld hadden. Maar het is niet zo."

https://brandpuntplus.kro(...)yernaz-ramautarsing/
Maakt niet uit. Je kan die quote 100.000x herhalen voor de adepten hier en dan zeggen ze vijf minuten daarna dat hij het niet heeft gezegd en begint het riedeltje weer opnieuw. Het is het bekende schaken met een duif.
pi_177103792
quote:
7s.gif Op zondag 11 februari 2018 11:29 schreef Tem het volgende:

[..]

Maakt niet uit. Je kan die quote 100.000x herhalen voor de adepten hier en dan zeggen ze vijf minuten daarna dat hij het niet heeft gezegd en begint het riedeltje weer opnieuw. Het is het bekende schaken met een duif.
1 ding heeft hij ieg gelijk in: "de leugen regeert".

Het is alleen wel een andere leugen. :{
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177104308
Uit datzelfde interview:

"Luister. Als wij IQ handmatig konden verhogen, zouden we dat wel doen, want dan zouden alle problemen de wereld uit zijn. Oorlogen, schulden? Allemaal verleden tijd. Begrijp me niet verkeerd, met een IQ van 70 kan je, met goede scholing en opvoeding, geweldige dingen doen. Je bent heus niet gelijk een crimineel."

Niet direct een racistische uitspraak, maar daarom nog niet minder bizar. Dit ventje heeft toch wel heel vreemde ideeen. Ik zou bijna gaan twijfelen aan zijn intelligentie. Niet vanwege z'n kleurtje maar vanwege z'n uitspraken.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177104393
quote:
11s.gif Op zondag 11 februari 2018 11:55 schreef Molurus het volgende:
Uit datzelfde interview:

"Luister. Als wij IQ handmatig konden verhogen, zouden we dat wel doen, want dan zouden alle problemen de wereld uit zijn. Oorlogen, schulden? Allemaal verleden tijd. Begrijp me niet verkeerd, met een IQ van 70 kan je, met goede scholing en opvoeding, geweldige dingen doen. Je bent heus niet gelijk een crimineel."

Niet direct een racistische uitspraak, maar daarom nog niet minder bizar. Dit ventje heeft toch wel heel vreemde ideeen. Ik zou bijna gaan twijfelen aan zijn intelligentie. Niet vanwege z'n kleurtje maar vanwege z'n uitspraken.
Sowieso een rare uitspraak. Net of mensen met een hoog IQ allemaal hippies zijn zonder eigenbelang of zucht naar geld en macht. Oorlogen zijn allemaal begonnen door tokkies uiteraard. :')
pi_177104535
quote:
11s.gif Op zondag 11 februari 2018 11:55 schreef Molurus het volgende:
Uit datzelfde interview:

"Luister. Als wij IQ handmatig konden verhogen, zouden we dat wel doen, want dan zouden alle problemen de wereld uit zijn. Oorlogen, schulden? Allemaal verleden tijd. Begrijp me niet verkeerd, met een IQ van 70 kan je, met goede scholing en opvoeding, geweldige dingen doen. Je bent heus niet gelijk een crimineel."

Niet direct een racistische uitspraak, maar daarom nog niet minder bizar. Dit ventje heeft toch wel heel vreemde ideeen. Ik zou bijna gaan twijfelen aan zijn intelligentie. Niet vanwege z'n kleurtje maar vanwege z'n uitspraken.
Welk interview is dit?

Overigens slaat dit ook op NL'ers met een "laag IQ" hč. Het gaat in feite niet alleen om Afrikanen en mensen uit M-O.
I´m back.
pi_177104613
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 12:07 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Welk interview is dit?
Zie linkje eerder

https://brandpuntplus.kro(...)yernaz-ramautarsing/

quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 12:07 schreef Ryan3 het volgende:

Overigens slaat dit ook op NL'ers met een "laag IQ" hč. Het gaat in feite niet alleen om Afrikanen en mensen uit M-O.
Zoals gezegd, dat maakt die uitspraak niet minder bizar. Deze man legt niet alleen een (causaal) verband tussen ras en IQ, maar ook een (causaal) verband tussen IQ en criminaliteit.

En dat met als enige argument wat statistiekjes.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177104666
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 12:11 schreef Molurus het volgende:

[..]

Zie linkje eerder

https://brandpuntplus.kro(...)yernaz-ramautarsing/

[..]

Zoals gezegd, dat maakt die uitspraak niet minder bizar. Deze man legt niet alleen een (causaal) verband tussen ras en IQ, maar ook een (causaal) verband tussen IQ en criminaliteit.

En dat met als enige argument wat statistiekjes.
Nee, in feite wordt er niet naar gevraagd, maar verzwegen wordt dus dat NL'ers met een laag IQ ook als een probleem worden gezien dus door FvD. Het zijn niet direct criminelen voor hen, maar wel de "next best thing" kennelijk.
I´m back.
pi_177104683
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 12:12 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, in feite wordt er niet naar gevraagd, maar verzwegen wordt dus dat NL'ers met een laag IQ ook als een probleem worden gezien dus door FvD.
Ze lijken ieg de correlatie =/= causatie denkfout te maken op meerdere vlakken.

Zoals vaker gezegd: als iemand hier een causaal verband legt tussen intelligentie en stemgedrag dan is dit forum te klein.

[ Bericht 9% gewijzigd door Molurus op 11-02-2018 12:22:58 ]
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177104893
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 12:11 schreef Molurus het volgende:
Zoals gezegd, dat maakt die uitspraak niet minder bizar. Deze man legt niet alleen een (causaal) verband tussen ras en IQ, maar ook een (causaal) verband tussen IQ en criminaliteit.

De causaliteit tussen die laatste twee is toch vrij aardig aangetoond (al ben ik geen criminoloog), o.a. door Moffitt (oudje).
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_177104925
quote:
7s.gif Op zondag 11 februari 2018 12:23 schreef nostra het volgende:

[..]

De causaliteit tussen die laatste twee is toch vrij aardig aangetoond (al ben ik geen criminoloog), o.a. door Moffitt (oudje).
Je begrijpt dat correlatie en causatie verschillende dingen zijn?

Zonder dit hele document te hebben gelezen durf ik best te wedden dat hierin geen enkele uitspraak wordt gedaan over een causaal mechanisme.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177104959
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 12:25 schreef Molurus het volgende:

[..]

Je begrijpt dat correlatie en causatie verschillende dingen zijn?
Ja, daar is dat onderzoek nou juist op geënt.

A number of studies have found a negative relationship between IQ and delinquent
involvement. Some researchers maintain that IQ is a spurious variable in
the relationship between socioeconomic status (SES) and delinquency, whereas
others assert that IQ bears a causal relationship to delinquency that is independent
of the effects of SES. Results from two Danish prospective longitudinal
studies are presented that support the latter view,
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_177104965
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 12:25 schreef Molurus het volgende:

[..]

Je begrijpt dat correlatie en causatie verschillende dingen zijn?

Zonder dit hele document te hebben gelezen durf ik best te wedden dat hierin geen enkele uitspraak wordt gedaan over een causaal mechanisme.
Het mechanisme is: als je je verbaal minder goed kunt uitdrukken, volgt een vergrote kans op delinquentie.
I´m back.
  zondag 11 februari 2018 @ 12:41:50 #88
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_177105364


Demonisering. Laster.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_177105805
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 12:27 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Het mechanisme is: als je je verbaal minder goed kunt uitdrukken, volgt een vergrote kans op delinquentie.
Ah ja. Nu nog dat mechanisme aannemelijk maken en de werking daarvan beschrijven.

Dat het 1 het gevolg is van het ander ligt vooralsnog alles behalve voor de hand.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177105901
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 12:26 schreef nostra het volgende:

[..]

Ja, daar is dat onderzoek nou juist op geënt.

A number of studies have found a negative relationship between IQ and delinquent
involvement. Some researchers maintain that IQ is a spurious variable in
the relationship between socioeconomic status (SES) and delinquency, whereas
others assert that IQ bears a causal relationship to delinquency that is independent
of the effects of SES. Results from two Danish prospective longitudinal
studies are presented that support the latter view,
Misschien mis ik iets... maar zover ik kan zien gaat dit uitsluitend over statistische verbanden.

(Waarmee die onderzoeken gewoon de prullenbak in kunnen dus.)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177105982
quote:
1s.gif Op zondag 11 februari 2018 12:41 schreef richolio het volgende:
[ afbeelding ]

Demonisering. Laster.
Het idee achter dit bericht gaat mij eigenlijk een beetje. Als je een hoofddoek draagt ben je per definitie homohater?

Of heeft zij iets gezegd van die strekking?

Edit: ah, ik zie het al. In NRC in 2010 heeft zij het volgende gezegd:

quote:
Wat was voor de moslimgemeenschap het meest controversieel?

,,Enorme ophef ontstond bijvoorbeeld na een bijeenkomst over homoseksualiteit, die wegens de grote toeloop in de gebedsruimte werd gehouden. Het was een gemengd publiek, moslims en niet-moslims. De sfeer was goed. Maar de debatleider bleef maar benadrukken dat het zo uniek was dat we gezellig met homo's (geen moslims trouwens) in een islamitische gebedsruimte zaten. Toen begonnen allerlei moslims zich opeens af te vragen of dat wel in de haak was en of we niet bezig waren homoseksualiteit te promoten. Dat ligt heel gevoelig. Toen werd ik ook nog verkeerd geciteerd in het stadsdeelblad. Ik zou gezegd hebben dat ik hoopte dat de eerste moslimhomo bij ons uit de kast zou komen. Dat heb ik nooit gezegd. Homoseksualiteit is een zonde in de islam. Dat is voor ons geen discussiepunt. De vraag is wel: hoe ga je met die zonde om? Ik vind dat iedereen dat lekker zelf moet weten. Het is een persoonlijke keuze waar ik je niet mee lastig zal vallen. Maar ik kan als voorzitter van de moskee natuurlijk niet zeggen: welkom, uit hier in de moskee gewoon je zonde! De debatleider betreurde dat er geen moslimhomo's aanwezig waren en vroeg me: is de kans dat dat gebeurt het grootst in de Poldermoskee? Daarop zei ik ja. Maar dat is wel iets anders. In alle eerlijkheid, mij maakt het geen bal uit, maar ik zit daar in functie. Je wilt niet weten wat ik over me heen heb gekregen vanuit de gemeenschap!"
En FvD citeert daaruit:

"Homoseksualiteit is een zonde... Dat is voor ons geen discussiepunt." (Alsof zij het een zonde vindt.)

Ordinair stukje quote mining dus.

Het is een beetje alsof je zegt "homoseksualiteit is een zonde in het Christendom" en dat vervolgens wordt geciteerd als "homoseksualiteit is een zonde".

[ Bericht 28% gewijzigd door Molurus op 11-02-2018 13:25:51 ]
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177106390
Heeft Thierry al aangifte gedaan tegen zijn partijgenoten?
  zondag 11 februari 2018 @ 13:22:46 #93
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_177106511
quote:
10s.gif Op zondag 11 februari 2018 13:04 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het idee achter dit bericht gaat mij eigenlijk een beetje. Als je een hoofddoek draagt ben je per definitie homohater?

Of heeft zij iets gezegd van die strekking?

Edit: ah, ik zie het al. In NRC in 2010 heeft zij het volgende gezegd:

[..]

En FvD citeert daaruit:

"Homoseksualiteit is een zonde... Dat is voor ons geen discussiepunt." (Alsof zij het een zonde vindt.)

Ordinair stukje quote mining dus.
Ja :P Bovendien heeft D66 over de jaren wel laten zien dat homoseksualiteit nou niet bepaald een probleem is bij hun en is dit al breed ter sprake gekomen. Baudet heeft nu écht geen recht van spreken meer als het weer eens aankomt op “demonisering1!”
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_177106716
Beetje kinderachtig van FvD om zich te verlagen tot het niveau van D'66.

Maar als het Thierry of 1 van zijn kornuiten was geweest stonden er inmiddels wel weer mensen te wijzen :"ha zie je nou wel, zijn het ook nog homohaters!"
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_177106739
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 13:33 schreef Gohf046 het volgende:

Beetje kinderachtig van FvD om zich te verlagen tot het niveau van D'66.
Het is meer dan dat. D'66 maakt zich niet schuldig aan quote mining. (Selectief citeren om de indruk te wekken dat iemand iets anders zegt dan er werkelijk is gezegd.)

FvD doet dat wel.

En ja, dat is extreem kinderachtig.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177106936
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 13:33 schreef Gohf046 het volgende:
Beetje kinderachtig van FvD om zich te verlagen tot het niveau van D'66.

Dat is niet mogelijk .... Dan zou het FvD haar niveau moeten verhogen en dan kan dus niet.
Het verwijt van Pechtold in het baliedebat betrof Baudet die ooit eens zei dat christelijke scholen het recht hadden homo's niet te accepteren

sanderphilipse twitterde op maandag 13-02-2017 om 12:25:07 "Een christelijke school moet een homoseksuele leraar kunnen weigeren of ontslaan" - Thierry Baudet, 2015https://t.co/AzsZ7OvOHY https://t.co/0X788mUYzG reageer retweet


[ Bericht 23% gewijzigd door Bluesdude op 11-02-2018 13:49:39 ]
pi_177107051
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 12:26 schreef nostra het volgende:

[..]

Ja, daar is dat onderzoek nou juist op geënt.

A number of studies have found a negative relationship between IQ and delinquent
involvement. Some researchers maintain that IQ is a spurious variable in
the relationship between socioeconomic status (SES) and delinquency, whereas
others assert that IQ bears a causal relationship to delinquency that is independent
of the effects of SES. Results from two Danish prospective longitudinal
studies are presented that support the latter view,
Stil nou!
pi_177107069


[ Bericht 100% gewijzigd door Mr.Major op 11-02-2018 13:49:18 ]
pi_177107094
quote:
1s.gif Op zondag 11 februari 2018 13:48 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Je snapt dat zij dit daadwerkelijk heeft gezegd?
Met enig knip- en plakwerk om daarmee de indruk te wekken dat ze iets compleet anders bedoelt. :P
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177107103
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 13:49 schreef Molurus het volgende:

[..]

Met enig knip- en plakwerk om daarmee de indruk te wekken dat ze iets compleet anders bedoelt. :P
Klopt, las het net. Gaat nergens over. Baudet doet hier dus precies hetzelfde inderdaad. Onvoldoende
pi_177107114
quote:
1s.gif Op zondag 11 februari 2018 13:49 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Klopt, las het net. Gaat nergens over.
Waarom stel je dan eigenlijk eerst dat ze dit daadwerkelijk heeft gezegd?

Gokje op goed geluk?
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177107150
quote:
1s.gif Op zondag 11 februari 2018 13:49 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Baudet doet hier dus precies hetzelfde inderdaad.
Dit is quote mining. Da's niet hetzelfde. Dat is een heel stuk verwerpelijker dan mensen gewoon confronteren met uitspraken die daadwerkelijk zijn gedaan.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177107208
quote:
1s.gif Op zondag 11 februari 2018 11:13 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Dat heeft hij niet gezegd... maar je kunt het natuurlijk altijd roepen, wetende dat veel mensen het niet zullen factchecken.
Eh, jawel. Check het interview maar, met je 'factchecken'. :')
pi_177107237
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 13:51 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dit is quote mining. Da's niet hetzelfde. Dat is een heel stuk verwerpelijker dan mensen gewoon confronteren met uitspraken die daadwerkelijk zijn gedaan.
Nee je hebt gelijk idd. Bij quote mining houdt je een klein stukje van het quote over, dat los van de rest van de zin heel erg klinkt. Zeg maar nog een stapje verder dan iets uit context rukken. Het enige dat nog erger is is een uitspraak verdraaien, zoals Pechtold dat deed met zijn "link tussen IQ en ras"
pi_177107408
quote:
18s.gif Op zondag 11 februari 2018 13:50 schreef Molurus het volgende:

[..]

Waarom stel je dan eigenlijk eerst dat ze dit daadwerkelijk heeft gezegd?

Gokje op goed geluk?
Had het al eerder gelezen op GS die het dus ook maar half opschreef. Tbh kan het me eigenlijk geen ster schelen. Zet dat mens lekker op de lijst, dacht ik toen GS met het artikel aankwam.
Het zit nu eenmaal in die gemeenschap, ik ga ook niet haten op Kuzu daarover. Uit politiek opportunisme had het natuurlijk wel leuk geweest als zij dit echt gezegd had, vandaar mijn gretigheid het aan te nemen.

Wel is het een probleem dat moet worden aangepakt. Dat hoeft niet abrupt oid, maar op de lange termijn moet je er niet voor wegkijken, maar het aanpakken. De mevrouw van D66 blijkt het als voorzitter van de moskee wel degelijk allemaal te accepteren, zegt ze zelf. Of dat nu komt door het "gezeik vanuit de gemeenschap", of omdat "het gewoon een zonde is in de Islam" weet ik niet. Ze is in ieder geval niet zo D66 dat ze zegt: in onze moskee doen we het anders. Ze wil schijnbaar ook ruimte geven voor orthodoxe stromingen; staat D66 daarachter, of nemen ze daar afstand van?

Het is toch echt terecht dat daar kritiek op is, maar dan wel om wat ze daadwerkelijk gezegd heeft. Zeker aangezien Pechtold zo'n heilig boontje en een arrogante betweter is.

[ Bericht 3% gewijzigd door Mr.Major op 11-02-2018 14:11:31 ]
  zondag 11 februari 2018 @ 13:59:21 #107
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_177107436
Pechtold zegt toch ook gewoon dat Baudet vind dat vrouwen overmeesterd moeten worden? Terwijl het word "moeten volgens mij nooit gebruikt is door Thierry en het ook in een heel andere context is gezegd(liefdesspel tussen man en vrouw).

Vind ik ook wel kwalijk hoor.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_177107489
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 13:59 schreef Gohf046 het volgende:
Pechtold zegt toch ook gewoon dat Baudet vind dat vrouwen overmeesterd moeten worden? Terwijl het word "moeten volgens mij nooit gebruikt is door Thierry en het ook in een heel andere context is gezegd(liefdesspel tussen man en vrouw).

Vind ik ook wel kwalijk hoor.
Natuurlijk. Pechtold is ook mee begonnen. Of D66 in ieder geval. Halsema misschien ook wel, maar die vroeg het nog gewoon in een debat.
pi_177107654
Klopt het dan ook niet dat het raadslid "ruimte wil laten voor orthodoxe stromingen"? Zo tolerant is D66 niet naar bijv. de SGP toe volgens mij.
  zondag 11 februari 2018 @ 14:10:50 #110
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_177107679
Daarnaast zou Baudet ook een homohater zijn volgens Pechtold. Puur vanwege het feit omdat hij vind dat een christelijke school een homo leraar mag ontslaan(dat is moreel gezien natuurlijk verwerpelijk) maar een instelling of bedrijf bepaalt toch zelf wie het aanneemt en ontslaat op welke gronden? Daar moet de overheid zich vooral niet mee bemoeien wat mij betreft. Hooguit subsidie intrekken als het om instellingen cq bedrijven gaat die daar aanspraak op maken.

Dat lijkt me minder kwalijk als homoseksualiteit een zonde vinden.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  zondag 11 februari 2018 @ 14:48:02 #111
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_177108555
Dat hele debat was gewoon beschamend, dat dit de mensen zijn die ons volk moeten vertegenwoordigen... En maar dingen die totaal niet gezegd zijn erbij betrekken of compleet uit z'n verband halen.

Knettergek zijn ze.

Ik denk ook dat Baudet er weinig mee kon dan hoe hij het nu deed aangezien ze hem 9/10 keer niet eens normaal lieten uitpraten.
pi_177108638
quote:
1s.gif Op zondag 11 februari 2018 14:10 schreef Gohf046 het volgende:
Daarnaast zou Baudet ook een homohater zijn volgens Pechtold.
Dat zijn jouw woorden. Dat zei Pechtold niet.
pi_177108668
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 13:59 schreef Gohf046 het volgende:
Pechtold zegt toch ook gewoon dat Baudet vind dat vrouwen overmeesterd moeten worden? Terwijl het word "moeten volgens mij nooit gebruikt is door Thierry en het ook in een heel andere context is gezegd(liefdesspel tussen man en vrouw).

Vind ik ook wel kwalijk hoor.
Wat zei Pechtold letterlijk ? Linkje ?
pi_177108692
quote:
6s.gif Op zondag 11 februari 2018 14:48 schreef S95Sedan het volgende:

Ik denk ook dat Baudet er weinig mee kon dan hoe hij het nu deed aangezien ze hem 9/10 keer niet eens normaal lieten uitpraten.
Is dat zo ? Of wil je dat graag zien zo;
Het grote schreeuwen kwam vooral door Baudet..
  zondag 11 februari 2018 @ 15:02:28 #115
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_177108842
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 14:52 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Wat zei Pechtold letterlijk ? Linkje ?
Pechtold is de weg kwijt. Alles wat rechtser is dan hijzelf is voor hem een racist.
Feiten tellen niet voor hem, wel politiek gewin.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
pi_177108878
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 15:02 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

Pechtold is de weg kwijt. Alles wat rechtser is dan hijzelf is voor hem een racist.
Feiten tellen niet voor hem, wel politiek gewin.
je bent aan het demoniseren...
het slachtoffergevoel van discriminerende mensen dus....
  zondag 11 februari 2018 @ 15:07:55 #117
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_177108946
Ik zeg alleen waar het op staat, de droge feiten
quote:
6s.gif Op zondag 11 februari 2018 14:48 schreef S95Sedan het volgende:
Dat hele debat was gewoon beschamend, dat dit de mensen zijn die ons volk moeten vertegenwoordigen... En maar dingen die totaal niet gezegd zijn erbij betrekken of compleet uit z'n verband halen.

Knettergek zijn ze.

Ik denk ook dat Baudet er weinig mee kon dan hoe hij het nu deed aangezien ze hem 9/10 keer niet eens normaal lieten uitpraten.
Klopt, gek links is weer eens hysterisch bezig.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
pi_177109009
quote:
1s.gif Op zondag 11 februari 2018 13:53 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Nee je hebt gelijk idd. Bij quote mining houdt je een klein stukje van het quote over, dat los van de rest van de zin heel erg klinkt. Zeg maar nog een stapje verder dan iets uit context rukken. Het enige dat nog erger is is een uitspraak verdraaien, zoals Pechtold dat deed met zijn "link tussen IQ en ras"
Hoe is dat een verdraaiing? Was dat niet wat Yernaz bedoelde met "Ik had ook graag gezien dat het anders was, dat zwarte mensen hyperintelligent waren, dat Surinamers het hoogste gemiddelde IQ van de wereld hadden. Maar het is niet zo."?

Legt Yernaz daar geen link tussen IQ en ras? Ook als ik dat hele interview teruglees kan ik toch niet echt anders concluderen. Wat het ook is, het is geen quote mining, en zover ik kan zien ook geen verdraaiing.

Ik snap best dat het voor Baudet lastig is om geconfronteerd te worden met die uitspraken. Hij had het zich veel makkelijker kunnen maken door daar gewoon meteen afstand van te nemen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177109049
quote:
1s.gif Op zondag 11 februari 2018 13:58 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Had het al eerder gelezen op GS die het dus ook maar half opschreef.
Leer daarvan. ;) GS is geen betrouwbare bron van informatie. Als je iets tegen het verdraaien van de werkelijkheid hebt kun je daar beter ver vandaan blijven. Daar is GS groot mee geworden.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Beste debater 2022 zondag 11 februari 2018 @ 15:13:16 #120
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_177109061
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 15:07 schreef Old_Pal het volgende:
Ik zeg alleen waar het op staat, de droge feiten

[..]

Klopt, gek links is weer eens hysterisch bezig.
De favoriete cop-out van de rechtse demoniseerder: alles wat links zegt is demonisering; de meuk die rechts uitspuwt, dat is gewoon 'zeggen waar het op staat'.

_O-
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_177109104
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 13:02 schreef Molurus het volgende:

[..]

Misschien mis ik iets... maar zover ik kan zien gaat dit uitsluitend over statistische verbanden.

(Waarmee die onderzoeken gewoon de prullenbak in kunnen dus.)
Er wordt onderzocht of de bewering dat er sprake is van een schijncorrelatie (en specifiek of er eigenlijk sprake is van een intermediaire variabele in de vorm van sociaal-economische status) gestaafd kan worden en dat blijkt niet te kunnen: het verband tussen IQ en criminaliteit is daarvan onafhankelijk. Dus zolang er geen andere derde variabele wordt geďntroduceerd die dan de oorzaak zou vormen, kan de hypothese dat er sprake is van een causaal verband tussen IQ en criminaliteit in ieder geval niet worden weerlegd.

Dat zou dan overigens voornamelijk op verbaal terrein zijn, omdat daar het verband het sterkst is. Dat grijpt dan terug naar de schooltijd, waarin een gebrekkig verbaal IQ al snel leidt tot mindere beloning en dus op grotere kans op criminaliteit (aversie tegen autoriteit, beloning zoeken in andere settings, grotere gevoeligheid voor peer pressure).
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_177109730
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 14:09 schreef Mr.Major het volgende:

Klopt het dan ook niet dat het raadslid "ruimte wil laten voor orthodoxe stromingen"? Zo tolerant is D66 niet naar bijv. de SGP toe volgens mij.
Lees anders even het hele artikel in NRC:

https://www.nrc.nl/nieuws(...)het-11838379-a126194

"De Poldermoskee is destijds neergezet als vernieuwend, liberaal, de Verlichting van de islam. Maar liberaal is niet hetzelfde als progressief. Voor mij is liberaal dat er ook ruimte wordt geboden aan orthodoxe stromingen. De Poldermoskee toont de diversiteit binnen de islam. We sturen moslims niet één kant op. Wij zijn eigenlijk juist traditioneel: in de tijd van de profeet was de moskee niet alleen een gebedshuis maar ook een cultureel en maatschappelijk centrum. Wij willen terug naar die traditie."

Daar heeft ze wat mij betreft ook wel een punt. Zolang orthodoxe stromingen zich houden aan de wet bestaat religieuze vrijheid ook voor hen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177109809
quote:
6s.gif Op zondag 11 februari 2018 14:48 schreef S95Sedan het volgende:
Dat hele debat was gewoon beschamend, dat dit de mensen zijn die ons volk moeten vertegenwoordigen... En maar dingen die totaal niet gezegd zijn erbij betrekken of compleet uit z'n verband halen.

Knettergek zijn ze.

Ik denk ook dat Baudet er weinig mee kon dan hoe hij het nu deed aangezien ze hem 9/10 keer niet eens normaal lieten uitpraten.
Klopt. In die situatie verlies je sws.

Buma/ het CDA heeft er dan ook terecht een zeteltje bij gekregen bij de hond deze week. Enige die weet hoe het heurt. Uiteraard ook uit politiek gewin maar hij heeft wel gelijk.
pi_177109826
quote:
7s.gif Op zondag 11 februari 2018 15:14 schreef nostra het volgende:

[..]

Er wordt onderzocht of de bewering dat er sprake is van een schijncorrelatie (en specifiek of er eigenlijk sprake is van een intermediaire variabele in de vorm van sociaal-economische status) gestaafd kan worden en dat blijkt niet te kunnen: het verband tussen IQ en criminaliteit is daarvan onafhankelijk.
Dit vind ik al een heel vreemde benadering: proberen het tegendeel uit te sluiten. Dat kun je alleen doen door een directe causale relatie aan te tonen, niet door "een schijncorrelatie uit te sluiten". Erg onwetenschappelijk, dit idee.

quote:
7s.gif Op zondag 11 februari 2018 15:14 schreef nostra het volgende:

Dus zolang er geen andere derde variabele wordt geďntroduceerd die dan de oorzaak zou vormen, kan de hypothese dat er sprake is van een causaal verband tussen IQ en criminaliteit in ieder geval niet worden weerlegd.
Dit is ordinaire omkering van de bewijslast. Dat causaliteit niet kan worden uitgesloten is op geen enkele manier een argument voor het bestaan van een causaal verband.

Wat je hier zegt komt neer op: correlatie = causatie. Wat toch echt onjuist is.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177109887
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 15:40 schreef Molurus het volgende:

[..]

Lees anders even het hele artikel in NRC:

https://www.nrc.nl/nieuws(...)het-11838379-a126194

"De Poldermoskee is destijds neergezet als vernieuwend, liberaal, de Verlichting van de islam. Maar liberaal is niet hetzelfde als progressief. Voor mij is liberaal dat er ook ruimte wordt geboden aan orthodoxe stromingen. De Poldermoskee toont de diversiteit binnen de islam. We sturen moslims niet één kant op. Wij zijn eigenlijk juist traditioneel: in de tijd van de profeet was de moskee niet alleen een gebedshuis maar ook een cultureel en maatschappelijk centrum. Wij willen terug naar die traditie."

Daar heeft ze wat mij betreft ook wel een punt. Zolang orthodoxe stromingen zich houden aan de wet bestaat religieuze vrijheid ook voor hen.
Dat heeft ze dus gezegd. Dat vind ik erg opmerkelijk. Natuurlijk geldt dat ook voor hen, maar onlosmakelijk verbonden met orthodoxe stromingen is dus dat ze zich niet aan de wet houden. Discriminatie van homo's is aan de orde van de dag. Waarom je daar tolerant voor moet zijn is mij een raadsel.
pi_177109949
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 15:10 schreef Molurus het volgende:

[..]

Hoe is dat een verdraaiing? Was dat niet wat Yernaz bedoelde met "Ik had ook graag gezien dat het anders was, dat zwarte mensen hyperintelligent waren, dat Surinamers het hoogste gemiddelde IQ van de wereld hadden. Maar het is niet zo."?

Legt Yernaz daar geen link tussen IQ en ras? Ook als ik dat hele interview teruglees kan ik toch niet echt anders concluderen. Wat het ook is, het is geen quote mining, en zover ik kan zien ook geen verdraaiing.

Ik snap best dat het voor Baudet lastig is om geconfronteerd te worden met die uitspraken. Hij had het zich veel makkelijker kunnen maken door daar gewoon meteen afstand van te nemen.
Nee. Als hij afrikaanse mensen had gezegd had het wel gemogen. Volgens mij bedoeld hij hier gewoon westers vs niet westers. Hij komt ook met het voorbeeld Surinamers, die zijn ook "zwart".
pi_177110000
quote:
1s.gif Op zondag 11 februari 2018 15:45 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Dat heeft ze dus gezegd. Dat vind ik erg opmerkelijk. Natuurlijk geldt dat ook voor hen, maar onlosmakelijk verbonden met orthodoxe stromingen is dus dat ze zich niet aan de wet houden.
Onzin. In de Bijbelgordel houden ze zich over het algemeen ook aan de wet.

quote:
1s.gif Op zondag 11 februari 2018 15:45 schreef Mr.Major het volgende:

Discriminatie van homo's is aan de orde van de dag. Waarom je daar tolerant voor moet zijn is mij een raadsel.
Nogmaals, als iemand werkelijk de wet overtreedt is die vrijheid niet meer aan de orde. ;) Dat zal dit D66 raadslid ongetwijfeld met me eens zijn. Of denk jij van niet? Denk je werkelijk dat zij pleit voor het toelaten van wetsovertredingen?

Het lijkt me minimaal een vrij creatieve interpretatie van wat ze zegt.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177110011
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 14:54 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Is dat zo ? Of wil je dat graag zien zo;
Het grote schreeuwen kwam vooral door Baudet..
Echt niet hoor. Heb je het hele debat gezien of alleen de samenvatting? Ja op een gegeven moment riep hij wel het hardst, maar slechts kort. Pechtold begon met bleren en deed het het langst en het meest irritant, ook continu erdoorheen bleren met oneliners en "inderdaad" "juist". Die vent was aan het zuigen. Toen Baudet zei: het is politiek irrelevant dus laten we er over ophouden blerde hij erdoorheen: nee we zijn net begonnen. Ze waren allebei vervelend, maar Pechtold was de aanvallende partij, me dunkt dat Baudet daarmee het voordeel van de twijfel krijgt, aangezien hij zich mag verdedigen.
pi_177110040
quote:
1s.gif Op zondag 11 februari 2018 15:48 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Nee. Als hij afrikaanse mensen had gezegd had het wel gemogen. Volgens mij bedoeld hij hier gewoon westers vs niet westers. Hij komt ook met het voorbeeld Surinamers, die zijn ook "zwart".
Jij ziet een moreel/ethisch verschil tussen het gebruik van "zwarten" en "afrikanen" in deze uitspraak?

Ik niet namelijk. Wat mij betreft exact even verwerpelijk.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177110103
quote:
11s.gif Op zondag 11 februari 2018 15:51 schreef Molurus het volgende:

[..]

Jij ziet een moreel/ethisch verschil tussen het gebruik van "zwarten" of "afrikanen" in deze uitspraak?

Ik niet namelijk.
Wat ik bedoel is dat Yernaz de groep met gemiddeld een lager IQ beschreef. Dan kan hij dus alle aparte landen noemen, of zeggen afrikaanse en zuid amerikaanse landen. Hij zegt dan zwart. Niet zo netjes, maar goed. Wat hij zegt is allemaal niet zo erg. Tenminste dat vind ik, en jij vindt van wel.
pi_177110140
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 15:50 schreef Molurus het volgende:

[..]

Onzin. In de Bijbelgordel houden ze zich over het algemeen ook aan de wet.

[..]

Nogmaals, als iemand werkelijk de wet overtreedt is die vrijheid niet meer aan de orde. ;) Dat zal dit D66 raadslid ongetwijfeld met me eens zijn. Of denk jij van niet? Denk je werkelijk dat zij pleit voor het toelaten van wetsovertredingen?

Het lijkt me minimaal een vrij creatieve interpretatie van wat ze zegt.
Als je homo's niet toelaat in een moskee of kerk is dat een overtreding van de wet of niet? Als je zegt dat het een zonde is, vind ik dat ook behoorlijke discriminatie, ook als dat op een boekje gebaseerd is. Ik vraag me af of ze het daarmee eens is.

[ Bericht 3% gewijzigd door Mr.Major op 11-02-2018 16:00:03 ]
pi_177110409
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 15:12 schreef Molurus het volgende:

[..]

Leer daarvan. ;) GS is geen betrouwbare bron van informatie. Als je iets tegen het verdraaien van de werkelijkheid hebt kun je daar beter ver vandaan blijven. Daar is GS groot mee geworden.
Dat was me ook wel duidelijk hoor. Als het me daadwerkelijk boos had gemaakt, had ik vast wel ff doorgeklikt. Het mooie van GS en DDS is dat je nieuws krijgt dat je van de NOS niet krijgt. Natuurlijk moet je daar echter even 2 keer kijken. Helaas geldt dat voor het NRC, de NOS en de VK ook.
pi_177110457
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 15:04 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

je bent aan het demoniseren...
het slachtoffergevoel van discriminerende mensen dus....
Dit is echt geen demoniseren hoor, kom op. Als het het wel is, is het dat van Baudet helemaal.
  zondag 11 februari 2018 @ 16:23:15 #134
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_177111119
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 15:13 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

De favoriete cop-out van de rechtse demoniseerder: alles wat links zegt is demonisering; de meuk die rechts uitspuwt, dat is gewoon 'zeggen waar het op staat'.

_O-
Klopt, ik zeg waar het op staat. De islam is een kutreligie en de meeste geďmporteerde allochtonen zijn en blijven bijstandtrekkers.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
pi_177111237
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 15:43 schreef Molurus het volgende:

Dit vind ik al een heel vreemde benadering: proberen het tegendeel uit te sluiten.

Dit is ordinaire omkering van de bewijslast.
Dat is gewoon elimineren van een (i.c. de enige) alternatieve hypothese, ik zie niet in wat daar zo vreemd aan is. Veel meer dan het uitsluiten van derde variabelen kan je ook niet. Heb je daarmee dan causaliteit onomwonden bewezen: nee. Is in sociale wetenschappen sowieso al een vrij onhaalbaar scenario. Maar om dan te beweren dat het 'bizar' is als je gelooft in die causaliteit is weer het andere uiterste.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  Beste debater 2022 zondag 11 februari 2018 @ 16:28:05 #136
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_177111274
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 16:23 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

Klopt, ik zeg waar het op staat. De islam is een kutreligie en de meeste geďmporteerde allochtonen zijn en blijven bijstandtrekkers.
Demonisering
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 11 februari 2018 @ 16:29:16 #137
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_177111293
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 16:28 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Demonisering
Feiten
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
  Beste debater 2022 zondag 11 februari 2018 @ 16:29:38 #138
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_177111297
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 16:29 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

Feiten
Ja, en dat zal Pechtold ook zeggen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_177111316
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 16:29 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ja, en dat zal Pechtold ook zeggen.
Maar dat is niet zo.
  zondag 11 februari 2018 @ 16:31:09 #140
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_177111320
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 16:29 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ja, en dat zal Pechtold ook zeggen.
Pechtold is een populist. Een verderfelijk soort politicus dus.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
  zondag 11 februari 2018 @ 16:33:45 #141
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_177111364
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 14:54 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Is dat zo ? Of wil je dat graag zien zo;
Het grote schreeuwen kwam vooral door Baudet..
Ik vond dat zo ja, ik vond dat ze vooral veel met vingertjes aan het wijzen waren, veel beschuldigingen uitten en als hij dan uitleg gaf dan werd er niet echt naar hem geluisterd en weer terug gehamerd op het 'racisme', 'vrouw ontvriendelijk' etc.
  Beste debater 2022 zondag 11 februari 2018 @ 16:33:58 #142
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_177111367
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 16:31 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

Pechtold is een populist. Een verderfelijk soort politicus dus.
Demonisering, alweer.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 11 februari 2018 @ 16:33:59 #143
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_177111368
“Er is vrijwel geen invloed van de mens op klimaatverandering.” Dat zei Thierry Baudet

ik ga mijzelf distantiëren van FvD, ik vind het ook erg jammer dit ik hierop gestemd hebt met dit soort uitspraken
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_177111477
quote:
14s.gif Op zondag 11 februari 2018 16:33 schreef cherrycoke het volgende:
“Er is vrijwel geen invloed van de mens op klimaatverandering.” Dat zei Thierry Baudet

ik ga mijzelf distantiëren van FvD, ik vind het ook erg jammer dit ik hierop gestemd hebt met dit soort uitspraken
Ik vind dit ook storend. Echter, dat Parijs een hoax is, heeft hij dan wel weer gelijk in. Gesjoemel met cijfertjes is eigenlijk waar het op neerkomt. Dat kan ook niet anders, aangezien het huidig beoogde beleid veel te duur is om nog verschil te kunnen maken.
  Beste debater 2022 zondag 11 februari 2018 @ 16:39:28 #145
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_177111527
Old Pal en z'n gefrustreerde aanhang van chronisch boosrechtse verontwaardigden zoeken eigenlijk een safe space waarin hun onderbuikgebral niet van kwetsende, demoniserende repliek gediend kan worden.

In dat veilig rechtse hoekje kunnen ze ongelimiteerd jan en alleman voor rotte vis uitmaken en zichzelf overvloedig met tissues troosten wanneer zij zich herinneren hoe demoniserend over hun messias(sen) werd gesproken in de boze buitenwereld.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_177111726
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 16:39 schreef EttovanBelgie het volgende:
Old Pal en z'n gefrustreerde aanhang van chronisch boosrechtse verontwaardigden zoeken eigenlijk een safe space waarin hun onderbuikgebral niet van kwetsende, demoniserende repliek gediend kan worden.

In dat veilig rechtse hoekje kunnen ze ongelimiteerd jan en alleman voor rotte vis uitmaken en zichzelf overvloedig met tissues troosten wanneer zij zich herinneren hoe demoniserend over hun messias(sen) werd gesproken in de boze buitenwereld.
Goed verhaal
  zondag 11 februari 2018 @ 16:46:45 #147
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_177111741
Persoonlijke aanvallen zijn niet boeiend. Waarom is dom links nooit in staat om feitelijk te discussieren?
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
  Beste debater 2022 zondag 11 februari 2018 @ 16:46:58 #148
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_177111749
quote:
1s.gif Op zondag 11 februari 2018 16:46 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Goed verhaal
De walgelijke hypocrisie is inderdaad stuitend.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 zondag 11 februari 2018 @ 16:47:48 #149
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_177111774
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 16:46 schreef Old_Pal het volgende:
Persoonlijke aanvallen zijn niet boeiend. Waarom is dom links nooit in staat om feitelijk te discussieren?
Omdat in de wereld van dom rechts feiten enkel bestaan wanneer ze voldoen aan hun eigen idealen. Daar ben jij een schitterend voorbeeld van, met je 'demonisering'. :')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 zondag 11 februari 2018 @ 16:49:18 #150
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_177111815
quote:
1s.gif Op zondag 11 februari 2018 16:46 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Goed verhaal
Het is geen hersenchirurgie, hoor.

Als types als Old Pal enerzijds roepen dat hun messias gedemoniseerd wordt en zelf met regelmaat hele volksstammen wegzetten als achterlijk, en politici die hun idealen niet delen wegzetten als landverraders en verderfelijk, dan hebben die types kilo's boter op het rechtse hoofdje.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 11 februari 2018 @ 16:50:01 #151
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_177111841
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 14:52 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Wat zei Pechtold letterlijk ? Linkje ?
Moet je even terugkijken bij het debat als Pechtold zijn drietraps raket lanceert. Daar zegt ie dat.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  zondag 11 februari 2018 @ 16:51:38 #152
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_177111875
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 16:39 schreef EttovanBelgie het volgende:
Old Pal en z'n gefrustreerde aanhang van chronisch boosrechtse verontwaardigden zoeken eigenlijk een safe space waarin hun onderbuikgebral niet van kwetsende, demoniserende repliek gediend kan worden.

In dat veilig rechtse hoekje kunnen ze ongelimiteerd jan en alleman voor rotte vis uitmaken en zichzelf overvloedig met tissues troosten wanneer zij zich herinneren hoe demoniserend over hun messias(sen) werd gesproken in de boze buitenwereld.
Doe je daar eigenlijk zelf niet net zo hard aan mee?
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  Beste debater 2022 zondag 11 februari 2018 @ 16:52:33 #153
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_177111897
quote:
1s.gif Op zondag 11 februari 2018 16:51 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Doe je daar eigenlijk zelf niet net zo hard aan mee?
Waaraan?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_177111988
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 20:42 schreef Tem het volgende:

[..]

Dit heeft hij gezegd bij Brandpunt:

’Ik had ook graag gezien dat het anders was, dat zwarte mensen hyperintelligent waren, dat Surinamers het hoogste gemiddelde IQ van de wereld hadden. Maar het is niet zo.”
Maar goed, ze hebben dus over de hele wereld IQ-testen afgenomen en er blijken duidelijke verschillen tussen landen. En je ziet dat donkere mensen, in donkere landen, dus slechter scoren dan blanken in blanke landen, of Chinezen in China.

Hoezo is dat racistisch? Het zegt toch niets over de oorzaken, bijvoorbeeld slecht onderwijs of slechte voeding. Daarbij is het meten van het IQ ook niet zaligmakend.

Maar goed, zoals we allemaal hebben kunnen zien, leidt slechts het bespreken van feiten tot grote problemen binnen het linkse kader.
  zondag 11 februari 2018 @ 16:56:39 #155
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_177112017
quote:
1s.gif Op zondag 11 februari 2018 16:38 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ik vind dit ook storend. Echter, dat Parijs een hoax is, heeft hij dan wel weer gelijk in. Gesjoemel met cijfertjes is eigenlijk waar het op neerkomt. Dat kan ook niet anders, aangezien het huidig beoogde beleid veel te duur is om nog verschil te kunnen maken.
Zondag met Lubach had daar laatst een goed item over dat ging over groene stroom. Kwam er grofweg op neer dat we ons binnen de EU qua cijfertjes wel op de borst kunnen kloppen mbt groene stroom maar dat een gedeelte daarvan behaald word door bossen in Zuid Amerika op te fikken. Kijk dat het klimaatverandering echt is bestaat geen twijfel over, dat de mens daar invloed op heeft ook. De vraag is alleen hoeveel natuurlijk. Baudet zegt "nauwelijks" maar puur gevoelsmatig heb ik wel het idee dat het wel meer is als "nauwelijks". Hoeveel dan wel? Geen idee. Ik zou daar best meer over willen weten als iemand daar nuttige linkjes over heeft.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_177112048
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 16:55 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Maar goed, ze hebben dus over de hele wereld IQ-testen afgenomen en er blijken duidelijke verschillen tussen landen. En je ziet dat donkere mensen, in donkere landen, dus slechter scoren dan blanken in blanke landen, of Chinezen in China.

Hoezo is dat racistisch?
Omdat hij de resultaten doortrekt naar bijvoorbeeld Nederland. Volgens Ramautarsing scoren zwarte mensen elders op de wereld slechter op een IQ-test, dús zijn zwarte mensen hier ook wat dommer dan de rest.

Dat is niet meer de resultaten beperkt houden tot het land waarin mensen wonen maar doortrekken naar 'volkeren' of rassen.
pi_177112087
quote:
1s.gif Op zondag 11 februari 2018 16:38 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ik vind dit ook storend. Echter, dat Parijs een hoax is, heeft hij dan wel weer gelijk in. Gesjoemel met cijfertjes is eigenlijk waar het op neerkomt. Dat kan ook niet anders, aangezien het huidig beoogde beleid veel te duur is om nog verschil te kunnen maken.
Hoe is een inspanningsverplichting, waar het eigenlijk op neerkomt, een hoax?

Als ik als ondernemer met een aantal andere bedrijven afspreek om ons in te zetten voor een minder grote voetafdruk, dan is dat wat jou betreft een hoax?
  zondag 11 februari 2018 @ 17:00:04 #158
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_177112105
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 16:52 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Waaraan?
Je lijkt zelf ook nogal redelijk gefrustreerd en met manier waarop je communiceert ga je niemand overhalen. Je duwt ze alleen verser die "boos rechtse" hoek in.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd opnieuw je dan allemaal doelt. Zou je mij daar bijv. Ook onder scharen?
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_177112122
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 16:49 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Het is geen hersenchirurgie, hoor.

Als types als Old Pal enerzijds roepen dat hun messias gedemoniseerd wordt en zelf met regelmaat hele volksstammen wegzetten als achterlijk, en politici die hun idealen niet delen wegzetten als landverraders en verderfelijk, dan hebben die types kilo's boter op het rechtse hoofdje.
Hear, hear.
pi_177112192
quote:
7s.gif Op zondag 11 februari 2018 16:59 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Hoe is een inspanningsverplichting, waar het eigenlijk op neerkomt, een hoax?

Als ik als ondernemer met een aantal andere bedrijven afspreek om ons in te zetten voor een minder grote voetafdruk, dan is dat wat jou betreft een hoax?
Het is een hoax omdat dat wat door de landen als doel wordt gesteld erg tegen valt. De hoax is dus dat het veel zou uitmaken. De vraag die je stelt is vergelijkbaar met: ja maar parijs heeft toch plaats gevonden.

Als je kijkt naar bijv. die groene energie in Nederland, een andere situatie dat wel, dat is ook een hoax.
  Beste debater 2022 zondag 11 februari 2018 @ 17:03:57 #161
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_177112207
quote:
1s.gif Op zondag 11 februari 2018 17:00 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Je lijkt zelf ook nogal redelijk gefrustreerd en met manier waarop je communiceert ga je niemand overhalen. Je duwt ze alleen verser die "boos rechtse" hoek in.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd opnieuw je dan allemaal doelt. Zou je mij daar bijv. Ook onder scharen?
Gefrustreerd? Ik vermaak me juist. Het is toch ergens ook van de zotte dat de club die nu moord en brand schreeuwt wat betreft demonisering in geen velde of wegen te bekennen was en is wanneer er op precies dezelfde wijze over alles van bijstandtrekkers en Marokkanen tot linkse politici en de EU wordt gepraat?

Demonisering is een beetje een safe-space sneeuwvlokjes dingetje geworden voor lieden die wel zelf een grote mond over van alles willen hebben, maar kritiek op hun idealen c.q. politici direct zien als 'demonisering'.

Om je te bescheuren.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_177112233
quote:
7s.gif Op zondag 11 februari 2018 16:57 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Omdat hij de resultaten doortrekt naar bijvoorbeeld Nederland. Volgens Ramautarsing scoren zwarte mensen elders op de wereld slechter op een IQ-test, dús zijn zwarte mensen hier ook wat dommer dan de rest.

Dat is niet meer de resultaten beperkt houden tot het land waarin mensen wonen maar doortrekken naar 'volkeren' of rassen.
Volgens mij klopt dat ook gewoon. Heeft een Surinamer in Nederland gemiddeld ook een lager IQ dan een Nederlander. En heeft een Chinees in Nederland over het algemeen ook een hoger IQ dan een Nederlander.

Als je het mij vraagt is het grootste probleem dat Yernaz teveel aan IQ ophangt, zoals werkloosheid en zelfs grote wereldproblemen.

Er is heel veel dat een IQ-test niet meet. Zoals sociale intelligentie, creativiteit en, heel belangrijk, doorzettingsvermogen.
pi_177112284
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 17:03 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Gefrustreerd? Ik vermaak me juist. Het is toch ergens ook van de zotte dat de club die nu moord en brand schreeuwt wat betreft demonisering in geen velde of wegen te bekennen was en is wanneer er op precies dezelfde wijze over alles van bijstandtrekkers en Marokkanen tot linkse politici en de EU wordt gepraat?

Demonisering is een beetje een safe-space sneeuwvlokjes dingetje geworden voor lieden die wel zelf een grote mond over van alles willen hebben, maar kritiek op hun idealen c.q. politici direct zien als 'demonisering'.

Om je te bescheuren.
Iedereen heeft zijn eigen vorm van humor natuurlijk... Gelukkig vind ik andere dingen grappig.
pi_177112370
Ik vond Klaver ook dom met zijn vraag.

Als we twee personen hebben. Een blanke en een zwarte, hoe groot is de kans dat er één intelligenter is?

Lijkt me bijna 100%. Er is altijd wel iemand intelligenter.

Maar dat bedoelde hij niet. Hij bedoelde dat als je een willekeurig blank of donker persoon van de straat plukt, wie dan intelligenter is. Statistisch gezien, is dat dan de blanke.

Maar als je dat zegt. Ben je een racist. Dan hebben we dus een situatie waarin de waarheid ontkennen beter is dan een veronderstelde racist zijn.
pi_177112383
quote:
1s.gif Op zondag 11 februari 2018 17:03 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Het is een hoax omdat dat wat door de landen als doel wordt gesteld erg tegen valt. De hoax is dus dat het veel zou uitmaken. De vraag die je stelt is vergelijkbaar met: ja maar parijs heeft toch plaats gevonden.
Wat had je dan precies graag gezien? En waaruit blijkt dat een hogere norm realistisch is?
pi_177112398
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 17:04 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Volgens mij klopt dat ook gewoon. Heeft een Surinamer in Nederland gemiddeld ook een lager IQ dan een Nederlander. En heeft een Chinees in Nederland over het algemeen ook een hoger IQ dan een Nederlander.
Bron?
pi_177112455
quote:
1s.gif Op zondag 11 februari 2018 17:11 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Bron?
En nu ga je mij om een bron vragen. Het meneertje dat nooit bronnen gebruikt.

Het CBS houdt het niet bij. Maar goed, hier een voorzichtige indicatie.

https://www.trouw.nl/home(...)-op-school~ad2c0a4b/
Adoptiekinderen uit China presteren op school beter dan niet-geadopteerde kinderen. Ze zitten op vijftienjarige leeftijd vaker op het vwo, zo heeft het Centraal Bureau voor de Statistiek becijferd. Adoptiekinderen uit andere landen scoren doorgaans net iets minder hoog dan niet-geadopteerden.
  zondag 11 februari 2018 @ 17:19:13 #168
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_177112570
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 17:09 schreef luxerobots het volgende:
Ik vond Klaver ook dom met zijn vraag.

Als we twee personen hebben. Een blanke en een zwarte, hoe groot is de kans dat er één intelligenter is?

Lijkt me bijna 100%. Er is altijd wel iemand intelligenter.

Maar dat bedoelde hij niet. Hij bedoelde dat als je een willekeurig blank of donker persoon van de straat plukt, wie dan intelligenter is. Statistisch gezien, is dat dan de blanke.

Maar als je dat zegt. Ben je een racist. Dan hebben we dus een situatie waarin de waarheid ontkennen beter is dan een veronderstelde racist zijn.
Klaver moet je sowieso niet al te serieus nemen, enige wat daaruit komt is bagger en die zit er alleen om dat half vrouwelijk Nederland met hun kut op hem gestemd hebben.
pi_177112682
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 17:13 schreef luxerobots het volgende:

[..]

En nu ga je mij om een bron vragen. Het meneertje dat nooit bronnen gebruikt.

Het CBS houdt het niet bij. Maar goed, hier een voorzichtige indicatie.

https://www.trouw.nl/home(...)-op-school~ad2c0a4b/
Adoptiekinderen uit China presteren op school beter dan niet-geadopteerde kinderen. Ze zitten op vijftienjarige leeftijd vaker op het vwo, zo heeft het Centraal Bureau voor de Statistiek becijferd. Adoptiekinderen uit andere landen scoren doorgaans net iets minder hoog dan niet-geadopteerden.
Er worden in je bron al een aantal omgevingsfactoren genoemd notabene.
pi_177112794
quote:
10s.gif Op zondag 11 februari 2018 17:23 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Er worden in je bron al een aantal omgevingsfactoren genoemd notabene.
Het CBS had duidelijk geen zin in de ophef die het FvD nu over zich krijgt.
pi_177112953
quote:
6s.gif Op zondag 11 februari 2018 17:19 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Klaver moet je sowieso niet al te serieus nemen, enige wat daaruit komt is bagger en die zit er alleen om dat half vrouwelijk Nederland met hun kut op hem gestemd hebben.
_O-
pi_177112979
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 17:09 schreef luxerobots het volgende:
Ik vond Klaver ook dom met zijn vraag.

Als we twee personen hebben. Een blanke en een zwarte, hoe groot is de kans dat er één intelligenter is?

Lijkt me bijna 100%. Er is altijd wel iemand intelligenter.

Maar dat bedoelde hij niet. Hij bedoelde dat als je een willekeurig blank of donker persoon van de straat plukt, wie dan intelligenter is. Statistisch gezien, is dat dan de blanke.

Maar als je dat zegt. Ben je een racist. Dan hebben we dus een situatie waarin de waarheid ontkennen beter is dan een veronderstelde racist zijn.
Haha ja ik zat ook te kijken wtf zegt hij nu weer.
pi_177113213
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 17:04 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Volgens mij klopt dat ook gewoon. Heeft een Surinamer in Nederland gemiddeld ook een lager IQ dan een Nederlander. En heeft een Chinees in Nederland over het algemeen ook een hoger IQ dan een Nederlander.

Als je het mij vraagt is het grootste probleem dat Yernaz teveel aan IQ ophangt, zoals werkloosheid en zelfs grote wereldproblemen.

Er is heel veel dat een IQ-test niet meet. Zoals sociale intelligentie, creativiteit en, heel belangrijk, doorzettingsvermogen.
Bovendien is het ook volkomen logisch dat wanneer volkeren 10000en jaren gescheiden hebben geleefd, ook kleine verschillen zijn opgetreden in uiterlijke en genetische kenmerken, waaronder cognitieve eigenschappen welke op een IQ test gemeten worden.

Zou eerder vreemd zijn als de gemiddelde scores overal exact gelijk waren. Geen idee waar iedereen zo moeilijk over doet.
pi_177113425
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 17:03 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Gefrustreerd? Ik vermaak me juist. Het is toch ergens ook van de zotte dat de club die nu moord en brand schreeuwt wat betreft demonisering in geen velde of wegen te bekennen was en is wanneer er op precies dezelfde wijze over alles van bijstandtrekkers en Marokkanen tot linkse politici en de EU wordt gepraat?

Demonisering is een beetje een safe-space sneeuwvlokjes dingetje geworden voor lieden die wel zelf een grote mond over van alles willen hebben, maar kritiek op hun idealen c.q. politici direct zien als 'demonisering'.

Om je te bescheuren.
Dit klopt wel!
  zondag 11 februari 2018 @ 18:03:00 #175
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_177113536
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 17:46 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

Bovendien is het ook volkomen logisch dat wanneer volkeren 10000en jaren gescheiden hebben geleefd, ook kleine verschillen zijn opgetreden in uiterlijke en genetische kenmerken, waaronder cognitieve eigenschappen welke op een IQ test gemeten worden.

Zou eerder vreemd zijn als de gemiddelde scores overal exact gelijk waren. Geen idee waar iedereen zo moeilijk over doet.
Tot Jan van Riebeeck in 1652 voet aan wal zette waren de volkeren beneden de sahara qua ontwikkeling niet verder gekomen dan de rest van de wereld 10000 jaar daarvoor. Je kan niet verwachten dat die in een paar generaties dezelfde onrwikkeling door gaan maken.
a man convinced against his will is of the same opinion still
  zondag 11 februari 2018 @ 18:16:14 #176
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_177113755
quote:
6s.gif Op zondag 11 februari 2018 17:19 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Klaver moet je sowieso niet al te serieus nemen, enige wat daaruit komt is bagger en die zit er alleen om dat half vrouwelijk Nederland met hun kut op hem gestemd hebben.
Klopt en hij is bovendien een stroman van de asielzoekersmaffia. Klaver wil miljoenen Afrikanen naar Europa halen en beweert dan dat de verzorgingsstaat intact blijft.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
pi_177113775
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 17:28 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Het CBS had duidelijk geen zin in de ophef die het FvD nu over zich krijgt.
:')_!

Maar ok, je denkt dus oprecht dat als een Nigeriaanse kind in die positie zou zitten zou daar geen sprake van zijn? Dus met andere woorden, het zit in de genen?
  zondag 11 februari 2018 @ 18:20:33 #178
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_177113821
Uitspraken Yernaz Ramautarsing niet handig maar geen racisme of discriminatie

“Handig zijn de uitspraken van Yernaz wellicht niet, maar discriminatie of racisme lezen wij er zeker niet in.” Dat schrijft Forum voor Democratie-leider Thierry Baudet zondagmiddag in zijn nieuwsbrief aan 23.000 leden. “Voor de duidelijkheid, zoals wij altijd hebben gezegd (en ook zullen blijven uitdragen): Forum voor Democratie neemt afstand van elke vorm van racisme en discriminatie, wij staan voor een open samenleving waarin iedereen wordt beoordeeld op individuele kwaliteiten, niet op huidskleur, ras, geslacht, seksuele geaardheid, etc.”

Baudet reageert daarmee op de commotie afgelopen weken over een interview dat Ramaurtarsing in de zomer van 2016 gaf aan Brandpunt.

Over de interne strubbelingen afgelopen week schrijft Baudet: “Juist op dit moment – terwijl we de volle laag van media en gevestigde partijen kregen – meende een kleine groep leden het partijbestuur en de partij-organisatie ter discussie te moeten stellen. De media doken er meteen dankbaar bovenop. In deze fase van ons bestaan – waarin we zo’n duizelingwekkende groei meemaken – is het een slecht idee om de bestuurssamenstelling en de partij-organisatie ingrijpend te gaan wijzigen. Stabiliteit en gecontroleerde groei zijn op dit moment het allerbelangrijkste.”

Baudet sluit af met: “We laten de onrust nu achter ons en gaan verder met ons positieve verhaal voor een beter Nederland – zonder discriminatie of racisme – en een goed georganiseerde partij waarin we ons richten op de gemeenteraadsverkiezingen op 21 maart 2018 en gestaag verder gaan met de selectie van kandidaten voor de Provinciale Statenverkiezingen in maart 2019.”
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_177113893
quote:
7s.gif Op zondag 11 februari 2018 18:17 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

:')_!

Maar ok, je denkt dus oprecht dat als een Nigeriaanse kind in die positie zou zitten zou daar geen sprake van zijn? Dus met andere woorden, het zit in de genen?
Het CBS noemt verschillende oorzaken, zelfs dat Chinese adoptiekinderen eerder naar hier komen.

Hč? Hoe zorgt dat er dan voor dat ze beter scoren dan Nederlandse kinderen? Het zorgt ervoor dat ze minder zullen achterlopen qua beheersing van de Nederlandse taal, maar het maakt niet dat ze opeens beter presteren dan de Nederlandse kinderen.

Ik zou dan ook graag een wedervraag stellen. Jij denkt dat genen geen invloed hebben op schoolprestaties? Dat iedereen en elke etniciteit precies dezelfde capaciteiten heeft?
pi_177114098
Probleem is de politiek van gelijke uitkomst die wordt gebezigd. Je ziet het bijv. bij vrouwen vs. mannen, maar ook minderhedenquota zijn wel besproken. Wat de discussie ons leert is dat dat onwenselijk is.
pi_177114307
quote:
1s.gif Op zondag 11 februari 2018 18:34 schreef Mr.Major het volgende:
Probleem is de politiek van gelijke uitkomst die wordt gebezigd. Je ziet het bijv. bij vrouwen vs. mannen, maar ook minderhedenquota zijn wel besproken. Wat de discussie ons leert is dat dat onwenselijk is.
Mooie nietszeggende oneliner wel.
pi_177114414
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 18:24 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Het CBS noemt verschillende oorzaken, zelfs dat Chinese adoptiekinderen eerder naar hier komen.

Hč? Hoe zorgt dat er dan voor dat ze beter scoren dan Nederlandse kinderen? Het zorgt ervoor dat ze minder zullen achterlopen qua beheersing van de Nederlandse taal, maar het maakt niet dat ze opeens beter presteren dan de Nederlandse kinderen.
Dat is dus het probleem van mensen die alleen een kop lezen. Het gaat om gemiddelden. Chinese adoptiekinderen doen het beter, maar dat het gemiddelde hoger ligt komt doordat er relatief gezien meer meisjes tussen zitten, en meisjes het gemiddeld genomen weer beter doen op school. Dus als je 2 verschillende groepen hebt waarbij de ene groep uit meer meisjes bestaat dan jongens en de andere groep juist andersom, dan is het vrij logisch dat de eerste groep beter scoort. Als je dat vervolgens gaat extrapoleren naar etniciteiten klopt er al iets niet in je verhaal.

quote:
Ik zou dan ook graag een wedervraag stellen. Jij denkt dat genen geen invloed hebben op schoolprestaties? Dat iedereen en elke etniciteit precies dezelfde capaciteiten heeft?
Ik denk dat de genetische invloed verwaarloosbaar is, ja. Natuurlijk spelen de genen van je ouders en grootouders een rol, dat zien we alleen al met verslavingen en criminaliteit, maar die zijn niet onveranderlijk. Als je hier 3 generaties hebt en de een kind van Marokkaanse immigranten in exact dezelfde situatie als een 'Nederlands' kind zou zetten zou de 'uitkomst' behoorlijk gelijk zijn.
pi_177114469
quote:
7s.gif Op zondag 11 februari 2018 18:47 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat is dus het probleem van mensen die alleen een kop lezen. Het gaat om gemiddelden. Chinese adoptiekinderen doen het beter, maar dat het gemiddelde hoger ligt komt doordat er relatief gezien meer meisjes tussen zitten, en meisjes het gemiddeld genomen weer beter doen op school. Dus als je 2 verschillende groepen hebt waarbij de ene groep uit meer meisjes bestaat dan jongens en de andere groep juist andersom, dan is het vrij logisch dat de eerste groep beter scoort. Als je dat vervolgens gaat extrapoleren naar etniciteiten klopt er al iets niet in je verhaal.
Waarom haalt het CBS die weeffout er dan niet uit? Gewoon de groepen gelijk trekken qua jongens en meiden.

quote:
Ik denk dat de genetische invloed verwaarloosbaar is, ja. Natuurlijk spelen de genen van je ouders en grootouders een rol, dat zien we alleen al met verslavingen en criminaliteit, maar die zijn niet onveranderlijk. Als je hier 3 generaties hebt en de een kind van Marokkaanse immigranten in exact dezelfde situatie als een 'Nederlands' kind zou zetten zou de 'uitkomst' behoorlijk gelijk zijn.
Behoorlijk gelijk.

Oftewel, feitelijk gezien, verschillend.
pi_177114491
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 18:49 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Waarom haalt het CBS die weeffout er dan niet uit? Gewoon de groepen gelijk trekken qua jongens en meiden.
Het staat verdomme in het artikel wat je aanhaalt. :')

quote:
Behoorlijk gelijk.
Oftewel, feitelijk gezien, verschillend.
:')
pi_177114556
Maar goed, Chinese kinderen presteren beter dan Nederlandse. Terwijl andere geadopteerden weer minder presteren.

Het is dus niet alleen zo dat Chinezen beter presteren dan, noem een willekeurig land, Nigeriaanse kinderen, ze maar presteren ook beter dan Nederlandse.

Nou, ik zal wel een racist zijn. Maar ik vermoed toch dat het ook meespeelt dat genetisch gezien Chinezen het onderwijssysteem, en dus ook onze IQ-testen, beter ligt.
pi_177114568
quote:
10s.gif Op zondag 11 februari 2018 18:50 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het staat verdomme in het artikel wat je aanhaalt. :')

[..]

:')
Je hebt niet alleen moeite met begrijpend lezen. Ook met begrijpend redeneren.
pi_177114572
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 18:53 schreef luxerobots het volgende:
Maar goed, Chinese kinderen presteren beter dan Nederlandse. Terwijl andere geadopteerden weer minder presteren.

Het is dus niet alleen zo dat Chinezen beter presteren dan, noem een willekeurig land, Nigeriaanse kinderen, ze maar presteren ook beter dan Nederlandse.

Nou, ik zal wel een racist zijn. Maar ik vermoed toch dat het ook meespeelt dat genetisch gezien Chinezen het onderwijssysteem, en dus ook onze IQ-testen, beter ligt.
Ja, gewoon alle omgevingsfactoren voorbij gaan die in het artikel genoemd worden en het op de genen gooien.
pi_177114585
quote:
10s.gif Op zondag 11 februari 2018 18:54 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ja, gewoon alle omgevingsfactoren voorbij gaan die in het artikel genoemd worden en het op de genen gooien.
Nee droplul.

Ik stel slechts dat genen ook een rol spelen.
pi_177114589
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 18:53 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Je hebt niet alleen moeite met begrijpend lezen. Ook met begrijpend redeneren.
Oh ironie.

Maar ik ben erg benieuwd naar je uitleg.
pi_177114609
quote:
9s.gif Op zondag 11 februari 2018 18:55 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Oh ironie.

Maar ik ben erg benieuwd naar je uitleg.
Maar je bent het dus met me eens, dat genen ook voor verschillen zorgen?
pi_177114671
Het domme van het CBS is ook, ze proberen het allemaal buiten de genen om te verklaren.

Maar hoe komt het dan dat de Chinezen in China ook zo goed scoren op IQ-testen? Je kan het moeilijk verklaren met dat ze in China meer dames dan heren hebben.
pi_177114687
quote:
10s.gif Op zondag 11 februari 2018 18:54 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ja, gewoon alle omgevingsfactoren voorbij gaan die in het artikel genoemd worden en het op de genen gooien.
Ja dat viel mij ook op eigenlijk. Ik las het artikel en er werden heel veel omgevingsfactoren genoemd.

quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 18:54 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Nee droplul.

Ik stel slechts dat genen ook een rol spelen.
Ben van mening dat genen weinig rol spelen hierin. Dat armere landen met slechter onderwijs in IQ lager scoren dan landen die rijker zijn zegt meer denk ik.

Iedereen heeft een bepaalde potentie alleen zal die nooit worden behaald als jij op het platteland werkt en als kind nooit onderwijs krijgt. Veder is IQ ook niet alles... In China heb je ook mensen in lagere functies nodig. In de armere gedeeltes van China zal het IQ ook wel wat lager liggen. Ook speelt het mee dat er in China een hele cultuur is van tijgermoeders die die kinderen achter de vodden zitten.

Genen zullen wel meespelen maar ik denk veel minder dan de omgevingsfactoren. Dat lijkt mij vrij logisch.
pi_177114733
quote:
9s.gif Op zondag 11 februari 2018 18:43 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Mooie nietszeggende oneliner wel.
Ik tel 4 regels op mobiel. Vond het een nuttige bijdrage (in tegenstelling tot jouw reactie)
pi_177114759
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 18:58 schreef luxerobots het volgende:
Het domme van het CBS is ook, ze proberen het allemaal buiten de genen om te verklaren.

Maar hoe komt het dan dat de Chinezen in China ook zo goed scoren op IQ-testen? Je kan het moeilijk verklaren met dat ze in China meer dames dan heren hebben.
China heeft een cultuur van tijgermoeders en China heeft een heel goed onderwijs programma. In China heeft men ook een hele andere filosofie dan wij hier in het westen hebben.

Wat je je ook kan afvragen is waarom is zo'n bevolking die zo hoog in IQ scoort ook het land dat juist geloofd in de meest rare dingen. Rare geneesmiddelen die niet bewezen zijn, rare rituelen etc. Ik vind China een tof land en ik denk dat de kracht van China hem erin ligt dat zij een hele andere filosofie hebben. Wij leven in een patent maatschappij in China is het meer 'jij helpt ons nu het jou goed gaat, wij helpen jou dan wel weer als het jou minder gaat en ons beter.' China is meer 'open source.'

Dat de kinderen die geadopteerd vanuit China naar hier beter zijn dan andere (ook niet met zo'n geweldig hoog percentage.) Zal ermee te maken hebben dat ze vrij vroeg worden afgestaan en ook geen derde-wereld land is. Vaak gebeuren adopties ook op latere leeftijden en dan heb je al een hele hoge achterstand.
pi_177114772
quote:
11s.gif Op zondag 11 februari 2018 18:59 schreef Argo het volgende:

[..]

Ja dat viel mij ook op eigenlijk. Ik las het artikel en er werden heel veel omgevingsfactoren genoemd.
Maar waarom wordt er met geen woord gerept over de genen? Dat is toch ook een factor. Dat Chinese kinderen eerder naar hier komen, kan in ieder geval nooit verklaren dat ze beter scoren dan Nederlandse kinderen.

quote:
Ben van mening dat genen weinig rol spelen hierin. Dat armere landen met slechter onderwijs in IQ lager scoren dan landen die rijker zijn zegt meer denk ik.

Iedereen heeft een bepaalde potentie alleen zal die nooit worden behaald als jij op het platteland werkt en als kind nooit onderwijs krijgt. Veder is IQ ook niet alles... In China heb je ook mensen in lagere functies nodig. In de armere gedeeltes van China zal het IQ ook wel wat lager liggen. Ook speelt het mee dat er in China een hele cultuur is van tijgermoeders die die kinderen achter de vodden zitten.

Genen zullen wel meespelen maar ik denk veel minder dan de omgevingsfactoren. Dat lijkt mij vrij logisch.
Ik zie het zo, het is een combinatie van beiden.

Je genen bepalen je bandbreedte, terwijl de omgeving bepaalt in hoeverre je deze kan benutten.
pi_177114853
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 19:03 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Maar waarom wordt er met geen woord gerept over de genen? Dat is toch ook een factor. Dat Chinese kinderen eerder naar hier komen, kan in ieder geval nooit verklaren dat ze beter scoren dan Nederlandse kinderen.

[..]

Ik zie het zo, het is een combinatie van beiden.

Je genen bepalen je bandbreedte, terwijl de omgeving bepaalt in hoeverre je deze kan benutten.
Grappig dat je het zegt want qua genen verschillen wij eigenlijk bijna niet van Aziaten. Vooral het uiterlijk is anders dat is vaak het enige.

http://genetics.thetech.org/ask/ask337

quote:
There isn't much genetic difference between Asians and Caucasians. In fact, at the DNA level, two Asians are often more different than an Asian and a Caucasian person.

But how can this be when the two groups look so different? It's because those differences are only skin deep. And they don't need much DNA to happen.
quote:
This is swamped out by the differences within individuals. We are all more similar than we are different. And a tall Asian might actually be more similar genetically to a tall Caucasian person then he is to a short Asian person.
quote:
The Major Differences are Within and not Between Populations

So what is the average amount of difference between people of different ethnic groups? Scientists have found that 85% of all human genetic variation exists within human populations while only 15% exists between all the different ethnic groups.

And most of these differences aren't what you'd think they'd be. A few are the obvious traits we've talked about -- hair and eye color, eye shape, hair texture, etc. And a few we haven't talked about like lactose intolerance.

But most are in parts of our DNA that don't seem to be very important. This is because any DNA changes in these areas don't matter very much. And so they are free to build up over time.

It is these differences that scientists use to trace someone's ancestry. Or to help identify a criminal's ethnic group to help solve a crime.

But these differences are minor compared to the wide range of differences we all share among different ethnic groups. Genetics has shown that we really are all more alike than we are different.
De frequentie waar jij het over hebt in bandbreedte zal dus hooguit een paar puntjes in IQ zijn, 2 of 3? En sinds IQ testen moment opnames zijn met waarschijnlijkheidspercentages is dat verschil bijna nihil te noemen.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 11-02-2018 19:07:49 ]
pi_177114861
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 18:55 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Maar je bent het dus met me eens, dat genen ook voor verschillen zorgen?
Laat ik het zo zeggen: als een Marokkaanse familie hierheen emigreert en integreert en 3/4 generaties verder is, dan zijn de kinderen qua capaciteiten en potentie gelijk aan ieder ander. We doen nu net alsof Afrikanen hier ook dommer blijven omdat ze Afrikaans zijn. Dat slaat nergens op.
pi_177114881
quote:
1s.gif Op zondag 11 februari 2018 19:01 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ik tel 4 regels op mobiel. Vond het een nuttige bijdrage (in tegenstelling tot jouw reactie)
Ik gun je die illusie van harte.
pi_177114945
quote:
9s.gif Op zondag 11 februari 2018 19:07 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik gun je die illusie van harte.
Schappelijke vent ben je toch
pi_177114989
quote:
1s.gif Op zondag 11 februari 2018 19:06 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Laat ik het zo zeggen: als een Marokkaanse familie hierheen emigreert en integreert en 3/4 generaties verder is, dan zijn de kinderen qua capaciteiten en potentie gelijk aan ieder ander. We doen nu net alsof Afrikanen hier ook dommer blijven omdat ze Afrikaans zijn. Dat slaat nergens op.
Qua DNA zijn Afrikanen juist sterker qua gezondheid en zo. De vroegere mensen die vanuit Afrika naar Europa trokken hebben problemen gehad met nummers en er zijn veel slechte mutaties ontwikkeld en ik denk ook veel incest omdat er weinig mensen waren.
pi_177115013
FVDGODEN _O_
pi_177115032
quote:
1s.gif Op zondag 11 februari 2018 19:12 schreef Doublepain het volgende:
FVDGODEN _O_
:') Niks zo eng als blinde volgelingen.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 11-02-2018 19:14:03 ]
pi_177115082
Overigens hoe ga je verklaren dat de meetkunde in Egypte is ontdekt en de Maya's complexe structuren bouwde? Hadden die allemaal Chinese architecturen? :')
pi_177115104
pi_177115131
quote:


Wel grappig dat je Bill Clinton koos... Net als Thierry zal die ook niet zo'n gezond beeld van vrouwen hebben. :')

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 11-02-2018 19:18:33 ]
pi_177115184
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 18:58 schreef luxerobots het volgende:
Het domme van het CBS is ook, ze proberen het allemaal buiten de genen om te verklaren.

Maar hoe komt het dan dat de Chinezen in China ook zo goed scoren op IQ-testen? Je kan het moeilijk verklaren met dat ze in China meer dames dan heren hebben.
Ben je echt zo dom of doe je maar alsof?
pi_177115234
quote:
1s.gif Op zondag 11 februari 2018 19:20 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ben je echt zo dom of doe je maar alsof?
Jij stelde dat Chinese kinderen in Nederland beter scoren op school omdat het vooral meiden zijn.

Nou, dat gaat in China, waar ze dus ook beter scoren, niet op.

Ik haal jouw argument onderuit.
pi_177115258
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 19:22 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Jij stelde dat Chinese kinderen in Nederland beter scoren op school omdat het vooral meiden zijn.

Nou, dat gaat in China, waar ze dus ook beter scoren, niet op.

Ik haal jouw argument onderuit.
Je snapt het dus echt niet en is blijkbaar te ingewikkelde materie. Laat ook maar dan.
pi_177115473
quote:
10s.gif Op zondag 11 februari 2018 19:23 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je snapt het dus echt niet en is blijkbaar te ingewikkelde materie. Laat ook maar dan.
Deze materie kun je dan ook alleen maar begrijpen als je een Chinees bent.
pi_177115497
quote:
11s.gif Op zondag 11 februari 2018 19:17 schreef Argo het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Wel grappig dat je Bill Clinton koos... Net als Thierry zal die ook niet zo'n gezond beeld van vrouwen hebben. :')
:?
pi_177115591
quote:
14s.gif Op zondag 11 februari 2018 19:32 schreef Doublepain het volgende:

[..]

:?
Dat plaatje dat ik je liet zien is het origineel en dat is Bill Clinton je hebt er ook van andere presidenten:
pi_177115633
quote:
11s.gif Op zondag 11 februari 2018 19:35 schreef Argo het volgende:

[..]

Dat plaatje dat ik je liet zien is het origineel en dat is Bill Clinton je hebt er ook van andere presidenten:
[ afbeelding ]
oke leuk voor je?
pi_177115784
quote:
1s.gif Op zondag 11 februari 2018 19:37 schreef Doublepain het volgende:

[..]

oke leuk voor je?
Ja maar Clinton en Thierry staan beide niet echt bekend om hun vrouw-vriendelijkheid, ik vond het dus wel ironisch dat je dat plaatje nam. Misschien snap je dan nu mijn comment die je eerst niet snapte.

Fijne dag verdere dubbele pijn.
pi_177115903
quote:
10s.gif Op zondag 11 februari 2018 19:23 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je snapt het dus echt niet en is blijkbaar te ingewikkelde materie. Laat ook maar dan.
Jij geeft anders ook weinig blijk van intelligentie op dit forum.
pi_177115997
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 19:47 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Jij geeft anders ook weinig blijk van intelligentie op dit forum.
Au, nu heb je me gekwetst.
pi_177116189
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 18:49 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Waarom haalt het CBS die weeffout er dan niet uit? Gewoon de groepen gelijk trekken qua jongens en meiden.
Dus als er verschillen tussen twee groepen zitten als gevolg van de verdeling van jongens en meisjes dan moeten we dat gelijk trekken, maar als er verschillen zitten tussen twee groepen als gevolg van de verdeling van etnische groepen dan is dat ineens heel interessant?

Natuurlijk.

Ik zou zeggen dat je doodstaren op statistieken van min of meer willekeurig gekozen groepen sowieso achterlijk is. Het roept vooral de vraag op: waarom vindt men het aspect "etniciteit" hier zo interessant? Dat had inderdaad ook sekse of iets anders kunnen zijn. (Hoe dicht bij zee mensen wonen, hun lichaamslengte, je kunt de bizarste dingen onderzoeken. Maar waarom zou je het doen?)

De willekeurigheid waarmee die groepen worden gekozen is wat de verdenking van racisme oproept. (En terecht. Want je moet dan wel gaan pleiten voor genetische oorzaken en zulks.)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177116487
quote:
11s.gif Op zondag 11 februari 2018 19:42 schreef Argo het volgende:

[..]

Ja maar Clinton en Thierry staan beide niet echt bekend om hun vrouw-vriendelijkheid, ik vond het dus wel ironisch dat je dat plaatje nam. Misschien snap je dan nu mijn comment die je eerst niet snapte.

Fijne dag verdere dubbele pijn.
oke doei :W
pi_177116769
quote:
1s.gif Op zondag 11 februari 2018 17:03 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Het is een hoax omdat dat wat door de landen als doel wordt gesteld erg tegen valt. De hoax is dus dat het veel zou uitmaken. De vraag die je stelt is vergelijkbaar met: ja maar parijs heeft toch plaats gevonden.

Als je kijkt naar bijv. die groene energie in Nederland, een andere situatie dat wel, dat is ook een hoax.
Dan is het geen hoax, he. Een hoax is niet waar, het Parijs-akkoord wel.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_177116931
quote:
7s.gif Op zondag 11 februari 2018 20:26 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dan is het geen hoax, he. Een hoax is niet waar, het Parijs-akkoord wel.
Zucht.
pi_177118384
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 19:58 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dus als er verschillen tussen twee groepen zitten als gevolg van de verdeling van jongens en meisjes dan moeten we dat gelijk trekken, maar als er verschillen zitten tussen twee groepen als gevolg van de verdeling van etnische groepen dan is dat ineens heel interessant?

Natuurlijk.
Want stel je voor dat de ene etniciteit op bepaalde gebieden beter scoort dan de andere.

Dat willen we toch niet weten, kunnen we onze fabeltjes over gelijkheid (dat is iets anders dan gelijkwaardigheid) niet meer verkondigen.
pi_177118462
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 21:46 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Want stel je voor dat de ene etniciteit op bepaalde gebieden beter scoort dan de andere.

Dat willen we toch niet weten, kunnen we onze fabeltjes over gelijkheid (dat is iets anders dan gelijkwaardigheid) niet meer verkondigen.
Wat een onzin. Correlaties zitten overal. De vraag is: waarom vind je juist deze correlatie zo interessant? Denk je dat die correlatie causaal van aard is?

Want als je dat zegt begeef je je op nogal glad ijs.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177118498
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 21:52 schreef Molurus het volgende:

[..]

Wat een onzin. Correlaties zitten overal. De vraag is: waarom vind je juist deze correlatie zo interessant? Denk je dat die correlatie causaal van aard is?

Want als je dat zegt begeef je je op nogal glad ijs.
Ik vind het helemaal niet 'zo interessant'. Mij verbaast het taboe.
pi_177118582
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 21:54 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik vind het helemaal niet 'zo interessant'. Mij verbaast het taboe.
Het taboe zit op het suggereren dat mensen een lager IQ hebben omdat ze tot een bepaalde etnische groep behoren. Dat is zowel onwetenschappelijk als racistisch.

En zonder die veronderstelling is het niet meer dan een willekeurig statistiekje. (Dat toch niet geheel willekeurig gekozen is vrees ik.)
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 11 februari 2018 @ 22:07:22 #224
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_177118721
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 18:58 schreef luxerobots het volgende:
Het domme van het CBS is ook, ze proberen het allemaal buiten de genen om te verklaren.

Maar hoe komt het dan dat de Chinezen in China ook zo goed scoren op IQ-testen? Je kan het moeilijk verklaren met dat ze in China meer dames dan heren hebben.
Vriend, dit is allemaal gelul in de marge.

Dit is namelijk niet waarom er ophef is over de uitspraken. Wat maakt het mij uit welke groep intelligenter is en welke factoren daarin meespelen? Dat Yernaz het over de huidskleur gaat hebben is jammer en racistisch, maar het echte gevaar is elders.

In de gewraaktd uitspraak gebruikt hij deze 'logica' om te verantwoorden dat iemand met een buitenlandse naam links gelegd wordt en hij geen baan krijgt en iemand met een Nederlandse naam wel. Al zijn zwarten gemiddeld 10x dommer dan Nederlanders, wanneer je daf op die wjjze vertaalt naar het individu ben je racistisch. Shaneequa is zwart. zwarten zijn minder intelligent, voor een werkgever is het dus een logisch gevolg dat hij Shaneequa niet aanneemt en Rosalinde wel omdat Shaneequa minder intelligent is omdat ze zwart is.

Zelfs als je gelijk hebt en de groep zwarten minder intelligent is, kan je het individu daaarop niet afrekenen omdat ze zwart is, dan moet je uitgaan van die kwaliteiten.

Werkgevers doen zelden tot nooit een IQ-test, zeker niet voor banen waar zwarten het meest werkzaam in zijn dus scores zijn hier het niet het gebruikte criterium om de groep op af te keuren, dat is ras. En Yernaz vindt dat logisch.
Laffe huichelaar
pi_177119764
volkskrant twitterde op zondag 11-02-2018 om 21:25:01 Ongelooflijk, het is 2018, en opeens is de discussie er weer: hebben zwarte mensen een lager IQ? Maarten Keulemans legt uit waarom zwarte mensen in sommige maatschappijen lager scoren op een IQ-test. Dat zegt meer over de landen waarin ze leven, en niets over de mensen zelf. https://t.co/PQ607VxGqA reageer retweet
pi_177120039
quote:
1s.gif Op zondag 11 februari 2018 22:07 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Vriend, dit is allemaal gelul in de marge.

Dit is namelijk niet waarom er ophef is over de uitspraken. Wat maakt het mij uit welke groep intelligenter is en welke factoren daarin meespelen? Dat Yernaz het over de huidskleur gaat hebben is jammer en racistisch, maar het echte gevaar is elders.

In de gewraaktd uitspraak gebruikt hij deze 'logica' om te verantwoorden dat iemand met een buitenlandse naam links gelegd wordt en hij geen baan krijgt en iemand met een Nederlandse naam wel. Al zijn zwarten gemiddeld 10x dommer dan Nederlanders, wanneer je daf op die wjjze vertaalt naar het individu ben je racistisch. Shaneequa is zwart. zwarten zijn minder intelligent, voor een werkgever is het dus een logisch gevolg dat hij Shaneequa niet aanneemt en Rosalinde wel omdat Shaneequa minder intelligent is omdat ze zwart is.

Zelfs als je gelijk hebt en de groep zwarten minder intelligent is, kan je het individu daaarop niet afrekenen omdat ze zwart is, dan moet je uitgaan van die kwaliteiten.

Werkgevers doen zelden tot nooit een IQ-test, zeker niet voor banen waar zwarten het meest werkzaam in zijn dus scores zijn hier het niet het gebruikte criterium om de groep op af te keuren, dat is ras. En Yernaz vindt dat logisch.
Vertel mij eens waarom dit INEENS een issue is (volgens mij is het meer zoeken naar dingetjes). Als ik zeg dat een zwarte man gemiddeld een grotere penis heeft dan een witte man is dat NIET racistisch. Als ik zeg dat zwarte atleten op lange afstanden domineren is dat NIET racistisch. Waarom is dit zogenaamd WEL racistisch? Omdat het woord DOM erin staat ofzo?

Het is niets meer dan een onderzoek. Een constatering, doe ermee wat je wilt. Exact wat die Surinamer van het FvD ook zegt. Het is NIET dat hij of Baudet zegt; Wij VINDEN zwarte mensen oliedom. Dat is namelijk WEL racistisch.
pi_177120101
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 23:11 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Vertel mij eens waarom dit INEENS een issue is (volgens mij is het meer zoeken naar dingetjes). Als ik zeg dat een zwarte man gemiddeld een grotere penis heeft dan een witte man is dat NIET racistisch. Als ik zeg dat zwarte atleten op lange afstanden domineren is dat NIET racistisch. Waarom is dit zogenaamd WEL racistisch? Omdat het woord DOM erin staat ofzo?

Het is niets meer dan een onderzoek. Een constatering, doe ermee wat je wilt. Exact wat die Surinamer van het FvD ook zegt. Het is NIET dat hij of Baudet zegt; Wij VINDEN zwarte mensen oliedom. Dat is namelijk WEL racistisch.
Als je de moeite neemt om dit en het vorige topic door te lezen weet je genoeg. Dit is al een paar keer aan bod gekomen en beantwoord. Dus begin daar eens mee.
pi_177120121
quote:
1s.gif Op zondag 11 februari 2018 23:14 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Als je de moeite neemt om dit en het vorige topic door te lezen weet je genoeg. Dit is al een paar keer aan bod gekomen en beantwoord. Dus begin daar eens mee.
Ik lees continu mee ouwe pik. Zoals ik zei is het zoeken naar dingen. Het is een onderzoek (NIET van het FvD zelf, nogal belangrijk in deze) en ze lezen voor wat dat onderzoek zegt (wat dus geen eigen mening is, slechts een constatering).
pi_177120163
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 23:11 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Vertel mij eens waarom dit INEENS een issue is (volgens mij is het meer zoeken naar dingetjes). Als ik zeg dat een zwarte man gemiddeld een grotere penis heeft dan een witte man is dat NIET racistisch. Als ik zeg dat zwarte atleten op lange afstanden domineren is dat NIET racistisch. Waarom is dit zogenaamd WEL racistisch? Omdat het woord DOM erin staat ofzo?

Het is niets meer dan een onderzoek. Een constatering, doe ermee wat je wilt. Exact wat die Surinamer van het FvD ook zegt. Het is NIET dat hij of Baudet zegt; Wij VINDEN zwarte mensen oliedom. Dat is namelijk WEL racistisch.
Het heeft ermee te maken dat fysieke kenmerken beďnvloed worden door DNA. Echter intelligentie vooral afhangt van de maatschappij waarin je opgroeit, hoe is het onderwijs etc?

Om nu te roepen dat men gemiddeld een laag IQ heeft in Zimbabwe en dat door te trekken naar alle mensen van die afkomst die al generaties in Nederland wonen is nogal racistisch te noemen. Je verankert daarmee dat zij 'dommer' zijn.

Een grotere penis of een andere samenstelling van spieren maakt niet zo uit. Ik bedoel we selecteren mensen daar niet op en er zijn nog zat blanke sporters en zelfs Aziatische die het goed doen...
pi_177120197
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 23:15 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Ik lees continu mee ouwe pik. Zoals ik zei is het zoeken naar dingen. Het is een onderzoek (NIET van het FvD zelf, nogal belangrijk in deze) en ze lezen voor wat dat onderzoek zegt (wat dus geen eigen mening is, slechts een constatering).
Het staat nota bene in de tweet boven je post. Waar Yernaz de fout in gaat is door de resultaten die iets zeggen over de omgevingsfactoren van het land door te trekken naar volken of rassen.
pi_177120199
quote:
11s.gif Op zondag 11 februari 2018 23:16 schreef Argo het volgende:

[..]

Het heeft ermee te maken dat fysieke kenmerken beďnvloed worden door DNA. Echter intelligentie vooral afhangt van de maatschappij waarin je opgroeit, hoe is het onderwijs etc?

Om nu te roepen dat men gemiddeld een laag IQ heeft in Zimbabwe en dat door te trekken naar alle mensen van die afkomst die al generaties in Nederland wonen is nogal racistisch te noemen. Je verankert daarmee dat zij 'dommer' zijn.


Een grotere penis of een andere samenstelling van spieren maakt niet zo uit. Ik bedoel we selecteren mensen daar niet op en er zijn nog zat blanke sporters en zelfs Aziatische die het goed doen...
Dat is dus niet geroepen. Er is alleen geconstateerd dat er een onderzoek is.

Waarom zou dat van grotere penis etc niet uitmaken? Is dat niet racistisch jegens WITTE mensen? Draai de rollen eens om etc. Ook dat is volgens ONDERZOEK zo vastgesteld. Idem dito met dit onderzoek.
pi_177120206
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 23:15 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Ik lees continu mee ouwe pik. Zoals ik zei is het zoeken naar dingen. Het is een onderzoek (NIET van het FvD zelf, nogal belangrijk in deze) en ze lezen voor wat dat onderzoek zegt (wat dus geen eigen mening is, slechts een constatering).
De manier waarop je het interpreteert is het belangrijkst. Het onderzoek stelt geen drol voor. Verder is het nogal racistisch als je het dan op de afkomst gooit maar niet op de omgevingsfactoren. Dat betekend dat je vooral de focus op ras legt, wat vrij racistisch is....

Als je dat niet inziet heeft verdere discussie geen nut.
pi_177120214
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 22:57 schreef Bluesdude het volgende:
volkskrant twitterde op zondag 11-02-2018 om 21:25:01 Ongelooflijk, het is 2018, en opeens is de discussie er weer: hebben zwarte mensen een lager IQ? Maarten Keulemans legt uit waarom zwarte mensen in sommige maatschappijen lager scoren op een IQ-test. Dat zegt meer over de landen waarin ze leven, en niets over de mensen zelf. https://t.co/PQ607VxGqA reageer retweet
Als iemand z'n stukje begint met "het is 2018 en nog steeds" , weet je van tevoren al zeker dat er geen argumenten komen. Zo ook in deze video; er wordt geen enkel onderzoek genoemd wat zijn stelling ondersteunt.

Het enige wat hij doet is dingen waar hij het niet mee eens is, maf en kronkelig noemen.
pi_177120216
quote:
7s.gif Op zondag 11 februari 2018 23:17 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het staat nota bene in de tweet boven je post. Waar Yernaz de fout in gaat is door de resultaten die iets zeggen over de omgevingsfactoren van het land door te trekken naar volken of rassen.
Hij gaat de fout niet in. Hij leest het onderzoek voor. Niets meer of minder. Hij zegt niet; Ik VIND dat.... Dat zegt hij niet he.
pi_177120255
quote:
11s.gif Op zondag 11 februari 2018 23:17 schreef Argo het volgende:

[..]

De manier waarop je het interpreteert is het belangrijkst. Het onderzoek stelt geen drol voor. Verder is het nogal racistisch als je het dan op de afkomst gooit maar niet op de omgevingsfactoren. Dat betekend dat je vooral de focus op ras legt, wat vrij racistisch is....

Als je dat niet inziet heeft verdere discussie geen nut.
Waarom hoor je dan elke Olympische Spelen dat de zwarten zo goed zijn met atletiek? Zullen we de NOS gaan aanklagen dan? Die leggen namelijk de focus op ras! Oftewel move on. Zolang niemand zegt; Wij hebben een hekel aan zwarten of die komen hier niet binnen etc moet je van een mug geen olifant maken of dingen WILLEN lezen die er niet staan om maar een partij zwart proberen te maken.
pi_177120256
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 23:17 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Dat is dus niet geroepen. Er is alleen geconstateerd dat er een onderzoek is.
Nee. Yernaz zegt dat zwarte mensen daarom moeilijk aan een baan komen, omdat ze een lager IQ hebben volgens dat onderzoek. Dat is een foutieve interpretatie van dat onderzoek.
pi_177120278
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 23:18 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Hij gaat de fout niet in. Hij leest het onderzoek voor. Niets meer of minder. Hij zegt niet; Ik VIND dat.... Dat zegt hij niet he.
Hij zegt: zwarte mensen komen moeilijker aan een baan omdat ze een lager IQ hebben. Dat is helemaal niet wat de resultaten zeggen.
pi_177120283
quote:
7s.gif Op zondag 11 februari 2018 23:19 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nee. Yernaz zegt dat zwarte mensen daarom moeilijk aan een baan komen, omdat ze een lager IQ hebben volgens dat onderzoek. Dat is een foutieve interpretatie van dat onderzoek.
Nou dan is dat een foutieve interpretatie. Maakt hem alsnog geen racist. Dat is het andere uiterste. Maar de partijen stonden alweer te schuimbekken. Dat ze eens met echte dingen komen om zelf zeteltjes te halen of ga eens de mensen in Groningen betalen. Die wachten pas 5-10 jaar, oh wacht niet belangrijk.
pi_177120309
quote:
7s.gif Op zondag 11 februari 2018 23:20 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Hij zegt: zwarte mensen komen moeilijker aan een baan omdat ze een lager IQ hebben. Dat is helemaal niet wat de resultaten zeggen.
Ik snap wat je bedoelt. Alhoewel het in de praktijk overigens wel vaak zo is. Ook de uitzendbureau's in mijn omgeving moeten NIETS van Marokkanen en dergelijke hebben, want teveel problemen etc etc. Kun je wel zeggen racisten. Het is HUN bedrijf en als hun het gevoel hebben dat die mensen niet functioneren dan moet je die bedrijven niet aanpakken, maar de bron aanpakken. Betere scholing, inburgering etc.
pi_177120319
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 23:18 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

Als iemand z'n stukje begint met "het is 2018 en nog steeds" , weet je van tevoren al zeker dat er geen argumenten komen. Zo ook in deze video; er wordt geen enkel onderzoek genoemd wat zijn stelling ondersteunt.
Hij vertelt wat wetenschappers in meerderheid denken over die bell-curve en rushtonshit.
IQ-testen zijn geen dna-onderzoeken . De lagere scores van bepaalde groepen kun je makkelijker cultureel verklaren . Niet dat racistisch geleuter van erfeliijk, genetisch, dna .
pi_177120344
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 23:17 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Dat is dus niet geroepen. Er is alleen geconstateerd dat er een onderzoek is.

Waarom zou dat van grotere penis etc niet uitmaken? Is dat niet racistisch jegens WITTE mensen? Draai de rollen eens om etc. Ook dat is volgens ONDERZOEK zo vastgesteld. Idem dito met dit onderzoek.
Ja alleen aan de hand van dat onderzoek wordt het doorgetrokken naar een hele bevolkingsgroep. Dat er gemiddeld een lager IQ is in Afrika, wil niet zeggen dat je dit kan doortrekken naar elke Afrikaan. De studie kijkt per land niet per afkomst/ras.

Als een zwart iemand zou zeggen dat zij grotere penissen hebben gemiddeld om vervolgens daarmee een punt te maken dat zij beter zijn dan een ander ras. Dan zou je dat racisme kunnen noemen.

Maar het probleem is IQ is geen penis of een andere lichaamsfactor. Dat vrouwen een betere haargroei dan mannen hebben is onomstotelijk bewezen en niet seksistisch.

IQ is daarentegen iets dat door de mens is uitgevonden een test om geestelijke capaciteiten te meten. Het is zeer gevaarlijk om het IQ dan te koppelen aan een ras op basis van een test waarin een land wordt getest en vervolgens ook nog eens te doen alsof het onomstotelijk bewezen is, dit terwijl er de algemene consensus is dat een IQ test niet foolproof is. Het is een indicatie, maar zeker geen penis of iets waar je niet omheen kan.

Biologische verschillen zijn niet racistisch maar IQ is niet biologisch het een is een test door de mens gemaakt....
pi_177120364
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 23:20 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Nou dan is dat een foutieve interpretatie. Maakt hem alsnog geen racist. Dat is het andere uiterste. Maar de partijen stonden alweer te schuimbekken. Dat ze eens met echte dingen komen om zelf zeteltjes te halen of ga eens de mensen in Groningen betalen. Die wachten pas 5-10 jaar, oh wacht niet belangrijk.
Nou ja, als je zegt dat zwarte mensen moeilijker aan een baan komen omdat ze een lager IQ hebben dan neigt dat toch wel heel erg naar racisme.

En dan nog, ook als Yernaz totaal geen racistische ideeën heeft, als hij had gezegd: "nee, dat was een foute interpretatie mijnerzijds, want ik zeg nu dat, terwijl dit en ik kan me voorstellen dat dat vreemd overkomt", was het hele probleem meteen opgelost.

Hij heeft zich alleen maar in meer bochten gewrongen. Tja.
pi_177120390
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 23:19 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Waarom hoor je dan elke Olympische Spelen dat de zwarten zo goed zijn met atletiek? Zullen we de NOS gaan aanklagen dan? Die leggen namelijk de focus op ras!
Dat is jouw idee fixe dat de NOS dat zegt en de focus op ras zet.
pi_177120404
quote:
1s.gif Op zondag 11 februari 2018 23:23 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nou ja, als je zegt dat zwarte mensen moeilijker aan een baan komen omdat ze een lager IQ hebben dan neigt dat toch wel heel erg naar racisme.

En dan nog, ook als Yernaz totaal geen racistische ideeën heeft, als hij had gezegd: "nee, dat was een foute interpretatie mijnerzijds, want ik zeg nu dat, terwijl dit en ik kan me voorstellen dat dat vreemd overkomt", was het hele probleem meteen opgelost.

Hij heeft zich alleen maar in meer bochten gewrongen. Tja.
Dat is geen racisme. Racisme is; Ik heb een hekel aan zwarten, alle zwarten moeten dood. Zwarten daar werk ik niet mee etc etc. FvD roept al JAREN maar dan ook echt JAREN dat IEDEREEN (Iedereen he) gelijk is, ongeacht kleur of whatever. Dus nu roepen racisten is een beetje :') Kwam dit nou van de PVV dan had ik het gesnapt aangezien Wilders moskeetjes etc wil sluiten. Iets wat FvD helemaal NIET wil. Dat is ook anti-racisme he.
pi_177120415
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 23:22 schreef Bluesdude het volgende:

[..]


Hij vertelt wat wetenschappers in meerderheid denken over die bell-curve en rushtonshit.
IQ-testen zijn geen dna-onderzoeken . De lagere scores van bepaalde groepen kun je makkelijker cultureel verklaren . Niet dat racistisch geleuter van erfeliijk, genetisch, dna .
Waarom zou iemand ontkennen dat er dingen als erfelijk, genetisch en dna bestaan en prima een (deel van de) verklaring kunnen zijn voor bepaalde verschillen? Dat begrijp ik nooit zo goed.
pi_177120418
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 23:24 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dat is jouw idee fixe dat de NOS dat zegt en de focus op ras zet.
Het is jou idee dat FvD de focus legt op ras etc. Dat is exact wat ik bedoel te zeggen. Je WIL het lezen dat is het hem.
pi_177120439
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 23:19 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Waarom hoor je dan elke Olympische Spelen dat de zwarten zo goed zijn met atletiek? Zullen we de NOS gaan aanklagen dan? Die leggen namelijk de focus op ras! Oftewel move on. Zolang niemand zegt; Wij hebben een hekel aan zwarten of die komen hier niet binnen etc moet je van een mug geen olifant maken of dingen WILLEN lezen die er niet staan om maar een partij zwart proberen te maken.
Dit is biologisch.... Ja ze rennen goed en daar staan ze om bekend. Maar het is niet zo dat je niet mag meedoen als je blank bent. Het is ook niet zo dat je een slechtere startpositie krijgt wanneer je blank bent. Iedereen heeft gelijke eerlijke kansen binnen het sport. Dat de zwartere atleten vaker goed presteren wil overigens ook niks zeggen. Je kan het niet doortrekken naar alle zwarten mensen versus blanke mensen.

Bij voetballers lopen er zowel zwarte als witte mensen rond op het veld bijvoorbeeld en ook zal niet elk zwart kind een wit kind eruit rennen. Het is jouw tunnelvisie die alles doortrekt op ras en het doorberekent... Dat de meeste atleten op de 500 meter sprint bijvoorbeeld zwart zijn wil niet zeggen dat elke zwarte sneller is dan een wit persoon. Ze hebben wel een betere aanleg wellicht.
pi_177120490
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 23:25 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Dat is geen racisme. Racisme is; Ik heb een hekel aan zwarten, alle zwarten moeten dood. Zwarten daar werk ik niet mee etc etc. FvD roept al JAREN maar dan ook echt JAREN dat IEDEREEN (Iedereen he) gelijk is, ongeacht kleur of whatever. Dus nu roepen racisten is een beetje :') Kwam dit nou van de PVV dan had ik het gesnapt aangezien Wilders moskeetjes etc wil sluiten. Iets wat FvD helemaal NIET wil. Dat is ook anti-racisme he.
Iedereen gelijk? Waarom zou je naar verschillen tussen IQ zoeken naar landen en dit doortrekken naar bevolkingsgroepen als iedereen gelijk is? Als je standpunt is dat iedereen gelijk is ga je niet zoeken naar dit soort discrepanties in IQ en zeker niet doortrekken....

Ik kan ook mensen oplichten en zeggen dat ik geen oplichter ben...
pi_177120495
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 23:25 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

Waarom zou iemand ontkennen dat er dingen als erfelijk, genetisch en dna bestaan en prima een (deel van de) verklaring kunnen zijn voor bepaalde verschillen? Dat begrijp ik nooit zo goed.
Wie ontkent "die dingen" ? ik had het over die IQ-onderzoeken en dat men dan concludeert dat bepaalde scores erfelijk bepaald zijn . DNA-onderzoekers hebben een zgn intelligentie-gen of -dnastukje niet gevonden en ze geloven ook niet dat die er is.
pi_177120498
quote:
11s.gif Op zondag 11 februari 2018 23:26 schreef Argo het volgende:

[..]

Dit is biologisch.... Ja ze rennen goed en daar staan ze om bekend. Maar het is niet zo dat je niet mag meedoen als je blank bent. Het is ook niet zo dat je een slechtere startpositie krijgt wanneer je blank bent. Iedereen heeft gelijke eerlijke kansen binnen het sport. Dat de zwartere atleten vaker goed presteren wil overigens ook niks zeggen. Je kan het niet doortrekken naar alle zwarten mensen versus blanke mensen.

Bij voetballers lopen er zowel zwarte als witte mensen rond op het veld bijvoorbeeld en ook zal niet elk zwart kind een wit kind eruit rennen. Het is jouw tunnelvisie die alles doortrekt op ras en het doorberekent... Dat de meeste atleten op de 500 meter sprint bijvoorbeeld zwart zijn wil niet zeggen dat elke zwarte sneller is dan een wit persoon. Ze hebben wel een betere aanleg wellicht.
Het is wetenschappelijk meermaals aangetoond dat zwarte mensen kortere spieren hebben of iets dergelijks waardoor ze sneller zijn. Zoiets was het. Lekker belangrijk. Een witte man is weer goed in wat anders.

Denken dat de hele wereld maar gelijke kansen moet krijgen is de grootste onzin die ik hier lees of doneer jij maandelijks je gehele salaris aan India en Mali ofzo? Komop zeg.

Zwarten hebben zeker een betere aanleg voor bepaalde atletieknummers. Zoals wij een betere aanleg hebben qua scholing misschien? Niks mis mee. Leven en laten leven.
pi_177120512
quote:
11s.gif Op zondag 11 februari 2018 23:28 schreef Argo het volgende:

[..]

Iedereen gelijk? Waarom zou je naar verschillen tussen IQ zoeken naar landen en dit doortrekken naar bevolkingsgroepen als iedereen gelijk is? Als je standpunt is dat iedereen gelijk is ga je niet zoeken naar dit soort discrepanties in IQ en zeker niet doortrekken....

Ik kan ook mensen oplichten en zeggen dat ik geen oplichter ben...
Iedereen gelijk als in de zin van iedereen wordt in Nederland hetzelfde behandelt qua rechten. Context dit dat.
pi_177120534
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 23:29 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Het is wetenschappelijk meermaals aangetoond dat zwarte mensen kortere spieren hebben of iets dergelijks waardoor ze sneller zijn. Zoiets was het. Lekker belangrijk. Een witte man is weer goed in wat anders.

Denken dat de hele wereld maar gelijke kansen moet krijgen is de grootste onzin die ik hier lees of doneer jij maandelijks je gehele salaris aan India en Mali ofzo? Komop zeg.

Zwarten hebben zeker een betere aanleg voor bepaalde atletieknummers. Zoals wij een betere aanleg hebben qua scholing misschien? Niks mis mee. Leven en laten leven.
Nee dit is jouw probleem.... Jij zegt dat zwarten geen goeie aanleg hebben voor scholing in tegenstelling tot witte mensen. Dit is flauwekul... Spieren zijn genetisch daar wordt je mee geboren, je kunt spieren trainen etc....

Scholingsaanleg bestaat gewoonweg niet. Goed onderwijs etc dat is belangrijk in Afrika is dat er gewoon niet.... Dat hele aanleg van scholing is het racistische en problematische. Voor de spieren is er bewijs voor scholingsaanleg niet... Ik zou graag bewijs hiervoor zien... Waar ligt dat stukje scholingsDNA volgens jou?
pi_177120554
quote:
11s.gif Op zondag 11 februari 2018 23:31 schreef Argo het volgende:

[..]

Nee dit is jouw probleem.... Jij zegt dat zwarten geen goeie aanleg hebben voor scholing in tegenstelling tot witte mensen. Dit is flauwekul... Spieren zijn genetisch daar wordt je mee geboren, je kunt spieren trainen etc....

Scholingsaanleg bestaat gewoonweg niet. Goed onderwijs etc dat is belangrijk in Afrika is dat er gewoon niet.... Dat hele aanleg van scholing is het racistische en problematische. Voor de spieren is er bewijs voor scholingsaanleg niet... Ik zou graag bewijs hiervoor zien... Waar ligt dat stukje scholingsDNA volgens jou?
Je leest wat je wil lezen zo te zien. IK zeg niet dat zwarten GEEN goede aanleg hebben voor scholing. Ik zeg MOGELIJK/MISSCHIEN. Weer context. Je wil lezen wat je wil lezen.
pi_177120557
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 23:29 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Iedereen gelijk als in de zin van iedereen wordt in Nederland hetzelfde behandelt qua rechten. Context dit dat.
Nee want als Rick solliciteert en Tyrone ook wordt er van uitgegaan dat Rick een hoger IQ heeft en dus meer recht heeft op de baan dan Tyrone.

Wat overigens bullshit is. :')
pi_177120577
quote:
11s.gif Op zondag 11 februari 2018 23:32 schreef Argo het volgende:

[..]

Nee want als Rick solliciteert en Tyrone ook wordt er van uitgegaan dat Rick een hoger IQ heeft en dus meer recht heeft op de baan dan Tyrone.

Wat overigens bullshit is. :')
Niet meer recht maar bedrijf zal hem aannemen en wat wil je eraan doen? Dat is het RECHT van het bedrijf etc. Oftewel dat is niet te controleren en NIETS tegen te doen. Heel simpel voorbeeld wat ook NIET mag is de supermarkt;

99 van de 100 keer staat er een vacature Cassiere gezocht oftewel discriminatie op geslacht, wat niet mag. Je kan er melding van maken. Er gebeurd NIETS mee.
pi_177120598
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 23:32 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Je leest wat je wil lezen zo te zien. IK zeg niet dat zwarten GEEN goede aanleg hebben voor scholing. Ik zeg MOGELIJK/MISSCHIEN. Weer context. Je wil lezen wat je wil lezen.
Ja maar mogelijk/misschien koop je niks voor? Zijn dit uitspraken die je moet doen wanneer het mogelijk is? Het is mogelijk dat jij een pedofiel bent, zal ik nu maar zeggen dat je in de gevangenis thuishoort?

Gelukkig gaat dat niet zo makkelijk in Nederland... Maar je snapt wat ik bedoel. IQ is een test gemaakt door mensen deze is niet perfect. En nogmaals de maatschappelijke factoren spelen zwaar mee.
pi_177120599
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 23:29 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Het is wetenschappelijk meermaals aangetoond dat zwarte mensen kortere spieren hebben of iets dergelijks waardoor ze sneller zijn. Zoiets was het.
Wat nou.... heeft men miljarden donkere en niet-donkere mensen onderzocht dan ?
Nee.... men heeft een aantal individuen en kleine groepjes onderzocht

quote:
Denken dat de hele wereld maar gelijke kansen moet krijgen is de grootste onzin die ik hier lees
Nogal a-sociaal van je. En je vindt zeker dat jij en jouw dierbaren in de groep meeste kansen moet zitten. Dat de welvaart en welzijn oneerlijk verdeeld is, is geen excuus om te vinden dat het zo hoort.

quote:
Zwarten hebben zeker een betere aanleg voor bepaalde atletieknummers. Zoals wij een betere aanleg hebben qua scholing misschien? Niks mis mee. Leven en laten leven.
Wie is wij? Bedoel je wij. blanken? IQ-testen wijzen echt niet uit dat blanke mensen erfelijk bepaald beter kunnen leren op scholen
pi_177120617
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 23:35 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Wat nou.... heeft men miljarden donkere en niet-donkere mensen onderzocht dan ?
Nee.... men heeft een aantal individuen en kleine groepje onderzocht

[..]

Nogal a-sociaal van je. En je vindt zeker dat jij en jouw dierbaren in de groep meeste kansen moet zitten. Dat de welvaart en welzijn oneerlijk verdeeld is, is geen excuus om te vinden dat het zo hoort.

[..]

Wie is wij? Bedoel je wij. blanken? IQ-testen wijzen echt niet uit dat blanke mensen erfelijk bepaald beter kunnen leren op scholen
Kan asociaal zijn. Of je denkt; Ik kan de wereld niet redden ;) Een vrij logische gedachte of je moet een boomknuffelaar zijn die denkt dat alle goede doelen ook 100% eerlijk zijn etc :') Wees realistisch.

Voor mij mag iedereen 10 miljoen hebben en een goede gezondheid hebben, maar is onrealistisch/sprookje etc.
pi_177120646
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 23:37 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Kan asociaal zijn. Of je denkt; Ik kan de wereld niet redden ;) Een vrij logische gedachte of je moet een boomknuffelaar zijn die denkt dat alle goede doelen ook 100% eerlijk zijn etc :') Wees realistisch.

Voor mij mag iedereen 10 miljoen hebben en een goede gezondheid hebben, maar is onrealistisch/sprookje etc.
Niet echt de rijke 1% als zij wat filantropischer waren zou het geen sprookje zijn.

En ja je kan de wereld niet redden maar betekent dat, dat als je het niet kan redden? Je het wel mag helpen naar haar ondergang.
pi_177120660
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 23:35 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Wat nou.... heeft men miljarden donkere en niet-donkere mensen onderzocht dan ?
Nee.... men heeft een aantal individuen en kleine groepjes onderzocht

[..]

Nogal a-sociaal van je. En je vindt zeker dat jij en jouw dierbaren in de groep meeste kansen moet zitten. Dat de welvaart en welzijn oneerlijk verdeeld is, is geen excuus om te vinden dat het zo hoort.

[..]

Wie is wij? Bedoel je wij. blanken? IQ-testen wijzen echt niet uit dat blanke mensen erfelijk bepaald beter kunnen leren op scholen
Ja wel gemeen dat hij wij roept. Voor hetzelfde geldt was ik Chinees en voel ik me ver superieur boven hem omdat ik gemiddeld een hoger IQ heb.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-02-2018 23:39:35 ]
pi_177120664
quote:
11s.gif Op zondag 11 februari 2018 23:38 schreef Argo het volgende:

[..]

Niet echt de rijke 1% als zij wat filantropischer waren zou het geen sprookje zijn.

En ja je kan de wereld niet redden maar betekent dat, dat als je het niet kan redden? Je het wel mag helpen naar haar ondergang.
Als of zoals wij het zeggen As is verbrande turf ;) Ondergang? Wowwww rustig aan dude :D Ondergang doen we allemaal samen. Lekker die benzine auto rijden ipv Tesla etc.
pi_177120675
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 23:25 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Dat is geen racisme. Racisme is; Ik heb een hekel aan zwarten, alle zwarten moeten dood.
Racisme is ook: zwarten zijn dommer dan de rest.
pi_177120678
quote:
11s.gif Op zondag 11 februari 2018 23:39 schreef Argo het volgende:

[..]

Ja wel gemeen dat hij wij roept. Voor hetzelfde geldt was ik Chinees en voel ik me ver superieur boven hem omdat ik gemiddeld een hoger IQ heb.
Dan voel jij je superieur. Ik jank daar niet over, want ben geen betatje die overal om jankt. Maak je druk om belangrijke zaken des levens. Oorlog, je gezondheid, financien etc.
pi_177120685
quote:
7s.gif Op zondag 11 februari 2018 23:40 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Racisme is ook: zwarten zijn dommer dan de rest.
Wie zegt dat letterlijk? Baudet? Hiddema? Rutte? Wie?
pi_177120689
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 23:40 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Wie zegt dat letterlijk? Baudet? Hiddema? Rutte? Wie?
Yernaz.
pi_177120697
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 23:39 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Als of zoals wij het zeggen As is verbrande turf ;) Ondergang? Wowwww rustig aan dude :D Ondergang doen we allemaal samen. Lekker die benzine auto rijden ipv Tesla etc.
Tja jij baseert een hele hoop op 'misschien.' Krijg ik gezeik wanneer ik als gebruik....
Wat ik zei was meer beeldspraak, of een pad naar ondergang. Niet zo zeer direct nu..
pi_177120700
quote:
9s.gif Op zondag 11 februari 2018 23:40 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Yernaz.
Videotje ervan? Waarin hij dus zegt; Zwarten zijn dommer dan alle andere rassen of iets dergelijks. Wel die exacte tekst he?
pi_177120705
quote:
11s.gif Op zondag 11 februari 2018 23:41 schreef Argo het volgende:

[..]

Tja jij baseert een hele hoop op 'misschien.' Krijg ik gezeik wanneer ik als gebruik....
Wat ik zei was meer beeldspraak, of een pad naar ondergang. Niet zo zeer direct nu..
Dat pad zijn we 100 jaar geleden al ingeslagen gok ik zo :D
pi_177120713
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 23:41 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Videotje ervan? Waarin hij dus zegt; Zwarten zijn dommer dan alle andere rassen of iets dergelijks. Wel die exacte tekst he?
Ik zei dus al; alles staat in dit topic. Als je niet eens de moeite neemt om de posts hiervoor te lezen...
pi_177120721
quote:
7s.gif Op zondag 11 februari 2018 23:42 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik zei dus al; alles staat in dit topic. Als je niet eens de moeite neemt om de posts hiervoor te lezen...
Ik zie het nergens staan. Je weet dat ik hier altijd meelees dus help mij even als je wil. Het is nogal een bewering die je doet.
pi_177120723
quote:
9s.gif Op zondag 11 februari 2018 23:40 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Yernaz.
Ik weet niet man forum voor democratie volgelingen.... Mijn beste vriend is er een en ik snap het gewoon niet. Hoe kan men in die onzin geloven? De volgelingen zijn ook nog eens vermoeiend om mee te dealen. Ik heb namelijk onderzoek gedaan op verscheidene forums en heb geconstateerd dat FvD volgelingen gemiddeld 66% vervelender zijn dan niet FvD volgers.
pi_177120750
quote:
11s.gif Op zondag 11 februari 2018 23:42 schreef Argo het volgende:

[..]

Ik weet niet man forum voor democratie volgelingen.... Mijn beste vriend is er een en ik snap het gewoon niet. Hoe kan men in die onzin geloven? De volgelingen zijn ook nog eens vermoeiend om mee te dealen. Ik heb namelijk onderzoek gedaan op verscheidene forums en heb geconstateerd dat FvD volgelingen gemiddeld 66% vervelender zijn dan niet FvD volgers.
Ik ben een ex-D66er. Die zijn ook vervelend kan ik je melden. Jarenlang met hun erectie beweren dat wij het volk meer invloed moeten hebben, maar zodra Europa voor de deur staat, door de knietjes gaan en alles willen afschaffen. Wat een partij :D

En de VVD natuurlijk etc etc. Alle partijen hebben wel wat hoor en ik ben het zeer zeker niet met alle punten van FvD eens. Dat zou ook ongezond zijn.
pi_177120760
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 23:42 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Ik zie het nergens staan. Je weet dat ik hier altijd meelees dus help mij even als je wil. Het is nogal een bewering die je doet.
Er is al een paar gelinkt naar het interview. Bij deze nog maar een keer dan.

https://brandpuntplus.kro(...)yernaz-ramautarsing/

Als je het er niet in leest; het is al uitvoerig behandeld in dit topic dus leef je uit.
pi_177120776
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 23:44 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Ik ben een ex-D66er. Die zijn ook vervelend kan ik je melden. Jarenlang met hun erectie beweren dat wij het volk meer invloed moeten hebben, maar zodra Europa voor de deur staat, door de knietjes gaan en alles willen afschaffen. Wat een partij :D

En de VVD natuurlijk etc etc. Alle partijen hebben wel wat hoor en ik ben het zeer zeker niet met alle punten van FvD eens. Dat zou ook ongezond zijn.
Ik kan alleen maar grijnzen en lachen wanneer men het heeft over democratie en meer invloed voor het volk.
pi_177120782
quote:
7s.gif Op zondag 11 februari 2018 23:44 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Er is al een paar gelinkt naar het interview. Bij deze nog maar een keer dan.

https://brandpuntplus.kro(...)yernaz-ramautarsing/

Als je het er niet in leest; het is al uitvoerig behandeld in dit topic dus leef je uit.
Aha! Het is dus context! Hij heeft dat dus niet LETTERLIJK gezegd. Dankjewel! Lezen wat je wil lezen etc.
pi_177120788
quote:
11s.gif Op zondag 11 februari 2018 23:45 schreef Argo het volgende:

[..]

Ik kan alleen maar grijnzen en lachen wanneer men het heeft over democratie en meer invloed voor het volk.
Het volk zou wat mij betreft de invloed moeten hebben. Wij betalen hier de rekeningen. Niet Den Haag.
pi_177120823
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 23:46 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Aha! Het is dus context! Hij heeft dat dus niet LETTERLIJK gezegd. Dankjewel! Lezen wat je wil lezen etc.
Dus als ik iemand 50 euro geef om jou in elkaar te rossen heb ik jou niet in elkaar geslagen en moet alleen de gene die dat direct deed (dus mijn 50 euro ontvang) gestraft worden maar mag ik vrijuit gaan?

Er heet zoiets als interpretatie. Als je zijn uitspraak interpreteert en de context eromheen leest kom je gauw genoeg erachter wat hij bedoelde. Hoef je geen hogere school voor gehad te hebben.
pi_177120837
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 23:46 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Het volk zou wat mij betreft de invloed moeten hebben. Wij betalen hier de rekeningen. Niet Den Haag.
Heel slim ja het volk meer macht geven.... :') Den Haag is niet echt geweldig maar het volk macht geven zo wellicht nog slechter uitpakken. Er is geen gezond alternatief voor Den Haag.
pi_177120847
quote:
11s.gif Op zondag 11 februari 2018 23:48 schreef Argo het volgende:

[..]

Dus als ik iemand 50 euro geef om jou in elkaar te rossen heb ik jou niet in elkaar geslagen en moet alleen de gene die dat direct deed (dus mijn 50 euro ontvang) gestraft worden maar mag ik vrijuit gaan?

Er heet zoiets als interpretatie. Als je zijn uitspraak interpreteert en de context eromheen leest kom je gauw genoeg erachter wat hij bedoelde. Hoef je geen hogere school voor gehad te hebben.
Je vergelijking staat nogal mank. Ik zal een paar betere geven.

Als Rutte zegt; Er gaat GEEN CENT meer naar Griekenland en dat gaat er toch, dan klopt er iets niet. Als D66 jaren roept dat Referenda goed zijn en INEENS besluit ermee te stoppen, dan klopt er iets niet.

Context idd. Lezen wat je wil lezen. Maar ik werk niet in context. Feiten, feiten en feiten. Als Baudet ZELF iets racistisch had gezegd, was ik de eerste om te zeggen; Dat kan niet. Maar dat is niet zo.
pi_177120848
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 23:46 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Aha! Het is dus context! Hij heeft dat dus niet LETTERLIJK gezegd.
Ik kan me niet voorstellen dat je binnen 2 minuten het hele interview hebt doorgelezen en kan concluderen of hij dat heeft gezegd of niet. Maar als jij graag wil volhouden dat mensen er racisme in wíllen zien moet je dat vooral doen natuurlijk. Niemand die je tegenhoudt.
pi_177120856
quote:
11s.gif Op zondag 11 februari 2018 23:49 schreef Argo het volgende:

[..]

Heel slim ja het volk meer macht geven.... :') Den Haag is niet echt geweldig maar het volk macht geven zo wellicht nog slechter uitpakken. Er is geen gezond alternatief voor Den Haag.
Daar ben ik niet zo zeker van. Je doet net alsof hier 17 miljoen achterlijken wonen. Die achterlijken stemmen wel iedere 4 jaar. Zo achterlijk zijn ze. Onderbuik dit dat.
pi_177120864
quote:
9s.gif Op zondag 11 februari 2018 23:50 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik kan me niet voorstellen dat je binnen 2 minuten het hele interview hebt doorgelezen en kan concluderen of hij dat heeft gezegd of niet. Maar als jij graag wil volhouden dat mensen er racisme in wíllen zien moet je dat vooral doen natuurlijk. Niemand die je tegenhoudt.
Ik heb CTRL+F gedaan en gezocht op het woord zwarte/zwarten en ik zag die zin NERGENS staan. Maar blijf GL stemmen, daar kom je dicht bij in de buurt ^O^
pi_177120866
quote:
11s.gif Op zondag 11 februari 2018 23:49 schreef Argo het volgende:

[..]

Heel slim ja het volk meer macht geven.... :') Den Haag is niet echt geweldig maar het volk macht geven zo wellicht nog slechter uitpakken. Er is geen gezond alternatief voor Den Haag.
Als ik zo een beetje doorneem hoeveel mensen al moeite hebben om te begrijpen hoe statistiek werkt en met resultaten van een onderzoek aan de haal gaan lijkt me dat een bijzonder slecht idee.
pi_177120875
quote:
9s.gif Op zondag 11 februari 2018 23:51 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Als ik zo een beetje doorneem hoeveel mensen al moeite hebben om te begrijpen hoe statistiek werkt en met resultaten van een onderzoek aan de haal gaan lijkt me dat een bijzonder slecht idee.
Of hoeveel FOK-leden gezakt zijn voor hun basisschool-diploma begrijpend lezen idd.
pi_177120880
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 23:37 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Kan asociaal zijn. Of je denkt; Ik kan de wereld niet redden ;
Jij bent a-sociaal omdat je het grote onzin vind dat iedereen gelijke kansen moet hebben.
Ik kan de wereld ook niet redden. Ik kan wel van mening zijn dat iedereen gelijke kansen moet hebben. Dat is een kwestie van menselijk willen zijn . Jij bent hardvochtig op dit punt

quote:
Voor mij mag iedereen 10 miljoen hebben en een goede gezondheid hebben, maar is onrealistisch/sprookje etc.
Zeker... dat is ook niet realistisch.
Maar het ging om jouw -asociale instelling dat het grote onzin is dat iedereen gelijke kansen moet hebben.
pi_177120884
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 23:50 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Daar ben ik niet zo zeker van. Je doet net alsof hier 17 miljoen achterlijken wonen. Die achterlijken stemmen wel iedere 4 jaar. Zo achterlijk zijn ze. Onderbuik dit dat.
De partij waarop jij stemt hecht nogal veel waarde aan IQ. Als de mensen meer macht krijgen en politieke invloeden zijn er meer mensen in de bevolking met een lager IQ dan een hoger. Ik denk dat Yernaz zou huilen als deze democratie tot uiting kwam.
pi_177120891
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 23:52 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Jij bent a-sociaal omdat je het grote onzin vind dat iedereen gelijke kansen moet hebben.
Ik kan de wereld ook niet redden. Ik kan wel van mening zijn dat iedereen gelijke kansen moet hebben. Dat is een kwestie van menselijk willen zijn . Jij bent hardvochtig op dit punt

[..]

Zeker... dat is ook niet realistisch.
Maar het ging om jouw -asociale instelling dat het grote onzin is dat iedereen gelijke kansen moet hebben.
Dat is ook grote onzin als in de zin van dat het niet haalbaar is. Daarvoor is er teveel macht/oorlog in de wereld etc.
pi_177120914
quote:
11s.gif Op zondag 11 februari 2018 23:52 schreef Argo het volgende:

[..]

De partij waarop jij stemt hecht nogal veel waarde aan IQ. Als de mensen meer macht krijgen en politieke invloeden zijn er meer mensen in de bevolking met een lager IQ dan een hoger. Ik denk dat Yernaz zou huilen als deze democratie tot uiting kwam.
De partij zelf hecht daar helemaal geen waarde aan. Zie congres FvD (Breda) als ik mij niet vergis. Daar vraagt Baudet aan de zaal wat voor school ze doen. Yarnaz zegt dat hij denkt dat IQ/ras iets met elkaar te maken heeft. Hij zegt niet; FVD VIND.... Dat zegt niemand. Ook niet in de campagnefilmpjes of op social media etc. Dus je haalt iets aan wat jij DENKT te zien/lezen maar wat helemaal niet zo is. Feiten nogmaals. Geen gezweef of gedachtes wat zo zou kunnen zijn etc.
pi_177120917
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 23:51 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Ik heb CTRL+F gedaan en gezocht op het woord zwarte/zwarten en ik zag die zin NERGENS staan. Maar blijf GL stemmen, daar kom je dicht bij in de buurt ^O^
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 23:51 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Of hoeveel FOK-leden gezakt zijn voor hun basisschool-diploma begrijpend lezen idd.
Toen ik begrijpend lezen had op school was er nog geen CTRL+F.

Maar serieus man jij noemt dat lezen? Jij leest hier altijd alles mee zeg je zelf... Maar ctrl f is niet eens lezen. Doe gewoon niet mee aan discussies als je niet eens moeite wil doen en je kop in het zand wil steken je zet jezelf alleen maar voor lul.
pi_177120921
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 23:51 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Ik heb CTRL+F gedaan en gezocht op het woord zwarte/zwarten en ik zag die zin NERGENS staan. Maar blijf GL stemmen, daar kom je dicht bij in de buurt ^O^
Als iemand zegt: "zwarte mensen komen niet aan een baan, werkgevers vinden IQ belangrijk en uit onderzoek blijkt dat er elders op de wereld slechter wordt gescoord dus ja" dan haal jij daar niet uit dat hij leest dat zwarte mensen een lager IQ hebben? Als je zo slecht begrijpend kunt lezen wordt het ook nooit wat.
pi_177120926
quote:
11s.gif Op zondag 11 februari 2018 23:54 schreef Argo het volgende:

[..]

[..]

Toen ik begrijpend lezen had op school was er nog geen CTRL+F.

Maar serieus man jij noemt dat lezen? Jij leest hier altijd alles mee zeg je zelf... Maar ctrl f is niet eens lezen. Doe gewoon niet mee aan discussies als je niet eens moeite wil doen en je kop in het zand wil steken je zet jezelf alleen maar voor lul.
Hij zegt dat hij dat zo gezegd heeft. Dan zoek ik die zin toch op? CTRL+F en je vind alle woorden die je wilt zoeken. Kijk zelf maar. Het staat er niet in.
pi_177120929
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 23:54 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

De partij zelf hecht daar helemaal geen waarde aan. Zie congres FvD (Breda) als ik mij niet vergis. Daar vraagt Baudet aan de zaal wat voor school ze doen. Yarnaz zegt dat hij denkt dat IQ/ras iets met elkaar te maken heeft. Hij zegt niet; FVD VIND.... Dat zegt niemand. Ook niet in de campagnefilmpjes of op social media etc. Dus je haalt iets aan wat jij DENKT te zien/lezen maar wat helemaal niet zo is. Feiten nogmaals. Geen gezweef of gedachtes wat zo zou kunnen zijn etc.
Toch deed Hiddema ook al een rare uitspraak en weigert Baudet er afstand van te doen. Zolang er geen afstand van wordt gedaan weet ik zeker dat ik niet dingen denk te zien of zo.
pi_177120936
quote:
9s.gif Op zondag 11 februari 2018 23:54 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Als iemand zegt: "zwarte mensen komen niet aan een baan, werkgevers vinden IQ belangrijk en uit onderzoek blijkt dat er elders op de wereld slechter wordt gescoord dus ja" dan haal jij daar niet uit dat hij leest dat zwarte mensen een lager IQ hebben? Als je zo slecht begrijpend kunt lezen wordt het ook nooit wat.
Nee je zegt net wat anders. Nu niet je woorden verdraaien ;) Je zei dat Yarnaz zegt dat zwarte mensen dommer zijn. Dat staat er NIET. Probeer er nu niet wat anders van te maken.
pi_177120939
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 23:52 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Dat is ook grote onzin als in de zin van dat het niet haalbaar is. Daarvoor is er teveel macht/oorlog in de wereld etc.
Zoals jij het formuleerde was het dat jij het idee van gelijke kansen ( =gelijke welvaart en welzijn) grote onzin vond.
pi_177120945
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 23:55 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Hij zegt dat hij dat zo gezegd heeft. Dan zoek ik die zin toch op? CTRL+F en je vind alle woorden die je wilt zoeken. Kijk zelf maar. Het staat er niet in.
:') :') :') :')
pi_177120946
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 23:55 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Hij zegt dat hij dat zo gezegd heeft. Dan zoek ik die zin toch op? CTRL+F en je vind alle woorden die je wilt zoeken. Kijk zelf maar. Het staat er niet in.
Er staat in dat Yernaz het logisch vindt dat zwarte mensen vaak worden geweigerd, maar dat is ook logisch omdat werkgevers waarde hechten aan IQ en uit onderzoek blijkt dat zwarte mensen een lagere IQ-score hebben. Dat is toch echt zeggen dat zwarte mensen wat dommer zijn, ongeacht waar ze wonen.
pi_177120947
quote:
11s.gif Op zondag 11 februari 2018 23:55 schreef Argo het volgende:

[..]

Toch deed Hiddema ook al een rare uitspraak en weigert Baudet er afstand van te doen. Zolang er geen afstand van wordt gedaan weet ik zeker dat ik niet dingen denk te zien of zo.
Kan een uitspraak zijn in persoon. Hiddema zal niet gezegd hebben; FvD vind maar IK vind. Nogal een verschil he. Bij iedere partij roepen leden weleens wat waarvan je denkt hmm niet handig etc. Betekend niet dat dat de VISIE van de partij is of wat dan ook.
pi_177120954
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 23:56 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Kan een uitspraak zijn in persoon. Hiddema zal niet gezegd hebben; FvD vind maar IK vind. Nogal een verschil he. Bij iedere partij roepen leden weleens wat waarvan je denkt hmm niet handig etc. Betekend niet dat dat de VISIE van de partij is of wat dan ook.
Als de partij er geen afstand van neemt, zijn ze er in ieder geval niet vies van.
pi_177120960
quote:
9s.gif Op zondag 11 februari 2018 23:56 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Er staat in dat Yernaz het logisch vindt dat zwarte mensen vaak worden geweigerd, maar dat is ook logisch omdat werkgevers waarde hechten aan IQ en uit onderzoek blijkt dat zwarte mensen een lagere IQ-score hebben. Dat is toch echt zeggen dat zwarte mensen wat dommer zijn, ongeacht waar ze wonen.
Context. Lezen wat je wil lezen. Jij was ervan OVERTUIGD dat hij dat zo zei. Dat is dus NIET zo. Kun je wel janken. Het is niet zo.
pi_177120965
quote:
9s.gif Op zondag 11 februari 2018 23:56 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Er staat in dat Yernaz het logisch vindt dat zwarte mensen vaak worden geweigerd, maar dat is ook logisch omdat werkgevers waarde hechten aan IQ en uit onderzoek blijkt dat zwarte mensen een lagere IQ-score hebben. Dat is toch echt zeggen dat zwarte mensen wat dommer zijn, ongeacht waar ze wonen.
Waarom verspil je je tijd hier nog aan? :')

Ik ga slapen, slaap lekker allemaal.
pi_177120968
quote:
11s.gif Op zondag 11 februari 2018 23:57 schreef Argo het volgende:

[..]

Als de partij er geen afstand van neemt, zijn ze er in ieder geval niet vies van.
Over welke uitspraak heb je het hier van Hiddema? Die man praat behoorlijk veel.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')