Met grenzen open zal het nooit genoeg zijn...quote:Op zondag 11 februari 2018 09:23 schreef Hamzoef het volgende:
Mensen die pleiten voor nog meer bebouwing.
Alsof Nederland nog niet dicht genoeg bebouwd is.
Maar godskolere waar woon je dan ook zeg. In een houten vervallen niet geisoleerd huis in the middle of nowhere.quote:Op zaterdag 10 februari 2018 20:28 schreef Zith het volgende:
[..]
Voorbeeldjes: 100.000 sek is ~10.000 eur
https://www.hemnet.se/bos(...)raselet-105-12639375
https://www.hemnet.se/bos(...)ommun-a-102-13358037
https://www.hemnet.se/bos(...)ragunda-140-12983215
https://www.hemnet.se/bos(...)-kardis-127-11935275
In de bouw heb je ook hoogopgeleide functies.quote:Op zaterdag 10 februari 2018 22:19 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je kunt wel cashen maar waar ga je dan heen?
In de bouw kun je meer verdienen dan met een hoogopgeleide functie tegenwoordig. moet je ook harder werken!
Is toch fantastisch als extra huis? Het is dat je een dag onderweg bent om er te komen. Als het op dezelfde afstand als zeg de Ardennen zou liggen, zou half Nederland zoiets kopen.quote:Op zondag 11 februari 2018 09:44 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Maar godskolere waar woon je dan ook zeg. In een houten vervallen niet geisoleerd huis in the middle of nowhere.
Als je de suiker vergeten bent in de supermarkt ben je 2 uur onderweg even op en neer naar de winkel.
Je moet gewoon doen wat je zelf prettig vind en je niet druk maken om wat een ander wil.quote:Op zondag 11 februari 2018 00:22 schreef bianconeri het volgende:
Als je dat geld hebt waarom ga je dan in de Randstad of waar dan ook in het westen wonen.
Serieus waar komt het vandaan dat mensen alsmaar meer in grote steden willen gaan wonen, is toch echt idioot dat je in een stad wilt gaan wonen.
Lekker opgepropt met elkaar ergens zitten voor veel te hoge prijzen, ja echt heerlijk hoor.
Als extra huis wel. Al moet je je denk ik niet vergissen in de onderhoudskosten.quote:Op zondag 11 februari 2018 09:51 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Is toch fantastisch als extra huis? Het is dat je een dag onderweg bent om er te komen. Als het op dezelfde afstand als zeg de Ardennen zou liggen, zou half Nederland zoiets kopen.
Ik zou het daar kopen voor de grond, en er dan een onderhoudsarme blokhut opzetten. Maar ja, de reisafstand he...quote:Op zondag 11 februari 2018 09:56 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Als extra huis wel. Al moet je je denk ik niet vergissen in de onderhoudskosten.
Ik denk dat grond helemaal bijna niks kost daar.quote:Op zondag 11 februari 2018 09:58 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ik zou het daar kopen voor de grond, en er dan een onderhoudsarme blokhut opzetten. Maar ja, de reisafstand he...
Oh, dan nog liever een vakantiehuis in dunbevolkt gebied ergens in Duitsland.quote:Op zondag 11 februari 2018 10:00 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik denk dat grond helemaal bijna niks kost daar.
Die reisafstand gaat je enorm tegenstaan denk ik. En een groot deel van het jaar is het bijna de hele dag donker en ligt er een meter sneeuw op de weg.
Het Zwarte Woud blijft voor mij een erg geschikt plekje.quote:Op zondag 11 februari 2018 10:01 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Oh, dan nog liever een vakantiehuis in dunbevolkt gebied ergens in Duitsland.
Maar dat is vrij duur. Ik geef dan de voorkeur aan de Harz. Ben je daar wel eens geweest?quote:Op zondag 11 februari 2018 10:08 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Het Zwarte Woud blijft voor mij een erg geschikt plekje.
Zolang er woningschaarste is zijn er te weinig woningen.quote:Op zondag 11 februari 2018 09:23 schreef Hamzoef het volgende:
Mensen die pleiten voor nog meer bebouwing.
Alsof Nederland nog niet dicht genoeg bebouwd is.
Nee. Maar erg mooi als ik Google images mag geloven.quote:Op zondag 11 februari 2018 10:09 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Maar dat is vrij duur. Ik geef dan de voorkeur aan de Harz. Ben je daar wel eens geweest?
De Bijlmer is allang niet meer zoals vroeger. Grote delen zijn volledig nieuwbouw geworden en onherkenbaar. Zelfs luxe huizen met grachtjes vindt je er tegenwoordig. Achter station Diemen-Zuid wordt in oud Amsterdamse stijl (met moderne invloeden erin) een knots van een nieuwe woonwijk gebouwd genaamd Hollands park.quote:Op zaterdag 10 februari 2018 18:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
Als je wat geld hebt ga je toch niet in de Bijlmer of de Schilderswijk blijven zitten
Klopt, de frame dat Zuid-Oost zo slecht is dateert van de jaren '80 en blijft hardnekkig rondzingen. Intussen is daar veel veranderd. Het is prima toeven in Zuid-Oost tegenwoordig, op enkele plekken na (Gein bijvoorbeeld).quote:Op zondag 11 februari 2018 10:31 schreef Elzies het volgende:
[..]
De Bijlmer is allang niet meer zoals vroeger. Grote delen zijn volledig nieuwbouw geworden en onherkenbaar. Zelfs luxe huizen met grachtjes vindt je er tegenwoordig. Achter station Diemen-Zuid wordt in oud Amsterdamse stijl (met moderne invloeden erin) een knots van een nieuwe woonwijk gebouwd genaamd Hollands park.
Het Bijlmer Arena gebied is dé Nederlandse trekpleister geworden voor concertpubliek en natuurlijk voor de voetballiefhebbers.
De Amsterdamse binnenstad is een no go area geworden omdat het onbetaalbaar is geworden. Vroeger was wonen buiten de ring taboe maar inmiddels is die scheidslijn opgeheven omdat tussen het Amstelstation en Duivendrecht-Zuidoost enorme wijken uit de grond worden gestamd. Zuidoost krijgt hiermee feitelijk naast de bestaande metroverbinding een vaste aansluiting met de binnenstad.
Dus ik kan me goed voorstellen dat ook daar de prijzen flink aan het stijgen zijn. Dat is alleen maar goed voor de voortgang van zo'n gebied.
quote:Op zondag 11 februari 2018 00:22 schreef bianconeri het volgende:
Als je dat geld hebt waarom ga je dan in de Randstad of waar dan ook in het westen wonen.
Serieus waar komt het vandaan dat mensen alsmaar meer in grote steden willen gaan wonen, is toch echt idioot dat je in een stad wilt gaan wonen.
Lekker opgepropt met elkaar ergens zitten voor veel te hoge prijzen, ja echt heerlijk hoor.
De echte yup wil kunnen vertellen dat hij dichtbij Amsterdam woont waar het allemaal gebeurd. Die wil niet naar een "provincie".quote:Op zondag 11 februari 2018 10:50 schreef Hexagon het volgende:
Niemand dwingt je met een revolver op je hoofd om in Amsterdam te wonen toch?
De werkgelegenheid zit er wel. Als mensen buiten de stad moeten gaan wonen en dan 25 kilometer met de auto naar het werk moeten rijden elke dag, dan is dat hartstikke slecht voor het milieu.quote:Op zondag 11 februari 2018 10:50 schreef Hexagon het volgende:
Niemand dwingt je met een revolver op je hoofd om in Amsterdam te wonen toch?
Daar betalen ze dan maar lekker voor in hun bijlmerflatjequote:Op zondag 11 februari 2018 10:51 schreef Beathoven het volgende:
[..]
[..]
De echte yup wil kunnen vertellen dat hij dichtbij Amsterdam woont waar het allemaal gebeurd. Die wil niet naar een "provincie".
Er is toch overal wel werk?quote:Op zondag 11 februari 2018 10:57 schreef Igen het volgende:
[..]
De werkgelegenheid zit er wel. Als mensen buiten de stad moeten gaan wonen en dan 25 kilometer met de auto naar het werk moeten rijden elke dag, dan is dat hartstikke slecht voor het milieu.
Wat meer spreiding van die werkgelegenheid lijkt me dan een betere optie. Je kan immers in Amsterdam niet oneindig bijbouwen.quote:Op zondag 11 februari 2018 10:57 schreef Igen het volgende:
[..]
De werkgelegenheid zit er wel. Als mensen buiten de stad moeten gaan wonen en dan 25 kilometer met de auto naar het werk moeten rijden elke dag, dan is dat hartstikke slecht voor het milieu.
Ligt er aan wat je onder milieu verstaat. Voor je eigen milieu is het echt niet goed om in Amsterdam te gaan wonen hoor.quote:Op zondag 11 februari 2018 11:01 schreef LXIV het volgende:
Alles bij elkaar is veel beter voor het milieu
Preciesquote:Op zondag 11 februari 2018 10:58 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Daar betalen ze dan maar lekker voor in hun bijlmerflatje
Je kan in Amsterdam best bijbouwen. Werkgelegenheid verplaatsen kan daarentegen niet zomaar. Je kan mensen immers niet dwingen om in Lelystad bedrijven op te richten.quote:Op zondag 11 februari 2018 11:08 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wat meer spreiding van die werkgelegenheid lijkt me dan een betere optie. Je kan immers in Amsterdam niet oneindig bijbouwen.
Als je een grote stad creeert, met goed OV, bijvoorbeeld electrisch OV onder de grond, goede fiets/voetgangerinfra, alles dicht bij elkaar, energieneutrale appartementen, etc. dan is dat heel efficiënt en schoon allemaal. Dan is het in zo'n stad ook schoner dan op het platteland met varkensstallen en diesels.quote:Op zondag 11 februari 2018 11:09 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ligt er aan wat je onder milieu verstaat. Voor je eigen milieu is het echt niet goed om in Amsterdam te gaan wonen hoor.
Dit is toch op zich een prima verdeling zo te zien? Op de postzegel die Nederland is vind je binnen 15 km altijd wel een werk-gemeente.quote:
Je kunt bedrijven stimuleren om vestigingen elders te openen.quote:Op zondag 11 februari 2018 11:17 schreef Igen het volgende:
[..]
Je kan in Amsterdam best bijbouwen. Werkgelegenheid verplaatsen kan daarentegen niet zomaar. Je kan mensen immers niet dwingen om in Lelystad bedrijven op te richten.
En Q-koorts.quote:Op zondag 11 februari 2018 11:20 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als je een grote stad creeert, met goed OV, bijvoorbeeld electrisch OV onder de grond, goede fiets/voetgangerinfra, alles dicht bij elkaar, energieneutrale appartementen, etc. dan is dat heel efficiënt en schoon allemaal. Dan is het in zo'n stad ook schoner dan op het platteland met varkensstallen en diesels.
Bedrijven zien liever Amsterdam op het nationale en internationale visitekaartje. Lelystad is geen sterk merk.quote:Op zondag 11 februari 2018 11:17 schreef Igen het volgende:
[..]
Je kan in Amsterdam best bijbouwen. Werkgelegenheid verplaatsen kan daarentegen niet zomaar. Je kan mensen immers niet dwingen om in Lelystad bedrijven op te richten.
Als je een nieuwe stad bouwt kan dit allemaal, maar er is nu eenmaal sprake van een erfenis omdat steden niet in 1x gebouwd worden.quote:Op zondag 11 februari 2018 11:20 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als je een grote stad creeert, met goed OV, bijvoorbeeld electrisch OV onder de grond, goede fiets/voetgangerinfra, alles dicht bij elkaar, energieneutrale appartementen, etc. dan is dat heel efficiënt en schoon allemaal. Dan is het in zo'n stad ook schoner dan op het platteland met varkensstallen en diesels.
Voor Nederlanders (moi incluis) is Amsterdam een gigantische, overbevolkte mega-metropool waar met geen mogelijkheid nog iemand bij kan. Internationaal gezien valt dat best nog wel mee. Je kunt idd best bijbouwen, als je het maar slim doet. Je zou het ook zo kunnen doen dat het mensen mogelijk maakt bijv geen auto nodig te hebben.quote:Op zondag 11 februari 2018 11:17 schreef Igen het volgende:
[..]
Je kan in Amsterdam best bijbouwen. Werkgelegenheid verplaatsen kan daarentegen niet zomaar. Je kan mensen immers niet dwingen om in Lelystad bedrijven op te richten.
Als je een bedrijf in Lelystad hebt kun je gerust Amsterdam op het kaartje schrijven. Dat is min of meer hetzelfde.quote:Op zondag 11 februari 2018 11:23 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Bedrijven zien liever Amsterdam op het nationale en internationale visitekaartje. Lelystad is geen sterk merk.
Ik zie niet in hoe je een ander systeem bouwt wat betaalbaar is wat de auto overtreft in ook maar 1 punt.quote:Op zondag 11 februari 2018 11:23 schreef LXIV het volgende:
Je zou het ook zo kunnen doen dat het mensen mogelijk maakt bijv geen auto nodig te hebben.
Dat klopt, maar in Noord kan je dat wel doen. En dan zit je ook nog binnen 10 minuten in het centrum.quote:Op zondag 11 februari 2018 11:23 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Als je een nieuwe stad bouwt kan dit allemaal, maar er is nu eenmaal sprake van een erfenis omdat steden niet in 1x gebouwd worden.
Amsterdam is al aardig oud en bij de eerste bouw was hetgeen je schrijft er niet.
Ah dus nu verklein je je stad tot een wijk ipv wat je net zei....quote:Op zondag 11 februari 2018 11:25 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat klopt, maar in Noord kan je dat wel doen. En dan zit je ook nog binnen 10 minuten in het centrum.
Wanneer alles zo dicht bij elkaar ligt dat je het gewoon te voet kunt doen of met de fiets. Veel mensen in Amsterdam hebben al geen auto meer. Ook niet nodig als je daar werkt, je sociale kring hebt en alles kunt kopen wat je wil.quote:Op zondag 11 februari 2018 11:25 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik zie niet in hoe je een ander systeem bouwt wat betaalbaar is wat de auto overtreft in ook maar 1 punt.
van de ene kant naar de andere kant van de stad te voet....quote:Op zondag 11 februari 2018 11:27 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wanneer alles zo dicht bij elkaar ligt dat je het gewoon te voet kunt doen of met de fiets. Veel mensen in Amsterdam hebben al geen auto meer. Ook niet nodig als je daar werkt, je sociale kring hebt en alles kunt kopen wat je wil.
Hier haalt iedereen die 18 wordt nog meteen zijn rijbewijs en koopt een auto. In Amsterdam is dat helemaal niet meer hot
Idd, desnoods zet je een belmiep in Amsterdam neerquote:Op zondag 11 februari 2018 11:24 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als je een bedrijf in Lelystad hebt kun je gerust Amsterdam op het kaartje schrijven. Dat is min of meer hetzelfde.
Bijvoorbeeld.quote:Op zondag 11 februari 2018 11:22 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Je kunt bedrijven stimuleren om vestigingen elders te openen.
Maar hoe zie je dat bijbouwen voor je? Alle Amsterdammers in grote torenflats?
Mja..quote:Op zondag 11 februari 2018 11:24 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als je een bedrijf in Lelystad hebt kun je gerust Amsterdam op het kaartje schrijven. Dat is min of meer hetzelfde.
Of 'Amsterdam area' of 'groot Amsterdam'quote:Op zondag 11 februari 2018 11:28 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Mja..
Je kunt je dan misschien een postbus in Amsterdam hebben.
Ook mogelijk, en internationaal zou dat zeker een verschil maken al is 'omgeving' voor veel Nederlanders niet 't zelfde als 'in het hart van..'.quote:Op zondag 11 februari 2018 11:29 schreef LXIV het volgende:
[..]
Of 'Amsterdam area' of 'groot Amsterdam'
Theoretisch (zonder files) sta ik zelfs binnen een uur in het centrum van Amsterdam. Internationaal gezien is dat dan ook 'Amsterdam area'. Dat geldt voor meer dan de helft van Nederland.quote:Op zondag 11 februari 2018 11:33 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ook mogelijk, en internationaal zou dat zeker een mogelijk verschil maken al is 'omgeving' voor veel Nederlanders niet 't zelfde als 'in het hart van..'.
Dat is waar..quote:Op zondag 11 februari 2018 11:34 schreef LXIV het volgende:
[..]
Theoretisch (zonder files) sta ik zelfs binnen een uur in het centrum van Amsterdam. Internationaal gezien is dat dan ook 'Amsterdam area'. Dat geldt voor meer dan de helft van Nederland.
Dan wat langer. Maar met de trein ook een uurtje.quote:
Het moet natuurlijk geen Hong Kong worden, maar zelfs de originele Bijlmer-hoogbouw had zo veel groen dat de bevolkingsdichtheid niet groter was dan die van een wijk met rijtjeshuizen. Bij de sanering is daadwerkelijk ook een hoop hoogbouw door rijtjeshuizen vervangen.quote:Op zondag 11 februari 2018 11:23 schreef LXIV het volgende:
[..]
Voor Nederlanders (moi incluis) is Amsterdam een gigantische, overbevolkte mega-metropool waar met geen mogelijkheid nog iemand bij kan. Internationaal gezien valt dat best nog wel mee. Je kunt idd best bijbouwen, als je het maar slim doet. Je zou het ook zo kunnen doen dat het mensen mogelijk maakt bijv geen auto nodig te hebben.
Hoogbouw hoeft helemaal niet tot verpaupering te leiden, als er maar de juiste mensen in komen te wonen.quote:Op zondag 11 februari 2018 11:39 schreef Igen het volgende:
[..]
Het moet natuurlijk geen Hong Kong worden, maar zelfs de originele Bijlmer-hoogbouw had zo veel groen dat de bevolkingsdichtheid niet groter was dan die van een wijk met rijtjeshuizen. Bij de sanering is daadwerkelijk ook een hoop hoogbouw door rijtjeshuizen vervangen.
Een kosmopolitische wereldstad zou het toch wel aan moeten durven om een klein beetje compacter te bouwen dan dat, als in de praktijk blijkt dat de vraag de spuigaten uit loopt en de mensen liever wat kleiner maar dan wel in de stad wonen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |