abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zaterdag 10 februari 2018 @ 18:11:45 #1
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_177088124
Beste FOK!kers,

In NL kan men na de donkere jaren de tanden economisch alweer flink in het brood zetten. ,,Het gaat ons land in economisch opzicht zeer voor de wind'' ^O^, dat mag men zo langzamerhand toch wel stellen. ;) En dat een grote diversiteit aan positieve economische 'gevolgen' zich thans in een razendsnel tempo ontwikkeld heeft is door dik en dun gebleken, waarover in de media al veel info uitgegeven is, mij dunkt.

''Duurder, duurder en duurder'' is een publieke kreet die altijd al gebezigd werd. Ook nu lijkt lang niet iedereen tevreden te zijn met de vele goede ontwikkelingen sinds de crisis voorbij is. Evenzo geldt dat voor de alsmaar stijgende prijzen op de woningmarkt, hier zit een kern van waarheid in maar dat was ons al lang en breed bekend. *)
Enfin, naar het schijnt zal de hypotheekrente iets worden verhoogd, wat ertoe leidt dat hypotheekverstrekkers meer geld kwijt zullen zijn bij hunner geldinkoop wat resulteert in een heuse doorberekening naar de rente op consumentenleningen, zoals hypotheekverhogingen. :s) :s) :s)

Uiteindelijk is de concurrentie op de hypotheekmarkt al fors toegenomen, vandaar dus, maar huizenkopers hebben behalve alleen de bank óók nog de riante keuze hun hypotheek te laten financieren door een pensioenfonds of verzekeraar. ;) Maar wanneer men alleen focust op alle negatieve 'ingrediënten van de economische pap' *), oftewel 'de wat minder lekkere krenten in de pap' :6, dan zal men alle positieve kanten uit het oog dreigen te verliezen want die zijn er in grote getale!

Afgelopen week, vertoevend in de betere kringen en verkerend in de meest perfecte Haerlemsche sferen, met volle teugen genietend van het overheerlijke buffet, beste lezer, :9~ :Y)


:9

houd ik sowieso voor ogen dat de woningbouw mettertijd steeds meer gestalte zal gaan krijgen. Maar voor die tijd zal het helaas voor velen nog even 'dringen' blijven om een huis te kunnen bemachtigen dat budgetair haalbaar is. *) Tenminste, voor bepaalde inkomensgroepen dan, omdat mensen die flink wat kunnen neertellen het eerste aan bod zullen komen in de grote steden.

In diverse randstedelijke agglomeraties is de schaarste op de huizenmarkt steeds groter, soms tot nijpend aan toe; juist voor groepen die niet voldoende inkomen kunnen overleggen en daarbij als 'inleg' een flink 'zakcentje' meebrengen naar de plaatselijke makelaar. *) Hoewel velen een woning prefereren in grotere steden, voornamelijk in de Randstad waar in strikte orde geregeerd wordt door Rutte III in politiek Den Haag en waar men andere zeer belangrijke zaken regelt, kiest men steeds vaker 'eieren voor zijn geld' en zoekt de buitenwijken meer op. :s) :s) :s) :)

Wat er in tien jaar tijd kan veranderen: in het Haarlemse Schalkwijk zal men als koper ook steeds meer tot z'n recht gaan komen, evenals in wijken die al vele decennia gesitueerd zijn in polders en zulks. Geloof en of niet, kopen komt alweer dichterbij voor mensen die over 'n prima inkomen beschikken, want kopen of huren in de Bijlmer en de Haagse Schilderswijk is inmiddels 'hot'. }) :9~ De vraagprijzen gaan zélfs daar fors omhoog, en dat heeft tot gevolg dat het leefklimaat aldaar ook drastisch zal kunnen verbeteren wanneer een toenemend aantal huidige bewoners gaat verkassen of komt te overlijden als hun tijd daar is.

Maar het is iemands goed recht om daar tot het einde te blijven wonen O-), en als sociaal huurder kosteloos te mogen profiteren van alle vooruitgang die spoedig om de hoek zal komen kijken in hun wijk. :s) :s) :s) Verder zijn er 'manieren' voor huidige of toekomstige kopers, waaronder zaken als het nieuwe modelkoopcontract om hen goeddeels te waarborgen voor kapitaal verlies en andere tegenslagen die zich in de toekomst kunnen voordoen m.b.t. hun (droom)huis. Bovendien wordt de run op de huizenmarkt in de grote stad enigszins ontlast, met als gevolg dat de flinke stijging van huizenprijzen wat minder snel zullen ontaarden in de zogeheten gevreesde bubbel.

Maar of men op de lange termijn zo blij moet zijn met deze snelle stijgingen, daar valt uiteraard wat voor te zeggen. ;) Vanwege toekomstige 'inpoldering' van huidige goedkope woonwijken - als gevolg van aankoop van grond door projectontwikkelaars of aankoop en het vervolgens succesvol verkopen van bestaande woningen *) - liggen er reeds plannen klaar voor het realiseren van een aantal sociale huurwoningen in andere stadsdelen (polders) waar mondjesmaat zelfs nog industrie voorkomt vanuit de achtertuin gezien. :s) :s) :s)

Maar goed, voor het middensegment houdt men ook 'n oogje in het zeil, zij die teveel verdienen voor sociale huur maar te weinig voor een koophuis. Maar de andere kant van de medaille schetst toch ook het beeld dat de druk op de woningmarkt op de meest gewilde locaties minder zal kunnen worden ;), waarbij het flink geslonken assortiment in vastgoed helaas alleen maar weggelegd zal zijn voor een aantal kapitaalkrachtige kopers.

''Wie het eerst komt, wie het eerst maalt!'' :Y)

Allemaal een fijne avond toegewenst!!

Scjvb

Zelfs 'goedkope' wijken worden alsmaar duurder
VANDAAG, 08:31 AANGEPAST OM 14:02

quote:
GESCHREVEN DOOR
Aida Brands
redacteur Economie


Wijken als de Bijlmer in Amsterdam en de Haagse Schilderswijk waren jarenlang buurten waar je nog voor relatief weinig geld een woning kon kopen. Maar door krapte op de woningmarkt stijgen ook deze wijken snel in prijs, blijkt uit cijfers van de Nederlandse Vereniging van Makelaars (NVM) die de NOS heeft opgevraagd.


'Bij een bezichtiging pas was het bijna knokken'

Waar je in Utrecht in de wijk Ondiep voor een huis in 2013 nog zo'n 160.000 euro betaalde, ben je vier jaar later 250.000 euro kwijt, een stijging van maar liefst 56 procent. In Den Haag in de Stationsbuurt steeg de prijs zelfs met 110 procent. Niet alleen starters zijn geïnteresseerd in de woningen, maar ook investeerders hebben de wijken ontdekt.

Bijlmer is booming

In Amsterdam-Zuidoost moet je er tegenwoordig snel bij zijn als je een woning wilt kopen. "De woningen worden in zeer rap tempo verkocht. Een appartement staat twee dagen online en binnen een week hebben wij de verkoop rond", zegt makelaar Danny van Buuren.

Dankzij investeringen in de veiligheid, nieuwbouwprojecten en een goede verbinding met het centrum van de hoofdstad trekken veel nieuwkomers naar de buurt. Ook steeds meer internationale bedrijven vestigen zich in het stadsdeel. "Wij zien de 'probleemwijken' meer als kanswijken", zegt Roeland Kimman van de NVM. "Er komt nu steeds meer nieuw elan in de wijken en meer mensen zien de buurt als een goed alternatief voor de dure binnenstad."

Knokken voor een woning

Destijds was Amsterdam-Zuidoost wijk niet zo populair. "In de tijd van de crisis konden we deze woningen niet aan de straatstenen kwijt. Ze werden verkocht voor 100.000 euro, maximaal 110.000 euro. Nu kunnen deze woningen voor 210.000 worden verkocht", zegt makelaar Rodney Linger. Collega-makelaar Danny van Buuren zag de prijzen de afgelopen tien maanden stijgen met zo'n 20 procent.

Ook de huurprijzen gaan snel omhoog in Amsterdam-Zuidoost. Makelaar Linger ziet steeds gekkere situaties. "Ik had laatst een bezichtiging voor een huurwoning in de Venserpolder en er stonden gewoon veertig mensen op de stoep. Op een gegeven moment was het bijna knokken omdat ze de woning zo graag wilden. Acht jaar geleden was zo'n situatie ondenkbaar."

Volgens Linger hebben de stijgende prijzen ook een schaduwkant. Veel mensen die nu in Zuidoost wonen, trekken weg naar steden als Almere en Lelystad. Voor mensen die nu huren bij een woningcorporatie heeft hij maar één advies. "Ga niet weg uit Zuidoost, want je komt er gewoon niet meer in."

© https://nos.nl/artikel/22(...)alsmaar-duurder.html
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
  zaterdag 10 februari 2018 @ 18:44:14 #2
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_177088843
Dat kan toch niet goed blijven gaan. Als de Bijlmer al duur wordt :?
  zaterdag 10 februari 2018 @ 18:48:09 #3
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_177088926
Als je wat geld hebt ga je toch niet in de Bijlmer of de Schilderswijk blijven zitten :')
  Moderator zaterdag 10 februari 2018 @ 18:51:46 #4
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_177089017
En de mensen die geen geld hebben kunnen ook niet meer in de Bijlmer of de Schilderswijk terecht. :')
Breitling - Instruments for Professionals
pi_177089446
Het begint ook wel bizarre vormen aan te nemen. 275 tot 300k voor een rijtjeshuis (niet eens in omgeving randstad), vrijstaand pas vanaf 400k. Ik ken weinig mensen die een hypotheekmaandlast van 1500/2000 euro kunnen dragen.
  zaterdag 10 februari 2018 @ 19:30:15 #6
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_177089952
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 19:07 schreef Aanstootgevendenaam het volgende:
Het begint ook wel bizarre vormen aan te nemen. 275 tot 300k voor een rijtjeshuis (niet eens in omgeving randstad), vrijstaand pas vanaf 400k. Ik ken weinig mensen die een hypotheekmaandlast van 1500/2000 euro kunnen dragen.
Inderdaad bizar. De Randstad wordt onbetaalbaar.
pi_177090087
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 19:07 schreef Aanstootgevendenaam het volgende:
Het begint ook wel bizarre vormen aan te nemen. 275 tot 300k voor een rijtjeshuis (niet eens in omgeving randstad), vrijstaand pas vanaf 400k. Ik ken weinig mensen die een hypotheekmaandlast van 1500/2000 euro kunnen dragen.
Voor datzelfde bedrag kun je in de VS een kast van een huis kopen, ze zijn hier helemaal gek geworden.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_177090592
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 19:36 schreef Hathor het volgende:
Voor datzelfde bedrag kun je in de VS een kast van een huis kopen
Maar dan woon je in de VS. :')

Er zijn wel meer landen waar je voor dat bedrag een "paleis" kan kopen.
pi_177090680
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 19:36 schreef Hathor het volgende:

[..]

Voor datzelfde bedrag kun je in de VS een kast van een huis kopen, ze zijn hier helemaal gek geworden.
in New York koop je voor dat geld een bezemkast. :D
pi_177090754
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 19:07 schreef Aanstootgevendenaam het volgende:
Het begint ook wel bizarre vormen aan te nemen. 275 tot 300k voor een rijtjeshuis (niet eens in omgeving randstad), vrijstaand pas vanaf 400k. Ik ken weinig mensen die een hypotheekmaandlast van 1500/2000 euro kunnen dragen.
Een koppel en dan allebei 32-40 uur werken, dan moet 1500 lukken. Wel lekker risicovolle tophypotheek.
pi_177091035
Bubble bubble
pi_177091211
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 19:54 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Maar dan woon je in de VS. :')

Er zijn wel meer landen waar je voor dat bedrag een "paleis" kan kopen.
In Hongarije koop je voor 75k een landhuis met 4ha
pi_177091248
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 19:59 schreef bamibij het volgende:

[..]

Een koppel en dan allebei 32-40 uur werken, dan moet 1500 lukken. Wel lekker risicovolle tophypotheek.
En dan komen de kinderen en 5 jaar later wil de dame in kwestie minder werken en dan zijn de rapen gaar.
pi_177091256
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 19:30 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Inderdaad bizar. De Randstad wordt onbetaalbaar.
Gelukkig zijn mensen in dit land bezig met belangrijkere zaken, zoals immigratie en het behouden van de 'cultuur'.
wooblabalurg
  † In Memoriam † zaterdag 10 februari 2018 @ 20:21:00 #15
230491 Zith
pls tip
pi_177091308
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 20:17 schreef Aanstootgevendenaam het volgende:

[..]

In Hongarije koop je voor 75k een landhuis met 4ha
In Zweden voor 40k
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_177091363
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 19:56 schreef Basp1 het volgende:

[..]

in New York koop je voor dat geld een bezemkast. :D
In New Jersey weer niet

Opzich gewoon een logisch gevolg van inflatie dit bericht, en inflatie is een teken dat het goed gaat met een land. Als huizen minder geld waard werden zat men met een structureel probleem, want dan heb je massale leegloop en groot verval. Denk dat je nu in Jemen wel huizen moet gaan kopen, of in andere landen waar het diepste punt net wordt bereikt.

Inflatie treft helaas de allerarmsten het hardst, maar de rest van de maatschappij vaart er wel bij.
  zaterdag 10 februari 2018 @ 20:22:41 #17
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_177091371
In Friesland kun je een hele ruime woning kopen voor 160.000. Vrijstaand is ook heel betaalbaar.
pi_177091377
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 20:21 schreef Zith het volgende:

[..]

In Zweden voor 40k
In nederland net een garagebox.
pi_177091456
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 20:21 schreef Zith het volgende:

[..]

In Zweden voor 40k
Vertel er ook bij dat Stockholm wel even een stuk duurder is dan Amsterdam...
  † In Memoriam † zaterdag 10 februari 2018 @ 20:28:36 #20
230491 Zith
pls tip
pi_177091551
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  † In Memoriam † zaterdag 10 februari 2018 @ 20:28:58 #21
230491 Zith
pls tip
pi_177091564
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 20:25 schreef jakosi het volgende:

[..]

Vertel er ook bij dat Stockholm wel even een stuk duurder is dan Amsterdam...
Daar moet je dan ook niet wonen.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_177091571
Over een paar jaar moeten al die huizen nageisoleerd worden wat ook weer een vermogen gaat kosten.
pi_177091673
De Bijlmer staat er al een tijdje. Als je daar meer moet voor betalen dan ben je niet rijker maar juist armer. Hier is dus sprake van economische achteruitgang.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_177092145
Heeft Cempexo zich al gemeld met een foto van zijn buren? :')

De prijzen gaan overigens nergens meer over. Moderne rijwoningen gaan hier in het midden van het land voor +300.000 euro binnen een paar weken van de hand 8)7
pi_177092349
quote:
2s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 20:29 schreef machtpen het volgende:
Over een paar jaar moeten al die huizen nageisoleerd worden wat ook weer een vermogen gaat kosten.
Mijn moeder appte laatst in paniek dat hun nieuwe huis misschien geen gasleiding meer krijgt. Ik snap niet dat dat gasrecht al niet 5 jaar geleden was afgeschaft want zelfs nieuwbouwwoningen moeten over enkele jaren voor heel veel geld worden omgebouwd.
pi_177092845
Almere wordt binnenkort ook onbetaalbaar?
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2419064/1/999#p176295558" target="_blank" >vrijdag 5 januari 2018 08:29</a> schreef <a href="http://forum.fok.nl/user/profile/144984" target="_blank" >xminator</a> het volgende:[/b]
Anyway gelukkig zijn er een hoop mensen net zo dom als jij. Daarom koop ik nu wat extra ripple..
pi_177093055
Goede tijd als je een huis moet verkopen.
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
pi_177093223
quote:
5s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 21:14 schreef alilami het volgende:
Almere wordt binnenkort ook onbetaalbaar?
Als de koopkracht gewoon evenredig meestijgt is er toch niets aan de hand? In 1900 kon je wellicht voor een cent een zak snoep kopen, maar was je inkomen op de schaal van nu ook 3 keer niks. Het zal allemaal wel wat meevallen, tenzij Prins Bernhard Jr. en oud voetballers daar ook pandjes gaan kopen en splitsen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 21:21 schreef barthol het volgende:
Goede tijd als je een huis moet verkopen.
zo hoort het ook

[ Bericht 15% gewijzigd door Beathoven op 10-02-2018 21:43:51 ]
pi_177093526
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 19:59 schreef bamibij het volgende:

[..]

Een koppel en dan allebei 32-40 uur werken, dan moet 1500 lukken. Wel lekker risicovolle tophypotheek.
Met een rente van drie keer niks. Als die gaat stijgen wordt het druk onder de brug.
pi_177093877
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 21:27 schreef Beathoven het volgende:

[..]

zo hoort het ook
De trend kwam ons (als erven) wel goed uit, we moesten het oude ouderlijke huis verkopen, en wilden niet dat dat heel lang zou duren. Het was zo goed als verkocht nog voordat het op funda kwam. Voorlopig koopcontract is al getekend.
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
  zaterdag 10 februari 2018 @ 22:08:40 #32
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_177094387
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 19:07 schreef Aanstootgevendenaam het volgende:
Het begint ook wel bizarre vormen aan te nemen. 275 tot 300k voor een rijtjeshuis (niet eens in omgeving randstad), vrijstaand pas vanaf 400k. Ik ken weinig mensen die een hypotheekmaandlast van 1500/2000 euro kunnen dragen.
Dat zijn er heel veel. Door de zeer lage rente kun je al snel een half miljoen of meer lenen. Eerst had je dan veel hogere maandlasten, en dat was enkel de rentebetaling!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_177094406
De motor van onze economie: prijsstijging van huizen.
I´m back.
  zaterdag 10 februari 2018 @ 22:10:45 #34
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_177094435
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 19:30 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Inderdaad bizar. De Randstad wordt onbetaalbaar.
Dat is per definitie niet waar. De huizenprijzen komen altijd op het niveau dat mensen ze nog betalen kunnen. Dat de Randstad voor jou onbetaalbaar wordt zegt niks. De prijzen stijgen juist zo sterk omdat mensen het betalen kunnen!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  zaterdag 10 februari 2018 @ 22:11:11 #35
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_177094441
quote:
9s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 22:09 schreef Ryan3 het volgende:
De motor van onze economie: prijsstijging van huizen.
Het levert niks op.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_177094476
quote:
6s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 20:18 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Gelukkig zijn mensen in dit land bezig met belangrijkere zaken, zoals immigratie
Zie je het verband echt niet?
pi_177094487
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 22:11 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het levert niks op.
Genoeg als je er op tijd uitspringt en terwijl het duurt ook voor heel veel andere mensen.

Maar ja, hoe moeten we dat beoordelen hè, dat is wat anders. In principe kun je heel uitgekookt zorgen voor prijsstijgingen.
Verder hebben veel mensen het nog steeds niet in de gaten dus hè, denk ik. Van Engelen wel, verwacht wel weer een stukje eerdaags van hem in de Groene Amsterdammer. (Collega van me, van huis uit ICT'er wil ook al in de bouw gaan, als tegelzetter... nou dan loopt het wel hard tegenwoordig)
I´m back.
  † In Memoriam † zaterdag 10 februari 2018 @ 22:15:35 #38
230491 Zith
pls tip
pi_177094530
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 19:07 schreef Aanstootgevendenaam het volgende:
Het begint ook wel bizarre vormen aan te nemen. 275 tot 300k voor een rijtjeshuis (niet eens in omgeving randstad), vrijstaand pas vanaf 400k. Ik ken weinig mensen die een hypotheekmaandlast van 1500/2000 euro kunnen dragen.
1300 EUR/m hypotheek voor een huis van 400k (2.1%) is toch best redelijk?, da's voor een stel 650 pp.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_177094576
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 22:15 schreef Zith het volgende:

[..]

1300 EUR/m hypotheek voor een huis van 400k (2.1%) is toch best redelijk?, da's voor een stel 650 pp.
Pm pp hypotheek is niet waar je aan af meet of 400k 'veel is'. M2, omgeving, 'vroeger', etc wel.
pi_177094588
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 22:15 schreef Zith het volgende:

[..]

1300 EUR/m hypotheek voor een huis van 400k (2.1%) is toch best redelijk?, da's voor een stel 650 pp.
Staan hier krakkemikkige woningen voor 900 ¤/mnd, zijn veel MOE-landers die hier metterwoon naar toe trekken, omdat de distributiecentra als paddenstoelen uit de grond schieten. Die gaan met zijn 6'en in zo'n kot wonen. Ondertussen wordt overal Engels gesproken ook hier in de periferie van het land.
I´m back.
  zaterdag 10 februari 2018 @ 22:19:25 #41
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_177094601
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 22:13 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Genoeg als je er op tijd uitspringt en terwijl het duurt ook voor heel veel andere mensen.

Maar ja, hoe moeten we dat beoordelen hè, dat is wat anders. In principe kun je heel uitgekookt zorgen voor prijsstijgingen.
Verder hebben veel mensen het nog steeds niet in de gaten dus hè, denk ik. Van Engelen wel, verwacht wel weer een stukje eerdaags van hem in de Groene Amsterdammer. (Collega van me, van huis uit ICT'er wil ook al in de bouw gaan, als tegelzetter... nou dan loopt het wel hard tegenwoordig)
Je kunt wel cashen maar waar ga je dan heen?

In de bouw kun je meer verdienen dan met een hoogopgeleide functie tegenwoordig. moet je ook harder werken!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_177094639
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 22:19 schreef LXIV het volgende:

[..]

Je kunt wel cashen maar waar ga je dan heen?

In de bouw kun je meer verdienen dan met een hoogopgeleide functie tegenwoordig. moet je ook harder werken!
Ja, heb wel wat gediscussieerd met hem daarover, ik zei zou toch gek zijn als je dat doet, als je de opleiding niet hebt? Je kunt nooit zo goed worden als iemand die dat zijn hele leven al doet. Hij ziet het niet als een bezwaar... :D.
I´m back.
  zaterdag 10 februari 2018 @ 22:24:15 #43
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_177094704
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 22:20 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, heb wel wat gediscussieerd met hem daarover, ik zei zou toch gek zijn als je dat doet, als je de opleiding niet hebt? Je kunt nooit zo goed worden als iemand die dat zijn hele leven al doet. Hij ziet het niet als een bezwaar... :D.
Als je er goed mee wil verdienen moet je het ook goed kunnen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  zaterdag 10 februari 2018 @ 22:24:34 #44
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_177094710
Het is wel leuker dan doelloos op kantoorhangen, dat wel.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_177094736
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 22:24 schreef LXIV het volgende:

[..]

Als je er goed mee wil verdienen moet je het ook goed kunnen.
Ik weet niet precies wat zijn plannen zijn en hoe ver hij alles al heeft uitgedokterd hoor, maar ik vond het wel frappant eigenlijk... moet aardig wat geld te verdienen zijn kennelijk.
I´m back.
  zaterdag 10 februari 2018 @ 22:28:17 #46
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_177094793
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 22:25 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik weet niet precies wat zijn plannen zijn en hoe ver hij alles al heeft uitgedokterd hoor, maar ik vond het wel frappant eigenlijk... moet aardig wat geld te verdienen zijn kennelijk.
Als je in de avonduren zwart werkt wel natuurlijk.

Als je vermogen hebt en handig bent levert niks beter op dan een huis kopen, opknappen en verkopen. In een stijgende markt!!
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  † In Memoriam † zaterdag 10 februari 2018 @ 22:28:50 #47
230491 Zith
pls tip
pi_177094803
quote:
15s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 22:18 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Pm pp hypotheek is niet waar je aan af meet of 400k 'veel is'. M2, omgeving, 'vroeger', etc wel.
Wow echt?
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_177095040
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 22:28 schreef LXIV het volgende:

[..]

Als je in de avonduren zwart werkt wel natuurlijk.

Als je vermogen hebt en handig bent levert niks beter op dan een huis kopen, opknappen en verkopen. In een stijgende markt!!
Ja, hij wil ZZP'en. Maar goed, aardige jongen (46 al), gristelijk uit Z-VL en opgeleid ICT'er op HBO-niveau. Ik weet het niet hoor. Zal het wel horen dan, geeft iig aan dat mensen een graantje willen mee pikken dus, want de prijzen stijgen.......
I´m back.
pi_177095081
Prima toch,gewoon 100% van je inkomsten aftikken aan levensonderhoud en niet zeiken verder
  zaterdag 10 februari 2018 @ 22:44:04 #50
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_177095174
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 22:39 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, hij wil ZZP'en. Maar goed, aardige jongen (46 al), gristelijk uit Z-VL en opgeleid ICT'er op HBO-niveau. Ik weet het niet hoor. Zal het wel horen dan, geeft iig aan dat mensen een graantje willen mee pikken dus, want de prijzen stijgen.......
Het voordelige is dat je legaal uren wit maakt.

Stel je koopt dus een huis voor 150K, en je knapt het helemaal op, grotendeels eigen werk, en verkoopt het voor 240K. Met 40K kosten heb je dan 50K winst, helemaal belastingvrij. Je hebt daar heel veel uren in zitten, die je op deze manier belastingvrij krijgt. Dat is je winst vooral.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_177095202
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 22:44 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het voordelige is dat je legaal uren wit maakt.

Stel je koopt dus een huis voor 150K, en je knapt het helemaal op, grotendeels eigen werk, en verkoopt het voor 240K. Met 40K kosten heb je dan 50K winst, helemaal belastingvrij. Je hebt daar heel veel uren in zitten, die je op deze manier belastingvrij krijgt. Dat is je winst vooral.
Heeft een spiksplinternieuw appartement op de plaat, dus zo gaat-ie dat niet doen wrs.
I´m back.
  zaterdag 10 februari 2018 @ 22:45:59 #52
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_177095226
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 22:45 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Heeft een spiksplinternieuw appartement op de plaat, dus zo gaat-ie dat niet doen wrs.
Wordt daar nog steeds bijgebouwd? Toen ik in BoZ woonde was dat volop in ontwikkeling.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  zaterdag 10 februari 2018 @ 22:46:58 #53
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_177095254
quote:
gast, dan woon je met 4 buren op de poolcirkel en is de eerste supermarkt 500km verderop _O-

Dan is zelfs Loppersum nog een beter alternatief.
  zaterdag 10 februari 2018 @ 22:49:45 #55
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_177095308
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 20:57 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Ik snap niet dat dat gasrecht al niet 5 jaar geleden was afgeschaft want zelfs nieuwbouwwoningen moeten over enkele jaren voor heel veel geld worden omgebouwd.
Of 5 tot 10 jaar eerder, of nóg langer terug, dat doet er nu maar weinig toe. Geld zal er altijd mee gemoeid zijn.

Momenteel pas worden er spijkers met koppen geslagen omdat het gas-issue bij de plaatselijke bewoners onlangs zeer hoog opspeelde, en zelfs bijna zo hoog als het gas zelf dat sinds jaar en dag uit de grond wordt gepompt. Het gebeurde vooralsnog, ongeacht dat het de afgelopen jaren daar soms ook al flink 'rammelde' aangaande het bevingsprobleem in aangedane Groningse contreien. Eens moet het over en uit kunnen zijn voor de Groninger qua gaswinning.

Dat er nu al woningen van het gas worden afgehaald en verzegeld, of dat de gehele aansluiting tegen betaling zelfs verwijderd wordt, betekent niet dat het gasrecht nu al is afgeschaft. De winning is slechts gehalveerd, wat betekent dat er ter plekke nog flink gepompt wordt. Dus men zou blij moeten zijn dat het gasrecht niet nog eens 5 jaar later afgeschaft wordt.

We gaan het zien, want de grond-warmtepomp is een prima vervanger.
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
pi_177095333
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 22:45 schreef LXIV het volgende:

[..]

Wordt daar nog steeds bijgebouwd? Toen ik in BoZ woonde was dat volop in ontwikkeling.
Behoorlijk groot geworden hoor. Ben er ook al lang niet geweest, maar eh poeh aardig buurtje. Wonen wrs al net zoveel mensen als in ons dorp.
I´m back.
  zaterdag 10 februari 2018 @ 22:51:39 #57
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_177095357
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 22:50 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Behoorlijk groot geworden hoor. Ben er ook al lang niet geweest, maar eh poeh aardig buurtje. Wonen wrs al net zoveel mensen als in ons dorp.
Ik hoorde dat alle goede mensen naar de Plaat gingen of naar Halsteren
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_177095363
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 22:51 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik hoorde dat alle goede mensen naar de Plaat gingen of naar Halsteren
Ja, klopt, is op stand wonen idd.

Overigens ook het gebied tussen plaat en stalen brug is nu redelijk volgebouwd.
I´m back.
  zaterdag 10 februari 2018 @ 22:54:15 #59
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_177095411
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 22:52 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, klopt, is op stand wonen idd.

Overigens ook het gebied tussen plaat en stalen brug is nu redelijk volgebouwd.
Ik vond de sfeer daar zomers wel leuk. Met al dat water en zo. En dan een beetje horeca daar langs.
Alleen jammer dat het allemaal enorm hutje-mutje is. Zelfs voor 800K
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_177095457
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 22:54 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik vond de sfeer daar zomers wel leuk. Met al dat water en zo. En dan een beetje horeca daar langs.
Alleen jammer dat het allemaal enorm hutje-mutje is. Zelfs voor 800K
Wel veel drugsverkoop daar hè. Maar blijf het zonde vinden dat ze er niet een leuke badplaats van hebben gemaakt aan de Oosterschelde. Zoals die VVD-wethouder wilde in de jaren 90. Wij zijn daar nog wel in de zomer aan het strandje gaan liggen btw. Hebben ze alleen nooit wat van gemaakt helaas.
I´m back.
  zaterdag 10 februari 2018 @ 22:58:32 #61
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_177095503
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 22:56 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wel veel drugsverkoop daar hè. Maar blijf het zonde vinden dat ze er niet een leuke badplaats van hebben gemaakt aan de Oosterschelde. Zoals die VVD-wethouder wilde in de jaren 90. Wij zijn daar nog wel in de zomer aan het strandje gaan liggen btw. Hebben ze alleen nooit wat van gemaakt helaas.
Ok, dat weet ik niet. Maar BoZ heeft natuurlijk best wel wat leuke eigenschappen. Het water, het bos, de binnenstad. Jammer dat hele delen zo snel verpauperen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_177095545
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 22:58 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ok, dat weet ik niet. Maar BoZ heeft natuurlijk best wel wat leuke eigenschappen. Het water, het bos, de binnenstad. Jammer dat hele delen zo snel verpauperen.
Ja, vooral Gageldonk-West hè. Denk dat het verder minder speelt. En uiteraard leegstand winkelvoorraad in binnenstad.
I´m back.
  zaterdag 10 februari 2018 @ 23:00:37 #63
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_177095568
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 22:59 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, vooral Gageldonk-West hè. Denk dat het verder minder speelt. En uiteraard leegstand winkelvoorraad in binnenstad.
Toen Philip Morris wegging, midden in de crisis, was dat natuurlijk een klap. Maar niet een die BoZ niet te boven kan komen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_177095644
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 23:00 schreef LXIV het volgende:

[..]

Toen Philip Morris wegging, midden in de crisis, was dat natuurlijk een klap. Maar niet een die BoZ niet te boven kan komen.
Ja, zijn heel veel bedrijven bij gekomen, distributiecentra, laag opgeleid personeel, vooral uit MOE-landen. Philip Morris breidt weer uit met electronisch roken. Verder zijn de betere skilled workers banen wel verdwenen, ook in Roosendaal. Ja, blijft zonde natuurlijk.
Ook in onze hoek distributiecentra als paddenstoelen uit de grond schietend btw. Maar ook veel MOE-land werk.
I´m back.
  zaterdag 10 februari 2018 @ 23:05:01 #65
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_177095668
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 22:39 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, hij wil ZZP'en. Maar goed, aardige jongen (46 al), gristelijk uit Z-VL en opgeleid ICT'er op HBO-niveau. Ik weet het niet hoor. Zal het wel horen dan, geeft iig aan dat mensen een graantje willen mee pikken dus, want de prijzen stijgen.......
Herkenbaar. Ik heb ook jaren als ICT'er op kantoor gewerkt, maar ik heb ook elektropapieren. Ruim 3 jaar geleden voor mezelf begonnen en werk opgepakt dat meer in die hoek ligt. Mijn inkomsten heb ik zien verdubbelen en ik heb alle vrijheid om te bepalen in welk tempo ik wil werken.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_177095694
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 23:05 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Herkenbaar. Ik heb ook jaren als ICT'er op kantoor gewerkt, maar ik heb ook elektropapieren. Ruim 3 jaar geleden voor mezelf begonnen en werk opgepakt dat meer in die hoek ligt. Mijn inkomsten heb ik zien verdubbelen en ik heb alle vrijheid om te bepalen in welk tempo ik wil werken.
O, kijk, dus toch niet zo gek dan van hem wrs...?
I´m back.
  zaterdag 10 februari 2018 @ 23:06:30 #67
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_177095711
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 23:04 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, zijn heel veel bedrijven bij gekomen, distributiecentra, laag opgeleid personeel, vooral uit MOE-landen. Philip Morris breidt weer uit met electronisch roken. Verder zijn de betere skilled workers banen wel verdwenen, ook in Roosendaal. Ja, blijft zonde natuurlijk.
Ook in onze hoek distributiecentra als paddenstoelen uit de grond schietend btw. Maar ook veel MOE-land werk.
Die distributie en logistiek willen ze daar centreren, toch?
Ik vraag me af wat voor zin het heeft om Polen daar naar toe te halen en ze met dozen te laten schuiven. Zoveel levert het ook weer niet op voor de maatschappij als geheel (netto)

Maar ja. Het schijnt een dogma te zijn dat alles wat 'werkgelegenheid' brengt per definitie goed is, al wordt er voortdurend geklaagd over een tekort aan arbeidskrachten. En op secundaire effecten als fijnstof, beslag van -schaarse- ruimte, bevolkingsdruk, woningnood, etc wordt al helemaal niet gelet.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_177095769
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 23:06 schreef LXIV het volgende:

[..]

Die distributie en logistiek willen ze daar centreren, toch?
Ik vraag me af wat voor zin het heeft om Polen daar naar toe te halen en ze met dozen te laten schuiven. Zoveel levert het ook weer niet op voor de maatschappij als geheel (netto)
Nee, ja, die bedrijven maken ook niet veel winst, denk ik. Maar het moet wel gedaan worden. Het eind van de supply-chain.
quote:
Maar ja. Het schijnt een dogma te zijn dat alles wat 'werkgelegenheid' brengt per definitie goed is, al wordt er voortdurend geklaagd over een tekort aan arbeidskrachten. En op secundaire effecten als fijnstof, beslag van -schaarse- ruimte, bevolkingsdruk, woningnood, etc wordt al helemaal niet gelet.
Ja, je staat gek te kijken als je BoZ weer eens bezoekt hoor, Engels is bijna voertaal geworden...
I´m back.
  zaterdag 10 februari 2018 @ 23:09:53 #69
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_177095782
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 23:09 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, ja, die bedrijven maken ook niet veel winst, denk ik. Maar het moet wel gedaan worden. Het eind van de supply-chain.

[..]

Ja, je staat gek te kijken als je BoZ weer eens bezoekt hoor, Engels is bijna voertaal geworden...
Ik kom vaak in BoZ want mijn schoonfamilie woont er (nog, die gaan naar Halsteren). Maar dan kom ik niet in de stad.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_177095825
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 23:09 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik kom vaak in BoZ want mijn schoonfamilie woont er (nog, die gaan naar Halsteren). Maar dan kom ik niet in de stad.
Akkoord, maar dat is dus wel veranderd. Weet nog dat mij ouders verhuisden en we daar kleine 40 jaar geleden vanuit Z-VL kwamen te wonen (rijtje huizen naast watertoren) en toen telde je niet mee als je niet Bergs kon praten, nou dat is wel veranderd dus hoor. ;).
I´m back.
  zaterdag 10 februari 2018 @ 23:14:02 #71
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_177095874
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 23:05 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

O, kijk, dus toch niet zo gek dan van hem wrs...?
Voor mij was het een gouden zet omdat goedopgeleide elektrotechnici schaarser worden omdat jongeren massaal voor ICT kiezen i.p.v. elektrotechniek. De reden is dat er veel wis- en natuurkunde bij komt kijken waardoor jongeren al snel de weg van de geringste weerstand kiezen. Toen ik in 2014 begon had ik mazzel dat ik gelijk in een druk project terecht kwam. Met 12 uur per dag werken en 6 dagen in de week heb ik alles kunnen opbouwen zonder ook maar een cent te lenen. Daarna wat rustig aan gedaan natuurlijk, want anders raak je opgebrand. Maar in die periode heb ik ontzettend veel plezier in mijn werk gehad omdat ik beter verdiende dan de gemiddelde tandarts of burgemeester.

Ik merk sinds eind 2016 dat de economie aantrekt. Ik heb sindsdien eigenlijk geen dag zonder opdrachten gezeten. Ik merk dat opdrachtgevers steeds meer naar je vragen en je vaker nee moet verkopen óf dat je meer geld kan vragen als zij per sé een spoedklus geklaard willen hebben. En dit is nog maar het begin van de aantrekkende economie.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_177095892
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 23:14 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Voor mij was het een gouden zet omdat goedopgeleide elektrotechnici schaarser worden omdat jongeren massaal voor ICT kiezen i.p.v. elektrotechniek. De reden is dat er veel wis- en natuurkunde bij komt kijken waardoor jongeren al snel de weg van de geringste weerstand kiezen. Toen ik in 2014 begon had ik mazzel dat ik gelijk in een druk project terecht kwam. Met 12 uur per dag werken en 6 dagen in de week heb ik alles kunnen opbouwen zonder ook maar een cent te lenen. Daarna wat rustig aan gedaan natuurlijk, want anders raak opgebrand. Maar in die periode heb ik ontzettend veel plezier in mijn werk gehad omdat ik beter verdiende dan de gemiddelde tandarts of burgemeester.

Ik merk sinds eind 2016 dat de economie aantrekt. Ik heb sindsdien eigenlijk geen dag zonder opdrachten gezeten. Ik merk dat opdrachtgevers steeds meer naar je vragen en je vaker nee moet verkopen óf dat je meer geld kan vragen als zij per sé een spoedklus geklaard willen hebben. En dit nog maar het begin van de aantrekkende economie.
Ja, goeie zet dan. Sws is in dat segment veel geld te verdienen, zeker voor electriciens idd.
I´m back.
  zaterdag 10 februari 2018 @ 23:25:18 #73
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_177096096
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 23:15 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, goeie zet dan. Sws is in dat segment veel geld te verdienen, zeker voor electriciens idd.
Zelfs bouwvakkers, of dit nu timmerlui, stukadoors of dakdekkers zijn, verdienen goed als ze voor zichzelf werken en uiteraard goed werk leveren. Het is mij de afgelopen jaren opgevallen dat zij zich een splinternieuw vrijstaand huis kunnen permitteren rond hun 30e, mede omdat ze zelf mee kunnen klussen natuurlijk. De gemiddelde kantoorklerk moet het doorgaans doen met een jaren '70 vinexwoning. De zelfstandigen die de handen uit de mouwen steken zie ik de komende jaren minimaal 2 tot 3 keer modaal verdienen.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_177096120
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 23:25 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Zelfs bouwvakkers, of dit nu timmerlui, stukadoors of dakdekkers zijn, verdienen goed als ze voor zichzelf werken en uiteraard goed werk leveren. Het is mij de afgelopen jaren opgevallen dat zij zich een splinternieuw vrijstaand huis kunnen permitteren rond hun 30e, mede omdat ze zelf mee kunnen klussen natuurlijk. De gemiddelde kantoorklerk moet het doorgaans doen met een jaren '70 vinexwoning. De zelfstandigen die de handen uit de mouwen steken zie ik de komende jaren minimaal 2 tot 3 keer modaal verdienen.
Klopt idd, met 7K zwartgeld per jaar gemiddeld wrs. Overigens komt wel weer een crisis aan wrs.
I´m back.
  † In Memoriam † zaterdag 10 februari 2018 @ 23:28:34 #75
230491 Zith
pls tip
pi_177096170
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 22:48 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Woon je ook gelijk in middle of nowhere
Fijn toch
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  zaterdag 10 februari 2018 @ 23:28:35 #76
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_177096171
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 23:26 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Klopt idd, met 7K zwartgeld per jaar gemiddeld wrs.
Dat is een erg voorzichtige inschatting. Maak er gerust ¤450 per week van. Echt fantastisch!
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_177096187
quote:
10s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 23:28 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Dat is een erg voorzichtige inschatting. Maak er gerust ¤450 per week van. Echt fantastisch!
Ja, okee. :D.
I´m back.
pi_177096269
Mja afgelopen maand allerlei bouwlui over de vloer gehad en het blijft eendimensionaal volk. Doe mij maar gewoon een ICTer die een robot en badkamer uitprint.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 10-02-2018 23:33:25 ]
pi_177096339
Ik las laatst dat A'dam binnen een paar jaar een stadsdeel ter grootte van Haarlem zal aangroeien?
  zaterdag 10 februari 2018 @ 23:39:20 #80
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_177096410
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 23:35 schreef LelijKnap het volgende:
Ik las laatst dat A'dam binnen een paar jaar een stadsdeel ter grootte van Haarlem zal aangroeien?
Niet verstandig. Ze kunnen het werk beter verdelen over het land, want anders krijg je onherroepelijk verkeers- en leefbaarheidsproblemen.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_177096427
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 23:35 schreef LelijKnap het volgende:
Ik las laatst dat A'dam binnen een paar jaar een stadsdeel ter grootte van Haarlem zal aangroeien?
Moeten iig komende jaren 80K à 90K huizen gebouwd worden in NL.
I´m back.
pi_177096470
quote:
9s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 23:39 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Niet verstandig. Ze kunnen het werk beter verdelen over het land, want anders krijg je onherroepelijk verkeers- en leefbaarheidsproblemen.
Inderdaad...temeer die er al zijn.
pi_177096511
quote:
9s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 23:39 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Niet verstandig. Ze kunnen het werk beter verdelen over het land, want anders krijg je onherroepelijk verkeers- en leefbaarheidsproblemen.
Sws zie je bijvoorbeeld op de plaat in BoZ waar ik het net over had met Lodewijk verkeersproblemen ontstaan, wrs omdat meer mensen werken en het stratenplan niet meer voldoet. Wrs in andere gemeenten zelfde laken een pak, zeker indien sommige stratenplannen dateren van 2008 of later.
Ook hier in het zuiden files tegenwoordig.
I´m back.
pi_177096560
Tijdens het zoeken naar dat stukje heb ik de vriendin van TS gevonden STA / Fusie tussen Amsterdam en Haarlem
pi_177096588
quote:
10s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 23:47 schreef LelijKnap het volgende:
Tijdens het zoeken naar dat stukje heb ik de vriendin van TS gevonden STA / Fusie tussen Amsterdam en Haarlem
What the...
I´m back.
pi_177096598
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 20:21 schreef Zith het volgende:

[..]

In Zweden voor 40k
Bron?

- Edit - Voorbeelden even kritisch bekijken.
  † In Memoriam † zondag 11 februari 2018 @ 00:12:34 #87
230491 Zith
pls tip
pi_177096992
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 23:49 schreef Sen.Obonda het volgende:

[..]

Bron?

- Edit - Voorbeelden even kritisch bekijken.
Kritisch hoeft niet :{

Zijn wel leuke huizen voor mensen die liever niet in drukte wonen :)
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_177097067
quote:
3s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 18:11 schreef Scjvb het volgende:
in de meest perfecte Haerlemsche sferen, met volle teugen genietend van het overheerlijke buffet, beste lezer,
Ziet er ongehoord lullig uit Maestro. Heb je je nog een bietje vermaakt? :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_177097141
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 18:51 schreef CoolGuy het volgende:
En de mensen die geen geld hebben kunnen ook niet meer in de Bijlmer of de Schilderswijk terecht. :')
Je kunt wel van die k*tsmileys doen en doen alsof je beter bent dan de rest maar je woont zelf ook in een bescheiden huisje in een niet al te beste buurt. Dus al die verhevenheid is nergens voor nodig. Het is al vaker tegen je gezegd en je trekt je daar niets van aan en je houdt die k*tattitude. Maar toch maar weer even. Misschien voor nieuwe users, dat ze het weten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bart2002 op 11-02-2018 00:27:35 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_177097196
Als je dat geld hebt waarom ga je dan in de Randstad of waar dan ook in het westen wonen.
Serieus waar komt het vandaan dat mensen alsmaar meer in grote steden willen gaan wonen, is toch echt idioot dat je in een stad wilt gaan wonen.
Lekker opgepropt met elkaar ergens zitten voor veel te hoge prijzen, ja echt heerlijk hoor.
pi_177097229
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 00:19 schreef Bart2002 het volgende:

Je kunt wel van die k*tsmileys doen en doen alsof je beter bent dan de rest maar je woont zelf ook in een bescheiden huisje in een niet al te beste buurt. Dus als die verhevenheid is nergens voor nodig. Het is al vaker tegen je gezegd en je trekt je daar niets van aan en je houdt die k*tattitude. Maar toch maar weer even. Misschien voor nieuwe users, dat ze het weten.
Als je iemand wilt terechtwijzen kun je beter niet vloeken. Toon je alleen maar je eigen slechte attitude.
Hij noemt dan ook 2 grote achterstandswijken, al zijn voor mij alle wijken in steden als Amsterdam achterstandswijken. Wie gaat daar nou voor de lol wonen. Maar ja dat ben ik.
pi_177097340
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 00:24 schreef bianconeri het volgende:
Hij noemt dan ook 2 grote achterstandswijken
Hij weet dat helemaal niet. De man is een provinciaal. Hij doet zich zeer wereldwijs en bemiddeld voor op een erg irritante manier. Maar in het echt is het niet veel hoor. En hij doet altijd precies dat soort smileys die duidelijk moeten maken: haha ik ben lekker beter dan jij/jullie. Dat is zeer vervelende gedrag. Hij heeft dat zelf helemaal niet door overigens.

Hij verdeelt de mensheid in hen die geld hebben en zij die dat niet hebben. Hij vindt zelf (behoorlijk ten onrechte..) dat ie bij die eerste groep behoort en vindt zich daarom beter dan de rest. Zwaar annoying.

[ Bericht 9% gewijzigd door Bart2002 op 11-02-2018 00:42:35 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_177097475
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 22:15 schreef Zith het volgende:

[..]

1300 EUR/m hypotheek voor een huis van 400k (2.1%) is toch best redelijk?, da's voor een stel 650 pp.
Je legt je dan een hele tijd vast om elke maand trouw 650 euro per maand p.p. op te hoesten. Dat is best een nare verplichting. Laten we niet doen alsof het "peanuts" is. Het is toch bijna 3.000 oude guldens per maand... Geen gering bedrag voor enkel een dak boven het hoofd. Je moet dan de rest nog. Het wordt ook een angstig verhaal om je baan kwijt te raken. Dat jezelf vastleggen voor dat soort bedragen maakt moderne slaven van mensen.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_177097587
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 00:37 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Je legt je dan een hele tijd vast om elke maand trouw 650 euro per maand p.p. op te hoesten. Dat is best een nare verplichting. Laten we niet doen alsof het "peanuts" is. Het is toch bijna 3.000 oude guldens per maand... Geen gering bedrag voor enkel een dak boven het hoofd. Je moet dan de rest nog. Het wordt ook een angstig verhaal om je baan kwijt te raken. Dat jezelf vastleggen voor dat soort bedragen maakt moderne slaven van mensen.
Of je verdient beide gewoon 2500 netto.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_177097621
quote:
1s.gif Op zondag 11 februari 2018 00:43 schreef ludovico het volgende:

[..]

Of je verdient beide gewoon 2500 netto.
Voorlopig in jouw dromen en moet je lenen. 2.500 netto is niet iets waar veel youngsters mee thuis komen. Het is m.i. nutteloos om bedragen te gaan roepen. Een huis van 4 ton is voor de modale 2-verdiener veel te hoog gegrepen. Het is ook altijd zo dat als je zo'n bedrag moet sparen is dat veel en als je het kunt lenen een "schijntje". De perceptie is vaak gemankeerd.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_177097697
Tijd om eens te gaan bijbouwen dus.
pi_177097733
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 00:45 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Voorlopig in jouw dromen en moet je lenen. 2.500 netto is niet iets waar veel youngsters mee thuis komen. Het is m.i. nutteloos om bedragen te gaan roepen. Een huis van 4 ton is voor de modale 2-verdiener veel te hoog gegrepen. Het is ook altijd zo dat als je zo'n bedrag moet sparen is dat veel en als je het kunt lenen een "schijntje". De perceptie is vaak gemankeerd.
Hmm... Ach, moet wel lukken...

Mja als je 1300*12= +- 15k per jaar kwijt bent... En je verdient samen 70k.. dan is dat prima op te hoesten zou je zeggen. En ik neem aan dat je het vorige huis eerst ontgroeid in een jaar of 3 a 4 dus dan heb je samen ook al flink gespaard.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_177097809
quote:
1s.gif Op zondag 11 februari 2018 00:53 schreef ludovico het volgende:

[..]

Hmm... Ach, moet wel lukken...

Mja als je 1300*12= +- 15k per jaar kwijt bent... En je verdient samen 70k.. dan is dat prima op te hoesten zou je zeggen. En ik neem aan dat je het vorige huis eerst ontgroeid in een jaar of 3 a 4 dus dan heb je samen ook al flink gespaard.
Het is een verschrikkelijke verplichting Ludo. Een duur huis is een blok aan het been. Ik weet dat in retrospectief. :) Die trein moet altijd maar door. Je kunt geen pas op de plaats meer maken als je daar behoefte aan hebt. En dat maakt je tot een moderne slaaf dus. Zo zie ik dat. Voor jonge mensen is het al helemaal verkeerd om zo vroeg zo locked-in te worden.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  Moderator zondag 11 februari 2018 @ 01:01:26 #99
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_177097860
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 00:22 schreef bianconeri het volgende:
Als je dat geld hebt waarom ga je dan in de Randstad of waar dan ook in het westen wonen.
Serieus waar komt het vandaan dat mensen alsmaar meer in grote steden willen gaan wonen, is toch echt idioot dat je in een stad wilt gaan wonen.
Lekker opgepropt met elkaar ergens zitten voor veel te hoge prijzen, ja echt heerlijk hoor.
Dit, ik zit lekker in de rust en de ruimte.

Geen last van overlast _O_ :W

(En goedkoop)
~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*
pi_177097861
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 00:58 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Het is een verschrikkelijke verplichting Ludo. Een duur huis is een blok aan het been. Ik weet dat in retrospectief. :) Die trein moet altijd maar door. Je kunt geen pas op de plaats meer maken als je daar behoefte aan hebt. En dat maakt je tot een moderne slaaf dus. Zo zie ik dat. Voor jonge mensen is het al helemaal verkeerd om zo vroeg zo locked-in te worden.
Ja hey, als je ouder bent ook naar mijn idee hoor, maar ik hecht maybe ook niet zoveel waarde aan veel ruimte..
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_177100685
Mensen die pleiten voor nog meer bebouwing. :{
Alsof Nederland nog niet dicht genoeg bebouwd is. :{
pi_177100820
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 09:23 schreef Hamzoef het volgende:
Mensen die pleiten voor nog meer bebouwing. :{
Alsof Nederland nog niet dicht genoeg bebouwd is. :{
Met grenzen open zal het nooit genoeg zijn...
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_177101194
quote:
Maar godskolere waar woon je dan ook zeg. In een houten vervallen niet geisoleerd huis in the middle of nowhere.

Als je de suiker vergeten bent in de supermarkt ben je 2 uur onderweg even op en neer naar de winkel.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_177101289
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 22:19 schreef LXIV het volgende:

[..]

Je kunt wel cashen maar waar ga je dan heen?

In de bouw kun je meer verdienen dan met een hoogopgeleide functie tegenwoordig. moet je ook harder werken!
In de bouw heb je ook hoogopgeleide functies.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_177101428
quote:
1s.gif Op zondag 11 februari 2018 09:44 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Maar godskolere waar woon je dan ook zeg. In een houten vervallen niet geisoleerd huis in the middle of nowhere.

Als je de suiker vergeten bent in de supermarkt ben je 2 uur onderweg even op en neer naar de winkel.
Is toch fantastisch als extra huis? Het is dat je een dag onderweg bent om er te komen. Als het op dezelfde afstand als zeg de Ardennen zou liggen, zou half Nederland zoiets kopen.
pi_177101582
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 00:22 schreef bianconeri het volgende:
Als je dat geld hebt waarom ga je dan in de Randstad of waar dan ook in het westen wonen.
Serieus waar komt het vandaan dat mensen alsmaar meer in grote steden willen gaan wonen, is toch echt idioot dat je in een stad wilt gaan wonen.
Lekker opgepropt met elkaar ergens zitten voor veel te hoge prijzen, ja echt heerlijk hoor.
Je moet gewoon doen wat je zelf prettig vind en je niet druk maken om wat een ander wil.

Er is een reden dat grote steden groot zijn en kleine dorpen niet: er willen blijkbaar meer mensen in een grote stad wonen dan in een klein dorp.

Redenen kun je zelf wel bedenken
- carriere
- opleiding
- faciliteiten
- gemak
- dynamische omgeving
Etc.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_177101615
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 09:51 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Is toch fantastisch als extra huis? Het is dat je een dag onderweg bent om er te komen. Als het op dezelfde afstand als zeg de Ardennen zou liggen, zou half Nederland zoiets kopen.
Als extra huis wel. Al moet je je denk ik niet vergissen in de onderhoudskosten.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_177101668
quote:
1s.gif Op zondag 11 februari 2018 09:56 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Als extra huis wel. Al moet je je denk ik niet vergissen in de onderhoudskosten.
Ik zou het daar kopen voor de grond, en er dan een onderhoudsarme blokhut opzetten. Maar ja, de reisafstand he...
pi_177101738
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 09:58 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ik zou het daar kopen voor de grond, en er dan een onderhoudsarme blokhut opzetten. Maar ja, de reisafstand he...
Ik denk dat grond helemaal bijna niks kost daar.

Die reisafstand gaat je enorm tegenstaan denk ik. En een groot deel van het jaar is het bijna de hele dag donker en ligt er een meter sneeuw op de weg.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_177101765
quote:
1s.gif Op zondag 11 februari 2018 10:00 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ik denk dat grond helemaal bijna niks kost daar.

Die reisafstand gaat je enorm tegenstaan denk ik. En een groot deel van het jaar is het bijna de hele dag donker en ligt er een meter sneeuw op de weg.
Oh, dan nog liever een vakantiehuis in dunbevolkt gebied ergens in Duitsland.
  zondag 11 februari 2018 @ 10:08:55 #111
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_177101955
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 10:01 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Oh, dan nog liever een vakantiehuis in dunbevolkt gebied ergens in Duitsland.
Het Zwarte Woud blijft voor mij een erg geschikt plekje.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_177101979
quote:
14s.gif Op zondag 11 februari 2018 10:08 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Het Zwarte Woud blijft voor mij een erg geschikt plekje.
Maar dat is vrij duur. Ik geef dan de voorkeur aan de Harz. Ben je daar wel eens geweest?
  zondag 11 februari 2018 @ 10:15:32 #113
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_177102102
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 09:23 schreef Hamzoef het volgende:
Mensen die pleiten voor nog meer bebouwing. :{
Alsof Nederland nog niet dicht genoeg bebouwd is. :{
Zolang er woningschaarste is zijn er te weinig woningen.

Het probleem is ook deels wat mensen gewend zijn. Je kunt niet allemaal een ruime eengezinswoning vlak bij het centrum in de randstad bewonen. Er moeten meer huizen worden gebouwd buiten de randstad of erbinnen, maar dan flats. Helaas gebeurt dat ook niet en stijgen dus overal de prijzen, waardoor een eigen huis voor steeds minder mensen binnen bereik ligt.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  zondag 11 februari 2018 @ 10:17:24 #114
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_177102153
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 10:09 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Maar dat is vrij duur. Ik geef dan de voorkeur aan de Harz. Ben je daar wel eens geweest?
Nee. Maar erg mooi als ik Google images mag geloven.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_177102491
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 18:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
Als je wat geld hebt ga je toch niet in de Bijlmer of de Schilderswijk blijven zitten :')
De Bijlmer is allang niet meer zoals vroeger. Grote delen zijn volledig nieuwbouw geworden en onherkenbaar. Zelfs luxe huizen met grachtjes vindt je er tegenwoordig. Achter station Diemen-Zuid wordt in oud Amsterdamse stijl (met moderne invloeden erin) een knots van een nieuwe woonwijk gebouwd genaamd Hollands park.

Het Bijlmer Arena gebied is dé Nederlandse trekpleister geworden voor concertpubliek en natuurlijk voor de voetballiefhebbers.

De Amsterdamse binnenstad is een no go area geworden omdat het onbetaalbaar is geworden. Vroeger was wonen buiten de ring taboe maar inmiddels is die scheidslijn opgeheven omdat tussen het Amstelstation en Duivendrecht-Zuidoost enorme wijken uit de grond worden gestamd. Zuidoost krijgt hiermee feitelijk naast de bestaande metroverbinding een vaste aansluiting met de binnenstad.

Dus ik kan me goed voorstellen dat ook daar de prijzen flink aan het stijgen zijn. Dat is alleen maar goed voor de voortgang van zo'n gebied.
pi_177102609
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 10:31 schreef Elzies het volgende:

[..]

De Bijlmer is allang niet meer zoals vroeger. Grote delen zijn volledig nieuwbouw geworden en onherkenbaar. Zelfs luxe huizen met grachtjes vindt je er tegenwoordig. Achter station Diemen-Zuid wordt in oud Amsterdamse stijl (met moderne invloeden erin) een knots van een nieuwe woonwijk gebouwd genaamd Hollands park.

Het Bijlmer Arena gebied is dé Nederlandse trekpleister geworden voor concertpubliek en natuurlijk voor de voetballiefhebbers.

De Amsterdamse binnenstad is een no go area geworden omdat het onbetaalbaar is geworden. Vroeger was wonen buiten de ring taboe maar inmiddels is die scheidslijn opgeheven omdat tussen het Amstelstation en Duivendrecht-Zuidoost enorme wijken uit de grond worden gestamd. Zuidoost krijgt hiermee feitelijk naast de bestaande metroverbinding een vaste aansluiting met de binnenstad.

Dus ik kan me goed voorstellen dat ook daar de prijzen flink aan het stijgen zijn. Dat is alleen maar goed voor de voortgang van zo'n gebied.
Klopt, de frame dat Zuid-Oost zo slecht is dateert van de jaren '80 en blijft hardnekkig rondzingen. Intussen is daar veel veranderd. Het is prima toeven in Zuid-Oost tegenwoordig, op enkele plekken na (Gein bijvoorbeeld).
  zondag 11 februari 2018 @ 10:50:58 #117
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_177102880
Niemand dwingt je met een revolver op je hoofd om in Amsterdam te wonen toch?
pi_177102887
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 00:22 schreef bianconeri het volgende:
Als je dat geld hebt waarom ga je dan in de Randstad of waar dan ook in het westen wonen.
Serieus waar komt het vandaan dat mensen alsmaar meer in grote steden willen gaan wonen, is toch echt idioot dat je in een stad wilt gaan wonen.
Lekker opgepropt met elkaar ergens zitten voor veel te hoge prijzen, ja echt heerlijk hoor.
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 10:50 schreef Hexagon het volgende:
Niemand dwingt je met een revolver op je hoofd om in Amsterdam te wonen toch?
De echte yup wil kunnen vertellen dat hij dichtbij Amsterdam woont waar het allemaal gebeurd. Die wil niet naar een "provincie".
pi_177102990
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 10:50 schreef Hexagon het volgende:
Niemand dwingt je met een revolver op je hoofd om in Amsterdam te wonen toch?
De werkgelegenheid zit er wel. Als mensen buiten de stad moeten gaan wonen en dan 25 kilometer met de auto naar het werk moeten rijden elke dag, dan is dat hartstikke slecht voor het milieu.
  zondag 11 februari 2018 @ 10:58:22 #120
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_177103009
quote:
1s.gif Op zondag 11 februari 2018 10:51 schreef Beathoven het volgende:

[..]

[..]

De echte yup wil kunnen vertellen dat hij dichtbij Amsterdam woont waar het allemaal gebeurd. Die wil niet naar een "provincie".
Daar betalen ze dan maar lekker voor in hun bijlmerflatje
pi_177103030
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 10:57 schreef Igen het volgende:

[..]

De werkgelegenheid zit er wel. Als mensen buiten de stad moeten gaan wonen en dan 25 kilometer met de auto naar het werk moeten rijden elke dag, dan is dat hartstikke slecht voor het milieu.
Er is toch overal wel werk?
  zondag 11 februari 2018 @ 11:01:40 #122
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_177103095
Alles bij elkaar is veel beter voor het milieu
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_177103110
quote:
1s.gif Op zondag 11 februari 2018 10:59 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Er is toch overal wel werk?
  zondag 11 februari 2018 @ 11:08:33 #124
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_177103278
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 10:57 schreef Igen het volgende:

[..]

De werkgelegenheid zit er wel. Als mensen buiten de stad moeten gaan wonen en dan 25 kilometer met de auto naar het werk moeten rijden elke dag, dan is dat hartstikke slecht voor het milieu.
Wat meer spreiding van die werkgelegenheid lijkt me dan een betere optie. Je kan immers in Amsterdam niet oneindig bijbouwen.
pi_177103293
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 11:01 schreef LXIV het volgende:
Alles bij elkaar is veel beter voor het milieu
Ligt er aan wat je onder milieu verstaat. Voor je eigen milieu is het echt niet goed om in Amsterdam te gaan wonen hoor.
pi_177103338
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 10:58 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Daar betalen ze dan maar lekker voor in hun bijlmerflatje
Precies

Mijn ervaring met Randstedelingen in de provincie is dat ze altijd even benadrukken dat ze eigenlijk zichzelf wat mislukt voelen om er te moeten werken, maar altijd nog een dikke plus zijn qua kennis boven de locals. Gelukkig zijn er niet een heleboel van deze verdwaalde messiassen .

Zit zelf in het buitenland en elders ter wereld zijn er echt steden zijn waar ieder gebouw een deel van het doolhof lijkt en waar steden ontstaan zijn door een weg en men maar van kruispunt naar kruispunt werkte. Als je claustrofobisch bent wil je met die beperkte ruimte en het vele verkeer er zo snel mogelijk vandaan. En nu lijken me zelfs de drukste wijken van de Randstadt wel lekker ruim om van het fietsersdorp Amsterdam nog maar te zwijgen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Beathoven op 11-02-2018 11:21:12 ]
pi_177103509
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 11:08 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Wat meer spreiding van die werkgelegenheid lijkt me dan een betere optie. Je kan immers in Amsterdam niet oneindig bijbouwen.
Je kan in Amsterdam best bijbouwen. Werkgelegenheid verplaatsen kan daarentegen niet zomaar. Je kan mensen immers niet dwingen om in Lelystad bedrijven op te richten.
  zondag 11 februari 2018 @ 11:20:42 #128
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_177103588
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 11:09 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ligt er aan wat je onder milieu verstaat. Voor je eigen milieu is het echt niet goed om in Amsterdam te gaan wonen hoor.
Als je een grote stad creeert, met goed OV, bijvoorbeeld electrisch OV onder de grond, goede fiets/voetgangerinfra, alles dicht bij elkaar, energieneutrale appartementen, etc. dan is dat heel efficiënt en schoon allemaal. Dan is het in zo'n stad ook schoner dan op het platteland met varkensstallen en diesels.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  zondag 11 februari 2018 @ 11:21:47 #129
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_177103603
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 11:02 schreef Igen het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Dit is toch op zich een prima verdeling zo te zien? Op de postzegel die Nederland is vind je binnen 15 km altijd wel een werk-gemeente.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  zondag 11 februari 2018 @ 11:22:10 #130
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_177103609
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 11:17 schreef Igen het volgende:

[..]

Je kan in Amsterdam best bijbouwen. Werkgelegenheid verplaatsen kan daarentegen niet zomaar. Je kan mensen immers niet dwingen om in Lelystad bedrijven op te richten.
Je kunt bedrijven stimuleren om vestigingen elders te openen.

Maar hoe zie je dat bijbouwen voor je? Alle Amsterdammers in grote torenflats?
pi_177103614
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 11:20 schreef LXIV het volgende:

[..]

Als je een grote stad creeert, met goed OV, bijvoorbeeld electrisch OV onder de grond, goede fiets/voetgangerinfra, alles dicht bij elkaar, energieneutrale appartementen, etc. dan is dat heel efficiënt en schoon allemaal. Dan is het in zo'n stad ook schoner dan op het platteland met varkensstallen en diesels.
En Q-koorts.
pi_177103621
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 11:17 schreef Igen het volgende:

[..]

Je kan in Amsterdam best bijbouwen. Werkgelegenheid verplaatsen kan daarentegen niet zomaar. Je kan mensen immers niet dwingen om in Lelystad bedrijven op te richten.
Bedrijven zien liever Amsterdam op het nationale en internationale visitekaartje. Lelystad is geen sterk merk.
pi_177103629
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 11:20 schreef LXIV het volgende:

[..]

Als je een grote stad creeert, met goed OV, bijvoorbeeld electrisch OV onder de grond, goede fiets/voetgangerinfra, alles dicht bij elkaar, energieneutrale appartementen, etc. dan is dat heel efficiënt en schoon allemaal. Dan is het in zo'n stad ook schoner dan op het platteland met varkensstallen en diesels.
Als je een nieuwe stad bouwt kan dit allemaal, maar er is nu eenmaal sprake van een erfenis omdat steden niet in 1x gebouwd worden.

Amsterdam is al aardig oud en bij de eerste bouw was hetgeen je schrijft er niet.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zondag 11 februari 2018 @ 11:23:53 #134
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_177103632
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 11:17 schreef Igen het volgende:

[..]

Je kan in Amsterdam best bijbouwen. Werkgelegenheid verplaatsen kan daarentegen niet zomaar. Je kan mensen immers niet dwingen om in Lelystad bedrijven op te richten.
Voor Nederlanders (moi incluis) is Amsterdam een gigantische, overbevolkte mega-metropool waar met geen mogelijkheid nog iemand bij kan. Internationaal gezien valt dat best nog wel mee. Je kunt idd best bijbouwen, als je het maar slim doet. Je zou het ook zo kunnen doen dat het mensen mogelijk maakt bijv geen auto nodig te hebben.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  zondag 11 februari 2018 @ 11:24:52 #135
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_177103645
quote:
1s.gif Op zondag 11 februari 2018 11:23 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Bedrijven zien liever Amsterdam op het nationale en internationale visitekaartje. Lelystad is geen sterk merk.
Als je een bedrijf in Lelystad hebt kun je gerust Amsterdam op het kaartje schrijven. Dat is min of meer hetzelfde.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_177103654
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 11:23 schreef LXIV het volgende:
Je zou het ook zo kunnen doen dat het mensen mogelijk maakt bijv geen auto nodig te hebben.
Ik zie niet in hoe je een ander systeem bouwt wat betaalbaar is wat de auto overtreft in ook maar 1 punt.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zondag 11 februari 2018 @ 11:25:19 #137
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_177103657
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 11:23 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Als je een nieuwe stad bouwt kan dit allemaal, maar er is nu eenmaal sprake van een erfenis omdat steden niet in 1x gebouwd worden.

Amsterdam is al aardig oud en bij de eerste bouw was hetgeen je schrijft er niet.
Dat klopt, maar in Noord kan je dat wel doen. En dan zit je ook nog binnen 10 minuten in het centrum.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_177103679
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 11:25 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat klopt, maar in Noord kan je dat wel doen. En dan zit je ook nog binnen 10 minuten in het centrum.
Ah dus nu verklein je je stad tot een wijk ipv wat je net zei....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zondag 11 februari 2018 @ 11:27:10 #139
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_177103690
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 11:25 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ik zie niet in hoe je een ander systeem bouwt wat betaalbaar is wat de auto overtreft in ook maar 1 punt.
Wanneer alles zo dicht bij elkaar ligt dat je het gewoon te voet kunt doen of met de fiets. Veel mensen in Amsterdam hebben al geen auto meer. Ook niet nodig als je daar werkt, je sociale kring hebt en alles kunt kopen wat je wil.
Hier haalt iedereen die 18 wordt nog meteen zijn rijbewijs en koopt een auto. In Amsterdam is dat helemaal niet meer hot
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_177103704
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 11:27 schreef LXIV het volgende:

[..]

Wanneer alles zo dicht bij elkaar ligt dat je het gewoon te voet kunt doen of met de fiets. Veel mensen in Amsterdam hebben al geen auto meer. Ook niet nodig als je daar werkt, je sociale kring hebt en alles kunt kopen wat je wil.
Hier haalt iedereen die 18 wordt nog meteen zijn rijbewijs en koopt een auto. In Amsterdam is dat helemaal niet meer hot
van de ene kant naar de andere kant van de stad te voet.... :')
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zondag 11 februari 2018 @ 11:27:57 #141
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_177103706
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 11:24 schreef LXIV het volgende:

[..]

Als je een bedrijf in Lelystad hebt kun je gerust Amsterdam op het kaartje schrijven. Dat is min of meer hetzelfde.
Idd, desnoods zet je een belmiep in Amsterdam neer
pi_177103712
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 11:22 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Je kunt bedrijven stimuleren om vestigingen elders te openen.

Maar hoe zie je dat bijbouwen voor je? Alle Amsterdammers in grote torenflats?
Bijvoorbeeld.
pi_177103720
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 11:24 schreef LXIV het volgende:

[..]

Als je een bedrijf in Lelystad hebt kun je gerust Amsterdam op het kaartje schrijven. Dat is min of meer hetzelfde.
Mja..

Je kunt je dan misschien een postbus in Amsterdam hebben.

Gewoon allemaal ff een postbus aanvragen hier. Werkt statusverhogend.
  zondag 11 februari 2018 @ 11:29:24 #144
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_177103740
quote:
1s.gif Op zondag 11 februari 2018 11:28 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Mja..

Je kunt je dan misschien een postbus in Amsterdam hebben.
Of 'Amsterdam area' of 'groot Amsterdam'
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_177103810
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 11:29 schreef LXIV het volgende:

[..]

Of 'Amsterdam area' of 'groot Amsterdam'
Ook mogelijk, en internationaal zou dat zeker een verschil maken al is 'omgeving' voor veel Nederlanders niet 't zelfde als 'in het hart van..'.
  zondag 11 februari 2018 @ 11:34:15 #146
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_177103832
quote:
1s.gif Op zondag 11 februari 2018 11:33 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Ook mogelijk, en internationaal zou dat zeker een mogelijk verschil maken al is 'omgeving' voor veel Nederlanders niet 't zelfde als 'in het hart van..'.
Theoretisch (zonder files) sta ik zelfs binnen een uur in het centrum van Amsterdam. Internationaal gezien is dat dan ook 'Amsterdam area'. Dat geldt voor meer dan de helft van Nederland.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_177103879
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 11:34 schreef LXIV het volgende:

[..]

Theoretisch (zonder files) sta ik zelfs binnen een uur in het centrum van Amsterdam. Internationaal gezien is dat dan ook 'Amsterdam area'. Dat geldt voor meer dan de helft van Nederland.
Dat is waar..

En met files?
  zondag 11 februari 2018 @ 11:36:57 #148
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_177103898
quote:
1s.gif Op zondag 11 februari 2018 11:36 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Dat is waar..

En met files?
Dan wat langer. Maar met de trein ook een uurtje.
Enfin. Nederlanders wonen op een postzegel en zijn ook op die manier gaan denken.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_177103934
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 11:23 schreef LXIV het volgende:

[..]

Voor Nederlanders (moi incluis) is Amsterdam een gigantische, overbevolkte mega-metropool waar met geen mogelijkheid nog iemand bij kan. Internationaal gezien valt dat best nog wel mee. Je kunt idd best bijbouwen, als je het maar slim doet. Je zou het ook zo kunnen doen dat het mensen mogelijk maakt bijv geen auto nodig te hebben.
Het moet natuurlijk geen Hong Kong worden, maar zelfs de originele Bijlmer-hoogbouw had zo veel groen dat de bevolkingsdichtheid niet groter was dan die van een wijk met rijtjeshuizen. Bij de sanering is daadwerkelijk ook een hoop hoogbouw door rijtjeshuizen vervangen.

Een kosmopolitische wereldstad zou het toch wel aan moeten durven om een klein beetje compacter te bouwen dan dat, als in de praktijk blijkt dat de vraag de spuigaten uit loopt en de mensen liever wat kleiner maar dan wel in de stad wonen.
  zondag 11 februari 2018 @ 11:40:54 #150
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_177103970
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 11:39 schreef Igen het volgende:

[..]

Het moet natuurlijk geen Hong Kong worden, maar zelfs de originele Bijlmer-hoogbouw had zo veel groen dat de bevolkingsdichtheid niet groter was dan die van een wijk met rijtjeshuizen. Bij de sanering is daadwerkelijk ook een hoop hoogbouw door rijtjeshuizen vervangen.

Een kosmopolitische wereldstad zou het toch wel aan moeten durven om een klein beetje compacter te bouwen dan dat, als in de praktijk blijkt dat de vraag de spuigaten uit loopt en de mensen liever wat kleiner maar dan wel in de stad wonen.
Hoogbouw hoeft helemaal niet tot verpaupering te leiden, als er maar de juiste mensen in komen te wonen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_177104358
quote:
1s.gif Op zondag 11 februari 2018 11:28 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Mja..

Je kunt je dan misschien een postbus in Amsterdam hebben.

Gewoon allemaal ff een postbus aanvragen hier. Werkt statusverhogend.
Ik vraag me af of dat wel zo'n grote rol speelt. Ouderamstel en Haarlemmermeer hebben nog meer werkgelegenheid per inwoner dan Amsterdam zelf. Almere daarentegen juist enorm veel minder. En Amsterdam verschilt ook niet echt van andere steden zoals Utrecht en Eindhoven - waar de woningmarkt net zo goed overspannen is.
pi_177104692
quote:
6s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 20:18 schreef Baconbus het volgende:

[..]

Gelukkig zijn mensen in dit land bezig met belangrijkere zaken, zoals immigratie en het behouden van de 'cultuur'.
Is ook belangrijk, het is niet alsof je je niet om meerdere dingen tegelijk druk kunt maken, denk dat het gros van de mensen die capaciteiten wel heeft. Er is zelfs een correlatie met het huidige onderwerp trouwens. Doordat we allochtonen importeren/geïmporteerd hebben wordt Nederland namelijk voller. Of om het anders te zeggen, er zijn meer mensen voor hetzelfde aantal huizen. Door de werking van vraag en aanbod draagt dit bij aan een prijsverhoging.

Komt nog eens bij dat het gros van de allochtonen naar de steden trekt en je het daardoor daar ook het meeste voelt.
pi_177112725
quote:
1s.gif Op zondag 11 februari 2018 09:55 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

Je moet gewoon doen wat je zelf prettig vind en je niet druk maken om wat een ander wil.

Er is een reden dat grote steden groot zijn en kleine dorpen niet: er willen blijkbaar meer mensen in een grote stad wonen dan in een klein dorp.

Redenen kun je zelf wel bedenken
- carriere
- opleiding
- faciliteiten
- gemak
- dynamische omgeving
Etc.
Want buiten een grote stad heb je niet alle faciliteiten?
Bij mij wel hoor.
Carriere kan overal en vind ik onnodig dom punt.
Opleiding vind je ook overal wel (nee ik neem dorpen van 100 inw niet mee).

En de rest ook prima.
Daarnaast bespaar je gwn veel geld, zit je bij de natuur en niet opgepropt. Niets is het waard om in zo'n drukke bende te wonen.
pi_177112851
quote:
1s.gif Op zondag 11 februari 2018 17:25 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Want buiten een grote stad heb je niet alle faciliteiten?
Bij mij wel hoor.
Carriere kan overal en vind ik onnodig dom punt.
Opleiding vind je ook overal wel (nee ik neem dorpen van 100 inw niet mee).

En de rest ook prima.
Daarnaast bespaar je gwn veel geld, zit je bij de natuur en niet opgepropt. Niets is het waard om in zo'n drukke bende te wonen.
Nee. Buiten de grote stad heb je niet alle faciliteiten. Universiteiten, ziekenhuizen, veel scholen dat heb je daar niet. Dan moet je verder reizen.

En heel veel mensen zijn dat niet met je eens. Die willen wel in zo'n drukke bende wonen. Daarom betalen ze meer voor een huis in die drukke bende dan voor een huis op het platteland.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_177112933
quote:
1s.gif Op zondag 11 februari 2018 17:25 schreef bianconeri het volgende:
Niets is het waard om in zo'n drukke bende te wonen.
Dit. Waren er maar meer mensen zo verstandig en consequent. Ik begrijp wel dat het niet altijd een vrije keuze is. Het gros (of veel i.i.g.) van de mensen komt niet aan het werk in de buitengebieden. Dat betekent dan weer veel reizen. Wat duur is en veel impact heeft op de infra en "duurzaamheid". Elke dag 150 kilometer heen en weer rijden is slecht voor alles en kost bakken met tijd. Toch vinden we zoiets "normaal" terwijl het dat niet is. We doen een zware aanslag op de steeds schaarser hulpbronnen. Die raken in hoog tempo op.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zondag 11 februari 2018 @ 17:53:25 #156
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_177113331
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 17:34 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

We doen een zware aanslag op de steeds schaarser hulpbronnen. Die raken in hoog tempo op.
Leg eens uit, Bart. We gaan immers toch niet geleidelijk aan terug naar zo'n honderd jaar geleden, of nog langer terug toen men ging per koets/ paard. :D
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
pi_177113909
quote:
14s.gif Op zondag 11 februari 2018 17:53 schreef Scjvb het volgende:

[..]

Leg eens uit, Bart. We gaan immers toch niet geleidelijk aan terug naar zo'n honderd jaar geleden, of nog langer terug toen men ging per koets/ paard. :D
Die nou niet of je dat niet begrijpt Haerlemsche mafkees. Al die "Jopen" zal niet bevorderlijk zijn voor het momentum. Maar kom op Maestro. Dat kan beter, ondanks dat je iets te lang bent blijven zitten aan de Bittertafel. Doen jullie ook wel eens "klaverjassen" trouwens? Zo'n gezellig spel.

[ Bericht 7% gewijzigd door Bart2002 op 11-02-2018 18:31:14 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zondag 11 februari 2018 @ 19:08:12 #158
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_177114890
quote:
1s.gif Op zondag 11 februari 2018 17:25 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Want buiten een grote stad heb je niet alle faciliteiten?
Bij mij wel hoor.
Carriere kan overal en vind ik onnodig dom punt.
Opleiding vind je ook overal wel (nee ik neem dorpen van 100 inw niet mee).

En de rest ook prima.
Daarnaast bespaar je gwn veel geld, zit je bij de natuur en niet opgepropt. Niets is het waard om in zo'n drukke bende te wonen.
Tis maar wat je wil toch. Ik woon voor de lol een deel van het jaar in Seoul. 25 miljoen mensen in 1 stad :P Als ik in Amsterdam ben voelt het aan als een dorpje.... Zou ook best in Tokyo willen wonen. Gaaf juist!
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_177115001
quote:
2s.gif Op zondag 11 februari 2018 19:08 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Tis maar wat je wil toch. Ik woon voor de lol een deel van het jaar in Seoul. 25 miljoen mensen in 1 stad :P Als ik in Amsterdam ben voelt het aan als een dorpje.... Zou ook best in Tokyo willen wonen. Gaaf juist!
Het gegeven dat er "hoogbouw" komt in NL steden en men roept dat iets nu wel de allure van een stad begint te krijgen zegt wel wat over het kneuterige.
pi_177115119
quote:
2s.gif Op zondag 11 februari 2018 19:08 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ik woon voor de lol een deel van het jaar in Seoul.
Dit is niet goed niet goed. Ergens gaat er dan iets mis. Je vrijwillig begeven in die idiote drukte en vervuiling die de geest ziek en het lichaam tevens ziek maakt... dat moet je niet vrijwillig willen. Als de geest toch al ziek is is het niet erg natuurlijk. Of het lichaam. Het komt daar nooit tot rust dus jij ook niet. Dat kan tot op bepaalde hoogte maar daarna ga je mensen vermoorden enzo. Of jezelf wat altijd veiliger is. Het is een zeer wankele basis in zo'n gekkenhuis als Seoel. Ondertussen rook je ook nog 2 pakjes shag per dag mee qua luchtvervuiling. Het zich vrijwillig overgeven aan Seoel is minstens zeer onverstandig te noemen. Jouw ouders maken zich zorgen w.s.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zondag 11 februari 2018 @ 19:22:02 #161
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_177115226
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 17:34 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Dit. Waren er maar meer mensen zo verstandig en consequent. Ik begrijp wel dat het niet altijd een vrije keuze is. Het gros (of veel i.i.g.) van de mensen komt niet aan het werk in de buitengebieden. Dat betekent dan weer veel reizen. Wat duur is en veel impact heeft op de infra en "duurzaamheid". Elke dag 150 kilometer heen en weer rijden is slecht voor alles en kost bakken met tijd. Toch vinden we zoiets "normaal" terwijl het dat niet is. We doen een zware aanslag op de steeds schaarser hulpbronnen. Die raken in hoog tempo op.
Dus je eerste twee zinnen zijn kortzichtig gelul en dat leg je in de rest van de post uit. Way to go.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_177115309
quote:
14s.gif Op zondag 11 februari 2018 19:22 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Dus je eerste twee zinnen zijn kortzichtig gelul en dat leg je in de rest van de post uit. Way to go.
Nou meiske. Dit gaat een verkeerde kant op want ik vind jouw post's zeer goed doorgaans. Als je ruzie wilt dan kan je het krijgen. Maar beter van niet want meisjes zijn niet goed in "echte" ruzie.

Ik zal de bewuste post die jij niet zag zitten overigens nog eens beoordelen op haar merites want ik heb wel een hoge pet van jou en je oordeel op. Moment dus...
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_177115404
Mmmm... Eigenlijk zeg ik: goede post was dat van mezelf. Als je echt kan verklaren wat er mis mee is sta ik daar voor open uiteraard.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zondag 11 februari 2018 @ 19:32:58 #164
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_177115514
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 19:17 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Dit is niet goed niet goed. Ergens gaat er dan iets mis. Je vrijwillig begeven in die idiote drukte en vervuiling die de geest ziek en het lichaam tevens ziek maakt... dat moet je niet vrijwillig willen. Als de geest toch al ziek is is het niet erg natuurlijk. Of het lichaam. Het komt daar nooit tot rust dus jij ook niet. Dat kan tot op bepaalde hoogte maar daarna ga je mensen vermoorden enzo. Of jezelf wat altijd veiliger is. Het is een zeer wankele basis in zo'n gekkenhuis als Seoel. Ondertussen rook je ook nog 2 pakjes shag per dag mee qua luchtvervuiling. Het zich vrijwillig overgeven aan Seoel is minstens zeer onverstandig te noemen. Jouw ouders maken zich zorgen w.s.
Ach, ieder zijn ding natuurlijk. maar ik leef juist veel relaxter daar dan in Nederland. Je hebt hier eindeloos veel kleine koffietentjes waar je lekker kan werken (freelancen) en deze zitten zelden vol. En veel is 24 uur open, waardoor het juist rustiger is per uur. Bij AH is het gekkenhuis van 6 tot 8 (of 10) omdat iedereen tussen werk en sluiten boodschappen moet doen. En er zijn ook zat dingen die beter zijn in Nederland. Daarom wissel ik het ook af.

Het is maar net wat je werk en leef ritme is denk ik. Overigens zou ik geen Koreaan met een kantoorbaan van 9 tot 11 willen zijn nee. Dat is weer een heel ander verhaal inderdaad.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_177115606
quote:
2s.gif Op zondag 11 februari 2018 19:32 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Ach, ieder zijn ding natuurlijk. maar ik leef juist veel relaxter daar dan in Nederland. Je hebt hier eindeloos veel kleine koffietentjes waar je lekker kan werken (freelancen) en deze zitten zelden vol. En veel is 24 uur open, waardoor het juist rustiger is per uur. Bij AH is het gekkenhuis van 6 tot 8 (of 10) omdat iedereen tussen werk en sluiten boodschappen moet doen.

Het is maar net wat je werk en leef ritme is denk ik.
Ik ben indertijd een aantal malen in Hong Kong geweest en dat sprak me erg aan. Dat is het dubbele. Gevoelsmatig moet je er niets van hebben maar qua dynamiek voelt het wel goed, die flow. Maar het levert wel een hoop viezigheid op en externaliteiten, dat massale stadsleven.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zondag 11 februari 2018 @ 19:36:38 #166
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_177115621
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 19:25 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Nou meiske. Dit gaat een verkeerde kant op want ik vind jouw post's zeer goed doorgaans. Als je ruzie wilt dan kan je het krijgen. Maar beter van niet want meisjes zijn niet goed in "echte" ruzie.

Ik zal de bewuste post die jij niet zag zitten overigens nog eens beoordelen op haar merites want ik heb wel een hoge pet van jou en je oordeel op. Moment dus...
Beste Bart2002, ik ben voor jou een verzameling virtuele teksten op een forum en jij bent dat voor mij. Niet zo tof doen met je 'echte' ruzies, we zijn hier niet in de kroeg.

Succes met je beoordeling. ^O^
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  zondag 11 februari 2018 @ 19:38:06 #167
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_177115648
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 19:29 schreef Bart2002 het volgende:
Mmmm... Eigenlijk zeg ik: goede post was dat van mezelf. Als je echt kan verklaren wat er mis mee is sta ik daar voor open uiteraard.
Dat heb ik in mijn eerdere post gedaan. Natuurlijk chargeerde ik wel wat, maar ik hoop dat je de geest ervan begrijpt.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_177115720
quote:
1s.gif Op zondag 11 februari 2018 19:36 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Beste Bart2002, ik ben voor jou een verzameling virtuele teksten op een forum en jij bent dat voor mij. Niet zo tof doen met je 'echte' ruzies, we zijn hier niet in de kroeg.

Succes met je beoordeling. ^O^
Nou ja, virtuele ruzie bedoel ik ook. Maar dat hoeft niet. Het zou leuk zijn als je het iets uitdiept, dat van die 2 eerste zinnen en de rest dat dat bij elkaar een load of rubbish was. Ik wil het dan desgevraagd graag uiteen zetten wat de insteek precies was. Ik vind het gewoon niet zo leuk om op zo'n vage manier afgeserveerd te worden (door een meisje). Als men echt aantoont wat er niet klopt dan doe ik daar mijn voordeel mee. Waarvoor dank alvast. :P ^O^
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_177115946
quote:
7s.gif Op zondag 11 februari 2018 19:38 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Dat heb ik in mijn eerdere post gedaan. Natuurlijk chargeerde ik wel wat, maar ik hoop dat je de geest ervan begrijpt.
Ik hoop dat je daarmee niet #161 bedoelt. Want kenners van het metier zullen het met me eens zijn dat dat veel te kort door de bocht was. Tevens respectloos en te vaag. Bij ons thuis discussiëren wij toch echt op een andere manier hoor.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zondag 11 februari 2018 @ 19:50:33 #170
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_177115973
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 19:40 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Nou ja, virtuele ruzie bedoel ik ook. Maar dat hoeft niet. Het zou leuk zijn als je het iets uitdiept, dat van die 2 eerste zinnen en de rest dat dat bij elkaar een load of rubbish was. Ik wil het dan desgevraagd graag uiteen zetten wat de insteek precies was. Ik vind het gewoon niet zo leuk om op zo'n vage manier afgeserveerd te worden. Als men echt aantoont wat er niet klopt dan doe ik daar mijn voordeel mee. Waarvoor dank alvast. :P ^O^
Oké. Wat mij stoort aan je post is dat je in de eerste en vooral tweede zin iets suggereert over je medemens. Je noemt iemand 'verstandig' en 'consequent' en wenst dat iedereen dat was, daarmee suggererend dat mensen die wel in de stad leven dat niet zijn. Daarna benoem je terecht waarom die observatie onjuist is, immers heeft de meerderheid niet die vrijheid van keuze. Afhankelijk van de sector waarin je werkt kan het lastig zo niet bijna onmogelijk zijn om werk te vinden buiten de randstad. En forenzen is weer zonde van de tijd en het milieu. Die mensen voor wie dit geldt zijn niet onverstandig of inconsequent omdat ze in de randstad wonen.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  zondag 11 februari 2018 @ 19:52:10 #171
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_177116028
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 19:49 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ik hoop dat je daarmee niet #161 bedoelt. Want kenners van het metier zullen het met me eens zijn dat dat veel te kort door de bocht was. Tevens respectloos en te vaag. Bij ons thuis discussiëren wij toch echt op een andere manier hoor.
Ik vond mijn punt in alle taalkundige eenvoud juist vrij duidelijk, maar ik heb het voor je uitgewerkt.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_177116053
quote:
1s.gif Op zondag 11 februari 2018 19:50 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Oké. Wat mij stoort aan je post is dat je in de eerste en vooral tweede zin iets suggereert over je medemens. Je noemt iemand 'verstandig' en 'consequent' en wenst dat iedereen dat was, daarmee suggererend dat mensen die wel in de stad leven dat niet zijn. Daarna benoem je terecht waarom die observatie onjuist is, immers heeft de meerderheid niet die vrijheid van keuze. Afhankelijk van de sector waarin je werkt kan het lastig zo niet bijna onmogelijk zijn om werk te vinden buiten de randstad. En forenzen is weer zonde van de tijd en het milieu. Die mensen voor wie dit geldt zijn niet onverstandig of inconsequent omdat ze in de randstad wonen.
Nou, dan was het toch een heel goede post? Dat had je ook gewoon kunnen zeggen. En ergens had ik dat wel fijn gevonden want werkelijk ieder mens is gevoelig voor complimentjes.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zondag 11 februari 2018 @ 19:58:47 #173
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_177116200
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 19:53 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Nou, dan was het toch een heel goede post? Dat had je ook gewoon kunnen zeggen. En ergens had ik dat wel fijn gevonden want werkelijk ieder mens is gevoelig voor complimentjes.
Een deel ervan was goed, een deel niet. De post als geheel was verre van goed vanwege de conflicterende standpunten.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_177116233
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 11:57 schreef Igen het volgende:

[..]

Ik vraag me af of dat wel zo'n grote rol speelt. Ouderamstel en Haarlemmermeer hebben nog meer werkgelegenheid per inwoner dan Amsterdam zelf. Almere daarentegen juist enorm veel minder. En Amsterdam verschilt ook niet echt van andere steden zoals Utrecht en Eindhoven - waar de woningmarkt net zo goed overspannen is.
Het ging meer om t "merk" Amsterdam. Als je filmproductiebedrijf of marketingbureau in Amsterdam zit, staat dit voor kwaliteit en bedien je mogelijk grotere spelers. Zit je ergens anders dan is het allemaal maar zoiets van 'oh, ze doen daar ook iets..'

Tenminste zo voelt men het, het merk Amsterdam is een beetje de gouden zegel van Nederland. Met een Old Amsterdam als vrij nieuwe kaas kun je op de nationale en internationale markt ook meteen de concurrentie aan met kaas uit andere plaatsen.
pi_177116373
quote:
1s.gif Op zondag 11 februari 2018 19:58 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

Een deel ervan was goed, een deel niet. De post als geheel was verre van goed vanwege de conflicterende standpunten.
Die vind ik juist leuk. Ons moderne leven draait geheel om en rond conflicterende standpunten. We lossen de problematiek van dienst niet zomaar even op natuurlijk. We leven blijkbaar in een wereld waar iedereen op zoek is naar het grootste voordeel voor zichzelf. Wat vaak 1 op 1 weer het nadeel is voor een ander. Lastig. Ondertussen worden we gepiepeld door het grootkapitaal. Daar zullen we het wel over eens zijn. ;) :D
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_177116479
quote:
1s.gif Op zondag 11 februari 2018 20:00 schreef Beathoven het volgende:
Met een Old Amsterdam als vrij nieuwe kaas
Dat is inderdaad een nep oude kaas. Qua smaak niet verkeerd. Maar een truck (eigenlijk een vrachtwagen maar ik laat het maar staan qua komisch effect) om zeer jonge kaas de smaak en textuur te geven van echte oud kaas. Terwijl "ze" in Amsterdam ook best echte oude kaas zouden kunnen maken maar dat duurt blijkbaar te lang en levert te weinig winst op voor de stakeholders. Eigenlijk zouden we die troep moeten boycotten. Ook in Amsterdam zou men geduld moeten betrachten tot de kaas echt oud is.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_177116724
quote:
1s.gif Op zondag 11 februari 2018 20:00 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Het ging meer om t "merk" Amsterdam. Als je filmproductiebedrijf of marketingbureau in Amsterdam zit, staat dit voor kwaliteit en bedien je mogelijk grotere spelers. Zit je ergens anders dan is het allemaal maar zoiets van 'oh, ze doen daar ook iets..'

Tenminste zo voelt men het, het merk Amsterdam is een beetje de gouden zegel van Nederland. Met een Old Amsterdam als vrij nieuwe kaas kun je op de nationale en internationale markt ook meteen de concurrentie aan met kaas uit andere plaatsen.
Nogal bullshit dit natuurlijk. Door het hele land zitten bedrijven die wereldwijd grote spelers bedienen. Die grote spelers zal het geen zak interesseren of ze in Amsterdam zitten of niet, zo lang de daadwerkelijk geleverde kwaliteit maar goed is.
  zondag 11 februari 2018 @ 20:26:58 #178
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_177116785
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 20:07 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Die vind ik juist leuk. Ons moderne leven draait geheel om en rond conflicterende standpunten.
:D Dat ga ik voortaan ook zeggen als ik mezelf tegenspreek.
quote:
We lossen de problematiek van dienst niet zomaar even op natuurlijk. We leven blijkbaar in een wereld waar iedereen op zoek is naar het grootste voordeel voor zichzelf. Wat vaak 1 op 1 weer het nadeel is voor een ander. Lastig. Ondertussen worden we gepiepeld door het grootkapitaal. Daar zullen we het wel over eens zijn. ;) :D
Zeker ^O^ Het bestaan van huisjesmelkers maakt de situatie er natuurlijk ook niet beter op. Ik ben dat, zoals het grootste deel van wat je zegt, inderdaad met je eens.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  zondag 11 februari 2018 @ 20:27:43 #179
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_177116804
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 18:25 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Die nou niet of je dat niet begrijpt Haerlemsche mafkees. Al die "Jopen" zal niet bevorderlijk zijn voor het momentum. Maar kom op Maestro. Dat kan beter, ondanks dat je iets te lang bent blijven zitten aan de Bittertafel. Doen jullie ook wel eens "klaverjassen" trouwens? Zo'n gezellig spel.
Dat was geen antwoord op mijn vraag. Ik had het van u willen vernemen, dan zou ik het namelijk kunnen beamen of tegenspreken, maar soit!

Naast de dingen die beter of anders zouden kunnen, en die zijn er heus wel ;), zit waarschijnlijke onvrede over het een en ander louter in uzelf. Getuige een aantal van uw reacties voert het pessimisme bij u soms wel erg de boventoon, maar dat mag wat mij betreft allemaal hoor! 14.gif

Maar dat gescheld met 'mafkees' doet uw eigen imago weinig goeds. Doe relaxed!

Trouwens, niet klaverjassen maar wel poolen (snookeren) ;)
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
pi_177117084
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 20:27 schreef Scjvb het volgende:

[..]

Dat was geen antwoord op mijn vraag. Ik had het van u willen vernemen, dan zou ik het namelijk kunnen beamen of tegenspreken, maar soit!

Naast de dingen die beter of anders zouden kunnen, en die zijn er heus wel ;), zit waarschijnlijke onvrede over het een en ander louter in uzelf. Getuige een aantal van uw reacties voert het pessimisme bij u soms wel erg de boventoon, maar dat mag wat mij betreft allemaal hoor! [ afbeelding ]

Maar dat gescheld met 'mafkees' doet uw eigen imago weinig goeds. Doe relaxed!

Trouwens, niet klaverjassen maar wel poolen (snookeren) ;)
Ik ben overigens een groot kenner van het snooker-leven in het Haarlemsche. Ik heb de Haarlemse kampioenen stuk voor stuk verslagen in eigen huis. En dan dronk ik ondertussen ook nog het lokale bocht. Dat was heel zwaar en niet bepaald fraai.

Ik ging naar huis met een gevoel dat het duidelijk was dat de Haarlemmers zeer trots op zichzelf zijn. Zoveel is zeker. Maar waarom dat precies is is zeer onduidelijk. Ze hadden inderdaad indertijd Godfried (eigenlijk Bloemendaal) om zich aan op te trekken maar die is ook al een tijdje dood. Ik heb het nog gevraagd aan mensen in de zeer snelle trein die Haarlem zsm ontvlucht wat nou precies de aantrekkelijkheid was en in principe vonden ze het niets. Naar provinciestadje met pretenties en ook nog zo een gast SJBV ofzoiets die een hele grote broek aantrekt. Die vonden ze helemaal niet leuk. Teveel text, dat was de strekking. Veel woorden maar geen/weinig/zeer beperkte daden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bart2002 op 11-02-2018 20:47:38 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zondag 11 februari 2018 @ 21:02:48 #181
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_177117582
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 20:39 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

en ook nog zo een gast SJBV ofzoiets die een hele grote broek aantrekt.
Zoals Bart, b.v. tijdens het verslaan van de Haerlemsche kampioenen in eigen huis? ;)
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
pi_177117681
quote:
10s.gif Op zondag 11 februari 2018 21:02 schreef Scjvb het volgende:

[..]

Zoals u, b.v. tijdens het verslaan van de Haerlemsche kampioenen in eigen huis? ;)
Stelde geen reet voor. Wij jongens van Amsterdam-Noord speelden het snooker op een heel ander niveau. De Haarlemse "kampioenen" waren kansloos uiteraard. Hun hoogste "break" ooit was 32 ofzo. Terwijl wij geregeld "the table clearden". Dat is dus 100+. Geen opschepperij. De jongens van Amsterdam-Noord deden dat gewoon op elke clubavond. Dat was een cultuurschok. En dan brouwen wij ook nog veel beter bier. Dus een beetje bescheidenheid zou gepast zijn SJC B.V.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_177118497
quote:
1s.gif Op zondag 11 februari 2018 17:30 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

Nee. Buiten de grote stad heb je niet alle faciliteiten. Universiteiten, ziekenhuizen, veel scholen dat heb je daar niet. Dan moet je verder reizen.

En heel veel mensen zijn dat niet met je eens. Die willen wel in zo'n drukke bende wonen. Daarom betalen ze meer voor een huis in die drukke bende dan voor een huis op het platteland.
Genoeg scholen en een ziekenhuis hier hoor ^O^ .
Voor bepaalde opleiding moet je even stukje reizen, maar wat een probleem is dat zeg. In een stad moet je ook vaak genoeg alsnog het OV gebruiken.
Als je gewoon een normaal dorp opzoekt heb je alles wat je maar nodig hebt, alle soorten winkels en amusements dingetjes.

Niet alles buiten de randstad is platteland he...
Ik ben ook echt geen plattelandsmens.
Ach ja vast heel leuk om in zo'n bende te wonen, mensen geen aandacht meer voor elkaar hebben, asocialer zijn in alles, lekker de hele tijd in de file. Geen moment voor jezelf kunnen hebben. De stress aldaar.

quote:
2s.gif Op zondag 11 februari 2018 19:08 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

Tis maar wat je wil toch. Ik woon voor de lol een deel van het jaar in Seoul. 25 miljoen mensen in 1 stad :P Als ik in Amsterdam ben voelt het aan als een dorpje.... Zou ook best in Tokyo willen wonen. Gaaf juist!
Je kunt het buitenland ook vaak niet vergelijken met Nederland. Hoe ongelofelijk idioot wij leven.
Hoe gek het ook klinkt ben ik veel in Barcelona, maar dat voelt gewoon zo anders dan welke Nederlandse stad dan ook.
Zal ook met de Spaanse manier van leven te maken hebben, die snappen wat meer hoe je hoort te leven dan de Nederlanders.
  zondag 11 februari 2018 @ 21:55:31 #184
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_177118517
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 21:08 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Stelde geen reet voor. Wij jongens van Amsterdam-Noord speelden het snooker op een heel ander niveau. De Haarlemse "kampioenen" waren kansloos uiteraard. Hun hoogste "break" ooit was 32 ofzo. Terwijl wij geregeld "the table clearden". Dat is dus 100+. Geen opschepperij. De jongens van Amsterdam-Noord deden dat gewoon op elke clubavond. Dat was een cultuurschok. En dan brouwen wij ook nog veel beter bier. Dus een beetje bescheidenheid zou gepast zijn SJC B.V.
Goed verhaal. :)

Let wel, behalve alle goede eigenschappen die ze met zich meebrengen zijn Haarlemmers in de regel toch ook weer heel goede verliezers hoor! En dat is lang niet overal en bij iedereen het geval. ;)

Wat het bier aangaat: de bewering dat jullie beter bier brouwen berust louter op een subjectief oordeel, want smaken verschillen nu eenmaal en soms flink ook. :D

Maar het wordt nu wel 'n beetje off-topic zo, vrees ik :o
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
pi_177118594
quote:
2s.gif Op zondag 11 februari 2018 19:32 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

Ach, ieder zijn ding natuurlijk. maar ik leef juist veel relaxter daar dan in Nederland.
Bestaat er een plek waar de mens niet relaxter leeft dan in Nederland?
Wellicht Tokyo. Wij leven in Nederland echt als idioten. Het is dat we nog een goede gezondheidszorg hebben anders stierven we op onze 40e.

Elk land is te verkiezen boven Nederland qua levensstijl. Het is alsof Nederland 1000 jaar achterloopt in het uitvinden van hoe je moet leven.
  zondag 11 februari 2018 @ 22:43:41 #186
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_177119489
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 22:00 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Bestaat er een plek waar de mens niet relaxter leeft dan in Nederland?
Wellicht Tokyo. Wij leven in Nederland echt als idioten. Het is dat we nog een goede gezondheidszorg hebben anders stierven we op onze 40e.

Elk land is te verkiezen boven Nederland qua levensstijl. Het is alsof Nederland 1000 jaar achterloopt in het uitvinden van hoe je moet leven.
Grotendeels komt een verschillende kijk op zulke zaken voort vanuit een eigen referentiekader, denk ik. Want er zijn inderdaad genoeg mensen die veel belang ervaren bij alle voorzieningen, en de vele andere mogelijkheden die onze huidige samenleving te bieden heeft. En ja, we leven absoluut in een snelle samenleving, daar valt best wat voor te zeggen en daar zal men beleidshalve dus ook naar handelen.

U zegt dat de gezondheidszorg hier wel goed geregeld is. Dat klopt, en ik zal ook de laatste zijn om dat te ontkennen. Maar vergeet niet dat over het wel en wee in de gezondheidszorg niet zo lang geleden nog flink gesteggeld werd in de Tweede Kamer, tevens ook flink werd gemopperd door burgers (en vooral ouderen) vanwege het wegbezuinigen van belangrijke voorzieningen, personeel, en ga zo maar door.

Sommige dingen kunnen hier absoluut beter, relaxter, maar een prima en zorgeloos leven in de grote steden is naar mijn idee voor de meeste landgenoten absoluut mogelijk.
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
pi_177119689
quote:
2s.gif Op zondag 11 februari 2018 20:24 schreef ArnosL het volgende:

[..]

Nogal bullshit dit natuurlijk. Door het hele land zitten bedrijven die wereldwijd grote spelers bedienen. Die grote spelers zal het geen zak interesseren of ze in Amsterdam zitten of niet, zo lang de daadwerkelijk geleverde kwaliteit maar goed is.
Dat is wel zo volgens logische redenatie maar de marketeers en multinationals vinden het helemaal niet erg, en dat is geen bullshit. Hoofdsteden tellen. Het merk Parijs is ook sterker dan Le Havre.
pi_177119796
quote:
3s.gif Op zondag 11 februari 2018 22:43 schreef Scjvb het volgende:

Grotendeels komt een verschillende kijk op zulke zaken voort vanuit een eigen referentiekader, denk ik. Want er zijn inderdaad genoeg mensen die veel belang ervaren bij alle voorzieningen, en de vele andere mogelijkheden die onze huidige samenleving te bieden heeft. En ja, we leven absoluut in een snelle samenleving, daar valt best wat voor te zeggen en daar zal men beleidshalve dus ook naar handelen.

U zegt dat de gezondheidszorg hier wel goed geregeld is. Dat klopt, en ik zal ook de laatste zijn om dat te ontkennen. Maar vergeet niet dat over het wel en wee in de gezondheidszorg niet zo lang geleden nog flink gesteggeld werd in de Tweede Kamer, tevens ook flink werd gemopperd door burgers (en vooral ouderen) vanwege het wegbezuinigen van belangrijke voorzieningen, personeel, en ga zo maar door.

Sommige dingen kunnen hier absoluut beter, relaxter, maar een prima en zorgeloos leven in de grote steden is naar mijn idee voor de meeste landgenoten absoluut mogelijk.
Voorzieningen is inderdaad wat je gewend bent.
Maar een normaal dorp heeft ook een ziekenhuis, een theater, alle winkels, alle scholen en ga maar door. Het is niet alsof alles buiten de grote stad een afgrond is.

Alles moet hier maar. Heel gejaagd, mensen leven in stress. Meer meer meer meer meer.
Relaxen zit er niet meer in.

Ook al wil de politiek misschien dingen aanpakken op gebied van de gezondheidszorg, alsnog staat onze zorg zeer hoog. Dus ach.

Is maar net wat je prima en zorgeloos vindt. Prima en zorgeloos noem ik dat nog gejaagdere van een stad niet, de extra gezondheidsrisico's die het meebrengt en zo zijn er wel meer dingen.
Dat je er gewoon normaal kan leven absoluut, maar de mens hoort niet in steden te leven.
  zondag 11 februari 2018 @ 23:54:14 #189
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_177120911
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 17:34 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

We doen een zware aanslag op de steeds schaarser hulpbronnen. Die raken in hoog tempo op.
quote:
14s.gif Op zondag 11 februari 2018 17:53 schreef Scjvb het volgende:

[..]

Leg eens uit, Bart. We gaan immers toch niet geleidelijk aan terug naar zo'n honderd jaar geleden, of nog langer terug toen men ging per koets/ paard. :D
Alles leuk en aardig, maar laten we er niet omheen draaien. :R Ik wacht ergens nog steeds op uw verklaring voor deze vrij pessimistische opmerking, Bart2002.
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
pi_177122904
quote:
1s.gif Op zondag 11 februari 2018 19:12 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Het gegeven dat er "hoogbouw" komt in NL steden en men roept dat iets nu wel de allure van een stad begint te krijgen zegt wel wat over het kneuterige.
Alleen Rotterdam is een stad qua uitstraling. De rest grote dorpen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_177123368
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 21:54 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Genoeg scholen en een ziekenhuis hier hoor ^O^ .
Voor bepaalde opleiding moet je even stukje reizen, maar wat een probleem is dat zeg. In een stad moet je ook vaak genoeg alsnog het OV gebruiken.
Als je gewoon een normaal dorp opzoekt heb je alles wat je maar nodig hebt, alle soorten winkels en amusements dingetjes.

Exact, en dat is dus voor veel mensen een reden om in de stad te gaan wonen. Wat een probleem zeg. Maak je niet zo druk om wat een ander wil. Het lijkt wel alsof je een ander wilt overtuigen van waar een ander moet wonen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_177123693
quote:
1s.gif Op maandag 12 februari 2018 08:01 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Alleen Rotterdam is een stad qua uitstraling. De rest grote dorpen.
Rotterdam probeert het. Maar is het steeds nét niet. ;)
pi_177124246
quote:
1s.gif Op zondag 11 februari 2018 09:55 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Je moet gewoon doen wat je zelf prettig vind en je niet druk maken om wat een ander wil.

Er is een reden dat grote steden groot zijn en kleine dorpen niet: er willen blijkbaar meer mensen in een grote stad wonen dan in een klein dorp.

Redenen kun je zelf wel bedenken
- carriere
- opleiding
- faciliteiten
- gemak
- dynamische omgeving
Etc.
Alsof dorpen goedkoop zijn. Relatief ja maar de huizen zijn ook een stuk groter. In steden zijn er ook veel meer starterswoningen.
pi_177124437
quote:
2s.gif Op maandag 12 februari 2018 10:00 schreef skrn het volgende:

[..]

Alsof dorpen goedkoop zijn. Relatief ja maar de huizen zijn ook een stuk groter. In steden zijn er ook veel meer starterswoningen.
Ja? En wat heeft dat te maken met mijn reactie?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_177124890
quote:
1s.gif Op maandag 12 februari 2018 10:12 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ja? En wat heeft dat te maken met mijn reactie?
Omdat er ook wat anders speelt: er worden in dorpen weinig kleine leuke betaalbare woningen gebouwd.

Het maakt mij niet zo veel uit maar in mijn omgeving is wonen in een dorp niet te doen als starter.
pi_177125353
quote:
2s.gif Op maandag 12 februari 2018 10:44 schreef skrn het volgende:

[..]

Omdat er ook wat anders speelt: er worden in dorpen weinig kleine leuke betaalbare woningen gebouwd.

Het maakt mij niet zo veel uit maar in mijn omgeving is wonen in een dorp niet te doen als starter.
Dat geldt voor bijna heel Nederland. In de randstad worden wel kleine woningen gebouwd maar die zijn echt niet meer betaalbaar dan in de provincie, sterker nog, die zijn over het algemeen nog steeds duurder.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  maandag 12 februari 2018 @ 11:12:13 #197
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_177125360
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 11:17 schreef Igen het volgende:
Werkgelegenheid verplaatsen kan daarentegen niet zomaar. Je kan mensen immers niet dwingen om in Lelystad bedrijven op te richten.
Nee bedrijven misschien niet, maar bijvoorbeeld overheidsinstanties wel. Geen enkele reden om bijvoorbeeld uitvoeringsinstanties in de randstad neer te zetten.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_177125515
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 11:12 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Nee bedrijven misschien niet, maar bijvoorbeeld overheidsinstanties wel. Geen enkele reden om bijvoorbeeld uitvoeringsinstanties in de randstad neer te zetten.
Dat heeft ook te maken met bereikbaarheid en het aantrekken van personeel. Veel van dat soort instanties zitten op een A locatie bij een groot station.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  maandag 12 februari 2018 @ 11:58:53 #199
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_177126449
quote:
1s.gif Op maandag 12 februari 2018 11:19 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Veel van dat soort instanties zitten op een A locatie bij een groot station.
Er is geen enkele reden voor die instanties om op een A-locatie te zitten.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_177126478
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 22:00 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Bestaat er een plek waar de mens niet relaxter leeft dan in Nederland?
Wellicht Tokyo. Wij leven in Nederland echt als idioten. Het is dat we nog een goede gezondheidszorg hebben anders stierven we op onze 40e.

Elk land is te verkiezen boven Nederland qua levensstijl. Het is alsof Nederland 1000 jaar achterloopt in het uitvinden van hoe je moet leven.
Realiseer je je dat niet iedereen hetzelfde is als jij? Sommige mensen leven in Nederland, zelfs in de Randstad, erg relaxt. Mijn vrouw en ik leven heerlijk in een grote stad in de Randstad terwijl we beide oorspronkelijk uit krimpgebieden komen.

Misschien moet je zelf wat relaxter worden ipv zeuren over je medemens.
pi_177127262
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 11:58 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Er is geen enkele reden voor die instanties om op een A-locatie te zitten.
Dat verschilt natuurlijk per instantie. Als het een instantie is zoals de reclassering, raad van de kinderbescherming etc. Dan wil je dat wel. Dan moeten er namelijk allerlei soorten mensen bij jou op kantoor komen, burgers, en dan kun je niet ergens op een winderig industrieterrein in Grootegast zitten. Dan moet je gewoon fatsoenlijk bereikbaar zijn, ook voor mensen die afhankelijk van openbaar vervoer zijn. Zelfde geldt voor bijvoorbeeld gerechtsgebouwen, mensen moeten in de gelegenheid zijn om hun rechtzaak bij te wonen, dus zitten die in wat grotere steden met een treinstation.

Instellingen die heel veel personeel nodig hebben, die gaan dan ook weer liever in de randstad omdat je daar voor heel veel sectoren gewoon makkelijker personeel kunt vinden.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_177127326
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 11:59 schreef kies.een.gebruikersnaam12 het volgende:

[..]

Realiseer je je dat niet iedereen hetzelfde is als jij? Sommige mensen leven in Nederland, zelfs in de Randstad, erg relaxt. Mijn vrouw en ik leven heerlijk in een grote stad in de Randstad terwijl we beide oorspronkelijk uit krimpgebieden komen.

Misschien moet je zelf wat relaxter worden ipv zeuren over je medemens.
Mijn vrouw ook, komt uit een klein dorp, echt een dorpje. Woont nu al jaren met veel plezier in Rotterdam, wil er (voorlopig in ieder geval) niet weg.

En zo heeft iedereen zijn eigen voorkeur. Het is onzinnig om net te doen alsof het ene beter is dan het andere, het ligt helemaal aan wat je zelf prettig vindt.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_177127405
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 12:34 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Mijn vrouw ook, komt uit een klein dorp, echt een dorpje. Woont nu al jaren met veel plezier in Rotterdam, wil er (voorlopig in ieder geval) niet weg.

En zo heeft iedereen zijn eigen voorkeur. Het is onzinnig om net te doen alsof het ene beter is dan het andere, het ligt helemaal aan wat je zelf prettig vindt.
Helemaal mee eens. Zo zien wij dat ook.
pi_177127679
Nederlanders zijn ook aardig verwend. De kinderen moeten/willen al snel het huis uit. Ieder wil woonruimte voor zichzelf. Nooit eerder als vandaag de dag had je zo veel 1 persoon huishoudens die natuurlijk elk een eigen woning nodig heeft.

In zo veel andere landen kan dit helemaal niet, en daar zie je dat kinderen tot op late leeftijd in het ouderlijk huis blijven wonen of zelfs het ouderlijk huis overnemen. Die kant gaat hier ook op.
  maandag 12 februari 2018 @ 12:57:33 #205
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_177127847
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 11:28 schreef Igen het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld.
Daar wordt ons land toch ook niet leefbaarder van?

Ik vind het volstrekt belachelijk dat alles en iedereen maar op een kluitje wil wonen en vestigen. Lijkt me niet dat we dat maar oneindig moeten gaan faciliteren. Zeker niet als elders in het land weer last is met leegloop. Dan mag er wel eens gekeken worden of daar niet wat meer spreiding kan zijn.
pi_177127932
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 12:57 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Daar wordt ons land toch ook niet leefbaarder van?

Ik vind het volstrekt belachelijk dat alles en iedereen maar op een kluitje wil wonen en vestigen. Lijkt me niet dat we dat maar oneindig moeten gaan faciliteren. Zeker niet als elders in het land weer last is met leegloop. Dan mag er wel eens gekeken worden of daar niet wat meer spreiding kan zijn.
Dat ben ik met je eens maar in een stedelijke omgeving vind ik torenflats niet misstaan.

En omdat we al zo weinig groen hebben in dit land kunnen we misschien beter geconcentreerder gaan wonen. Dus in stedelijke gebieden meer per vierkante kilometer zodat we de gebieden die nu nog groen zijn zoveel mogelijk kunnen ontzien.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_177128089
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 12:32 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat verschilt natuurlijk per instantie. Als het een instantie is zoals de reclassering, raad van de kinderbescherming etc. Dan wil je dat wel. Dan moeten er namelijk allerlei soorten mensen bij jou op kantoor komen, burgers, en dan kun je niet ergens op een winderig industrieterrein in Grootegast zitten. Dan moet je gewoon fatsoenlijk bereikbaar zijn, ook voor mensen die afhankelijk van openbaar vervoer zijn. Zelfde geldt voor bijvoorbeeld gerechtsgebouwen, mensen moeten in de gelegenheid zijn om hun rechtzaak bij te wonen, dus zitten die in wat grotere steden met een treinstation.

Instellingen die heel veel personeel nodig hebben, die gaan dan ook weer liever in de randstad omdat je daar voor heel veel sectoren gewoon makkelijker personeel kunt vinden.
Interessante discussie, want naar mijn mening is de spreiding van instanties e.d. wel wat moet gebeuren om de onevenredige druk op de woningmarkt wat te herstellen. Ik ben het met je eens dat deze instanties wel goed bereikbaar moeten zijn. Maar dat houdt niet automatisch de Randstad in, wat nu wel vaak het geval is. Met de huidige infrastructuur kan een goed bereikbare locatie ook bv Arnhem of Zwolle zijn, en dat trekt dan vanzelf ook andere bedrijvigheid met zich mee wat zorgt voor een betere spreiding van werkgelegenheid. Niet dat in zulke steden de woningen wel zomaar voor het oprapen liggen, maar dat is nog niet te vergelijken met een Amsterdam of Utrecht.
  maandag 12 februari 2018 @ 13:09:34 #208
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_177128151
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 13:01 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat ben ik met je eens maar in een stedelijke omgeving vind ik torenflats niet misstaan.

En omdat we al zo weinig groen hebben in dit land kunnen we misschien beter geconcentreerder gaan wonen. Dus in stedelijke gebieden meer per vierkante kilometer zodat we de gebieden die nu nog groen zijn zoveel mogelijk kunnen ontzien.
Er is ook nog heel veel saai monotoon boerenland en we kunnen ook het Markerwaardplan nog altijd eens uit de uijskast halen.
pi_177128188
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 13:09 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Er is ook nog heel veel saai monotoon boerenland en we kunnen ook het Markerwaardplan nog altijd eens uit de uijskast halen.
Maar het is natuurlijk niet alsof dat monotone boerenland daar zonder functie ligt. Dat kun je wel volbouwen, maar waar moeten de aardappels dan groeien?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  maandag 12 februari 2018 @ 13:15:50 #210
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_177128326
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 13:11 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Maar het is natuurlijk niet alsof dat monotone boerenland daar zonder functie ligt. Dat kun je wel volbouwen, maar waar moeten de aardappels dan groeien?
Onze boeren doen nogal aan overproductie dus dat kunnen we best missen.
pi_177128612
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 13:11 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Maar het is natuurlijk niet alsof dat monotone boerenland daar zonder functie ligt. Dat kun je wel volbouwen, maar waar moeten de aardappels dan groeien?
Die aardappelen hebben genoeg plek, maar de gemeenten willen bouwgrond schaars houden. Als ze elk weiland aan zouden bieden als bouwgrond met woonbestemming dan donderen binnen 5 jaar de huizenprijzen als een enorm kaartenhuis in elkaar.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_177128810
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 13:15 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Onze boeren doen nogal aan overproductie dus dat kunnen we best missen.
Ga jij het ze uitleggen dat we ze eerst jaren subsidieren en nu de nek omdraaien?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  maandag 12 februari 2018 @ 13:34:09 #213
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_177128836
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 13:33 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ga jij het ze uitleggen dat we ze eerst jaren subsidieren en nu de nek omdraaien?
Nee, een mooie prijs voor die grond en de meesten zijn dolblij
pi_177128885
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 13:34 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Nee, een mooie prijs voor die grond en de meesten zijn dolblij
Maar vind je het niet zelf een beetje krom en kortzichtig?

Jarenlang boeren subsidieren met belastinggeld en ze vervolgens uitkopen? Hoe leg je dat uit? Als je ze niet eerst decennialang had gesubsideerd hoefde je ze niet uit te kopen. Dan was hij al weggeweest.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  maandag 12 februari 2018 @ 13:38:35 #215
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_177128948
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 13:09 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Er is ook nog heel veel saai monotoon boerenland en we kunnen ook het Markerwaardplan nog altijd eens uit de uijskast halen.
Dan liever op een weiland in de Achterhoek of de Veluwe mogen bouwen, maar dat is persoonlijke voorkeur, heel veel mensen zullen liever dichtbij Amsterdam willen zitten.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 12 februari 2018 @ 13:39:52 #216
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_177128983
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 13:36 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Maar vind je het niet zelf een beetje krom en kortzichtig?

Jarenlang boeren subsidieren met belastinggeld en ze vervolgens uitkopen? Hoe leg je dat uit? Als je ze niet eerst decennialang had gesubsideerd hoefde je ze niet uit te kopen. Dan was hij al weggeweest.
Het is toch niet nieuw dat boeren uitgekocht worden voor woonwijken of industrieterreinen? Ook worden in Brabant boeren uitgekocht om het aantal varkens te verminderen, omdat dat gevaarlijk hoog is.

Maar het Markerwaard plan kan ook nog altijd als we meer grond nodig hebben.
pi_177129162
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 13:39 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Het is toch niet nieuw dat boeren uitgekocht worden voor woonwijken of industrieterreinen? Ook worden in Brabant boeren uitgekocht om het aantal varkens te verminderen, omdat dat gevaarlijk hoog is.
Dat klopt. Maar kortzichtig beleid door de politiek is ook niet vandaag of gisteren.

quote:
Maar het Markerwaard plan kan ook nog altijd als we meer grond nodig hebben.
Ja, dat is een optie. Maar dan zit je wel weer heel erg gebonden aan een regio. Dan lijkt het mij simpeler en effectiever om serieus de hoogte in te gaan. Dat kan in praktisch iedere gemeente, vergt relatief weinig voorwerk zoals het inpolderen van gebieden, voorzieningen zijn er al. En je kunt op een relatief klein oppervlak heeeeeeel veel mensen kwijt.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  maandag 12 februari 2018 @ 13:54:01 #218
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_177129296
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 13:39 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Maar het Markerwaard plan kan ook nog altijd als we meer grond nodig hebben.
Men grapte onlangs nog ergens dat ook de Noordzee deels ingepolderd zou kunnen worden.
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
  maandag 12 februari 2018 @ 13:54:47 #219
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_177129311
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 13:48 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat klopt. Maar kortzichtig beleid door de politiek is ook niet vandaag of gisteren.

[..]

Ja, dat is een optie. Maar dan zit je wel weer heel erg gebonden aan een regio. Dan lijkt het mij simpeler en effectiever om serieus de hoogte in te gaan. Dat kan in praktisch iedere gemeente, vergt relatief weinig voorwerk zoals het inpolderen van gebieden, voorzieningen zijn er al. En je kunt op een relatief klein oppervlak heeeeeeel veel mensen kwijt.
Maar mensen die graag een stuk weiland bebouwen zijn toch geen mensen die in een flat willen wonen?
Totaal andere doelgroep toch?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_177129504
quote:
1s.gif Op maandag 12 februari 2018 13:54 schreef Leandra het volgende:

[..]

Maar mensen die graag een stuk weiland bebouwen zijn toch geen mensen die in een flat willen wonen?
Totaal andere doelgroep toch?
Je hoeft er toch niet te wonen? Je kunt nu ook een vrijstaand huis betrekken, maar dat kost jegeld. Als je dat kan en wil betalen kun je uiteraard in een weiland gaan wonen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  maandag 12 februari 2018 @ 14:06:08 #221
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_177129567
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 14:03 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Je hoeft er toch niet te wonen? Je kunt nu ook een vrijstaand huis betrekken, maar dat kost jegeld. Als je dat kan en wil betalen kun je uiteraard in een weiland gaan wonen.
Nou nee, dat kan dus niet zomaar.
Het is niet zo dat je een huis mag bouwen op landbouwgrond.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_177129594
quote:
1s.gif Op maandag 12 februari 2018 14:06 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nou nee, dat kan dus niet zomaar.
Het is niet zo dat je een huis mag bouwen op landbouwgrond.
Dat snap ik. Dan zal het bestemmingsplan gewijzigd moeten worden. Maar dat is hier toch helemaal niet het punt?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  maandag 12 februari 2018 @ 14:15:37 #223
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_177129796
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 14:07 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat snap ik. Dan zal het bestemmingsplan gewijzigd moeten worden. Maar dat is hier toch helemaal niet het punt?
Als ze dat eens wat makkelijker deden (en dan niet alleen voor projectontwikkelaars) zo het woningtekort misschien wat kleiner zijn?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_177129891
quote:
1s.gif Op maandag 12 februari 2018 14:15 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als ze dat eens wat makkelijker deden (en dan niet alleen voor projectontwikkelaars) zo het woningtekort misschien wat kleiner zijn?
Ik heb niet de indruk dat daar de kern van het probleem zit. De kern is gewoon ruimtegebrek icm structureel te weinig bouwen en groeiende bevolking.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_177130089
Ruimtegebrek is maar relatief. Er zijn nog genoeg in- en uitbreidingslocaties voor steden. Probleem is vooral dat de planvorming daarvoor enorm achter loopt en dat de bouw daar sinds de laatste crisis nog een schepje bovenop heeft gedaan. Risico's wil men daar al helemaal niet meer in lopen.
  maandag 12 februari 2018 @ 15:55:11 #226
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_177132685
quote:
14s.gif Op maandag 12 februari 2018 13:54 schreef Scjvb het volgende:

[..]

Men grapte onlangs nog ergens dat ook de Noordzee deels ingepolderd zou kunnen worden.
Is ook een serieus plan geweest maar dat lijkt me vele malen duurder
pi_177137320
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 11:59 schreef kies.een.gebruikersnaam12 het volgende:

[..]

Realiseer je je dat niet iedereen hetzelfde is als jij? Sommige mensen leven in Nederland, zelfs in de Randstad, erg relaxt. Mijn vrouw en ik leven heerlijk in een grote stad in de Randstad terwijl we beide oorspronkelijk uit krimpgebieden komen.

Misschien moet je zelf wat relaxter worden ipv zeuren over je medemens.
Dus omdat ik zeg dat ik niet snap dat mensen in zo'n ongezonde drukke gehaaste gestresste omgeving willen leven ben ik niet relaxt en wil ik iets van anderen.
Want ik mag dat niet zeggen?

Ik snap dat gewoon totaal niet, met al die bende om je heen. Dat moet je niet willen lijkt mij.
Elk normaal dorp heeft alles wat een stad heeft min alle drukte. Je kunt zo de natuur in.
Dus tja.
pi_177138204
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 19:56 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Dus omdat ik zeg dat ik niet snap dat mensen in zo'n ongezonde drukke gehaaste gestresste omgeving willen leven ben ik niet relaxt en wil ik iets van anderen.
Want ik mag dat niet zeggen?

Ik snap dat gewoon totaal niet, met al die bende om je heen. Dat moet je niet willen lijkt mij.
Elk normaal dorp heeft alles wat een stad heeft min alle drukte. Je kunt zo de natuur in.
Dus tja.
Ik snap het ook niet hoor. En ik woon zelfs in een dorp waar helemaal niks is, alleen een bakker (600 inwoners). En ik kom wel uit een grote stad. Maar ik vind het heerlijk wonen hier. Geen enkele stress. En kom op zeg, we wonen in NL, alles is gewoon dichtbij.
pi_177138586
Ik woon zelf in een soc.huur woning (klein senioren woninkje met voor- en achtertuin) in de- of aan de rand van de Randstad. (Bilthoven) In een rustige wijk en aan de rand van het bos. De ouderlijke woning die we verkocht hebben is buiten de Randstad (Veluwe) op een toplocatie. (bosachtige villawijk, vrijstaand op een groot perceel)
Zelf zou ik dat huis nooit gekocht kunnen hebben. Het deed tussen de 5 en de 6 ton, en dan moet er nog het een en ander aan verbouwd worden om het weer te laten voldoen aan de eisen van deze tijd.
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
pi_177144231
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 12:57 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Daar wordt ons land toch ook niet leefbaarder van?

Ik vind het volstrekt belachelijk dat alles en iedereen maar op een kluitje wil wonen en vestigen. Lijkt me niet dat we dat maar oneindig moeten gaan faciliteren. Zeker niet als elders in het land weer last is met leegloop. Dan mag er wel eens gekeken worden of daar niet wat meer spreiding kan zijn.
Ik vind het erg betuttelend dat jij wel even voor de mensen bepaalt hoe ze moeten willen wonen.
pi_177144328
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 19:56 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Dus omdat ik zeg dat ik niet snap dat mensen in zo'n ongezonde drukke gehaaste gestresste omgeving willen leven ben ik niet relaxt en wil ik iets van anderen.
Want ik mag dat niet zeggen?

Ik snap dat gewoon totaal niet, met al die bende om je heen. Dat moet je niet willen lijkt mij.
Elk normaal dorp heeft alles wat een stad heeft min alle drukte. Je kunt zo de natuur in.
Dus tja.
Kun je dan niet gewoon accepteren dat jij het niet snapt en daar niet eindeloos over doorzeiken? Waarom jezelf zo druk maken over waar een ander woont? Is dit een soort verdrongen minderwaardigheidscomplex?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_177144425
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 20:45 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Ik snap het ook niet hoor. En ik woon zelfs in een dorp waar helemaal niks is, alleen een bakker (600 inwoners). En ik kom wel uit een grote stad. Maar ik vind het heerlijk wonen hier. Geen enkele stress. En kom op zeg, we wonen in NL, alles is gewoon dichtbij.
Grappig. Je bevestigd zijn reactie en haalt hem tegelijkertijd onderuit.

Hij beweert dat je in een dorp alles hebt wat je in een stad hebt (natuurlijk aantoonbaar onjuist maar dat ter zijde) en een reactie later zeg jij in een dorp met alleen een bakker te wonen....

En wat dichtbij is is relatief. Jij vindt dat je dicht bij de supermarkt woont. Ik heb een Lidl, een AH en een Dirk op minder dan 2 minuten lopen van mijn huis. Ik weet zeker dat dat dichterbij is dan jij. Maar als jij vindt dat je met 25 minuten autorijden dichtbij de supermarkt woont is het toch prima. Accepteer gewoon dat verschillende mensen verschillende woonvoorkeuren hebben.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  dinsdag 13 februari 2018 @ 08:01:02 #233
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_177144461
Ik ben van een dorp dat inclusief buitengebied 5.000 inwoners heeft naar een stad met 150.000 inwoners, en daar waar ik in het dorp school, supermarkt, kroeg, bakker, slager, kledingwinkel en drogist op loopafstand had moet ik mijn kind nu 2 km verderop naar school brengen, winkels idem.
Hoezo "alles lekker dichtbij" in de stad?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 13 februari 2018 @ 08:03:57 #234
8369 speknek
Another day another slay
pi_177144483
Vroeger waren we bang dat de rijken in gated communities gingen wonen. Nu noemen we dat gewoon Amsterdam en Utrecht. De ringweg is gate genoeg.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_177144503
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 21:01 schreef barthol het volgende:
Ik woon zelf in een soc.huur woning (klein senioren woninkje met voor- en achtertuin) in de- of aan de rand van de Randstad. (Bilthoven) In een rustige wijk en aan de rand van het bos. De ouderlijke woning die we verkocht hebben is buiten de Randstad (Veluwe) op een toplocatie. (bosachtige villawijk, vrijstaand op een groot perceel)
Zelf zou ik dat huis nooit gekocht kunnen hebben. Het deed tussen de 5 en de 6 ton, en dan moet er nog het een en ander aan verbouwd worden om het weer te laten voldoen aan de eisen van deze tijd.
Je mag met een half miljoen eigen vermogen in een sociale huurwoning? :|W
  dinsdag 13 februari 2018 @ 08:27:25 #236
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_177144619
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 07:33 schreef Igen het volgende:

[..]

Ik vind het erg betuttelend dat jij wel even voor de mensen bepaalt hoe ze moeten willen wonen.
Je mag ook best in Amsterdam wonen van mij. Maar daar mag je dan flink voor betalen. Ik zou ook wel in Manhattan, Monaco of Beverly Hills willen wonen. Maar ik heb me er ook bij neergelegd dat dat met mijn salaris niet gaat lukken.

Los daarvan is leegloop in andere delen van het land natuurlijk wel degelijk een probleem. Dus sowieso geen slecht idee om te zorgen dat het een aantrekkelijk alternatief blijft.
  dinsdag 13 februari 2018 @ 08:30:09 #237
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_177144644
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 08:03 schreef speknek het volgende:
Vroeger waren we bang dat de rijken in gated communities gingen wonen. Nu noemen we dat gewoon Amsterdam en Utrecht. De ringweg is gate genoeg.
Ach misschien kan ik zo op mijn zestigste nog wel in een villa gaan wonen die ze aan de straatstenen niet kwijt krijgen. :7
pi_177144953
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 12:49 schreef Joppiez het volgende:
Nederlanders zijn ook aardig verwend. De kinderen moeten/willen al snel het huis uit. Ieder wil woonruimte voor zichzelf. Nooit eerder als vandaag de dag had je zo veel 1 persoon huishoudens die natuurlijk elk een eigen woning nodig heeft.

In zo veel andere landen kan dit helemaal niet, en daar zie je dat kinderen tot op late leeftijd in het ouderlijk huis blijven wonen of zelfs het ouderlijk huis overnemen. Die kant gaat hier ook op.
Woonruimte met een ander huren zitten verhuurders vaak niet op te wachten tenzij het om veredelde kamers gaat.

quote:
1s.gif Op zondag 11 februari 2018 17:30 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Nee. Buiten de grote stad heb je niet alle faciliteiten. Universiteiten, ziekenhuizen, veel scholen dat heb je daar niet. Dan moet je verder reizen.

En heel veel mensen zijn dat niet met je eens. Die willen wel in zo'n drukke bende wonen. Daarom betalen ze meer voor een huis in die drukke bende dan voor een huis op het platteland.
Dat er zo'n kloof is qua voorzieningen is echt een illusie, tenzij je echt in een afgelegen gat woont, maar de meeste mensen in Nederland wonen in middenland. Maar andersom ook, alsof al het buitengebied zo sereen en rustig is. In Nederland is elk stukje grond wel ergens voor in gebruik.

Dus die haat tegen de stad vind ik ook overtrokken hoor. Drukke gehaaste gestreste omgeving? :') Alsof 'de stad' in zijn geheel een homogene omgeving is. En dat je er altijd in de file zou staan. Raad eens, mensen wonen er ook omdat hun werk dan makkelijker te bereiken is en ze die files dan juist vermijden.
  dinsdag 13 februari 2018 @ 09:18:26 #239
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_177145114
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 08:03 schreef speknek het volgende:
Vroeger waren we bang dat de rijken in gated communities gingen wonen. Nu noemen we dat gewoon Amsterdam en Utrecht. De ringweg is gate genoeg.
:D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 13 februari 2018 @ 09:20:29 #240
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_177145146
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 08:07 schreef Wereldgozer het volgende:

[..]

Je mag met een half miljoen eigen vermogen in een sociale huurwoning? :|W
Ten eerste woonde hij daar misschien al, ten tweede is het nogal een aanname dat er en geen hypotheek meer op de ouderlijke woning zat en hij het enige kind is dat wat te erven had.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_177145211
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 07:55 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Grappig. Je bevestigd zijn reactie en haalt hem tegelijkertijd onderuit.

Hij beweert dat je in een dorp alles hebt wat je in een stad hebt (natuurlijk aantoonbaar onjuist maar dat ter zijde) en een reactie later zeg jij in een dorp met alleen een bakker te wonen....

En wat dichtbij is is relatief. Jij vindt dat je dicht bij de supermarkt woont. Ik heb een Lidl, een AH en een Dirk op minder dan 2 minuten lopen van mijn huis. Ik weet zeker dat dat dichterbij is dan jij. Maar als jij vindt dat je met 25 minuten autorijden dichtbij de supermarkt woont is het toch prima. Accepteer gewoon dat verschillende mensen verschillende woonvoorkeuren hebben.
Nee hoor, hij zegt elk normaal dorp heeft alles wat een stad heeft. Maar ik woon niet in een normaal dorp, maar bijna in the middle of nowhere. 3 km verderop is wel een normaal dorp met een supermarkt, school, huisarts, café's, restaurants, winkels en alles wat men vindt nodig te hebben.

Verder moet iedereen zelf weten wat die voor woonvoorkeur heeft, helemaal mee eens. Ik gaf alleen een voorbeeld en mijn voorkeur en ervaring. Die mag ik toch best uiten hier.
pi_177145350
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 08:27 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Je mag ook best in Amsterdam wonen van mij. Maar daar mag je dan flink voor betalen. Ik zou ook wel in Manhattan, Monaco of Beverly Hills willen wonen. Maar ik heb me er ook bij neergelegd dat dat met mijn salaris niet gaat lukken.
In Manhattan of Monaco staat meer hoogbouw dan in Amsterdam. Er is een verschil tussen hoge prijzen vanwege schaarste of hoge prijzen vanwege kunstmatige schaarste.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 13-02-2018 09:35:11 ]
pi_177145449
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 09:04 schreef Chai het volgende:

[..]

Woonruimte met een ander huren zitten verhuurders vaak niet op te wachten tenzij het om veredelde kamers gaat.

[..]

Dat er zo'n kloof is qua voorzieningen is echt een illusie, tenzij je echt in een afgelegen gat woont, maar de meeste mensen in Nederland wonen in middenland. Maar andersom ook, alsof al het buitengebied zo sereen en rustig is. In Nederland is elk stukje grond wel ergens voor in gebruik.

Dus die haat tegen de stad vind ik ook overtrokken hoor. Drukke gehaaste gestreste omgeving? :') Alsof 'de stad' in zijn geheel een homogene omgeving is. En dat je er altijd in de file zou staan. Raad eens, mensen wonen er ook omdat hun werk dan makkelijker te bereiken is en ze die files dan juist vermijden.
In Nederland in een dorp wonen betekent inderdaad niet dat je ergens zonder voorzieningen 100 jaar terug in de tijd gaat wonen. Maar dat er minder voorzieningen en faciliteiten zijn of dat die verder reizen zijn lijkt me een gegeven waar je niet eens over hoeft te discussiëren.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_177145574
Het maakt niet uit waar je in Nederland woont, alles ligt om de hoek. Druk je een keertje het gas een beetje in zit je over de grens dus wat zeiken we nu.
  dinsdag 13 februari 2018 @ 09:51:57 #245
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_177145650
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 09:41 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

In Nederland in een dorp wonen betekent inderdaad niet dat je ergens zonder voorzieningen 100 jaar terug in de tijd gaat wonen. Maar dat er minder voorzieningen en faciliteiten zijn of dat die verder reizen zijn lijkt me een gegeven waar je niet eens over hoeft te discussiëren.
Ik moet toegeven dat ik het bos nu ik weer in de stad woon wel op loopafstand heb, dat had ik in het dorp op de Veluwe weer niet.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_177145986
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 09:41 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

In Nederland in een dorp wonen betekent inderdaad niet dat je ergens zonder voorzieningen 100 jaar terug in de tijd gaat wonen. Maar dat er minder voorzieningen en faciliteiten zijn of dat die verder reizen zijn lijkt me een gegeven waar je niet eens over hoeft te discussiëren.
Het verschil zit hem dan vooral in de mindere diversiteit qua voorzieningen en lagere dichtheid. Als je in de dorpskern woont kan je alles ook op loopafstand hebben, maar als je qua uitgaan een keer iets anders wil dan de kroegen aan de plaatselijke markt ga je een keer naar de stad, want daar is het aanbod gewoon groter.
pi_177146108
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 09:51 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik moet toegeven dat ik het bos nu ik weer in de stad woon wel op loopafstand heb, dat had ik in het dorp op de Veluwe weer niet.
Heb ik ook. Met de metro binnen een kwartier op Centraal. Hier met de fiets binnen enkele minuten in het bos.

Heerlijk die verschillende combinaties. :)

Zou niet anders meer willen.
pi_177146126
Ik ga de stad ook uit, voor mij was de afweging heel simpel. Ik ga geen 300k betalen voor een rijhuis met kleine tuin in een criminele tokkiewijk.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_177146231
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 10:19 schreef habitue het volgende:
Ik ga de stad ook uit, voor mij was de afweging heel simpel. Ik ga geen 300k betalen voor een rijhuis met kleine tuin in een criminele tokkiewijk.
Maar waar betalen al die criminele tokkies hun hypotheek dan van?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_177146257
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 10:12 schreef Chai het volgende:

[..]

Het verschil zit hem dan vooral in de mindere diversiteit qua voorzieningen en lagere dichtheid. Als je in de dorpskern woont kan je alles ook op loopafstand hebben, maar als je qua uitgaan een keer iets anders wil dan de kroegen aan de plaatselijke markt ga je een keer naar de stad, want daar is het aanbod gewoon groter.
Niet alleen het aanbod in kroegen, het aanbod in vrijwel iedere voorziening.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_177146259
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 10:25 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Maar waar betalen al die criminele tokkies hun hypotheek dan van?
Een jaar of 2 geleden was de prijs de helft ongeveer.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  dinsdag 13 februari 2018 @ 10:33:48 #252
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_177146382
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 09:34 schreef Igen het volgende:

[..]

In Manhattan of Monaco staat meer hoogbouw dan in Amsterdam. Er is een verschil tussen hoge prijzen vanwege schaarste of hoge prijzen vanwege kunstmatige schaarste.
Wat is kunstmatige schaarste in jouw ogen? Dat de politiek in Amsterdam er niet voor kiest om de karakteristieke wijken plat te gooien ten gunste van het bouwen van een ongelimiteerd aantal torenflats zodat alle yuppen in Nederland kunnen zeggen dat ze in Amsterdam wonen?

Ik vind dat de overheid er voor verantwoordelijk is dat er voldoende huizen in ons land zijn en voldoende werkgelegenheid. Maar dat sommige mensen het als een recht zien om in Amsterdam te kunnen wonen daar hoeft van mij niet aan tegemoet te wordne gekomen.
pi_177146390
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 10:27 schreef habitue het volgende:

[..]

Een jaar of 2 geleden was de prijs de helft ongeveer.
100% stijging in 2 jaar? Waar?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_177146453
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 10:33 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Wat is kunstmatige schaarste in jouw ogen? Dat de politiek in Amsterdam er niet voor kiest om de karakteristieke wijken plat te gooien ten gunste van het bouwen van een ongelimiteerd aantal torenflats zodat alle yuppen in Nederland kunnen zeggen dat ze in Amsterdam wonen?

Ik vind dat de overheid er voor verantwoordelijk is dat er voldoende huizen in ons land zijn en voldoende werkgelegenheid. Maar dat sommige mensen het als een recht zien om in Amsterdam te kunnen wonen daar hoeft van mij niet aan tegemoet te wordne gekomen.
Ik ben niet ervan gediend dat je me nu woorden in de mond legt.

Dit topic gaat erover dat de huizen nu ook in de niet-karakteristieke wijken buiten de ring onbetaalbaar dreigen te worden. Daar kun je best gebouwen slopen - wat ook op relatief grote schaal gebeurt cq. is gebeurd - en in hogere dichtheden bouwen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-02-2018 10:38:25 ]
pi_177146526
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 10:26 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Niet alleen het aanbod in kroegen, het aanbod in vrijwel iedere voorziening.
Dat was inderdaad ter illustratie een voorbeeld van de lagere diversiteit inderdaad, goed gezien!! Punt was: als iemand qua diversiteit niet veeleisend is zijn er niet eens per se minder voorzieningen. Daarom vind ik de verschillen op voorzieningengebied doorgaans relatief klein en nogal eens overdreven worden.
  dinsdag 13 februari 2018 @ 10:49:59 #256
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_177146619
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 10:38 schreef Igen het volgende:

[..]

Ik ben niet ervan gediend dat je me nu woorden in de mond legt.

Dit topic gaat erover dat de huizen nu ook in de niet-karakteristieke wijken buiten de ring onbetaalbaar dreigen te worden. Daar kun je best gebouwen slopen - wat ook op relatief grote schaal gebeurt cq. is gebeurd - en in hogere dichtheden bouwen.
Het kan. Maar dat kost niet alleen vele jaren. Het blijft een dure bedoeling. Los van allerlei andere capaciteitsproblemen die je moet oplossen vanwege wijken die daar helemaal niet op berekend waren. Ik begrijp ook goed dat ze politiek van Amsterdam daar niet aan wil beginnen.

Maar het blijft ook voorbij gaan aan de vraag waarom het een recht zou moeten zijn om in Amsterdam te wonen en waarom dat ook ten koste mag gaan van de rest van het land. Ik zie liever beleid dat dit soort waanzin keert.
pi_177146686
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 10:34 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

100% stijging in 2 jaar? Waar?
https://www.funda.nl/koop/utrecht/huis-49201462-amerikalaan-174/

Pauper tussenwoning in kanaleneiland 270k!

Misschien geen 100% maar rond 2011 kocht je zon huisje voor 170k
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_177146698
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 10:49 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Het kan. Maar dat kost niet alleen vele jaren. Het blijft een dure bedoeling. Los van allerlei andere capaciteitsproblemen die je moet oplossen vanwege wijken die daar helemaal niet op berekend waren. Ik begrijp ook goed dat ze politiek van Amsterdam daar niet aan wil beginnen.

Maar het blijft ook voorbij gaan aan de vraag waarom het een recht zou moeten zijn om in Amsterdam te wonen en waarom dat ook ten koste mag gaan van de rest van het land. Ik zie liever beleid dat dit soort waanzin keert.
Bij mijn studie hebben we geleerd dat de overheid in de jaren '70 deze denkwijze hanteerde, met als resultaat de situatie in plaatsen zoals Almere, Lelystad, Purmerend, Capelle a/d IJssel, Spijkenisse en noem maar op. Plaatsen met weinig werkgelegenheid zodat de mensen dagelijks in de auto naar het werk moeten, wat files veroorzaakt en het milieu en klimaat kapot maakt.

Werkgelegenheid decentraliseren is trekken aan een dood paard. Men heeft dat geprobeerd met bijv. het vestigen van het CBS in Heerlen en dat soort dingen, maar dat werkt niet.
pi_177146787
Overigens heeft Amsterdam ook de ambitie om veel duurzame, centraal gelegen nieuwbouw in hoge dichtheid te realiseren: https://www.amsterdam.nl/(...)g-beleid/haven-stad/
pi_177146880
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 10:49 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Het kan. Maar dat kost niet alleen vele jaren. Het blijft een dure bedoeling. Los van allerlei andere capaciteitsproblemen die je moet oplossen vanwege wijken die daar helemaal niet op berekend waren. Ik begrijp ook goed dat ze politiek van Amsterdam daar niet aan wil beginnen.

Maar het blijft ook voorbij gaan aan de vraag waarom het een recht zou moeten zijn om in Amsterdam te wonen en waarom dat ook ten koste mag gaan van de rest van het land. Ik zie liever beleid dat dit soort waanzin keert.
Hoe gaat dat precies ten koste van de rest van het land?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  dinsdag 13 februari 2018 @ 11:08:06 #261
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_177146973
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 10:54 schreef Igen het volgende:

[..]

Bij mijn studie hebben we geleerd dat de overheid in de jaren '70 deze denkwijze hanteerde, met als resultaat de situatie in plaatsen zoals Almere, Lelystad, Purmerend, Capelle a/d IJssel, Spijkenisse en noem maar op. Plaatsen met weinig werkgelegenheid zodat de mensen dagelijks in de auto naar het werk moeten, wat files veroorzaakt en het milieu en klimaat kapot maakt.

Werkgelegenheid decentraliseren is trekken aan een dood paard. Men heeft dat geprobeerd met bijv. het vestigen van het CBS in Heerlen en dat soort dingen, maar dat werkt niet.
Ik weet niet wat een doder paard is. Proberen de suburbane periferie wat aantrekkelijker te maken of ongelimiteerd mensen in Amsterdamse torenflats huisvesten en de genoemde steden verder laten verpauperen tot spooksteden. Een mooie verlies/verlies situatie.

De overheid volgde in de jaren zeventig ook gewoon de wens van stadsbewoners om meer woonruimte. Daar zijn veel fouten in gemaakt. Maar die steden liggen er nu eenmaal en daar kunnen we beter wat van maken.
pi_177147067
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 11:08 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ik weet niet wat een doder paard is. Proberen de suburbane periferie wat aantrekkelijker te maken of ongelimiteerd mensen in Amsterdamse torenflats huisvesten en de genoemde steden verder laten verpauperen tot spooksteden. Een mooie verlies/verlies situatie.

De overheid volgde in de jaren zeventig ook gewoon de wens van stadsbewoners om meer woonruimte. Daar zijn veel fouten in gemaakt. Maar die steden liggen er nu eenmaal en daar kunnen we beter wat van maken.
#hoedan
  dinsdag 13 februari 2018 @ 11:13:08 #263
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_177147098
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 11:04 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Hoe gaat dat precies ten koste van de rest van het land?
Leegloop en verpaupering. Een beetje zoals in Frankrijk het geval is.
pi_177147127
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 11:13 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Leegloop en verpaupering. Een beetje zoals in Frankrijk het geval is.
Wat is daarvan het probleem? Als mensen niet meer in verpauperde plaatsen zonder voorzieningen en zonder werkgelegenheid hoeven te wonen, is er in feite ook geen probleem.
  dinsdag 13 februari 2018 @ 11:20:25 #265
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_177147261
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 11:11 schreef Igen het volgende:

[..]

#hoedan
-Om te beginnen bijvoorbeeld een betere verdeling van geld voor voorzieningen. Die verhouding is compleet scheef. De hoeveelheid geld die een inwoner van Amsterdam via het gemeentefonds naar zijn gemeente krijgt toegespeeld is in verhouding met de rest van het land compleet scheefgegroeid. Dan hebben we het bijvoorbeeld over geld voor cultuur. Maar ook over budget voor criminaliteitsbestrijding.

-Betere OV verbindingen. Dat maakt pendelen milieuvriendelijker en prettiger. Op wereldschaal is Lelystad Amsterdam eigenlijk maar een flutstukje. Maar bet betere verbindingen hoeft dat niet allemaal via de snelweg.

-Het aantrekkelijk maken voor bedrijven om bedrijvigheid naar die gebieden te verplaatsen. Door een goedkoop en aantrekkelijk vestigingsklimaat te bieden.

Er is een hoop te bedenken. Maar dan moet het idee weg dat het allemaal in Amsterdam te doen moet zijn en de rest er niet toe doet.
pi_177147298
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 11:13 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Leegloop en verpaupering. Een beetje zoals in Frankrijk het geval is.
Dan ben je oorzaak en gevolg om aan het draaien. Mensen trekken naar Amsterdam omdat zij daar denken een beter leven te leiden. Kennelijk zijn die leeglopende steden niet aantrekkelijk genoeg. Dat los je op door die steden te transformeren tot aantrekkelijke woonomgeving, niet door de ophaalbrug van Amsterdam op te halen zodat er niemand meer bij kan. Hier is werk aan de winkel voor lokale politici uit krimpgemeenten, de provincie en in beperkte mate het rijk.

Volgens mij is er in en rond Amsterdam meer dan genoeg ruimte voor een aantal flinke torenflats zoals we die in Rotterdam ook hebben, dan hoef je het stadscentrum niet aan te tasten.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_177147318
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 10:54 schreef Igen het volgende:

[..]

Bij mijn studie hebben we geleerd dat de overheid in de jaren '70 deze denkwijze hanteerde, met als resultaat de situatie in plaatsen zoals Almere, Lelystad, Purmerend, Capelle a/d IJssel, Spijkenisse en noem maar op. Plaatsen met weinig werkgelegenheid zodat de mensen dagelijks in de auto naar het werk moeten, wat files veroorzaakt en het milieu en klimaat kapot maakt.

Werkgelegenheid decentraliseren is trekken aan een dood paard. Men heeft dat geprobeerd met bijv. het vestigen van het CBS in Heerlen en dat soort dingen, maar dat werkt niet.
En door die plaatsen wordt wonen in de stad ook weer aantrekkelijker voor mensen die geen zin hebben om in de file te staan. Ik zie beleid die trend ook niet keren. Investeren in het MKB in plaats van in grote bedrijven belastingvoordeeltjes geven maakt nog de meeste kans denk ik.
pi_177147646
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 11:20 schreef Hexagon het volgende:

[..]

-Om te beginnen bijvoorbeeld een betere verdeling van geld voor voorzieningen. Die verhouding is compleet scheef. De hoeveelheid geld die een inwoner van Amsterdam via het gemeentefonds naar zijn gemeente krijgt toegespeeld is in verhouding met de rest van het land compleet scheefgegroeid. Dan hebben we het bijvoorbeeld over geld voor cultuur. Maar ook over budget voor criminaliteitsbestrijding.
De wereld is groter dan Amsterdam. Je ziet hetzelfde effect bijv. bij Utrecht en Eindhoven, terwijl ze daar veel minder geld uit het Gemeentefonds krijgen.
quote:
-Betere OV verbindingen. Dat maakt pendelen milieuvriendelijker en prettiger. Op wereldschaal is Lelystad Amsterdam eigenlijk maar een flutstukje. Maar bet betere verbindingen hoeft dat niet allemaal via de snelweg.
Pendelen met het OV is altijd nog minder duurzaam dan pendelen met de fiets of te voet. Bovendien kost het structureel belastinggeld, omdat met lage dichtheden het OV niet rendabel te krijgen is.
quote:
-Het aantrekkelijk maken voor bedrijven om bedrijvigheid naar die gebieden te verplaatsen. Door een goedkoop en aantrekkelijk vestigingsklimaat te bieden.
Dat werkt niet. Je kan met subsidies hooguit wat laagwaardige productiewerkgelegenheid ergens heen halen die weer verdwijnt als je de subsidie afschaft.
  dinsdag 13 februari 2018 @ 11:42:45 #269
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_177147865
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 11:22 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dan ben je oorzaak en gevolg om aan het draaien. Mensen trekken naar Amsterdam omdat zij daar denken een beter leven te leiden. Kennelijk zijn die leeglopende steden niet aantrekkelijk genoeg. Dat los je op door die steden te transformeren tot aantrekkelijke woonomgeving, niet door de ophaalbrug van Amsterdam op te halen zodat er niemand meer bij kan. Hier is werk aan de winkel voor lokale politici uit krimpgemeenten, de provincie en in beperkte mate het rijk.

Volgens mij is er in en rond Amsterdam meer dan genoeg ruimte voor een aantal flinke torenflats zoals we die in Rotterdam ook hebben, dan hoef je het stadscentrum niet aan te tasten.
Het probleem is dat het landelijke beleid die gemeenten niet bepaald helpt om dat te doen. Hoewel de locale politici hun uiterste best moeten doen, is hun kader om in te opereren ook beperkt.

Maar ik vind het ook niet interessant wie het meeste de zwarte piet moet krijgen voor deze situatie. Ik zie het niet als een goede ontwikkeling dat we in ons land een paar plofsteden krijgen en voor de rest uit doodbloedende onleefbare has been steden bestaat. Dat is voor mij de reden dat ik zeker geen focus wil leggen op het ongelimiteerd bouwen van woningen in Amsterdam voor wie dat maar wil. En ik begrijp ook heel goed dat de gemeente Amsterdam daar zelf niet op zit te wachten gezien de enorme complicaties die dat heeft.
pi_177148380
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 11:42 schreef Hexagon het volgende:
Ik zie het niet als een goede ontwikkeling dat we in ons land een paar plofsteden krijgen en voor de rest uit doodbloedende onleefbare has been steden bestaat.
Je kan het goed vinden of niet, maar het is de kant die het nou eenmaal op gaat. De landbouw en veeteelt, die van oudsher de reden zijn voor vestiging op het platteland, hebben tegenwoordig een aandeel van nagenoeg nul in de arbeidsmarkt. Dat is allemaal verschoven naar de dienstensector, waar veeleer de bereikbaarheid van een Starbucks en een internationaal vliegveld belangrijk zijn. Dan kun je het onvermijdelijke maar beter goed opvangen, ipv. te proberen het tegen te houden.
  dinsdag 13 februari 2018 @ 12:15:49 #271
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_177148815
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 11:35 schreef Igen het volgende:

Lekker constructieve en meedenkende houding...

Maar ik denk dat de wal het schip vanzelf keert wanneer men een beetje de rem houdt op ongebreidelde uitbreiding van plofsteden. Dus voor mij hoeft de overheid niet in te zetten op een ongelimiteerd aantal mensen dat per se in Amsterdam moet wonen.
pi_177148964
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 12:15 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Lekker constructieve en meedenkende houding...
Jouw hele insteek is niet constructief. Je wil een heleboel belastinggeld uitgeven om mensen te dwingen te gaan wonen waar ze niet willen wonen en bedrijven zich te laten vestigen in plaatsen die voor hen ongeschikt zijn, wat bovendien tot meer uitstoot van broeikasgassen en meer "rood" ipv. "groen" grondgebruik. Het is in elk mogelijk opzicht niet duurzaam, en dient alleen maar om stug een verstedelijkingspatroon in leven te houden dat 100 jaar geleden relevant was.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-02-2018 12:21:02 ]
  dinsdag 13 februari 2018 @ 12:24:22 #273
8369 speknek
Another day another slay
pi_177149044
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 12:00 schreef Igen het volgende:

[..]

Je kan het goed vinden of niet, maar het is de kant die het nou eenmaal op gaat. De landbouw en veeteelt, die van oudsher de reden zijn voor vestiging op het platteland, hebben tegenwoordig een aandeel van nagenoeg nul in de arbeidsmarkt. Dat is allemaal verschoven naar de dienstensector, waar veeleer de bereikbaarheid van een Starbucks en een internationaal vliegveld belangrijk zijn. Dan kun je het onvermijdelijke maar beter goed opvangen, ipv. te proberen het tegen te houden.
Voor veel diensten hoef je niet per se op een kluitje te zitten, zeker niet in de modernere internettijd (een aantal ervan wordt bijvoorbeeld geoutsourced naar de andere kant van de wereld). Ik denk dat het probleem meer de flexibele arbeidsmarkt is. Als je niet meer er gerust op kan zijn twintig jaar dezelfde baan te houden, gaan mensen dicht bij de meeste opties wonen, anders blijf je verhuizen. Daarom clusteren ze in de grote steden, als dan je jaarcontract afloopt kun je tenminste binnen een straal van een paar kilometer weer iets anders vinden. Zo'n clustering van economisch rendabelen zorgt echter zelf ook weer voor banengroei (en afsterving in de provincie), wat het proces in een positieve feedbackloop versterkt.

Betere arbeidersbescherming door de overheid zou kunnen helpen dit proces minder snel te laten verlopen. Je kunt je afvragen of met robotisering de geest niet al uit de fles is alleen. Beroepsgroepen gaan verdwijnen, dus met een arbeidstechnische onzekere toekomst trekken mensen toch wel naar de stad.

[ Bericht 2% gewijzigd door speknek op 13-02-2018 12:43:46 ]
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 13 februari 2018 @ 12:55:55 #274
1234 HiZ
Istanbullu
pi_177149846
Ik ben zelf 2 jaar terug naar de Bijlmer verhuisd vanuit het Centrum. Afgezien van het gemis aan een bioscoop op loopafstand mis ik verder niks van het Centrum. Ik ben er inmiddels aan gewend, maar de eerste maanden in de Bijlmer verbaasde ik me over hoe fris de lucht er was en dat vaak het enige wat je hoorde de vogels in de bomen was.

Gisteravond zag ik toevallig een appartement te koop staan dat identiek is aan wat ik heb, maar wel 45k duurder dan wat ik heb betaald.
  dinsdag 13 februari 2018 @ 12:57:45 #275
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_177149892
Eigenlijk zouden er voor huur- en koopwoningen gewoon maximumprijzen moeten gelden. Dit kan zo echt niet meer.

Een woning is naast eten het meest primaire wat een mens nodig heeft. Hoog tijd dat de overheid ingrijpt.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  dinsdag 13 februari 2018 @ 13:09:19 #276
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_177150172
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 12:57 schreef hooibaal het volgende:
Eigenlijk zouden er voor huur- en koopwoningen gewoon maximumprijzen moeten gelden. Dit kan zo echt niet meer.

Een woning is naast eten het meest primaire wat een mens nodig heeft. Hoog tijd dat de overheid ingrijpt.
Ja, leuk.... maar een twee onder één kap is geen primaire levensbehoefte, je kunt ook in een flatje van een ton wonen, alleen wil je juist weer niet dat die door mensen gekocht worden die al 2 keer modaal verdienen, want daarmee ontnemen die juist iemand die veel minder verdient de mogelijkheid tot een dak boven het hoofd.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 13 februari 2018 @ 13:14:08 #277
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_177150308
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 13:09 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, leuk.... maar een twee onder één kap is geen primaire levensbehoefte, je kunt ook in een flatje van een ton wonen, alleen wil je juist weer niet dat die door mensen gekocht worden die al 2 keer modaal verdienen, want daarmee ontnemen die juist iemand die veel minder verdient de mogelijkheid tot een dak boven het hoofd.
Als je inkomenseisen voor huurwoningen kan instellen dan kan het voor koopwoningen ook.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  dinsdag 13 februari 2018 @ 13:18:23 #278
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_177150466
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 13:14 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Als je inkomenseisen voor huurwoningen kan instellen dan kan het voor koopwoningen ook.
Ja, daar had men vroeger een woonvergunning voor, daar zijn vrijwel alle gemeentes net mee gestopt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_177150582
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 13:09 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, leuk.... maar een twee onder één kap is geen primaire levensbehoefte, je kunt ook in een flatje van een ton wonen, alleen wil je juist weer niet dat die door mensen gekocht worden die al 2 keer modaal verdienen, want daarmee ontnemen die juist iemand die veel minder verdient de mogelijkheid tot een dak boven het hoofd.
Laat iemand lekker zelf bepalen hoeveel hij uitgeeft aan woonruimte. De reden dat iemand geen dak boven zijn heeft is te weinig aanbod, niet omdat iemand een goedkoop flatje koopt terwijl hij 2 keer modaal verdient.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_177150655
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 13:14 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Als je inkomenseisen voor huurwoningen kan instellen dan kan het voor koopwoningen ook.
Waarom zou je met allerlei bizarre marktverstorende kunstgrepen de woningmartk nog verder om zeep helpen. Er is maar 1 structurele oplossing voor woningnood in ieder segment: bijbouwen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  dinsdag 13 februari 2018 @ 13:23:54 #281
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_177150693
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 13:22 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Waarom zou je met allerlei bizarre marktverstorende kunstgrepen de woningmartk nog verder om zeep helpen. Er is maar 1 structurele oplossing voor woningnood in ieder segment: bijbouwen.
Dat moet sowieso, maar je moet ook een eind maken aan de situatie waarin een paar mensen met veel geld een heleboel huizen opkopen en daarna te duur verkopen of verhuren.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  dinsdag 13 februari 2018 @ 13:24:18 #282
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_177150703
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 13:18 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, daar had men vroeger een woonvergunning voor, daar zijn vrijwel alle gemeentes net mee gestopt.
Jammer. Terug invoeren dan maar weer. Ook de buschauffeur en de bakker moeten gewoon een huis kunnen kopen.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_177150741
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 13:23 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Dat moet sowieso, maar je moet ook een eind maken aan de situatie waarin een paar mensen met veel geld een heleboel huizen opkopen en daarna te duur verkopen of verhuren.
Dat los je op door meer te bouwen zodat het aanbod stijgt en er geen markt meer is om een bezemkast te verhuren voor ¤ 1000,- per maand.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  dinsdag 13 februari 2018 @ 13:26:07 #284
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_177150762
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 12:20 schreef Igen het volgende:

[..]

Jouw hele insteek is niet constructief. Je wil een heleboel belastinggeld uitgeven om mensen te dwingen te gaan wonen waar ze niet willen wonen en bedrijven zich te laten vestigen in plaatsen die voor hen ongeschikt zijn, wat bovendien tot meer uitstoot van broeikasgassen en meer "rood" ipv. "groen" grondgebruik. Het is in elk mogelijk opzicht niet duurzaam, en dient alleen maar om stug een verstedelijkingspatroon in leven te houden dat 100 jaar geleden relevant was.
Ik dwing niemand. Ik vind alleen dat niet iedereen altijd maar moet krijgen wat ie per se wil Dus lui die mopperen dat ze niet hun wens vervuld krijgen om per se in Amsterdam te wonen wil ik niet naar de mond gaan praten.

En de re-urbanisatie is pas iets van de laatste 15 jaar. Mede doordat Amsterdam zeer goed beleid heft gevoerd qua aantrekkelijk zijn (dat was in de Jaren 80 180 graden anders). Maar die stad lijkt dus een soort slachtoffer van zn eigen succes te worden en daarin ook andere steden mee te sleuren. Dus imo tijd voor herwaardering van de suburbane periferie, waarbij we leren van fouten uit het verleden.

Nederland is kleinschalig genoeg om meer te kunnen spreiden. Maar het is ook een kwestie van politieke wil.
  dinsdag 13 februari 2018 @ 13:28:07 #285
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_177150817
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 12:57 schreef hooibaal het volgende:
Eigenlijk zouden er voor huur- en koopwoningen gewoon maximumprijzen moeten gelden. Dit kan zo echt niet meer.

Een woning is naast eten het meest primaire wat een mens nodig heeft. Hoog tijd dat de overheid ingrijpt.
Dat zal weinig helpen, hooguit een wachtlijst creeeren.

Als iedereen massaal op dezefde plek wil wonen dan gaat dat gewoon niet lukken.
  dinsdag 13 februari 2018 @ 13:32:12 #286
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_177150972
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 13:21 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Laat iemand lekker zelf bepalen hoeveel hij uitgeeft aan woonruimte. De reden dat iemand geen dak boven zijn heeft is te weinig aanbod, niet omdat iemand een goedkoop flatje koopt terwijl hij 2 keer modaal verdient.
Of je leest even waar die post een reactie op is, en probeert de toon van de post juist in te schatten ipv overal maar op te reageren.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 13 februari 2018 @ 13:39:45 #287
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_177151242
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 15:55 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Is ook een serieus plan geweest maar dat lijkt me vele malen duurder
Inderdaad, ja.

Maar uitvoering van zoiets lijkt het me sterk en bijna onmogelijk zelfs, maar men kan in NL tegenwoordig erg veel op watergebied. Het zou in elk geval inderdaad ook een zeer kostbaar project worden, dus het zal op korte termijn vast niet gaan gebeuren.

Dit topic: NWS / Kabinet onderzoekt polder Noordzee | https://liefdevoorholland(...)g-deel-noordzee-kan/

-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
pi_177151589
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 13:28 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dat zal weinig helpen, hooguit een wachtlijst creeeren.

Als iedereen massaal op dezefde plek wil wonen dan gaat dat gewoon niet lukken.
Vroegah...gingen de oudjes gewoon in een bejaardentehuis wonen, nu zitten er in mijn flatgebouw een heel stelletje oude dames ( 90 of meer) in een 5 kamerwoning....allemaal regeringspolitiek, maar met de consequenties zit de jongere generatie.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_177152135
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 13:32 schreef Leandra het volgende:

[..]

Of je leest even waar die post een reactie op is, en probeert de toon van de post juist in te schatten ipv overal maar op te reageren.
Dat heb ik gedaan, blijft mijn reactie gewoon overeind.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_177152190
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 13:26 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ik dwing niemand. Ik vind alleen dat niet iedereen altijd maar moet krijgen wat ie per se wil Dus lui die mopperen dat ze niet hun wens vervuld krijgen om per se in Amsterdam te wonen wil ik niet naar de mond gaan praten.

En de re-urbanisatie is pas iets van de laatste 15 jaar. Mede doordat Amsterdam zeer goed beleid heft gevoerd qua aantrekkelijk zijn (dat was in de Jaren 80 180 graden anders). Maar die stad lijkt dus een soort slachtoffer van zn eigen succes te worden en daarin ook andere steden mee te sleuren. Dus imo tijd voor herwaardering van de suburbane periferie, waarbij we leren van fouten uit het verleden.

Nederland is kleinschalig genoeg om meer te kunnen spreiden. Maar het is ook een kwestie van politieke wil.
Waarom heb je het steeds over Amsterdam? Het is helemaal geen Amsterdam vs. de rest van Nederland. Bij aantrekkelijke steden zoals Utrecht, Eindhoven en Groningen zie je precies hetzelfde patroon: in de stad wordt het wonen onbetaalbaar, op het platteland verpaupert de boel en vertrekken de mensen die de kans krijgen. Het is, zoals je zelf met je voorbeeld van Frankrijk al constateerde, ook niet eens een specifiek Nederlands fenomeen.

Daarnaast hééft men in het verleden ook geprobeerd om te spreiden - het voorbeeld van het CBS in Heerlen heb ik al genoemd en volgens mij is het noemen van die plaatsnaam voldoende om duidelijk te maken dat dat beleid gewoon niet werkt.

(En de Stadsregio Groningen-Assen heeft bijv. in het verleden ook geprobeerd te spreiden, maar heeft in de actuele Regiovisie ook moeten onderkennen dat men in Groningen zelf wil zitten en dat het spreidingsbeleid geen toekomst heeft.)

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 13-02-2018 14:19:03 ]
  dinsdag 13 februari 2018 @ 14:48:22 #291
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_177152896
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 14:16 schreef Igen het volgende:

[..]

Waarom heb je het steeds over Amsterdam? Het is helemaal geen Amsterdam vs. de rest van Nederland. Bij aantrekkelijke steden zoals Utrecht, Eindhoven en Groningen zie je precies hetzelfde patroon: in de stad wordt het wonen onbetaalbaar, op het platteland verpaupert de boel en vertrekken de mensen die de kans krijgen. Het is, zoals je zelf met je voorbeeld van Frankrijk al constateerde, ook niet eens een specifiek Nederlands fenomeen.

Daarnaast hééft men in het verleden ook geprobeerd om te spreiden - het voorbeeld van het CBS in Heerlen heb ik al genoemd en volgens mij is het noemen van die plaatsnaam voldoende om duidelijk te maken dat dat beleid gewoon niet werkt.

(En de Stadsregio Groningen-Assen heeft bijv. in het verleden ook geprobeerd te spreiden, maar heeft in de actuele Regiovisie ook moeten onderkennen dat men in Groningen zelf wil zitten en dat het spreidingsbeleid geen toekomst heeft.)
Het topic gaat over Amsterdam dus daarom richt ik me op Amsterdam. Want het wordt gebracht alsof er een recht zou zijn om in Amsterdam te wonen. Terwijl het sterk de vraag is of de stad daar zelf op zit te wachten en of dat een positieve ontwikkeling is voor de rest van het land.

Los daarvan is Nederland gelukkig geen Frankrijk. Het is allemaal een stuk kleinschaliger en beheersbaarder. Bovendien blijf je je blindstaren op wat er ooit in de jaren zeventig mis ging maar de technologie huidige tijd geeft ook weer nieuwe mogelijkheden.

Overigens zie je in Eindhoven juist dat mensen het prima vinden om wat meer in de randgemeenten te gaan wonen. Eindhoven is ook nog wel betaalbaar al krijg je in Veldhoven of Helmond veel meer huis voor je geld. Maar de verbindingen zijn dan ook goed (of er wordt aan gewerkt) en die randgemeenten worden ook niet verwaarloosd.
  dinsdag 13 februari 2018 @ 14:55:58 #292
474362 Sadcopter
Is er leven op Pluto?
pi_177153079
Er heerst schaarste. Dus nu verkoopt men uitgeleefde flatjes met enkelglas voor 150.000. Chapeau ?
pi_177153833
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 14:48 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Het topic gaat over Amsterdam dus daarom richt ik me op Amsterdam. Want het wordt gebracht alsof er een recht zou zijn om in Amsterdam te wonen. Terwijl het sterk de vraag is of de stad daar zelf op zit te wachten en of dat een positieve ontwikkeling is voor de rest van het land.
Het is één van de mensenrechten uit het EVRM om zelf je woonplaats te mogen kiezen.
  dinsdag 13 februari 2018 @ 15:29:24 #294
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_177153865
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 15:27 schreef Igen het volgende:

[..]

Het is één van de mensenrechten uit het EVRM om zelf je woonplaats te mogen kiezen.
Staat daarin iets over gemeentegrenzen?
  dinsdag 13 februari 2018 @ 15:33:13 #295
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_177153913
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 14:55 schreef Sadcopter het volgende:
Er heerst schaarste. Dus nu verkoopt men uitgeleefde flatjes met enkelglas voor 150.000. Chapeau ?
Verwaarloosde flats voor een bepaalde vraagprijs dus? Waar haalt u die wijsheid vandaan?
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
  dinsdag 13 februari 2018 @ 15:44:21 #296
474362 Sadcopter
Is er leven op Pluto?
pi_177154130
quote:
11s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 15:33 schreef Scjvb het volgende:

[..]

Verwaarloosde flats voor een bepaalde vraagprijs dus? Waar haalt u die wijsheid vandaan?
De praktijk.

Verhuurder egaliseert de scheve vloer. Zet er dubbelglas in. Werkt de houten kozijnen bij + schaarste op de markt = $$hoppa!!1$$ :D

Het zijn Klootzakken.
  dinsdag 13 februari 2018 @ 15:46:58 #297
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_177154177
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 15:44 schreef Sadcopter het volgende:

[..]

De praktijk.
Nou de bijbehorende Funda-linkjes nog svp.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 13 februari 2018 @ 15:48:18 #298
474362 Sadcopter
Is er leven op Pluto?
pi_177154202
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 15:46 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nou de bijbehorende Funda-linkjes nog svp.
Ja ik kan je wel een fundalink geven van een flat waarvan ik weet dat die eerst flink nder handen is genomen door een koper in tgenstelling tot de mijne maar doe ik niet ivm privacy. Al die flatjes uit 1960-1980 zijn zo.
  dinsdag 13 februari 2018 @ 15:51:08 #299
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_177154247
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 15:44 schreef Sadcopter het volgende:

[..]

De praktijk.

Verhuurder egaliseert de scheve vloer. Zet er dubbelglas in. Werkt de houten kozijnen bij + schaarste op de markt = $$hoppa!!1$$ :D

Het zijn Klootzakken.
Oké, durf zelf niet zo goed te oordelen over het resultaat aldaar. Het kan best waar zijn wat u zegt, maar dan heeft men er daar tenminste toch wat aan gedaan (i.i.g. geen enkel glas en scheve vloeren meer, dus).
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
  dinsdag 13 februari 2018 @ 15:56:11 #300
474362 Sadcopter
Is er leven op Pluto?
pi_177154321
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 15:51 schreef Scjvb het volgende:

[..]

Oké, durf zelf niet zo goed te oordelen over het resultaat aldaar. Het kan best waar zijn wat u zegt, maar dan heeft men er daar tenminste toch wat aan gedaan (i.i.g. geen enkel glas en scheve vloeren meer, dus).
Als het is verkocht en er zit betonrot in?

Verderop in de stad stonden de schuren onderaan een flat blank door rotting van metalen fundering in het beton waardoor grondwater naar boven kwam. Die flats gaan dus toch in de verkoop. Als de laatste hurende marokkaan en surinamer eruit is dan worden ook die woningen doodleuk ver kocht!

Het zijn Klootzakken.
  dinsdag 13 februari 2018 @ 15:57:31 #301
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_177154339
Vol!
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')