abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 10 februari 2018 @ 16:32:25 #1
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_177085833
Welkom in het babytopic!

De baby wiki-lijst vind je hier: klik
Het is natuurlijk verplicht gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:

Ons motto:
Have babies they said, it will be fun they said *O*



Verboden woorden: egopost, faalmoeder. Het is niet egoistisch om even je gevoel te spuien zonder op anderen te reageren, en wat je ook doet je bent altijd de beste moeder voor jouw baby.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_177085957
Wij wandelen elke dag minstens 30 minuten, behalve als het regent. Sneeuw houdt me niet tegen. :P
Je raekt an de dinge geweun.
pi_177086223
Ik heb me ook voorgenomen om elke dag naar buiten te gaan. Maar op mijn werkdagen ben ik alleen maar (met hem) aan het heen en weer rijden en komt het er niet van. In de regen doe ik het niet, en ook niet als hij ziek is of ik. Maar als puntje bij paaltje komt, gaan we ook op andere dagen geregeld niet. :@ Heel stom eigenlijk, want ik weet ook hoe fijn het is om het wel te doen.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_177086244
Hier zou ik ook iedere dag willen, maar op mijn werkdagen is dat gewoon niet haalbaar (donker houdt mij tegen, regen / kou niet). Ik ben soms pas om 20:00 thuis en hoop als het straks langer licht is het misschien wel lukt, even kijken hoe haar avonden dan zijn.
Aan het einde van de straat lopen we natuurgebied in, waar je in het donker niet mag komen, maar waar ik dus het liefste wandel O+

minilot wat leuk om te zien hoe O van jouw creatie geniet!!
pi_177086292
Ik ben nu een paar keer met O. naar buiten geweest met regen, zo in de draagzak met het getik van druppels vind ik dat wel erg knus.

Maaaaarrrrr ik kan me zo voorstellen dat ik daarin wat minder fanatiek word zodra het nieuwtje eenmaal een beetje van O. af is. 8-)
Let me see you stripped down to the bone
pi_177086335
Maar zijn jullie ukkies jullie werkdagen dan ook niet met iemand anders buiten? Hier gaan ze op de opvang ook iedere dag naar buiten en mijn man en moeder nemen ze ook mee naar buiten. Al is het maar even in de tuin spelen.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_177086378
Maar hij blijft nieuw mini. Straks gaat ie buiten echt om zich heen kijken. En dan gaat ie contact leggen met andere mensen. En dan waggelen door de regen. En daarna plassen stampen. En moddertaartjes maken. <3

En dan komt het punt dat regen eng is en ze niet meer naar buiten willen. :P
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_177089336
Lang niet elke dag buiten. Ik moet zelfs nog voor het eerst met draagzak naar buiten en twijfel vooral of ik een heel rondje wandelen al red.
Heb me wel voorgenomen elke dag naar buiten te gaan maar ook dat ik mezelf minder wil verplichten. :P

Flens bracht de dag in de draagzak door, erbij voorlezend lukt het hem in slaap te krijgen. Wanneer hij huilt tijdens het voorlezen voel ik me wel als een predikant die stoïcijns doorleest bij de apocalyps maar goed. :)
Mijn man lukte het ook, een halve pagina uit een SQL boek en hij sliep! :D
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  zaterdag 10 februari 2018 @ 19:12:05 #9
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_177089540
Mijn baby werd midden in de zomer geboren, dat maakt het wel makkelijker om op te bouwen denk ik. Niet in de laatste plaats omdat het zo lekker lang licht is dan. Maar ik had een enorme drang tot conditie opbouwen en mijn bereik vergroten, met meenemen van Jacob.

Mijn baby is van slag. Hij wil niks. Niet slapen, niet wakker zijn, niet drinken zonder huilen. Als compromis hebben we nu een schemertoestand gecreëerd. Eén klein lichtje aan, heel zachte muziek en hij speelt nu dus in het bijna-donker in de box terwijl ik eindelijk kan eten. Ze blijven je voor raadsels plaatsen hoor. In die zijn kan ik me wel verheugen op alle communicatie-updates die ons nog te wachten staan.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zaterdag 10 februari 2018 @ 19:21:08 #10
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_177089719
Right, hij ligt nu op de spijlen van de box te knagen. Dat ken ik ergens van. Maar ik was wel even klaar met project tanden eigenlijk...

[ Bericht 0% gewijzigd door Lemijn op 11-02-2018 11:59:00 (rare spelfout) ]
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_177090924
Ik probeer wel elke dag naar buiten te gaan, maar sla wel eens een dag over. Ik ga er inderdaad ook vanuit dat hij op de opvang straks ook altijd even naar buiten gaat.

Vervelend Lemijn. Fijn dat je een compromis hebt gevonden, maar niet heel chill zo de hele avond. Hopelijk een kortdurend project tand!
  zaterdag 10 februari 2018 @ 20:06:53 #12
149959 SQ
snelle trees
pi_177090985
Ik ben eigenlijk niet zo bewust bezig met naar buiten gaan en al helemaal niet voor baby's :D maar meestal kom ik zelf wel regelmatig buiten, dus frisse lucht zullen ze genoeg krijgen :')
disclaimer
pi_177091069
Wij gaan morgen voor het eerst met z'n allen de grens over. België! :')
Je raekt an de dinge geweun.
pi_177091092
Ik had het naar buiten willen in de zomer ook, maar nu niet meer. Het is zoveel gedoe met drie kinderen, plus dat peuter momenteel ook niet zo braaf meer blijft zitten en er continu wel eentje niet helemaal lekker is. Maar ik probeer elke vrijdag naar de markt te gaan en meestal woensdag kleine boodschappen. Mijn man moet ik soms echt naar buiten sturen met een opdracht, anders blijft hij soms zelfs het hele weekend binnen (inclusief zijn maandag met kinderen). Op dinsdag gaan we altijd lopend van en naar de opvang, dus dan komen ze sowieso buiten. Met alleen peuter ging ik bewust elke dag naar buiten, maar toen was het bos/park ook op 5 minuten lopen. Nu wonen we ook weer praktisch naast een park, maar dat is vooral gras en een grote vijver. Daar kun je geen leuk rondje lopen.

LeSage, hoe is het met M? Wel lekker, zo'n nachtje! Dan kun je er weer ff tegenaan!

Lemijn de echte communicatie-updates duren nog wel even hoor. Mijn peuter heeft hem iig nog niet. En er bestaan ook bijtringen he, die zijn iets kindvriendelijker ;)

Na twee drama nachten met flinke koorts en de allereerste zetpil ooit lijkt Em nu weer op de goede weg met enkel nog wat verhoging en wel 3 slaapjes! Ik heb goede hoop op een normale nacht in eigen bed.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_177091118
Voornemen was om elke dag naar buiten te gaan, maar dat lukt dus niet altijd :{

Lemijn, vervelend! Hopelijk komt de tand snel door.

Hier gaat het zo goed met S. *O* *O* Hij is heerlijk vrolijk, slaapt echt supergoed, drinkt goed.
Gister lag ie om 18:45 en heeft ie geslapen tot 08:00, met drinkmomenten om 23:15 en 05:00 *O* *O* *O* Om 8 uur vanochtend weer gevoed en even in bed met hem gespeeld, vervolgens heeft ie weer van 9-10 geslapen. En vanmiddag weer dik 2 uur geslapen.
Ging bijna denken dat er wat met hem aan de hand was.

Nu ligt ie alweer heerlijk te slapen O+ O+ O+
En wat kun je je helemaal verliefd voelen op je kleine uk als ie schaterlacht om de meest simpele dingen O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+
  zaterdag 10 februari 2018 @ 20:49:21 #16
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_177092130
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 20:11 schreef FlyingFish het volgende:
Lemijn de echte communicatie-updates duren nog wel even hoor. Mijn peuter heeft hem iig nog niet. En er bestaan ook bijtringen he, die zijn iets kindvriendelijker ;)

Na twee drama nachten met flinke koorts en de allereerste zetpil ooit lijkt Em nu weer op de goede weg met enkel nog wat verhoging en wel 3 slaapjes! Ik heb goede hoop op een normale nacht in eigen bed.
Ik weet het hoor. Ik stel gewoon lange termijn-doelen :P

Ik duim voor je normale nacht!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_177094787
Het ziekzijn is op z'n retour, Dirk klinkt steeds beter en drinkt ook weer zoals vanouds. Dat slapen echter is hij ineens verleerd. Vanmiddag tukte hij nog 2uur achter elkaar en sinds de avond is het ineens mis. Zelf in slaap vallen of met hulp, maakt niet uit; als hij ergens anders dan op mijn slaapt is hij steeds met 10-20minuten (krijsend :X ) wakker. Echt een raadsel waar dit nu ineens vandaan komt. Die baby's blijven je verrassen. :')
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_177095068
N heeft een pact met Dirk. N kan plots ook niet meer alleen slapen en heeft afgelopen nacht voor het eerst tussen ons in in bed gelegen. Vriend zegt meerdere malen de speen terug te hebben moeten stoppen. We zijn ge/ver-wend dat ze altijd doorslaapt :o .
vandaag heeft ze hier ook 1 lange tuk (doet ze nooit) van 2 uur in dr bedje gedaan. Ze is al de hele avond erg moe maar slaapt steeds 40 minuten en wordt dan schreeuwend weer wakker. Ben benieuwd naar de rest van de nacht.

opvang hier gaat niet met mini-baby's naar buiten volgens mij (dit seizoen iig). Er is wel een speelplaats en ik zie ze vaak voorbij lopen met groepjes kinderen. Voornamelijk die zelf kunnen lopen, aangevuld met een paar in de wandelwagen.
ik verwacht dat opa en oma straks ook veel naar buiten gaan als het weer wat beter is. Ik moet zeggen da ik ook erg uitkijk naar het voorjaar en de zomer :@
pi_177095797
Ik duim voor goede nachten voor ons allen ^O^

En verder zie ik ook erg uit naar lente /zomer. Minder gedoe met warm aankleden van zo'n kleine uk. En dan vind ik het zelf ook leuker om buiten te zijn. En verheug me ook wel op een terrasje met man en baby (en bier) O+
pi_177097035
M. is niet meer ziek *O* wel nog verkouden, maar dat gaat vast wel weer over.

Ik geef een algemene dikke kus voor alle zieken :* ik werkte van half 9 tot half 10, dus kan niet precies onthouden wie wat gezegd heeft :@

Wij gaan (behalve afgelopen week want ziek) iedere dag even op pad. Al is het maar de hond uitlaten en boodschappen doen. Ik knap er zelf ook altijd zo van op.
Op mijn werkdagen nemen de oma’s of papa die taak op zich ;)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  zondag 11 februari 2018 @ 02:20:04 #21
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_177098784
Ella heeft waterpokken. We zitten nu maar beneden, want het slapen luktte haar niet meer, van de jeuk denk ik. Hopelijk is ze zo weer moe genoeg,ik heb helaas niks jeukstillends in huis :{
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  zondag 11 februari 2018 @ 04:24:17 #22
149959 SQ
snelle trees
pi_177099350
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 20:04 schreef elliebell het volgende:
Ik probeer wel elke dag naar buiten te gaan, maar sla wel eens een dag over. Ik ga er inderdaad ook vanuit dat hij op de opvang straks ook altijd even naar buiten gaat.

Vervelend Lemijn. Fijn dat je een compromis hebt gevonden, maar niet heel chill zo de hele avond. Hopelijk een kortdurend project tand!
ik zou daar bij baby's niet op rekenen hoor ;) hier gaan ze pas rond anderhalf structureel dagelijks naar buiten.
disclaimer
  zondag 11 februari 2018 @ 04:27:12 #23
149959 SQ
snelle trees
pi_177099354
quote:
1s.gif Op zondag 11 februari 2018 02:20 schreef Sylver_ het volgende:
Ella heeft waterpokken. We zitten nu maar beneden, want het slapen luktte haar niet meer, van de jeuk denk ik. Hopelijk is ze zo weer moe genoeg,ik heb helaas niks jeukstillends in huis :{
ai wat vervelend. Sterkte en beterschap :*
disclaimer
pi_177099424
quote:
1s.gif Op zondag 11 februari 2018 02:20 schreef Sylver_ het volgende:
Ella heeft waterpokken. We zitten nu maar beneden, want het slapen luktte haar niet meer, van de jeuk denk ik. Hopelijk is ze zo weer moe genoeg,ik heb helaas niks jeukstillends in huis :{
Geen sudocreme? Dat helpt wel bij mijn zoontje.

Verder vind ik dat moeders het eerste jaar van hun baby’s niet ziek zouden mogen worden. :(

Hatsjoooeee!! ;(
  zondag 11 februari 2018 @ 06:13:20 #25
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_177099450
Sudocreme geprobeerd idd. Uiteindelijk om 04.00u een uurtje geslapen. Nu is ze weer helemaal wit van de Sudocreme, maar ze blijft jeuk houden.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_177099568
Ook niks verkoelends in de vriezer liggen? Geen havermout oid in huis voor in een badje?
pi_177100092
Geen jumbo's met aaneen een etos die open zijn? (Dat is hier namelijk wel..) Geen vrienden of familie in de buurt die wel iets in huis hebben? Ik durf te wedden dat die zo iets langs willen brengen. :* Beterschap in elk geval!
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  zondag 11 februari 2018 @ 11:16:46 #28
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_177103487
Waterpokken op zondag, zal je altijd zien! Sterkte voor Ella.

En door jullie antwoorden realiseer ik me dat Jacob op crechedagen ook niet buiten komt (ik tel de secondes van/naar auto niet mee). Iets grotere baby's wel inderdaad. Nou goed, hij zal er niet stuk van gaan.

Mijn baby werd vanmorgen wakker met opgedroogd snot uitgesmeerd over zijn gezicht. Hij keek er gelukkig wel zo bij: *) .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_177103661
Ach jee, waterpokken. In nood is er altijd wel een apotheek bij een ziekenhuis open. Havermoutbadjes deden het hier goed.

Lemijn, gelukkig is hij nog vrolijk. Snotkoppie. O+

J. ligt voor het eerst boven in z'n eigen bed te tukken nu. Kennelijk bevalt de rust hem wel, want in plaats van na 45 minuten wakker te worden ligt hij al 1,5 uur te slapen.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
  zondag 11 februari 2018 @ 12:02:11 #30
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_177104446
Wat fijn Krisvc, maar hoe kreeg je dat voor elkaar? Ik legde Jacob net in zijn ledikant. Opgezet voor het project ooit wil ik graag betere nachten. Precies goed moe, volle buik, ochtend dus makkelijker, je kent het. Op een gegeven moment wordt het stil over de babyfoon. Dus ik dacht wat fijn, ik ga eens kijken hoe hij daar voor het eerst ligt te slapen.

Zie ik dit:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vraag 1: nu heeft hij witte verfresten opgegeten. Hoe erg is dat? Bedje is van ikea, ik neem aan dat zij eetbare verf gebruiken? :?

Vraag 2: hoe krijg je een kind in slaap op een andere kamer en in een ander bed :') . Daar verwacht ik uiteraard geen antwoord op...
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_177104512
Vet handig zo'n geïntegreerde bijtring. Ik geloof nooit dat hij daar een intoxicatie van oploopt. Ook niet dat het eetbare verf is overigens.

En voor 2 blijf ik meelezen :')
pi_177104619
Haha heerlijk zo'n bedje Lemijn, dat snap je toch wel :')

Het zal wel weinig geweest zijn wat hij binnen heeft gekregen toch? Verder geen tips, ik heb nog geen mobiele baby :7
pi_177104703
quote:
1s.gif Op zondag 11 februari 2018 04:24 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ik zou daar bij baby's niet op rekenen hoor ;) hier gaan ze pas rond anderhalf structureel dagelijks naar buiten.
Oh hmm. Bij mijn vriendinnen in het noorden van het land liggen de baby's lekker buiten te slapen op de crèche, ook in de winter. Ik werd vroeger ook altijd buiten gezet toen ik baby was. Maar hier (midden van het land) is dat totaal niet normaal geloof ik.

Nou ja, hij moet toch van en naar de crèche, dus gaat dan sowieso buiten komen.
pi_177104744
Sylver, sterkte! Hopelijk heb je iets gevonden voor de ergste jeuk.

Hoe waren alle nachten? Hier top! Om 2, 6 en 9 uur gevoed en tussendoor zonder morren gaan slapen. Doet een mens goed een fatsoenlijke nacht slapen. En minder verkouden helpt ook :)
  zondag 11 februari 2018 @ 12:18:01 #35
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_177104774
Ik maak me verder niet druk hoor, en ga het toch niet volhouden om hem bij elke knaagactie weer los te koppelen. Maar hij was helemaal wittig rondom z'n mond, dat zag er wel wat dramatisch uit. Oh well...

Elliebel, ik denk dat het vooral een kwestie van niet genoeg buitenruimte is. Tenminste, dat is het bij onze crèche. Er is wel 1 goede buitenspelplek maar daar rennen meestal peuters rond en is niet direct aan de babygroep. De keren dat ik hem bijvoorbeeld bij familie buiten te slapen heb gelegd, sliep hij heerlijk inderdaad!

Dat klinkt als een heel acceptabele nacht inderdaad :).

edit: hij ligt nu te tukken, opgepropt in de wieg. beter dan niks...
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_177105427
Koorts over diarree over *O* de kapitein is op zn prutoogje na weer helemaal de oude O+

Hij werd razendsnel ziek en is ook binnen twee dagen beter, *O* gooo weerstand *O*
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_177105693
Lemijn, ik moest lachen om de bed-knaag-actie van J. En ja, ergens anders laten slapen is hier ook een project waar we komende tijd maar aan gaan werken. Niet voor de nachten, maar alvast als voorbereiding als ik dat wel ga willen.
Heb je voor de nachten een bed-ritueel? Het schijnt dat ze dan makkelijker ook ergens anders gaan slapen.

Ldg, wat fijn! *O*

Van een zieke baby naar een ontevreden baby. Zeuren, huilen en jammeren en ook natuurlijk: niet slapen. Ik ga zo maar met de wandelwagen wandelen, kijken of dat helpt. :')
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_177106042
Nachtvoedingritueel hier is: ene tiet geven in het grote bed, boertje, schone luier indien nodig, andere tiet geven. Dan met O. in verticale positie in mijn armen rondlopen over de bovenverdieping zodat de grote hoeveelheid melk kan zakken (minstens vierhonderd stappen mijnerzijds, ik tel! *)), terugleggen in wiegje, nog vanuit bed even mijn hand op zijn lijfje laten rusten tot ik gesnurk hoor en dan zelf weer slapen.
Kost ergens tussen de 20 en 30 minuten in totaal (O. zuipt een volle borst binnen vijf minuten leeg :'))

Wat zijn jullie nachtelijke rituelen, indien van toepassing? :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_177106130
En yay voor babies aan de beterende hand!
Let me see you stripped down to the bone
pi_177106159
Nachtelijke rituelen:
Schop van de vrouw krijgen.
Naar beneden stiefelen, al dan niet met schreeuwlelijkje op m'n arm, fles in de magnetron opwarmen, vervolgens aan schreeuwlelijkje geven, boeren waarbij ik het goede voorbeeld geef, terug in zijn wiegje leggen, speen erin en wachten tot z'n luiken dicht gaan, dan zelf terug in bed.
pi_177106287
Ik zou al blij zijn met ergens slapen momenteel. * insert jambers-stem: overdag zijn het lieve makkelijke baby's maar 's nachts veranderen zij in krijsende monsters.

Vannacht van 12 tot 6 hebben ze liggen gillen, weer op de minuut elkaar afwisselend (afgezien van het ene half uur tegelijk). Het is ook niet gewoon huilen maar echt keihard gillen. Als ik de bon had gehad dan had ik ze vannacht terug gebracht. Ik ben blij dat ik de buren bijna nooit tegen kom :@ en overdag zijn het meestal superlieve rustige meisjes die altijd lachen, waar we bij de opvang en familie altijd complimenten over krijgen.
Ik neem aan dat dat baby-veilige verf is Lemijn, er zijn meer knagers. Is dit nou de pure vorm van baby led weaning? :P Wellicht helpt het om een bijtring aan het bedje vast te maken? Dat moet toch wel fijner zijn dan de spijlen...
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_177106399
Nee joh Lemijn, ik speel vals, ik heb 's werelds makkelijkste baby gekregen. Het ging ongeveer zo: J. kwam onder de douche vandaan met pappa, hij dronk een minuut of 5, hij gaapte, ik legde hem boven in bed en hij ging slapen. Einde verhaal.

O, en verkopers aan de deur, collectanten en de Fok!wet zijn niet gewenst. :{w

Nachtritueel is hier kind naar me toe schuiven, 5 minuten drinken, kind terug in bed schuiven.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_177106429
Lemijn, je knagende koter doet me denken aan het ukkie uit Lemony Snicket *)



quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 13:10 schreef Mekamotut het volgende:
..boeren waarbij ik het goede voorbeeld geef
:+
Let me see you stripped down to the bone
  zondag 11 februari 2018 @ 13:25:16 #44
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_177106563
Oh ik moet echt hardop lachen om die gif minilot! Hij zou het best willen denk ik en met 4 tanden kan je behoorlijk goed grip krijgen, dus...
quote:
Als ik de bon had gehad dan had ik ze vannacht terug gebracht.
Hier moest ik ook om lachen maar eigenlijk uit meelij. Wat klote zeg.

Nachtritueel is hier zoals bij krisvc (alleen x100 dus dan kost het alsnog best veel tijd), avondritueel behelst druppels en tandenpoetsen oa dus dat ga ik niet inzetten voor elk dutje. Overdag deden we drinken, slaapzak aan, in de wieg werpen, 7.5 minuut mopperen (bijna altijd precies) en dan slapen.

Hij is trouwens dus gewend om niks te zien vanuit zijn slaapplek, want de wieg heeft een laagje stof van binnen. Misschien toch goed om er om die reden een beschermlaagje voor te doen. Wel sneu voor zijn knaagproject, maar goed.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_177106737
Hier ook niks te zien in wiegje behalve witte stof en een plafond. Speeltjes en andere dingen die aandacht vragen juist alleen op de plekken waar -ie wakker en alert is (aankleedkussen, bank, speelkleden, etc.)
Let me see you stripped down to the bone
pi_177106827
Man wakker porren omdat baby klaagt, duurt soms een minuut tot hij het snapt. Daarna krijg ik de baby.
Baby voeden, tien minuten denk ik.
Eten laten zakken door hem rustig te laten liggen op zijn zij.
Eventueel verschonen en tweede borst geven. Anders even rechtop voor boertje en dan het ledikant in.
Flens begint dan vaak gelijk te persen en jammeren. Is meestal binnen een half uur weer naast me voor de rest van de nacht (en drinkt/sabbelt dan zodra hij jammert). Speen erin als hij mijn borsten geweld aandoet.

Gisteren mocht meneer na de laatste voeding lang sabbelen. Zodra ik hem loskoppelen startte een uur lang gespook en gehuil. Oeps.

Lemijn dat is even schrikken, hopelijk is het tandje er snel door!

FF dat klinkt vreselijk. Sterkte om je dag (en volgende nacht) weer door te komen. :*
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  zondag 11 februari 2018 @ 13:39:50 #47
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_177106870
Er is verder geen tand in zicht he, maar tanden zijn gewoon een geweldig excuus voor alles in het eerste jaar. Net als virussen. Of sprongetjes maar die vind ik persoonlijk een beetje vies.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_177107009
Oh man, FF. :X . Je vertelt het grappig maar wat moet dat zwaar zijn.

Over avondrituelen gesproken, ik snap 's avonds ook echt niets van deze baby. :').
Scenario 1:
Baard brengt A. om 22 uur naar bed (ik slaap dan al of lig in ieder geval al op bed). Hij verschoont haar, trekt haar een slaapzak aan, brengt haar naar mij, ik voed haar en als ze klaar is met drinken leg ik haar in de co-sleeper. Ze spuugt nog zes keer, huilt huilt huilt huilt, en slaapt uiteindelijk om half 1.

Scenario 2:
Baard brengt A. om 23 uur naar bed (ik slaap dan al of lig in ieder geval al op bed). Hij verschoont haar, trekt haar een slaapzak aan, brengt haar naar mij, ik voed haar en als ze klaar is met drinken leg ik haar in de co-sleeper. Ze knort nog een keer en valt dan in slaap.

Echt, wat is dit? :').
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_177107116
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 13:39 schreef Lemijn het volgende:
Er is verder geen tand in zicht he, maar tanden zijn gewoon een geweldig excuus voor alles in het eerste jaar. Net als virussen. Of sprongetjes maar die vind ik persoonlijk een beetje vies.
Ik dacht dat je het gedrag herkende en nam aan dat het dus wel een tandje zou worden.

Regeldagen en clusteren zijn mijn favoriete smoesjes voor de onrust. Flens clustert drie keer per dag. :)
Mijn kraamvisite is meestal heerlijk nuchter. Vandaag werd me verteld dat het na het eerste jaar makkelijker wordt. :D
De drie maanden heb ik zelf ook niet zoveel vertrouwen in. Ik accepteer maar zoveel mogelijk dat het afzien is voor onbepaalde tijd. :)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  zondag 11 februari 2018 @ 13:56:16 #50
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_177107331
Daar heb je gelijk in hoor, pannenkoekenmix. Ik herken het van een eerdere tand maar aan de andere kant krijgt hij dus bijna altijd wel binnenkort een tand én knaagt hij bijna altijd graag. Dat maakt echt causale verbanden leggen wel lastig. En wat minder belangrijk.

quote:
Flens clustert drie keer per dag.
Hehe.

DaD: dat is een baby. Met bijbehorende babylogica. Wel jammer. En herkenbaar. Ik wilde ook altijd wel graag voor 23 uur slapen.

Morgen begint er weer een nieuwe week. Misschien is alles dan wel anders oO< .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_177108364
Hier is de nacht, erin rond half acht, flesje als ie wakker wordt (ergens rond 1) meneer drinkt liggend in zn bed zn fles leeg( kwartiertje max) en tukt meteen verder. T zelfde vaak nog een keer rond zes uur. En rond half acht/acht uur issie weer wakker ^O^
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_177108444
Ik heb een trage drinker vergeleken bij die van jullie. Hij drinkt vaak een minuut of 20 uit borst 1, dan even proberen te boeren, luiertje, en dan borst 2 zo'n 10 minuten. Ben al met al toch wel zo'n 45 minuten bezig (inclusief zelf even naar wc, wat drinken). Als ik 'm maar 1 borst geef en dan weer terug schuif in z'n co-sleeper dan houdt het vaak max 1,5 uur vol voor hij zich weer meldt. Daarom toch naar luiertje, daarna wil hij meestal wel borst 2. En dan slaapt hij vaak wel zo'n 2,5 uur.
pi_177108592
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 14:43 schreef elliebell het volgende:
Ik heb een trage drinker vergeleken bij die van jullie. Hij drinkt vaak een minuut of 20 uit borst 1, dan even proberen te boeren, luiertje, en dan borst 2 zo'n 10 minuten. Ben al met al toch wel zo'n 45 minuten bezig (inclusief zelf even naar wc, wat drinken). Als ik 'm maar 1 borst geef en dan weer terug schuif in z'n co-sleeper dan houdt het vaak max 1,5 uur vol voor hij zich weer meldt. Daarom toch naar luiertje, daarna wil hij meestal wel borst 2. En dan slaapt hij vaak wel zo'n 2,5 uur.
maar jij hebt toch ook nog n klein piepverse baby O+?

De kaptein is alweer vijf maanden :o O+
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_177109041
quote:
1s.gif Op zondag 11 februari 2018 14:49 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

maar jij hebt toch ook nog n klein piepverse baby O+?

De kaptein is alweer vijf maanden :o O+
Morgen 8 weken O+ Gaat het nog sneller worden als ze ouder worden?
Die van mini is nog jonger en van Kris ietsje ouder (toch?), en dat zijn wel turbo drinkers, dus ook op deze leeftijd kan het schijnbaar wel.
pi_177109303
quote:
1s.gif Op zondag 11 februari 2018 15:11 schreef elliebell het volgende:

[..]

Morgen 8 weken O+ Gaat het nog sneller worden als ze ouder worden?
Die van mini is nog jonger en van Kris ietsje ouder (toch?), en dat zijn wel turbo drinkers, dus ook op deze leeftijd kan het schijnbaar wel.
hier wel, maar kapitein is n flesbaby, dus das sowieso anders :Y
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_177109403
Mijnes is nu vierenhalve week, en ik was een ruime week overtijd met bevallen, dus hij was al flink afgebakken. :)

Waarom -ie zo snel drinkt weet ik niet. Zal deels O. zelf zijn en deels dat de melk ook met nogal een vaart uit mijn boobs spuit. Dan moet je wel een beetje doorzuipen :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_177109507
Mijnes is inderdaad 9 weken. Drinkt al vanaf heel klein maar 5 minuten. Zal ook met het soort toeschietreflex te maken hebben. Als hij een fles krijgt drinkt hij wel gerust 20 minuten.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_177109531
Fles gaat hier net zo hard. Ondanks zo'n speciale borstvoedingsfles waaraan je extra hard lurken moet..
Let me see you stripped down to the bone
pi_177112765
quote:
1s.gif Op zondag 11 februari 2018 15:11 schreef elliebell het volgende:

[..]

Morgen 8 weken O+ Gaat het nog sneller worden als ze ouder worden?
Die van mini is nog jonger en van Kris ietsje ouder (toch?), en dat zijn wel turbo drinkers, dus ook op deze leeftijd kan het schijnbaar wel.
Mijn dame is ook een trage drinker hoor, en die is nu 10 weken, maar ik ben gerust tussen de 30 en 60 minuten kwijt aan voeden soms :@ Merk nu wel dat het al wat korter begint te worden, maar vooral in de avonden ligt ze nog best lang bij me, ook een stukje mama honger denk ik.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_177112833
En ze is bezig met haar stem te testen, zo schattig O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_177113106
quote:
17s.gif Op zondag 11 februari 2018 17:29 schreef rena het volgende:
En ze is bezig met haar stem te testen, zo schattig O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Schattig Rena!
Leuk is dat hè, dat gebrabbel :)
Het wordt alleen maar meer en sterker nog ook nog veel harder/hoger. Bij S. denk ik wel eens "het mag wel een toontje of 2 lager". Vooral als ie vol enthousiasme in mijn oor tettert O+
  zondag 11 februari 2018 @ 18:09:10 #62
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_177113654
Mooi he Rena O+
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_177113949
Lief Rena! O+
Flens oefent wat en lijkt dan zelf ook wel onder de indruk. :D

Ellie volgens mij gaan onze baby's rond deze tijd sneller drinken. Ze gaan ook meer drinken waardoor het aan tijd weinig scheelt.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_177121941
Jammer is dat hè.
Nu sliep mijn baby eindelijk 4 uur achter elkaar (dat komt nooit voor), blijft ze vervolgens wel al anderhalf uur wakker. :')
Ze is niet lastig, maar gewoon wakker -O-
pi_177125362
Ik zou het niet erg vinden als hij het turbo drinken nog gaat ontdekken, maar we gaan het zien.

En verder een drama avond gisteren. B. was alleen maar aan het krijsen en wilde niks anders dan op m'n schouder liggen terwijl ik rondjes liep. Verder weigerde hij nog een uur de borst. Daarna wilde hij toch wel en lag vervolgens 2 uur aan de tiet :') Wel goede nacht vannacht.

Schijnbaar had de update 'ik kan overdag ergens anders slapen dan op mijn ouders' gedraaid, want ik legde 'm net even neer op de bank om de draagdoek om te doen en toen viel hij gewoon in slaap. Na 40 minuten weer wakker, maar het waren 40 mooie minuten O+
pi_177126013
Wij hebben dat boek bij de bieb gehaald van Susanne willekes waar we het hier laatst over hadden. Tis een dikke pil dus ben er nog niet doorheen, maar we hebben gisterenavond voor het eerst een dreamfeed geprobeerd, dat ging heel makkelijk ^O^. Hij werd wel alsnog wakker vanacht, zonder honger 8)7. Maar hij hield het bij een keer ipv de gebruikelijke twee ^O^.

We gaan het eens n weekje proberen, eens kijken of het werkt. En daarna maar eens kijken wat we met die hazenslaapjes overdag kunnen.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_177129366
Kleine dude spuugt sinds vanmorgen inenen na elke voeding een hoop melk uit in het uur daarna. Nog niet eerder zo gehad eigenlijk. Hij kwijlt ook ineens een hoop, da's sowieso een nieuwe feature! Hm. Zonde van de melk. Maar verder is -ie vrolijk, dus ach..
Let me see you stripped down to the bone
pi_177130018
Ik heb de komende weken ineens 2 middagen zonder kind en zonder werk. Dirk gaat dan nog gewoon naar de opvang. Ik heb nog geen idee wat ik met deze vrijheid moet! Ik zit nu verdwaasd voor me uit te staren en te bedenken wat ik vroeger deed. Sneu vrouwmens ben ik geworden zeg. :')
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_177134250
Oh heerlijk Rena, ook al zo'n kletskousje O+

Mini, wat vervelend dat O. opeens zo moet spugen ;(
Helpt iets langer rechtop houden misschien?

Nanuke heerlijk toch! :D
Tip: neem je vooral niet al te veel voor om te doen ;) lekker genieten van je rust is ook veel waard! :Y

Hier wat geklooi achter de rug, maar het lijkt nu sinds een paar dagen echt beter te gaan met onze Pitbull O+
Huisarts had aangeraden om te stoppen met de reflux medicatie toen we met de Pepti begonnen (om te zien of de reflux een symptoom van de kma was). Maar het ging een paar dagen beter en toen begon-ie weer flink te slikken en huilen. Dus nu toch Pepti én die medicatie en dat lijkt goed te gaan ^O^

Het is echt zo'n heerlijk ventje! O+
Heeft ook ontdekt dat-ie stembanden en handen heeft :+ dus de dag bestaat hier vooral uit brabbelen/gillen en overal tegen meppen :D

's Nachts slaapt-ie nog steeds heel onrustig terwijl het geen honger is, dus geen idee wat dat is :?
Maar z'n in-slaap-val-skills overdag zijn echt fantastisch _O_ en zelfs al een paar keer dutjes van 1,5u gedaan 8-)
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_177134713
idd Nanuke, lekker even rust in bad en een tijdschrift lezen ofzo. Die middagen zijn zo voorbij!

twist wat fijn dat pitbull het goed doet en de pepti en medicatie hun werk doen.

ach O met spugen. ik vind het wonderbaarlijk dat ze er zelf nooit last van hebben, die kleintjes. Het is ook vaak plots weer over.

Ik maak de oefenhapjes voor N zelf en irriteerde me mateloos dat de staafmixer het niet goed genoeg pureerde. (Vriend drukte het daarna door een zeef, weet je hoeveel werk voor dat beetje eten :o ) Alleen al voor mijn gemak dacht ik met 6 maanden over te gaan op rapley. Maar vandaag herontdekte ik mijn hakmolen die wel fijn moesjes van de groenten maakt! Jeej!
Maar alsnog wil ik straks ook rapley gaan proberen. Ben alleen wat angstig voor verslikken/stikken in stukjes. Ik had in december bhv en kreeg toen een pop in mijn handen gedrukt, net zo groot als N toen om reanimatie en het verhelpen van een verstikking te oefenen. Bbrrrr :{
pi_177134942
Ik was bij S. veel sneller met hapjes. Echt met 4 maanden begonnen. Nu met M. wacht ik er wat langer mee. Hij heeft zo lang krampjes gehad en ik vind het ook zoveel werk nu :')

Wij zijn een weekendje weg O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  maandag 12 februari 2018 @ 18:15:16 #72
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_177135133
Lurker hier

Wat een leuke bekkies beide LeSage! ^O^
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_177135199
Geeft hier iemand Johannes broodpit meel? Werkt dat ook?
pi_177135518
Jbpm is onzin imo, pakt problemen niet aan of verergert ze. Waarom wil je het geven?
pi_177135537
Omdat hij steeds spuugt.
  maandag 12 februari 2018 @ 18:42:32 #76
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_177135589
onzin, marketingsding..
pi_177135756
Zolang mijn koter er blij bij kijkt, regelmatig blijft drinken en goeie volle luiers produceert spuugt -ie maar een eind weg. We gaan wel heel hard door de schone truitjes heen zo - ik ben nog niet op het punt dat ik O. met opgedroogd kwarkachtig melkbraaksel laat zitten. Maar daar word ik vast nog wel gemakzuchtiger in. :7
Let me see you stripped down to the bone
pi_177135773
quote:
1s.gif Op maandag 12 februari 2018 18:06 schreef LeSage het volgende:
Wij zijn een weekendje weg O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ah, kijk dat blosje! O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_177136206
Ik zou het niet zomaar gaan geven. Hoeveel wordt er gespuugd? Een beetje terug geven is niet gek hoor.
En anders halverwege het flesje (toch?) even stoppen en laten boeren.
Na de voeding lang genoeg rechtop laten, wachten op de goede boertjes.
Ik zou eerst dat soort opties gaan proberen voor je over gaat op aanpassen van eten.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_177137049
Ik pureer de hapjes niet, ik prak ze.
V kan al goed slikken en heeft er geen moeite mee als er een wat groter stukje tussen zit.
Het zijn dan wel zachte dingen en probeer ze zo klein mogelijk te prakken. (Banaan, peer, mango)

Vandaag had hij voor het eerst mango, he loves it!
Zodra ik met de lepel aankwam stak hij z’n armen uit en toen hij het in zijn mond had zuchte hij kauwend hmmmmmm O+
pi_177137481
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 18:17 schreef Mekamotut het volgende:
Geeft hier iemand Johannes broodpit meel? Werkt dat ook?
Wij gaven het een paar dagen, ik vond het geen succes en ben er na advies hier snel mee gestopt.
Ik wil niet iets in Flens stoppen wat geen voedingswaarde heeft. Het hielp bij ons ook nog eens niet/nauwelijks.

Verder weinig onthouden. Ik las LeSage weekendje weg met lieve foto erbij! :)
Twist fijn dat het nou weer wat rustiger is.
Mini lekker he, soms lijkt mijn kleding net zo veel melk te vangen als er in Flens buikje gaat.

Wij hebben een extra diepvries gekocht, het was al krap en met gekolfde melk is hij echt vol. Meer ruimte voor aanbiedingen en kliekjes is ook fijn. O+

Flens heeft wat moeilijke dagen. Hij ligt nou lekker huid op huid te sabbelen en scheetjes te laten. :)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_177137526
Na wat ik van LeSage lees vraag ik me ook af of je therapeutisch voedt Mekamo? Kan ook het overwegen waard zijn als je het nog niet doet.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_177137714
Hij spuugt na elke fles. En niet een beetje maar halve flessen, dus dan ruikt ie weer naar zure melk, moet hij weer in bad en gaat hij weer heel lang en vooral heel hard janken. Vicieuze cirkel zeg maar ;(
  maandag 12 februari 2018 @ 20:41:36 #84
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_177138110
Kleinere flesjes geven en rustiger geven. En melk/spuug wegvegen met een doekje ipv dat kind helemaal in bad, helemaal niet nodig joh
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_177138163
In bad doen wij ook echt niet. Wegvegen inderdaad en is het heel erg dan schone kleertjes aan. Hoogstens zou je even een washandje over 'm heen kunnen halen.
Sterkte, want wel heel vervelend zo'n spugend kleintje.
pi_177138170
Nou wegvegen met een doekje gaat het niet worden.
Hij is tot op zijn luiergevalletje nat dan.
pi_177138231
Al spuugt mijn kind zes liter melk per dag over zich heen: even doekje erover en schoon pakje aan bij de eerstvolgende keer verschonen: ja, maar toch niet meer dan drie a twee keer per week badderen/douchen hoor! Kom op zeg..
Let me see you stripped down to the bone
pi_177138271
Met koter na de voeding minstens een kwartier (maar gewoonlijk nog een langer) tegen me aan rechtop houden verdwijnt sowieso het meeste in de spuugdoek die op mijn schouder ligt en op mijn kleren..
Let me see you stripped down to the bone
  maandag 12 februari 2018 @ 20:49:16 #89
149959 SQ
snelle trees
pi_177138292
Hey dames, als er een van de moeders hier met zo'n vraag komt wordt er gelijk gewapperd met reflux en huisarts. Ik vind het een beetje flauw om nu in deze modus te schieten omdat het mekamotut is.

Als jules echt zó vaak en veel spuugt is het wel iets om even in de gaten te houden.
disclaimer
pi_177138446
quote:
1s.gif Op maandag 12 februari 2018 20:49 schreef Stormqueen het volgende:
Hey dames, als er een van de moeders hier met zo'n vraag komt wordt er gelijk gewapperd met reflux en huisarts. Ik vind het een beetje flauw om nu in deze modus te schieten omdat het mekamotut is.

Als jules echt zó vaak en veel spuugt is het wel iets om even in de gaten te houden.
Doen ze ook, in het ziekenhuis spuugde hij ook. De kinderarts kwam met dat Johannes broodpit meel aan, dat het de moeite waard was om te proberen. Maar ik dacht ik vraag het even aan de pro's op dit gebied.
  maandag 12 februari 2018 @ 20:57:38 #91
149959 SQ
snelle trees
pi_177138491
quote:
1s.gif Op maandag 12 februari 2018 20:56 schreef Mekamotut het volgende:

[..]

Doen ze ook, in het ziekenhuis spuugde hij ook. De kinderarts kwam met dat Johannes broodpit meel aan, dat het de moeite waard was om te proberen. Maar ik dacht ik vraag het even aan de pro's op dit gebied.
huilt hij ook veel? Of valt dat wel mee?*

*veel huilen is meerdere uren per dag ontroostbaar zijn ;)
disclaimer
  maandag 12 februari 2018 @ 21:02:09 #92
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_177138594
Je hebt jbpm van nutrilon = nutriton en bij natuurwinkels in een pure vorm.

Mijn kind kreeg van nutriton destijd heul veul buikpijn. Daarnaast vond ik het gekloot met de schepjes spenen etc. Bij ons was het geen succes, maar bleek hij ook kma te hebben.

Ik zou zoals hierboven wordt aangegeven eerst proberen rechtop te voeden, goed te laten boeren, lang (ja wel echt half uur / drie kwartier) rechtop houden na voeding en flessen geven met zo’n dentalspeen. Die gaan vrij langzaam. Als je dat doet kan je wel redelijk het verschil maken tussen of hij de hoeveelheid en de snelheid niet aan kan of dat er vervolg aan gegeven moet worden. Zou dit wel in overleg met de ha doen met de opmerking dat je een sterk reflux vermoeden hebt.
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
  maandag 12 februari 2018 @ 21:03:25 #93
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_177138622
Oh en het rechtop houden wel een paar dagen echt consequent doen. Het is niet een gevalletje grote stappen snel thuis.
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_177138806
quote:
1s.gif Op maandag 12 februari 2018 20:57 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

huilt hij ook veel? Of valt dat wel mee?*

*veel huilen is meerdere uren per dag ontroostbaar zijn ;)
Per dag een uur of twee, drie schat ik. Na het badje, dat doen we 's avonds en volgens haar ook als ze hem ' s morgens in bed legt. Als je hem oppakt laat hij zich wel gewoon goed troosten trouwens. Hij lijkt er ook geen last van te hebben ofzo.
We houden hem na de fles rechtop en dan meestal als hij een boer laat komt er een hele golf uit.
Hij drinkt uit flessen van Avent. Speen met een gaatje dacht ik. Soms spuugt hij ook als hij ligt, dan ligt ie gewoon blij te zijn in zijn eigen kots :')
pi_177141459
quote:
1s.gif Op maandag 12 februari 2018 20:49 schreef Stormqueen het volgende:
Hey dames, als er een van de moeders hier met zo'n vraag komt wordt er gelijk gewapperd met reflux en huisarts. Ik vind het een beetje flauw om nu in deze modus te schieten omdat het mekamotut is.

Als jules echt zó vaak en veel spuugt is het wel iets om even in de gaten te houden.
Mwa, meestal zeggen die moeders dan al wat ze allemaal proberen om het te voorkomen. Dat deed hij niet, dus daarom gaf ik eerst die tips. Hij schreef ook nog niets over dokters en zo op eigen houtje zou ik niet zo gauw met iets experimenteren.
Anyway, ik meende het goed ;)

Mekamotut, misschien een andere fles proberen? Ik zweer voor mijn kindjes bij de dr. Brown’s. De advent kon mijn oudste helemaal niets mee :N
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_177141490
Oh ja, en mijn Kraamzorg zei toen dat qua hoeveelheid vaak meer lijkt dan het is. Vond ik groeitechnisch wel een geruststelling.
Sterkte sowieso!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_177141947
Vaker kleine flesjes geven kan misschien ook een oplossing zijn, maar het blijft proberen wat er werkt.

Fijne vakantie LeSage! En vooral fijn gepland ook, beter dan vorige week ;) Geniet van de sneeuw!

Flav, hoe is de wintersport gegaan?

Wij gaan al twee dagen vroeg naar bed in een poging wat slaap in te halen. Lala werd net huilend wakker, dus ik haar op mijn beddeel gelegd zodat m'n man haar kon troosten (zodra hij goed wakker was) en ik de papfles kon maken die ze rond deze tijd krijgt. Kom ik daarna met de fles aan ligt ze te slapen midden in mijn bed... trollbaby :N en normaal zijn ze met geen mogelijkheid meer in slaap te krijgen eenmaal wakker :') maar al slapend heeft ze de fles alsnog opgedronken. En we zitten nu al op 1,5 uur meer slaap dan de afgelopen twee nachten!
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_177143411
Oww FF, het klinkt af en toe zo zwaar bij jullie. :* Hopelijk gaat het nu vannacht beter.

Heerlijke foto LeSage! Veel plezier, of ben je al weer thuis?
Ik was bij deze baby ook een beetje lui qua hapjes 😬

Fijn dat pepti en de medicatie werken twist!
pi_177143437
Mijn bijdrage voor bfd! Mijn blij ei is terug!!

pi_177143962
quote:
1s.gif Op maandag 12 februari 2018 23:14 schreef LeSage het volgende:
Oh ja, en mijn Kraamzorg zei toen dat qua hoeveelheid vaak meer lijkt dan het is. Vond ik groeitechnisch wel een geruststelling.
Sterkte sowieso!
Hij groeit verder wel goed, het is gewoon vooral vervelend dat we hem steeds droge kleren aan moeten geven en in bad is al helemaal een drama.
Dr Brown flessen zullen we eens naar zoeken.
  dinsdag 13 februari 2018 @ 06:46:48 #101
149959 SQ
snelle trees
pi_177143987
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 06:35 schreef Mekamotut het volgende:

[..]

Hij groeit verder wel goed, het is gewoon vooral vervelend dat we hem steeds droge kleren aan moeten geven en in bad is al helemaal een drama.
Dr Brown flessen zullen we eens naar zoeken.
als hij vrij standaard kort na de fles spuugt kun je ook een hydrofiel als soort slabber om z'n lijfje houden tot het er uit is. Scheelt een hoop omkleden ;)
disclaimer
pi_177144261
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 06:46 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

als hij vrij standaard kort na de fles spuugt kun je ook een hydrofiel als soort slabber om z'n lijfje houden tot het er uit is. Scheelt een hoop omkleden ;)
Dit en je kunt hem ook schoonmaken met een washandje zonder hem gelijk helemaal in bad te doen :Y

Adrian, wat een schatje zeg O+
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_177144297
Wat een leuke foto Lesage! Frisse koppies, jullie allebei. O+

Adrian, wat een leukerd!

Bfd:


Samen met z'n grote zus spelen


Kuifje O+
Want het leven is niet meer dan een sprookje
  dinsdag 13 februari 2018 @ 07:57:45 #104
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_177144440
Oh, daar komen de eerste baby’s al weer aan! O+
Adrian, zo op een fiets is het helemaal geen baby :o .

Beetje jaloers op het kuifje. Dat begint hier te verdwijnen.
Ik bedoel dus dat ik 'm heel mooi vind he. En grote zus in jurk ook!

[ Bericht 8% gewijzigd door Lemijn op 13-02-2018 09:01:52 ]
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  dinsdag 13 februari 2018 @ 08:24:00 #105
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_177144585
Mijn fotostream wordt langzaam overgenomen door eetfoto's :Y) .
Daarom deze BFD: Jacob en de yoghurt _O-.



En _O_ voor oma's. Mijn moeder is gisteren echt losgegaan. Ze heeft banaan, appel, wortel en ook nog beschuit geprobeerd.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lemijn op 13-02-2018 08:47:25 ]
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_177144634
Ach kijk die rooie konen nou O+
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_177144645
Toffe foto's, kom maar op met meer! *O*
Je raekt an de dinge geweun.
  dinsdag 13 februari 2018 @ 08:50:27 #108
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_177144821
quote:
1s.gif Op maandag 12 februari 2018 21:11 schreef Mekamotut het volgende:

[..]

Per dag een uur of twee, drie schat ik. Na het badje, dat doen we 's avonds en volgens haar ook als ze hem ' s morgens in bed legt. Als je hem oppakt laat hij zich wel gewoon goed troosten trouwens. Hij lijkt er ook geen last van te hebben ofzo.
We houden hem na de fles rechtop en dan meestal als hij een boer laat komt er een hele golf uit.
Hij drinkt uit flessen van Avent. Speen met een gaatje dacht ik. Soms spuugt hij ook als hij ligt, dan ligt ie gewoon blij te zijn in zijn eigen kots :')
Mijn baby is nu 15 weken en spuugt ook zoveel. Standaard na de voeding een of meer golven en vaak nog tot lang erna ook nog. Ze ligt dus bijna altijd met een slab om omdat we haar anders continu moeten omkleden en dat vindt ze geen leuk klusje.

Mijn oudste had last van reflux, die huilde standaard als er een golf melk terug kwam en die konden we nooit plat leggen, dan was het altijd binnen een kwartier weer huilen. We hebben in overleg met het cb toen johannesbroodpitmeel gebruikt om de voeding te verzwaren zodat er minder terug kwam en ze dus hopelijk minder last had van pijnlijk maagzuur. Dit werkte voor haar prima.

Mijn jongste spuugt dus net zo veel, zo niet meer, maar heeft er geen last van. Ze huilde in het begin wel na het badje (dat is inmiddels heeeeel minder gelukkig) en met haar standaard huiluurtje maar verder niet. In dit geval gaan we dus geen johannesbroodpitmeel gebruiken omdat ze geen last heeft van het spugen.
Het levert ons meer was op. En ze ligt meestal met een slab om. Maar we vegen het spuug vaak gewoon weg met een doek en badderen 1 - 2 keer per week. Elke dag is echt niet nodig. De lucht zit meestal in de kleren en die worden wel elke dag vervangen (en vaker indien nodig). We zijn bij haar begonnen met een prematurenspeen op de dr Browns fles om haar rustig te laten drinken, half uur rechtop na de voeding, heel goed (meerdere keren) laten boeren. Inmiddels drinkt ze uit speen 1, boert ze snel na de voeding en is 10 min rechtop voldoende. Maar dat heeft wel wat weken geduurd.

Succes ermee, het wordt vast beter! En als hij niet standaard huilt na het spugen, dan heeft hij er misschien ook niet heel veel last van? Maar het is wel vervelend dat alles continu nat en vies is, dat vind ik zelf ook niet heel tof..
pi_177144823
Oh Kris, ik ben verliefd op jouw mooie rooie O+ Prachtig! En wat leuk dat grote zus zo lief met hem speelt :Y

Lemijn, wat kijkt hij grappig :D

Mijn pretletter O+
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  dinsdag 13 februari 2018 @ 08:57:01 #110
149959 SQ
snelle trees
pi_177144878
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 08:24 schreef Lemijn het volgende:
Mijn fotostream wordt langzaam overgenomen door eetfoto's :Y) .
Daarom deze BFD: Jacob en de yoghurt _O-.

[ afbeelding ]

En _O_ voor oma's. Mijn moeder is gisteren echt losgegaan. Ze heeft banaan, appel, wortel en ook nog beschuit geprobeerd.
O+ wat een plaatje is het toch ook!

Kris, wat een heerlijk ventje, en die kuif O+

Adrian, dat is helemaal geen baby meer joh! :o

Oh, en toen kwam renababy langszij! Popje O+
disclaimer
pi_177144939
Adrian wat is jouw baby groot! O+

Rena cute. O+

Kris leuk rood mannetje. O+

Jacob ook een leuk rood mannetje. _O_

Mijn bijdrage van vrijdag. Deze stuurde ik naar mijn man. Twee seconden later met open ogen. En zo bleef het aan/uit gaan. ;)

Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_177144961
Baby's!! Wat een schatjes allemaal weer en kijk die Jacob nou. Eten is echt geweldig. _O_ .

Ik ga zo meteen met Y kennismaken op het kdv. I er nu net twee weken weg en ze wisselen elkaar dus mooi af. Y heeft er in ieder geval veel zin in vandaag. :D .

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_177145306
Mekamotut, er zijn al veel tips gegeven. Lang rechtop houden, altijd slab/doek om, pure jbpm van het merk Tammi, rechtop voeden ipv liggend, kleinere hoeveelheden, bedje schuin. Als hij vrolijk is en goed groeit, is het vervelend maar hoort het er kennelijk bij. Huilt hij veel en heeft hij ongemak, dan zou ik er toch naar laten kijken.
pi_177145690
BFD O+

Blij ei op de loopfiets, wat groeit hij snel!

Coole kuif! (8>

Haha die Jacob! Slabber met mouwen ^O^

Wat is C een poppetje!

Lekker chillen haha pkm.

Y O+

Mijn bijdrage:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
FF, Vakantie was heel erg geslaagd!
We zijn elke middag met V naar buiten geweest en daar sliep hij dan uren. Snachts was helaas minder, werd vaak wakker maar dat weten we aan de drukte overdag.
Heb heerlijk kunnen skiën maar ook veel tijd met V doorgebracht O+
En er moest natuurlijk weer een foto gemaakt worden haha.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_177146554
Ook helemaal dat bord meegenomen op vakantie :D klinkt idd als een geslaagde vakantie! Slaapt hij nu thuis weer als vanouds?

Wij hadden een goede nacht *O* Nog wel 5/6 onderbrekingen, maar geen krijsfestijnen en van korte duur.

Succes vandaag Franny, ben benieuwd hoe het gaat! Lijkt me toch lastiger als hij het al een beetje mee krijgt. Je weet iig wel zeker dat ze een plekje hebben ;)

Is hij met spierpijn wakker geworden pannenkoek? Dat kan toch haast niet anders denk ik soms...
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_177148552
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 10:45 schreef FlyingFish het volgende:
Is hij met spierpijn wakker geworden pannenkoek? Dat kan toch haast niet anders denk ik soms...
Het zal toen niet de reden zijn geweest van wakker worden, hij lag net een minuutje. Bij slapende Flens is het een kunst om niet te lang te wachten anders is het wonder alweer voorbij. :D
Hij ligt weleens vaker in gekke houdingen. Hij trekt bij verplaatsen krom als een banaan en stijf ook nog. Zie hem dan maar eens in een verantwoorde houding te krijgen. ;(

Flens viel in slaap bij mijn zwangkwaliteiten of kon het niet meer aanhoren en ging maar slapen. Hij slaapt in ieder geval. *O*
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_177149224
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 10:45 schreef FlyingFish het volgende:
Ook helemaal dat bord meegenomen op vakantie :D klinkt idd als een geslaagde vakantie! Slaapt hij nu thuis weer als vanouds?
Haha we hadden genoeg plek over in de wagen :@

Eerste 2 nachten waren weer als vanouds maar vannacht was drama.
Normale tijd erin maar hij werd elk uur huilend wakker. (ik vermoed dat hij in zijn slaap huilde)
Zodra ik ging kijken of hij misschien het speentje wilde lag hij al weer te slapen.
Dit heb ik volgehouden tot 1 uur en toen was ik het zat en heb ik hem tussen ons in gepakt.
Hij werd om half 7 wakker voor het flesje :')
Geen idee wat het geweest is..
  dinsdag 13 februari 2018 @ 12:57:58 #118
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_177149901
Gek he Flav dat nachtelijke huilen soms. Ik snap daar ook niks van. Maar je vakantiefoto is tof zeg! Fijn dat jullie het zo goed hadden.

Franny, hoop dat het goed gaat op het kdv. Mag/moet je erbij blijven de eerste keer? Dat was hier wel zo. Hoe vind je het? Je was er wel aan toe geloof ik. En wanneer ga je weer aan het werk? Mij lijkt dat Y daar iedereen gaat inpakken O+ .

Flens is echt nog zo'n klein ukkeltje! En die van rena eigenlijk ook ondanks dat lachje. Zoet hoor.

En ja, eten is leuk. Het was echt wennen voor hem hoor, de eerste 2 weken of zo kwam alles er onverrichterzake weer uit, al dan niet met gehoest en gekok. Maar sinds een paar dagen is het anders en slikt hij ook een hoop door. Dat doelgerichte van eten vind ik zo leuk om te zien. Zijn bewegen is deels nog uit automatisme en innerlijke drang, net als drinken. Maar bij eten en sowieso dingen pakken ontstaat er steeds meer een plan. Zo mooi om te zien.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_177152506
Ohh baby's! O+ O+

Adrian, wat een bink al zo! :D
Jacob lekker aan het smikkelen :Y)
Flav jasjes-boks! Leuk is die he? O+
Vrolijke Y :D hij lijkt echt op z'n zus hè?
Rena, wat een mooi meisje heb je toch! O+
Kuifje J, superstoer! 8-)
Flens ook al in zo'n lekkere houding _O- herkenbaar!
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_177152764
Mijn duo ook lief aan het spelen O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Pitbull heeft nu echt z'n handen ontdekt en steekt er standaard eentje naar voren in een soort Superman pose 8-)
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_177153632
PKM, wat een lief slapend Flensje heb je daar O+

Franny, wat een lekker snuitje heeft Y toch, die tandenloze snoetjes zijn zo schattig O+

Oh Flav, wat leuk die vakantiefoto! Hij zal inderdaad wel lekker geslapen hebben op die frisse lucht, alleen jammer van de nachten! Wat een lange man heb jij trouwens of ben jij klein ;) ?

FF, ik heb wel respect voor jou hoor met die nachten! Wij zijn verwend op dat gebied tot noch toe :@

Twist, wat een heerlijk koppie heeft Pitbull O+ Leuk duo heb je :) C begint ook langzamerhand haar handen te ontdekken, ze raakt de babygym soms al wat bewuster lijkt het wel :P

Ze heeft niet helemaal haar middag vandaag, geen houding is prettig, veel huilen, schoppende beentjes en ze laat heel veel scheetjes, toch weer die rotkrampjes :{ Gisteren deed ze een lang middagdutje, vandaag zit dat er niet in -O- Ik vind het zo zielig dat ze bijna geen rust krijgt. En voor mezelf ook een beetje :@
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_177158147
quote:
17s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 15:19 schreef rena het volgende:
Oh Flav, wat leuk die vakantiefoto! Hij zal inderdaad wel lekker geslapen hebben op die frisse lucht, alleen jammer van de nachten! Wat een lange man heb jij trouwens of ben jij klein ;) ?
Beide haha!
Hij is 1.86 en ik ben 1.53 :')
pi_177159293
Als je 1.53cm bent vind je iemand al snel groot :P
De gemiddelde Nederlandse man is 183,8cm. ;)
Je raekt an de dinge geweun.
  dinsdag 13 februari 2018 @ 19:26:09 #124
149959 SQ
snelle trees
pi_177159484
@bfd



Griepjong -O-
disclaimer
pi_177160098
Achhhh ;(
Je raekt an de dinge geweun.
pi_177160604
Ach, wat een sneu hoofd heeft hij daar. Niet de gebruikelijke bijdrage van Noud aan bfd. Beterschap. :*

En verder O+ voor al jullie baby's O+. Wat geniet ik toch van al jullie foto's op dinsdag.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_177160794
Hij lijkt gelijk een half jaar jonger dan op de vorige foto's SQ. Beterschap!

Hoe ging het vanmiddag Franny?

Leuk he dat samen spelen Twist! Die interactie is het mooiste van 2+ kinderen imo. Wij hadden vandaag weer even een huilende peuter aan tafel (want papa schepte voor zichzelf nog een keer op), zit Em naast hem heel hard te lachen om de geluiden die hij daarbij maakt.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_177161328
Arme Noud. Wat een kleintje is het zo dan weer. O+ .

Y was maar heel kort op kdv vandaag. Ik had een intake gesprek wat eigenlijk neerkomt op: zijn er bijzonderheden? Nee. Mogen we foto's van hem plaatsen op het ouderportal? Ja. En nog wat van die dingetjes. Dat deed ik met een medewerkster in het kantoortje terwijl Y op de groep bleef. Dat was dus maar tien minuten/kwartiertje ongeveer. Dat ging goed, totdat precies in dat kwartiertje ze besloten het brandalarm uit te testen. Toen moest hij huilen. :') .

Daarna ging het nog even met de leidsters van de babygroep over hoeveel hij toch op I lijkt, maar toch ook weer heel anders is, hoe ze uitkijken naar z'n komst en al een bakje met zijn naam erop hebben gemaakt. O+ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_177163827
Och, beterschap voor Noud! :*
Niet z'n vrolijke zelf, maar hij is zo ook wel erg cute hoor! O+

quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 20:05 schreef FlyingFish het volgende:
Leuk he dat samen spelen Twist! Die interactie is het mooiste van 2+ kinderen imo. Wij hadden vandaag weer even een huilende peuter aan tafel (want papa schepte voor zichzelf nog een keer op), zit Em naast hem heel hard te lachen om de geluiden die hij daarbij maakt.
Arme O.! :D Wordt-ie ook nog even uitgelachen door z'n babyzusje...

Ja, de interactie is hier nog minimaal, al volgt Pitbull onze Minion wel echt constant met z'n ogen, maar ik kan nu al zó genieten van dat beetje wat er is O+

Franny, een brandalarm is ook wel meteen een erg heftig welkom ja! :D
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
  dinsdag 13 februari 2018 @ 21:32:23 #130
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_177164461
Och die sneue Noud! Hij hangt wel goed zo.

Pitbull die wordt geholpen om tegen de babygym te meppen, handig hoor zo'n grote zus.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_177165639
Aww arme Noud! Beterschap!

E. wil eindelijk weer op mij slapen. Geweldig dit O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_177166722
Mooi uitzicht zo Memoru!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_177170877
Heerlijke foto's weer O+

Noud ziet er wel heel sneu uit, beterschap!

En ik moest lachen om Flav die het bord mee had op vakantie :D
Het ziet er wel heerlijk uit!
pi_177170950
Zo leuk die foto’s. O+
Vooral broers/zus/zus/broer interacties zijn lief. O+
pi_177171503
Awww Memoru. Ik moet er niet aan denken dat Banaan niet meer op mij wil slapen. -O- Stiekem mis ik hem weleens als hij bij mijn man in de draagzak zit. Met stiekem bedoel ik eigenlijk dat ik hem er haast uit kijk. :@

Wat lijken die beentjes van Em lang FF! :D Optische illusie denk ik?

Banaantje had een rotnacht. Steeds maar persen en mopperen. Om half een kwam hij eten, een uur lang druk met hem geweest en een uur sliep hij per ongeluk in ons bed. Een half uurtje weggelegd, toen bleef hij definitief bij me slapen. Daarna ongeveer elk uur bezig geweest een borst of ander soort speen in zijn mondje te proppen.

Heb vandaag de huisarts gebeld voor overleg afbouwen maagzuurremmer omdat de reflux al stukken beter gaat. Vanaf nu om de dag geven en na een week proberen helemaal te stoppen. :)

Flens wordt omgedoopt naar Banaan. O+ Krom, je wordt er vrolijk van en associatie met last met poepen, het past hem dus veel beter. :D
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_177173735
Dat lijkt maar zo pkm, zijn maat 56 beentjes nog steeds, hoewel we bijna over kunnen naar 62! De bovengordels zitten ook nog bijna boven haar hoofd vast. We gebruiken de zitjes ook nog niet, dit was even uitproberen toen het zitje er voor haar broer op zat.

Fijn dat je de maagzuurremmer af kunt bouwen, hopelijk blijft het zo goed gaan! Dat jaloers op man zijn herken ik overigens ook wel van de eerste. Nu vreemd genoeg geen last meer van :P
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_177175225
Pkm, wat sneu. :*

Wolfje krijgt ineens allerlei updates. Afgelopen twee weken ging hij zelf zitten en leerde tijgeren.

Hij zegt een paar woordjes: mama, ka (=hond), aai. En hij kan high five. _O-
pi_177177704
Leuk die uodates van Wolfje, Cygne. Ik vind het ook elke keer heel bijzonder als ze jneens weer wat nieuws kunnen. :)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_177177767
Even een semi-ontopic vraag: meer vrouwen die last hebben van buikspieren die niet terug willen keren naar hun oorspronkelijke plaats? :{

De vk checkte het bij de nacontrole bij 6 weken en heeft me geleerd hoe ik het zelf kan voelen, maar nu (bijna 11 weken) voel ik nog maar weinig verschil...
Ik weet dat het tot wel 6 maanden kan en mag duren, maar ik zou eigenlijk toch ook wel weer eens willen gaan sporten enzo.

Iemand ervaring of tips?
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_177178371
Waarom zou je niet kunnen sporten?
Je raekt an de dinge geweun.
pi_177179009
Nou ja, ligt eraan wat natuurlijk. Maar ik weet dat je op moet passen dat je je rechte buikspieren niet teveel belast, omdat ze anders alleen nog maar moeilijker op hun plek komen.
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_177179115
Hoe ver staan ze uit elkaar? Mijn rechte buikspieren zijn ook nog niet helemaal terug, maar ik sport wel sinds negen weken na de bevalling (Mamafit, dus onder begeleiding van een bekkenfysio, dat wel).
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_177179240
Ja, die begeleiding lijkt me dus wel fijn, zodat je weet dat je niks doet wat het erger maakt :{

Ik weet niet precies hoe ver ze uit elkaar staan, maar als ik ze aanspan en m'n vingers op m'n buik leg, voel ik ze duidelijk zijwaarts aantrekken zeg maar. Dus dat ze van opzij tegen m'n vingers komen, in plaats van eronder.
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
  woensdag 14 februari 2018 @ 15:51:03 #144
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_177180199
Wat voor soort zou je willen doen, twist? Er zijn wel oefeningen die je kunt doen namelijk, bijv bij de sportschool weten ze dat wel.

Overigens begreep ik dat na een tweede (derde, vierde, etc) je buikspieren zich vaak niet meer helemaal sluiten. Bij mij past er ook nog altijd een vinger tussen, ik denk niet dat dat nog goed komt :').
KuikenGuppy
pi_177181081
Op dagen dat Dirk naar kdv gaat slaapt hij 2x ruim anderhalf tot twee uur. Dagen thuis gaan momenteel met hooguit een keer een uur slaap, waarbij voor de rest vooral krijsen de nieuwe hit is. Ik heb geen idee wat ik fout doe, maar ik heb er flink hoofdpijn van. Wanneer leren die baby's ook alweer communiceren zonder huilen? :'(
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_177182235
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 15:00 schreef twist02 het volgende:
Ja, die begeleiding lijkt me dus wel fijn, zodat je weet dat je niks doet wat het erger maakt :{

Ik weet niet precies hoe ver ze uit elkaar staan, maar als ik ze aanspan en m'n vingers op m'n buik leg, voel ik ze duidelijk zijwaarts aantrekken zeg maar. Dus dat ze van opzij tegen m'n vingers komen, in plaats van eronder.
Een fysiotherapeut kan je bij een diastase begeleiden.
pi_177182761
Burdie: niet echt specifieke oefeningen eigenlijk, liefst zou ik het hardlopen weer oppakken.
Maar het gaat me er meer om dat ik zelf dus niet zo goed weet wanneer je je spieren op de 'verkeerde' manier belast.

Wup, ja da's inderdaad ook wel een idee ja!
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_177183968
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 18:02 schreef twist02 het volgende:
Burdie: niet echt specifieke oefeningen eigenlijk, liefst zou ik het hardlopen weer oppakken.
Maar het gaat me er meer om dat ik zelf dus niet zo goed weet wanneer je je spieren op de 'verkeerde' manier belast.

Wup, ja da's inderdaad ook wel een idee ja!
Mom in Balance heeft ook een back in shapegroep. Misschien is dat wat? Ik heb daar een paar maanden fijn gesport na de bevalling. En het is specifiek voor vrouwen die net bevallen zijn, dus ze geven ook alternatieven als bepaalde oefeningen niet handig zijn met een diastase.

@Cygne: leuke updates!

Wij zijn weer bijna thuis na een paar heerlijke dagen in Rome. Timo heeft het zo goed gedaan en genoot zichtbaar! We hebben eigenlijk veel meer kunnen doen dan we hadden verwacht en door iedere dag aan het eind van de middag te zorgen voor nog een dutje in het appartement bleef ie ook leuk en gezellig tijdens het avondeten (toch een stuk later dan thuis). Het hielp wel als ie een broodmandje had om zich over te ontfermen.
pi_177184000
Mn vriend kocht vandaag ook een valentijnskaartje voor de kleine kapitein, je kon me opdweilen O+ :'( O+


In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_177184041
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 16:32 schreef Nanuke het volgende:
Op dagen dat Dirk naar kdv gaat slaapt hij 2x ruim anderhalf tot twee uur. Dagen thuis gaan momenteel met hooguit een keer een uur slaap, waarbij voor de rest vooral krijsen de nieuwe hit is. Ik heb geen idee wat ik fout doe, maar ik heb er flink hoofdpijn van. Wanneer leren die baby's ook alweer communiceren zonder huilen? :'(
Hier gaat t sinds ie 5 maanden is ineens steeds beter/makkelijker :o daarvoor altijd vergelijkbaar als dirk :Y. Dirk is wat jonger toch? Wie weet heeft ie ook de vijf maanden update ^O^
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  woensdag 14 februari 2018 @ 19:17:41 #151
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_177184329
Zo hee, wat een kutdag. Gare nacht omdat ik na een uur gejengel een ondergespuugd bed stond af te halen, daarna verslapen, op werk te druk om fatsoenlijk te eten of te kolven, op het nippertje een halfslapende Jacob van de crèche gehaald, een hartverzakking omdat hij van mijn bed afrolde terwijl ik zijn tandenborstel pakte, drinken slapen klaar.

Dus nou heb ik ‘m helemaal niet gezien en ik ben moe en hongerig en moe en de was moet nog opgehangen. En sip. En zei ik al moe? :')
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_177184438
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 09:31 schreef Hupje het volgende:
Mekamotut, er zijn al veel tips gegeven. Lang rechtop houden, altijd slab/doek om, pure jbpm van het merk Tammi, rechtop voeden ipv liggend, kleinere hoeveelheden, bedje schuin. Als hij vrolijk is en goed groeit, is het vervelend maar hoort het er kennelijk bij. Huilt hij veel en heeft hij ongemak, dan zou ik er toch naar laten kijken.
Ja iedereen dankjewel voor de tips, de handdoek luier helpt wel goed om zijn kleertjes droog te houden, hij lijkt er geen last van te hebben maar als hij zo doorgaat wil de kinderarts de hoeveelheid maagzuur in zijn maagje onderzoeken, maar dat willen we dus voorkomen, er is al genoeg aan hem geplukt in zijn korte leventje.
Zijn vandaag wel begonnen met de Johannes broodpit meel, gewoon die van nutrilon hebben we.
Hij is weer aan het schreeuwen alsof we hem net geslagen hebben :') spugen ging gewoon door, misschien duurt het even voor het werkt?

Edit: sorry als ik klagerig overkom, de hele dag gewerkt en dan thuis komen bij je schreeuwende jong en je half overspannen vrouw is niet tof. Ze is wel voor de eerste keer met hem gaan wandelen, trots op m'n vrouwtje.


[ Bericht 10% gewijzigd door Mekamotut op 14-02-2018 19:35:30 ]
pi_177185442
quote:
1s.gif Op woensdag 14 februari 2018 19:03 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Hier gaat t sinds ie 5 maanden is ineens steeds beter/makkelijker :o daarvoor altijd vergelijkbaar als dirk :Y. Dirk is wat jonger toch? Wie weet heeft ie ook de vijf maanden update ^O^
Nou wie weet. Hij heeft nog 11 dagen voor hij 5 maanden is. (Omg! 5! Maanden!) We hadden een heel fijne balans gevonden, en toen werd hij ziek en nu is t weer helemaal zoek. Nouja. We vinden het vast wel weer terug. Hij ligt as we speak wel gewoon te slapen voor de nacht, dus dat is fijn. Vandaag was gewoon even een baaldag, morgen vast weer beter. Of niet, en dan gaan we gewoon veel wandelen.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_177185532
Lemijn, dat klinkt echt hels! Ik zou de was laten voor watie is en even tot rust komen en lekker op tijd gaan slapen. :*

Mekamotut, heb je al geprobeerd om kleinere flesjes te geven? Want dat lijkt me een logischere eerste stap dan de voeding verzwaren. Fijn dat de hydrofiel helpt tegen de vieze kleren in elk geval!
En je mag best klagen. Ik heb ook net een hele dag met ontevreden krijsend kind gezeten. Dat is ook gewoon zwaar, en niet leuk thuiskomen. Hopelijk is t snel beter met jullie ventje. :*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_177185700
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 19:01 schreef littledrummergirl het volgende:
Mn vriend kocht vandaag ook een valentijnskaartje voor de kleine kapitein, je kon me opdweilen O+ :'( O+


[ afbeelding ]
Ah jemig, geen wonder dat je daarvan volschiet! O+ -slik-
Let me see you stripped down to the bone
pi_177186087
Ja we praten elkaar hier moed in momenteel :')

Mijn dochter is naar m'n ouders gegaan ( gevlucht eigenlijk).
Komt allemaal goed.
pi_177187143
Sterkte Lemijn! Hopelijk had je nog een makkelijke maaltijd in huis. Nachtelijke bedverschoningen zijn altijd vervelend. Gelukkig maken ze hier ons bed meestal pas 's ochtends vies en spugen ze vooral hun eigen bed onder (die is wat sneller verschoond). Klinkt iig als een dag om vroeg naar bed te gaan.

Sterkte Mekamotut. De eerste weken zijn ook gewoon zwaar, dat is ook wennen voor iedereen. Wordt vanzelf beter.

Nanuke, wat heb je voor knutsel gehad vandaag? Dat was voor Valentijnsdag toch? Ik kreeg vandaag drie kaartjes in de bus O+
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
  woensdag 14 februari 2018 @ 21:23:12 #158
409579 LuDann
All the way
pi_177187683
Hoi! Ik kom me hier melden. Ben niet ingelezen, sorry. Het loopt hier allemaal wat vermoeiend, kleine *Bliksem heeft het er niet zo makkelijk mee. Vooral slapen en de borstvoeding gaan niet soepel. Wat last van de snelle bevalling en ik maak kennelijk kindjes met kleine mondjes die geen natuurtalent aan de borst zijn. Gelukkig is onze kraamverzorgende ook lactatiekundige IBCLC.

De afgelopen nachten heb ik in totaal 2 uur geslapen. :') De eerste nacht moesten we in het ziekenhuis blijven vanwege een bezoek van de kinderarts de volgende dag (die vervolgens om 14 uur zei dat er geen indicatie voor de kinderarts was, dus we hebben voor niks nog bijna 24 uur daar rondgehangen) en de tweede nacht heeft Bliksem zo ongeveer 12 uur aaneengesloten aan de borst ineffectief lopen doen. oO<

Maar goed, hij is wel heel leuk, kleine Bliksem. O+ En zo klein joh! Scheelt 700 gram met mijn oudste.

Foto´s:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
* Naamswijziging met dank aan Vivi. :Y)

[ Bericht 4% gewijzigd door LuDann op 14-02-2018 23:49:21 ]
pi_177189264
Lu :W wat een prachtige foto’s! Je twee kinderen samen O+

Ik las alles, maar na vakantie en meteen een werkdag van 8.30-18.30 is het foetsie.

Vandaag mijn mannetjes echt gemist en blijkbaar had M. mij ook gemist, want hij huilde net de hele tijd en ligt nu eindelijk te slapen in mijn armen, zijn gezicht helemaal tegen me aan geduwd O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_177189900
quote:
1s.gif Op woensdag 14 februari 2018 22:09 schreef LeSage het volgende:
Vandaag mijn mannetjes echt gemist en blijkbaar had M. mij ook gemist, want hij huilde net de hele tijd en ligt nu eindelijk te slapen in mijn armen, zijn gezicht helemaal tegen me aan geduwd O+
O+ O+
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_177190062
quote:
1s.gif Op woensdag 14 februari 2018 22:09 schreef LeSage het volgende:
Lu :W wat een prachtige foto’s! Je twee kinderen samen O+

Ik las alles, maar na vakantie en meteen een werkdag van 8.30-18.30 is het foetsie.

Vandaag mijn mannetjes echt gemist en blijkbaar had M. mij ook gemist, want hij huilde net de hele tijd en ligt nu eindelijk te slapen in mijn armen, zijn gezicht helemaal tegen me aan geduwd O+
Moederliefde. O+
Zo aandoenlijk. Met elk tevreden moment in de armen trouwens. Ook tijdens het heen en weer lopen op de schouder of als ze na de voeding hun hoofdje op de borst leggen en als kussentje gebruiken. O+
pi_177190404
Welkom LuDann! Wat vindt Wolk van haar broertje?
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_177192392
Wat schattig LeSage. O+

Hier nog weinig tevreden momenten helaas. Wel heel veel stinkende winden en een waanzinnige zuigbehoefte. :')

FF, ze is heel lief voor hem. O+ Een tikje jaloers soms wel al, ze wilde ook in de draagdoek bijvoorbeeld. Maar dat lijkt me logisch. Ze is alleen nog geen hele dag hier thuis geweest, de eerste dag is ze door oma naar de opvang gebracht, vandaag groot deel van de dag bij oma geweest en morgen weer opvang. Vrijdag zal ze voor het eerst de hele dag thuis zijn. Die ruimte is wel even fijn, hopelijk kan ik vrijdag dan ook weer wat meer (hoewel ik vandaag al gekookt heb, wat een verschil met herstel na een keizersnede zeg).
  donderdag 15 februari 2018 @ 01:03:10 #164
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_177192668
Welkom Lu & Bliksem O+ . En fijn dat herstellen nu beter gaat, maar koken zou ik toch lekker nog even aan anderen overlaten hoor :Y .

Nou, die tamme halfslapende baby die ik van de crèche haalde en thuis niks meer wou, heeft al 2 keer alles en iedereen ondergespuugd. Mijn hemel wat ben ik blij dat ik morgen vrij ben zeg. Dan kan ik verder met wassen en hopelijk een beetje meeslapen. Dat zielige bleke snoetje na het spugen ;( .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_177192751
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2018 01:03 schreef Lemijn het volgende:
Welkom Lu & Bliksem O+ . En fijn dat herstellen nu beter gaat, maar koken zou ik toch lekker nog even aan anderen overlaten hoor :Y .

Nou, die tamme halfslapende baby die ik van de crèche haalde en thuis niks meer wou, heeft al 2 keer alles en iedereen ondergespuugd. Mijn hemel wat ben ik blij dat ik morgen vrij ben zeg. Dan kan ik verder met wassen en hopelijk een beetje meeslapen. Dat zielige bleke snoetje na het spugen ;( .
Zieke kinderen zijn ook wel echt de kers op de taart, zeg maar. :') Kinderen hebben gaat al niet altijd soepel maar zodra ze wat gaan mankeren word je toch even extr belast.
Zielig voor hen, maar dan mag je ook best zelfmedelijden hebben. ;)
Ik ben zelf ook niet fit, babylove ook niet en vanmiddag kotste mijn zoontje precies de hele stoep onder, nét toen ik de auto voor ons huis had geparkeerd. ;(
Gelukkig niet ín de auto. :X
Ik heb nu ook last van mij maag dus even een oude vertrouwde Rennie genomen. Dat helpt zowaar! :)
:* voor de komende dag weer!
pi_177193448
De kraam had het eten helemaal voorbereid hoor, dus dat ging goed. Kan het gestuntel van man moeilijk aanzien en hij zat zo lekker met Bliksem. O+

Wat sneu van J. zeg, Lemijn. Dat is wel een vervelende afsluiter van wat zo te lezen al niet zo'n beste dag was. Sterkte! Hopelijk komen jullie morgen een beetje bij.

Ugh Venco, gelukkig geen kotspartij in je auto zeg. :o Veel beterschap aan jullie, allemaal ziek is echt niks. Wolk heeft 2 weken geleden in de auto overgegeven en zo'n autostoel is een absolute hel om schoon te krijgen. :X Ik heb meteen beschermhoezen voor de stoelen van beide kinderen besteld. Stom dat we die nog niet hadden want het is gewoon wachten tot zoiets gebeurt.

Bliksem en Wolk wisselen elkaar fijn af vannacht. Ugh. Wolk moet na 2 weken melatonine weer leren zonder te slapen (de Ventolin waar ze het voor kreeg is afgebouwd) en dat valt haar moeilijk. Anderzijds gaan tot nu toe de voedingen van Bliksem wel beter.
pi_177193489
LuDann, wat een prachtige foto's
En je klinkt op een of andere manier heel relaxed. Ik hoop dat de borstvoeding snel goed gaat lukken.

quote:
1s.gif Op woensdag 14 februari 2018 22:33 schreef vencodark het volgende:

[..]

Moederliefde. O+
Zo aandoenlijk. Met elk tevreden moment in de armen trouwens. Ook tijdens het heen en weer lopen op de schouder of als ze na de voeding hun hoofdje op de borst leggen en als kussentje gebruiken. O+
Mijnes is niet meer tevreden in mijn armen en wil al helemaal niet knuffelen. Ik vind dat af en toe wel erg. Hij is zo anders dan zijn broer als baby.
pi_177195587
LuDann, wat een rijkdom die twee kindjes van je O+ Ik zat wel even te kijken op de tweede foto of Bliksem van die lange benen had, maar dat zijn de benen van je dochter :') Hopelijk gaat het voeden ook gauw beter!
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_177195720
Welkom LuDann! Wat fijn om te horen dat Wolk het tot nu toe zo goed met haar broertje doet. O+! Je klinkt echt heel relaxed voor iemand die net bevallen is, goed hoor. :D

Och, wat sneu die spugende baby's weer. Sterkte, Lemijn, hopelijk kan je een beetje slaap meepakken. :* venco ook beterschap voor jouw uk. Het is ook wat he, met dit weer.

FF, ik zal zo even een foto plaatsen van de knutsel. :D

Adrian, gek is dat, dat baby's daar zo in kunnen verschillen he. Kan me wel voorstellen dat je het mist. Ik dacht gister terug aan de begintijd en dat Dirk nog regelmatig slaapjes op mij deed. Dat is er ook echt niet meer bij, en dat ik dat zou gaan missen had ik niet verwacht.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_177195825
Hete Bliksem. O+ Welkom Lu. Balen van het kleine mondje. Maar Wolk coacht hem goed, grote hap. Die kleintjes leren zo ontzettend snel.

Ik stond ook op dag 2 alweer te koken. Ik kon al weken niet koken en voelde me net bevallen al 100 keer beter dan ik me zwanger voelde. En koken. O+

Arme Jacob. Beterschap voor je sneutje Lemijn. :*

Venco ook al ziekenboeg. Kunnen jullie vandaag een beetje uitrusten allemaal?

Hier zijn de krampjes 's avonds ineens op volle kracht retour. Sterker nog, hij heeft tot nu toe bijna geen krampjes gehad en nu ineens wel. Arm ding.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_177196122
O en de handjes zijn ontdekt hier. Een groot gedeelte van de dag gaat het ongeveer zo. 'Wat is dat nou? Even kijken hoor. Een handje. Ik zie het niet zo goed. Even van dichterbij bekijken. Shit, handje in m'n oog. Dan maar even kijken of ie lekker smaakt. Ja! Sabbelen!'
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_177196216
quote:
1s.gif Op donderdag 15 februari 2018 09:03 schreef Krisvc het volgende:
O en de handjes zijn ontdekt hier. Een groot gedeelte van de dag gaat het ongeveer zo. 'Wat is dat nou? Even kijken hoor. Een handje. Ik zie het niet zo goed. Even van dichterbij bekijken. Shit, handje in m'n oog. Dan maar even kijken of ie lekker smaakt. Ja! Sabbelen!'
O+
Protège moi de mes désirs.
pi_177196344
Venco, dat lijkt me juist de perfecte spuugplaats. Emmer water er overheen en klaar! Hopelijk knappen jullie snel op.

Klinkt als een goede start LuDann! En grappig dat jij het qua herstel precies andersom ervaart. Ik heb na m'n gewone bevalling een dikke week echt in de kreukels gelegen (lang leve een 9-ponder...), na m'n keizersnede voelde ik me na twee dagen alweer alsof ik alles kon doen. Maar goed, jij hebt die 1e keer ook al het voorwerk van een gewone bevalling gehad gevolgd door een spoedkeizersnede dus dat is ook niet echt te vergelijken natuurlijk.

Dat jaloerse was hier vooral de eerste 2 weken, maar dat kwam ook gewoon doordat hij mij gemist had (4 dagen ziekenhuis) en ik ook vlak voor de bevalling al vrij weinig meer met hem kon doen. Het heeft wel weer even geduurd voordat hij weer standaard naar mij kwam ipv naar m'n man.

Iemand ervaring met sock ons (oid) die de sokken aanhouden? Ons hele huis ligt bezaaid met losse sokken... en geen enkel merk blijft goed zitten bij de trappelvoeten die ze nu hebben, ook kruidvat niet.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_177196700
Geen idee, FF, met die sokken. M. ligt as we speak ook weer op zijn speelmat met 1 sok aan. Ik heb de hoop maar een beetje opgegeven :') gek ook, want S. hield zijn sokken prima aan. M. stampt gewoon teveel denk ik.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_177197146
Welkom Lu!

Ik gaf V vandaag een koekje in zijn handen en hij had er meteen zin in.
Ik vond het doodeng, als hij kokhalsde dacht ik dat hij stikte :')
pi_177198914
Welkom Ludann met je bliksem O+

kris, klinkt zo herkenbaar met die handjes! Hier is ze inmiddels overgestapt op dr voetjes.

Sokjes, dat verschilt per dag hier. Als ze uit blijven gaan trek ik ze maar over het broekje. Ziet er niet uit, maar werkt wel redelijk.

koekje...überhaupt vast eten geven lijkt me ook eng Flav.
Hier tot nu toe broccoli, wortel en bloemkool geprobeerd en ze heeft een duidelijke favoriet! Waar ze van wortel snel genoeg had gaan de bloemkoolhapjes (kleine porties gemaakt na de ervaring met wortel) helemaal op :o . Ze kijkt bij iedere hap enorm trots, zo leuk om te zien O+
pi_177199237
Ludann! Hai! O+ Welkom Bliksem! O+ En wat een mooi pakje op die eerste foto! *O*

Snotver, BFD gemist! Maar ik zit eindelijk weer eens achter mijn laptop, dus gewoon alsnog. Thema deze week: pappa. *;



En bonusfoto. Avondserenade. Rammstein op akoestische gitaar. :+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vandaag eerste reguliere checkup bij consultatiebureau gehad. Onze Ridder Speklap is in de afgelopen drie weken 910 gram aangekomen en weegt nu een kloeke 5630 gram. Zit helemaal bovenin de groene zone van het grafiekje. Maar ja, borstvoeding, dus de WHO zegt dat dat mag. :9 Consultatiebureaudokter zei echter: wellicht proberen om wat langer tussen de voedingen te laten. Hehe, ja hoor - met een kind dat moord en brand krijst indien honger? Lamaarlekker groeien dat jong! O+
Verder sinds geboorte zeven centimeter langer geworden en verder was alles ook helemaal in orde.

Over drie weken de eerste prikjes. Slik. :{ #naaldenfobie

In other news: aanstaande zondag voor het eerst naar de bios (ik ging voor O. twee á drie keer per week). Nog niet eerder drie uur bij mijn koter vandaan geweest, ik ben benieuwd hoe dat gaat! Voor mij dan hè, O. vindt het vast helemaal prima bij zijn opa en oma, mits een liter tietenmelk in de koelkast. :)

Zo. Eens even flink teruglezen hier nu. :W

[ Bericht 3% gewijzigd door minilot op 15-02-2018 20:23:11 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_177199292
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2018 11:31 schreef Nolita het volgende:
Sokjes, dat verschilt per dag hier. Als ze uit blijven gaan trek ik ze maar over het broekje. Ziet er niet uit, maar werkt wel redelijk.
Ik heb deze sokophouders, maar ik vergeet ze steeds te proberen! :')



Straks eens testen..
Let me see you stripped down to the bone
pi_177199320
Ludann, welkom en gefeliciteerd met Bliksem. Wat een schatje O+

Venco en Lemijn, beterschap voor jullie ukkies (alhoewel J. geen echt ukkie meer is ;) ).
Hopelijk kan er vandaag goed bijgeslapen worden :* .
En een zieke Noud heb ik ook voorbij zien komen, hopelijk gaat het met hem alweer wat beter!

Wat een heerlijke snoetjes kwamen er weer voorbij op BFD O+ O+ O+ O+

Na een paar dagen heel erg goed slapen, besloot S. in de 1e nacht voor mijn werkweek dat het wel weer eens tijd werd voor 2 voedingen per nacht. Dus dat is de afgelopen 3 nachten ook gebeurd. Nu gelukkig alweer weekend, dus lekker bijkomen en knuffelen.
Hij slaapt nog steeds goed, meteen na de voedingen verder tukken en ook overdag gaan de slaapjes goed O+ Bijzonder dat dat zo opeens kan veranderen.

En hij draait als een malle om zijn eigen as. Zodra je hem op zijn rug legt, draait ie naar zijn buik en dan wil ie kruipen, wat nog niet lukt, maar rondjes draaien om zijn as kan ie als de beste O+ O+ O+

Hier ook vaak sokjes uit door trappelbeentjes. Ik heb het ook maar een beetje opgegeven. Net als Nolita trek ik de sokjes over z'n broekje aan. Hij zal er geen style award mee winnen, maar ze blijven wel iets langer zitten :7

Minilot O+ En die adviezen van het CB soms :|W
Gelukkig lijk jij er niet onzeker van te worden, dat heb ik wel (soms tegen beter weten in).....
pi_177199416
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2018 11:52 schreef TolstoiFan het volgende:
En hij draait als een malle om zijn eigen as. Zodra je hem op zijn rug legt, draait ie naar zijn buik en dan wil ie kruipen, wat nog niet lukt, maar rondjes draaien om zijn as kan ie als de beste O+ O+ O+ .
Wat cool! *O*

quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2018 11:52 schreef TolstoiFan het volgende:
Gelukkig lijk jij er niet onzeker van te worden, dat heb ik wel (soms tegen beter weten in).....
Mijn lief heeft dat ook wel een beetje ja. Maar goed, die leest zich gewoon wat minder in en is wat gevoeliger voor de autoriteit van zo'n mevrouw achter een bureau. Dus die gaat de volgende keer gewoon niet meer mee. ;)
Ik hou wat advies betreft gewoon de WHO aan, dat lijkt me zinniger. Het scheelt dat ik vooraf al zo vaak heb gehoord dat consultatiebureaus een beetje raar zijn als het gaat om borstvoeding geven op verzoek, dus daar was ik gelukkig al op voorbereid. :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_177199618
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2018 11:55 schreef minilot het volgende:

[..]

Mijn lief heeft dat ook wel een beetje ja. Maar goed, die leest zich gewoon wat minder in en is wat gevoeliger voor de autoriteit van zo'n mevrouw achter een bureau. Dus die gaat de volgende keer gewoon niet meer mee. ;)
Ik hou wat advies betreft gewoon de WHO aan, dat lijkt me zinniger. Het scheelt dat ik vooraf al zo vaak heb gehoord dat consultatiebureaus een beetje raar zijn als het gaat om borstvoeding geven op verzoek, dus daar was ik gelukkig al op voorbereid. :)
Ik ben nature erg gevoelig voor de mening van anderen helaas. Ook als ik me vantevoren helemaal heb voorgenomen om alles wat het CB zegt, naast me neer te leggen, kom ik er toch vaak onzeker van terug.
Daardoor zit ik binnenkort bv. met een extra afspraak over de opbouw van vast voedsel, omdat ik daar wat vragen over had gesteld door onzekerheid :')

Ik mocht bv. de nachtvoeding wel gaan overslaan bij BV op verzoek. Geen idee hoe ze dat voor zich zien, maar dat heb ik gelukkig ook niet geprobeerd. S. denkt er ook het zijne van, want hij komt nu regelmatig 2 keer per nacht ipv zijn reguliere 1 keer ;)
pi_177199656
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2018 11:31 schreef Nolita het volgende:
Welkom Ludann met je bliksem O+

kris, klinkt zo herkenbaar met die handjes! Hier is ze inmiddels overgestapt op dr voetjes.

Sokjes, dat verschilt per dag hier. Als ze uit blijven gaan trek ik ze maar over het broekje. Ziet er niet uit, maar werkt wel redelijk.

koekje...überhaupt vast eten geven lijkt me ook eng Flav.
Hier tot nu toe broccoli, wortel en bloemkool geprobeerd en ze heeft een duidelijke favoriet! Waar ze van wortel snel genoeg had gaan de bloemkoolhapjes (kleine porties gemaakt na de ervaring met wortel) helemaal op :o . Ze kijkt bij iedere hap enorm trots, zo leuk om te zien O+
V heeft best al veel geprobeerd en alles vindt hij tot nu toe lekker, zelfs pastinaak haha.
Hij sabbelt meer op het koekje maar toch komen er soms stukjes af, en dat vind ik dan een beetje eng haha. Het zijn de zachte koekjes van De Kleine Keuken, gezoet met appel.
En wat V niet opeet krijgt de hond :')
pi_177199708
quote:
1s.gif Op woensdag 14 februari 2018 19:22 schreef Mekamotut het volgende:
Ze is wel voor de eerste keer met hem gaan wandelen, trots op m'n vrouwtje.
[ afbeelding ]
Heel goed! :) Hoe vond de kleine het?
Let me see you stripped down to the bone
pi_177199742
Damn minilot, wat gaat jouw kind hard.
Je zoon is een week of 4 jonger dan de mijne (dochter althans) en al groter en zwaarder.
Ze heeft vd week haar prikjes gehad en is bijna 5 kilo en ruim 56,5 cm. :)

Oh en dat advies van nachtvoedingen rekken. :') Alsof je die jongen zelf wakker schudt. :D
pi_177199756
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2018 12:03 schreef TolstoiFan het volgende:
S. denkt er ook het zijne van, want hij komt nu regelmatig 2 keer per nacht ipv zijn reguliere 1 keer ;)
Hehe, die kleine oortjes hebben dat advies gewoon gehoord en nu denkt -ie: nog even pakken wat ik pakken kan! O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_177199786
quote:
1s.gif Op donderdag 15 februari 2018 12:08 schreef vencodark het volgende:
Damn minilot, wat gaat jouw kind hard.
Je zoon is een week of 4 jonger dan de mijne (dochter althans) en al groter en zwaarder.
Ze heeft vd week haar prikjes gehad en is bijna 5 kilo en ruim 56,5 cm. :)
Zulks kan met babies alle kanten op! En kleine meisjes: O+ Zo lief! Die van mij kan al zowat gaan basketballen, ik krijg bijna zin om meteen maar weer een nieuwe te maken om nog even met zo'n newbornachtige te kunnen kroelen! :7
Let me see you stripped down to the bone
pi_177199862
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2018 12:09 schreef minilot het volgende:

[..]

Zulks kan met babies alle kanten op! En kleine meisjes: O+ Zo lief! Die van mij kan al zowat gaan basketballen, ik krijg bijna zin om meteen maar weer een nieuwe te maken om nog even met zo'n newbornachtige te kunnen kroelen! :7
De cb mevrouw zei ook dat ze echt nog een jonge baby is. Ze komt met deze leeftijd weleens echt grote baby’s tegen. :D
Haar broekjes met ‘voetjes’ eraan worden nu wel te klein. ;(
pi_177200697
Lemijn en Mekamo dat klinkt als flinke klotedagen. Hopelijk wordt vandaag beter. :*

Welkom Lu! Wat een heftige bevalling en zware eerste nachten. Komt hopelijk snel wat rust in.

Ik ga gewoon maar aftellen tot Banaan drie maanden is, al heb ik er maar half vertrouwen in dat het dan makkelijker wordt.
Toen ik om vijf uur hoofdpijn had en mijn man op mijn gestuwde borst leunde om me Banaan aan te geven kon ik met hem mee huilen.

Vandaag is hij gelukkig weer wat beter te spreken. :)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_177200750
Nog een maandje dan minilot, dan heeft hij mijn meiden ingehaald :D en nog in het groen is sowieso goed (en zelfs daarboven nog, trekt vanzelf recht meestal en anders wordt hij topsporter).

Ik ben benieuwd naar het sokjes-experiment!
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_177200775
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2018 12:40 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Toen ik om vijf uur hoofdpijn had en mijn man op mijn gestuwde borst leunde om me Banaan aan te geven kon ik met hem mee huilen.
Aiiii, dat is niet lekker!
Let me see you stripped down to the bone
pi_177201060
Draaien om eigen as Tolstoi. O+

Kris dat klinkt lief met die handjes. O+
Banaan ligt ook graag op de borst te slapen. Of in een holletje eronder. :D

Mini wat groeit O. hard! Fijn advies krijg je.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_177204373
In ander nieuws: ik kan van mijn werk tot eind juni thuis blijven! *O*
Maar kies voor eind mei zodat ik nog wel iets aan vakantie over heb voor de rest van het jaar. :P
Verlof loopt eigenlijk tot 25 maart.
pi_177204636
Fijn dat je je niet van de wijs laat brengen, mini! Hij is echt lekker gegroeid. Op foto's vind ik hem ook weer niet zo enorm lijken, dus hij is denk ik mooi in verhouding? Het is gewoon super dat het zo goed gaat. *O* .

LuDann, welkom hier!

Ondertussen zit ik er vandaag een tikkeltje doorheen. Y is echt een fantastisch leuk kind en ik geniet enorm van hem. Maar 's avonds en 's nachts wil hij gewoon de hele tijd bij mij, aan de borst of in ieder geval mijn aanwezigheid voelen. Wat ook wel weer schattig is. Hij slaapt nu weer steeds bij ons in bed en dan kan hij zich zo op z'n zij draaien en met z'n handjes mijn arm vastpakken. O+ .
Maar goed, allemaal leuk en aardig en schattig, maar ik wil graag wat meer los van elkaar. Denk ik. Of toch niet. Het gaat zo snel, straks is hij ook alweer vier, net als I. Kortom, innerlijke strijd gaande. :') . 8)7 .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_177204812
Gewoon lekker laten eten, hij zal het nodig hebben ;)

S. groeit inmiddels maat 80 uit (P91).
Helaas heeft de verkoudheid hem nu ook te pakken, nauwelijks geslapen vannacht... ;(
Je raekt an de dinge geweun.
pi_177206879
quote:
1s.gif Op donderdag 15 februari 2018 09:03 schreef Krisvc het volgende:
O en de handjes zijn ontdekt hier. Een groot gedeelte van de dag gaat het ongeveer zo. 'Wat is dat nou? Even kijken hoor. Een handje. Ik zie het niet zo goed. Even van dichterbij bekijken. Shit, handje in m'n oog. Dan maar even kijken of ie lekker smaakt. Ja! Sabbelen!'
Haha hebben wij dezelfde baby? :D Zo herkenbaar!
Al is het hier ook regelmatig mijn oog waar dat knuistje geparkeerd wordt :')

Maar het gaat al steeds iets gecoördineerder :D
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
  donderdag 15 februari 2018 @ 16:37:15 #196
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_177208151
Zo, ik kom weer binnen rollen. Wat een kakvirus zeg, waterpokken :( Ik kan me niet voorstellen dat mijn oudste het ook zo erg had en dat ik dat vergeten ben na 2 jaar :N

Anywayz, ze is aan de betere hand gelukkig!

Veel gemist van de updates, maar iig een hartelijk welkom voor LuDann! Wat een toffe foto's O+
Ik las dat je bijna mijn bevalling hebt nagedaan 😁 Duurt ff voordat het 'wtf, baby is er al'-gevoel geland is, hè :D
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_177208626
LOL! Vanmiddag pasfoto's voor id-kaart laten maken en check het verschil tussen kin omhoog en kin naar beneden! :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Let me see you stripped down to the bone
pi_177208682
Ludan: welkom!!
Mini: zoo leuk die pasfotos!
Twist: leuk filmpje!
Venco: super fijn0! Lekker lang genieten!
pi_177209185
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2018 17:00 schreef minilot het volgende:
LOL! Vanmiddag pasfoto's voor id-kaart laten maken en check het verschil tussen kin omhoog en kin naar beneden! :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hahaha super mooi! Hier hetzelfde, soms vind ik onze man een prachtig fijn gezichtje hebben en andere keren is het echt een enorm papzakje O+ :')
pi_177209598
Pasfotobaby <3
Je raekt an de dinge geweun.
pi_177209985
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2018 17:00 schreef minilot het volgende:
LOL! Vanmiddag pasfoto's voor id-kaart laten maken en check het verschil tussen kin omhoog en kin naar beneden! :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Rechts O+ Lekker in de wangen knijpen O+
Protège moi de mes désirs.
pi_177210378
Ontkenning ontkennen.
Goede God, sta me bij.
Ze krijgt er nog een.
Hoe kan dat nou, ik heb slechts een keer onbeschermd met haar geneukt.
Echt flabbergasted.
  donderdag 15 februari 2018 @ 18:40:47 #203
149959 SQ
snelle trees
pi_177210394
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2018 18:39 schreef Mekamotut het volgende:
Ontkenning ontkennen.
Goede God, sta me bij.
Ze krijgt er nog een.
Hoe kan dat nou, ik heb slechts een keer onbeschermd met haar geneukt.
Echt flabbergasted.
ja, sukkel. Elke zwangerschap ontstaat door 1 keer onbeschermd neuken (ja, medische gevallen daar gelaten). Dat vertelden we je al.
disclaimer
  donderdag 15 februari 2018 @ 18:41:57 #204
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_177210414
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2018 18:39 schreef Mekamotut het volgende:
Ontkenning ontkennen.
Goede God, sta me bij.
Ze krijgt er nog een.
Hoe kan dat nou, ik heb slechts een keer onbeschermd met haar geneukt.
Echt flabbergasted.
Hoe oud is Jules nu?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_177210432
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2018 18:39 schreef Mekamotut het volgende:
Ontkenning ontkennen.
Goede God, sta me bij.
Ze krijgt er nog een.
Hoe kan dat nou, ik heb slechts een keer onbeschermd met haar geneukt.
Echt flabbergasted.
“Ze”? Jullie krijgen er nog één. Gefeliciteerd.
Protège moi de mes désirs.
  donderdag 15 februari 2018 @ 18:43:20 #206
149959 SQ
snelle trees
pi_177210449
quote:
1s.gif Op donderdag 15 februari 2018 18:41 schreef Molo het volgende:

[..]

Hoe oud is Jules nu?
2 maanden 😂
disclaimer
pi_177210512
Daarom hebben vrouwen ook een anus. Voor dit soort gevallen.
pi_177210521
Irish twins! *O*
  donderdag 15 februari 2018 @ 18:46:07 #209
149959 SQ
snelle trees
pi_177210528
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2018 18:45 schreef Skittles het volgende:
Daarom hebben vrouwen ook een anus. Voor dit soort gevallen.
of een keelgat, toch, mini? :P
disclaimer
  donderdag 15 februari 2018 @ 18:46:10 #210
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_177210530
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2018 18:45 schreef Skittles het volgende:
Daarom hebben vrouwen ook een anus. Voor dit soort gevallen.
Daar ging m’n thee :+
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_177210536
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2018 18:45 schreef Skittles het volgende:
Daarom hebben vrouwen ook een anus. Voor dit soort gevallen.
_O- gvd
Protège moi de mes désirs.
  donderdag 15 februari 2018 @ 18:48:05 #212
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_177210559
quote:
1s.gif Op donderdag 15 februari 2018 18:43 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

2 maanden 😂
Irish twin O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_177210651
quote:
1s.gif Op donderdag 15 februari 2018 18:42 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

“Ze”? Jullie krijgen er nog één. Gefeliciteerd.
Ja thnx, maar dit was zo niet de bedoeling, echt. Ik ben diep geschokt, een keer zonder bescherming en nu zomaar twee weken zwanger. Echt, ik kan er niet bij met m'n pet.
Dit kan niet waar zijn.
  donderdag 15 februari 2018 @ 18:56:25 #214
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_177210711
quote:
1s.gif Op donderdag 15 februari 2018 18:53 schreef Mekamotut het volgende:

[..]

Ja thnx, maar dit was zo niet de bedoeling, echt. Ik ben diep geschokt, een keer zonder bescherming en nu zomaar twee weken zwanger. Echt, ik kan er niet bij met m'n pet.
Dit kan niet waar zijn.
Je weet toch hoe baby’s gemaakt worden? Waarom heb je dan onbeschermde seks?
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_177210716
quote:
1s.gif Op donderdag 15 februari 2018 18:43 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

2 maanden 😂
Niet grappig ja!!!
Echt hoe gaan we dit doen?
Ik ben dus werkelijk waar te dom om zelfstandig te schijten. Echt, waar was m'n verstand? We kunnen er nu helemaal geen tweede bij hebben. Financieel gezien kan het maar emotioneel gezien niet.
Echt, ik ben zoo dom.
pi_177210718
Ach, scheelt je weer een paar maanden ontzwangeren. Deze ronde slaat ze over door gewoon weer zwanger te zijn. ^O^
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_177210884
Zwangerschap afbreken geen optie?
Let me see you stripped down to the bone
  donderdag 15 februari 2018 @ 19:06:05 #218
389984 zeefje
Allesvergetend
pi_177210992
quote:
1s.gif Op donderdag 15 februari 2018 18:56 schreef Mekamotut het volgende:

[..]

Niet grappig ja!!!
Echt hoe gaan we dit doen?
Ik ben dus werkelijk waar te dom om zelfstandig te schijten. Echt, waar was m'n verstand? We kunnen er nu helemaal geen tweede bij hebben. Financieel gezien kan het maar emotioneel gezien niet.
Echt, ik ben zoo dom.
Dat denk ik ook. Dat je te dom ben om te schijten.
Ik denk namelijk nog steeds dat je een ontzettende kloon ben. En dat je nu gierend achter je scherm zit.

Maar goed. Wat mini zegt? (Als het al waar is van jou kant) afbreken?
I like the way you look at me with those beautiful eyes
pi_177211137
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2018 19:01 schreef minilot het volgende:
Zwangerschap afbreken geen optie?
Nee.
pi_177211160
Deels gerelateerd, hoewel mijn door Stormqueen genoemde keelgat alle actie de afgelopen weken wel waarderen kon, naderen we de zes-weken-mijlpaal dus ik heb vandaag de minipil opgepikt bij de apotheek. Ik hoop dat het niet al teveel invloed heeft op de borstvoeding, al zou ieeeetsje minder melk geen drama zijn :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_177211239
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2018 18:45 schreef Skittles het volgende:
Daarom hebben vrouwen ook een anus. Voor dit soort gevallen.
_O- jullie laten me wel voor het eerst lachen deze week, thnx!
♥ J & S
pi_177211242


[ Bericht 100% gewijzigd door SQ op 15-02-2018 19:17:45 (Dat mag wel op een andere toon. ) ]
pi_177211296
Tuttut, we zitten hier in het babytopic, die hoeven zulk taalgebruik niet te horen. Kleine oortjes enzo.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_177211307
quote:
1s.gif Op donderdag 15 februari 2018 19:15 schreef Mekamotut het volgende:

[..]

Knip
Trek je niet aan van sommigen. Gefeliciteerd! Zitten ook heel veel voordelen aan kinderen achter elkaar. Tussen mijn broertje en ik zit ook precies 1 jaar en ik ben ook van plan direct na de bevalling voor de tweede te gaan.

Knuffel.

[ Bericht 20% gewijzigd door SQ op 15-02-2018 19:18:38 ]
  donderdag 15 februari 2018 @ 19:18:17 #225
149959 SQ
snelle trees
pi_177211310
Ik snap dat de emoties oplaaien maar het taalgebruik mag wel iets gepaster, thanks :)
disclaimer
  donderdag 15 februari 2018 @ 19:19:14 #226
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_177211339
quote:
1s.gif Op donderdag 15 februari 2018 19:18 schreef Stormqueen het volgende:
Ik snap dat de emoties oplaaien maar het taalgebruik mag wel iets gepaster, thanks :)
Poepvagina?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 15 februari 2018 @ 19:20:10 #227
149959 SQ
snelle trees
pi_177211367
quote:
7s.gif Op donderdag 15 februari 2018 19:19 schreef Molo het volgende:

[..]

Poepvagina?
je moet van voor naar achter vegen, dat weet je toch!
disclaimer
pi_177211396
Over seks gesproken, mamma's met meer dan een kindje: hoe dan?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
  donderdag 15 februari 2018 @ 19:21:23 #229
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_177211404
quote:
1s.gif Op donderdag 15 februari 2018 19:20 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

je moet van voor naar achter vegen, dat weet je toch!
Seks ook in die volgorde maar misschien is ook daarvan Dennis niet op de hoogte?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 15 februari 2018 @ 19:22:58 #230
149959 SQ
snelle trees
pi_177211446
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2018 19:21 schreef Krisvc het volgende:
Over seks gesproken, mamma's met meer dan een kindje: hoe dan?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik doe het gewoon niet meer, voorlopig :')
disclaimer
  donderdag 15 februari 2018 @ 19:24:34 #231
149959 SQ
snelle trees
pi_177211493
Maar die keer dat we het deden was toen beide kindertjes om 19:30 sliepen!
disclaimer
  donderdag 15 februari 2018 @ 19:30:25 #232
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_177211672
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2018 19:21 schreef Krisvc het volgende:
Over seks gesproken, mamma's met meer dan een kindje: hoe dan?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tips aan Dennis vragen?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_177211840
quote:
1s.gif Op donderdag 15 februari 2018 19:30 schreef Molo het volgende:

[..]

Tips aan Dennis vragen?
Volgens mij werd Jules de kamer uitgebonjourd.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_177211853
Excuses voor mijn taalgebruik.
Niks meer te zeggen verder.
  donderdag 15 februari 2018 @ 19:38:08 #235
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_177211887
Kris nr 2 is er bij ons nog niet uit, maar toen nr 1 nog bij ons op de kamer lag deden we het gewoon waar ze bij was oh :+ mits goed en wel in slaap, natuurlijk. En een beetje zachtjes.
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_177211915
quote:
1s.gif Op donderdag 15 februari 2018 19:36 schreef Krisvc het volgende:

[..]

Volgens mij werd Jules de kamer uitgebonjourd.
Nee, hij was nog in het ziekenhuis.
pi_177212024
Godver, en ik maar lachen toen de vk benadrukte dat anticonceptie met een reden zo nadrukkelijk besproken werd in de kraamweek én bij de nacontrole... :{ :'(

Kris, lastig hè? :')
Wij hebben de mazzel dat peuter overdag nog slaapt, al is de overlap dan hooguit een half uurtje. Maar Pitbull slaapt 's avonds gelukkig best goed al, dus dat scheelt :D
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_177212104
quote:
1s.gif Op donderdag 15 februari 2018 19:38 schreef Kimpossible het volgende:
Kris nr 2 is er bij ons nog niet uit, maar toen nr 1 nog bij ons op de kamer lag deden we het gewoon waar ze bij was oh :+ mits goed en wel in slaap, natuurlijk.
Hier de afgelopen weken een paar keer flink vunzige dingen uitgespookt met koter in wiegje ernaast. Die snapt er toch nog niks van. :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_177212118
quote:
1s.gif Op donderdag 15 februari 2018 19:39 schreef Mekamotut het volgende:

[..]

Nee, hij was nog in het ziekenhuis.
Hij kwam 23 januari thuis. Als de conceptie voor die datum gebeurd is, is Kim dus al wat langer dan twee weken zwanger
pi_177212655
quote:
1s.gif Op donderdag 15 februari 2018 19:12 schreef minilot het volgende:
Deels gerelateerd, hoewel mijn door Stormqueen genoemde keelgat alle actie de afgelopen weken wel waarderen kon
Mini. O+ _O-
  donderdag 15 februari 2018 @ 20:04:33 #241
149959 SQ
snelle trees
pi_177212711
quote:
1s.gif Op donderdag 15 februari 2018 19:46 schreef Skittles het volgende:

[..]

Hij kwam 23 januari thuis. Als de conceptie voor die datum gebeurd is, is Kim dus al wat langer dan twee weken zwanger
ah, thanks, ik wilde net gaan sherlocken :D
disclaimer
pi_177212716
Overigens hier nog geen anti conceptie geregeld want kan geen keuze maken.
Spiraaltje of zo’n staafje...
pi_177212780
Moet er trouwens niet aan denken alweer zwanger te raken. Een nachtmerrie zelfs.
  donderdag 15 februari 2018 @ 20:10:56 #244
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_177212871
Anticonceptie is ook een bitch. Vind ik. Manlief gaat voor de grote knipknoopconstructie als deze er goed en wel en gezond uit is O+

Sperma light, daar word je niet dik van :+

Misschien ook wel wat voor jou, Meka?
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_177212912
quote:
1s.gif Op donderdag 15 februari 2018 20:10 schreef Kimpossible het volgende:
Anticonceptie is ook een bitch. Vind ik. Manlief gaat voor de grote knipknoopconstructie als deze er goed en wel en gezond uit is O+

Sperma light, daar word je niet dik van :+

Misschien ook wel wat voor jou, Meka?
Ondanks dat ik eigenlijk echt geen 3e wil, vind ik het wel eng om mijn man te laten ‘helpen’.
Je kan toch maar over een paar jaar van gedachten veranderen.
pi_177213008
quote:
1s.gif Op donderdag 15 februari 2018 19:46 schreef Skittles het volgende:

[..]

Hij kwam 23 januari thuis. Als de conceptie voor die datum gebeurd is, is Kim dus al wat langer dan twee weken zwanger
Clearblue test 2-3 weken.
En nee ik wist niet dat ik verplicht de dag dat ik haar toevallig een keer geprikt heb door zou moeten geven hier.
Maar komt allemaal goed.
  donderdag 15 februari 2018 @ 20:16:42 #247
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_177213061
quote:
1s.gif Op donderdag 15 februari 2018 20:12 schreef vencodark het volgende:

[..]

Ondanks dat ik eigenlijk echt geen 3e wil, vind ik het wel eng om mijn man te laten ‘helpen’.
Je kan toch maar over een paar jaar van gedachten veranderen.
Ik vind het ook heel eng, m.n. voor alle wat-alsen, maar ml wil er echt geen 3 (2 is heel lang een dingetje geweest), dus er vanuitgaande dat ons tweetal gezond opgroeit tot mooie grote mensen, is dit echt de laatste hier. Daar hebben we allebei vrede mee, dus dat is fijn.

In het gekste geval kunnen ze het misschien wel repareren als je je echt bedenkt. Niet altijd een succes, maar heu. Geen condooms meer na al die jaren O+ Hormonale Anticonceptie is hier echt een soort depressie-vonnis want ik reageer er heel slecht op, dus dit is voor ons de beste optie wel.
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_177213085
quote:
1s.gif Op donderdag 15 februari 2018 19:46 schreef minilot het volgende:

[..]

Hier de afgelopen weken een paar keer flink vunzige dingen uitgespookt met koter in wiegje ernaast. Die snapt er toch nog niks van. :)
Ik vermoed dat ze bij ons zelfs een keer wakker was, ze liet een keiharde scheet op een heel ongemakkelijk moment :') _O-

Zo eens even bijlezen, de baby heeft besloten dat ik haar bedje ben voor de avond :P Misschien dat ik iets minder actief ben de komende dagen, wij gaan dit weekend voor de 3e keer in een jaar verhuizen maar nu wel eindelijk naar onze echte woning O+ Het is even wat gedoe, en ik heb ook wel onderschat hoe het is om het zo kort op de geboorte van een baby te doen, maar het is wel ons droomhuis en hierna hopen we héél lang niet te verhuizen :')
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_177213130
quote:
1s.gif Op donderdag 15 februari 2018 20:16 schreef Kimpossible het volgende:

[..]

Ik vind het ook heel eng, m.n. voor alle wat-alsen, maar ml wil er echt geen 3 (2 is heel lang een dingetje geweest), dus er vanuitgaande dat ons tweetal gezond opgroeit tot mooie grote mensen, is dit echt de laatste hier. Daar hebben we allebei vrede mee, dus dat is fijn.

In het gekste geval kunnen ze het misschien wel repareren als je je echt bedenkt. Niet altijd een succes, maar heu. Geen condooms meer na al die jaren O+ Hormonale Anticonceptie is hier echt een soort depressie-vonnis want ik reageer er heel slecht op, dus dit is voor ons de beste optie wel.
Bij ons zelfde! Heel lang getwijfeld voor een 2e (4,5 jaar verschil) en nu voelt het gezin als compleet.
Ik ben ook nogal een hormonale bom soms, dus voor mij zou hormoonloos ook niet zo slechtl zijn.
pi_177213151
Hier juist depressieneigingen door hormoonschommelingen. Dus hier staat al een afspraak voor een nieuwe mirena. Man laat los daarvan alles dichtknopen, want we houden het definitief bij 2.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
  donderdag 15 februari 2018 @ 20:20:09 #251
149959 SQ
snelle trees
pi_177213159
Condooms O+ alle zooi zo hup de prullenbak in *O*
disclaimer
  donderdag 15 februari 2018 @ 20:21:03 #252
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_177213182
quote:
1s.gif Op donderdag 15 februari 2018 20:20 schreef Stormqueen het volgende:
Condooms O+ alle zooi zo hup de prullenbak in *O*
Moet je ze wel om doen :7

Mijn instinct gaat toch harder op buiten spelen zonder regenjas.
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_177213184
Als ik een 3e zou willen, dan zou ik weer kiezen om eerst de jongste weer naar school te laten gaan. Dan ben ik 36. Echt geen zin meer in. :{w
  donderdag 15 februari 2018 @ 20:22:14 #254
149959 SQ
snelle trees
pi_177213212
quote:
1s.gif Op donderdag 15 februari 2018 20:21 schreef Kimpossible het volgende:

[..]

Moet je ze wel om doen :7

Mijn instinct gaat toch harder op buiten spelen zonder regenjas.
oooh nee, wij doen dat al 8 jaar zo sinds ik geen pil meer mocht slikken, dat vergeten we echt nooit :D
disclaimer
pi_177213213
quote:
1s.gif Op donderdag 15 februari 2018 20:20 schreef Stormqueen het volgende:
Condooms O+ alle zooi zo hup de prullenbak in *O*
We hadden vorig jaar anders mooi een kapotte. :(
Dus die dingen vertrouw ik niet.
Overigens niet daardoor zwanger geraakt. :P
  donderdag 15 februari 2018 @ 20:22:47 #256
149959 SQ
snelle trees
pi_177213227
quote:
1s.gif Op donderdag 15 februari 2018 20:21 schreef vencodark het volgende:
Als ik een 3e zou willen, dan zou ik weer kiezen om eerst de jongste weer naar school te laten gaan. Dan ben ik 36. Echt geen zin meer in. :{w
haha ja, 36 is wel teringoud inderdaad!
disclaimer
  donderdag 15 februari 2018 @ 20:22:55 #257
149959 SQ
snelle trees
pi_177213231
;(

:')
disclaimer
pi_177213260
quote:
1s.gif Op donderdag 15 februari 2018 20:22 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

haha ja, 36 is wel teringoud inderdaad!
:D
Ik ben stik gelukkig met 2 donderstralen. O+
pi_177213280
Ik zou trouwens veel te bang zijn voor zo’n geintje een tweeling te krijgen. _O-
  donderdag 15 februari 2018 @ 20:24:35 #260
149959 SQ
snelle trees
pi_177213281
gelukkig, daar gaat het om O+
disclaimer
  donderdag 15 februari 2018 @ 20:24:50 #261
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_177213294
quote:
1s.gif Op donderdag 15 februari 2018 20:22 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

oooh nee, wij doen dat al 8 jaar zo sinds ik geen pil meer mocht slikken, dat vergeten we echt nooit :D
Wij hebben veel bewuste risico’s genomen voordat de kogel tav een 2e hier definitief door de kerk was, zullen we maar zeggen :+

Vergeten doen we het niet echt dus, maar met het oog op nooit-meer-zwanger is dat niet zo’n kek plan.

Respect wel, voor de discipline :P
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
  donderdag 15 februari 2018 @ 20:26:47 #262
149959 SQ
snelle trees
pi_177213358
quote:
1s.gif Op donderdag 15 februari 2018 20:24 schreef Kimpossible het volgende:

[..]

Wij hebben veel bewuste risico’s genomen voordat de kogel tav een 2e hier definitief door de kerk was, zullen we maar zeggen :+

Vergeten doen we het niet echt dus, maar met het oog op nooit-meer-zwanger is dat niet zo’n kek plan.

Respect wel, voor de discipline :P
mwah, zoals ik al zei vinden we het allebei prettiger mét, dus voor ons geen straf ;)

Maar goed, ik weet ook dat de meesten daar anders in staan.
Seks na je tweede kind soberso :')
disclaimer
  donderdag 15 februari 2018 @ 20:28:33 #263
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_177213415
quote:
1s.gif Op donderdag 15 februari 2018 20:26 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

mwah, zoals ik al zei vinden we het allebei prettiger mét, dus voor ons geen straf ;)

Maar goed, ik weet ook dat de meesten daar anders in staan.
Seks na je tweede kind soberso :')
Ik heb nu al medelijden met de meneer, wat dat betreft. De frequentie is nu hoogzwanger gedaald tot een soort nulpunt met af en toe wat hand en spandiensten en hij denkt dat het binnenkort beter wordt, want dan ben ik niet meer zwanger.

Zal ik hem uit de droom helpen of? :Y)
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
  donderdag 15 februari 2018 @ 20:29:19 #264
149959 SQ
snelle trees
pi_177213434
Een zieke baby is trouwens ook wel een prima cockblocker!
Hij kan echt alleen maar snikken en kermen momenteel. Al 3 dagen boven de 40 graden koorts, dus mijn man gaat er morgen maar even mee naar de dokter...
disclaimer
pi_177213436
Welkom nog Lu met Bliksem. Mooie nick voor hier. Hopelijk gaat de bv snel beter!

Kris: met baby in het wiegje op de kamer inderdaad. J. snurkte er wel doorheen.

Minilot: die foto’s van O. fantastisch! Wij hebben van onze oudste ook zo’n onderuitgezakte babyfoto op haar ID staan.

Zeg, die sprongetjes bestonden toch heul niet? ;( Wat een drama hier de hele week qua slapen. Eerst gaat hij zijn eigen bedje in, lekker slapen na eerst een eeuwigheid mopperen en huilen en dan *ineens* aan het begin van de nacht gaat hij gillen en krijsen en is niks meer goed. Hij wordt nu alleen stil aan de borst (Mijn baby die al maanden ging gillen als ik ‘s nachts de borst aanbood, wil nu ineens 2-3 voedingen ‘s nachts. Gek kind!) Slapen kan ‘s nachts ook alleen maar tussen papa en mama in. Ik zie nog niks qua tandjes, dus dat is het denk ik niet. Nouja een faaaaaaase dan maar? c_/
pi_177213437
Ik vind het nu al lastig om letterlijk tijd door te brengen met man zelf. We zijn wel in dezelfde kamer maar even lekker bij hem kruipen zit er al een tijdje niet meer in.
Ik mis hm eigenlijk wel maar we mopperen beetje veel de laatste tijd dus wil ik helemaal niet bij hem zitten...totdat ie naar werk is. Dan mis ik hem en heb ik spijt. ;( :@
  donderdag 15 februari 2018 @ 20:29:54 #267
149959 SQ
snelle trees
pi_177213455
quote:
1s.gif Op donderdag 15 februari 2018 20:28 schreef Kimpossible het volgende:

[..]

Ik heb nu al medelijden met de meneer, wat dat betreft. De frequentie is nu hoogzwanger gedaald tot een soort nulpunt met af en toe wat hand en spandiensten en hij denkt dat het binnenkort beter wordt, want dan ben ik niet meer zwanger.

Zal ik hem uit de droom helpen of? :Y)
ach, laat hem nog maar even :D :')
disclaimer
pi_177213473
Rena :D

Hier moet man onder het mes. Ik heb die kinderen al gedragen dus hij is nu aan de beurt. Maar goed, zolang de seks op 1 hand te tellen is maken we daar niet zoveel haast mee, dan zijn rubbers goed genoeg!
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_177213512
Wij doen nu ook condooms, ik heb nog geen zin in extra hormonen in mijn lijf op het moment. Maar ik ga denk ik als ik van de BV af ben gewoon weer aan de pil.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  donderdag 15 februari 2018 @ 20:31:47 #270
149959 SQ
snelle trees
pi_177213513
Zo slaap ik deze week:

disclaimer
  donderdag 15 februari 2018 @ 20:34:09 #271
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_177213587
Beterschap skjoe :*

Ik sluip hier nog even weg voor wie-weet-hoe-lang. Tot snel! :W
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
  donderdag 15 februari 2018 @ 20:34:47 #272
149959 SQ
snelle trees
pi_177213608
De peuter was helemaal opgetogen want "guusseziek! Gaan we naar ziekenhuis?!"
(In het ziekenhuis zijn ballonnen en speelhoekjes, dus voor haar is het een soort kermis :'))
disclaimer
pi_177213647
quote:
1s.gif Op donderdag 15 februari 2018 20:29 schreef Stormqueen het volgende:
Een zieke baby is trouwens ook wel een prima cockblocker!
Hij kan echt alleen maar snikken en kermen momenteel. Al 3 dagen boven de 40 graden koorts, dus mijn man gaat er morgen maar even mee naar de dokter...
Ach, die lieve kleine Noud..... van harte beterschap!
pi_177213662
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2018 20:30 schreef FlyingFish het volgende:
Rena :D

Hier moet man onder het mes. Ik heb die kinderen al gedragen dus hij is nu aan de beurt.
Hmm dat is wel een goed argument eigenlijk. Ik opperde het laatst als grapje naar mijn man, maar stiekem lijkt het mij wel ideaal. Geen gedoe meer met anticonceptie.

Tegelijkertijd lijkt me een derde ook wel tof. Na afgelopen week met bijzonder weinig slaap, vind ik het idee overigens alweer minder geslaagd :P Oja en ik ben ook bang voor een tweeling haha. (Een kennis van mij had dat. Echt respect. Vier van die ukkies vlak achter elkaar.)
pi_177213727
Ah Noud O+ Heerlijk toch zo'n moederbedje? Beterschap voor de kleine man, wat sneu zeg ;(

C doet gezellig met hem mee vanavond O+ Op het ziek zijn na dan, hoop dat we die dans nog even ontspringen
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_177213756
Het is ineens echt weer een klein knulletje SQ! En ik vond hem op foto's altijd zo groot al.

Oja, seks. Hier ook naast slapend ventje, voor zover ervaar ik daar nog geen problemen mee. De frequentie mag van mij wel wat omhoog, maar helaas een kerel met rugproblemen nu. En sowieso is zijn libido lager dan die van mij. En condooms zijn stom, dus ik ben aan de pil.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  donderdag 15 februari 2018 @ 20:39:42 #277
149959 SQ
snelle trees
pi_177213773
Ook ziek rena?
Zoveel zieke baby's! Dat de griep maar snel overwaait :*
disclaimer
pi_177213774
quote:
1s.gif Op donderdag 15 februari 2018 20:36 schreef kazy het volgende:

[..]

Hmm dat is wel een goed argument eigenlijk. Ik opperde het laatst als grapje naar mijn man, maar stiekem lijkt het mij wel ideaal. Geen gedoe meer met anticonceptie.

Tegelijkertijd lijkt me een derde ook wel tof. Na afgelopen week met bijzonder weinig slaap, vind ik het idee overigens alweer minder geslaagd :P Oja en ik ben ook bang voor een tweeling haha. (Een kennis van mij had dat. Echt respect. Vier van die ukkies vlak achter elkaar.)
Hier ook een vriend van man die dat had. En we hebben mijn broer daarvoor gewaarschuwd toen bij hen nummer 3 op komst was. Bleek bij de echo dat dat een drieling was :') Zulke grapjes durf ik dus niet meer te maken...

Maar een tweeling is best leuk hoor! Zo leuk hoe ze met elkaar om gaan O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_177213778
Ach arme Noud, beterschap :* Mijn peuter denkt trouwens ook dat naar de dokter gaan een feestje is. ‘Mama ik heb buikpijn, gaan we nu naar de dokter? Ja? En mag ik dan een snoepje?’ (Kauwtabletten paracetamol smaken blijkbaar naar snoepjes.)
pi_177213804
quote:
1s.gif Op donderdag 15 februari 2018 20:36 schreef kazy het volgende:

[..]

Hmm dat is wel een goed argument eigenlijk. Ik opperde het laatst als grapje naar mijn man, maar stiekem lijkt het mij wel ideaal. Geen gedoe meer met anticonceptie.

Tegelijkertijd lijkt me een derde ook wel tof. Na afgelopen week met bijzonder weinig slaap, vind ik het idee overigens alweer minder geslaagd :P Oja en ik ben ook bang voor een tweeling haha. (Een kennis van mij had dat. Echt respect. Vier van die ukkies vlak achter elkaar.)
Ik ken ook een man die met zn vrouw nog een 4e willen, zijn jongste was al 5 ofzo.
Kregen ze ook een tweeling. :P
pi_177213831
Ohhh Noud :*

Hier geen anticonceptie, voel me zo veel beter zonder al die hormonen!
Daarbij willen we voor een tweede gaan als V 1 jaar is, hij is vandaag al 6 maanden :o
Heb ook een app die bijhoudt wanneer je menstruatie verwacht wordt en wanneer de eisprong is.
Ik weet dat dat niet echt betrouwbaar is, dus ook maar een jasje erbij :+
  donderdag 15 februari 2018 @ 20:41:52 #282
149959 SQ
snelle trees
pi_177213839
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2018 20:39 schreef Nanuke het volgende:
Het is ineens echt weer een klein knulletje SQ! En ik vond hem op foto's altijd zo groot al.

Oja, seks. Hier ook naast slapend ventje, voor zover ervaar ik daar nog geen problemen mee. De frequentie mag van mij wel wat omhoog, maar helaas een kerel met rugproblemen nu. En sowieso is zijn libido lager dan die van mij. En condooms zijn stom, dus ik ben aan de pil.
zieke mannen krimpen altijd subiet terug naar newborn baby :Y
disclaimer
pi_177213893
quote:
1s.gif Op donderdag 15 februari 2018 20:24 schreef vencodark het volgende:
Ik zou trouwens veel te bang zijn voor zo’n geintje een tweeling te krijgen. _O-
Daar was ik ook zo bang voor bij onze eerste echo, het zit bij mij in de familie namelijk :X Nu zou ik helemaal gek worden denk ik :o Heb heel veel respect voor tweelingmoeders :Y
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_177213900
*Zet het idee van nog een kind uit haar hoofd*

Briljante foto weer FF O+

Mijn peuter kiepte vanavond een emmertje met van die foamstickers leeg op het hoofd van J. (Echt, waarom?) Hij was not amused en net kwam ik nog stickertjes tegen in zijn romper :')
pi_177213930
quote:
1s.gif Op donderdag 15 februari 2018 20:39 schreef Stormqueen het volgende:
Ook ziek rena?
Zoveel zieke baby's! Dat de griep maar snel overwaait :*
Wel hangerig en uit haar doen vandaag, maar niet ziek gelukkig, wel heeft ze nog steeds veel last van krampjes ;( Vraag me echt af wanneer dat nou eens overgaat.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_177213981
quote:
1s.gif Op donderdag 15 februari 2018 20:31 schreef Stormqueen het volgende:
Zo slaap ik deze week:

[ afbeelding ]
Zielige Noud, maar ook wel een lieve foto O+
En hij lijkt hier inderdaad weer een stuk kleiner dan op andere foto's.
pi_177214252
quote:
1s.gif Op donderdag 15 februari 2018 20:43 schreef rena het volgende:

[..]

Daar was ik ook zo bang voor bij onze eerste echo, het zit bij mij in de familie namelijk :X Nu zou ik helemaal gek worden denk ik :o Heb heel veel respect voor tweelingmoeders :Y
Ik ook. En mijn zus maar hopen (why?).
Bij ons komt het ook voor. Zowel mijn vaders als moeders kant.
En inderdaad: ik buig voor tweeling-mama’s. :) en papa’s. :P
pi_177214484
Ik vind het zo leuk als ik beneden zit om manlief boven te horen kletsen als hij de kleine verschoont en dat ik haar terug hoor brabbelen :') Daarom duurt het denk ik zo lang voor hij terug is, het meeste gezellige brabbelen doet ze op de commode, ze is echt te schattig dan O+
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_177214519
quote:
1s.gif Op donderdag 15 februari 2018 20:41 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

zieke mannen krimpen altijd subiet terug naar newborn baby :Y
Verklaard een boel. :D
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_177215733
Oh SQ en Rena, wat een lieve foto's zo! O+

Ik heb echt een intense hekel aan condooms, ik heb liever geen seks dan met condoom! Meh. Ook niet bijzonder veel zin om weer aan de pil te gaan, maar ik kijk het wel even aan - ik heb er in de twintig jaar dat ik eerder de pil slikte nooit noemenswaardig last van gehad. Maar mocht het nu beroerd bevallen dan stop ik gewoon en lossen we het op een andere manier op.
Wellicht gaan we trouwens eind dit of begin volgend jaar al wel voor een broertje of zusje voor O. *)
Let me see you stripped down to the bone
pi_177215954
quote:
1s.gif Op donderdag 15 februari 2018 21:37 schreef minilot het volgende:
Oh SQ en Rena, wat een lieve foto's zo! O+

Ik heb echt een intense hekel aan condooms, ik heb liever geen seks dan met condoom! Meh. Ook niet bijzonder veel zin om weer aan de pil te gaan, maar ik kijk het wel even aan - ik heb er in de twintig jaar dat ik eerder de pil slikte nooit noemenswaardig last van gehad. Maar mocht het nu beroerd bevallen dan stop ik gewoon en lossen we het op een andere manier op.
Wellicht gaan we trouwens eind dit of begin volgend jaar al wel voor een broertje of zusje voor O. *)
:o *O*
pi_177216537
Hoe laat gaan jullie zelf zo’n beetje naar bed?
Als mijn man avonddiensten heeft (en dus in de nacht pas thuiskomt), ga ik voor 20:30 als naar bed. Z. slaapt dan ook.

Nu ben ik zowaar nog op omdat Z. nog zo lekker in haar boxje slaapt. Maar daar ga ik morgen echt spijt van krijgen. :')
pi_177216607
Oh ff wat een geniale foto! _O_
En arme Nout... Sterkte SQ :*
Hier eindig ik ook elke nacht wel in die houding, dan kruipt ze vanuit de cosleeper op me O+

Rena ook al zo'n snoepje!

Al die 2- en 3-ling verhalen :o m'n stiefbroer heeft een tweeling en ik geloof ook echt dat het leuk is maar ik zie ook wel de nadelen... Afgelopen zwangerschap hoopte ik heel erg op een tweeling (want ik wil er het liefst minstens 3 en vriend niet) maar ik ben toch wel blij met maar 1 zo'n monstertje O+
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
  donderdag 15 februari 2018 @ 22:49:05 #294
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_177217790
Och arme Noud! Hopelijk geen gekke dingen morgen bij de huisarts.

FF, ik vind je foto ook geniaal. Met humor benaderen is waarschijnlijk de enige optie.

minilot denkt al aan een tweede, wow! Jullie hebben toch jaren geaarzeld over nr 1? Had je zwanger al besloten dat er meer kinderen moesten komen of is het omdat O. zo goed gelukt is?

Ik zag vandaag een pasgeboren baby, echt een halve dag oud. En ik verlangde daar helemaal niet naar terug, tot mijn eigen verbazing eigenlijk :o. Ik ben zo blij met hoeveel meer mens Jacob nu is, en hoeveel interactie we hebben. En ik weet dat dat alleen maar meer wordt. Hoe fijn is dat. Hij ligt nu naast me, wakker, en te flirten. Ik kan het niet anders noemen. Wegkijken, oogcontact, schalks lachen en geluidjes maken. fffffffff. Hij ligt op een handdoek voor als we spuugnacht 3 in gaan, toch iets bijgeleerd de afgelopen nachten...
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_177218180
Lemijn, ik heb altijd een hydrofiel XXL 3x opgevouwen tot een lange baan over mijn matras liggen op borsthoogte. Dat vangt vrijwel alles op en ligt imo een stuk fijner dan een handdoek. Alleen in onze drama spuugnacht was dat niet voldoende (vanwege het aantal keer, niet de hoeveelheid). Maar hopelijk houden jullie het gewoon droog vannacht!
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
  donderdag 15 februari 2018 @ 23:08:32 #296
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_177218248
Ik heb dus geen XL hydrofielen. Moet ik misschien eens wat aan doen alsnog. Maar de golven die er vorige nachten uit kwamen zijn sowieso moeilijk te houden denk ik. Ach, we gaan het zien. Hij is inmiddels in slaap gevallen, dat is al iets.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_177218385
quote:
1s.gif Op donderdag 15 februari 2018 20:29 schreef vencodark het volgende:
Ik vind het nu al lastig om letterlijk tijd door te brengen met man zelf. We zijn wel in dezelfde kamer maar even lekker bij hem kruipen zit er al een tijdje niet meer in.
Ik mis hm eigenlijk wel maar we mopperen beetje veel de laatste tijd dus wil ik helemaal niet bij hem zitten...totdat ie naar werk is. Dan mis ik hem en heb ik spijt. ;( :@
Hahaha, als ik je verhalen lees herken ik vaak zoveel :)
Zo kan ik dus ook zitten. Helemaal genoeg van hem hebben, maar zodra hij 5 minuten van huis is mis ik hem toch :')
Hormonaal much? :Y
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_177218583
Enige vrees inderdaad als we een 3e zouden willen. Dat we er dan ineens 4 zouden hebben :o

Die foto’s van jullie O+
Een speciale :* voor zieke Noud!

Ik ben weer aan de pil gegaan, voornamelijk uit luiheid om iets anders uit te zoeken :') maar wat SQ zegt, met 2 kinderen is het toch al niet veel. Ik kijk uit naar geen laatste voeding meer (en een peuter die in zijn eigen bed slaapt, we zitten weer op een nieuw dieptepunt, hij ligt om 22.30u al bij ons op de bank tegenwoordig).

M. is weer beter (behalve 1000 liter snot) en hij is weer zo gezellig. Wat een liefde voor dat kind O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  donderdag 15 februari 2018 @ 23:31:21 #299
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_177218761
Ik kan nu niet meer lezen over babysnot zonder aan dat glijmiddel van minilot te denken. Waarvoor dank :X .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  donderdag 15 februari 2018 @ 23:31:34 #300
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_177218768
Oh, ik ga 'm even dichtgooien, dan heb ik 3 op een rij
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  donderdag 15 februari 2018 @ 23:31:46 #301
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_177218776
*)
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')