abonnement Unibet Coolblue
pi_177078398
Deze zomer dacht ik eraan de volgende kampeertrip te maken.

Vanuit Amsterdam naar: Wroclaw, Krakow, Budapest, Balletonmeer, terug naar huis.

Ondertussen de natuur in Slowakije bekijken en wellicht via Tsjechie of Oostenrijk naar huis.

Wat moet ik perse bekijken onderweg? Alle tips zijn welkom, willen wel ook veel relaxen en van water/natuur genieten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Fer op 10-02-2018 21:09:16 (Slowakije, niet Slovenie) ]
.
pi_177080025
Ik vind Elbsandsteingebirge echt een aanrader, ligt op grens tussen Duitsland en Tsjechië. De stad Dresden, en ook Praag wel (ligt op circa anderhalf uur rijden van elkaar), zijn ook wel de moeite waard.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 10-02-2018 13:23:50 ]
pi_177101735
Eens met Hanzoef! Dresden is een leuke stad en dat gebergte is best mooi :)

Slovenië zou ik sowieso het Triglav niet overslaan: Bled, Bohinj, Soca :)
Voor wat foto's, kijk hier
pi_177102109
Sluit ik me bij aan! Zowel Dresden als Praag zijn de moeite waard.
Daarnaast, als je in Krakow bent (wat ook een erg leuke stad is), dan is een trip naar Auschwitz eigenlijk een must!

Verder is Zakopane (Tatra gebergte) in het zuiden van Polen mooi :)
  zondag 11 februari 2018 @ 12:57:04 #5
455816 Pirtdator
Nederland houdt van de Islam
pi_177105773
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 13:22 schreef Hamzoef het volgende:
Ik vind Elbsandsteingebirge echt een aanrader, ligt op grens tussen Duitsland en Tsjechië. De stad Dresden, en ook Praag wel (ligt op circa anderhalf uur rijden van elkaar), zijn ook wel de moeite waard.
Leuke omgeving tussen Dresden en Praag ja. Praag kan in de toeristische gebieden druk zijn, maar er zijn ook delen van Praag die rustiger zijn.

De Donauknie boven Budapest schijnt ook wel mooi te zijn, al ben ik daar nooit geweest. Evenals de Tatras in Slowakije.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
pi_177117891
Ga naar die naaktcamping in Slowakije die ooit in Ik Vertrek zat. _O_
pi_177119844
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 21:18 schreef MCH het volgende:
Ga naar die naaktcamping in Slowakije die ooit in Ik Vertrek zat. _O_
Link?
pi_177122985
quote:
1s.gif Op zondag 11 februari 2018 23:01 schreef bamibij het volgende:

[..]

Link?
Hoezo ken je je klassiekers niet?
pi_177136444
quote:
14s.gif Op zondag 11 februari 2018 10:15 schreef _Administr8or_ het volgende:
Sluit ik me bij aan! Zowel Dresden als Praag zijn de moeite waard.
Daarnaast, als je in Krakow bent (wat ook een erg leuke stad is), dan is een trip naar Auschwitz eigenlijk een must!

Verder is Zakopane (Tatra gebergte) in het zuiden van Polen mooi :)
Zakopane is in de zomer kneiterdruk. Ik ben afgelopen zomer de andere kant op het Tatragebergte ingeweest, via de Slowaakse kant, 'Tatranska Lomnica'

Polen/Tsjechie: Reuzengebergte (Karkonoski Park Narodowy aan de Poolse kant en Krkono¨ský národní park aan de Tsjechische kant)
Je kan bv vanaf Spindleruv Mlyn naar het begin van de Elbe.

Meer richting Duitsland: het eerder genoemde Elbsandsteingebirge (sächsische schweiz )

Halverwege kun je bv ook een stop maken in de Harz in Duitsland. ( Bodetal )

In Tsjechie:
lednice zamek
Moravsky kras
Hruboskalsko rocks
Prachovské skály
Kutna Hora: Sedlec Ossuary
karlstejn castle / Velka Amerika

In Praag kun je ook de voorstad Vysehrad bezoeken. Stuk minder druk als in Praag zelf.
In Praag:Parkeer je auto bij een P+R. Ik had 'm bij Letnany aan de noordkant, iets van 5 eur per dag en direct aan de metrolijn.

In Hongarije kun je naast Budapest ook naar Esztergom. In de donaubocht kun je ook wat eerder eruit.
Vorig jaar de trein vanuit Budapest gepakt naar Nagymaros, vanaf daar met pontje en bus naar Dömös en toen t pad Rám-szakadék gelopen. Leuke (wel vrij drukke) klim en klauterroute.
Vervolgens de bus verder gepakt naar Esztergom en vanaf daar de trein weer terug naar Budapest.
In Budapest zelf is een tour door het parlementsgebouw ook wel indrukwekkend.

Mocht je verder naar Slovenie gaan: De weg van Bovec naar Kransjki Gora is een aanrader ( Vr¨ič Pass ) is ook een mooie route. 't stuk van Kransjka Gora tot Trenta is een echte bergweg, enorm veel haarspeldbochten (50 ofzo). Met caravan of een slechte auto af te raden :)
Vanaf Trenta naar Bovec loopt de weg parallel aan de Soca rivier. Ook zeker een aanrader om af en toe te stoppen (er zijn veel bruggetjes over de kloof waar de rivier in stroomt)

Meer van Bled is ook een optie, al is dat (imho) te touristisch. Ik zou dan eerder t Bohinj meer kiezen. Kun je ook nog door naar bv Waterfall Slap Savica

Ik heb de afgelopen jaren ook die omgeving bekeken.
2016: Zuid Duitsland - Tsjechie - Oostenrijk - Italie - Kroatie - Slovenie
http://www.boeve.org/roadtrip2016/

2017: Oost Duitsland (Dresden), Polen, Wit Rusland, Litouwen
http://www.boeve.org/roadtrip2017/

[ Bericht 4% gewijzigd door DJSmiley op 12-02-2018 19:40:21 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')