abonnement Unibet Coolblue
pi_177079323
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 12:58 schreef Chai het volgende:

[..]

Het is dus redelijk om voor haar studie ook nog een bepaalde vergoeding te verwachten waarmee de misgelopen stufi wordt gecompenseerd. Dat zal echt niet veel zijn, dus zelf ook nog gaan werken is sowieso een aanrader.
Een vergoeding te verwachten nog wel. Ze kan toch gewoon een lening nemen? We kunnen niet in haar moeders knip kijken hè.
pi_177079336
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 12:56 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Weet niet of je het topic gelezen hebt maar dit is niet een kind wat je iets uit kunt leggen. Bij de tweede zin begint ze te stampvoeten en tegen het einde ligt ze rollend op de grond in een bad van tranen.
Moeder lijkt ook niet echt constructief met TS mee te denken en een heel starre houding aan te nemen. Zit blijkbaar in de familie.
  zaterdag 10 februari 2018 @ 13:01:14 #63
444350 broccoli.
Here stops reality
pi_177079337
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 12:56 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Weet niet of je het topic gelezen hebt maar dit is niet een kind wat je iets uit kunt leggen. Bij de tweede zin begint ze te stampvoeten en tegen het einde ligt ze rollend op de grond in een bad van tranen.
Dat heb ik zeker gelezen ja. Net zo belachelijk als die 200 euro. ;(
Giechelend van de pret reed de bus volgeladen met meiden de afgrond in.
  zaterdag 10 februari 2018 @ 13:01:30 #64
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_177079343
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 12:46 schreef charleena het volgende:

[..]

nee dat is het niet! als jij kijkt naar het gemiddelde wat er gevraagd word van een thuiswonende mbo student, dan is dit rete veel. dus hou je ***** mond nu maar
Begin niet gelijk te schreeuwen en leg dat eens in alle redelijkheid als argument aan je moeder voor. Hou dan je mond en luister rustig toe als zij uitlegt waarom ze meer dan gemiddeld vraagt.
Denk er dan nog eens over na. Hoeveel zou jij in jullie positie dan wel redelijk vinden als bijdrage aan het huishouden? En met wat je dan overhoudt, kun je je studie dan wel betalen?
  zaterdag 10 februari 2018 @ 13:01:59 #65
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_177079354
Ga eens met je moeder om tafel om er rustig over te praten. En dan niet komen met ik wil niets betalen, maar met wat kan ik wel betalen. Reken eens uit wat je kosten zijn, waar je evt op kan besparen en kom met een serieus voorstel.

Ga ook op zoek naar een baantje, zorg dat je daar al mee bezig bent als je gaat praten. Zo laat je zien dat je op een volwassen manier ermee bezig bent ipv als een kind te stampen en dit is oneerlijk te roepen.

Kom ook niet aan met ja maar jij geeft geld uit aan dit en dat. Want ze betaald een stuk meet dan 200 per maand aan jou. Daar zijn jouw kosten niet mee gedekt, het is enkel een bijdrage daarin.
Hou het enkel bij jezelf, zet goed op papier wat je kosten zijn en je inkomsten zijn en ga van daaruit praten met elkaar.

Welkom in de wereld van het volwassen mens.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_177079361
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 13:00 schreef Mekamotut het volgende:

[..]

Een vergoeding te verwachten nog wel. Ze kan toch gewoon een lening nemen? We kunnen niet in haar moeders knip kijken hè.
Daarom zeg ik ook dat het niet per se vanuit haar moeders kant hoeft te komen hè.

Gewoon met beide ouders overleggen wat er mogelijk is.
pi_177079400
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 13:02 schreef Chai het volgende:

[..]

Daarom zeg ik ook dat het niet per se vanuit haar moeders kant hoeft te komen hè.

Gewoon met beide ouders overleggen wat er mogelijk is.
Ja oké, maar deze ts klinkt als een lui ondankbaar stuk vreten.
Tegen je 18e moet je toch wel weten dat gratis niet bestaat.
pi_177079401
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 12:53 schreef charleena het volgende:
hoe verwijder ik dit topic
Dat kost je ¤200,-
Kids are like farts in that way. They never seem to bother the owner as much as they bother everyone else.
  zaterdag 10 februari 2018 @ 13:04:07 #69
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_177079403
TS ontvangt dus iig de basis stufi, plus zorgtoeslag, plus de 200 van vader die aan moeder betaald moet worden.
Zorgtoeslag is voldoende om de zorgverzekering te dekken, basis stufi is voldoende om de kosten voor school te dekken maar omdat de alimentatie door TS aan moeder betaald moet worden als kostgeld heeft TS geen zakgeld meer.
Daar moet je dan dus voor gaan werken.

Toen TS 18 werd kwamen voor moeder zowel de kinderbijslag als kinderalimentatie te vervallen, dus het kostenplaatje is voor moeders beduidend anders geworden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 10 februari 2018 @ 13:04:16 #70
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_177079409
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 12:50 schreef Mekamotut het volgende:

[..]

Ja en?
Ze heeft waarschijnlijk geen polio aan haar handen, ze kan gewoon gaan werken.
Het vervelende is dat er ook een leerplicht is, anders had ik gezegd stop met studeren en ga werken tot je het kan betalen (als alternatief voor de lening die TS per se niet wil).
  zaterdag 10 februari 2018 @ 13:05:19 #71
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_177079438
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 12:53 schreef charleena het volgende:
hoe verwijder ik dit topic
Kan niet. En als je de OP weghaalt, wordt die weer teruggezet.
  zaterdag 10 februari 2018 @ 13:05:37 #72
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_177079444
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 13:01 schreef Chai het volgende:

[..]

Moeder lijkt ook niet echt constructief met TS mee te denken en een heel starre houding aan te nemen. Zit blijkbaar in de familie.
Ik ken moeders kant van het verhaal niet en ik denk niet dat TS de capaciteit heeft die objectief weer te geven.
And so is the past
  zaterdag 10 februari 2018 @ 13:06:23 #73
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_177079463
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 12:56 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Weet niet of je het topic gelezen hebt maar dit is niet een kind wat je iets uit kunt leggen. Bij de tweede zin begint ze te stampvoeten en tegen het einde ligt ze rollend op de grond in een bad van tranen.
Maar ze heeft wel verstand van financiën, want ze weet dat het aan moeder zelf ligt dat ze het financieel niet heel ruim heeft.

quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 12:25 schreef charleena het volgende:

[..]

Ze heeft het financieel niet inderdaad altijd fijn, maar ik denk dat, dat aan haar ligt en hoeft mij er niet voor te straffen.
Onderschat TS niet...
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 10 februari 2018 @ 13:06:47 #74
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_177079477
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 13:04 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Het vervelende is dat er ook een leerplicht is, anders had ik gezegd stop met studeren en ga werken tot je het kan betalen (als alternatief voor de lening die TS per se niet wil).
Vanaf je 18de geen leerplicht meer.
Alleen kan je geen uitkering krijgen tot je 27ste als je geen diploma hebt. Wordt je terug naar school gestuurd.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_177079479
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 13:04 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Het vervelende is dat er ook een leerplicht is, anders had ik gezegd stop met studeren en ga werken tot je het kan betalen (als alternatief voor de lening die TS per se niet wil).
Dat stopt toch bij de leeftijd van 18 jaar?
  zaterdag 10 februari 2018 @ 13:08:41 #76
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_177079557
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 12:48 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Ga op jezelf wonen dan. Kijken of je dat goedkoper kan dan 200 euro in de maand.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan gaan je kostennopeens met 200¤ naar beneden?
Of voer jij je kinderen elke dag kaviaar.
pi_177079597
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 13:08 schreef hugecooll het volgende:
Wat een agressie
Haha leest toch heerlijk weg.
Maar leg jij als mod TS even uit hoe die het topic verwijdert.
  zaterdag 10 februari 2018 @ 13:11:31 #79
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_177079617
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 13:01 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Ga eens met je moeder om tafel om er rustig over te praten. En dan niet komen met ik wil niets betalen, maar met wat kan ik wel betalen. Reken eens uit wat je kosten zijn, waar je evt op kan besparen en kom met een serieus voorstel.

Ga ook op zoek naar een baantje, zorg dat je daar al mee bezig bent als je gaat praten. Zo laat je zien dat je op een volwassen manier ermee bezig bent ipv als een kind te stampen en dit is oneerlijk te roepen.

Kom ook niet aan met ja maar jij geeft geld uit aan dit en dat. Want ze betaald een stuk meet dan 200 per maand aan jou. Daar zijn jouw kosten niet mee gedekt, het is enkel een bijdrage daarin.
Hou het enkel bij jezelf, zet goed op papier wat je kosten zijn en je inkomsten zijn en ga van daaruit praten met elkaar.

Welkom in de wereld van het volwassen mens.
Op zich goede tip, maar de oplossing van de moeder was dat TS een studielening zou nemen. Ik neem aan dat moeder dat niet zou adviseren als dat geld nog bij haar of haar ex te krijgen was, en dat hun wettelijke bijdragen al worden afgedragen.
pi_177079637
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 13:09 schreef jatochneetoch het volgende:

[..]

Dan gaan je kostennopeens met 200¤ naar beneden?
Of voer jij je kinderen elke dag kaviaar.
Zoiets. Goedkoper gas licht en water, minder eten, minder gebruik van huishoudelijke middelen.
  zaterdag 10 februari 2018 @ 13:12:45 #81
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_177079664
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 13:09 schreef jatochneetoch het volgende:

[..]

Dan gaan je kostennopeens met 200¤ naar beneden?
Of voer jij je kinderen elke dag kaviaar.
We weten te weinig maar ik gok dat de moeder van TS flink gekort wordt wegens de alimentatie en stufi en daar gewoon wat voor terug wil zien. Vrij normaal.

Zou TS uit huis gaan wordt moeder niet meer gekort en dus geen probleem.
And so is the past
  zaterdag 10 februari 2018 @ 13:13:11 #82
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_177079682
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 13:09 schreef jatochneetoch het volgende:

[..]

Dan gaan je kostennopeens met 200¤ naar beneden?
Of voer jij je kinderen elke dag kaviaar.
Ik hoef voor ¤ 200 per maand niemand in huis te hebben hoor, daar leg ik op bij.
Nou heb ik er niet zo'n moeite mee dat ik er op toe moet leggen als het om mijn eigen kind gaat, maar laten we niet doen alsof het een enorm bedrag is waar je alleen met kaviaar en champagne aan kunt komen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 10 februari 2018 @ 13:14:13 #83
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_177079744
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 13:06 schreef Mekamotut het volgende:

[..]

Dat stopt toch bij de leeftijd van 18 jaar?
Zie antwoord van Cause_Mayhem: je krijgt geen uitkering als je geen diploma hebt dus als het mis gaat met het baantje moet je alsnog terug naar school en daarvoor betalen.
  zaterdag 10 februari 2018 @ 13:14:43 #84
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_177079767
En trouwens, die kinderen van mij houden wel van aparte dingen dus als ik die kaviaar zou laten proeven zou het hek van de dam zijn. :').
And so is the past
  zaterdag 10 februari 2018 @ 13:15:36 #85
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_177079804
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 13:12 schreef Mekamotut het volgende:

[..]

Zoiets. Goedkoper gas licht en water, minder eten, minder gebruik van huishoudelijke middelen.
En de mogelijkheid kleiner te gaan wonen, cq eindelijk met nieuwe vriend te gaan samenwonen.
pi_177079811
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 13:13 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik hoef voor ¤ 200 per maand niemand in huis te hebben hoor, daar leg ik op bij.
Nou heb ik er niet zo'n moeite mee dat ik er op toe moet leggen als het om mijn eigen kind gaat, maar laten we niet doen alsof het een enorm bedrag is waar je alleen met kaviaar en champagne aan kunt komen.
de puber die hier woonde was ook goed voor meer dan ¤200 aan boodschappen
pi_177079820
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 13:14 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Zie antwoord van Cause_Mayhem: je krijgt geen uitkering als je geen diploma hebt dus als het mis gaat met het baantje moet je alsnog terug naar school en daarvoor betalen.
200 per maand is een koopje.
pi_177079831
Kan een modje de OP terugzetten in de OP?
Heb hem even uit google cache gevist :P

quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 12:21 schreef charleena het volgende:
hoi iedereen,

graag zou ik jullie mening willen horen. ik ben een 19 jarige student die nog thuiswonend is. momenteel volg ik een mbo opleiding. mijn ouders zijn gescheiden.

vanaf mijn 18e ben ik gewend on maandelijks al mijn alimentatie (zo rond 200,-) te geven aan mijn moeder als 'kostgeld' - Momenteel heb ik het financieel zwaar, mijn stufie wordt alleen maar minder en moet ook nog schoolgeld betalen, en alles dat daarbij komt kijken (Boeken, excusies, vrije tijd bestedigen etc) kortom, ik krijg financieel geen steun hierbij.

Nu wilt mijn moeder dat ik nog steeds de alimentatie over maak. Ik heb hier dubieuze gevoelens over. ik heb het geld namelijk niet! Als ik dit zou doen, moet ik maandelijk -80 euro van mijn spaargeld missen. Ik heb dus helemaal geen inkomsten meer, en ben zelfs per maand geld kwijt hieraan. Nu zegt mijn moeder dat ik een lening moet sluiten, maar ik wil dit niet. Ik wil niet nu al een studieschuld opbouwen terwijl ik HBO plannen heb. Als ik gewoon mijn alimentatie mocht houden, dan zou ik het gewoon kunnen redden.

is het terecht dat ik hierin tegen op ga? Ik bedoel, alimentatie is bedoeld om mij financieel te steunen vanuit mijn vaders kant. Maar tot nu toe heb ik weinig steun. De stufie wordt lager, wat betekent dat mijn ouders welvarender zijn, dus mij juist financieel moeten gaan steunen. Ik moet alles zelf betalen, denk hierbij aan zorgverzekering, school en vrije tijds dingen zoals kleding etc.

IS het terecht als ik ga zeggen dat ik mijn alimentatie niet meer wil overmaken? Ik heb steeds meer het gevoel dat mijn moeder ''kostgeld'' als excuus gebruik voor dat. Maar als ik er zo over nadenk, heb ik er niet veel baat bij. Ze is vaak weg, bij haar nieuwe vriend (waar ik het gevoel heb dat daar ook veel geld voor wordt besteed) - ikzelf drink en rook niet. ik heb het gevoel dat ik alleen maar wordt gestraft, en nooit beloond word voor mijn gedrag.

Wat moet ik doen?


[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 10-02-2018 13:17:20 ]
pi_177079845
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 13:15 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

de puber die hier woonde was ook goed voor meer dan ¤200 aan boodschappen
Wat eet die dan?
  zaterdag 10 februari 2018 @ 13:17:39 #90
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_177079890
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 13:14 schreef nogeenoudebekende het volgende:
En trouwens, die kinderen van mij houden wel van aparte dingen dus als ik die kaviaar zou laten proeven zou het hek van de dam zijn. :').
Ja, ik zou het risico al niet met mijn 7-jarige durven nemen, die heeft voor vanavond bij Wie is de Mol ook sushi gekozen om te snoepen :X
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_177079902
quote:
hoi iedereen,

graag zou ik jullie mening willen horen. ik ben een 19 jarige student die nog thuiswonend is. momenteel volg ik een mbo opleiding. mijn ouders zijn gescheiden.

vanaf mijn 18e ben ik gewend on maandelijks al mijn alimentatie (zo rond 200,-) te geven aan mijn moeder als 'kostgeld' - Momenteel heb ik het financieel zwaar, mijn stufie wordt alleen maar minder en moet ook nog schoolgeld betalen, en alles dat daarbij komt kijken (Boeken, excusies, vrije tijd bestedigen etc) kortom, ik krijg financieel geen steun hierbij.

Nu wilt mijn moeder dat ik nog steeds de alimentatie over maak. Ik heb hier dubieuze gevoelens over. ik heb het geld namelijk niet! Als ik dit zou doen, moet ik maandelijk -80 euro van mijn spaargeld missen. Ik heb dus helemaal geen inkomsten meer, en ben zelfs per maand geld kwijt hieraan. Nu zegt mijn moeder dat ik een lening moet sluiten, maar ik wil dit niet. Ik wil niet nu al een studieschuld opbouwen terwijl ik HBO plannen heb. Als ik gewoon mijn alimentatie mocht houden, dan zou ik het gewoon kunnen redden.

is het terecht dat ik hierin tegen op ga? Ik bedoel, alimentatie is bedoeld om mij financieel te steunen vanuit mijn vaders kant. Maar tot nu toe heb ik weinig steun. De stufie wordt lager, wat betekent dat mijn ouders welvarender zijn, dus mij juist financieel moeten gaan steunen. Ik moet alles zelf betalen, denk hierbij aan zorgverzekering, school en vrije tijds dingen zoals kleding etc.

IS het terecht als ik ga zeggen dat ik mijn alimentatie niet meer wil overmaken? Ik heb steeds meer het gevoel dat mijn moeder ''kostgeld'' als excuus gebruik voor dat. Maar als ik er zo over nadenk, heb ik er niet veel baat bij. Ze is vaak weg, bij haar nieuwe vriend (waar ik het gevoel heb dat daar ook veel geld voor wordt besteed) - ikzelf drink en rook niet. ik heb het gevoel dat ik alleen maar wordt gestraft, en nooit beloond word voor mijn gedrag.

Wat moet ik doen?
pi_177079936
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 13:16 schreef Mekamotut het volgende:

[..]

Wat eet die dan?
vanalles, ik kon net me ook niet voorstellen, maar het was echt bizar en we hebben er na een week ook echt paal en perk aan gesteld, zo van: dit halen we in huis, dat zou voldoende moeten zijn, de rest koop je zelf maar.
  zaterdag 10 februari 2018 @ 13:20:10 #93
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_177079966
quote:
99s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 13:16 schreef CrashO het volgende:
Kan een modje de OP terugzetten in de OP?
Heb hem even uit google cache gevist :P

[..]

Ik heb al een TR gezet, en een beetje snitchen vindt TS geen probleem, dus ik voel me niet bezwaard dit te melden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_177079997
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 13:19 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

vanalles, ik kon net me ook niet voorstellen, maar het was echt bizar en we hebben er na een week ook echt paal en perk aan gesteld, zo van: dit halen we in huis, dat zou voldoende moeten zijn, de rest koop je zelf maar.
Als je ze een vinger geeft pakken ze uw hele hand, wist je dat nog niet?
Ik heb zelf een dochter van 13 maar die vreet echt geen 200 euro per maand weg in haar eentje.
pi_177080126
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 13:21 schreef Mekamotut het volgende:

[..]

Als je ze een vinger geeft pakken ze uw hele hand, wist je dat nog niet?
Ik heb zelf een dochter van 13 maar die vreet echt geen 200 euro per maand weg in haar eentje.
deze 17 jarige wel, en ga mij alsjeblieft niet vertellen hoe ik een puber moet opvoeden
  zaterdag 10 februari 2018 @ 13:26:54 #96
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_177080169
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 13:21 schreef Mekamotut het volgende:

[..]

Als je ze een vinger geeft pakken ze uw hele hand, wist je dat nog niet?
Ik heb zelf een dochter van 13 maar die vreet echt geen 200 euro per maand weg in haar eentje.
Wat niet betekent dat het geen 200 per maand kost om haar in huis te hebben.
Of doucht ze gratis, worden haar kleren magisch gewassen en kost ze geen huishoudelijke middelen als WC-papier en shampoo en worden de ruimtes die zij gebruikt niet schoongemaakt?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_177080226
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 13:25 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

deze 17 jarige wel, en ga mij alsjeblieft niet vertellen hoe ik een puber moet opvoeden
Waar vertel ik je hoe je je kind moet opvoeden?
pi_177080258
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 13:26 schreef Leandra het volgende:

[..]

Wat niet betekent dat het geen 200 per maand kost om haar in huis te hebben.
Of doucht ze gratis, worden haar kleren magisch gewassen en kost ze geen huishoudelijke middelen als WC-papier en shampoo en worden de ruimtes die zij gebruikt niet schoongemaakt?
Dat reken ik niet tot eten.
  zaterdag 10 februari 2018 @ 13:30:26 #99
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_177080311
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 13:29 schreef Mekamotut het volgende:

[..]

Dat reken ik niet tot eten.
Het ging dan ook om boodschappen, niet alleen om eten.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_177080479
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 13:30 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het ging dan ook om boodschappen, niet alleen om eten.
Uit post 92 blijkt niet dat het om de totale kosten ging, alleen om het eten.
pi_177080555
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 13:34 schreef Mekamotut het volgende:

[..]

Uit post 92 blijkt niet dat het om de totale kosten ging, alleen om het eten.
leer even lezen aub
  zaterdag 10 februari 2018 @ 13:36:25 #102
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_177080593
Nooit begrepen deze onzin.
Echt triest als ouders kostgeld gaan vragen. Tijd om weg te gaan dus.

Ik kan nog wel begrijpen dat je een beetje moet bijspringen bij het boodschappen doen ofzo.
Maar ¤200? :')
Belachelijk man.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_177080608
Zo. OP is terug en blijft daar.

TS - het is een interessant topic en waar je vragen stelt kan je antwoord verwachten.

Schelden en lulluk doen mag achterwege blijven. Danku!
  zaterdag 10 februari 2018 @ 13:38:55 #104
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_177080695
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 13:34 schreef Mekamotut het volgende:

[..]

Uit post 92 blijkt niet dat het om de totale kosten ging, alleen om het eten.
Uit post 86 blijkt niet dat het alleen om eten gaat, daarop reageer jij in post 89 met de vraag wat die puber dan at, dat post 92 vervolgens gewoon het antwoord op jouw vraag is betekent niet dat de opmerking in post 86 ook alleen om eten ging.

Maar als moeder van een inmiddels volwassen zoon kan ik me prima voorstellen dat een 17-jarige dat per maand wel weg eet, dus de totale kosten van de boodschappen voor een 17-jarige en voor het in huis hebben liggen daar dan nog fors boven.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_177081009
Dat ze weg is, maakt de huur niet lager. En de kosten van wat je eet en zo
Alimentatie is niet om jou financieel te ondersteunen, maar voor de kosten die je hebt aan een kind zoals bovengenoemde huur en boodschappen

En het is niet alsof je 200 euro moet gaan verdienen. Je hebt het over 80 euro die je te kort komt. Neem een baantje
Zo werkt het voor de meeste studenten
200 euro is weinig, als je het helemaal zelf moet doen heb je daar nog geen dak boven je hoofd voor

Maar goed, duidelijk niet wat je wil horen
pi_177081424
Blijft heerlijk, newbies die nietsvermoedend iets op FOK! komen vragen O+
  zaterdag 10 februari 2018 @ 13:58:49 #107
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_177081529
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 13:56 schreef Poes. het volgende:
Blijft heerlijk, newbies die nietsvermoedend iets op FOK! komen vragen O+
Meer hun gelijk komen halen.
Was misschien nog wel gelukt ook, als ze niet gedacht had dat OUD voor "Ouders :r " stond.
Alleen in WGR was het topic net zo kansloos geweest.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_177081564
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 13:58 schreef Leandra het volgende:

[..]

Meer hun gelijk komen halen.
Was misschien nog wel gelukt ook, als ze niet gedacht had dat OUD voor "Ouders :r " stond.
Alleen in WGR was het topic net zo kansloos geweest.
:D
pi_177082017
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 12:53 schreef charleena het volgende:
hoe verwijder ik dit topic
niet *)

Huilie doen en bij een beetje terecht tegengas wegrennen doen we hier niet aan.
Je kunt ook gaan werken om je inkomen aan te vullen.
Juin uit Eigen Tuin!
pi_177082601
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 13:36 schreef Harvest89 het volgende:
Nooit begrepen deze onzin.
Echt triest als ouders kostgeld gaan vragen. Tijd om weg te gaan dus.

Ik kan nog wel begrijpen dat je een beetje moet bijspringen bij het boodschappen doen ofzo.
Maar ¤200? :')
Belachelijk man.
Is wel erg veel ja.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  zaterdag 10 februari 2018 @ 15:51:04 #111
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_177084687
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 13:36 schreef Harvest89 het volgende:
Nooit begrepen deze onzin.
Echt triest als ouders kostgeld gaan vragen. Tijd om weg te gaan dus.

Ik kan nog wel begrijpen dat je een beetje moet bijspringen bij het boodschappen doen ofzo.
Maar ¤200? :')
Belachelijk man.
Waarom is dat belachelijk? Ze krijgen toch ook geen kinderbijslag meer om je te onderhouden? Bovendien is die alimentatie bedoeld om eten van te kopen en zo.

Weet ook niet wat inclusief is of niet, maar denk ook aan tv/internet/telefoon-gebruik, extra kosten aan belastingen/kortingen omdat de koter thuiswoont etc.

Maar daarom was mijn advies: zorg dat er inzicht is in de uitgaven en kijk waarop eventueel bespaard kan worden.

Kijk dan ook waarom je van stufi niet rond kunt komen: waar wordt dat aan uitgegeven? Kleding, uitgaan, telefoonabonnement, etc? Dat zou (deels) van de alimentatie betaald moeten worden, en deels als luxe door een baantje gefinancierd moeten worden.

Maar sowieso is TS behoorlijk onredelijk/onlogisch als het om geld gaat.
pi_177086219
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 12:50 schreef broccoli. het volgende:

[..]

Nou, niet echt. Het is en blijft je kind, dan vind ik dat ontwikkeling (school) voorop moet staan. Daarbij verdienen mensen van deze leeftijd (18/19) nog niet eens/net 5 euro per uur.

Hoeveel zou jij dan vragen?
19 verdien je 6,50 of meer. Gaat om een tekort van 80.
Dat is minder dan 2 zaterdagen per maand vakkenvullen.
pi_177086372
Beetje tiener kost zo 200 euro alleen aan boodschappen.
Waarom je vrijwilligers werk zou doen zonder bijbaan snap ik geen flikker van.
Bedoel wat is er mis met gewoon lekker werken?
Hoeft echt niet een 42 uur per week baan te zijn hoor.


Je komt nogal met luxe problemen. Je kan met je moeder rond de tafel gaan zitten en kijken of je het kan terug brengen naar 120 euro per maand betalen. (Rekenen met Huur huis is een beetje flauw immers moeder woont daar toch)
pi_177092505
Als ouder kost geld vragen aan een studerend kind :r
  zondag 11 februari 2018 @ 04:17:54 #115
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_177099342
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 21:02 schreef spiritusbus het volgende:
Als ouder kost geld vragen aan een studerend kind :r
Er wordt alimentatie betaald. Het deel van het inkomen van de vader dat als ze niet gescheiden waren zonder meer in de huishoudpot terecht was gekomen voor het onderhoud van het kind.
pi_177099609
quote:
1s.gif Op zondag 11 februari 2018 04:17 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Er wordt alimentatie betaald. Het deel van het inkomen van de vader dat als ze niet gescheiden waren zonder meer in de huishoudpot terecht was gekomen voor het onderhoud van het kind.
Ja, maar liefst 200 euro. Dat is net je collegegeld.
pi_177099698
Ik zou mijn eigen laatste cent aan mijn kind uitgeven als ik daarmee mijn kind een makkelijk leven/toekomst kan geven.
pi_177099728
quote:
1s.gif Op zondag 11 februari 2018 07:57 schreef Hexx. het volgende:
Ik zou mijn eigen laatste cent aan mijn kind uitgeven als ik daarmee mijn kind een makkelijk leven/toekomst kan geven.
Op die leeftijd nog?
pi_177099816
quote:
1s.gif Op zondag 11 februari 2018 08:01 schreef Mekamotut het volgende:

[..]

Op die leeftijd nog?
Altijd.
Je bent altijd vader of moeder, hoe oud je kind ook is. Je zet een kind niet op de wereld om dan ouders af te zijn wanneer het voor de wet meerderjarig is.
Als ouders is het je taak om het kind dat je op de wereld hebt gezet, te behoeden voor pijn en moeilijkheden. Als je een kind als last ziet, denk liever 10 keer na voordat je toch eentje neemt.
Ik zou het in elk geval nooit zover laten komen dat mijn kind op een forum haar zorgen over mijn gedrag naar haar toe uit.
Ik zou juist alles doen om haar een zorgeloos leven te geven. Haar zorgen zijn ook mijn zorgen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-02-2018 08:15:22 ]
pi_177099870
quote:
1s.gif Op zondag 11 februari 2018 08:14 schreef Hexx. het volgende:

[..]

Altijd.
Je bent altijd vader of moeder, hoe oud je kind ook is. Je zet een kind niet op de wereld om dan ouders af te zijn wanneer het voor de wet meerderjarig is.
Als ouders is het je taak om het kind dat je op de wereld hebt gezet, te behoeden voor pijn en moeilijkheden. Als je een kind als last ziet, denk liever 10 keer na voordat je toch eentje neemt.
Ik zou het in elk geval nooit zover laten komen dat mijn kind op een forum haar zorgen over mijn gedrag naar haar toe uit.
Ik zou juist alles doen om haar een zorgeloos leven te geven. Haar zorgen zijn ook mijn zorgen.
Klinkt allemaal heel mooi hoor. Maar op een dag ben jij er ook niet meer, je wil dat je kind dan voor zichzelf kan zorgen, maar door altijd maar alles te geven leren ze dat niet.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')