abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_177723555
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 13:55 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Ik wacht nog op 1 reactie, waar ik wel een beetje goede hoop heb. Als dat niks wordt dan heb ik nog wel wat andere uitgeverijen die potentieel interesse zouden kunnen hebben.

Ik heb ondertussen de illustraties bijna, bijna af. Als ik goed tel zijn het er nu circa 150 geworden met nog een paar te gaan, dus dat was best veel werk :P

Verder twijfel ik nog of ik, mede na wat discussies hier op Fok!, nog iets toevoeg over de vraag wat precies een waarneming is in de kwantummechanica en wat de rol van "bewustzijn" is. Maar ja, je kunt bezig blijven hé :P
Ik denk dat een klein 'glossarium' met termen in deze tak van wetenschap en uitleg daarvan geen kwaad kan. Ook niet op iets uitgebreidere schaal...

Bewustzijn.... Nouja... Als je in dat getrokken trapt is dat aan jou :)
Whatever...
pi_177741320
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 14:47 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Ik denk dat een klein 'glossarium' met termen in deze tak van wetenschap en uitleg daarvan geen kwaad kan. Ook niet op iets uitgebreidere schaal...
Daar zit ik inderdaad ook aan te denken. Ik heb al een index, dus dat is gewoon een kwestie van boven naar beneden termen uitkiezen en in een glossarium stoppen.

Hoe staan jullie daar tegenover? Is een glossarium een must, of zou het prima zonder kunnen?

quote:
Bewustzijn.... Nouja... Als je in dat getrokken trapt is dat aan jou :)
Deze snap ik niet helemaal :P
-
pi_177741553
Het is handig maar kan ook prima zonder. (Dit was zo'n behulpzaam antwoord dat ik het je niet kon onthouden ;) )
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_177751665
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2018 09:56 schreef truthortruth het volgende:
Het is handig maar kan ook prima zonder. (Dit was zo'n behulpzaam antwoord dat ik het je niet kon onthouden ;) )
Ok. Ik twijfel nog, omdat er ook een uitgebreide index wordt opgenomen. Maar als andere mensen hier ook een mening over hebben, dan hoor ik het graag :) Bedankt!
-
  maandag 12 maart 2018 @ 10:13:29 #105
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_177762759
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2018 17:52 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Ok. Ik twijfel nog, omdat er ook een uitgebreide index wordt opgenomen. Maar als andere mensen hier ook een mening over hebben, dan hoor ik het graag :) Bedankt!
Je zou ook in plaats van tekeningen anekdotische intro's kunnen gebruiken zoals in De uitzonderlijke geschiedenis van de supergeleiding van Sven Ortoli en Jean Klein. Met illustraties die niet relevant zijn voor de inhoud jaag je misschien serieuzere lezers weg.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  Moderator maandag 12 maart 2018 @ 10:20:30 #106
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_177762888
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 10:13 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Je zou ook in plaats van tekeningen anekdotische intro's kunnen gebruiken zoals in De uitzonderlijke geschiedenis van de supergeleiding van Sven Ortoli en Jean Klein. Met illustraties die niet relevant zijn voor de inhoud jaag je misschien serieuzere lezers weg.
Ik denk dat een boek over kwantumzwaartekracht nou niet direct "niet-serieuze" lezers aantrekt.
Doe maar de nieuwe saskia noort, die nieuwe brusselmans en dat boekie over kwantumzwaartekracht :P
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_177762958
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2018 13:55 schreef Haushofer het volgende:
...
Verder twijfel ik nog of ik, mede na wat discussies hier op Fok!, nog iets toevoeg over de vraag wat precies een waarneming is in de kwantummechanica en wat de rol van "bewustzijn" is. Maar ja, je kunt bezig blijven hé :P
Of de vraag of je een systeem waar je zelf onderdeel van bent volledig kunt begrijpen/overzien.
  maandag 12 maart 2018 @ 10:27:28 #108
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_177763007
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 10:25 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Of de vraag of je een systeem waar je zelf onderdeel van bent volledig kunt begrijpen/overzien.
Een blinde die naast je op het dak van een flatgebouw zit uitleggen hoe ontiegelijk hoog het gebouw is bijvoorbeeld.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 12 maart 2018 @ 11:04:08 #109
78918 SeLang
Black swans matter
pi_177763686
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2018 17:52 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Ok. Ik twijfel nog, omdat er ook een uitgebreide index wordt opgenomen. Maar als andere mensen hier ook een mening over hebben, dan hoor ik het graag :) Bedankt!
Het is mooi om te hebben maar het boek wordt dan ook weer dikker (=duurder, hogere drempel, etc). Om een verkoopbaar boek te krijgen zal er altijd een balans moeten zijn tussen volledigheid en verkoopbaarheid. De uitgever zal daar wel een oordeel over hebben lijkt mij.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 12 maart 2018 @ 11:18:34 #110
78918 SeLang
Black swans matter
pi_177764031
Wat betreft illustraties e.d: ik vind de geposte illustraties erg leuk en een beetje humor is ook prima.

Ik zou echter wegblijven van dingen die geïnterpreteerd kunnen worden als politiek (of religieus) statement. Dat is niet waar je een natuurkundeboek voor koopt. Je versmalt je doelgroep dan aanzienlijk.

Verder moet je bedenken dat dat soort grapjes over 5-10 jaar niet meer worden begrepen en mocht je er ooit internationaal iets mee willen doen (al is het maar Vlaanderen) dan worden ze überhaupt niet begrepen.

Mogelijk is een deel van de natuurkundige inzichten over 5-10 jaar alweer achterhaald (of onvolledig) maar het is toch leuk als je boek de potentie heeft om een klassieker te worden als je erin slaagt om moeilijke niet-intuitive zaken goed uit te leggen aan (relatieve) leken. Het is jammer als je dat teniet doet met grapjes die niet iedereen waardeert, die maar een klein deel van de bevolking begrijpt (alleen Nederlanders die politiek volgen) en überhaupt over 5-10 jaar niet meer worden begrepen door bijvoorbeeld mensen die nu 15jr zijn.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_177764152
quote:
0s.gif Op zondag 11 maart 2018 09:37 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Daar zit ik inderdaad ook aan te denken. Ik heb al een index, dus dat is gewoon een kwestie van boven naar beneden termen uitkiezen en in een glossarium stoppen.

Hoe staan jullie daar tegenover? Is een glossarium een must, of zou het prima zonder kunnen?

[..]

Deze snap ik niet helemaal :P
Als je.een boek schrijft dat ook voor leken leesbaar moet zijn... Een must.

Of je je uitleg geeft voorafgaand aan elk hoofdstuk, of helemaal apart.. dat is een keuze.

Wat goed was gedaan was het boek verborgen dimensies van Lisa Randall

https://www.google.nl/url(...)WuzI1Z4Cn8OjJQHx0Avo

Even los van de inhoud is het zeer helder en begrijpelijk geschreven. Je kunt zelf bladeren als je iets al weet of snapt, maar je kunt in deel één ook een volledige refresher krijgen van alle zaken tot WO2. Dus Einstein zegmaar. Met wat formules, maar ook begrijpelijk zonder. Daar bouwt ze dan in deel twee op voort. Met kaluza kleindeeltjes en higgs, en string theorie.
Whatever...
pi_177770413
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 11:18 schreef SeLang het volgende:
Mogelijk is een deel van de natuurkundige inzichten over 5-10 jaar alweer achterhaald (of onvolledig) maar het is toch leuk als je boek de potentie heeft om een klassieker te worden als je erin slaagt om moeilijke niet-intuitive zaken goed uit te leggen aan (relatieve) leken. Het is jammer als je dat teniet doet met grapjes die niet iedereen waardeert, die maar een klein deel van de bevolking begrijpt (alleen Nederlanders die politiek volgen) en überhaupt over 5-10 jaar niet meer worden begrepen door bijvoorbeeld mensen die nu 15jr zijn.
Dank. Ik zat hier zelf ook nog over te wikken en te wegen, maar zal er aan de hand hiervan nog eens overheen gaan.
-
pi_177770439
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 10:13 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Je zou ook in plaats van tekeningen anekdotische intro's kunnen gebruiken zoals in De uitzonderlijke geschiedenis van de supergeleiding van Sven Ortoli en Jean Klein. Met illustraties die niet relevant zijn voor de inhoud jaag je misschien serieuzere lezers weg.
Ik heb ze iig tot een minimum beperkt; van de 170 illustraties hebben de meeste een duidelijk doel/schema/etc.
-
  maandag 12 maart 2018 @ 15:43:35 #114
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_177770552
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 15:40 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Ik heb ze iig tot een minimum beperkt; van de 170 illustraties hebben de meeste een duidelijk doel/schema/etc.
Als ze gerelateerd zijn aan de inhoud, kan het geen kwaad. maar je weet: Overdaad schaadt!
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_177866436
Nou, ze zijn af. Alle 182. Voorlopig heb ik wat andere projecten in het verschiet (bruiloft in India, huis kopen), dus wacht ik nog even wat reacties af van uitgeverijen. Daarna maar weer actief aanschieten.

Ik was ook van plan om na m'n huizenjacht te kijken of ik misschien Robbert Dijkgraaf, Gerard 't Hooft of iemand anders kan proberen te verbinden aan m'n boek. Stephen Hawking valt inmiddels af, maar z'n Nederlands scheen ook niet zo goed te zijn :P
-
  vrijdag 16 maart 2018 @ 17:15:55 #116
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_177866602
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 17:08 schreef Haushofer het volgende:
Nou, ze zijn af. Alle 182. Voorlopig heb ik wat andere projecten in het verschiet (bruiloft in India, huis kopen), dus wacht ik nog even wat reacties af van uitgeverijen. Daarna maar weer actief aanschieten.

Ik was ook van plan om na m'n huizenjacht te kijken of ik misschien Robbert Dijkgraaf, Gerard 't Hooft of iemand anders kan proberen te verbinden aan m'n boek. Stephen Hawking valt inmiddels af, maar z'n Nederlands scheen ook niet zo goed te zijn :P
Stephen Hawking kan je boek wel promoten in het Nederlands, hij leest zo je tekst voor die je voor hem schrijft
http://onlinetonegenerator.com/voice-generator.html
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 21 april 2018 @ 11:57:54 #117
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_178653587
Schop.

Is er nog / al nieuws over de uitgave?
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_178655867
Nee. Ga morgen naar een Indiase bruiloft, daarna ga ik weer actief uitgeverijen benaderen. *O*
-
  zaterdag 21 april 2018 @ 18:30:57 #119
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_178658525
Indiase bruiloft, klinkt goed! :D Veel plezier alvast!
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_178658582
Ja, ben ook erg benieuwd. :P Dank!
-
  zondag 22 april 2018 @ 20:43:15 #121
442280 Prisha
Moonshine!
pi_178681778
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2018 15:19 schreef Haushofer het volgende:
Nee. Ga morgen naar een Indiase bruiloft, daarna ga ik weer actief uitgeverijen benaderen. *O*
^O^
Silence breaks apart, Brightness comes to life
Stream of sounds Wash away the darkness from my soul
  maandag 23 april 2018 @ 09:46:12 #122
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_178687843
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2018 15:19 schreef Haushofer het volgende:
Nee. Ga morgen naar een Indiase bruiloft, daarna ga ik weer actief uitgeverijen benaderen. *O*
Hoe was de bruiloft? Ik ben zelf een keer op een Hindoestaanse bruiloft geweest en heb me daar helemaal volgepropt met eten. Ik wou namelijk onderzoeken hoeveel voedsel een mens zoal kon verorberen.

Allemaal vanuit het perspectief van wetenschappelijk onderzoek natuurlijk. O~)
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_178715409
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2018 15:19 schreef Haushofer het volgende:
Nee. Ga morgen naar een Indiase bruiloft, daarna ga ik weer actief uitgeverijen benaderen. *O*
Misschien kunnen die Hindoestanen jou van het Kosmische Bewustzijn overtuigen ;)
  dinsdag 24 april 2018 @ 19:40:30 #124
442280 Prisha
Moonshine!
pi_178719270
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 09:46 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Hoe was de bruiloft? Ik ben zelf een keer op een Hindoestaanse bruiloft geweest en heb me daar helemaal volgepropt met eten. Ik wou namelijk onderzoeken hoeveel voedsel een mens zoal kon verorberen.

Allemaal vanuit het perspectief van wetenschappelijk onderzoek natuurlijk. O~)
Haushof nog niet boven water.. misschien jouw onderzoek nagebootst. Liep het goed af :P
Silence breaks apart, Brightness comes to life
Stream of sounds Wash away the darkness from my soul
pi_178734837
quote:
0s.gif Op maandag 23 april 2018 09:46 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Hoe was de bruiloft? Ik ben zelf een keer op een Hindoestaanse bruiloft geweest en heb me daar helemaal volgepropt met eten. Ik wou namelijk onderzoeken hoeveel voedsel een mens zoal kon verorberen.

Allemaal vanuit het perspectief van wetenschappelijk onderzoek natuurlijk. O~)
Bruiloft is morgen tot donderdag. Moet zeggen dat met deze temperaturen mn hongertrigger niet echt werkt :P
-
pi_178734845
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 april 2018 16:37 schreef Libertarisch het volgende:

[..]

Misschien kunnen die Hindoestanen jou van het Kosmische Bewustzijn overtuigen ;)
Ze hebben me iig al overtuigd hoe belangrijk goede hygiene is :D
-
  woensdag 25 april 2018 @ 16:38:22 #127
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_178735170
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 maart 2018 17:15 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Stephen Hawking kan je boek wel promoten in het Nederlands, hij leest zo je tekst voor die je voor hem schrijft
http://onlinetonegenerator.com/voice-generator.html
Shit, dacht dat het mogelijk was om je tekst met zijn stem voor te lezen :@
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  donderdag 26 april 2018 @ 08:25:26 #128
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_178748978
quote:
1s.gif Op woensdag 25 april 2018 16:14 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Bruiloft is morgen tot donderdag. Moet zeggen dat met deze temperaturen mn hongertrigger niet echt werkt :P
Wacht maar tot je die geuren in je neus krijgt. :9
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_178948398
Ja, was prima eten inderdaad. En ze blijven maar komen :7
-
  zaterdag 2 juni 2018 @ 12:10:26 #130
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_179556718
Zijn we al een beetje uitgegeten? :P

Vertaling: is er nog voortgang op het gebied van uitgevers? Ik hoop echt dat het vroeg of laat toch een keer gaat lukken.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_179557077
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 17:03 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Ik heb begrepen dat iemand als Tommy Wieringa voor zijn Joe Speedboot op een gegeven moment veel vrienden en kennissen heeft opgetrommeld om zijn boek te kopen, waardoor het in korte tijd een verkoopimpuls kreeg en onder de aandacht kwam.

Maar die Nobelprijs wordt een probleem, vrees ik. :P
Dat verklaart een hoop. Boek viel mij tegen.
Somebody that I used to know
pi_179557097
Knap dat je dit doet. Als je het in eigen beheer ofzo wilt verkopen, maak dan een inkijkexemplaar . Ik zou als potentiële koper namelijk wel een idee willen krijgen van hoe het boek eruit ziet en wat het niveau is.
Somebody that I used to know
pi_179557394
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 juni 2018 12:10 schreef Molurus het volgende:
Zijn we al een beetje uitgegeten? :P

Vertaling: is er nog voortgang op het gebied van uitgevers? Ik hoop echt dat het vroeg of laat toch een keer gaat lukken.
Ik heb blijkbaar al twee keer een manuscript opgestuurd wat niet goed is aangekomen. Al die uitgeverijen zijn ook nogal onoverzichtelijk, dat is wel iets waar je even aan moet wennen :')

Ik heb nog 2 uitgevers in gedachten, maar ik ben nu alle opmaak qua illustraties goed aan het maken zodat ik een exemplaar heb dat ook qua illustraties helemaal toonbaar is. Dat betekent in mijn geval elk hoofdstuk 100 keer latex-compileren en net zolang met latex-code schuiven totdat alle marges goed zijn, omdat latex illustraties als floats opvat. Tevens heb ik nu m'n eerste schets voor een voorkant.

Alleen de index moet nog flink aangepast worden, omdat ik nog lang niet alle verwijzingen naar trefwoorden overal goed heb.

Ik heb er nu de vaart ff ingezet, ook omdat ik na de zomer van baan wissel en geen idee heb hoeveel tijd ik er dan nog voor kan vrijmaken. Maar ik moet zeggen dat ik steeds tevredener word over het resultaat. :)
-
pi_179557411
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juni 2018 12:40 schreef Postbus100 het volgende:
Knap dat je dit doet. Als je het in eigen beheer ofzo wilt verkopen, maak dan een inkijkexemplaar . Ik zou als potentiële koper namelijk wel een idee willen krijgen van hoe het boek eruit ziet en wat het niveau is.
Ja, dat lijkt me zeker belangrijk :) Maar vooralsnog hoop ik op een uitgever :P
-
pi_179557441
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juni 2018 12:38 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Dat verklaart een hoop. Boek viel mij tegen.
Het is nog sterker: Wieringa liet volgens mij kennissen en vrienden naar winkels gaan waar het boek niet lag om er naar te informeren en vervolgens zoiets te opperen als "dan kijk ik even verder". Maar het exacte verhaal staat vast ergens online :P
-
  zaterdag 2 juni 2018 @ 13:49:39 #136
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_179558186
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2018 13:06 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Ik heb er nu de vaart ff ingezet, ook omdat ik na de zomer van baan wissel en geen idee heb hoeveel tijd ik er dan nog voor kan vrijmaken. Maar ik moet zeggen dat ik steeds tevredener word over het resultaat. :)
*O*

Ik wens je superveel succes! Het moet toch een keer lukken!
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_179559059
Dank. Ja, het duurt allemaal lang, en ik kan me voorstellen dat mensen hier de interesse op een gegeven moment verliezen. Maar van mensen die soortgelijke projecten hebben ondernomen heb ik begrepen dat 5 jaar zo voorbij zijn. Wat dat betreft doe ik het zo slecht nog niet :P
-
  zaterdag 2 juni 2018 @ 19:49:47 #138
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_179564884
Haha, nou... ik blijf dit topic nog wel een paar jaartjes schoppen voordat ik m'n interesse heb verloren. _O- Ik wil dat boek in m'n kast hebben, linksom of rechtsom.

Het is alleen wel te hopen dat de inhoud niet na 5 jaar achterhaald is.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_179572450
Verreweg het meeste is mainstream, met wat uitzonderingen met name op het eind na, bv Verlindes theorie. Dus dat zie ik niet zo snel gebeuren.
-
  zondag 3 juni 2018 @ 18:05:39 #140
382014 Libertarisch
Vrijspreker
pi_179583525
Zwaartekracht en tijd bestaan niet.
Het universum ontstond uit kwantumfluctuaties uit het niets.
Het bewustzijn is een fysiek verschijnsel resulterend uit complexe input en output systemen en is volledig kwantificeerbaar.
Alle materie bestaat uit waarschijnlijkheidsgolven en krijgt past een vaste vorm na observatie door een meetinstrument.

Alternatieve uitleg: een eindeloos multiversum waar alle kwantummogelijkheden tot uitdrukking komen.

Het universum ontstond EXACT omdat niets instabiel is.

Waar zijn mijn bier en tieten?
pi_179584491
Geen idee, die ontstaan blijkbaar pas als je ze waarneemt.
-
  zondag 3 juni 2018 @ 18:57:29 #142
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_179584611
quote:
1s.gif Op zondag 3 juni 2018 18:05 schreef Libertarisch het volgende:
Zwaartekracht en tijd bestaan niet.

Spring maar eens uit het raam
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_179585332
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2018 18:52 schreef Haushofer het volgende:
Geen idee, die ontstaan blijkbaar pas als je ze waarneemt.
_O-
Whatever...
  zondag 3 juni 2018 @ 20:54:27 #144
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_179587604
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2018 18:52 schreef Haushofer het volgende:
Geen idee, die ontstaan blijkbaar pas als je ze waarneemt.
:D
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zondag 3 juni 2018 @ 21:07:12 #145
442280 Prisha
Moonshine!
pi_179587950
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2018 18:52 schreef Haushofer het volgende:
Geen idee, die ontstaan blijkbaar pas als je ze waarneemt.
:D _O-
Silence breaks apart, Brightness comes to life
Stream of sounds Wash away the darkness from my soul
pi_180078247
Nog geen uitgever die positief heeft geantwoord, maar wel een reactie van Gerard 't Hooft gekregen. Hij heeft enkele delen van het manuscript doorgenomen, en behalve opmerkingen over de historische beschrijving van hoe bepaalde theorieën tot stand zijn gekomen (dit gaat soms wat kort door de bocht, maar het boek is al dik genoeg :P ), noemt hij mijn schrijfstijl "heel plezierig" en "goed gedocumenteerd". Over mijn hoofdstuk omtrent de kwantummechanica zegt hij dat ik "de problematiek heel goed uitleg". Al met al is zijn indruk dat het "een fraai stuk werk is dat hij kan aanbevelen".

Om dat te horen van één van je wetenschappelijke helden is in elk geval een flinke opsteker *O*
-
  Moderator woensdag 27 juni 2018 @ 13:19:01 #147
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_180078347
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2018 13:12 schreef Haushofer het volgende:
Nog geen uitgever die positief heeft geantwoord, maar wel een reactie van Gerard 't Hooft gekregen. Hij heeft enkele delen van het manuscript doorgenomen, en behalve opmerkingen over de historische beschrijving van hoe bepaalde theorieën tot stand zijn gekomen (dit gaat soms wat kort door de bocht, maar het boek is al dik genoeg :P ), noemt hij mijn schrijfstijl "heel plezierig" en "goed gedocumenteerd". Over mijn hoofdstuk omtrent de kwantummechanica zegt hij dat ik "de problematiek heel goed uitleg". Al met al is zijn indruk dat het "een fraai stuk werk is dat hij kan aanbevelen".

Om dat te horen van één van je wetenschappelijke helden is in elk geval een flinke opsteker *O*
^O^ nice!
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 27 juni 2018 @ 13:24:06 #148
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180078434
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2018 13:12 schreef Haushofer het volgende:

Nog geen uitgever die positief heeft geantwoord, maar wel een reactie van Gerard 't Hooft gekregen. Hij heeft enkele delen van het manuscript doorgenomen, en behalve opmerkingen over de historische beschrijving van hoe bepaalde theorieën tot stand zijn gekomen (dit gaat soms wat kort door de bocht, maar het boek is al dik genoeg :P ), noemt hij mijn schrijfstijl "heel plezierig" en "goed gedocumenteerd". Over mijn hoofdstuk omtrent de kwantummechanica zegt hij dat ik "de problematiek heel goed uitleg". Al met al is zijn indruk dat het "een fraai stuk werk is dat hij kan aanbevelen".

Om dat te horen van één van je wetenschappelijke helden is in elk geval een flinke opsteker *O*
^O^

Dit soort positieve feedback van een bekende natuurkundige kan je potentieel ook helpen om een uitgever te vinden, lijkt me. Typisch iets om als quote op de cover te zetten.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  woensdag 27 juni 2018 @ 15:06:10 #149
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_180079894
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2018 13:12 schreef Haushofer het volgende:
Nog geen uitgever die positief heeft geantwoord, maar wel een reactie van Gerard 't Hooft gekregen. Hij heeft enkele delen van het manuscript doorgenomen, en behalve opmerkingen over de historische beschrijving van hoe bepaalde theorieën tot stand zijn gekomen (dit gaat soms wat kort door de bocht, maar het boek is al dik genoeg :P ), noemt hij mijn schrijfstijl "heel plezierig" en "goed gedocumenteerd". Over mijn hoofdstuk omtrent de kwantummechanica zegt hij dat ik "de problematiek heel goed uitleg". Al met al is zijn indruk dat het "een fraai stuk werk is dat hij kan aanbevelen".

Om dat te horen van één van je wetenschappelijke helden is in elk geval een flinke opsteker *O*
Nice *O*.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_180080256
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2018 13:12 schreef Haushofer het volgende:
Nog geen uitgever die positief heeft geantwoord, maar wel een reactie van Gerard 't Hooft gekregen. Hij heeft enkele delen van het manuscript doorgenomen, en behalve opmerkingen over de historische beschrijving van hoe bepaalde theorieën tot stand zijn gekomen (dit gaat soms wat kort door de bocht, maar het boek is al dik genoeg :P ), noemt hij mijn schrijfstijl "heel plezierig" en "goed gedocumenteerd". Over mijn hoofdstuk omtrent de kwantummechanica zegt hij dat ik "de problematiek heel goed uitleg". Al met al is zijn indruk dat het "een fraai stuk werk is dat hij kan aanbevelen".

Om dat te horen van één van je wetenschappelijke helden is in elk geval een flinke opsteker *O*
^O^
Dat zou niet alleen tegen jou, maar ook tegen uitgevers moeten zeggen.
pi_180080546
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2018 13:12 schreef Haushofer het volgende:
Nog geen uitgever die positief heeft geantwoord, maar wel een reactie van Gerard 't Hooft gekregen. Hij heeft enkele delen van het manuscript doorgenomen, en behalve opmerkingen over de historische beschrijving van hoe bepaalde theorieën tot stand zijn gekomen (dit gaat soms wat kort door de bocht, maar het boek is al dik genoeg :P ), noemt hij mijn schrijfstijl "heel plezierig" en "goed gedocumenteerd". Over mijn hoofdstuk omtrent de kwantummechanica zegt hij dat ik "de problematiek heel goed uitleg". Al met al is zijn indruk dat het "een fraai stuk werk is dat hij kan aanbevelen".

Om dat te horen van één van je wetenschappelijke helden is in elk geval een flinke opsteker *O*
_O_
pi_180082004
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2018 18:52 schreef Haushofer het volgende:
Geen idee, die ontstaan blijkbaar pas als je ze waarneemt.
D.E.S.T.R.O.Y.E.D.
  woensdag 27 juni 2018 @ 19:17:37 #153
224960 highender
Travellin' Light
pi_180085881
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2018 13:24 schreef Molurus het volgende:
^O^

Dit soort positieve feedback van een bekende natuurkundige kan je potentieel ook helpen om een uitgever te vinden, lijkt me. Typisch iets om als quote op de cover te zetten.
  woensdag 27 juni 2018 @ 19:25:49 #154
442280 Prisha
Moonshine!
pi_180086108
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2018 13:12 schreef Haushofer het volgende:
Nog geen uitgever die positief heeft geantwoord, maar wel een reactie van Gerard 't Hooft gekregen. Hij heeft enkele delen van het manuscript doorgenomen, en behalve opmerkingen over de historische beschrijving van hoe bepaalde theorieën tot stand zijn gekomen (dit gaat soms wat kort door de bocht, maar het boek is al dik genoeg :P ), noemt hij mijn schrijfstijl "heel plezierig" en "goed gedocumenteerd". Over mijn hoofdstuk omtrent de kwantummechanica zegt hij dat ik "de problematiek heel goed uitleg". Al met al is zijn indruk dat het "een fraai stuk werk is dat hij kan aanbevelen".

Om dat te horen van één van je wetenschappelijke helden is in elk geval een flinke opsteker *O*
^O^ ^O^ *O*
Silence breaks apart, Brightness comes to life
Stream of sounds Wash away the darkness from my soul
pi_181517081
En....nog (goed) nieuws? Still waiting :P
Silence breaks apart, Brightness comes to life
Stream of sounds Wash away the darkness from my soul
pi_181544327
Nee, niks. Zal er binnenkort nog es achteraan mailen, zomervakantie en zo. Ik hoop via via ook wat contact te leggen met uitgeverijen die gespecialiseerd zijn in kleine oplagen.
-
  dinsdag 25 september 2018 @ 03:21:17 #157
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_182117263
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2018 13:12 schreef Haushofer het volgende:
Nog geen uitgever die positief heeft geantwoord, maar wel een reactie van Gerard 't Hooft gekregen. Hij heeft enkele delen van het manuscript doorgenomen, en behalve opmerkingen over de historische beschrijving van hoe bepaalde theorieën tot stand zijn gekomen (dit gaat soms wat kort door de bocht, maar het boek is al dik genoeg :P ), noemt hij mijn schrijfstijl "heel plezierig" en "goed gedocumenteerd". Over mijn hoofdstuk omtrent de kwantummechanica zegt hij dat ik "de problematiek heel goed uitleg". Al met al is zijn indruk dat het "een fraai stuk werk is dat hij kan aanbevelen".

Om dat te horen van één van je wetenschappelijke helden is in elk geval een flinke opsteker *O*
Gaaf man _O_
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_182627262
Ping.

Kan ik deze nog voor de kerst in huis halen?

* Molurus kijkt bezorgd
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_182628116
Er zijn een paar uitgeverijen die een reactie hebben toegezegd, maar voor de kerst wordt het em niet vrees ik :P Wel stuur ik een inzending in voor de zgn. "Robbert Dijkgraaf essay prijs" van Folia, de UVA en het NRC. Misschien dat dat wat oplevert, zou leuk zijn. Heb vorig jaar zo een prijs gewonnen met een artikel over m'n proefschrift van de Nederlandse Natuurkunde Vereniging, geeft toch weer wat naamsbekendheid en iets dat je op je cv kunt neerplempen.

Het is ook lastig om een goede balans te vinden tussen assertiviteit en geduld. Zo kwam ik er laatst achter dat een fysieke kopie van m'n manuscript blijkbaar nooit is aangekomen bij een uitgever/zoek is geraakt. Dan wacht je een paar maand op een reactie, tussentijdse mailtjes leveren weinig op, en blijkt uiteindelijk zoiets. Ook weet ik ondertussen dat ik toegezegde reactietijden ("ik mail je volgende week") nogal es met een flinke korrel zout genomen moeten worden. Ze hebben het blijkbaar druk.

Dus het daadwerkelijk uitgegeven krijgen is zowaar lastiger dan het schrijven :')
-
pi_182750647
Ik krijg waarschijnlijk maandag of dinsdag weer bericht van een uitgever of ze willen publiceren. Wordt vervolgd :P
-
  Moderator vrijdag 26 oktober 2018 @ 10:48:51 #161
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_182750700
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 10:46 schreef Haushofer het volgende:
Ik krijg waarschijnlijk maandag of dinsdag weer bericht van een uitgever of ze willen publiceren. Wordt vervolgd :P
^O^ spannend :)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 26 oktober 2018 @ 10:53:49 #162
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_182750821
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 10:48 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

^O^ spannend :)
Met al die zwaartekracht wordt het best een gewichtig boek. (8>
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_182767669
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2018 10:46 schreef Haushofer het volgende:
Ik krijg waarschijnlijk maandag of dinsdag weer bericht van een uitgever of ze willen publiceren. Wordt vervolgd :P
Spannend! Geduld is de key word hier.
Silence breaks apart, Brightness comes to life
Stream of sounds Wash away the darkness from my soul
pi_182771089
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 02:24 schreef Prisha het volgende:

[..]

Spannend! Geduld is de key word hier.
Ja. Het is vooral de middenweg vinden tussen jezelf niet opdringen en toch assertief blijven... en die lange adem inderdaad.

Zit ook al weer aan volgende projecten te denken, maar eerst maar es kijken of dit wat wordt :P
-
  zaterdag 27 oktober 2018 @ 12:34:52 #165
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_182771303
Ik heb altijd het gevoel dat er een brede kloof zit tussen echte wetenschappelijke literatuur en mainstream.

Ik ben ervan overtuigd dat er een markt is voor het grijze gebied dat daar tussen zit, voor een niet-inhoudsdeskundige die moeilijke theorie globaal probeert te snappen.

Ik lees zelf veel filosofie, heb hier totaal geen achtergrond in, maar door de simpele basis bestudeerd te hebben kan ik nu Schopenhauer, Kant, Nietzsche en Kierkegaard allemaal goed volgen.
  User die je het meest gemist hebt 2022 zaterdag 27 oktober 2018 @ 13:31:12 #166
78918 SeLang
Black swans matter
pi_182771972
Hier in Engeland ligt een boek als "Why Does E=mc2?" van Brian Cox in zowat elke boekwinkel. Er is dus wel degelijk een markt voor dit soort boeken.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_182772660
quote:
2s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 13:31 schreef SeLang het volgende:
Hier in Engeland ligt een boek als "Why Does E=mc2?" van Brian Cox in zowat elke boekwinkel. Er is dus wel degelijk een markt voor dit soort boeken.
Ja maar het wel in het Engels, dan heb je een potentiële markt die 100x zo groot is. En mensen die geïnteresseerd zijn in natuurkunde lezen dat net zo makkelijk.

De titel is wel heel erg populair, wat is trouwens de titel van Haushofers boek, kan het niet binnen 20 sec vinden.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_182772715
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 14:22 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Ja maar het wel in het Engels, dan heb je een potentiële markt die 100x zo groot is. En mensen die geïnteresseerd zijn in natuurkunde lezen dat net zo makkelijk.

De titel is wel heel erg populair, wat is trouwens de titel van Haushofers boek, kan het niet binnen 20 sec vinden.
De werktitel is "Ruimte, tijd, materie". Geïnspireerd door Hofstadters "Gödel, Escher, Bach" :P
-
  zaterdag 27 oktober 2018 @ 14:29:30 #169
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_182772732
quote:
2s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 13:31 schreef SeLang het volgende:
Hier in Engeland ligt een boek als "Why Does E=mc2?" van Brian Cox in zowat elke boekwinkel. Er is dus wel degelijk een markt voor dit soort boeken.
Brian Cox is dan ook een ijzersterk merk
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_182772816
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 14:27 schreef Haushofer het volgende:

[..]

De werktitel is "Ruimte, tijd, materie". Geïnspireerd door Hofstadters "Gödel, Escher, Bach" :P
O ja sorry ik was het vergeten. :@
Lijkt mij een goede inhoudelijke titel, misschien te algemeen, maar kan misschien ook afschrikken. (kortom ik weet het niet, marketing is niet mijn vak)
Misschien aan de uitgever vragen wat hij ervan vindt, want een titel is wel belangrijk.
Heb je ook al een flaptekst of voorwoord, bijv door Robbert Dijkgraaf geschreven
(die kent vrijwel iedereen itt 't Hooft), dat zou mooi zijn.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_182781272
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 14:37 schreef Oud_student het volgende:

[..]

O ja sorry ik was het vergeten. :@
Lijkt mij een goede inhoudelijke titel, misschien te algemeen, maar kan misschien ook afschrikken. (kortom ik weet het niet, marketing is niet mijn vak)
Misschien aan de uitgever vragen wat hij ervan vindt, want een titel is wel belangrijk.
Heb je ook al een flaptekst of voorwoord, bijv door Robbert Dijkgraaf geschreven
(die kent vrijwel iedereen itt 't Hooft), dat zou mooi zijn.
Dijkgraaf reageert niet op m'n mails :P
-
  maandag 29 oktober 2018 @ 15:29:23 #172
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_182816075
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2018 12:19 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Ja. Het is vooral de middenweg vinden tussen jezelf niet opdringen en toch assertief blijven... en die lange adem inderdaad.

Zit ook al weer aan volgende projecten te denken, maar eerst maar es kijken of dit wat wordt :P
Heb je ze de link van dit topic al gestuurd? :P
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_182818174
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 15:29 schreef Parafernalia het volgende:

[..]

Heb je ze de link van dit topic al gestuurd? :P
Nee, geen link. Maar heb in de begeleidende brief wel aangegeven dat er is meegedacht over de inhoud en dat ik potentiële lezers (jullie :7) via social media op de hoogte houd van de ontwikkelingen ;)
-
  maandag 29 oktober 2018 @ 20:33:35 #174
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_182822661
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 17:10 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Nee, geen link. Maar heb in de begeleidende brief wel aangegeven dat er is meegedacht over de inhoud en dat ik potentiële lezers (jullie :7) via social media op de hoogte houd van de ontwikkelingen ;)
Je schaamt je voor ons he!
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_182824113
quote:
6s.gif Op maandag 29 oktober 2018 20:33 schreef Parafernalia het volgende:

[..]

Je schaamt je voor ons he!
:D
Niet meer aanwezig in dit forum.
  User die je het meest gemist hebt 2022 maandag 29 oktober 2018 @ 21:40:05 #176
78918 SeLang
Black swans matter
pi_182824240
quote:
6s.gif Op maandag 29 oktober 2018 20:33 schreef Parafernalia het volgende:

[..]

Je schaamt je voor ons he!
En terecht
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_182824905
De vraag is, wanneer kan ik het ebook kopen?
Whatever...
pi_182830537
quote:
6s.gif Op maandag 29 oktober 2018 20:33 schreef Parafernalia het volgende:

[..]

Je schaamt je voor ons he!
Nee, ik hou van jullie O+ :7

Ik geef nog wel es wat info hier weg over uitgeverijen die ik benader, vandaar :P
-
  dinsdag 30 oktober 2018 @ 09:53:31 #179
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_182830618
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 09:47 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Nee, ik hou van jullie O+ :7

Ik geef nog wel es wat info hier weg over uitgeverijen die ik benader, vandaar :P
Heb je ook al Academic Press benaderd?
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_182831259
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 09:53 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Heb je ook al Academic Press benaderd?
Nee, maar ik meende ook dat dit een Amerikaanse uitgever is. Ik heb wel Amsterdam University Press (AUP) benaderd.
-
pi_182831263
quote:
0s.gif Op maandag 29 oktober 2018 22:07 schreef Spanky78 het volgende:
De vraag is, wanneer kan ik het ebook kopen?
Ik zal vanmiddag even in m'n kristallen bol kijken :P
-
pi_182831423
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2018 13:12 schreef Haushofer het volgende:
Nog geen uitgever die positief heeft geantwoord, maar wel een reactie van Gerard 't Hooft gekregen. Hij heeft enkele delen van het manuscript doorgenomen, en behalve opmerkingen over de historische beschrijving van hoe bepaalde theorieën tot stand zijn gekomen (dit gaat soms wat kort door de bocht, maar het boek is al dik genoeg :P ), noemt hij mijn schrijfstijl "heel plezierig" en "goed gedocumenteerd". Over mijn hoofdstuk omtrent de kwantummechanica zegt hij dat ik "de problematiek heel goed uitleg". Al met al is zijn indruk dat het "een fraai stuk werk is dat hij kan aanbevelen".

Om dat te horen van één van je wetenschappelijke helden is in elk geval een flinke opsteker *O*
Gaaf man. _O_
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  dinsdag 30 oktober 2018 @ 10:55:43 #183
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_182831794
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 10:26 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Nee, maar ik meende ook dat dit een Amerikaanse uitgever is. Ik heb wel Amsterdam University Press (AUP) benaderd.
Ik dacht dat het een dependance van Elseviers was, maar ja..
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  dinsdag 6 november 2018 @ 00:42:51 #184
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_182970867
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 10:55 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Ik dacht dat het een dependance van Elseviers was, maar ja..
ach ja
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_183416354
Er zijn wat ontwikkelingen geweest (zowel op persoonlijk vlak als bij de uitgeverijen zelf) waardoor het allemaal wat langer duurde, maar ik ben in gesprek met twee (bekende) uitgeverijen. Ze zijn positief over de inhoud, maar nog wat aarzelend over de grootte van het boek en het format. Ik heb dus nog geen definitieve antwoorden, maar ik ben wel hoopvol dat hier iets uit gaat komen.

Als de grootte een dingetje blijft, dan zou het boek eventueel nog kunnen worden opgedeeld. Er zou inhoudelijk wel wat verloren gaan, maar alles is beter dan dat het op de planken blijft liggen te verstoffen.

Nou ja, "the saga continues", zal ik maar zeggen. :P En ondertussen ben ik bezig om een tweede boek op te zetten (toegankelijker en kleiner) en te bedenken of ik een fulltime schrijverschap ambiëer of zwicht voor de aantrekkelijke aanbiedingen van recruiters en voor een "veilige" baan kies.

Had ik jullie al bedankt voor het geduld en de morele steun? Bij deze :*
-
  woensdag 28 november 2018 @ 11:12:04 #186
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_183416395
*O* succes HH!
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  donderdag 6 december 2018 @ 16:47:24 #187
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_183569170
Stoer !!!!

Ik ga benieuwd zijn en even kijkend naar jouw deskundigheid op materie hoop ik dat het boek ook toegankelijk is voor de wat minder wiskundig virtuozen, vooral qua taalgebruik.

Ik hoop ook wat aan te treffen over snaartheorie wat zonder te vervallen in ineengekromde uitleg mij wat helderheid doet verschaffen. Ms ken je het boek van Martin Vonk wat mij gaande weg in verbijstering achterliet (mijn uitdaging omdat ik het bruikbare verband niet kan/kon visualiseren).

Wordt/is het "boek" statisch opbouwend of ga/kun je er een een website begeleidde interactieve reis in maken....... een beetje opbouw - als lezer wil je worden meegenomen - maar ook dat je kunt rondhoppen.
In dat verband is het wel weer handig dat er een woord-index is, evenutueel omline zodat je dat makkelijk kunt terugvinden. Online (index) in PDF boeken is dat geen punt omdat je makkelijk kunt zoeken.

Suc6 !!!!
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_183570011
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 11:08 schreef Haushofer het volgende:
Er zijn wat ontwikkelingen geweest (zowel op persoonlijk vlak als bij de uitgeverijen zelf) waardoor het allemaal wat langer duurde, maar ik ben in gesprek met twee (bekende) uitgeverijen. Ze zijn positief over de inhoud, maar nog wat aarzelend over de grootte van het boek en het format. Ik heb dus nog geen definitieve antwoorden, maar ik ben wel hoopvol dat hier iets uit gaat komen.

Als de grootte een dingetje blijft, dan zou het boek eventueel nog kunnen worden opgedeeld. Er zou inhoudelijk wel wat verloren gaan, maar alles is beter dan dat het op de planken blijft liggen te verstoffen.

Nou ja, "the saga continues", zal ik maar zeggen. :P En ondertussen ben ik bezig om een tweede boek op te zetten (toegankelijker en kleiner) en te bedenken of ik een fulltime schrijverschap ambiëer of zwicht voor de aantrekkelijke aanbiedingen van recruiters en voor een "veilige" baan kies.

Had ik jullie al bedankt voor het geduld en de morele steun? Bij deze :*
:D

Ik had dit ff gemist. Gaaf!

Boek is te groot? Wat een vreemd bezwaar. Hoe kan een boek nou te groot zijn? Oh well, we blijven in spanning afwachten tot het wordt uitgegeven, maar positieve signalen!
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Moderator donderdag 6 december 2018 @ 20:05:46 #189
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_183572305
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 11:08 schreef Haushofer het volgende:
Er zijn wat ontwikkelingen geweest (zowel op persoonlijk vlak als bij de uitgeverijen zelf) waardoor het allemaal wat langer duurde, maar ik ben in gesprek met twee (bekende) uitgeverijen. Ze zijn positief over de inhoud, maar nog wat aarzelend over de grootte van het boek en het format. Ik heb dus nog geen definitieve antwoorden, maar ik ben wel hoopvol dat hier iets uit gaat komen.

Als de grootte een dingetje blijft, dan zou het boek eventueel nog kunnen worden opgedeeld. Er zou inhoudelijk wel wat verloren gaan, maar alles is beter dan dat het op de planken blijft liggen te verstoffen.

Nou ja, "the saga continues", zal ik maar zeggen. :P En ondertussen ben ik bezig om een tweede boek op te zetten (toegankelijker en kleiner) en te bedenken of ik een fulltime schrijverschap ambiëer of zwicht voor de aantrekkelijke aanbiedingen van recruiters en voor een "veilige" baan kies.

Had ik jullie al bedankt voor het geduld en de morele steun? Bij deze :*
^O^ tof

ben inmiddels bij hoofdstuk 12 van road to reality en ik weet nu al zeker dat als ik hem uit heb dat ik weer opnieuw kan beginnen :D dus je zit nog on schedule voor mijn nieuwe nachtkastjes boek...
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_183581401
quote:
14s.gif Op donderdag 6 december 2018 16:47 schreef Vallon het volgende:
Stoer !!!!

Ik ga benieuwd zijn en even kijkend naar jouw deskundigheid op materie hoop ik dat het boek ook toegankelijk is voor de wat minder wiskundig virtuozen, vooral qua taalgebruik.

Ik hoop ook wat aan te treffen over snaartheorie wat zonder te vervallen in ineengekromde uitleg mij wat helderheid doet verschaffen. Ms ken je het boek van Martin Vonk wat mij gaande weg in verbijstering achterliet (mijn uitdaging omdat ik het bruikbare verband niet kan/kon visualiseren).

Wordt/is het "boek" statisch opbouwend of ga/kun je er een een website begeleidde interactieve reis in maken....... een beetje opbouw - als lezer wil je worden meegenomen - maar ook dat je kunt rondhoppen.
In dat verband is het wel weer handig dat er een woord-index is, evenutueel omline zodat je dat makkelijk kunt terugvinden. Online (index) in PDF boeken is dat geen punt omdat je makkelijk kunt zoeken.

Suc6 !!!!
Thnx! Een website is zeker een idee; ik speel überhaupt met het idee om een eigen website te lanceren, maar dat is voor mij allemaal onbekend terrein waar ik ondertussen wel wat info over heb ingewonnen. Ik ken inderdaad het boek van Marcel Vonk. En ja, ik heb een flinke index gemaakt; met laTeX (waar ik in heb geschreven) kun je gelukkig eenvoudig een goede index maken middels de \index{}-functie.

quote:
2s.gif Op donderdag 6 december 2018 20:05 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

^O^ tof

ben inmiddels bij hoofdstuk 12 van road to reality en ik weet nu al zeker dat als ik hem uit heb dat ik weer opnieuw kan beginnen :D dus je zit nog on schedule voor mijn nieuwe nachtkastjes boek...
Da's verder dan ik ooit gekomen ben :P

quote:
14s.gif Op donderdag 6 december 2018 17:38 schreef Molurus het volgende:

[..]

:D

Ik had dit ff gemist. Gaaf!

Boek is te groot? Wat een vreemd bezwaar. Hoe kan een boek nou te groot zijn? Oh well, we blijven in spanning afwachten tot het wordt uitgegeven, maar positieve signalen!
Dat heeft denk ik vooral te maken met de kosten en de verwachte afzet. Je ziet dat tegenwoordig vooral populaire boeken vrij beknopt zijn. Ik heb zelf b.v. Hofstädters Gödel, Escher, Bach als voorbeeld in mijn hoofd gehad, maar of mensen tegenwoordig nog steeds zo happig zijn om dergelijke boeken te kopen en te lezen, is een vraag. Ik hoop van wel natuurlijk ;)
-
  Moderator vrijdag 7 december 2018 @ 11:31:09 #191
5428 crew  miss_sly
pi_183581467
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2018 11:08 schreef Haushofer het volgende:
Er zijn wat ontwikkelingen geweest (zowel op persoonlijk vlak als bij de uitgeverijen zelf) waardoor het allemaal wat langer duurde, maar ik ben in gesprek met twee (bekende) uitgeverijen. Ze zijn positief over de inhoud, maar nog wat aarzelend over de grootte van het boek en het format. Ik heb dus nog geen definitieve antwoorden, maar ik ben wel hoopvol dat hier iets uit gaat komen.

Als de grootte een dingetje blijft, dan zou het boek eventueel nog kunnen worden opgedeeld. Er zou inhoudelijk wel wat verloren gaan, maar alles is beter dan dat het op de planken blijft liggen te verstoffen.

Nou ja, "the saga continues", zal ik maar zeggen. :P En ondertussen ben ik bezig om een tweede boek op te zetten (toegankelijker en kleiner) en te bedenken of ik een fulltime schrijverschap ambiëer of zwicht voor de aantrekkelijke aanbiedingen van recruiters en voor een "veilige" baan kies.

Had ik jullie al bedankt voor het geduld en de morele steun? Bij deze :*
Ik vind het zo leuk dat je dit doet!
Is het ook geschikt straks voor een leek als ik?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_183582612
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2018 11:31 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik vind het zo leuk dat je dit doet!
Is het ook geschikt straks voor een leek als ik?
Dank! Er zitten wel de nodige formules in, maar ook leken kunnen er zeker een boel uithalen.

En jij krijgt een speciaal gesigneerd exemplaar als je wilt, uiteraard, want ik heb in een ver verleden in een Rudeonline-topic jou nog de speciale relativiteitstheorie zitten uitleggen :P (edit: deze dus, WFL / Relativiteit voor rudeonline )

Al mijn posts, de WFL-topics en alle reacties van users hier op Fok! van de afgelopen 15 jaar (ja, 15 jaar :D :') ) hebben bijgedragen aan dit boek, dus dank daarvoor :* :)
-
  Moderator vrijdag 7 december 2018 @ 12:54:38 #193
5428 crew  miss_sly
pi_183582881
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2018 12:36 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Dank! Er zitten wel de nodige formules in, maar ook leken kunnen er zeker een boel uithalen.

En jij krijgt een speciaal gesigneerd exemplaar als je wilt, uiteraard, want ik heb in een ver verleden in een Rudeonline-topic jou nog de speciale relativiteitstheorie zitten uitleggen :P (edit: deze dus, WFL / Relativiteit voor rudeonline )

Al mijn posts, de WFL-topics en alle reacties van users hier op Fok! van de afgelopen 15 jaar (ja, 15 jaar :D :') ) hebben bijgedragen aan dit boek, dus dank daarvoor :* :)
Ja, dat weet ik nog! Gouden tijden in WFL O+
Ik wil heel graag een gesigneerd exemplaar, dat zou ik echt heel erg tof vinden! :*
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_183718903
Even volgen, ik wil ook zeker een exemplaar als het zover is. 14.gif.
pi_183850368
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2018 12:54 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ja, dat weet ik nog! Gouden tijden in WFL O+
Ik wil heel graag een gesigneerd exemplaar, dat zou ik echt heel erg tof vinden! :*
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2018 02:18 schreef TruusHenk het volgende:
Even volgen, ik wil ook zeker een exemplaar als het zover is. [ afbeelding ].
Dank voor jullie interesse en enthousiasme!

Ik ben in de tussentijd bezig met een tweede boek wat iets meer in de traditie van WFL ligt :P Als het wat meer vorm krijgt, dan komen er wat details. :)
-
pi_184767765
Zitten nu in een verhuizing/klusperiode dus schrijven ligt wat stil de laatste week, maar heb binnenkort/eind februari een afspraak met iemand van Amsterdam University Press. Ze waren nog wat in dubio, dus moet al m'n charme in de strijd gooien :P

Tweede boek is op laatste hoofdstuk na ook in groffe lijnen af, dus d'r ligt binnenkort al weer wat nieuws (en wat toegankelijker) op de planken. :P
-
pi_185800687
Kreeg mooi nieuws gister: er is een uitgeverij die m'n boek wil drukken *O* Er zullen nog wel wat zaken mogelijk moeten worden aangepast en nagelezen door andere experts, maar de wil is er i.i.g. :)
-
  Moderator zaterdag 23 maart 2019 @ 10:31:55 #198
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_185801121
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2019 09:57 schreef Haushofer het volgende:
Kreeg mooi nieuws gister: er is een uitgeverij die m'n boek wil drukken *O* Er zullen nog wel wat zaken mogelijk moeten worden aangepast en nagelezen door andere experts, maar de wil is er i.i.g. :)
*O* yes *O*
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_185801233
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2019 09:57 schreef Haushofer het volgende:
Kreeg mooi nieuws gister: er is een uitgeverij die m'n boek wil drukken *O* Er zullen nog wel wat zaken mogelijk moeten worden aangepast en nagelezen door andere experts, maar de wil is er i.i.g. :)
*O* *O*

Is het een algemene uitgeverij of een gespecialiseerde uitgever voor wetenschappelijke boeken?
  zaterdag 23 maart 2019 @ 12:12:33 #200
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_185802367
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2019 09:57 schreef Haushofer het volgende:
Kreeg mooi nieuws gister: er is een uitgeverij die m'n boek wil drukken *O* Er zullen nog wel wat zaken mogelijk moeten worden aangepast en nagelezen door andere experts, maar de wil is er i.i.g. :)
*O* *O* *O* *O*
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')