abonnement Unibet Coolblue
pi_177426139
Volvo V50 2.4 benzine uit 2006.

Vroeger was een auto van 12 jaar "oud" maar deze lijkt ondanks z'n bijna 2 ton wel net ingereden, buitenom ook nog strak.

Wil stiekem wel eens een andere auto maar... het hoeft nog lang niet...
pi_177426528
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 22:17 schreef MaGNeT het volgende:
Volvo V50 2.4 benzine uit 2006.

Vroeger was een auto van 12 jaar "oud" maar deze lijkt ondanks z'n bijna 2 ton wel net ingereden, buitenom ook nog strak.

Wil stiekem wel eens een andere auto maar... het hoeft nog lang niet...
Dat jij nog in zo een oud "barrel" rijdt zeg :o

Geen behoefte aan om een nieuwe(re) te kopen, simpelweg omdat deze het nog prima doet? OF geef je er gewoon geen flikker om? :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_177426566
Reed Seat Leon. Toen verkocht nu zonder. Na de zomervakantie maar eens kijken voor een auto.

In Marokko heb ik wel een auto, de Citroen DS5, staan.
pi_177426613
Een 308sw station. 14 procent bijtelling ftw!

Fijne auto trouwens, ultieme saaie leasebak.
Whatever...
pi_177426908
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 22:30 schreef Geralt het volgende:

[..]

Dat jij nog in zo een oud "barrel" rijdt zeg :o

Geen behoefte aan om een nieuwe(re) te kopen, simpelweg omdat deze het nog prima doet? OF geef je er gewoon geen flikker om? :)
Ik geef wel om auto's, heb hiervoor 2 bakstenen gehad (Volvo 740 en 940 Estate) en wil op zich wel eens wat nieuwers.

Maar wat ga ik er op vooruit? Wegligging en comfort is ruim voldoende in een V50, motor rij ik niet meer op, dan is het toch al snel omdat je er op uitgekeken bent.

Afgezien van 2 aandrijfhoezen kwam hij fluitend door de APK dus ik kijk het nog maar even aan.

Ik kijk wel eens naar een V70 of een Tesla op Marktplaats, vind de nieuwe V60 en XC40 ook prachtig... maar uiteindelijk, ik ben maar alleen en rij ook niet zoveel (15k per jaar).

Als Lisk of Waves het nog eens heel goed gaan doen... wie weet ;)
pi_177427041
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 22:42 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ik geef wel om auto's, heb hiervoor 2 bakstenen gehad (Volvo 740 en 940 Estate) en wil op zich wel eens wat nieuwers.

Maar wat ga ik er op vooruit? Wegligging en comfort is ruim voldoende in een V50, motor rij ik niet meer op, dan is het toch al snel omdat je er op uitgekeken bent.

Afgezien van 2 aandrijfhoezen kwam hij fluitend door de APK dus ik kijk het nog maar even aan.

Ik kijk wel eens naar een V70 of een Tesla op Marktplaats, vind de nieuwe V60 en XC40 ook prachtig... maar uiteindelijk, ik ben maar alleen en rij ook niet zoveel (15k per jaar).

Als Lisk of Waves het nog eens heel goed gaan doen... wie weet ;)
Een Tesla kan alleen maar interessant zijn als je hem zakelijk kan rijden. Als normale consument heb je er geen flikker aan om een Tesla privé te rijden en voor dat geld zijn er imo legio betere alternatieven. :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_177427081
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 22:42 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ik geef wel om auto's, heb hiervoor 2 bakstenen gehad (Volvo 740 en 940 Estate) en wil op zich wel eens wat nieuwers.

Maar wat ga ik er op vooruit? Wegligging en comfort is ruim voldoende in een V50, motor rij ik niet meer op, dan is het toch al snel omdat je er op uitgekeken bent.

Afgezien van 2 aandrijfhoezen kwam hij fluitend door de APK dus ik kijk het nog maar even aan.

Ik kijk wel eens naar een V70 of een Tesla op Marktplaats, vind de nieuwe V60 en XC40 ook prachtig... maar uiteindelijk, ik ben maar alleen en rij ook niet zoveel (15k per jaar).

Als Lisk of Waves het nog eens heel goed gaan doen... wie weet ;)
Ben grote fan van de grote Volvo. Maar net niet van de V50 dat is eigenlijk een Renault.
Als ik jou was een jonge V90, genieten van het leven jongen!
Vakman pur sang
pi_177427190
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 22:49 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Ben grote fan van de grote Volvo. Maar net niet van de V50 dat is eigenlijk een Renault.
Als ik jou was een jonge V90, genieten van het leven jongen!
Renault? Echt niet, grapjas. Ga je mond spoelen :P

Mijn V50 staat op het Ford / Mazda / Volvo onderstel (Ford C1 platform) met een echte Volvo 2.4 5 cilinder motor.

De nieuwe V60 _O_
pi_177427286
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 22:54 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Renault? Echt niet, grapjas. Ga je mond spoelen :P

Mijn V50 staat op het Ford / Mazda / Volvo onderstel (Ford C1 platform) met een Volvo 2.4 5 cilinder motor.

De nieuwe V60 _O_
Haha Volvo v50 4 cilinders had vaak psa mororen, jij hebt de 5 cil, dat had ik idd gemist een echt volvoblok.
Die V60 is niet verkeerd nee _O_
Vakman pur sang
pi_177427382
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 22:58 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Haha Volvo v50 4 cilinders had vaak psa mororen, jij hebt de 5 cil, dat had ik idd gemist een echt volvoblok.
Die V60 is niet verkeerd nee _O_
PSA is geen Renault. En de PSA blokken zijn de diesels, behalve de 2.4D van Volvo zelf.
Benzine uitvoeringen zijn van Ford (1.6 - 2.0) of Volvo (2.4).
pi_177427441
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 22:30 schreef Geralt het volgende:

[..]

Dat jij nog in zo een oud "barrel" rijdt zeg :o

Geen behoefte aan om een nieuwe(re) te kopen, simpelweg omdat deze het nog prima doet? OF geef je er gewoon geen flikker om? :)
Ik rij ook zoiets (C30) alleen 2 jaar nieuwer en iets meer kms, maar iets beters vinden is gewoon lastig. Je kan meteen heel veel geld bijleggen, maar dan is de auto zwaarder (meer mrb), storingsgevoeliger, of er ontbreekt Climate, of ik moet er nog een trekhaak op zetten. Of je komt een klasse kleiner uit, waardoor je feitelijk achteruit gaat..
Of hij ziet eruit alsof er een stenenregen is geweest..

En als je dan een nieuwere V40 wil van pakweg 5 jaar nieuwer, kan je meteen 10k bijleggen, en voor je eigen goed onderhouden auto zie je niks terug.

Ik wíl het wel, maar iets echt beters vinden kost gruwelijk veel wat je nooit meer terugverdient.
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_177427461
Momenteel deze, een Saab 9-3 1.8t (dat is een 2.0 liter) uit 2006, en die bevalt me goed:


En voor de hobby nog een Saab 96 uit 1968.
Als je goed roert krijg je nooit geen klontjes
pi_177427488
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 23:04 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Ik rij ook zoiets (C30) alleen 2 jaar nieuwer en iets meer kms, maar iets beters vinden is gewoon lastig. Je kan meteen heel veel geld bijleggen, maar dan is de auto zwaarder (meer mrb), storingsgevoeliger, of er ontbreekt Climate, of ik moet er nog een trekhaak op zetten. Of je komt een klasse kleiner uit, waardoor je feitelijk achteruit gaat..
Of hij ziet eruit alsof er een stenenregen is geweest..

En als je dan een nieuwere V40 wil van pakweg 5 jaar nieuwer, kan je meteen 10k bijleggen, en voor je eigen goed onderhouden auto zie je niks terug.
Ja, dat vat het wel een beetje samen.
Alles zit er op en er aan, de kleur staat me aan, hij rijdt lekker, stuurt strak, lekker zittende stoelen en is nog lang niet op...

Uiteraard komt er wel eens wat nieuws maar het heeft geen haast, of ik moet ineens de kriebels krijgen :P
pi_177427605
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 22:58 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Haha Volvo v50 4 cilinders had vaak psa mororen, jij hebt de 5 cil, dat had ik idd gemist een echt volvoblok.
Die V60 is niet verkeerd nee _O_
Doe eerst je huiswerk maar. De link met Renault is niet (0,0) aanwezig.

1.6 benzine = Ford (Zetec)
1.8 en 2.0 = Ford (Duratec) = Mazda ontwerp
2.4i en T5 is Volvo

1.6d, 2.0d en d2 = PSA
D3,D4,D5, 2.4d = Volvo 5cyl

Verder is het onderstel Ford (Focus). Binnenin is de Volvo minder ruim, maar dat krijg met meer aandacht voor veiligheid. Hij is wat stiller, alles voelt wat degelijker aan. En een Volvo roest wat minder snel.
Van de 3-eenheid:
Mazda 3, Ford Focus, Volvo C30/S40/V50. Is dat ook de volgorde van roestbescherming..
De Mazda 3 rot gewoon weg. Een Focus op termijn ook. Volvo heb ik nog nauwelijks gezien met roest.
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_177427853
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 23:11 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Doe eerst je huiswerk maar. De link met Renault is niet (0,0) aanwezig.

1.6 benzine = Ford (Zetec)
1.8 en 2.0 = Ford (Duratec) = Mazda ontwerp
2.4i en T5 is Volvo

1.6d, 2.0d en d2 = PSA
D3,D4,D5, 2.4d = Volvo 5cyl

Verder is het onderstel Ford (Focus). Binnenin is de Volvo minder ruim, maar dat krijg met meer aandacht voor veiligheid. Hij is wat stiller, alles voelt wat degelijker aan. En een Volvo roest wat minder snel.
Van de 3-eenheid:
Mazda 3, Ford Focus, Volvo C30/S40/V50. Is dat ook de volgorde van roestbescherming..
De Mazda 3 rot gewoon weg. Een Focus op termijn ook. Volvo heb ik nog nauwelijks gezien met roest.
Heb met de APK nog even onder de auto gekeken terwijl hij op de brug stond.
Geen roest te bekennen :)

Doe er weinig aan, staat altijd buiten (al heb ik over een paar maand een woning met garage) en was 'm 5 of 6x per jaar.
pi_177428074
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 23:11 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Doe eerst je huiswerk maar. De link met Renault is niet (0,0) aanwezig.

1.6 benzine = Ford (Zetec)
1.8 en 2.0 = Ford (Duratec) = Mazda ontwerp
2.4i en T5 is Volvo

1.6d, 2.0d en d2 = PSA
D3,D4,D5, 2.4d = Volvo 5cyl

Verder is het onderstel Ford (Focus). Binnenin is de Volvo minder ruim, maar dat krijg met meer aandacht voor veiligheid. Hij is wat stiller, alles voelt wat degelijker aan. En een Volvo roest wat minder snel.
Van de 3-eenheid:
Mazda 3, Ford Focus, Volvo C30/S40/V50. Is dat ook de volgorde van roestbescherming..
De Mazda 3 rot gewoon weg. Een Focus op termijn ook. Volvo heb ik nog nauwelijks gezien met roest.
Psa zeg ik toch bitch
Vakman pur sang
pi_177428120
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 23:21 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Heb met de APK nog even onder de auto gekeken terwijl hij op de brug stond.
Geen roest te bekennen :)

Doe er weinig aan, staat altijd buiten (al heb ik over een paar maand een woning met garage) en was 'm 5 of 6x per jaar.
Die van mij heeft wel wat. Bv waar de voorbumper onderaan vast zit. Niet echt boeiend overigens. Zijn kleine plekjes. In ieder geval zijn de dragende delen hard. Volgens mij zat er ook een beetje een ophangingsdeel achter.
Het ergste was/is de aandrijfas. Die is gewoon compleet bruin, al zal dat niet erg zijn gok ik. Voor z'n kms is hij optisch in prima staat (complimenten gehad), en keurmeester kon voor 3e keer op rij niks vinden.
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_177428145
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 23:35 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Psa zeg ik toch bitch
Jij zei Renault.
En Renault is geen PSA.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Groupe_PSA
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_177428176
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 23:38 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Die van mij heeft wel wat. Bv waar de voorbumper onderaan vast zit. Niet echt boeiend overigens. Zijn kleine plekjes. In ieder geval zijn de dragende delen hard. Volgens mij zat er ook een beetje een ophangingsdeel achter.
Het ergste was/is de aandrijfas. Die is gewoon compleet bruin, al zal dat niet erg zijn gok ik. Voor z'n kms is hij optisch in prima staat (complimenten gehad), en keurmeester kon voor 3e keer op rij niks vinden.
Dat soort "vliegroest" krijg je altijd wel onderop.

Gaat me meer om carrosserie en die is nog netjes en roestvrij.
  zondag 25 februari 2018 @ 00:35:27 #195
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_177428845
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 21:04 schreef Appeltaart_met_slagroom het volgende:

[..]

Zo staat het ding geregistreerd.
Op het kenteken? Dan heb je iets unieks, die heeft Peugeot nooit gebouwd :P
Welke motor ligt er in?
pi_177429954
quote:
7s.gif Op zondag 25 februari 2018 00:35 schreef Mano_ het volgende:

[..]

Op het kenteken? Dan heb je iets unieks, die heeft Peugeot nooit gebouwd :P
Welke motor ligt er in?
Buitenlands kenteken SV 3.0-24V V6 mijn gok ze hebben niet goed oplet toen de auto werd ingevoerd aldaar.
  zondag 25 februari 2018 @ 12:51:18 #197
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_177435598
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2018 02:29 schreef Appeltaart_met_slagroom het volgende:

[..]

Buitenlands kenteken SV 3.0-24V V6 mijn gok ze hebben niet goed oplet toen de auto werd ingevoerd aldaar.
Ah, grappig :)
Lekkere motor :9~ ^O^
  zondag 25 februari 2018 @ 13:35:01 #198
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_177436984
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 23:35 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Psa zeg ik toch bitch
Doe es normaal man, je hebt het niet tegen je moeder.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  Redactie Frontpage zondag 25 februari 2018 @ 16:38:50 #199
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_177441316
Sinds ruim een maand deze:



120pk versie, voorzien van praktisch alle opties (heerlijke verwarmde leren kuipstoeltjes O+), en rijdt gelukkig erg on-Frans.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  zondag 25 februari 2018 @ 18:55:06 #200
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_177444241
Sinds ruim 204 maanden deze:




Rijdt lekker Frans.

[ Bericht 9% gewijzigd door PluggieOD op 27-02-2018 17:02:51 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')