abonnement Unibet Coolblue
pi_177072283
Originele OP van paulgo:

Steeds meer vakmensen emigreren uit ons land.Dat blijkt uit onderzoek van de Emigratiebeurs. Dit om ruimte, natuur en rust te zoeken, het ontlopen van drukte en files, de hufterigheid en criminaliteit in Nederland.

https://www.telegraaf.nl/(...)dwijnt-over-de-grens
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_177072309
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 01:17 schreef john2406 het volgende:

[..]

Misschien maakt hij wel deel uit van die club?
Hij vindt het niet erg i.i.g. Hij is zeer intelligent m.i. maar wenst over die dingen blijkbaar niet te discussiëren omdat er geen "argumenten" zijn. Dan zijn we snel klaar. :) En om het ontopic te houden: we zien in de zorg steeds meer "talent". Maar die dragen slechts zeer indirect bij. En kosten veel. Zij eten mee uit die door de locked-in deelnemers goedgevulde ruif. Zo houden we dat talent dus binnen de grenzen. En dat is ook wat waard natuurlijk.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zaterdag 10 februari 2018 @ 02:04:12 #3
463917 Buurtzwaan
Houdt van de polder
pi_177072608
Er is inderdaad een trend van emigratie te zien, maar de helft van de mensen die emigreert uit Nederland de laatste jaren heeft een niet-Nederlandse nationaliteit:

http://statline.cbs.nl/St(...)101,111,117-118&VW=T

Dus het wegtrekken van die vakmensen valt nogal mee, want de groep emigranten met niet-Nederlandse nationaliteit zal waarschijnlijk voor een groot deel uit expats bestaan en die verblijven hier in het algemeen maar tijdelijk.
pi_177072669
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 01:27 schreef Bart2002 het volgende:
En om het ontopic te houden
Ontopic is steeds meer talent vertrekt uit Nederland niet alleen in de zorg.
Omdat je vriendin er toevallig werkzaam is? Het is een probleem ja, niet alleen de zorg, naar mijn mening is de top te zwaar, dat krijgen alle mensen op de vloer niet bij elkaar geveegd wat die kosten, en het dus snel opgeven, daar er geen beginnen aan is, zich dus heel snel aanpassen aan de rotte appels in plaats van andersom.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-02-2018 02:15:54 ]
pi_177072693
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 02:04 schreef Buurtzwaan het volgende:
Er is inderdaad een trend van emigratie te zien, maar de helft van de mensen die emigreert uit Nederland de laatste jaren heeft een niet-Nederlandse nationaliteit:
Dat klopt. En sommige mensen hebben geen kul verstand van statistiek. Zitten ze hier gewoon een beetje de deel-uitstroom van allochtonen toe te huilen. Het doet en roept maar wat.

Wel leuk om te horen van rechts Nederland verder maar het zou een verademing kunnen zijn als de nieuwe generaties van rechtsen en linksen wat meer van het doormeten worden.
pi_177072766
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 02:14 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Dat klopt. En sommige mensen hebben geen kul verstand van statistiek. Zitten ze hier gewoon een beetje de deel-uitstroom van allochtonen toe te huilen. Het doet en roept maar wat.

Wel leuk om te horen van rechts Nederland verder maar het zou een verademing kunnen zijn als de nieuwe generaties van rechtsen en linksen wat meer van het doormeten worden.
Ik heb het idee, en dat is geen déjà vu (hoop ik :) ) dat ik precies deze post al eens eerder heb gelezen. Misschien in een vorig leven of in een parallel universum dat dat was. Men weet het niet. Maar het kan niet vaak gezegd worden inderdaad.

Statistiek is trouwens mijn lust en mijn leven. Niemand heeft daar verstand van. Dat komt omdat ons gevoel en instinct niet kan omgaan met statistiek. Zo zit de mens in elkaar en daar is niets aan te doen. Ook als je er wel verstand van hebt ga je nog geregeld in de fout. Alleen als je er iets van weet merk je dat (soms) in retrospectief. Anders nooit.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_177072796
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 02:25 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Ik heb het idee, en dat is geen déjà vu (hoop ik :) ) dat ik precies deze post al eens eerder heb gelezen. Misschien in een vorig leven of in een parallel universum dat dat was. Men weet het niet. Maar het kan niet vaak gezegd worden inderdaad.
Ik denk dat het in een vorig leven was, dat lijkt me het meest waarschijnlijke. :)

quote:
Statistiek is trouwens mijn lust en mijn leven. Niemand heeft daar verstand van. Dat komt omdat ons gevoel en instinct niet kan omgaan met statistiek. Zo zit de mens in elkaar en daar is niets aan te doen. Ook als je er wel verstand van hebt ga je nog geregeld in de fout. Alleen als je er iets van weet merk je dat (soms) in retrospectief.
En dat mag er ook bij genoemd worden. Tijd dat leerkrachten en leerlingen er iig iets meer mee gaan doen. :)

[ Bericht 25% gewijzigd door Beathoven op 10-02-2018 03:18:04 ]
  zaterdag 10 februari 2018 @ 07:34:46 #8
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_177073453
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 02:04 schreef Buurtzwaan het volgende:
Er is inderdaad een trend van emigratie te zien, maar de helft van de mensen die emigreert uit Nederland de laatste jaren heeft een niet-Nederlandse nationaliteit:

http://statline.cbs.nl/St(...)101,111,117-118&VW=T

Dus het wegtrekken van die vakmensen valt nogal mee, want de groep emigranten met niet-Nederlandse nationaliteit zal waarschijnlijk voor een groot deel uit expats bestaan en die verblijven hier in het algemeen maar tijdelijk.
Als ik de tabel goed begrijp is er wel een stijgende lijn, ook onder de Nederlanders? Niet een schrikbarende lijn verder maar toch.

Verder zegt het nog niets over het aandeel vakmensen/niet-vakmensen.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_177073589
Bovenstaande bijdragen lezende, herhaal ik maar even:

...gaat het hier om hoogopgeleide mensen op middelbare leeftijd: de stedelijke middenklasse. Het gaat ook om veel mensen: rond de 120.000 per jaar, waarvan rond de 45.000 mensen in Nederland geboren zijn.

https://www.visionair.nl/(...)troom-uit-nederland/
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_177077579
quote:
1s.gif Op donderdag 8 februari 2018 18:31 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Kun je je gevoel ook ondersteunen met keiharde data die je emoties kracht bijzetten?
Helaas wordt er in Nederland door het CBS of andere organisaties de opleiding van emigranten
NIET statistisch bij gehouden.

Uit het archief van de Volkskrant: "In de berichtgeving wordt gesuggereerd dat er een ongelijkwaardige in- en uitstroom is: hoger opgeleiden vertrekken uit Nederland en daar komen lager opgeleiden voor in de plaats. Deze conclusie kan niet worden waargemaakt. Ten eerste weten we te weinig over het opleidingsniveau van de emi- en immigranten. Op grond van CBS-cijfers kan dit niet worden vastgesteld omdat er geen cijfers beschikbaar zijn over het opleidingsniveau van de emigranten en immigranten."

Het CBS zet namelijk emigratie van afgestudeerden samen met sterfte van afgestudeerden in de statistieken. Daardoor is dus nooit te achterhalen hoeveel braindrain er uit ons land is:
http://statline.cbs.nl/St(...)&D6=a&D7=0&D8=a&VW=T

Een schandalig verdoezelen van de waarheid, zoals helaas vaker voorkomt bij onderzoeken in opdracht van de overheid.
"Leuker kunnen wij het niet maken , ingewikkelder wel." Lang leve de Belastingdienst!
  zaterdag 10 februari 2018 @ 14:38:13 #11
463917 Buurtzwaan
Houdt van de polder
pi_177082628
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 07:34 schreef embedguy het volgende:

[..]

Als ik de tabel goed begrijp is er wel een stijgende lijn, ook onder de Nederlanders? Niet een schrikbarende lijn verder maar toch.

Verder zegt het nog niets over het aandeel vakmensen/niet-vakmensen.
Klopt, maar de laatste jaren zie je dat het aandeel niet-Nederlanders die emigreren enorm is toegenomen in vergelijking met Nederlanders, ook al is emigratie vanuit Nederland in het algemeen toegenomen. Dat vond ik toch opmerkelijk.

Edit: Ik weet niet hoe het CBS mensen met een dubbele nationaliteit heeft ingedeeld. Ik ga er overigens vanuit dat dat niet zo'n groot deel is aangezien veel landen een dubbele nationaliteit alleen toestaan onder strikte voorwaarden.

[ Bericht 8% gewijzigd door Buurtzwaan op 10-02-2018 14:43:40 ]
pi_177083597
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 14:38 schreef Buurtzwaan het volgende:

[..]

Klopt, maar de laatste jaren zie je dat het aandeel niet-Nederlanders die emigreren enorm is toegenomen in vergelijking met Nederlanders, ook al is emigratie vanuit Nederland in het algemeen toegenomen. Dat vond ik toch opmerkelijk.

Edit: Ik weet niet hoe het CBS mensen met een dubbele nationaliteit heeft ingedeeld. Ik ga er overigens vanuit dat dat niet zo'n groot deel is aangezien veel landen een dubbele nationaliteit alleen toestaan onder strikte voorwaarden.
De laatste tijd ziet men opvallend vaak (of ik vind het opvallend :) ) berichten van deze strekking (soort advertorials..) :

https://www.nu.nl/carrier(...)alles-en-woning.html

De vacatures die op de beurs worden aangeprezen, zijn gevarieerd. Er wordt onder meer gezocht naar een gynaecoloog in Noorwegen...

Dat lijkt me wel wat.

De Nederlander is blijkbaar geliefd en heeft een goede naam in het buitenland en iedereen trekt aan elkaar wegens de vergrijzing vermoedelijk. Zo krijg je wel een uitstroom. De Scandinavische landen zijn m.i. heel aantrekkelijk om te gaan werken en wonen. En kapitaalkrachtig dus het lonkt voor velen.

Ik heb daar gemengde gevoelens over, de uitstromende Nederlander heeft hier zijn zwaar gesponsorde kennis opgedaan maar houdt op met het betalen van belasting hier doorgaans. Dat is niet echt lekker voor de B.V. Nederland.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zaterdag 10 februari 2018 @ 15:28:06 #13
463917 Buurtzwaan
Houdt van de polder
pi_177084180
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 15:11 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

De laatste tijd ziet men opvallend vaak (of ik vind het opvallend :) ) berichten van deze strekking (soort advertorials..) :

https://www.nu.nl/carrier(...)alles-en-woning.html

De vacatures die op de beurs worden aangeprezen, zijn gevarieerd. Er wordt onder meer gezocht naar een gynaecoloog in Noorwegen...

Dat lijkt me wel wat.

De Nederlander is blijkbaar geliefd en heeft een goede naam in het buitenland en iedereen trekt aan elkaar wegens de vergrijzing vermoedelijk. Zo krijg je wel een uitstroom. De Scandinavische landen zijn m.i. heel aantrekkelijk om te gaan werken en wonen. En kapitaalkrachtig dus het lonkt voor velen.

Ik heb daar gemengde gevoelens over, de uitstromende Nederlander heeft hier zijn zwaar gesponsorde kennis opgedaan maar houdt op met het betalen van belasting hier doorgaans. Dat is niet echt lekker voor de B.V. Nederland.
Er kan best een behoorlijke vraag naar Nederlanders zijn, maar uiteindelijk valt het aantal Nederlanders dat daadwerkelijk op zo'n aanbod ingaat ook wel mee vind als ik de cijfers van het cbs bekijk. Goed de laatste jaren is dat veel meer ten opzichte van jaren geleden, maar we zijn dan ook met 17 miljoen mensen. Landen zoals Denemarken hebben als ik me niet vergis slechts een populatie van 6 miljoen mensen. Ik denk ook gezien de hoge belastingen en populatieaantal dat we nog steeds een groot draagvlak hebben wat betreft belastingen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Buurtzwaan op 10-02-2018 15:33:13 ]
  zaterdag 10 februari 2018 @ 15:57:48 #14
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_177084850
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 02:04 schreef Buurtzwaan het volgende:
Er is inderdaad een trend van emigratie te zien, maar de helft van de mensen die emigreert uit Nederland de laatste jaren heeft een niet-Nederlandse nationaliteit:

http://statline.cbs.nl/St(...)101,111,117-118&VW=T

Dus het wegtrekken van die vakmensen valt nogal mee, want de groep emigranten met niet-Nederlandse nationaliteit zal waarschijnlijk voor een groot deel uit expats bestaan en die verblijven hier in het algemeen maar tijdelijk.
Dat komt overeen met wat ik zie in de praktijk. Niet zozeer expats, maar bij getalenteerde vluchtelingen die geen directe binding met Nederland hebben en daardoor eerder geneigd zijn te emigreren naar een land waar ze beter kunnen verdienen. Uiteraard nadat ze dankbaar gebruik hebben gemaakt van het Nederlandse onderwijs.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_177085386
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 15:57 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Dat komt overeen met wat ik zie in de praktijk. Niet zozeer expats, maar bij getalenteerde vluchtelingen die geen directe binding met Nederland hebben en daardoor eerder geneigd zijn te emigreren naar een land waar ze beter kunnen verdienen. Uiteraard nadat ze dankbaar gebruik hebben gemaakt van het Nederlandse onderwijs.
Dat is ook mijn bezwaar. De open grenzen en vrij verkeer maakt "rentseeking" mogelijk in het kwadraat. Dat betekent dat de hoogopgeleide "weggetjesweters " hun voordeel daarmee doen mogelijk gemaakt door de wat minder hoogopgeleide locked-in belastingbetaler. Je krijgt zo vanzelf en automagisch een kapitaalstroom van arm zonder enig perspectief naar rijk die er hun voordeel mee doen zonder al teveel terug te geven. Dat is slecht. Zeer slecht..
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zaterdag 10 februari 2018 @ 17:30:33 #16
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_177087176
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 02:04 schreef Buurtzwaan het volgende:
Er is inderdaad een trend van emigratie te zien, maar de helft van de mensen die emigreert uit Nederland de laatste jaren heeft een niet-Nederlandse nationaliteit:

http://statline.cbs.nl/St(...)101,111,117-118&VW=T

Dus het wegtrekken van die vakmensen valt nogal mee, want de groep emigranten met niet-Nederlandse nationaliteit zal waarschijnlijk voor een groot deel uit expats bestaan en die verblijven hier in het algemeen maar tijdelijk.
Als je onder expats ook bijvoorbeeld de Polen meerekent die in het Westland werken, klopt dat wel. Daarnaast zullen er ook veel studenten tussen zitten.
pi_177087271
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 17:30 schreef freako het volgende:

[..]

Als je onder expats ook bijvoorbeeld de Polen meerekent die in het Westland werken, klopt dat wel. Daarnaast zullen er ook veel studenten tussen zitten.
Eigenlijk komt het erop neer dat het gissen is... Cijfers en grafieken zouden iets moeten verduidelijken. Maar voor onze doeleinden is dat dus niet het geval. Als iedereen zijn eigen interpretatie heeft wat die staatjes precies duiden heb je er weinig aan. Het zijn slechts koude getallen waarvan je niet weet hoe of wat. Dat kan beter.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zaterdag 10 februari 2018 @ 17:43:05 #18
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_177087464
quote:
14s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 15:57 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Dat komt overeen met wat ik zie in de praktijk. Niet zozeer expats, maar bij getalenteerde vluchtelingen die geen directe binding met Nederland hebben en daardoor eerder geneigd zijn te emigreren naar een land waar ze beter kunnen verdienen. Uiteraard nadat ze dankbaar gebruik hebben gemaakt van het Nederlandse onderwijs.
Maar is dat kwalijk? Ik vind het namelijk een goed iets om aan kennisoverdracht te doen. Dat zie ik niet als een investeringsverlies, maar juist als een goede investering.
Sterker nog, ik ben een voorstander van hulp en opvang richten op kennisoverdracht. Dat zij die inzet tonen hulp krijgen daarbij.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_177087630
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 17:43 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Maar is dat kwalijk? Ik vind het namelijk een goed iets om aan kennisoverdracht te doen. Dat zie ik niet als een investeringsverlies, maar juist als een goede investering.
Sterker nog, ik ben een voorstander van hulp en opvang richten op kennisoverdracht. Dat zij die inzet tonen hulp krijgen daarbij.
Als de ene partij de opleiding en de infra betaalt en als de andere partij de vruchten daarvan plukt is het niet zo lekker natuurlijk. We kunnen dat zien aan hoe multinationals opereren, die doen precies hetzelfde. Overal de lusten van wat er mogelijk wordt gemaakt door de belastingbetaler. En nergens de lasten. Deze trend gaat precies dezelfde kant uit m.i.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_177088354
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 12:07 schreef paulgo het volgende:

[..]

Helaas wordt er in Nederland door het CBS of andere organisaties de opleiding van emigranten
NIET statistisch bij gehouden.
Dat is vraag twee. Het valt me nog mee dat ze de emigranten überhaupt kunnen bijhouden. Immigratie is goed te doen maar als jij een vliegticket koopt en in het land van aankomst blijft kun je technisch gezien gewoon voor een "oneindige vakantie" daar naartoe gaan en ga je niet mee de statistieken in. En zo kan de afwijking enorm zijn en krijg je nooit een compleet beeld.

Als iemand weet hoe ze deze emigratiecijfers hard maken, laat t maar weten.

[ Bericht 1% gewijzigd door Beathoven op 10-02-2018 20:13:26 ]
pi_177091626
Vooral werknemers met een opleiding en/of vak, waar in het buitenland grote behoefte bestaat, vertrekken. Dus geen kanslozen maar juist kansrijken vertrekken. Dat is een heel slechte ontwikkeling als andere landen de krenten uit de pap halen en ons opzadelen met allemaal kansarmen.
"Leuker kunnen wij het niet maken , ingewikkelder wel." Lang leve de Belastingdienst!
pi_177093496
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 20:31 schreef paulgo het volgende:
Vooral werknemers met een opleiding en/of vak, waar in het buitenland grote behoefte bestaat, vertrekken. Dus geen kanslozen maar juist kansrijken vertrekken. Dat is een heel slechte ontwikkeling als andere landen de krenten uit de pap halen en ons opzadelen met allemaal kansarmen.
Het is alleen niet iets van de laatste tijd, het komt al vrij lang voor dat mensen emigreren naar andere landen. En daarbij wordt er ook gewoon op hoog niveau geimmigreerd, maar omdat de focus nu op vluchtelingen staat is het alsof hoogopgeleiden die naar Nederland gaan niet bestaan. Maar het is gewoon een onderbelichte groep in de media en hier. Daarbij moet ook de voetnoot gemaakt worden dat wat men als 'talent' beschrijft gewoon hoger opgeleiden in het algemeen lijken te zijn, en met Twente, Leiden, Amsterdam, Utrecht etc etc, brengt Nederland gewoon bakken met talent voort en als we de HBO's er nog even bijrekenen is dat bijna "oneindig". Dus als er wat hoogopgeleiden vertrekken merk je daar praktisch niets van.

[ Bericht 12% gewijzigd door Beathoven op 10-02-2018 21:42:19 ]
pi_177096777
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 21:35 schreef Beathoven het volgende:
Dus als er wat hoogopgeleiden vertrekken merk je daar praktisch niets van.

Tenzij het de beste zijn en het schroot blijft achter.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-02-2018 00:03:06 ]
pi_177096833
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 21:35 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Het is alleen niet iets van de laatste tijd, het komt al vrij lang voor dat mensen emigreren naar andere landen. En daarbij wordt er ook gewoon op hoog niveau geimmigreerd, maar omdat de focus nu op vluchtelingen staat is het alsof hoogopgeleiden die naar Nederland gaan niet bestaan. Maar het is gewoon een onderbelichte groep in de media en hier. Daarbij moet ook de voetnoot gemaakt worden dat wat men als 'talent' beschrijft gewoon hoger opgeleiden in het algemeen lijken te zijn, en met Twente, Leiden, Amsterdam, Utrecht etc etc, brengt Nederland gewoon bakken met talent voort en als we de HBO's er nog even bijrekenen is dat bijna "oneindig". Dus als er wat hoogopgeleiden vertrekken merk je daar praktisch niets van.
Nou... Er is wel een race tegen personeelsgebrek wegens de vergrijzing bezig, zoveel is duidelijk. En de hoogste bieders winnen daar. Alles wat er gaande is is ietsje anders dan zoals wij het kennen. De vergrijzing zoals we die nu meemaken is nog nooit voorgekomen in onze geschiedenis. Dus de gevolgen zijn onzeker maar wel voorspelbaar tot op bepaalde hoogte. Voor Nederland ziet dat er zeer somber uit m.i.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_177097413
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 00:00 schreef john2406 het volgende:

[..]

Tenzij het de beste zijn en het schroot blijft achter.
maar dit is net zoiets als de import en export van producten gevoelsmatig bediscussiëren.
pi_177097438
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 00:33 schreef Beathoven het volgende:

[..]

maar dit is net zoiets als de import en export van producten gevoelsmatig bediscussiëren.
Het is niet anders als dat, goede boter Nederlands gaat naar Rusland Nederland heeft de goedkope uit Rusland in de schappen liggen.
pi_177097633
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 00:03 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Nou... Er is wel een race tegen personeelsgebrek wegens de vergrijzing bezig, zoveel is duidelijk. En de hoogste bieders winnen daar. Alles wat er gaande is is ietsje anders dan zoals wij het kennen. De vergrijzing zoals we die nu meemaken is nog nooit voorgekomen in onze geschiedenis. Dus de gevolgen zijn onzeker maar wel voorspelbaar tot op bepaalde hoogte. Voor Nederland ziet dat er zeer somber uit m.i.
Dat is weer een apart hoofdstuk, en zeker een probleem. Wellicht moet er op korte termijn sterk geadverteerd worden in het buitenland zoals men momenteel ook in Noorwegen doet.

Maar we weten op zich weer niets over de verhouding van emigratie en opleiding en dat hebben we waarschijnlijk ook nog nooit echt geweten. Als je die combo hebt kun je dat afwegen tegen immigratie en opleiding wat beter te becijferen is.. Ook is het überhaupt niet duidelijk wat het emigratiecijfer precies is afgezien van wat er is er maar een deeltje van is. Je vult geen emigratieformulier in als je het vliegtuig neemt.. Als je als student het land verlaat is er geen organisatie die dat zo ziet want iedereen heeft je nog in de boeken. Misschien dat dit na 5 jaar pas zichtbaar wordt als iemand zich daar echt settled maar waar blijkt dat uit. Ik vraag me serieus af waar het punt komt dat iemand als emigrant weggestreept wordt. Bij het laten verlopen van de Nederlandse nationaliteit misschien? Dat is ook weer niet heel slim, tenzij je in een welvarend land terechtkomt met een nog sterker paspoort.

[ Bericht 2% gewijzigd door Beathoven op 11-02-2018 00:54:13 ]
pi_177097703
Als men hier uitblinken doet is men wel van de trap gevallen als men hier blijven doet!
pi_177099407
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 00:00 schreef john2406 het volgende:

[..]

Tenzij het de beste zijn en het schroot blijft achter.
Ja dat is nou de kern van het probleem: Sociale intelligente mensen met een goede opleiding of vak vertrekken( dan met hun hele gezin) , maar probleemfiguren, kanslozen, psychisch gestoorden, drugsverslaafden criminelen, mensen, die niet willen werken, maar wel hier een uitkering genieten, blijven hier. Geen enkel ander land wil ze hebben...
"Leuker kunnen wij het niet maken , ingewikkelder wel." Lang leve de Belastingdienst!
pi_177099425
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 05:29 schreef paulgo het volgende:

[..]

Ja dat is nou de kern van het probleem:

Sociale intelligente mensen met een goede opleiding of vak vertrekken( dan met hun hele gezin) , maar probleemfiguren, kanslozen, psychisch gestoorden, drugsverslaafden criminelen, mensen, die niet willen werken, maar wel hier een uitkering genieten, blijven hier. Geen enkel ander land wil ze hebben...
Echt waar joh? De Einsteins staan met hun gezin bij de incheck en intussen komt een cokesnuivende Gordon met een paar criminele PVV'ers binnenvliegen?

Staaf dit eens met cijfers. Sla mn kop eens tegen die zwarte statistieken van jullie aan met onderbouwing. Want het is nu teveel fantasie-voetbal.
pi_177099572
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 00:33 schreef Beathoven het volgende:

[..]

maar dit is net zoiets als de import en export van producten gevoelsmatig bediscussiëren.
Dan zal ik je even van je gevoelsleven verlossen.

Van 2000 t/m 2016 bijgewerkt. Er zijn 2.059.566 emigranten uit Nederland weggegaan.

Waarvan de laatste 3 jaar:
2014 - 144.134
2015 - 147.156
2016 - 141.000

Totaal: 432.290

Reden:

- ontbreken vertrouwen in politiek en bestuurders
- ontbreken sociale cohesie in Nederland
- rust en ruimte
- criminaliteit
- verloedering
- regelgeving

Nieuw:
- beter werk zoeken
- hoger netto inkomen
- wil niet meer in een EU land wonen
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_177099623
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 07:28 schreef cempexo het volgende:

[..]

Dan zal ik je even van je gevoelsleven verlossen.

Van 2000 t/m 2016 bijgewerkt. Er zijn 2.059.566 emigranten uit Nederland weggegaan.

Waarvan de laatste 3 jaar:
2014 - 144.134
2015 - 147.156
2016 - 141.000

Totaal: 432.290


En waar komen die cijfers vandaan, en hoeveel reimmigreren na een aantal jaren weer terug? Cijfers moeten wel in het juiste perspectief geplaatst worden.
pi_177099848
quote:
1s.gif Op zondag 11 februari 2018 07:41 schreef Basp1 het volgende:

[..]

En waar komen die cijfers vandaan, en hoeveel reimmigreren na een aantal jaren weer terug? Cijfers moeten wel in het juiste perspectief geplaatst worden.
Bon CBS

Reïmmigreren doet niet ter zake in dit verband. Men wil niet meer in Nederland zijn.

Verder: afgewezen asielzoekers blijven in Nederland.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_177099974
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 08:19 schreef cempexo het volgende:

[..]

Bon CBS

Reïmmigreren doet niet ter zake in dit verband. Men wil niet meer in Nederland zijn.

Bij een titel dat Nederland talent verliest doet reimmigratie wel degelijk terzake, het zou een netto cijfer dan moeten worden het verschil tussen immigratie en reimmigratie. :D


De cijfers van het cbs geven nog steeds niet aan welke opleidings percentages de immigranten vanuit NL hebben.
pi_177100036
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 16:15 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Dat is ook mijn bezwaar. De open grenzen en vrij verkeer maakt "rentseeking" mogelijk in het kwadraat. Dat betekent dat de hoogopgeleide "weggetjesweters " hun voordeel daarmee doen mogelijk gemaakt door de wat minder hoogopgeleide locked-in belastingbetaler. Je krijgt zo vanzelf en automagisch een kapitaalstroom van arm zonder enig perspectief naar rijk die er hun voordeel mee doen zonder al teveel terug te geven. Dat is slecht. Zeer slecht..
Wat een afgunst hier. Wij mogen bijvoorbeeld ook gratis in Noorwegen studeren. Wil je dat dan gelijk ook maar afschaffen. Daarnaast, het is niet dat de mensen helemaal niets hoeven bij te betalen hier.

En het werkt natuurlijk twee kanten op. Nederlanders mogen nu ook ‘gratis’ studeren in andere landen. Die voordelen moeten we dan ook maar schrappen. Nee, ik zie daar geen enkel voordeel van.
pi_177100113
Het is geen afgunst. Ik signaleer slechts een trend. Dat jij spreekt van "voordeel" geeft aan dat die trend bestaat: het is dus prima mogelijk om je voordeel te zoeken en te vinden. Dat voordeel is niet zelden het nadeel voor "les autres".
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_177100269
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 08:38 schreef Bart2002 het volgende:
Het is geen afgunst. Ik signaleer slechts een trend. Dat jij spreekt van "voordeel" geeft aan dat die trend bestaat: het is dus prima mogelijk om je voordeel te zoeken en te vinden. Dat voordeel is niet zelden het nadeel voor "les autres".
Dit is argument is ook achterhaald. Het valt in dezelfde categorie als ‘waarom betaalt de bakker voor de opleiding van de zoon van de advocaat’?

Naar analogie in jouw redenering: waarom betalen de lagere inkomens in NL voor de opleidingen voor deze hoogopgeleide ‘migranten’.

Uit onderzoek van CBS blijkt al dat:

“ruim de helft van het totale bedrag aan premies en inkomstenbelasting voor rekening van de 20 procent huishoudens met de hoogste inkomens. Hun bruto-inkomen bedroeg gemiddeld bijna 126 duizend euro”
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)agen-zwaarste-lasten


En ja, dat daar wordt het onderwijs ook uit betaald.
pi_177100415
quote:
1s.gif Op zondag 11 februari 2018 08:30 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Bij een titel dat Nederland talent verliest doet reimmigratie wel degelijk terzake, het zou een netto cijfer dan moeten worden het verschil tussen immigratie en reimmigratie. :D

De cijfers van het cbs geven nog steeds niet aan welke opleidings percentages de immigranten vanuit NL hebben.
Het gaat bij mij om kwaliteitsverlies qua persoonlijkheid, opleiding en werkcapaciteiten.

Het CBS is een onbetrouwbare organisatie die in opdracht van de overheid hun gewenste informatie produceert. Ik heb daar genoeg bewijzen van.

Misschien heb je hier wat aan, periode 2000-2016:

2.059.566 emigranten zijn uit Nederland weggegaan

2.462.929 immigranten zijn in Nederland binnengekomen
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_177100691
quote:
1s.gif Op zondag 11 februari 2018 05:46 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Staaf dit eens met cijfers. Sla mn kop eens tegen die zwarte statistieken van jullie aan met onderbouwing. Want het is nu teveel fantasie-voetbal.
De oorzaak van het ontbreken van exacte cijfers ligt bij de overheid en het CBS. Die weigeren al jaren de achtergronden en beweegredenen van emigranten te onderzoeken. En dan maar zeggen dat er allemaal Einsteins binnen komen onder asielzoekers. Onzin, er zal heus wel talent in die groep zitten maar kijk dan eens uit je doppen op straat: Allemaal hangtypes die drugs gebruiken, vrouwen lastig vallen en lopen te schreeuwen. Daar heb je dus als samenleving meer last dan lusten van. Dat komt allemaal door het ontbreken van enige vorm van selectie in Nederland: Wie hier iets kan bijdragen aan de samenleving en zich nuttig kan maken, moet gewoon eerder asiel kunnen krijgen dan een overlast veroorzaker. Jij had het over PVV´ers. Nou onder zulke overlastveroorzakers van buitenlandse origine lopen enge figuren rond, die duizend maal racistischer en onverdraagzamer zijn dan welke PVV´er dan ooit.
"Leuker kunnen wij het niet maken , ingewikkelder wel." Lang leve de Belastingdienst!
pi_177101026
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 09:23 schreef paulgo het volgende:

[..]

De oorzaak van het ontbreken van exacte cijfers ligt bij de overheid en het CBS. Die weigeren al jaren de achtergronden en beweegredenen van emigranten te onderzoeken. En dan maar zeggen dat er allemaal Einsteins binnen komen onder asielzoekers. Onzin, er zal heus wel talent in die groep zitten maar kijk dan eens uit je doppen op straat: Allemaal hangtypes die drugs gebruiken, vrouwen lastig vallen en lopen te schreeuwen. Daar heb je dus als samenleving meer last dan lusten van. Dat komt allemaal door het ontbreken van enige vorm van selectie in Nederland: Wie hier iets kan bijdragen aan de samenleving en zich nuttig kan maken, moet gewoon eerder asiel kunnen krijgen dan een overlast veroorzaker. Jij had het over PVV´ers. Nou onder zulke overlastveroorzakers van buitenlandse origine lopen enge figuren rond, die duizend maal racistischer en onverdraagzamer zijn dan welke PVV´er dan ooit.
Denemarken snapt het. Ze hebben de grenzen sinds 2 jaar gesloten. Las dat ze deze maand 4 van de 5 asielzoekersruimtes hebben gesloten.

Maar de aanzuigkracht voor Nederland en Zweden is dan ook veel groter. Ze betalen beter.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_177101053
Gelukkig is Younes gebleven O+
pi_177102443
Men voelt dus aan zn water dat alle emigranten hoogopgeleid zijn en alle immigranten laagopgeleide asielzoekers zijn.

Gewone immigranten die geen asiel aanvragen in Nederland en er werken of studeren voor langer dan even, bestaan dus niet.

Typisch

Dan zullen de internationale programma's van de diverse HBO's en Universiteiten wel vrij beroerd draaien neem ik zo aan.
pi_177104813
quote:
1s.gif Op zondag 11 februari 2018 10:29 schreef Beathoven het volgende:
Men voelt dus aan zn water dat alle emigranten hoogopgeleid zijn en alle immigranten laagopgeleide asielzoekers zijn.

Gewone immigranten die geen asiel aanvragen in Nederland en er werken of studeren voor langer dan even, bestaan dus niet.

Die bestaan natuurlijk ook, maar daar is ook veel verloop onder hoog opgeleide immigranten. Die vertrekken zo, indien het voor hun carriere beter is bijv., aan een topinstituut in de VS verder te gaan.
Hoogopgeleiden zijn eerder vertrokken dan niet-opgeleiden, want die hebben geen hulp nodig om iets te ondernemen. Niet-opgeleide kanslozen blijven hier vaak hangen. Daar is nauwelijks hulp voor om die elders een betere toekomst te bieden. Ja als ze ouder dan 55 zijn krijgen mensen die naar hun geboorteland emigreren in sommige gevallen een remigratie uitkering. ( zie het Nederlands Migratie Instituut. ) Echter de jongeren zijn de grootste groep en daar is niets voor geregeld. Die verliezen alleen maar hun uitkering. Niet bepaald een stimulans om elders een beter leven op te bouwen.
"Leuker kunnen wij het niet maken , ingewikkelder wel." Lang leve de Belastingdienst!
pi_177109112
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 12:19 schreef paulgo het volgende:

[..]

Die bestaan natuurlijk ook, maar daar is ook veel verloop onder hoog opgeleide immigranten. Die vertrekken zo, indien het voor hun carriere beter is bijv., aan een topinstituut in de VS verder te gaan.
zonder statistische onderbouwing ben je meer met waarzegging bezig hier.
pi_177113384
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 00:50 schreef john2406 het volgende:
Als men hier uitblinken doet is men wel van de trap gevallen als men hier blijven doet!
Precies, hier in Nederland hebben de uitblinkers toch maar last van de ziekmakende koude.
pi_177113799
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 12:19 schreef paulgo het volgende:

[..]

Die bestaan natuurlijk ook, maar daar is ook veel verloop onder hoog opgeleide immigranten. Die vertrekken zo, indien het voor hun carriere beter is bijv., aan een topinstituut in de VS verder te gaan.
Hoogopgeleiden zijn eerder vertrokken dan niet-opgeleiden, want die hebben geen hulp nodig om iets te ondernemen. Niet-opgeleide kanslozen blijven hier vaak hangen. Daar is nauwelijks hulp voor om die elders een betere toekomst te bieden. Ja als ze ouder dan 55 zijn krijgen mensen die naar hun geboorteland emigreren in sommige gevallen een remigratie uitkering. ( zie het Nederlands Migratie Instituut. ) Echter de jongeren zijn de grootste groep en daar is niets voor geregeld. Die verliezen alleen maar hun uitkering. Niet bepaald een stimulans om elders een beter leven op te bouwen.
Lijkt me een waarheid als de spreekwoordelijke koe. Zij die de mogelijkheden kunnen aangrijpen zullen dat ook doen. Niet allemaal omdat ze wel lekker zitten maar best veel.

Ik begrijp de zienswijze van Beathoven ook erg goed omdat ik ongeveer precies zo denk als hij. Links (denk ik..) en in ieder geval erg rechtvaardig. Toch moeten wij denk ik inzien dat er akelige machten spelen waar wij (als "rechtvaardig" mens) niet mee kunnen omgaan. Die krachten gaan boven onze macht en invloed op het geheel. Het mechanisme dat rijken (zeer gemakkelijk) rijker worden en armen armer (ook zeer gemakkelijk) lijkt niet te stoppen. Het is slecht, het is niet goed, en je kunt daar niets aan doen met legale middelen.

Dat is de zeer frustrerende waarheid der moderne tijden. En Mark R. vindt dat prima. Akelige homo is het ook. Geen gevoel voor de bal.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_177118740
Logisch toch dat mensen Nederland verlaten.
Onze manier van leven is totaal verpest. Alles moet maar op carrier jagen gericht zijn, drukte, stress en weet ik wat voor ellende.
Meeste Nederlanders komen nooit echt in het buitenland (even ergens hangen op vakantie reken ik niet mee), maar zodra je dat wel doet wil je zo snel mogelijk weg van onze zieke manier van leven.

Gebruik je talent op een normale manier. Niet de Nederlandse manier.
  zondag 11 februari 2018 @ 22:14:35 #48
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_177118874
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 18:19 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Lijkt me een waarheid als de spreekwoordelijke koe. Zij die de mogelijkheden kunnen aangrijpen zullen dat ook doen. Niet allemaal omdat ze wel lekker zitten maar best veel.

Ik begrijp de zienswijze van Beathoven ook erg goed omdat ik ongeveer precies zo denk als hij. Links (denk ik..) en in ieder geval erg rechtvaardig. Toch moeten wij denk ik inzien dat er akelige machten spelen waar wij (als "rechtvaardig" mens) niet mee kunnen omgaan. Die krachten gaan boven onze macht en invloed op het geheel. Het mechanisme dat rijken (zeer gemakkelijk) rijker worden en armen armer (ook zeer gemakkelijk) lijkt niet te stoppen. Het is slecht, het is niet goed, en je kunt daar niets aan doen met legale middelen.

Dat is de zeer frustrerende waarheid der moderne tijden. En Mark R. vindt dat prima. Akelige homo is het ook. Geen gevoel voor de bal.
Wtf :'(
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_177118970
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 22:08 schreef bianconeri het volgende:
Logisch toch dat mensen Nederland verlaten.
Onze manier van leven is totaal verpest. Alles moet maar op carrier jagen gericht zijn, drukte, stress en weet ik wat voor ellende.
Meeste Nederlanders komen nooit echt in het buitenland (even ergens hangen op vakantie reken ik niet mee), maar zodra je dat wel doet wil je zo snel mogelijk weg van onze zieke manier van leven.

Gebruik je talent op een normale manier. Niet de Nederlandse manier.
Normaal / de Norm is erg Nederlands. Doe zoals iedereen doet, doe normaal.

Waarom adviseer je de gemiddelde Nederlandse manier om je talent te gebruiken?

Whatever that may be..
pi_177119457
En nu staan bedrijven te springen om personeel. Maar ook wijzen ze alles en iedereen af omdat ze geen zin hebben om in opleiding- en/of inwerktrajecten te investeren.

En wat nu binnenkomt heb je ook weinig aan.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_177119587
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 22:42 schreef HSG het volgende:
En nu staan bedrijven te springen om personeel. Maar ook wijzen ze alles en iedereen af omdat ze geen zin hebben om in opleiding- en/of inwerktrajecten te investeren.

En wat nu binnenkomt heb je ook weinig aan.
Ik kom in september weer binnen.
pi_177119731
quote:
5s.gif Op zondag 11 februari 2018 22:19 schreef Beathoven het volgende:

Normaal / de Norm is erg Nederlands. Doe zoals iedereen doet, doe normaal.

Ja dat zeggen we wel altijd, maar ik heb nu al meerdere keren geleefd in andere landen. Met de plaatselijke bevolking, nee niet zo een Afrikaans bush bush land maar gewoon Europees ook en dan zie je dat als er een land is wat niet normaal leeft dat dat Nederland is.
Ja wat wij als acceptabel zien, maar als je in welk ander land ook komt dan heb je pas door dat het nergens op slaat.
pi_177120722
Als ik toch voor alles mag betalen kan ik dat net zo goed in ieder land doen, waar men nog iets overheeft voor die welke betalen.
pi_177120772
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 22:55 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Ja dat zeggen we wel altijd, maar ik heb nu al meerdere keren geleefd in andere landen. Met de plaatselijke bevolking, nee niet zo een Afrikaans bush bush land maar gewoon Europees ook en dan zie je dat als er een land is wat niet normaal leeft dat dat Nederland is.
Ja wat wij als acceptabel zien, maar als je in welk ander land ook komt dan heb je pas door dat het nergens op slaat.
De norm is gewoon het subjectieve gemiddelde in dit geval. Alle landen hebben ieder hun eigen norm. En de Nederlandse norm geldt uiteraard niet overal. Maar in veel landen kom je met die norm best wel ok voor de dag.
pi_177121078
quote:
1s.gif Op zondag 11 februari 2018 23:45 schreef Beathoven het volgende:
En de Nederlandse norm geldt uiteraard niet overal.
Uiteraard geld die niet overal Nederland wil wel de lusten van anderen echter niet de lasten.

Kort door de beugel ze doen niks meer terug voor het geld wat ze innen tenzij kapitaal?

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 12-02-2018 00:13:26 ]
pi_177121108
Stom ding landen om ons heen oldtimers vanaf 30, Nederland vanaf 40 jr.
Lpg rijden Belgie of Duitsland ook vergelijken? Is gelijk aan een auto met benzine wegenbelasting daar. Kindergeld is Belgie Duitsland drie maal zo hoog als hier, waarom zijn de lasten daar niet hoger als hier?
Zorg is het volgende wat op de schop aan het gaan is, er is niet veel van Nederland over meer hoor dadelijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-02-2018 00:18:13 ]
pi_177121284
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 00:16 schreef john2406 het volgende:
Stom ding landen om ons heen oldtimers vanaf 30, Nederland vanaf 40 jr.
Lpg rijden Belgie of Duitsland ook vergelijken? Is gelijk aan een auto met benzine wegenbelasting daar. Kindergeld is Belgie Duitsland drie maal zo hoog als hier, waarom zijn de lasten daar niet hoger als hier?
Zorg is het volgende wat op de schop aan het gaan is, er is niet veel van Nederland over meer hoor dadelijk.
Je kunt natuurlijk niet welvaart ontlenen aan een element als kinderbijslag. Duitsland heeft bijvoorbeeld weer geen AOW.
pi_177121322
quote:
1s.gif Op maandag 12 februari 2018 00:40 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Je kunt natuurlijk niet welvaart ontlenen aan een element als kinderbijslag. Duitsland heeft bijvoorbeeld weer geen AOW.
Uiteraard dat is bekend daarvoor dacht de D66 al aan het pilletje voor die welke het wilden? Vanaf 75 of zo?
Of wil je dat ontkennen, willen ze van de ouderen af?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 12-02-2018 00:44:47 ]
pi_177121359
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 00:43 schreef john2406 het volgende:

[..]

Uiteraard dat is bekend daarvoor dacht de D66 al aan het pilletje voor die welke het wilden? Vanaf 75 of zo?
Of wil je dat ontkennen, willen ze van de ouderen af?
Vergrijzing is een probleem dat zichzelf uiteindelijk oplost, daar heb je de politiek niet voor nodig. Beetje cru maar bijna elke babyboomer gaat binnen nu en 40 jaar dood.

Dat gezegd hebbende, ontken ik inderdaad dat de overheid er op uit is dit proces door pilletjes te versnellen.
pi_177121389
quote:
1s.gif Op maandag 12 februari 2018 00:48 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Vergrijzing is een probleem dat zichzelf uiteindelijk oplost, daar heb je de politiek niet voor nodig. Beetje cru maar bijna elke babyboomer gaat binnen nu en 40 jaar dood.

Dat gezegd hebbende, ontken ik inderdaad dat de overheid er op uit is dit proces door pilletjes te versnellen.
Okay maar met een scheel oog kijken ze toch nog wel naar de pensioenkassen of niet?

Zouden ze maar wat graag verbrassen dat geld toch.
pi_177121465
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 00:50 schreef john2406 het volgende:

[..]

Okay maar met een scheel oog kijken ze toch nog wel naar de pensioenkassen of niet?

Zouden ze maar wat graag verbrassen dat geld toch.
Je hebt een onnodig argwanende kijk op het leven.
pi_177121475
quote:
1s.gif Op maandag 12 februari 2018 00:58 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Je hebt een onnodig argwanende kijk op het leven.
Beweer het tegendeel dan is dat over bij mij, met garantie van je leven.
pi_177122307
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 18:19 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

omdat ik ongeveer precies zo denk als hij. Links (denk ik..) en in ieder geval erg rechtvaardig. Het mechanisme dat rijken (zeer gemakkelijk) rijker worden en armen armer (ook zeer gemakkelijk) lijkt niet te stoppen. Het is slecht, het is niet goed, en je kunt daar niets aan doen met legale middelen.

Dat is de zeer frustrerende waarheid der moderne tijden. En Mark R. vindt dat prima. Akelige homo is het ook. Geen gevoel voor de bal.
Door het geknoei van de linkse politici is de VVD van Mark R. zoals jij hem noemt, aan de macht gekomen. Netzo als Geert W en indertijd Pim F.
De linkse partijen hebben dit allemaal laten gebeuren door de noden van de gewone man te ontkennen of te zeggen: "Wij kunnen hier niets aan doen. Ze hebben gewoon de burgers verraden

De Linkse( hoofdletter?) partijen vinden de multiculturele samenleving nog altijd een verrijking van de cultuur en zijn overdreven politiek correct. Nu mag je al niet eens meer over blanken spreken maar over witten. Straks worden sinterklaas en kerstmis nog afgeschaft.

Zoals de linkse partijen alleen nog maar de belangen van buitenlandse mensen vertegenwoordigen, vertegenwoordigen de rechtse partijen alleen nog maar de belangen van de grote buitenlandse multinationals.

De echte problemen in de samenleving worden en werden door de linkse partijen totaal niet opgelost. De rechtse partijen doen dat ook niet, maar dat was al langer bekend. De enige linkse partij, die nog recht van spreken heeft, is de SP. Die weigert al jaren te capituleren voor het rechtse aso-beleid.

Het slappe optreden van de linkse partijen is de echte voedingsbodem voor extreem rechts.

De Amerikaans president Donald T. is op deze wijze aan de macht gekomen, netzo als indertijd Adolf H.
Donald T. probeert wel degelijk met legale middelen het tij te keren. Hij wil de Amerikaanse maakindustrie weer tot leven blazen. Dat is (naast zijn vele tekortkomingen) wel heel goed van hem, want in Amerika produceren geeft de Amerikanen meer welvaart. Waarom moeten wij wel alles in China laten maken? Daar worden de Chinesen alleen maar nog rijker van.
"Leuker kunnen wij het niet maken , ingewikkelder wel." Lang leve de Belastingdienst!
  maandag 12 februari 2018 @ 17:03:15 #64
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_177133981
Dit is ook precies wat ik ga doen als ik mijn opleiding heb afgemaakt.
Weg uit dit SJW land waar de Nederlandse identiteit steeds minder zichtbaar is en alle cultuuruitingen racistisch worden genoemd.

Wel jammer dat in dan in het vervolg een van de weinige nog volop levende culturele (provinciale) volksfeesten in dit land moet missen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
pi_177136490
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 17:03 schreef Eiwitshake het volgende:
Dit is ook precies wat ik ga doen als ik mijn opleiding heb afgemaakt.
Weg uit dit SJW land waar de Nederlandse identiteit steeds minder zichtbaar is en alle cultuuruitingen racistisch worden genoemd.
Klagen dat andere culturen je land bevuilen en vervolgens andere landen bevuilen met de jouwe.
pi_177136977
quote:
1s.gif Op maandag 12 februari 2018 19:25 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Klagen dat andere culturen je land bevuilen en vervolgens andere landen bevuilen met de jouwe.
Alaaf die zijn wel opgevoed hoor!
pi_177137025
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 19:42 schreef john2406 het volgende:

[..]

Alaaf die zijn wel opgevoed hoor!
Que?
pi_177150787
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 17:03 schreef Eiwitshake het volgende:
Dit is ook precies wat ik ga doen als ik mijn opleiding heb afgemaakt.
Weg uit dit SJW land waar de Nederlandse identiteit steeds minder zichtbaar is en alle cultuuruitingen racistisch worden genoemd.

Wel jammer dat in dan in het vervolg een van de weinige nog volop levende culturele (provinciale) volksfeesten in dit land moet missen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vriend; zwarte piet en Sinterklaas bestaan niet. Het zijn verhalen verzonnen in slechte tijden om een stukje van de donkere dagen door te komen. De kern van de traditie zit in gezin en gezelligheid. Dat een van de twee verhaalpersonages destijds als zwart is verzonnen, is compleet onbelangrijk. Zowel de voor- als tegenstanders van die hele onzin steken me iets te veel tijd en agressiviteit in de zaak.

En carnaval is geen provinciaal feest, het is een christelijk feest wat op vele plaatsen in de wereld wordt gevierd. Het is net zo Limburgs als Kerstmis en het Suikerfeest.

Get it right.
graag verwijderen
pi_177151580
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 13:27 schreef fyah het volgende:
Vriend; zwarte piet en Sinterklaas bestaan niet. Het zijn verhalen verzonnen in slechte tijden om een stukje van de donkere dagen door te komen.
Kapitaal zal je bedoelen snel een feest voor de uitverkoop!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')