abonnement Unibet Coolblue
pi_177064867
Beste mensen,

Ik ben Len, afstuderend communicatie student aan de Fontys. Ik heb in mijn laatste jaar onderzoek gedaan naar Blockchain. Met name heb ik gekeken naar hoe het mogelijk is dat er bepaalde groepen ontzettend veel van het onderwerp af weten en andere groepen vrijwel niks? Ligt dit aan de nieuwsverspreiding? Geven zij foutieve informatie? Of is het een kwestie van interesse?

Wat hier uit is gekomen kun je hier lezen: https://indd.adobe.com/view/3f846082-27c5-4ac8-9b6b-88a747eecd6e

Waar ik jullie hulp bij nodig heb is het lezen van mijn online kennisdeel sessie. Hier ben ik ingegaan op de vraag: Hoe kan blockchain voor jou interessant zijn? Zouden jullie zo aardig willen zijn om het document te lezen en indien je het interessant vindt een opmerking achter te laten? Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden. Misschien (hopelijk) hebben jullie er ook nog wat aan!

https://indd.adobe.com/view/8b13115f-90d6-467b-b2f9-4fb17305227f

Met vriendelijke groetjes,

Len

[ Bericht 0% gewijzigd door bloempot112 op 09-02-2018 20:45:17 (spelfout) ]
pi_177065043
Spam.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_177065177
Hoezo Spam? Het kan toch juist interessante informatie zijn?
pi_177065473
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 20:50 schreef bloempot112 het volgende:
Hoezo Spam? Het kan toch juist interessante informatie zijn?
Speciaal geregistreerd hiervoor en meteen in de 1e post 2 links. Dat doet bij mij alle alarmbellen afgaan.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_177065611
Deelt de TS ook zijn resultaten? :?
pi_177066119
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 21:02 schreef SecreetPret het volgende:
Deelt de TS ook zijn resultaten? :?
Mijn resultaten zijn al gepubliceerd. (Zie eerste link) Dit is puur om jullie te informeren over het onderwerp en te helpen mocht dat nodig zijn. De feedback die ik krijg van jullie is weer interssant voor school en voor m'n afstuderen.
pi_177066173
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 20:58 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Speciaal geregistreerd hiervoor en meteen in de 1e post 2 links. Dat doet bij mij alle alarmbellen afgaan.
Ik probeer alleen maar jullie te informeren en zelf feedback te ontvangen. Quid pro quo lijkt mij!
pi_177198100
Sommige mensen zijn dom (=denken ineens een financiele pro te zijn doordat ze een keer een coin hebben gekocht) en geloven in hypes, kunnen belangrijke informatie niet scheiden van onzin.

Maar is dit een onderzoek? Het leest meer als een artikel in het volkskrant magazine eigenlijk
OEH!!AAAAHH UNIVERSAAJAJAJAJAHHEEOEEUEUE
pi_177198457
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2018 10:43 schreef Nappeklapperapper het volgende:

Maar is dit een onderzoek? Het leest meer als een artikel in het volkskrant magazine eigenlijk
zelfs daarvoor is het ongekend oppervlakkig, misschien dat Willen Vermeend het als boek wil uitbrengen met zijn naam op de titel...

bv de werking van dat blockchain coffee project kan interssant zijn, maar wordt verder niks uitgelegd, en eigenlijk de indruk gewekt dat de innovatie is dat 'de betaling via blockchain voldaan wordt'...

Punt is nu juist dat de innovatieve kant van dat project juist niet zozeer de betaling is, maar vooral het hele proces van regsitatie in inzichtelijk maken van de distributie en verwerking, waardoor de eindklant evengoed zicht kan hebben waar de grootste iwinsten gemaakt worden en waar eventueel ook optimalisatie aan processen gedaan kan worden...

Interssant is niet dat blockchain gebruikt wordt als financieel transactiemiddel, maar vooral als methode tot optimalisatie en analyse, tot zelfs sturing door artificiele intelligentie van distributieprocessen.

Juist dat verschil lees ik nergens in die oppevlakkige paper, die er enkel vanuit lijkt te gaan dat blockchain enkel iets 'financieels' zou zijn, maar niet ook bij alle distributieprocessen toegepast kan worden als methode tot analyse en transparantie.
Ook die bewering dat vooal 'accountants' of 'juristen' zich hierin moeten verdiepen vind ik een beetje vreemd...

Dat is als stellen dat bv studenten in communicatie zich ook zouden moeten verdiepen in TCP/IP, omdat vast 'binnenkort' (of al ruim twintig jar) het grootste deel van de communicatie via zulke protocollen gaat
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_177205023
"Ask not what blockchain can do for you. Ask what you can do for blockchain." Hitters Xu
You had my curiosity but now you have my attention...
..
Pain is weakness leaving the body
..
pi_177205296
Niet aangeklikt, maar als OP denkt dat blockchain alleen interessant is voor financiėle wereld dan heeft hij/zij nog heel erg veel te ontdekken over de technologie.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')