abonnement Unibet Coolblue
pi_177061633
quote:
Nog twee maandjes geduld, maar dan kunnen treinreizigers rechtstreeks van Londen naar Amsterdam. De hogesnelheidstrein Eurostar gaat vanaf 4 april twee maal per dag pendelen tussen de Engelse en en Nederlandse hoofdstad en de tickets zijn niet duur. Om te concurreren met de luchtvaart zijn vroegboekers voor veertig euro aan de overkant van de Noordzee.

De Eurostar rijdt al bijna 25 jaar tussen Engeland en Frankrijk en over twee maanden wordt dus ook ons kikkerlandje toegevoegd aan het traject. De langverwachte treinverbinding gaat voorlopig wel alleen van Londen naar Nederland.

Reizigers die vanaf Amsterdam richting Londen willen, zijn vermoedelijk de komende twee jaar nog aangewezen op de andere hogesnelheidstrein Thalys, om zo via Brussel in Engeland uit te komen. Wel verandert de prijs voor deze route: het oude starttarief van 59 euro wordt verlaagd naar 49 euro.

De relatief goedkope treintickets voor de route Londen-Amsterdam zijn vanaf 20 februari te koop. Eurostar wil 'het gevecht' aangaan met de vliegtuigmaatschappijen. Wel geldt dat het goedkope tarief van veertig euro alleen beschikbaar is voor de eerste boekers. Als de eerste kaartjes zijn verkocht, gaat de prijs geleidelijk omhoog.

Reistijd
Op het gebied van reistijd kan de Eurostar ook aardig concurreren met het vliegtuig. Van Londen naar Rotterdam zit je net iets meer dan drie uur in de trein. Wie door wil naar Amsterdam, is veertig minuten langer onderweg. Door de overstap en controles in Brussel duurt de heenreis beduidend langer: op zijn snelst 4 uur en 40 minuten.
http://www.nhnieuws.nl/ni(...)sterdam-met-Eurostar
Leuk nieuws ^O^
Maar ik lees tegenstrijdige zaken hier. De trein rijdt rechtstreeks van Londen naar Amsterdam, maar om van Amsterdam naar Londen te gaan, moet je eerst nog wél overstappen in Brussel? Laten ze dan de eurostar leeg van Amsterdam naar Brussel rijden om daar passagiers, die met de Thalys van Amsterdam naar Brussel reizen, op te pikken? :?
Ik snap dat in Amsterdam nog geen paspoort- en bagagecontrole is, maar bovenstaande kan
toch helemaal niet uit voor ze? Of reis je vanaf Amsterdam wél met de eurostar, waar je uit moet stappen met je bagage, door de controle gaat om dan dezelfde trein weer in te gaan? :')
Iemand die me dit uit kan leggen?

Verder wel lekker dat er een goed alternatief komt voor vliegen natuurlijk. Tenminste, als de prijzen redelijk blijven.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_177061693
80 retour dus in het begin en daarna wordt het alleen maar duurder. Vliegtickets naar Londen zijn meestal voor 25-40 retour te boeken. Ze gaan nog steeds de concurrentie niet aan dus.
pi_177061704
Beetje vroeg hoeken en je vliegt ook voor dat bedrag naar Londen.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_177061764
Bij het maken van dit topic ging me het niet zozeer om de prijzen en concurrentie eigenlijk.
Het ging me om hoe de reis van Amsterdam naar Londen eruit gaat zien de komende jaren (totdat er in Amsterdam een controlemogelijkheid is).
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_177061950
Nou, voor de binnenland is treinrit duurder dan de reis naar London! hoe wilt je als NS dat aan consumenten uitleggen.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_177062129
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 18:17 schreef spijkerbroek het volgende:
Bij het maken van dit topic ging me het niet zozeer om de prijzen en concurrentie eigenlijk.
Het ging me om hoe de reis van Amsterdam naar Londen eruit gaat zien de komende jaren (totdat er in Amsterdam een controlemogelijkheid is).
quote:
Vliegen naar Londen? Er is best kans dat we dat in de toekomst een stuk minder zullen doen. De trein moet de komende jaren een volwaardig alternatief worden voor de enkele miljoenen passagiers die jaarlijks tussen Amsterdam en Londen reizen. Toch vragen deskundigen zich af hoe groot de concurrentie voor het vliegtuig wordt.

Spoorwegbedrijven en vervoerders zien een groeimarkt voor internationale treinreizen. Zo start het Britse bedrijf Eurostar - dat sinds 1994 met treinen via de Kanaaltunnel tussen Londen, Parijs en Brussel rijdt - vanaf 4 april met een rechtstreekse treinverbinding van Londen naar Amsterdam. De andere kant op, van Amsterdam of Rotterdam rechtstreeks naar Londen, is vanaf eind 2019 pas een optie.

Een kaartje voor een enkele treinreis Londen-Amsterdam heb je vanaf 40 euro; daarmee concurreert de hogesnelheidstrein serieus met low-cost vliegtuigmaatschappijen (vanaf 18 euro naar Londen Stansted).

Geen lange rijen
De trein is ook aantrekkelijk omdat passagiers van stadscentrum naar stadscentrum reizen, niet te maken krijgen met lange rijen bij incheckbalies en al helemaal niet met een bagageband.

Tot nu toe kon een treinreis van Amsterdam naar Londen nog niet concurreren met een vliegreis als het gaat om tijd. Maar nu er een rechtstreekse verbinding komt (let wel: er zijn een korte stops in Brussel en Rotterdam) duurt de rit 3 uur en 41 minuten. Wie het vliegtuig pakt is door het wachten op luchthavens en het reizen van of naar een stadscentrum zeker vier tot vijf uur kwijt.

Toch moeten Nederlanders nog even geduld hebben voordat ze binnen vier uur in hartje Londen kunnen staan. Voorlopig moeten reizigers vanaf Amsterdam, Schiphol of Rotterdam met die andere hogesnelheidstrein, de Thalys, naar Brussel-Zuid. Daar zijn paspoort- en veiligheidscontroles. Daarna kan worden overgestapt op de Eurostar naar Londen.

Oorzaak: de Nederlandse en Britse overheid hebben nog geen overeenkomst over controles op Amsterdam Centraal en Rotterdam Centraal. De speciale terminals voor Eurostar zijn op die stations al wel in aanbouw.
https://nos.nl/artikel/22(...)r-het-vliegtuig.html
pi_177062312
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 18:36 schreef tompsv18 het volgende:
Voorlopig moeten reizigers vanaf Amsterdam, Schiphol of Rotterdam met die andere hogesnelheidstrein, de Thalys, naar Brussel-Zuid. Daar zijn paspoort- en veiligheidscontroles. Daarna kan worden overgestapt op de Eurostar naar Londen.
Ja precies. Maar de eurostar rijdt wel náár Amsterdam. En rijdt dus leeg terug naar Brussel. Dat kan toch helemaal niet uit?
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_177062643
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 18:25 schreef Captain_Ghost het volgende:
Nou, voor de binnenland is treinrit duurder dan de reis naar London! hoe wilt je als NS dat aan consumenten uitleggen.
Dan reis jij met 1e klas ofzo?
Ik doe enkeltje 2e klas hele land door voor 10 tot 12 euro.
pi_177062766
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 18:45 schreef spijkerbroek het volgende:

Ja precies. Maar de eurostar rijdt wel náár Amsterdam. En rijdt dus leeg terug naar Brussel. Dat kan toch helemaal niet uit?
Dit inderdaad?

Of er komt rit Ams-Brus erbij en dan Brus-Londen?
Maar anders moeten die treinen helemaal nog weer terug naar Londen ook lijkt mij. Dat is echt telkens duur geintje.

quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 18:13 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Beetje vroeg hoeken en je vliegt ook voor dat bedrag naar Londen.
Gaat niet speciaal om de prijs hè.
Je bent in principe minder tijd kwijt met de trein.
Voor dezelfde prijs of minder en met voor velen meer gemak.
pi_177062817
Nou ja ik ben al 2,5 uur bijna onderweg naar AMS. Dan nog die tijd in de trein.
Tegenwoordig met digitaal inchecken gaat vliegen al wat sneller en kan goedkoper. Daarbij vlieg ik zelf liever.

Plus dat ik vanaf Eelde als goed is wel naar Londen kan. Niet dat dat gepland staat, al wel gezien, maar stel dat dan vlieg ik liever persoonlijk.

Voor Randstadjers zal het wel kunnen denk ik.
pi_177062886
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 19:08 schreef bianconeri het volgende:
Nou ja ik ben al 2,5 uur bijna onderweg naar AMS. Dan nog die tijd in de trein.
Tegenwoordig met digitaal inchecken gaat vliegen al wat sneller en kan goedkoper. Daarbij vlieg ik zelf liever.

Plus dat ik vanaf Eelde als goed is wel naar Londen kan. Niet dat dat gepland staat, al wel gezien, maar stel dat dan vlieg ik liever persoonlijk.

Voor Randstadjers zal het wel kunnen denk ik.
Voor mij een half uur naar Amsterdam Centraal en 40 minuten naar Schiphol. Qua reistijd zal het niet heel erg uit elkaar lopen in totaal. De treinreis duurt langer, maar die brengt je wel in hartje Londen. Met het vliegtuig moet je eerst nog van het vliegveld naar Londen. En check-in etc duurt langer bij het vliegen.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_177063035
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 19:12 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Voor mij een half uur naar Amsterdam Centraal en 40 minuten naar Schiphol. Qua reistijd zal het niet heel erg uit elkaar lopen in totaal. De treinreis duurt langer, maar die brengt je wel in hartje Londen. Met het vliegtuig moet je eerst nog van het vliegveld naar Londen. En check-in etc duurt langer bij het vliegen.
Ik ga over een paar maanden naar Londen en heb toevallig gekozen voor de treinreis ipv vliegen. De redenen waren simpel, op de gekozen data was vliegen duurder dan de treinreis. En hoewel vlieger sneller is qua reistijd komt het al met al qua tijd erg overeen als je de reis van en naar vliegveld meerekent en de wachttijd voor het vliegen.

Ik woon in Rotterdam dus ben zo op CS, ik heb uiteraard gekeken naar vliegen vanaf Zestienhoven, daar zit ik ook zo, maar qua prijs dus duurder.
pi_177063482
Met de bus kan je dikwijls nog goedkoper!
pi_177063532
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 19:38 schreef braadkipgang het volgende:
Met de bus kan je dikwijls nog goedkoper!
Dan ben je ook meteen een hele dag kwijt. Dat is voor mij iig geen alternatief.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  vrijdag 9 februari 2018 @ 19:43:28 #15
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_177063576
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 18:08 schreef spijkerbroek het volgende:
Maar ik lees tegenstrijdige zaken hier. De trein rijdt rechtstreeks van Londen naar Amsterdam, maar om van Amsterdam naar Londen te gaan, moet je eerst nog wél overstappen in Brussel? Laten ze dan de eurostar leeg van Amsterdam naar Brussel rijden om daar passagiers, die met de Thalys van Amsterdam naar Brussel reizen, op te pikken? :?
Ik snap dat in Amsterdam nog geen paspoort- en bagagecontrole is, maar bovenstaande kan
toch helemaal niet uit voor ze? Of reis je vanaf Amsterdam wél met de eurostar, waar je uit moet stappen met je bagage, door de controle gaat om dan dezelfde trein weer in te gaan? :')
Iemand die me dit uit kan leggen?
Hij rijdt leeg van Amsterdam naar Brussel.
So we just called him Fred
pi_177063616
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 19:43 schreef FredvZ het volgende:
Hij rijdt leeg van Amsterdam naar Brussel.
Wat een verspilling. :{
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_177063626
Bij het vliegveld kan ik mijn auto kwijt voor langere tijd, bij een treinstation niet. Voor mij dus niet relevant
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  vrijdag 9 februari 2018 @ 19:52:20 #18
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_177063773
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 19:46 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Wat een verspilling. :{
Jep en dat allemaal omdat ze twee stations moeten voorzien van wat hekken en bagagescanners.

Op Schiphol gaat de trein volgens mij helemaal niet stoppen, geloof niet dat er iemand ooit rekening mee heeft gehouden om ook dat treinstation te voorzien van paspoort- en bagagecontrole.
So we just called him Fred
pi_177063810
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 19:46 schreef devlinmr het volgende:
Bij het vliegveld kan ik mijn auto kwijt voor langere tijd, bij een treinstation niet. Voor mij dus niet relevant
De meeste mensen kunnen wel met de fiets bij een station komen lijkt me. En als je echt ver op het platteland woont kun je waarschijnlijk dicht bij het station parkeren? (kleine dorpjes)

De trein is vaak een beetje duurder dan een budget vliegtuig. Maar ik vind zelf de trein veel leuker. Vooral iets eten van een echt bord in de restauratiewagen terwijl buiten het landschap voorbij vliegt is wel een hoogtepunt van de reis voor mij.
pi_177063826
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 19:52 schreef FredvZ het volgende:
Jep en dat allemaal omdat ze twee stations moeten voorzien van wat hekken en bagagescanners.

Op Schiphol gaat de trein volgens mij helemaal niet stoppen, geloof niet dat er iemand ooit rekening mee heeft gehouden om ook dat treinstation te voorzien van paspoort- en bagagecontrole.
Ze kunnen iets op Schiphol Plaza bouwen, maar dan is het open karakter van die ruimte meteen weg. En iedereen moet er dan omheen lopen, want tussen de sporen door is nu gewoon de snelste looproute. Niet handig dus.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_177063886
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 19:54 schreef autoknutselaar het volgende:

[..]

De meeste mensen kunnen wel met de fiets bij een station komen lijkt me. En als je echt ver op het platteland woont kun je waarschijnlijk dicht bij het station parkeren? (kleine dorpjes)

De trein is vaak een beetje duurder dan een budget vliegtuig. Maar ik vind zelf de trein veel leuker. Vooral iets eten van een echt bord in de restauratiewagen terwijl buiten het landschap voorbij vliegt is wel een hoogtepunt van de reis voor mij.
Op de fiets met een koffer?... Ben je wel lekker?
Sowieso zet ik mijn auto niet bij een treinstation op een parkeerplaats, dan weet ik zeker dat ie op zijn minst beschadigd, maar waarschijnlijk gejat wordt.
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  vrijdag 9 februari 2018 @ 19:59:27 #22
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_177063902
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 19:55 schreef spijkerbroek het volgende:
Ze kunnen iets op Schiphol Plaza bouwen, maar dan is het open karakter van die ruimte meteen weg. En iedereen moet er dan omheen lopen, want tussen de sporen door is nu gewoon de snelste looproute. Niet handig dus.
Extra "gate" op de Holland Boulevard tussen Lounge 2 en 3 achter de douane met een lift naar de treinsporen zou een leuke optie zijn.
Heb je alleen nog het probleem dat je het perron een half uur voor vertrek niet kan gebruiken voor andere treinen. Dat is met de eilandperrons op Schiphol niet te doen.
So we just called him Fred
pi_177063953
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 19:59 schreef FredvZ het volgende:
Extra "gate" op de Holland Boulevard tussen Lounge 2 en 3 achter de douane met een lift naar de treinsporen zou een leuke optie zijn.
Heb je alleen nog het probleem dat je het perron een half uur voor vertrek niet kan gebruiken voor andere treinen. Dat is met de eilandperrons op Schiphol niet te doen.
Dan moet je door de controle samen met alle vliegtuigpassagiers? Dan ben je de tijdwinst wel weer kwijt..
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  vrijdag 9 februari 2018 @ 20:03:31 #24
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_177063988
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 20:02 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Dan moet je door de controle samen met alle vliegtuigpassagiers? Dan ben je de tijdwinst wel weer kwijt..
Als je niet honderden euro's voor je ticket wil betalen moet je ook bij de Eurostar een uur voor vertrek aanwezig zijn.
So we just called him Fred
pi_177064814
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 19:12 schreef spijkerbroek het volgende:

Voor mij een half uur naar Amsterdam Centraal en 40 minuten naar Schiphol. Qua reistijd zal het niet heel erg uit elkaar lopen in totaal. De treinreis duurt langer, maar die brengt je wel in hartje Londen. Met het vliegtuig moet je eerst nog van het vliegveld naar Londen. En check-in etc duurt langer bij het vliegen.
Met tijd heb ik het inderdaad ook over het hele proces.
Het incheck en wacht gebeuren, niet in centrum zijn.
Alleen ben ik sneller op Schiphol dan AMS centraal, zou ik anders iets van 6,5 uur in trein zitten (ervoor en na dus niet meerekenen). Dus ik bedank er voor, misschien als ik het zakelijk moet gaan doen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')