abonnement Unibet Coolblue
  zondag 11 februari 2018 @ 11:12:18 #51
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_177103378
Ik heb daar op school gezeten in de jaren 70. Streng christelijke school. Reformatorisch college Blaise Pascal. Voor aanvang van de 1e les werd er een stukje voorgelezen uit de Bijbel en gebeden. Na de laatste les werd er door sommige docenten nogmaals gebeden om de Heer te bedanken en iedereen een veilige thuisreis te geven.

Strenge leerkrachten. Er werd gegeten in de aula en de leerlingen van de 1e en 2e klas hadden corveetaken. Vanaf het podium keken de strengste leerkrachten toe over de schare leerlingen of zij zich niet misdroegen

Vele malen heb ik mij moeten melden bij de conrector wegens onbehoorlijk gedrag. Nablijven heb ik vaak moeten doen, strafregels schrijven of papier prikken op het schoolplein

Decennia later ben ik nog eens naar een reünie geweest. De oude docenten herkenden mij direct. "Ha! Je was een lastig portret, maar ik mocht je wel!" Dat was fijn om te horen.

Deze school heeft een goede bijdrage geleverd aan mijn opvoeding. Ik zocht in mijn puberjaren de grenzen op en die werden mij daar ondubbelzinnig duidelijk gemaakt.
Non possumus non loqui
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')