abonnement Unibet Coolblue
pi_177102646
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 10:37 schreef polderturk het volgende:
Syrie is de grootste schandvlek van de 21e eeuw. De mensheid is in Syrie gestorven.
als je depressief wordt van het topic kan je beter negeren
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zondag 11 februari 2018 @ 10:44:10 #202
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_177102767
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 10:29 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Als Rusland wil zou het iig kunnen proberen Israëlische vliegtuigen neer te halen toch? Is nog geen één keer gebeurd. Ergo: Er wordt niks gedaan aan Israël.
Dat weten we natuurlijk niet, Rusland heeft de focus vwb airdefence ook op Tartus en Latakia liggen, misschien interesseert het zuiden ze helemaal niks, misschien hebben ze wel helemaal geen zicht die kant op.
  zondag 11 februari 2018 @ 10:46:49 #203
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_177102807
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 10:44 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dat weten we natuurlijk niet, Rusland heeft de focus vwb airdefence ook op Tartus en Latakia liggen, misschien interesseert het zuiden ze helemaal niks, misschien hebben ze wel helemaal geen zicht die kant op.
De vliegtuigen van Israël zijn in het bereik van de S400. Als het goed is heeft Rusland ook systemen in Homs staan. En Israël is misschien ook Aleppo binnengetrokken.
  zondag 11 februari 2018 @ 10:52:19 #204
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_177102899
quote:
1s.gif Op zondag 11 februari 2018 10:46 schreef Richestorags het volgende:

[..]

De vliegtuigen van Israël zijn in het bereik van de S400. Als het goed is heeft Rusland ook systemen in Homs staan. En Israël is misschien ook Aleppo binnengetrokken.
Een cirkel op de kaart zegt niet zoveel, dat is het maximale bereik van het systeem (je moet daar natuurlijk wel vanuit gaan als worst case scenario), als je geen line of sight naar het zuiden hebt (bergen, infra en weet ik het wat voor je radar staat) dan heb je geen radarzicht die kant op en zie je daar dus niks, ergo geen bereik.

[ Bericht 2% gewijzigd door AchJa op 11-02-2018 10:58:17 ]
pi_177102947
Ik had een youtube filmpje over twee boksende vloggers aangevingerd en toen kreeg ik een 3 minuten lang reclameblok met Turkse propaganda over hun invasie in Syrië. Ze staan blijkbaar volledig in hun recht en de VS is heel stom.
pi_177103132
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zondag 11 februari 2018 @ 11:04:38 #207
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_177103187
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 10:52 schreef AchJa het volgende:

[..]

Een cirkel op de kaart zegt niet zoveel, dat is het maximale bereik van het systeem (je moet daar natuurlijk wel vanuit gaan als worst case scenario), als je geen line of sight naar het zuiden hebt (bergen, infra en weet ik het wat voor je radar staat) dan heb je geen radarzicht die kant op en zie je daar dus niks, ergo geen bereik.
Klopt. Maar het zou mij niet verbazen als Rusland ook een radar naar het zuiden heeft staan. Zij hebben geen garantie dat Israël geen actie onderneemt als ze zich in het nauw gedreven voelen.
  zondag 11 februari 2018 @ 11:06:28 #208
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_177103226
quote:
En wat stond de oliesjeiks of de Arabische Liga in de weg om dan zelf maar wat te doen? Of Israël? Of Turkije? Iedereen heeft Syrië laten vallen.

Sterker nog, een reactie vanuit de Arabische Liga zou gepaster zijn dan vanuit de VS.
pi_177103335
quote:
1s.gif Op zondag 11 februari 2018 11:06 schreef Richestorags het volgende:

[..]

En wat stond de oliesjeiks of de Arabische Liga in de weg om dan zelf maar wat te doen? Of Israël? Of Turkije? Iedereen heeft Syrië laten vallen.

Sterker nog, een reactie vanuit de Arabische Liga zou gepaster zijn dan vanuit de VS.
al die landen die je opnoemt zijn nie bij machte om ook maar een deuk in een pakje boter te slaan. itt wat de westerse wereld zou kunnen doen als ze dat zouden willen.

ff serieus dude, de arabische liga a.k.a. The Losers Club? :')
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zondag 11 februari 2018 @ 11:18:45 #210
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_177103537
quote:
10s.gif Op zondag 11 februari 2018 11:10 schreef Slayage het volgende:

[..]

al die landen die je opnoemt zijn nie bij machte om ook maar een deuk in een pakje boter te slaan. itt wat de westerse wereld zou kunnen doen als ze dat zouden willen.

ff serieus dude, de arabische liga a.k.a. The Losers Club? :')
En dat is nou juist het probleem in de wereld. Al het geld van de wereld hebben (Saudi-Arabië, Qatar, VAE) een op papier sterk leger hebben (Egypte, Turkije en sinds kort ook Saudi-Arabië) maar het is toch wederom het Westen wat de kastanjes uit het vuur moet halen. En het Westen kan het in deze niet goed doen want als Amerika Syrië was binnen gevallen waren ze weer de grote boze duivel. Machiavelli zei het al: de beste manier om het volk achter een slechte leider te krijgen is door zijn land binnen te vallen.

Je geeft letterlijk zelf toe dat ze incompetent zijn. Dat is toch verdomde treurig of niet dan?
pi_177103742
quote:
1s.gif Op zondag 11 februari 2018 08:53 schreef Richestorags het volgende:
Ik vind dat toch al een hellend vlak. In Ierland zal je in de tijd heel wat IRA sympathisanten hebben gehad. Zelfs Boston zat er vol mee.
Veel IRA sympathisanten in Amerika steunden de IRA met geld. Pas na 9/11 kreeg men wat zelfkritiek: willekeurige burgers opblazen is toch moreel verwerpelijk.

quote:
De PKK heeft zo ook haar sympathisanten, zeker in Nederland zoals je ziet. In Nederland wonende Koerden zijn opgevoed door hun ouders, die uit een tijd kwamen toen de onderdrukking nog groter was en zijn gevoed met verhalen.
In NL bij demos lopen ook veel niet Turkse Koerden rond. Die allen erg begaan zijn voor een eigen staat.

Daarnaast is een diaspora gemeenschap altijd wat gekker en nationalistischer dan de mensen daar ter plekke. Zeker tweede generatie in Europa.

quote:
We kunnen al deze mensen dood wensen. Voor de staatsveiligheid van Nederland zou het beter zijn als geen één IS strijder terugkomt, ook kinderen niet. Die zijn nu al verloren, getraumatiseerd en geradicaliseerd.
Het beste is als de strijders sterven. Doen ze geen kwaad meer. En anders nooit meer terugkomen. De staat moet de veiligheid van diens burgers voorop stellen.

quote:
Het lastige is dat de ideologie en de onderliggende voedingsbodem niet verdwijnt. Waarom hangen er Koerden in Nederland naar de PKK?
Omdat ze een eigen staat willen. Zeker die sympathisanten op demos in NL. En menen dat Koerden in Turkije ernstig onderdrukt worden. Maar bij die demos is een eigen staat als ideologie ook leidend.

Dit laatste gaan ze nooit krijgen. Blijven ze boos. Worden Koerden nog ernstig onderdrukt in Turkije anno 2018? Ik durf te stellen van niet. Juist Erdogan heeft achterlijke onderdrukking teniet gedaan ironisch genoeg. Dit wordt heel weinig onderkent. Verleden is niet het heden van Koerden in Turkije. Een Koerd in Turkije in 95 of 2018 is echt zo een groot verschil.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_177103916
quote:
1s.gif Op zondag 11 februari 2018 11:29 schreef Aloulu het volgende:

Worden Koerden nog ernstig onderdrukt in Turkije anno 2018? Ik durf te stellen van niet. Juist Erdogan heeft achterlijke onderdrukking teniet gedaan ironisch genoeg. Dit wordt heel weinig onderkent. Verleden is niet het heden van Koerden in Turkije. Een Koerd in Turkije in 95 of 2018 is echt zo een groot verschil.
dit dus. dit punt blijf ik herhalen, maar het gaat er gewoon niet in bij velen, dat "de koerd" in turkije erdo heel erg dankbaar is of zou moeten zijn voor alle hervormingen.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zondag 11 februari 2018 @ 11:48:25 #213
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_177104163
quote:
1s.gif Op zondag 11 februari 2018 11:29 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Veel IRA sympathisanten in Amerika steunden de IRA met geld. Pas na 9/11 kreeg men wat zelfkritiek: willekeurige burgers opblazen is toch moreel verwerpelijk.

Berouw komt na de zonde ;)

quote:
In NL bij demos lopen ook veel niet Turkse Koerden rond. Die allen erg begaan zijn voor een eigen staat.
Linkse gekkies. Zo werd ook Stalin en zelfs Pol Pot vereerd in bepaalde linkse kringen (voorlopers van Groenlinks en de SP).

quote:
Daarnaast is een diaspora gemeenschap altijd wat gekker en nationalistischer dan de mensen daar ter plekke. Zeker tweede generatie in Europa.

Yep precies wat ik zelf al aangaf.

quote:
Het beste is als de strijders sterven. Doen ze geen kwaad meer. En anders nooit meer terugkomen. De staat moet de veiligheid van diens burgers voorop stellen.

We zouden het oorlogsrecht moeten herstellen waarin in uitzonderlijke gevallen de doodstraf werd gegeven. Dit vind ik zo'n tijd. Deelname aan IS? Sorry, berouw toon je maar in the afterlife, nu ben je gewoon te gevaarlijk voor de rest.

quote:
Omdat ze een eigen staat willen. Zeker die sympathisanten op demos in NL. En menen dat Koerden in Turkije ernstig onderdrukt worden. Maar bij die demos is een eigen staat als ideologie ook leidend.
Ja wat ik al zei, zij zijn opgevoed door hun ouders die uit de tijd komen dat Koerden echt werden onderdrukt. En wat ook niet scheelt is dat er in Nederland van de andere kant ook veel ultra nationalistische Turken wonen, die soms wel degelijk een hekel aan Koerden hebben. Dat bevestigt hen in hun "gelijk". Voor elk standpunt dat je hebt, kan je je "gelijk" vinden. Als ik moslims kut vind, kan ik wijzen naar IS, aanslagen en criminaliteit. Als ik blanken kut vind, kan ik wijzen naar Amerika, de KKK, Hitler en de slavernij. Enzovoort, enzovoort. Je snapt de strekking.

quote:
Dit laatste gaan ze nooit krijgen. Blijven ze boos. Worden Koerden nog ernstig onderdrukt in Turkije anno 2018? Ik durf te stellen van niet. Juist Erdogan heeft achterlijke onderdrukking teniet gedaan ironisch genoeg. Dit wordt heel weinig onderkent. Verleden is niet het heden van Koerden in Turkije. Een Koerd in Turkije in 95 of 2018 is echt zo een groot verschil.
Ik denk ook dat Koerden niet meer zo worden onderdrukt als eerst. En daarmee valt ook de voedingsbodem weg voor de PKK. Juist vanuit dat bezien vind ik het dom dat Erdo IS de YPG heeft geprobeerd te laten afmaken, als hij niet passief had toegekeken had hij zoveel goodwill gewonnen.
  zondag 11 februari 2018 @ 11:50:45 #214
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_177104207
quote:
10s.gif Op zondag 11 februari 2018 11:38 schreef Slayage het volgende:

[..]

dit dus. dit punt blijf ik herhalen, maar het gaat er gewoon niet in bij velen, dat "de koerd" in turkije erdo heel erg dankbaar is of zou moeten zijn voor alle hervormingen.
Ik weet dat het voor Koerden flink is verbeterd. Maar de Koerden die in Nederland opgroeiden, zijn flink geïndoctrineerd door hun ouders natuurlijk. En klampen zich meer vast aan hun identiteit. Zelfde geldt voor Turken. Dus snap ik ook waarom zij het het niet zien. Ondanks dat het steunen van de PKK natuurlijk een compleet immorele, laakbare gedachtegang is.
pi_177104598
quote:
1s.gif Op zondag 11 februari 2018 11:18 schreef Richestorags het volgende:

[..]

En dat is nou juist het probleem in de wereld. Al het geld van de wereld hebben (Saudi-Arabië, Qatar, VAE) een op papier sterk leger hebben (Egypte, Turkije en sinds kort ook Saudi-Arabië) maar het is toch wederom het Westen wat de kastanjes uit het vuur moet halen. En het Westen kan het in deze niet goed doen want als Amerika Syrië was binnen gevallen waren ze weer de grote boze duivel. Machiavelli zei het al: de beste manier om het volk achter een slechte leider te krijgen is door zijn land binnen te vallen.

Je geeft letterlijk zelf toe dat ze incompetent zijn. Dat is toch verdomde treurig of niet dan?
het is de realiteit dat sinds de amerikanen in de eerste helft van de 20 eeuw de belangrijkste politieke en economische macht / powerbroker van de aardkloot werden en dat niet alleen europa door de tweede wereldoorlog volledig aan de leiband van de VS loopt maar de vele arabische landen ook. dat gegeven is tot op de dag van vandaag niet veranderd. het zijn de amerikanen die vaak managen wat er gebeurt in het MO. of we het nou hebben over, irak, syrie, turkije, israel of al die arabische golfstaten het zijn altijd de amerikanen die in welke vorm dan ook als spin in het web fungeren. geen van die landen zijn capabel genoeg om autonoom van de amerikanen te handelen.

ik bedoel zelfs het islamisme waar erdo en co. van worden beticht hebben we te danken aan het jaren 80 beleid van de samenwerking tussen de amerikanen en het turkse junta regime, waar de islam als counter tegen het communisme werd ingezet.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_177105348
quote:
1s.gif Op zondag 11 februari 2018 11:50 schreef Richestorags het volgende:

Ik weet dat het voor Koerden flink is verbeterd. Maar de Koerden die in Nederland opgroeiden, zijn flink geïndoctrineerd door hun ouders natuurlijk. En klampen zich meer vast aan hun identiteit. Zelfde geldt voor Turken. Dus snap ik ook waarom zij het het niet zien. Ondanks dat het steunen van de PKK natuurlijk een compleet immorele, laakbare gedachtegang is.
tja het is the human condition dat wij mensen vaak meestal in staat zijn om te zien wat we hebben (laat staan er dankbaar voor zijn), omdat we altijd gefocust zijn (streven naar) op de dingen die we niet hebben.

voor de koerd in de jaren 90 turkije was koerdisch spreken, koerdische media, koerdische politieke partijen, erkenning dat er uberhaupt koerden bestaan in het land een streven, omdat het dingen waren die ze niet hadden.

echter anno nu zijn al die dingen zogenaamd vanzelfsprekend. dit impliceert dat de meeste mensen er geen minuut stil bij staan, dat het helemaal niet zo vanzelfsprekend was 20 jaar geleden.
uiteraard geldt dit helemaal voor de jongste generatie die de jaren 90 niet bewust hebben meegemaakt, die nemen al die zaken voor lief net als dat wij hier in het rijke westen voor lief nemen dat we een dak boven ons hoofd, stromend water en elektriciteit hebben.

(lao tsu beschrijft in de tao te ching dat simpele zielen denken dat staatszaken vanzelf gaan, terwijl er heel veel werk ten grondslag ligt)
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zondag 11 februari 2018 @ 13:00:11 #217
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_177105849
quote:
10s.gif Op zondag 11 februari 2018 12:41 schreef Slayage het volgende:

[..]

tja het is the human condition dat wij mensen vaak meestal in staat zijn om te zien wat we hebben (laat staan er dankbaar voor zijn), omdat we altijd gefocust zijn (streven naar) op de dingen die we niet hebben.

voor de koerd in de jaren 90 turkije was koerdisch spreken, koerdische media, koerdische politieke partijen, erkenning dat er uberhaupt koerden bestaan in het land een streven, omdat het dingen waren die ze niet hadden.

echter anno nu zijn al die dingen zogenaamd vanzelfsprekend. dit impliceert dat de meeste mensen er geen minuut stil bij staan, dat het helemaal niet zo vanzelfsprekend was 20 jaar geleden.
uiteraard geldt dit helemaal voor de jongste generatie die de jaren 90 niet bewust hebben meegemaakt, die nemen al die zaken voor lief net als dat wij hier in het rijke westen voor lief nemen dat we een dak boven ons hoofd, stromend water en elektriciteit hebben.

(lao tsu beschrijft in de tao te ching dat simpele zielen denken dat staatszaken vanzelf gaan, terwijl er heel veel werk ten grondslag ligt)
Niet zozeer dat simpele zielen denken dat het vanzelf gaat, maar dat een groot leider het laat lijken alsof alles vanzelf gaat zonder er zelf het krediet voor op te eisen. Met andere woorden, een goede leider is de regisseur op de achtergrond, van wie je zijn hand ziet zonder dat je weet dat het zijn hand is.

Hoewel het van de vertaling af kan hangen natuurlijk, ik heb meerdere vertalingen gelezen die allemaal andere accenten leggen.
pi_177105988
quote:
1s.gif Op zondag 11 februari 2018 13:00 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Niet zozeer dat simpele zielen denken dat het vanzelf gaat, maar dat een groot leider het laat lijken alsof alles vanzelf gaat zonder er zelf het krediet voor op te eisen. Met andere woorden, een goede leider is de regisseur op de achtergrond, van wie je zijn hand ziet zonder dat je weet dat het zijn hand is.

Hoewel het van de vertaling af kan hangen natuurlijk, ik heb meerdere vertalingen gelezen die allemaal andere accenten leggen.
"simpele zielen" is mijn interpretatie uiteraard, ik kon de citaat waar ik naar refereer niet zo 1, 2 vinden
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_177106330
quote:
1s.gif Op zondag 11 februari 2018 11:50 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Ik weet dat het voor Koerden flink is verbeterd. Maar de Koerden die in Nederland opgroeiden, zijn flink geïndoctrineerd door hun ouders natuurlijk. En klampen zich meer vast aan hun identiteit. Zelfde geldt voor Turken. Dus snap ik ook waarom zij het het niet zien. Ondanks dat het steunen van de PKK natuurlijk een compleet immorele, laakbare gedachtegang is.
De diaspora gemeenschappen moet je als collectief qua (politiek of maatschappelijke) opvattingen over het land van oorsprong niet zo serieus nemen. Bijna alle diaspora zijn een selectief groepje uit gebied A of maatschappelijke ladder X of politieke ideologie Z (vanwege het feit gevlucht te zijn) en geven dat door aan nageslacht. Strookt niet met veranderende realiteit in land van herkomst waar ze/we alleen vakanties doorbrengen.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
  zondag 11 februari 2018 @ 13:32:02 #220
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_177106699
quote:
1s.gif Op zondag 11 februari 2018 13:15 schreef Aloulu het volgende:

[..]

De diaspora gemeenschappen moet je als collectief qua (politiek of maatschappelijke) opvattingen over het land van oorsprong niet zo serieus nemen. Bijna alle diaspora zijn een selectief groepje uit gebied A of maatschappelijke ladder X of politieke ideologie Z (vanwege het feit gevlucht te zijn) en geven dat door aan nageslacht. Strookt niet met veranderende realiteit in land van herkomst waar ze/we alleen vakanties doorbrengen.
Leidt het niet serieus nemen niet tot partijen als Denk (die overigens nog steeds niet echt serieus worden genomen).

Het niet serieus nemen van het gewone volk door de elite leidt er altijd toe dat men op één of andere volksmenner gaat stemmen, hetzij Geert, hetzij Kuzu.
pi_177109867
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 10:37 schreef polderturk het volgende:
Syrie is de grootste schandvlek van de 21e eeuw. De mensheid is in Syrie gestorven.
Overdrijven is ook n kunst he
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_177109919
quote:
1s.gif Op zondag 11 februari 2018 01:00 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Net zoals sympathisanten van Bin Laden en Baghdadi wij graag bommen gekopt zien worden en juichen als afgereisde baardjes wat lood in het voorhoofd gemonteerd krijgen.

Om het even inzichtelijk te maken.
Een afgereisde baard is geen sympathisant meer, maar een actieve deelnemer.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_177112917
quote:
1s.gif Op zondag 11 februari 2018 15:46 schreef marsan het volgende:

[..]

Een afgereisde baard is geen sympathisant meer, maar een actieve deelnemer.
Baardjes in de schilderswijk dan die een betoging houden met IS-vlaggen en foto's van Baghdadi....daar reageren we ook niet semi-laconiek op "dat er wel wat voor te zeggen valt" en men die vrijheid maar moeten hebben zolang ze niet overgaan tot terroristische daden zelf.

Zo tevreden?
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_177113197
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 17:33 schreef Aloulu het volgende:

[..]

Baardjes in de schilderswijk dan die een betoging houden met IS-vlaggen en foto's van Baghdadi....daar reageren we ook niet semi-laconiek op "dat er wel wat voor te zeggen valt" en men die vrijheid maar moeten hebben zolang ze niet overgaan tot terroristische daden zelf.

Zo tevreden?
Koerden die voor onafhankelijkheid/autonomie/vrijheid/rechten voor hun volk strijden kun je niet vergelijken met IS die de wereld wil domineren, sjiieten/polytheïsten afslachten, joden en christenen vernederen, etc.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2419064/1/999#p176295558" target="_blank" >vrijdag 5 januari 2018 08:29</a> schreef <a href="http://forum.fok.nl/user/profile/144984" target="_blank" >xminator</a> het volgende:[/b]
Anyway gelukkig zijn er een hoop mensen net zo dom als jij. Daarom koop ik nu wat extra ripple..
pi_177113491
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 17:45 schreef alilami het volgende:

[..]

Koerden die voor onafhankelijkheid/autonomie/vrijheid/rechten voor hun volk strijden kun je niet vergelijken met IS die de wereld wil domineren, sjiieten/polytheïsten afslachten, joden en christenen vernederen, etc.
Grappig dat het voor de eene groep vrijheidstrijders zijn en voor de andere groep terroristen... Als je objectief kijkt dan alle revoluties en coups ook gedaan door één van deze twee groepen. Wat mij betreft mogen de koerden dus ook best opkomen voor hun rechten en voor vrijheid strijden en moet Turkije dat recht respecteren.

Hoe deden de Turken dat zelf, nou zo...

abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')