abonnement Unibet Coolblue
pi_177053101
1) Oerconservatieve moslima op lijst Amsterdam: ‘Homoseksualiteit kan mij geen bal schelen, maar het is een zonde’;
2) D66 raadslid slaat racistische wartaal uit:
jan_bert twitterde op woensdag 09-08-2017 om 12:58:33 aah de witte cisgender heteroman uit de provincie vindt er ook wat van 🤗 https://t.co/SQrrB1zNSc reageer retweet
jan_bert twitterde op woensdag 09-08-2017 om 13:04:28 @Liefdevollid wat leren we van #GoTS7 ? tijdperk van jullie soort is voorbij. reageer retweet
jan_bert twitterde op zaterdag 25-11-2017 om 11:21:32 definitieve lijst kent maar 3 witte heteromannen in top 15. en da's ook genoeg 😎 https://t.co/CqKv2jZHap reageer retweet
3) Pia Dijkstra tijdens donordebat Eerste Kamer: geen bezwaar is stilzwijgende toestemming.

quote:
Mevrouw Nooren (PvdA):
Even voor de zuiverheid van het debat: hoor ik de initiatiefneemster nu zeggen dat op het moment dat mensen geen bezwaar hebben, zij dat beschouwt als stilzwijgende toestemming?

Mevrouw Pia Dijkstra:
Ja.

Mevrouw Nooren (PvdA):
Realiseert de initiatiefneemster zich dat we dat eigenlijk niet weten? We weten alleen dat mensen hun bezwaar niet geuit hebben. Is geen bezwaar geuit voor u gelijk aan stilzwijgende toestemming?

Mevrouw Pia Dijkstra:
[..] Als de consequenties bekend zijn en je maakt dan nog geen bezwaar, is dat inderdaad een vorm van stilzwijgende toestemming.
4) Mensen behandelen op basis van hun geslachtsdelen:

quote:
Wij willen dat in 2021 de minimale grens van 30 procent vrouwen op belangrijke maatschappelijke functies is doorbroken (pdf)
5) Mensen behandelen op basis van afkomst:

Belhaj denkt zelf aan een streefcijfer van 25%, net zoals bij de politie.

6) Pechtold stemt in met sentiment dat de islam ''een verrijking voor Nederland is'' tijdens Rode Hoed debat.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dan laat ik dingen als het appartement en referendum even buiten beschouwing.

Wat is er aan de hand met D66 dat je ze nooit positief hoort over het Christendom maar de islam verheerlijkt? Waarom een persoon die homoseksualiteit een zonde vindt op de lijst hebben? Waarom Baudet beschuldigen van racisme als je zelf openlijk beleid wilt voeren op basis van ras en afkomst? Waarom Baudet beschuldigen van seksisme als je zelf actief beleid wilt voeren op basis van geslacht? En sinds wanneer is zwijgen toestemmen? Hoe verhoudt zich dit met andere onderdelen van het leven, zoals het liefdesspel?
pi_177053334
Toen Yernaz een uitspraak deed over iq verschillen tussen volkeren was de wereld te klein. Blijkbaar word dit soort racisme gewoon geaccepteerd, vanwaar die dubbele standaard?
  vrijdag 9 februari 2018 @ 12:11:23 #3
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_177053397
Homoseksualiteit interesseert mij ook geen bal, maar het is wel een zonde.

Wou je dat ontkennen dan?
Laffe huichelaar
pi_177054059
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 12:11 schreef timmmmm het volgende:
Homoseksualiteit interesseert mij ook geen bal, maar het is wel een zonde.

Wou je dat ontkennen dan?
Leg uit. Hoezo een zonde?
pi_177054362
Overigens was D66 ook altijd heel boos als de overheid dingen ging bepalen op gebied van abortus. De overheid had daar helemaal niets over te zeggen, dat was een individuele keuze. Ook dit sentiment staat haaks op de donorwet.
  vrijdag 9 februari 2018 @ 12:42:26 #6
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_177054424
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 12:31 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Leg uit. Hoezo een zonde?
een zonde is een religieus begrip. Wanneer je tegen de regeltjes van het geloof ingaat, bega je een zonde.

Kan je verder van vinden wat je wil, maar het is nou eenmaal zo.
Laffe huichelaar
pi_177054479
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 12:09 schreef Chivaz het volgende:
Toen Yernaz een uitspraak deed over iq verschillen tussen volkeren was de wereld te klein. Blijkbaar word dit soort racisme gewoon geaccepteerd, vanwaar die dubbele standaard?
Dus je erkent dat zijn uitspraak racistisch was? Pas op hoor, straks word je nog uit de partij gezet.
pi_177054966
1) Je artikel zit achter een paywall.
2) Die gast is schijnbaar al jaren lid van D66.
3) Lekker selectief quoten weer :')
quote:
Ja, vooral omdat de ruggengraat van dit wetsvoorstel — ik kom daar nog heel uitgebreid op terug — is dat iedereen weet wat de consequentie van niet registreren is. Dat betekent dus dat we inderdaad alle inspanningen erop moeten richten om — 100% kan je het nooit garanderen — zo veel mogelijk mensen hierin mee te nemen. Als de consequenties bekend zijn en je maakt dan nog geen bezwaar, is dat inderdaad een vorm van stilzwijgende toestemming.

[..]

Je kan natuurlijk nooit zeggen dat je van 7,6 miljoen mensen, van elk individu, precies weet wat de afweging is. Wat je wel kunt regelen, is dat mensen weten wat de consequenties zijn van het niet-registreren. Daar moeten we dus alles op inzetten. Dat vind ik heel erg belangrijk. Ik heb ook al aandacht besteed aan de transparantie die bij dit wetsvoorstel veel groter is dan bij de huidige wet. Daar moeten we alles op alles zetten.
4+5) Help, emancipatie! :')

6) Och wat erg :')
pi_177055187
quote:
13s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 13:03 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
1) Je artikel zit achter een paywall.
is al genoeg over geschreven in de rest van de media (misschien niet in linkse publicaties). mevrouw heeft nu opeens spijt van uitspraken.

quote:
2) Die gast is schijnbaar al jaren lid van D66.
waarom heeft D66 racisten en seksisten binnen de gelederen?

quote:
3) Lekker selectief quoten weer :')

[..]
de kern blijft hetzelfde: zwijgen is toestemming. een krankzinnige opvatting in vrijwel elk ander element in het leven maar mainstream geaccepteerd binnen D66.

quote:
4+5) Help, emancipatie! :')
dus je erkent dat D66 racistisch en seksistisch beleid wil voeren?

quote:
6) Och wat erg :')
is het Christendom ook een verrijking volgens D66 of alleen de islam?
pi_177055290
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 13:12 schreef wazzbeer het volgende:

[..]

is al genoeg over geschreven in de rest van de media (misschien niet in linkse publicaties). mevrouw heeft nu opeens spijt van uitspraken.

[..]

waarom heeft D66 racisten en seksisten binnen de gelederen?

[..]

de kern blijft hetzelfde: zwijgen is toestemming. een krankzinnige opvatting in vrijwel elk ander element in het leven maar mainstream geaccepteerd binnen D66.

[..]

dus je erkent dat D66 racistisch en seksistisch beleid wil voeren?

[..]

is het Christendom ook een verrijking volgens D66 of alleen de islam?
Bad troll is bad at trolling.
  vrijdag 9 februari 2018 @ 13:18:39 #11
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_177055369
Verschrikkelijke partij.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_177055536
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 13:15 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Bad troll is bad at trolling.
welk getroll? voor alle punten heb ik bronnen aangehaald. of ben je D66'er en heb je er moeite mee dat D66 daadwerkelijk beleid wil voeren op basis van afkomst en ras en geslacht, in tegenstelling tot rechtse partijen?
pi_177055598
Hier in mijn woonplaats waar D66 ook de grootste is, is D66 1 grote SJW bende en het klinkt wellicht wat vreemd maar SJW'ers zijn op bepaalde punten zeer conservatief te noemen.

- Sluiting oudste hoerenbuurt/straat van Nederland, de officiële redenen daarvoor klinken wellicht sympathiek maar de enigen die er beter van zijn geworden zijn de vastgoedboeren en de drugshandel is verplaatst naar de andere hoerenstraat dus die zal straks wel aan de beurt zijn

- En dan willen ze nog de laatste vrijhaven van Nederland opruimen omdat het er niet zo netjes uitziet voor toeristen. Ben benieuwd als het doorgaat wie daar straks woonboten mag exploiteren.
pi_177055606
Liepen ze bij d66 maar net zo strak in de pas als bij een echte democratische partij als het FvD.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_177056341
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 12:44 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Dus je erkent dat zijn uitspraak racistisch was? Pas op hoor, straks word je nog uit de partij gezet.
Erkennen dat er verschillen zijn in iq is geen racisme.
Blij zijn dat de tijd van de witte mens voorbij is puur op het feit dat ze wit zijn dus wel.
Meer kan ik er niet van maken, onvervalst racisme en het word gewoon getolereerd.
  vrijdag 9 februari 2018 @ 14:10:21 #16
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_177056639
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 13:28 schreef Chewie het volgende:
Hier in mijn woonplaats waar D66 ook de grootste is, is D66 1 grote SJW bende en het klinkt wellicht wat vreemd maar SJW'ers zijn op bepaalde punten zeer conservatief te noemen.

- Sluiting oudste hoerenbuurt/straat van Nederland, de officiële redenen daarvoor klinken wellicht sympathiek maar de enigen die er beter van zijn geworden zijn de vastgoedboeren en de drugshandel is verplaatst naar de andere hoerenstraat dus die zal straks wel aan de beurt zijn

- En dan willen ze nog de laatste vrijhaven van Nederland opruimen omdat het er niet zo netjes uitziet voor toeristen. Ben benieuwd als het doorgaat wie daar straks woonboten mag exploiteren.
Ik maak me wel zorgen om extremistische bewegingen die steeds meer invloed krijgen op deze partij op lokaal niveau.

Niet op de manier zoals de OP, maar toch.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_177056976
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 13:12 schreef wazzbeer het volgende:

[..]

is al genoeg over geschreven in de rest van de media (misschien niet in linkse publicaties). mevrouw heeft nu opeens spijt van uitspraken.

[..]

waarom heeft D66 racisten en seksisten binnen de gelederen?

[..]

de kern blijft hetzelfde: zwijgen is toestemming. een krankzinnige opvatting in vrijwel elk ander element in het leven maar mainstream geaccepteerd binnen D66.

[..]

dus je erkent dat D66 racistisch en seksistisch beleid wil voeren?

[..]

is het Christendom ook een verrijking volgens D66 of alleen de islam?
Deze reactie vertoont dezelfde gebreken als je OP: je verwart emancipatie met 'racisme en seksisme' en gooit iedere nuance overboord.

Je hebt niet eens een indicatie dat D66 Christendom geen verrijking zou vinden. Ze hebben o.a. moties ingediend om kerkelijk erfgoed zeker te stellen voor de toekomst.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-02-2018 14:23:33 ]
pi_177057024
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 14:23 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Deze reactie vertoont dezelfde gebreken als je OP: je verwart emancipatie met 'racisme en seksisme' en gooit iedere nuance overboord.
wow, dus je zegt dat mensen behandelen op basis van afkomst, ras en geslacht goed is? moderators is dit niet in strijd met richtlijnen?

quote:
Je hebt niet eens een indicatie dat D66 Christendom geen verrijking zou vinden. Ze hebben o.a. moties ingediend om kerkelijk erfgoed zeker te stellen voor de toekomst.
oke, en ik maar denken dat ze een hekel hebben aan christendom/christenen.
pi_177057145
quote:
15s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 14:10 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ik maak me wel zorgen om extremistische bewegingen die steeds meer invloed krijgen op deze partij op lokaal niveau.

Niet op de manier zoals de OP, maar toch.
Het was altijd al wel een windvaan partij natuurlijk, er zijn ook maar weinig partijen die zo snel hun kroonjuwelen overboord flikkeren als ze mee mogen spelen.
  vrijdag 9 februari 2018 @ 14:34:05 #20
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_177057193
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 14:31 schreef Chewie het volgende:

[..]

Het was altijd al wel een windvaan partij natuurlijk, er zijn ook maar weinig partijen die zo snel hun kroonjuwelen overboord flikkeren als ze mee mogen spelen.
Hard, maar waar. Geldt natuurlijk wel voor de meeste partijen in Nederland. Tenminste, degene die enig succes hebben :P.

Maar ik wil die postmodernistische onzin zo ver mogelijk weg hebben van Nederlandse politiek.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_177057352
quote:
15s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 14:10 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ik maak me wel zorgen om extremistische bewegingen die steeds meer invloed krijgen op deze partij op lokaal niveau.

Niet op de manier zoals de OP, maar toch.
Wat voor extremistische bewegingen? Voorbeelden? De dingen die de OP bij elkaar aan het hallucineren is, kan ik geen extremisme noemen.
pi_177057452
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 14:43 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Wat voor extremistische bewegingen?
Als je de SJW'ers als extreem ziet dan klopt het wel, ik zou ze eerder vervelend noemen.

De nieuwe truttigheid waarbij de spruitjeslucht is ingewisseld voor de geur van quinoa.
pi_177057969
Een ruggegraatloze kutpartij. Maar je kunt er wel veilig mee aankomen bij je schoonouders.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_177058134
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 15:09 schreef habitue het volgende:
Een ruggegraatloze kutpartij. Maar je kunt er wel veilig mee aankomen bij je schoonouders.
Niet als je vriend of vriendin uit een tokkie/zwart rokkie milieu komt.
pi_177058242
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 15:09 schreef habitue het volgende:
Een ruggegraatloze kutpartij. Maar je kunt er wel veilig mee aankomen bij je schoonouders.
Niet als je pa een chronisch verontwaardigde internetboosmensch is.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_177061694
D66 is wild om zich heen aan het slaan. Duikelt weer in de peilingen en ziet FvD als het grote gevaar. http://frontbencher.nl/vvd-blijft-grootste-partij-peiling/

D66 is al 1/3 van de zetels kwijt in Amsterdam. https://www.telegraaf.nl/(...)n-links-in-amsterdam
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_177062042
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 12:42 schreef timmmmm het volgende:

[..]

een zonde is een religieus begrip. Wanneer je tegen de regeltjes van het geloof ingaat, bega je een zonde.

Kan je verder van vinden wat je wil, maar het is nou eenmaal zo.
Die regeltjes zijn door mensen ingesteld, hebben weinig met een godheid te maken.
pi_177062468
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 18:12 schreef cempexo het volgende:
D66 is wild om zich heen aan het slaan. Duikelt weer in de peilingen en ziet FvD als het grote gevaar. http://frontbencher.nl/vvd-blijft-grootste-partij-peiling/

D66 is al 1/3 van de zetels kwijt in Amsterdam. https://www.telegraaf.nl/(...)n-links-in-amsterdam
Landelijk staat D66 al een half jaar rond 16 zetels, dus 'duikelen' is gewoon onzin.
  vrijdag 9 februari 2018 @ 20:31:55 #29
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_177064575
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 18:12 schreef cempexo het volgende:
D66 is wild om zich heen aan het slaan. Duikelt weer in de peilingen en ziet FvD als het grote gevaar. http://frontbencher.nl/vvd-blijft-grootste-partij-peiling/

D66 is al 1/3 van de zetels kwijt in Amsterdam. https://www.telegraaf.nl/(...)n-links-in-amsterdam
Het FvD is echt geen gevaar voor D66 gewoon
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_177065874
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 18:53 schreef archito het volgende:

[..]

Landelijk staat D66 al een half jaar rond 16 zetels, dus 'duikelen' is gewoon onzin.
Het is Cempexo. Die is wel vaker aan het hallucineren :')
  vrijdag 9 februari 2018 @ 23:30:24 #31
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_177069689
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 18:30 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Die regeltjes zijn door mensen ingesteld, hebben weinig met een godheid te maken.
Wie ontkent dit?
Laffe huichelaar
pi_177069754
Probleem met D66 is historicisme imho.
I´m back.
pi_177072031
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 23:33 schreef Ryan3 het volgende:
Probleem met D66 is historicisme imho.
Leg eens uit?
pi_177072102
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 01:09 schreef bamibij het volgende:

[..]

Leg eens uit?
Ik heb de indruk dat D66 ons voorbereidt op een toekomst, waarvan zij de contouren kent, maar ik niet. En historicisme acht ik een pseudowetenschap. Ik verwijs naar Karl Popper.

Afgezien daarvan zou ik D66'er zijn, want seculier. Maw qua bovenbouw dus. Qua onderbouw zou je me als een soort Amerikaanse "liberal" kunnen zien, centrum-links dus.
I´m back.
  zaterdag 10 februari 2018 @ 02:37:42 #35
463917 Buurtzwaan
Houdt van de polder
pi_177072840
Warrige OP, maar D66 kun je nu niet bepaald christelijk noemen. Eerder progressief en seculier. Echter kunnen de twee waarden met elkaar botsen wanneer partijleden zich met alleen één van de twee waarden identificeert. De moslima in het genoemde voorbeeld is daar een prachtig voorbeeld van. Zij deelt het progressieve standpunt van D66 met betrekking tot immigratie, maar niet dat van homo's, want ze is gelovig. Wat je je dan moet afvragen als partij of het misschien verstandig is om leden in het vervolg te screenen die beide waarden een warm hart toedragen. Alleen kan dit weer als gevolg hebben dat er een groter aandeel van de minderheden niet meer als geschikt partijlid worden bevonden. En dat is ook een overweging die partijen zoals D66 niet graag maken, want dan moeten ze weer inboeten aan hun progressieve idealen en hun potentiële stemmerspool.
pi_177072932
D66 is altijd wat pragmatisch geweest, dus wat er zogenaamd verwerpelijk is aan geen bezwaar betekent toestemming moet zijn?
pi_177072942
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 02:52 schreef Xa1pt het volgende:
D66 is altijd wat pragmatisch geweest, dus wat er zogenaamd verwerpelijk is aan geen bezwaar betekent toestemming moet zijn?
Pragmatiek is wat anders dan D66 laat zien.
I´m back.
pi_177073032
quote:
13s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 13:03 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
1) Je artikel zit achter een paywall.
2) Die gast is schijnbaar al jaren lid van D66.
3) Lekker selectief quoten weer :')

[..]

4+5) Help, emancipatie! :')

6) Och wat erg :')
2) jaren lid? Die enge racistische heterofobe blankofoob is raadslid. Je gaat overigens wel erg snel voorbij aan de terechte kritiekpunten die TS hier opsomt.
paypal.me/taaladvies
  zaterdag 10 februari 2018 @ 10:11:45 #39
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_177075040
Oei FvD ligt onder vuur. Snel open een anti D66/Groenlinks/VVD topic op FOK!!
pi_177075766
quote:
13s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 13:03 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
1) Je artikel zit achter een paywall.
2) Die gast is schijnbaar al jaren lid van D66.
3) Lekker selectief quoten weer :')

[..]

4+5) Help, emancipatie! :')

6) Och wat erg :')
Beginnen over selectief quoten, en dan het stukje weglaten waarin ze toegeeft dat het zeer waarschijnlijk niet gaat lukken om elke burger voldoende te informeren, en dat degenen die er niets van weten dan maar gewoon pech hebben, want 'garanties krijg je alleen op stofzuigers'.
"Pools are perfect for holding water"
pi_177075836
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 14:23 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Deze reactie vertoont dezelfde gebreken als je OP: je verwart emancipatie met 'racisme en seksisme' en gooit iedere nuance overboord.

Je hebt niet eens een indicatie dat D66 Christendom geen verrijking zou vinden. Ze hebben o.a. moties ingediend om kerkelijk erfgoed zeker te stellen voor de toekomst.
Wat emanciperend is voor de ene groep, kan discriminerend zijn voor de andere groep. Positieve discriminatie kan best nadelen hebben voor mensen die niet in die doelgroep zitten.
"Pools are perfect for holding water"
pi_177075847
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 10:11 schreef Hexagon het volgende:
Oei FvD ligt onder vuur. Snel open een anti D66/Groenlinks/VVD topic op FOK!!
Is er niet al wekenlang een SP topic?

[ Bericht 1% gewijzigd door probeer op 10-02-2018 11:37:41 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_177076327
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 10:11 schreef Hexagon het volgende:
Oei FvD ligt onder vuur. Snel open een anti D66/Groenlinks/VVD topic op FOK!!
Is dan een pro D66/Groenlinks/VVD topic op FOK een anti FvD ?
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_177079225
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 10:11 schreef Hexagon het volgende:
Oei FvD ligt onder vuur. Snel open een anti D66/Groenlinks/VVD topic op FOK!!
Nogal naief om te doen alsof er bij D66 geen problemen zijn omdat ze nu op de 2 mansfractie in een stad meedoende FvD lopen te katten. Trap je daar in? :')
Die partij verloochend al haar idealen, tenzij het idealen zijn die de eigen idealen verloochenen. Het is een schandalige vertoning.
pi_177079422
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 12:56 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Nogal naief om te doen alsof er bij D66 geen problemen zijn omdat ze nu op de 2 mansfractie in een stad meedoende FvD lopen te katten. Trap je daar in? :')
Die partij verloochend al haar idealen, tenzij het idealen zijn die de eigen idealen verloochenen. Het is een schandalige vertoning.
Zes Eindhovense D66-politici keren niet terug in gemeenteraad

De meeste van hen zijn niet meer op de kieslijst te vinden, en Bamenga en Van Benthem Jutting staan op een onverkiesbare plek. De enige die wellicht terugkeert is raadslid en oud-wethouder Marco van Dorst, die op nummer vier staat.

https://www.studio040.nl/(...)/content/item?998569
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_177082616
D66 Oekraine



D66 zijn de 2e hands auto verkopers van de politiek. Liegen, liegen en nog eens liegen.
Partij van de onderkruipsels die nog nooit iets bereikt hebben, maar over de ruggen van anderen proberen te scoren.
  zaterdag 10 februari 2018 @ 14:44:07 #47
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_177082781
Als alle populistjes op D66 schelden en er een apart bashtopic voor openen, dan moet het wel goed zijn wat de partij doet. _O_ _O_
pi_177083157
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 12:56 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Die partij verloochend al haar idealen, tenzij het idealen zijn die de eigen idealen verloochenen. Het is een schandalige vertoning.


_O_
pi_177084117
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 14:44 schreef Hexagon het volgende:
Als alle populistjes op D66 schelden en er een apart bashtopic voor openen, dan moet het wel goed zijn wat de partij doet. _O_ _O_
Bij deze nodig ik je uit om deze week mee te vliegen naar Malmö in Zweden. Daar kun je kennis maken met de Zweedse D66.
Dat bezoek is zeer goed voor je D66 CV.
Wel met de voorwaarde om een kogelwerend vest om te doen. Dat is inmiddels verplicht om de D66 wijken in te gaan. Ik neem aan dat je vloeiend Engels spreekt. Voor en met je kameraden.

[ Bericht 0% gewijzigd door cempexo op 10-02-2018 18:53:11 ]
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  zaterdag 10 februari 2018 @ 17:48:17 #50
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_177087601
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 10:11 schreef Hexagon het volgende:
Oei FvD ligt onder vuur. Snel open een anti D66/Groenlinks/VVD topic op FOK!!
Dit is POL. Ik vraag me ook af wat er in .66 is gevaren. Waar anders dat bespreken dan in een topic alhier?
a man convinced against his will is of the same opinion still
  zaterdag 10 februari 2018 @ 17:50:19 #51
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_177087649
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 14:57 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

_O_
Je zal op zo’n ruggengraatloze jaknikker gestemd hebben.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_177088199
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 02:53 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Pragmatiek is wat anders dan D66 laat zien.
Nou ja, je kunt in de basis een heel liberale partij zijn maar in het geval van de donorwet en de uitwerking van dat liberale standpunt in de praktijk zien en aan de hand daarvan menen dat een niet-liberale constructie toch beter is, lijkt me.
pi_177088932
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 14:44 schreef Hexagon het volgende:
Als alle populistjes op D66 schelden en er een apart bashtopic voor openen, dan moet het wel goed zijn wat de partij doet. _O_ _O_



Mijn reactie is een combinatie van bovenstaande. Geen enkele D66 stemmer uit 2008 zou wegens inhoudelijke gronden nu nog op D66 mogen stemmen, tenzij je fullblown EU fanaat bent. Enkel daarin zijn ze consistent gebleven.
pi_177089385
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 12:01 schreef wazzbeer het volgende:

Wat is er aan de hand met D66 dat je ze nooit positief hoort over het Christendom maar de islam verheerlijkt?
Wat is er met jou aan de hand dat je een religie wel en de andere religie zonder hoofdletter schrijft? Bias? Weleens de bijbel gelezen m.b.t. homoseksualiteit?
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2419064/1/999#p176295558" target="_blank" >vrijdag 5 januari 2018 08:29</a> schreef <a href="http://forum.fok.nl/user/profile/144984" target="_blank" >xminator</a> het volgende:[/b]
Anyway gelukkig zijn er een hoop mensen net zo dom als jij. Daarom koop ik nu wat extra ripple..
  zaterdag 10 februari 2018 @ 19:17:16 #55
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_177089639
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 18:48 schreef Mr.Major het volgende:

[..]


[ afbeelding ]

Mijn reactie is een combinatie van bovenstaande. Geen enkele D66 stemmer uit 2008 zou wegens inhoudelijke gronden nu nog op D66 mogen stemmen, tenzij je fullblown EU fanaat bent. Enkel daarin zijn ze consistent gebleven.
Want?
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_177092148
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_177092485
quote:
Mooi om te zien hoe scherp Asscher en Pechtold kunnen zijn, ze zetten huilie huilie Baudet terug in zijn hok.
pi_177092619
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 02:52 schreef Xa1pt het volgende:
D66 is altijd wat pragmatisch geweest, dus wat er zogenaamd verwerpelijk is aan geen bezwaar betekent toestemming moet zijn?
Op dezelfde manier waarop het verwerpelijk zou zijn wanneer andersoortig persoonlijk eigendom zonder expliciete toestemming toegeëigend wordt. Raar dat we het gezien het recente verleden nog steeds moeten hebben over het respecteren van andermans lichamelijke integriteit en het belang van toestemming verlenen.

Maar inderdaad .. bij geen reactie toch toestemming veronderstellen is een hele pragmatische manier van het oplossen van het probleem 'orgaantekort'.

[ Bericht 10% gewijzigd door probeer op 10-02-2018 21:17:09 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_177093078
Huilie huilie doen dat je gedemoniseerd wordt is zooo 2001 :')
pi_177093448
quote:
10s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 19:17 schreef richolio het volgende:

[..]

Want?
Dat vraag ik me ook af. De EU is helemaal niet het grote mooie project gebleken waarvan men droomde.
pi_177093460
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 21:01 schreef arie_bc het volgende:

[..]

Mooi om te zien hoe scherp Asscher en Pechtold kunnen zijn, ze zetten huilie huilie Baudet terug in zijn hok.
Dat vond je mooi? Ik vond het te zielig voor woorden.
pi_177093636
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 14:44 schreef Hexagon het volgende:
Als alle populistjes op D66 schelden en er een apart bashtopic voor openen, dan moet het wel goed zijn wat de partij doet. _O_ _O_
Ik ben geen populist, maar D66 is niet verheven boven kritiek, me dunkt.

Overigens ben ik wel voorstander van een min of meer vraag-gestuurde politiek, boven een sec aanbod-gestuurde politiek, maar dat was D66 dus ook in 1966.
I´m back.
pi_177094095
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 21:06 schreef probeer het volgende:

[..]

Op dezelfde manier waarop het verwerpelijk zou zijn wanneer andersoortig persoonlijk eigendom zonder expliciete toestemming toegeëigend wordt. Raar dat we het gezien het recente verleden nog steeds moeten hebben over het respecteren van andermans lichamelijke integriteit en het belang van toestemming verlenen.

Maar inderdaad .. bij geen reactie toch toestemming veronderstellen is een hele pragmatische manier van het oplossen van het probleem 'orgaantekort'.

Ja, het is ook een vrij ingrijpende beslissing. Maar sinds ik iemand in m'n omgeving ken die al een aantal jaren wacht op een nier en zie welke capriolen hij uit moet halen om te blijven leven begin ik daar wel steeds meer begrip voor te krijgen.
pi_177094614
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 21:01 schreef arie_bc het volgende:

[..]

Mooi om te zien hoe scherp Asscher en Pechtold kunnen zijn, ze zetten huilie huilie Baudet terug in zijn hok.
Je vriend Pechtold.

Paul Ruijs, luis in de pels van juridisch Nederland, stuurde mij via de mail een artikel. Over de alom bewierookte Alexander Pechtold. Volgens Ruijs valt er nogal wat af te dingen op de integriteit van de D66-fractievoorzitter.

Sterker, Ruijs noemt Pechtold ‘een leugenaar’. Het draait om een mogelijke fraude rond een onteigeningsprocedure door de gemeente Leiden, waar Pechtold van 1997 tot 2003 wethouder was.

Volgens Ruijs was Pechtold volledig op de hoogte van de vermeende fraude en heeft hij meegewerkt aan het stoppen van de affaire in de bekende doofpot. Zelf heb ik de zaak niet bestudeerd, maar het lijkt me belangrijk en Ruijs kennende gaat hij niet over een nacht ijs.

https://www.stopdebankier(...)-alexander-pechtold/
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_177094994
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 21:01 schreef arie_bc het volgende:

[..]

Mooi om te zien hoe scherp Asscher en Pechtold kunnen zijn, ze zetten huilie huilie Baudet terug in zijn hok.
Daar was niets scherps aan, het was goedkoop scoren in een vriendelijke omgeving.
Wat wel erg jammer is is de manier hoe Baudet zich uit de tent heeft weten lokken. Erg jammer want kalm blijven in dit soort situaties is nodig om het overzicht te behouden.
Je moet de zaak deëscaleren ipv wat meer olie op het vuur gooien.
Weer een leermomentje voor Baudet, ik hoop dat hij in de toekomst zich wat beter kan verdedigen tegen dit soort aanvallen.
Of beter nog zelf vol in de aanval gaan maar wel op de inhoud.
  zondag 11 februari 2018 @ 10:14:16 #66
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_177102076
quote:
15s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 21:41 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik ben geen populist, maar D66 is niet verheven boven kritiek, me dunkt.

Overigens ben ik wel voorstander van een min of meer vraag-gestuurde politiek, boven een sec aanbod-gestuurde politiek, maar dat was D66 dus ook in 1966.
Natuurlijk kun je kritiek hebben op D66. Maar dit topic komt vooral uit de PVV/FvD hoek. Dat zijn hoe dan ook D66 haters bij uitstek.
  zondag 11 februari 2018 @ 10:18:29 #67
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_177102194
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 10:14 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Natuurlijk kun je kritiek hebben op D66. Maar dit topic komt vooral uit de PVV/FvD hoek. Dat zijn hoe dan ook D66 haters bij uitstek.
Uitstekend verweer, nu ga ik toch maar weer op D66 stemmen.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_177102275
Weinig aan de hand met D66. De partij van de slappe knieën is steeds beter bedreven in goed kijken naar wat SJW in de VS doen, en dat dan nadoen. Ik vind dat wel wat hebben.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  zondag 11 februari 2018 @ 17:56:34 #69
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_177113396
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 21:01 schreef arie_bc het volgende:

[..]

Mooi om te zien hoe scherp Asscher en Pechtold kunnen zijn, ze zetten huilie huilie Baudet terug in zijn hok.
Dat hadden ze natuurlijk moeten doen in het debat in de tweede kamer waar ze zelf voor kozen om dat niet te hebben. Beetje goedkoop om dat te doen in een programma met een paar seconden spreektijd. Gaat ze evenwel niet helpen deze zielige vertoning om hun eigen status quo te handhaven.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_177115372
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 10:21 schreef Lyrebird het volgende:
Weinig aan de hand met D66. De partij van de slappe knieën is steeds beter bedreven in goed kijken naar wat SJW in de VS doen, en dat dan nadoen. Ik vind dat wel wat hebben.
Waarom?
  zondag 11 februari 2018 @ 19:31:07 #71
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_177115463
quote:
10s.gif Op zondag 11 februari 2018 10:18 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Uitstekend verweer, nu ga ik toch maar weer op D66 stemmen.
Mja, het heeft gewoon weinig zin een heel verhaal op te gaan hangen in een topic dat al geopend is als kotsbak voor users die D66 sowieso kut vinden.
pi_177117028
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 14:23 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
Deze reactie vertoont dezelfde gebreken als je OP: je verwart emancipatie met 'racisme en seksisme' en gooit iedere nuance overboord.
Sinds wanneer is quota stellen emancipatie ?
Mensen voortrekken omdat ze allochtoon zijn of vrouw, en hun geschiktheid voor de functie dus op de 2e plaats zetten, hoe is dat emancipatie volgens jou ?
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 14:44 schreef Hexagon het volgende:
Als alle populistjes op D66 schelden en er een apart bashtopic voor openen, dan moet het wel goed zijn wat de partij doet. _O_ _O_
Ah daarom loopt het FvD topic zo goed volgens jouw redenering _O-
pi_177118283
D66 was ooit voor het referendum en toen was ik voor D66.
D66 was toen ineens tegen het referendum en ik tegen D66.

D66 waait met alle winden mee, althans dat was vroeger zo. Nu waait er nog maar een wind, die van Brussel. Van mooie idealen, zoals een gekozen burgemeester en een referendum naar netjes in de rij om te luisteren naar een dronken luxemburger, een hysterische belg, Duitse Arabieren knuffelaar en Fransje.

De euthanesie gemakkelijker maken en de organen van de staat. ;(

Toen Boris van der Ham weg ging was dat het teken aan de wand dat de partij morsdood was.
En terwijl Alexander de FvD van alles toe roept is hij inmiddels zelf al 12 jaar de partijleider die alles mag beslissen en bepalen.
pi_177118528
Ergens zou het hypocriet zijn om D66 hierop af te rekenen aangezien CDA en CU ditzelfde standpunten zouden hebben. Neemt niet weg dat dit d66-vrouwtje haar teksten wel voor hypocrici ten top kunnen worden beschouwd, nadat Pechtold zo fel op Baudet ging.
pi_177120523
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 21:01 schreef arie_bc het volgende:
Mooi om te zien hoe scherp Asscher en Pechtold kunnen zijn, ze zetten huilie huilie Baudet terug in zijn hok.
"Mooi" :r "scherp" :?
Ik zou mij kapot schamen als aanhanger van D66 of PvdA als mijn partijleider een andere partijleider zo behandelde :{w
pi_177121041
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 21:01 schreef arie_bc het volgende:

[..]

Mooi om te zien hoe scherp Asscher en Pechtold kunnen zijn, ze zetten huilie huilie Baudet terug in zijn hok.
Leuk he, opeens kan Asscher het wel die jaren met Rutten samen kreeg die zijn bek niet open, of zat die in het complot?
pi_177121235
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 20:37 schreef bluemoon23 het volgende:
Sinds wanneer is quota stellen emancipatie ?
Mensen voortrekken omdat ze allochtoon zijn of vrouw, en hun geschiktheid voor de functie dus op de 2e plaats zetten, hoe is dat emancipatie volgens jou ?
Stel dat 40% van de geschikten voor een positie vrouw is, maar uiteindelijk zien we dat maar 20% van de mensen in die positie een vrouw is, dan weet je dat vrouwen worden benadeeld. Dan is het aan de overheid daar eerst samen met het bedrijfsleven oplossingen voor te zoeken, maar als die er niet komen kan men niet anders dan overgaan op quota.

Dat is geen voortrekken, dat is het voorkomen van een benadeling.

Of ze nodig zijn kun je misschien nog betwisten, daarvoor ken ik de cijfers niet. Beweren dat quota seksistisch of racistisch zijn daarentegen is gewoon ronduit belachelijk, omdat hun doel precies het tegenovergestelde is van seksisme en racisme.
pi_177121373
Het doel is wel degelijk seksisme, beleid gericht tegen mannen namelijk.
En racistisch, omdat het beleid tegen blanken gericht is.
pi_177125934
quote:
7s.gif Op maandag 12 februari 2018 00:32 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Stel dat 40% van de geschikten voor een positie vrouw is, maar uiteindelijk zien we dat maar 20% van de mensen in die positie een vrouw is, dan weet je dat vrouwen worden benadeeld. Dan is het aan de overheid daar eerst samen met het bedrijfsleven oplossingen voor te zoeken, maar als die er niet komen kan men niet anders dan overgaan op quota.

Dat is geen voortrekken, dat is het voorkomen van een benadeling.

Of ze nodig zijn kun je misschien nog betwisten, daarvoor ken ik de cijfers niet. Beweren dat quota seksistisch of racistisch zijn daarentegen is gewoon ronduit belachelijk, omdat hun doel precies het tegenovergestelde is van seksisme en racisme.
wow, de D66'ers komen nu uit alle hoeken met letterlijk racistische en seksistische beleidsvoorstellen.

wat is er toch aan de hand met D66 dat ze mensen willen behandelen op basis van ras/afkomst en geslacht?
pi_177126244
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 13:18 schreef Harvest89 het volgende:
Verschrikkelijke partij.
pi_177126834
Pechtold voerde vandaag de racistische/xenofobe retoriek op:

quote:
Ik moet de eerste Rus nog tegenkomen die zijn fouten zelf rechtzet', aldus D66-leider Pechtold tegen de NOS.
VK

een hele bevolkingsgroep wegzetten als onverbeterde leugenaars. wat is er gebeurd met deze partij dat het nu één en al racisme en discriminatie is?
pi_177126931
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 12:13 schreef wazzbeer het volgende:
Pechtold voerde vandaag de racistische/xenofobe retoriek op:

[..]

VK

een hele bevolkingsgroep wegzetten als onverbeterde leugenaars. wat is er gebeurd met deze partij dat het nu één en al racisme en discriminatie is?
Het is feitelijk gewoon een goede observatie die Pechtold over de Russische cultuur heeft gedaan. Toegeven dat je fout zit is iets wat in een masculine cultuur als de Russische gewoon erg moeilijk is.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_177126959
quote:
2s.gif Op maandag 12 februari 2018 12:17 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Het is feitelijk gewoon een goede observatie die Pechtold over de Russische cultuur heeft gedaan. Toegeven dat je fout zit is iets wat in een masculine cultuur als de Russische gewoon erg moeilijk is.
hij heeft het niet over de cultuur, maar over alle Russen als bevolkingsgroep. waarom racisme/xenofobie goedpraten?
pi_177126970
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 12:19 schreef wazzbeer het volgende:

[..]

hij heeft het niet over de cultuur, maar over alle Russen als bevolkingsgroep. waarom racisme/xenofobie goedpraten?
Ik snap de frame die je probeert te maken. Leuk geprobeerd.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 12 februari 2018 @ 12:26:26 #85
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_177127118
quote:
14s.gif Op maandag 12 februari 2018 12:20 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Ik snap de frame die je probeert te maken. Leuk geprobeerd.
Het is geen frame, als dat is wat hij bedoelde had hij het zo moeten zeggen. Nu neemt hij gewoon het hele Russische volk op de korrel.

En bovendien wordt hier vaak genoeg geroepen dat cultuur en ras vervlochten zijn en dat een cultuur aanvallen dus ook racisme is. Jullie kunnen niet de ene keer roepen dat de betekenis van 'Racisme' breder is dan vroeger en op het moment dat Pechtold zelf de bocht uitvliegt opeens terugkrabbelen.

Of je mag geen enkele nationaliteit beledigen, of je mag ze allemaal beledigen.
pi_177127966
quote:
2s.gif Op maandag 12 februari 2018 12:17 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Het is feitelijk gewoon een goede observatie die Pechtold over de Russische cultuur heeft gedaan. Toegeven dat je fout zit is iets wat in een masculine cultuur als de Russische gewoon erg moeilijk is.
Werkelijk.........en als Wilders nu morgen met een 'observatie' over de Turkse of Marokkaanse cultuur komt, kan dat dan ook, net zo als bij Pechtold, een 'goede observatie' zijn?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_177128026
quote:
2s.gif Op maandag 12 februari 2018 12:17 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Het is feitelijk gewoon een goede observatie die Pechtold over de Russische cultuur heeft gedaan. Toegeven dat je fout zit is iets wat in een masculine cultuur als de Russische gewoon erg moeilijk is.
Nee het is whataboutism meer niet en de enige oplossing wat whataboutism biedt is dat omdat hunnie het ook doen mogen wij het ook.
pi_177139326
quote:
Toegegeven: met FvD is er wat leven in de brouwerij tijdens dat soort debatten.
  dinsdag 13 februari 2018 @ 08:10:23 #89
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_177144518
Ik moet wel zeggen, als D66-stemmer, dat het pragmatisme wat D66 propageerde er wel een beetje af is. Ik zie bij Pechtold ook dat hij in zijn retoriek meer en meer de "anti-populist" uithangt, maar daarbij hetzelfde gedrag vertoont als de populisten waar hij zich zo tegen af zet.

Ik had gehoopt dat er een nieuwe partijleider op zou staan vorig jaar. Ik denk dat D66 dat ook wel nodig heeft om bij de volgende landelijke verkiezingen niet weer te verliezen.
  dinsdag 13 februari 2018 @ 08:53:04 #90
455816 Pirtdator
Nederland houdt van de Islam
pi_177144842
quote:
10s.gif Op maandag 12 februari 2018 21:32 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Toegegeven: met FvD is er wat leven in de brouwerij tijdens dat soort debatten.
FvD is vooral eng gezien de grote aanhang. Dan is DENK toch vermakelijker.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
pi_177144947
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 08:10 schreef Belabor het volgende:
Ik moet wel zeggen, als D66-stemmer, dat het pragmatisme wat D66 propageerde er wel een beetje af is. Ik zie bij Pechtold ook dat hij in zijn retoriek meer en meer de "anti-populist" uithangt, maar daarbij hetzelfde gedrag vertoont als de populisten waar hij zich zo tegen af zet.

Ik had gehoopt dat er een nieuwe partijleider op zou staan vorig jaar. Ik denk dat D66 dat ook wel nodig heeft om bij de volgende landelijke verkiezingen niet weer te verliezen.
Eens, hier precies hetzelfde.
Ik zie zelf liever een andere campagnestrategie. Maar ik geloof nog wel steeds in de inhoud van D66, het is zeker geen partij zonder inhoud zoals sommige mensen beweren.

Ben benieuwd hoe lang Pechtold partijleider zal blijven. Maar wie gaat het overnemen? Jan Paternotte?
pi_177146017
Toch kan de premier niet in de schaduw staan van Alexander Pechtold. Die 'waardeert de openhartigheid' van Zijlstra (die er dus uit bestond dat hij zijn leugen moest toegeven, nadat een journaliste hem met bewijs had geconfronteerd) en voegt daaraan toe: 'Ik moet de eerste Rus nog tegenkomen die zijn fouten zelf rechtzet.' Nu is bekend dat D66 nogal druk is met het Russische Gevaar. Maar om een keiharde leugen van onze eigen minister aan te grijpen om het Russische volk als geheel onbetrouwbaar te noemen, terwijl je intussen bij andere partijen overal racisme ziet, is van zo'n onwaarschijnlijke domheid dat ik mij afvraag of de journalist die het optekende er wel echt bij was toen Pechtold het zei.

:D :D :D


https://www.volkskrant.nl(...)ht-bij-was~a4569239/
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_177146076
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 08:53 schreef Pirtdator het volgende:

[..]

FvD is vooral eng gezien de grote aanhang. Dan is DENK toch vermakelijker.
De meesten van ons zijn gewoon normaal hoor. Praat met ons ipv over ons :P
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  dinsdag 13 februari 2018 @ 10:20:41 #94
455816 Pirtdator
Nederland houdt van de Islam
pi_177146140
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 10:17 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

De meesten van ons zijn gewoon normaal hoor. Praat met ons ipv over ons :P
Als het FvD minder radicale standpunten had omtrent de Europese Unie, verdrag van Schengen, immigratie en integratie was het FvD veel beter te behappen geweest.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
pi_177146250
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 10:20 schreef Pirtdator het volgende:

[..]

Als het FvD minder radicale standpunten had omtrent de Europese Unie, verdrag van Schengen, immigratie en integratie was het FvD veel beter te behappen geweest.
Mag ik vragen wat je zo radicaal vind aan het immigratie & integratie beleid van het FvD? Of ga ik dan teveel offtopic.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_177148635
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 08:10 schreef Belabor het volgende:
Ik moet wel zeggen, als D66-stemmer, dat het pragmatisme wat D66 propageerde er wel een beetje af is. Ik zie bij Pechtold ook dat hij in zijn retoriek meer en meer de "anti-populist" uithangt, maar daarbij hetzelfde gedrag vertoont als de populisten waar hij zich zo tegen af zet.

Ik had gehoopt dat er een nieuwe partijleider op zou staan vorig jaar. Ik denk dat D66 dat ook wel nodig heeft om bij de volgende landelijke verkiezingen niet weer te verliezen.
Dit ja, dat gezeik van D66 over Renate bij Voetbal Inside is bijvoorbeeld ook gewoon populistisch gebral, maar dan van de andere kant.
pi_177149555
http://www.dagelijksestan(...)tig-gediscrimineerd/

Russen doen aangifte tegen Pechtold. Heerlijk.

Ik bedoel, allemaal een groot russisch complot...
  dinsdag 13 februari 2018 @ 12:47:24 #98
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_177149650
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 12:10 schreef J.B. het volgende:

Dit ja, dat gezeik van D66 over Renate bij Voetbal Inside is bijvoorbeeld ook gewoon populistisch gebral, maar dan van de andere kant.
Zo zijn er nog wel wat voorbeelden.

Ik snap de anti-populistische reactie, maar vindt de wijze waarop D66 (en dan vooral Pechtold) daar op dit moment mee om gaat niet prettig.

Maar ja, wat moet ik dan als iemand die een partij uit het midden zoekt met een progressief programma? GL heeft voor mij echt zwaar afgedaan door geen verantwoordelijkheid te durven nemen voor zijn achterban, CDA heeft met zijn gekke Wilhelmus-plannen ook wel weer wat van mijn respect verloren.

Blijft over PvdA en CU. Moah...
pi_177151648
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 12:47 schreef Belabor het volgende:

[..]

Zo zijn er nog wel wat voorbeelden.

Ik snap de anti-populistische reactie, maar vindt de wijze waarop D66 (en dan vooral Pechtold) daar op dit moment mee om gaat niet prettig.

Maar ja, wat moet ik dan als iemand die een partij uit het midden zoekt met een progressief programma? GL heeft voor mij echt zwaar afgedaan door geen verantwoordelijkheid te durven nemen voor zijn achterban, CDA heeft met zijn gekke Wilhelmus-plannen ook wel weer wat van mijn respect verloren.

Blijft over PvdA en CU. Moah...
Partij voor de Dieren miss?
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_177151723
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 12:47 schreef Belabor het volgende:

[..]

Zo zijn er nog wel wat voorbeelden.

Ik snap de anti-populistische reactie, maar vindt de wijze waarop D66 (en dan vooral Pechtold) daar op dit moment mee om gaat niet prettig.

Maar ja, wat moet ik dan als iemand die een partij uit het midden zoekt met een progressief programma? GL heeft voor mij echt zwaar afgedaan door geen verantwoordelijkheid te durven nemen voor zijn achterban, CDA heeft met zijn gekke Wilhelmus-plannen ook wel weer wat van mijn respect verloren.

Blijft over PvdA en CU. Moah...
Gl geen verantwoording omdat ze hun ziel niet verkochten?
Had nooit respect voor die partij voor dit, nu echter wel, samen met de SP.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 13-02-2018 14:08:05 ]
pi_177152095
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 12:47 schreef Belabor het volgende:

[..]

Zo zijn er nog wel wat voorbeelden.

Ik snap de anti-populistische reactie, maar vindt de wijze waarop D66 (en dan vooral Pechtold) daar op dit moment mee om gaat niet prettig.

Maar ja, wat moet ik dan als iemand die een partij uit het midden zoekt met een progressief programma? GL heeft voor mij echt zwaar afgedaan door geen verantwoordelijkheid te durven nemen voor zijn achterban, CDA heeft met zijn gekke Wilhelmus-plannen ook wel weer wat van mijn respect verloren.

Blijft over PvdA en CU. Moah...
Hiermee ben ik het volkomen eens. Ik stemde óf D66 of GL, maar ik vind dat D66 recentelijke ook populistische onzin uithaalt en Klaver is een enorme lafbek met z'n vluchtelingen als excuus :') CDA en CU vind ik te conservatief, en PvdA ben ik ook niet ondersteboven van. Uiteindelijk zal het wel weer D66 worden, maar zeker niet van harte deze keer.
pi_177154136
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 14:12 schreef J.B. het volgende:

[..]

Hiermee ben ik het volkomen eens. Ik stemde óf D66 of GL, maar ik vind dat D66 recentelijke ook populistische onzin uithaalt en Klaver is een enorme lafbek met z'n vluchtelingen als excuus :') CDA en CU vind ik te conservatief, en PvdA ben ik ook niet ondersteboven van. Uiteindelijk zal het wel weer D66 worden, maar zeker niet van harte deze keer.
Er is een groot verschil tussen lokale D66 afdelingen, het landelijke D66 en het Europese D66.
Bij de Europese verkiezingen is D66 wel de laatste partij waar ik op zal stemmen. Ook bij de landelijke verkiezingen heb ik nooit overwogen om op D66 te stemmen en vind ik dat ze er nu een potje van maken, maar lokaal heb ik al 2x mijn stem aan hun gegeven en overweeg ik dat ook voor volgende maand.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  dinsdag 13 februari 2018 @ 22:48:47 #103
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_177167367
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 13:28 schreef Chewie het volgende:
Hier in mijn woonplaats waar D66 ook de grootste is, is D66 1 grote SJW bende en het klinkt wellicht wat vreemd maar SJW'ers zijn op bepaalde punten zeer conservatief te noemen.

- Sluiting oudste hoerenbuurt/straat van Nederland, de officiële redenen daarvoor klinken wellicht sympathiek maar de enigen die er beter van zijn geworden zijn de vastgoedboeren en de drugshandel is verplaatst naar de andere hoerenstraat dus die zal straks wel aan de beurt zijn

- En dan willen ze nog de laatste vrijhaven van Nederland opruimen omdat het er niet zo netjes uitziet voor toeristen. Ben benieuwd als het doorgaat wie daar straks woonboten mag exploiteren.
Wat is je woonplaats? Amsterdam? Want wat dat aangaat is dit decennialang al aan de gang... je kunt raden naar de reden, maar het zal iets met omwonenden te maken hebben... al vind ik zelf de vertrutting extreem jammer.
pi_177167692


[ Bericht 100% gewijzigd door Euribob op 14-02-2018 11:34:31 (Nee) ]
pi_177169662
quote:
2s.gif Op maandag 12 februari 2018 12:17 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Het is feitelijk gewoon een goede observatie die Pechtold over de Russische cultuur heeft gedaan. Toegeven dat je fout zit is iets wat in een masculine cultuur als de Russische gewoon erg moeilijk is.
De masculine cultuur uit Turkije, het midden-oosten en Marokko maakt het ook gewoon dat een aantal aspecten uit de westerse cultuur die wij hier graag zijn erg moeilijk zijn. Of niet?
pi_177169694
D66 was altijd al een met alle winden mee lul partij en dat is met de huidige lijsttrekker tot kunst verheven
pi_177171972
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 22:48 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Wat is je woonplaats? Amsterdam? Want wat dat aangaat is dit decennialang al aan de gang... je kunt raden naar de reden, maar het zal iets met omwonenden te maken hebben... al vind ik zelf de vertrutting extreem jammer.
Nee Groningen
pi_177173416


[ Bericht 60% gewijzigd door Euribob op 14-02-2018 11:34:14 (Nee) ]
pi_177176256
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 13:28 schreef Chewie het volgende:
Hier in mijn woonplaats waar D66 ook de grootste is, is D66 1 grote SJW bende en het klinkt wellicht wat vreemd maar SJW'ers zijn op bepaalde punten zeer conservatief te noemen.

- Sluiting oudste hoerenbuurt/straat van Nederland, de officiële redenen daarvoor klinken wellicht sympathiek maar de enigen die er beter van zijn geworden zijn de vastgoedboeren en de drugshandel is verplaatst naar de andere hoerenstraat dus die zal straks wel aan de beurt zijn

- En dan willen ze nog de laatste vrijhaven van Nederland opruimen omdat het er niet zo netjes uitziet voor toeristen. Ben benieuwd als het doorgaat wie daar straks woonboten mag exploiteren.
Ik ben geen fan van D66 en het is een partij die maar wat graag neoliberale uitverkoop houdt. Maar 2 hoerenbuurten in een stad van 200K is wat overdreven. Bovendien hield het het A-kwartier naar beneden terwijl dat eigenlijk een hartstikke mooie buurt is en een mooie plek voor uitbreiding van winkel en horecagebied. Ik ben tegen het verbieden van prostitutie, maar laten we niet doen alsof het zo'n parel voor de stad is. Dat mag je best wegstoppen in één achterafhoekje van het centrum.

De Noorderhaven blijft een vrijhaven, juist daarom moeten de woonschepen moven. Aan die woonboten moet ook iets gebeuren want een heleboel zijn gewoon slecht onderhouden drijvende keten.

Ik was ook geen fan van de PvdA, maar het stadsbestuur is eigenlijk al decennia stap voor stap de stad aan het verbeteren.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_177177262
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 12:45 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik ben geen fan van D66 en het is een partij die maar wat graag neoliberale uitverkoop houdt. Maar 2 hoerenbuurten in een stad van 200K is wat overdreven. Bovendien hield het het A-kwartier naar beneden terwijl dat eigenlijk een hartstikke mooie buurt is en een mooie plek voor uitbreiding van winkel en horecagebied. Ik ben tegen het verbieden van prostitutie, maar laten we niet doen alsof het zo'n parel voor de stad is. Dat mag je best wegstoppen in één achterafhoekje van het centrum.
En laat de vishoek/muurstraat nu net meer een achterafhoekje zijn dan de nieuwstad, vooral omdat de laatste omringd wordt door winkelstraten en is de (drugs) overlast daar ook heen verplaatst.

De argumentatie voor het sluiten van de muurstraat klopte ook van geen kant en die argumenten zijn ook 1 op 1 te kopiëren naar de nieuwstad, de enige die er beter van zijn geworden zijn de vastgoedspeculanten wel bijzonder dat jij het juist voor deze groep opneemt.

quote:
De Noorderhaven blijft een vrijhaven, juist daarom moeten de woonschepen moven. Aan die woonboten moet ook iets gebeuren want een heleboel zijn gewoon slecht onderhouden drijvende keten.
Ja dat is juist een vrijhaven en het gaat juist om de schepen die moeten verdwijnen, niet de woonboten die niet eens in staat zijn om te varen.

quote:
Ik was ook geen fan van de PvdA, maar het stadsbestuur is eigenlijk al decennia stap voor stap de stad aan het verbeteren.
De stad is ook op veel gebieden verbeterd maar de D66 truttigheid staat me wel tegen.
pi_177443730
D66 pleit weer eens voor ongekend racisme en seksisme:

Fok

Wat is er toch aan de hand met D66 dat ze massaal beleid willen voeren op basis van ras en geslacht?
  zondag 25 februari 2018 @ 18:45:11 #112
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_177444023
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2018 18:29 schreef wazzbeer het volgende:
D66 pleit weer eens voor ongekend racisme en seksisme:

Fok

Wat is er toch aan de hand met D66 dat ze massaal beleid willen voeren op basis van ras en geslacht?
Dit soort posts zijn echt dodelijk voor een normaal topic of een discussie. Stop met dit soort onzin
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_177444432
quote:
1s.gif Op zondag 25 februari 2018 18:45 schreef richolio het volgende:

[..]

Dit soort posts zijn echt dodelijk voor een normaal topic of een discussie. Stop met dit soort onzin
Waarom is dit dodelijk? D66 pleit openlijk voor het behandelen van mensen op basis van ras, afkomst en geslacht.
  zondag 25 februari 2018 @ 19:11:05 #114
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_177444520
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2018 19:05 schreef wazzbeer het volgende:

[..]

Waarom is dit dodelijk? D66 pleit openlijk voor het behandelen van mensen op basis van ras, afkomst en geslacht.
:')
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_177444631
quote:
1s.gif Op zondag 25 februari 2018 19:11 schreef richolio het volgende:

[..]

:')
Schokkend om te zien hoe wordt omgegaan met de constatering dat een partij pleit voor minder mensen van een bepaald ras en bepaald geslacht. Hoe kan iemand D66 nog verdedigen?
pi_177444689
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2018 19:16 schreef wazzbeer het volgende:

[..]

Schokkend om te zien hoe wordt omgegaan met de constatering dat een partij pleit voor minder mensen van een bepaald ras en bepaald geslacht. Hoe kan iemand D66 nog verdedigen?
:')
Lekker jezelf druk maken om het druk maken.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 28 februari 2018 @ 13:57:02 #117
474362 Sadcopter
Is er leven op Pluto?
pi_177503207
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 21:01 schreef arie_bc het volgende:

[..]

Mooi om te zien hoe scherp Asscher en Pechtold kunnen zijn, ze zetten huilie huilie Baudet terug in zijn hok.
Nu nog hun eigen huiliepartije zien te redden. Veel gescheer weinig wol.
pi_177503625
quote:
1s.gif Op zondag 25 februari 2018 19:18 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

:')
Lekker jezelf druk maken om het druk maken.
Jij anders met de FvD.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')