abonnement Unibet Coolblue
pi_177050492
https://nos.nl/artikel/22(...)t-was-hij-of-ik.html

quote:
"Ik onderzocht de situatie omdat ik wilde weten wie de leider precies was. Ik deed onder meer navraag bij een internationale organisatie om na te gaan of ik de leider gevangen kon nemen en hem bij deze organisatie onder kon brengen. Ik ontdekte tijdens dit onderzoek meer van zijn gangen en zag dat de man in de weken na mijn vrijlating steeds dichter bij onze operatie kwam."
quote:
"Ik greep in een reflex naar mijn wapen en vuurde gericht mijn hele magazijn leeg op het lichaam van de man. Hij was dood. Zijn collega was inmiddels gevlucht. Ik fouilleerde hem want ik wilde weten wie hij was en wat hij van mij en de operatie wist. Wat ik vond, was schokkend."
De voormalig minister Middelkoop verklaarde gisteravond bij Jinek Marco Kroon voor gek, en suggereerde dat hij gek geworden was. Het is ook bijzonder dat hij zijn verhaal 10 jaar voor zich heeft gehouden en zelfs zijn meerdere niet heeft ingelicht. Waarom zou je dat doen?

Misschien omdat hij ontdekte dat zijn vijand machtiger was dan hij (de CIA? , misschien omdat wat hij heeft gevonden had zo schokkend was dat hij vreesde voor zijn leven als bekend werd dat hij dit wist? Wellicht werd hem de hoogste eer gegund om hem koest te houden?

De wijze waarop hij nu naar buiten komt, is ook bijzonder. Wellicht denk hij dat het de publieke opinie nodig heeft om dit naar buiten te brengen omdat hij het achter gesloten deuren nooit gaat winnen omdat de belangen te groot zijn?

Allemaal speculatie, waarom zou deze Afgaan (?) proberen meer te weten over de missie van Kroon? Ik zie dat locale war lords niet doen. Was Kroon bezig met onderzoek te doen naar de financiering van bepaalde terroristische groepen? Kwam hij daar de CIA tegen? Die hebben wel een geschiedenis voor wat betreft drugs trafficking: https://en.wikipedia.org/wiki/Allegations_of_CIA_drug_trafficking

Er zijn ook geruchten dat ze in Afghanistan bezig waren:

https://www.globalresearc(...)llar-heroin-trade/91

Wat was er zo schokkend?
  vrijdag 9 februari 2018 @ 10:13:14 #2
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_177050511
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 10:12 schreef zoost het volgende:
https://nos.nl/artikel/22(...)t-was-hij-of-ik.html

[..]

[..]

De voormalig minister Middelkoop verklaarde gisteravond bij Jinek Marco Kroon voor gek, en suggereerde dat hij gek geworden was. Het is ook bijzonder dat hij zijn verhaal 10 jaar voor zich heeft gehouden en zelfs zijn meerdere niet heeft ingelicht. Waarom zou je dat doen?

Misschien omdat hij ontdekte dat zijn vijand machtiger was dan hij (de CIA? , misschien omdat wat hij heeft gevonden had zo schokkend was dat hij vreesde voor zijn leven als bekend werd dat hij dit wist? Wellicht werd hem de hoogste eer gegund om hem koest te houden?

De wijze waarop hij nu naar buiten komt, is ook bijzonder. Wellicht denk hij dat het de publieke opinie nodig heeft om dit naar buiten te brengen omdat hij het achter gesloten deuren nooit gaat winnen omdat de belangen te groot zijn?

Allemaal speculatie, waarom zou deze Afgaan (?) proberen meer te weten over de missie van Kroon? Ik zie dat locale war lords niet doen. Was Kroon bezig met onderzoek te doen naar de financiering van bepaalde terroristische groepen? Kwam hij daar de CIA tegen? Die hebben wel een geschiedenis voor wat betreft drugs trafficking: https://en.wikipedia.org/wiki/Allegations_of_CIA_drug_trafficking

Er zijn ook geruchten dat ze in Afghanistan bezig waren:

https://www.globalresearc(...)llar-heroin-trade/91

Wat was er zo schokkend?
Het is schokkend dat er zo 'n kulverhaal in de media komt van een publiek figuur.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_177050598
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 10:13 schreef LXIV het volgende:

[..]kulverhaal
Want jij weet dat het een kulverhaal van Marco Kroon is? vertel
pi_177050626
Marco Kroon met z'n vieze pratende kutje, bah.
U MAD?
  vrijdag 9 februari 2018 @ 10:19:22 #5
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_177050630
Veel spannender dan een Afghaanse familie die de Nederlandse regering nu afperst zal het echt niet zijn hoor.
And so is the past
  vrijdag 9 februari 2018 @ 10:19:24 #6
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_177050631
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 10:17 schreef zoost het volgende:

[..]

Want jij weet dat het een kulverhaal van Marco Kroon is? vertel
Lees je in zou ik zeggen. Begin maar met de voorpagina van de Telegraaf van vandaag, daar zeggen zijn eigen collega's dat al.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  vrijdag 9 februari 2018 @ 10:20:20 #7
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_177050638
Ik ga er vanuit dat het schokkend is wat het slachtoffer wist van de missie. Dat die dieper geïnfiltreerd waren bij de missie dan iemand had kunnen vermoeden.
Dat Kroon niet naar zijn leidinggevende ging kan er op wijzen dat de mol op dat niveau opereerde.
  vrijdag 9 februari 2018 @ 10:22:20 #8
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_177050665
Mja, of Marco probeert zich eruit te wurmen dat hij dus zijn martelaar in koele bloede heeft gedood of het was een terechte schietpartij maar die persoon had daadwerkelijk schadelijke informatie bij zich en was een persoon in dienst van één of andere (schaduw) regerings instantie. In beide gevallen is het 'logisch' dat Marco als 'nutcase' wordt afgeschilderd.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  vrijdag 9 februari 2018 @ 10:24:09 #9
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_177050690
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 10:22 schreef jogy het volgende:
Mja, of Marco probeert zich eruit te wurmen dat hij dus zijn martelaar in koele bloede heeft gedood of het was een terechte schietpartij maar die persoon had daadwerkelijk schadelijke informatie bij zich en was een persoon in dienst van één of andere (schaduw) regerings instantie. In beide gevallen is het 'logisch' dat Marco als 'nutcase' wordt afgeschilderd.
Waarbij ik de mening van Middelkoop sowieso 0,0 waarde geef.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_177050797
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 10:19 schreef LXIV het volgende:

[..]

Lees je in zou ik zeggen. Begin maar met de voorpagina van de Telegraaf van vandaag, daar zeggen zijn eigen collega's dat al.
Ik hecht meer waarde aan de zorgvuldige verklaring van een gedecoreerde held (voorbereid samen met een zeer ervaren advocaat), waarbij je ook moet zijn opgevallen dat hij dit net zo goed voor zich had kunnen houden, dan aan een anonieme mededeling van waarschijnlijk een voorlichter van defensie. Denk je echt dat oud Commando's die ook in Afghanistan waren in die tijd dingen gaan verklaren aan de telegraaf over geheime missies? Gaat niet gebeuren.
  vrijdag 9 februari 2018 @ 10:42:04 #11
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_177050989
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 10:24 schreef Leandra het volgende:

[..]

Waarbij ik de mening van Middelkoop sowieso 0,0 waarde geef.
Eens.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_177051312
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 10:29 schreef zoost het volgende:

[..]

Ik hecht meer waarde aan de zorgvuldige verklaring van een gedecoreerde held (voorbereid samen met een zeer ervaren advocaat), waarbij je ook moet zijn opgevallen dat hij dit net zo goed voor zich had kunnen houden, dan aan een anonieme mededeling van waarschijnlijk een voorlichter van defensie. Denk je echt dat oud Commando's die ook in Afghanistan waren in die tijd dingen gaan verklaren aan de telegraaf over geheime missies? Gaat niet gebeuren.
Zoiets bedacht ik me ook.
pi_177059818
Vergeet niet dat iedere soldaat die door de front gegaan, zeker een karakter verandering ondergaan.
Bovendien wordt er altijd een vuile spel gespeeld in de slagveld. Het is zij of wij.. ik of jij.. Wat het ook is.
Van sommige dingen kan je beter gewoon niet weten/ vertellen...
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_177066561
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 16:34 schreef Captain_Ghost het volgende:
Vergeet niet dat iedere soldaat die door de front gegaan, zeker een karakter verandering ondergaan.
Bovendien wordt er altijd een vuile spel gespeeld in de slagveld. Het is zij of wij.. ik of jij.. Wat het ook is.
Van sommige dingen kan je beter gewoon niet weten/ vertellen...
Dat geloof ik zeker. Er zijn niet voor niets zoveel militairen die met geestelijke problemen te kampen hebben na een missie.
pi_177284771
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 21:30 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat geloof ik zeker. Er zijn niet voor niets zoveel militairen die met geestelijke problemen te kampen hebben na een missie.
Post-Traumatische Stress Stoornis.
pi_177284850
quote:
0s.gif Op zondag 18 februari 2018 19:55 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Post-Traumatische Stress Stoornis.
No Shit Sherlock
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  maandag 19 februari 2018 @ 13:31:45 #17
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_177298027
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 10:22 schreef jogy het volgende:
Mja, of Marco probeert zich eruit te wurmen dat hij dus zijn martelaar in koele bloede heeft gedood of het was een terechte schietpartij maar die persoon had daadwerkelijk schadelijke informatie bij zich en was een persoon in dienst van één of andere (schaduw) regerings instantie. In beide gevallen is het 'logisch' dat Marco als 'nutcase' wordt afgeschilderd.
Dit dus.
  Moderator zaterdag 24 maart 2018 @ 20:50:42 #18
249559 crew  Lavenderr
pi_178063792
Nadat oud-commando Marco Kroon in de media over de gijzeling in Afghanistan in 2007 vertelde, heeft het ministerie van Defensie recent commando’s uit het missiegebied teruggehaald, blijkt uit onderzoek van Nieuwsuur. Het ministerie besloot daartoe uit veiligheidsoverwegingen.
In januari werd bekend dat het OM onderzoek doet naar hem vanwege een geweldsincident in Afghanistan in 2007. Kroon verklaarde dat hij tijdens een geheime operatie in Afghanistan korte tijd gegijzeld werd, en na zijn vrijlating zijn gijzelnemer zou hebben gedood. Een jaar eerder had hij Defensie daarvan op de hoogte gebracht. Normaal gesproken zou zoiets direct gemeld worden.
Terughoudend met publiceren
Door over het incident te praten, zou zijn geheimhoudingsplicht hebben geschonden en daarmee ook de operatie hebben geschaad. Een maand geleden bracht Kroon in het Algemeen Dagblad een verklaring naar buiten.

Volgens Nieuwsuur heeft het ministerie van Defensie familieleden van uitgezonden commando’s in telefoongesprekken gerust moeten stellen. Het ministerie vroeg Nieuwsuur om terughoudend te zijn met het publiceren van bepaalde feiten omdat dit “de levens van militairen in gevaar kunnen brengen”. Op de site meldt het actualiteitenprogramma daar gehoor aan te geven en “ook nu niet alle details” zoals die bij de redactie bekend zijn naar buiten te brengen.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)aring-kroon-a1596908
  Moderator zaterdag 24 maart 2018 @ 20:55:20 #19
249559 crew  Lavenderr
pi_178063891
Rusland bemoeit zich er ook mee:

De Russische ambassade in Nederland heeft op Twitter commentaar gegeven op de zaak rond militair Marco Kroon. In een tweet leggen de Russen een link tussen de zaak-Kroon en die van de voormalige Russische diplomaat Skripal, die onlangs in Engeland vergiftigd werd.

,,Het is nog maar de vraag of Rusland - in het licht van de zaak #Skripal - niet beschuldigd wordt van wat er #Kroon uithaalde", melden de Russen op het sociale medium. Het is niet duidelijk waar de ambassade de link tussen beide zaken zoekt. Van een Russische connectie in de zaak-Kroon is tot op heden niets bekend. Wel zijn zowel Skripal als Kroon de laatste weken veel in de publiciteit. Een medewerker van de ambassade zegt zaterdagmiddag geen toelichting te kunnen geven.

Bron en hele artikel: https://www.ad.nl/binnenl(...)arco-kroon~a1fd8c5b/
pi_178076657
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2018 20:55 schreef Lavenderr het volgende:
Rusland bemoeit zich er ook mee:

De Russische ambassade in Nederland heeft op Twitter commentaar gegeven op de zaak rond militair Marco Kroon. In een tweet leggen de Russen een link tussen de zaak-Kroon en die van de voormalige Russische diplomaat Skripal, die onlangs in Engeland vergiftigd werd.

,,Het is nog maar de vraag of Rusland - in het licht van de zaak #Skripal - niet beschuldigd wordt van wat er #Kroon uithaalde", melden de Russen op het sociale medium. Het is niet duidelijk waar de ambassade de link tussen beide zaken zoekt. Van een Russische connectie in de zaak-Kroon is tot op heden niets bekend. Wel zijn zowel Skripal als Kroon de laatste weken veel in de publiciteit. Een medewerker van de ambassade zegt zaterdagmiddag geen toelichting te kunnen geven.

Bron en hele artikel: https://www.ad.nl/binnenl(...)arco-kroon~a1fd8c5b/
Gewoon weer de bekende Russische tactiek van zoveel mogelijk verwarring proberen te zaaien. Ook wel bekend als schuldbekentenis.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_178077780
Wat is het schokkende dat Kroon had ontdekt? Heeft hij dat nog geopenbaard?
  Moderator zondag 25 maart 2018 @ 18:37:54 #22
249559 crew  Lavenderr
pi_178081824
quote:
2s.gif Op zondag 25 maart 2018 14:32 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Gewoon weer de bekende Russische tactiek van zoveel mogelijk verwarring proberen te zaaien. Ook wel bekend als schuldbekentenis.
Ik zie de connectie ook niet zo. Ze zijn beiden in het nieuws maar toch om andere dingen.
  Moderator zondag 25 maart 2018 @ 18:38:12 #23
249559 crew  Lavenderr
pi_178081830
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 15:34 schreef polderturk het volgende:
Wat is het schokkende dat Kroon had ontdekt? Heeft hij dat nog geopenbaard?
Nee, dat is niet bekend.
pi_178082722
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2018 18:38 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Nee, dat is niet bekend.
Zou dat in die gecancelde Nieuwsuur uitzending onthuld worden?
  Moderator zondag 25 maart 2018 @ 19:24:11 #25
249559 crew  Lavenderr
pi_178083056
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2018 19:12 schreef polderturk het volgende:

[..]

Zou dat in die gecancelde Nieuwsuur uitzending onthuld worden?
Zou zomaar kunnen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')