abonnement bol.com Unibet Coolblue
  vrijdag 9 februari 2018 @ 00:57:25 #1
431496 girlnextdoor.
Could be mine, could be yours.
pi_177047849
Ik woon sinds 1 februari officieel samen met mijn vriend, iets wat se op 1 december hebben besloten, na 2 1/2 maand ‘proefgedraaid’ te hebben. We kozen ervoor om in het appartement van mijn vriend te gaan wonen, omdat het lekker rustig was op dat moment (het is eigenlijk een bejaardenflat, en er zijn huisregels, zoals tussen 22:00 en 8:00 geen overlast veroorzaken). In week 2 kregen we nieuwe bovenburen, die er best uitzagen als asociaal volk, maar iedereen verdiend een kans. Mijn eerste inschatting klopte, wat zij houden dus geen rekening met het feit dat ze in een flat wonen. Nu zijn de flats slecht geïsoleerd, maar dit gaat niet om leefgeluiden. Het gaat om praten op oorlogssterkte, en avonden en nachten hangen met vrienden tot 8:00 & 22:00 ‘s morgens, sowieso op vrijdagnacht, en ook andere nachten. Daarnaast hebben vriendje en vriendinnetje regelmatig midden in de nacht ruzie waarbij ze ons wakker schreeuwen. Vrienden bellen doodleuk om 4:00 aan waarbij wij wakker schrikken van de bel, die ook op oorlogssterkte staat. Niet heel erg fijn dus. Helaas legt het ook een bom onder de relatie van mij en mijn vriend, omdat ik dit heel slecht kan handelen en eigenlijk spijt heb van mijn beslissing om bij hem in te trekken, ondanks wij naast het burenprobleem verder een prima relatie hebben, en ik ook weet dat hij er niets aan kan doen.

We hebben al 4x aangegeven last van hun te hebben, elke keer als er wat van gezegd wordt is het praten een stuk zachter, maar elke keer wordt het meteen een stuk minder vriendelijk als ik daar aan de deur verschijn. Uit zichzelf rekening met ons houden zit er niet in. Ik vind het ook vreemd dat er na 4x klagen nog steeds geen belletje gaat rinkelen. We zijn de overlast nu zat, maar gezien de asociale status van deze mensen weet ik niet wat de beste oplossing is, omdat zij de types zijn die ons het leven zuur gaan maken als we een klacht indienen bij de verhuurder of de politie gaan bellen. Toch weet ik ook wel dat zij niet de wetten moeten gaan stellen en er toch echt wat moet gebeuren aan de overlast. Rust krijg ik niet meer in mijn eigen flat, omdat ik elke avond bang ben dat zij de rust weer gaan verstoren. Dat kan echt niet de bedoeling zijn.

Weet iemand hoe ik dit het beste kan aanpakken, dat de overlast stopt, maar zij ons ook niet het leven zuur gaan maken?

[ Bericht 12% gewijzigd door girlnextdoor. op 09-02-2018 01:05:31 ]
With love :*
  vrijdag 9 februari 2018 @ 01:09:00 #2
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_177047925
Hebben andere flatbewoners ook last van jullie bovenburen?
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_177047930
Vragen of anderen hier ook last van hebben? Buren die naast dit stel wonen bijvoorbeeld.
pi_177047932
Spreek degene aan die de huisregels heeft opgesteld.
pi_177048021
Verhuizen. Politie doet niks woningbouw ook niet. Of je moet een persoonlijke oorlog willen beginnen met ze. Aso`s krijgen gelijk in dit waardeloze land.
  vrijdag 9 februari 2018 @ 02:00:36 #6
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_177048094
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 01:30 schreef M.Ritcher het volgende:
Verhuizen. Politie doet niks woningbouw ook niet. Of je moet een persoonlijke oorlog willen beginnen met ze. Aso`s krijgen gelijk in dit waardeloze land.
Wat een onzin.
Ik heb vaak genoeg gezien dat mensen door de woningbouw hun huis worden uitgezet omdat ze overlast veroorzaken. Maar dan moeten er wel meerdere bewoners last van hebben.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  vrijdag 9 februari 2018 @ 02:11:28 #7
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_177048111
'Rust krijg ik niet meer in mijn eigen flat, omdat ik elke avond bang ben dat zij de rust weer gaan verstoren''

Je moet je er vooral niet zo aan overgeven en er zo mee bezig zijn want dan hoor je echt alles.

Als praten niet helpt en je wil niet naar de politie/verhuurder dan blijft er eigenlijk, naast ze in elkaar stompen, niets over.

je nickname doet me wel een beetje gniffelen.
  vrijdag 9 februari 2018 @ 02:18:14 #8
431496 girlnextdoor.
Could be mine, could be yours.
pi_177048122
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 02:11 schreef SugeLucky het volgende:
'Rust krijg ik niet meer in mijn eigen flat, omdat ik elke avond bang ben dat zij de rust weer gaan verstoren''

Je moet je er vooral niet zo aan overgeven en er zo mee bezig zijn want dan hoor je echt alles.

Als praten niet helpt en je wil niet naar de politie/verhuurder dan blijft er eigenlijk, naast ze in elkaar stompen, niets over.

je nickname doet me wel een beetje gniffelen.
Ja twijfelde er nog over om eronder te zetten dat dit wel ironisch is ja :D

Het gaat me er niet om wat er overdag gebeurd, als die feestjes en ruzies overdag zouden zijn, was er ook geen probleem. Het gaat me er om dat alles ‘s nachts plaatsvind, als wij willen slapen.
With love :*
  vrijdag 9 februari 2018 @ 02:32:04 #9
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_177048137
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 02:18 schreef girlnextdoor. het volgende:

[..]

Ja twijfelde er nog over om eronder te zetten dat dit wel ironisch is ja :D

Het gaat me er niet om wat er overdag gebeurd, als die feestjes en ruzies overdag zouden zijn, was er ook geen probleem. Het gaat me er om dat alles ‘s nachts plaatsvind, als wij willen slapen.
Is toch niet zo moeilijk..? Gewoon herrie gaan produceren als zij liggen te maffen.. dat is overdag en dan mag je gewoon herrie schoppen..
  vrijdag 9 februari 2018 @ 05:11:41 #10
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_177048305
woningbouw.... blijven hameren... blijven bellen.. blijven klagen ... ;)

Anders juridisch loket erbij betrekken .... kost niks ;)
pi_177048383
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 00:57 schreef girlnextdoor. het volgende:
Rust krijg ik niet meer in mijn eigen flat, omdat ik elke avond bang ben dat zij de rust weer gaan verstoren. Dat kan echt niet de bedoeling zijn.

Nee, want dat is dan ook totale flauwekul waar zij niets meer aan kunnen doen.

Dat jij de hele avond vol spanning zit te wachten tot zij een keer herrie maken, is jouw eigen schuld.

Het betekent ook dat jij die zanikende buurvrouw bent, die in plaats van lekker zelf haar leven te leiden bij wijze van spreken alleen nog maar de hele dag met de bezemsteel richting het plafond zit en alleen nog maar bezig is met het leven van een ander.

[ Bericht 0% gewijzigd door Jordy-B op 09-02-2018 06:36:05 ]
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_177048388
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 02:00 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Wat een onzin.
Ik heb vaak genoeg gezien dat mensen door de woningbouw hun huis worden uitgezet omdat ze overlast veroorzaken. Maar dan moeten er wel meerdere bewoners last van hebben.
Ja en meestal gebeurt dat pas na jaren en jaren overlast.
pi_177048491
Polizei bellen.
pi_177048527
Heeft je vriend ook zoveel last van de buren?

En hoe ervaren de andere buren het?
Kids are like farts in that way. They never seem to bother the owner as much as they bother everyone else.
  vrijdag 9 februari 2018 @ 06:54:49 #15
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_177048536
Bonje met de Buren inschakelen
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
pi_177048744
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 02:00 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Wat een onzin.
Ik heb vaak genoeg gezien dat mensen door de woningbouw hun huis worden uitgezet omdat ze overlast veroorzaken. Maar dan moeten er wel meerdere bewoners last van hebben.
En een heel lang dossiers beschreven hebben staan. Van zowel buren en politie etc.
pi_177048756
Maar heb je er al met andere buren over gesproken? Wat vinden zij? Hebben zij er ook last van?
That dude there. I need his prosthetic leg.
pi_177048929
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 06:18 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Nee, want dat is dan ook totale flauwekul waar zij niets meer aan kunnen doen.

Dat jij de hele avond vol spanning zit te wachten tot zij een keer herrie maken, is jouw eigen schuld.

Het betekent ook dat jij die zanikende buurvrouw bent, die in plaats van lekker zelf haar leven te leiden bij wijze van spreken alleen nog maar de hele dag met de bezemsteel richting het plafond zit en alleen nog maar bezig is met het leven van een ander.
Aso gespot.
pi_177049005
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 06:18 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Nee, want dat is dan ook totale flauwekul waar zij niets meer aan kunnen doen.

Dat jij de hele avond vol spanning zit te wachten tot zij een keer herrie maken, is jouw eigen schuld.

Het betekent ook dat jij die zanikende buurvrouw bent, die in plaats van lekker zelf haar leven te leiden bij wijze van spreken alleen nog maar de hele dag met de bezemsteel richting het plafond zit en alleen nog maar bezig is met het leven van een ander.
Pardon? :') Je moet gewoon fatsoen hebben en (ook) denken aan je buren. Zoveel is dat niet gevraagd.

Net zoals mensen die nu met deze temperaturen de deuren beneden open laten staan. Is het zoveel moeite om een deur dicht te trekken achter je reet?
Protège moi de mes désirs.
  vrijdag 9 februari 2018 @ 08:30:00 #20
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_177049095
Asocialen hebben de halve wereld :{ :r en niemand kan er wat aan doen.....
pi_177049189
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 08:17 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Pardon? :') Je moet gewoon fatsoen hebben en (ook) denken aan je buren. Zoveel is dat niet gevraagd.

Net zoals mensen die nu met deze temperaturen de deuren beneden open laten staan. Is het zoveel moeite om een deur dicht te trekken achter je reet?
Oh, je moet ook denken aan je buren, maar de TS klaagt letterlijk dat ze hinder ondervindt van de gedachte dat de buren mogelijk overlast zouden kunnen gaan veroorzaken. En daar kunnen de buren niks aan doen, maar dat is puur de TS die is doorgeschoten.

En dan krijg je vanzelf de situatie dat ineens alles gaat irriteren, zelfs normale woongeluiden, zodat we over een paar maanden een topic van de buren tegemoet kunnen zien, dat hun onderbuurvrouw al klaagt als ze iets te hard ademhalen.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_177049223
Ga naar meester Reid
pi_177049284
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 02:18 schreef girlnextdoor. het volgende:

[..]

Ja twijfelde er nog over om eronder te zetten dat dit wel ironisch is ja :D

Het gaat me er niet om wat er overdag gebeurd, als die feestjes en ruzies overdag zouden zijn, was er ook geen probleem. Het gaat me er om dat alles ‘s nachts plaatsvind, als wij willen slapen.
ik herken dat echt hoor, na een periode met overlast ga je er min of meer steeds op wachten.
Mijn bovenburen zijn de meeste dagen muisstil tot 22:30 ongeveer en dan beginnen de ruzies.
Ik geniet nu op mijn vrije dag in totale stilte van mijn kopje koffie

Er zijn mensen die succes hebben met lawaai terug maken, bijvoorbeeld als jullie naar je werk vertrekken de radio of tv loeihard (ga er vanuit dat bovenburen werkloos zijn)
Maar daar hebben andere buren ook last van, dus zou eerst even rond vragen en samen plan trekken
pi_177049305
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 06:18 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Nee, want dat is dan ook totale flauwekul waar zij niets meer aan kunnen doen.

Dat jij de hele avond vol spanning zit te wachten tot zij een keer herrie maken, is jouw eigen schuld.

Het betekent ook dat jij die zanikende buurvrouw bent, die in plaats van lekker zelf haar leven te leiden bij wijze van spreken alleen nog maar de hele dag met de bezemsteel richting het plafond zit en alleen nog maar bezig is met het leven van een ander.
je klinkt als een eikel
pi_177049347
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 00:57 schreef girlnextdoor. het volgende:. Niet heel erg fijn dus. Helaas legt het ook een bom onder de relatie van mij en mijn vriend, omdat ik dit heel slecht kan handelen en eigenlijk spijt heb van mijn beslissing om bij hem in te trekken, ondanks wij naast het burenprobleem verder een prima relatie hebben, en ik ook weet dat hij er niets aan kan doen.

Dus je hebt spijt van je beslissing en schuift jouw teleurstelling af op buren en vriend? Dat is begrijpelijk, maar je kan er ook zelf wat aan doen door weer eruit te trekken.
Somebody that I used to know
pi_177049400
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 08:51 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Dus je hebt spijt van je beslissing en schuift jouw teleurstelling af op buren en vriend?
dat staat er niet
pi_177049409
Hoe lullig het ook klinkt. Dit valt wel degelijk onder leefgeluiden.
Wij wonen zelf ook in een oud gehorig huis, met buren die totaal geen rekening houden met een ander.
Wij hebben dan ook de beslissing genomen om te verhuizen, omdat je er eigenlijk geen flikker aan kan doen }:|
pi_177049580
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 08:56 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

dat staat er niet
Huh, dat staat er toch letterlijk? 'en eigenlijk spijt heb van de beslissing om bij hem in te trekken'
Somebody that I used to know
pi_177049600
-dubbel
Somebody that I used to know
pi_177049676
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 09:09 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Huh, dat staat er toch letterlijk? 'en eigenlijk spijt heb van de beslissing om bij hem in te trekken'
omdat er daarna lawaai tokkies naast wonen. Dus geen spijt van samenwonen maar van gekozen lokatie.
Tering zeg.
pi_177050288
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 08:49 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

je klinkt als een eikel
waarheid is hard.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_177058115
Vraag even rond of er meer mensen last van hebben (moet haast wel). Als meerdere bewoners klagen dan komt de woningbouw eerder in actie is mijn ervaring. Daarnaast voelt het fijn als je support van je andere buren hebt.
pi_177146936
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 02:00 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Wat een onzin.
Ik heb vaak genoeg gezien dat mensen door de woningbouw hun huis worden uitgezet omdat ze overlast veroorzaken. Maar dan moeten er wel meerdere bewoners last van hebben.
Niet elke woningcorporatie doet dat. Ik ben zelf 11 jaar geleden verhuist vanwege mijn naaste buren. Woonden junks naast mij die iedere nacht lawaai hadden. Vaak rond 3u 's nachts politie bij me in huis, kwam de buurvrouw 2 huizen verderop ook langs want die werd er ook gek van.

Hebben met meerdere buren een brief geschreven naar de woningbouw, op gesprek geweest op kantoor maar niets hielp. Woningbouw deed niets.

Op een gegeven moment kreeg ik zelfs lichamelijke klachten doordat ik vaak maar 2/3 uurtjes slaap kreeg per nacht, zelfs bijna mijn baan kwijtgeraakt doordat ik gewoon niet meer kon werken, kon bijna niet op m'n benen staan. Heb toen via de huisarts een urgentieverklaring weten te krijgen, die meteen bij de woningbouw ingeleverd en binnen 6 weken hadden ze een andere woning voor me.
  dinsdag 13 februari 2018 @ 11:11:00 #34
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_177147041
Dus omdat je buren vervelend zijn moet je vriend het ontgelden? Lekker verhaal.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_177147246
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 00:57 schreef girlnextdoor. het volgende:

Weet iemand hoe ik dit het beste kan aanpakken, dat de overlast stopt, maar zij ons ook niet het leven zuur gaan maken?
De officiële weg is elke keer opnieuw geluidopnames maken en aangifte doen. Na een keer of vijfentwintig gaat ook de politie het wel een keer begrijpen (al was het maar om van jou en je aangiftes af te komen). Zorg ook dat je zoveel mogelijk bewoners en buren meekrijgt in dit plan.

De niet officiële weg is iets vinden wat jij heel erg leuk vindt om te doen en zij heel erg haten op elk moment dat het gebeurt. Operamuziek draaien of zo, geen idee.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_177148236
Op de koffie komen met de fok knokploeg.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  dinsdag 13 februari 2018 @ 13:19:43 #37
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_177150529
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 11:06 schreef Alieda-R het volgende:

[..]

Niet elke woningcorporatie doet dat. Ik ben zelf 11 jaar geleden verhuist vanwege mijn naaste buren. Woonden junks naast mij die iedere nacht lawaai hadden. Vaak rond 3u 's nachts politie bij me in huis, kwam de buurvrouw 2 huizen verderop ook langs want die werd er ook gek van.

Hebben met meerdere buren een brief geschreven naar de woningbouw, op gesprek geweest op kantoor maar niets hielp. Woningbouw deed niets.

Op een gegeven moment kreeg ik zelfs lichamelijke klachten doordat ik vaak maar 2/3 uurtjes slaap kreeg per nacht, zelfs bijna mijn baan kwijtgeraakt doordat ik gewoon niet meer kon werken, kon bijna niet op m'n benen staan. Heb toen via de huisarts een urgentieverklaring weten te krijgen, die meteen bij de woningbouw ingeleverd en binnen 6 weken hadden ze een andere woning voor me.
En zo heeft iedereen weer andere ervaringen.

Wat belachelijk dat je daar zelf weg moest.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_177150810
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 13:19 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

En zo heeft iedereen weer andere ervaringen.

Wat belachelijk dat je daar zelf weg moest.
Ik wilde eigenlijk niet weg, maar bij de woningbouw zeiden ze dat een uitzettingprocedure lang kon duren (minimaal een half jaar) en zo lang naast die junks blijven wonen ging niet.

De overlastveroorzakers hebben er nadat ik er weg ging nog ruim een jaar gewoond. Op een gegeven moment moesten ze er toch uit. Op den duur woonden ze met 11 mensen in een kleine duplexwoning met 1 slaapkamer. Ze lieten vrienden die wegens huurschulden hun huis uit waren gezet bij zich in wonen, sliepen overdag (want 's nachts feest) op luchtbedden op de vloer en in de zomer sliep er zelfs 1 in een tent in de tuin.
pi_177150856
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 01:30 schreef M.Ritcher het volgende:
Aso`s krijgen gelijk in dit waardeloze land.
Wat maakt het zo'n waardeloos land? Waar zou het beter zijn, volgens jou? Gewoon uit interesse! ;)
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
  vrijdag 16 februari 2018 @ 12:06:44 #40
431496 girlnextdoor.
Could be mine, could be yours.
pi_177227700
Hi all! Carnaval zat er tussen, dus vandaar dat ik even niet reageerde.

Het lijkt de afgelopen week goed te gaan (afkloppen), bijna alsof ze erop zijn aangesproken door iemand anders. Wellicht dat iemand al heeft geklaagd bij de woningbouwvereniging :) Ik ga wel even polsen welke buren er last van hebben, wat al werd gezegd, met meer man sta je sterker. Nu maar hopen dat deze rust aanhoudt :)
With love :*
pi_177236279
Je kunt 2 dingen doen:
zorgen dat je in de tussentijd minder last van de buren ondervindt, dmv minder op de herrie focussen door bijv muziekje op zetten, oordopjes in doen met slapen, kijken wat kun je simpel en goedkoop in je eigen appartement doen om minder last te ondervinden enz enz.
Zorgen dat je 's avonds lekker eens weg bent of zelf vrienden uitnodigen voor een bakkie.

Als je op voorhand jezelf al helemaal gek aan het maken ben van oh vanavond/ vannacht weer overlast dan vreet je je zelf op. Ik weet niet goed kunnen slapen is ruk. En je wordt er geen vrolijker mens van.

Je bent al bij hun geweest met niet veel resultaat. Hebben de andere buren ook overlast, zijn die daar al aan hun deur voor geweest?
Misschien kun je die klachten bundelen en daarmee naar de congierge/woningbouw gaan. Maar vooral blijven aangeven bij woningbouw en politie (nachtelijk lawaai).
pi_177279613
Veel geduld hebben. Vragen of je ook op hun feestje mag komen, If you can't beat them, join them.
Maar goed, de goeie adviezen heb je al gehad.
  zondag 18 februari 2018 @ 17:15:01 #43
431496 girlnextdoor.
Could be mine, could be yours.
pi_177281342
Overlast hebben we niet meer gehad, maar mijn vriend heeft wel wat info bij elkaar gekregen. Een andere buurvrouw had een brief in de bus geduwd om ze op te hoogte te stellen van de overlast die ze veroorzaken, toen zijn ze naar haar toe gegaan om te vragen wat ze zich wel niet meent en hebben haar uitgescholden. Daarnaast hangt er sinds hun komst ook een enorme benzinelucht in de opgang. Onze buurvrouw, licht dementerend, kan daar door een ziekte die ze heeft niet tegen. Ook die kreeg een scheldkanon.

Het fijne is wel dat zo’n situatie eerder is voorgekomen, en dat die mensen binnen twee maanden de flat uit zijn gezet door de woningbouw. Ook hebben we de voorzitter van het woningbouwcomité die hier een melding van gaat maken, en mijn vriend gata morgen meteen een klacht indienen bij de woningbouwvereniging. Al met al, er is een lichtpuntje aan het einde van de tunnel zichtbaar :)
With love :*
pi_177289447
Mooi, ben benieuwd of jullie verder komen.
Somebody that I used to know
pi_177290824
Beste oplossing:

Express de boel uit de hand laten lopen en filmen
hardcoholic
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')