abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 9 februari 2018 @ 12:35:25 #126
370767 Rafeiro
do alentejo
pi_177054191
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 12:34 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Het is nog maar de vraag of de wereld in 2215 nog bestaat... ;( ;)
Dat wordt een paardenkop in je bed :@
You sound reasonable...Time to up my medication.
  † In Memoriam † vrijdag 9 februari 2018 @ 12:37:07 #127
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_177054243
quote:
11s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 12:35 schreef Rafeiro het volgende:

[..]

Dat wordt een paardenkop in je bed :@
hij heeft al een hele verzameling :Y
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
  vrijdag 9 februari 2018 @ 12:37:36 #128
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_177054260
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 11:04 schreef OscarMopperkont het volgende:

[..]

Gewoon terug naar de oude openingstijden.

Supermarkten om 6 uur dicht. * OscarMopperkont weet nog wel hoe speciaal het was toen dat 8 uur werd

Zaterdag tot 5 uur en zondag dicht.
Ik ben wel erg blij mij die openingstijden op zondag. Maken we veel gebruik van. Op de één of andere manier vind ik online boodschappen bestellen niet handig. Kleren of andere dingen kopen daarentegen wel. :Y
pi_177054278
quote:
11s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 12:35 schreef Rafeiro het volgende:

[..]

Dat wordt een paardenkop in je bed :@
Ik hang ze aan de muur tegenwoordig. Moet binnenkort maar weer een muurtje erbij metselen.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  vrijdag 9 februari 2018 @ 12:39:33 #130
370767 Rafeiro
do alentejo
pi_177054327
Maandagochtend waren de supermarkten ook nog gesloten trouwens, zodat de versafdelingen zich konden voorbereiden. (groentes/vlees snijden etc.)
You sound reasonable...Time to up my medication.
  † In Memoriam † vrijdag 9 februari 2018 @ 12:40:35 #131
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_177054363
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 12:37 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Ik ben wel erg blij mij die openingstijden op zondag. Maken we veel gebruik van. Op de één of andere manier vind ik online boodschappen bestellen niet handig. Kleren of andere dingen kopen daarentegen wel. :Y
Volgens mij was Oscar laatst aan het mopperen dat de supermarkt in zijn woonplaats al om 20.00 uur dicht ging...
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
  vrijdag 9 februari 2018 @ 12:41:17 #132
370767 Rafeiro
do alentejo
pi_177054384
Heb het in de tijd dat ik bij een supermarkt werkte niet meer meegemaakt, maar het snijhok van de groenteafdeling was er nog wel.
You sound reasonable...Time to up my medication.
  vrijdag 9 februari 2018 @ 12:55:32 #133
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_177054783
quote:
4s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 12:39 schreef Rafeiro het volgende:
Maandagochtend waren de supermarkten ook nog gesloten trouwens, zodat de versafdelingen zich konden voorbereiden. (groentes/vlees snijden etc.)
Sommige winkels in Enschede zijn nog steeds gesloten op maandagochtend. Niet de supermarkten trouwens.
  vrijdag 9 februari 2018 @ 12:58:26 #134
370767 Rafeiro
do alentejo
pi_177054845
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 12:55 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Sommige winkels in Enschede zijn nog steeds gesloten op maandagochtend. Niet de supermarkten trouwens.
Viswinkels, kaasboeren, kappers vooral gok ik zo.
You sound reasonable...Time to up my medication.
pi_177054874
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 12:35 schreef just me het volgende:

[..]

en of er dan nog pensioen is :D
Die vraag speelt al sneller. * OscarMopperkont zou door moeten werken tot 70 plus 3 maanden :X
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
  vrijdag 9 februari 2018 @ 13:00:08 #136
370767 Rafeiro
do alentejo
pi_177054882
Hele oude fietsenmaker (80+ geloof ik) was hier altijd op dinsdagmiddag gesloten, schijnt ook iets van vroeger te zijn.
You sound reasonable...Time to up my medication.
  vrijdag 9 februari 2018 @ 13:03:44 #137
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_177054981
quote:
4s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 12:58 schreef Rafeiro het volgende:

[..]

Viswinkels, kaasboeren, kappers vooral gok ik zo.
Zelfs grotere keten volgens mij. De meeste winkels gaan ook pas om of na 09:30 uur open. Dat vind ik soms ook irritant.
pi_177054995
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 12:40 schreef just me het volgende:

[..]

Volgens mij was Oscar laatst aan het mopperen dat de supermarkt in zijn woonplaats al om 20.00 uur dicht ging...
Tuurlijk er is een gemak, tegelijkertijd vind ik ook dat we wel helemaal doorslaan in de consumeer economie.
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
  vrijdag 9 februari 2018 @ 13:04:59 #139
370767 Rafeiro
do alentejo
pi_177055010
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 12:59 schreef OscarMopperkont het volgende:

[..]

Die vraag speelt al sneller. * OscarMopperkont zou door moeten werken tot 70 plus 3 maanden :X
Dat kan ook nog wel later worden, ze willen het koppelen aan de levensverwachting.
Enerzijds logisch, want we worden ouder dan in de tijd waarin pensioen ontstaan is.
Anderzijds verschrikkelijk omdat het bij heel veel beroepen niet reëel is. Op je 70'ste nog als stratenmaker bezig zijn, daar zijn niet alle knieën en ruggen het mee eens om maar wat te noemen. En denk je dat die allemaal een kantoorfunctie kunnen vervullen bij hun werkgever?
You sound reasonable...Time to up my medication.
pi_177055082
quote:
4s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 13:00 schreef Rafeiro het volgende:
Hele oude fietsenmaker (80+ geloof ik) was hier altijd op dinsdagmiddag gesloten, schijnt ook iets van vroeger te zijn.
Die dinsdagmiddag dicht hebben ze hier in het dorp nog best lang volgehouden, terwijl de rest van het land op maandagmorgen gesloten was.
pi_177055085
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 13:03 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Zelfs grotere keten volgens mij. De meeste winkels gaan ook pas om of na 09:30 uur open. Dat vind ik soms ook irritant.
Tja voor 10 uur zijn er weinig klanten op de been, zonde van het geld om dan open te zijn.

Ik weet uit ervaring dat veel supermarkt eigenaren en bouwmarkten allemaal dezelfde trend zagen; geen extra omzet, wel extra personeelskosten.
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
  vrijdag 9 februari 2018 @ 13:09:34 #142
370767 Rafeiro
do alentejo
pi_177055129
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 13:07 schreef OscarMopperkont het volgende:

[..]

Tja voor 10 uur zijn er weinig klanten op de been, zonde van het geld om dan open te zijn.

Ik weet uit ervaring dat veel supermarkt eigenaren en bouwmarkten allemaal dezelfde trend zagen; geen extra omzet, wel extra personeelskosten.
Daarom nu ook zo gigantisch veel 15-16 jarigen. Al moeten ze nu door de verder verruimde openingstijden (tot 22.00) ook wel een paar 17+ jongens/meisjes in dienst nemen.
You sound reasonable...Time to up my medication.
pi_177055144
quote:
4s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 13:04 schreef Rafeiro het volgende:

[..]

Dat kan ook nog wel later worden, ze willen het koppelen aan de levensverwachting.
Enerzijds logisch, want we worden ouder dan in de tijd waarin pensioen ontstaan is.
Anderzijds verschrikkelijk omdat het bij heel veel beroepen niet reëel is. Op je 70'ste nog als stratenmaker bezig zijn, daar zijn niet alle knieën en ruggen het mee eens om maar wat te noemen. En denk je dat die allemaal een kantoorfunctie kunnen vervullen bij hun werkgever?
Mja, tis allemaal voor de winst van de pensioenverzekeraars en besparing voor overheid op AOW uitgaven.

Ja we worden ouder, mede door onze drang om iedereen maar koste wat kost in leven te willen houden, maar we zijn zeker niet gebouwd om allemaal zo lang door te werken.

Ja we hebben vergrijzing, oh jee dan kunnen we het niet betalen, nee maar daarna gaat die grote groep mensen ook achter elkaar dood, waardoor er weer meer balans is.
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
pi_177055419
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 13:10 schreef OscarMopperkont het volgende:

[..]

Mja, tis allemaal voor de winst van de pensioenverzekeraars en besparing voor overheid op AOW uitgaven.

Ja we worden ouder, mede door onze drang om iedereen maar koste wat kost in leven te willen houden, maar we zijn zeker niet gebouwd om allemaal zo lang door te werken.

Ja we hebben vergrijzing, oh jee dan kunnen we het niet betalen, nee maar daarna gaat die grote groep mensen ook achter elkaar dood, waardoor er weer meer balans is.
Ja, maar op zich is het ook wel reëel dat als we met zijn allen ouder worden, we ook langer zouden moeten doen over het opbouwen van ons pensioen?

Mits fysiek mogelijk natuurlijk
pi_177055459
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 13:20 schreef cafca het volgende:

[..]

Ja, maar op zich is het ook wel reëel dat als we met zijn allen ouder worden, we ook langer zouden moeten doen over het opbouwen van ons pensioen?
Of de premie verhogen? Om nog maar te zwijgen van de foute keuzes van bijvoorbeeld ABP waardoor een deel van het geld verdampt is en de burger de sjaak is.

Nee, tis allemaal voor eigen belang. De babyboomers die hun zakken vullen en zichzelf verrijken.
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
  vrijdag 9 februari 2018 @ 13:24:59 #146
370767 Rafeiro
do alentejo
pi_177055515
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 13:10 schreef OscarMopperkont het volgende:

[..]

Mja, tis allemaal voor de winst van de pensioenverzekeraars en besparing voor overheid op AOW uitgaven.

Ja we worden ouder, mede door onze drang om iedereen maar koste wat kost in leven te willen houden, maar we zijn zeker niet gebouwd om allemaal zo lang door te werken.

Ja we hebben vergrijzing, oh jee dan kunnen we het niet betalen, nee maar daarna gaat die grote groep mensen ook achter elkaar dood, waardoor er weer meer balans is.
Klopt, maar het pensioenstelsel stamt wel uit een tijd datje er bij wijze van spreken 5 jaar gebruik kon maken, nu is dat 15 jaar. (even heel kort door de bocht). Het venijn zit hem niet alleen in de leeftijd. Wat vrij tegenstrijdig klinkt, maar ook in bijvoorbeeld de geringere aanvulling van de fondsen nu, de beurzen waren lang booming, dus ook hun interest (en pensioen verhogingen) en de pot steeg zodoende hard. De algeheel andere leefomstandigheden, andere kosten, slechtere rendementen etc. (neem de zorgkosten; ziekenfonds was velen malen voordeliger voor mensen met een lager inkomen dan de zorgkosten anno nu (premie hoger, eigen risico, minder dekking) zorgen voor veel problemen die toentertijd niet te voorzien waren. (al ben ik sowieso tegen het beleggen van geld dat nodig is, maar dat te daargelaten.)

Niet helemaal helder verwoord, maar "you catch the drift".
You sound reasonable...Time to up my medication.
pi_177055563
In Goes zijn er nog best wat winkels op maandag gesloten en die gaan ook met koopavond tussen 17 en 19 uur gewoon dicht. Heb me daar altijd over verbaasd.
pi_177055578
quote:
4s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 13:24 schreef Rafeiro het volgende:

[..]

Klopt, maar het pensioenstelsel stamt wel uit een tijd datje er bij wijze van spreken 5 jaar gebruik kon maken, nu is dat 15 jaar. (even heel kort door de bocht). Het venijn zit hem niet alleen in de leeftijd. Wat vrij tegenstrijdig klinkt, maar ook in bijvoorbeeld de geringere aanvulling van de fondsen nu, de beurzen waren lang booming, dus ook hun interest (en pensioen verhogingen) en de pot steeg zodoende hard. De algeheel andere leefomstandigheden, andere kosten, slechtere rendementen etc. (neem de zorgkosten; ziekenfonds was velen malen voordeliger voor mensen met een lager inkomen dan de zorgkosten anno nu (premie hoger, eigen risico, minder dekking) zorgen voor veel problemen die toentertijd niet te voorzien waren. (al ben ik sowieso tegen het beleggen van geld dat nodig is, maar dat te daargelaten.)

Niet helemaal helder verwoord, maar "you catch the drift".
Ach, ik zet zelf geld opzij, zodat ik vanaf mijn 65e gewoon dat potje kan gebruiken om mijn tijd tot pensioen te overbruggen.
Gewoon zelf mijn geld beheren ipv afhankelijk zijn van anderen.
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
pi_177055597
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 13:26 schreef Doedezemaar het volgende:
In Goes zijn er nog best wat winkels op maandag gesloten en die gaan ook met koopavond tussen 17 en 19 uur gewoon dicht. Heb me daar altijd over verbaasd.
Daar noem je dan ook wel een uithoek op :P
Haters can be so lame and vicious
Hating on me because I'm ambitious
They sound like they need lots of love, lots of love
That's why I'm sending them hugs and kisses
pi_177055646
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 13:28 schreef OscarMopperkont het volgende:

[..]

Daar noem je dan ook wel een uithoek op :P
Goes is echt een gewaardeerde gevarieerde winkelstad en trekt ook nog eens heel wat toeristen, vergis je niet
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')