abonnement Unibet Coolblue
pi_177036769
GENT - Slechts twintig procent van wat onze partner voelt en denkt, schatten we juist in, zo blijkt uit een proefschrift van psychologe Céline Hinnekens van de Universiteit Gent. Wat het onderzoek ook aantoont: vrouwen denken vaak te negatief. „Ze denken dat hun partner niet luistert, terwijl hij dat net wel doet”, aldus Hinnekens.

De psychologe sleepte 150 Vlaamse koppels voor de camera - tussen de 18 tot 76 jaar oud - en die moesten twaalf minuten lang discussiëren. De onderwerpen waren geld, huishoudelijke taakjes, de balans tussen werk en privéleven en de opvoeding van de kinderen. Achteraf mochten de koppels de gesprekken terugkeken en moesten ze vertellen: wat denkt uw partner hier eigenlijk?

De resultaten zijn verbluffend: de deelnemers schatten amper twintig procent van wat hun partner voelt of denkt juist in. En dat terwijl ze meestal wél het gevoel hadden hen juist te kunnen inschatten.

Vrouwen zijn overigens niet sociaal vaardiger dan mannen: sterker nog, ze zijn vaak te zwartgallig. „Vrouwen denken dat hun partner meer negatieve gedachten heeft dan werkelijk het geval is”, zegt Hinnekens. „Hij is niet geïnteresseerd, hij luistert niet, hij doet geen moeite om mij te begrijpen: typische vrouwengedachten die in het onderzoek voorkwamen.”

Als mannen en vrouwen elkaar goed willen begrijpen, is het belangrijk echt moeite te willen doen. Dat maakt dat koppels in een prille relatie beter scoren dan ervaren koppels. En zeventigers deden het zeker niet beter dan achttienjarigen. „Het zit hem niet in de leeftijd, maar in de motivatie. Na twee jaar doen we een stuk minder moeite om onze partner te doorgronden. We worden luier en schakelen over op automatische gedachten zoals ’ik ken hem toch door en door’ en ’ik weet wel wat mijn partner denkt’.”

Bron; https://www.telegraaf.nl/(...)ijpen-elkaar-voor-20

:? :? :? :? :? :? :? :?

Ik begrijp ze ook zelden of nooit :@ :( :? -O- :'(
pi_177036796
vrouwe valle nie te begrijpe hihaho
Moeten zij weten
  donderdag 8 februari 2018 @ 16:48:30 #3
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_177036947
Hoe weten we nu dat een test met enkel 150 mannen of enkel 150 vrouwen niet hetzelfde resultaat had gegeven? M.a.w. dat mensen sowieso weinig mee krijgen van wat de ander bedoelt
pi_177036955
Ja, gek hè... Als je voor je communicatie van je partner vereist dat hij continu antennes op heeft staan om tussen de regels te kunnen luisteren.

Zeg gewoon wat je bedoelt in plaat van dat gemier eromheen, om vervolgens te gaan janken omdat de 'overduidelijke boodschap' niet is overgekomen.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  donderdag 8 februari 2018 @ 16:51:37 #5
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_177037026
Wat is er niet te begrijpen aan "Zuigen kreng!"
  donderdag 8 februari 2018 @ 16:52:07 #6
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_177037038
Eigenlijk hadden ze er ook niet-koppels tussen moeten doen om te kijken of zij daarin (veel) afwijken van koppels
  donderdag 8 februari 2018 @ 16:52:48 #7
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_177037055
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 16:48 schreef the-eye het volgende:
Hoe weten we nu dat een test met enkel 150 mannen of enkel 150 vrouwen niet hetzelfde resultaat had gegeven? M.a.w. dat mensen sowieso weinig mee krijgen van wat de ander bedoelt
Dit idd.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_177037109
Zolang vrouwen nog steeds niet begrijpen wat buitenspel is kan ik ze gewoon niet als volwaardige discussiepartners zien.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_177037217
Sociale "wetenschappen" :') .
pi_177037267
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 17:00 schreef Solstice1 het volgende:
Sociale "wetenschappen" :') .
:D

Geo _O_ _O_ :+
pi_177037324
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 16:51 schreef the-eye het volgende:
Wat is er niet te begrijpen aan "Zuigen kreng!"
Precies ~O>

  donderdag 8 februari 2018 @ 17:18:02 #12
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_177037477
Populaire wetenschap :r
  donderdag 8 februari 2018 @ 17:45:30 #13
474664 FlatEarther
De aarde is plat
pi_177037918
Hep ik meer gemeen met een man uit Afghanistan of een vrouw uit Nederland ¿
Een TV is geen TV. Een Mobiel is geen Mobiel. Een Laptop is geen Laptop. Met Meltdown en Spectre zit je naar pixels te kijken. Of eigenlijk elektriciteit. Voel je je al dom?
  donderdag 8 februari 2018 @ 17:46:49 #14
474664 FlatEarther
De aarde is plat
pi_177037934
Hep ik meer dna overeenkomst net een man uit India of een vrouw uit Afghanistan¿

Ben trouwens zelf man uit Nederland.
Een TV is geen TV. Een Mobiel is geen Mobiel. Een Laptop is geen Laptop. Met Meltdown en Spectre zit je naar pixels te kijken. Of eigenlijk elektriciteit. Voel je je al dom?
pi_177037935
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 17:45 schreef FlatEarther het volgende:
Hep ik meer gemeen met een man uit Afghanistan of een vrouw uit Nederland ¿
Hep ?
  donderdag 8 februari 2018 @ 17:47:59 #16
474664 FlatEarther
De aarde is plat
pi_177037960
quote:
Soms draait mijn d's en vraagrekens 180 graden om. Heb een virus denk ik.
Een TV is geen TV. Een Mobiel is geen Mobiel. Een Laptop is geen Laptop. Met Meltdown en Spectre zit je naar pixels te kijken. Of eigenlijk elektriciteit. Voel je je al dom?
pi_177038046
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 16:51 schreef the-eye het volgende:
Wat is er niet te begrijpen aan "Zuigen kreng!"
Stofzuigen?
  donderdag 8 februari 2018 @ 17:54:17 #18
474664 FlatEarther
De aarde is plat
pi_177038060
quote:
1s.gif Op donderdag 8 februari 2018 17:53 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]

Stofzuigen?
Nee volgens mij een
Een TV is geen TV. Een Mobiel is geen Mobiel. Een Laptop is geen Laptop. Met Meltdown en Spectre zit je naar pixels te kijken. Of eigenlijk elektriciteit. Voel je je al dom?
pi_177038287
“Net wel” luisteren? Kan een man me uitleggen hoe jullie dat doen? :D
pi_177038546
Ik wil haar best voor 20% begrijpen als ik haar daarna voor 80% mag neuken.
pi_177038573
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 18:08 schreef Slacentrifuge het volgende:
“Net wel” luisteren? Kan een man me uitleggen hoe jullie dat doen? :D
Mannen luisteren pas naar vrouwen als de vrouwen bij de mannen de ruiten inslaan of gooien.
  donderdag 8 februari 2018 @ 18:29:29 #22
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_177038698
Ik zie nergens in de OP dat alleen heteroseksuele koppels zijn ondervraagd. Geldt dit niet voor homo's?

En in hoeverre begrijpen mensen in het algemeen elkaar? Hoe zit het tussen collega's, vrienden, familieleden?
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  Moderator donderdag 8 februari 2018 @ 18:52:11 #23
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_177039184
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 16:48 schreef the-eye het volgende:
Hoe weten we nu dat een test met enkel 150 mannen of enkel 150 vrouwen niet hetzelfde resultaat had gegeven? M.a.w. dat mensen sowieso weinig mee krijgen van wat de ander bedoelt
of gewoon 150 willekeurige mensen die elkaar totaal niet kennen

ik denk 20% nog best veel is
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 8 februari 2018 @ 19:08:04 #24
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_177039507
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 18:21 schreef M.Ritcher het volgende:
Ik wil haar best voor 20% begrijpen als ik haar daarna voor 80% mag neuken.
Op de billen kletsen is leukste kletsen.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_177041292
quote:
5s.gif Op donderdag 8 februari 2018 16:38 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
Ze denken dat hun partner niet luistert, terwijl hij dat net wel doet”, aldus Hinnekens.
Dit herken ik wel, als zij na een of ander lang verhaal opeens zegt dat ik niet luister dan is dat meestal precies het zinnetje dat ik net wel hoor.
pi_177041934
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 18:08 schreef Slacentrifuge het volgende:
“Net wel” luisteren? Kan een man me uitleggen hoe jullie dat doen? :D
Ze bedoelen vast dat als een vrouw die vraag stelt je toevallig een keertje wel aan het luisteren was. Ik luister veel beter als ik ergens mee speel of vast heb (nee niet dat ding, in dat geval luister ik juist veel minder). Het principe van droedelen aan de telefoon (bestaat dat nog met smartphones?) Daardoor lijkt het juist alsof ik niet luister. Als ik interesse uitstraal (maar niet actief deelneem) tijdens een gesprek is de kans groot dat ik helemaal niks hoor en compleet ergens anders ben met mijn gedachten (echt super handig!). Ik dacht dat ik vrij uniek in dat opzicht was, maar misschien hebben alle mannen dat wel een beetje. Precies omgekeerde non-verbale communicatie vanaf het perspectief van de vrouw.

Maar misschien bedoelen ze het volgende:
Zoveel mogelijk de overbodige informatie* negeren en net genoeg luisteren om toch de grote lijn te volgen.

*overbodig gezien vanaf de man, een mening dus. Mannen richten zich op andere details en vinden andere dingen belangrijk. Zegt niks over of het daadwerkelijk overbodig is. Verschil in mening/smaak die alleen beleefdheid en "doen alsof" als oplossing kent.
pi_177042362
Als vrouwen wat vervelends meemaken en je er een heel verhaal over vertellen, besprenkeld met vele "vind je ook niet?"- en "dat is toch raar?"-toevoegingen, dan bedoelen ze daarmee niet te vragen of je mening of advies wil geven en/of mee wil denken over een oplossing, maar dat je gewoon je bek moet houden en ja moet knikken.
Want logica.

En overal over doordenken, godsamme. Als je mij vraagt waar ik aan denk en ik moet helemaal mijn hersenen aanslingeren om "nergens aan" te antwoorden, dan denk ik nergens aan. Gewoon nergens. Mannen kunnen dat en dat is onze favoriete onderwerp.
En als ik nergens aan denk, dus nergens aan, dan ben ik niet een vage mening aan het vormen over je nieuwe kleding, of aan het fantaseren over die ene vriendin waar je je zo onzeker bij voelt, ik denk dan dus gewoon nergens aan. Dus waarom moet ik dan na een halfuurtje ineens gesnik naast me horen en mijn excuses aanbieden, omdat ik nergens aan dacht? Echt... :N

En als je mij vraagt of het goed is dat je met je vriendinnen gaat stappen en ik zeg "ja hoor, ga maar". En dan bedoel ik ook: "ja hoor, ga maar". En dan is het ronduit kut-irritant als je als vrouw gaat twijfelen over of ik het wel meende, en mij vervolgens een rustige avond met bier, spare-ribs/chicken wings/pizza/een andere vette hap zonder salade en een foute film door de neus boort, terwijl je chagrijnig naast me op de bank zit, omdat ik het blijkbaar niet okee vond dat je met je vriendinnen op stap gaat. -O-

Van de andere kant, als een vrouw tegen jou zegt "ja hoor, doe rustig wat je wil"... Dan bedoelt ze: "Heb het gore lef eens..." |:(
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  donderdag 8 februari 2018 @ 21:11:13 #28
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_177042580
Je moet vrouwen niet willen begrijpen, maar beminnen.
pi_177043277
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 21:06 schreef Jordy-B het volgende:
En overal over doordenken, godsamme. Als je mij vraagt waar ik aan denk en ik moet helemaal mijn hersenen aanslingeren om "nergens aan" te antwoorden, dan denk ik nergens aan. Gewoon nergens. Mannen kunnen dat en dat is onze favoriete onderwerp.
En als ik nergens aan denk, dus nergens aan, dan ben ik niet een vage mening aan het vormen over je nieuwe kleding, of aan het fantaseren over die ene vriendin waar je je zo onzeker bij voelt, ik denk dan dus gewoon nergens aan. Dus waarom moet ik dan na een halfuurtje ineens gesnik naast me horen en mijn excuses aanbieden, omdat ik nergens aan dacht? Echt... :N

En als je mij vraagt of het goed is dat je met je vriendinnen gaat stappen en ik zeg "ja hoor, ga maar". En dan bedoel ik ook: "ja hoor, ga maar". En dan is het ronduit kut-irritant als je als vrouw gaat twijfelen over of ik het wel meende, en mij vervolgens een rustige avond met bier, spare-ribs/chicken wings/pizza/een andere vette hap zonder salade en een foute film door de neus boort, terwijl je chagrijnig naast me op de bank zit, omdat ik het blijkbaar niet okee vond dat je met je vriendinnen op stap gaat. -O-

Van de andere kant, als een vrouw tegen jou zegt "ja hoor, doe rustig wat je wil"... Dan bedoelt ze: "Heb het gore lef eens..." |:(
Haha, heel herkenbaar!
"Waar denk je aan en hoe voel je je?"
"Op dit moment denk ik aan een manier om uit deze discussie te komen en mijn vredige gevoelens zijn 5 seconden geleden compleet omgeslagen naar een woeste zee van negatieve emoties"

Ik denk dat omdat vrouwen zoveel analyseren en ermee bezig zijn dat ze er automatisch van uit gaan dat een man dat ook wel zal doen al zegt hij van niet. Maar nee hoor. Mannen zijn echt heel simpele, duidelijke en logische schepsels. Om de één of andere reden vertrouwen/geloven ze dit niet en worden boos omdat ze er van alles achter gaan zoeken. Erg irritant want na een paar ruzies gaan mannen inderdaad hun gedrag hierop aanpassen en dat is meestal het begin van het eind.
Allemaal door miscommunicatie, maar daar ging dit topic juist over toch?
  donderdag 8 februari 2018 @ 21:43:20 #31
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_177043393
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  Moderator donderdag 8 februari 2018 @ 21:46:13 #32
9859 crew  Karina
Woman
pi_177043495
Troost voor de mannen hier: ook vrouwen begrijpen ELKAAR meestal niet :')
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_177045232
quote:
Dat snap ik dan niet. Waarom zegt die gast dan gewoon niet dat zijn motor niet start. :?
ROBODEMONS..................|:(
  donderdag 8 februari 2018 @ 22:51:10 #34
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_177045376
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 22:46 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Dat snap ik dan niet. Waarom zegt die gast dan gewoon niet dat zijn motor niet start. :?
Tuurlijk :')

"Dus je denkt aan je motor ipv aan mij? Eigenlijk had je dus liever aan je motor gesleuteld dan bij mij zijn? Je motor is dus belangrijker dan ik voor je?
Je houdt niet echt van me. Wil je hier wel mee doorgaan?"
  donderdag 8 februari 2018 @ 22:52:27 #35
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_177045413
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 22:46 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Dat snap ik dan niet. Waarom zegt die gast dan gewoon niet dat zijn motor niet start. :?
Gaan we weer.
Victim blaming. -O-
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_177046565
quote:
1s.gif Op donderdag 8 februari 2018 22:52 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Gaan we weer.
Victim blaming. -O-
Geen victim blaming, maar gewoon eerlijk en open naar elkaar zijn.
ROBODEMONS..................|:(
pi_177047021
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 21:06 schreef Jordy-B het volgende:
Als vrouwen wat vervelends meemaken en je er een heel verhaal over vertellen, besprenkeld met vele "vind je ook niet?"- en "dat is toch raar?"-toevoegingen, dan bedoelen ze daarmee niet te vragen of je mening of advies wil geven en/of mee wil denken over een oplossing, maar dat je gewoon je bek moet houden en ja moet knikken.
Want logica.

En overal over doordenken, godsamme. Als je mij vraagt waar ik aan denk en ik moet helemaal mijn hersenen aanslingeren om "nergens aan" te antwoorden, dan denk ik nergens aan. Gewoon nergens. Mannen kunnen dat en dat is onze favoriete onderwerp.
En als ik nergens aan denk, dus nergens aan, dan ben ik niet een vage mening aan het vormen over je nieuwe kleding, of aan het fantaseren over die ene vriendin waar je je zo onzeker bij voelt, ik denk dan dus gewoon nergens aan. Dus waarom moet ik dan na een halfuurtje ineens gesnik naast me horen en mijn excuses aanbieden, omdat ik nergens aan dacht? Echt... :N

En als je mij vraagt of het goed is dat je met je vriendinnen gaat stappen en ik zeg "ja hoor, ga maar". En dan bedoel ik ook: "ja hoor, ga maar". En dan is het ronduit kut-irritant als je als vrouw gaat twijfelen over of ik het wel meende, en mij vervolgens een rustige avond met bier, spare-ribs/chicken wings/pizza/een andere vette hap zonder salade en een foute film door de neus boort, terwijl je chagrijnig naast me op de bank zit, omdat ik het blijkbaar niet okee vond dat je met je vriendinnen op stap gaat. -O-

Van de andere kant, als een vrouw tegen jou zegt "ja hoor, doe rustig wat je wil"... Dan bedoelt ze: "Heb het gore lef eens..." |:(
Haha

Wat is het antwoord op de vraag zie ik er dik uit in deze broek?

Wat je ook zegt je hebt oorlog!
pi_177048548
Even hoor: er zijn ook genoeg mannen die zeikerige bitches zijn, je een silent treatment van hier tot Tokio geven of ‘nee hoor, er is niks’ roepen en je er dan mááánden later achter komt dat er wèl al die tijd iets was. Dat is niet voorbehouden aan vrouwen!
  vrijdag 9 februari 2018 @ 09:04:17 #39
319437 Man-Bear-Pig
Computational Biologist
pi_177049506
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 06:56 schreef Slacentrifuge het volgende:
Even hoor: er zijn ook genoeg mannen die zeikerige bitches zijn, je een silent treatment van hier tot Tokio geven of ‘nee hoor, er is niks’ roepen en je er dan mááánden later achter komt dat er wèl al die tijd iets was. Dat is niet voorbehouden aan vrouwen!
Sorry wat? :’) Hier heb ik nog nooit van gehoord. Enne.. maaaanden later? Ik ben blij als ik weet wat ik 2 dagen geleden gegeten heb :D
pi_177050482
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 09:04 schreef Man-Bear-Pig het volgende:

[..]

Sorry wat? :’) Hier heb ik nog nooit van gehoord. Enne.. maaaanden later? Ik ben blij als ik weet wat ik 2 dagen geleden gegeten heb :D
Jup. Mijn ex :’) En er zijn er meer. Mannen zijn veel beter dan vrouwen in het verbergen van wat ze echt denken/voelen. En daar word je als vrouw dan logischerwijs heel wantrouwend van :D
  vrijdag 9 februari 2018 @ 10:33:18 #41
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_177050852
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 10:11 schreef Slacentrifuge het volgende:

[..]

Jup. Mijn ex :’) En er zijn er meer. Mannen zijn veel beter dan vrouwen in het verbergen van wat ze echt denken/voelen. En daar word je als vrouw dan logischerwijs heel wantrouwend van :D
Ken ook wel een paar van die mannen. Zeikerds zijn het.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  vrijdag 9 februari 2018 @ 10:43:37 #42
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_177051011
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 10:33 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Ken ook wel een paar van die mannen. Zeikerds zijn het.
Je hoeft alleen maar hier op fok! te kijken om te weten dat dat waar is, zelfs hier in dit topic zie je het.
Mannen EN vrouwen snappen elkaar maar voor 20% en een deeltje van mannelijkheid fok! gaat gelijk weer los om oeverloos te zaniken en zeuren over vrouwen.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_177051445
Aannames doen over wat de ander denkt en voelt is daarom ook geen goed idee. Als iemand op jou ongeïnteresseerd overkomt is het niet per se de werkelijkheid. En mocht je die mogelijke ongeïnteresseerdheid bezwaarlijk vinden, kun je bij je partner wel gewoon aangeven hoe het op jou overkomt en vragen of die indruk juist is.

Eigenlijk maken de onderzoekers de fout door te denken dat correct kunnen gissen naar iemands gemoedstoestand iets te maken heeft met elkaar begrijpen. Oprechte interesse en de stap zetten om regelmatig daadwerkelijk vragen naar hoe iemand zich voelt is daarin veel belangrijker. Dat strookt op zich wel weer met hun conclusie.
pi_177051788
ik ben er helemaal uǝʌoqǝʇsᴚǝpuo van..
pi_177051855
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 10:43 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Je hoeft alleen maar hier op fok! te kijken om te weten dat dat waar is, zelfs hier in dit topic zie je het.
Mannen EN vrouwen snappen elkaar maar voor 20% en een deeltje van mannelijkheid fok! gaat gelijk weer los om oeverloos te zaniken en zeuren over vrouwen.
En daar begrijpen de FOK!sters dan weer helemaal niets van
  vrijdag 9 februari 2018 @ 11:22:17 #46
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_177051874
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 11:09 schreef Chai het volgende:
Aannames doen over wat de ander denkt en voelt is daarom ook geen goed idee. Als iemand op jou ongeïnteresseerd overkomt is het niet per se de werkelijkheid. En mocht je die mogelijke ongeïnteresseerdheid bezwaarlijk vinden, kun je bij je partner wel gewoon aangeven hoe het op jou overkomt en vragen of die indruk juist is.

Eigenlijk maken de onderzoekers de fout door te denken dat correct kunnen gissen naar iemands gemoedstoestand iets te maken heeft met elkaar begrijpen. Oprechte interesse en de stap zetten om regelmatig daadwerkelijk vragen naar hoe iemand zich voelt is daarin veel belangrijker. Dat strookt op zich wel weer met hun conclusie.
Geheel mee eens.
Elkaar redelijk goed begrijpen is vooral leren hoe goed met elkaar te communiceren.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  vrijdag 9 februari 2018 @ 11:24:07 #47
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_177051939
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 11:21 schreef Hexx. het volgende:

[..]

En daar begrijpen de FOK!sters dan weer helemaal niets van
Oh, soms wel hoor. En vaak is het ook met een dikke knipoog, daar is ook niets mis mee.
Maar er zitten er een paar tussen die zeuren en zaniken tot een kunst verheven hebben.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_177052804
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 21:06 schreef Jordy-B het volgende:
Als vrouwen wat vervelends meemaken en je er een heel verhaal over vertellen, besprenkeld met vele "vind je ook niet?"- en "dat is toch raar?"-toevoegingen, dan bedoelen ze daarmee niet te vragen of je mening of advies wil geven en/of mee wil denken over een oplossing, maar dat je gewoon je bek moet houden en ja moet knikken.
Want logica.

En overal over doordenken, godsamme. Als je mij vraagt waar ik aan denk en ik moet helemaal mijn hersenen aanslingeren om "nergens aan" te antwoorden, dan denk ik nergens aan. Gewoon nergens. Mannen kunnen dat en dat is onze favoriete onderwerp.
En als ik nergens aan denk, dus nergens aan, dan ben ik niet een vage mening aan het vormen over je nieuwe kleding, of aan het fantaseren over die ene vriendin waar je je zo onzeker bij voelt, ik denk dan dus gewoon nergens aan. Dus waarom moet ik dan na een halfuurtje ineens gesnik naast me horen en mijn excuses aanbieden, omdat ik nergens aan dacht? Echt... :N

En als je mij vraagt of het goed is dat je met je vriendinnen gaat stappen en ik zeg "ja hoor, ga maar". En dan bedoel ik ook: "ja hoor, ga maar". En dan is het ronduit kut-irritant als je als vrouw gaat twijfelen over of ik het wel meende, en mij vervolgens een rustige avond met bier, spare-ribs/chicken wings/pizza/een andere vette hap zonder salade en een foute film door de neus boort, terwijl je chagrijnig naast me op de bank zit, omdat ik het blijkbaar niet okee vond dat je met je vriendinnen op stap gaat. -O-

Van de andere kant, als een vrouw tegen jou zegt "ja hoor, doe rustig wat je wil"... Dan bedoelt ze: "Heb het gore lef eens..." |:(
_O- herkenbaar
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
pi_177053753
Vrouwen zeggen dan ook zelden gewoon wat ze bedoelen maar doen dat met allemaal vage subtiele signalen die jij als man dan geacht wordt op te pikken.
De man daarentegen is gewoon direct, maar ook dat begrijpen vrouwen niet want vrouwen gaan dan weer overanalyseren "wat hij echt bedoelt". Zat je aan je oorlelletje terwijl je het zei? Wijzen je tenen een bepaalde richting op? En daar gaan ze dan conclusies aan verbinden ipv aan wat je daadwerkelijk zegt.

Conclusie: vrouwen kunnen niet communiceren.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  vrijdag 9 februari 2018 @ 12:32:25 #50
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_177054094
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 16:48 schreef Jordy-B het volgende:
Ja, gek hè... Als je voor je communicatie van je partner vereist dat hij continu antennes op heeft staan om tussen de regels te kunnen luisteren.

Zeg gewoon wat je bedoelt in plaat van dat gemier eromheen, om vervolgens te gaan janken omdat de 'overduidelijke boodschap' niet is overgekomen.
En dit is het probleem.

Vrouwen zeggen niet wat ze willen maar gaan er idd omheen praten en dan janken als je vraagt wat ze bedoelen
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  Moderator vrijdag 9 februari 2018 @ 12:45:21 #51
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_177054510
wat een vreemde vrouwen kennen jullie
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_177054744
  vrijdag 9 februari 2018 @ 13:13:28 #53
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_177055236
Ja want Bill Cosby heeft een diepe stem.

Fail plaatje.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_177055252
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 10:33 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Ken ook wel een paar van die mannen. Zeikerds zijn het.
Dat zijn vast groenlinksstemmers, ik heb gelezen dat 80% van de mannelijke groenlinksstemmers een vagina hebben.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_177055275
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 13:13 schreef MMaRsu het volgende:
Ja want Bill Cosby heeft een diepe stem.

Fail plaatje.
Ik hoop voor jou toch dieper dan de stem van je vriendin....
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  maandag 12 februari 2018 @ 17:52:58 #56
319437 Man-Bear-Pig
Computational Biologist
pi_177134711
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 10:11 schreef Slacentrifuge het volgende:

[..]

Jup. Mijn ex :’) En er zijn er meer. Mannen zijn veel beter dan vrouwen in het verbergen van wat ze echt denken/voelen. En daar word je als vrouw dan logischerwijs heel wantrouwend van :D
Hmm okee nu je het zo brengt. Ik ben daar wat makkelijker in met mijn vriendin. Die zegt juist dat ik af en toe mn smoel moet houden omdat ik zoveel lul :P
pi_177134734
Ik geloof de OP direct.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_177135468
Vrouwen :')
"Oh shut up, silly woman," said the reptile with a grin
"You knew damn well I was a snake before you took me in."
pi_177139800
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 12:45 schreef sp3c het volgende:
wat een vreemde vrouwen kennen jullie
Ja Sjors, als vrouwen geen piemel hebben, krijg je dat gezeur erbij.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_177140933
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 21:51 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Ja Sjors, als vrouwen geen piemel hebben, krijg je dat gezeur erbij.
Daarom dus alleen daten met vrouwen die piemels hebben.
ROBODEMONS..................|:(
pi_177141480
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 16:51 schreef the-eye het volgende:
Wat is er niet te begrijpen aan "Zuigen kreng!"
daar heb jij je kirby stofzuiger voor he
  maandag 12 februari 2018 @ 23:24:15 #62
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_177141699
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 23:13 schreef Beathoven het volgende:
kirby stofzuiger
That's what shè said :'(
pi_177142468
Als vrouw zijnde begrijp ik mannen meer dan vrouwen.
´
  dinsdag 13 februari 2018 @ 00:34:19 #64
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_177142719
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 00:11 schreef Kim-Holland het volgende:
Als vrouw zijnde begrijp ik mannen meer dan vrouwen.
Dit gaat over communiceren dat is wat anders dan weten wat mannen willen Kim. :')
pi_177152168
quote:
10s.gif Op donderdag 8 februari 2018 23:55 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:

[..]

Haha

Wat is het antwoord op de vraag zie ik er dik uit in deze broek?

Wat je ook zegt je hebt oorlog!
"Schat, dat ligt niet aan de broek"
  Moderator dinsdag 13 februari 2018 @ 19:34:51 #66
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_177159765
vragen mensen daadwerkelijk of ze er dik uitzien in een bepaalde broek of is dat meer iets van tv?

ik kan me niet herinneren dat die vraag me ooit wel eens gesteld is tbh
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_177165842
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 19:34 schreef sp3c het volgende:
vragen mensen daadwerkelijk of ze er dik uitzien in een bepaalde broek of is dat meer iets van tv?

ik kan me niet herinneren dat die vraag me ooit wel eens gesteld is tbh
Heb je nooit met een vrouw samengeleefd?
  Moderator dinsdag 13 februari 2018 @ 22:11:55 #68
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_177165975
quote:
5s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 22:08 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:

[..]

Heb je nooit met een vrouw samengeleefd?
jij?

niemand vraagt die shit man, je moet niet zoveel tv Friends kijken en daadwerkelijk met de meisjens praten _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator dinsdag 13 februari 2018 @ 22:17:27 #69
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_177166224
of je moet gewoon niet van die onzekere typjes daten

als iemand mij vraagt of dr kont er op enig moment dik uitziet dan zeg ik nee hoor


en keihard lachen, of het er nu daadwerkelijk dikker of dunner uit ziet doet er niet eens toe
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_177166339
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 22:11 schreef sp3c het volgende:

[..]

jij?

niemand vraagt die shit man, je moet niet zoveel tv Friends kijken en daadwerkelijk met de meisjens praten _O-
Jawel daarom vraag ik het.
  Moderator dinsdag 13 februari 2018 @ 22:47:08 #71
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_177167314
quote:
12s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 22:20 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:

[..]

Jawel daarom vraag ik het.
ik geloof er geen reet (tihi) van maar als je om die vraag regelmatig 'oorlog' hebt dan is deze wel ~O> behoorlijk op zijn plaats

iets assertiever mag best
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_177167461
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 22:47 schreef sp3c het volgende:

[..]

ik geloof er geen reet (tihi) van maar als je om die vraag regelmatig 'oorlog' hebt dan is deze wel ~O> behoorlijk op zijn plaats

iets assertiever mag best
what ever :{w
  Moderator dinsdag 13 februari 2018 @ 22:54:11 #73
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_177167546
ja dat bedoel ik nou he, je moet niet constant over je heen laten denderen man -O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_177167754
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 22:54 schreef sp3c het volgende:
ja dat bedoel ik nou he, je moet niet constant over je heen laten denderen man -O-
:* ;)
  woensdag 14 februari 2018 @ 14:54:47 #75
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_177179144
quote:
5s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 22:08 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:

[..]

Heb je nooit met een vrouw samengeleefd?
Ik ben een vrouw, maar vraag dat soort dingen nooit.
Op z'n hoogst vraag ik of iets staat als hij een keer mee gaat shoppen, maar als hij dan zegt dat hij het een lelijke hobbezak, of truttebollen ding vindt is dat ook prima. Ik vraag immers om zijn mening dan.

Als ik al zo dom zou zijn om dat soort stomme vragen te stellen dan weet ik vrij zeker dat hij me ermee zou plagen. En fiks ook.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_177180928
Als je er goed over nadenkt is het eigenlijk best grappig hoe enorm complex deze idioot simpele vraag is: "En? Wat vind je hier van?". Gelukkig weet je het meteen als je antwoord fout is en is je wederhelft altijd wel bereid tot een bescheiden gebaar met de attente gedachte om die ervaring wat meer prioriteit te geven bij het geheugencentrum in je brein.

Het was echt een openbaring toen mijn eerste vriendinnetje mij eeuwen geleden leerde dat een antwoord op een vraag over smaak ook gewoon goed of fout is. Zelfs op de meest vriendelijke manier gebracht. Gelukkig had ik al snel door dat je nooit antwoord moet geven voordat je een inschatting heb gemaakt over haar karakter, humeur en de situatie. Is onzeker, zelfverzekerd, twijfelt ze zelf of heeft ze de keuze al gemaakt, hoeveel last heb je ervan als je van mening verschilt? Is het een roze vaas of wilt ze haar haar kort knippen? En dan als je voorzichtig moet zijn lelijke dingen omschrijven als "apart" in plaats van het te vergelijken met rottend slachtafval of haar moeder.

Nooit bij stilgestaan, maar eigenlijk is het best een ingewikkeld proces om een ruzie te vermijden zonder te hoeven liegen. Verschilt natuurlijk gigantisch tussen vrouwen onderling en hangt waarschijnlijk voornamelijk af van haar zelfverzekerdheid, maar het stereotype komt niet zomaar uit de lucht vallen. Hoe werkt dit bij autistische mensen die het humeur niet kunnen inschatten? Zeggen die uit voorzorg altijd dat ze iets moois vinden of is dit een reden dat relaties vaak stuk gaan?
pi_177181505
Dan zal 40% wel bij de vrouwen vandaan komen...
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')