abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 8 februari 2018 @ 14:49:45 #26
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_177034521
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 14:47 schreef Fokpop het volgende:

[..]

Evolutie is niet lineair of progressief Timmmmm. Er zijn talloze voorbeelden van dieren die juist simpeler, dommer, kleiner of zwakker werden door evolutie. Een kip was vroeger een fucking dinosaurus.

Daarnaast heeft er onder de stammen die in Afrika bleven natuurlijk ook nog gewoon evolutie plaatsgevonden, dat de huidskleur hetzelfde is gebleven doet daar niets aan af. Die huidskleur is een van de miljarden genetische eigenschappen die mensen hebben, en niet bepaald de meest significante. Enige verschil is dat je die huidskleur makkelijk ziet.
Evolutie is meestal het gevolg van een gewijzigde omgeving. De soort past zich hierop aan. Het blank worden was een razendsnelle aanpassing aan het gebrek aan vitamine D (zonlicht) in NW-Europa. Het is maar de vraag of de negers in die 10.000 jaar ook genoeg evolutionaire druk hebben gehad om te veranderen. Hun omgeving veranderde immers niet.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_177034568
Ja hoor. Niet om het een of ander maar dan ga je een paar honderdduizend jaar terug.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  donderdag 8 februari 2018 @ 14:55:39 #28
474362 Sadcopter
Is er leven op Pluto?
pi_177034614
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 14:28 schreef GobSmacked- het volgende:
De eerste amerikanen ook, de eerste australiers ook.
Gelukkig ontwikkelden we ons in de loop der jaren.
Negers onder de Sahara hadden zich nog niet vermengd met de Neanderthalers. Mensen die toen in het Midden-aoosten woonden, wel. Google er maar eens op.

Overgens schijnen er vele soorten mensensoorten te zijn geweest. Van klein tot groot, blank tot zwart. het idee dat wij allemaal als neger begonnen is achterhaald.

Het is toch eigenlijk best stupid als je dat denkt. Dat mensen alleen ergens op een heel klein stukje aarde ergens onder de Sahara als een spruitje uit de grond ontstonden en nergens anders.
pi_177034757
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 13:34 schreef matigeuser het volgende:
Een objectieve waarheid uitspreken heeft niks met racisme te maken. Ook niet als die in het voor- of nadeel is van een bepaalde groep mensen.
Ja alleen het is dus niet de 'objectieve waarheid' he, zoals Mark031 je al heeft uitgelegd, helaas heb je daar overheen gelezen
pi_177035125
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 13:21 schreef Mark031 het volgende:

[..]

Klopt geen shit van. Waarom waren de eerste Europese beschavingen dan in Zuid-Europa? De rest van Europa (= het koude gedeelte) was een grote shithole, totdat de Romeinen daar kwamen om hun kennis en kunde te verspreiden.

Het gebied dat nu Nederland is was een groot moeras. De Romeinen hebben zelfs gedocumenteerd dat ze dit waardeloze stuk land en klimaat niet de moeite waard vonden om te veroveren.

In mijn optiek ligt het toch echt aan de mensen zelf om er iets van te maken, dus interne factoren als ambitie en doorzettingsvermogen.
Ja en dan zijn we het dus wel met elkaar eens. Doorzettingsvermogen en ambitie ontstaan vooral uit een positie van ontevredenheid maar nog sterker door een bedreiging voor je leven.

Er zijn stammen in Afrika waar ze nog steeds leven zoals ze dat duizenden jaren geleden deden. Ze jagen, ze bouwen strohutjes, ze hebben een peniskoker, etc. En dat is prima. Waarom zouden ze veranderen als deze overlevingstechnieken goed werken? Blijkbaar werkt het prima want ze bestaan nog steeds.

Neem dan Nederlanders. Het was hier inderdaad een groot moeras shithole. Je moet wel gek zijn om je hier te vestigen zou je kunnen zeggen. En als je dat doet, dan kom je niet ver met je speer en je strohutjes. De 1e winter overleef je niet.

En dus komt het doorzettingsvermogen van jou om de hoek kijken. En de ambitie om er toch het beste van te maken hier. Ik voeg daar dan innovativiteit en samenwerking aan toe om het landschap zo je aan te schikken dat je kunt overleven.

Iets wat in Afrika op de meeste plekken ook helemaal niet nodig is. Het is er elke dag een heerlijke 29 graden. Overal groeien en lopen eetbare dingen. Het koelt 's nachts niet af tot gevaarlijke temperaturen. Dus ja, waarom zou je veranderen? Waarom zou het brein zich aanpassen?

Innovatie komt uit noodzaak. Neem de noodzaak weg en de mens is en blijft lui en onveranderlijk. Dat ligt ten grond aan mijn pleidooi.

En of de eerste Europeaanse beschavingen nou Italiaans of Deens zijn maakt niet uit. Er ligt sowieso aan ten grondslag dat de omstandigheden anders zijn dan die in Afrika en dat het groepen mensen waren die al anders in het leven stonden dat de 'achterblijvers'.
pi_177035357
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 14:49 schreef LXIV het volgende:

[..]

Evolutie is meestal het gevolg van een gewijzigde omgeving. De soort past zich hierop aan. Het blank worden was een razendsnelle aanpassing aan het gebrek aan vitamine D (zonlicht) in NW-Europa. Het is maar de vraag of de negers in die 10.000 jaar ook genoeg evolutionaire druk hebben gehad om te veranderen. Hun omgeving veranderde immers niet.
Ja Afrika is één grote savanne met een paar boompjes en olifanten, leeuwen en negers die in rieten hutten wonen met botten door hun neus en dat is ook altijd al zo geweest. 8)7 Je hebt er helemaal geen wouden, jungle, grote rivieren, hoge bergen, woestijnen, kuststroken, eilanden, delta's, kliffen, sneeuw, gletsjers en stranden etc. Verschillende talen, culturen, schoonheidsidealen.

Godverdomme man, het idee dat 'afrikaanse landschappen' en 'europese landschappen' fundamenteel verschillend zijn en meer van elkaar verschillen dan onderling is echt onvoorstelbaar naïef. Denk eens na man. Denk je nou echt dat midden-Spanje minder verschilt van Noorwegen dan van Marokko en De alpen minder verschillen van de polder dan van de Kilimanjaro?

En die leeuwen en een soort olifanten leefden ook in Europa.

Wat betreft de huidskleurverandering en dat ie door een gebrek aan vitamine D werd veroorzaakt, en dat in Afrika niet plaatsvond heb je natuurlijk gelijk, maar dat kun je niet doortrekken naar allerlei andere veranderingen. Daar is geen enkele basis voor.
pi_177035398
quote:
1s.gif Op donderdag 8 februari 2018 14:55 schreef Sadcopter het volgende:

Overgens schijnen er vele soorten mensensoorten te zijn geweest. Van klein tot groot, blank tot zwart. het idee dat wij allemaal als neger begonnen is achterhaald.

Het is toch eigenlijk best stupid als je dat denkt. Dat mensen alleen ergens op een heel klein stukje aarde ergens onder de Sahara als een spruitje uit de grond ontstonden en nergens anders.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Mens#Evolutionaire_geschiedenis
  donderdag 8 februari 2018 @ 16:00:31 #33
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_177035728
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 15:44 schreef Fokpop het volgende:

[..]

Ja Afrika is één grote savanne met een paar boompjes en olifanten, leeuwen en negers die in rieten hutten wonen met botten door hun neus en dat is ook altijd al zo geweest. 8)7 Je hebt er helemaal geen wouden, jungle, grote rivieren, hoge bergen, woestijnen, kuststroken, eilanden, delta's, kliffen, sneeuw, gletsjers en stranden etc. Verschillende talen, culturen, schoonheidsidealen.

Godverdomme man, het idee dat 'afrikaanse landschappen' en 'europese landschappen' fundamenteel verschillend zijn en meer van elkaar verschillen dan onderling is echt onvoorstelbaar naïef. Denk eens na man. Denk je nou echt dat midden-Spanje minder verschilt van Noorwegen dan van Marokko en De alpen minder verschillen van de polder dan van de Kilimanjaro?

En die leeuwen en een soort olifanten leefden ook in Europa.

Wat betreft de huidskleurverandering en dat ie door een gebrek aan vitamine D werd veroorzaakt, en dat in Afrika niet plaatsvond heb je natuurlijk gelijk, maar dat kun je niet doortrekken naar allerlei andere veranderingen. Daar is geen enkele basis voor.
Nee, maar de Afrikanen leefden honderdduizenden jaren lang in hun eigen omgeving en waren daar op aangepast. De -toekomstige- Europeanen kwamen in een nieuwe omgeving terecht en pasten zich daar op aan. Logisch dat dat sneller gaat.

Het is hetzelfde wanneer ik een bepaalde bacteriestam in een bepaalde substantie heb en die daar 1000 generaties inlaat. Dan is die op een gegeven moment gestabiliseerd. Als ik daar nu een sample uithaal en in die in een afwijkende substantie stop, zal die sample sneller evolueren/zich aanpassen dan de oude populatie in de bekende substantie.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  donderdag 8 februari 2018 @ 16:04:42 #34
468509 _--_
In varietate concordia
pi_177035852
quote:
11s.gif Op donderdag 8 februari 2018 11:12 schreef hugecooll het volgende:
Zou de hedendaagse Afrikaanse neger dan ook kunnen evolueren naar blanke Europeaan?
Geef ze paar duizend jaar en het zal goed komen.
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_177036399
quote:
1s.gif Op donderdag 8 februari 2018 11:08 schreef Atak het volgende:
Klacht: PVV liegt ons voor
En dat wist je nog niet? _O-

Je bent toch niet van dit niveau intellect hoop ik

pi_177038711
quote:
11s.gif Op donderdag 8 februari 2018 11:12 schreef hugecooll het volgende:
Zou de hedendaagse Afrikaanse neger dan ook kunnen evolueren naar blanke Europeaan?
En daarbij verliezend zijn voorkeur voor watermeloenen,hangmatten en gebranden kippetjes? })
pi_177051072
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 14:19 schreef vogeltjesdans het volgende:
Eerste Europeanen waren inderdaad negers.

Maar sommigen hebben zich ontwikkeld tot blanken, blanken kwamen verder *O*
Jij bent in ieder geval geen goed exemplaar. :')
pi_177051087
quote:
1s.gif Op donderdag 8 februari 2018 14:15 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

_O- het was in Germania een haven van vrede en vrijheid.

Oh en welke Romeinen? Ver zijn ze nooooooiiiit gekomen.

Quintili Vare, legiones redde!“ ('Quintilius Varus, give me back my legions!')

The legion numbers XVII and XIX were not used again by the Romans (Legio XVIII was raised again under Nero, but finally disbanded under Vespasian).

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Battle_of_the_Teutoburg_Forest

_O-k

Die vrouwen-mishandelende, moordenaars en bijgelovige Romeinen brengers van beschaving noemen lol... Achterlijk macho cultuur, toen en nu. De echte beschaving van vrijheid komt toch gewoon van boven de rijn.
Niet alles geloven wat je op tv ziet, pik.
  Grootste baggeraar 2022 vrijdag 9 februari 2018 @ 10:54:53 #39
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_177051194
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 10:47 schreef Atak het volgende:

[..]

Jij bent in ieder geval geen goed exemplaar. :')

haha kijk iedereen, atak is een neger!
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_177051302
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 10:48 schreef Atak het volgende:

[..]

Niet alles geloven wat je op tv ziet, pik.
Lol
  vrijdag 9 februari 2018 @ 12:01:36 #41
164018 nijnja
Nimmer alcohol, enkel Fristi
pi_177053113
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 11:17 schreef timmmmm het volgende:
Wij zijn dan ook de verder geëvolueerde versie. De Gyarados tegen hun spartelende Magikarp
Ik snapte niet wat je bedoelde, tot je meesterlijke Pokémonvergelijking
Geen Nijntje, enkel Nijnja || Livalo's 'G' O+
Op woensdag 22 april 2009 19:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende: nijn kan schelden _O_
Op zondag 6 september 2009 00:14 schreef yvonne het volgende: Jij hoorde een bleek ventje van 15 te zijn :D
  User die je het meest gemist hebt 2022 vrijdag 9 februari 2018 @ 12:23:55 #42
78918 SeLang
Black swans matter
pi_177053804
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_177056739
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 15:32 schreef matigeuser het volgende:

[..]

Ja en dan zijn we het dus wel met elkaar eens. Doorzettingsvermogen en ambitie ontstaan vooral uit een positie van ontevredenheid maar nog sterker door een bedreiging voor je leven.

Er zijn stammen in Afrika waar ze nog steeds leven zoals ze dat duizenden jaren geleden deden. Ze jagen, ze bouwen strohutjes, ze hebben een peniskoker, etc. En dat is prima. Waarom zouden ze veranderen als deze overlevingstechnieken goed werken? Blijkbaar werkt het prima want ze bestaan nog steeds.

Neem dan Nederlanders. Het was hier inderdaad een groot moeras shithole. Je moet wel gek zijn om je hier te vestigen zou je kunnen zeggen. En als je dat doet, dan kom je niet ver met je speer en je strohutjes. De 1e winter overleef je niet.

En dus komt het doorzettingsvermogen van jou om de hoek kijken. En de ambitie om er toch het beste van te maken hier. Ik voeg daar dan innovativiteit en samenwerking aan toe om het landschap zo je aan te schikken dat je kunt overleven.

Iets wat in Afrika op de meeste plekken ook helemaal niet nodig is. Het is er elke dag een heerlijke 29 graden. Overal groeien en lopen eetbare dingen. Het koelt 's nachts niet af tot gevaarlijke temperaturen. Dus ja, waarom zou je veranderen? Waarom zou het brein zich aanpassen?

Innovatie komt uit noodzaak. Neem de noodzaak weg en de mens is en blijft lui en onveranderlijk. Dat ligt ten grond aan mijn pleidooi.

En of de eerste Europeaanse beschavingen nou Italiaans of Deens zijn maakt niet uit. Er ligt sowieso aan ten grondslag dat de omstandigheden anders zijn dan die in Afrika en dat het groepen mensen waren die al anders in het leven stonden dat de 'achterblijvers'.
Op basis van externe factoren (zoals omgeving) zou je juist denken dat de Germanen zich zouden ontwikkelen, terwijl de Romeinen stil zouden blijven staan, omdat in Zuid-Europa alles in overvloed was. Maar dit is niet het geval geweest.

De Romeinen waren zeer ambitieus en gedreven in het leven, terwijl de Germanen het wel prima vonden om in een houten hutje in een koud klimaat te leven. Dan kan je niet anders concluderen dan dat de Germanen geen interesse hadden in een 'hogere' levensstandaard of simpelweg niet de drive hadden om die levensstandaard te creëren.

De enige externe factor zou de cultuur kunnen zijn. De Germaanse cultuur was helemaal niet gericht op wetenschap of beschaving, wat bij de Romeinen wel het geval was.

Maar uit mijn ervaring komt de 'drive' om iets te bereiken grotendeels uit jezelf, ongeacht de omgeving waarin je zit. De omgeving kan die drive hooguit versterken.
  vrijdag 9 februari 2018 @ 14:21:53 #44
282135 PietPossum
Disputatio non grata
pi_177056935
Wat de neuk doet huidskleur er toch toe? Waarom toch al die aandacht voor een kleurtje in godsnaam.
Apen leefden ook eerder op deze planeet dan wij mensheid. Moeten we ze nu meer rechten geven omdat t 'de oorspronkelijke bewoners' waren?
  vrijdag 9 februari 2018 @ 14:36:21 #45
474362 Sadcopter
Is er leven op Pluto?
pi_177057233
Zwarten zijn wellicht een heel ander soort mens. Compatibel maar anders. We zijn niet perse geevolueerd van zwart naar blank. We leefden naast elkaar. Net zo min dat we als amfibieen uit de zee kropen en evolueerden naar vogels en dan mensen.
pi_177057248
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 13:11 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het schijnt (volgens het artikel) in slechts 10.000 jaar gebeurt te zijn. Dat is in evolutietermen natuurlijk een flitsmoment voor zo'n enorme stap.
enorme stap...voorwaarts.
pi_177057264
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 14:36 schreef Sadcopter het volgende:
Zwarten zijn wellicht een heel ander soort mens. Compatibel maar anders. We zijn niet perse geevolueerd van zwart naar blank. We leefden naast elkaar. Net zo min dat we als amfibieen uit de zee kropen en evolueerden naar vogels en dan mensen.
Missen in elk geval het neanderthalergen.
  vrijdag 9 februari 2018 @ 14:38:31 #48
474362 Sadcopter
Is er leven op Pluto?
pi_177057273
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 14:38 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Missen in elk geval het neanderthalergen.
Jep.
pi_177058370
En volgens mij hebben Aziaten het erectus gen. Dwz negers zijn enkel sapiens, blanken ook deels neanderthaler, en Aziaten deels erectus.

Dit mocht je 20 jaar geleden überhaupt niet hypotheseren, maar is nu keihard wetenschappelijk bewezen.
pi_177060080
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 15:26 schreef MAHL het volgende:
En volgens mij hebben Aziaten het erectus gen. Dwz negers zijn enkel sapiens, blanken ook deels neanderthaler, en Aziaten deels erectus.

Dit mocht je 20 jaar geleden überhaupt niet hypotheseren, maar is nu keihard wetenschappelijk bewezen.
Je moeder zei ook dat ik een erectus was nadat met haar klaar was. Dat kon je 20 jaar geleden ook niet zeggen. :')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')