abonnement Unibet Coolblue
pi_177029430
quote:
De politie van Amsterdam komt te weinig toe aan het opsporen van grote drugsbazen. Dat zegt de Amsterdamse politiechef Pieter-Jaap Aalbersberg naar aanleiding van het schietincident in de wijk Wittenburg anderhalve week geleden.

Aalbersberg deed zijn uitspraken woensdagavond op de Amsterdamse zender AT5.

Door de schietpartij kwam de zeventienjarige Mohammed Bouchikhi om het leven. De schutters hadden het vermoedelijk op iemand anders voorzien. Bewoners en bestuurders maken zich al langer zorgen over de onveiligheid in de wijk. Er wordt onder meer gehandeld in verdovende middelen.

Aalbersberg zei dat de politie te weinig tijd heeft voor het onderzoek naar de echte bazen in de internationale drugshandel, omdat agenten het te druk hebben met ander werk. ‘Wij zijn voor 60 tot 70 procent met liquidaties bezig en voor de rest vooral met radicalisering en terrorisme-onderzoeken.’

De politiechef zei dat er een markt van gebruikers is waarin eigenlijk weinig fout gaat. ‘Maar we moeten wel beseffen dat achter die enorme stroom van drugs in de stad een enorme georganiseerde misdaad zit.’ Daarom vindt de politiechef dat er meer focus moet komen op de echte bazen in de nationale en internationale drugshandel.

Andere delicten kostten focus
‘Ik moet eerlijk zijn, daar hebben we niet zoveel tijd voor gehad. Op heel veel andere delicten zijn we succesvol geweest, dat heeft focus gekost. Zoals toezicht en handhaving in het verkeer. Maar we komen elke keer te weinig toe aan de grote organisatoren van de drugshandel en stoppen al onze energie in die liquidaties.’

Aalbersberg zegt dat hij veel heeft aan onderzoek van mobiel telefoonverkeer van criminelen. ‘Dat geeft ons veel zicht op handel en daar rechercheren we echt op door.’

Gevolg van cocaïnehandel
Volgens de politiechef is het gros van het geweld in de drugsscene het gevolg van belangen in de cocaïnehandel. Liquidaties komen voort uit ruzies over afgepakte partijen en concurrentie.

Op 27 januari luidde de Nederlandse Politiebond al de noodklok over de toename van drugsgerelateerde criminaliteit in ons land. ‘We hebben geen geld of capaciteit om de zware jongens aan te pakken’, zei voorzitter Jan Struijs in een interview.
Bron: Elsevier

Gezien de delicten welke de politie opsomt kun je er vanuit gaan dat de overgrote meerderheid van de Amsterdamse politie wordt ingezet tegen de gevolgen van de multikul. Liquidaties zijn vooral voorbehouden aan bepaalde drugsbendes in Amsterdam of de Marokkaanse maffia. Het strijden tegen radicalisering heeft geen uitleg nodig. Het helpt natuurlijk ook niet als de radicaliseringsexperts in dienst van de gemeente Amsterdam zelf corrupte of radicale moslims blijken te zijn, of dat de gemeente radicalisering probeert aan te pakken op een mooie blinde linkse manier door een dagboek te maken op YouTube, dat zal ze leren die schavuiten!

Misschien maar eens tijd voor wat zwaarder materiaal onder aanvoering van iemand die niet als hoofdtaak thee drinken en knuffelen heeft, dat volk moet keihard aangepakt worden.
pi_177029446
Wat een verrijking onze nazaten van immigranten (klein gedeelte gastarbeiders) uit Noord-Afrika.
  donderdag 8 februari 2018 @ 09:26:24 #3
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_177029453
Voor Amsterdam sad but true. In zuid Nederland, waar je nog veel meer en minder geromantiseerde narco criminaliteit hebt, zijn het toch met name kampers die erachter zitten.

Toch wordt inderdaad een pijnlijke waarheid aan het licht gebracht. Zonder massale immigratie vanuit met name Marokko, zou er gewoon een stuk minder criminaliteit in Nederland zijn.
  donderdag 8 februari 2018 @ 09:27:17 #4
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_177029464
Hey verkeer zou wmb wel een wat lagere prioriteit mogen hebben
pi_177029479
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 09:25 schreef HendrikV het volgende:
Wat een verrijking onze nazaten van immigranten (klein gedeelte gastarbeiders) uit Noord-Afrika.
In veel grote steden controleren ze de boel, Antwerpen is ook één grote ellende aan het worden dankzij de Marokkaanse onder- en drugswereld. En je merkt dat veel van dat tuig in andere steden ook iets voor zichzelf beginnen op te bouwen. Volgens mij zien zij Europa als één groot speelparadijs, waar je gewoon kan proberen om een grote drugscrimineel te worden met bijbehorende rijkdom. Het enige waar je voor moet opletten is de concurrent, van de regering of politie heb je niets te vrezen hier, en de mensen die de mond durven open te trekken worden toch verketterd of weggezet als "het grote probleem", die doen het dagelijks in hun broek van het lachen hoe achterlijk de mensen kunnen zijn.
pi_177029500
Waarom vinden zoveel Marokkanen het nodig om in de onderwereld te gaan hier? Ik neem aan dat in Marokko zelf ook niet de helft in de criminaliteit zit? (Ja, overdreven cijfer, maar u begrijpt mijn punt.)
pi_177029511
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 09:26 schreef Richestorags het volgende:
Voor Amsterdam sad but true. In zuid Nederland, waar je nog veel meer en minder geromantiseerde narco criminaliteit hebt, zijn het toch met name kampers die erachter zitten.
Dan heb jij nog nooit van drugsrunners gehoord, dat zijn veelal Marokkanen in Zuid-Limburg.

Nu moet ik toegeven, wij hebben ook een kamp in het dorp, daar hebben wij stukken minder last van (eigenlijk totaal geen last) van de multiculturele import hebben wij veel meer last. Die kampers wonen al tientallen jaren in ons dorp, en sinds wij multicultureel verrijkt worden de laatste jaren neemt de misdaad, mishandelingen en berovingen toe, die waren zeer zeldzaam vroeger, maar die link leggen is racistisch natuurlijk.

Nu worden er op de kampjes wel eens invallen gedaan, en ontmantelen ze keer op keer wietplantages, maar voor de rest loopt dat volk gewoon rond, betaald netjes bij de supermarkt, wenst je goedendag, en als je met pech langs de weg staat zijn ze veelal de eerste om te helpen zonder een euro te willen gewoon als goed gebaar, werkelijk geen last van als burger.
  donderdag 8 februari 2018 @ 09:33:45 #8
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_177029528
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 09:30 schreef TheJanitor het volgende:
Waarom vinden zoveel Marokkanen het nodig om in de onderwereld te gaan hier? Ik neem aan dat in Marokko zelf ook niet de helft in de criminaliteit zit? (Ja, overdreven cijfer, maar u begrijpt mijn punt.)
Veel Marokkanen zijn nazaten van de armsten van Marokko.
pi_177029557
quote:
1s.gif Op donderdag 8 februari 2018 09:33 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Veel Marokkanen zijn nazaten van de armsten van Marokko.
Nazaten ja, maar hier kan je betaalbaar naar school, goede sociale voorzieningen... en van andere groepen komen ook veelal de armsten.
  donderdag 8 februari 2018 @ 09:36:25 #10
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_177029565
Ik snap niet waarom ze zoveel capaciteit besteden aan die liquidaties. Als het een afrekening is ligt er echt niemand wakker van (in ieder geval geen belastingbetalende burger). Waarom ze met tientallen rechercheurs dan op zo'n liquidatie gaan zitten? Ik vind het bestrijden van winkeldiefstal belangrijker. Wel moeten er dan geen onschuldige burgers in gevaar gebracht zijn bij die liquidatie.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_177029592
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 09:30 schreef TheJanitor het volgende:
Waarom vinden zoveel Marokkanen het nodig om in de onderwereld te gaan hier? Ik neem aan dat in Marokko zelf ook niet de helft in de criminaliteit zit? (Ja, overdreven cijfer, maar u begrijpt mijn punt.)
De koning van Marokko heeft het minst kansrijke volk naar Nederland gestuurd, hun kinderen zijn daarom ook kansarm en criminaliteit onder kansarmen is nu eenmaal groot.
pi_177029608
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 09:37 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:

[..]

De koning van Marokko heeft het minst kansrijke volk naar Nederland gestuurd, hun kinderen zijn daarom ook kansarm en criminaliteit onder kansarmen is nu eenmaal groot.
En waarom vindt onze koning dat allemaal maar ok?
  donderdag 8 februari 2018 @ 09:42:37 #13
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_177029665
quote:
15s.gif Op donderdag 8 februari 2018 09:35 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Nazaten ja, maar hier kan je betaalbaar naar school, goede sociale voorzieningen... en van andere groepen komen ook veelal de armsten.
True. Dan moet er ook een culturele component achter zitten.
pi_177029694
quote:
15s.gif Op donderdag 8 februari 2018 09:35 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Nazaten ja, maar hier kan je betaalbaar naar school, goede sociale voorzieningen... en van andere groepen komen ook veelal de armsten.
Ze willen snel geld, zonder ervoor te werken, even wat drugs afgooien of dealen en je koopt zo een nieuwe auto waar je anders eerst jaren voor naar school moet en dan een baan moet zoeken en sparen. Het is de makkelijke weg, en buiten afgemaakt worden door de concurrent is er niet veel wat hun in de weg staat. De samenleving zelf is vooral gefocust op de discussie of het ontsporen nu komt doordat ze geen stageplekken hebben of dat het toch vooral komt door die racistische PVV stemmers. Het probleem wordt nog niet benoemd, en zodoende ook bijna niet aangepakt, ondertussen lachen die criminelen zich hier de ballen uit de broek. Het is een paradijs hier, wordt je opgepakt roep je wat racisme, laat je wat familieleden/vrienden optrommelen die gewoon voor je liegen, met een beetje geluk typen ze je naam verkeerd op een formulier en sta je dezelfde dag alweer buiten en als je dan toch veroordeeld wordt is het leven in de gevangenis een paradijs, lekker wat gamen, wat drugsdealen, jointjes roken, sporten en voorzien van een royale cel met TV.

Als mensen niet bang zijn voor de gevolgen van hun misdaad dan zijn de gevolgen te licht.
pi_177029751
quote:
1s.gif Op donderdag 8 februari 2018 09:26 schreef Richestorags het volgende:

Toch wordt inderdaad een pijnlijke waarheid aan het licht gebracht. Zonder massale immigratie vanuit met name Marokko, zou er gewoon een stuk minder criminaliteit in Nederland zijn.
Wat betreft dit soort bendes is dat een beetje een bijzondere stelling aangezien Amsterdam al decennia lang te maken heeft met dit soort drugsbendes, het zijn nu Marokkaanse en Surinaamse bendes zijn die de hoofdrol opeisen.
  donderdag 8 februari 2018 @ 09:48:50 #16
447318 Kikkerkaas
Kaas met kikkers
pi_177029768
Amsterdam is een stad die je sowieso wel moet ontwijken.
  donderdag 8 februari 2018 @ 09:49:42 #17
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_177029781
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 09:47 schreef Chewie het volgende:

[..]

Wat betreft dit soort bendes is dat een beetje een bijzondere stelling aangezien Amsterdam al decennia lang te maken heeft met dit soort drugsbendes, het zijn nu Marokkaanse en Surinaamse bendes zijn die de hoofdrol opeisen.
Ja, elke stad heeft prachtige boeken over Nederlandse bendes van vroeger. Vroeger was Nederland ook armer.
pi_177029789
quote:
9s.gif Op donderdag 8 februari 2018 09:38 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

En waarom vindt onze koning dat allemaal maar ok?
Het was onze Koningin des tijds.
pi_177029791
quote:
1s.gif Op donderdag 8 februari 2018 09:49 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Ja, elke stad heeft prachtige boeken over Nederlandse bendes van vroeger. Vroeger was Nederland ook armer.
Zover hoef je ook niet terug voor een echte autochtone drugsbende.

Drugs criminelen pak je het beste aan door drugs te legaliseren, van een oorlog tegen drugs worden de criminelen alleen maar beter.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 08-02-2018 09:51:30 ]
  donderdag 8 februari 2018 @ 09:52:41 #20
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_177029818
Een mooi resultaat van het PVV beleid in Rutte I om te bezuinigen op de politie
pi_177029821
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 09:50 schreef Chewie het volgende:

[..]

Zover hoef je ook niet terug voor een echte autochtone drugsbende.

Drugs criminelen pak je het beste aan door drugs te legaliseren, van een oorlog tegen drugs worden de criminelen alleen maar beter.
Die zijn er ook zat maar die zitten meer in de productie van pillen en planten niet in de (straat) verkoop.
  donderdag 8 februari 2018 @ 09:54:23 #22
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_177029838
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 09:50 schreef Chewie het volgende:

[..]

Zover hoef je ook niet terug voor een echte autochtone drugsbende
Fake news, witte mannen zouden zoiets nooit doen.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_177029843
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 09:52 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:

[..]

Die zijn er ook zat maar die zitten meer in de productie van pillen en planten niet in de (straat) verkoop.
Ja uiteraard maar ik had het over Amsterdam, in de jaren 90 had je bijna hetzelfde verhaal kunnen opschrijven met autochtone drugsbendes en goedkoop ingevlogen voormalig Joegoslaven om een hit uit te voeren.
pi_177029927
quote:
1s.gif Op donderdag 8 februari 2018 09:26 schreef Richestorags het volgende:

Toch wordt inderdaad een pijnlijke waarheid aan het licht gebracht. Zonder massale immigratie vanuit met name Marokko, zou er gewoon een stuk minder criminaliteit in Nederland zijn.
Je mag het misschien niet hardop roepen, maar als je al die criminele Marokkanen het land uit flikkerde dan nam de criminaliteit in Nederland zeer zwaar af, ik durf te wedden met meer dan de helft.

Daarbij ga ik natuurlijk niet beweren dat dat zo blijft, de kans is dan groot dat anderen in het gat springen om snel geld te kunnen verdienen. Ze moeten ze veel harder aanpakken, zwaardere straffen, en criminelen die in herhaling vallen langer verwijderen uit de samenleving. Maar dat gebeurd pas zodra de elite of de economie hinder ondervind van de criminele bendes in Nederland, nu zijn het alleen nog maar de burgers dus moeten wij "racisten" ons niet aanstellen.
pi_177029961
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 09:36 schreef LXIV het volgende:
Ik snap niet waarom ze zoveel capaciteit besteden aan die liquidaties. Als het een afrekening is ligt er echt niemand wakker van (in ieder geval geen belastingbetalende burger). Waarom ze met tientallen rechercheurs dan op zo'n liquidatie gaan zitten? Ik vind het bestrijden van winkeldiefstal belangrijker. Wel moeten er dan geen onschuldige burgers in gevaar gebracht zijn bij die liquidatie.
Bij de liquidaties vroeger, nog voor de multikul import, waren de aanslagen gericht op andere criminelen. Het geweld is de laatste jaren flink veranderd, ze schieten gewoon AK's leeg naast basisscholen, rijden belachelijk hard weg van de politie waarbij ze hun automatische vuurwapens leegschieten op de snelweg. De burgers hebben veel meer te vrezen van de huidige generatie criminelen, dan het niveau Holleeder of dat ander gespuis van vroeger.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')