abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_177799133
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 19:19 schreef crazyboy2309 het volgende:
Weet je wat mij de laatste tijd irriteert? Etossen zeuren de laatste tijd meer.
Vorige week vrijdag was ik voor de verzorgingopdracht en zeiden ze ja, we zijn de acties steeds aan het afbouwen. Kunt u niet eerder in de week komen? En een paar weken eerder zei een andere etos, ja de actie is nog pas net begonnen en we hebben nog niet alles opgebouwd. Kunt u later terugkomen?
En kleine etossen hebben vaak heel veel displays of weinig kopstellingen. Die vragen dan of ik bij elke ding dat ze niet hebben, of ik dat met ze wil overleggen en een opmerking wil plaatsen. Ik moest zelfs een keer een foto van een mail maken dat de verkeerde posters werden geleverd.
Dat voor de verzorgingopdracht van ca. 2 euro?
Voor 2 euro zou ik zeker niet al die moeite doen. Bepaalde opdrachten zijn echt enorm onderbetaald.
pi_177799388
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 19:31 schreef babbelaar92 het volgende:

[..]

Voor 2 euro zou ik zeker niet al die moeite doen. Bepaalde opdrachten zijn echt enorm onderbetaald.
De laatste tijd wacht ik een paar dagen of een week. Acties bij etos duren 2 weken, wisten ze mij te vertellen. In de 2e week komt dezelfe etos opdracht soms terug voor een paar euro meer.
pi_177803599
Ze hebben net n van m’n vele shifts nagekeken over de gehele dag. Bloedirrtiant dat ze heel de dag niet nakijken en dan er nog snel eentje nakijken rond 9 uur in de avond zodat je niet kan zeuren, wat ik dus overigens wel doe.
pi_177806711
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 21:57 schreef babbelaar92 het volgende:
Ze hebben net n van m’n vele shifts nagekeken over de gehele dag. Bloedirrtiant dat ze heel de dag niet nakijken en dan er nog snel eentje nakijken rond 9 uur in de avond zodat je niet kan zeuren, wat ik dus overigens wel doe.
Wat maakt het uit dan dat het een dag of 2 langer duurt?
pi_177806745
quote:
0s.gif Op maandag 12 maart 2018 12:31 schreef Spottertje73 het volgende:
Ik zal wel weer zeuren maar iemand die opdracht : Wortel! ( met toestemming) bekeken ?
Je krijgt 2 voor de opdracht waar je 1,40 van overhoudt . Belasting he 😎😂

Het zijn 40 vragen waarvan 20 foto's.
Dat zou beteken dat ik de opdracht in 6 min moet zien te doen wil het lonen qua uurloon.

Ik vraag me dan echt af hoe ze dat berekenen en welke spotter dit in 6 min voor elkaar krijgt.

Enige wat ik gok is dat deze opdracht nog gaat oplopen..... want daar wacht ik op haha
https://www.inspectieszw.nl/melden/onderbetaling
pi_177806922
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 23:32 schreef Prh01 het volgende:

[..]

Wat maakt het uit dan dat het een dag of 2 langer duurt?
Als je niet zeker weet of je het goed hebt gedaan wil je zeker weten of ze goedgekeurd worden ipv dat je er nog 20 op dezelfde manier doet en ze uiteindelijk allemaal afgekeurd worden. Dat is mijn insteek iig en daarom vind ik het irritant als ze niet snel nakijken.
pi_177806945
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
Ik zie het al voor me hoe feestkabouter dit nummer gaat bellen haha :P
pi_177809761
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 23:39 schreef loezzzje het volgende:

[..]

Als je niet zeker weet of je het goed hebt gedaan wil je zeker weten of ze goedgekeurd worden ipv dat je er nog 20 op dezelfde manier doet en ze uiteindelijk allemaal afgekeurd worden. Dat is mijn insteek iig en daarom vind ik het irritant als ze niet snel nakijken.
Precies dit.
pi_177814355
quote:
quote:
Ik zie het al voor me hoe feestkabouter dit nummer gaat bellen haha :P
SZW gaat echt alleen over werkgevers, dus niet over andere vormen van inhuur.

maar bijzonderder vind ik eigenlijk....... waarom post iemand wel die link en wordt er aan mij gedacht om daarheen te bellen..... is het teveel moeite om zelf de telefoon te pakken en in het kader van 'voor jezelf opkomen' het gratis telefoonnummer te bellen en eens wat vragen te stellen???
pi_177814524
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 maart 2018 23:39 schreef loezzzje het volgende:

[..]

Als je niet zeker weet of je het goed hebt gedaan wil je zeker weten of ze goedgekeurd worden ipv dat je er nog 20 op dezelfde manier doet en ze uiteindelijk allemaal afgekeurd worden. Dat is mijn insteek iig en daarom vind ik het irritant als ze niet snel nakijken.
inderdaad.
ik vind dat er vanuit Roamler teveel arrogantie uitgaat op het vlak van zeker zijn dat ze de opdrachten duidelijk opstellen. nou is het lang geleden dat ik een shift heb gedaan, maar ik herinner me wel dat ik destijds ook heel onzeker was of ik die op dat moment op de juiste manier aan het uitvoeren was.
ze kunnen zo'n grote stap vooruit maken als het gaat om de kwaliteit en duidelijkheid en uitvoerbaarheid van de opdrachten, maar veel van de feedback die ik ze daarover geef negeren ze. dat is echt kwalijk van ze. en stom ook, want ik denk dat ze de moeite die ze erin zouden kunnen steken keihard dubbel terugverdienen in de resultaten, doordat het voor ons relaxter wordt om de opdrachten uit te voeren.

ander aspect trouwens: ik snap dat je benieuwd bent naar de beoordeling van een shift met het oog op de volgende shifts die je wil doen, maar het feit dat je al tijd hebt gestoken in die eerste shift en onzeker bent over je antwoorden is al kwalijk. niet van de Roamler, maar van het bedrijf Roamler. dat mag gewoon niet voorkomen, en dat hoeft ook niet als ze wat meer hun best zouden doen!
pi_177814901
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 12:52 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

inderdaad.
ik vind dat er vanuit Roamler teveel arrogantie uitgaat op het vlak van zeker zijn dat ze de opdrachten duidelijk opstellen. nou is het lang geleden dat ik een shift heb gedaan, maar ik herinner me wel dat ik destijds ook heel onzeker was of ik die op dat moment op de juiste manier aan het uitvoeren was.
ze kunnen zo'n grote stap vooruit maken als het gaat om de kwaliteit en duidelijkheid en uitvoerbaarheid van de opdrachten, maar veel van de feedback die ik ze daarover geef negeren ze. dat is echt kwalijk van ze. en stom ook, want ik denk dat ze de moeite die ze erin zouden kunnen steken keihard dubbel terugverdienen in de resultaten, doordat het voor ons relaxter wordt om de opdrachten uit te voeren.

ander aspect trouwens: ik snap dat je benieuwd bent naar de beoordeling van een shift met het oog op de volgende shifts die je wil doen, maar het feit dat je al tijd hebt gestoken in die eerste shift en onzeker bent over je antwoorden is al kwalijk. niet van de Roamler, maar van het bedrijf Roamler. dat mag gewoon niet voorkomen, en dat hoeft ook niet als ze wat meer hun best zouden doen!
Ik had een keer 25 shifts gedaan en toen wilde een reviewer ze afkeuren omdat ik blijkbaar iets had meegeteld dat er niet bij hoorde. Ik heb behoorlijk geprotesteerd aangezien ik die altijd op die manier had gedaan. Met andere woorden, ze zijn niet consequent en de ene reviewer keurt anders dan de andere. Ook erg jammer.
pi_177815442
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2018 13:07 schreef babbelaar92 het volgende:

[..]

Ik had een keer 25 shifts gedaan en toen wilde een reviewer ze afkeuren omdat ik blijkbaar iets had meegeteld dat er niet bij hoorde. Ik heb behoorlijk geprotesteerd aangezien ik die altijd op die manier had gedaan. Met andere woorden, ze zijn niet consequent en de ene reviewer keurt anders dan de andere. Ook erg jammer.
Zo hebben we hier ooit op het forum een dikke discussie gehad. Ik had ongeveer 10 shifts gedaan en afgekeurd omdat ik X niet had gedaan (geen idee meer wat het was). Vervolgens hier gemeld. Andere user ging ook shifts doen, en deed dus bewust wel X omdat ik dat had gemeld. Vervolgens kreeg deze een bericht dat zijn shift was afgekeurd omdat hij X had gedaan, wat niet moest.
Uiteindelijk allebei screenshots naar Roamler gestuurd van onze beide tegenstrijdige feedback, waardoor uiteindelijk beide shifts werden goedgekeurd. Maar was een heel gezeik.
pi_177815627
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 13:29 schreef Pinuts het volgende:

[..]

Zo hebben we hier ooit op het forum een dikke discussie gehad. Ik had ongeveer 10 shifts gedaan en afgekeurd omdat ik X niet had gedaan (geen idee meer wat het was). Vervolgens hier gemeld. Andere user ging ook shifts doen, en deed dus bewust wel X omdat ik dat had gemeld. Vervolgens kreeg deze een bericht dat zijn shift was afgekeurd omdat hij X had gedaan, wat niet moest.
Uiteindelijk allebei screenshots naar Roamler gestuurd van onze beide tegenstrijdige feedback, waardoor uiteindelijk beide shifts werden goedgekeurd. Maar was een heel gezeik.
Bizar! In elk geval goed dat Roamlers elkaar helpen bij dit soort gekkigheid.
pi_177817522
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 12:45 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

[..]

SZW gaat echt alleen over werkgevers, dus niet over andere vormen van inhuur.

maar bijzonderder vind ik eigenlijk....... waarom post iemand wel die link en wordt er aan mij gedacht om daarheen te bellen..... is het teveel moeite om zelf de telefoon te pakken en in het kader van 'voor jezelf opkomen' het gratis telefoonnummer te bellen en eens wat vragen te stellen???
Ik zal niet bellen want ik maak me er niet druk om dat er weinig betaald wordt voor de opdrachten. Vind ik het jammer? Ja zeker, want ik heb altijd goed verdiend aan roamler & SS maar ik vertik het om 20 foto's te maken voor 2 euro. Maar dan doe ik ze gewoon niet. Als het nou mijn werkgever was die mij onderbetaalde dan was het een ander verhaal. Maar het is maar een bijverdienste waar ik ook wel zonder kan. Al was het wel altijd een lekker extraatje. Er zijn gewoon inmiddels teveel mensen op de hoogte van roamler & SS, dat is jammer.
pi_177817561
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 15:03 schreef loezzzje het volgende:

[..]

Ik zal niet bellen want ik maak me er niet druk om dat er weinig betaald wordt voor de opdrachten. Vind ik het jammer? Ja zeker, want ik heb altijd goed verdiend aan roamler & SS maar ik vertik het om 20 foto's te maken voor 2 euro. Maar dan doe ik ze gewoon niet. Als het nou mijn werkgever was die mij onderbetaalde dan was het een ander verhaal. Maar het is maar een bijverdienste waar ik ook wel zonder kan. Al was het wel altijd een lekker extraatje. Er zijn gewoon inmiddels teveel mensen op de hoogte van roamler & SS, dat is jammer.
bekijk het van een andere kant: als de druk op hen voelbaar wordt en ze de vergoedingen iets moeten gaan verhogen, ga jij er ook van profiteren
pi_177817592
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 15:06 schreef Feestkabouter het volgende:

[..]

bekijk het van een andere kant: als de druk op hen voelbaar wordt en ze de vergoedingen iets moeten gaan verhogen, ga jij er ook van profiteren
maar dat gaat toch niet gebeuren. hoelang is deze discussie er al dat de opdrachten minder zijn dan 2 jaar terug. er is tot op heden nog niks veranderd. en er zullen altijd mensen blijven die wel 20 foto's maken voor 2 euro. dus zolang die er zijn dan denkt roamler ook van; vergoedingen omhoog? dikke vinger.
pi_177818607
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 15:07 schreef loezzzje het volgende:

[..]

maar dat gaat toch niet gebeuren.
Roamler en SS zijn blij met je houding.

ik niet.

ik snap dat het onzeker is of er uberhaupt een verschil kan worden gemaakt, en ook welke rol een individu daarin kan spelen, maar als teveel mensen deze houding hebben en te weinig mensen een beetje vechtlust tonen om voor zichzelf en de groep op te komen krijg je vanzelf gelijk. bravo.
  woensdag 14 maart 2018 @ 16:01:21 #168
464660 Spottertje73
Roamler , smartspotter
pi_177818623
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 15:07 schreef loezzzje het volgende:

[..]

maar dat gaat toch niet gebeuren. hoelang is deze discussie er al dat de opdrachten minder zijn dan 2 jaar terug. er is tot op heden nog niks veranderd. en er zullen altijd mensen blijven die wel 20 foto's maken voor 2 euro. dus zolang die er zijn dan denkt roamler ook van; vergoedingen omhoog? dikke vinger.
Dat gebeurt wel, kijk na de opdracht Wortel!
Die stond op 2, ik had er hier wat over gezegd en hij stond een uur later ineens op 3 En uur daarna op 4
Kijk dat jij het allemaal ok vindt moet jezelf weten maar als we samen iets ertegen doen dan krijg je zeker resultaat.
Het is maar hoe je je wilt inzetten, alleen voor jezelf en er niks op vooruit gaan of met de groep wat doen en wel wat stapjes vooruit gaan.
pi_177819926
Ik heb ook liever de vergoedingen van enkele jaren terug, maar uiteindelijk is het gewoon een kwestie van vraag en aanbod. Toen waren er niet zo veel Roamlers, dus moesten de vergoedingen redelijk hoog zijn. Nu kunnen ze beter eerst een opdracht op 2 euro zetten, omdat er zo veel Roamlers zijn dat meestal wel iemand het doen. En als ze dan echt zien dat een opdracht blijft staan, dan verhogen ze hem pas.
pi_177823787
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 17:11 schreef Pinuts het volgende:
Ik heb ook liever de vergoedingen van enkele jaren terug, maar uiteindelijk is het gewoon een kwestie van vraag en aanbod. Toen waren er niet zo veel Roamlers, dus moesten de vergoedingen redelijk hoog zijn. Nu kunnen ze beter eerst een opdracht op 2 euro zetten, omdat er zo veel Roamlers zijn dat meestal wel iemand het doen. En als ze dan echt zien dat een opdracht blijft staan, dan verhogen ze hem pas.
dit dus
pi_177829372
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2018 17:11 schreef Pinuts het volgende:
uiteindelijk is het gewoon een kwestie van vraag en aanbod.
als het aan de overheid ligt is het dus maar ten dele een kwestie van vraag en aanbod, aangezien er in Nederland niet onder het minimumloon mag worden gewerkt.
pi_177829374
quote:
1s.gif Op woensdag 14 maart 2018 16:01 schreef Spottertje73 het volgende:

[..]

Dat gebeurt wel, kijk na de opdracht Wortel!
Die stond op 2, ik had er hier wat over gezegd en hij stond een uur later ineens op 3 En uur daarna op 4
Kijk dat jij het allemaal ok vindt moet jezelf weten maar als we samen iets ertegen doen dan krijg je zeker resultaat.
Het is maar hoe je je wilt inzetten, alleen voor jezelf en er niks op vooruit gaan of met de groep wat doen en wel wat stapjes vooruit gaan.
dank voor je support.

het is alleen in het voorbeeld van jou wel de vraag in hoeverre de stijging van de vergoeding het gevolg is van jouw klacht.
pi_177833664
6 euro voor een makkelijke opdracht van hooguit een minuut *O*
pi_177841642
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2018 10:43 schreef Skittles het volgende:
6 euro voor een makkelijke opdracht van hooguit een minuut *O*
Welke?
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op vrijdag 28 augustus 2015 22:42 schreef Californium het volgende:
Ik ben de grootste fok!slet :)
[/quote]
pi_177841994
quote:
1s.gif Op maandag 12 maart 2018 09:18 schreef bamibij het volgende:

[..]

Je betaalt er ook minder belasting over dan een ZZP'er he :')
even in het algemeen over bruto/netto:
ben voorzichtig met het interpreteren van wat je in dit topic allemaal leest.
uiteindelijk is het van heel veel factoren afhankelijk hoeveel je netto overhoudt van een opdracht die bruto 2 euro oplevert.
als je je bij de KVK aanmeldt als ondernemer en al deze opdrachten als ZZP-er uitvoert en ook gebruikmaakt van ondernemersaftrek en zo (als je erg veel uren steekt in deze opdrachten) en geen andere bedrijfsinkomsten hebt, heb je heel veel aftrek en geldt voor een flink deel dat 2 euro bruto ook 2 euro netto is.
daarnaast is er ook nog de arbeidskorting, die ook weer een paar procentjes belasting scheelt.
en er zijn de belastingschijven die verschillende percentages hebben.

dus afhankelijk van je situatie (heb je misschien ander inkomen uit werk of een uitkering en verdien je via Roamler/SS wat extra) verschilt het echt van de ene tot de andere persoon flink wat je netto aan een opdracht van 2 euro overhoudt.

[ Bericht 22% gewijzigd door Feestkabouter op 15-03-2018 17:23:23 ]
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')