abonnement Unibet Coolblue
pi_177011982


Crowdfunding is hot! In 2017 is in Nederland 223 miljoen euro opgehaald middels crowdfunding. Dat betekent opnieuw flinke groei van het fenomeen ten opzichte van het voorgaande jaar, toen de teller nog bleef steken op 170 miljoen euro. Crowdfunding maakte vorig jaar de realisatie van meer dan 4800 projecten en ondernemingsplannen mogelijk. En dat in een jaar dat crowdfunding ook onder een vergrootglas is komen te liggen omdat de risico's onderschat werden.

Vormen van crowdfunding
Er zijn 4 vormen van crowdfunding:
• Lening crowdfunding
• Aandelen crowdfunding
• Schenking / Donatie crowdfunding
• Aanschaf (nog te ontwikkelen) product / reward crowdfunding

Dit topic gaat voornamelijk over crowdfunding op basis van een lening die wordt terugbetaald.

Met crowdfunding betalen meerdere (soms honderden mensen) mee aan de lening van een bedrijf of particulier. Omdat er bij crowdfunding geen tussenkomst is van een financiële instelling zijn de kosten vaak lager en de rendementen over de investering over het algemeen hoger. Het risico is dat bedrijven 'omvallen' en je het geld kwijt bent.

Crowdfundingplatformen leningen
Geldvoorelkaar (GVE), leningen voor MKB en particulieren.
Collin Crowdfund (CCF), leningen voor MKB met crowdfundcoach.
Funding Circle (FNC), leningen voor MKB.
Kapitaal Op Maat (KOM), leningen voor MKB.
SamenInGeld (SIG), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Horecacrowdfunding (HCN), leningen voor horeca.
Lendahand (LDH), opkomende economieën met rentes van tussen 3 - 6%.
Investormatch (IVM), kosteloos investeren in MKB projecten.
Waardevoorjegeld, leningen met een christelijk normen- en waardenkader voor het MKB.
Capital Circle, leningen voor MKB.
Bouwaandeel (BAD), investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
Crowdestate, investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
NewFunding, investeren in vastgoed met hypothecaire zekerheid.
DuurzaamInvesteren, combinatie van maatschappelijk en financieel rendement.
CrowdAboutNow (CAN), leningen voor food, horeca, retail.
NPEX, handel in aandelen en obligaties van MKB-bedrijven.
ZonnepanelenDelen, investeren in ZonneDelen van collectieve zonne-energieprojecten.
OnePlanetCrowd, groene investeringen, vorm: leningen, donaties, rewards, etc.
GreenCrowd, markt plaats voor de financiering van duurzame-energie-projecten.
Voordegroei, leningen voor MKB.
Lendico, kredieten MKB.
Aygo!Dutch (AGD), leningen voor MKB.
The Dutch Deal, leningen voor MKB.
Moneybrothers, leningen voor MKB.

Resultaten crowdfundingplatformen
Via onderstaande links zijn de rapportages van de crowdfundingplatforms te raadplegen.
Geldvoorelkaar
Collin Crowdfund
Funding Circle
Kapitaal Op Maat
Lendahand
Investormatch
Horecacrowdfunding
Crowdaboutnow
Knab Crowdfunding
Capital Circle
Oneplanetcrowd
The Dutch Deal
Voordegroei

Exitstrategieën platformen
Collin Crowdfund
Funding Circle
Kapitaal op Maat
Samen in Geld
Horecacrowdfunding
Waardevoorjegeld
Investormatch

Scorings-matrix exit/continuïteitsstrategie van CF platformen per 11-12-2017:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
E-mail alerts
Er zijn meer mensen die willen investeren dan geld nodig hebben. Het is daarom van belang op tijd er bij te zijn als er een goed project voorbij komt. Vanuit FOK!-users is er een service die nieuwe projecten bijhoudt en een alert stuurt per @mail.

Aanmelden: Stuur een mail met onderwerp "gve" en/of "kom" en/of "ccf" en/of "agd" en/of "fnc" naar subscribe@crowdfundmailer.nl.
Zet 'fok' in de tekst, anders wordt je mail genegeerd. Je krijgt een bevestiging terug per inschrijving.

Afmelden: Om je uit te schrijven mail je "gve" en/of "kom" en/of "ccf" en/of "agd" en/of "fnc" naar unsubscribe@crowdfundmailer.nl.
Krijg je liever een melding via telegram, ga dan naar https://telegram.me/crowdfund

Andere crowdfundingplatformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Buitenlandse platformen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Risico
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zekerheden
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Effectieve rente
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Belastingen en de belastingdienst
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kan ik wat aan het CF uitlenen overhouden?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Projecten met problemen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Statistieken
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Punt van orde:
We hebben gemerkt dat elk platform helaas wel eens een betaling een paar dagen te laat doet. Dit is vervelend, maar mag de discussies niet gaan overheersen. We hebben daarom besloten alleen achterstanden van meer dan 3 werkdagen hier op het forum te melden.

Disclaimer: de informatie in dit topic is hoogstens informatief. Informeer je altijd goed zelf voordat je investeert. Aan de informatie kunnen geen rechten worden ontleend.
pi_177012637
quote:
Is dat niet de buurman ?
pi_177012899
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 13:44 schreef Thomas88 het volgende:

[..]

Is dat niet de buurman ?
Klopt!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Uit de "Huizendata":
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die woning waarde die Huizendata aangeeft klopt dus voor geen meter 8)7

Ik twijfel een beetje wat ik nu aanmoet met die project. Helaas ook geen woz waarde beschikbaar welke enige houvast geeft. Wat is jullie idee over dit project?

[ Bericht 20% gewijzigd door Horsemen op 07-02-2018 14:15:39 ]
pi_177013075
Dubbel
pi_177013227
quote:
14s.gif Op woensdag 7 februari 2018 14:05 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Klopt!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Uit de "Huizendata":
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die woning waarde die Huizendata aangeeft klopt dus voor geen meter 8)7

Ik twijfel een beetje wat ik nu aanmoet met die project. Helaas ook geen woz waarde beschikbaar welke enige houvast geeft. Wat is jullie idee over dit project?
Zowel nr 81 als 83 worden aan het pand in kwestie gekoppeld, geen idee of ze allebei aangekocht zijn. Taxatieverslag was fijn geweest. Maar lijkt me sterk dat het pand met nieuwe daken, kozijnen en glaswerk niet al 250k oplevert ( uitgaande van een taxatie van 225k voor verbouwing ) waardoor je redelijk safe zit qua hypothecaire dekking.
pi_177013313
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 14:21 schreef Thomas88 het volgende:

[..]

Zowel nr 81 als 83 worden aan het pand in kwestie gekoppeld, geen idee of ze allebei aangekocht zijn. Taxatieverslag was fijn geweest. Maar lijkt me sterk dat het pand met nieuwe daken, kozijnen en glaswerk niet al 250k oplevert ( uitgaande van een taxatie van 225k voor verbouwing ) waardoor je redelijk safe zit qua hypothecaire dekking.
Ik geloof alleen niet dat voor 50k dat hele pand verbouwt kan worden. Daar kom je niet heel ver mee
  woensdag 7 februari 2018 @ 14:52:55 #7
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_177013952
Al bekend dat GVE 5449 de laatste 10 termijnen in 1x gaat aflossen?
pi_177014119
GVE project 14157 | Domino’s Pizza Arnhem gaat vervroegd aflossen.

20 termijnen betaald. Termijnen (21-60) worden in één keer afgelost (met de rente).
“Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say.”
― Edward Snowden
pi_177014387
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 14:25 schreef impact9 het volgende:

[..]

Ik geloof alleen niet dat voor 50k dat hele pand verbouwt kan worden. Daar kom je niet heel ver mee
Dit, plus dat ik niet kan geloven dat de omzet 2018 niet zou lijden onder de verbouwingswerkzaamheden. Uiteraard maken zijn eigen uren het project goedkoper, maar hij zal wat opdrachten minder kunnen aannemen (of héle lange dagen maken).
Pecunia non olet
pi_177014623
Ik ga het GvE project denk ik wel proberen mee te nemen. Aardige zekerheden met een aardig rentepercentage. Je mag er toch vanuit gaan dat hij alles op alles zal zetten zodat het pand eventueel niet verkocht hoeft te worden in de toekomst.
pi_177015011
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 15:01 schreef ITrade het volgende:
GVE project 14157 | Domino’s Pizza Arnhem gaat vervroegd aflossen.

20 termijnen betaald. Termijnen (21-60) worden in één keer afgelost (met de rente).
Al een geruime tijd niet meer geweest hier.
Zag de email ook voorbij komen. Ik heb echter reeds 21 termijnen geregistreerd staan als uitbetaald.
Hoe dan ook zijn zulke vroege uitbetalingen natuurlijk prachtig.
pi_177015457
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 15:14 schreef obligataire het volgende:

[..]

Dit, plus dat ik niet kan geloven dat de omzet 2018 niet zou lijden onder de verbouwingswerkzaamheden. Uiteraard maken zijn eigen uren het project goedkoper, maar hij zal wat opdrachten minder kunnen aannemen (of héle lange dagen maken).
Ik vraag mij ook af of het nog een nadeel kan zijn dat de 1e hypotheekhouder een voor mij onbekende is (Holding FTH B.V.).
pi_177016410
AMSTERDAM (AFN) - De financiële start-up Jungo heeft Aegon als investeerder aan zich weten te binden. De verzekeraar heeft een belang genomen in het online platform dat particulieren door middel van crowdfunding laat investeren in individuele Nederlandse hypotheken, zo bracht Jungo zelf naar buiten.

Jungo is een initiatief van IT-bedrijf Topicus en is in 2015 opgericht. De onderneming verwacht ergens in de eerste helft van dit jaar naar de markt te komen. Er zijn verder geen financiële details gemeld over de deal met Aegon. De verzekeraar was zelf niet bereikbaar voor commentaar.

,,Met Aegon aan boord kunnen we sneller groeien en ons platform verder ontwikkelen'', verklaart mede-oprichter Vincent van den Noort van Jungo. ,,Bovendien beschikt Aegon over waardevolle kennis en ervaring, waar we graag van leren.''
pi_177016946
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 15:26 schreef SunnyCrowder het volgende:
Ik ga het GvE project denk ik wel proberen mee te nemen. Aardige zekerheden met een aardig rentepercentage. Je mag er toch vanuit gaan dat hij alles op alles zal zetten zodat het pand eventueel niet verkocht hoeft te worden in de toekomst.
Ik niet want volgens mij is het één groot luchtkasteel dit plan.
Pecunia non olet
pi_177017047
quote:
14s.gif Op woensdag 7 februari 2018 16:18 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik vraag mij ook af of het nog een nadeel kan zijn dat de 1e hypotheekhouder een voor mij onbekende is (Holding FTH B.V.).
Volgens mij hoort dat bij deze partij : http://www.hordijkvastgoed.nl/ons-aanbod/
pi_177017894
quote:
dinsdag 6 februari 2018 @ 20:04 • 289
djh77
De uitgever op kom verlaagd zijn aanvraag gewoon met een ton
Wij hebben een voorstel van Jan Auke Steegstra van Actief Media ontvangen. Het voorstel is om het doelbedrag van zijn aanvraag te verlagen van 150k naar 50k.

Jan Auke: "De financiering zoals die in zijn totaliteit is beoogd, gaat helaas niet lukken binnen de huidige opzet. Er is binnen de financiering een splitsing gemaakt tussen het inperken van de rekening courant (¤ 100.000) en de (door)ontwikkelkosten van de Actief+ app (¤50.000). Gezien de huidige ontwikkeling willen we de vraag aanpassen: Het inperken van de r.c. laten vervallen en de financieringsaanvraag terugbrengen tot ¤50.000 euro voor het (verder) ontwikkelen van de Actief+ app. Wij zouden graag willen dat dit voorstel wordt voorgelegd aan de huidige investeerders."

Een dergelijke aanpassing past binnen het acceptatiebeleid van Kapitaal Op Maat en heeft geen gevolgen voor de rating, rente, looptijd en zekerheden. Deze blijven onverkort van kracht
Zo'n 7k aan annuleringen na dit besluit. Met nog 7 dagen te gaan is de vraag of deze nog vol gaat komen.
pi_177019092
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 17:11 schreef FINONAF het volgende:
AMSTERDAM (AFN) - De financiële start-up Jungo heeft Aegon als investeerder aan zich weten te binden. De verzekeraar heeft een belang genomen in het online platform dat particulieren door middel van crowdfunding laat investeren in individuele Nederlandse hypotheken, zo bracht Jungo zelf naar buiten.

Jungo is een initiatief van IT-bedrijf Topicus en is in 2015 opgericht. De onderneming verwacht ergens in de eerste helft van dit jaar naar de markt te komen. Er zijn verder geen financiële details gemeld over de deal met Aegon. De verzekeraar was zelf niet bereikbaar voor commentaar.

,,Met Aegon aan boord kunnen we sneller groeien en ons platform verder ontwikkelen'', verklaart mede-oprichter Vincent van den Noort van Jungo. ,,Bovendien beschikt Aegon over waardevolle kennis en ervaring, waar we graag van leren.''
https://www.daskapital.nl(...)illig-naaien-voor-3/
pi_177024415
quote:
Interessant artikel.
Ik ben het er helemaal mee eens.
Ook trouwens met dit hilarisch commentaar (drie keer de spijker op zijn kop):
Hoort toch tot het standaard rijtje van niet doen voor beleggers:
Beleggen met geleend geld, beleggen in iets wat aangeprezen wordt in Business Class, je geld steken in iets waar je na een bank komt als rechthebbende.
Maar goed, als je in december bitcoins hebt gekocht met koers 20.000, je al eerder in het teakhout zat of nog wacht op de erfenis van een Nigeriaanse prins, dan pas je in de doelgroep
pi_177028734
Verdwenen investeerders van de Zegenstraat (SIG) zijn weer gecorrigeerd. Het project is weer zichtbaar in het dashboard.
pi_177029596
Weer een schip op ccf:
https://www.collincrowdfund.nl/korteweg-partners/
edit de naam van de link is aangepast

[ Bericht 7% gewijzigd door djh77 op 08-02-2018 10:03:18 ]
pi_177029894
quote:
Ziet er interessant uit, rente zou wat hoger mogen, hypotheekrecht dekt de waarde. Iemand investeringslinkje?
pi_177030330
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 09:58 schreef kopersneek het volgende:

[..]

Ziet er interessant uit, rente zou wat hoger mogen, hypotheekrecht dekt de waarde. Iemand investeringslinkje?
Hierbij de link:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_177030502
Vandaag weer een update ontvangen van AgD m.b.t. CFS.
Top dat de heren van AgD zich zo goed blijven inzetten om ook de laatste centjes van dit project op te halen.
pi_177030544
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 10:30 schreef SunnyCrowder het volgende:

[..]

Hierbij de link:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb nog niet naar het project gekeken maar super dat je de link al zo snel hebt! ^O^
Ik zou trouwens maar voor jezelf houden hoe je dat zo snel gedaan hebt want anders maakt Collin er zo weer een einde aan. O-)
Vooral hier blijven delen :)

[ Bericht 7% gewijzigd door Horsemen op 08-02-2018 10:54:34 ]
pi_177031111
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 10:30 schreef SunnyCrowder het volgende:

[..]

Hierbij de link:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dank voor de investeerderslink!
Ziet er inderdaad aardig uit. Jonge vent die al een jaar op de boot vaart die hij voor 50% overneemt. Wordt in 6 jaar lineair afbetaald. Behoorlijke eigen inbreng. Redelijke rente had inderdaad wat meer mogen zijn. De komende 6 jaar zal er nog niet veel concurrentie zijn van elektrische boten/vrachtwagens. Denk erover om het minimale bedrag erin te steken.
pi_177031250
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 11:20 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Dank voor de investeerderslink!
Ziet er inderdaad aardig uit. Jonge vent die al een jaar op de boot vaart die hij voor 50% overneemt. Wordt in 6 jaar lineair afbetaald. Behoorlijke eigen inbreng. Redelijke rente had inderdaad wat meer mogen zijn. De komende 6 jaar zal er nog niet veel concurrentie zijn van elektrische boten/vrachtwagens. Denk erover om het minimale bedrag erin te steken.
Is de tweede partner tevens de verkoper van het schip? Ik heb die Romeynders al diverse malen voorbij zien komen. De eigen inbreng is een deel van de verkoopopbrengst die hij er in laat zitten?
Pecunia non olet
pi_177031275
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 11:20 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Dank voor de investeerderslink!
Ziet er inderdaad aardig uit. Jonge vent die al een jaar op de boot vaart die hij voor 50% overneemt. Wordt in 6 jaar lineair afbetaald. Behoorlijke eigen inbreng. Redelijke rente had inderdaad wat meer mogen zijn. De komende 6 jaar zal er nog niet veel concurrentie zijn van elektrische boten/vrachtwagens. Denk erover om het minimale bedrag erin te steken.
Jammer dat de andere 3 heren tekenen vanuit de b.v.’s dus zonder h.a.

Verder mis ik nog de taxatie waarde en is bij aanvang de current ratio hoogstwaarschijnlijk slecht aangezien hij pas “Na het eerste exploitatiejaar 2018 en toevoeging van het geprognosticeerde cashflow overschot aan de liquide middelen", 0,8 (score Matig) zal worden.

Aan de andere kant weten ze wel wat ze kopen aangezien Bert al 1,5 jaar op de Mira Daruda werkt en woont.

Het milieu verhaal blijft met al deze diesel boten toch wel “een dingetje” vrees ik voor de komen jaren.

Ik overweeg wel om hem ook mee te pakken.
pi_177031297
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 11:29 schreef obligataire het volgende:

[..]

Is de tweede partner tevens de verkoper van het schip? Ik heb die Romeynders al diverse malen voorbij zien komen. De eigen inbreng is een deel van de verkoopopbrengst die hij er in laat zitten?
Daar zullen we een vraag over moeten stellen. Jij denkt dat de prijs van het schip kunstmatig omhoog is gebracht om een papieren eigen inbreng te kunnen tonen?
pi_177031582
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 11:33 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Daar zullen we een vraag over moeten stellen. Jij denkt dat de prijs van het schip kunstmatig omhoog is gebracht om een papieren eigen inbreng te kunnen tonen?
Tsja het zou zo maar kunnen dat hij in de slechte tijd wat scheepjes gekocht heeft en nog op voorraad heeft. Met de huidige hoogconjunctuur zal hij daar een aardige winst op maken.

Het staat me trouwens ook voor de geest dat ze een handelsvoorraad schepen hadden/hebben en dat ze daar in het verleden slechte resultaten mee behaalden.

De lening Collin is de echte waarde van het schip? :?
Pecunia non olet
pi_177031687
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 11:54 schreef obligataire het volgende:

[..]

Tsja het zou zo maar kunnen dat hij in de slechte tijd wat scheepjes gekocht heeft en nog op voorraad heeft. Met de huidige hoogconjunctuur zal hij daar een aardige winst op maken.

Het staat me trouwens ook voor de geest dat ze een handelsvoorraad schepen hadden/hebben en dat ze daar in het verleden slechte resultaten mee behaalden.

De lening Collin is de echte waarde van het schip? :?
Tja, nu kunnen we de taxatie waarde bij Collin opvragen maar dan blijft weer de vraag over in hoeverre deze wat is opgeklopt…
Aan de andere kant zal "Bert" toch ook wel enig verstand van zaken hebben en zich geen oor aan laten naaien...
pi_177031876
quote:
14s.gif Op donderdag 8 februari 2018 12:01 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Tja, nu kunnen we de taxatie waarde bij Collin opvragen maar dan blijft weer de vraag over in hoeverre deze wat is opgeklopt…
Aan de andere kant zal "Bert" toch ook wel enig verstand van zaken hebben en zich geen oor aan laten naaien...
Ik heb twee projecten uit het verleden gevonden waar Kevin Romeijnders bij betrokken is. Beiden met stapel financiering. Kan zijn dat er meer projecten zijn.

https://www.collincrowdfund.nl/mcs-jager/
https://www.kapitaalopmaa(...)34-A70C-873B347B5AEC
pi_177032840
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 12:15 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Ik heb twee projecten uit het verleden gevonden waar Kevin Romeijnders bij betrokken is. Beiden met stapel financiering. Kan zijn dat er meer projecten zijn.

https://www.collincrowdfund.nl/mcs-jager/
https://www.kapitaalopmaa(...)34-A70C-873B347B5AEC
Goed gevonden!

Ik zit in beide niet maar ja, dan zou het maar zo eens kunnen zijn dat Maasland Scheepvaart makelaardij, dat in 2016 is omgedoopt tot Maasland Shipbrokers de taxatie zal hebben uitgevoerd dan wel de taxateur heeft aangestuurd ….

Ik begin meer en meer te twijfelen.
pi_177033121
Voor de liefhebbers: SiG Begijnhofstraat 24b en 20f staat open

https://investeren.sameni(...)0f-met-p-te-roermond

Klopt het dat je nu nog steeds met een vergrootglas moet zoeken naar indicaties dat dit appartementen zijn met/op erfpacht?

[ Bericht 10% gewijzigd door Horsemen op 08-02-2018 13:39:59 ]
pi_177033197
Mcs-jager is na een maand terugbetaald omdat Collin er achter kwam dat de investeerder met de 1e hypotheek zodanige voorwaarden had dat deze de belangen van de collin-investeerders ernstig zou schaden. Ik snap niet dat Collin nog zaken met hem doet aangezien hij Collin duidelijk niet goed heeft geïnformeerd over de voorwaarden van de 1e investeerder. Bewust of onbewust is niet relevant, hij is in beide gevallen verantwoordelijk.
pi_177033299
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 13:32 schreef bubbels234 het volgende:
Mcs-jager is na een maand terugbetaald omdat Collin er achter kwam dat de investeerder met de 1e hypotheek zodanige voorwaarden had dat deze de belangen van de collin-investeerders ernstig zou schaden. Ik snap niet dat Collin nog zaken met hem doet aangezien hij Collin duidelijk niet goed heeft geïnformeerd over de voorwaarden van de 1e investeerder. Bewust of onbewust is niet relevant, hij is in beide gevallen verantwoordelijk.
o ja, dat verhaal.
pi_177033478
Weet iemand waarom scheepsprojecten oververtegenwoordigd zijn in CF?
Is dat een branche waar de bank zijn vingers (bewust) niet meer aan brandt?
pi_177033503
quote:
14s.gif Op donderdag 8 februari 2018 13:27 schreef Horsemen het volgende:
Voor de liefhebbers: SiG Begijnhofstraat 24b en 20f staat open

https://investeren.sameni(...)0f-met-p-te-roermond

Klopt het dat je nu nog steeds met een vergrootglas moet zoeken naar indicaties dat dit appartementen zijn met/op erfpacht?
Staat volgens mij alleen in de financiële onderbouwing. Daarnaast moet je ook met een vergrootglas zoeken dat dit een project is vanuit een BV en niet vanuit een privé persoon. Bij informatie over de aanvrager wordt gewoon privé informatie vermeld, terwijl de aanvrager in werkelijkheid een bv is en geen privé persoon. De BV is echt geen 49 jaar met een eigen woning
pi_177033575
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 13:49 schreef djh77 het volgende:

[..]

Staat volgens mij alleen in de financiële onderbouwing. Daarnaast moet je ook met een vergrootglas zoeken dat dit een project is vanuit een BV en niet vanuit een privé persoon. Bij informatie over de aanvrager wordt gewoon privé informatie vermeld, terwijl de aanvrager in werkelijkheid een bv is en geen privé persoon. De BV is echt geen 49 jaar met een eigen woning
Klopt. Omtrent de BV was dit de reactie van SiG aan mij:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_177033905
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 13:49 schreef djh77 het volgende:

[..]

Staat volgens mij alleen in de financiële onderbouwing. Daarnaast moet je ook met een vergrootglas zoeken dat dit een project is vanuit een BV en niet vanuit een privé persoon. Bij informatie over de aanvrager wordt gewoon privé informatie vermeld, terwijl de aanvrager in werkelijkheid een bv is en geen privé persoon. De BV is echt geen 49 jaar met een eigen woning
Ja, met sommige dingen zijn ze hardleers. Zo brokkelt mijn vertrouwen heel langzamerhand wel af. Ze moeten eens leren heldere, correcte en betrouwbare informatie te verstrekken. Ze boffen dat een grotere investeerder er wat in gegooid heeft anders zou hij binnen twee uur al stagneren. Ik stop in ieder geval geen cent meer in dergelijke onduidelijke en misleidende projecten.
pi_177033908
quote:
14s.gif Op donderdag 8 februari 2018 13:27 schreef Horsemen het volgende:
Voor de liefhebbers: SiG Begijnhofstraat 24b en 20f staat open

https://investeren.sameni(...)0f-met-p-te-roermond

Klopt het dat je nu nog steeds met een vergrootglas moet zoeken naar indicaties dat dit appartementen zijn met/op erfpacht?
Ruim 46k ingelegd door 9 investeerders

[ Bericht 0% gewijzigd door djh77 op 08-02-2018 14:24:14 ]
pi_177034001
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 13:48 schreef impact9 het volgende:
Weet iemand waarom scheepsprojecten oververtegenwoordigd zijn in CF?
Is dat een branche waar de bank zijn vingers (bewust) niet meer aan brandt?
Banken vinden scheepvaart al sinds langere tijd niet interessant. De Rabo was lange tijd de enige bank die hierin nog wat kon betekenen in het verstrekken van hypotheken, maar de deskundigheid hiervan is al jaren geleden vertrokken bij de bank. Ergo, geen deskundigheid om risico's in te schatten is geen zaken doen in de betreffende branche.
pi_177034204
Ik heb vorig jaar bij twee voor mij nieuwe platformen een investering gedaan, New Funding en Bouwaandeel. De betalingen komen netjes binnen maar verder heb ik niet echt het idee dat ze nog aan de weg timmeren of dat ik nog nieuwe projecten voorbij heb zien komen. Of heb ik iets gemist?
pi_177034280
quote:
14s.gif Op donderdag 8 februari 2018 14:29 schreef Horsemen het volgende:
Ik heb vorig jaar bij twee voor mij nieuwe platformen een investering gedaan, New Funding en Bouwaandeel. De betalingen komen netjes binnen maar verder heb ik niet echt het idee dat ze nog aan de weg timmeren of dat ik nog nieuwe projecten voorbij heb zien komen. Of heb ik iets gemist?
Klopt. Bouwaandeel heeft nu alleen een pro-project waarbij je minimaal 100k moet inleggen als privé persoon. Ze zijn dus nog wel actief.
pi_177034302
quote:
1s.gif Op donderdag 8 februari 2018 14:34 schreef djh77 het volgende:

[..]

Klopt. Bouwaandeel heeft nu alleen een pro-project waarbij je minimaal 100k moet inleggen als privé persoon. Ze zijn dus nog wel actief.
De AFM is hier zeker heel blij mee? |:( :?
pi_177034363
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 14:36 schreef SunnyCrowder het volgende:

[..]

De AFM is hier zeker heel blij mee? |:( :?
Ze geven aan dat de ondergrens van 100k juist is gekozen zodat er geen toezicht is van de AFM. De eisen van de AFM zijn dan niet van toepassing.

Wel richten ze zich op investeerders met meer dan een miljoen aan vrij besteedbaar vermogen.
pi_177034534
quote:
1s.gif Op donderdag 8 februari 2018 14:39 schreef djh77 het volgende:

[..]

Ze geven aan dat de ondergrens van 100k juist is gekozen zodat er geen toezicht is van de AFM. De eisen van de AFM zijn dan niet van toepassing.

Wel richten ze zich op investeerders met meer dan een miljoen aan vrij besteedbaar vermogen.
Bedankt voor de verduidelijking.
pi_177034652
quote:
1s.gif Op donderdag 8 februari 2018 14:34 schreef djh77 het volgende:

[..]

Klopt. Bouwaandeel heeft nu alleen een pro-project waarbij je minimaal 100k moet inleggen als privé persoon. Ze zijn dus nog wel actief.
Ja gelukkig nog wel actief ook al vraag ik mij af of die spaarzame projecten allemaal vol komen / gekomen zijn.
Iemand nog iets van New Funding gehoord?
pi_177037436
quote:
Een paar maanden geleden heb ik telefonisch een adviseur van New Funding gesproken en naar nieuwe projecten bij hen gevraagd.
Hij zei dat ze plannen maakten om in de toekomst voor Geld voor Elkaar de vastgoed projecten te gaan doen. Ik vond het vaag en merkte op dat er wel wat gecommuniceerd mocht worden.
pi_177037594
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 17:15 schreef zeilert het volgende:

[..]

Een paar maanden geleden heb ik telefonisch een adviseur van New Funding gesproken en naar nieuwe projecten bij hen gevraagd.
Hij zei dat ze plannen maakten om in de toekomst voor Geld voor Elkaar de vastgoed projecten te gaan doen. Ik vond het vaag en merkte op dat er wel wat gecommuniceerd mocht worden.
Dank!

Inderdaad een beetje vaag. Blijkbaar nog niet van de grond gekomen.... Ik heb GvE er ook nog niet over gehoord maar zal daar tzt eens naar vragen.

Iemand anders nog nieuws over New Funding?
pi_177037791
Kwam wel weer een nieuw platform tegen dat zich ook richt op vastgoed: https://www.yourfund.nl
pi_177037886
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 17:36 schreef djh77 het volgende:
Kwam wel weer een nieuw platform tegen dat zich ook richt op vastgoed: https://www.yourfund.nl
Ja, die kwam ik enige tijd geleden ook tegen en heb mij toen aangemeld voor de nieuwsbrief waarvan ik vandaag de 1e heb ontvangen. Stond eigenlijk niets in. Ze zitten nog te wachten op een AFM vergunning/ontheffing. Wij ook maar afwachten dus :P
pi_177038190
Het is een klein wereldje die scheepvaart.

- Mira Daruda (CCF) 50% participatie door Romeijnders, Peters en Van Sandijk.
- Mira Vita (KOM) 50% participatie door Van Sandijk (Pesaro bv)
- Mira Maris (GvE) naam doet vermoeden dat dit schip bij dezelfde rederij wordt gekocht. Ik vermoed dat dit Riversail is.
- Mira Auratus 100% bezit van Romeijnders (via Riveryards)

En dan is er ook nog een accountantskantoor:

Peters & van Sandijk is een gespecialiseerd accountantskantoor voor de binnenvaart.
Het kantoor en de vennoten maken deel uit van de Mira Forti Groep die op meerdere terreinen belangen heeft in de binnenvaartsector. Romeijnders zit ook in de Mira Forti Groep.

[ Bericht 17% gewijzigd door obligataire op 08-02-2018 18:47:54 ]
Pecunia non olet
pi_177038222
Fitness 100k op CcF
https://www.collincrowdfund.nl/af-fitness/
Een van de ondernemers is de man achter de pizzahut restaurants in Nederland https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Soeniel_Sewnarain

[ Bericht 14% gewijzigd door djh77 op 08-02-2018 18:36:05 ]
pi_177038957
quote:
1s.gif Op donderdag 8 februari 2018 18:05 schreef djh77 het volgende:
Fitness 100k op CcF
https://www.collincrowdfund.nl/af-fitness/
Een van de ondernemers is de man achter de pizzahut restaurants in Nederland https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Soeniel_Sewnarain
Lijkt erop dat de bank krediet heeft opgezegd. Waar was de pizza hut financiering bij? Ook ccf?
pi_177039723
quote:
1s.gif Op donderdag 8 februari 2018 18:40 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Lijkt erop dat de bank krediet heeft opgezegd. Waar was de pizza hut financiering bij? Ook ccf?
Nee, GvE. Liepen daar maar moeizaam vol. Wellicht dat ze over stappen naar CcF voor de volgende locaties.
https://www.geldvoorelkaa(...)pagne-pizza-hut.aspx
quote:
Pizza Hut kondigt aan volgend jaar vestigingen te gaan openen in Den Haag, Zoetermeer, Delft en Gouda. Dat laat ondernemer Soeniel Sewnarain weten aan Omroep West. De van oorsprong Amerikaanse restaurantketen werkt sinds vorig jaar aan een comeback in ons land
pi_177042927
quote:
1s.gif Op donderdag 8 februari 2018 18:05 schreef djh77 het volgende:
Fitness 100k op CcF
https://www.collincrowdfund.nl/af-fitness/
Een van de ondernemers is de man achter de pizzahut restaurants in Nederland
Pizza en fitness, hij hedget zijn bedrijven goed in elk geval.
pi_177050341
quote:
1s.gif Op donderdag 8 februari 2018 18:05 schreef djh77 het volgende:
Fitness 100k op CcF
https://www.collincrowdfund.nl/af-fitness/
Een van de ondernemers is de man achter de pizzahut restaurants in Nederland https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Soeniel_Sewnarain
Trouwens de 2e lening via ccf:
https://www.collincrowdfund.nl/anytime-fitness-nesselande/ Een half jaar geleden al 50k voor de 50% overname
pi_177050412
quote:
14s.gif Op donderdag 8 februari 2018 14:29 schreef Horsemen het volgende:
Ik heb vorig jaar bij twee voor mij nieuwe platformen een investering gedaan, New Funding en Bouwaandeel. De betalingen komen netjes binnen maar verder heb ik niet echt het idee dat ze nog aan de weg timmeren of dat ik nog nieuwe projecten voorbij heb zien komen. Of heb ik iets gemist?
Bij mij is de betaling februari Den Burg (NF) nog niet bijgeschreven.
Pecunia non olet
pi_177050429
Fitness loop ik met een grote boog omheen, de veehandel heb ik wel meegenomen. De laatste maanden heb ik bijna alleen maar hypothecair gedekte crowdfund investeringen gedaan. Door schade en schande wijs geworden :X
pi_177050510
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 10:08 schreef Faraday01 het volgende:
Fitness loop ik met een grote boog omheen, de veehandel heb ik wel meegenomen. De laatste maanden heb ik bijna alleen maar hypothecair gedekte crowdfund investeringen gedaan. Door schade en schande wijs geworden :X
Ik kan de investeringslink van de veehandel even niet vinden, heb jij die voor mij? Alvast bedankt!
pi_177050634
quote:
14s.gif Op donderdag 8 februari 2018 21:27 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:

[..]

Pizza en fitness, hij hedget zijn bedrijven goed in elk geval.
_O- ha ja, met zijn ene bedrijf mest hij zijn klanten vet en met het andere laat hij ze weer afvallen.
Pecunia non olet
pi_177050674
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 10:13 schreef impact9 het volgende:

[..]

Ik kan de investeringslink van de veehandel even niet vinden, heb jij die voor mij? Alvast bedankt!
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 12:23 schreef SunnyCrowder het volgende:
Inmiddels de link ontvangen van het nieuwe CCF project:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_177051283
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 10:13 schreef impact9 het volgende:

[..]

Ik kan de investeringslink van de veehandel even niet vinden, heb jij die voor mij? Alvast bedankt!
Geheime link is niet meer nodig. Hij staat nu online:
https://www.collincrowdfund.nl/verweijen-veehandel/
pi_177051325
Fotograaf met een EV van meer dan 250K op FNC:
https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab4
Wil 15k lenen. Meningen?
pi_177051506
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 11:03 schreef djh77 het volgende:
Fotograaf met een EV van meer dan 250K op FNC:
https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab4
Wil 15k lenen. Meningen?
Blijkbaar een stevige overwaarde in zijn bedrijfspand. Wel dalende omzet en winst. Ik zou in zo'n geval dolgraag de cijfers 2017 willen zien maar dat is teveel gevraagd bij FNC.
Pecunia non olet
pi_177051619
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 11:03 schreef djh77 het volgende:
Fotograaf met een EV van meer dan 250K op FNC:
https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab4
Wil 15k lenen. Meningen?
Enige dat ik kan verzinnen is dat het vastgoed betreft waar de studio in zit? Cijfers over 2017 zouden verhelderend kunnen zijn. Minder omzet in 2016 tov 2015, minder winst maar schulden wel omlaag. Te weinig cashflow om te investeren nu vandaar CF? Zou wellicht kunnen betekenen dat 2017 ook niet zo florissant was.
pi_177051821
Die viswinkel op FNC vind ik op zich wel interessant, lijken me serieuze hardwerkend mensen in familiebedrijf en hebben goed EV opgebouwd.
Pecunia non olet
  vrijdag 9 februari 2018 @ 11:40:26 #68
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_177052410
Ik heb niet teruggelezen, maar is het jullie opgevallen dat de zoon van de veehandel nu geld via Collin probeert te betrekken terwijl de vader nog een lening bij KOM heeft lopen met hetzelfde onderpand? Hopelijk wordt het netjes geregeld met een totale afkoop van de nog resterende termijnen + rente.
pi_177052575
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 11:40 schreef Coelho het volgende:
Ik heb niet teruggelezen, maar is het jullie opgevallen dat de zoon van de veehandel nu geld via Collin probeert te betrekken terwijl de vader nog een lening bij KOM heeft lopen met hetzelfde onderpand? Hopelijk wordt het netjes geregeld met een totale afkoop van de nog resterende termijnen + rente.
Die lening wordt met deze lening afgelost, dit staat ook in de pitch.
Of ben jij van mening dat dit een andere lening betreft?

ps. KoM vestigt bijna nooit daadwerkelijk zekerheden (ze claimen dit alleen in hun pitch). 99% zeker dat er dus gewoon een eerste hypotheekrecht gevestigd kan worden zonder problemen.
  vrijdag 9 februari 2018 @ 11:45:41 #70
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_177052580
onderpand als zijnde hypotheek bij kom is nooit geregeld.
lening is vrijwel afgelost en in de pitch van collin staat dat deze wordt afgelost.

ondanks dat KOM de hypo had moeten regelen maak ik me geen zorgen.
Tot nooit .......
pi_177052668
Penning wordt teruggetrokken. Raar. Je doet toch gedegen onderzoek voordat je een traject opstart.. Of zou de alternatieve financiering zijn getriggert door CF?
pi_177052673
Penning Vastgoed bij CcF wordt teruggetrokken
pi_177052710
Ja krijg de mail ook net, waardeloos. Zeker weer een bank die er mee vandoor gaat...
pi_177052998
Mode op ccf:
https://www.collincrowdfund.nl/djonel-fashion/
Met 3e hypotheek (wel materieel)
quote:
Vader geeft een persoonlijke borgstelling af voor ¤ 50.000,-, gesecureerd met een derde hypothecaire inschrijving op de woning van ¤ 50.000,-. De woning is voorbelast met een eerste en tweede hypotheek met een totale inschrijving van ¤ 25.310,-. De WOZ-waarde van de woning bedraagt op dit moment ¤ 164.000,-. Deze borgstelling heeft op dit moment materiële waarde.


[ Bericht 32% gewijzigd door djh77 op 10-02-2018 07:25:52 ]
pi_177053197
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 11:20 schreef obligataire het volgende:
ieuze hardwerkend mensen in familiebedrijf en hebben goed EV opgebouwd.
Het is maar afwachten hoe de nieuwe winkels gaan lopen en hoe de concurrentie daar is. Zijn eerste winkel moet hij dus nu afscheid van nemen met al zijn vaste klanten erbij. Zie ook de FB video.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 11:57 schreef djh77 het volgende:
Mode op ccf:
https://www.collincrowdfund.nl/djonel-fashion/
Met 3e hypotheek (wel materieel)

[..]

Mode blijf ik normaal gesproken ver weg van en de solvabiliteit is ook echt dramatisch maar ik denk persoonlijk dat vader de droom van dochter sponsort dus deze zou ik dan toch overwegen, zeker ook gezien de zekerheid met de hypotheek.

[ Bericht 10% gewijzigd door SunnyCrowder op 09-02-2018 12:10:26 ]
pi_177053596
Zo, veehandel vol. Go with the kalveren!
pi_177053664
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 11:48 schreef Faraday01 het volgende:
Penning Vastgoed bij CcF wordt teruggetrokken
Balen!
Projecten als deze zijn schaars.
Dat dacht de kaper van dit project zeker ook. Zou Collin toch af moeten dekken zodat de beoogd lening nemer toch minimaal de boete rente aan de investeerders betaald als het project in deze fase is beland.
pi_177053794
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 12:19 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Balen!
Projecten als deze zijn schaars.
Dat dacht de kaper van dit project zeker ook. Zou Collin toch af moeten dekken zodat de beoogd lening nemer toch minimaal de boete rente aan de investeerders betaald als het project in deze fase is beland.
CcF zal wel geregeld hebben dat ze de eigen fee opstrijken en dan vinden ze het verder prima
pi_177054441
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 12:19 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Balen!
Projecten als deze zijn schaars.
Dat dacht de kaper van dit project zeker ook. Zou Collin toch af moeten dekken zodat de beoogd lening nemer toch minimaal de boete rente aan de investeerders betaald als het project in deze fase is beland.
Ik deed juist bewust niet mee met dit stukje incourant onderpand..
pi_177054574
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 12:04 schreef SunnyCrowder het volgende:

[..]

Het is maar afwachten hoe de nieuwe winkels gaan lopen en hoe de concurrentie daar is. Zijn eerste winkel moet hij dus nu afscheid van nemen met al zijn vaste klanten erbij. Zie ook de FB video.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[..]

Mode blijf ik normaal gesproken ver weg van en de solvabiliteit is ook echt dramatisch maar ik denk persoonlijk dat vader de droom van dochter sponsort dus deze zou ik dan toch overwegen, zeker ook gezien de zekerheid met de hypotheek.
Dit gaat natuurlijk gegarandeerd mis, echter biedt het onderpand wel comfort. Kan weinig misgaan mbt het uiteindelijk terugkrijgen van je geld...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_177054684
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 11:48 schreef kopersneek het volgende:
Penning wordt teruggetrokken. Raar. Je doet toch gedegen onderzoek voordat je een traject opstart.. Of zou de alternatieve financiering zijn getriggert door CF?
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 11:49 schreef Jaerock het volgende:
Ja krijg de mail ook net, waardeloos. Zeker weer een bank die er mee vandoor gaat...
Dat is het eerste wat ik ook dacht.

quote:
1s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 12:19 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Balen!
Projecten als deze zijn schaars.
Dat dacht de kaper van dit project zeker ook. Zou Collin toch af moeten dekken zodat de beoogd lening nemer toch minimaal de boete rente aan de investeerders betaald als het project in deze fase is beland.
Je had het niet beter kunnen zeggen. Dit is ook niet de eerste keer dat de investeerders maar ook een platform op het laatste moment worden ingehaald door een bank. Ook GvE heeft hier recentelijk nog mee te maken gehad. De platformen moeten dit gat echt gaan dichten in hun eigenbelang maar zeker ook in het belang van de investeerders .

quote:
1s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 12:23 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

CcF zal wel geregeld hebben dat ze de eigen fee opstrijken en dan vinden ze het verder prima
Ook Collin loopt hier links of rechtsom geld door mis en zal hier dus niet blij mee zijn.
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 12:43 schreef impact9 het volgende:

[..]

Ik deed juist bewust niet mee met dit stukje incourant onderpand..
Zo incourant lijkt het dus niet te zijn.
pi_177055265
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 11:57 schreef djh77 het volgende:
Mode op ccf:
https://www.collincrowdfund.nl/djonel-fashion/
Met 3e hypotheek (wel materieel)

[..]

Hierbij de link:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_177056233
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 12:04 schreef SunnyCrowder het volgende:

[..]Het is maar afwachten hoe de nieuwe winkels gaan lopen en hoe de concurrentie daar is. Zijn eerste winkel moet hij dus nu afscheid van nemen met al zijn vaste klanten erbij. Zie ook de FB video.
Dat is waar maar dat risico is enigszins ingeprijsd in de classificatie en rente (12%) netto. Het zal een hele klus worden voordat alles loopt zoals voorheen. Het zijn echter wel bestaande viswinkels zoals ik het begrijp dus beginnen ze niet op nul.

(inzake de viswinkel op FNC)
Pecunia non olet
pi_177056337
De top 10 van week 6:
pi_177056470
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 13:14 schreef SunnyCrowder het volgende:

[..]

Hierbij de link:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
en weer snel gevonden :Y ^O^
pi_177056514
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 13:14 schreef SunnyCrowder het volgende:

[..]

Hierbij de link:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
^O^ Weer bedankt!
pi_177056568
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 14:05 schreef TisIk het volgende:

[..]

^O^ Weer bedankt!
Inderdaad. Ik ben benieuwd of deze ook in de voorverkoop vol komt. Het project spreekt me absoluut niet aan om diverse redenen maar het huisje van pa zorgt voor voldoende dekking. Ik snap trouwens niet goed waarom ze hiermee niet naar een bank zijn gegaan maar dat kan met zijn leeftijd te maken hebben?
Pecunia non olet
pi_177056636
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 13:54 schreef obligataire het volgende:

[..]

Dat is waar maar dat risico is enigszins ingeprijsd in de classificatie en rente (12%) netto. Het zal een hele klus worden voordat alles loopt zoals voorheen. Het zijn echter wel bestaande viswinkels zoals ik het begrijp dus beginnen ze niet op nul.

(inzake de viswinkel op FNC)
Daar heb je gelijk in. Toch maar weer eens heroverwegen. Blijft lastig om te beslissen op alleen jaarcijfers en een korte toelichting. Eerst maar eens de update omtrent het duikcentrum van FNC afwachten.

Edit: Toch geïnvesteerd voor mijn minimale bedrag. Dank voor de waardevolle discussie.

[ Bericht 2% gewijzigd door SunnyCrowder op 09-02-2018 18:32:24 ]
pi_177056724
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 14:07 schreef obligataire het volgende:
Inderdaad. Ik ben benieuwd of deze ook in de voorverkoop vol komt. Het project spreekt me absoluut niet aan om diverse redenen maar het huisje van pa zorgt voor voldoende dekking. Ik snap trouwens niet goed waarom ze hiermee niet naar een bank zijn gegaan maar dat kan met zijn leeftijd te maken hebben?
+1. De rente is wel hoog voor een hypothecair gesecureerde borg. Er zal wel een lijk in de kast zitten ergens, there is no such thing as a free lunch tenslotte. We gaan het zien, ik doe wel mee.
pi_177056762
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 14:14 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
+1. De rente is wel hoog voor een hypothecaire gesecureerde borg. Er zal wel een lijk in de kast zitten ergens, there is no such thing as a free lunch tenslotte. We gaan het zien, ik doe wel mee.
Wie schrijft er uberhaupt 2 hypotheken in voor 25k?
Gulden tijdperk?
pi_177056905
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 14:07 schreef obligataire het volgende:

[..]

Inderdaad. Ik ben benieuwd of deze ook in de voorverkoop vol komt. Het project spreekt me absoluut niet aan om diverse redenen maar het huisje van pa zorgt voor voldoende dekking. Ik snap trouwens niet goed waarom ze hiermee niet naar een bank zijn gegaan maar dat kan met zijn leeftijd te maken hebben?
Zoals al eerder genoemd, kleding/mode en in dit geval ook nog voor een specifieke doelgroep (maatje meer) en starter. Eigenlijk zie ik dat ook helemaal niet zitten.

De zekerheden zien er dan op het eerste gezicht wel weer goed uit alhoewel ik altijd een beetje mijn twijfels heb over 2e of 3e hypotheken. Wat als de eerste en/of tweede hypotheek verstrekker niet mee wil werken aan een gedwongen verkoop? Helaas hebben we nog geen voorbeelden hoe dat in een dergelijke zaak zou gaan. Vooralsnog neem ik hem toch maar mee of er moet hier nog iets raars boven komen drijven.
pi_177057133
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 12:17 schreef kopersneek het volgende:
Zo, veehandel vol. Go with the kalveren!
Ideaal voor de mensen die in de lening van KOM zitten, deze word afgelost met inbegrip van aflossing en rente vanuit de lening van Colin :)
pi_177057143
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 14:20 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Zoals al eerder genoemd, kleding/mode en in dit geval ook nog voor een specifieke doelgroep (maatje meer) en starter. Eigenlijk zie ik dat ook helemaal niet zitten.

De zekerheden zien er dan op het eerste gezicht wel weer goed uit alhoewel ik altijd een beetje mijn twijfels heb over 2e of 3e hypotheken. Wat als de eerste en/of tweede hypotheek verstrekker niet mee wil werken aan een gedwongen verkoop? Helaas hebben we nog geen voorbeelden hoe dat in een dergelijke zaak zou gaan. Vooralsnog neem ik hem toch maar mee of er moet hier nog iets raars boven komen drijven.
Ik geloof totaal niet in het succes van deze starter. Doe dan ook niet mee ondanks de materiële 3e hypotheek.
pi_177057579
Kleine lening (25k) op ivm:
https://www.investormatch(...)ches/411-bedgenoten/
Geen hyp zekerheid, maar wel een forse overwaarde op de woning van 175k
pi_177057696
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 14:20 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Zoals al eerder genoemd, kleding/mode en in dit geval ook nog voor een specifieke doelgroep (maatje meer) en starter. Eigenlijk zie ik dat ook helemaal niet zitten.

De zekerheden zien er dan op het eerste gezicht wel weer goed uit alhoewel ik altijd een beetje mijn twijfels heb over 2e of 3e hypotheken. Wat als de eerste en/of tweede hypotheek verstrekker niet mee wil werken aan een gedwongen verkoop? Helaas hebben we nog geen voorbeelden hoe dat in een dergelijke zaak zou gaan. Vooralsnog neem ik hem toch maar mee of er moet hier nog iets raars boven komen drijven.
Uiteindelijk komt het geld ooit weer terug, anders kan het pand nooit verkocht worden. In dit geval zal de vader van de onderneemster (48) toch minimaal 68+ moeten zijn.
In het ergste geval zal er moeten worden gewacht tot overlijden van vader? Of zie ik dat verkeerd?
pi_177057831
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 14:57 schreef impact9 het volgende:

[..]

Uiteindelijk komt het geld ooit weer terug, anders kan het pand nooit verkocht worden. In dit geval zal de vader van de onderneemster (48) toch minimaal 68+ moeten zijn.
In het ergste geval zal er moeten worden gewacht tot overlijden van vader? Of zie ik dat verkeerd?
Ik zit te twijfelen of ik hier aan mee ga doen. Zoals ik het zie wordt de vordering behalve richting dochter opeisbaar richting de vader als het mis gaat met de winkel. Dan gaat de deurwaarder aan de slag en zal er beslag gelegd worden op een deel van zijn pensioen/inkomen. Omdat zijn 1e en 2e hypotheek zo laag is zal hij amper woonlasten hebben en mag je verwachten dat er zeker een beslag van tenminste enkele honderden euro's per maand gelegd moet kunnen worden waarbij dus sowieso de rentelasten kan dragen. Dat is dus nog los van een eventuele verkoop van de woning.

Ik neig naar ja omdat het geld altijd wel terug komt maar ik geloof ook helemaal niet in het bedrijfsmodel...
pi_177058105
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 15:03 schreef Faraday01 het volgende:

[..]Ik neig naar ja omdat het geld altijd wel terug komt maar ik geloof ook helemaal niet in het bedrijfsmodel...
Als het geld gegarandeerd terug komt, hoeft dat ook eigenlijk niet:) Het zal misschien een afgeleefde, uitgewoonde en niet aan de eisen van deze tijd aangepaste woning zijn, maar de helft van de WOZ zal het toch gauw opbrengen neem ik aan.

Bij uitgestelde verkoop loopt de rente gewoon door dus uiteindelijk komt dat bij verkoop/vererving ook tot uitkering.
Pecunia non olet
pi_177058182
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 15:14 schreef obligataire het volgende:

[..]

Als het geld gegarandeerd terug komt, hoeft dat ook eigenlijk niet:) Het zal misschien een afgeleefde, uitgewoonde en niet aan de eisen van deze tijd aangepaste woning zijn, maar de helft van de WOZ zal het toch gauw opbrengen neem ik aan.

Bij uitgestelde verkoop loopt de rente gewoon door dus uiteindelijk komt dat bij verkoop/vererving ook tot uitkering.
In deze woning in Etten Leur woont een J.J. Dirven: https://www.google.nl/map(...).5762259!4d4.6325973
pi_177058277
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 15:18 schreef djh77 het volgende:

[..]

In deze woning in Etten Leur woont een J.J. Dirven: https://www.google.nl/map(...).5762259!4d4.6325973
daar is de woz 485k van dus dat zal hem niet zijn.
pi_177058308
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 14:52 schreef djh77 het volgende:
Kleine lening (25k) op ivm:
https://www.investormatch(...)ches/411-bedgenoten/
Geen hyp zekerheid, maar wel een forse overwaarde op de woning van 175k
Tja, ook weer een twijfelgeval.

Het geld gaat gebruikt worden om voor 7k een bestaande lening af te lossen (welke klaarblijkelijk een nog veel hogere rente heeft dan de 9% van IvM). De overige 18k gaan gebruikt worden om de achterstanden in de openstaande (kortlopende) rekeningen in te lopen. Het bedrijf draait verre van florissant naar mijn mening. Volgens mij kan de ondernemer net aan zijn kop boven water houden. De zekerheden zouden dan voldoende moeten zijn maar geen hypotheek dus allemaal erg onzeker. Ondanks dat het IvM is denk ik toch dat ik hem laat lopen. Hoe staan jullie hierin?
pi_177058757
nieuwe op FNC: schilder wil 10K lenen tegen 19,9%
pitch meldt: al eerder FNC lening die netjes betaald wordt.
weet iemand hier iets van vorige lening?
wanneer? hoeveel?
pi_177059249
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 14:57 schreef impact9 het volgende:
Uiteindelijk komt het geld ooit weer terug, anders kan het pand nooit verkocht worden. In dit geval zal de vader van de onderneemster (48) toch minimaal 68+ moeten zijn.
In het ergste geval zal er moeten worden gewacht tot overlijden van vader? Of zie ik dat verkeerd?
Dat zie je juist volgens mij. Dat scenario lijkt me ook het meest waarschijnlijke, want de rechter zal een oud baasje echt niet uit zijn huis gaan zetten. Dus je zal het ofwel bewoond/verhuurd moeten executeren (met lagere opbrengst), ofwel wachten tot hij niet meer zelfstandig kan wonen of overlijdt. Of de winkel moet gewoon goed draaien natuurlijk, je weet nooit hoe een koe een haas vangt.
pi_177059485
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 16:04 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:

[..]

Dat zie je juist volgens mij. Dat scenario lijkt me ook het meest waarschijnlijke, want de rechter zal een oud baasje echt niet uit zijn huis gaan zetten. Dus je zal het ofwel bewoond/verhuurd moeten executeren (met lagere opbrengst), ofwel wachten tot hij niet meer zelfstandig kan wonen of overlijdt. Of de winkel moet gewoon goed draaien natuurlijk, je weet nooit hoe een koe een haas vangt.
'Hoe een koe een haas vangt' zou ook de naam van deze grote-maten winkel kunnen worden!
pi_177059563
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 16:17 schreef BillieCF het volgende:

[..]

'Hoe een koe een haas vangt' zou ook de naam van deze grote-maten winkel kunnen worden!
Doel je dan met die koe op het maatje meer? :)
pi_177059656
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 16:22 schreef crowdiefunder het volgende:

[..]

Doel je dan met die koe op het maatje meer? :)
Yep :+
pi_177061323
Iemand vandaag een update van FNC ontvangen?
pi_177061383
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 17:51 schreef Royve het volgende:
Iemand vandaag een update van FNC ontvangen?
Nee, maar wel een betaling. Update zal maandag wel komen
pi_177061505
Ah, de betaling van de Leidse schoonmaker is idd binnen.
pi_177061533
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 17:54 schreef djh77 het volgende:

[..]

Nee, maar wel een betaling. Update zal maandag wel komen
We 2 "na-"betalingen en 2 cashback betalingen. Nog geen update
pi_177061660
https://www.horecacrowdfu(...)s-amsterdam-72d12e57

is nagenoeg tot stilstand gekomen, nw impuls nodig, omzet doelstelling >1,000k is ambitieus.
Ik pak veel HCN projecten mee, maar deze nu nog niet.
pi_177062097
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 18:03 schreef zeilert het volgende:

[..]

We 2 "na-"betalingen en 2 cashback betalingen. Nog geen update
twee cashbacks zijn ook binnen, maar de eerste!! annuiteit van het Duikcentrum niet. Raar dat je daar niets over hoort van FNC terwijl de betaling al medio januari moest worden geind.

[ Bericht 0% gewijzigd door Camogli op 09-02-2018 18:49:09 ]
pi_177062742
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 18:33 schreef Camogli het volgende:

[..]

twee cashbacks zijn ook binnen, maar de eerste!! annuiteit van het Duikcentrum niet. Raar dat je daar niets over hoort van FNC terwijl de betaling al medio januari moest worden geind.
Update komt. Was vandaag verwacht. Zal zeer waarschijnlijk maandag worden. FNC doet dit op vaste momenten in de maand
pi_177063285
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 19:04 schreef djh77 het volgende:

[..]

Update komt. Was vandaag verwacht. Zal zeer waarschijnlijk maandag worden. FNC doet dit op vaste momenten in de maand
Vreemd nu heb ik de problemen met inloggen bij FNC waar anderen van de week over hebben geklaagd! Ben ik nu de enige?
pi_177063610
Ik kom er op mijn telefoon nu ook niet in maar op mijn PC wel. Wachtwoord zowel opnieuw getikt als gecopy/paste vanuit password kluis, is absoluut goed. Raadselachtig.
pi_177063913
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 19:30 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Vreemd nu heb ik de problemen met inloggen bij FNC waar anderen van de week over hebben geklaagd! Ben ik nu de enige?
Ik kan met mijn mobiel probleemloos inloggen.
Wat een waardeloze site is dat trouwens (mobiel) met name voor nieuwe investeringen. Ik kan helemaal geen project namen zien, is dat normaal?
pi_177064528
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 19:59 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Ik kan met mijn mobiel probleemloos inloggen.
Wat een waardeloze site is dat trouwens (mobiel) met name voor nieuwe investeringen. Ik kan helemaal geen project namen zien, is dat normaal?
Op iPad liggend wel,
Mobiel niet. Je kan wel op een bedrag klikken, dan zie je alle gegevens die je op een pc ook ziet.

[ Bericht 0% gewijzigd door djh77 op 10-02-2018 05:44:21 ]
pi_177066442
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 20:29 schreef djh77 het volgende:

[..]

Opdrachtgever iPad liggend wel,
Mobiel niet. Je kan wel op een bedrag klikken, dan zie je alle gegevens die je op een pc ook ziet.
Ja, dat heb ik gezien maar erg handig is dat niet als je bijvoorbeeld een bepaald project zoekt.
Op een pc werkt het wel prima inderdaad.
pi_177073332
quote:
12s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 18:10 schreef peterc het volgende:
https://www.horecacrowdfu(...)s-amsterdam-72d12e57

is nagenoeg tot stilstand gekomen, nw impuls nodig, omzet doelstelling >1,000k is ambitieus.
Ik pak veel HCN projecten mee, maar deze nu nog niet.
Is ook het eerste project van 3* dat meer dan 200k probeert op te halen. Zal net iets teveel zijn voor 3*
pi_177073435
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 11:57 schreef djh77 het volgende:
Mode op ccf:
https://www.collincrowdfund.nl/djonel-fashion/
Met 3e hypotheek (materieel)
Al 16k ingelegd van de 50k
pi_177074476
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 07:26 schreef djh77 het volgende:

[..]

Al 16k ingelegd van de 50k
Wat gebeurd met de borg (door een particulier afgegeven) en 3e hypotheek als de vader (binnenkort) overlijd ??
Hoeveel erfgenamen zijn er ??
Zakelijk zie ik dit project niet echt zitten.
Hoe hard is de zekerheid ??
pi_177074570
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 09:33 schreef Appeltje58 het volgende:

[..]

Wat gebeurd met de borg (door een particulier afgegeven) en 3e hypotheek als de vader (binnenkort) overlijd ??
Hoeveel erfgenamen zijn er ??
Zakelijk zie ik dit project niet echt zitten.
Hoe hard is de zekerheid ??
m.i.moet bij overlijden het huis verkocht worden. Erfgenamen zijn tot die tijd verantwoordelijk voor de rentebetaling. Bij verkoop worden de hypotheekhouders betaald. Hoeveel erfgenamen maakt dan niet veel uit? Bij overlijden voor einde looptijd lening, zou de lening m.i.vervroegd afgelost moeten worden.

[ Bericht 2% gewijzigd door djh77 op 10-02-2018 09:45:21 ]
pi_177078602
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 februari 2018 19:30 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Vreemd nu heb ik de problemen met inloggen bij FNC waar anderen van de week over hebben geklaagd! Ben ik nu de enige?
Heb je al gecheckt of dr /nl achter het domein staat? Viel me laatst op dat je zonder niet kunt inloggen.Vermoedelijk is dat de VK i.p.v. NL omgeving.

Dat viel me iig laatst op toen ik weer niet kon inloggen.
  zaterdag 10 februari 2018 @ 12:46:06 #123
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_177078841
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 09:39 schreef djh77 het volgende:

[..]

m.i.moet bij overlijden het huis verkocht worden. Erfgenamen zijn tot die tijd verantwoordelijk voor de rentebetaling. Bij verkoop worden de hypotheekhouders betaald. Hoeveel erfgenamen maakt dan niet veel uit? Bij overlijden voor einde looptijd lening, zou de lening m.i.vervroegd afgelost moeten worden.
erfgenamen erven dus schuld met betalingsafspraak.
ze kunnen er ook voor kiezen om de schuld volgens afspraak af te lossen. als erfgenamen de erfenis weigeren dan wordt het huis verkocht.
Tot nooit .......
pi_177078933
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 12:46 schreef Speekselklier het volgende:
ze kunnen er ook voor kiezen om de schuld volgens afspraak af te lossen.
Alleen als de erfgenamen besluiten het huis niet te verkopen toch?
pi_177079070
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 12:48 schreef djh77 het volgende:

[..]

Alleen als de erfgenamen besluiten het huis niet te verkopen toch?
Bij het aanvaarden van een erfenis neem je zowel de lusten als de lasten. Dus wanneer de erfgenamen het huis aanvaarden dan aanvaarden zij ook de hypotheken en dus de daarmee samenvallende betalingen. Het staat hen natuurlijk vrij om het huis te verkopen en dus ook de hypotheken af te lossen om bijvoorbeeld de overwaarde te cashen.
pi_177079261
Bij Greencrowd staan twee projecten open met een weliswaar laag financieel rendement van 4% maar ook een rendement in de energietransitie. Ten opzichte van de oorspronkelijke pitch zijn de zekerheden door twee garanties verbeterd.
https://greencrowd.nl/project/iederzon-nederland en https://greencrowd.nl/project/iederzon-amsterdam. Mede ook voor de transitie heb ik ze meegenomen.
pi_177087081
Het lijkt er op dat het project Overname Viswinkels op FundingCircle vol gaat lopen. Het is niet gebruikelijk op FnC dat daar projecten van een ton vol lopen. Het aantal openstaande projecten loopt terug. Het lijkt er op dat er nu wat meer geïnvesteerd wordt op FnC dan een tijdje terug.
pi_177087794
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 12:52 schreef ML45 het volgende:

[..]

Bij het aanvaarden van een erfenis neem je zowel de lusten als de lasten. Dus wanneer de erfgenamen het huis aanvaarden dan aanvaarden zij ook de hypotheken en dus de daarmee samenvallende betalingen. Het staat hen natuurlijk vrij om het huis te verkopen en dus ook de hypotheken af te lossen om bijvoorbeeld de overwaarde te cashen.
De vader heeft geen schuld aan platfom.
de dochter heeft een schuld en moet betalen.
Vader staat alleen borg dus de erfgenamen erven de borgstelling.
pi_177088000
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 17:56 schreef Aalsmeer15 het volgende:

[..]

De vader heeft geen schuld aan platfom.
de dochter heeft een schuld en moet betalen.
Vader staat alleen borg dus de erfgenamen erven de borgstelling.
Erfgenamen kunnen geen borgstelling erven, die is persoonsgebonden. Daarom wordt er een zakelijk recht van hypotheek gevestigd; die is gebonden aan de woning. Wat de achtergrond is van het vestigen van de hypotheek doet voor de erven niet ter zake.
Pecunia non olet
pi_177089355
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 12:58 schreef ML45 het volgende:
Bij Greencrowd staan twee projecten open met een weliswaar laag financieel rendement van 4% maar ook een rendement in de energietransitie. Ten opzichte van de oorspronkelijke pitch zijn de zekerheden door twee garanties verbeterd.
https://greencrowd.nl/project/iederzon-nederland en https://greencrowd.nl/project/iederzon-amsterdam. Mede ook voor de transitie heb ik ze meegenomen.
Ik neem ze niet mee, maar heb dat eigenlijk met LaH, zonnepanelendelen, duurzaaminvesteren en met deze ook. Eigenlijk kan ik het geld gewoon beter extra storten in mijn spaarhypotheek, meer zekerheid, meer rente (4.75 nog). Het komt dan alleen niet direct meer terug, Maarja crowdfunding moet je ook alleen doen met geld wat je over hebt.

Maarja, crowdfunding is ook beetje hobby :)
  zaterdag 10 februari 2018 @ 21:27:47 #131
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_177093232
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 12:48 schreef djh77 het volgende:

[..]

Alleen als de erfgenamen besluiten het huis niet te verkopen toch?
uiteraard.
Tot nooit .......
pi_177093722
Iemand stort even de laatste vijfduizend in 1x bij de viswinkel van FNC.
Net voordat ik mijn bescheiden bijdrage kon toevoegen }:|
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_177099441
Nieuwe bmx-shop op kom
https://www.kapitaalopmaat.nl/Van-Gemert-Designs-en-indoortrack

[ Bericht 1% gewijzigd door djh77 op 11-02-2018 07:46:54 ]
pi_177100468
quote:
“Samenvattend classificeert Finstage deze aanvraag als een hoog risico met beperkte zekerheden voor de investeerders.”
70K voor een veredelde hobby. Ik sla hem graag over.
pi_177101603
quote:
1s.gif Op zondag 11 februari 2018 09:07 schreef Dwarsindeweg het volgende:

[..]

“Samenvattend classificeert Finstage deze aanvraag als een hoog risico met beperkte zekerheden voor de investeerders.”
70K voor een veredelde hobby. Ik sla hem graag over.
Verliesfinanciering (2017) en een onrealistische omzetprognose (2018).

[ Bericht 1% gewijzigd door obligataire op 11-02-2018 10:35:20 ]
Pecunia non olet
pi_177101631
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 21:44 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Iemand stort even de laatste vijfduizend in 1x bij de viswinkel van FNC.
Net voordat ik mijn bescheiden bijdrage kon toevoegen }:|
Ik ben benieuwd hoe het hem zal vergaan. Ik heb er wel vertrouwen in, maar toch niet zoveel dat ik er 5K in zou stoppen :7

[ Bericht 24% gewijzigd door obligataire op 11-02-2018 10:42:53 ]
Pecunia non olet
pi_177107423
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 09:56 schreef obligataire het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd hoe het hem zal vergaan. Ik heb er wel vertrouwen in, maar toch niet zoveel dat ik er 5K in zou stoppen :7

Mijn standaard investering is 300-500 en ik ben nog nooit boven dat bedrag gegaan bij een FNC project. Vorig jaar had ik 5 projecten van 1000 euro of meer.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_177107794
Bij FNC hanteer ik een vast bedrag. Vooral omdat de ratings bij FNC toch weinig zeggen, getuige de samenstelling van mijn (bijna)defaults daar. Zit een A en een A+ tussen.

[ Bericht 2% gewijzigd door obligataire op 11-02-2018 14:30:33 ]
Pecunia non olet
pi_177113278
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 14:17 schreef obligataire het volgende:
Bij FNC hanteer ik een vast bedrag. Vooral omdat de ratings bij FNC toch weinig zeggen, getuige de samenstelling van mijn (bijna)defaults daar. Zit een A en een A+ tussen.
Ik doe ook altijd een vast bedrag bij FNC. Hoeveel (bijna) defaults heb je nu op hoeveel projecten?
pi_177113393
quote:
1s.gif Op zondag 11 februari 2018 17:50 schreef SunnyCrowder het volgende:

[..]

Ik doe ook altijd een vast bedrag bij FNC. Hoeveel (bijna) defaults heb je nu op hoeveel projecten?
Hier ook altijd een vast bedrag. Ik heb 4 defaults ingeboekt op 102 projecten. Daarnaast nog 4-6 projecten die wat achterlopen of altijd te laat betalen.
pi_177118149
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 18:02 schreef obligataire het volgende:
Het is een klein wereldje die scheepvaart.

- Mira Daruda (CCF) 50% participatie door Romeijnders, Peters en Van Sandijk.
- Mira Vita (KOM) 50% participatie door Van Sandijk (Pesaro bv)
- Mira Maris (GvE) naam doet vermoeden dat dit schip bij dezelfde rederij wordt gekocht. Ik vermoed dat dit Riversail is.
- Mira Auratus 100% bezit van Romeijnders (via Riveryards)

En dan is er ook nog een accountantskantoor:

Peters & van Sandijk is een gespecialiseerd accountantskantoor voor de binnenvaart.
Het kantoor en de vennoten maken deel uit van de Mira Forti Groep die op meerdere terreinen belangen heeft in de binnenvaartsector. Romeijnders zit ook in de Mira Forti Groep.
Goed gevonden.
En zeker opvallend dat het allemaal zo nauw verweven is...
pi_177120641
quote:
1s.gif Op zondag 11 februari 2018 17:50 schreef SunnyCrowder het volgende:

[..]

Ik doe ook altijd een vast bedrag bij FNC. Hoeveel (bijna) defaults heb je nu op hoeveel projecten?
Op alle ooit gestarte projecten (in bijna 4 jaar) hebben er 3,6% zodanige problemen dat ik er op afgeboekt heb.
Bij FNC ligt dat percentage op 4,7%. Echter daar liggen de rentes wel wat hoger zodat het netto netto niet echt uit de pas loopt. De recovery is bij FNC verbeterd heb ik de indruk.
Pecunia non olet
pi_177124835
Ik kreeg een bericht dat de Beddenspeciaalzaak te Haarlem op Investormatch open is. Maar ik zag snel dat de pitch al reeds volgeschreven is! heeft iemand kunnen investeren?
pi_177124896
Ja, ik heb vanochtend nog kunnen inschrijven. Was wel snel vol maar was ook een klein bedrag natuurlijk.
pi_177124897
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 10:38 schreef prins01 het volgende:
Ik kreeg een bericht dat de Beddenspeciaalzaak te Haarlem op Investormatch open is. Maar ik zag snel dat de pitch al reeds volgeschreven is! heeft iemand kunnen investeren?
Ja, kon vanaf gisteren 13.30uur. Vanochtend zat zo'n 60% vol. Na de mail van IVM was de rest zo bijgestort.
pi_177125359
Haha, CCF wordt het een beetje benauwd of deze wel vol gaan lopen
pi_177126275
quote:
Ik kreeg een bericht dat de Beddenspeciaalzaak te Haarlem op Investormatch open is. Maar ik zag snel dat de pitch al reeds volgeschreven is! heeft iemand kunnen investeren?
Ik had gisteren al wat eurootjes in bed gestopt......
pi_177126664
Vandaag nog een nabrandertje van FNC betalingen binnen gekregen.
Benieuwd naar de grote smoezen mail van de overige achterstalligen
pi_177126812
quote:
Leuk! Tea lab loopt als een tierelier, relaxte tent. Korte Hoogstraat is druk gebied, prima locatie hiervoor. Ik kan niet zo snel vinden wanneer deze "opengesteld" wordt... Iemand?
  maandag 12 februari 2018 @ 12:15:00 #152
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_177126867
Wat is het laatste nieuws van de escaperoom van gve?
pi_177127148
50k met 1e hypotheek op ccf voor nog te bouwen bedrijfspand extreme sporten:
https://www.collincrowdfund.nl/event-world/

Hierbij de plek op google maps: https://www.google.nl/map(...).3730401!4d4.7037008
pi_177127169
Zorgaanbieder met 2e hypotheek op ccf:
https://www.collincrowdfund.nl/de-bloesem/
pi_177128822
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 12:27 schreef djh77 het volgende:
50k met 1e hypotheek op ccf voor nog te bouwen bedrijfspand extreme sporten:
https://www.collincrowdfund.nl/event-world/

Hierbij de plek op google maps: https://www.google.nl/map(...).3730401!4d4.7037008
Dank voor het posten!
Event world wil ik wel aan mee doen. Dus als iemand een link kan vinden graag. De zorg aanbieder laat ik aan me voorbij gaan. Stapel financiering met De Bank doe ik niet aan mee.
pi_177128945
quote:
1s.gif Op maandag 12 februari 2018 13:33 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Dank voor het posten!
Event world wil ik wel aan mee doen. Dus als iemand een link kan vinden graag. De zorg aanbieder laat ik aan me voorbij gaan. Stapel financiering met De Bank doe ik niet aan mee.
Newbie vraagje, is 5% niet een beetje laag ondanks de "zekerheden"?
pi_177129015
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 12:07 schreef bleyenburg het volgende:
Vandaag nog een nabrandertje van FNC betalingen binnen gekregen.
Benieuwd naar de grote smoezen mail van de overige achterstalligen
Zit nog op een verlate betaling van een A+ te wachten én op de eindbetaling van Socrates, die enige weken geleden al beloofd was.
pi_177129069
quote:
1s.gif Op maandag 12 februari 2018 13:33 schreef NaRegenDeZon het volgende:
Dus als iemand een link kan vinden graag.
Link:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_177130101
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 13:38 schreef kopersneek het volgende:

[..]

Newbie vraagje, is 5% niet een beetje laag ondanks de "zekerheden"?
Had van mij ook méér gemogen maar gezien het hele verhaal snap ik wel dat ze niet meer willen bieden. Het voorkomt in ieder geval een '' Penninkje ' :6
Pecunia non olet
pi_177130355
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 14:26 schreef obligataire het volgende:

[..]

Had van mij ook méér gemogen maar gezien het hele verhaal snap ik wel dat ze niet meer willen bieden. Het voorkomt in ieder geval een '' Penninkje ' :6
idem, project is een zekerheidje, voor 5% dus maar meegepakt,
pi_177130359
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 13:43 schreef SunnyCrowder het volgende:

[..]

Link:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Veel dank! ik heb zojuist geïnvesteerd.
pi_177131574
Problemen project GvE 10899
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
5s, 8%, 31 van 60 termijnen voldaan

Schikkingsvoorstel (20% van restbedrag) is afgewezen door GvE

[ Bericht 2% gewijzigd door djh77 op 12-02-2018 16:51:57 ]
pi_177131665
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 13:43 schreef SunnyCrowder het volgende:

[..]

Link:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dank, mijn eerste CCF investering van 2018.
pi_177131674
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 13:38 schreef kopersneek het volgende:

[..]

Newbie vraagje, is 5% niet een beetje laag ondanks de "zekerheden"?
Newbie; de rente kan je vergelijken met andere projecten bij andere platformen zoals SIG waar de rente 4,8% voor de eerste schijf is tot 55% en 5,5% voor de tweede schijf van 55 tot 80%. Ook bij GVE zijn percentages van 5% gebruikelijk. Vergelijk het ook met de percentages bij banken waar crowdfunding boven moet zitten omdat deze ondernemers veelal niet voor een bankfinanciering in aanmerking komen.
pi_177131718
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 13:43 schreef SunnyCrowder het volgende:

[..]

Link:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
^O^ Bedankt! ^O^
pi_177131877
wat was naam van: project GvE 10899 ?
pi_177132313
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 13:43 schreef SunnyCrowder het volgende:

[..]

Link:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Neem hem ook mee.
pi_177132348
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 15:18 schreef bleyenburg het volgende:
wat was naam van: project GvE 10899 ?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Is het trouwens gebruikelijk dat projectpagina's verwijderd worden als er problemen zijn?


quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 13:43 schreef SunnyCrowder het volgende:

[..]

Link:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
thnx!
pi_177132832
quote:
12s.gif Op maandag 12 februari 2018 15:39 schreef escortmk2 het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Is het trouwens gebruikelijk dat projectpagina's verwijderd worden als er problemen zijn?

[..]

thnx!
Alle projectpagina's worden naar verloop van tijd van het openbare gedeelte van de website gehaald. Volgens GvE wordt hiermee de site niet onnodig traag, en staat er niet onnodig vertrouwelijke bedrijfsinformatie online. De pagina blijft uiteraard wel zichtbaar voor de investeerders via mijngeldvoorelkaar.

Ik heb de nieuwe collin ook maar meegepakt. Hoewel collin even was stil gevallen bij mij, groeit het uitstaande bedrag nu weer behoorlijk (tot nu toe 33 projecten, waarvan 1 betalingsproblemen heeft).
pi_177133127
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 12:07 schreef bleyenburg het volgende:
Vandaag nog een nabrandertje van FNC betalingen binnen gekregen.
Benieuwd naar de grote smoezen mail van de overige achterstalligen
Zojuist heb ik telefonisch contact met FNC gehad. Morgen komt deze mail.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_177133149
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 16:16 schreef Pazzie het volgende:

[..]

Zojuist heb ik telefonisch contact met FNC gehad. Morgen komt deze mail.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dank voor de update! O-)
pi_177133291
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 13:43 schreef SunnyCrowder het volgende:

[..]

Link:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dank! Zit al bijna half vol!
pi_177133441
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 16:16 schreef Pazzie het volgende:

[..]

Zojuist heb ik telefonisch contact met FNC gehad. Morgen komt deze mail.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dank voor de update.
Ik lees niets in de pitch over het feit dat het Krediet is aangevraagd om: de moeilijke winterperiode en de moeilijke situatie met een opgebroken straat door te komen
Ik voel me behoorlijk belazerd door FNC en de ondernemer! Nog geen enkele termijn betaald! 8)7

Pitch!:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_177133500
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 16:34 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Dank voor de update. Ik lees niets in de pitch over het feit dat het Krediet is aangevraagd om: de moeilijke winterperiode en de moeilijke situatie met een opgebroken straat door te komen
Ik voel me behoorlijk belazerd door FNC en de ondernemer!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
#MeToo, ze hebben heel even de tijd om het te regelen wat mij betreft.
Anders gelijk invorderen van de gehele schuld.
Dan maar failliet, je laat toch niet met je sollen?
pi_177133578
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 16:37 schreef marathon2000 het volgende:

[..]

#MeToo, ze hebben heel even de tijd om het te regelen wat mij betreft.
Anders gelijk invorderen van de gehele schuld.
Dan maar failliet, je laat toch niet met je sollen?
Ik sluit me hierbij aan. Zowel FNC als de ondernemer hebben ons misleid. Ik heb de neiging om FNC aansprakelijk te maken voor de schade als het zover is.
pi_177133752
quote:
1s.gif Op maandag 12 februari 2018 15:07 schreef djh77 het volgende:
Problemen project GvE 10899
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
5s, 8%, 31 van 60 termijnen voldaan
Is er al een regeling bekend hoe de schuld verder afgelost wordt? Wordt tenminste de rente doorbetaald?
pi_177133792
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 16:50 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Is er al een regeling bekend hoe de schuld verder afgelost wordt? Wordt tenminste de rente doorbetaald?
Nee voorlopig niets. Ondernemer heeft voorgesteld tegen 20% van het nog te betalen bedrag finaal te schikken. Dit voorstel is afgewezen.
pi_177133890
quote:
1s.gif Op maandag 12 februari 2018 16:53 schreef djh77 het volgende:

[..]

Nee voorlopig niets. Ondernemer heeft voorgesteld tegen 20% van het nog te betalen bedrag finaal te schikken. Dit voorstel is afgewezen.
Goed te horen dat er ten minste niet met het eerste het beste bod genoegen genomen is!
  maandag 12 februari 2018 @ 17:03:16 #179
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_177133982
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 12:27 schreef djh77 het volgende:
50k met 1e hypotheek op ccf voor nog te bouwen bedrijfspand extreme sporten:
https://www.collincrowdfund.nl/event-world/
huh, deze directe link werkt, maar als ik naar de collin site ga en 'm dan zoek, zie ik 'm niet??
Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
pi_177134104
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 17:03 schreef darktower het volgende:

[..]

huh, deze directe link werkt, maar als ik naar de collin site ga en 'm dan zoek, zie ik 'm niet??
Ik denk dat djh77 Directeur Jeroen ter Huurne is -)
pi_177134503
quote:
10s.gif Op maandag 12 februari 2018 17:14 schreef ML45 het volgende:

[..]

Ik denk dat djh77 Directeur Jeroen ter Huurne is -)
Zou kunnen. Andere mogelijkheid is dat deze al zichtbaar is in de RSS feed van CCF.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_177135413
Aanstaande woensdag gaat om 11.00 uur het project Zorg Vastgoed Management bij CCF live. Op 31 januari is dit project hier besproken en hebben een aantal van jullie twijfels geuit. Ik heb het zojuist nogmaals gelezen en neem hem in overweging. Ook ik heb mijn twijfels, waarom willen de huidige investeerders hun geld terug en moet deze man tegen 8,5% zijn woning in de waagschaal leggen. Er is reeds 21% ingelegd. Gezien de ogenschijnlijke mooie zekerheden twijfel ik. Hoe kijken jullie nu naar dit project?
Investeringslink: https://www.collincrowdfu(...)2e267eb9f326b179fa76
pi_177136264
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 16:16 schreef Pazzie het volgende:

[..]

Zojuist heb ik telefonisch contact met FNC gehad. Morgen komt deze mail.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ook mijn dank!
Is de hoogte van die deelbetaling met fok te delen? (3 euro is ook een deelbetaling).
Dit zaakje riekt inderdaad....
pi_177136399
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 18:30 schreef ML45 het volgende:
Aanstaande woensdag gaat om 11.00 uur het project Zorg Vastgoed Management bij CCF live. Op 31 januari is dit project hier besproken en hebben een aantal van jullie twijfels geuit. Ik heb het zojuist nogmaals gelezen en neem hem in overweging. Ook ik heb mijn twijfels, waarom willen de huidige investeerders hun geld terug en moet deze man tegen 8,5% zijn woning in de waagschaal leggen. Er is reeds 21% ingelegd. Gezien de ogenschijnlijke mooie zekerheden twijfel ik. Hoe kijken jullie nu naar dit project?
Investeringslink: https://www.collincrowdfu(...)2e267eb9f326b179fa76
Ik ben niet van mening veranderd. Het lijkt mooi allemaal maar ik denk dat hij redelijk in het nauw zit anders zou hij niet met dit voorstel komen en met deze rente. De woning mag ruim 9 ton waard zijn maar niet in geval van gedwongen verkoop. Het project is voor een buitenstaander heel moeilijk in te schatten, ze kunnen schrijven wat ze willen in de pitch en als je geen insider bent haal je daar de zwakke punten (leugens en halve leugens) toch niet uit.
Pecunia non olet
pi_177136525
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 12:27 schreef djh77 het volgende:
50k met 1e hypotheek op ccf voor nog te bouwen bedrijfspand extreme sporten:
https://www.collincrowdfund.nl/event-world/

Hierbij de plek op google maps: https://www.google.nl/map(...).3730401!4d4.7037008
Wat mij niet helemaal duidelijk is is of die hypotheek nu alleen op de grond is of ook op het nog te bouwen pand, of lees ik ergens over heen?
pi_177136909
quote:
1s.gif Op maandag 12 februari 2018 19:26 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Wat mij niet helemaal duidelijk is is of die hypotheek nu alleen op de grond is of ook op het nog te bouwen pand, of lees ik ergens over heen?
Voor allebei, zoals ik het lees. Echter wat ik niet zo begrijp is dat er op een toekomstig pand hypotheek kan worden verleend.
Is het dan in eerste instantie een toezegging, waarvoor men dan later nog een 2e keer naar de notaris moet als het pand is opgeleverd?
Pecunia non olet
pi_177136922
quote:
1s.gif Op maandag 12 februari 2018 19:26 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Wat mij niet helemaal duidelijk is is of die hypotheek nu alleen op de grond is of ook op het nog te bouwen pand, of lees ik ergens over heen?
Volgens mij gewoon beide
quote:
In Nederland is de eigenaar van grond ook eigenaar van alles wat op dat stuk grond is gebouwd. Dit heet natrekking
pi_177136995
quote:
1s.gif Op maandag 12 februari 2018 19:16 schreef Camogli het volgende:

[..]

ook mijn dank!
Is de hoogte van die deelbetaling met fok te delen? (3 euro is ook een deelbetaling).
Dit zaakje riekt inderdaad....
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_177137209
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 19:39 schreef obligataire het volgende:

[..]

Voor allebei, zoals ik het lees. Echter wat ik niet zo begrijp is dat er op een toekomstig pand hypotheek kan worden verleend.
Is het dan in eerste instantie een toezegging, waarvoor men dan later nog een 2e keer naar de notaris moet als het pand is opgeleverd?
Ja, behalve bij erfpacht maar dit is hier niet van toepassing.

De zin
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
maakte mij namelijk een beetje aan het twijfelen. Volgens mij hebben jullie inderdaad wel gelijk.
pi_177139129
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 19:39 schreef obligataire het volgende:

[..]

Voor allebei, zoals ik het lees. Echter wat ik niet zo begrijp is dat er op een toekomstig pand hypotheek kan worden verleend.
Is het dan in eerste instantie een toezegging, waarvoor men dan later nog een 2e keer naar de notaris moet als het pand is opgeleverd?
Je hoeft maar één keer naar de notaris en de hypotheek is dan op de grond en op het te bouwen huis, wat later 'automatisch' op het gebouwde huis wordt.
Ik heb het zelf ook zo gedaan: eerst een hypotheek op alles, dan grond gekocht met de deels uitgekeerde lening, daarna tijdens de bouw werden steeds weer delen van de lening uitgekeerd.
pi_177139720
GVE 13386 Tooltje online, gisteren termijnbetaling 21e termijn , vanavond staat het in het afgelost gedeelte van de GVE overzicht (vervroegd) termijn 22-60 incl rente 13 feb 2018 , nog geen e-mail / melding ontvangen van GVE.

IK had zo mijn twijfels bij het project, maar indien inderdaad vervoegde aflossing mijn complimenten aan Dhr Oostveen van Tooltje online -O- w/
pi_177141288
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 19:21 schreef obligataire het volgende:

[..]

Ik ben niet van mening veranderd. Het lijkt mooi allemaal maar ik denk dat hij redelijk in het nauw zit anders zou hij niet met dit voorstel komen en met deze rente. De woning mag ruim 9 ton waard zijn maar niet in geval van gedwongen verkoop. Het project is voor een buitenstaander heel moeilijk in te schatten, ze kunnen schrijven wat ze willen in de pitch en als je geen insider bent haal je daar de zwakke punten (leugens en halve leugens) toch niet uit.
Dank voor jouw kijk. Nogmaals gelezen en de website bezocht waar ik deels andere projecten en deels niet de genoemde projecten tegen kom als projecten in ontwikkeling. Ik heb besloten om deze niet mee te nemen gezien het feit dat het te mooi klinkt en ik de huidige investeerders vertrouw in hun visie om hun geld er zo snel mogelijk uit te halen.
pi_177142291
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 19:43 schreef Pazzie het volgende:

[..]

Ik volg dit topic al een tijdje al "leecher".
Welkom.
quote:
[...]
Naast FNC heb ik onder andere ook wat geld geïnvesteerd bij Mintos. Als daar een aflossing te laat wordt betaald, ontvang je daar ook een vergoeding voor. Weten jullie misschien of dat bij FNC ook het geval is?[/spoiler]
Nee, bij FNC is het helaas pindakaas. De voorwaarden zijn bij FNC vaak niet in het voordeel van de investeerder.
pi_177146369
Vandaag is bij KOM enige duidelijkheid verschaft over myt-ripbooker. Hun website liet slechts boekingen toe tot oktober 2017 dus daar was terecht wat ongerustheid over ontstaan. Ook al omdat ze soms laat zijn met betalen. Gelukkig geen default :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Pecunia non olet
pi_177146516
Event World zit al voor 32 van de 50 vol, zouden dit allemaal fokkers zijn?
pi_177146739
Bij FNC een nieuwe lening van H-eli Vos. Na juni 2017 de 2e lening.
https://www.fundingcircle.com/nl/investor/loans/34744

Opvallend is dat de vorige keer 10,12% (C) werd vergoed, nu 12,99% (C).
Winstcijfer is stijgend, weinig schuld.
Vreemd dat ze de cijfers 2014 niet vermelden terwijl ze die vorig jaar uiteraard wel hadden.
Pecunia non olet
  dinsdag 13 februari 2018 @ 11:02:16 #197
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_177146845
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 10:56 schreef obligataire het volgende:
Bij FNC een nieuwe lening van H-eli Vos. Na juni 2017 de 2e lening.
https://www.fundingcircle.com/nl/investor/loans/34744

Opvallend is dat de vorige keer 10,12% (C) werd vergoed, nu 12,99% (C).
Winstcijfer is stijgend, weinig schuld.
Vreemd dat ze de cijfers 2014 niet vermelden terwijl ze die vorig jaar uiteraard wel hadden.
Zit je er in?
pi_177146859
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 11:02 schreef xzaz het volgende:

[..]

Zit je er in?
Ja. De man is ex-politieagent (hopelijk niet betrokken bij de ondernemingsraad ;) ).
Pecunia non olet
pi_177146890
Het bootje waar hier eerder al een link van was en nog wel een aantal vragen staat nu open op CCF.

https://www.collincrowdfund.nl/korteweg-partners/
pi_177146948
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 11:02 schreef obligataire het volgende:

[..]

Ja. De man is ex-politieagent (hopelijk niet betrokken bij de ondernemingsraad ;) ).
Ik zit er ook in, door het ontbreken van de cijfers over 2017 is nu dus niet zichtbaar dat de schuld waarschijnlijk hoger is ivm de schuld bij FNC. Daarnaast vind ik het niet netjes dat er niets over gezegd wordt. Obligataire weet jij hoe hoog de lening van juni 2017 was en waarvoor deze was? Wordt hier niet het ene gat met het andere gedicht?
pi_177147115
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 11:06 schreef ML45 het volgende:

[..]

Ik zit er ook in, door het ontbreken van de cijfers over 2017 is nu dus niet zichtbaar dat de schuld waarschijnlijk hoger is ivm de schuld bij FNC. Daarnaast vind ik het niet netjes dat er niets over gezegd wordt. Obligataire weet jij hoe hoog de lening van juni 2017 was en waarvoor deze was? Wordt hier niet het ene gat met het andere gedicht?
De lening van 2017 betrof slechts 15K voor aankoop Materiaal Verkeersregelaars.
Zou nu een gedeeltelijke herfinanciering kunnen zijn maar voor het grootste deel toch wel voor uitbreidingsinvesteringen. Ik pak hem mee.

Zijn winst vertoont een goede stijgende lijn en de schulden zijn goed te overzien en op te brengen.

Ik vind het alleen zo typisch dat de rentevoet 3% is gestegen.
Is dat iets wat je over de hele linie ziet bij FNC?
Pecunia non olet
pi_177147217
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 11:13 schreef obligataire het volgende:

[..]

De lening van 2017 betrof slechts 15K voor aankoop Materiaal Verkeersregelaars.
Zou een gedeeltelijke herfinanciering kunnen zijn maar voor het grootste deel toch wel voor uitbreidingsinvesteringen. Ik pak hem mee.

Zijn winst vertoont een goede stijgende lijn en de schulden zijn goed te overzien en op te brengen.

Ik vind het alleen zo typisch dat de rentevoet 3% is gestegen.
Is dat iets wat je over de hele linie ziet bij FNC?
Ik heb deze helemaal gemist. Ik heb hem ook nog meegepakt, cijfers zijn aardig voor dit percentage.
pi_177147266
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 11:13 schreef obligataire het volgende:

[..]

De lening van 2017 betrof slechts 15K voor aankoop Materiaal Verkeersregelaars.
Zou nu een gedeeltelijke herfinanciering kunnen zijn maar voor het grootste deel toch wel voor uitbreidingsinvesteringen. Ik pak hem mee.

Zijn winst vertoont een goede stijgende lijn en de schulden zijn goed te overzien en op te brengen.

Ik vind het alleen zo typisch dat de rentevoet 3% is gestegen.
Is dat iets wat je over de hele linie ziet bij FNC?
Ik heb zojuist wel de heer Chow een mail gestuurd omdat ik het verzwijgen hiervan niet netjes vind. Wij als crowdfunders moeten op basis van cijfers uit 2016 beoordelen wat o.a. de schuld positie is en wanneer FNC zelf bij haar bekende gegevens niet opneemt vind ik dat kwalijk.
pi_177147351
U bent een van de investeerders in het project 13386 | Tooltje: online korting. Van dit project zijn reeds 21 termijnen betaald. De geldnemer heeft besloten de overige termijnen (22-60) in één keer af te lossen, inclusief de volledige toegezegde rente.

*O* w/ bevestiging GVE
pi_177147503
En nog een:

U bent een van de investeerders in het project 11636 | Kenneth Smit / de heer W.J. Dissel. Van dit project zijn reeds 29 termijnen betaald. De geldnemer heeft besloten de overige termijnen (30-36) in één keer af te lossen, inclusief de volledige toegezegde rente. Dit conform artikel 28 van de Algemene Voorwaarden. Hierdoor stijgt uw effectieve rendement.

Wij zullen deze betalingen deze week aan u overmaken. U ontvangt per termijn een losse uitbetaling. Project 11636 is hiermee volledig afgehandeld.
pi_177147579
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 11:04 schreef SunnyCrowder het volgende:
Het bootje waar hier eerder al een link van was en nog wel een aantal vragen staat nu open op CCF.

https://www.collincrowdfund.nl/korteweg-partners/
Klopt mijn indruk dat ze nu meer openheid van zaken geven met name rondom de onderlinge relaties tussen de personen en BV's ?
Pecunia non olet
pi_177147862
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 11:33 schreef obligataire het volgende:
en geven met name rondom de onderlinge relaties tussen de personen en BV's ?
Is er iets aangepast dan aan de tekst?
pi_177148007
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 11:42 schreef SunnyCrowder het volgende:

[..]

Is er iets aangepast dan aan de tekst?
Lastig te zeggen. Ik heb hem eerder slechts globaal doorgenomen. Voor mijn gevoel is het nu wat duidelijker hoe de heren elkaar allemaal kennen al blijft het een enorme wirwar aan BV's en heeft die jongen niet al te veel te vertellen in al dat geweld. Blijft dat het misschien toch wel een aardig project is door de overwaarde en de aflossingen.
Pecunia non olet
pi_177148214
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 11:48 schreef obligataire het volgende:

[..]

Lastig te zeggen. Ik heb hem eerder slechts globaal doorgenomen. Voor mijn gevoel is het nu wat duidelijker hoe de heren elkaar allemaal kennen al blijft het een enorme wirwar aan BV's en heeft die jongen niet al te veel te vertellen in al dat geweld. Blijft dat het misschien toch wel een aardig project is door de overwaarde en de aflossingen.
Het ging hier toch over Romeijnders, die wellicht ook de verkoper van het schip was? Dat was de vraagstelling dacht ik?
pi_177148319
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 11:17 schreef SunnyCrowder het volgende:

[..]

Ik heb deze helemaal gemist. Ik heb hem ook nog meegepakt, cijfers zijn aardig voor dit percentage.
FNC heeft weer eens inlog problemen. Nu ook met de computer niet mogelijk aan te loggen. Ligt dit aan mij? Of zijn er anderen die ook op dit moment niet aan kunnen loggen.
pi_177148438
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 11:54 schreef SunnyCrowder het volgende:

[..]

Het ging hier toch over Romeijnders, die wellicht ook de verkoper van het schip was? Dat was de vraagstelling dacht ik?
Volgens mij is dat ook zo (Mira Forti Groep), dat kun je alleen al uit de naam afleiden. Dus dubbele belangen (afstoten handelsvoorraad?). Die afweging moet je maken of je dat een belemmering vindt om te investeren. Lastig.
Pecunia non olet
pi_177148499
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 11:57 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

FNC heeft weer eens inlog problemen. Nu ook met de computer niet mogelijk aan te loggen. Ligt dit aan mij? Of zijn er anderen die ook op dit moment niet aan kunnen loggen.
Ik kom er gewoon in. Staat er bij de URL: https://www.fundingcircle.com/nl/ en geen https://www.fundingcircle.com/uk teoevallig?
pi_177148521
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 12:01 schreef obligataire het volgende:

[..]

Volgens mij is dat ook zo (Mira Forti Groep), dat kun je alleen al uit de naam afleiden. Dus dubbele belangen (afstoten handelsvoorraad?). Die afweging moet je maken of je dat een belemmering vindt om te investeren. Lastig.
Heb net even bij de Q&A gekeken , volgens mij zijn de benodigde vragen gesteld.
pi_177148553
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 12:04 schreef Ron1986 het volgende:

[..]

Ik kom er gewoon in. Staat er bij de URL: https://www.fundingcircle.com/nl/ en geen https://www.fundingcircle.com/uk teoevallig?
neen, ik heb heb de goede url! Als jij er wel via je computer inkomt zal er dus iets bij mij mis zijn.
Ga het nog eens proberen.

edit:
Vreemd kom er met internet expl wel in maar niet met mijn normaal gebruikte browser Chrome.

[ Bericht 3% gewijzigd door NaRegenDeZon op 13-02-2018 12:15:15 ]
pi_177148577
Ik heb een 'last tot incasso' van KOM ontvangen voor
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
en het verzoek tot een vrijwillige betaling van het voorschot aan de Stichting zekerheden. Project is nog uit de tijd voor die stichting. Iemand hier enige ervaring mee?

Ter info: 25 van 48 termijnen betaald in 2016 een paar maanden betalingsproblemen gehad en ook in december 17 laat dus was al geen vlekkeloos project.
pi_177148750
hier geen problemen bij FNC
pi_177149123
Twee vervroegde aflossingen bij GVE . Eén al genoemd (11636) en:

U bent een van de investeerders in het project 11541 | Opknappen van de tuin. Van dit project zijn reeds 27 termijnen betaald. De geldnemer heeft besloten de overige termijnen (28-36) in één keer af te lossen, inclusief de volledige toegezegde rente.
pi_177149369
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 12:04 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Heb net even bij de Q&A gekeken , volgens mij zijn de benodigde vragen gesteld.
Maar de vragen zijn nog niet beantwoord, je mag toch verlangen/eisen dat de ondernemers bij het live gaan scherp zijn op de vragen die gesteld gaan worden. Of denken de heren dat het project toch volloopt zonder dat zij de heikele vragen hoeven te beantwoorden. Van mij geen investering in dit project.
EDIT: Om 13.05 uur heeft Collin de vragen beantwoord.

[ Bericht 3% gewijzigd door ML45 op 13-02-2018 13:10:50 ]
pi_177149574
En de volgende vervroegde aflossing bij GvE:
quote:
U bent een van de investeerders in het project 12290 | OAMKB Tilburg. Van dit project zijn reeds 26 termijnen betaald. De geldnemer heeft besloten de overige termijnen (27-60) in één keer af te lossen, inclusief de volledige toegezegde rente. Dit conform artikel 28 van de Algemene Voorwaarden. Hierdoor stijgt uw effectieve rendement aanzienlijk.
  dinsdag 13 februari 2018 @ 12:49:55 #220
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_177149721
quote:
12s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 11:25 schreef peterc het volgende:
U bent een van de investeerders in het project 13386 | Tooltje: online korting. Van dit project zijn reeds 21 termijnen betaald. De geldnemer heeft besloten de overige termijnen (22-60) in één keer af te lossen, inclusief de volledige toegezegde rente.

*O* w/ bevestiging GVE
Nice :P

Nu ik even doorlees lijkt het wel vervroegde aflossingen te regenen! Ik heb er helaas geen van.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_177150554
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 12:06 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

neen, ik heb heb de goede url! Als jij er wel via je computer inkomt zal er dus iets bij mij mis zijn.
Ga het nog eens proberen.

edit:
Vreemd kom er met internet expl wel in maar niet met mijn normaal gebruikte browser Chrome.
Ook ik kom er niet in via pc of mobiel.
pi_177150797
zitten jullie niet toevallig op de UK versie?
pi_177150871
Bij mij is nu wel mijn FNC dashboard van slag
pi_177151924
Ik kan er weer in.
pi_177153252
Even opletten dat je een NL loginpage ziet. Als ik naar fundingcircle.com ga, dan werkt het niet. Als ik naar fundingcircle.nl ga word ik geredirect naar fundingcircle.com maar werkt het daar wel :)
pi_177153672
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 12:38 schreef ML45 het volgende:

[..]

Maar de vragen zijn nog niet beantwoord, je mag toch verlangen/eisen dat de ondernemers bij het live gaan scherp zijn op de vragen die gesteld gaan worden. Of denken de heren dat het project toch volloopt zonder dat zij de heikele vragen hoeven te beantwoorden. Van mij geen investering in dit project.
EDIT: Om 13.05 uur heeft Collin de vragen beantwoord.
De Boot bij Collin is dus al eigendom van 3 van de 4 die hem nu via de VOF kopen. Mijn conclusie: je kan dus je vraagtekens zetten bij 3/4 van de eigen inbreng. Deze zal zeker niet in geld zijn maar hooguit in natura! :?
Daar naast wordt er geen antwoord gegeven op de vraag over de executie waarde. :?

Heb dit gevonden: http://www.debinnenvaart.nl/schip_detail/356/ de boot is dus sinds 2012 reeds in handen van 2 van de 4.

Nog eens even goed nadenken. O-)

[ Bericht 1% gewijzigd door NaRegenDeZon op 13-02-2018 15:53:53 ]
pi_177155702
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 11:13 schreef obligataire het volgende:

[..]

De lening van 2017 betrof slechts 15K voor aankoop Materiaal Verkeersregelaars.
Zou nu een gedeeltelijke herfinanciering kunnen zijn maar voor het grootste deel toch wel voor uitbreidingsinvesteringen. Ik pak hem mee.

Zijn winst vertoont een goede stijgende lijn en de schulden zijn goed te overzien en op te brengen.

Ik vind het alleen zo typisch dat de rentevoet 3% is gestegen.
Is dat iets wat je over de hele linie ziet bij FNC?
Ja, de rente is bij FNC over de hele linie gestegen, nadat het gemiddelde rendement in 2015 en 2016 erg laag was na aftrek van defaults. Dit is de nieuwe standaard rente voor leningen van 5 jaar looptijd en klasse C. De risicoklasse is hetzelfde gebleven.
pi_177155871
Ik wacht overigens nog altijd op mijn, vandaag beloofde, maandelijkse mailtje van FNC met updates.
Iemand al gehad?

edit: binnen.
De info over mijn andere project met achterstand is wederom nietszeggend.

[ Bericht 17% gewijzigd door voetbalmanager2 op 13-02-2018 17:41:01 ]
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_177157295
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 17:03 schreef Benger2 het volgende:

[..]

Ja, de rente is bij FNC over de hele linie gestegen, nadat het gemiddelde rendement in 2015 en 2016 erg laag was na aftrek van defaults. Dit is de nieuwe standaard rente voor leningen van 5 jaar looptijd en klasse C. De risicoklasse is hetzelfde gebleven.
Dat is dan toch wel positief om te constateren. Bij andere platformen zijn de risico's ook groot en lijken ze zelfs groter te worden, maar de rente wordt niet aangepast. De rente is soms zo laag dat het suggereert dat het project relatief veilig is wat helemaal niet zo hoeft te zijn........
Pecunia non olet
pi_177157499
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 12:43 schreef djh77 het volgende:
En de volgende vervroegde aflossing bij GvE:

[..]

zit hier ok in wel veel laaste tijd die ineens alles aflossen
pi_177157953
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 17:08 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Ik wacht overigens nog altijd op mijn, vandaag beloofde, maandelijkse mailtje van FNC met updates.
Iemand al gehad?

edit: binnen.
De info over mijn andere project met achterstand is wederom nietszeggend.
Kreeg de mail ook net binnen.

De A+ waar ik op zat te wachten, gaat vervroegd aflossen: gaat om 41 van de 60. Had alleen niet genoeg overgemaakt naar FNC...
pi_177158079
Voor mensen die nog willen investeren in een boot.
Binnenkort veiling van KOM rondvaart/partyboot Coventina /Magnifique .
https://www.openbareverko(...)z%C3%A9lande-ouddorp
pi_177158092
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 18:04 schreef amp25 het volgende:

[..]

zit hier ok in wel veel laaste tijd die ineens alles aflossen
Wees blij dat het bij GvE is. De condities voor vervroegd aflossen zijn daar nog prima!

quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 17:08 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Ik wacht overigens nog altijd op mijn, vandaag beloofde, maandelijkse mailtje van FNC met updates.
Iemand al gehad?

edit: binnen.
De info over mijn andere project met achterstand is wederom nietszeggend.
Heb ook net mijn FNC update ontvangen. O.a. over het duikcentrum dat hier gisteren besproken is.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kan me niet aan de indruk onttrekken dat FNC hier mee gelezen heeft en als zodanig de tekst aangepast heeft in mail met, dat men zelf ook verbaasd is en dat de lening wel degelijk gebruikt zijn conform de in pitch genoemde doelen, om zich tegen boze investeerders in te dekken.

Als ik FNC was zou ik de bank afschriften van de tijd na funding opvragen om te controleren waar het geld daadwerkelijk voor gebruikt is.
Ik kan me nog steeds niet aan de indruk onttrekken dat het gebruikt is om bestaande gaten te dempen. De Nood zal wel heel hoog zijn geweest anders had je toch tenminste geld achter gehouden om de eerste maandtermijnen van je nieuwe lening te betalen.

Afijn we gaan het zien hoe FNC dit probleem gaat managen van deze C lening die na NUL termijnen al problemen geeft.

[ Bericht 8% gewijzigd door NaRegenDeZon op 13-02-2018 18:57:27 ]
pi_177158293
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 18:28 schreef Aalsmeer15 het volgende:
Voor mensen die nog willen investeren in een boot.
Binnenkort veiling van KOM rondvaart/partyboot Coventina /Magnifique .
https://www.openbareverko(...)z%C3%A9lande-ouddorp
Had graag een kijkje genomen op de veiling. Ben bang dat dit weinig gaat opleveren. Je zou verwachten dat er een makelaar op wordt gezet IPV executieverkoop.
pi_177159809
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 18:38 schreef djh77 het volgende:

[..]

Had graag een kijkje genomen op de veiling. Ben bang dat dit weinig gaat opleveren. Je zou verwachten dat er een makelaar op wordt gezet IPV executieverkoop.
Ze hebben geprobeerd te verkopen o.a. aan oude eigenaar, nu kost het KOM iedere dag geld (liggeld, verzekering) executie brengt misschien niet veel op maar verkopen is ook lastig, als je voor minder dan het leenbedrag verkoopt schreeuwt de helft van de investeerders moord en brand omdat ze denken dat de boot meer waard is.
Bij een executieverkoop kunnen dergelijke schreeuwers zelf meebieden, als het dan te weinig is hebben ze of een boot of niks meer te zeggen.
pi_177162616
CrowdEstate/Wilhelmshaven staat nu open voor afronding voorinschrijving.
Pecunia non olet
pi_177163885
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 00:00 schreef Benger2 het volgende:

[..]

Welkom.

[..]

Nee, bij FNC is het helaas pindakaas. De voorwaarden zijn bij FNC vaak niet in het voordeel van de investeerder.
Bedankt.

Oké, ik las hier inderdaad ook al een discussie over het boetevrij vervroegd aflossen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 18:29 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Wees blij dat het bij GvE is. De condities voor vervroegd aflossen zijn daar nog prima!

[..]

Heb ook net mijn FNC update ontvangen. O.a. over het duikcentrum dat hier gisteren besproken is.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kan me niet aan de indruk onttrekken dat FNC hier mee gelezen heeft en als zodanig de tekst aangepast heeft in mail met, dat men zelf ook verbaasd is en dat de lening wel degelijk gebruikt zijn conform de in pitch genoemde doelen, om zich tegen boze investeerders in te dekken.

Als ik FNC was zou ik de bank afschriften van de tijd na funding opvragen om te controleren waar het geld daadwerkelijk voor gebruikt is.
Ik kan me nog steeds niet aan de indruk onttrekken dat het gebruikt is om bestaande gaten te dempen. De Nood zal wel heel hoog zijn geweest anders had je toch tenminste geld achter gehouden om de eerste maandtermijnen van je nieuwe lening te betalen.

Afijn we gaan het zien hoe FNC dit probleem gaat managen van deze C lening die na NUL termijnen al problemen geeft.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_177165150
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 18:29 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Wees blij dat het bij GvE is. De condities voor vervroegd aflossen zijn daar nog prima!

[..]

Nog wel. Helaas blijft het voor recentere projecten beperkt dacht ik. Was het niet iets van 8 of 10 maandtermijnen? Wel nog steeds beter dan bij de meeste andere platforms maar wel een flinke teruggang.
pi_177171141
Update FNC:
• Bruidsmode (C) - Openstaand : 62.66%
quote:
Net zoals de vorige maand, was het de afgelopen maand voor de ondernemer niet mogelijk om de achterstand in te lopen, maar de normale incasso is wel geslaagd. Hierdoor blijft de achterstand vooralsnog op twee termijnen staan. Wij hebben goed contact met de ondernemer en zullen proberen om samen met hem de achterstand verder terug te brengen.
• Manage (A) - Openstaand : 55.53%
quote:
Wij hebben afgelopen maand contact gehad met de vennoten van het bedrijf. Bijgaand kopieren wij 1 op 1 de uitleg van de vennoten. Quote: "De manege ('t Hoogt in Utrecht) liep goed, echter wilde onze verhuurder van het pand af. Vraagprijs aan ons was in eerste instantie 1,6 mio, waar nog eens 1,2 mio aan verbouwing bovenop zou komen (asbest verwijderen, stallen opnieuw opbouwen, etc.). In de loop van 2017 werd duidelijk dat we dit niet zouden doen en zouden stoppen op 't Hoogt, de huur is opgezegd per 31 december 2017. Hierop zijn we in contact gekomen met een projectontwikkelaar voor een nieuwbouw-manege in Houten. Er was afgesproken dat we één-op-een door zouden starten, en als het nog niet af zou zijn er tijdelijke voorzieningen getroffen zouden worden. 80% Van onze klanten (ruim 300) hadden al aangegeven dat ze met ons mee zouden verhuizen naar Houten. Begin december zijn de gesprekken opgestart met de verhuurder van het pand in Utrecht om eventueel per maand te verlengen. Eind eerste week december hoorden we dat dat niet kon waarop we dinsdag de 12e met de ontwikkelaar zouden praten over de tijdelijke voorzieningen in Houten. Na een zwaar gesprek heeft deze uiteindelijk de stekker uit het project getrokken... Omdat we én uit ons pand in Utrecht moesten, én nu geen alternatief hadden, werd het ineens een hel". Het lijkt dus te gaan om een opeenstapeling van problemen. Wij hebben desondanks aangegeven dat wij de vordering voldaan willen zien, maar wij zijn uiteraard bereid om mee te denken in oplossingen. Normaliter zal de Gemeente Utrecht zich nu bij ons gaan melden, maar wij zullen daar een actieve houding in aannemen. De insteek daarbij zal zijn dat wij een betalingsregeling willen, waarbij wij uiteindelijk voldoening van de vordering inclusief rente willen.
• Video-materialen (C) - Openstaand : 64.57%
quote:
Het is de kredietnemer niet gelukt om de gehele achterstand weg te werken, maar wij ontvingen wel twee achterstallige termijnen. De achterstand is daarom teruggelopen naar een termijn. De aankomende periode zullen wij samen met de kredietnemer proberen de achterstand volledige weg te werken.
• Groothandel (D) - Openstaand : 92.54%
quote:
Wij hebben de formele stappen genomen in het incassoproces. Indien de kredietnemer niet spoedig contact met ons opneemt, dan zullen wij het dossier overdragen aan een Deurwaarder. Tevens wordt de kredietnemer negatief geregistreerd bij het BKR.
• Behang & Schilderbedrijf (D) - Openstaand : 77.17%
quote:
Vorige maand slaagde wederom de incasso niet, maar hebben wij wel een betaling ontvangen aan het begin van deze maand. De achterstand blijft daarom op 1 maand staan. Wij zullen deze maand wederom proberen om de achterstand weg te werken.
• Stucadoors (C) - Openstaand : 57.90%
quote:
Het blijft bijzonder lastig om in contact te komen met de kredietnemer. Vanaf deze maand zijn de betaling weer op gang gekomen, mede door hulp van het familielid. Desondanks zullen wij dit nauwgezet blijven volgen, aangezien wij er nog geen vertrouwen in hebben dat de betalingen nu goed zullen blijven lopen.
• Timmerwerken & onderhoud (E) - Openstaand : 53.20%
quote:
Wij hebben nog niet terug mogen vernemen van de Deurwaarder deze maand en hebben ze om een update verzocht. In de eerste fase van een Deurwaarderstraject wordt vaak een adrescheck gedaan in gemeentelijk basisadministratie en een kort onderzoek naar mogelijk verhaal. Daarna wordt de kredietnemer voor de laatste keer in gelegenheid gesteld om een betalingsregeling aan te gaan, bij gebreke waarvan de Deurwaarder over zal gaan tot maatregelen.
• uitzendprojecten (A) - Openstaand : 35.05%
quote:
Wij hebben deze maand wederom geen contact kunnen krijgen met de kredietnemer. Wij gaan daarom de Borg aanspreken, op de door hem afgegeven Borgstelling en verder incassomaatregelen treffen. Doel zal zijn om zo spoedig mogelijk de betalingen weer op gang te krijgen.
pi_177171158
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 13:43 schreef SunnyCrowder het volgende:

[..]

Link:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bedankt voor het vinden van de link. Zojuist ook geïnvesteerd. Lage rente maar mijn inziens prima zekerheden. Reeds 65% gevuld.
pi_177171280
https://www.horecacrowdfu(...)s-amsterdam-72d12e57

ik meende dat het % inschrijvingen eerst wat hoger was. Ik blijf de omzet doelstelling van > 1.000k met privé onttrekking te ambitieus vinden. Misschien dat HCN ism de betrokken hierop een onderbouwing kunnen geven. Zitplaatsen, Terrasplaatsen, couverts zodat we een beetje mee kunnen rekenen en toetsen.

Weet iemand wanneer de nw HCN pitch in R'dam, vrij komt?
pi_177171386
quote:
12s.gif Op woensdag 14 februari 2018 08:25 schreef peterc het volgende:
Weet iemand wanneer de nw HCN pitch in R'dam, vrij komt?
Hierbij de investeringslink voor Backyard:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_177171465
Nieuw project van de heer Koole op SiG:
https://investeren.sameni(...)en-15-b-te-rotterdam
edit: project is verwijderd

[ Bericht 6% gewijzigd door djh77 op 14-02-2018 09:18:39 ]
pi_177171644
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 08:35 schreef djh77 het volgende:

[..]

Hierbij de investeringslink voor Backyard:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tnx:) Zit al bijna 11% vol en met o.a. een inleg van 10K _O_
Pecunia non olet
pi_177171760
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 08:35 schreef djh77 het volgende:
Hierbij de investeringslink voor Backyard:
Dank, ik doe mee.
pi_177171815
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 09:17 schreef SunnyCrowder het volgende:

[..]

Dank, ik doe mee.
Ik ook, ik twijfel alleen nog over de inleg. Het is een nieuw concept en moet zich nog bewijzen, anderzijds hebben ze al een onderneming die goed loopt.

Kijk voor de grap eens naar de investeerdersnummers :)
Pecunia non olet
pi_177171967
quote:
Kijk voor de grap eens naar de investeerdersnummers :)
nieuwe investeerders, uit de kring van de ondernemer, niet zo gek toch?
(gokje: Chinese ondernemers, Chinese horeca ondernemers in familie en vriendenkring?)
pi_177172032
quote:
12s.gif Op woensdag 14 februari 2018 09:33 schreef escortmk2 het volgende:

[..]

nieuwe investeerders, uit de kring van de ondernemer, niet zo gek toch?
(gokje: Chinese ondernemers, Chinese horeca ondernemers in familie en vriendenkring?)
Inderdaad, eerst de 'coach', dan de 'incrowd', en vervolgens de 'Fokkers'. Komen later nog de automatische investeerders bij :)
Pecunia non olet
pi_177172421
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 13:43 schreef SunnyCrowder het volgende:

[..]

Link:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En vol voordat de pitch überhaupt is gepubliceerd.

Dank @Sunnycrowder voor de investeringslink!
pi_177173558
ben volopig gestopt met investeren doe alleen nog SiG rest gaat na mijn hypotheek
pi_177173845
https://www.collincrowdfu(...)b37e465cee2c30fe6df7

Event World , VOL, zonder publicatie, strak project, prima tussendoortje, geen super R, maar wel zekerheidje *O* w/
Nog dank voor de invest link, collega fok forummers

& Backyard R'dam meegenomen voor mijn vaste HCN inleg, vanwege 4* , plus nw concept., idem dank voor de link

FF terugkijken in mijn GVE dossiers, meende dat er een soort toezegging voor vervroegde APOC aflossing in the pipeline komt de komende periode.
pi_177173887
mijn FNC dashboard klopt niet.
anderen hier ook last van?

met name "mijn te ontvangen betalingen" per 01-03-2018 zijn verre van correct.
pi_177173973
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 11:24 schreef bleyenburg het volgende:
mijn FNC dashboard klopt niet.
anderen hier ook last van?

met name "mijn te ontvangen betalingen" per 01-03-2018 zijn verre van correct.
Klopt. Bij mij is hetzelfde. Ook verwacht rendement bij mij staat erg laag.
pi_177174182
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 11:09 schreef amp25 het volgende:
ben volopig gestopt met investeren doe alleen nog SiG rest gaat na mijn hypotheek
Aflossen van onze hypotheek voelt een beetje als een dief van mijn eigen portemonnee. Wij hebben 1 maands Euribor rente + een opslag. Betaal de laatste jaren minder dan 0,2% bruto. Dat percentage overtreffen met investeren in crowdfunden lukt tot op heden ruimschoots.

[ Bericht 0% gewijzigd door FINONAF op 14-02-2018 12:28:36 ]
pi_177174602
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 08:35 schreef djh77 het volgende:

[..]

Hierbij de investeringslink voor Backyard:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dank weer, ik doe ook mee :)
pi_177176733
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 11:41 schreef FINONAF het volgende:

[..]

Aflossen van onze hypotheek voelt een beetje als een dief van mijn eigen portemonnee. Wij hebben 1 maands Euribor rente + een opslag. Betaal de laatste jaren minder dan 0,2% bruto. Dat percentage overtreffen met investeren in crowdfunden lukt tot op heden ruimschoots.
We hebben niet allemaal zulke goede voorwaarden. Veel zitten nog met rentes boven de 4%. Dat komt aardig in de buurt van het rendement van cf.
  woensdag 14 februari 2018 @ 13:28:55 #257
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_177177325
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 11:24 schreef bleyenburg het volgende:
mijn FNC dashboard klopt niet.
anderen hier ook last van?

met name "mijn te ontvangen betalingen" per 01-03-2018 zijn verre van correct.
FNC dashboard bij mij heeft nooit geklopt; ooit een project teruggetrokken en die staat er nog steeds in.
  woensdag 14 februari 2018 @ 13:39:53 #259
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_177177546
quote:
Een big no no:

quote:
Het bedrijf is gestart door die ondernemende broers. Zij zijn van mening dat softwareontwikkelaars in Nederland erg duur zijn en dat zij niet goed luisteren naar de wensen van de klant.
De grootste bullshit die ik ooit heb gelezen in een pitch.

Ter info: een softwareontwikkelaar luistert ook niet naar de klant; dat doet de product owner. De softwareontwikkelaar pakt bij Agile zijn taak op en verwerkt die, hij kan wel meedenken met deklant maar luisteren naar de klant doen ze in Agile bijna nooit omdat de tasks al gerefined zijn voordat deze bij de ontwikkelaar komt.

Het is zeggen tegen de conducteur waarom maakt de NS verlies.

quote:
De autonome teams van Typeqast werken op afstand en hanteren de beste methoden voor agile software development.
Welke methoden dan?

quote:
Typeqast richt zich op ambitieuze en snelgroeiende Nederlandse MKB-ondernemingen met 50-500 werknemers.
mkb is met kleine letters.

quote:
Klanten worden benaderd via LinkedIn, beurzen en eigen netwerk. Typeqast realiseert een marge van circa ¤25 per uur op de development uren en heeft weinig overheadkosten.
Dus ze benaderen klanten via LinkedIn zetten zelf de prijs maar vinden de prijs die Nederlandse programmeurs vragen te hoog?

Trouwens, outsourcing in de IT is echt teruggedrongen omdat de kwaliteit gewoon te huilen is.

[ Bericht 11% gewijzigd door xzaz op 14-02-2018 13:48:44 ]
  woensdag 14 februari 2018 @ 13:40:36 #260
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_177177563
Zonnepanelendelen.nl reageert niet meer op mijn e-mails, meer mensen hier met dat probleem? :{

Er is ook nog niks uitbetaald...
pi_177178966
Een nieuwe WAAR op CC. Wellicht dat ik deze ook probeer mee te pakken. Met de vorige was ik te laat.

https://www.capitalcircle.nl/investeren/311-waar-nijmegen
pi_177179647
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 13:40 schreef Mishu het volgende:
Zonnepanelendelen.nl reageert niet meer op mijn e-mails, meer mensen hier met dat probleem? :{

Er is ook nog niks uitbetaald...
Beste Mishu,
Dat lijkt mij vreemd aangezien we alle emails hebben verwerkt. Zou je voor de zekerheid jouw spambox kunnen controleren én / of mij nog een keer een email sturen.

Dat kan naar Edwin@z

Thanks!
pi_177179657
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 11:41 schreef FINONAF het volgende:

[..]

Aflossen van onze hypotheek voelt een beetje als een dief van mijn eigen portemonnee. Wij hebben 1 maands Euribor rente + een opslag. Betaal de laatste jaren minder dan 0,2% bruto. Dat percentage overtreffen met investeren in crowdfunden lukt tot op heden ruimschoots.
Betaal 4.65% rente
pi_177179747
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 08:35 schreef djh77 het volgende:

[..]

Hierbij de investeringslink voor Backyard:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dank!
Ik heb hem ook meegenomen.
Inmiddels op ruim 17%
pi_177180897
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 12:07 schreef Aster1X het volgende:
Ik heb een 'last tot incasso' van KOM ontvangen voor
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
en het verzoek tot een vrijwillige betaling van het voorschot aan de Stichting zekerheden. Project is nog uit de tijd voor die stichting. Iemand hier enige ervaring mee?

Ter info: 25 van 48 termijnen betaald in 2016 een paar maanden betalingsproblemen gehad en ook in december 17 laat dus was al geen vlekkeloos project.
Als je kans wil maken om nog wat van je geld terug te zien zal je aan de procedure moeten meedoen. Het risico is dat de ondernemer op de fles gaat en er niets te halen is. In principe kan/zal KoM dan de gemaakte kosten dan verhalen op de investeerder.
pi_177181602
De steiger van ivm is verkocht, maar nog geen betaling vanuit de ondernemer. Gaat moeilijk verhaal worden
pi_177181794
Dubbel
pi_177185886
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 16:59 schreef djh77 het volgende:
De steiger van ivm is verkocht, maar nog geen betaling vanuit de ondernemer. Gaat moeilijk verhaal worden
ik vrees het ook: ivm lijkt er bovenop te zitten maar er is nog wenig terugbetaald. Ik ben benieuwd of de rechtszaak iets op gaat leveren.
De kosten daarvoor worden vooralsnog door ivm gedragen.
pi_177187391
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 16:59 schreef djh77 het volgende:
De steiger van ivm is verkocht, maar nog geen betaling vanuit de ondernemer. Gaat moeilijk verhaal worden
Het blijft mij toch verbazen hoe moeizaam het allemaal gaat (bij alle platformen) als er achterstanden ontstaan. Toch mijn complimenten voor de communicatie van IvM en AgD. Toch ben ik tegen het vele praten en door laten etteren wat ik regelmatig zie bij met name FnC, Collin en GvE. Ook bij IvM duurt het steigerbouwer verhaal veel te lang. Te zot voor woorden dat de steigerbouwer de koper onzichtbaar heeft gemaakt. Dit zegt eigenlijk al genoeg. Keihard aanpakken!
pi_177188771
quote:
1s.gif Op woensdag 14 februari 2018 21:15 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Het blijft mij toch verbazen hoe moeizaam het allemaal gaat (bij alle platformen) als er achterstanden ontstaan. Toch mijn complimenten voor de communicatie van IvM en AgD. Toch ben ik tegen het vele praten en door laten etteren wat ik regelmatig zie bij met name FnC, Collin en GvE. Ook bij IvM duurt het steigerbouwer verhaal veel te lang. Te zot voor woorden dat de steigerbouwer de koper onzichtbaar heeft gemaakt. Dit zegt eigenlijk al genoeg. Keihard aanpakken!
ik denk dat ivm hier ook te goed van vertrouwen is geweest: de steigerbouwer houdt ivm al maanden aan het lijntje en er wordt geen cent betaald. Goed dat ze doorpakken maar de juridische weg is ook al 6 weken geleden ingezet, zonder resultaat helaas.
pi_177189005
Gaat Collin deze week of volgende week de grens van 100 mio beslechten. Zorg Vastgoed Management zit voor 99% vol en bij Festijn Culinair heeft om 19.56 uur een nieuwe investeerder ¤ 40.000 gestort, zo gaat het snel.
Dat Collin blijft groeien is duidelijk, maar wat doen GvE en KOM. FNC zal de kleine projecten pakken en voor de niche markt is daar SIG, HCN, Greencrowd en ???
pi_177189491
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 22:02 schreef ML45 het volgende:
[...] voor de niche markt is daar SIG, HCN, Greencrowd en ???
Lendahand
pi_177190658
quote:
1s.gif Op woensdag 14 februari 2018 21:15 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Het blijft mij toch verbazen hoe moeizaam het allemaal gaat (bij alle platformen) als er achterstanden ontstaan. Toch mijn complimenten voor de communicatie van IvM en AgD. Toch ben ik tegen het vele praten en door laten etteren wat ik regelmatig zie bij met name FnC, Collin en GvE. Ook bij IvM duurt het steigerbouwer verhaal veel te lang. Te zot voor woorden dat de steigerbouwer de koper onzichtbaar heeft gemaakt. Dit zegt eigenlijk al genoeg. Keihard aanpakken!
De communicatie bij defaults is echt enorm beroerd, zelfs bij 1 van jouw positieve belichtingen kan ik alles behalve complimenten uitdelen. Was inmiddels dusdanig teleurgesteld in de non-communicatie bij crowdfunding-defaults en verkeerde financiële voorlichting in de bijhorende pitches dat ik een eerste zaak bij het Kifid had ondergebracht.
Binnen enkele weken een antwoord en een oplossing, terwijl ik daarvoor bijna een jaar niks heb gehoord. Het werkt dus wel een platform met juridische hulp aanspreken op hun verantwoordelijkheden wat betreft financiële voorlichting en waarschijnlijk ook default-afhandeling.
Nu een nieuwe default waar ik me beraad op stappen, helaas is het platform niet aangesloten bij Kifid maar gezien het potje wat ze er van maken wegen juridische kosten wss wel op.

Wat wel jammer is, is dat de crowd zich na een default niet kan verenigen omdat je niet de gegevens van je mede-investeerders hebt. Andere investeerders bereiken is waarschijnlijk een onmogelijk iets ? Best krom voor 'crowd'funding :P
pi_177192955
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 22:57 schreef Thomas88 het volgende:

[..]

De communicatie bij defaults is echt enorm beroerd, zelfs bij 1 van jouw positieve belichtingen kan ik alles behalve complimenten uitdelen. Was inmiddels dusdanig teleurgesteld in de non-communicatie bij crowdfunding-defaults en verkeerde financiële voorlichting in de bijhorende pitches dat ik een eerste zaak bij het Kifid had ondergebracht.
Binnen enkele weken een antwoord en een oplossing, terwijl ik daarvoor bijna een jaar niks heb gehoord. Het werkt dus wel een platform met juridische hulp aanspreken op hun verantwoordelijkheden wat betreft financiële voorlichting en waarschijnlijk ook default-afhandeling.
Nu een nieuwe default waar ik me beraad op stappen, helaas is het platform niet aangesloten bij Kifid maar gezien het potje wat ze er van maken wegen juridische kosten wss wel op.

Wat wel jammer is, is dat de crowd zich na een default niet kan verenigen omdat je niet de gegevens van je mede-investeerders hebt. Andere investeerders bereiken is waarschijnlijk een onmogelijk iets ? Best krom voor 'crowd'funding :P
Kun je iets meer vertellen over je Kifid procedure, al dan niet in een privé bericht?
Ik denk dan bijvoorbeeld aan welk platform je hebt aangesproken, m.b.t. welke project en wat je ze verweten hebt en natuurlijk wat de reactie en uitkomst/schade vergoeding was? Nog andere interessante constateringen of tips?
pi_177193132
quote:
1s.gif Op donderdag 15 februari 2018 02:02 schreef Horsemen het volgende:

[..]

Kun je iets meer vertellen over je Kifid procedure, al dan niet in een privé bericht?
Ik denk dan bijvoorbeeld aan welk platform je hebt aangesproken, m.b.t. welke project en wat je ze verweten hebt en natuurlijk wat de reactie en uitkomst/schade vergoeding was? Nog andere interessante constateringen of tips?
Ik kan er helaas niet teveel over zeggen ( qua project/platform), maar kan wel aangeven dat ik de zaak alleen nog maar had aangemeld bij het Kifid. Deze sturen de klacht nogmaals door naar het platform en daardoor heb ik een reactie/oplossing gehad die ik anders denk ik niet had gehad.
Mijn mails bleven daarvoor al lange tijd inhoudelijk onbeantwoord.

Ik wil ook niet iedereen valse hoop geven dat door het Kifid alle defaults wel geschikt worden, maar iedereen weet wel wanneer je een goede zaak zou hebben : verkeerde financiële voorlichting in pitch, waardeloze financiële screening lener, niet juist vastleggen zekerheden, niet uitwinnen zekerheden en meer van dat.
Dan kan het Kifid zaken in beweging zetten.
pi_177194550
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2018 02:31 schreef Thomas88 het volgende:
Mijn mails bleven daarvoor al lange tijd inhoudelijk onbeantwoord.
Klinkt ieder geval als KoM. Die reageren echt nooit (inhoudelijk) op mails. Laatst weer op 2 mails geen reactie nav voorstel Kaprun

[ Bericht 0% gewijzigd door djh77 op 15-02-2018 08:07:18 ]
pi_177194588
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2018 02:31 schreef Thomas88 het volgende:
Ik wil ook niet iedereen valse hoop geven dat door het Kifid alle defaults wel geschikt worden, maar iedereen weet wel wanneer je een goede zaak zou hebben : verkeerde financiële voorlichting in pitch, waardeloze financiële screening lener, niet juist vastleggen zekerheden, niet uitwinnen zekerheden en meer van dat.
Dan kan het Kifid zaken in beweging zetten.
Toch jammer dat alle investeerders het wiel zelf moeten uitvinden. Een dergelijk bezwaar zou moeten gelden voor alle investeerders ofwel zouden we als investeerders meer met elkaar op moeten trekken in dit soort zaken.
pi_177194596
Defaultafhandeling blijft een groot probleem bij alle platformen idd. GvE is daarin voor mij nog het absolute dieptepunt.. maar de recovery logt sowieso veel te laag vind ik.
Er staat een flamingo in mijn gezichtsveld... Rake $3
pi_177195041
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2018 02:31 schreef Thomas88 het volgende:

[..]

Ik kan er helaas niet teveel over zeggen ( qua project/platform), maar kan wel aangeven dat ik de zaak alleen nog maar had aangemeld bij het Kifid. Deze sturen de klacht nogmaals door naar het platform en daardoor heb ik een reactie/oplossing gehad die ik anders denk ik niet had gehad.
Mijn mails bleven daarvoor al lange tijd inhoudelijk onbeantwoord.

Ik wil ook niet iedereen valse hoop geven dat door het Kifid alle defaults wel geschikt worden, maar iedereen weet wel wanneer je een goede zaak zou hebben : verkeerde financiële voorlichting in pitch, waardeloze financiële screening lener, niet juist vastleggen zekerheden, niet uitwinnen zekerheden en meer van dat.
Dan kan het Kifid zaken in beweging zetten.
Dank je.
Laatste vraag.
Waaruit bestond in dit geval het onderdeel "oplossing"?
pi_177195505
Ik word hier elke keer door op het verkeerde been gezet. Yes een betaling B:)B

maar nee het is slechts een factuur /verzoek tot overmaken van geld

[ Bericht 6% gewijzigd door djh77 op 15-02-2018 08:20:46 ]
pi_177197206
Vanaf vandaag gelden de nieuwe tarieven van GvE als je op de knop investeren drukt.
  donderdag 15 februari 2018 @ 09:55:11 #282
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_177197231
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 22:16 schreef Benger2 het volgende:

[..]

Lendahand
Er zijn er nog wel een paar.
Wat te denken van TRINE (met nu de mogelijkheid om een fors deel van de managementfee van Trine als extra te ontvangen), Lendahand UK, duurzaaminvesteren, zonnepanelendelen
  donderdag 15 februari 2018 @ 09:59:22 #283
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_177197290
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2018 09:54 schreef SunnyCrowder het volgende:
Vanaf vandaag gelden de nieuwe tarieven van GvE als je op de knop investeren drukt.
Tsja, GVE streeft nu eenmaal niet naar het maximale rendement voor de investeerders, maar hoopt op 4,5% te komen. Gaan ze volgens hetzelfde bericht dus al niet redden. Het 90dagen-rendement ligt er al onder.
pi_177197457
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2018 09:59 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

Tsja, GVE streeft nu eenmaal niet naar het maximale rendement voor de investeerders, maar hoopt op 4,5% te komen. Gaan ze volgens hetzelfde bericht dus al niet redden. Het 90dagen-rendement ligt er al onder.
Waar zie je dit rendement? Ondanks herhaaldelijke mailtjes van mijn kant is de statistiek nog steeds niet bijgewerkt. Denk dat ik maar eens een mailtje naar de AFM ga doen.

https://www.geldvoorelkaar.nl/geldvoorelkaar/statistiek.aspx
  donderdag 15 februari 2018 @ 10:08:44 #285
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_177197475
Verlaat project bij GVE (6866), staat ook voor vandaag of morgen nog niet geprogrammeerd. Betaalt in de regel op de 11e. 43 van de 60 voldaan
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 15 februari 2018 @ 10:09:32 #286
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_177197497
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2018 10:08 schreef SunnyCrowder het volgende:

[..]

Waar zie je dit rendement? Ondanks herhaaldelijke mailtjes van mijn kant is de statistiek nog steeds niet bijgewerkt. Denk dat ik maar eens een mailtje naar de AFM ga doen.

https://www.geldvoorelkaar.nl/geldvoorelkaar/statistiek.aspx
Staat in de nieuwsbrief, die vandaag is verzonden naar de funders
pi_177197525
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2018 10:09 schreef crowd-fundi het volgende:
Staat in de nieuwsbrief, die vandaag is verzonden naar de funders
Vreemd ik heb niets ontvangen. Wacht dan nog maar even af.
Edit:
Nieuwsbrief is ook hier te lezen: https://www.geldvoorelkaa(...)s/februari-2018.aspx
  donderdag 15 februari 2018 @ 10:12:11 #288
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_177197552
Fnc is snel met incasso als ze okk zo snel zijn met de betalingen.
  donderdag 15 februari 2018 @ 10:12:50 #289
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_177197568
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2018 10:10 schreef SunnyCrowder het volgende:

[..]

Vreemd ik heb niets ontvangen. Wacht dan nog maar even af.
Als je ingelogd bent kun je hem ook lezen
  donderdag 15 februari 2018 @ 10:15:01 #290
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_177197603
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2018 10:12 schreef xzaz het volgende:
Fnc is snel met incasso als ze okk zo snel zijn met de betalingen.
Ja, is wel heel verschil met Wvjg :) Die laten je rustig een paar maanden wachten :?
pi_177198316
De Friese uitgever van KoM heeft de financiering niet rond kunnen krijgen ondanks dat ze al met een ton waren gezakt.

Dit getal in hun statistieken kunnen ze wel een keer bijwerken. Veel zullen inactief zijn geworden.
  donderdag 15 februari 2018 @ 11:12:48 #292
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_177198587
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2018 10:57 schreef djh77 het volgende:
De Friese uitgever van KoM heeft de financiering niet rond kunnen krijgen ondanks dat ze al met een ton waren gezakt.

Dit getal in hun statistieken kunnen ze wel een keer bijwerken. Veel zullen inactief zijn geworden.
[ afbeelding ]
Inderdaad. Ik ben 1 keer per maand actief bij KoM: de uitbetaaldag.
Helaas lukt het meestal niet om het daartoe te beperken omdat er altijd wel een project te laat is.
pi_177198669
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2018 10:15 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

Ja, is wel heel verschil met Wvjg :) Die laten je rustig een paar maanden wachten :?
Wvjg?? Wie zijn dat ook al weer? :z
Pecunia non olet
pi_177198720
Project 'je weet nooit hoe een koe een haas vangt' zit op 500 euro na vol.
Pecunia non olet
pi_177199054
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2018 11:18 schreef obligataire het volgende:

[..]

Wvjg?? Wie zijn dat ook al weer? :z
Waardevoorjegeld neem ik aan.
pi_177199108
quote:
1s.gif Op donderdag 15 februari 2018 11:39 schreef Mynheer007 het volgende:

[..]

Waardevoorjegeld neem ik aan.
Opmerking leek me vrij cynisch omdat ze alweer een tijd geen nieuwe projecten hebben :Z
  donderdag 15 februari 2018 @ 11:48:10 #297
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_177199206
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2018 11:43 schreef djh77 het volgende:

[..]

Opmerking leek me vrij cynisch omdat ze alweer een tijd geen nieuwe projecten hebben :Z
Precies. Ze zullen voor mijn geld niet van al te veel waarde zijn.
Ik mag hopen dat die kaasboer het volhoudt, nu hij zo lang op zijn kredietje heeft moeten wachten.
pi_177199506
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2018 11:48 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

Precies. Ze zullen voor mijn geld niet van al te veel waarde zijn.
Ik mag hopen dat die kaasboer het volhoudt, nu hij zo lang op zijn kredietje heeft moeten wachten.
Volgens mij is de financiele situatie alleen meer beter geworden omdat er inmiddels een aantal rabo kredieten zijn afgelopen waardoor de ondernemer inmiddels +/- E 1000 per maand meer te besteden heeft. In juli loopt de laatste rabo lening af. Dan scheelt het hem zo'n E 1400 per maand. Ik vraag me eerder af of de ondernemer de lening van WvjG nog wel nodig heeft.
pi_177204177
Ik heb een kleine bijdrage in het nieuwe bootje gedaan van GvE.
Tevens heb ik ook al een andere boot binnen mijn porto ook van Mira maar dan via KoM.
pi_177204644
Weet iemand waar deze is gebleven?

https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab4

Heeft niet zijn target gehaald, maar is ook uit dashboard / in behandeling verdwenen...
pi_177205043
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2018 14:24 schreef kopersneek het volgende:
Weet iemand waar deze is gebleven?

https://www.fundingcircle(...)parentHorizontalTab4

Heeft niet zijn target gehaald, maar is ook uit dashboard / in behandeling verdwenen...
Zal dan wel verwijderd zijn
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')