abonnement Unibet Coolblue
pi_177013051
quote:
10s.gif Op woensdag 7 februari 2018 14:12 schreef Perrin het volgende:
"Zij zijn zelf het partijkartel"
Zijn ze er niet allemaal ver vanaf?
pi_177013053
quote:
7s.gif Op woensdag 7 februari 2018 14:02 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Nu ik er over nadenk, dat is best wel een koloniale term :@ "Ceylon"
De oorsprong van Ceylon is héél erg oud geloof ik. Dus het is niet per se een koloniale term, al heeft het land Sri Lanka er (begrijpelijkerwijs) mee gebroken sindsdien.
pi_177013076
quote:
14s.gif Op woensdag 7 februari 2018 14:11 schreef Ryon het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)ok-uit-partij-baudet

Slecht nieuws voor de partijkas van het Forum. Nu loopt het geld ook weg:

[..]

Hoe analyseer jij deze briljante zet?
  woensdag 7 februari 2018 @ 14:17:01 #129
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_177013105
quote:
12s.gif Op woensdag 7 februari 2018 14:14 schreef Tchock het volgende:

[..]

Hoe analyseer jij deze briljante zet?
In dit geval was het een briljante zet van Kees. Zijn geld kan hij besteden aan zinnige dingen. Hoewel hij al een aantal maanden weg was.

Maar op basis van de Facebookreacties van mijn Forumvrienden ziet het er naar uit dat Thierry de partij succesvol gesaneerd heeft. Alle betweters zijn er uit gegooid en de echte kruisridders (zoals Dion Graus dat zo mooi zegt) zijn overgebleven.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_177013180
quote:
10s.gif Op woensdag 7 februari 2018 14:17 schreef Ryon het volgende:
Maar op basis van de Facebookreacties van mijn Forumvrienden ziet het er naar uit dat Thierry de partij succesvol gesaneerd heeft. Alle betweters zijn er uit gegooid en de echte kruisridders (zoals Dion Graus dat zo mooi zegt) zijn overgebleven.
Lezen die allemaal een briefje mee als het naar de kamer zou mogen gaan, of er geen taalfouten in staan?
pi_177013204
Oja niet vergeten ik ben nog voor nog tegen echter ik heb met geen enkele partij meer iets!
pi_177013209
quote:
9s.gif Op woensdag 7 februari 2018 14:10 schreef Perrin het volgende:

[..]

150 jaar van ons geweest, die prachtige plantages daar..
niet van jou en mij
De VOC had nooit het hele eiland onder controle.
En er waren slaven op die prachtige plantages, dacht ik.
pi_177013233
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 14:21 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

niet van jou en mij
De VOC had nooit het hele eiland onder controle.
En er waren slaven op die prachtige plantages, dacht ik.
Het had gewoon een JP Coen nodig.
  woensdag 7 februari 2018 @ 14:52:00 #134
463917 Buurtzwaan
Houdt van de polder
pi_177013931
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 23:28 schreef Hondenbrokken het volgende:

[..]

Hier het artikel waarin hij het zegt https://brandpuntplus.kro(...)yernaz-ramautarsing/

“Door IQ-testen weten we het gemiddelde IQ van bevolkingen. En wat blijkt? Er is een verschil in IQ tussen volkeren. Dat is wetenschappelijk bewezen."

Hij zou heel goed kunnen verwijzen naar het boek IQ and the Wealth of Nations van Richard Lynn. In dit boek gaat het dus over naties, niet over rassen. Ook is er kritiek op de methodes die gebruikt zijn om de IQ's te meten die in dit boek beschreven worden.
Ik heb het boek niet gelezen, maar het klinkt op zich niet zo gek dat er een verschil in IQ is tussen landen, als je kijkt naar sociaaleconomische omstandigheden. Hier is bijvoorbeeld een beter onderwijssysteem dan pak hem beet in Nigeria, wat makkelijk een aantal IQ punten verschil kan maken. Overigens verbaas ik me dat Baudet dit soort uitspraken binnen zijn partij tolereert. Niet zozeer vanuit zijn aanhangers gezien, maar meer vanuit de kans op meer zetels voor FvD. Ik las laatst een artikel waarin hij aangaf dat zijn partij niet met allerhande extreemrechtse clubjes zoals Erkenbrand wil worden geassocieerd toen deze clubjes naar zijn partij refereerde. Blijkbaar speelt Baudet dan toch op een ultrarechtse niche ipv van zoveel mogelijk stemmers (rechts + central-rechts) voor zich te winnen. Of hij flirt er in ieder geval mee.
  woensdag 7 februari 2018 @ 15:09:29 #135
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_177014301
Interessant minirelletje:

https://www.nrc.nl/nieuws/2018/02/07/brieven-722018-a1591273

Het hele proefschrift van Merijn Oudenampsen is gebaseerd rondom de stelling dat Bolkestein de neoliberale grondslag heeft gelegd voor iets dat "Nieuws rechts' heet. Een probleem: Merijn trok deze conclusie op basis van "literatuuronderzoek" en heeft nooit met Frits zelf gesproken. Die laatste is daar boos over en er ontstaat een discussie in de NRC:

quote:
Hayek? Nooit gelezen
Promovendus Merijn Oudenampsen vertelt een hoop onzin in zijn proefschrift, zo lees ik in het artikel De Hollandse afkeer van ideologie (26/1). Het is Oudenampsen te doen om wat hij ‘nieuw rechts’ noemt. Die beweging zou bestaan uit een aantal intellectuelen, waaronder ik, en zou van Angelsaksische schrijvers het neoliberalisme hebben overgenomen. Wat dat is, wordt niet gedefinieerd. Van de genoemde Amerikaanse schrijvers weet ik weinig tot niets, hoewel ik in het stuk „makelaar in ideeën” wordt genoemd. Ik had hen ook niet nodig om tot mijn politieke stellingnames te komen. Helemaal bont maakt Oudenampsen het waar hij schrijft dat „onder mijn leiding” de econoom Friedrich Hayek „tot officiële VVD-inspirator werd gebombardeerd”. Hoe verzint hij het? Ik heb Hayek nooit gelezen. Oudenampsen verbaast zich erover dat conservatieven in Nederland seksuele vrijheid en homorechten als onderdeel van de nationale identiteit beschouwen. Zulke conservatieven ken ik niet. De promovendus heeft zich niet verwaardigd contact met mij te zoeken. Had hij dat gedaan, had ik hem voor misvattingen kunnen behoeden. De Universiteit van Tilburg moet zich schamen als zij dit gebroddel met een doctorstitel honoreert.

Frits Bolkestein
voormalig VVD-leider en Europees commissaris
Nieuw rechts (2)

Lees mijn proefschrift
Het is opvallend dat Bolkestein aangeeft weinig tot niets te weten van de denkers die hij prominent citeert in zijn boeken. Zo stelt Bolkestein nu dat hij Hayek nooit gelezen heeft. Dan is het toch wel verrassend dat hij diezelfde Friedrich Hayek op pagina 15 van zijn boek Het heft in handen (1995) „misschien wel de belangrijkste liberale politieke filosoof van de 20e eeuw” noemt. Vervolgens haalt hij diens naschrift van The Constitution of Liberty aan. En bij nader inzien is het ook opmerkelijk dat Bolkestein van 1999 tot 2013 in het curatorium heeft gezeten van de prestigieuze Friedrich-August-von-Hayek-Stiftung. Deze stichting reikt elke jaar twee prijzen uit in de geest van het werk van Hayek. Beoordeel een boek niet naar zijn kaft, zo luidt het gezegde. Ik kan Bolkestein van harte aanraden mijn proefschrift eens te lezen, waar ik hem veelvuldig citeer om mijn argumenten te onderbouwen.

Merijn Oudenampsen
socioloog en politicoloog
Het vervelende voor Merijn is dat zijn "bewijs" geen onderbouwing biedt voor het gegeven dat Bolkestijn echt (A) Hayek heeft gelezen en (B) heeft gebombardeerd tot VVD-inspirator. Dat zou het volledige uitgangspunt van zijn hele betoog ondermijnen.

Vanuit het perspectief bezien van Merijn is het logisch waarom hij dacht dat Frits door Hayek geïnspireerd zou zijn. Maar juist die vooringenomenheid is wat men vraagtekens doet plaatsen bij het wetenschappelijk gehalte van het proefschrift van Merijn eigenlijk bij zijn discipline in het algemeen.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_177014351
quote:
14s.gif Op woensdag 7 februari 2018 15:09 schreef Ryon het volgende:
Interessant minirelletje:

https://www.nrc.nl/nieuws/2018/02/07/brieven-722018-a1591273

Het hele proefschrift van Merijn Oudenampsen is gebaseerd rondom de stelling dat Bolkestein de neoliberale grondslag heeft gelegd voor iets dat "Nieuws rechts' heet. Een probleem: Merijn trok deze conclusie op basis van "literatuuronderzoek" en heeft nooit met Frits zelf gesproken. Die laatste is daar boos over en er ontstaat een discussie in de NRC:

[..]

Het vervelende voor Merijn is dat zijn "bewijs" geen onderbouwing biedt voor het gegeven dat Bolkestijn echt (A) Hayek heeft gelezen en (B) heeft gebombardeerd tot VVD-inspirator. Dat zou het volledige uitgangspunt van zijn hele betoog ondermijnen.

Vanuit het perspectief bezien van Merijn is het logisch waarom hij dacht dat Frits door Hayek geïnspireerd zou zijn. Maar juist die vooringenomenheid is wat men vraagtekens doet plaatsen bij het wetenschappelijk gehalte van het proefschrift van Merijn eigenlijk bij zijn discipline in het algemeen.
De kans dat Bolkestijn geen Hayek heeft gelezen lijkt me vrij nihil.
pi_177014361
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 14:52 schreef Buurtzwaan het volgende:

[..]

Ik heb het boek niet gelezen, maar het klinkt op zich niet zo gek dat er een verschil in IQ is tussen landen, als je kijkt naar sociaaleconomische omstandigheden. Hier is bijvoorbeeld een beter onderwijssysteem dan pak hem beet in Nigeria, wat makkelijk een aantal IQ punten verschil kan maken.
Dat verschillen zitten tussen het gemeten gemiddelde IQ van verschillende landen is ook helemaal niet controversiëel. Dat dat ook geldt voor volkeren, of dat het getuigt van een verschil in intelligentie, is dat wel.
quote:
Overigens verbaas ik me dat Baudet dit soort uitspraken binnen zijn partij tolereert. Niet zozeer vanuit zijn aanhangers gezien, maar meer vanuit de kans op meer zetels voor FvD. Ik las laatst een artikel waarin hij aangaf dat zijn partij niet met allerhande extreemrechtse clubjes zoals Erkenbrand wil worden geassocieerd toen deze clubjes naar zijn partij refereerde. Blijkbaar speelt Baudet dan toch op een ultrarechtse niche ipv van zoveel mogelijk stemmers (rechts + central-rechts) voor zich te winnen. Of hij flirt er in ieder geval mee.
Afzetten tegen groepen als Eikenbrand neemt wind uit de zeilen weg voor zijn tegenstanders. Inhoudelijk is er natuurlijk behoorlijke overlap.
  woensdag 7 februari 2018 @ 15:15:24 #138
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_177014424
quote:
14s.gif Op woensdag 7 februari 2018 13:56 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Probeer ook deze:
[ afbeelding ]

:9 :9 :9 :9 :9 :9 :9

Goeie reclame ook.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_177014475
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 14:21 schreef Bluesdude het volgende:
En er waren slaven op die prachtige plantages, dacht ik.
Volgens mij ben ik ook een slaaf van het (systeem). Is niet iedereen een slaaf van iets?
pi_177014554
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 15:17 schreef john2406 het volgende:

[..]

Volgens mij ben ik ook een slaaf van het (systeem). Is niet iedereen een slaaf van iets?
ach ja ... zijn we niet allemaal slachtoffer van kapitalistische uitbuiting.
de een meer dan de ander..... toen op de plantages was best wel paradijselijk... warm weer, in harmonie levend in de natuur... fruit groeide overal...
  woensdag 7 februari 2018 @ 15:31:32 #141
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_177014698
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 15:23 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

ach ja ... zijn we niet allemaal slachtoffer van kapitalistische uitbuiting.
de een meer dan de ander..... toen op de plantages was best wel paradijselijk... warm weer, in harmonie levend in de natuur... fruit groeide overal...
Mooie vrouwen gekleed in enkel een rok..
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_177014703
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 14:21 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

niet van jou en mij
De VOC had nooit het hele eiland onder controle.
En er waren slaven op die prachtige plantages, dacht ik.
De Nederlanders waren destijds toch op uitnodiging van hun koning, die wel wat hulp kon gebruiken tegen de Portugezen.

Ja er waren slaven, Tamils uit India die daar ook al slaven waren.
pi_177014847
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 15:31 schreef Chewie het volgende:

[..]

De Nederlanders waren destijds toch op uitnodiging van hun koning, die wel wat hulp kon gebruiken tegen de Portugezen.

Ja er waren slaven, Tamils uit India die daar ook al slaven waren.
En toen de VOC posities hadden veroverd weigerden ze om weer weg te gaan .
Waardoor oorlog met de koning.
De VOC zelf en de vrije burgers in de VOC-kolonies profiteerden van slaven.
pi_177014925
quote:
17s.gif Op woensdag 7 februari 2018 15:31 schreef Perrin het volgende:

[..]

Mooie vrouwen gekleed in enkel een rok..
Hoe lang mooie vrouwen, als het hangen blijft gaat het dan niet plat hangen?
pi_177014954
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 15:41 schreef Bluesdude het volgende:

De VOC zelf en de vrije burgers in de VOC-kolonies profiteerden van slaven.
uiteraard dat ontken ik ook niet, iedereen die aan slaven deed (en slavernij was een wereldwijd probleem) profiteerde er van, zou er niet van geprofiteerd worden dan was slavernij al eerder een vroege dood gestorven.

Maar als je een echte discussie wil over de slavernij dan moet je wel naar het totaalplaatje kijken, met alleen de Nederlanders waren fout mis je nogal wat.
pi_177014980
Waren dat niet maar een paar, en anderen waren weer slaaf van een systeem?
pi_177015004
Is best wel ingewikkeld alles en iedereen tevreden houden, er is nog nooit een kok gevonden die koken kan naar alle monden.
  woensdag 7 februari 2018 @ 15:51:14 #148
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_177015031
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 15:49 schreef john2406 het volgende:
Is best wel ingewikkeld alles en iedereen tevreden houden, er is nog nooit een kok gevonden die koken kan naar alle monden.
Precies John. Je kan het niet voor en de slaven en hun eigenaars het leuk maken. Er moet gekozen worden. Soms is dat in het voordeel van de slaven en soms - zoals in Nederland - in het voordeel van de slavendrijvers. No big deal.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_177015065
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 15:47 schreef Chewie het volgende:

[..]

uiteraard dat ontken ik ook niet, iedereen die aan slaven deed (en slavernij was een wereldwijd probleem) profiteerde er van, zou er niet van geprofiteerd worden dan was slavernij al eerder een vroege dood gestorven.

Maar als je een echte discussie wil over de slavernij dan moet je wel naar het totaalplaatje kijken, met alleen de Nederlanders waren fout mis je nogal wat.
haha... dit is slowchat..... er moet maar wat gebabbeld worden.
Het totaalplaatje over de Nederlandse slavernij is belangrijker voor Nederland dan het totaalplaatje slavernij van de hele mensheid.
In dit laatste totaalplaatje verdwijnt dit stukje Nederlandse geschiedenis.
Zoiets..... verkeersdoden in Nederland onderbrengen in het totaalplaatje verkeersdoden van de hele mensheid... Dat schiet niet op met kennis van de eigen Nederlandse cultuur in heden en verleden.

Overigens.... de naam Ceylon zou deze oorsprong hebben:
Zeylan, Seylon of Seylan (afgeleid van het Arabische Saheelan)
https://nl.wikipedia.org/wiki/Ceylon_(VOC-gebied)
pi_177015178
quote:
14s.gif Op woensdag 7 februari 2018 15:51 schreef Ryon het volgende:

[..]

Precies John. Je kan het niet voor en de slaven en hun eigenaars het leuk maken. Er moet gekozen worden. Soms is dat in het voordeel van de slaven en soms - zoals in Nederland - in het voordeel van de slavendrijvers. No big deal.
Het mag wel soms soms zijn het hoeft niet steeds op dezelfde hoop te komen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')