abonnement Unibet Coolblue
pi_177144324
quote:
1s.gif Op maandag 12 februari 2018 21:55 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Ik zie net dat hyves pas in 2004 was opgericht. Naar mijn idee was t wat ouder.

Als iedereen hier trouwens even gaat lopen roepen dat men een hoop geld over heeft voor de backups van de krabbels dan schieten ze zichzelf door de poten bij de Telegraaf Media Groep.

Opzich ook wel weer apart dat heel Nederland een profiel met foto's en info heeft dat nu slechts nog in de archieven van de telegraaf aanwezig is. Als het al niet getrashed is.
Hyves vind ik niet echt van ‘vroeger’, daarvoor had je al de profielensite CU2, waar ook destijds iedereen een profiel had. Dit was populair rond 2000-2001, waarbij Hyves vanaf 2005 populairder werd, maar dit was in feite al een ripoff van CU2. Toen had je ook allemaal profielsites met een bepaalde niche, zoals PP2G (voor negers), partyflock (voor gabbers), superdudes/Sugababes (voor breezers), CU2day (voor geile hetero’s), CU2night (voor geile homo’s en lesbi’s) etc..

Destijds met de opheffing van Hyves kreeg je trouwens ruimschoots de tijd om je profiel te downloaden. Gemiste kans als je dat niet hebt gedaan.
Sue Me
  dinsdag 13 februari 2018 @ 07:49:57 #77
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_177144388
De Wired was weliswaar papier, maar was hét blad te lezen in midden jaren 90 mbt het internet, met de columns van Nicolas Negroponte en artikelen van schrijvers als Neal Stephenson
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_177144604
Jippii.nl

Chicks geneukt...
pi_177144685
quote:
1s.gif Op zondag 11 februari 2018 05:53 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Ook mijn favoriet. Wat liep dat z'n tijd vooruit. Iedere gemeente had van mij best zo'n site mogen hebben. Nog steeds wel eigenlijk.

[ afbeelding ]

Uiteraard mag t wel iets moderner met feeds e.d. maar dit was praktisch
Ik kan het me nog heel vaag herinneren. Was denk ik een jaar of 10 á 12 toen we via werk van één van mijn ouders internet kregen. En dan kon je in de digitale stad (leiden) rondhangen. In mijn herinnering was het allemaal heel geavanceerd en in 3d enzo. In werkelijkheid waarschijnlijk gewoon een tekst only chatbox en heb ik de rest erbij verzonnen ofzo :P

Wel eens gezocht maar kan niet echt plaatjes terug vinden ofzo. Waarschijnlijk zijn alle screenshots weggegooid om wat mb's op je harde schrijf vrij te maken. (mijn eerste hdd was als ik het goed heb 160 mb :')

Zo een hadden we thuis. Nu ik het plaatje zie kan ik me héél precies herinneren hoe het aan knopje voelde :P


En ik hield toen al van design. Dus ik fietste wel eens naar de Block in de stad om naar dit industrieel ontwerp hoogstandje te kijken.


quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 11:16 schreef spijkerbroek het volgende:
De verschillende geocities en dds websites waren natuurlijk the bomb.
Ik had wel een Tripod website met enkel het woord "tieten" en ik kreeg echt veel bezoekers :D

quote:
1s.gif Op zondag 11 februari 2018 06:28 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Staat me bij dat je daar ook een VR of 3D omgeving kon ontwikkelen.
Staat me ook bij. Dan liep als een soort 3d omgeving door een metro station ofzo? Was een Franse site maar misschien geïntegreerd in de digitale stad ofzo???

[ Bericht 8% gewijzigd door autoknutselaar op 13-02-2018 08:48:45 ]
pi_177144696
Tong80
pi_177144937
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 08:35 schreef autoknutselaar het volgende:

[..]

Ik kan het me nog heel vaag herinneren. Was denk ik een jaar of 10 á 12 toen we via werk van één van mijn ouders internet kregen. En dan kon je in de digitale stad (leiden) rondhangen. In mijn herinnering was het allemaal heel geavanceerd en in 3d enzo. In werkelijkheid waarschijnlijk gewoon een tekst only chatbox en heb ik de rest erbij verzonnen ofzo :P

Wel eens gezocht maar kan niet echt plaatjes terug vinden ofzo. Waarschijnlijk zijn alle screenshots weggegooid om wat mb's op je harde schrijf vrij te maken. (mijn eerste hdd was als ik het goed heb 160 mb :')

Zo een hadden we thuis. Nu ik het plaatje zie kan ik me héél precies herinneren hoe het aan knopje voelde :P
[ afbeelding ]

En ik hield toen al van design. Dus ik fietste wel eens naar de Block in de stad om naar dit industrieel ontwerp hoogstandje te kijken.
[ afbeelding ]

[..]

Ik had wel een Tripod website met enkel het woord "tieten" en ik kreeg echt veel bezoekers :D

[..]

Staat me ook bij. Dan liep als een soort 3d omgeving door een metro station ofzo? Was een Franse site maar misschien geïntegreerd in de digitale stad ofzo???
De Block _O- Dat is lang geleden, een vriend van me werkte daar.
Ik haalde m'n computerspullen bij Grafi-call en daarvoor bij Holleman of die zaak op het korte stukje van de Haarlemmerstraat, hoe hete dat ook al weer?
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_177145217
t00t.tk
pi_177146074
Bozeturk!! Volgens mij op onzin.com
pi_177146111
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 09:02 schreef Karstman het volgende:

[..]

De Block _O- Dat is lang geleden, een vriend van me werkte daar.
Ik haalde m'n computerspullen bij Grafi-call en daarvoor bij Holleman of die zaak op het korte stukje van de Haarlemmerstraat, hoe hete dat ook al weer?
Ik ging best wel vaak kijken bij de Block. Helemaal obsessed met walkmans, discmans en minidisk spelers en dergelijke. Is wel overgegaan. Nu loop ik rustig met een "antiek" afdankertje als telefoon.

Maar bij de Block enkel kijken niet kopen. Mijn zusje had een keer een stereo gekregen die niet goed was. En die stond na ie was terug gebracht nog tijden in het schap. Was soms even weg (verkocht) en stond dan een week later weer in het schap (terug gebracht) (en ik wist dat want ik kwam zo vaak kijken)

Een vriend van me had daar een discman en die kreeg hem steeds binnen een jaar kapot. Dus die is misschien wel 4 of 5 keer terug geweest en kreeg dan steeds een nieuw model omdat de oude niet meer verkocht werd. Uiteindelijk hebben ze hem een Ipod gegeven op voorwaarde dat ie niet meer terug zou komen :P

Winkel die jij bedoelt weet ik niet.

[ Bericht 17% gewijzigd door autoknutselaar op 13-02-2018 10:34:54 ]
  dinsdag 13 februari 2018 @ 10:43:42 #85
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_177146537
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 08:35 schreef autoknutselaar het volgende:

Staat me ook bij. Dan liep als een soort 3d omgeving door een metro station ofzo? Was een Franse site maar misschien geïntegreerd in de digitale stad ofzo???
Geen idee. Mijn broer had een 3D huis (kan me niet voorstellen dat hij het zelf had ontworpen) en kon daarin 3D voorwerpen ontwerpen. Zelf nooit wat met DDS gedaan.
Hij zat ook vrij vroeg in Second Life.
pi_177146623
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 10:43 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Geen idee. Mijn broer had een 3D huis (kan me niet voorstellen dat hij het zelf had ontworpen) en kon daarin 3D voorwerpen ontwerpen. Zelf nooit wat met DDS gedaan.
Hij zat ook vrij vroeg in Second Life.
Ja je had ook een soort straat met huisjes en winkels enzo. en daar kon je dan doorheen klikken en dan bij mensen binnen kijken ofzo. Ik wou dat het er nog was. Maar waarschijnlijk was het helemaal niet leuk meer nu.

Net als dat je een heel oud OS gaat installeren om er na 10 minuten wel weer klaar mee te zijn.
  dinsdag 13 februari 2018 @ 10:50:46 #87
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_177146629
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 07:49 schreef Pietverdriet het volgende:
De Wired was weliswaar papier, maar was hét blad te lezen in midden jaren 90 mbt het internet, met de columns van Nicolas Negroponte en artikelen van schrijvers als Neal Stephenson
Ja Wired hoorde er wel bij, maar was meer legendarisch want moeilijk te verkrijgen.

Doet me eraan denken dat ik als relict uit dat tijdperk een hacktic.nl mailadres (alias) had omdat je klant was bij xs4all.
En die hadden dan een lijst van de websites van al hun klanten online als een soort internetdictionary, zodat de door hun gehoste websites tenminste gevonden konden worden (als je dat wilde, je moet aangeveb dat je site in de index moest komen). Al die websites was hooguit een paar honderd... de meeste mensen hadden geen website.
pi_177146660
pi_177153450
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 07:42 schreef Staaf het volgende:

[..]

Hyves vind ik niet echt van ‘vroeger’, daarvoor had je al de profielensite CU2, waar ook destijds iedereen een profiel had. Dit was populair rond 2000-2001, waarbij Hyves vanaf 2005 populairder werd, maar dit was in feite al een ripoff van CU2. Toen had je ook allemaal profielsites met een bepaalde niche, zoals PP2G (voor negers), partyflock (voor gabbers), superdudes/Sugababes (voor breezers), CU2day (voor geile hetero’s), CU2night (voor geile homo’s en lesbi’s) etc..

Destijds met de opheffing van Hyves kreeg je trouwens ruimschoots de tijd om je profiel te downloaden. Gemiste kans als je dat niet hebt gedaan.
Cu2 vinden we ook niet echt van vroeger

we zaten hier al rondom de digitale stad te dansen.. dat was vroeger
  dinsdag 13 februari 2018 @ 17:34:02 #90
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_177156707
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 februari 2018 10:50 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ja Wired hoorde er wel bij, maar was meer legendarisch want moeilijk te verkrijgen.


Mijn bladenwinkel om de hoek had het gewoon, maar die was ook legendarisch goed en geen ketenwinkel maar een liefhebber van het bladenvlak. Je kon ook gewoon een abo nemen, een stuk goedkoper dan los kopen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 14 februari 2018 @ 09:18:48 #91
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_177171778
Internet van vroeger O+

- Gare hobbysites gemaakt via Angelfire.
- Yahoo Games
- Digitale kaartjes versturen
- ICQ (waar ik mijn eerste grote liefde van ken :') )
- Muziek downloaden via Napster en later Gnutella, AudioGalazy Kazaa en Soulseek
- Een Gmail-account alleen kunnen aanmaken op uitnodiging van een vriend
- Friendster, mijn eerste social media profiel

With the stars as her umbrella
pi_177177136
quote:
17s.gif Op woensdag 14 februari 2018 09:18 schreef -Miauw- het volgende:
Internet van vroeger O+

- Gare hobbysites gemaakt via Angelfire.
- Yahoo Games
- Digitale kaartjes versturen
- ICQ (waar ik mijn eerste grote liefde van ken :') )
- Muziek downloaden via Napster en later Gnutella, AudioGalazy Kazaa en Soulseek
- Een Gmail-account alleen kunnen aanmaken op uitnodiging van een vriend
- Friendster, mijn eerste social media profiel

[ afbeelding ]
Oh ja, gmail ging op uitnodiging.

Ik denk dat ze dat gedaan hebben om het wat specialer te maken en de wildloop van fake accounts tegen te gaan.

Ik heb nog een gratis dropbox account van t eerste uur die regelmatig van meer GBs werd voorzien ter promotie.
  Redactie Frontpage woensdag 14 februari 2018 @ 15:12:07 #93
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_177179453
Ik kwam in 1999 al op FOK!. Verder woonde ik net op mezelf toen, dus was TheHun.net mijn startvagina
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  woensdag 14 februari 2018 @ 15:24:20 #94
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_177179679
quote:
17s.gif Op woensdag 14 februari 2018 09:18 schreef -Miauw- het volgende:
Internet van vroeger O+

- Gare hobbysites gemaakt via Angelfire.
- Yahoo Games
- Digitale kaartjes versturen
- ICQ (waar ik mijn eerste grote liefde van ken :') )
- Muziek downloaden via Napster en later Gnutella, AudioGalazy Kazaa en Soulseek
- Een Gmail-account alleen kunnen aanmaken op uitnodiging van een vriend
- Friendster, mijn eerste social media profiel

[ afbeelding ]
Oh ja 'e-cards', oftewel een gaar glittergifje per mail. Mijn eerste sociale media-profiel was, zoals volgens mij de meesten hier, CU2. Daarna nog kindertent, ikkuh.nl, MySpace (waardeloos systeem), hyves.

Ik had ook mijn kinderlines 'homepage' en later ook 'site' (betaald was dat). Op de homepage kon je maximaal 3 plaatjes, midi-liedje, oneindige tekst, gastenboek, 'forum'. En dan proberen zo veel mogelijk stemmen te halen om in de top 10 te komen. Vaak ging dat gewoon via de chatbox van die site. Stemmenruilen met anderen :') Ook genoeg pedo's die wel op je site willen stemmen in ruil voor je msn'

Mijn site ging over dragonball z, de meeste anderen waren meer een soort verkapte sociale-media met de indeling 'me', 'you' en 'www'. En ziek veel glitterplaatjes, veranderend muisicoontje, sneeuw op je scherm, muziek en nog veel meer prullaria die je kreeg als je maar betaalde.

Ben ik de enige die dit deed??
:')
  woensdag 14 februari 2018 @ 15:27:26 #95
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_177179744
quote:
1s.gif Op woensdag 14 februari 2018 13:19 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Oh ja, gmail ging op uitnodiging.

Ik denk dat ze dat gedaan hebben om het wat specialer te maken en de wildloop van fake accounts tegen te gaan.

Ik heb nog een gratis dropbox account van t eerste uur die regelmatig van meer GBs werd voorzien ter promotie.
Mooie marketing was dat ja :D Ze hebben dat best wel lang volgehouden, een aantal jaar in ieder geval.
With the stars as her umbrella
  woensdag 14 februari 2018 @ 15:33:14 #96
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_177179850
quote:
1s.gif Op woensdag 14 februari 2018 15:24 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Oh ja 'e-cards', oftewel een gaar glittergifje per mail. Mijn eerste sociale media-profiel was, zoals volgens mij de meesten hier, CU2. Daarna nog kindertent, ikkuh.nl, MySpace (waardeloos systeem), hyves.

Ik had ook mijn kinderlines 'homepage' en later ook 'site' (betaald was dat). Op de homepage kon je maximaal 3 plaatjes, midi-liedje, oneindige tekst, gastenboek, 'forum'. En dan proberen zo veel mogelijk stemmen te halen om in de top 10 te komen. Vaak ging dat gewoon via de chatbox van die site. Stemmenruilen met anderen :') Ook genoeg pedo's die wel op je site willen stemmen in ruil voor je msn'

Mijn site ging over dragonball z, de meeste anderen waren meer een soort verkapte sociale-media met de indeling 'me', 'you' en 'www'. En ziek veel glitterplaatjes, veranderend muisicoontje, sneeuw op je scherm, muziek en nog veel meer prullaria die je kreeg als je maar betaalde.

Ben ik de enige die dit deed??
Nee geen glittergifjes, die vond ik toen al verschrikkelijk :')
Wel echte e-cards via één van die vele sites die je toen had. Blue Mountain was favoriet hier :+
With the stars as her umbrella
  woensdag 14 februari 2018 @ 15:36:28 #97
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_177179905
Oja, echt vreselijk 'Hot or Not'.

De site waar aandachtshoeren (m/v) bevestiging zochten voor hun uiterlijk _O-

With the stars as her umbrella
pi_177180794
quote:
10s.gif Op woensdag 14 februari 2018 15:36 schreef -Miauw- het volgende:
Oja, echt vreselijk 'Hot or Not'.

De site waar aandachtshoeren (m/v) bevestiging zochten voor hun uiterlijk _O-

[ afbeelding ]
Was ik bijna vergeten :P

ratemypoo.com _O_
-nee-
pi_177180830
quote:
10s.gif Op woensdag 14 februari 2018 15:36 schreef -Miauw- het volgende:
Oja, echt vreselijk 'Hot or Not'.

De site waar aandachtshoeren (m/v) bevestiging zochten voor hun uiterlijk _O-

[ afbeelding ]
volgens mij stonden de meeste mensen daar niet vrijwillig op O-)
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_177181067
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 16:20 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

volgens mij stonden de meeste mensen daar niet vrijwillig op O-)
Dit. Vooral dit.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')