abonnement Unibet Coolblue
pi_177072992
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 10:25 schreef Weltschmerz het volgende:
Wat hebben de beurzen nou weer met de economie te maken? 8)7
Hetzelfde goedkope geld wat de bubbel op de beurs veroorzaakt, veroorzaakt ook allerlei andere bubbels.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_177073331
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 02:37 schreef ludovico het volgende:

[..]

Dat zou betekenen dat er inflatie zou moeten zijn maar die is er niet.
Bedrijven gebruiken het vers gedrukte geld van centrale banken om andere bedrijven over te nemen of om te investeren in productie capaciteit. Consumenten gebruiken het vers gedrukte geld van centrale banken om te consumeren. Aan zowel de vraag als supplyside zie je dus een stevige schuldtoename. Het resultaat is dat een oplopende rente de winstgevendheid van bedrijven onder druk zet vanwege hogere rentelasten terwijl tegelijkertijd aan vraagzijde het op credit consumeren afneemt vanwege de oplopende rentelasten. Dit geheel levert dus een convergentie op richting deflatie. Bedrijven zullen hun diensten en producten nog goedkoper willen aanbieden om de rentelasten te kunnen financieren terwijl tegelijkertijd de consument minder producten en diensten afneemt omdat zijn rentelasten oplopen. De wereld economie is eigenlijk in zijn geheel besmet geraakt met japanitis omdat alle grote centrale banken het beleid van de BOJ hebben overgenomen. De BOJ monetariseert ondertussen zelfs aandelen middels ETFs :')

[ Bericht 2% gewijzigd door Digi2 op 10-02-2018 06:07:48 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_177073526
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 02:37 schreef ludovico het volgende:

[..]

Omzetcijfers hoger zonder winstcijfers hoger maakt blijkbaar in absolute termen evenredig hogere kosten..

Dat zou betekenen dat er inflatie zou moeten zijn maar die is er niet.
Niet geheel een juiste aanname. Je ziet bij een herstel van een crisis vooral 2 items. De achterstand gaan inhalen door mensen en machines aan te nemen en in te kopen.... en de concurrentie aangaan in die branche daar de markt 'overspoeld' wordt door andere gelijksoortige ondernemingen in een zelfde soort situatie.

De prijsontwikkeling - lees lagere prijs - speelt daarbij een belangrijke zo niet dominante rol. Derhalve valt er minder winst te maken.

[ Bericht 1% gewijzigd door cempexo op 10-02-2018 08:08:28 ]
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_177073572
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 05:40 schreef Digi2 het volgende:

[..]

convergentie op richting deflatie. Bedrijven zullen hun diensten en producten nog goedkoper willen aanbieden om de rentelasten te kunnen financieren terwijl tegelijkertijd de consument minder producten en diensten afneemt omdat zijn rentelasten oplopen. De wereld economie is eigenlijk in zijn geheel besmet geraakt met japanitis omdat alle grote centrale banken het beleid van de BOJ hebben overgenomen. De BOJ monetariseert ondertussen zelfs aandelen middels ETFs :')
Ben het er niet mee eens dat dit een prijsdrukkend effect heeft, bedrijven schijnen met name NL flinke winsten te draaien en hebben wel dikke marges, als ze niet zomaar de prijzen kunnen verhogen is dat eigenlijk gewoon gezond consument valt ook wel mee hoe ver die zich in de schulden duwt in NL, ja qua hypotheken zijn we er goed in maar Amerikaanse taferelen hebben we niet..

Neuh ik ben er niet heel bang voor, maar ik vind dat we snel moeten kappen wel met QE en de rente moeten verhogen, de eerste 2 punten zijn gratis.. daarna zie je toch dat het wat meer effect gaat hebben op de echte economie
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_177073636
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 08:11 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ben het er niet mee eens dat dit een prijsdrukkend effect heeft, bedrijven schijnen met name NL flinke winsten te draaien en hebben wel dikke marges, als ze niet zomaar de prijzen kunnen verhogen is dat eigenlijk gewoon gezond consument valt ook wel mee hoe ver die zich in de schulden duwt in NL, ja qua hypotheken zijn we er goed in maar Amerikaanse taferelen hebben we niet..

Neuh ik ben er niet heel bang voor, maar ik vind dat we snel moeten kappen wel met QE en de rente moeten verhogen, de eerste 2 punten zijn gratis.. daarna zie je toch dat het wat meer effect gaat hebben op de echte economie
Er staan mij teveel voorspellingen voor een nieuwe crisis:

https://www.google.dk/sea(...)crisis&gs_l=psy-ab.3...27.7434.0.9001.20.16.3.1.1.0.160.1308.6j6.12.0....0...1c.1.64.psy-ab..4.16.1342...0j0i10k1j0i10i30k1j0i30k1.0.gjzTbC5oohA

Door het extreem en structureel lage netto besteedbaar inkomen in Nederland, hoef je daar geen verbetering van te verwachten.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_177073650
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 08:11 schreef ludovico het volgende:

[..]

Ben het er niet mee eens dat dit een prijsdrukkend effect heeft, bedrijven schijnen met name NL flinke winsten te draaien en hebben wel dikke marges,
De ECB is nog niet eens met renteverhogingen begonnen i.t.t. de Fed, in Nederland kunnen bedrijven nog goede marges maken. Mocht ook in europa de rente stijgen dan kan men ook hier met margedruk te maken krijgen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_177086602
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 08:03 schreef cempexo het volgende:

[..]

Niet geheel een juiste aanname. Je ziet bij een herstel van een crisis vooral 2 items. De achterstand gaan inhalen door mensen en machines aan te nemen en in te kopen.... en de concurrentie aangaan in die branche daar de markt 'overspoeld' wordt door andere gelijksoortige ondernemingen in een zelfde soort situatie.

De prijsontwikkeling - lees lagere prijs - speelt daarbij een belangrijke zo niet dominante rol. Derhalve valt er minder winst te maken.
Dan zou de consument giga koopkrachtstijging gehad moeten hebben, kan ook.. maar is niet wat je ziet.

Ik ben het niet zo eens met alle stellingen, omzet en winst zullen beide wel wat gestegen zijn.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_177086659
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 08:19 schreef cempexo het volgende:

[..]

Er staan mij teveel voorspellingen voor een nieuwe crisis:

https://www.google.dk/sea(...)crisis&gs_l=psy-ab.3...27.7434.0.9001.20.16.3.1.1.0.160.1308.6j6.12.0....0...1c.1.64.psy-ab..4.16.1342...0j0i10k1j0i10i30k1j0i30k1.0.gjzTbC5oohA

Door het extreem en structureel lage netto besteedbaar inkomen in Nederland, hoef je daar geen verbetering van te verwachten.
Toch, bedrijven maken meer winst.. er stroomt meer geld NL in dan eruit... We hebben best ruimte voor hogere lonen maar gebrek aan kracht van werknemersorganisaties naar mijn idee.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_177086818
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 08:21 schreef Digi2 het volgende:

[..]

De ECB is nog niet eens met renteverhogingen begonnen i.t.t. de Fed, in Nederland kunnen bedrijven nog goede marges maken. Mocht ook in europa de rente stijgen dan kan men ook hier met margedruk te maken krijgen.
Amerika zit ook aan de recordwinsten steeds... Ook al is de rente hoger. En tegen alle verwachtingen in stijgt de wisselkoers... Waarom wordt de dollar relatief zwak terwijl de rente en de economie daar hoger liggen? Toch een stukje risico denk ik die mensen voelen bij hun schulden economie... Mja die rente verhogen maakt dat ze misschien wat van de schulden afgaan maar door de hoge schuldenlast wordt dat wel een strop als het te snel gaat...

Wij kunnen ook makkelijk 2% aan.. maarja geen inflatie nog dus de ECB blijft het lekker laag houden... Maar volgens mij hanteren ze verkeerde economische theorie... De reële economie wordt niet zoveel beïnvloed door die lage rentes van nu als het geld niet terecht komt bij Jan Modaal.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_177087434
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 17:16 schreef ludovico het volgende:

[..]

Amerika zit ook aan de recordwinsten steeds... Ook al is de rente hoger. En tegen alle verwachtingen in stijgt de wisselkoers... Waarom wordt de dollar relatief zwak terwijl de rente en de economie daar hoger liggen? Toch een stukje risico denk ik die mensen voelen bij hun schulden economie... Mja die rente verhogen maakt dat ze misschien wat van de schulden afgaan maar door de hoge schuldenlast wordt dat wel een strop als het te snel gaat...
Een reden voor de zwakkere dollar kan zijn dat de financiele marken uitgaan van een volgende ronde QE bij economische tegenwind nog voordat de balancesheet reduction van de Fed goed en wel begonnen is.

quote:
Wij kunnen ook makkelijk 2% aan.. maarja geen inflatie nog dus de ECB blijft het lekker laag houden... Maar volgens mij hanteren ze verkeerde economische theorie... De reële economie wordt niet zoveel beïnvloed door die lage rentes van nu als het geld niet terecht komt bij Jan Modaal.
De economische theorie die de Fed hanteert gaat uit van het wealth effect en trickle down. Hopen dat er wat koopkracht terechtkomt bij Jan met de pet door het opblazen van aandelen en asset -bubbles.

[ Bericht 0% gewijzigd door Digi2 op 10-02-2018 17:49:03 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_177088881
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 17:07 schreef ludovico het volgende:

[..]

Dan zou de consument giga koopkrachtstijging gehad moeten hebben, kan ook.. maar is niet wat je ziet.

Ik ben het niet zo eens met alle stellingen, omzet en winst zullen beide wel wat gestegen zijn.
Dan houdt je het alleen op de Nederlandse markt en dus niet op de export. Dat laatste is een NL levenselixer.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_177088985
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 17:09 schreef ludovico het volgende:

[..]

Toch, bedrijven maken meer winst.. er stroomt meer geld NL in dan eruit... We hebben best ruimte voor hogere lonen maar gebrek aan kracht van werknemersorganisaties naar mijn idee.
1% loonsverhoging is voor een werkgever 1 % plus 40% meer loonkosten, belastingen e.d.

1% loonsverhoging is voor een werknemer 1% minus 40% van bruto inkomen, belastingen e.d.

Alleen de overheid wordt er beter van.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_177089549
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 18:50 schreef cempexo het volgende:

[..]

1% loonsverhoging is voor een werkgever 1 % plus 40% meer loonkosten, belastingen e.d.

1% loonsverhoging is voor een werknemer 1% minus 40% van bruto inkomen, belastingen e.d.

Alleen de overheid wordt er beter van.
Daarom als je 1 euro of whatever bruto erbij krijgt, gaan praten met je baas. Het kost hem bijna 2 euro, dus stel voor dat je geen bruto verhoging krijgt maar een onkostenvergoeding van 2 euro. Deze is onbelast, dus je baas is niet duurder uit maar jij hebt t dubbele. Alleen op je ww en pensioen heeft het invloed maar voor mij persoonlijk is dat niet relevant. Ik kan binnen een week nieuw werk hebben en staatspensioen geloof ik niet meer in, dus ik heb zelf voorbereidingen getroffen.
pi_177102956

quote:
The world economy is just emerging from a period of record low-lending rates, and in some cases negative interest rates, all designed to revivify the global economy. Nearly a decade of ultra-easy monetary policy by central banks has sent asset prices sky-high, but now that's likely to end. Things like stocks, bonds, commodities and currencies are going to have to adjust.
"This is a classic example of the market being overbought, overstretched, and the selloff you've seen recently is all the froth being taken off the top of the market." The era of easy money is perhaps over, according to Madden.
Sinds de jaren 80 daalt de federal funds rate en na elke recessie is de Fed niet in staat de rente terug te verhogen naar het niveau van voor de voorgaande recessie. Het renteplafond wordt telkens lager.
Het huidige plafond dat een volgende recessie kan veroorzaken lijkt circa 3% te zijn.

Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_177104334
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 19:12 schreef Aanstootgevendenaam het volgende:

[..]

Daarom als je 1 euro of whatever bruto erbij krijgt, gaan praten met je baas. Het kost hem bijna 2 euro, dus stel voor dat je geen bruto verhoging krijgt maar een onkostenvergoeding van 2 euro. Deze is onbelast, dus je baas is niet duurder uit maar jij hebt t dubbele. Alleen op je ww en pensioen heeft het invloed maar voor mij persoonlijk is dat niet relevant. Ik kan binnen een week nieuw werk hebben en staatspensioen geloof ik niet meer in, dus ik heb zelf voorbereidingen getroffen.
Ik heb ergens gewerkt waar mensen na drie maanden een salarisverhoging kregen van 150 euro bruto, maar niemand kreeg een reiskostenvergoeding. Dat heb ik toch mooi even geregeld toen, scheelde mij elke maand een paar tientjes inkomstendiefstal etc. en volgens mij scheelt het voor het bedrijf ook geld maar dat weet ik niet zeker. Ik snap niet dat er niet meer gebruik wordt gemaakt van onkostenvergoedingen voor allerlei zaken, maar daar zal vast een goede reden voor zijn. :P

(Voor de duidelijkheid, mijn reiskosten waren iets meer dan 150 euro per maand. :P )
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  zondag 11 februari 2018 @ 18:12:20 #116
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_177113706
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 februari 2018 19:12 schreef Aanstootgevendenaam het volgende:

[..]

Daarom als je 1 euro of whatever bruto erbij krijgt, gaan praten met je baas. Het kost hem bijna 2 euro, dus stel voor dat je geen bruto verhoging krijgt maar een onkostenvergoeding van 2 euro. Deze is onbelast, dus je baas is niet duurder uit maar jij hebt t dubbele. Alleen op je ww en pensioen heeft het invloed maar voor mij persoonlijk is dat niet relevant. Ik kan binnen een week nieuw werk hebben en staatspensioen geloof ik niet meer in, dus ik heb zelf voorbereidingen getroffen.
Voor jou scheelt het inderdaad qua belastingdruk en qua opbouw van ww en pensioen.

Het is echter niet zo dat de werkgever er niets van merkt. Ook aan onkostenvergoedingen zitten namelijk regels.
Trefwoord: WKR.

Reiskostenvergoedingen zijn sowieso alleen mogelijk als je daadwerkelijk moet reizen, en de fiscus kan daar bewijs voor opvragen.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_177114278
quote:
1s.gif Op zondag 11 februari 2018 18:12 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Voor jou scheelt het inderdaad qua belastingdruk en qua opbouw van ww en pensioen.

Het is echter niet zo dat de werkgever er niets van merkt. Ook aan onkostenvergoedingen zitten namelijk regels.
Trefwoord: WKR.

Reiskostenvergoedingen zijn sowieso alleen mogelijk als je daadwerkelijk moet reizen, en de fiscus kan daar bewijs voor opvragen.
Beter een euro netto ipv bruto dan een euro bruto met ww-"opbouw" en pensioenafdracht waarvan je niet weet wat ermee gaat gebeuren in de toekomst (geen controle over). Beter gewoon zelf voor je pensioen zorgen toch? Als mensen geld van je afpakken en beloven het weer terug te geven, geloof ik dat pas als ik het heb.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_177121834
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 18:41 schreef heiden6 het volgende:
Als mensen geld van je afpakken en beloven het weer terug te geven, geloof ik dat pas als ik het heb.
Met verzekerings premie heb jij dat niet?

Als achteraf blijkt dat je onnodig premie betaald hebt?
  maandag 12 februari 2018 @ 07:39:58 #119
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_177122724
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 18:41 schreef heiden6 het volgende:
Beter een euro netto ipv bruto dan een euro bruto met ww-"opbouw" en pensioenafdracht waarvan je niet weet wat ermee gaat gebeuren in de toekomst (geen controle over). Beter gewoon zelf voor je pensioen zorgen toch? Als mensen geld van je afpakken en beloven het weer terug te geven, geloof ik dat pas als ik het heb.
Daar ging mijn post niet om.
Het ging er om dat het voor de werkgever niet uit zou maken om je een netto onkostenvergoeding uit te betalen in plaats van een bruto salarisverhoging met hetzelfde netto-effect. En dat is zeker niet per se waar.

Verder kan ik alleen maar " :') " denken als ik termen zie als
quote:
0s.gif Op zondag 11 februari 2018 11:56 schreef heiden6 het volgende:
inkomstendiefstal
... want da's gewoon zielig, tenzij je ook zo stellig bent in het weigeren van elk mogelijk denkbare, met publiek geld gefinancierde, voorziening.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_177140899
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 07:39 schreef Worteltjestaart het volgende:
... want da's gewoon zielig, tenzij je ook zo stellig bent in het weigeren van elk mogelijk denkbare, met publiek geld gefinancierde, voorziening.
Dus de overheid monopoliseert iets, ik gedwongen om ervoor te betalen maar ben hypocriet als ik het vervolgens gebruik, terwijl er geen andere opties zijn. 8)7
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_177141930
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 22:40 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Dus de overheid monopoliseert iets, ik gedwongen om ervoor te betalen maar ben hypocriet als ik het vervolgens gebruik, terwijl er geen andere opties zijn. 8)7
Als je er recht op hebben doet en het gebruiken wil bedoel je?
Op het deel waar je evt recht op hebben doet.
pi_177142693
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 22:40 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Dus de overheid monopoliseert iets, ik gedwongen om ervoor te betalen maar ben hypocriet als ik het vervolgens gebruik, terwijl er geen andere opties zijn. 8)7
Alle ruimte om een ticket Brazilië te boeken en diep in de amazone te leven van kikkers en padden. Als je hier in NL leeft ben je onderworpen aan een sociaal contract - zie Nederlandse wetgeving en alle voortvloeisels daarvan - dus niet zeiken als je niet tegen deze dictatuur van onze democratie bent opgewassen. Dat is waar je aan onderworpen bent als je hier woont.

Je bent hypocriet als je zit te zeiken op deze uitgaven als je dit prefereert boven het alternatief.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_177142707
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 23:37 schreef john2406 het volgende:

[..]

Als je er recht op hebben doet en het gebruiken wil bedoel je?
Op het deel waar je evt recht op hebben doet.
Recht zou ik het niet willen noemen, maar als ik de kans krijg om iets terug te krijgen van het geld wat van mij gestolen wordt, of er iets voor terug te krijgen, dan zie ik dat als een gedeeltelijke schadeloosstelling.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  dinsdag 13 februari 2018 @ 07:21:23 #124
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_177144160
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2018 22:40 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Dus de overheid monopoliseert iets, ik gedwongen om ervoor te betalen maar ben hypocriet als ik het vervolgens gebruik, terwijl er geen andere opties zijn. 8)7
Je maakt ook gewoon gebruik van publieke diensten.
Je bent gewoon een asociale profiteur, dat is wel duidelijk.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_177191643
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 23:33 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Welnee,

Je maakt gebruik van allerlei voorzieningen, onderwijs, zorg, infrastructuur, veiligheid en stabiliteit.

Vervolgens komt de dienstverlener met de vraag of je daarvoor wilt betalen en dan weiger je te betalen.

Dat is ook bij een commerciële dienstverlener not done hoor. :')

[ Bericht 8% gewijzigd door Frutsel op 21-02-2018 12:00:11 ]
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_177192038
quote:
1s.gif Op woensdag 14 februari 2018 23:39 schreef Tomatenboer het volgende:
Dat is ook bij een commerciële dienstverlener not done hoor.
Goede vergelijking. _O-
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_177192077
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 23:58 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Goede vergelijking. _O-
Absoluut, in deze maakt het niet uit of je nu zorg, onderwijs, of van een weg gebruik maakt van een commerciële dienstverlener of van de overheid.

Sterker nog, de overheid is in deze voorbeelden waarschijnlijk zelfs efficiënter en goedkoper. Maar betalen moet je toch.

Niet dat ik een inhoudelijke reactie van jou hoef te verwachten overigens.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_177192227
quote:
1s.gif Op donderdag 15 februari 2018 00:02 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Absoluut, in deze maakt het niet uit of je nu zorg, onderwijs, of van een weg gebruik maakt van een commerciële dienstverlener of van de overheid.

Sterker nog, de overheid is in deze voorbeelden waarschijnlijk zelfs efficiënter en goedkoper. Maar betalen moet je toch.

Niet dat ik een inhoudelijke reactie van jou hoef te verwachten overigens.
"Het maakt niet uit of je ergens vrijwillig voor kiest, gewoon je geld afgeven."
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_177192291
quote:
0s.gif Op donderdag 15 februari 2018 00:11 schreef heiden6 het volgende:

[..]

"Het maakt niet uit of je ergens vrijwillig voor kiest, gewoon je geld afgeven."
Als je ergens gebruik van maakt dan moet je daarvoor betalen ja.

Zo'n gekke gedachte lijkt me dat niet.

Verder is dat gezwets over vrije keuze nogal vergezocht aangezien je geen keuze hebt in het wel of niet afnemen van genoemde voorzieningen.

Als je een normaal leven wilt leiden dan kun je niet kiezen om geen zorg af te nemen, of om niet van infrastructuur gebruik te maken, of genoegen te nemen met een beetje minder veiligheid.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  donderdag 15 februari 2018 @ 07:26:05 #130
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_177195057
quote:
0s.gif Op woensdag 14 februari 2018 23:33 schreef heiden6 het volgende:

Nee, zo werkt dat nou eenmaal gewoon.
Je maakt ruim gebruik van allerlei publieke voorzieningen en verzekeringen.
Als je vindt dat het diefstal is om daar voor te betalen, stel ik voor dat je heel gauw eens nagaat waar je daadwerkelijk gebruik van maakt, en of je zonder zou willen.

Je kunt ook prima emigreren, maar aangezien je dat niet doet ben je dus een profiteur: je gebruikt zaken en diensten maar weigert daar een deel van de kosten voor te dragen. Dat is zo ongeveer de definitie van een profiteur.

[ Bericht 14% gewijzigd door Frutsel op 21-02-2018 12:01:17 ]
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')