abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_176984198
Een nieuwe start




Welkom in het centrale FvD topic. Hieronder vind je in het kort waar deze partij voor staat:

Als enige politieke beweging handelen wij vanuit een totaalvisie op de grote problematiek die nu in Nederland speelt: we hebben ongetwijfeld op bepaalde punten overlap met allerlei partijen, maar Forum voor Democratie wil niet alleen de symptomen van de huidige crisis aanpakken (zoals de ongecontroleerde immigratie, de uitzichtloze euro2, het verslechterend onderwijs, en het onhoudbare zorgstelsel); vooral richten we ons op de achterliggende oorzaak: het politieke systeem zélf. Je gaat een huis niet verbouwen als de fundamenten verrot zijn. We moeten beginnen bij de basis: ons politieke systeem stamt uit 1848 en sluit niet meer aan bij deze tijd en bij de wensen van de kiezers.

Partijkartel
Een kleine groep partijleden – van een select aantal partijen – heeft in Nederland de touwtjes in handen. Deze groep van circa 10.000 mensen noemen wij het partijkartel1. Volksvertegenwoordigers en bestuurders worden nu vooral gerekruteerd door de partijleiding zélf – een systeem van coöptatie waardoor vooral meelopers en jaknikkers komen bovendrijven die het nogal eens aan visie en moed ontbreekt. Deze carričrepolitici willen vervolgens doorschuiven naar een burgemeesterspost, een topfunctie bij een zorgverzekeraar of de hoofdprijs: iets in Brussel. Het is de partij die de baan regelt. De loyaliteit van de volksvertegenwoordiger ligt bij de partijtop – niet bij de kiezer. Hierdoor komen de belangen van de bevolking vaak laag op het prioriteitenlijstje terecht. Partijbelang gaat boven landsbelang.

Dit willen wij veranderen. Ons belangrijkste agendapunt is democratische vernieuwing. Zoals Eberhard van der Laan3 eerder deze week constateerde: “De partijpolitiek is aan het einde van zijn levenscyclus gekomen (…) de burger haakt af“. Daarom zijn bindende referenda noodzakelijk – evenals gekozen burgemeesters. Er is in ons land voldoende talent aanwezig – alleen komt dat niet tot wasdom door de achterhaalde partijcultuur. Nieuwe generaties gaan niet naar rokerige zaaltjes; daarom gaan we e-democracy in Nederland introduceren. De mensen zoveel mogelijk online betrekken bij de zaken die hen raken. Binnenkort lanceren we op onze website het ‘democratie dashboard‘ waar kiezers zélf het heft in handen kunnen nemen om dingen te veranderen via petities, burgerinitiatieven en crowdfunding – en waar ze zich bovendien kunnen kandideren voor openbare functies.

Filmpjes en plaatjes hieronder in de spoiler.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


Referendum sleepwet

Door de nieuwe Wet op de Inlichtingen- en veiligheidsdiensten (Wiv) krijgen de Inlichtingendiensten AIVD en MIVD aanzienlijk meer bevoegdheden. In de nieuwe wet wordt zogeheten bulkinterceptie toegestaan. Simpel gezegd: de geheime dienst verzamelt een grote berg gegevens en filtert daar langzaam de nuttige informatie uit.

*O* Het referendum zal er komen! *O*
pi_176984211
chantebise twitterde op maandag 05-02-2018 om 18:53:21 Moet zojuist via een persbericht lezen, dat ik geroyeerd ben bij @fvdemocratie ,. Blijkbaar is het pleiten voor meer INTERNE democratie te bedreigend voor een "democratische" partij..... reageer retweet
pi_176984240
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2018 23:54 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Complotdenken :') Kijk die docu van BNN over Fortuyn. Alles maar afdoen als complot :') Het kan ook gewoon zo zijn he?
Dat kan, 9/11 kan ook vooropgezet zijn. Maar als dat puur berust op 'vermoedens' is het een complottheorie.
pi_176984251
quote:
7s.gif Op maandag 5 februari 2018 17:44 schreef Xa1pt het volgende:
Nou ja, ik kan de lijst wel even aanvullen:
1) Toespraak op de IJzerwake, een extreemrechts evenement
2) Ontmoeting met Taylor die 5 uur duurt en waar die niet over uit wil wijden
3) Spreken over homeopathische verdunning
4) Naast extreemrechtse figuren protesteren tegen de EU in Polen
5) Europese Hof voor de Rechten van de Mens een inbreuk op de democratie achten
6) Openingsrede op een bijeenkomst van het Vlaams Belang, ook extreemrechts
7) Extreemrechtse partijen noemt hij avant-garde
8) Vindt dat Europa niet moet ‘Afrikaniseren’
9) Aanval op een AZC noemt hij een legitieme actie, want noodweer
10) Het verbod op discriminatie noemt hij onzin
11) Neemt het op voor Yiannoupolis en is op een feestje met hem, andere alt-right figuren en Wilders o.a., ook weer allerlei figuren uit die hoek
12) Zegt dat het Westen aan een auto-immuunziekte lijdt, dat spreekt verder voor zich lijkt me
13) Er speelde wat met het NVU, er zou sprake zijn van samenwerking maar Baudet zou niet weten wie Kusters is. :') NVU haalt handtekeningen op voor het FvD.
14) "Onze elite is bezig ons homeopathisch te vermengen met alle andere volken opdat er nooit meer een Nederlander zal zijn". Dergelijke uitspraken doet hij ook in zijn boek; ‘Aanval op een Natiestaat’.
15) Op een jongerenbijeenkomst van het FvD zijn Ad Verbrugge en Lawrence Urbain te vinden. Die laatste werkt voor een extreemrechtse werkgever. Vindt dat Vlaams Belang niet afgeschilderd moet worden als extremistisch.
16) Joost Niemöller, de journalist die gelooft dat zwarte mensen veel vaker crimineel zijn door hun dna-structuur, mocht zijn nieuwste boek presenteren op een avond van FvD".
17) Neemt weer deel aan e.o.a. kasteelfeestje met extreemrechtse figuren
1) Dat blijft een favoriet van je he ?
*Wat zei hij daar ?
*Hoeveel linkse politici hebben toespraken gehouden op bijeenkomsten van extreemlinks ?
3)En wat is daar mis mee ?
4) Die politici waar je het eerder over had ?, ik kan nergens vinden dat die extreem-rechts waren....
5)Uitspraken van het Europese Hof voor de Rechten van de Mens zijn vaak niet positief voor de "normale belastingbetalende Europese burger", dus daar heeft hij gelijk in wat mij betreft.
6) En wat zei hij daar ?
7) Bron ?
8) En jij vindt dat Europa wel moet Afrikaniseren ?
Wat is daar het voordeel van denk je ? :')
9)bron ?
10)Artikel 1 van de grondwet wordt tegenwoordig veel te snel naar gegrepen door klaagzieke lui, dat mag wel wat ingeperkt worden inderdaad.
11)Neemt het op voor Yiannoupolis en is op een feestje met hem, andere alt-right figuren en Wilders o.a., ook weer allerlei figuren uit die hoek:
Doe toch eens een keer je huiswerk, met alt-right gebler de hele tijd, er is in de VS al lang een scheiding geweest in wat eerst allemaal alt-right was.
Milo hoort tegenwoordig bij de Alt-light, en wat is er volgens jou niet goed aan Milo ?
12)Dat het Westen aan een auto-immuunziekte lijdt: nouja, niet alle Westerse landen, maar sommigen zoals bijvoorbeeld Nederland, Zweden, Duitsland en Canada zijn wel behoorlijk de weg kwijt.
De weg-met-ons mentaliteit tiert welig.
13)Dat gedoe met de NVU ? Kom nou, wat zou Baudet nu met de NVU moeten ?
Die lui hebben een paar honderd leden en zijn paria`s in het politieke landschap.
Kusters probeert overal bij aan te haken en een vleugje publiciteit mee te pikken, omdat hem dat alleen niet meer lukt omdat niemand hem serieus neemt _O-
14)"Onze elite is bezig ons homeopathisch te vermengen met alle andere volken opdat er nooit meer een Nederlander zal zijn". Dergelijke uitspraken doet hij ook in zijn boek; ‘Aanval op een Natiestaat’.: Mwah, of het bewust beleid is of dat de overheid alles maar laat gebeuren en zich elke keer laat overvallen door de gevolgen van hun beleid, dat kan ik niet zeggen maar het gebeurt wel degelijk.
Je bent niet bekend met de bevolkingssamenstelling van Nederland over de laatste 5 decennia ?
15) Op een jongerenbijeenkomst van het FvD zijn Ad Verbrugge en Lawrence Urbain te vinden. Die laatste werkt voor een extreemrechtse werkgever. Vindt dat Vlaams Belang niet afgeschilderd moet worden als extremistisch.:
Welke Lawrence Urbain bedoel jij precies :? , degene die ik kan vinden die werkt volgens zijn Linkedin bij het Europees Parlement :D
https://nl.linkedin.com/in/lawrenceurbain
Policy adviser
European Parliament
februari 2015 – heden (3 jaar 1 maand)Brussel en omgeving, België
Advising on legislative work related to the

Committee on Economic and Monetary Affairs (ECON)
Committee on International Trade (INTA)
Committee on Money Laundering, Tax Avoidance and Tax Evasion (PANA)

Het Europees Parlement kan ik niet extreemrechts noemen, extreemlinks misschien nog wel...... _O-
En hij vindt dat Vlaams Belang niet extremistisch is ?
Ik heb nieuws voor je: dat zijn ze ook niet :{w
Weet je wel eens wat extremistisch betekent ? Of is dat het zoveelste begrip wat verwaterd is bij jou ? Volgens de AIVD: https://www.aivd.nl/onder(...)ingstypen/extremisme
quote:
De AIVD definieert extremisme als het fenomeen waarbij personen en groepen, bij het streven naar verbetering van de rechten en levensomstandigheden van individuen, groepen of dieren, bewust over de grenzen van de wet gaan en (gewelddadige) illegale acties plegen.
16) Ja en ?
17) Welke extreem rechtse figuren ?

quote:
Maar voor sommige mensen zijn Baudets intenties pas duidelijk als hij ze openlijk uitspreekt. Zolang hij dat niet doet blijven er altijd mensen die hem het voordeel van de twijfel geven.
Ik vind dat tamelijk naiëf, maar soit.
Tja, voor jou geldt dat ook.
Voor jou zijn de ware intenties van de EU en de Islam pas duidelijk als ze openlijk uitgesproken worden.
Ik vind dat tamelijk naiëf, maar soit.
quote:
Maar oprechte vraag, stel dat deze lijst voor Klaver en extreemlinks te maken zou zijn, dan zou je op z'n minst toch erg grote vraagtekens hebben bij het geheel? En dit is toch niet meer weg te zetten als wat 'casual gesprekken of ontmoetingen'?
Nou toe eens dan ?
Maak eens van die mooie lijstjes van linkse politici of voor mijn part Rutte en Buma, en daar ook flink wat "guilt by association" bij doen en citeren uit boeken die ze hebben geschreven.

Dan kun je daar ook erg grote vraagtekens bij zetten.
Jij en de andere Baudet-haters in dit topic zien dingen die er niet zijn, maar die je heel graag wil zien :{w
quote:
1s.gif Op maandag 5 februari 2018 18:41 schreef Gohf046 het volgende:
Ontzettend veel van je standpunten zijn "guilt by association"(17,1,2,4,6,15,16,11). Daarnaast vraag ik me bij een aantal punten af wat de context(5,9) is en of hij dat letterlijk(7) zo heeft gezegd.

Maar om je vraag te beantwoorden : Ja, een dergelijk lijstje wekt argwaan maar voor dat ik Klaver(in dit geval) zou veroordelen zal ik wel context en inhoudelijk meer moeten zien.
Zo`n zelfde soort lijstje kun je natuurlijk ook maken van andere politici/partijleiders, als we alle soundbites, interviews en "guilt by association" meenemen.

Na de demonstratie van 18 Maart in Amsterdan is het smullen denk ik, dan kunnen we heel wat linkse politici en partijen beschuldigen van anti-semitisme, racisme, terrorisme en wat al nog meer.
Guilt by association op zijn best, ik verheug mij er nu al op _O-
  dinsdag 6 februari 2018 @ 00:00:17 #5
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_176984254
Toepasselijke TT :P

Hmm.. Luizenmoeder of FvD: lastig te kiezen welke van de twee beter entertainment biedt de afgelopen maand.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_176984257
quote:
7s.gif Op maandag 5 februari 2018 23:59 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat kan, 9/11 kan ook vooropgezet zijn. Maar als dat puur berust op 'vermoedens' is het een complottheorie.
9/11 heeft wel veel argumenten om er nog eens goed naar te kijken. Ik zie niet in alles een complot, maar nu noem je net een gebeurtenis waar heel veel vraagtekens bij staan. Overigens zei een wijs man ooit; Waar geld en macht is is misbruik. Denk er eens over na.
pi_176984261
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2018 23:57 schreef Bluesdude het volgende:
chantebise twitterde op maandag 05-02-2018 om 18:53:21 Moet zojuist via een persbericht lezen, dat ik geroyeerd ben bij @fvdemocratie ,. Blijkbaar is het pleiten voor meer INTERNE democratie te bedreigend voor een "democratische" partij..... reageer retweet
Wel zo netjes om ze vooraf even te informeren. Dan is het dus of een ongeorganiseerd zooitje of de hogere regionen kennen geen fatsoen.
pi_176984266
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 00:00 schreef Perrin het volgende:
Toepasselijke TT :P

Hmm.. Luizenmoeder of FvD: lastig te kiezen welke van de twee beter entertainment biedt de afgelopen maand.
Kansen gemist met de #Baudetwhisperer ;)
pi_176984277
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 00:00 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

9/11 heeft wel veel argumenten om er nog eens goed naar te kijken. Ik zie niet in alles een complot, maar nu noem je net een gebeurtenis waar heel veel vraagtekens bij staan.
Ja, bij iedere spraakmakende gebeurtenis zijn wel gekkies die uitgaan van een complot.

quote:
Overigens zei een wijs man ooit; Waar geld en macht is is misbruik. Denk er eens over na.
Zo hey, die gaat diep.
pi_176984297
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 00:02 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ja, bij iedere spraakmakende gebeurtenis zijn wel gekkies die uitgaan van een complot.

[..]

Zo hey, die gaat diep.
9/11 zijn er heel veel dingen die niet kloppen pik. Bataclan complot en shit daar geloof ik niet zo in, maar 9/11? Op zeker dat dat niet klopt.
pi_176984303
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 00:03 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

9/11 zijn er heel veel dingen die niet kloppen pik. Bataclan complot en shit daar geloof ik niet zo in, maar 9/11? Op zeker dat dat niet klopt.
Ok pik. Ieder z'n religie pik.
pi_176984316
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 00:04 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ok pik. Ieder z'n religie pik.
Jij denkt echt dat de hele wereld het beste met jou en mij voor heeft? Stop eens met het knuffelen van bomen joh _O- Enige wat die mensen interesseert is macht ten koste van jou en mij.
pi_176984322
Als je een politieke partij of bedrijf opricht en het dermate hard groeit, dan houd je toch de controle met een kleine groep. Zeker in het begin. Ik snap al die ophef niet zo.
pi_176984326
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 00:05 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Jij denkt echt dat de hele wereld het beste met jou en mij voor heeft? Stop eens met het knuffelen van bomen joh _O- Enige wat die mensen interesseert is macht ten koste van jou en mij.
Bedankt voor deze wijsheden pik, zover was ik nog niet.
  Eindredactie Games dinsdag 6 februari 2018 @ 00:07:07 #15
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_176984337
Is men al boos op Turkmen?
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_176984348
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 00:05 schreef KdwPPr het volgende:
Als je een politieke partij of bedrijf opricht en het dermate hard groeit, dan houd je toch de controle met een kleine groep. Zeker in het begin. Ik snap al die ophef niet zo.
Dat is partijdictatuur....
niks democratie wat het Forum zegt graag te willen
pi_176984364
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 00:05 schreef KdwPPr het volgende:
Als je een politieke partij of bedrijf opricht en het dermate hard groeit, dan houd je toch de controle met een kleine groep. Zeker in het begin. Ik snap al die ophef niet zo.
Aan de ene kant snap ik wat je zegt,aan de andere kant is het wel paradoxaal natuurlijk..

Referenda in Nederland bepleiten maar geen interne democratie?
pi_176984374
quote:
4s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 00:07 schreef Oscar. het volgende:
Is men al boos op Turkmen?
She is really keen on death sentences.Ja dus.
pi_176984386
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 00:07 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dat is partijdictatuur....
niks democratie wat het Forum zegt graag te willen
Ja, het doet pijn om te zeggen dat ik het gedeeltelijk met je eens ben. Maar je moet ook voor de toekomst van de partij waken. Het is niet voor niks dat je in een commercieel bedrijf ook geen 100% democratie ziet.
pi_176984406
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 00:05 schreef KdwPPr het volgende:
Als je een politieke partij of bedrijf opricht en het dermate hard groeit, dan houd je toch de controle met een kleine groep. Zeker in het begin. Ik snap al die ophef niet zo.
Dan moet je snel vvd-ers die er weer een vvd van willen maken elimineren, idee van regio's is al een goed idee.
pi_176984452
quote:
4s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 00:07 schreef Oscar. het volgende:
Is men al boos op Turkmen?
Is geen tijd voor :P
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_176984594
Maar het royement is omdat het duo dreigementen en kwaadsprekerij deden ten einde nieuwe bestuurders aan te stellen.
Nieuwe bestuurders willen is een fundament van democratie en smaad en laster=kwaadsprekerij mag niet verboden worden , aldus een eerdere uitlating van de FvD.
Voor de tweede maal binnen 3 dagen verraad FvD haar eigen principe.
En alweer een hoofdrol voor Baudet

https://forumvoordemocrat(...)id-van-meningsuiting
pi_176985307
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 00:11 schreef KdwPPr het volgende:

[..]

Ja, het doet pijn om te zeggen dat ik het gedeeltelijk met je eens ben. Maar je moet ook voor de toekomst van de partij waken. Het is niet voor niks dat je in een commercieel bedrijf ook geen 100% democratie ziet.
Een bedrijf is wel wat anders dan een politieke partij, ik snap niet waarom iedereen steeds die vergelijking maakt.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_176986625
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 00:35 schreef Bluesdude het volgende:
Maar het royement is omdat het duo dreigementen en kwaadsprekerij deden ten einde nieuwe bestuurders aan te stellen.
Nieuwe bestuurders willen is een fundament van democratie en smaad en laster=kwaadsprekerij mag niet verboden worden , aldus een eerdere uitlating van de FvD.
Voor de tweede maal binnen 3 dagen verraad FvD haar eigen principe.
En alweer een hoofdrol voor Baudet

https://forumvoordemocrat(...)id-van-meningsuiting
Het gaat Baudet niet om de partij maar om zijn eigen status en inkomsten, hč ;)
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  dinsdag 6 februari 2018 @ 09:16:20 #25
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_176986684
quote:
2s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 09:09 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Het gaat Baudet niet om de partij maar om zijn eigen status en inkomsten, hč ;)
Baudetgod beledigen :N
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_176986704
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 09:16 schreef Perrin het volgende:

[..]

Baudetgod beledigen :N
Met alle liefde.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_176987029
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2018 23:37 schreef Tanatos het volgende:

[..]

:o You must be joking, waar maak je dat uit op?
Topicreeks: Flat Earth conspiracy (zie ook de OP voor meer links)
Flat Earth Society (organisatie)
https://theflatearthsociety.org/home/

Enjoy. :D
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_176987385
quote:
2s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 06:43 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Een bedrijf is wel wat anders dan een politieke partij, ik snap niet waarom iedereen steeds die vergelijking maakt.
Dat lijkt een beetje bij rechts denken te horen. Overheid is een noodzakelijk kwaad, bedrijfsleven moet zo veel mogelijk alles uitvoeren... en waar een overheid nodig is moet die zoveel mogelijk hetzelfde functioneren als het bedrijfsleven.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 6 februari 2018 @ 10:36:15 #29
403973 crew  Gijscoman
Hou hoog de naam van N.E.C.
pi_176987844
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 10:01 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat lijkt een beetje bij rechts denken te horen. Overheid is een noodzakelijk kwaad, bedrijfsleven moet zo veel mogelijk alles uitvoeren... en waar een overheid nodig is moet die zoveel mogelijk hetzelfde functioneren als het bedrijfsleven.
Vooral het moderne rechtse denken. Beetje het reaganisme. Mark Lilla's The Past and Future Liberal geeft daar best een aardige inkijk in.
pi_176988234
quote:
PARTIJBESTUUR: SAMENSTELLING
ARTIKEL 28
1. Het partijbestuur bestaat uit ten minste drie (3) stemhebbende leden.
De leden van het partijbestuur worden benoemd door de algemene vergadering
uit een bindende voordracht van één of meer kandidaten, die wordt opgesteld
door het partijbestuur. De algemene vergadering kan aan die voordracht het
bindend karakter ontnemen door een besluit, genomen met ten minste twee
derden van de uitgebrachte stemmen in een vergadering waarin ten minste twee
derden van de stemgerechtigde leden van de algemene vergadering aanwezig of
vertegenwoordigd zijn
https://forumvoordemocratie.nl/Statuten_Forum_voor_Democratie.pdf

Hoe moet ik deze "democratische verkiezing" zien.
Als de partij 21.000 leden heeft moeten er 14.000 aanwezig zijn in een Algemene Vergadering
En 2/3 van die 14.000 = 9334 leden moeten een voordracht afwijzen en stemmen voor een nieuwe voordracht vanuit de AV zelf.

In de praktijk betekent dat er geen democratische bestuursverkiezing is .
Directe democratie wordt hier misbruikt voor een maskerade voor een dictatuur van het zittend partijbestuur.

Praktischer is het... een partijraad te kiezen door alle leden cq afdelingen. Bijv 100 vertegenwoordigende leden die de Algemene Vergadering vormen.

In theorie kan een stemming per internet werken volgens 2/3e van 2/3e van alle leden.
In theorie...... gelieve dit eerst uit te testen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Bluesdude op 06-02-2018 11:01:59 ]
pi_176988419
quote:
Waarom maken we ons nog druk om politieke partijen? Als binnenkort de ijsrand aan de buitenrand smelt, zijn we toch allemaal dood. :+

quote:
2s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 06:43 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Een bedrijf is wel wat anders dan een politieke partij, ik snap niet waarom iedereen steeds die vergelijking maakt.
Tuurlijk is t anders. Maar als je denkt dat je een politieke partij OF bedrijf snel kan laten groeien met veel democratie, dan ben zie je de wereld echt te mooi voor je. Heb je voorbeelden waar het is gelukt?
pi_176988490
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 11:07 schreef KdwPPr het volgende:

[..]

Tuurlijk is t anders. Maar als je denkt dat je een politieke partij OF bedrijf snel kan laten groeien met veel democratie, dan ben zie je de wereld echt te mooi voor je. Heb je voorbeelden waar het is gelukt?
Groeien betekent voor een politieke partij iets heeeeel anders dan voor een bedrijf. Koeien en kippen. ;)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_176988528
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 11:07 schreef KdwPPr het volgende:

Tuurlijk is t anders. Maar als je denkt dat je een politieke partij OF bedrijf snel kan laten groeien met veel democratie, dan ben zie je de wereld echt te mooi voor je. Heb je voorbeelden waar het is gelukt?
Als een dictatuur de bestuursvorm van FvD moet zijn dan is het eerlijker de naam te veranderen in Forum voor Dictatuur.
pi_176988557
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 11:15 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Als een dictatuur de bestuursvorm van FvD moet zijn dan is het eerlijker de naam te veranderen in Forum voor Dictatuur.
Het probleem waar FvD nu natuurlijk mee kampt is het paradoxale contrast tussen een partij die voornamelijk draait om 1 persoon en een partij die democratie hoog op de agenda zet.

Naarmate de partij groeit kan dat twee kanten uitgaan:

1) Baudet meer naar de achtergrond
2) toch niet zo democratisch als men graag wil

Beide richtingen zouden schadelijk zijn voor deze partij. Zolang de partij klein blijft hoeft deze keuze niet te worden gemaakt, maar het noodlot dat volgt als de partij groeit is onvermijdbaar.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_176988587
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 11:12 schreef Molurus het volgende:

[..]

Groeien betekent voor een politieke partij iets heeeeel anders dan voor een bedrijf. Koeien en kippen. ;)
Ik blijf erbij dat een linkse knuffelstrategie niet werkt. De partijtop stippelt een strategie uit zoals bv de regio-structuur waar ze nu op overstappen. Misschien heeft het momenteel idd wat dictator trekjes, ik hoop dat dit naar verloop van tijd minder wordt. Anders is 't raar om "democratie" in je naam te gebruiken.

En ik ben wel benieuwd hoe jullie dan denken dat Baudet/FvD het op een meer democratische manier kan doen? En dan concrete voorbeelden. Ergens tegenaan trappen is een stuk makkelijker.
pi_176988669
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 11:20 schreef KdwPPr het volgende:

[..]

Ik blijf erbij dat een linkse knuffelstrategie niet werkt. De partijtop stippelt een strategie uit zoals bv de regio-structuur waar ze nu op overstappen. Misschien heeft het momenteel idd wat dictator trekjes, ik hoop dat dit naar verloop van tijd minder wordt. Anders is 't raar om "democratie" in je naam te gebruiken.

En ik ben wel benieuwd hoe jullie dan denken dat Baudet/FvD het op een meer democratische manier kan doen? En dan concrete voorbeelden. Ergens tegenaan trappen is een stuk makkelijker.
Als men de boel democratisch wil hebben dan zal men af moeten van de prominente rol voor Baudet. Het probleem is wel dat zo'n stap ontzettend veel stemmen zal gaan kosten, dus wil men dat niet.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_176988705
Toevallig zeg, een populistische clubje dat moeite heeft met democratie in eigen gelederen. Dat hebben we nog nooooooit meegemaakt. _O- _O-
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_176988781
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 11:26 schreef Molurus het volgende:

[..]

Als men de boel democratisch wil hebben dan zal men af moeten van de prominente rol voor Baudet. Het probleem is wel dat zo'n stap ontzettend veel stemmen zal gaan kosten, dus wil men dat niet.
Dat gaat natuurlijk niet zomaar gebeuren, hij is de drijvende kracht achter de partij. Er kan ook maar één grootste intellectueel van Nederland zijn ;)
pi_176988809
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 11:32 schreef KdwPPr het volgende:

[..]

Dat gaat natuurlijk niet zomaar gebeuren, hij is de drijvende kracht achter de partij. Er kan ook maar één belangrijkste intellectueel van Nederland zijn ;)
Klopt. Maar ik hoop dat je ook begrijpt dat dit fundamenteel onverenigbaar is met de democratische idealen van de partij.

Dat de partij haar eigen graf graaft zo gauw de partij groeit is echt niet te vermijden.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_176988862
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 11:33 schreef Molurus het volgende:

[..]

Klopt. Maar ik hoop dat je ook begrijpt dat dit fundamenteel onverenigbaar is met de democratische idealen van de partij.
Uiteraard. En daarom vroeg ik al: Hoe denken jullie dan dat hij het aan moet pakken. Ik denk dat het op korte termijn de beste oplossing is om de teugels zelf stevig in handen te houden. Je hebt nou eenmaal een soort van "leider" nodig, of het nu een politieke partij, bedrijf of je voetbal team is.
pi_176988906
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 11:35 schreef KdwPPr het volgende:

[..]

Uiteraard. En daarom vroeg ik al: Hoe denken jullie dan dat hij het aan moet pakken. Ik denk dat het op korte termijn de beste oplossing is om de teugels zelf stevig in handen te houden. Je hebt nou eenmaal een soort van "leider" nodig, of het nu een politieke partij, bedrijf of je voetbal team is.
Zie post #35.

Wil je het democratisch houden: exit Baudet en je electorale verlies nemen.
Wil je Baudet in het zadel houden: exit democratische idealen en je electorale verlies nemen.

Het beste dat deze partij op dit moment kan doen is gewoon niet groeien. _O-
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_176989042
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 11:37 schreef Molurus het volgende:

[..]

Zie post #35.

Wil je het democratisch houden: exit Baudet en je electorale verlies nemen.
Wil je Baudet in het zadel houden: exit democratische idealen en je electorale verlies nemen.

Het beste dat deze partij op dit moment kan doen is gewoon niet groeien. _O-
Haha ja dat gaat natuurlijk niet gebeuren, dat snap je zelf ook wel. Ik snap de tegenstrijdigheid maar ik heb een hoge pet op van Baudet en Hiddema. Dus als ik moet kiezen tussen deze vorm of een meer democratische waar elke Henk en Ingrid evenveel inspraak hebben.. Doe dan maar het eerste voor nu. Tot het een beetje stabiel (gegroeid) is, en dan zien we wel verder.
pi_176989052
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 11:07 schreef KdwPPr het volgende:
Tuurlijk is t anders. Maar als je denkt dat je een politieke partij OF bedrijf snel kan laten groeien met veel democratie, dan ben zie je de wereld echt te mooi voor je. Heb je voorbeelden waar het is gelukt?
Ik denk dat je een beetje anders denkt over hoe het in elkaar steekt dan ik.

Een politieke partij is per definitie een vereniging, en verenigingen hebben per definitie leden, en die leden hebben per definitie inspraak in de vereniging. Het is volkomen logisch dat je niet elk besluit aan de leden kan voorleggen, daarom heb je ook een bestuur. Dat zijn ook de twee organen in de landelijke partij, het bestuur en de algemene vergadering.

De functie van de leden is voornamelijk om te bepalen of het bestuur nog functioneert (hier de statuten van het FvD), en eventueel nieuwe bestuurders aandragen, en om in grote lijnen kenbaar te maken wat zij vinden wat de koers van de partij moet worden. De taak van het bestuur is om alles in goede banen te leiden. Het bestuur bestuurt dus, en de ALV controleert het bestuur.

Baudet heeft, als bestuurder, het organisatorisch dus gewoon voor het zeggen binnen de partij, en wat er wel en niet in gang wordt gezet. Het enige probleem voor hem is dat het mogelijk is dat hij iets doet wat de leden niet willen, en dat die hem daar op een gegeven moment op afrekenen. Het kan ook zijn dat hij een andere koers met het FvD wil varen dan de meerderheid van de leden.

Dan kom je op een lastig punt: heeft de oprichter van de partij meer zeggenschap, het is immers zijn partij, of zijn dat de 23.000 man die lid zijn geworden en die óók een mening hebben over hoe het moet en wat ze willen?

In een democratisch stelsel hebben de leden net zoveel te zeggen als de bestuursvoorzitter, die bij het FvD dan ook weer dezelfde persoon is als de fractievoorzitter. Bij het FvD lijkt het er momenteel op dat de leden heel leuk zijn zolang ze gewoon hun mond houden, maar dat het absoluut niet de bedoeling is dat die op een ALV een poging wagen om bijvoorbeeld de statuten te wijzigen zodat zij zelf mogen beslissen wie de partij gaat besturen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  dinsdag 6 februari 2018 @ 11:44:19 #45
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_176989058
"forum voor democratie", "partij van de liefde".

Ze kiezen hun aanduidingen zeer beroerd uit.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_176989234
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 11:20 schreef KdwPPr het volgende:

[..]

Ik blijf erbij dat een linkse knuffelstrategie niet werkt.
Er is niks links aan het idee van die uitgesproken rechtse Haze Winkelman om de bestuursverkiezingen democratisch te doen.
Heel rechtse traditie.
Het argument van ..... nu even een dictatuur en dan voeren we partijdemocratie in,. wordt al anderhalf jaar gehanteerd.
Voer een open debat hoe die bestuursverkiezing democratisch te doen.
Dat wilde Haze Winkelman kennelijk.... en toen werd hij verbannen.
Hoezo wil FvD democratie ?

Balans: de gevestigde politieke partijen rammelen ook uiteraard in hun partijdemocratie.
De nationale democratie is evenzo rammelend. Maar de gevestigde partijen lijken mij meer democratischer dan de rebellen van PVV en FvD.
pi_176989246
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 11:20 schreef KdwPPr het volgende:

[..]

Ik blijf erbij dat een linkse knuffelstrategie niet werkt. De partijtop stippelt een strategie uit zoals bv de regio-structuur waar ze nu op overstappen. Misschien heeft het momenteel idd wat dictator trekjes, ik hoop dat dit naar verloop van tijd minder wordt. Anders is 't raar om "democratie" in je naam te gebruiken.

En ik ben wel benieuwd hoe jullie dan denken dat Baudet/FvD het op een meer democratische manier kan doen? En dan concrete voorbeelden. Ergens tegenaan trappen is een stuk makkelijker.
Ach... Het onderwerp is al eerder langsgekomen. Natuurlijk zie ik het liever anders. Baudet ook vermoed ik. Maar de realiteit is weerbarstig. Ego's, rechtse opgefokte mensen, een nieuwe partij. Als je hier interne democratie in gooit weet je zeker dat de partij implodeert. Ook is het een beetje flauw. De partij is net nieuw, Baudet wil dat opzetten, en dan moet hij zelf maar de functie van lijsttrekker bekleden. De kans dat ie dan zegt: zo had ik het niet bedoeld, is groot.

Als het allemaal gestabiliseerd is, dan móéten ze van mij dit aanpassen of ik ben weg. Nu is dit eenvoudigweg de enige manier waarop het gaat. Daarmee is voor mij de kous toch echt af.
pi_176989263
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 11:44 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ik denk dat je een beetje anders denkt over hoe het in elkaar steekt dan ik.

Een politieke partij is per definitie een vereniging, en verenigingen hebben per definitie leden, en die leden hebben per definitie inspraak in de vereniging. Het is volkomen logisch dat je niet elk besluit aan de leden kan voorleggen, daarom heb je ook een bestuur. Dat zijn ook de twee organen in de landelijke partij, het bestuur en de algemene vergadering.

De functie van de leden is voornamelijk om te bepalen of het bestuur nog functioneert (hier de statuten van het FvD), en eventueel nieuwe bestuurders aandragen, en om in grote lijnen kenbaar te maken wat zij vinden wat de koers van de partij moet worden. De taak van het bestuur is om alles in goede banen te leiden. Het bestuur bestuurt dus, en de ALV controleert het bestuur.

Baudet heeft, als bestuurder, het organisatorisch dus gewoon voor het zeggen binnen de partij, en wat er wel en niet in gang wordt gezet. Het enige probleem voor hem is dat het mogelijk is dat hij iets doet wat de leden niet willen, en dat die hem daar op een gegeven moment op afrekenen. Het kan ook zijn dat hij een andere koers met het FvD wil varen dan de meerderheid van de leden.

Dan kom je op een lastig punt: heeft de oprichter van de partij meer zeggenschap, het is immers zijn partij, of zijn dat de 23.000 man die lid zijn geworden en die óók een mening hebben over hoe het moet en wat ze willen?

In een democratisch stelsel hebben de leden net zoveel te zeggen als de bestuursvoorzitter, die bij het FvD dan ook weer dezelfde persoon is als de fractievoorzitter. Bij het FvD lijkt het er momenteel op dat de leden heel leuk zijn zolang ze gewoon hun mond houden, maar dat het absoluut niet de bedoeling is dat die op een ALV een poging wagen om bijvoorbeeld de statuten te wijzigen zodat zij zelf mogen beslissen wie de partij gaat besturen.
Het is jouw aanname dat het een vereniging moet zijn. Bedankt voor de statuten, die had ik nog niet gelezen.

"Het partijbestuur bestaat uit ten minste drie (3) stemhebbende leden.
De leden van het partijbestuur worden benoemd door de algemene vergadering
uit een bindende voordracht van één of meer kandidaten, die wordt opgesteld
door het partijbestuur. De algemene vergadering kan aan die voordracht het
bindend karakter ontnemen door een besluit, genomen met ten minste twee
derden van de uitgebrachte stemmen in een vergadering
waarin ten minste twee
derden van de stemgerechtigde leden van de algemene vergadering aanwezig of
vertegenwoordigd zijn".

Voor mij is het heel makkelijk. Als je het hier niet mee eens bent dan wordt je geen kandidaat voor de partij. Je moet de continuďteit van een partij op een of andere manier bewaken. Is het dikgedrukte geen democratie dan?
pi_176989282
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 11:26 schreef Molurus het volgende:

[..]

Als men de boel democratisch wil hebben dan zal men af moeten van de prominente rol voor Baudet. Het probleem is wel dat zo'n stap ontzettend veel stemmen zal gaan kosten, dus wil men dat niet.
Als Baudet de functies die hij heeft opzegd, behalve lijsttrekker, dan zal dat allemaal wel loslopen. Het is niet zo dat Baudet per se degene moet zijn die die regio mailadressen aanmaakt. Het probleem is gewoon dat die partij in elkaar stort als je het zo aanpakt.
pi_176989290
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 11:56 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ach... Het onderwerp is al eerder langsgekomen. Natuurlijk zie ik het liever anders. Baudet ook vermoed ik. Maar de realiteit is weerbarstig. Ego's, rechtse opgefokte mensen, een nieuwe partij. Als je hier interne democratie in gooit weet je zeker dat de partij implodeert. Ook is het een beetje flauw. De partij is net nieuw, Baudet wil dat opzetten, en dan moet hij zelf maar de functie van lijsttrekker bekleden. De kans dat ie dan zegt: zo had ik het niet bedoeld, is groot.

Als het allemaal gestabiliseerd is, dan móéten ze van mij dit aanpassen of ik ben weg. Nu is dit eenvoudigweg de enige manier waarop het gaat. Daarmee is voor mij de kous toch echt af.
Ja precies. Het is bij gebrek aan beter. Ik zie geen betere opties dus voor mij is dit momenteel een acceptabele partijstructuur.
pi_176989309
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 11:57 schreef KdwPPr het volgende:

[..]

Het is jouw aanname dat het een vereniging moet zijn. Bedankt voor de statuten, die had ik nog niet gelezen.

"Het partijbestuur bestaat uit ten minste drie (3) stemhebbende leden.
De leden van het partijbestuur worden benoemd door de algemene vergadering
uit een bindende voordracht van één of meer kandidaten, die wordt opgesteld
door het partijbestuur. De algemene vergadering kan aan die voordracht het
bindend karakter ontnemen door een besluit, genomen met ten minste twee
derden van de uitgebrachte stemmen in een vergadering
waarin ten minste twee
derden van de stemgerechtigde leden van de algemene vergadering aanwezig of
vertegenwoordigd zijn".

Voor mij is het heel makkelijk. Als je het hier niet mee eens bent dan wordt je geen kandidaat voor de partij. Je moet de continuďteit van een partij op een of andere manier bewaken. Is het dikgedrukte geen democratie dan?
2/3 van de leden, dat lukt natuurlijk nooit. Of je moet een soort digitale vergadering opzetten, die 2 weken duurt, en ieder lid oproepen om te stemmen.
pi_176989324
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 11:57 schreef KdwPPr het volgende:

[..]

Het is jouw aanname dat het een vereniging moet zijn. Bedankt voor de statuten, die had ik nog niet gelezen.
Nee, dat is wettelijk verplicht.

quote:
"Het partijbestuur bestaat uit ten minste drie (3) stemhebbende leden.
De leden van het partijbestuur worden benoemd door de algemene vergadering
uit een bindende voordracht van één of meer kandidaten, die wordt opgesteld
door het partijbestuur. De algemene vergadering kan aan die voordracht het
bindend karakter ontnemen door een besluit, genomen met ten minste twee
derden van de uitgebrachte stemmen in een vergadering
waarin ten minste twee
derden van de stemgerechtigde leden van de algemene vergadering aanwezig of
vertegenwoordigd zijn".

Voor mij is het heel makkelijk. Als je het hier niet mee eens bent dan wordt je geen kandidaat voor de partij. Je moet de continuďteit van een partij op een of andere manier bewaken. Is het dikgedrukte geen democratie dan?
Nee, een partij waarin het bestuur het bestuur benoemt is geen democratie omdat de leden dan geen enkele inspraak hebben in wie de partij bestuurt. En aangezien het bestuur de dagelijkse gang van zaken bepaalt bepalen de leden dan dus welgeteld niets. Dat is inderdaad geen democratie.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_176989385
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 12:02 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Nee, dat is wettelijk verplicht.

Je hebt idd gelijk. Ik neem m'n woorden terug. Ik bedoelde dat er verschillende bestuursvormen kunnen zijn binnen een partij. Maar een vereniging is het dus altijd.
pi_176989433
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 11:43 schreef KdwPPr het volgende:

[..]

Haha ja dat gaat natuurlijk niet gebeuren, dat snap je zelf ook wel. Ik snap de tegenstrijdigheid maar ik heb een hoge pet op van Baudet en Hiddema. Dus als ik moet kiezen tussen deze vorm of een meer democratische waar elke Henk en Ingrid evenveel inspraak hebben.. Doe dan maar het eerste voor nu. Tot het een beetje stabiel (gegroeid) is, en dan zien we wel verder.
Wat verwacht je te zien tegen de tijd dat het "een beetje stabiel gegroeid" is? Een democratische partij, of een dictatuur?

Want als het dat laatste is zal de omschakeling naar het zo gewenste democratische partijbestuur echt niet eenvoudiger zijn dan het nu is.

En als men die omschakeling helemaal achterwege laat kun je deze partij wel opheffen. Dan is het gewoon iets heel anders dan men pretendeert.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_176989456
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 12:08 schreef Molurus het volgende:

[..]

Wat verwacht je te zien tegen de tijd dat het "een beetje stabiel gegroeid" is? Een democratische partij, of een dictatuur?
:') een democratische partij
pi_176989471
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 12:09 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

:') een democratische partij
Dat verwacht je echt? :D Of zit je nu gewoon een beetje te dollen?
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_176989482
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 12:06 schreef KdwPPr het volgende:

[..]

Je hebt idd gelijk. Ik neem m'n woorden terug. Ik bedoelde dat er verschillende bestuursvormen kunnen zijn binnen een partij. Maar een vereniging is het dus altijd.
Dat valt ook wel mee, verenigingen hebben vrijwel altijd een ALV en een bestuur die samen alles regelen. Bij hele grote verenigingen zie je nog wel eens wat getrapte organisaties.

Vergeet niet dat de voorzitter van het bestuur, of een ander bestuurslid, in principe ook maar gewoon een lid is van een vereniging die wat extra bevoegdheden heeft gekregen. Zolang hij goed werk doet zal hij dat mogen blijven doen, maar de vereniging is absoluut niet alleen van hem.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_176989531
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 12:10 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat verwacht je echt? :D Of zit je nu gewoon een beetje te dollen?
Ze zitten in de 2e kamer. Dat maakt ze een democratische partij. Ze zijn geen alleenheersers van Nederland, en dus geen dictatuur.

Misschien, als je een diepgaander antwoord wil, moet je niet met zo'n achterlijke dichotomie komen, om daarna te vragen of ik een beetje loop te dollen.
pi_176989559
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 12:15 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ze zitten in de 2e kamer. Dat maakt ze een democratische partij. Ze zijn geen alleenheersers van Nederland, en dus geen dictatuur.
Misschien dat dit je is ontgaan, maar ik heb het daar over de interne partijstructuur en het interne partijbestuur. Niet over de 2e kamer.

quote:
1s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 12:15 schreef Mr.Major het volgende:

Misschien, als je een diepgaander antwoord wil, moet je niet met zo'n achterlijke dichotomie komen, om daarna te vragen of ik een beetje loop te dollen.
Misschien moet je reageren met iets meer dan een :') smiley als je een serieuze reactie verwacht.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_176989596
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 12:17 schreef Molurus het volgende:

[..]

Misschien dat dit je is ontgaan, maar ik heb het daar over de interne partijstructuur en het interne partijbestuur. Niet over de 2e kamer.

[..]

Misschien moet je reageren met iets meer dan een :') smiley als je een serieuze reactie verwacht.
Goh.

Als jij gewoon een serieuze vraag had gesteld, had je een serieus antwoord gekregen, ervan uitgaande dat dat antwoord niet al gegeven is.

Ik verwacht dat deze nu gaat komen.
pi_176989603
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 12:15 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ze zitten in de 2e kamer. Dat maakt ze een democratische partij. Ze zijn geen alleenheersers van Nederland, en dus geen dictatuur.
Nee, zo werkt het niet. Ze zijn een partij in een democratie, maar dat betekent niet dat je zelf een democratische partij bent. De PVV is ook geen democratische partij, daar zijn de enige twee leden namelijk Geert Wilders en de BV van Geert Wilders waar Geert Wilders de enige bestuurder van is.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_176989691
quote:
4s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 00:07 schreef Oscar. het volgende:
Is men al boos op Turkmen?
Valt mee, er zijn zo veel lokale politici die voor ophef zorgen, dat het volk er wel klaar mee is. Iedereen heeft tegenwoordig twitter, en laten aspirant politici nou net de mensen zijn de de behoefte hebben hun mening te geven. Voeg daar de identity politics aan toe die D66 het democratisch bestel in helpt (even serieus kunnen die daar niet mee kappen) en je hebt een desastreuze combinatie. Als je zelfs D66 politici krijgt die homofoob als de neten zijn, is de lol er wel vanaf. De moeite nemen om daar verontwaardigd over te zijn is niet vol te houden.
pi_176989711
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 12:19 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Goh.

Als jij gewoon een serieuze vraag had gesteld, had je een serieus antwoord gekregen, ervan uitgaande dat dat antwoord niet al gegeven is.

Ik verwacht dat deze nu gaat komen.
Het antwoord?

De vraag was al gesteld, die ga ik dan ook niet herhalen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_176989717
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 12:19 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Nee, zo werkt het niet. Ze zijn een partij in een democratie, maar dat betekent niet dat je zelf een democratische partij bent. De PVV is ook geen democratische partij, daar zijn de enige twee leden namelijk Geert Wilders en de BV van Geert Wilders waar Geert Wilders de enige bestuurder van is.
Zucht. Dat snapt mn hol ook allemaal wel. Molurus komt echter met een domme vraag. Dan kan hij ook een dom antwoord verwachten.
pi_176989756
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 12:25 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Zucht. Dat snapt mn hol ook allemaal wel. Molurus komt echter met een domme vraag. Dan kan hij ook een dom antwoord verwachten.
Ja, de vraag dom noemen is natuurlijk ook een manier om geen antwoord te geven.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_176989757
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 12:25 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het antwoord?

De vraag was al gesteld, die ga ik dan ook niet herhalen.
Je hebt een meerkeuzevraag gesteld, A of B. Dan kan ik niet antwoord geven, want het correcte antwoord is C.

Maar goed, de optie die dus aan je vraag zou moeten worden toegevoegd: Een partij die sterk centraal georganiseerd is, om LPF toestanden te voorkomen, die zodra dat mogelijk is open staat voor meer inspraak voor de leden, omdat de partij dan niet meer implodeert maar het aan kan.
pi_176989767
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 12:25 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Zucht. Dat snapt mn hol ook allemaal wel. Molurus komt echter met een domme vraag. Dan kan hij ook een dom antwoord verwachten.
Ik vind de vraag of Baudet wél bereid is om zichzelf aan de ALV te onderwerpen als de partij voldoende gegroeid is best interessant, eigenlijk. Denk jij dat hij van plan is de leden te laten beslissen over de koers van zijn partij?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_176989825
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 12:28 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Je hebt een meerkeuzevraag gesteld, A of B. Dan kan ik niet antwoord geven, want het correcte antwoord is C.

Maar goed, de optie die dus aan je vraag zou moeten worden toegevoegd: Een partij die sterk centraal georganiseerd is, om LPF toestanden te voorkomen, die zodra dat mogelijk is open staat voor meer inspraak voor de leden, omdat de partij dan niet meer implodeert maar het aan kan.
Dit klinkt mij toch in de oren als geen antwoord. Als "we willen een democratische partij zijn met een onbetwistbare leider". Dat is gewoon een contradictie. You can't have it both ways.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_176989930
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 12:29 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ik vind de vraag of Baudet wél bereid is om zichzelf aan de ALV te onderwerpen als de partij voldoende gegroeid is best interessant, eigenlijk. Denk jij dat hij van plan is de leden te laten beslissen over de koers van zijn partij?
Als de partij een beetje een stabiel imago heeft, dan zullen er ook leden afvallen (zoals dat nu gebeurd). Iedereen ziet in het FvD nu zijn politieke ideaal, ik ook geef ik toe. Probleem is, dat dat niet kan. Het FvD moet zijn standpunten dus uitkristalliseren, waardoor er een homogenere groep kiezers komt, die begrijpt dat het niet hun FvD is, maar het FvD. Dan geloof ik inderdaad dat dat kan, maar je moet het 'm vragen. Ik heb niet het idee dat Rutte heel veel aandacht had voor de conservatievere tak. Ik geloof ook niet dat Pechtold heel veel moeite heeft met ten Dam. Die partijen zijn stabiel. Als die net nieuw zouden zijn, zou dat ook gigantisch gezeik opgeleverd hebben, omdat men zich er dan niet bij neerlegt dat anderen andere keuzes maken.
pi_176989937
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 12:28 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Je hebt een meerkeuzevraag gesteld, A of B. Dan kan ik niet antwoord geven, want het correcte antwoord is C.

Maar goed, de optie die dus aan je vraag zou moeten worden toegevoegd: Een partij die sterk centraal georganiseerd is, om LPF toestanden te voorkomen, die zodra dat mogelijk is open staat voor meer inspraak voor de leden, omdat de partij dan niet meer implodeert maar het aan kan.
De LPF-toestanden waren nou niet bepaald dat leden opeens inspraak hadden, het was meer dat ze door hun plotselinge winst heel snel Kamerleden moesten leveren die vaak ongeschikt waren en zichzelf niet konden wegcijferen voor de partij. Daardoor kreeg je een heleboel ego's die ruzie maakten waardoor je politiek niets klaar kan spelen, en daardoor implodeerde de partij.

Lijkt me niet direct heel relevant binnen deze discussie.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_176989948
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 12:28 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Je hebt een meerkeuzevraag gesteld, A of B. Dan kan ik niet antwoord geven, want het correcte antwoord is C.

Maar goed, de optie die dus aan je vraag zou moeten worden toegevoegd: Een partij die sterk centraal georganiseerd is, om LPF toestanden te voorkomen, die zodra dat mogelijk is open staat voor meer inspraak voor de leden, omdat de partij dan niet meer implodeert maar het aan kan.
Vroeger waren er veel staatsgrepen in Zuid Amerika.
Ook democratieën werden afgeschaft door een militaire junta.
Het verhaal was ook vaak: nu orde op zaken stellen en dan de democratie invoeren.
Dat gebeurde vaak niet.... of pas na verzet van andere militairen of volksbewegingen
pi_176989966
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 12:33 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dit klinkt mij toch in de oren als geen antwoord. Als "we willen een democratische partij zijn met een onbetwistbare leider". Dat is gewoon een contradictie. You can't have it both ways.
Natuurlijk kan dat wel. Als 2/3 van die leden iedere keer met zijn alle komt opdraven en stemt voor meer Thierry, is er niks aan de hand. Hardstikke democratisch.

Of heb je het idee dat 2/3 van de FvD'ers wil dat Thierry weg gaat?
pi_176990023
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 12:44 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Natuurlijk kan dat wel. Als 2/3 van die leden iedere keer met zijn alle komt opdraven en stemt voor meer Thierry, is er niks aan de hand. Hardstikke democratisch.

Of heb je het idee dat 2/3 van de FvD'ers wil dat Thierry weg gaat?
Je leest het niet goed. Als er géén 2/3e van de leden komt opdraven is het sowieso onmogelijk om Thierry weg te stemmen (en zoveel mensen komen er natuurlijk nooit), en als er wél 2/3e van de mensen komen opdraven moeten die allemaal samen dezelfde kandidaat nomineren en daar allemaal op stemmen en dan kan Thierry vervangen worden.

Dat gaat natuurlijk never nooit gebeuren, dus de facto stelt het bestuur het bestuur aan.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_176990030
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 12:42 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

De LPF-toestanden waren nou niet bepaald dat leden opeens inspraak hadden, het was meer dat ze door hun plotselinge winst heel snel Kamerleden moesten leveren die vaak ongeschikt waren en zichzelf niet konden wegcijferen voor de partij. Daardoor kreeg je een heleboel ego's die ruzie maakten waardoor je politiek niets klaar kan spelen, en daardoor implodeerde de partij.

Lijkt me niet direct heel relevant binnen deze discussie.
Jawel, want het laat zien dat zo'n partij door verschillende visies ten onder kan gaan.
pi_176990059
quote:
2s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 12:47 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Je leest het niet goed. Als er géén 2/3e van de leden komt opdraven is het sowieso onmogelijk om Thierry weg te stemmen (en zoveel mensen komen er natuurlijk nooit), en als er wél 2/3e van de mensen komen opdraven moeten die allemaal samen dezelfde kandidaat nomineren en daar allemaal op stemmen en dan kan Thierry vervangen worden.

Dat gaat natuurlijk never nooit gebeuren, dus de facto stelt het bestuur het bestuur aan.
Jij leest niet goed.

Dat snap ik, zie post #51

Hoeveel mensen van die 21.000 leden wil van Baudet af?
pi_176990118
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 12:49 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Jij leest niet goed.

Dat snap ik, zie post #51

Hoeveel mensen van die 21.000 leden wil van Baudet af?
Het gaat niet om "van Baudet afkomen" per definitie, het gaat om algehele democratie.

Hoeveel van de 21.000 leden zouden graag willen dat de ledenvergadering de bestuurders kiest?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_176990124
Het probleem is simpelweg: de partij is net nieuw. Er is geen fysieke organisatie. Er zijn geen fracties in gemeenteraden, er zijn geen prominenten die hun visie kunnen geven, benoemd kunnen worden. Wie moet het nieuwe bestuur worden? Een van de 21.000 leden die niemand kent? Moeten we dan kiezen uit 2000 man die zichzelf geschikt achten? Zijn de FvD leden ontevreden?

Wat gebeurd er met het FvD als je dit NU allemaal open gooit?
pi_176990166
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 12:52 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Het gaat niet om "van Baudet afkomen" per definitie, het gaat om algehele democratie.

Hoeveel van de 21.000 leden zouden graag willen dat de ledenvergadering de bestuurders kiest?
Op dit moment? Weinig. Van de mensen die erover hebben nagedacht, wat het beste is voor de toekomst van de partij? Geen. Op langere termijn? Veel. Niet FvD'ers die liever hebben dat die partij opdoekt? Allemaal
pi_176990191
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 12:53 schreef Mr.Major het volgende:
Het probleem is simpelweg: de partij is net nieuw. Er is geen fysieke organisatie. Er zijn geen fracties in gemeenteraden, er zijn geen prominenten die hun visie kunnen geven, benoemd kunnen worden. Wie moet het nieuwe bestuur worden? Een van de 21.000 leden die niemand kent? Moeten we dan kiezen uit 2000 man die zichzelf geschikt achten? Zijn de FvD leden ontevreden?

Wat gebeurd er met het FvD als je dit NU allemaal open gooit?
Ik acht de kans ongeveer 100% dat Baudet weer netjes herkozen wordt, evenals de andere bestuurders.

De vraag is of je de leden genoeg vertrouwt om ze ook inspraak te bieden, of dat je de partij volledig volgens je eigen visie wilt inrichten.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_176990227
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 12:53 schreef Mr.Major het volgende:

Het probleem is simpelweg: de partij is net nieuw. Er is geen fysieke organisatie. Er zijn geen fracties in gemeenteraden, er zijn geen prominenten die hun visie kunnen geven, benoemd kunnen worden. Wie moet het nieuwe bestuur worden? Een van de 21.000 leden die niemand kent? Moeten we dan kiezen uit 2000 man die zichzelf geschikt achten? Zijn de FvD leden ontevreden?

Wat gebeurd er met het FvD als je dit NU allemaal open gooit?
Dat "de partij is net nieuw en we kunnen nog geen democratisch bestuur en/of goede mensen hebben" kun je natuurlijk een tijdje volhouden, maar zal vroeg of laat toch geen excuus meer kunnen zijn.

Mijn vraag heeft betrekking op wat er dan gebeurt. Hoe zie jij dat voor je?

Want zoals gezegd: de omschakeling van een partij die draait om 1 persoon naar een partij die een democratisch bestuur heeft zal tegen die tijd echt niet makkelijker zijn dan dat nu zou zijn. Het gaat pijn doen, daar kun je gif op innemen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_176990352
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 12:58 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat "de partij is net nieuw en we kunnen nog geen democratisch bestuur en/of goede mensen hebben" kun je natuurlijk een tijdje volhouden, maar zal vroeg of laat toch geen excuus meer kunnen zijn.

Mijn vraag heeft betrekking op wat er dan gebeurt. Hoe zie jij dat voor je?

Want zoals gezegd: de omschakeling van een partij die draait om 1 persoon naar een partij die een democratisch bestuur heeft zal tegen die tijd echt niet makkelijker zijn dan dat nu zou zijn. Het gaat pijn doen, daar kun je gif op innemen.
Dat kan. Dan is dat zo. Ik ga niet zeggen: het gaat later fout, dus dan maar iets doen waardoor je zeker weet dat het nu fout gaat.

Verder denk ik dat het ook wel goed kan gaan. Als er een fundament ligt voor een stabiele partij, kan je de leden meer inspraak geven. Dan kan een partij ook koerswijzigingen aan. Ik zie geen enkele reden om dat dan niet te doen.'

Als het een PVV is/blijft/wordt, gaat het nooit kunnen. Maar dan boeit het me ook niet meer. Only time will tell.
pi_176991733
https://www.telegraaf.nl/(...)f-voor-de-volkertjes

Dit mag natuurlijk niet, maar...
pi_176991783
Mede om de bedreiging een halt toe te roepen aangifte doen tegen Ollongren. Makes sense.
pi_176992063
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 14:30 schreef Xa1pt het volgende:
Mede om de bedreiging een halt toe te roepen aangifte doen tegen Ollongren. Makes sense.
Om te zeggen: tot hier en niet verder. Ja lijkt me inderdaad redelijk wat betreft lasterlijke uitspraken.
pi_176992171
Pimwin. :D

Leuk woord, die houden we erin.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_176992284
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 14:48 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Om te zeggen: tot hier en niet verder. Ja lijkt me inderdaad redelijk wat betreft lasterlijke uitspraken.
Als je dat al als agressie of aanzet tot ziet heb je als politicus een zwaar leven.
pi_176992547
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 11:56 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ach... Het onderwerp is al eerder langsgekomen. Natuurlijk zie ik het liever anders. Baudet ook vermoed ik. Maar de realiteit is weerbarstig. Ego's, rechtse opgefokte mensen, een nieuwe partij. Als je hier interne democratie in gooit weet je zeker dat de partij implodeert. Ook is het een beetje flauw. De partij is net nieuw, Baudet wil dat opzetten, en dan moet hij zelf maar de functie van lijsttrekker bekleden. De kans dat ie dan zegt: zo had ik het niet bedoeld, is groot.

Als het allemaal gestabiliseerd is, dan móéten ze van mij dit aanpassen of ik ben weg. Nu is dit eenvoudigweg de enige manier waarop het gaat. Daarmee is voor mij de kous toch echt af.
Heb je de brief van Kees Eldering al gelezen ? Als ik die lees begin ik toch echt zwaar te twijfelen aan de houdbaarheid van de hele partij.

http://politiek.tpo.nl/20(...)ratie-topje-ijsberg/
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_176992910
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 15:07 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Heb je de brief van Kees Eldering al gelezen ? Als ik die lees begin ik toch echt zwaar te twijfelen aan de houdbaarheid van de hele partij.

http://politiek.tpo.nl/20(...)ratie-topje-ijsberg/
Jawel, maar wat klopt daaraan. Wat die Eldering deed voor de hoge aaibaarheidsfactor van Baudet bijv. zal vast niet hetzelfde zijn als wat van Otten niet mocht. Ik weet niet wie het bij het juiste eind heeft. Die brief zegt me niks want het is totaal niet duidelijk wat er precies gebeurd is.

Als die partij in elkaar stort zij het zo. Daar kan ik weinig mee, en ik ga er nu zeker niet van op een andere partij stemmen.
pi_176995259
Hiddema heeft vandaag in de Telegraaf nog even geroepen dat volgens hem ook wetenschappelijk bewezen is dat bepaalde rassen genetisch bepaald dommer zijn dan anderen.

Inb4 'we bedoelden het anders' over een dag of 2.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_176995299
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 17:25 schreef Ludachrist het volgende:
Hiddema heeft vandaag in de Telegraaf nog even geroepen dat volgens hem ook wetenschappelijk bewezen is dat bepaalde rassen genetisch bepaald dommer zijn dan anderen.

Inb4 'we bedoelden het anders' over een dag of 2.
Ja, dan zegt-ie natuurlijk: o, mensenrassen? Ja, maar dat bedoelen wij niet, wij hebben het over hondenrassen. En dan heeft-ie wel een punt. Ik geloof bijvoorbeeld dat herders over het algemeen intelligenter zijn dan bijvoorbeeld terriërs en daar binnenin scoren Duitse herders weer heel hoog. Ook Nederlandse herders (schapendoezen). Dus de Germaans, Arische rassen scoren wel goed. Aziatische rassen, zoals de Pekinees, scoren middelmatig,evenals de oorspronkelijk Amerikaanse rassen zoals de Chihuahua.
I´m back.
pi_176995547
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 17:25 schreef Ludachrist het volgende:
Hiddema heeft vandaag in de Telegraaf nog even geroepen dat volgens hem ook wetenschappelijk bewezen is dat bepaalde rassen genetisch bepaald dommer zijn dan anderen.

Inb4 'we bedoelden het anders' over een dag of 2.
Wat is het probleem.
Jij vindt het niet goed dat hij het uberhaupt het zegt ?
Of vind jij dat zijn uitspraak niet klopt ?
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 17:28 schreef Ryan3 het volgende:
Ja, dan zegt-ie natuurlijk: o, mensenrassen? Ja, maar dat bedoelen wij niet, wij hebben het over hondenrassen. En dan heeft-ie wel een punt. Ik geloof bijvoorbeeld dat herders over het algemeen intelligenter zijn dan bijvoorbeeld terriërs en daar binnenin scoren Duitse herders weer heel hoog. Ook Nederlandse herders (schapendoezen). Dus de Germaans, Arische rassen scoren wel goed. Aziatische rassen, zoals de Pekinees, scoren middelmatig,evenals de oorspronkelijk Amerikaanse rassen zoals de Chihuahua.
Aziatische honden zijn het slimste, herders weten dat en vinden dat helemaal niet erg _O-
pi_176995731
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 17:25 schreef Ludachrist het volgende:
Hiddema heeft vandaag in de Telegraaf nog even geroepen dat volgens hem ook wetenschappelijk bewezen is dat bepaalde rassen genetisch bepaald dommer zijn dan anderen.

Inb4 'we bedoelden het anders' over een dag of 2.
Is dat zo onwaarschijnlijk dan? Ik zou het helemaal niet raar vinden als er gemiddeld gezien wat verschil zit in het IQ.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_176995736
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 17:46 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Wat is het probleem.
Jij vindt het niet goed dat hij het uberhaupt het zegt ?
Of vind jij dat zijn uitspraak niet klopt ?

[..]

Aziatische honden zijn het slimste, herders weten dat en vinden dat helemaal niet erg _O-
Nope, Schapendoes is het intelligentst ook qua EQ.

O, en ze kunnen sws niet goed schaken.
I´m back.
  Moderator dinsdag 6 februari 2018 @ 17:59:34 #94
236264 crew  capricia
pi_176995784
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 17:57 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nope, Schapendoes is het intelligentst ook qua EQ.

O, en ze kunnen sws niet goed schaken.
Is dat niet zo’n NPO quiz: de slimste hond.
Definitely not CIA
pi_176995801
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 17:59 schreef capricia het volgende:

[..]

Is dat niet zo’n NPO quiz: de slimste hond.
Van de VARA! dan?
I´m back.
pi_176995818
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 18:00 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Van de VARA! dan?
Nee, van de EO: de slimste christenhond.
pi_176995828
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 18:01 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Nee, van de EO: de slimste christenhond.
O, ik dacht Maurice.
I´m back.
pi_176995840
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 17:56 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Is dat zo onwaarschijnlijk dan? Ik zou het helemaal niet raar vinden als er gemiddeld gezien wat verschil zit in het IQ.
Dat het genetisch bepaald is voor gehele rassen is vrij onwaarschijnlijk, ja.

Je ziet uiteraard wel regionale verschillen, maar dat heeft meer te maken met toegang tot scholing, cultuur van leren überhaupt en dat soort zaken dan met genetica. Met een gedeeld gen dat alle zwarten hebben dat voor een lager iq zorgt heeft het weinig te maken.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_176996051
Kandidaat voor de Amsterdamse gemeenteraad Ramautarsing had eerder gerefereerd aan onderzoeken waarin een verband werd gelegd tussen IQ en volkeren. Hiddema had in De Telegraaf laten weten dat hij daar geen probleem in ziet. „Nou, wat is daar nou weer mis mee? Dat is al lang bewezen. Dat is wetenschap.”

Dus dit klopt niet ?
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_176996299
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 18:14 schreef Gohf046 het volgende:
Kandidaat voor de Amsterdamse gemeenteraad Ramautarsing had eerder gerefereerd aan onderzoeken waarin een verband werd gelegd tussen IQ en volkeren. Hiddema had in De Telegraaf laten weten dat hij daar geen probleem in ziet. „Nou, wat is daar nou weer mis mee? Dat is al lang bewezen. Dat is wetenschap.”

Dus dit klopt niet ?
Al eerder gepost:

quote:
Race Is a Social Construct, Scientists Argue

Racial categories are weak proxies for genetic diversity and need to be phased out

More than 100 years ago, American sociologist W.E.B. Du Bois was concerned that race was being used as a biological explanation for what he understood to be social and cultural differences between different populations of people. He spoke out against the idea of "white" and "black" as discrete groups, claiming that these distinctions ignored the scope of human diversity.

Science would favor Du Bois. Today, the mainstream belief among scientists is that race is a social construct without biological meaning.

<...>

Kortom: het idee van menselijke rassen is op zichzelf al niet wetenschappelijk. Dus eventuele statistieken die je daarop loslaat zijn eveneens onwetenschappelijk.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_176996352
quote:
<utterly offtopic>
Thanks.
Wow ik had geen idee dat dit bestond, het lijkt wel een fantasy boek.
Ik denk dat ik mijn mening over de menselijke rationaliteit nog verder naar beneden moet afstellen. -O-
(Was al niet zo hoog.)
De doelgroep gelovigen is kennelijk helaas nog groter dan het al zeer intimiderende aantal religieuzen... ;(

Hebben die mafklappers overigens ook nog een reden voor dit kennelijk al eeuwen lopende complot bedacht?
(Waarom de wetenschap (en haar voorlopers) die leugens dan zou verkondigen?)
</utterly offtopic>
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  dinsdag 6 februari 2018 @ 18:31:49 #102
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_176996392
http://politiek.tpo.nl/20(...)niet-uit-te-sluiten/

Dit is een behoorlijke longread maar dat er onderlingen verschillen zijn lijkt vast te staan. Er is alleen discussie tussen het 0% nature en 100% nurture en het 50% nature en 50% nurture kamp. Waarbij beide kampen nog geen waterdicht bewijs hebben geleverd.

Met het antwoord van Hiddema is dus weinig mis lijkt me. Aangezien er alleen discussie is waardoor het verschil ontstaat.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_176996445
Prominenten Forum voor Democratie eisen hervormingen binnen partij – Lees De Brief

quote:
Drie prominente partijleden van Forum voor Democratie hebben zich aangesloten bij het geroyeerde lid Robert de Haze Winkelman in zijn kritiek op de organisatiestructuur van de partij van Thierry Baudet. Ze roepen op tot meer interne democratie en eisen het vertrek van penningmeester en mede-oprichter van de partij Henk Otten. Dat staat in een brief in het bezit van TPO.

Het gaat om Gert Reedijk, Arthur Legger en Freek-Jan Berkhout. Zij waren alle drie kandidaat-leden voor de Tweede Kamer - op plaatsen 8, 12 en 17 - en lokaal actief in Overijssel, Amsterdam en Utrecht.

Maandagavond maakte de partijtop van Forum voor Democratie bekend dat ze van twee leden het lidmaatschap hebben beëindigd wegens 'dreigementen en kwaadsprekerij'. Het gaat om twee voormalige VVD'ers, Robert de Haze Winkelman en zijn vrouw Betty Jo Wevers.

Paul Frentrop vertelde maandag aan TPO dat hij in beeld was als partijvoorzitter maar dat dat niet doorging vanwege een meningsverschil. Wel stelde hij loyaal te blijven aan de partij.
Okee, wat nu? Nu zijn er drie prominenten die die Haze Winkelman steunen dus.

De Brief:

quote:
Beste mede FVD'ers

Het royement van Robert de Haze Winkelman en Betty-Jo Wevers heeft gisteren de media bereikt en dit is jullie vast niet ontgaan. Echter, deze twee critici staan niet alleen. Een grote groep intimi rond Thierry en partijleden van het eerste en tweede uur hebben de afgelopen maanden in toenemende mate aangedrongen op hervormingen en meer interne democratie. Soms met persoonlijke en emotionele oproepen om te voorkomen dat de onvrede naar buiten zou komen. Nu dat, helaas, toch is gebeurd willen we ons beraden met de 'TK-kandidaten' en 'provincieteams'/'Leusden-leden'. FVD is de partij waar we bij de komende verkiezingen op willen stemmen, voor willen gaan en pal voor willen staan. Maar door de enorme groei en onze missie van democratie is er nu een andere interne structuur nodig.

Omdat gedegen en gecontroleerde groei zo cruciaal was, werden er scouts aangewezen om de juiste mensen te zoeken en aan ons te binden. Een bestuursmail van 2-5-17 luidt: "Het eerste en belangrijkste doel, de komende maanden, is het formeren van besturen voor de provinciale afdelingen. We moeten dus in de eerste plaats bestuursleden vinden die het FVD-hart op de goede plaats hebben". In een mail van 4 oktober werd aan de teams gevraagd om 1) de politiek in de eigen provincie bij te houden, 2) door te gaan met het voeren van gesprekken en 3) mee te doen met de maandelijkse kadertrainingen.

-Er was een goed functionerend partijbureau, dat werd ingevuld door Saskia Koning. Om voor ons volstrekt onduidelijke redenen is eind november haar dienstverband beëindigd en is zij vervangen door een parttimer. Sindsdien is de communicatie tot ver onder het noodzakelijke minimum gedaald.

-De Recruiterbox is gevuld met honderden goede kandidaten (de meesten daarvan al gescreend) en ze worden niet teruggebeld. Sterker nog, vorige week werd de buitenwereld bericht dat geďnteresseerden zich konden aanmelden -nu voor de één van de vijf Regio's.

-De twee adviserende leden van het eerste uur, Robert de Haze Winkelman en zijn vrouw Betty-Jo Wevers hebben zich midden november teruggetrokken uit de organisatie. Ze waren ook niet aanwezig op de ledenvergadering en zijn nu beide geroyeerd.

-Nog voor de ledenvergadering op 25 november heeft Paul Frentrop zich teruggetrokken en is als interim voorzitter dus ook niet door de ledenvergadering benoemd tot voorzitter. Voor ons is de reden van zijn vertrek volstrekt onduidelijk.

-Op de Leusden-bijeenkomst in december zijn volkomen onverwachts de provinciale teams opgeheven. Al het werk dat belangeloos is gedaan door gemotiveerde vrijwilligers, is in de prullenbak verdwenen. Hele netwerken, zo waardevol voor een succesvolle partij die zich wortelt in het land, zijn weer uiteengerafeld. Volgens Henk Otten was deze stap nodig, omdat verschillende personen in de provincie zich te belangrijk voelden en FVD "kaapten". Het leidt echter tot onvrede en onbegrip bij vele, zo niet alle leden van de Provincieteams.

-Ook besloot het Bestuur op deze bijeenkomst de WhatsApp groepen op te heffen, waardoor dit communicatiekanaal er niet meer is. Dit terwijl er nooit een onvertogen woord is gewisseld, er nooit is gelekt en alle FVD'ers in deze groepen zich als uiterst loyaal hebben bewezen.

Dat er onrust is, is dus logisch en kan blijken uit de onderlinge gesprekken op de (volgens het bestuur onwenselijke) WhatsApp groepen; uit de individuele mails van actieve leden aan het bestuur, met meestal geen enkele reactie. Inderdaad, gecontroleerde groei is cruciaal, maar een opgelegd keurslijf creëert een angstcultuur waardoor de beste mensen zich afwenden. De bestuurlijke structuur van FVD, de operationele organisatie, dient uitmuntend en professioneel te zijn geregeld, zodat Thierry en Theo kunnen excelleren en er tegelijkertijd de ruimte is voor talenten om zich te ontwikkelen in democratisch verband.

Ondergetekenden hebben onderling hun zorgen gedeeld en hebben contact gezocht met het bestuur. Ook hebben wij een lijst met oplossingen voorgesteld. Wij denken aan:

Het houden van een Algemene Ledenvergadering op zondag 8 april met als voornaamste agendapunten:

Uitbreiding van het Bestuur naar zeven (7) leden;

Deze leden zijn onderworpen aan een rooster van opvolging; afzetbaar door de ALV bij normale, democratische, meerderheid van stemmen; en mogen niet meer dan twee termijnen van elk vier jaar vervullen.

Het aftreden van Henk Otten als penningmeester en zijn afscheid van het bestuur en zijn benoeming tot ere-lid in een adviserende functie.

Aanpassing van de Statuten in meer democratische zin en in overeenstemming met het verenigingsrecht;

Heroprichten van de provinciale afdelingen; schaduwfracties; functionerend partijbureau;

Benoemingen voor de diverse lijsten en functies op basis van gewogen kwaliteiten door een kundige commissie en niet langer arbitrair en solitair.

Een goed functionerende Commissie van Beroep die tezamen met een goed functionerende Raad van Toezicht voor de broodnodige checks and balances kan gaan zorgen.

Inmiddels heeft het bestuur op onze voorstel om over deze onderwerpen inhoudelijk te spreken, gereageerd met een uitnodiging. We nemen deze uitnodiging volgaarne aan. De andere reactie was het royement van Robert de Haze Winkelman en Betty-Jo Wevers.

Vóór het royement van bovengenoemde leden hebben wij er alles aan gedaan het ongenoegen intern te houden. Nu de kwestie naar buiten is gekomen willen we met jullie overleggen over de mogelijkheid van een Algemene Ledenvergadering, zoals geformuleerd.

Tot slot benadrukken wij nog maar eens, dat deze actie ons pijn doet en dat wij volledig achter Thierry Baudet en Forum voor Democratie staan. Juist daarom doen wij dit. Immers, juist Forum voor Democratie moet een open en democratisch gestructureerde partij zijn.

Met vriendelijke groet en graag jullie input,

Arthur Legger, Freek-Jan Berkhout, Gert Reedijk


[ Bericht 28% gewijzigd door Ryan3 op 06-02-2018 18:40:06 ]
I´m back.
  dinsdag 6 februari 2018 @ 18:38:16 #104
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_176996527
LPF-taferelen
Laffe huichelaar
pi_176996536
Hee, er zit poep op de ventilator.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  dinsdag 6 februari 2018 @ 18:39:10 #106
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_176996539
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 18:38 schreef timmmmm het volgende:
LPF-taferelen
Ik denk eerlijk gezegd niet dat Nanninga 25 Kamerzetels haalt nadat ze Baudet hebben omgelegd.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 6 februari 2018 @ 18:42:50 #107
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_176996595
quote:
9s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 18:39 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ik denk eerlijk gezegd niet dat Nanninga 25 Kamerzetels haalt nadat ze Baudet hebben omgelegd.
Bij gebrek aan een echte leider implodeert het ook zonder aanslagen.
Laffe huichelaar
pi_176996606
quote:
9s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 18:39 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ik denk eerlijk gezegd niet dat Nanninga 25 Kamerzetels haalt nadat ze Baudet hebben omgelegd.
Het is te hopen dat de partij instort voordat dat gebeurt. Anders zitten we weer met 16 jaar "met Thierry zou alles beter zijn geweest".
Niet meer aanwezig in dit forum.
  dinsdag 6 februari 2018 @ 18:44:13 #109
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_176996623
quote:
9s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 18:43 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het is te hopen dat de partij instort voordat dat gebeurt. Anders zitten we weer met 16 jaar "met Thierry zou alles beter zijn geweest".
Wiegel krijgt steeds meer concurrentie als de beste premier die Nederland nooit heeft gehad.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_176996672
quote:
15s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 18:34 schreef Ryan3 het volgende:
Prominenten Forum voor Democratie eisen hervormingen binnen partij – Lees De Brief

[..]

Okee, wat nu? Nu zijn er drie prominenten die die Haze Winkelman steunen dus.
Is deze soap al terug te zien op Netflix

pi_176996864
quote:
Baudet begrijpt niets van kritiek op rassenuitspraken FvD

Forum voor Democratie-leider Thierry Baudet snapt niets van de kritiek die zijn partij dinsdag over zich heen heeft gekregen na uitspraken van leden van Forum voor Democratie die een verband leggen tussen ras en intelligentie.

FvD-kamerlid Theo Hiddema toonde zich dinsdag in een interview met De Telegraaf voorstander van de rassentheorie dat er een verband bestaat tussen ras en intelligentie. Hij schaarde zich achter de uitspraken van Yernaz Ramautarsing, de nummer 2 op de kandidatenlijst van FvD in Amsterdam, die racisme op de arbeidsmarkt koppelde aan IQ en afkomst.

<...>
Thierry begrijpt er niks van. Hij zal wel denken... "dat negers dommer zijn is toch gewoon een wetenschappelijk feit?"
Niet meer aanwezig in dit forum.
  dinsdag 6 februari 2018 @ 19:00:28 #112
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_176996891
Baudet vindt zijn partij niet racistisch. „Integendeel. Racisme is onderscheid maken op basis van afkomst en dat willen wij absoluut niet. We willen iedereen gelijk behandelen”, aldus de FVD-leider. „Ik vind het ook wel grappig dat al die microfoons hier staan. Ik zie werkelijk het punt niet.”

De vraag of het ene volk slimmer is dan het andere laat hij „graag bij wetenschappers die daar onderzoek naar doen.” Het is in ieder geval geen FVD-beleid, stelt Baudet.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_176996971
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 10:36 schreef Gijscoman het volgende:

[..]

Vooral het moderne rechtse denken. Beetje het reaganisme. Mark Lilla's The Past and Future Liberal geeft daar best een aardige inkijk in.
Bedankt voor de tip qua boek.

Persoonlijk vind ik het beleid van de kabinetten Kok vergeven van de neoliberale ellende en volgens mij heeft de politieke verschuiving daar best veel mee te maken.
Ergo de linkse (midden)partijen hebben daarin hun ideologie ernstig verzaakt en hard aan het neoliberalisme meegewerkt (onder invloed van de lobbycratie?).
(Wellicht ook (mede) een gevolg Fukuyama The End of History and the Last Man-denken?)
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_176997108
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 19:00 schreef Gohf046 het volgende:

De vraag of het ene volk slimmer is dan het andere laat hij „graag bij wetenschappers die daar onderzoek naar doen.” Het is in ieder geval geen FVD-beleid, stelt Baudet.
Hij zou zich natuurlijk wel moeten afvragen waarom zijn partijgenoten, waaronder de nummer 2, relaties tussen etniciteit en IQ zo interessant vinden. Als die dat nou ook eens "aan de wetenschap overlaten". (Niet dat het een erg zinvol wetenschappelijk vraagstuk is. Laten we wel wezen: niemand bij de FvD vindt het interessant dat Nederlanders gemiddeld langer zijn dan Italianen.)

Als men het nou toch niet belangrijk vindt en er zeker geen beleid op wil voeren, waarom zou men het dan uberhaupt ter sprake brengen? Vermijd dan gewoon alle (ongewenste?) schijn daarvan.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  dinsdag 6 februari 2018 @ 19:11:16 #115
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_176997145
Nog 3 prominente FvDers eisen hervormingen..
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_176997158
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 11:56 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ach... Het onderwerp is al eerder langsgekomen. Natuurlijk zie ik het liever anders. Baudet ook vermoed ik. Maar de realiteit is weerbarstig. Ego's, rechtse opgefokte mensen, een nieuwe partij. Als je hier interne democratie in gooit weet je zeker dat de partij implodeert. Ook is het een beetje flauw. De partij is net nieuw, Baudet wil dat opzetten, en dan moet hij zelf maar de functie van lijsttrekker bekleden. De kans dat ie dan zegt: zo had ik het niet bedoeld, is groot.

Als het allemaal gestabiliseerd is, dan móéten ze van mij dit aanpassen of ik ben weg. Nu is dit eenvoudigweg de enige manier waarop het gaat. Daarmee is voor mij de kous toch echt af.
Dan zouden ze daar toch tenminste een planning voor moeten afgeven wat mij betreft.
Nu lijkt het voor mij steeds meer op de PVV.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_176997227
quote:
11s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 19:11 schreef Perrin het volgende:
Nog 3 prominente FvDers eisen hervormingen..
Yep, dat was te verwachten.

De FvD fans hier zijn van mening dat de partij eerst maar eens moet groeien voordat er nagedacht kan worden over een democratisering van de partij. Maar in de tussentijd moeten de nieuwe mensen die worden aangetrokken de dictatuur maar gewoon slikken, en die slikken dat niet.

Ik ben niet verbaasd.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_176997239
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 12:02 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Nee, dat is wettelijk verplicht.

[..]

Nee, een partij waarin het bestuur het bestuur benoemt is geen democratie omdat de leden dan geen enkele inspraak hebben in wie de partij bestuurt. En aangezien het bestuur de dagelijkse gang van zaken bepaalt bepalen de leden dan dus welgeteld niets. Dat is inderdaad geen democratie.
Ik vraag me af hoe lang dat al is, zou de Rapaille-partij ook al een vereniging zijn geweest?
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  dinsdag 6 februari 2018 @ 19:18:48 #119
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_176997319
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 19:10 schreef Molurus het volgende:

[..]

Hij zou zich natuurlijk wel moeten afvragen waarom zijn partijgenoten, waaronder de nummer 2, relaties tussen etniciteit en IQ zo interessant vinden. Als die dat nou ook eens "aan de wetenschap overlaten". (Niet dat het een erg zinvol wetenschappelijk vraagstuk is. Laten we wel wezen: niemand bij de FvD vindt het interessant dat Nederlanders gemiddeld langer zijn dan Italianen.)

Als men het nou toch niet belangrijk vindt en er zeker geen beleid op wil voeren, waarom zou men het dan uberhaupt ter sprake brengen? Vermijd dan gewoon alle (ongewenste?) schijn daarvan.
Waaruit blijkt dat ze dat zo intressant vinden ? Hiddema en Yernaz geven slechts antwoord op een vraag die hun gesteld word.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_176997395
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 19:18 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Waaruit blijkt dat ze dat zo intressant vinden ? Hiddema en Yernaz geven slechts antwoord op een vraag die hun gesteld word.
Ze geven heel onhandige antwoorden op die vraag.

Als ze nu beide hadden gezegd: "een eventuele relatie tussen etniciteit en IQ lijkt mij compleet oninteressant" zou er niets aan de hand zijn geweest.

Maar dat zeggen ze niet.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  dinsdag 6 februari 2018 @ 19:25:34 #121
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_176997483
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 19:22 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ze geven heel onhandige antwoorden op die vraag.

Als ze nu beide hadden gezegd: "een eventuele relatie tussen etniciteit en IQ lijkt mij compleet oninteressant" zou er niets aan de hand zijn geweest.

Maar dat zeggen ze niet.
Waarom zouden ze dat zo moeten zeggen? Als je dat intressant vind ben je meteen een racist ofzo?

Hoop poeha om niks als je het mij vraagt. De interne situatie bij het FvD lijkt me wat dat betreft een serieuzere zaak dan wat geneuzel waar sommige tere zieltjes niet tegen kunnen.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_176997514
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 19:25 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Waarom zouden ze dat zo moeten zeggen? Als je dat intressant vind ben je meteen een racist ofzo?
Ja. Zo werkt dat in de politiek. Aanvoelen wat voor uitspraken gevoelig liggen is onderdeel van het vak. En met een zeer controversieel onderwerp dat je naar eigen zeggen ieg niet politiek interessant vindt kun je echt niet voorzichtig genoeg zijn.

quote:
1s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 19:25 schreef Gohf046 het volgende:

Hoop poeha om niks als je het mij vraagt. De interne situatie bij het FvD lijkt me wat dat betreft een serieuze zaak dan wat geneuzel waar sommige tere zieltjes niet tegen kunnen.
Ja en nee. Dit gedoe heeft zeker ook een uitwerking op wie wel/niet bereid is FvD te stemmen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_176997565
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 12:53 schreef Mr.Major het volgende:
Het probleem is simpelweg: de partij is net nieuw. Er is geen fysieke organisatie. Er zijn geen fracties in gemeenteraden, er zijn geen prominenten die hun visie kunnen geven, benoemd kunnen worden. Wie moet het nieuwe bestuur worden? Een van de 21.000 leden die niemand kent? Moeten we dan kiezen uit 2000 man die zichzelf geschikt achten? Zijn de FvD leden ontevreden?

Wat gebeurd er met het FvD als je dit NU allemaal open gooit?
Het FvD zou op haar website ruimte kunnen maken voor wannabe bestuurders om zich via opiniestukken/politieke ideeën/voorstellen te profileren, tot op heden heb ik helaas vrijwel enkel Baudet gezien/gehoord.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  dinsdag 6 februari 2018 @ 19:33:41 #124
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_176997681
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 19:27 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ja. Zo werkt dat in de politiek. Aanvoelen wat voor uitspraken gevoelig liggen is onderdeel van het vak. En met een zeer controversieel onderwerp dat je naar eigen zeggen ieg niet politiek interessant vindt kun je echt niet voorzichtig genoeg zijn.

[..]

Ja en nee. Dit gedoe heeft zeker ook een uitwerking op wie wel/niet bereid is FvD te stemmen.
Ja goed, maar ik heb een beetje het idee dat ze in een cirkeltje blijven praten. Dan kun je er voor kiezen om schijnheilig te gaan doen of gewoon zeggen wat je er van vind als het je gevraagd word.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  dinsdag 6 februari 2018 @ 19:34:45 #125
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_176997714
Ik snap er geen reet meer van.

1. Ollongren van D66 blaast hoog van de toren over zogenaamd racisme bij FvD op basis van Yernaz Raumatarsing's interview uit 2016

2. Baudet doet aangifte van smaad

3. Ollongren grijslacht dat ze liever een debat heeft over racisme dan een aangifte

4. Ook Kees Verhoeven van D66 gaat op Twitter tekeer en roept dat Baudet stelselmatig debatten ontloopt, laf is etc

5. Hiddema doet een duit in het zakje en onderschrijft wat Yernaz beweert

6. Klaver van GroenLinks boos op Hiddema, vraagt debat aan over racisme bij FvD. FvD steunt dit debat

7. D66 blokkeert het debat. Geen steun voor Klaver :')

WTF
  dinsdag 6 februari 2018 @ 19:41:26 #126
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_176997932
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 19:34 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Ik snap er geen reet meer van.

1. Ollongren van D66 blaast hoog van de toren over zogenaamd racisme bij FvD op basis van Yernaz Raumatarsing's interview uit 2016

2. Baudet doet aangifte van smaad

3. Ollongren grijslacht dat ze liever een debat heeft over racisme dan een aangifte

4. Ook Kees Verhoeven van D66 gaat op Twitter tekeer en roept dat Baudet stelselmatig debatten ontloopt, laf is etc

5. Hiddema doet een duit in het zakje en onderschrijft wat Yernaz beweert

6. Klaver van GroenLinks boos op Hiddema, vraagt debat aan over racisme bij FvD. FvD steunt dit debat

7. D66 blokkeert het debat. Geen steun voor Klaver :')

WTF
Behoorlijke fail :'). Ik dacht dat D'66 zo graag het debat aanging ?
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_176997971
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 19:33 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Ja goed, maar ik heb een beetje het idee dat ze in een cirkeltje blijven praten. Dan kun je er voor kiezen om schijnheilig te gaan doen of gewoon zeggen wat je er van vind als het je gevraagd word.
Weet je wat ik denk? Ik denk dat men het stiekem niet zo heel erg vindt dat die indruk van racisme gewekt is. Dat trekt potentieel veel kiezers uit de "immigratie is de grootste bedreiging voor Nederland!" vijver.

Natuurlijk zal men dat nooit hardop zo uitspreken. Maar zo werkt het wel vrees ik.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_176997976
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 19:41 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Behoorlijke fail :'). Ik dacht dat D'66 zo graag het debat aanging ?
Wel natuurlijk een typisch gevalletje appels en peren. Kamerleden kunnen een minister op het matje roepen, maar waarom Rutte naar de Kamer zou moeten komen om een kamerlid op de vingers te tikken wordt me, ook uit de reactie van Vader_Aardbei, niet duidelijk.
  dinsdag 6 februari 2018 @ 19:44:18 #129
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_176998017
Mail van de grote leider over de paleisrevolutie die gaande is:



House of Cards is er niks bij.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  dinsdag 6 februari 2018 @ 19:45:13 #130
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_176998050
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 19:42 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Wel natuurlijk een typisch gevalletje appels en peren. Kamerleden kunnen een minister op het matje roepen, maar waarom Rutte naar de Kamer zou moeten komen om een kamerlid op de vingers te tikken wordt me, ook uit de reactie van Vader_Aardbei, niet duidelijk.
D66 wilde een debat over racisme, bij monde van Verhoeven en MINISTER Ollongren. D66 steunt nu geen debat over racisme.

Wat is daar onduidelijk aan? Rutte heeft er verder weinig mee te maken.
pi_176998072
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 19:44 schreef Perrin het volgende:
Mail van de grote leider over de paleisrevolutie die gaande is:

[ afbeelding ]

House of Cards is er niks bij.
Jij krijgt mail van Terry???
I´m back.
pi_176998122
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 19:45 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

D66 wilde een debat over racisme, bij monde van Verhoeven en MINISTER Ollongren. D66 steunt nu geen debat over racisme.

Wat is daar onduidelijk aan? Rutte heeft er verder weinig mee te maken.
Als Rutte daar weinig mee te maken heet, waarom zou D66 dan een verzoek moeten steunen waarin Rutte juist wel werd opgeroepen om naar de Kamer te komen?
  dinsdag 6 februari 2018 @ 19:47:45 #133
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_176998141
quote:
11s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 19:45 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Jij krijgt mail van Terry???
Ik heb zo mijn bronnen.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_176998170
quote:
11s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 19:47 schreef Perrin het volgende:

[..]

Ik heb zo mijn bronnen.
:{ .
I´m back.
  dinsdag 6 februari 2018 @ 19:48:46 #135
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_176998173
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 19:42 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Wel natuurlijk een typisch gevalletje appels en peren. Kamerleden kunnen een minister op het matje roepen, maar waarom Rutte naar de Kamer zou moeten komen om een kamerlid op de vingers te tikken wordt me, ook uit de reactie van Vader_Aardbei, niet duidelijk.
Mooie kans om het FvD voor eens en altijd te ontmaskeren toch ? Lijkt me electoraal gezien behoorlijk wat te winnen, ook voor de VVD.

Bovendien zou je kunnen beargumenteren dat je voor zo'n debat uit principe tijd vrij maakt omdat het zo'n cruciaal onderwerp is.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_176998247
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 19:48 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Mooie kans om het FvD voor eens en altijd te ontmaskeren toch ? Lijkt me electoraal gezien behoorlijk wat te winnen, ook voor de VVD.

Bovendien zou je kunnen beargumenteren dat je voor zo'n debat uit principe tijd vrij maakt omdat het zo'n cruciaal onderwerp is.
Als een lid van de regering onder valse voorwendselen naar de Kamer wordt geroepen, dan kun je als regeringspartij toch weinig anders doen dan tegenstemmen?
pi_176998402
quote:
2s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 18:02 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dat het genetisch bepaald is voor gehele rassen is vrij onwaarschijnlijk, ja.

Je ziet uiteraard wel regionale verschillen, maar dat heeft meer te maken met toegang tot scholing, cultuur van leren überhaupt en dat soort zaken dan met genetica. Met een gedeeld gen dat alle zwarten hebben dat voor een lager iq zorgt heeft het weinig te maken.
Het aangeven van het IQ van landen is natuurlijk sowieso sterk generaliserend, dat zegt nog steeds amper iets over het IQ van een individu uit zo'n land.
Overigens hebben hongersnoden en rampen daar volgens mij wel invloed op en zelfs op latere generaties.
Daarnaast is het sowieso een combinatie van nature en nurture maar slimme ouders hebben wel degelijk vaker slimme kinderen.

In dat kader zou het ook goed zijn dat de meritocratische klasse zichzelf niet wijs zou maken dat hun succes puur een persoonlijke prestatie is, goede genen en een kansrijke omgeving spelen daarin een hele grote rol.

En er zijn ook heel veel blanke mensen in de onderklasse die domweg minder kans hebben vanwege nature & nurture, daarom zou wat mij betreft bij positieve discriminatie moeten worden gekeken naar de daadwerkelijke sociaal-economische achtergrond van een persoon en niet alleen naar huidskleur/afkomst.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_176998515
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 18:31 schreef Gohf046 het volgende:
http://politiek.tpo.nl/20(...)niet-uit-te-sluiten/

Dit is een behoorlijke longread maar dat er onderlingen verschillen zijn lijkt vast te staan. Er is alleen discussie tussen het 0% nature en 100% nurture en het 50% nature en 50% nurture kamp. Waarbij beide kampen nog geen waterdicht bewijs hebben geleverd.

Met het antwoord van Hiddema is dus weinig mis lijkt me. Aangezien er alleen discussie is waardoor het verschil ontstaat.
Hoeveel mensen zijn er die puur van het blanke danwel zwarte "ras" zijn?
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_176998705
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 18:31 schreef Gohf046 het volgende:
http://politiek.tpo.nl/20(...)niet-uit-te-sluiten/

Dit is een behoorlijke longread maar dat er onderlingen verschillen zijn lijkt vast te staan. Er is alleen discussie tussen het 0% nature en 100% nurture en het 50% nature en 50% nurture kamp. Waarbij beide kampen nog geen waterdicht bewijs hebben geleverd.

Met het antwoord van Hiddema is dus weinig mis lijkt me. Aangezien er alleen discussie is waardoor het verschil ontstaat.
Daar is wel wat mis mee want het bestaan van menselijke rassen en de categorieën zijn niet wetenschappelijk. Het zijn vooral sociale constructen.
pi_176998739
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 19:33 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Ja goed, maar ik heb een beetje het idee dat ze in een cirkeltje blijven praten. Dan kun je er voor kiezen om schijnheilig te gaan doen of gewoon zeggen wat je er van vind als het je gevraagd word.
Maar wat wil je precies bereiken met die psuedo-wetenschap? Dat is de vraag.
pi_176998839
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 20:08 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Maar wat wil je precies bereiken met die psuedo-wetenschap? Dat is de vraag.
Is het meten van IQ pseudowetenschap?
Ik wil niet zeggen dat IQ testen (vele varianten) zaligmakend zijn maar ze zijn wel een van de weinige testen die succes in de (westerse?) maatschappij redelijk accuraat voorspellen.

Dat mensen sociaal-economische factoren negeren en er een "ras" verhaal van maken maakt de test an sich nog niet nutteloos.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_176998890
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 19:44 schreef Perrin het volgende:
Mail van de grote leider over de paleisrevolutie die gaande is:

[ afbeelding ]

House of Cards is er niks bij.
Eigen inbreng van de leden vind hij zo te lezen prima.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  dinsdag 6 februari 2018 @ 20:15:04 #143
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_176998933
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 20:13 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Eigen inbreng van de leden vind hij zo te lezen prima.
'Jullie hebben geen idee waar het bestuur mee bezig is, en nu bek houden.'

Gaat lekker daar. :{
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_176998989
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 20:11 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Is het meten van IQ pseudowetenschap?
Ik wil niet zeggen dat IQ testen (vele varianten) zaligmakend zijn maar ze zijn wel een van de weinige testen die succes in de (westerse?) maatschappij redelijk accuraat voorspellen.
De koppeling aan huidskleur wel.
pi_176999012
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 20:15 schreef Perrin het volgende:

[..]

'Jullie hebben geen idee waar het bestuur mee bezig is, en nu bek houden.'

Gaat lekker daar. :{
Dat toontje is inderdaad wel wat jammer. 'Ik ben hier de baas en als je het er niet mee eens bent flikker je maar op'.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_176999013
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 20:15 schreef Perrin het volgende:

[..]

'Jullie hebben geen idee waar het bestuur mee bezig is, en nu bek houden.'

Gaat lekker daar. :{
Ja, fijne toon is dat.
pi_176999119
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 20:16 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

De koppeling aan huidskleur wel.
Dat klopt maar ik wil niet het kind met het badwater weggooien aangezien IQ een van de weinige zaken is die een redelijk goede voorspelling van maatschappelijk succes geeft.
De ras hysterie die in die context steeds weer ontstaat staat nuttig onderzoek in de weg naar mijn idee.

Neem de redelijk accurate voorspelling van de Bell curve van het onstaan van een meritocratische klasse, volledig ondergesneeuwd in de discussie over racisme.


Democracy, meritocracy, and the cognitive elite; the real thesis of the Bell curve.

[ Bericht 3% gewijzigd door Tanatos op 06-02-2018 21:58:00 ]
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_176999136
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 20:15 schreef Perrin het volgende:

[..]

'Jullie hebben geen idee waar het bestuur mee bezig is, en nu bek houden.'

Gaat lekker daar. :{
Het heeft idd helemaal niets met democratie te maken, volstrekt verwerpelijk.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_176999183
Meer kritiek binnen partij Baudet

Hoe demoniseer je een partij?
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_176999276
Tevens blijkt 'de macht overnemen' toch te betekenen dat ze gewoon basale democratische dingetjes willen invoeren.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_176999337
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 20:26 schreef Ludachrist het volgende:
Tevens blijkt 'de macht overnemen' toch te betekenen dat ze gewoon basale democratische dingetjes willen invoeren.
Van de macht grijpen lijkt in ieder geval geen sprake nee.
  Moderator dinsdag 6 februari 2018 @ 20:34:44 #152
236264 crew  capricia
pi_176999490
Natuurlijk wel.
Als je alleenheerser bent, is democratie nogal bedreigend. En wordt jouw macht idd overgenomen.
Definitely not CIA
pi_176999634
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 20:22 schreef FireFox1 het volgende:
Meer kritiek binnen partij Baudet

Hoe demoniseer je een partij?
Nou, schandalig dat er nu leden met kritische geluiden zijn. Dat mogen ze niet laten weten in die slinkse media.
  dinsdag 6 februari 2018 @ 20:44:54 #154
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_176999768
quote:
Forum voor Democratie heeft meer dan 23.000 leden. Drie daarvan hebben vandaag in een brief naar buiten gebracht ontevreden te zijn over de lijn die het bestuur heeft gekozen bij de verdere uitbouw van de partij. Dit gebeurde in navolging van ongefundeerde verhalen van Robert de Haze Winkelman over het “stil liggen” van de partij-uitbouw.

De Haze Winkelman is al maanden niet meer bij de partij betrokken en is volstrekt niet op de hoogte van de ontwikkelingen. Door zijn rancuneuze gestook heeft hij de partij ernstige schade berokkend. Daarom heeft Thierry Baudet gisteren samen met het bestuur besloten om hem en zijn vrouw Betty Jo Wevers het lidmaatschap te ontnemen.

Het ongefundeerde gestook richtte zich ook tegen mede-oprichter Henk Otten. Otten is van onschatbare waarde voor de partij en zijn positie staat op geen enkele wijze ter discussie. Hetzelfde geldt voor mede-oprichter Rob Rooken. Het partijbestuur zal in de huidige samenstelling leiding blijven geven aan Forum voor Democratie. Ook druk vanuit de media zal dit niet veranderen.

De gecontroleerde uitbouw van de partij is in volle gang. Om in 2019 in alle provincies mee te kunnen doen aan de Statenverkiezingen zijn de volgende regio-coördinatoren aangesteld:
-knip-


De eerder gevormde teams zijn daarin geďntegreerd en zullen hierbij betrokken worden. Leden die geďnteresseerd zijn om zich kandidaat te stellen voor de Provinciale Staten worden uitgenodigd contact te zoeken met de coördinator in de regio waarin zij wonen. Binnenkort zullen in alle regio’s ook bijeenkomsten worden georganiseerd.
https://forumvoordemocrat(...)w-partij-organisatie
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_176999794
ok het partijkartel van het Forum voor Dictatuur heeft het benauwd.
Vreemde elementen van oa de VVD willen democratisering van de bestuursverkiezingen.
Dat zou hun idee van baantjes naar vriendjes toespelen , het zgn carrousel, ondermijnen, dan wel de eigen machtigheid kan wegfaden.
Democratie? Dat kunnen ze niet hebben, dat soort liberale linkse cultuurmarxistische flauwekul.
  dinsdag 6 februari 2018 @ 22:22:56 #156
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_177003035
Haha, drie mensen geven in de openheid hun mening over de partij het forum voor democratie dreigt ze er net als de andere twee uit te pleuren.

Doen verder niks verkeerd, maar als je kritiek uit, krijg je al zo'n schoffering over je heen.

Lekker democratisch allemaal, leden mogen zwarten dommer vinden dan blanken, maar iemand die daar wat an vindt wordt aangeklaagd en bij kritiek vanuit de eigen partij wordt je zomaar met klem gradviseerd gewoon je bek te houden en de grote leider te olgen omdst je er anders ook uit getrapt wordt.

Forum voor Doen wat baudet zegt was al bezet als partjjnaam? Dit kan toch allemaal niet joh, wat een aanfluiting
Laffe huichelaar
  dinsdag 6 februari 2018 @ 22:42:35 #157
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_177003527
quote:
15s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 18:34 schreef Ryan3 het volgende:
Prominenten Forum voor Democratie eisen hervormingen binnen partij – Lees De Brief

[..]

Okee, wat nu? Nu zijn er drie prominenten die die Haze Winkelman steunen dus.

De Brief:

[..]

Zo te lezen is Thierry vakkundig bezig zijn eigen partij om zeep te helpen
  dinsdag 6 februari 2018 @ 22:46:24 #158
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_177003608
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 22:42 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Zo te lezen is Thierry vakkundig bezig zijn eigen partij om zeep te helpen
Zou hij er wel klaar mee zijn?
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_177004209
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 22:46 schreef Perrin het volgende:

[..]

Zou hij er wel klaar mee zijn?
Met wat?
De politiek/de partij/haar leden/de verenigingsvorm/democratie?
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  dinsdag 6 februari 2018 @ 23:13:41 #160
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_177004255
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 23:11 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Met wat?
De politiek/de partij/haar leden/de verenigingsvorm/democratie?
Ja, allemaal. Laatst ook die speech bij Nederlandsche Leeuw afgezegd. In de kamer durft ie zich zelden te vertonen. Nu een opstand binnen de partij. Zou ie nog een beetje genieten van zijn nieuwe leventje?
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_177004417
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 23:13 schreef Perrin het volgende:

[..]

Ja, allemaal. Laatst ook die speech bij Nederlandsche Leeuw afgezegd. In de kamer durft ie zich zelden te vertonen. Nu een opstand binnen de partij. Zou ie nog een beetje genieten van zijn nieuwe leventje?
Hij krijgt heel veel aandacht, dat vind hij volgens mij fijn, maar hij krijgt ook veel (terechte) kritiek en dat vind hij als intellectuele narcist denk ik wat minder fijn.

Ik vind het lastig te zeggen bij deze toneelclubpoliticus.

Ach hij kan altijd even aan de lavendel snuiven dan is hij zo weer terug in 19e-eeuws Lalaland.
--

Zelf heb ik met de dag meer spijt van mijn stem op het FvD.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  woensdag 7 februari 2018 @ 00:12:07 #163
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_177005127
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 23:19 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Hij krijgt heel veel aandacht, dat vind hij volgens mij fijn, maar hij krijgt ook veel (terechte) kritiek en dat vind hij als intellectuele narcist denk ik wat minder fijn.

Ik vind het lastig te zeggen bij deze toneelclubpoliticus.

Ach hij kan altijd even aan de lavendel snuiven dan is hij zo weer terug in 19e-eeuws Lalaland.
--

Zelf heb ik met de dag meer spijt van mijn stem op het FvD.

wat is dan eigenlijk anders dan verwacht?
Laffe huichelaar
pi_177005283
"Ik heb het nooit leuk gevonden, ik doe dit omdat het noodzakelijk is om het land te redden!"
pi_177005368
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 19:22 schreef Molurus het volgende:
Ze geven heel onhandige antwoorden op die vraag.

Als ze nu beide hadden gezegd: "een eventuele relatie tussen etniciteit en IQ lijkt mij compleet oninteressant" zou er niets aan de hand zijn geweest.

Maar dat zeggen ze niet.
Waarom zouden ze zeggen dat dit oninteressant is ?
Er zijn heel veel die het plotseling wel interessant vinden en massaal racisme gaan brullen als je beweert dat wel er een relatie zou zijn _O-

Dus zo oninteressant is die kwestie niet :D
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 20:07 schreef Xa1pt het volgende:
Daar is wel wat mis mee want het bestaan van menselijke rassen en de categorieën zijn niet wetenschappelijk.
Het zijn vooral sociale constructen.
Nee, andersom juist.
Het feit dat het tegenwoordig ontkent wordt dat er menselijke rassen zijn, en dat beweert wordt dat iedereen maar gelijk is.
Dat is een social construct

Dat beweert wordt dat iedereen gelijk is, dat speelt vooral als het over intelligentie gaat, op onderzoeken bij andere lichamelijke kenmerken is men opeens een stuk minder hypocriet en krampachtig :{w
pi_177005477
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 00:37 schreef bluemoon23 het volgende:
Nee, andersom juist.
Het feit dat het tegenwoordig ontkent wordt dat er menselijke rassen zijn, en dat beweert wordt dat iedereen maar gelijk is.
Andersom juist. Dus met andere woorden; er is wel degelijk consensus over het bestaan en de indeling van menselijke rassen. Daar kun je vast wel over uitwijden.
  Beste debater 2022 woensdag 7 februari 2018 @ 10:24:48 #167
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_177009111
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 00:37 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Waarom zouden ze zeggen dat dit oninteressant is ?
Er zijn heel veel die het plotseling wel interessant vinden en massaal racisme gaan brullen als je beweert dat wel er een relatie zou zijn _O-

Dus zo oninteressant is die kwestie niet :D

[..]

Nee, andersom juist.
Het feit dat het tegenwoordig ontkent wordt dat er menselijke rassen zijn, en dat beweert wordt dat iedereen maar gelijk is.
Dat is een social construct

Dat beweert wordt dat iedereen gelijk is, dat speelt vooral als het over intelligentie gaat, op onderzoeken bij andere lichamelijke kenmerken is men opeens een stuk minder hypocriet en krampachtig :{w
:') :') :')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_177009278
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 00:37 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Nee, andersom juist.
Het feit dat het tegenwoordig ontkent wordt dat er menselijke rassen zijn, en dat beweert wordt dat iedereen maar gelijk is.
Dat is een social construct

Dat beweert wordt dat iedereen gelijk is, dat speelt vooral als het over intelligentie gaat, op onderzoeken bij andere lichamelijke kenmerken is men opeens een stuk minder hypocriet en krampachtig :{w
Dit is vooral een politieke uitspraak, geen wetenschappelijke.

https://www.scientificame(...)ct-scientists-argue/

Maar hiermee is ieg geďllustreerd waarom de leden van FvD openlijk spelen met dit soort gedachten. Het trekt stemmen van mensen zoals jij.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  woensdag 7 februari 2018 @ 10:57:17 #169
343486 KingRoland
#TEAMJOHANNES
pi_177009641
Ik stem op de FvD omdat CNN fake news is
pi_177010196
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 10:57 schreef KingRoland het volgende:
Ik stem op de FvD omdat CNN fake news is
CNN :r
pi_177010389
quote:
Dat vrouwtje van nieuwsuur _O-

Ik ga stuk :D

Baudetgod _O_ mijn held
pi_177010443
Wel typisch weer dat GL huilt om een zin en meteen alles uit context haalt.. waar kennen we dat van? Oh ja afgelopen vrijdag na de uitzending van VI.. Lekker smakeloos scoren door te demoniseren om zieltjes te winnen

Dat GL snel opgeheven wordt
  woensdag 7 februari 2018 @ 11:43:09 #173
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_177010493
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 10:35 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dit is vooral een politieke uitspraak, geen wetenschappelijke.

https://www.scientificame(...)ct-scientists-argue/

Maar hiermee is ieg geďllustreerd waarom de leden van FvD openlijk spelen met dit soort gedachten. Het trekt stemmen van mensen zoals jij.
Dit is hetzelfde als met die klimaatdiscussie. 10000 wetenschappers kunnen het met elkaar eens zijn, maar als er dan een vage geleerde zegt 'het zou zo ook kunnen', roepen veel mensen, omdat ze horen wat ze willen horen, ineens dat ze gelijk hebben, want het is bewezen en dan komen ze met die ene vage gast of dat ene vage grafiekje tegenover de wetenschappelijke consensus.
Laffe huichelaar
  woensdag 7 februari 2018 @ 11:44:11 #174
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_177010511
Kijk met 🙄 naar discussie uitspraken @YerRamautarsing over zijn stelling dat er een correlatie bestaat tussen nationaliteit (! Dus niet ras of etniciteit !) en gemiddeld IQ op geaggregeerd niveau

— Sywert van Lienden (@Sywert) February 7, 2018

Die @YerRamautarsing neemt uitdrukkelijk zelf al afstand van het verband tussen ‘ras’ en ‘iq’. pic.twitter.com/XJv3jO2yjd

— Sywert van Lienden (@Sywert) February 7, 2018

Waarschijnlijk haalt @YerRamautarsing dat uit de studie van Richard Lynn en Tatu Vanhanen (twee politicologen die in 2002 book ‘IQ and the Wealth of Nations’ en in 2006 ‘IQ and Global Inequality’ publiceerden https://t.co/eBvSkRB82p

— Sywert van Lienden (@Sywert) February 7, 2018

Surinamers hebben in hun onderzoek een gemiddeld IQ van 89, Nederlanders van 100. Er zijn echter forse problemen met het onderzoek van Lynn en Vanhanen die de vergelijking ambigue maken

— Sywert van Lienden (@Sywert) February 7, 2018

Later is onderzoek ook nog behandeld door Earl Hunt, Cambridge-onderzoeker die al 30 jaar onderzoek doet naar IQ-testen. Ondanks alle pijnpunten van het onderzoek onderschrijft hij correlatie tussen welvaart en gemiddeld IQ van landen, maar..

— Sywert van Lienden (@Sywert) February 7, 2018

De dikke maar is dat onduidelijk is hoe de causaliteit loopt. Hebben rijkere landen beter onderwijs, hechten zij meer aan abstractie of rationaliteit die aansluiten op tests, betere voeding, gezondere bevolking etc en dus hogere score óf

— Sywert van Lienden (@Sywert) February 7, 2018

óf vloeit de welvaart voort uit een hoger IQ. Geven Vanhanen en Lynn geen antwoord op. (Bron: Earl Hunt, Human Intelligence. Cambridge University Press, 2011. Page 436-437.)

— Sywert van Lienden (@Sywert) February 7, 2018

Kortom: @YerRamautarsing verbindt te stellige conclusies obv beperkt onderzoek aan verwarring door zowel zijn eigen nationaliteit als kleur te benoemen. En gemiddeld IQ is niet statisch en kan dalen/stijgen door omstandigheden. Maar hem racisme/Nazisme aanwrijven is gestoord

— Sywert van Lienden (@Sywert) February 7, 2018
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  woensdag 7 februari 2018 @ 11:52:33 #175
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_177010670
https://www.nu.nl/politie(...)pulisme-dan-pvv.html

Ze hekelde dat FVD-leider Thierry Baudet deze week geen afstand nam van de uitspraak van een partijgenoot dat Nederlanders met een donkere huidskleur minder intelligent zouden zijn dan andere rassen.

Lekker nu.nl! Dit is toch gewoon doelbewust onzin verspreiden ? NERGENS in het artikel word het zo gezegd. Ik vind dit echt abnormaal.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_177010759
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 11:52 schreef Gohf046 het volgende:
https://www.nu.nl/politie(...)pulisme-dan-pvv.html

Ze hekelde dat FVD-leider Thierry Baudet deze week geen afstand nam van de uitspraak van een partijgenoot dat Nederlanders met een donkere huidskleur minder intelligent zouden zijn dan andere rassen.

Lekker nu.nl! Dit is toch gewoon doelbewust onzin verspreiden ? NERGENS in het artikel word het zo gezegd. Ik vind dit echt abnormaal.
Dit is toch wat Ollongren heeft gezegd? Hoe is het dan nepnieuws van nu.nl?

quote:
Rassenmenging kwam al voorbij uit de mond van Forumleden. Rassenverdunning ook. De afgelopen weken ging Baudet opnieuw verder.

Geconfronteerd met uitspraken dat Nederlanders met een donkere huidskleur minder intelligent zouden zijn dan andere rassen, een uitspraak van een kandidaat van Forum bij de verkiezingen aanstaande maart, zei de voorman van Forum dat hij daar geen afstand van wilde nemen. Volgens Baudet was dit een wetenschappelijk debat. Daar wilde hij zich niet in mengen. Zo laat hij het dus onweersproken als zijn partijgenoten openlijk discrimineren op basis van ras.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  woensdag 7 februari 2018 @ 11:59:28 #177
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_177010830
quote:
5s.gif Op woensdag 7 februari 2018 11:56 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dit is toch wat Ollongren heeft gezegd? Hoe is het dan nepnieuws van nu.nl?

[..]

Nergens in het interview met Yernaz word dit zo gezegd.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_177010843
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 11:59 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Nergens in het interview met Yernaz word dit zo gezegd.
Dan is het een fout van Ollongren, niet van nu.nl. Die citeren haar immers gewoon, en zij heeft dit zo gezegd.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  woensdag 7 februari 2018 @ 12:02:12 #179
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_177010891
quote:
2s.gif Op woensdag 7 februari 2018 12:00 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dan is het een fout van Ollongren, niet van nu.nl. Die citeren haar immers gewoon, en zij heeft dit zo gezegd.
Ja goed heb je gelijk in. Maar dat is toch van de zotte ? Dat je als minister zo iets zegt ? Ze kan geen Nederlands lezen ? Ze verdraaid de boel bewust ? Daar hoor je niemand over...Moet kunnen toch... :N

Dat is uiteindelijk wel waar dit hele circus mee begonnen is. Het doelbewust verdraaien van iemand zijn woorden uit een interview van dik een jaar oud. En vervolgens Baudet op de brandstapel flikkeren omdat hij er geen afstand van neemt.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_177011091
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 12:02 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Ja goed heb je gelijk in. Maar dat is toch van de zotte ? Dat je als minister zo iets zegt ? Ze kan geen Nederlands lezen ? Ze verdraaid de boel bewust ? Daar hoor je niemand over...Moet kunnen toch... :N
Nou ja, als je dat artikel leest valt er best iets voor haar interpretatie te zeggen.

Het artikel begint over de arbeidsmarkt, en het feit dat buitenlanders minder snel werk vinden dan Nederlanders. Volgens de interviewster ligt dat mogelijk aan vooroordelen van werkgevers of institutioneel racisme, maar Yernaz geeft daar een andere verklaring voor:

quote:
Het gaat op de arbeidsmarkt om IQ.
Daarna komt de meest problematische uitspraak:

quote:
Door IQ-testen weten we het gemiddelde IQ van bevolkingen. En wat blijkt? Er is een verschil in IQ tussen volkeren. Dat is wetenschappelijk bewezen.
Je kan dat best lezen als Yernaz die vindt dat de gebrekkige positie op de arbeidsmarkt van buitenlanders in Nederland ten opzichte van Nederlanders te maken heeft met een verschil in IQ.

Als het immers op de arbeidsmarkt alleen om IQ draait, en er zijn verschillen in IQ tussen 'volkeren', en zwarte Nederlanders doen het slechter op de arbeidsmarkt, is het dan zo'n sprong om aan te nemen dat zwarte Nederlanders een lager IQ hebben dan anderen?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_177011225
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 11:52 schreef Gohf046 het volgende:
https://www.nu.nl/politie(...)pulisme-dan-pvv.html

Ze hekelde dat FVD-leider Thierry Baudet deze week geen afstand nam van de uitspraak van een partijgenoot dat Nederlanders met een donkere huidskleur minder intelligent zouden zijn dan andere rassen.

Lekker nu.nl! Dit is toch gewoon doelbewust onzin verspreiden ? NERGENS in het artikel word het zo gezegd. Ik vind dit echt abnormaal.
Dat staat toch wel echt zo in het interview. Donkere mensen vinden moeilijker een baan maar dat komt omdat ze wat dommer zijn en hoe jammer hij dat ook vindt het is nu eenmaal zo.
  woensdag 7 februari 2018 @ 12:21:11 #182
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_177011251
quote:
5s.gif Op woensdag 7 februari 2018 12:10 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Nou ja, als je dat artikel leest valt er best iets voor haar interpretatie te zeggen.

Het artikel begint over de arbeidsmarkt, en het feit dat buitenlanders minder snel werk vinden dan Nederlanders. Volgens de interviewster ligt dat mogelijk aan vooroordelen van werkgevers of institutioneel racisme, maar Yernaz geeft daar een andere verklaring voor:

[..]

Daarna komt de meest problematische uitspraak:

[..]

Je kan dat best lezen als Yernaz die vindt dat de gebrekkige positie op de arbeidsmarkt van buitenlanders in Nederland ten opzichte van Nederlanders te maken heeft met een verschil in IQ.

Als het immers op de arbeidsmarkt alleen om IQ draait, en er zijn verschillen in IQ tussen 'volkeren', en zwarte Nederlanders doen het slechter op de arbeidsmarkt, is het dan zo'n sprong om aan te nemen dat zwarte Nederlanders een lager IQ hebben dan anderen?
HIj zegt toch als je iemand uit Syrie hierheen haalt waar het gemiddeld IQ 84 is is het toch logischer dat ie minder verdiend of minder snel aan de bak komt in Nederland waar het gemiddelde IQ 101 is. Hij heeft het in die context duidelijk over volkeren uit landen.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_177011280
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 12:21 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

HIj zegt toch als je iemand uit Syrie hierheen haalt waar het gemiddeld IQ 84 is is het toch logischer dat ie minder verdiend of minder snel aan de bak komt in Nederland waar het gemiddelde IQ 101 is. Hij heeft het in die context duidelijk over volkeren uit landen.
Als hij het daarbij zou houden zou hij nog een pleitbaar standpunt hebben inderdaad.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  woensdag 7 februari 2018 @ 12:23:06 #184
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_177011283
quote:
1s.gif Op woensdag 7 februari 2018 12:19 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat staat toch wel echt zo in het interview. Donkere mensen vinden moeilijker een baan maar dat komt omdat ze wat dommer zijn en hoe jammer hij dat ook vindt het is nu eenmaal zo.
Doe even een quote ?
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_177011288
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 12:21 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

HIj zegt toch als je iemand uit Syrie hierheen haalt waar het gemiddeld IQ 84 is is het toch logischer dat ie minder verdiend of minder snel aan de bak komt in Nederland waar het gemiddelde IQ 101 is. Hij heeft het in die context duidelijk over volkeren uit landen.
Dat is een enkel voorbeeld, in de discussie daarvoor gaat het ook gewoon over Nederlandse Marokkanen, en in datzelfde stuk zegt hij bovendien nog:

quote:
Ik had ook graag gezien dat het anders was, dat zwarte mensen hyperintelligent waren
Daar heeft hij het echt gewoon over zwarte mensen in zijn geheel.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_177011293
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 12:21 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

HIj zegt toch als je iemand uit Syrie hierheen haalt waar het gemiddeld IQ 84 is is het toch logischer dat ie minder verdiend of minder snel aan de bak komt in Nederland waar het gemiddelde IQ 101 is. Hij heeft het in die context duidelijk over volkeren uit landen.
Nou nee, het begint met de discriminatie op de arbeidsmarkt en het feit dat mensen die er uitzien als kinderen van migranten moeilijk aan een baan kunnen komen. Hij verdedigt of legitimeert dat door allerlei factoren te noemen en 1 daarvan is dat donkere mensen wat dommer zijn dus het is volgens hem ook logisch dat werkgevers liever iemand in dienst nemen die wat slimmer is.
  woensdag 7 februari 2018 @ 12:25:05 #187
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_177011315
quote:
1s.gif Op woensdag 7 februari 2018 12:23 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nou nee, het begint met de discriminatie op de arbeidsmarkt en het feit dat mensen die er uitzien als kinderen van migranten moeilijk aan een baan kunnen komen. Hij verdedigt of legitimeert dat door allerlei factoren te noemen en 1 daarvan is dat donkere mensen wat dommer zijn dus het is volgens hem ook logisch dat werkgevers liever iemand in dienst nemen die wat slimmer is.
Doe even quote dan waarin hij zegt dan donkere mensen dommer zijn en daarom niet aan een baan komen.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_177011333
En daarom is het dus ook zo onzinnig, irrelevant en gevaarlijk zelfs om dit te noemen. Kan wel zo zijn dat mensen elders op de wereld slechter scoren op IQ-testen, maar je kunt er verder niets mee en alle verbanden die je wel probeert te leggen zijn nogal raar of komen heel raar over.
  woensdag 7 februari 2018 @ 12:26:59 #189
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_177011344
quote:
7s.gif Op woensdag 7 februari 2018 12:23 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dat is een enkel voorbeeld, in de discussie daarvoor gaat het ook gewoon over Nederlandse Marokkanen, en in datzelfde stuk zegt hij bovendien nog:

[..]

Daar heeft hij het echt gewoon over zwarte mensen in zijn geheel.
Dat laatste is indd niet zo'n handige uitspraak maar ik heb stellig het idee dat het dingen door elkaar gehaald worden. Hij heeft het continue over volkeren of bevolking in combinatie met IQ wat duid op gemiddelde IQ van landen wat je gewoon kan meten.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  woensdag 7 februari 2018 @ 12:28:19 #190
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_177011362
Hoe bedoel je?

“Door IQ-testen weten we het gemiddelde IQ van bevolkingen. En wat blijkt? Er is een verschil in IQ tussen volkeren. Dat is wetenschappelijk bewezen."

Allemaal leuk en aardig, dat nature, maar wat dacht je van nurture? Kinderen die meer kansen krijgen, schoppen het verder. Net als volken die toevalligerwijs bepaalde grondstoffen tot hun beschikking hadden.

"Hoe volkeren zich hebben ontwikkeld tot een gemiddeld IQ, dat kan met klimaat en voeding te maken hebben. Natuurlijk. Maar wat moet ik daar nu aan doen? Er zijn twee dingen die aantoonbaar invloed hebben op het IQ van een kind: borstvoeding en hem niet slaan."
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_177011366
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 12:25 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Doe even quote dan waarin hij zegt dan donkere mensen dommer zijn en daarom niet aan een baan komen.
Zit nu op mobiel dus kan even niks quoten.
  woensdag 7 februari 2018 @ 12:29:54 #192
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_177011388
quote:
9s.gif Op woensdag 7 februari 2018 12:28 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Zit nu op mobiel dus kan even niks quoten.
Ik zal je het werk besparen, want hij zegt het gewoon niet.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_177011396
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 12:26 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Dat laatste is indd niet zo'n handige uitspraak maar ik heb stellig het idee dat het dingen door elkaar gehaald worden. Hij heeft het continue over volkeren of bevolking in combinatie met IQ wat duid op gemiddelde IQ van landen wat je gewoon kan meten.
Wellicht, maar omdat hij óók gewoon zwarten als groep in zijn geheel benoemt krijg je dit soort discussies.

Dat maakt het ook zo'n domme uitspraak, en dan is het nóg dommer dat je, als FvD, niet gewoon zegt 'wij geloven niet dat pigment invloed heeft op iq', maar in plaats daarvan maar zegt dat het een wetenschappelijke discussie is.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_177011404
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 12:26 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Dat laatste is indd niet zo'n handige uitspraak maar ik heb stellig het idee dat het dingen door elkaar gehaald worden. Hij heeft het continue over volkeren of bevolking in combinatie met IQ wat duid op gemiddelde IQ van landen wat je gewoon kan meten.
Maar waarom noem je dat in een interview waarin het gaat om discriminatie op de arbeidsmarkt?
pi_177011414
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 12:29 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Ik zal je het werk besparen, want hij zegt het gewoon niet.
Een verband leggen tussen pigment en intelligentie, dat lijkt me textbook racism.
- “Dat is het niet!"

Dat antwoord impliceert toch duidelijk dat hij wél een verband ziet tussen sec pigment (niet nationaliteit, maar pigment) en intelligentie.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_177011420
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 12:29 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Ik zal je het werk besparen, want hij zegt het gewoon niet.
Nou ja, hij noemt verschillende factoren die wat hem betreft de discriminatie legitimeren en dit was er 1 van.
  woensdag 7 februari 2018 @ 12:34:19 #197
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_177011481
quote:
1s.gif Op woensdag 7 februari 2018 12:30 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Maar waarom noem je dat in een interview waarin het gaat om discriminatie op de arbeidsmarkt?
Omdat het gesprek die richting neemt ?
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  woensdag 7 februari 2018 @ 12:35:51 #198
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_177011505
quote:
7s.gif Op woensdag 7 februari 2018 12:30 schreef nostra het volgende:

[..]

Een verband leggen tussen pigment en intelligentie, dat lijkt me textbook racism.
- “Dat is het niet!"

Dat antwoord impliceert toch duidelijk dat hij wél een verband ziet tussen sec pigment (niet nationaliteit, maar pigment) en intelligentie.
De interviewster neemt zelf het woord pigment in de mond.

“Dat is het niet! Als je naar Amerika kijkt: Aziaten doen het daar beter dan blanken. Toch heeft niemand het over Asian privilege. Waarom? Omdat ze gemiddeld genomen nou eenmaal een hoger IQ hebben.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_177011538
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 12:35 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

De interviewster neemt zelf het woord pigment in de mond.

“Dat is het niet! Als je naar Amerika kijkt: Aziaten doen het daar beter dan blanken. Toch heeft niemand het over Asian privilege. Waarom? Omdat ze gemiddeld genomen nou eenmaal een hoger IQ hebben.
Ja, maar als hij die link überhaupt niet wil leggen had hij ook kunnen zeggen 'er is geen link tussen pigment en iq' in plaats van alleen maar dit zeggen en daarmee impliceren dat die link wel bestaat maar geen racisme is.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_177011540
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 12:34 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Omdat het gesprek die richting neemt ?
Welke richting? Het was gewoon een willekeurig feitje wat hij wilde delen maar hij wilde er verder niets mee zeggen alleen even laten zien dat ie veel weet?

Dat is dus de reden dat dit soort zaken gewoon miet handig is om te zeggen en de manier waarop ze er nu mee omgaan maakt het nog knulliger en bedenkelijker.
pi_177011593
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 12:35 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

De interviewster neemt zelf het woord pigment in de mond.
Dan antwoord je dus: "dat beweer ik niet" of "dat verband is er ook niet", niet dat dat verband er wel is, maar geen racisme is.

Sowieso is een interview hierover natuurlijk wat lastig met een libertariër, omdat voor hem racisme een totaal non-issue is. In zijn belevingswereld is daar ofwel ratio voor, dus gelegitimeerd en dus geen racisme - ofwel is er geen ratio voor en corrigeert de markt daar als vanzelf wel voor (de racisten stellen zichzelf in een zwakkere positie en verliezen dus uiteindelijk).
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  woensdag 7 februari 2018 @ 12:41:52 #202
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_177011601
Dat sommige zaken niet handig gezegd zijn in dit interview akkoord. Maar als je het hele interview leest heb ik toch niet dat de indruk dat Yernaz een racist is. En de ophef die erna erover ontstaat gaat helemaal nergens meer over.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_177011621
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 12:41 schreef Gohf046 het volgende:
Dat sommige zaken niet handig gezegd zijn in dit interview akkoord. Maar als je het hele interview leest heb ik toch niet dat de indruk dat Yernaz een racist is. En de ophef die erna erover ontstaat gaat helemaal nergens meer over.
Ik denk ook niet dat Yernaz een racist is, maar ik denk wel dat het zeldzaam dom is om als politieke partij niet direct helder afstand te nemen van dit soort uitspraken.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  woensdag 7 februari 2018 @ 12:43:33 #204
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_177011634
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 12:41 schreef nostra het volgende:

[..]

Dan antwoord je dus: "dat beweer ik niet" of "dat verband is er ook niet", niet dat dat verband er wel is, maar geen racisme is.

Sowieso is een interview hierover natuurlijk wat lastig met een libertariër, omdat voor hem racisme een totaal non-issue is. In zijn belevingswereld is daar ofwel ratio voor, dus gelegitimeerd en dus geen racisme - ofwel is er geen ratio voor en corrigeert de markt daar als vanzelf wel voor (de racisten stellen zichzelf in een zwakkere positie en verliezen dus uiteindelijk).
Dus dan mag ik alles bij elkaar genomen toch wel concluderen dat de hele ophef die hierom instaan is toch behoorlijk overdreven is ?
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  woensdag 7 februari 2018 @ 12:45:56 #205
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_177011669
quote:
Alleen heeft een werkgever het recht om te zeggen: dat wil ik liever niet. Dat zegt niets over racisme. Sowieso heeft dit meer te maken met intelligentie dan met ras. Ik zou zeggen: racisme? Het gaat op de arbeidsmarkt om IQ.”

Door IQ-testen weten we het gemiddelde IQ van bevolkingen. En wat blijkt? Er is een verschil in IQ tussen volkeren. Dat is wetenschappelijk bewezen.

Dit doet mij geen plezier, eerder pijn. Ik had ook graag gezien dat het anders was, dat zwarte mensen hyperintelligent waren
Maar hij maakt zelf de link tussen IQ en pigment niet hoor jongens
Laffe huichelaar
  woensdag 7 februari 2018 @ 12:46:50 #206
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_177011686
quote:
7s.gif Op woensdag 7 februari 2018 12:42 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ik denk ook niet dat Yernaz een racist is, maar ik denk wel dat het zeldzaam dom is om als politieke partij niet direct helder afstand te nemen van dit soort uitspraken.
Baudet en co hebben toch al ontzettend vaak aangeven dat ze geen onderscheid maken op basis van ras en dat iedereen gelijk behandeld dient te worden ongeacht afkomst, huidskleur, geloof en seksuele voorkeur.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_177011746
quote:
1s.gif Op woensdag 7 februari 2018 12:46 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Baudet en co hebben toch al ontzettend vaak aangeven dat ze geen onderscheid maken op basis van ras en dat iedereen gelijk behandeld dient te worden ongeacht afkomst, huidskleur, geloof en seksuele voorkeur.
Leuk, maar het is gewoon niet slim om als politicus de mogelijkheid open te laten dat jij denkt dat zwarten minder intelligent zijn dan blanken.

Dan kan je ze wel gelijk willen behandelen, maar die hele link op zich is al problematisch. En het wordt nog dommer als je meerdere kansen krijgt om dat recht te zetten, maar dat je die systematisch verpest door allereerst Hiddema te laten roepen dat het waar is en daarna zelf zeggen dat de wetenschap daar nog niet over uit is.

Zeg gewoon 'nee, wij denken niet dat huidskleur en intelligentie met elkaar te maken hebben'. Klaar.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  woensdag 7 februari 2018 @ 12:54:40 #208
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_177011809
quote:
7s.gif Op woensdag 7 februari 2018 12:50 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Leuk, maar het is gewoon niet slim om als politicus de mogelijkheid open te laten dat jij denkt dat zwarten minder intelligent zijn dan blanken.

Dan kan je ze wel gelijk willen behandelen, maar die hele link op zich is al problematisch. En het wordt nog dommer als je meerdere kansen krijgt om dat recht te zetten, maar dat je die systematisch verpest door allereerst Hiddema te laten roepen dat het waar is en daarna zelf zeggen dat de wetenschap daar nog niet over uit is.

Zeg gewoon 'nee, wij denken niet dat huidskleur en intelligentie met elkaar te maken hebben'. Klaar.
Maar dan ga je dus een politiek moreel wenselijk antwoord geven ipv toe te geven dat je er verder geen verstand van hebt en het aan de wetenschap overlaat ?

Maar wat ik eerder ook al aangaf ik heb nogal het idee dat er de hele tijd begrippen op geplakt worden zoals "huidskleur" en "ras" en zo blijf je in een cirkel praten. Ik heb een beetje het idee dat hoe hard ze het ook ontkennen dat er steeds opnieuw naar gevraagd gaat worden.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_177011876
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 12:54 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Maar dan ga je dus een politiek moreel wenselijk antwoord geven ipv toe te geven dat je er verder geen verstand van hebt en het aan de wetenschap overlaat ?
Dit klinkt misschien raar, maar als politicus is het soms wel verstandig om een politiek antwoord te geven ja.

Verder is het natuurlijk niet alleen 'moreel wenselijk'. Als je immers geen racist bent is het niet raar om te zeggen dat er geen link is tussen pigment en iq. Dan is dat een heel normaal antwoord. Een normaler antwoord dan 'tja, misschien zijn zwarten inderdaad wel dommer dan blanken, dat moet de wetenschap maar uitzoeken'.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_177011886
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 12:54 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Maar dan ga je dus een politiek moreel wenselijk antwoord geven ipv toe te geven dat je er verder geen verstand van hebt en het aan de wetenschap overlaat ?
Als je er geen verstand van hebt waarom leg je dan de link tussen pigment en huidskleur om daarmee van alles te suggereren?
  woensdag 7 februari 2018 @ 13:00:11 #211
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_177011911
quote:
7s.gif Op woensdag 7 februari 2018 12:58 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dit klinkt misschien raar, maar als politicus is het soms wel verstandig om een politiek antwoord te geven ja.

Verder is het natuurlijk niet alleen 'moreel wenselijk'. Als je immers geen racist bent is het niet raar om te zeggen dat er geen link is tussen pigment en iq. Dan is dat een heel normaal antwoord. Een normaler antwoord dan 'tja, misschien zijn zwarten inderdaad wel dommer dan blanken, dat moet de wetenschap maar uitzoeken'.
Maar zo is het toch ook helemaal nooit gezegd ? Zie reactie Baudet met Halsema.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  woensdag 7 februari 2018 @ 13:00:53 #212
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_177011920
quote:
1s.gif Op woensdag 7 februari 2018 12:58 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Als je er geen verstand van hebt waarom leg je dan de link tussen pigment en huidskleur om daarmee van alles te suggereren?
Baudet reageerde slechts, meer niet. Voor hem is het een non issue.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  woensdag 7 februari 2018 @ 13:01:52 #213
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_177011934
Deze, aldus Halsema, had namelijk ooit in een interview geclaimd dat zwarten van nature een lager IQ hadden. Baudet was niet op de hoogte van de specifieke uitspraak en Halsema vroeg hem hier afstand van te nemen. Dit laatste weigerde hij expliciet te doen. 'Dat is een wetenschappelijke discussie, die laat ik voor zijn rekening'. Het was duidelijk moeilijk voor Baudet om zich hierin te positioneren en het gejoel uit het publiek accentueerde dit nog eens. De instemmende aandacht voor zijn woorden 'ik heb geen reden om aan te nemen dat het zo is' was hij onmiddellijk weer kwijt toen hij vervolgde met 'maar ik heb ook geen reden om aan te nemen…'. Wat hier te zien was, was niet de ontmaskering van een heimelijke aanhanger van een rassentheorie, maar een academicus die nog moet wennen aan het politieke spel.

Van Baudet werd geëist een positie in te nemen tegen Ramautarsing en dus ook een statistische uitspraak te doen, namelijk dat zwarten geen lager IQ hebben dan blanken. Zijn academische eerlijkheid gebood hem te zeggen dat hij dit niet wist. Maar Halsema ging het enkel om de politieke beeldvorming. Hij moest voor of tegen zijn. Het is niet de eerste keer dat Baudets weigering positie te kiezen hem controversieel lijkt doen overkomen.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_177011943
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 13:00 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Maar zo is het toch ook helemaal nooit gezegd ? Zie reactie Baudet met Halsema.
Uiteraard zegt hij dat niet letterlijk zo. Maar zo klinkt het wel voor veel mensen. Daarom moet je dat niet zo zeggen. Dan krijg je minder gezeur.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  woensdag 7 februari 2018 @ 13:05:32 #215
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_177011991
quote:
7s.gif Op woensdag 7 februari 2018 13:02 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Uiteraard zegt hij dat niet letterlijk zo. Maar zo klinkt het wel voor veel mensen. Daarom moet je dat niet zo zeggen. Dan krijg je minder gezeur.
Denk jij dat Baudet/FvD racistisch is en op basis daarvan politiek beleid wil voeren? Gewoon benieuwd naar je mening.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_177012001
quote:
1s.gif Op woensdag 7 februari 2018 12:46 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Baudet en co hebben toch al ontzettend vaak aangeven dat ze geen onderscheid maken op basis van ras en dat iedereen gelijk behandeld dient te worden ongeacht afkomst, huidskleur, geloof en seksuele voorkeur.
Goh, hoe zou het komen dat ze dat zo "ontzettend vaak" hebben moeten aangeven? Ik hoor de VVD, CDA, D66 etc. nooit een geemotioneerd pleidooi geven dat ze echt heus niet racistisch zijn. Misschien omdat Baudet met regelmaat tegen het randje aanschuurt en er over heen gaat?

En, ik vraag me af, waarom? Denken ze stemmen te moeten trekken van latente schedelmeters? De gemiddelde FVD stemmer is toch helemaal niet geinteresseerd in rassentheorieen? Wat denken ze hier in vredesnaam mee te winnen?
pi_177012019
quote:
1s.gif Op woensdag 7 februari 2018 12:46 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Baudet en co hebben toch al ontzettend vaak aangeven dat ze geen onderscheid maken op basis van ras en dat iedereen gelijk behandeld dient te worden ongeacht afkomst, huidskleur, geloof en seksuele voorkeur.
En in eerdere interviews geeft hij aan een verbod op discriminatie 'onzin' te vinden en het prima te vinden als Christelijke scholen een leraar ontslaan sec omdat hij homo is. Dat is een totaal ander standpunt, waarmee nog niet gezegd dat hijzelf daarmee zou discrimineren. Maar er zit geen enkele duidelijke lijn in de uitspraken die Baudet doet, het gaat van hot naar her; als het maar non-conformistisch is dan is het goed.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  woensdag 7 februari 2018 @ 13:07:55 #218
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_177012029
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 13:06 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Goh, hoe zou het komen dat ze dat zo "ontzettend vaak" hebben moeten aangeven? Ik hoor de VVD, CDA, D66 etc. nooit een geemotioneerd pleidooi geven dat ze echt heus niet racistisch zijn. Misschien omdat Baudet met regelmaat tegen het randje aanschuurt en er over heen gaat?

En, ik vraag me af, waarom? Denken ze stemmen te moeten trekken van latente schedelmeters? De gemiddelde FVD stemmer is toch helemaal niet geinteresseerd in rassentheorieen? Wat denken ze hier in vredesnaam mee te winnen?
Ik weet niet hoor, maar dit laatste voorval kan FvD weinig aan doen. Een interview van dik een jaar oud word uit zijn verband getrokken. Ze worden momenteel ook wel een beetje gezocht.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_177012043
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 13:06 schreef westwoodblvd het volgende:

En, ik vraag me af, waarom? Denken ze stemmen te moeten trekken van latente schedelmeters? De gemiddelde FVD stemmer is toch helemaal niet geinteresseerd in rassentheorieen? Wat denken ze hier in vredesnaam mee te winnen?
Hier zou je best wel eens naast kunnen zitten. Zulke ideeën zouden het best wel goed kunnen doen onder mensen die immigratie als een groot probleem zien.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177012052
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 13:01 schreef Gohf046 het volgende:

Van Baudet werd geëist een positie in te nemen tegen Ramautarsing en dus ook een statistische uitspraak te doen, namelijk dat zwarten geen lager IQ hebben dan blanken
Dat is gewoon een feit. Het punt van discussie is in hoeverre dit te wijten is aan verschillen in omgevingsfactoren / genetische factoren.
pi_177012073
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 13:05 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Denk jij dat Baudet/FvD racistisch is en op basis daarvan politiek beleid wil voeren? Gewoon benieuwd naar je mening.
Dat is wat mij betreft geen simpele ja/nee-vraag.

Ik denk niet dat het FvD of Baudet racistisch zijn in de zin van 'zwarten zijn inferieur en dienen dus niet dezelfde rechten te hebben als superieure blanke mensen'. Dat is niemand meer, buiten een paar extreme gekken.

Wel denk ik dat Baudet dusdanig neigt naar de culturele suprematie van het Westen dat hij wel op basis van dat onderscheid politiek beleid wil voeren. Dat eerste is niet eens zo'n probleem, ik denk ook dat het Westen op veel gebieden cultureel superieur is aan andere gebieden, cultuurrelativisme heb ik niet zoveel mee, maar ik denk wel dat het er inderdaad toe kan leiden dat je individuen anders gaat behandelen dan anderen. Dat is mijns inziens niet de bedoeling.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_177012089
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 13:07 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Ik weet niet hoor, maar dit laatste voorval kan FvD weinig aan doen. Een interview van dik een jaar oud word uit zijn verband getrokken. Ze worden momenteel ook wel een beetje gezocht.
Je lijkt niet te begrijpen dat de mediaophef toeziet op Baudet's reactie naar aanleiding van het voorval en in mindere mate op het interview zelf. Hoe moeilijk was het geweest om te zeggen "Deze uitspraak was ongepast, ik distantieer me hiervan"? In plaats daarvan blijft hij tegen rascisme aanschuren. Onnodig toch?
  woensdag 7 februari 2018 @ 13:15:39 #223
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_177012151
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 13:11 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Je lijkt niet te begrijpen dat de mediaophef toeziet op Baudet's reactie naar aanleiding van het voorval en in mindere mate op het interview zelf. Hoe moeilijk was het geweest om te zeggen "Deze uitspraak was ongepast, ik distantieer me hiervan"? In plaats daarvan blijft hij tegen rascisme aanschuren. Onnodig toch?
Waarom was de uitspraak ongepast ? Welke uitspraak bedoel je precies. De reactie van BAudet was in mijn ogen prima. Hij wist niet eens over welke uitspraak het ging en daarna gaf hij gewoon aan dat dat een wetenschappelijke discussie is en hij er geen verstand van heeft. ZIE JE NOU WEL RACIST!!!
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  woensdag 7 februari 2018 @ 13:18:42 #224
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_177012201
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 13:11 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Je lijkt niet te begrijpen dat de mediaophef toeziet op Baudet's reactie naar aanleiding van het voorval en in mindere mate op het interview zelf. Hoe moeilijk was het geweest om te zeggen "Deze uitspraak was ongepast, ik distantieer me hiervan"? In plaats daarvan blijft hij tegen rascisme aanschuren. Onnodig toch?
Deze, aldus Halsema, had namelijk ooit in een interview geclaimd dat zwarten van nature een lager IQ hadden. Baudet was niet op de hoogte van de specifieke uitspraak en Halsema vroeg hem hier afstand van te nemen. Dit laatste weigerde hij expliciet te doen. 'Dat is een wetenschappelijke discussie, die laat ik voor zijn rekening'. Het was duidelijk moeilijk voor Baudet om zich hierin te positioneren en het gejoel uit het publiek accentueerde dit nog eens. De instemmende aandacht voor zijn woorden 'ik heb geen reden om aan te nemen dat het zo is' was hij onmiddellijk weer kwijt toen hij vervolgde met 'maar ik heb ook geen reden om aan te nemen…'. Wat hier te zien was, was niet de ontmaskering van een heimelijke aanhanger van een rassentheorie, maar een academicus die nog moet wennen aan het politieke spel.

Van Baudet werd geëist een positie in te nemen tegen Ramautarsing en dus ook een statistische uitspraak te doen, namelijk dat zwarten geen lager IQ hebben dan blanken. Zijn academische eerlijkheid gebood hem te zeggen dat hij dit niet wist. Maar Halsema ging het enkel om de politieke beeldvorming. Hij moest voor of tegen zijn. Het is niet de eerste keer dat Baudets weigering positie te kiezen hem controversieel lijkt doen overkomen.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  woensdag 7 februari 2018 @ 13:27:40 #225
265852 Gohf046
Ex - FvD'er
pi_177012408
quote:
7s.gif Op woensdag 7 februari 2018 13:10 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dat is wat mij betreft geen simpele ja/nee-vraag.

Ik denk niet dat het FvD of Baudet racistisch zijn in de zin van 'zwarten zijn inferieur en dienen dus niet dezelfde rechten te hebben als superieure blanke mensen'. Dat is niemand meer, buiten een paar extreme gekken.

Wel denk ik dat Baudet dusdanig neigt naar de culturele suprematie van het Westen dat hij wel op basis van dat onderscheid politiek beleid wil voeren. Dat eerste is niet eens zo'n probleem, ik denk ook dat het Westen op veel gebieden cultureel superieur is aan andere gebieden, cultuurrelativisme heb ik niet zoveel mee, maar ik denk wel dat het er inderdaad toe kan leiden dat je individuen anders gaat behandelen dan anderen. Dat is mijns inziens niet de bedoeling.
Ok, fair enough.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_177012895
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 13:18 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Deze, aldus Halsema, had namelijk ooit in een interview geclaimd dat zwarten van nature een lager IQ hadden.
Aldus Halsema en het overgrote deel van de rest van Nederland.

quote:
Baudet was niet op de hoogte van de specifieke uitspraak en Halsema vroeg hem hier afstand van te nemen. Dit laatste weigerde hij expliciet te doen. 'Dat is een wetenschappelijke discussie, die laat ik voor zijn rekening'.
De wetenschap die stelt op basis van raciale kenmerken te kunnen inschatten hoe intelligent iemand is, is al sinds halverwege de jaren '40 niet meer zo in zwang. Baudet loopt dus hopeloos achter.

quote:
Het was duidelijk moeilijk voor Baudet om zich hierin te positioneren en het gejoel uit het publiek accentueerde dit nog eens. De instemmende aandacht voor zijn woorden 'ik heb geen reden om aan te nemen dat het zo is' was hij onmiddellijk weer kwijt toen hij vervolgde met 'maar ik heb ook geen reden om aan te nemen…'. Wat hier te zien was, was niet de ontmaskering van een heimelijke aanhanger van een rassentheorie, maar een academicus die nog moet wennen aan het politieke spel.
Yeah, right, zijn laakbare nalaten om een dergelijke uitspraak te verwerpen heeft natuurlijk niets met zijn politieke overtuigingen te maken, maar vloeit voort uit het feit dat hij over een totaal ongerelateerd onderwerp een Phd heeft geschreven en zich daardoor 'academicus' noemt. Geloof je het zelf? :')

quote:
Van Baudet werd geëist een positie in te nemen tegen Ramautarsing en dus ook een statistische uitspraak te doen, namelijk dat zwarten geen lager IQ hebben dan blanken. Zijn academische eerlijkheid gebood hem te zeggen dat hij dit niet wist.
:') :') :')
pi_177013161
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 12:29 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Ik zal je het werk besparen, want hij zegt het gewoon niet.
Nou ja, ik heb het interview net nog eens gelezen; het hele interview draait om 'het onderzoeken hoe racistisch Nederland is'. Het gaat al snel over de arbeidsmarkt, en daarover zegt Ramautarsing het volgende:

quote:
“Je mag dreadlocks nemen of je hoofd kaal scheren. Neem tatoeages en piercings; allemaal prima. Alleen heeft een werkgever het recht om te zeggen: dat wil ik liever niet. Dat zegt niets over racisme. Sowieso heeft dit meer te maken met intelligentie dan met ras. Ik zou zeggen: racisme? Het gaat op de arbeidsmarkt om IQ.”

- Hoe bedoel je?

"Door IQ-testen weten we het gemiddelde IQ van bevolkingen. En wat blijkt? Er is een verschil in IQ tussen volkeren. Dat is wetenschappelijk bewezen."

- Pardon? Dit klinkt als schedelmeten.

"Dit doet mij geen plezier, eerder pijn. Ik had ook graag gezien dat het anders was, dat zwarte mensen hyperintelligent waren, dat Surinamers het hoogste gemiddelde IQ van de wereld hadden. Maar het is niet zo. Je kunt iemand uit Syrië halen waar het gemiddelde IQ 84 is, en in Nederland plaatsen, waar het gemiddelde IQ 101 is. Die gaat dan inderdaad minder verdienen dan veel autochtonen. Maar is dat racisme? Nee, er is een verband tussen IQ en inkomen.”
Dat is gewoon zeggen dat donkere mensen minder vaak worden aangenomen omdat ze wat dommer zijn. Ik kan er niet echt iets mooiers van maken eigenlijk.

[ Bericht 1% gewijzigd door Xa1pt op 07-02-2018 14:27:34 ]
pi_177013182
Ik vind het ook wat goedkoop om dit soort dingen te koppelen aan 'academische eerlijkheid', zeker als je ziet dat hij ook gewoon stellig roept dat vrouwen minder ambitie hebben, dat onze elite ons homeopathisch probeert te verdunnen, dat het klimaat minder opwarmt dan voorspeld, etcetera.

Dat zijn ook allemaal dingen waar volgens mij niet bepaald een wetenschappelijke consensus over bestaat, maar waar hij desalniettemin gewoon stelling in neemt. Bij dit debat dan doen alsof het gewoon een vriendelijke academicus is die nu eenmaal niet anders kan dan goudeerlijk zeggen dat hij het niet zeker weet is een heel makkelijke uitvlucht.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_177013339
quote:
2s.gif Op woensdag 7 februari 2018 14:20 schreef Ludachrist het volgende:
Ik vind het ook wat goedkoop om dit soort dingen te koppelen aan 'academische eerlijkheid', zeker als je ziet dat hij ook gewoon stellig roept dat vrouwen minder ambitie hebben, dat onze elite ons homeopathisch probeert te verdunnen, dat het klimaat minder opwarmt dan voorspeld, etcetera.

Dat zijn ook allemaal dingen waar volgens mij niet bepaald een wetenschappelijke consensus over bestaat, maar waar hij desalniettemin gewoon stelling in neemt. Bij dit debat dan doen alsof het gewoon een vriendelijke academicus is die nu eenmaal niet anders kan dan goudeerlijk zeggen dat hij het niet zeker weet is een heel makkelijke uitvlucht.
Ja, als je zijn academische achtergrond er in betrekt staat Baudet er eigenlijk nog slechter op want dit heeft wetenschappelijk gezien niet bepaald een stevig fundament.
pi_177013649
quote:
7s.gif Op woensdag 7 februari 2018 12:50 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Leuk, maar het is gewoon niet slim om als politicus de mogelijkheid open te laten dat jij denkt dat zwarten minder intelligent zijn dan blanken.

Komt omdat Baudet het zo helemaal niet zegt. Hij zegt dat er een wetenschappelijk onderzoek is waaruit dat blijkt, feiten dus. Niet zijn eigen onderzoek.

Ik heb liever iemand die dat durft te zeggen - wetende dat heel politiek correct links over je heen valt - dan van die laffe Jesse Klaver reacties.

En je kan die wetenschappelijke onderzoeken en dus de relatie tussen IQ en ras in twijfel trekken. Dat is prima.
pi_177013666
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 14:40 schreef KdwPPr het volgende:

[..]

Komt omdat Baudet het zo helemaal niet zegt. Hij zegt dat er een wetenschappelijk onderzoek is waaruit dat blijkt, feiten dus. Niet zijn eigen onderzoek.

Ik heb liever iemand die dat durft te zeggen - wetende dat heel politiek correct links over je heen valt - dan van die laffe Jesse Klaver reacties.
Maar er is helemaal geen wetenschappelijke consensus over dat dat zo is.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_177013671
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 14:40 schreef KdwPPr het volgende:

[..]

Komt omdat Baudet het zo helemaal niet zegt. Hij zegt dat er een wetenschappelijk onderzoek is waaruit dat blijkt, feiten dus. Niet zijn eigen onderzoek.
Klopt, Ramautarsing zegt dat. Maar als jij het interview leest dan vind je dat-ie daar hele normale dingen zegt?
pi_177013696
quote:
7s.gif Op woensdag 7 februari 2018 14:41 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Maar er is helemaal geen wetenschappelijke consensus over dat dat zo is.
Ja, dus? Dan ligt er toch nog steeds een onderzoek. Misschien dat het onderzoek niet goed is uitgevoerd, dat is een ander verhaal.
pi_177013721
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 14:42 schreef KdwPPr het volgende:

[..]

Ja, dus? Dan ligt er toch nog steeds een onderzoek. Misschien dat het onderzoek niet goed is uitgevoerd, dat is een ander verhaal.
Dan is het toch geen feit.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_177013729
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 14:42 schreef KdwPPr het volgende:
Misschien dat het onderzoek niet goed is uitgevoerd
:')
pi_177013760
quote:
7s.gif Op woensdag 7 februari 2018 14:43 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dan is het toch geen feit.
Ja, zo kun je elk onderzoek wel in twijfel gaan trekken en iemand zwart maken. Zo makkelijk (en zielig) om hier de racismekaart te trekken.

Of het nu nature of nurture is dat laat ik in het midden. Er wordt gewoon gerefereerd naar statistieken. Niet zo huilen
pi_177013840
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 14:45 schreef KdwPPr het volgende:

[..]

Ja, zo kun je elk onderzoek wel in twijfel gaan trekken en iemand zwart maken. Zo makkelijk (en zielig) om hier de racismekaart te trekken.
Dat is wel een beetje hoe onderzoek werkt, ja. Iemand onderzoekt iets, en dan gaan andere mensen kijken of dat klopt. Soms blijkt het niet te kloppen, omdat er fouten worden gemaakt, of omdat meetmethoden niet kloppen, of omdat hypotheses verkeerd zijn opgesteld, of omdat er niet gecorrigeerd wordt voor bias, en soms blijkt later dat met de kennis van nu bepaalde zaken waarvan we altijd dachten dat ze waar waren, toch niet waar blijken te zijn.

Dat heeft weinig te maken met onderzoeken in twijfel trekken, dat is gewoon een normale manier van omgaan met onderzoek.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_177013878
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 14:45 schreef KdwPPr het volgende:

[..]

Ja, zo kun je elk onderzoek wel in twijfel gaan trekken en iemand zwart maken. Zo makkelijk (en zielig) om hier de racismekaart te trekken.

Of het nu nature of nurture is dat laat ik in het midden. Er wordt gewoon gerefereerd naar statistieken. Niet zo huilen
Er wordt gerefereerd naar een onderzoek wat zou laten zien dat IQ en ras met elkaar correleren. Het fenomeen ras kent echter totaal geen wetenschappelijke basis. Dus dan is suggereren of beweren dat die correlatie er wel ligt ook niet echt verantwoord.
pi_177013899
quote:
7s.gif Op woensdag 7 februari 2018 14:48 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dat is wel een beetje hoe onderzoek werkt, ja. Iemand onderzoekt iets, en dan gaan andere mensen kijken of dat klopt. Soms blijkt het niet te kloppen, omdat er fouten worden gemaakt, of omdat meetmethoden niet kloppen, of omdat hypotheses verkeerd zijn opgesteld, of omdat er niet gecorrigeerd wordt voor bias, en soms blijkt later dat met de kennis van nu bepaalde zaken waarvan we altijd dachten dat ze waar waren, toch niet waar blijken te zijn.

Dat heeft weinig te maken met onderzoeken in twijfel trekken, dat is gewoon een normale manier van omgaan met onderzoek.
Baudet zegt toch ook duidelijk dat dit niet zijn vakgebied is. Het enige wat er gezegd wordt is dat er in de statistieken een relatie is tussen ras en IQ. Niets meer en niets minder.

Dat de echte oorzaak dan binnen de (sociale,etc) verschillen in dat ras zitten, is uiteraard mogelijk en aannemelijk. En IQ slaat sowieso nergens op maar dat is weer een ander verhaal.
pi_177013942
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 14:50 schreef KdwPPr het volgende:

[..]

Baudet zegt toch ook duidelijk dat dit niet zijn vakgebied. Het enige wat er gezegd wordt is dat er in de statistieken een relatie is tussen ras en IQ. Niets meer en niets minder.
Ik ben in de war. Was het nu dat Baudet juist zo academisch eerlijk was om te zeggen dat hij het niet wist, of zegt hij nu dat die onderzoeken gewoon kloppen?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_177013966
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 10:35 schreef Molurus het volgende:
Dit is vooral een politieke uitspraak, geen wetenschappelijke.
Ja klopt, race is a social construct is een politiek uitspraak :Y
quote:
Maar hiermee is ieg geďllustreerd waarom de leden van FvD openlijk spelen met dit soort gedachten. Het trekt stemmen van mensen zoals jij.
Wat bedoel je met mensen zoals mij ?
Mensen die het debat niet uit de weg willen gaan omdat iets een taboe is ?
Mensen die niet in een kramp schieten als je gewoon zaken wilt benoemen ?
Mensen die niet om de 5 seconden racisme en discriminatie roepen, net alsof ze Gilles de la Tourette hebben ?
pi_177014272
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 14:53 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Ja klopt, race is a social construct is een politiek uitspraak :Y
Net zo politiek als de uitspraak 'de mens heeft een gemeenschappelijke voorouder met chimpansees'. (Niet.)

quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 14:53 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Wat bedoel je met mensen zoals mij ?
Daarmee bedoel ik mensen die denken dat huidskleur iets zegt over mensen, en dat immigratie het grootste politieke vraagstuk van dit land is.

quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 14:53 schreef bluemoon23 het volgende:

Mensen die het debat niet uit de weg willen gaan omdat iets een taboe is ?
Mensen die niet in een kramp schieten als je gewoon zaken wilt benoemen ?
Mensen die niet om de 5 seconden racisme en discriminatie roepen, net alsof ze Gilles de la Tourette hebben ?
Nee, nee, en nee.

[ Bericht 1% gewijzigd door Tagliano op 07-02-2018 19:31:49 ]
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177014877
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 15:08 schreef Molurus het volgende:
Daarmee bedoel ik mensen die denken dat huidskleur iets zegt over mensen, en dat immigratie het grootste politieke vraagstuk van dit land is.
Jij wilt ontkennen dat immigratie een van de grootste politieke vraagstukken van dit land is ?
Veel politici draaien om de hete brij heen, omdat ze bang zijn dat wanneer je er een belangrijk thema van maakt in je programma of verkiezingen dat je dan voor extreem rechts wordt uitgemaakt :')
Maar in werkelijkheid raakt het bijna alle vlakken en departementen.

Mekkeren over "woningnood" en dan vooral sociale huurwoningen, de massaimmigratie van kansloze economische migranten heeft dit niet minder gemaakt, ze moeten toch ergens wonen....
Mekkeren over de zorgkosten, de massaimmigratie van kansloze economische migranten heeft dit niet minder gemaakt, die krijgen ook zorg.
Mekkeren over politie veiligheid en justitie, de massaimmigratie van kansloze economische migranten heeft dit niet minder gemaakt, iedereen kent wel de criminaliteitscijfers en de cijfers van allochtonen in de gevangenissen......
Mekkeren over sociale zaken, de massaimmigratie van kansloze economische migranten heeft dit niet minder gemaakt, de statistieken dat migranten zijn oververtegenwoordigd in de uitkeringen zijn algemeen bekend dacht ik zo.....

[ Bericht 5% gewijzigd door Tagliano op 07-02-2018 19:32:35 ]
pi_177014910
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 15:43 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Jij wilt ontkennen dat immigratie een van de grootste politieke vraagstukken van dit land is ?
Veel politici draaien om de hete brij heen, omdat ze bang zijn dat wanneer je er een belangrijk thema van maakt in je programma of verkiezingen dat je dan voor extreem rechts wordt uitgemaakt :')
Right. :') De VVD heeft regelmatig PVV-corvee en doen uitlatingen die Wilders niet zouden misstaan.
pi_177015089
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 14:50 schreef KdwPPr het volgende:

[..]

Baudet zegt toch ook duidelijk dat dit niet zijn vakgebied is. Het enige wat er gezegd wordt is dat er in de statistieken een relatie is tussen ras en IQ. Niets meer en niets minder.

Dat de echte oorzaak dan binnen de (sociale,etc) verschillen in dat ras zitten, is uiteraard mogelijk en aannemelijk. En IQ slaat sowieso nergens op maar dat is weer een ander verhaal.
quote:
7s.gif Op woensdag 7 februari 2018 14:50 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Er wordt gerefereerd naar een onderzoek wat zou laten zien dat IQ en ras met elkaar correleren. Het fenomeen ras kent echter totaal geen wetenschappelijke basis. Dus dan is suggereren of beweren dat die correlatie er wel ligt ook niet echt verantwoord.
Wanneer begrijp jij nou is dat Baudet die correlatie helemaal niet als absolute waarheid aanneemt. Hij/Yernaz refereren ernaar, klaar. Hier nog een keer een leuk telegraaf filmpje voor je: .
Je kan natuurlijk ook de racismekaart blijven trekken en wat kinderachtig smileys erbij sturen. Dat zegt iig genoeg over jouw IQ.
pi_177015096
1
pi_177015204
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 15:54 schreef KdwPPr het volgende:

[..]

[..]

Wanneer begrijp jij nou is dat Baudet die correlatie helemaal niet als absolute waarheid aanneemt. Hij/Yernaz refereren ernaar, klaar. Hier nog een keer een leuk telegraaf filmpje voor je: .
Je kan natuurlijk ook de racismekaart blijven trekken en wat kinderachtig smileys erbij sturen. Dat zegt iig genoeg over jouw IQ.
Volgens mij mis je het punt een beetje. Waar het om gaat is dat Baudet de mogelijkheid open laat dat er een causaal verband is tussen pigment en IQ. Hij had de aantijgingen en dergelijke de kop in kunnen drukken door te zeggen dat er géén link is. Nu zegt hij: ja, die link is er wellicht, dat moet de wetenschap maar uit zoeken.
pi_177015324
quote:
7s.gif Op woensdag 7 februari 2018 16:02 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Volgens mij mis je het punt een beetje. Waar het om gaat is dat Baudet de mogelijkheid open laat dat er een causaal verband is tussen pigment en IQ. Hij had de aantijgingen en dergelijke de kop in kunnen drukken door te zeggen dat er géén link is. Nu zegt hij: ja, die link is er wellicht, dat moet de wetenschap maar uit zoeken.

Hij laat die mogelijkheid open omdat hij geen verstand van zaken heeft op dat gebied. Jij bent blijkbaar wel wetenschapper op dat gebied dus?

[ Bericht 3% gewijzigd door Tagliano op 07-02-2018 19:33:42 ]
pi_177015519
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 16:10 schreef KdwPPr het volgende:

[..]

Hij laat die mogelijkheid open omdat hij geen verstand van zaken heeft op dat gebied.
Je hoeft geen wetenschapper te zijn om te weten dat het begrip ras geen wetenschappelijke basis heeft. En je hoeft ook geen wetenschapper te zijn om te zeggen dat er geen link is tussen IQ en pigment. Dus dat is een beetje een drogreden.
pi_177015553
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 15:43 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Jij wilt ontkennen dat immigratie een van de grootste politieke vraagstukken van dit land is ?
Dat zie je goed. Maar kennelijk zat ik dus ook goed in de inschatting dat jij het een heel belangrijk vraagstuk vind. Wat mij betreft is het zo goed als een non-issue.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177015705
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 15:43 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Jij wilt ontkennen dat immigratie een van de grootste politieke vraagstukken van dit land is ?
Hoewel politici er veel waarde aan lijken te hechten is het één van de minst belangrijke items, ja.
pi_177016497
quote:
7s.gif Op woensdag 7 februari 2018 16:32 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Hoewel politici er veel waarde aan lijken te hechten is het één van de minst belangrijke items, ja.
Het is zeker zo dat diverse politici het belang ervan uitvergroten en misbruiken voor electoraal gewin.

Dat leden van FvD de indruk wekken dingen zoals een mogelijke relatie tussen huidskleur en IQ interessant te vinden past helemaal in dat plaatje. Ze zullen dat ook niet al te hard ontkennen ('het is een wetenschappelijke vraag', sure), want juist daarmee halen ze mensen zoals bluemoon23 binnen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Beste debater 2022 woensdag 7 februari 2018 @ 17:36:09 #253
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_177016830
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 14:53 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Ja klopt, race is a social construct is een politiek uitspraak :Y

[..]

Wat bedoel je met mensen zoals mij ?
Mensen die het debat niet uit de weg willen gaan omdat iets een taboe is ?
Mensen die niet in een kramp schieten als je gewoon zaken wilt benoemen ?
Mensen die niet om de 5 seconden racisme en discriminatie roepen, net alsof ze Gilles de la Tourette hebben ?
Neu, mensen die eindelijk de tijd en de plek hebben gevonden om hun achterlijke pseudowetenschappelijke racisme als salonfähig te verkopen.

Dat valt me altijd op bij 'mensen als jij'.

Enerzijds zelf op de proppen komen met debiele contextloze statistiekjes, daarmee gewoon glashard willen aangeven dat er zogenaamd een keihard wetenschappelijk bewijs is dat intelligentie en ras correleren, en vervolgens in een stuip schieten en jezelf heel snel willen distantiëren van 'extreem-rechts' want het 'doorbreken van dit taboe' is echt geen racisme maar realisme.

Ik ken die types onderhand wel. Ik zou er iets meer respect voor hebben wanneer ze dat leugenachtige masker van ze eens afwierpen en voor een keer eens politiek incorrect de daad bij het woord voegden en gewoon uitspreken dat, JA, zij een wereldbeeld hanteren waarin a) ras een valide wetenschappelijk concept is en b) er sprake is van inherente, vaststaande eigenschappen die bij dat ras horen, waaronder zoiets UITERST belangrijks als IQ.

Kortom: kap eens met dat constante gehuil.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 woensdag 7 februari 2018 @ 17:38:49 #254
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_177016868
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 14:40 schreef KdwPPr het volgende:

[..]

Komt omdat Baudet het zo helemaal niet zegt. Hij zegt dat er een wetenschappelijk onderzoek is waaruit dat blijkt, feiten dus. Niet zijn eigen onderzoek.

Ik heb liever iemand die dat durft te zeggen - wetende dat heel politiek correct links over je heen valt - dan van die laffe Jesse Klaver reacties.

En je kan die wetenschappelijke onderzoeken en dus de relatie tussen IQ en ras in twijfel trekken. Dat is prima.
Niet alleen politiek correct links hoor. Zo ongeveer de gehele academische wereld heeft die Bell Curve nonsense allang verworpen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_177016881
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 17:16 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het is zeker zo dat diverse politici het belang ervan uitvergroten en misbruiken voor electoraal gewin.
Ja. In feite is er niets veranderd ten opzichte van 10 jaar terug. Behalve dan dat populisten hier maar al te graag op inspelen en een beeld scheppen waarbij "onze toekomst" op het spel staat. En helaas gaan andere partijen daarin mee.
pi_177017022
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 16:10 schreef KdwPPr het volgende:

[..]

Hij laat die mogelijkheid open omdat hij geen verstand van zaken heeft op dat gebied. Jij bent blijkbaar wel wetenschapper op dat gebied dus? Al is die statistische kans verwaarloosbaar gezien je reacties.
Baudet heeft ook geen verstand van zaken op het gebied van de metereologie. Toch jammer dat hij op dat terrein wel als een dolle loopt te roeptoeteren en zelfs wil dat mensen uit dat vakgebied worden ontslagen wanneer ze het wagen om leek Baudet terecht te wijzen.
Wat zou het fijn zijn als hij op dat terrein wat "academische eerlijkheid" zou tonen, dat had een hoop onnozele uitspraken kunnen voorkomen.
  woensdag 7 februari 2018 @ 18:04:59 #257
261030 Heufd
schouders, knie en teen.
pi_177017284
Thierry Baudet is een nazi. Jullie hebben op een nazi gestemd.
pi_177017347
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 18:04 schreef Heufd het volgende:
Thierry Baudet is een nazi. Jullie hebben op een nazi gestemd.
SIEG HEIL!
  woensdag 7 februari 2018 @ 18:14:57 #259
403866 richolio
#MacMasterrace
  woensdag 7 februari 2018 @ 18:18:38 #260
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_177017519
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_177017616
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 11:52 schreef Gohf046 het volgende:
https://www.nu.nl/politie(...)pulisme-dan-pvv.html

Ze hekelde dat FVD-leider Thierry Baudet deze week geen afstand nam van de uitspraak van een partijgenoot dat Nederlanders met een donkere huidskleur minder intelligent zouden zijn dan andere rassen.

Lekker nu.nl! Dit is toch gewoon doelbewust onzin verspreiden ? NERGENS in het artikel word het zo gezegd. Ik vind dit echt abnormaal.
Dit kan toch niet :')
pi_177017627
quote:
2s.gif Op woensdag 7 februari 2018 12:00 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dan is het een fout van Ollongren, niet van nu.nl. Die citeren haar immers gewoon, en zij heeft dit zo gezegd.
Gast helemaal niet.
pi_177017681
quote:
1s.gif Op woensdag 7 februari 2018 18:24 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Gast helemaal niet.
2 posts daarboven staat haar letterlijke tekst, vriendelijke vriend.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_177017686
quote:
1s.gif Op woensdag 7 februari 2018 17:39 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ja. In feite is er niets veranderd ten opzichte van 10 jaar terug. Behalve dan dat populisten hier maar al te graag op inspelen en een beeld scheppen waarbij "onze toekomst" op het spel staat.
En het meest stuitende is nog dat die politici doen alsof het gaat over feiten, en niet over een bewust gekozen strategie om mensen bang te maken met spookbeelden.

Het heeft iets heel schijnheiligs.

quote:
1s.gif Op woensdag 7 februari 2018 17:39 schreef Xa1pt het volgende:

En helaas gaan andere partijen daarin mee.
Ja, we zien dat vooral heel sterk bij het CDA in verkiezingstijd. Buma was bij gelegenheid nog veel feller dan Wilders.

Een tijdje terug was er een interview met Wouter Bos op tv (na zijn politieke carriere) waarin hij sprak over hoe politici worstelen met het populisme. Je ertegen verzetten en je verlies nemen? Proberen mee te doen om ook wat mee te harken? Wat moet je doen?

Buitengewoon interessant interview was dat.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177017780
Ik stel het volgende voor:
We sturen elke politicus een onderzoek waarin staat:
Land: gemiddeld IQ
Land: gemiddeld IQ
Land: gemiddeld IQ

Vervolgens gaan we elke politicus vragen of hij het eens is met het interview. Als hij dan niet zegt: dat is geen politieke discussie, of zelfs zegt: dit kan niet kloppen.

Dan is gebleken dat deze politici eigen ideologie voor de feiten plaatst, en dan weten wij dat ze geleid worden door die ideologie, en daarmee ongeschikt zijn voor het maken van beleid. Weten we gelijk waar we niet meer op hoeven te stemmen. Krijg je van die situaties dat ze onderzoeksbureau's gaan mailen dat hun onderzoek niet in het beleid past; moet je niet willen.
pi_177017832
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 18:27 schreef Molurus het volgende:

[..]

En het meest stuitende is nog dat die politici doen alsof het gaat over feiten, en niet over een bewust gekozen strategie om mensen bang te maken met spookbeelden.

Het heeft iets heel schijnheiligs.

[..]

Een tijdje terug was er een interview met Wouter Bos op tv (na zijn politieke carriere) waarin hij sprak over hoe politici worstelen met het populisme. Je ertegen verzetten en je verlies nemen? Proberen mee te doen om ook wat mee te harken? Wat moet je doen?
Ik zag een tijdje terug Wouter Bos zeggen dat hij het eigenlijk gewoon eens was met Fortuyn.
pi_177017858
Dubbel
pi_177017865
quote:
9s.gif Op woensdag 7 februari 2018 18:26 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

2 posts daarboven staat haar letterlijke tekst, vriendelijke vriend.
Er staat: het irriteert haar dat... Dat is een parafrasering, en een heel onzorgvuldige. Want meestal als je parafraseert, gebruik je niet de letterlijke formulering, maar een beschrijving van de realiteit. Ze parafraseren nu en schetsen de situatie zoals dat nooit is gezegd. Daarmee manipuleer je de boel.

Als je letterlijke (en onjuiste opmerkingen) opschrijft, dan moet je het ook citeren, niet parafraseren. Het liefst zet je er nog (sic.) bij, zodat je aan de lezer duidelijk maakt dat de opmerking niet overeenkomt met de werkelijkheid.

Nu.nl manipuleert hier dus dermate dat de situatie nu is dat het gaat om "mensen met een donkere huidskleur hebben een lager IQ". Dat is gewoon leugenachtige manipulatie.

Ik vraag hier gewoon om zorgvuldige journalistiek. Maar goed.

Stel Baudet zegt: Hitler had mooi haar.
Ollongren zegt: hij idoliseert hitler
Baudet zegt: waarom zou ik dat doen
Ollongren wordt geirriteerd

Nu.nl zegt: Ollongren hekende dat Baudet Hitler idoliseert.

[ Bericht 6% gewijzigd door Mr.Major op 07-02-2018 18:43:52 ]
pi_177017904
quote:
1s.gif Op woensdag 7 februari 2018 18:37 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Er staat: het irriteert haar dat... Dat is een parafrasering, en een heel onzorgvuldige. Want meestal als je parafraseert, gebruik je niet de letterlijke formulering, maar een beschrijving van de realiteit. Ze parafraseren nu en schetsen de situatie zoals dat nooit is gezegd. Daarmee manipuleer je de boel.

Als je letterlijke (en onjuiste opmerkingen) opschrijft, dan moet je het ook citeren, niet parafraseren. Het liefst zet je er nog (sic.) bij, zodat je aan de lezer duidelijk maakt dat de opmerking niet overeenkomt met de werkelijkheid.

Ik vraag hier gewoon om zorgvuldige journalistiek. Maar goed.
Waar staat dat het haar irriteert?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_177017917
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 18:35 schreef Sylv3se het volgende:

[..]

Ik zag een tijdje terug Wouter Bos zeggen dat hij het eigenlijk gewoon eens was met Fortuyn.
Waar hoorde je hem dat zeggen dan? In elk geval niet in dit fragment. Wel een komisch stukje quote mining, maar meer is het niet.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177017958
quote:
9s.gif Op woensdag 7 februari 2018 18:39 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Waar staat dat het haar irriteert?
[Lees: inhoudelijk heb ik hier niets tegenin te brengen]
Mijn hemel. Oke ze hekelde het. Gvd ik lijk nu.nl wel...
pi_177017983
quote:
1s.gif Op woensdag 7 februari 2018 18:42 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Mijn hemel. Oke het hekelde haar. Gvd ik lijk nu.nl wel...
Ja, ze hekelde inderdaad het FvD. Dat lijkt me duidelijk. Maar dat mag dus niet gezegd worden i.v.m. nepnieuws ofzo. Duidelijk.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_177018030
quote:
14s.gif Op woensdag 7 februari 2018 18:43 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ja, ze hekelde inderdaad het FvD. Dat lijkt me duidelijk. Maar dat mag dus niet gezegd worden i.v.m. nepnieuws ofzo. Duidelijk.
Je snapt het niet of wel?
pi_177018049
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 18:32 schreef Mr.Major het volgende:
Ik stel het volgende voor:
We sturen elke politicus een onderzoek waarin staat:
Land: gemiddeld IQ
Land: gemiddeld IQ
Land: gemiddeld IQ

Vervolgens gaan we elke politicus vragen of hij het eens is met het interview. Als hij dan niet zegt: dat is geen politieke discussie, of zelfs zegt: dit kan niet kloppen.

Dan is gebleken dat deze politici eigen ideologie voor de feiten plaatst, en dan weten wij dat ze geleid worden door die ideologie, en daarmee ongeschikt zijn voor het maken van beleid. Weten we gelijk waar we niet meer op hoeven te stemmen. Krijg je van die situaties dat ze onderzoeksbureau's gaan mailen dat hun onderzoek niet in het beleid past; moet je niet willen.
Je mist het punt. Het ging niet om of de resultaten van dat onderzoek maar het verband waarin die werden geuit. Als je die noemt in een discussie over discriminatie in de arbeidsmarkt, tja, dan suggereer je daarmee van alles.
pi_177018105
quote:
1s.gif Op woensdag 7 februari 2018 18:44 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Je snapt het niet of wel?
Ik zal eerlijk zeggen dat ik inderdaad helemaal niks begrijp van het punt dat je probeert te maken. Maar ongetwijfeld is het een uitstekend punt.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_177018122
Gemiddelde IQs van landen met elkaar vergelijken slaat nergens op. Correlatie =/= causatie enzo.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177018156
quote:
14s.gif Op woensdag 7 februari 2018 18:48 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ik zal eerlijk zeggen dat ik inderdaad helemaal niks begrijp van het punt dat je probeert te maken. Maar ongetwijfeld is het een uitstekend punt.
Stel Baudet zegt: Hitler had mooi haar.
Ollongren zegt: hij idoliseert hitler
Baudet zegt: waarom zou ik dat doen
Ollongren wordt geirriteerd

Nu.nl zegt: Ollongren hekende dat Baudet Hitler idoliseert.

Hiermee beschrijft nu.nl dus een situatie die niet overeenkomt met de realiteit. Deze situatie ligt dat toe.
pi_177018180
quote:
7s.gif Op woensdag 7 februari 2018 16:02 schreef Xa1pt het volgende:
Volgens mij mis je het punt een beetje. Waar het om gaat is dat Baudet de mogelijkheid open laat dat er een causaal verband is tussen pigment en IQ. Hij had de aantijgingen en dergelijke de kop in kunnen drukken door te zeggen dat er géén link is. Nu zegt hij: ja, die link is er wellicht, dat moet de wetenschap maar uit zoeken.
Ja en, daar is toch niets mis mee dat hij niet keihard zegt dat er geen link is ?
Moet je die deur dan voorgoed dicht smijten en alle toekomstige onderzoeken maar uitsluiten of niet doen omdat dit een politiek en maatschappelijk taboe is ?
Dat is toch volkomen absurd 8)7
quote:
7s.gif Op woensdag 7 februari 2018 16:22 schreef Xa1pt het volgende:
Je hoeft geen wetenschapper te zijn om te weten dat het begrip ras geen wetenschappelijke basis heeft.
Ja dat zeggen ze nu, omdat dit het politiek correcte en aanvaardbare antwoord is.
Maar niets is zo veranderlijk als de wetenschap....
quote:
En je hoeft ook geen wetenschapper te zijn om te zeggen dat er geen link is tussen IQ en pigment. Dus dat is een beetje een drogreden.
Niet zo dom doen, je weet best dat het niet alleen met pigment te maken heeft, het heeft met oorspronkelijke afkomst en leefgebied te maken.
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 16:24 schreef Molurus het volgende:
Dat zie je goed. Maar kennelijk zat ik dus ook goed in de inschatting dat jij het een heel belangrijk vraagstuk vind. Wat mij betreft is het zo goed als een non-issue.
Als je vind dat immigratie een non-issue is dan ben je erg naief en steek je je kop in het zand.
Zoals ik al aangaf heeft het raakvlak en (negatieve) invloed op heel veel terreinen.
Dat kan niemand ontkennen.
quote:
7s.gif Op woensdag 7 februari 2018 16:32 schreef Xa1pt het volgende:
Hoewel politici er veel waarde aan lijken te hechten is het één van de minst belangrijke items, ja.
Nederlandse poltici steken nog altijd de kop in het zand en weigeren een fatsoenlijk migratie beleid op te stellen.
Iedere keer laten ze zich weer verrassen door de negatieve gevolgen van hun beleid, al vele decennia lang.....
pi_177018191
quote:
15s.gif Op woensdag 7 februari 2018 18:49 schreef Molurus het volgende:
Gemiddelde IQs van landen met elkaar vergelijken slaat nergens op. Correlatie =/= causatie enzo.
Helaas... Als blijkt dat Noord Koreanen, doordat zijn van Kim geen eten kregen, een lager IQ hebben, en het blijkt dat dit ervoor zorgt dat Noord Koreanen minder vaak universitair zijn geschool, is dat geen discriminatie. Als je zegt: door tigermoms en een prestatiecultuur hebben Chinezen gemiddeld een hoger IQ, en daarom hebben ze vaker goede banen, is dat geen discriminatie.

Dát is wat Yernaz zegt. Alles daarna is flauwekul en gebaseerd op verkeerde interpretaties.
pi_177018196
quote:
1s.gif Op woensdag 7 februari 2018 18:51 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Stel Baudet zegt: Hitler had mooi haar.
Ollongren zegt: hij idoliseert hitler
Baudet zegt: waarom zou ik dat doen
Ollongren wordt geirriteerd

Nu.nl zegt: Ollongren hekende dat Baudet Hitler idoliseert.

Hiermee beschrijft nu.nl dus een situatie die niet overeenkomt met de realiteit. Deze situatie ligt dat toe.
Ik moet altijd wel een beetje grijzen om je meest rare en onzinnige vergelijkingen waarmee je laat zien er maar weinig van te begrijpen.
pi_177018203
quote:
10s.gif Op woensdag 7 februari 2018 18:53 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik moet altijd wel een beetje grijzen om je meest rare en onzinnige vergelijkingen waarmee je laat zien er maar weinig van te begrijpen.
Jij snapt het dus ook niet.
pi_177018221
quote:
1s.gif Op woensdag 7 februari 2018 18:51 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Stel Baudet zegt: Hitler had mooi haar.
Ollongren zegt: hij idoliseert hitler
Baudet zegt: waarom zou ik dat doen
Ollongren wordt geirriteerd

Nu.nl zegt: Ollongren hekende dat Baudet Hitler idoliseert.

Hiermee beschrijft nu.nl dus een situatie die niet overeenkomt met de realiteit. Deze situatie ligt dat toe.
ligt :')
pi_177018232
quote:
1s.gif Op woensdag 7 februari 2018 18:51 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Stel Baudet zegt: Hitler had mooi haar.
Ollongren zegt: hij idoliseert hitler
Baudet zegt: waarom zou ik dat doen
Ollongren wordt geirriteerd

Nu.nl zegt: Ollongren hekende dat Baudet Hitler idoliseert.

Hiermee beschrijft nu.nl dus een situatie die niet overeenkomt met de realiteit. Deze situatie ligt dat toe.
Oh, nu snap ik het. Je snapt niet wat hekelen betekent. Zeg dat dan meteen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_177018256
quote:
10s.gif Op woensdag 7 februari 2018 18:56 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Oh, nu snap ik het. Je snapt niet wat hekelen betekent. Zeg dat dan meteen.
Hekenen. :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_177018393
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 17:36 schreef EttovanBelgie het volgende:
Enerzijds zelf op de proppen komen met debiele contextloze statistiekjes, daarmee gewoon glashard willen aangeven dat er zogenaamd een keihard wetenschappelijk bewijs is dat intelligentie en ras correleren, en vervolgens in een stuip schieten en jezelf heel snel willen distantiëren van 'extreem-rechts' want het 'doorbreken van dit taboe' is echt geen racisme maar realisme.
Ah kijk, 'extreem-rechts' komt weer langs :Z
Leg eens uit wat jouw definitie van extreem rechts is ?
quote:
Ik zou er iets meer respect voor hebben wanneer ze dat leugenachtige masker van ze eens afwierpen en voor een keer eens politiek incorrect de daad bij het woord voegden en gewoon uitspreken dat, JA, zij een wereldbeeld hanteren waarin a) ras een valide wetenschappelijk concept is en b) er sprake is van inherente, vaststaande eigenschappen die bij dat ras horen, waaronder zoiets UITERST belangrijks als IQ.
Waarom wil je dat zo graag ?
Wat wil je daarmee bereiken, hun zwart maken in de media, ze paria`s maken ?
Zodat je de spreekwoordelije brandstapel vast kunt inrichten en ze als andersdenkenden kunt veroordelen en opsluiten ?
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 18:04 schreef Heufd het volgende:
Thierry Baudet is een nazi. Jullie hebben op een nazi gestemd.
He Volkert, jij ook hier ?
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 18:27 schreef Molurus het volgende:
Ja, we zien dat vooral heel sterk bij het CDA in verkiezingstijd. Buma was bij gelegenheid nog veel feller dan Wilders.
Ja, daar trappen we niet meer in natuurlijk.
Na de verkiezingen zijn ze gewoon weer de oude natuurlijk en gaan ze weer verder op de oude voet :z
quote:
Een tijdje terug was er een interview met Wouter Bos op tv (na zijn politieke carriere) waarin hij sprak over hoe politici worstelen met het populisme. Je ertegen verzetten en je verlies nemen? Proberen mee te doen om ook wat mee te harken? Wat moet je doen?
Misschien moet Bos zich eens afvragen waarom de PvdA zich blijkbaar heeft vervreemd van zijn oude achterban en waarom het nu een marginaal partijtje is ?
En nee, dat ligt niet aan "de populisten"
pi_177018418
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 18:52 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Ja en, daar is toch niets mis mee dat hij niet keihard zegt dat er geen link is ?
Moet je die deur dan voorgoed dicht smijten en alle toekomstige onderzoeken maar uitsluiten of niet doen omdat dit een politiek en maatschappelijk taboe is ?
Dat is toch volkomen absurd 8)7

[..]

Ja dat zeggen ze nu, omdat dit het politiek correcte en aanvaardbare antwoord is.
Maar niets is zo veranderlijk als de wetenschap....

[..]

Niet zo dom doen, je weet best dat het niet alleen met pigment te maken heeft, het heeft met oorspronkelijke afkomst en leefgebied te maken.

[..]

Als je vind dat immigratie een non-issue is dan ben je erg naief en steek je je kop in het zand.
Zoals ik al aangaf heeft het raakvlak en (negatieve) invloed op heel veel terreinen.
Dat kan niemand ontkennen.

[..]

Nederlandse poltici steken nog altijd de kop in het zand en weigeren een fatsoenlijk migratie beleid op te stellen.
Iedere keer laten ze zich weer verrassen door de negatieve gevolgen van hun beleid, al vele decennia lang.....
Wellicht ben je het vergeten, maar ik ga niet meer in op je gezuig en getroll. Dus bespaar je de moeite.
pi_177018420
De angst dat de FvD erg groot word is op dit forum goed zichtbaar. En ze blijven maar posten die rakkers. De angst, de angst. _O_
pi_177018425
quote:
15s.gif Op woensdag 7 februari 2018 18:49 schreef Molurus het volgende:
Gemiddelde IQs van landen met elkaar vergelijken slaat nergens op. Correlatie =/= causatie enzo.
De eerste stap in de richting van een causaal verband is het aantonen van een correlatie.
  Beste debater 2022 woensdag 7 februari 2018 @ 19:05:39 #289
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_177018428
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 19:04 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Ah kijk, 'extreem-rechts' komt weer langs :Z
Leg eens uit wat jouw definitie van extreem rechts is ?

[..]

Waarom wil je dat zo graag ?
Wat wil je daarmee bereiken, hun zwart maken in de media, ze paria`s maken ?
Zodat je de spreekwoordelije brandstapel vast kunt inrichten en ze als andersdenkenden kunt veroordelen en opsluiten ?

[..]

He Volkert, jij ook hier ?

[..]

Ja, daar trappen we niet meer in natuurlijk.
Na de verkiezingen zijn ze gewoon weer de oude natuurlijk en gaan ze weer verder op de oude voet :z

[..]

Misschien moet Bos zich eens afvragen waarom de PvdA zich blijkbaar heeft vervreemd van zijn oude achterban en waarom het nu een marginaal partijtje is ?
En nee, dat ligt niet aan "de populisten"
Zijn jouw eigen woorden hoor.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 woensdag 7 februari 2018 @ 19:05:56 #290
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_177018435
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 19:05 schreef Poepz0r het volgende:
De angst dat de FvD erg groot word is op dit forum goed zichtbaar. En ze blijven maar posten die rakkers. De angst, de angst. _O_
Vind het gespartel van de fanboys minstens zo amusant.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_177018444
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 19:05 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Vind het gespartel van de fanboys minstens zo amusant.
Vooral de angst die blijft reageren. Opvallend wel. _O_
  Beste debater 2022 woensdag 7 februari 2018 @ 19:06:35 #292
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_177018454
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 19:06 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Vooral de angst die blijft reageren. Opvallend wel. _O_
Zou niet weten waar men bang voor zou moeten zijn.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_177018460
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 19:05 schreef Poepz0r het volgende:
De angst dat de FvD erg groot word is op dit forum goed zichtbaar. En ze blijven maar posten die rakkers. De angst, de angst. _O_
Ik ben daar eerlijk gezegd niet bang voor, ik maak me zorgen over het begrip ras introduceren in de politiek.
Met extra vezels!
pi_177018468
Wilders stond op 41 zetels in de peilingen, nu staan ze samen op 29.

Ik ben niet bang.
Met extra vezels!
  Beste debater 2022 woensdag 7 februari 2018 @ 19:07:38 #295
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_177018472
quote:
9s.gif Op woensdag 7 februari 2018 19:06 schreef Volkorenbrood het volgende:

[..]

Ik ben daar eerlijk gezegd niet bang voor, ik maak me zorgen over het begrip ras introduceren in de politiek.
Dit.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_177018477
quote:
9s.gif Op woensdag 7 februari 2018 19:06 schreef Volkorenbrood het volgende:

[..]

Ik ben daar eerlijk gezegd niet bang voor, ik maak me zorgen over het begrip ras introduceren in de politiek.
Wat bedoel je? FvD wil toch gewoon de beste mensen op bepaalde plekken? FvD heeft zat donkere leden en zelfs die op de stemlijst staan dusja.
pi_177018493
quote:
1s.gif Op woensdag 7 februari 2018 19:07 schreef Volkorenbrood het volgende:
Wilders stond op 41 zetels in de peilingen, nu staan ze samen op 29.

Ik ben niet bang.
Als je Wilders gaat vergelijken met de FvD moet je gewoon niet meer reageren joh :') GroenLinks vergelijken met VVD is van hetzelfde laken een pak _O-
  Beste debater 2022 woensdag 7 februari 2018 @ 19:09:09 #298
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_177018510
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 19:08 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Als je Wilders gaat vergelijken met de FvD moet je gewoon niet meer reageren joh :') GroenLinks vergelijken met VVD is van hetzelfde laken een pak _O-
Klopt. FvD is economisch gezien knetterrechts. Ben benieuwd wat daar precies heilzaam voor is wat betreft 'de gewone man'.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_177018514
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 19:09 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Klopt. FvD is economisch gezien knetterrechts. Ben benieuwd wat daar precies heilzaam voor is wat betreft 'de gewone man'.
Niet op alle punten.
  Beste debater 2022 woensdag 7 februari 2018 @ 19:11:20 #300
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_177018563
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 19:09 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Niet op alle punten.
meer flexibilisering op de arbeidsmarkt én versoepeling sociale zekerheid... nee, echt een zegen zou dat zijn voor Jan Modaal.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')