abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Eindredactie Frontpage / Forummod maandag 5 februari 2018 @ 11:35:37 #1
168091 crew  Cobra4
mr. Dkut
pi_176967671
Nederlandse ambassadeur officieel weg uit Turkije

Nederland trekt zijn ambassadeur in Turkije officieel terug nu gesprekken met Ankara over het conflict tussen de landen nog geen oplossing heeft opgeleverd. Dat heeft het ministerie van Buitenlandse Zaken maandag bekendgemaakt.

Volgens het ministerie is er "vooralsnog geen zicht op normalisatie van de bilaterale betrekkingen". De Nederlandse ambassadeur Kees van Rij had al sinds vorig jaar maart geen toegang tot Turkije.

"De recente gesprekken boden een kans voor Turkije en Nederland om weer nader tot elkaar te komen, maar we zijn het niet eens geworden over de manier waarop normalisatie zou moeten plaatsvinden", zegt minister Halbe Zijlstra van Buitenlandse Zaken.

Excuses
De relatie tussen Den Haag en Ankara kwam in maart vorig jaar zwaar onder druk te staan. Twee Turkse ministers wilden in Nederland campagne voeren voor een Turks referendum, tegen de zin van Nederland. Het vliegtuig met de Turkse minister van Buitenlandse Zaken mocht niet landen en de Turkse minister van Familiezaken moest het land onder politiebegeleiding verlaten.

Turkije eiste excuses van Nederland en de Nederlandse ambassadeur mag sindsdien niet terugkeren naar zijn post in Ankara. De Turkse president Erdogan beschuldigde Nederland onder meer van nazisme en fascisme.

Het ministerie van Buitenlandse Zaken laat weten dat zolang ons land geen ambassadeur in Turkije heeft, Nederland ook geen nieuwe Turkse ambassadeur in Nederland zal toestaan. "Deze boodschap is aan de Turkse zaakgelastigde in Den Haag overgebracht. Hiermee is ook een pauze in de gesprekken met Turkije gekomen", aldus het ministerie.

(Frontpage)

Halbe Zijlstra heeft zijn rug dus recht gehouden in de gesprekken. Netjes. :)
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  User die overal opduikt 2022 maandag 5 februari 2018 @ 11:47:38 #2
186611 Haags
pi_176967935
Nou, daar zullen ze wakker van liggen.
Zonder wrijving geen glans
pi_176967956
Mooi zo, en nu doorpakken en de Turkse ambassade in Nederland opheffen.
Racist
pi_176967977
Liever paaps dan turks.
pi_176967981
Grote bek maar de Turkse ambassadeur in Nederland wordt dus niet het land uitgezet maar ze accepteren slechts geen nieuwe. :')
pi_176968737
quote:
10s.gif Op maandag 5 februari 2018 11:49 schreef Confetti het volgende:
Grote bek maar de Turkse ambassadeur in Nederland wordt dus niet het land uitgezet maar ze accepteren slechts geen nieuwe. :')
diplomatieke spelletjes idd. kwestie van tijd dat erdo en rutte een persconferentie doen en beide landen hun excuus eis hebben laten varen.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  maandag 5 februari 2018 @ 12:38:21 #7
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_176968846
quote:
10s.gif Op maandag 5 februari 2018 11:49 schreef Confetti het volgende:
Grote bek maar de Turkse ambassadeur in Nederland wordt dus niet het land uitgezet maar ze accepteren slechts geen nieuwe. :')
volgens mij hebben we op dit moment geen turkse ambasaseur in nederland.
Tot nooit .......
  maandag 5 februari 2018 @ 12:45:19 #8
455816 Pirtdator
Nederland houdt van de Islam
pi_176968969
Nederland heeft de diplomatieke rel zelf veroorzaakt door de Turkse minister niet te staan om haar achterban toe te spreken. Het is vervelend dat Nederland zichzelf zo in de vingers snijdt.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
pi_176969153
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2018 12:45 schreef Pirtdator het volgende:
Nederland heeft de diplomatieke rel zelf veroorzaakt door de Turkse minister niet te staan om haar achterban toe te spreken. Het is vervelend dat Nederland zichzelf zo in de vingers snijdt.
wat niet anders dan het uitvoeren van een Turkse wet was, die immer politieke campagne-voeren in het buitenland verbied
https://www.volkskrant.nl(...)scampagnes~a4472839/

IN 2015 was juist door de Turkse regering aan zwitserland, duitsland , nederland en belgie medewerking gevraagd om te voorkomen dat in het buitenland campagne gevoerd werd, toen had de AKP geklaagd dat de CHP in deze landen campagne gevoerd had
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_176969171
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2018 12:45 schreef Pirtdator het volgende:
Nederland heeft de diplomatieke rel zelf veroorzaakt door de Turkse minister niet te staan om haar achterban toe te spreken. Het is vervelend dat Nederland zichzelf zo in de vingers snijdt.
Nederland heeft er goed aan gedaan zich niet voor het karretje van een dictator te laten spannen. Erdogan is de dictator van Turkije, niet van Europa.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  maandag 5 februari 2018 @ 13:00:30 #11
455816 Pirtdator
Nederland houdt van de Islam
pi_176969239
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2018 12:56 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Nederland heeft er goed aan gedaan zich niet voor het karretje van een dictator te laten spannen. Erdogan is de dictator van Turkije, niet van Europa.
Erdogan is geen dictator, want Erdogan heeft miljoenen fans over de hele wereld en dictators hebben normaliter weinig fans. Erdogan is een Leider die de belangen van de Turken in Turkije en daarbuiten vertegenwoordigd.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
pi_176969276
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2018 13:00 schreef Pirtdator het volgende:

[..]

Erdogan is geen dictator, want Erdogan heeft miljoenen fans over de hele wereld en dictators hebben normaliter weinig fans. Erdogan is een Leider die de belangen van de Turken in Turkije en daarbuiten vertegenwoordigd.
Blijf dat maar lekker geloven jongen :*
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  maandag 5 februari 2018 @ 13:03:45 #13
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_176969305
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2018 13:00 schreef Pirtdator het volgende:

[..]

Erdogan is geen dictator, want Erdogan heeft miljoenen fans over de hele wereld en dictators hebben normaliter weinig fans.
Dat is natuurlijk je reinste kolder. Ik zou zeggen lees eens een geschiedenisboek of iets dergelijks.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_176969352
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2018 13:00 schreef Pirtdator het volgende:

[..]

Erdogan is geen dictator, want Erdogan heeft miljoenen fans over de hele wereld en dictators hebben normaliter weinig fans. Erdogan is een Leider die de belangen van de Turken in Turkije en daarbuiten vertegenwoordigd.
Wow :) zoveel kennis in 1 post heb ik nog niet vaak gezien.
pi_176969598
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2018 13:00 schreef Pirtdator het volgende:

[..]

Erdogan is geen dictator, want Erdogan heeft miljoenen fans over de hele wereld en dictators hebben normaliter weinig fans. Erdogan is een Leider die de belangen van de Turken in Turkije en daarbuiten vertegenwoordigd.
erdo houdt zich nog steeds aan een politieke proces, hij zoekt allianties met andere politieke partijen, moet rekening houden met een publieke opinie om in 2019 weer succesvol te zijn met de verkiezingen.

dit zijn imo geen kenmerken van een dictator. maar de frame "erdogan dictator" is zo vaak herhaald hier in het westen dat velen niet meer in staat zijn om die frame met een korrel zou te nemen net zoals een beetje alles in de media met een korrel zout genomen moet worden.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_176969717
quote:
10s.gif Op maandag 5 februari 2018 13:20 schreef Slayage het volgende:

[..]

erdo houdt zich nog steeds aan een politieke proces, hij zoekt allianties met andere politieke partijen, moet rekening houden met een publieke opinie om in 2019 weer succesvol te zijn met de verkiezingen.

dit zijn imo geen kenmerken van een dictator. maar de frame "erdogan dictator" is zo vaak herhaald hier in het westen dat velen niet meer in staat zijn om die frame met een korrel zou te nemen net zoals een beetje alles in de media met een korrel zout genomen moet worden.
Ik kan genoeg kenmerken noemen die wel op een dictator lijken.

- Onterecht mensen van oppositiepartijen vervolgen
- De pers de mond snoeren
- Meer mach naar zich toetrekken
- Leugens verspreiden en angst aanjagen
- Zelfverrijking
- etc etc
pi_176969758
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2018 13:00 schreef Pirtdator het volgende:

[..]

Erdogan is geen dictator, want Erdogan heeft miljoenen fans over de hele wereld en dictators hebben normaliter weinig fans. Erdogan is een Leider die de belangen van de Turken in Turkije en daarbuiten vertegenwoordigd.
Hitler was ook geen dictator dan met deze logica.
  maandag 5 februari 2018 @ 13:33:40 #18
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_176969818
Mooi, als we als toeristen Turkije dan ook collectief links laten liggen voelen ze het tenminste waar het zeer doet.
Jammer, want Turkije was rond 2000 een leuk vakantieland.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_176969900
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2018 13:28 schreef archito het volgende:

[..]

Ik kan genoeg kenmerken noemen die wel op een dictator lijken.

- Onterecht mensen van oppositiepartijen vervolgen
- De pers de mond snoeren
- Meer mach naar zich toetrekken
- Leugens verspreiden en angst aanjagen
- Zelfverrijking
- etc etc
je kan zeker de term "autocratisch" gebruiken, maar de term dictatuur is zeker niet passend. hoewel er wel overlappende kenmerken zijn. daarnaast zijn die laatste drie punten die je opnoemt ook gewoon de norm in volwassen democratieen ;)
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_176970018
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2018 12:45 schreef Pirtdator het volgende:
Nederland heeft de diplomatieke rel zelf veroorzaakt door de Turkse minister niet te staan om haar achterban toe te spreken. Het is vervelend dat Nederland zichzelf zo in de vingers snijdt.
Hoezo snijdt Nederland zich hierbij in de vingers?

Nog los van het feit dat wij hier in Nederland natuurlijk zelf bepalen wie wij toelaten en wie niet. Dat was vooraf duidelijk te kennen gegeven, als je dan toch komt moet je natuurlijk niet vreemd opkijken als je weer buiten de deur gezet wordt.

[ Bericht 16% gewijzigd door Kapitein_Scheurbuik op 05-02-2018 14:32:55 ]
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_176970079
Nu Turkije nog uit de NAVO.
  maandag 5 februari 2018 @ 13:51:44 #22
455560 Logic91
Always stay rational
pi_176970169
Bij dit soort berichten denk ik altijd bij mezelf waar het concept van landen op slaat eigenlijk. Heel infantiel hoe dit soort zaken worden afgehandeld.

I know, hele vage gedachten maar toch. :')
''Men find their religions as they find their homelands, their lands, their homes and their fathers. They just find them, they do not search for them, do not understand them, do not choose them either.''
Abdullah al-Qasemi
  maandag 5 februari 2018 @ 14:05:01 #23
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_176970418
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2018 12:45 schreef Pirtdator het volgende:
Nederland heeft de diplomatieke rel zelf veroorzaakt door de Turkse minister niet te staan om haar achterban toe te spreken. Het is vervelend dat Nederland zichzelf zo in de vingers snijdt.
Turkije heeft de diplomatieke rel zelf veroorzaakt door met sancties te dreigen terwijl ze nog om de onderhandelingstafel zaten. Het is te verwachten dat Turken zichzelf zo in de vingers snijden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Twiitch op 05-02-2018 14:19:06 ]
pi_176971051
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2018 12:45 schreef Pirtdator het volgende:
Nederland heeft de diplomatieke rel zelf veroorzaakt door de Turkse minister niet te staan om haar achterban toe te spreken. Het is vervelend dat Nederland zichzelf zo in de vingers snijdt.
Gooi jezelf weg aub.
pi_176971114
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2018 11:49 schreef TheJanitor het volgende:
Liever paaps dan turks.
Liever geen van beide.

En terwijl ik dit typ zie ik dat beide kneusjes elkaar ontmoeten: https://frontpage.fok.nl/(...)an-bezoekt-paus.html
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2419064/1/999#p176295558" target="_blank" >vrijdag 5 januari 2018 08:29</a> schreef <a href="http://forum.fok.nl/user/profile/144984" target="_blank" >xminator</a> het volgende:[/b]
Anyway gelukkig zijn er een hoop mensen net zo dom als jij. Daarom koop ik nu wat extra ripple..
  maandag 5 februari 2018 @ 15:04:14 #26
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_176971538
Turkije is een shithole country geworden . Ik ga daar echt niet meer op vakantie.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
  maandag 5 februari 2018 @ 15:04:26 #27
455816 Pirtdator
Nederland houdt van de Islam
pi_176971542
quote:
7s.gif Op maandag 5 februari 2018 14:05 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Turkije heeft de diplomatieke rel zelf veroorzaakt door met sancties te dreigen terwijl ze nog om de onderhandelingstafel zaten. Het is te verwachten dat Turken zichzelf zo in de vingers snijden.
Als Nederland de Turkse minister had toegestaan om voor haar achterban te kunnen spreken dan was er niets aan de hand geweest. Nederland is een vrij land, en dat betekent ook dat minderheden van buitenlandse afkomst bijeenkomsten mogen organiseren om met elkaar ideeën uit te wisselen en dat mocht toen niet.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
  maandag 5 februari 2018 @ 15:06:54 #28
455816 Pirtdator
Nederland houdt van de Islam
pi_176971588
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2018 15:04 schreef Old_Pal het volgende:
Turkije is een shithole country geworden . Ik ga daar echt niet meer op vakantie.
Alles buiten West-Europa, enkele landen dat vroeger behoorden tot het Warschaupact of Joegeslavië, Canada, Japan, Zuid-Korea, Australië en Nieuw-Zeeland is shithole.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
  maandag 5 februari 2018 @ 15:11:52 #29
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_176971700
Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
  maandag 5 februari 2018 @ 15:20:08 #30
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_176971898
quote:
1s.gif Op maandag 5 februari 2018 15:04 schreef Pirtdator het volgende:

[..]

Als Nederland de Turkse minister had toegestaan om voor haar achterban te kunnen spreken dan was er niets aan de hand geweest.
Die Turkse minister had niet als een dief in de nacht naar een politieke rally op buitenlands grondgebied moeten komen.
  maandag 5 februari 2018 @ 16:53:54 #31
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_176974315
Turkije :')
  maandag 5 februari 2018 @ 18:40:26 #32
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_176976362
quote:
7s.gif Op maandag 5 februari 2018 15:20 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Die Turkse minister had niet als een dief in de nacht naar een politieke rally op buitenlands grondgebied moeten komen.
Die Turkse minister had sowieso geen toestemming om hier te komen. Turkije heeft daarmee de Nederlandse soevereiniteit geschonden. Excuses van Erdogan daarvoor lijken me wel het minste. Ook voor alle schuttingtaal die hij vervolgens heeft uitgekraamd trouwens.
pi_176976400
Wat een domme zet. :N

Hoe moeilijk ook,je moet altijd diplomatiek banden proberen in tact te houden. Zeker wanneer het één van de belangrijkste landen ter wereld betreft.
pi_176976420
quote:
1s.gif Op maandag 5 februari 2018 15:04 schreef Pirtdator het volgende:

[..]

Als Nederland de Turkse minister had toegestaan om voor haar achterban te kunnen spreken dan was er niets aan de hand geweest. Nederland is een vrij land, en dat betekent ook dat minderheden van buitenlandse afkomst bijeenkomsten mogen organiseren om met elkaar ideeën uit te wisselen en dat mocht toen niet.
Ironisch genoeg is wat mevrouw deed verboden onder de Turkse wet - een wet die zelfs door Erdogan is uitgevaardigd. Hij had haar bij terugkomst dan ook in de cel moeten gooien.

Maarja.
pi_176976437
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2018 18:42 schreef Hamzoef het volgende:
Wat een domme zet. :N

Hoe moeilijk ook,je moet altijd diplomatiek banden proberen in tact te houden. Zeker wanneer het één van de belangrijkste landen ter wereld betreft.
Door fascist en nazi te roepen ?
Ach. Erdogan is gewoon Antifa.
pi_176976548
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2018 18:42 schreef Hamzoef het volgende:
Wat een domme zet. :N

Hoe moeilijk ook,je moet altijd diplomatiek banden proberen in tact te houden. Zeker wanneer het één van de belangrijkste landen ter wereld betreft.
:')
pi_176976549
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2018 18:44 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Door fascist en nazi te roepen ?
Ach. Erdogan is gewoon Antifa.
Actie-reactie. Waar het om gaat: al raakt de relatie bekoeld, diplomatieke banden moet je nooit helemaal afsnijden.
pi_176976974
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2018 18:50 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Actie-reactie. Waar het om gaat: al raakt de relatie bekoeld, diplomatieke banden moet je nooit helemaal afsnijden.
Gewoon je bondgenoten uitschelden en vervolgens miepen dat ze je niet alles geven wat je wil :') Kijkt die monkey ff op zijn snor :)
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  maandag 5 februari 2018 @ 19:13:47 #39
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_176977024
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2018 18:42 schreef Hamzoef het volgende:
Wat een domme zet. :N

Hoe moeilijk ook,je moet altijd diplomatiek banden proberen in tact te houden. Zeker wanneer het één van de belangrijkste landen ter wereld betreft.
daar heeft turkye maling aan hoor. zelfs banden met rusland, hun buurland hebben ze niets mee. een land als nederland zal turkye al helemaal niet als een belangrijk land zien.

[ Bericht 2% gewijzigd door Speekselklier op 05-02-2018 19:21:47 ]
Tot nooit .......
pi_176977042
Ha, er komen weer verkiezingen aan en opeens gaat de VVD weer stoer doen.
pi_176977985
Voor wie zichzelf nog voor de gek houdt dat Erdogan geen dictator is: Turkijë expert Erik-Jan Zürcher stuurt Medal of High Distinction terug naar Ankara, wil zich niet meer met Erdogan associëren (even naar beneden scrollen). Hij legt ook treffend uit aan wat een zelfoverschatting Turken lijden: ze voelen zich heel belangrijk, maar zijn dat in de ogen van de rest van de wereld helemaal niet.

Mark en Halbe hebben toch maar even een krant opengeslagen en ontdekt wat voor smeerlapperij Turkijë uitvreet in Afrin. Beter laat dan nooit! Nu nog even Erdogan uit de Navo wippen.
pi_176978799
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2018 19:57 schreef MrJiong het volgende:
Voor wie zichzelf nog voor de gek houdt dat Erdogan geen dictator is: Turkijë expert Erik-Jan Zürcher stuurt Medal of High Distinction terug naar Ankara, wil zich niet meer met Erdogan associëren (even naar beneden scrollen). Hij legt ook treffend uit aan wat een zelfoverschatting Turken lijden: ze voelen zich heel belangrijk, maar zijn dat in de ogen van de rest van de wereld helemaal niet.

Mark en Halbe hebben toch maar even een krant opengeslagen en ontdekt wat voor smeerlapperij Turkijë uitvreet in Afrin. Beter laat dan nooit! Nu nog even Erdogan uit de Navo wippen.
Hahahahaha. Turkije niet belangrijk? :')

Waarom denk je dat Turkije niet uit de NAVO gewipt wordt? Juist omdat ze zo belangrijk zijn. Na Amerika misschien het belangrijkste land.
pi_176978954
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2018 20:30 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Hahahahaha. Turkije niet belangrijk? :')

Waarom denk je dat Turkije niet uit de NAVO gewipt wordt? Juist omdat ze zo belangrijk zijn. Na Amerika misschien het belangrijkste land.
En het artikel wordt bevestigd :D
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_176979278
quote:
99s.gif Op maandag 5 februari 2018 20:34 schreef bijdehand het volgende:

[..]

En het artikel wordt bevestigd :D
Grappig he, en hij beseft het zelf niet eens :)

We draaien hem om: waarom zou Turkijë op wat voor gebied dan ook een belangrijk land zijn? Economisch, wetenschappelijk, cultureel: voor Turkijë tien anderen, zonder Turkijë draait de wereld gewoon door. Militair: ze hebben wel veel dienstplichtige boertjes, maar maakt dat een invloedrijk leger? En Incirlik was ooit een belangrijke luchtmachtbasis voor de Navo, maar daar zijn bijv in Jordanië uitstekende alternatieven voor. Turkijë kan zelfstandig de militair-technologische race nooit en te nimmer bijhouden, ze moeten technologie dus van buiten halen. Als de Navo na al het gevloek en getier van Erdogan, en na alle bedreigingen en chantage, eindelijk doorheeft dat ze zonder Turkijë veiliger zijn dan met, dan valt die technologie weg. En Rusland gaat dat gat echt niet opvullen: die lachen zich kapot dat Turkijë het Westen een loer draait in Afrin, maar laten ze vervolgens keihard weer vallen.

Dus ja: Turkijë stelt geen drol voor, niemand heeft ze nodig, en de Navo gaat daar vroeg of laat de logische consequentie aan verbinden.
  maandag 5 februari 2018 @ 20:52:26 #45
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_176979486
quote:
1s.gif Op maandag 5 februari 2018 13:47 schreef Infection het volgende:
Nu Turkije nog uit de NAVO.
:Y En dan kijken hoe snel die hernieuwde 'vriendschap' met Rusland naar de kolere gaat. Zo snel dat de Turken nooit uit de NAVO zullen willen.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  maandag 5 februari 2018 @ 20:53:05 #46
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_176979505
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2018 18:42 schreef Hamzoef het volgende:
Wat een domme zet. :N

Hoe moeilijk ook,je moet altijd diplomatiek banden proberen in tact te houden. Zeker wanneer het één van de belangrijkste landen ter wereld betreft.
Zo belangrijk is Nederland nou ook weer niet hoor. We zijn de 20e economie ofzo.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  dinsdag 6 februari 2018 @ 08:43:23 #47
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_176986249
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2018 20:53 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Zo belangrijk is Nederland nou ook weer niet hoor. We zijn de 20e economie ofzo.
Wat ben jij een domme Turk zeg.

Nederland topinvesteerder in Turkije ondanks diplomatieke crisis
https://www.ad.nl/economi(...)eke-crisis~a5789397/

Kutland Turkije mag intens dankbaar zijn voor Nederland. Zonder Nederland zou Turkije nog minder dan een shithole country zijn dan ze nu al zijn onder Erdogan.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
pi_176986421
Typisch ook hoe domrechts helemaal doordraaien omdat Turkije iets doet wat hun niet bevalt.

Dames en heren:

Turkije gaat niet uit de NAVO.

Turkije gaat niet de banden met de EU verbreken.

Ok ? Al sinds ome Erdo aan de macht is hebben jullie erop gegeild hoe graag Turkije moest vallen. Is allemaal niet gebeurd. En zal ook niet gebeuren.

Dus allemaal piemels terug in de broek en harden the fuck up.

Weet je wat grappig is? Als de media iets Rusland zwart maken klopt het allemaal niet en is het allemaal een of andere conspiracy theorie van de EU en de VS om Poetin weg te krijgen. Als dat over Erdogan gebeurt klopt alles en is er niks genuanceerd...

En nog een doordenkertje, waarom mag de VS helemaal tig miljard kilometers verderop komen en Syrie platbomarderen en Turkije geen operatie beginnen in Afrin om haar eigen grenzen veilig te stellen? En nee Assad heeft de VS geen toestemming voor gegeven. Selectieve verontwaardiging. Al sinds de Tweede Wereldoorlog valt de VS allerlei landen in, probeert met allerlei "coups" "regime changes" voorelkaar te krijgen en Turkije is nu de boef. Sure |:(

Maar ik zal het allemaal wel totaal verkeerd zien en zal er een of andere fokker nu de kamer binnenrennen om schreeuwend mij te corrigeren.
pi_176986788
Hihi, dit topic :D

Is trouwens wel een standaardpatroon bij allochtonen uit minder ontwikkelde landen: denken dat hun land het beste en belangrijkste land ter wereld is en klakkeloos de nationale helden ophemelen.

Bij de tweede generatie trekt dat normaal gesproken wel bij.

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 06-02-2018 09:22:55 ]
pi_176986903
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2018 18:42 schreef Hamzoef het volgende:
Wat een domme zet. :N

Hoe moeilijk ook,je moet altijd diplomatiek banden proberen in tact te houden. Zeker wanneer het één van de belangrijkste landen ter wereld betreft.
_O-

Zo belangrijk is Nederland nou ook weer niet hoor.
  dinsdag 6 februari 2018 @ 09:34:17 #51
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_176986990
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 09:22 schreef Igen het volgende:

Bij de tweede generatie trekt dat normaal gesproken wel bij.
Bij veel Turken lijkt dat juist omgekeerd, maar dat is slechts mijn gevoel...
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_176987095
quote:
11s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 09:34 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Bij veel Turken lijkt dat juist omgekeerd, maar dat is slechts mijn gevoel...
Dat is volgens mij ook zo en ik denk dat door onwetendheid bepaalde mensen en dingen mythologische vormen aannemen in de hoofden van de volgende generaties
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_176987895
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2018 18:42 schreef Hamzoef het volgende:
Wat een domme zet. :N

Hoe moeilijk ook,je moet altijd diplomatiek banden proberen in tact te houden. Zeker wanneer het één van de belangrijkste landen ter wereld betreft.
Als een Erdogan andere landen blijft aanvallen zal dat op een gegeven moment consequenties hebben.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_176990621
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2018 18:42 schreef Hamzoef het volgende:
Wat een domme zet. :N

Hoe moeilijk ook,je moet altijd diplomatiek banden proberen in tact te houden. Zeker wanneer het één van de belangrijkste landen ter wereld betreft.
Dat ben ik met je eens, maar er is natuurlijk ook een grens die je moet handhaven om geloofwaardig te blijven.

Overigens betekent het terugroepen van de ambassadeur niet dat de diplomatieke banden verbroken zijn. Die blijven gewoon inn tact, alleen de hoogste diplomaat wordt teruggetrokken.

Persoonlijk vind ik het een goede stap. De banden kunnen wat mij betreft genormaliseerd worden, maar als de Turken als kleine kinderen blijven stampvoeten dat ze excuses willen houdt het wat mij betreft op. Excuses komen niet. Het zou toch wat zijn dat je je excuses aan moet bieden omdat je iemand je land uit zet die hier in de eerste plaats al niet eens had mogen zijn. Dus in dat geval zetten we de verhoudingen op een laag pitje.

De mensen die het meest last hebben van deze rel zijn de Turkse Nederlanders in zowel Turkije als Nederland. En zelfs voor die groep zal de hinder minimaal zijn.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_176992387
quote:
1s.gif Op maandag 5 februari 2018 13:47 schreef Infection het volgende:
Nu Turkije nog uit de NAVO.
Dat komt er ook nog wel van. :)
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_176996516
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2018 18:50 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Actie-reactie.
DIt suggereert dat je denkt dat niet Turkije maar Nederland excuses aan moet bieden.
Tsja.
  dinsdag 6 februari 2018 @ 19:06:10 #57
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_176997014
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 08:43 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

Wat ben jij een domme Turk zeg.

Nederland topinvesteerder in Turkije ondanks diplomatieke crisis
https://www.ad.nl/economi(...)eke-crisis~a5789397/

Kutland Turkije mag intens dankbaar zijn voor Nederland. Zonder Nederland zou Turkije nog minder dan een shithole country zijn dan ze nu al zijn onder Erdogan.
Sarcasme. Leer het, doe er je voordeel mee.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_176997486
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 08:43 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

Wat ben jij een domme Turk zeg.

Nederland topinvesteerder in Turkije ondanks diplomatieke crisis
https://www.ad.nl/economi(...)eke-crisis~a5789397/

Kutland Turkije mag intens dankbaar zijn voor Nederland. Zonder Nederland zou Turkije nog minder dan een shithole country zijn dan ze nu al zijn onder Erdogan.
Jij bent gek man.
  dinsdag 6 februari 2018 @ 19:51:04 #60
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_176998234
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 19:40 schreef Hamzoef het volgende:
...
Kan wel wat meer Riefenstahl gebruiken. Dit is echt prutspropaganda eerste klas.
Mail je dat even door naar Erdo? :')
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_176998315
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 19:25 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Jij bent gek man.
_O-
pi_177000348
.

[ Bericht 99% gewijzigd door #ANONIEM op 06-02-2018 21:27:59 ]
pi_177000923
Heeft wel iets aandoenlijks, dat onvoorwaardelijke "Turkije/Erdogan nr 1" gevoel. En maar verdedigen. Prachtig.
pi_177001205
Ik dacht dat het weer een beetje beslecht was, niet dus.
  dinsdag 6 februari 2018 @ 21:36:06 #66
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_177001363
quote:
Recep Tayyip Erdogan + Adnan Oktar _O_ _O_ _O_ _O_

Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
  Moderator dinsdag 6 februari 2018 @ 21:37:47 #67
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_177001413
Erdo moet gewoon ff publiek excuses aanbieden voor gedrag

dan komt het wel goed
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_177001518
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 21:37 schreef sp3c het volgende:
Erdo moet gewoon ff publiek excuses aanbieden voor gedrag

  Moderator dinsdag 6 februari 2018 @ 21:42:13 #69
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_177001598
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 21:40 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

ik ga het niet klikken hoor, doe voortaan ff een gifje

je kunt je collega's gewoon niet voor nazi's en weet ik veel wat uitmaken, dat kan ik niet, dat kan jij niet, en dat kunnen politici ook echt niet maken

publiek excuses en dan kunnen we praten
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 6 februari 2018 @ 21:45:17 #70
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_177001720
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 21:37 schreef sp3c het volgende:
Erdo moet gewoon ff publiek excuses aanbieden voor gedrag

dan komt het wel goed
Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
  Moderator dinsdag 6 februari 2018 @ 21:47:10 #71
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_177001776
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 21:45 schreef TeenWolf het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
ja mij maakt het niet uit hoor, ik hecht 0 waarde aan de relatie met Turkije
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 6 februari 2018 @ 21:57:03 #72
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_177002180
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 21:47 schreef sp3c het volgende:

[..]

ja mij maakt het niet uit hoor, ik hecht 0 waarde aan de relatie met Turkije
Zijn belangrijkere zaken in de wereld.
Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
  Moderator dinsdag 6 februari 2018 @ 22:02:06 #73
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_177002401
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 21:57 schreef TeenWolf het volgende:

[..]

Zijn belangrijkere zaken in de wereld.
daar heb je gelijk in idd, het is niet superbelangrijk wat Erdo er verder mee doet maar als beschaafd land vind ik het niet meer dan normaal dat de deur wel open blijft staan :Y

Erdo kiest zelf maar of zijn ego groter is dan zijn land
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 6 februari 2018 @ 22:08:18 #74
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_177002596
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 22:02 schreef sp3c het volgende:

[..]

daar heb je gelijk in idd, het is niet superbelangrijk wat Erdo er verder mee doet maar als beschaafd land vind ik het niet meer dan normaal dat de deur wel open blijft staan :Y

Erdo kiest zelf maar of zijn ego groter is dan zijn land
Ik volg Erdogan ook wel aardig hoor, maar laat je niet te gek maken door de westerse media, hij is echt niet zo een slecht persoon als mensen hier denken.

Wat betreft sommige uitspraken van hem ben ik het met je eens.
Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
  Moderator dinsdag 6 februari 2018 @ 22:14:23 #75
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_177002749
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 22:08 schreef TeenWolf het volgende:

[..]

Ik volg Erdogan ook wel aardig hoor, maar laat je niet te gek maken door de westerse media, hij is echt niet zo een slecht persoon als mensen hier denken.

Wat betreft sommige uitspraken van hem ben ik het met je eens.
Ik ben niet gek gemaakt door de westerse media en ik heb hem nog NOOIT slecht of mens of slecht mens genoemd.

Ik vind enkel dat als je te ver gaat je dat als een man moet erkennen en er je excuses voor aan moet bieden ... tot die tijd is er wmb geen dialoog mogelijk met Turkije onder Erdogan
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')