abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 8 februari 2018 @ 11:51:02 #226
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_177031537
Over talent gesproken, dit zag ik vandaag in een Turkse krant. Een mobiele opklapbare brug die bovendien nog eens een zeer groot gewicht kan dragen.

Nederlandse uitvinding uit 1926 :D

Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
pi_177033189
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 08:48 schreef Chewie het volgende:

[..]

Waarom zijn er dan zoveel Engelsen en Ieren in Nederland werkzaam in de IT?

Qua belastingen zit je er ook nogal naast, in de omringende landen is de belastingdruk vergelijkbaar of hoger.
Vakgebied dat ik doe hier in de UK is meer dan het dubbele als wat ik in Nederland zou krijgen, en daarbij de belasting met alle aftrekposten zo'n 25% goedkoper.
pi_177033251
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 13:31 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

Vakgebied dat ik doe hier in de UK is meer dan het dubbele als wat ik in Nederland zou krijgen, en daarbij de belasting met alle aftrekposten zo'n 25% goedkoper.
Leuk voor je maar doet niks af aan het feit dat er hier veel Engelsen en Ieren werkzaam zijn in de ICT.

Uiteraard ga je weg als je elders meer kan verdienen en je hebt de mogelijkheden, dat heb ik ook gedaan maar ik snap de reden niet om zo zuur te zijn op Nederland zeker niet gezien de foutieve argumenten van degenen die zeggen te willen vertrekken, al heb ik het idee dat die foutieve argumenten juist komen omdat die mensen amper over de grens gekeken hebben.
pi_177034219
quote:
1s.gif Op donderdag 8 februari 2018 09:21 schreef Zegnouzelf het volgende:

[..]

Als Nederlander koop ik daar niets voor. De situatie wordt er niet beter op door te wijzen naar landen waar het nog slechter gesteld is.
Als jij vindt dat het zo slecht gesteld is met Nederland dan ga je toch mooi op een zolderkamer elders ter wereld zitten fokken?
pi_177035006
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 06:31 schreef paulgo het volgende:
In ons land zijn er allemaal spik splinter nieuwe designstations, nieuwe peperdure infrastructuur. Dus het gaat hier fantastisch? Ik heb liever wat verouderde stations en stadscentra en meer geld voor de zorg, veiligheid en sociale zekerheid dan al die pracht en praal hier. Allemaal uiterlijke schijn. In andere Europese landen zoals zelfs Duitsland besteden ze minder geld aan allemaal nieuwe stations. Die zijn wat verouderd vergeleken hier. Toch draait de economie daar veel beter met al zijn maakindustrie. Die is in ons land allang verdwenen.
Je springt een beetje van de hak op de tak. Nederland geeft juist al bijzonder veel geld aan de zorg en sociale zekerheid uit. Die voorzieningen zijn in Duitsland ook minder.
pi_177036108
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 15:23 schreef Igen het volgende:

[..]

Nederland geeft juist al bijzonder veel geld aan de zorg en sociale zekerheid uit. Die voorzieningen zijn in Duitsland ook minder.
Het klopt dat ons land relatief veel, geld uitgeeft aan zorg en sociale zekerheid. Echter daar zie je als patient of client weinig van terug: Er is in de zorg een groot personeelstekort op de werkvloer, maar een enorme overhead aan managers en duurbetaalde consultants enz.

De uitgebreide sociale zekerheid heeft ook enkele belangrijke nadelen:
De armoedeval veroorzaakt dat uitkeringsgerechtigden er honderden Euro's per maand op achteruit gaan als ze weer gaan werken. Dat is niet bepaald stimulerend om weer de handen uit de mouwen te stropen. Ook trekt de bijstand als een magneet allemaal economische vluchtelingen aan. Helemaal tragisch is dat er geen zekerheid van een vaste baan meer is. Als je nu een baan hebt, heb je maar één zekerheid: Als je ontslagen wordt en ook samen woont of wat spaargeld hebt, heb je zeker geen recht op een bijstandsuitkering na de steeds kortere WW...
"Leuker kunnen wij het niet maken , ingewikkelder wel." Lang leve de Belastingdienst!
  donderdag 8 februari 2018 @ 16:17:35 #232
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_177036204
Geen zorgen, ik blijf nog in NL
pi_177036210
Ook emigreren juist de uitkeringsgerechtigden nauwelijks en zijn het vooral mensen met een veelgevraagd beroep, die vaak emigreren. Wetenschappers, technici, artsen, leraren enz. Deze negatieve selectie is heel slecht voor ons als samenleving. Dat was voor mij juist de aanleiding deze post te starten.
"Leuker kunnen wij het niet maken , ingewikkelder wel." Lang leve de Belastingdienst!
pi_177038757
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 16:17 schreef paulgo het volgende:
Ook emigreren juist de uitkeringsgerechtigden nauwelijks en zijn het vooral mensen met een veelgevraagd beroep, die vaak emigreren. Wetenschappers, technici, artsen, leraren enz. Deze negatieve selectie is heel slecht voor ons als samenleving. Dat was voor mij juist de aanleiding deze post te starten.
Kun je je gevoel ook ondersteunen met keiharde data die je emoties kracht bijzetten?
pi_177038980
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 13:31 schreef Carlos93 het volgende:

[..]

Vakgebied dat ik doe hier in de UK is meer dan het dubbele als wat ik in Nederland zou krijgen, en daarbij de belasting met alle aftrekposten zo'n 25% goedkoper.
Vergis je niet in de belastingkorting die Expats in Nederland krijgen dat loopt al gauw in de tienduizenden euro's per Expat per jaar!
  donderdag 8 februari 2018 @ 19:00:41 #236
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_177039358
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 18:42 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:

[..]

Vergis je niet in de belastingkorting die Expats in Nederland krijgen dat loopt al gauw in de tienduizenden euro's per Expat per jaar!
Ook zo'n rare regeling. Als zij hier werken en wonen profiteren ze toch ook van de Nederlandse voorzieningen?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_177039597
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 19:00 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ook zo'n rare regeling. Als zij hier werken en wonen profiteren ze toch ook van de Nederlandse voorzieningen?
Als je als Nederlander in Iran of een willekeurig ander land werkt kun je ook bepaalde belastingen terugvorderen. Niet iedereen doet dat maar het kan.
pi_177039685
Landverraders.
pi_177039873
Ga dan in Groningen of Limburg wonen met je talent. Ruimte en het is er goedkoop wonen.
pi_177039973
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 19:24 schreef RamboDirk het volgende:
Ga dan in Groningen of Limburg wonen met je talent. Ruimte en het is er goedkoop wonen.
Ik zie best studenten die graag naar 't buitenland willen en daar blijven maar het is nu ook weer niet zo dat Nederland een 'zwak' land is dat barst van het talent dat het land wil verlaten. Als talent een ander woord is voor (ex-) HBO'ers en Universitaire studenten is dan blijft het aanwezige percentage aan talent gewoon hoog.

Ook vraag ik me af hoe men meet dat er bepaalde categorieeën het land verlaten. Wordt dat op Schiphol gevraagd en geturfd ofzo? Wat is de locatie van dat virtuele statistiekenhok?

[ Bericht 4% gewijzigd door Beathoven op 08-02-2018 19:36:50 ]
pi_177040055
quote:
1s.gif Op donderdag 8 februari 2018 19:29 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Ik zie best studenten die graag naar 't buitenland willen en daar blijven maar het is nu ook weer niet zo dat Nederland een 'zwak' land is dat barst van het talent dat het land wil verlaten.

Ook vraag ik me af hoe men meet dat er bepaalde categorieeën het land verlaten. Wordt dat op Schiphol gevraagd en geturfd ofzo?
Een hoop jonge "expats" keren ook weer terug om een gezin te starten in Nederland.

De expats die door de multinationals worden uitgezonden keren uiteindelijk ook weer terug.
pi_177040103
quote:
1s.gif Op donderdag 8 februari 2018 19:33 schreef RamboDirk het volgende:

[..]

Een hoop jonge "expats" keren ook weer terug om een gezin te starten in Nederland.

De expats die door de multinationals worden uitgezonden keren uiteindelijk ook weer terug.
Maar dan heb je min of meer een wisselwerking? In dat geval snap ik de nieuwswaardigheid niet zo.
pi_177040183
quote:
1s.gif Op donderdag 8 februari 2018 19:35 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Maar dan heb je min of meer een wisselwerking? In dat geval snap ik de nieuwswaardigheid niet zo.
De economie trekt aan dus mensen met kwaliteiten kunnen dan kiezen en een leuke boterham verdienen elders.

De telegraaf maakt er dan een mooi verhaal van dat Nederland zou verloederen ofzo, dat verkoopt beter.
pi_177040663
quote:
1s.gif Op donderdag 8 februari 2018 19:39 schreef RamboDirk het volgende:

[..]

De economie trekt aan dus mensen met kwaliteiten kunnen dan kiezen en een leuke boterham verdienen elders.

De telegraaf maakt er dan een mooi verhaal van dat Nederland zou verloederen ofzo, dat verkoopt beter.
Tja, het is dus eigenlijk dezelfde doorstroom die er altijd al was. Als je in de 19e eeuw voor er treinen waren van Noord naar Zuid wilde was je zomaar een paar dagen bezig maar toen vertrokken er mensen naar de grote steden. Nu ga je met het grootste comfort richting de VAE waarvandaan je iedere dag even kunt whatsapp bellen. Ik zat zo'n 10 jaar geleden nog zonder GSM en edge dekking in een groot deel van een land maar het avontuurlijke waarbij je volledig van de radar verdwijnt is er door het internet overal wel af, daarom is een ander land nu gewoon wat meer een verlengde van je eigen. De wereld is nu eigenlijk één groot pretpark.

[ Bericht 1% gewijzigd door Beathoven op 08-02-2018 21:20:34 ]
  donderdag 8 februari 2018 @ 20:36:54 #245
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_177041561
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2018 11:05 schreef Dven het volgende:

[..]

Dan trek je het wel heel erg uit elkaar. En hebben we het dan over het huren in het centrum van Amsterdam of NO-Groningen? :P

Kijk je naar de bekende duurdere steden dan valt Amsterdam ook ineens weer mee.

Ook qua belastingen valt het in NL wel mee, al wordt graag anders gedacht natuurlijk

[ afbeelding ]

Ik zal niet stellen dat Nederland tot de goedkoopste landen behoort maar stellen dat een groot deel van de expats het land verlaat wegens de zogenaamd extreem hoge kosten lijkt me absoluut niet in lijn met de realiteit.
Wat een vertekend beeld is want hier zijn lokale lasten, btw, accijns, waterschappen, milieuheffingen etc etc etc niet meegerekend.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_177041730
quote:
1s.gif Op donderdag 8 februari 2018 20:36 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wat een vertekend beeld is want hier zijn lokale lasten, btw, accijns, waterschappen, milieuheffingen etc etc etc niet meegerekend.
Doe nou niet alsof die lasten in Nederland zo veel hoger zijn dan in andere Europese landen
  donderdag 8 februari 2018 @ 20:49:04 #247
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_177041907
quote:
1s.gif Op donderdag 8 februari 2018 20:42 schreef Igen het volgende:

[..]

Doe nou niet alsof die lasten in Nederland zo veel hoger zijn dan in andere Europese landen
Doe nou niet alsof het plaatje géén vertekend beeld geeft
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_177041981
quote:
1s.gif Op donderdag 8 februari 2018 20:49 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Doe nou niet alsof het plaatje géén vertekend beeld geeft
Het GfK-koopkrachtplaatje is denk ik het meest veelzeggend.

Want GfK wil natuurlijk gewoon weten hoeveel geld mensen onder de streep overhouden om in winkels en horeca uit te geven.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-02-2018 20:52:17 ]
  donderdag 8 februari 2018 @ 20:53:41 #249
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_177042025
quote:
1s.gif Op donderdag 8 februari 2018 20:52 schreef Igen het volgende:

[..]

Het GfK-koopkrachtplaatje is denk ik het meest veelzeggend.

Want GfK wil natuurlijk gewoon weten hoeveel geld mensen onder de streep overhouden om in winkels en horeca uit te geven.
Kortom, het plaatje is misleidend
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_177042302
quote:
0s.gif Op donderdag 8 februari 2018 16:13 schreef paulgo het volgende:
Het klopt dat ons land relatief veel, geld uitgeeft aan zorg en sociale zekerheid. Echter daar zie je als patient of client weinig van terug: Er is in de zorg een groot personeelstekort op de werkvloer, maar een enorme overhead aan managers en duurbetaalde consultants enz.
Inderdaad. De trend is duidelijk en lijkt niet te doorbreken. Ondertussen worden de plannen van een centraal geregeld fonds (gewoon een paar honderd ambtenaren kunnen dat) beschimpt en afgeschoten. Dat is het moderne neoliberale beeld, men denkt dat steeds meer "management" (en steeds meer IT ook, die eten ook lekker mee) "efficiënt" betekent. Er moet echt een omslag komen hier. Minstens de helft van dat gigantische bedrag wordt weggegooid en verjubelt.

Goede zorg is handjes aan het bed en aandacht. Dat hoeft helemaal niet zoveel te kosten.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')