abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 7 februari 2018 @ 10:26:32 #276
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_177009144
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 10:09 schreef satecl het volgende:

[..]

Omdat je nu bij O17 al vrij goed kan zien wie de echte toptalenten zijn als Aké, R. Kongolo, Chong en Zirkzee. Deze spelers zijn allemaal opgepikt voor een vergoeding van een paar duizend euro. Met een jeugdcontract mag je geen transferbedrag vragen.

Zijn de jongens 14 jaar, is het nog veel moeilijker in te schatten wie er mogen blijven bij Feyenoord. Op dat moment zijn er nog veel jongens die Feyenoord verlaten en komen er nieuwe jongens bij van amateurclubs.

Natuurlijk zullen ze Messi wel ontdekken, maar het is dan nog veel minder aantrekkelijk. En met op hun 15e zou je dan al een transfervergoeding kunnen vragen. En aangezien er in Engeland een overschot aan geld is, zou je gewoon bijvoorbeeld 2 miljoen kunnen vragen voor een talentje uit de opleiding.

Volgens Rob Janssen gaan de regels vanaf volgend seizoen ook veranderen.
Dus het gaat je om geld, niet om jongere spelers langer bij de club houden? Want als ze in Engeland een talentvolle jongen vinden, halen ze die gewoon hoor. Iemand die echt goed is, blijft linksom of rechtsom niet in Nederland.

Persoonlijk denk ik dat ze dan gewoon heel veel 14-jarigen halen ipv redelijk wat 15-jarigen voor veel geld. Ben je nog verder van huis. Maar hoe dan ook zal je de grote talenten gewoon kwijtraken
Laffe huichelaar
  woensdag 7 februari 2018 @ 10:32:22 #277
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_177009237
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 10:26 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Dus het gaat je om geld, niet om jongere spelers langer bij de club houden? Want als ze in Engeland een talentvolle jongen vinden, halen ze die gewoon hoor. Iemand die echt goed is, blijft linksom of rechtsom niet in Nederland.

Persoonlijk denk ik dat ze dan gewoon heel veel 14-jarigen halen ipv redelijk wat 15-jarigen voor veel geld. Ben je nog verder van huis. Maar hoe dan ook zal je de grote talenten gewoon kwijtraken
Uiteindelijk draait alles om geld, ook het opleiden van een speler. En wie weet kon Chong en Zirkzee ons aan prijzen helpen, maar dat heeft indirect ook weer met geld te maken.

Verder ben ik van mening dat je als Nederlandse weinig binding krijgt met een speler die we eigenlijk nooit hebben zien ontwikkelen in de Eredivisie. Stel dat we straks een Nederlands elftal hebben met spelers als R. Kongolo, Mensah, Ake, Zirkzee, Chong, Redan, Brobbey en Mink Peeters. Dat lijkt mij helemaal niks. Ik zie dan liever een De Ligt of Malacia doorbreken. Maar dat is meer een persoonlijke kwestie.

En nee, ik denk echt dat het voor een Engelse club veel moeilijker is om een 13/14 jarige jongen te scouten(en over te halen) dan een 17 jarige jongen.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
  woensdag 7 februari 2018 @ 10:33:28 #278
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_177009246
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 10:03 schreef timmmmm het volgende:

[..]

En waarom zou dat de zaak veranderen? Denk je dat ManU zo'n vriend dan niet kan strikken?
Ik zou eerlijk gezegd ook niet weten hoe je dit het beste aan kan pakken. Misschien moet je niet directe maatregelen treffen, maar indirecte. Zoals overal in Europa verplichten met minimaal 5 à 6 spelers vanuit de jeugdopleiding (lees: minstens 3 jaar contractueel in de opleiding) te spelen in het eerste elftal. En ook een maximum stellen aan contractspelers vanuit het buitenland per club (zowel in de jeugdopleiding als eerste elftal).

Eigenlijk ben ik niet zo van de regels opleggen als liberaal, maar goed. Het is wel nodig.

Waren/zijn beide maatregelen niet al van kracht in Engeland? Of iets in die trant? Zo ja, en waarom werkt het eigenlijk niet?
  woensdag 7 februari 2018 @ 10:38:16 #279
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_177009307
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 10:32 schreef satecl het volgende:

[..]

Uiteindelijk draait alles om geld, ook het opleiden van een speler. En wie weet kon Chong en Zirkzee ons aan prijzen helpen, maar dat heeft indirect ook weer met geld te maken.

Verder ben ik van mening dat je als Nederlandse weinig binding krijgt met een speler die we eigenlijk nooit hebben zien ontwikkelen in de Eredivisie. Stel dat we straks een Nederlands elftal hebben met spelers als R. Kongolo, Mensah, Ake, Zirkzee, Chong, Redan, Brobbey en Mink Peeters. Dat lijkt mij helemaal niks. Ik zie dan liever een De Ligt of Malacia doorbreken. Maar dat is meer een persoonlijke kwestie.

En nee, ik denk echt dat het voor een Engelse club veel moeilijker is om een 13/14 jarige jongen te scouten(en over te halen) dan een 17 jarige jongen.
Geld kan me geen reet interesseren. Ik wil gewoon leuke spelers en goed voetbal zien bij Feyenoord, al worden we daar 36 jaar geen kampioen mee en hebben we twee dubbeltjes uit te geven.

Jouw maatregel zorgt er misschien voor dat we 1 of 2 miljoen extra binnenkrijgen voor goede talenten, maar zorgt er niet voor dat we die jeugdspelers langer binnen hebben.

Ik pleit er eerder voor dat eenmaal getekende jeugdspelers voor hun 18de gewoon niet kunnen transfereren naar het buitenland.
Laffe huichelaar
  woensdag 7 februari 2018 @ 10:39:53 #280
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_177009335
Overigens zal dat hele Nederlands Elftal me ook aan mijn reet roesten joh . En dan juich ik ook eerder voor een Aké of die Fosu-Mensah die ik alleen in Engeland gezien heb dan voor de Ligt.
Laffe huichelaar
  woensdag 7 februari 2018 @ 10:40:45 #281
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_177009353
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 10:38 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Geld kan me geen reet interesseren. Ik wil gewoon leuke spelers en goed voetbal zien bij Feyenoord, al worden we daar 36 jaar geen kampioen mee en hebben we twee dubbeltjes uit te geven.

Jouw maatregel zorgt er misschien voor dat we 1 of 2 miljoen extra binnenkrijgen voor goede talenten, maar zorgt er niet voor dat we die jeugdspelers langer binnen hebben.

Ik pleit er eerder voor dat eenmaal getekende jeugdspelers voor hun 18de gewoon niet kunnen transfereren naar het buitenland.
Natuurlijk heeft dat ook mijn voorkeur. Maar dat lijkt me onmogelijk om in de regelementen te zetten.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
  woensdag 7 februari 2018 @ 10:41:03 #282
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_177009360
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 10:39 schreef timmmmm het volgende:
Overigens zal dat hele Nederlands Elftal me ook aan mijn reet roesten joh . En dan juich ik ook eerder voor een Aké of die Fosu-Mensah die ik alleen in Engeland gezien heb dan voor de Ligt.
Jij bent dan ook een echte!
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
pi_177009448
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 10:04 schreef satecl het volgende:

[..]

En wat mij betreft moet Feyenoord (en de andere clubs in de Eredivisie) daar ook gewoon mee kappen. Laat spelers lekker in hun land ontwikkelen tot minimaal hun 18e. Hoeveel van die jongens hebben wij wel niet gehad de afgelopen 15 jaar? Alleen De Guzman heeft het gered. Emil Hansson was ook zo'n toptalent. Die zal ook geen kans krijgen. We hadden ook zo'n Zweedse topspits vorig jaar. Ik ben z'n naam alweer kwijt. Is ook alweer weg.

Edit: Måns Herrmann
Hermann was dan ook niet zo goed. Speelt nu weer ergens in Zweden op een vrij laag niveau dacht ik.
  woensdag 7 februari 2018 @ 10:48:28 #284
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_177009492
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 10:41 schreef satecl het volgende:

[..]

Jij bent dan ook een echte!
:') _!
Laffe huichelaar
  woensdag 7 februari 2018 @ 10:49:50 #285
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_177009511
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 10:45 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Hermann was dan ook niet zo goed. Speelt nu weer ergens in Zweden op een vrij laag niveau dacht ik.
Blijkbaar wel gescout als groot talent. Anders haalde ze hem niet in een tijd dat er niet veel geld was. Tevens hoorde ik op het begin positieve verhalen over hem. Ik moet eerlijk zeggen dat ik hem maar 1 of 2 keer heb zien spelen en mij ook tegen viel.

Maar we hebben zoveel meer van die buitenlandse toppers gehad in de jeugd. Janota, Miazek, Khwela, Alund, Fileccia, Ayari. En soms lees je dan weer dat de Amerikaanse Messi of Iniesta op bezoek is. Dan den ik: Ga lekker in de regio scouten. Er loopt genoeg talent in NEderland.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
pi_177010640
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 19:34 schreef exile79 het volgende:

[..]

Ligt het aan mij of is dit enigzins aangedikt?
Heeft yats dit geschreven?
Ciao ciao, doei doei, al het goeie.
pi_177010729
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 10:49 schreef satecl het volgende:

[..]

Blijkbaar wel gescout als groot talent. Anders haalde ze hem niet in een tijd dat er niet veel geld was. Tevens hoorde ik op het begin positieve verhalen over hem. Ik moet eerlijk zeggen dat ik hem maar 1 of 2 keer heb zien spelen en mij ook tegen viel.

Maar we hebben zoveel meer van die buitenlandse toppers gehad in de jeugd. Janota, Miazek, Khwela, Alund, Fileccia, Ayari. En soms lees je dan weer dat de Amerikaanse Messi of Iniesta op bezoek is. Dan den ik: Ga lekker in de regio scouten. Er loopt genoeg talent in NEderland.
Hij debuteerde dan ook met een hattrick ofzo, dus dat was prima. Maar daarna totaal niet ontwikkeld en dus terecht laten gaan.

Ik begrijp je jeugdfetish niet echt hoor.
  woensdag 7 februari 2018 @ 12:37:20 #288
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_177011541
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 10:49 schreef satecl het volgende:

[..]

Blijkbaar wel gescout als groot talent. Anders haalde ze hem niet in een tijd dat er niet veel geld was. Tevens hoorde ik op het begin positieve verhalen over hem. Ik moet eerlijk zeggen dat ik hem maar 1 of 2 keer heb zien spelen en mij ook tegen viel.

Maar we hebben zoveel meer van die buitenlandse toppers gehad in de jeugd. Janota, Miazek, Khwela, Alund, Fileccia, Ayari. En soms lees je dan weer dat de Amerikaanse Messi of Iniesta op bezoek is. Dan den ik: Ga lekker in de regio scouten. Er loopt genoeg talent in NEderland.
Want er wordt niet gescout in de regio?
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 7 februari 2018 @ 12:40:11 #289
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_177011575
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 11:55 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Hij debuteerde dan ook met een hattrick ofzo, dus dat was prima. Maar daarna totaal niet ontwikkeld en dus terecht laten gaan.

Ik begrijp je jeugdfetish niet echt hoor.
Ik baal er gewoon zo van dat spelers als Chong, Kongolo en Zirkzee geen minuten gaan maken in Feyenoord 1 en probeer daar een oplossing/excuus voor te zoeken ;)
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
pi_177011582
quote:
1s.gif Op woensdag 7 februari 2018 10:33 schreef fetX het volgende:

[..]

Ik zou eerlijk gezegd ook niet weten hoe je dit het beste aan kan pakken. Misschien moet je niet directe maatregelen treffen, maar indirecte. Zoals overal in Europa verplichten met minimaal 5 à 6 spelers vanuit de jeugdopleiding (lees: minstens 3 jaar contractueel in de opleiding) te spelen in het eerste elftal. En ook een maximum stellen aan contractspelers vanuit het buitenland per club (zowel in de jeugdopleiding als eerste elftal).

Eigenlijk ben ik niet zo van de regels opleggen als liberaal, maar goed. Het is wel nodig.

Waren/zijn beide maatregelen niet al van kracht in Engeland? Of iets in die trant? Zo ja, en waarom werkt het eigenlijk niet?
Homegrownregels uitbreiden klinkt leuk. Maar als je talenten van 14/15/16 haalt, zijn ze rond hun 18/19/20e gewoon homegrown. :+
  woensdag 7 februari 2018 @ 12:41:02 #291
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_177011587
quote:
1s.gif Op woensdag 7 februari 2018 12:37 schreef Caland het volgende:

[..]

Want er wordt niet gescout in de regio?
Dat wel. Maar ik zou alle aandacht in buitenland afkappen en die energie steken in nog meer scouten in de regio.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
  woensdag 7 februari 2018 @ 13:13:00 #292
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_177012114
quote:
1s.gif Op woensdag 7 februari 2018 12:40 schreef Typisch het volgende:

[..]

Homegrownregels uitbreiden klinkt leuk. Maar als je talenten van 14/15/16 haalt, zijn ze rond hun 18/19/20e gewoon homegrown. :+
Shit. Gekraakt _O-.

Tot 16e jaar niet transfereren? Al vraag ik me af of dat uitvoerbaar is.
  woensdag 7 februari 2018 @ 13:23:01 #293
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_177012311
Transfers tot een bepaalde leeftijd verbieden kan best, maar zo lang ze nog geen profcontract hebben kunnen ze gewoon 'toevallig' verhuizen naar Engeland omdat de ouders daar een baan aangeboden hebben gekregen. Zoals nu ook al regelmatig gebeurt.
  woensdag 7 februari 2018 @ 13:33:20 #294
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_177012496
Als die Kökcü en Bouchataoui maar behouden blijven. Zijn leuke spelers waar we wel wat aan gaan hebben vermoed ik.
  woensdag 7 februari 2018 @ 13:37:58 #295
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_177012545
quote:
1s.gif Op woensdag 7 februari 2018 10:33 schreef fetX het volgende:

[..]

Ik zou eerlijk gezegd ook niet weten hoe je dit het beste aan kan pakken. Misschien moet je niet directe maatregelen treffen, maar indirecte. Zoals overal in Europa verplichten met minimaal 5 à 6 spelers vanuit de jeugdopleiding (lees: minstens 3 jaar contractueel in de opleiding) te spelen in het eerste elftal. En ook een maximum stellen aan contractspelers vanuit het buitenland per club (zowel in de jeugdopleiding als eerste elftal).

Eigenlijk ben ik niet zo van de regels opleggen als liberaal, maar goed. Het is wel nodig.

Waren/zijn beide maatregelen niet al van kracht in Engeland? Of iets in die trant? Zo ja, en waarom werkt het eigenlijk niet?
Ik zou mij eens inlezen in het Bosman arrest. :)
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
  woensdag 7 februari 2018 @ 13:55:04 #296
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_177012762
Kökcü is een nummer 10 toch?

We hebben komende zomer genoeg opties om Toornstra op te volgen met Hansson en Kökcü + Schuurman en Gustafson die terug komen.
  woensdag 7 februari 2018 @ 13:59:04 #297
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_177012808
Toornstra was de gevaarlijkste man in Venlo en wilde hem daarom niet wisselen, aldus Gio.
  Moderator woensdag 7 februari 2018 @ 13:59:54 #298
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_177012823
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 13:59 schreef fetX het volgende:
Toornstra was de gevaarlijkste man in Venlo en wilde hem daarom niet wisselen, aldus Gio.
:|W.
  woensdag 7 februari 2018 @ 14:21:41 #299
2796 Rocket Ride
Na regen komt prijzenregen
pi_177013223
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 13:55 schreef hhh38 het volgende:

We hebben komende zomer genoeg opties om Toornstra op te volgen met Hansson en Kökcü + Schuurman en Gustafson die terug komen.
Schuurman heeft nog niet eens een basisplek bij NEC (en voorheen ook niet bij Willem II), komt dus duidelijk te kort.

Gustafson doet het best goed bij Roda, maar steekt er nou ook weer niet met kop en schouders boven uit daar, vrees dat hij niet de speler is die ons naar een hoger niveau gaat tillen.

Hansson en Kokcu kan ik niet beoordelen, al heb ik de indruk dat de doorbraak van Hansson al te lang duurt. Komt niet dichterbij een plek bij de selectie.

Nee, denk toch dat er iemand anders moet komen volgend jaar om Toornstra eruit te spelen.
  woensdag 7 februari 2018 @ 14:22:21 #300
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_177013244
In de zomer moet je gewoon Labyad halen en Kökcü daarachter. Zo nu en dan speeltijd geven.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')