abonnement Unibet Coolblue
pi_178331003
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2018 20:22 schreef Halcon het volgende:
Zijn die programma's nou echt de moeite?

Heb jááááááren geleden eens zo'n pasje gehad van KLM, maar weg gemikt nadat ik op een vlucht maar de fractie van het aantal punten kreeg (bleek dat dat onderdeel was van de ticketvoorwaarden).

Het zou me eigenlijk alleen boeien als dat soort grappen niet uit worden gehaald en je het gewoon een beetje kunt zien als 11 tickets halen en 10 betalen.
First of business class lounge access ongeacht class die je die dag vliegt
Gratis stoelkeuze
Reward flights
Priority boarding
Zo nu en dan upgrades
Business of first checkin balie

Je hoeft er verder geen moeite voor te doen en het is dus allemaal gratis meegenomen. Dus waarom niet.
pi_178331114
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2018 20:29 schreef Insomnia2.0 het volgende:

[..]

First of business class lounge access ongeacht class die je die dag vliegt
Gratis stoelkeuze
Reward flights
Priority boarding
Zo nu en dan upgrades
Business of first checkin balie

Je hoeft er verder geen moeite voor te doen en het is dus allemaal gratis meegenomen. Dus waarom niet.
Dat klinkt nog wel aardig. Ik zie zo snel dat bij KLM het sparen wel wat simpeler is geworden, d.w.z. gewoon x aantal punten per betaalde euro i.p.v. ingewikkeld gedoe.
pi_178331305
Ik heb een kaart van China Southern, want het lukte me niet om zonder lidmaatschap een ticket te boeken. :')

Intussen heb ik met 3x een intercontinentale retourvlucht bijna genoeg gespaard voor één binnenlandse vlucht in China. Voor toegang tot de business-class-lounge zou ik binnen een jaar tijd nog 4x zo veel moeten sparen.
  donderdag 5 april 2018 @ 20:47:12 #254
62913 Blik
The one and Only!
pi_178331437
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2018 20:22 schreef Halcon het volgende:
Zijn die programma's nou echt de moeite?

Heb jááááááren geleden eens zo'n pasje gehad van KLM, maar weg gemikt nadat ik op een vlucht maar de fractie van het aantal punten kreeg (bleek dat dat onderdeel was van de ticketvoorwaarden).

Het zou me eigenlijk alleen boeien als dat soort grappen niet uit worden gehaald en je het gewoon een beetje kunt zien als 11 tickets halen en 10 betalen.
Ik ben een paar jaar nu goud bij Flying Blue en ik vind het wel relax. Business class inchecken, de lounge in, priority boarding en spaar meer punten.

Moet wel zeggen dat als je ivory bent het allemaal weinig voorsteld, het wordt pas leuk vanaf goud
pi_178331608
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2018 20:22 schreef Halcon het volgende:
Zijn die programma's nou echt de moeite?

Heb jááááááren geleden eens zo'n pasje gehad van KLM, maar weg gemikt nadat ik op een vlucht maar de fractie van het aantal punten kreeg (bleek dat dat onderdeel was van de ticketvoorwaarden).

Het zou me eigenlijk alleen boeien als dat soort grappen niet uit worden gehaald en je het gewoon een beetje kunt zien als 11 tickets halen en 10 betalen.
Ja _O_

Voorrang bij de checkin, meestal gratis ruimbagage, voorrang bij security, lounge acces, prio boarding, meestal nog wel iets van voordeel bij je stoelkeuze, je bagage als eerste op de band.

En dan nog punten voor awards.

En dan heeft ieder programma nog dingetjes. Ik heb valet parking in Athene :+
pi_178331678
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2018 20:34 schreef Halcon het volgende:

[..]

Dat klinkt nog wel aardig. Ik zie zo snel dat bij KLM het sparen wel wat simpeler is geworden, d.w.z. gewoon x aantal punten per betaalde euro i.p.v. ingewikkeld gedoe.
voor die budget tickets maak het niet zo gek veel uit.
pi_178331725
quote:
1s.gif Op donderdag 5 april 2018 20:54 schreef Yreal het volgende:

[..]

voor die budget tickets maak het niet zo gek veel uit.
Gaat me er meer om dat je niet opeens, als je ff niet oplet, opeens maar een fractie spaart van wat je normaal zou sparen.

Zo'n budget ticket dat zie je wel.
pi_178331941
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2018 20:55 schreef Halcon het volgende:

[..]

Gaat me er meer om dat je niet opeens, als je ff niet oplet, opeens maar een fractie spaart van wat je normaal zou sparen.

Zo'n budget ticket dat zie je wel.
vroeger spaarderde je minder award milles hoor ;)
pi_178332407
quote:
10s.gif Op donderdag 5 april 2018 21:02 schreef Yreal het volgende:

[..]

vroeger spaarderde je minder award milles hoor ;)
Geen idee, kaart weggegooid en daarna nooit meer naar omgekeken. Toen was het in elk geval iets met de ticket klasse.

Als je nu boekt voor de VS, zie je heel duidelijk drie mogelijkheden en er zitten ook wel wezenlijke verschillen tussen die mogelijkheden.

Als ik zo de voordelen zie, toch maar weer eens 'n poging wagen. Ik vlieg regelmatig dus snel op een acceptabel niveau komen moet het punt niet zijn.
  donderdag 5 april 2018 @ 21:21:09 #260
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_178332593
Wel is sinds de omzetting naar XP points het aantal miles wat je krijgt voor een vlucht wat lager geworden.
Zo kreeg ik heen 656 miles voor de vlucht van Brussel naar Amsterdam, en terug met de trein op 2 april er 25 (!) miles voor deze trein....
Ook bij de voorgaande langere vlucht was het aantal miles gehalveerd.

Maar goed, ik haal ook geen Platinum op basis van Miles, ik haal dat op basis van aantal vluchtsegmenten, en dat is wel in stand gehouden en het aantal XP wat je meer spaart kan je gebruiken voor de volgende kwalificering, en dat kon voorheen alleen met de miles, niet met de segmenten, alles wat je meer had aan segemenen verviel en telde niet mee voor een volgende kwalificering.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  donderdag 5 april 2018 @ 21:22:08 #261
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_178332619
Binnen economy, business en first class zitten ook nog verschillen in het soort tickets.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_178333351
quote:
6s.gif Op donderdag 5 april 2018 21:21 schreef ozzietukker het volgende:
Wel is sinds de omzetting naar XP points het aantal miles wat je krijgt voor een vlucht wat lager geworden.
Zo kreeg ik heen 656 miles voor de vlucht van Brussel naar Amsterdam, en terug met de trein op 2 april er 25 (!) miles voor deze trein....
Ook bij de voorgaande langere vlucht was het aantal miles gehalveerd.

Maar goed, ik haal ook geen Platinum op basis van Miles, ik haal dat op basis van aantal vluchtsegmenten, en dat is wel in stand gehouden en het aantal XP wat je meer spaart kan je gebruiken voor de volgende kwalificering, en dat kon voorheen alleen met de miles, niet met de segmenten, alles wat je meer had aan segemenen verviel en telde niet mee voor een volgende kwalificering.
segment runs zijn alleen wel een beetje nutteloos nu.

Je kon altijd vrij makkelijk segments scoren met Antwerpen Tenerife enzo. Maar dat gaat nu niet echt hard meer...
pi_178333524
quote:
6s.gif Op donderdag 5 april 2018 21:21 schreef ozzietukker het volgende:
Wel is sinds de omzetting naar XP points het aantal miles wat je krijgt voor een vlucht wat lager geworden.
Zo kreeg ik heen 656 miles voor de vlucht van Brussel naar Amsterdam, en terug met de trein op 2 april er 25 (!) miles voor deze trein....
Ook bij de voorgaande langere vlucht was het aantal miles gehalveerd.

Maar goed, ik haal ook geen Platinum op basis van Miles, ik haal dat op basis van aantal vluchtsegmenten, en dat is wel in stand gehouden en het aantal XP wat je meer spaart kan je gebruiken voor de volgende kwalificering, en dat kon voorheen alleen met de miles, niet met de segmenten, alles wat je meer had aan segemenen verviel en telde niet mee voor een volgende kwalificering.
XP, segementen... het lijkt wel een computerspelletje.
pi_178333786
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2018 21:51 schreef Halcon het volgende:

[..]

XP, segementen... het lijkt wel een computerspelletje.
Achievements behalen, jwt.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  vrijdag 6 april 2018 @ 22:04:20 #265
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_178355908
quote:
15s.gif Op donderdag 5 april 2018 21:45 schreef Yreal het volgende:

[..]

segment runs zijn alleen wel een beetje nutteloos nu.

Je kon altijd vrij makkelijk segments scoren met Antwerpen Tenerife enzo. Maar dat gaat nu niet echt hard meer...
Dat segment runnen, als je het daarvoor zou doen, dat kan nog steeds, al heet het nu XP, je krijgt voor Antwerpen of Brussel nog steeds 5 XP per treinrit. Je krijgt alleen nagenoeg niets meer aan miles als je goedkoopste tickets hebt.
Voor mij is het overigens, vooral op de heenreis, wel handig dat ik vanaf Brussel, of in mindere mate Antwerpen vertrek gezien ik 1 a 2 keer per week in Antwerpen of op Zaventem ben. (Terug is het wat minder handig, maar hoewel het ticket netjes wordt opgehaald bij de NS balie, de kans dat ik daadwerkelijk in die trein richting Antwerpen of Brussel zit is bijzonder klein.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  vrijdag 6 april 2018 @ 22:14:08 #266
258802 Yreal
henk..!
pi_178356069
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2018 22:04 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Dat segment runnen, als je het daarvoor zou doen, dat kan nog steeds, al heet het nu XP, je krijgt voor Antwerpen of Brussel nog steeds 5 XP per treinrit. Je krijgt alleen nagenoeg niets meer aan miles als je goedkoopste tickets hebt.
Voor mij is het overigens, vooral op de heenreis, wel handig dat ik vanaf Brussel, of in mindere mate Antwerpen vertrek gezien ik 1 a 2 keer per week in Antwerpen of op Zaventem ben. (Terug is het wat minder handig, maar hoewel het ticket netjes wordt opgehaald bij de NS balie, de kans dat ik daadwerkelijk in die trein richting Antwerpen of Brussel zit is bijzonder klein.
ja maar tis wel iets minder efficiënt
pi_178513908
Ik wil me evt aanmelden bij Aaegean voor star gold. Nu zag ik een vlucht naar Athene met een lufthansa vluchtnummer maar uitgevoerd door aegean zelf. Telt deze dan als kwalificerende aegan vlucht of als lufthansa segment bij miles + bonus?
pi_178516324
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2018 18:57 schreef Terpentin07 het volgende:
Ik wil me evt aanmelden bij Aaegean voor star gold. Nu zag ik een vlucht naar Athene met een lufthansa vluchtnummer maar uitgevoerd door aegean zelf. Telt deze dan als kwalificerende aegan vlucht of als lufthansa segment bij miles + bonus?
aegean goden _O_

Die telt niet, al begin ik nu te twijfelen :')
pi_178547852
Ik vlieg over twee weken met KLM en wil even mijn reisgegevens inzien (stoelnummers etc) op mijn pc, maar ik kan nergens inloggen. Naar deze pagina word ik gestuurd voor 'mijn reis': https://www.klm.com/home/ww/nl#/tab=hpTbMyKlm Zie ik iets over het hoofd?
  maandag 16 april 2018 @ 10:31:25 #270
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_178547993
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 10:21 schreef Nia het volgende:
Ik vlieg over twee weken met KLM en wil even mijn reisgegevens inzien (stoelnummers etc) op mijn pc, maar ik kan nergens inloggen. Naar deze pagina word ik gestuurd voor 'mijn reis': https://www.klm.com/home/ww/nl#/tab=hpTbMyKlm Zie ik iets over het hoofd?
Op die pagina heb je twee inlogmogelijkheden (via klm account en via boekingscode), werken beide niet? Bij de onderste goed letten op de tenaamstelling, precies die van je bevestigingsmail aanhouden.

Dan even via Twitter contact opnemen met KLM, die helpen je supersnel.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_178548043
Op die pagina kan ik inderdaad mijn boekingscode + vluchtnummer invoeren, maar dan krijg ik als antwoord dat ik pas vanaf 30 uur tot 1 uur voor vertrek kan inchecken. Klik ik op verder, dan krijg ik steeds dezelfde melding te zien. Ik wil gewoon even mijn reisgegevens inzien en niet inchecken.
Bij British Airways bijvoobeeld heb je op hun startpagina meteen de knop 'manage my booking'. Die zie ik bij KLM niet.
pi_178548111
Direct na het boeken van de package reis via Expedia.nl, ben ik er toen wel in geslaagd om mezelf stoelnummers toe te kennen. Ik weet echter niet meer waar ik dat op de KLM website heb kunnen doen.
pi_178548423
OPGELOST: Ik heb ik twee jaar geleden een flying blue account aangemaakt. Log ik hiermee in, dan kan ik naar https://www.klm.com/home/ww/nl#/tab=hpTbMyKlm en zie ik plotseling WEL mijn eerstvolgende reisgegevens naar Stockholm, en een knop 'Vluchtgegevens bekijken'.
Je moet je dus bij Flying Blue aanmelden om bij je reisgegevens te kunnen :?
pi_178548453
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 10:40 schreef Nia het volgende:
Direct na het boeken van de package reis via Expedia.nl, ben ik er toen wel in geslaagd om mezelf stoelnummers toe te kennen. Ik weet echter niet meer waar ik dat op de KLM website heb kunnen doen.
komt omdat je via Expedia boekt
pi_178548489
Nee hoor. Je krijgt van Expedia slechts het KLM boekingsnummer, en daarmee moet je naar de KLM website om stoelnummers uit te kiezen.
pi_178548500
.

[ Bericht 99% gewijzigd door Nia op 16-04-2018 11:05:51 ]
  maandag 16 april 2018 @ 23:00:08 #277
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_178566891
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2018 11:05 schreef Nia het volgende:
Nee hoor. Je krijgt van Expedia slechts het KLM boekingsnummer, en daarmee moet je naar de KLM website om stoelnummers uit te kiezen.
Volgens mij is er wel een optie om bij Expedia (tegen betaling, maar dat is ook op de KLM website voor non-statushouders) om stoelen vast te laten leggen door Expedia.
Anders kan het ook altijd nog op de KLM website.

Ik moet eerlijk zeggen dat omdat ik kosteloos de stoelen kan selecteren dat ik dat ook doe, maar als ik ervoor zou moeten betalen dan zou ik het niet doen omdat bij het inchecken over het algemeen nog voldoende stoelen over zijn.
De enige reden om het wel te doen is als je een vlucht hebt vanaf ZYR (Brussel Midi) of ZWE (Antwerpen Centraal) omdat je met vertrek je dus niet online kan inchecken. Als je dan uiteindelijk bij de balie staat op Schiphol een paar uur voor vertrek kan ik je garanderen dat er op de verre vluchten dan bijzonder weinig stoelen over zijn. (Dat zouden ze best kunnen verbeteren voor de vakantie reiziger, ik snap dat KLM een controle wil inbouwen, maar op de terugweg kan je wel inchecken, je krijgt alleen geen boarding pass, dat zou op de heenweg ook prima kunnen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_178598803
Weet niet of ie hier thuis hoort of in het PTA / Algemeen Luchtvaarttopic #44 - zomerschema komt eraan!... maar anyway.

Net MUC-AMS-MUC geboekt voor eind juni via lufthansa.de. Terugvlucht wordt uitgevoerd door Helvetic Airways (nooit eerder van gehoord), dus codeshare. Maar als ik kijk op de website van Helvetic zie ik helemaal geen route Amsterdam-München.

Hoe zit dat?
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_178599182
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 13:47 schreef Hojdhopper het volgende:
Weet niet of ie hier thuis hoort of in het PTA / Algemeen Luchtvaarttopic #44 - zomerschema komt eraan!... maar anyway.

Net MUC-AMS-MUC geboekt voor eind juni via lufthansa.de. Terugvlucht wordt uitgevoerd door Helvetic Airways (nooit eerder van gehoord), dus codeshare. Maar als ik kijk op de website van Helvetic zie ik helemaal geen route Amsterdam-München.

Hoe zit dat?
Ik vind het volgende artikel: https://www.travelnews.ch(...)hansa-unterwegs.html
Helvetic lijkt dus 2 vliegtuigen verhuurd (of in welke vorm dan ook) te hebben aan Lufthansa. Dus alhoewel het vliegtuigen zijn van Helvetic, is het geen vlucht van Helvetic.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_178600732
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 14:02 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Ik vind het volgende artikel: https://www.travelnews.ch(...)hansa-unterwegs.html
Helvetic lijkt dus 2 vliegtuigen verhuurd (of in welke vorm dan ook) te hebben aan Lufthansa. Dus alhoewel het vliegtuigen zijn van Helvetic, is het geen vlucht van Helvetic.
Ah cool, thanks! Wel gaaf, eerste keer Fokker vliegen!
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  Moderator woensdag 18 april 2018 @ 15:48:48 #281
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_178601420
Iemand ervaring met Garuda? We overwegen om daarmee naar Indonesië te vliegen. Andere opties zijn Emirates en China Airways.
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_178601523
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 15:48 schreef MaJo het volgende:
Iemand ervaring met Garuda? We overwegen om daarmee naar Indonesië te vliegen. Andere opties zijn Emirates en China Airways.
garuda is prima, vooral als dit een directe vlucht is.
pi_178601723
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 15:48 schreef MaJo het volgende:
Iemand ervaring met Garuda? We overwegen om daarmee naar Indonesië te vliegen. Andere opties zijn Emirates en China Airways.
China Airlines? Of Air China? Die laatste zou ik links laten liggen namelijk.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  Moderator woensdag 18 april 2018 @ 17:02:28 #284
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_178603043
quote:
1s.gif Op woensdag 18 april 2018 15:54 schreef Yreal het volgende:

[..]

garuda is prima, vooral als dit een directe vlucht is.
Heen is rechtstreeks en terug is met een overstap op Jakarta (vanaf Bali).

quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 16:07 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

China Airlines? Of Air China? Die laatste zou ik links laten liggen namelijk.
Sorry, China Airlines inderdaad. Zeker geen Air China. ik zag dat die afgeraden werd.
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  woensdag 18 april 2018 @ 21:02:06 #285
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_178607884
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 15:48 schreef MaJo het volgende:
Iemand ervaring met Garuda? We overwegen om daarmee naar Indonesië te vliegen. Andere opties zijn Emirates en China Airways.
De optie China Airways zou ik laten schieten, vliegen via China is nogal om.

Garuda zou altijd mijn voorkeur hebben, de 777 toestellen hebben nog de 3-3-3 opstelling en men vliegt heen rechtstreeks vanaf Amsterdam naar Jakarta, en terug vanaf Jakarta al dan niet met een korte tussenstop in Singapore of wel rechtstreeks, afhankelijk van de hoeveelheid cargo. (En niet hoeveelheid passagiers, maar de cargo bepaalt of een tussenstop in Singapore noodzakelijk is of niet omdat dan niet genoeg kerosine geladen kan worden voor de hele vlucht zonder de startbaan in Jakarta te beschadigen).

Maar omdat ze (semi)rechtstreeks vliegen zijn het wel lange vluchten, dan kan het ook een overweging zijn om met een maatschappij uit het Midden Oosten te vliegen die een tussenstop maken in Dubai, Abu Dhabi of Qatar, want dan breek je de reis op in 6 en 8 uur, wat ook prettig kan zijn.
Persoonlijk kies ik voor de lange vlucht ineens, de totale reisduur is korter, en bij nachtvluchten kan ik wel slapen, als je dan eerst 6 uur vliegt met Emirates ben je met vertrek om 14:30 uur nog niet moe genoeg het eerste gedeelte echt te slapen, ben je echt moe op de tussenstop, maar wanneer je 2de vlucht begint ben je weer een beetje over je slaap heen, en bij de vlucht van 22:00 uur kan je de eerste vlucht wel slapen, wordt je te vroeg wakker, en heb je vervolgens een dagvlucht naar Jakarta om in de avond aan te komen...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  Moderator donderdag 19 april 2018 @ 21:36:08 #286
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_178629521
quote:
0s.gif Op woensdag 18 april 2018 21:02 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

De optie China Airways zou ik laten schieten, vliegen via China is nogal om.

Garuda zou altijd mijn voorkeur hebben, de 777 toestellen hebben nog de 3-3-3 opstelling en men vliegt heen rechtstreeks vanaf Amsterdam naar Jakarta, en terug vanaf Jakarta al dan niet met een korte tussenstop in Singapore of wel rechtstreeks, afhankelijk van de hoeveelheid cargo. (En niet hoeveelheid passagiers, maar de cargo bepaalt of een tussenstop in Singapore noodzakelijk is of niet omdat dan niet genoeg kerosine geladen kan worden voor de hele vlucht zonder de startbaan in Jakarta te beschadigen).

Maar omdat ze (semi)rechtstreeks vliegen zijn het wel lange vluchten, dan kan het ook een overweging zijn om met een maatschappij uit het Midden Oosten te vliegen die een tussenstop maken in Dubai, Abu Dhabi of Qatar, want dan breek je de reis op in 6 en 8 uur, wat ook prettig kan zijn.
Persoonlijk kies ik voor de lange vlucht ineens, de totale reisduur is korter, en bij nachtvluchten kan ik wel slapen, als je dan eerst 6 uur vliegt met Emirates ben je met vertrek om 14:30 uur nog niet moe genoeg het eerste gedeelte echt te slapen, ben je echt moe op de tussenstop, maar wanneer je 2de vlucht begint ben je weer een beetje over je slaap heen, en bij de vlucht van 22:00 uur kan je de eerste vlucht wel slapen, wordt je te vroeg wakker, en heb je vervolgens een dagvlucht naar Jakarta om in de avond aan te komen...
Het is Garuda geworden :Y Aankomst om 6 uur 's ochtends in Jakarta en vlucht terug vanaf Denpasar is pas om 20u dus aan beide dagen heb je ook nog wat ^O^

Ik heb zelf vliegangst dus ben er het liefst zo snel mogelijk. Vooral opstijgen is erg stressvol dus hoe meer vluchten ik heb hoe erger het is. Dus dan komt een rechtstreekse vlucht goed uit!
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  donderdag 19 april 2018 @ 21:59:53 #287
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_178630183
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 21:36 schreef MaJo het volgende:

[..]

Het is Garuda geworden :Y Aankomst om 6 uur 's ochtends in Jakarta en vlucht terug vanaf Denpasar is pas om 20u dus aan beide dagen heb je ook nog wat ^O^

Ik heb zelf vliegangst dus ben er het liefst zo snel mogelijk. Vooral opstijgen is erg stressvol dus hoe meer vluchten ik heb hoe erger het is. Dus dan komt een rechtstreekse vlucht goed uit!
Garuda is een goede keus. En qua aankomst en vertrektijden inderdaad de beste keus tegenover een ME3 carrier.

Nu heb ik zelf geen vliegangst, dus wat mij betreft maken we een looping tijdens het opstijgen, het zal mij niets uitmaken, heb ik wel het idee dat de grotere toestellen bij het opstijgen, landen en ook tijdens de vlucht zelf wat stabieler ligt dan de kleinere toestellen.
Blijft alleen nog over het psychologische aspect...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  donderdag 19 april 2018 @ 22:10:07 #288
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_178630498
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 21:36 schreef MaJo het volgende:
Ik heb zelf vliegangst
https://valk.org/
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  Moderator donderdag 19 april 2018 @ 23:16:38 #289
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_178632103
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 21:59 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Garuda is een goede keus. En qua aankomst en vertrektijden inderdaad de beste keus tegenover een ME3 carrier.

Nu heb ik zelf geen vliegangst, dus wat mij betreft maken we een looping tijdens het opstijgen, het zal mij niets uitmaken, heb ik wel het idee dat de grotere toestellen bij het opstijgen, landen en ook tijdens de vlucht zelf wat stabieler ligt dan de kleinere toestellen.
Blijft alleen nog over het psychologische aspect...
En dat psychologische aspect is het ding, het is een compleet irrationele angst. Ik weet namelijk heel goed hoe veilig het is maar dat kan ik niet wegdenken.

quote:
Ben ik bekend mee :Y Helaas geen geld voor maar het is goed te doen met medicatie.
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  donderdag 19 april 2018 @ 23:31:43 #290
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_178632428
Medicatie?
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_178633148
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 23:31 schreef static het volgende:
Medicatie?
Ah die goede oude tijd, 15 validsper in mijn mik en lekker mellow kwijlen in het vliegtuig...
pi_178633208
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 21:59 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Garuda is een goede keus. En qua aankomst en vertrektijden inderdaad de beste keus tegenover een ME3 carrier.

Nu heb ik zelf geen vliegangst, dus wat mij betreft maken we een looping tijdens het opstijgen, het zal mij niets uitmaken, heb ik wel het idee dat de grotere toestellen bij het opstijgen, landen en ook tijdens de vlucht zelf wat stabieler ligt dan de kleinere toestellen.
Blijft alleen nog over het psychologische aspect...
Hoe groter hoe stabieler is zeker waar. Vooral bij turboprops merk je dat.
pi_178633333

genieten
  Moderator vrijdag 20 april 2018 @ 09:01:26 #294
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_178636347
quote:
0s.gif Op donderdag 19 april 2018 23:31 schreef static het volgende:
Medicatie?
Bèta blocker tegen de adrenaline en lorazepam zodat ik lekker zit te spacen tijdens het opstijgen O+ _O-
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Moderator vrijdag 20 april 2018 @ 09:02:44 #295
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_178636361
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 april 2018 00:37 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ah die goede oude tijd, 15 validsper in mijn mik en lekker mellow kwijlen in het vliegtuig...
Dat dus maar dan nog een stukje zwaarder ;)

Heb jij het inmiddels niet meer nodig?
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_178636378
quote:
17s.gif Op vrijdag 20 april 2018 00:54 schreef Yreal het volgende:
[ afbeelding ]
genieten
Over een paar weken vlieg ik met een ATR-72 _O_
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_178638190
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 april 2018 09:02 schreef MaJo het volgende:

[..]

Dat dus maar dan nog een stukje zwaarder ;)

Heb jij het inmiddels niet meer nodig?
nee, gewoon met je kont in dat vliegtuig tot je het leuk gaat vinden werkte voor mij.
pi_178638201
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 april 2018 09:04 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Over een paar weken vlieg ik met een ATR-72 _O_
atr _O_

Heeft toch een stukje romantiek hoor, die propellers.
  vrijdag 20 april 2018 @ 13:22:20 #299
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_178640161
quote:
17s.gif Op vrijdag 20 april 2018 00:54 schreef Yreal het volgende:
[ afbeelding ]
genieten
Is dat de Fairchild/Dornier 328?

Vliegt die nog voor Olympic (zeker een oude foto, ook gezien die gedateerde paarse bestelwagen erachter)

Op DUS hier vliegt hij nog rechtstreeks naar Billund met Sun Air en vanaf Billund zijn er dan genoeg routes waar je met zijn kleine broertje verder kan _O_
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_178644708
Iemand hier die ervaring heeft met het boeken van stoel met extra beenruimte bij Emirates? Ik zit me suf te zoeken op de site van Emirates, maar kan alleen vinden dat het tussen de 50 en 150 pond kost per vlucht, maar daar heb ik weinig aan. Ik wil graag vergelijken, dus de precieze prijzen zien. Iemand die weet of dit mogelijk is VOORDAT je geboekt hebt?

Gezien mijn lengte wil ik die stoel gewoon vooraf boeken, en niet het risico lopen om in een gewone stoel gepropt te worden wat eigenlijk niet past :')
Voor wat foto's, kijk hier
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')