First of business class lounge access ongeacht class die je die dag vliegtquote:Op donderdag 5 april 2018 20:22 schreef Halcon het volgende:
Zijn die programma's nou echt de moeite?
Heb jááááááren geleden eens zo'n pasje gehad van KLM, maar weg gemikt nadat ik op een vlucht maar de fractie van het aantal punten kreeg (bleek dat dat onderdeel was van de ticketvoorwaarden).
Het zou me eigenlijk alleen boeien als dat soort grappen niet uit worden gehaald en je het gewoon een beetje kunt zien als 11 tickets halen en 10 betalen.
Dat klinkt nog wel aardig. Ik zie zo snel dat bij KLM het sparen wel wat simpeler is geworden, d.w.z. gewoon x aantal punten per betaalde euro i.p.v. ingewikkeld gedoe.quote:Op donderdag 5 april 2018 20:29 schreef Insomnia2.0 het volgende:
[..]
First of business class lounge access ongeacht class die je die dag vliegt
Gratis stoelkeuze
Reward flights
Priority boarding
Zo nu en dan upgrades
Business of first checkin balie
Je hoeft er verder geen moeite voor te doen en het is dus allemaal gratis meegenomen. Dus waarom niet.
Ik ben een paar jaar nu goud bij Flying Blue en ik vind het wel relax. Business class inchecken, de lounge in, priority boarding en spaar meer punten.quote:Op donderdag 5 april 2018 20:22 schreef Halcon het volgende:
Zijn die programma's nou echt de moeite?
Heb jááááááren geleden eens zo'n pasje gehad van KLM, maar weg gemikt nadat ik op een vlucht maar de fractie van het aantal punten kreeg (bleek dat dat onderdeel was van de ticketvoorwaarden).
Het zou me eigenlijk alleen boeien als dat soort grappen niet uit worden gehaald en je het gewoon een beetje kunt zien als 11 tickets halen en 10 betalen.
Jaquote:Op donderdag 5 april 2018 20:22 schreef Halcon het volgende:
Zijn die programma's nou echt de moeite?
Heb jááááááren geleden eens zo'n pasje gehad van KLM, maar weg gemikt nadat ik op een vlucht maar de fractie van het aantal punten kreeg (bleek dat dat onderdeel was van de ticketvoorwaarden).
Het zou me eigenlijk alleen boeien als dat soort grappen niet uit worden gehaald en je het gewoon een beetje kunt zien als 11 tickets halen en 10 betalen.
voor die budget tickets maak het niet zo gek veel uit.quote:Op donderdag 5 april 2018 20:34 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat klinkt nog wel aardig. Ik zie zo snel dat bij KLM het sparen wel wat simpeler is geworden, d.w.z. gewoon x aantal punten per betaalde euro i.p.v. ingewikkeld gedoe.
Gaat me er meer om dat je niet opeens, als je ff niet oplet, opeens maar een fractie spaart van wat je normaal zou sparen.quote:Op donderdag 5 april 2018 20:54 schreef Yreal het volgende:
[..]
voor die budget tickets maak het niet zo gek veel uit.
vroeger spaarderde je minder award milles hoorquote:Op donderdag 5 april 2018 20:55 schreef Halcon het volgende:
[..]
Gaat me er meer om dat je niet opeens, als je ff niet oplet, opeens maar een fractie spaart van wat je normaal zou sparen.
Zo'n budget ticket dat zie je wel.
Geen idee, kaart weggegooid en daarna nooit meer naar omgekeken. Toen was het in elk geval iets met de ticket klasse.quote:Op donderdag 5 april 2018 21:02 schreef Yreal het volgende:
[..]
vroeger spaarderde je minder award milles hoor
segment runs zijn alleen wel een beetje nutteloos nu.quote:Op donderdag 5 april 2018 21:21 schreef ozzietukker het volgende:
Wel is sinds de omzetting naar XP points het aantal miles wat je krijgt voor een vlucht wat lager geworden.
Zo kreeg ik heen 656 miles voor de vlucht van Brussel naar Amsterdam, en terug met de trein op 2 april er 25 (!) miles voor deze trein....
Ook bij de voorgaande langere vlucht was het aantal miles gehalveerd.
Maar goed, ik haal ook geen Platinum op basis van Miles, ik haal dat op basis van aantal vluchtsegmenten, en dat is wel in stand gehouden en het aantal XP wat je meer spaart kan je gebruiken voor de volgende kwalificering, en dat kon voorheen alleen met de miles, niet met de segmenten, alles wat je meer had aan segemenen verviel en telde niet mee voor een volgende kwalificering.
XP, segementen... het lijkt wel een computerspelletje.quote:Op donderdag 5 april 2018 21:21 schreef ozzietukker het volgende:
Wel is sinds de omzetting naar XP points het aantal miles wat je krijgt voor een vlucht wat lager geworden.
Zo kreeg ik heen 656 miles voor de vlucht van Brussel naar Amsterdam, en terug met de trein op 2 april er 25 (!) miles voor deze trein....
Ook bij de voorgaande langere vlucht was het aantal miles gehalveerd.
Maar goed, ik haal ook geen Platinum op basis van Miles, ik haal dat op basis van aantal vluchtsegmenten, en dat is wel in stand gehouden en het aantal XP wat je meer spaart kan je gebruiken voor de volgende kwalificering, en dat kon voorheen alleen met de miles, niet met de segmenten, alles wat je meer had aan segemenen verviel en telde niet mee voor een volgende kwalificering.
Achievements behalen, jwt.quote:Op donderdag 5 april 2018 21:51 schreef Halcon het volgende:
[..]
XP, segementen... het lijkt wel een computerspelletje.
Dat segment runnen, als je het daarvoor zou doen, dat kan nog steeds, al heet het nu XP, je krijgt voor Antwerpen of Brussel nog steeds 5 XP per treinrit. Je krijgt alleen nagenoeg niets meer aan miles als je goedkoopste tickets hebt.quote:Op donderdag 5 april 2018 21:45 schreef Yreal het volgende:
[..]
segment runs zijn alleen wel een beetje nutteloos nu.
Je kon altijd vrij makkelijk segments scoren met Antwerpen Tenerife enzo. Maar dat gaat nu niet echt hard meer...
ja maar tis wel iets minder efficiëntquote:Op vrijdag 6 april 2018 22:04 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Dat segment runnen, als je het daarvoor zou doen, dat kan nog steeds, al heet het nu XP, je krijgt voor Antwerpen of Brussel nog steeds 5 XP per treinrit. Je krijgt alleen nagenoeg niets meer aan miles als je goedkoopste tickets hebt.
Voor mij is het overigens, vooral op de heenreis, wel handig dat ik vanaf Brussel, of in mindere mate Antwerpen vertrek gezien ik 1 a 2 keer per week in Antwerpen of op Zaventem ben. (Terug is het wat minder handig, maar hoewel het ticket netjes wordt opgehaald bij de NS balie, de kans dat ik daadwerkelijk in die trein richting Antwerpen of Brussel zit is bijzonder klein.
aegean godenquote:Op zaterdag 14 april 2018 18:57 schreef Terpentin07 het volgende:
Ik wil me evt aanmelden bij Aaegean voor star gold. Nu zag ik een vlucht naar Athene met een lufthansa vluchtnummer maar uitgevoerd door aegean zelf. Telt deze dan als kwalificerende aegan vlucht of als lufthansa segment bij miles + bonus?
Op die pagina heb je twee inlogmogelijkheden (via klm account en via boekingscode), werken beide niet? Bij de onderste goed letten op de tenaamstelling, precies die van je bevestigingsmail aanhouden.quote:Op maandag 16 april 2018 10:21 schreef Nia het volgende:
Ik vlieg over twee weken met KLM en wil even mijn reisgegevens inzien (stoelnummers etc) op mijn pc, maar ik kan nergens inloggen. Naar deze pagina word ik gestuurd voor 'mijn reis': https://www.klm.com/home/ww/nl#/tab=hpTbMyKlm Zie ik iets over het hoofd?
komt omdat je via Expedia boektquote:Op maandag 16 april 2018 10:40 schreef Nia het volgende:
Direct na het boeken van de package reis via Expedia.nl, ben ik er toen wel in geslaagd om mezelf stoelnummers toe te kennen. Ik weet echter niet meer waar ik dat op de KLM website heb kunnen doen.
Volgens mij is er wel een optie om bij Expedia (tegen betaling, maar dat is ook op de KLM website voor non-statushouders) om stoelen vast te laten leggen door Expedia.quote:Op maandag 16 april 2018 11:05 schreef Nia het volgende:
Nee hoor. Je krijgt van Expedia slechts het KLM boekingsnummer, en daarmee moet je naar de KLM website om stoelnummers uit te kiezen.
Ik vind het volgende artikel: https://www.travelnews.ch(...)hansa-unterwegs.htmlquote:Op woensdag 18 april 2018 13:47 schreef Hojdhopper het volgende:
Weet niet of ie hier thuis hoort of in het PTA / Algemeen Luchtvaarttopic #44 - zomerschema komt eraan!... maar anyway.
Net MUC-AMS-MUC geboekt voor eind juni via lufthansa.de. Terugvlucht wordt uitgevoerd door Helvetic Airways (nooit eerder van gehoord), dus codeshare. Maar als ik kijk op de website van Helvetic zie ik helemaal geen route Amsterdam-München.
Hoe zit dat?
Ah cool, thanks! Wel gaaf, eerste keer Fokker vliegen!quote:Op woensdag 18 april 2018 14:02 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ik vind het volgende artikel: https://www.travelnews.ch(...)hansa-unterwegs.html
Helvetic lijkt dus 2 vliegtuigen verhuurd (of in welke vorm dan ook) te hebben aan Lufthansa. Dus alhoewel het vliegtuigen zijn van Helvetic, is het geen vlucht van Helvetic.
garuda is prima, vooral als dit een directe vlucht is.quote:Op woensdag 18 april 2018 15:48 schreef MaJo het volgende:
Iemand ervaring met Garuda? We overwegen om daarmee naar Indonesië te vliegen. Andere opties zijn Emirates en China Airways.
China Airlines? Of Air China? Die laatste zou ik links laten liggen namelijk.quote:Op woensdag 18 april 2018 15:48 schreef MaJo het volgende:
Iemand ervaring met Garuda? We overwegen om daarmee naar Indonesië te vliegen. Andere opties zijn Emirates en China Airways.
Heen is rechtstreeks en terug is met een overstap op Jakarta (vanaf Bali).quote:Op woensdag 18 april 2018 15:54 schreef Yreal het volgende:
[..]
garuda is prima, vooral als dit een directe vlucht is.
Sorry, China Airlines inderdaad. Zeker geen Air China. ik zag dat die afgeraden werd.quote:Op woensdag 18 april 2018 16:07 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
China Airlines? Of Air China? Die laatste zou ik links laten liggen namelijk.
De optie China Airways zou ik laten schieten, vliegen via China is nogal om.quote:Op woensdag 18 april 2018 15:48 schreef MaJo het volgende:
Iemand ervaring met Garuda? We overwegen om daarmee naar Indonesië te vliegen. Andere opties zijn Emirates en China Airways.
Het is Garuda geworden Aankomst om 6 uur 's ochtends in Jakarta en vlucht terug vanaf Denpasar is pas om 20u dus aan beide dagen heb je ook nog watquote:Op woensdag 18 april 2018 21:02 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
De optie China Airways zou ik laten schieten, vliegen via China is nogal om.
Garuda zou altijd mijn voorkeur hebben, de 777 toestellen hebben nog de 3-3-3 opstelling en men vliegt heen rechtstreeks vanaf Amsterdam naar Jakarta, en terug vanaf Jakarta al dan niet met een korte tussenstop in Singapore of wel rechtstreeks, afhankelijk van de hoeveelheid cargo. (En niet hoeveelheid passagiers, maar de cargo bepaalt of een tussenstop in Singapore noodzakelijk is of niet omdat dan niet genoeg kerosine geladen kan worden voor de hele vlucht zonder de startbaan in Jakarta te beschadigen).
Maar omdat ze (semi)rechtstreeks vliegen zijn het wel lange vluchten, dan kan het ook een overweging zijn om met een maatschappij uit het Midden Oosten te vliegen die een tussenstop maken in Dubai, Abu Dhabi of Qatar, want dan breek je de reis op in 6 en 8 uur, wat ook prettig kan zijn.
Persoonlijk kies ik voor de lange vlucht ineens, de totale reisduur is korter, en bij nachtvluchten kan ik wel slapen, als je dan eerst 6 uur vliegt met Emirates ben je met vertrek om 14:30 uur nog niet moe genoeg het eerste gedeelte echt te slapen, ben je echt moe op de tussenstop, maar wanneer je 2de vlucht begint ben je weer een beetje over je slaap heen, en bij de vlucht van 22:00 uur kan je de eerste vlucht wel slapen, wordt je te vroeg wakker, en heb je vervolgens een dagvlucht naar Jakarta om in de avond aan te komen...
Garuda is een goede keus. En qua aankomst en vertrektijden inderdaad de beste keus tegenover een ME3 carrier.quote:Op donderdag 19 april 2018 21:36 schreef MaJo het volgende:
[..]
Het is Garuda geworden Aankomst om 6 uur 's ochtends in Jakarta en vlucht terug vanaf Denpasar is pas om 20u dus aan beide dagen heb je ook nog wat
Ik heb zelf vliegangst dus ben er het liefst zo snel mogelijk. Vooral opstijgen is erg stressvol dus hoe meer vluchten ik heb hoe erger het is. Dus dan komt een rechtstreekse vlucht goed uit!
https://valk.org/quote:
En dat psychologische aspect is het ding, het is een compleet irrationele angst. Ik weet namelijk heel goed hoe veilig het is maar dat kan ik niet wegdenken.quote:Op donderdag 19 april 2018 21:59 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Garuda is een goede keus. En qua aankomst en vertrektijden inderdaad de beste keus tegenover een ME3 carrier.
Nu heb ik zelf geen vliegangst, dus wat mij betreft maken we een looping tijdens het opstijgen, het zal mij niets uitmaken, heb ik wel het idee dat de grotere toestellen bij het opstijgen, landen en ook tijdens de vlucht zelf wat stabieler ligt dan de kleinere toestellen.
Blijft alleen nog over het psychologische aspect...
Ben ik bekend mee Helaas geen geld voor maar het is goed te doen met medicatie.quote:
Ah die goede oude tijd, 15 validsper in mijn mik en lekker mellow kwijlen in het vliegtuig...quote:
Hoe groter hoe stabieler is zeker waar. Vooral bij turboprops merk je dat.quote:Op donderdag 19 april 2018 21:59 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Garuda is een goede keus. En qua aankomst en vertrektijden inderdaad de beste keus tegenover een ME3 carrier.
Nu heb ik zelf geen vliegangst, dus wat mij betreft maken we een looping tijdens het opstijgen, het zal mij niets uitmaken, heb ik wel het idee dat de grotere toestellen bij het opstijgen, landen en ook tijdens de vlucht zelf wat stabieler ligt dan de kleinere toestellen.
Blijft alleen nog over het psychologische aspect...
Bèta blocker tegen de adrenaline en lorazepam zodat ik lekker zit te spacen tijdens het opstijgenquote:
Dat dus maar dan nog een stukje zwaarderquote:Op vrijdag 20 april 2018 00:37 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ah die goede oude tijd, 15 validsper in mijn mik en lekker mellow kwijlen in het vliegtuig...
Over een paar weken vlieg ik met een ATR-72quote:
nee, gewoon met je kont in dat vliegtuig tot je het leuk gaat vinden werkte voor mij.quote:Op vrijdag 20 april 2018 09:02 schreef MaJo het volgende:
[..]
Dat dus maar dan nog een stukje zwaarder
Heb jij het inmiddels niet meer nodig?
atrquote:Op vrijdag 20 april 2018 09:04 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Over een paar weken vlieg ik met een ATR-72
Is dat de Fairchild/Dornier 328?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |