Beetje offtopic, sorryquote:Op woensdag 7 februari 2018 10:56 schreef bianconeri het volgende:
Als je voor hotels boekt dan staat er altijd bij het type wat je graag boekt ''oh nog maar 2 plekken en het gaat snel dus boek nu!''. Open je de pagina kijken er ook 7 mensen naar ongeveer.
Kijk je een week later staat het er nog gewoon op.
Ik heb het een paar keer gezien, maar nooit zelf meegemaakt. Ik denk dat men in Europa vaker werkt met een omgekeerde veiling totdat iemand vrijwilling naar voren stapt. Meestal gebeurt dat al bij een paar hoderd euro en een hotelovernachting.quote:Op woensdag 7 februari 2018 10:56 schreef bianconeri het volgende:
[..]
[..]
Ik heb mij niet zo verdiept in gevalletjes van overboekingen hoor, maar ik heb vaak zat in een bomvol vliegtuig gezeten (maandag nog) en nog nooit problemen daar gezien.
Ik krijg het idee dat dat vanuit Europa allemaal wat strikter is.
Iedere maatschappij overboekt.quote:Op woensdag 7 februari 2018 16:24 schreef Maghrebijnse het volgende:
Overboeking zal wel per maatschappij verschillen? Royal Air Maroc kent dat concept niet, want nooit meegemaakt zelfs niet in de zomer. Air Arabia trouwens ook niet.
Dit. Is gewoon een standaard onderdeel van het verdienmodel.quote:Op woensdag 7 februari 2018 16:28 schreef Insomnia2.0 het volgende:
[..]
Iedere maatschappij overboekt.
quote:Op maandag 5 februari 2018 17:55 schreef static het volgende:
[..]
Zo ongeveer alle vluchten zijn overboekt met een ratio van - als ik het me goed herinner - 12% of 20%.
quote:Op woensdag 7 februari 2018 16:53 schreef DeeBee het volgende:
Niet iedere maatschappij overboekt, Jetblue bijvoorbeeld niet.
Mwah, zaterdag geboekt voor zondagmiddag a 9¤.quote:Op woensdag 7 februari 2018 16:53 schreef DeeBee het volgende:
Niet iedere maatschappij overboekt, Jetblue bijvoorbeeld niet.
Legacy- en networkcarriers wel, maar niet met 15-20%, zeker niet in Europa. Dat is overigens heel marktspecifiek en geen vast getal. Noshows en cancellations komen in Nederland amper voor bijv., terwijl je in Afrika wel ri. die 15% kan. Noshows worden op leg niveau voorspeld en cancellations op OD-flows, al wisselt dat ook met de RM-methode die een airline toepast.
Overigens is het aantal stoelen weldegelijk een getal dat klopt op de sites, het is echter het aantal stoelen voor dat product. Revenue management 'beschermt' altijd een aantal stoelen voor latere verkoop, dus als de stoelen 'op' zijn kan je in de regel bijv. nog wel een duurder flexproduct kopen (simpelweg marktsegmentatie).
'Je niet gek laten maken' is overigens een non-advies wat eerder gegeven werd: een beetje airline gooit hoe dan ook goedkope producten dicht vlakbij vertrek (ook met voldoende capaciteit over), omdat last minute boekingen op die manier meer geld binnen brengen.
Ja, vanwege equipment changes, niet overboeken (dat doen ze niet). Als je een A321 downsized naar een 320 gaat het hard met je IDB's.quote:Op woensdag 7 februari 2018 17:00 schreef Insomnia2.0 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Wel bijzonder dat JetBlue relatief het meeste aantal IDB heeft van de VS
Gezien je ticketprijs natuurlijk irrelevant in deze context. LCC's doen geen RM / optimalisatie, hoogstens wat seasonal pricing ofzo en verder vooral first come first serve met af en toe wat loadfactor thresholds.quote:Op woensdag 7 februari 2018 17:50 schreef Yreal het volgende:
[..]
Mwah, zaterdag geboekt voor zondagmiddag a 9¤.
Dat wil waarschijnlijk voornamelijk zeggen dat ze het percentage van overboekingen goed kunnen inschatten. Dan heeft niemand er last van en de maatschappij verdient meer geld.quote:Op woensdag 7 februari 2018 16:24 schreef Maghrebijnse het volgende:
Overboeking zal wel per maatschappij verschillen? Royal Air Maroc kent dat concept niet, want nooit meegemaakt zelfs niet in de zomer. Air Arabia trouwens ook niet.
Ryanair zijn echte idioten!quote:Op woensdag 7 februari 2018 17:50 schreef Yreal het volgende:
[..]
Mwah, zaterdag geboekt voor zondagmiddag a 9¤.
De vraag is of een gewone passagier wel doorheeft of een vlucht is overboekt. Want zelf kan deze wel aan boord gaan, vooral als men online in heeft gechecked, maar de passagier zonder toegewezen stoel krijgt pas op het laatste moment een stoel toegewezen, en als deze er niet zijn kan men niet aan boord, die passagier kan wel stennis lopen schoppen maar aangezien dat gebeurd als de andere passagiers aan boord zijn krijgen de overige passagiers daar weinig van mee.quote:Op woensdag 7 februari 2018 18:21 schreef Fogel het volgende:
[..]
Dat wil waarschijnlijk voornamelijk zeggen dat ze het percentage van overboekingen goed kunnen inschatten. Dan heeft niemand er last van en de maatschappij verdient meer geld.
Idioot in de zin dat ze vliegtickets weggeven. Maar Ryanair zelf is echt super. Prima vliegtuigen, niet anders dan zelfde klasse van KLM (buiten geen prio klasse en eten/drinken). Bagage erbij even duur overal.quote:
Je moet maatschappijen zoals Ryanair ook zien zoals ze zijn: vervoer van A naar B. Niks meer, niks minder. Wil je luxe en/of extra's? Boek ergens anders.quote:Op woensdag 7 februari 2018 19:28 schreef bianconeri het volgende:
Idioot in de zin dat ze vliegtickets weggeven. Maar Ryanair zelf is echt super. Prima vliegtuigen, niet anders dan zelfde klasse van KLM (buiten geen prio klasse en eten/drinken). Bagage erbij even duur overal.
Super goedkoop naar veel plekken toe, geweldig.
Ieder zijn ding, mijn punt hier ging vooral om lage tickets op korte termijn. Hier verdienen ze nu 9 euro en misschien nog 30 voor de terugvlucht en ze hebben weliswaar yreal als klant die voor 200 niet was gegaan. Echter betaalt de klant die ook 200 had gegeven ook slechts 40...quote:Op woensdag 7 februari 2018 19:28 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Idioot in de zin dat ze vliegtickets weggeven. Maar Ryanair zelf is echt super. Prima vliegtuigen, niet anders dan zelfde klasse van KLM (buiten geen prio klasse en eten/drinken). Bagage erbij even duur overal.
Super goedkoop naar veel plekken toe, geweldig.
Wat een onzin...quote:Op woensdag 7 februari 2018 20:58 schreef mschol het volgende:
de prijswinst van Ryanair en dat soort budget maatschappijen wordt vaak (niet altijd) grotendeels (niet helmaal uiteraard) teniet gedaan door vervoerskosten van en naar de luchthavens (die vaak ellendig ver van wat voor centrum ook zit, dus kost ook vaak een goede tijd extra om ergens te komen)
Exact, ze leveren gewoon een prima vlucht af, zelfde vliegtuig en een goede service.quote:Op woensdag 7 februari 2018 19:32 schreef spijkerbroek het volgende:
Je moet maatschappijen zoals Ryanair ook zien zoals ze zijn: vervoer van A naar B. Niks meer, niks minder. Wil je luxe en/of extra's? Boek ergens anders.
Mensen verwachten teveel, en serieus, wat kun je verwachten van een ticket van ¤9? Onrealistisch.
Ryanair c.s. zijn prima.
Als jij liever 100 euro betaalt om dat broodje en drankje te krijgen bij KLM dan succes.quote:Op woensdag 7 februari 2018 19:35 schreef XL het volgende:
Ieder zijn ding, mijn punt hier ging vooral om lage tickets op korte termijn. Hier verdienen ze nu 9 euro en misschien nog 30 voor de terugvlucht en ze hebben weliswaar yreal als klant die voor 200 niet was gegaan. Echter betaalt de klant die ook 200 had gegeven ook slechts 40...
Meestal ben je voor een paar euro in het centrum alleen duurt het wat langer, zo'n centraal vliegveld ligt meestal ook niet op loopafstand van het centrum en je hotel, dus dan ben je dat geld ook kwijt.quote:Op woensdag 7 februari 2018 20:58 schreef mschol het volgende:
de prijswinst van Ryanair en dat soort budget maatschappijen wordt vaak (niet altijd) grotendeels (niet helmaal uiteraard) teniet gedaan door vervoerskosten van en naar de luchthavens (die vaak ellendig ver van wat voor centrum ook zit, dus kost ook vaak een goede tijd extra om ergens te komen)
Momenteel zit ik in Barcelona waar zoiets wel van toepassing is.quote:Op woensdag 7 februari 2018 20:58 schreef mschol het volgende:
de prijswinst van Ryanair en dat soort budget maatschappijen wordt vaak (niet altijd) grotendeels (niet helmaal uiteraard) teniet gedaan door vervoerskosten van en naar de luchthavens (die vaak ellendig ver van wat voor centrum ook zit, dus kost ook vaak een goede tijd extra om ergens te komen)
Precies, ik vraag me altijd af wat voor luxe je dan "nodig" hebt op zo'n korte vluchten. Een klef broodje? Eten dat toch niet te vreten is, bij welke maatschappij je ook vliegt? Onbeperkt drinken? Hoeveel eet of drink je gedurende een vlucht van twee uur? Waarom koop je dan niet op het vliegveld even een flesje drinken, een broodje of wacht je gewoon tot je op je plaats van bestemming bent.quote:Op woensdag 7 februari 2018 19:32 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Je moet maatschappijen zoals Ryanair ook zien zoals ze zijn: vervoer van A naar B. Niks meer, niks minder. Wil je luxe en/of extra's? Boek ergens anders.
Mensen verwachten teveel, en serieus, wat kun je verwachten van een ticket van ¤9? Onrealistisch.
Ryanair c.s. zijn prima.
Sofia heb ik laatst nog gedaan voor de helft.quote:Op woensdag 7 februari 2018 23:16 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Precies, ik vraag me altijd af wat voor luxe je dan "nodig" hebt op zo'n korte vluchten. Een klef broodje? Eten dat toch niet te vreten is, bij welke maatschappij je ook vliegt? Onbeperkt drinken? Hoeveel eet of drink je gedurende een vlucht van twee uur? Waarom koop je dan niet op het vliegveld even een flesje drinken, een broodje of wacht je gewoon tot je op je plaats van bestemming bent.
Ik heb overigens vorige week volgens mij wel zo ongeveer de langste Ryanair vlucht gemaakt die momenteel mogelijk is. Van Eilat (Ovda, ligt ook een uurtje rijden buiten Eilat) in Israel naar Weeze van 5 uur en 10 minuten (vanwege tegenwind), maar ook dat is prima. Ja, je wil op zo'n vlucht eens wat drinken, dat koop je dan maar tegen een veel te hoge prijs, maar het is nu ook weer niet zo dat dat 100 euro kost. Over een paar maanden ga ik met vrienden een weekendje naar Sofia. Voor 90 euro in totaal ben ik daar voor Ryanair vlucht + AirBnB overnachting. Ik ga dan niet zeuren dat ik geen "gratis" flesje water krijg.
Geen, zie het als een busritquote:Op woensdag 7 februari 2018 23:16 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Precies, ik vraag me altijd af wat voor luxe je dan "nodig" hebt op zo'n korte vluchten.
Op langere vluchten hebben ze best wel goed spul. De KLM, Air France, en Lufthansa hebben uitstekende maaltijden imho.quote:Een klef broodje? Eten dat toch niet te vreten is, bij welke maatschappij je ook vliegt?
Paar snacks die je meeneemt.quote:Onbeperkt drinken? Hoeveel eet of drink je gedurende een vlucht van twee uur?
Preciesquote:Waarom koop je dan niet op het vliegveld even een flesje drinken, een broodje of wacht je gewoon tot je op je plaats van bestemming bent.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |