abonnement Unibet Coolblue
pi_177010906
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 10:56 schreef bianconeri het volgende:
Als je voor hotels boekt dan staat er altijd bij het type wat je graag boekt ''oh nog maar 2 plekken en het gaat snel dus boek nu!''. Open je de pagina kijken er ook 7 mensen naar ongeveer.
Kijk je een week later staat het er nog gewoon op.
Beetje offtopic, sorry :@

Hotels op sites als booking.com zetten zelf hun kamers op die sites, en dus ook het aantal kamers. Ze hebben vaak een contract met de site dat ze minimaal een x aantal op de site moeten plaatsen. Maar dat is een minimum en meestal hebben ze meer kamers. Dus dat "er zijn nog maar 2 kamers beschikbaar" klopt, met die kanttekening dat het hotel nog maar 2 beschikbare kamers op de site heeft staan. Ze kunnen op elk moment het aantal kamers op de site "bijvullen". "Er zijn nog maar 2 kamers beschikbaar" wil dus nog niet zeggen dat het hotel nog maar 2 kamers leeg heeft. Dat kán wel, trouwens. Het is mogelijk dat die 2 kamers daadwerkelijk de laatste 2 beschikbare van het hotel zijn en dat als je niet boekt, je achter het net vist.

Verder, die "er kijken 7 mensen" betekent dat er 7 mensen kijken naar het totale aanbod van dat hotel. Dus voor alle data, niet alleen voor de datum waarvoor jij kijkt.
Verneukeratief, en uiteraard willen ze daarmee bereiken dat je boekt, maar als je weet wat erachter schuil gaat, dan wordt het allemaal wat relaxter :)

Edit: en er kunnen natuurlijk ook mensen annuleren, waarna het hotel de kamers weer op die boekingssites beschikbaar maken.

[ Bericht 2% gewijzigd door spijkerbroek op 07-02-2018 12:07:53 ]
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_177011189
Die sites proberen de illusie te wekken dat het product dat ze verkopen schaars is, berust maar zelden op waarheid en is een standaard verkooptruc. In de meeste gevallen kun je dat prima negeren. Jezelf niet gek laten maken dus, en anders is er bijna altijd wel een alternatief te vinden.
pi_177012050
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 10:56 schreef bianconeri het volgende:

[..]

[..]

Ik heb mij niet zo verdiept in gevalletjes van overboekingen hoor, maar ik heb vaak zat in een bomvol vliegtuig gezeten (maandag nog) en nog nooit problemen daar gezien.
Ik krijg het idee dat dat vanuit Europa allemaal wat strikter is.
Ik heb het een paar keer gezien, maar nooit zelf meegemaakt. Ik denk dat men in Europa vaker werkt met een omgekeerde veiling totdat iemand vrijwilling naar voren stapt. Meestal gebeurt dat al bij een paar hoderd euro en een hotelovernachting.
Het kan zijn dat er hier minder overboekt wordt door de hogere schadevergoedingen.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_177015550
Overboeking zal wel per maatschappij verschillen? Royal Air Maroc kent dat concept niet, want nooit meegemaakt zelfs niet in de zomer. Air Arabia trouwens ook niet. ^O^
pi_177015631
quote:
1s.gif Op woensdag 7 februari 2018 16:24 schreef Maghrebijnse het volgende:
Overboeking zal wel per maatschappij verschillen? Royal Air Maroc kent dat concept niet, want nooit meegemaakt zelfs niet in de zomer. Air Arabia trouwens ook niet. ^O^
Iedere maatschappij overboekt.
pi_177015723
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 16:28 schreef Insomnia2.0 het volgende:

[..]

Iedere maatschappij overboekt.
Dit. Is gewoon een standaard onderdeel van het verdienmodel.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  woensdag 7 februari 2018 @ 16:48:03 #57
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_177016019
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2018 17:55 schreef static het volgende:

[..]

Zo ongeveer alle vluchten zijn overboekt met een ratio van - als ik het me goed herinner - 12% of 20%.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_177016130
Niet iedere maatschappij overboekt, Jetblue bijvoorbeeld niet. :P

Legacy- en networkcarriers wel, maar niet met 15-20%, zeker niet in Europa. Dat is overigens heel marktspecifiek en geen vast getal. Noshows en cancellations komen in Nederland amper voor bijv., terwijl je in Afrika wel ri. die 15% kan. Noshows worden op leg niveau voorspeld en cancellations op OD-flows, al wisselt dat ook met de RM-methode die een airline toepast.

Overigens is het aantal stoelen weldegelijk een getal dat klopt op de sites, het is echter het aantal stoelen voor dat product. Revenue management 'beschermt' altijd een aantal stoelen voor latere verkoop, dus als de stoelen 'op' zijn kan je in de regel bijv. nog wel een duurder flexproduct kopen (simpelweg marktsegmentatie).

'Je niet gek laten maken' is overigens een non-advies wat eerder gegeven werd: een beetje airline gooit hoe dan ook goedkope producten dicht vlakbij vertrek (ook met voldoende capaciteit over), omdat last minute boekingen op die manier meer geld binnen brengen.

[ Bericht 11% gewijzigd door DeeBee op 07-02-2018 16:58:41 ]
Jack does it in real time...
pi_177016261
quote:
1s.gif Op woensdag 7 februari 2018 16:53 schreef DeeBee het volgende:
Niet iedere maatschappij overboekt, Jetblue bijvoorbeeld niet. :P


Wel bijzonder dat JetBlue relatief het meeste aantal IDB heeft van de VS :+
pi_177017032
quote:
1s.gif Op woensdag 7 februari 2018 16:53 schreef DeeBee het volgende:
Niet iedere maatschappij overboekt, Jetblue bijvoorbeeld niet. :P

Legacy- en networkcarriers wel, maar niet met 15-20%, zeker niet in Europa. Dat is overigens heel marktspecifiek en geen vast getal. Noshows en cancellations komen in Nederland amper voor bijv., terwijl je in Afrika wel ri. die 15% kan. Noshows worden op leg niveau voorspeld en cancellations op OD-flows, al wisselt dat ook met de RM-methode die een airline toepast.

Overigens is het aantal stoelen weldegelijk een getal dat klopt op de sites, het is echter het aantal stoelen voor dat product. Revenue management 'beschermt' altijd een aantal stoelen voor latere verkoop, dus als de stoelen 'op' zijn kan je in de regel bijv. nog wel een duurder flexproduct kopen (simpelweg marktsegmentatie).

'Je niet gek laten maken' is overigens een non-advies wat eerder gegeven werd: een beetje airline gooit hoe dan ook goedkope producten dicht vlakbij vertrek (ook met voldoende capaciteit over), omdat last minute boekingen op die manier meer geld binnen brengen.
Mwah, zaterdag geboekt voor zondagmiddag a 9¤.
pi_177017412
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 17:00 schreef Insomnia2.0 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Wel bijzonder dat JetBlue relatief het meeste aantal IDB heeft van de VS :+
Ja, vanwege equipment changes, niet overboeken (dat doen ze niet). Als je een A321 downsized naar een 320 gaat het hard met je IDB's.

quote:
10s.gif Op woensdag 7 februari 2018 17:50 schreef Yreal het volgende:

[..]

Mwah, zaterdag geboekt voor zondagmiddag a 9¤.
Gezien je ticketprijs natuurlijk irrelevant in deze context. LCC's doen geen RM / optimalisatie, hoogstens wat seasonal pricing ofzo en verder vooral first come first serve met af en toe wat loadfactor thresholds.

Legacy airlines die RM doen gebruiken in de regel advanced purchase restrictions in de fare rules die er voor zorgen dat bijv. promos niet kunnen worden gekocht de laatste 3 weken voor vertrek...
Jack does it in real time...
  Moderator woensdag 7 februari 2018 @ 18:21:00 #62
45833 crew  Fogel
pi_177017569
quote:
1s.gif Op woensdag 7 februari 2018 16:24 schreef Maghrebijnse het volgende:
Overboeking zal wel per maatschappij verschillen? Royal Air Maroc kent dat concept niet, want nooit meegemaakt zelfs niet in de zomer. Air Arabia trouwens ook niet. ^O^
Dat wil waarschijnlijk voornamelijk zeggen dat ze het percentage van overboekingen goed kunnen inschatten. Dan heeft niemand er last van en de maatschappij verdient meer geld.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  woensdag 7 februari 2018 @ 18:40:54 #63
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_177017935
quote:
10s.gif Op woensdag 7 februari 2018 17:50 schreef Yreal het volgende:

[..]

Mwah, zaterdag geboekt voor zondagmiddag a 9¤.
Ryanair zijn echte idioten!
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  woensdag 7 februari 2018 @ 18:51:35 #64
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_177018161
quote:
1s.gif Op woensdag 7 februari 2018 18:21 schreef Fogel het volgende:

[..]

Dat wil waarschijnlijk voornamelijk zeggen dat ze het percentage van overboekingen goed kunnen inschatten. Dan heeft niemand er last van en de maatschappij verdient meer geld.
De vraag is of een gewone passagier wel doorheeft of een vlucht is overboekt. Want zelf kan deze wel aan boord gaan, vooral als men online in heeft gechecked, maar de passagier zonder toegewezen stoel krijgt pas op het laatste moment een stoel toegewezen, en als deze er niet zijn kan men niet aan boord, die passagier kan wel stennis lopen schoppen maar aangezien dat gebeurd als de andere passagiers aan boord zijn krijgen de overige passagiers daar weinig van mee.

Dat is ook de tactiek, je gaat niet direct zeggen dat iemand met zekerheid niet mee kan, als je dat al weet dan doe je dat bij de incheckbalie zodat die persoon helemaal niet bij de gate komt.
Of men vraagt om vrijwilligers kan ik tegenwoordig slecht bepalen, ik kom relatief laat bij de gate aan, en de kans dat een luchtvaartmaatschappij de statushouders niet aan boord laat bij normale operatie is gering, men geeft wel vaak een upgrade, 2017 was daarin een goed jaar voor mij en dit jaar staat de teller al op 2 en daar zal het niet bij blijven.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_177019164
quote:
99s.gif Op woensdag 7 februari 2018 18:40 schreef XL het volgende:

Ryanair zijn echte idioten!
Idioot in de zin dat ze vliegtickets weggeven. Maar Ryanair zelf is echt super. Prima vliegtuigen, niet anders dan zelfde klasse van KLM (buiten geen prio klasse en eten/drinken). Bagage erbij even duur overal.

Super goedkoop naar veel plekken toe, geweldig.
pi_177019358
quote:
1s.gif Op woensdag 7 februari 2018 19:28 schreef bianconeri het volgende:
Idioot in de zin dat ze vliegtickets weggeven. Maar Ryanair zelf is echt super. Prima vliegtuigen, niet anders dan zelfde klasse van KLM (buiten geen prio klasse en eten/drinken). Bagage erbij even duur overal.

Super goedkoop naar veel plekken toe, geweldig.
Je moet maatschappijen zoals Ryanair ook zien zoals ze zijn: vervoer van A naar B. Niks meer, niks minder. Wil je luxe en/of extra's? Boek ergens anders.
Mensen verwachten teveel, en serieus, wat kun je verwachten van een ticket van ¤9? Onrealistisch.
Ryanair c.s. zijn prima.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  woensdag 7 februari 2018 @ 19:35:20 #67
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_177019457
quote:
1s.gif Op woensdag 7 februari 2018 19:28 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Idioot in de zin dat ze vliegtickets weggeven. Maar Ryanair zelf is echt super. Prima vliegtuigen, niet anders dan zelfde klasse van KLM (buiten geen prio klasse en eten/drinken). Bagage erbij even duur overal.

Super goedkoop naar veel plekken toe, geweldig.
Ieder zijn ding, mijn punt hier ging vooral om lage tickets op korte termijn. Hier verdienen ze nu 9 euro en misschien nog 30 voor de terugvlucht en ze hebben weliswaar yreal als klant die voor 200 niet was gegaan. Echter betaalt de klant die ook 200 had gegeven ook slechts 40...
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_177022406
de prijswinst van Ryanair en dat soort budget maatschappijen wordt vaak (niet altijd) grotendeels (niet helmaal uiteraard) teniet gedaan door vervoerskosten van en naar de luchthavens (die vaak ellendig ver van wat voor centrum ook zit, dus kost ook vaak een goede tijd extra om ergens te komen)
pi_177022492
quote:
1s.gif Op woensdag 7 februari 2018 20:58 schreef mschol het volgende:
de prijswinst van Ryanair en dat soort budget maatschappijen wordt vaak (niet altijd) grotendeels (niet helmaal uiteraard) teniet gedaan door vervoerskosten van en naar de luchthavens (die vaak ellendig ver van wat voor centrum ook zit, dus kost ook vaak een goede tijd extra om ergens te komen)

Wat een onzin...
Even a broken clock is right twice a day.
pi_177022716
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 19:32 schreef spijkerbroek het volgende:

Je moet maatschappijen zoals Ryanair ook zien zoals ze zijn: vervoer van A naar B. Niks meer, niks minder. Wil je luxe en/of extra's? Boek ergens anders.
Mensen verwachten teveel, en serieus, wat kun je verwachten van een ticket van ¤9? Onrealistisch.
Ryanair c.s. zijn prima.
Exact, ze leveren gewoon een prima vlucht af, zelfde vliegtuig en een goede service.
Je kunt alles wel met ze regelen, verwacht gewoon niet echt extra's.
Ik vind ze niets minder dan een KLM of een andere grote maatschappij, misschien die juist minder op zulke kleinere vluchten vanwege al die hoge kosten.

quote:
99s.gif Op woensdag 7 februari 2018 19:35 schreef XL het volgende:

Ieder zijn ding, mijn punt hier ging vooral om lage tickets op korte termijn. Hier verdienen ze nu 9 euro en misschien nog 30 voor de terugvlucht en ze hebben weliswaar yreal als klant die voor 200 niet was gegaan. Echter betaalt de klant die ook 200 had gegeven ook slechts 40...
Als jij liever 100 euro betaalt om dat broodje en drankje te krijgen bij KLM dan succes.
Vliegtuig is exact hetzelfde en de service verder ook.
Dan betaal ik echt liever dat spotgoedkope vliegprijsje dan die hoge prijzen bij andere maatschappijen, bij KLM krijg je voor die 100 euro ten minste nog een broodje en drankje. Bij de meeste niet eens.
Dan koop ik mij voor die 100 euro wel een broodje ergens hoor.

Langere afstanden is een ander verhaal, maar dat doet Ryanair ook niet.

Dat heet nou economie he...
Je kunt beter een stoel wel vullen voor 40 euro dan leeg hebben voor de verkoopprijs van 200.
Genoeg mensen die afhaken voor die hogere prijzen.
  woensdag 7 februari 2018 @ 21:08:51 #71
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_177022730
quote:
1s.gif Op woensdag 7 februari 2018 20:58 schreef mschol het volgende:
de prijswinst van Ryanair en dat soort budget maatschappijen wordt vaak (niet altijd) grotendeels (niet helmaal uiteraard) teniet gedaan door vervoerskosten van en naar de luchthavens (die vaak ellendig ver van wat voor centrum ook zit, dus kost ook vaak een goede tijd extra om ergens te komen)

Meestal ben je voor een paar euro in het centrum alleen duurt het wat langer, zo'n centraal vliegveld ligt meestal ook niet op loopafstand van het centrum en je hotel, dus dan ben je dat geld ook kwijt.
Don't let my username fool you...
pi_177022791
quote:
1s.gif Op woensdag 7 februari 2018 20:58 schreef mschol het volgende:
de prijswinst van Ryanair en dat soort budget maatschappijen wordt vaak (niet altijd) grotendeels (niet helmaal uiteraard) teniet gedaan door vervoerskosten van en naar de luchthavens (die vaak ellendig ver van wat voor centrum ook zit, dus kost ook vaak een goede tijd extra om ergens te komen)

Momenteel zit ik in Barcelona waar zoiets wel van toepassing is.
Ze vliegen alleen van Eindhoven naar Barcelona Girona.
Zelf vlieg ik liever van Schiphol naar Barcelona El Prat (int airport) wat dichtste bij ligt.
De rare vliegtijden van Ryanair Eindhoven-Girona zijn voor mij niet te doen, maar die reis van Girona naar Barcelona zelf is best lang maar die verschillen in vliegprijzen haal je er met gemak uit hoor voor dat openbaar vervoer.
En genoeg plekken dat ze wel redelijk centraal vliegen.
  woensdag 7 februari 2018 @ 23:16:34 #73
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_177026215
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 19:32 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Je moet maatschappijen zoals Ryanair ook zien zoals ze zijn: vervoer van A naar B. Niks meer, niks minder. Wil je luxe en/of extra's? Boek ergens anders.
Mensen verwachten teveel, en serieus, wat kun je verwachten van een ticket van ¤9? Onrealistisch.
Ryanair c.s. zijn prima.
Precies, ik vraag me altijd af wat voor luxe je dan "nodig" hebt op zo'n korte vluchten. Een klef broodje? Eten dat toch niet te vreten is, bij welke maatschappij je ook vliegt? Onbeperkt drinken? Hoeveel eet of drink je gedurende een vlucht van twee uur? Waarom koop je dan niet op het vliegveld even een flesje drinken, een broodje of wacht je gewoon tot je op je plaats van bestemming bent.

Ik heb overigens vorige week volgens mij wel zo ongeveer de langste Ryanair vlucht gemaakt die momenteel mogelijk is. Van Eilat (Ovda, ligt ook een uurtje rijden buiten Eilat) in Israel naar Weeze van 5 uur en 10 minuten (vanwege tegenwind), maar ook dat is prima. Ja, je wil op zo'n vlucht eens wat drinken, dat koop je dan maar tegen een veel te hoge prijs, maar het is nu ook weer niet zo dat dat 100 euro kost. Over een paar maanden ga ik met vrienden een weekendje naar Sofia. Voor 90 euro in totaal ben ik daar voor Ryanair vlucht + AirBnB overnachting. Ik ga dan niet zeuren dat ik geen "gratis" flesje water krijg.
Don't let my username fool you...
pi_177026263
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 23:16 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Precies, ik vraag me altijd af wat voor luxe je dan "nodig" hebt op zo'n korte vluchten. Een klef broodje? Eten dat toch niet te vreten is, bij welke maatschappij je ook vliegt? Onbeperkt drinken? Hoeveel eet of drink je gedurende een vlucht van twee uur? Waarom koop je dan niet op het vliegveld even een flesje drinken, een broodje of wacht je gewoon tot je op je plaats van bestemming bent.

Ik heb overigens vorige week volgens mij wel zo ongeveer de langste Ryanair vlucht gemaakt die momenteel mogelijk is. Van Eilat (Ovda, ligt ook een uurtje rijden buiten Eilat) in Israel naar Weeze van 5 uur en 10 minuten (vanwege tegenwind), maar ook dat is prima. Ja, je wil op zo'n vlucht eens wat drinken, dat koop je dan maar tegen een veel te hoge prijs, maar het is nu ook weer niet zo dat dat 100 euro kost. Over een paar maanden ga ik met vrienden een weekendje naar Sofia. Voor 90 euro in totaal ben ik daar voor Ryanair vlucht + AirBnB overnachting. Ik ga dan niet zeuren dat ik geen "gratis" flesje water krijg.
Sofia heb ik laatst nog gedaan voor de helft.

[ Bericht 0% gewijzigd door MaJo op 07-02-2018 23:33:05 (Let op je toon...) ]
pi_177026379
quote:
0s.gif Op woensdag 7 februari 2018 23:16 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Precies, ik vraag me altijd af wat voor luxe je dan "nodig" hebt op zo'n korte vluchten.
Geen, zie het als een busrit

quote:
Een klef broodje? Eten dat toch niet te vreten is, bij welke maatschappij je ook vliegt?
Op langere vluchten hebben ze best wel goed spul. De KLM, Air France, en Lufthansa hebben uitstekende maaltijden imho.

quote:
Onbeperkt drinken? Hoeveel eet of drink je gedurende een vlucht van twee uur?
Paar snacks die je meeneemt.

quote:
Waarom koop je dan niet op het vliegveld even een flesje drinken, een broodje of wacht je gewoon tot je op je plaats van bestemming bent.
Precies
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')